[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:09

S913

Abusus non tollit usum

BasPH schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:47:Op m'n huidige laptop + desktop toetsenbord zit hij op de 5. Op de Apple NL-layout toetsenborden op de 2, en bij google afbeeldingen zie ik ook een aantal op de 4 zitten. Er zal vast wel ooit een standaard zijn vastgelegd, maar het lijkt erop dat elke fabrikant doet wat hij logisch vindt?
Op mijn Windows toetsenbord zit hij ook onder de 5, op mijn Lenovo NL toetsenbord (overigens helaas niet te vergelijken met een Mac NL toetsenbord) zit hij onder de E.
Met als gevolg dat straks als mijn MBA binnenkomt, ik 3 verschillende keyboard layouts op 4 verschillende computers heb 8)7
me_mrtn schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:49:
... veel rustiger dan alle tekens er nog bij opgeknald..
Alle? het gaat toch alleen maar om het € teken? (Tenminste, op mijn Windows toetsenborden)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
S913 schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:06:
[...]
Alle? het gaat toch alleen maar om het € teken? (Tenminste, op mijn Windows toetsenborden)
Nou, die lelijke iconen voor capslock, tab, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ah ok :) Naja, eerst maar eens wennen aan het niet meer hebben van een Windows-toets :P (De deze arriverende MBA is mijn eerste non-Windows pc)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RosSittard
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:27
Bij mij op mijn Windows toetsenbord zit hij altijd op de 5 (alt-5=€)
Het US toetsenbord heeft dit ook.

De NL heeft die bij de 2 of de E..
(het gaat puur om de gewenning).

De 29 komt hij hopelijk binnen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeroyRosier schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:47:
[...]

Het US toetsenbord heeft dit ook.

De NL heeft die bij de 2 of de E..
(het gaat puur om de gewenning).

De 29 komt hij hopelijk binnen!!
Ik heb een US tobo, MBA early 2011, Lion en bij mij is het shift-alt-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/5v3aa.jpg

Wat is het eigenlijk met mijn keyboard layout. (Halve shift en ~` toets er naast en een ±§ toets naast de 1) Op google img heb ik slecht een gelijke gevonden. UK model?

Edit:
Blijkbaar gewoon Dutch. Apple moest weer anders doen dan wat er op Wikipedia staat. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Saturnus op 21-11-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Dat lijkt op de Nederlandse, wat voor entertoets?

[ Voor 28% gewijzigd door Alsatian op 21-11-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Saturnus schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:55:
[afbeelding]

Wat is het eigenlijk met mijn keyboard layout. (Halve shift en ~` toets er naast en een ±§ toets naast de 1) Op google img heb ik slecht een gelijke gevonden. UK model?
Ik heb hier precies dezelfde, maar dan een 15" model. Volgens mij heeft mijn 13" ook precies dit toetsenbord. De 15" komt gewoon bij de Mycom vandaan, de 13" bij de MacCity vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:30

Fiber

Beaches are for storming.

Alles van Apple wat hier in Nederland standaard uit de winkel komt heeft een Nederlands toetsenbord volgens mij. US of ander toetsenbord is CTO.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 15:15
Mijn SSD van 256GB is van Toshiba, dit in een 13" air die ik twee weken geleden heb gekocht ;(
Niet dat ik er wat van merk maar toch jammer dat er aardig wat performance verschil is (met benchmarking) tussen de SSD van Toshiba en Samsung. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
C00KW4US schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:38:
Mijn SSD van 256GB is van Toshiba, dit in een 13" air die ik twee weken geleden heb gekocht ;(
Niet dat ik er wat van merk maar toch jammer dat er aardig wat performance verschil is (met benchmarking) tussen de SSD van Toshiba en Samsung. *O*
Hoewel de Samsung in benchmarks beter presteert, schijnt de Toshiba juist in real-life beter te presteren:

Femme in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

[b][message=37177313,noline]Edit:
Blijkbaar gewoon Dutch. Apple moest weer anders doen dan wat er op Wikipedia staat. :P
En anders dan de Windows fabrikanten .. vandaar dat ik mijn Lenovo/IBM externe toetsenbord ook niet kan gebruiken voor mijn MBA (kan wel, maar dan blijf je zoeken) en nu dus 3 verschillende keyboard layouts in huis heb :P * S913 loves de (non-Apple) NL layout ...

Hier staan de Apple layouts: http://support.apple.com/kb/HT2841

[edit]En 2 minuten na bovenstaande post werd mijn MBA11 aan mij overhandigd door de UPS medewerker _/-\o_ :9~ O+

[ Voor 12% gewijzigd door S913 op 22-11-2011 13:03 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RosSittard
  • Laatst online: 14:27
*snip* crossposten is niet de bedoeling (en je had al het goede topic gevonden).

[ Voor 94% gewijzigd door Daedalus op 22-11-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

<knip>

[ Voor 99% gewijzigd door S913 op 22-11-2011 15:05 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

GekkePrutser schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:43:
[...]

Hoewel de Samsung in benchmarks beter presteert, schijnt de Toshiba juist in real-life beter te presteren:

Femme in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
Niet mee eens. De Samsung wint vrijwel alles real world. Zie o.a.
http://www.techspot.com/r...830-ssd-series/page4.html
http://www.techspot.com/r...830-ssd-series/page5.html

Kingston V+ 100 gebruikt dezelfde Toshiba controller als de MBA.
Samsung 470 gebruikt dezelfde Samsung controller als de MBA.

Overigens zul je in de praktijk deze verschillen niet (of nauwelijks) merken.

PS. Anandtech heeft het ook goed omschreven: http://www.anandtech.com/...ok-air-11-13inch-review/8

[ Voor 219% gewijzigd door Philflow op 22-11-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

LeroyRosier schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:47:
Mja, heb ik weinig aan op mijn macjes. :P :')
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:36:
[...]

Ik heb een US tobo, MBA early 2011, Lion en bij mij is het shift-alt-2.
aha! check-gevonden. d:)b

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:00
Ik heb t idee dat m'n Air sinds een vd laatste updates sneller warm wordt; doe er verder niet veel meer mee dan surfen, maar ook dan wordt ie wel aardig warm. Of beeld ik t me in en is dat normaal (tijdje niet gebruikt en toen updates + Firefox update gedaan, misschien ligt t aan mij)?

Edit: ah, meer klachten: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1232784

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 22-11-2011 21:12 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
matthijst schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:04:
Ik heb t idee dat m'n Air sinds een vd laatste updates sneller warm wordt; doe er verder niet veel meer mee dan surfen, maar ook dan wordt ie wel aardig warm. Of beeld ik t me in en is dat normaal (tijdje niet gebruikt en toen updates + Firefox update gedaan, misschien ligt t aan mij)?

Edit: ah, meer klachten: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1232784
Daar hebben ze het over de 2.1 update van EFI, maar in mijn Software Update staat 2.2? Welke heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
2.2, maar sinds 29-10, sommige berichten zijn van na 29-10 daar?
Ik weet het dus ook niet zeker, kan zijn dat ik het mis heb, dacht dat ie voorheen langer koel bleef...

Ik heb alleen Firefox open, op rond de 4% CPU.
Verder dock, dropbox en mdworker op 0-0,1%.

Na 1-1,5 uur is de Air aardig warm, maar misschien is dat wel normaal en ben ik id war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
matthijst schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:43:
2.2, maar sinds 29-10, sommige berichten zijn van na 29-10 daar?
Ik weet het dus ook niet zeker, kan zijn dat ik het mis heb, dacht dat ie voorheen langer koel bleef...

Ik heb alleen Firefox open, op rond de 4% CPU.
Verder dock, dropbox en mdworker op 0-0,1%.

Na 1-1,5 uur is de Air aardig warm, maar misschien is dat wel normaal en ben ik id war?
Installeer eens smcFanControl. Mijn 1,7 i5 blijft bij gebruik van Chrome, iTunes, VLC, Last.fm, LibreOffice op ongeveer 52 graden met de fan op 2000 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Zijn er nog meer mensen benieuwd naar de 15inch Macbook Air? Ik heb mijn 11inch Air gekocht naast een iMac in eerste instantie, maar na enkele maanden gebruikte ik deze nooit meer, en is de 11inch mijn main computer geworden. Een 15inch zou zelfs een extern scherm obsolete maken voor mij.

Zou de Macbook Air de main reeks gaan worden? Dus de Macbook Pro vervangen in dit geval?

Net als dat ze eigenlijk de Mac Pro aan het obsolete maken zijn door met de High End iMac dusdanig dichtbij de Mac Pro prestaties komen?

Ben echt benieuwd. Misschien zelfs een Macbook Air 17inch....

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Half uurtje browsen nu... 50 graden, 1995 rpm.

Hmm: ik gebruik ad block plus. Als ik forum.fok op m'n exception list zet (dus ads toelaat) knalt CPU gebruik van Firefox meteen naar 40-50% en gaat cpu temp naar 58 graden. Zodra ik de ads uit filter is ie terug naar rond de 4-5%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Dit idee zit al enige tijd in de pijpleiding. Voor zover bekend is apple bezig met het ontwikkelen van een 15 en 17"variant Macbook, die enigszins voldoet aan de specs van een pro, maar qua design / gewicht en dikte van de Air.

http://www.macrumors.com/...ing-closer-to-production/

[ Voor 17% gewijzigd door Greatsword op 22-11-2011 22:17 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Flappiewappie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:55:
Zijn er nog meer mensen benieuwd naar de 15inch Macbook Air? Ik heb mijn 11inch Air gekocht naast een iMac in eerste instantie, maar na enkele maanden gebruikte ik deze nooit meer, en is de 11inch mijn main computer geworden. Een 15inch zou zelfs een extern scherm obsolete maken voor mij.

Zou de Macbook Air de main reeks gaan worden? Dus de Macbook Pro vervangen in dit geval?

Net als dat ze eigenlijk de Mac Pro aan het obsolete maken zijn door met de High End iMac dusdanig dichtbij de Mac Pro prestaties komen?

Ben echt benieuwd. Misschien zelfs een Macbook Air 17inch....
Er zal wel naar een Air-achtig model toegewerkt worden door de opticals te verwijderen en SSD's toe te voegen (al dan niet als bootschijf). Ten slotte heeft Apple de Mac App Store en SSD's zijn stukken goedkoper en sneller.

Welke iMac heb je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
matthijst schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:14:
Half uurtje browsen nu... 50 graden, 1995 rpm.

Hmm: ik gebruik ad block plus. Als ik forum.fok op m'n exception list zet (dus ads toelaat) knalt CPU gebruik van Firefox meteen naar 40-50% en gaat cpu temp naar 58 graden. Zodra ik de ads uit filter is ie terug naar rond de 4-5%...
Oh zit je op het Fok!forum? Zet die sneeuwbanner eens uit in je voorkeuren, dat is een grote resourcevreter waar Danny weigert wat aan te doen. Temperaturen zijn verder normaal hoor. Ik heb nu met de voetbalstream op de achtergrond (Silverlight van NOS.nl) nu een tempload van zo'n 68 graden en nog steeds geen verandering in de fanspeed.

[ Voor 15% gewijzigd door me_mrtn op 22-11-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
me_mrtn schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:16:
Oh zit je op het Fok!forum? Zet die sneeuwbanner eens uit in je voorkeuren, dat is een grote resourcevreter waar Danny weigert wat aan te doen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Held!
Dat was 't inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

me_mrtn schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:15:
[...]

Er zal wel naar een Air-achtig model toegewerkt worden door de opticals te verwijderen en SSD's toe te voegen (al dan niet als bootschijf). Ten slotte heeft Apple de Mac App Store en SSD's zijn stukken goedkoper en sneller.

Welke iMac heb je? :P
Ik had een high end iMac 21,5 inch uit 2010, maar die is dus nu verhuisd. Daarvoor is een 23 inch beeldscherm in de plaats gekomen. Prima oplossing.

Ja dat ze er gaan komen verwacht ik ook, maar ik had eigenlijk al verwacht dat de volledige transitie naar Airs zou plaats vinden in de afgelopen update. Misschien dat ze in de 15 en 17 inch alsnog een reguliere HDD weten te plaatsen naast een SSD. Al lijkt het alsof ze niet echt gecharmeerd zijn van deze oplossing bij Apple.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ja, zwak punt van Danny die dat jaar op jaar weigert omdat het hem mooi staat, ondanks alle klachten.
Flappiewappie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:29:
[...]

Ik had een high end iMac 21,5 inch uit 2010, maar die is dus nu verhuisd. Daarvoor is een 23 inch beeldscherm in de plaats gekomen. Prima oplossing.
Hoe heb je dat opgelost met het toetsenbord/trackpad als ik vragen mag. Ik heb wel goedkoop een DisplayPort -> HDMI-uitgang op de kop getikt om op m'n TV aan te sluiten, maar echt ideaal vind ik het niet. Mijn hoofd staat toch scheef. Mijn TV staat trouwens op mijn bureau en is een 22" 1080p-scherm, student hé. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu 2 maanden de air, latest model 2011, 4GB, i7, 256 Gb. Perfect apparaat voor datgene wat ik ermee moet / wil doen. Wat mij wel opvalt is, dat bij een koude start, na het inloggen, het geheugen al voor 35 % in gebruik is.
even chrome nu.nl en MSword en de teller staat al gauw op de 50%; dat is normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:22:
nu 2 maanden de air, latest model 2011, 4GB, i7, 256 Gb. Perfect apparaat voor datgene wat ik ermee moet / wil doen. Wat mij wel opvalt is, dat bij een koude start, na het inloggen, het geheugen al voor 35 % in gebruik is.
even chrome nu.nl en MSword en de teller staat al gauw op de 50%; dat is normaal?
Ja, met Lion is dat wel normaal ja. Maar je moet het blauwe stuk (inactive) eigenlijk niet mee rekenen, dat kan hij weg gooien als hij in geheugen nood komt.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Precies, daarnaast is het juist goed dat er geheugen wordt gebruikt. Snelste medium in je laptop, als je in de problemen komt zal hij toch wel gaan opschonen, zoals hierboven wordt aangegeven.

Instagram / YouTube

• me_mrtn
Ik snap dat ook niet dat mensen het hebben over mijn geheugen is vol? Pas als OS loopt te swappen naar je HDD/SSD, dan snap ik het punt. Het geheugen zit er toch niet voor niets en met Lion is er een geavanceerde memory allocation waarbij geheugen gewoon gebruikt wordt.

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Mijn ram zit ongeveer altijd op 3 à 3,5 gig (van de 4) en toch heb ik ook steeds bijna 1gig aan swap.
Mijn geheugen is dus niet vol en toch is mijn OS aan het swappen.

Opzich heb ik daar wel geen last van, alles blijft super vlot lopen...

• Fraxor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08-2024
Geachten,

Na altijd een Windows gehad te hebben(en nog steeds heb, gamepc + laptop) wil ik aan een Macbook. Hetgeen ik er mee wil gaan doen is snel werk:
- YouTube op school
- Tekstverwerking op school/in trein
- Op reis films kijken / muziek luisteren etc.

Nu heb ik een aantal vragen.

1. Aangezien ik een student ben heb ik een beperkt budget. Hierdoor wil ik de goedkoopste 11" Air nemen met 64 gb SSD en 2 gb werkgeheugen. Ik wil alleen beetje word/internetten en muziek luisteren tegelijk. Lukt dit met 2 gb ram?
2. Hij wordt geleverd met een 64 GB ssd, hoeveel blijft hiervan over als de OS erop staat?
3. Een tijd geleden(misschien meer dan een jaar) hoorde ik iets over studentenkorting mij Apple. Hier kan ik niks meer over vinden. Is dit er nog?

Alvast bedankt!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Fraxor schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:29:
2. Hij wordt geleverd met een 64 GB ssd, hoeveel blijft hiervan over als de OS erop staat?
Ik heb de mijne gisteren gekregen (met 128GB), Lion geeft volgens mij aan dat de schijf totaal 121GB groot is en ik heb alleen iMovie geupdate en een mkv player geinstalleerd en heb nu 14GB in gebruik.
Maar dan heb ik nog geen Office-achtig pakket of grote files er op. Zeker met films en een muziekcollectie zal het hard gaan. Vandaar dat ik voor de 128GB ben gegaan (en dan maar ook meteen 4GB)

~ H.P. Lovecraft

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

3. Een tijd geleden(misschien meer dan een jaar) hoorde ik iets over studentenkorting mij Apple. Hier kan ik niks meer over vinden. Is dit er nog?
Mijn vrouw kan via slim.nl naar een apple store met edu korting o.i.d.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Fraxor
K.i.p.p.i.g. Bedankt! Gaat meteen 60 euro vanaf.

Edit: iemand enig idee over het werkgeheugen?

[ Voor 9% gewijzigd door Fraxor op 24-11-2011 21:57 ]

• me_mrtn
1. Aangezien ik een student ben heb ik een beperkt budget. Hierdoor wil ik de goedkoopste 11" Air nemen met 64 gb SSD en 2 gb werkgeheugen. Ik wil alleen beetje word/internetten en muziek luisteren tegelijk. Lukt dit met 2 gb ram?
Kan prima, maar OS X houdt wel van een beetje RAM. Qua toekomst zit je niet echt helemaal zeker. Ga voor die €100 meer, want het is achteraf niet uitbreidbaar.
Mijn System folder is 4,4GB groot. Maar dat zegt niets, want je wilt applicaties (tekstverwerkertje, mediaspeler, iTunes database, paar video's, et cetera) en je hebt je 64 in notime vol. Helemaal als je ook nog eens een iOS-device mee synct tikt het aan. Van de 128 heb ik er nog 22 GB over. Hier is een GrandPerspective van mij: Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/j7spa9.png

Het grote blok links is een VM, het gele daaronder is een iPhoto-library, dat blok eronder is een iPhone-backup. De kleine files in het midden is mijn iTunes.db, met het gele een backup van mijn iPhone-apps. Rechtsbovenin zie je mijn OS X-apps, met de gele wederom een VM-image en rechtsonderin systemfiles. Nu kan ik die VM wel weghalen, dat scheelt enorm.
Surfspot bedoel je. Vanuit daar kun je inloggen met de juiste korting per hogeschool of universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Is er ergens een duidelijk overzicht van de verschillen tussen een US en NL keyboard op de Mac Air 2011?
Ik kan alleen de NL keyboard krijgen en ben natuurlijk US gewend. Ik weet dat de enter key anders is en de tilde ook, maar zijn er nog meer verschillen?

Enige is dat we waarschijnlijk geen euro teken meer nodig hebben volgend jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Squ1zZy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:39:
Is er ergens een duidelijk overzicht van de verschillen tussen een US en NL keyboard op de Mac Air 2011?
Ik kan alleen de NL keyboard krijgen en ben natuurlijk US gewend. Ik weet dat de enter key anders is en de tilde ook, maar zijn er nog meer verschillen?

Enige is dat we waarschijnlijk geen euro teken meer nodig hebben volgend jaar :+
Nederlands:
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-Dutch.jpg

US:
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-US.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
me_mrtn: Thanks! Dit geldt ook voor de 2011 Air? Gezien het geen Air 2011 keyboard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Squ1zZy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:52:
me_mrtn: Thanks! Dit geldt ook voor de 2011 Air? Gezien het geen Air 2011 keyboard is.
De Eject-knop rechtsboven in is een Power-knop en de F5/F6 is nu voor de toetsenbord backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb hier ook last van een warme Air, ding hangt as we speak op 78 graden, echt naar beneden gaat het niet. Ik zit gewoon in Word te werken, verder staat er wel genoeg aan, niet bijster vreemde dingen zou ik zeggen.

Wat is trouwens de best cool situatie voor de air?
Nu heb ik hem open, en hij hangt aan een monitor (op mijn stage). Thuis heb ik hem in clamshell, dicht en dan heb ik de achterrand net buiten het bureau steken (dus vrije lucht onder de fan opening). Heb vaag het idee dat ie dan koeler blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:46
Doe je veel over het netwerk? Mijn Air wordt alleen warm op het moment dat ik grote hoeveelheid MB's draadloos over zet (MBA-->Airdrop, MBA-->Time Capsule) kijk anders even in Activity Monitor wat er allemaal open staat en vooral wat bovenin staat wat betreft CPU gebruik. Kan zijn dat een relatief laag percentage maar continu aanwezig de MBA langzaam maar zeker verhit.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Beste Mac experts: Ik heb vandaag een MACbook air gekocht 13 Inch 4gb 128gb, maar ben vergeten aan te geven in de winkel dat ik graag een Engelse OSX Lion wilde. Nu weet ik dat het toetsenbord NL vs. US niet hetzelfde is, maar daar kan ik prima mee leven. Van Windows naar MAC wordt toch een hele overgang, dus wennen zal ik toch moeten doen aan dingen die anders zijn,.

Mijn vraag is alleen, kan ik in OSX wel de taal overzetten van Nederlands naar Engels (voor alles wat standaard geinstalleerd is), of bij in gebruik name kiezen uit Nederlands of Engels? Ik kan dit zelf niet nu even testen omdat ik mijn MAC officieel pas ga krijgen op 5 december van Sinterklaas. Indien niet ga ik hem morgen namelijk nog even ruilen voor een "Engels" exemplaar.

Bij voorbaat dank voor antwoord, een nieuwe MAC gebruiker.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Jouke74: je kunt de taal gewoon instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
Geweldig, bedankt Squ1zZy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Boeiend schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:25:
Ik heb hier ook last van een warme Air, ding hangt as we speak op 78 graden, echt naar beneden gaat het niet. Ik zit gewoon in Word te werken, verder staat er wel genoeg aan, niet bijster vreemde dingen zou ik zeggen.
Flash blokker in je browser installeren doet wonderen.

Een goede standaard helpt ook wel wat denk ik.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:00
Jouke74 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:49:
Ik kan dit zelf niet nu even testen omdat ik mijn MAC officieel pas ga krijgen op 5 december van Sinterklaas.
Arme jij... nog zo lang wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
@ Borkdude: Ik wachtte al een tijdje, we moesten ook wel even sparen :-) Het is ook wel goed, want ik neem nu in ieder geval even goed de tijd om me in te lezen in de materie. Moet zeggen dat ik aangenaam verrast was van de documentatie die erbij werd geleverd: van PC naar MAC. Veel van de basis vragen werden hierin netjes uitgelegd.

Ben nu naar de wat meer specifieke eisen van mij aan het kijken: ubuntu command-line vm in virtualbox en nog wat tools die ik nodig heb. Komt wel goed. Eerst maar eens spelen met wat de MAC biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannymanny
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-08 11:25
Gister een Macbook Air 4gb 128gb 13inch gekocht voor 1069 euro.
Bij Saturn hebben ze een actie: 15 eu korting per 100 eu. Actie loopt tot en met zondag.
Toch mooi 180 eu korting.

mannymanny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dat is een mooie prijs!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Fiber schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:18:
[...]

Flash blokker in je browser installeren doet wonderen.

Een goede standaard helpt ook wel wat denk ik.
Met al m'n MacBooks heb ik nog nooit met een mStand of wat dan ook gewerkt en heb dan ook nog nooit last gehad van hitte-problemen. Ook nog nooit een Flash-blocker gebruikt, hoewel ik een ongelofelijke hekel aan Flash heb. Waarschijnlijk draait er een proces die de CPU onnodig belast. Maar ook hier, je werkt met je MBA aan een externe monitor, maar werk je dan wel op je MBA-toetsenbord? Dat is toch ook al niet prettig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Eerst had ik een caselogic sleeve geprobeerd voor de Air 11.6". De ritsen kwamen naar mijn smaak veel te dichtbij de behuizing. Die viel dus af.

Daarna heb ik de Cote et ciel zippered sleeve gekocht. Die blijkt precies hetzelfde probleem te hebben. Alleen als ik heel voorzichtig ben en twee handen gebruik weet ik zeker dat de rits en ritssluitingen de Air niet kunnen raken.

Ik vind het wel slecht dat ze een sleeve speciaal maken voor de Air en dan zo de ritsen positioneren. Die gaat dus terug naar de winkel. Eens kijken of ik de Cote et ciel zonder ritsen kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
In die Cote&Ciel zit toch bescherming aan de binnenkant van de rits? Oftewel de sluiting kan in principe niet de behuizing raken?

[ Voor 6% gewijzigd door Borkdude op 26-11-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Helaas wel, ik heb het al aan den lijve ondervonden. Zowel de ritssluitingen, als ze aan de zijkant zijn, als de rits zelf. Als iemand extreem zuinig op zijn spullen is kan ik me moeilijk voorstellen dat ie dat niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik zag een paar maand terug in dit topic al iemand die een eigen sleeve had gemaakt voor nog geen €10 ipv €65 voor een echte. Dat heb ik dus ook gedaan, past perfect, nog geen twee uur werk en mensen dachten dat ik dus gewoon die sleeve uit de winkel had gehaald (ik met mijn naai-skills :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Philflow schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:02:
Helaas wel, ik heb het al aan den lijve ondervonden. Zowel de ritssluitingen, als ze aan de zijkant zijn, als de rits zelf. Als iemand extreem zuinig op zijn spullen is kan ik me moeilijk voorstellen dat ie dat niet ziet.
Jammer dat het voor jou niet werkt. Ik zal nog eens een tip geven... ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Tip: kijk ook eens op etsy.com voor handgemaakte spullen voor o.a. je Macbook Air, zitten erg leuke dingen tussen!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 20:04
Hallo Mac'ers,

Mijn vriendin is toe aan een nieuwe laptop. Ik ben allang over op Apple (iPhones, MacMini, Time Capsule, iPad, Apple TV's etc.) dus zij moet er ook aan geloven. Het wordt een MacBook Air 13" en wordt voornamelijk gebruikt voor internetten, mail etc. Kortom, een Air is meer dan voldoende. Mijn vraag is eigenlijk, hoe communiceert het met mijn overige apparaten...

De MacMini staat op zolder en wordt gebruikt als 'hoofdcomputer'. Hierop staan alle foto's, belangrijke documenten etc.
Maar hoe werkt dat bijvoorbeeld met iPhoto? Kan ik die op de een of andere manier syncen zodat de MBA een soort van kopie is van de MacMini?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 21:43

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

iCloud :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De gratis 5GB kan natuurlijk wel snel vol zijn als je al je foto's er op gaat zetten ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Binnenshuis moet dat met een (wifi) netwerkje toch ook wel lukken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 20:04
Met iCloud kun je natuurlijk geheugen bijkopen maar is er geen andere manier?...
Ik zag zojuist dat je in iPhoto wel albums kunt delen in je thuiswerk. Even kijken op YouTube hoe dat er uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:04
Kan er op een Air met een 64Gb hd en 2Gb geheugen naast het mac os ook soepel windows draaien?
Mijn dochter wil er een een kopen maar kan niet zonder Windows....

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dat wordt lastig, omdat Windows met gemak al de helft kan opslokken. Daarnaast heb je uiteraard ook niet de volle 64GB tot jouw beschikking. Ik zou tenminste gaan voor een 128GB versie, voor standaard gebruik zal 2GB wel voldoen al is het slimmer om 4GB te kiezen.

Denk dat je in dat geval eerder kan kiezen voor een 13" MBP al dan niet tweedehands.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sensai schreef op maandag 28 november 2011 @ 07:38:
Kan er op een Air met een 64Gb hd en 2Gb geheugen naast het mac os ook soepel windows draaien?
Het kan prima. Ik had genoeg aan 20GB voor Windows, en hield nog ~ 40GB over voor Mac. Als je veel gaat downloaden en installeren ben je natuurlijk wel vrij snel door je ruimte heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ligt er uiteraard ook net aan wat er allemaal op komt te staan en welke Windows versie erop komt te staan. Tip: zorg ervoor dat je een zoveel mogelijk gepatchte versie van Windows installeert, liefst met de Service Pack(s) geslipstreamed, dat kan je ook ruimte besparen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk fenomeen: zit ik net voor de MBA, springt in slaapmodes en wat zie ik.....
het appel-logo midden in het scherm.... |:(
Wat veel zonlicht zoal kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Sensai schreef op maandag 28 november 2011 @ 07:38:
Ik zou zelf niet voor een 64GB gaan, omdat je schijf dan al vrij snel vol is. Het is natuurlijk persoonlijk, maar als je er ook een beetje muziek (iTunes) en foto's op wel zetten, gaat het vrij snel. 128 GB lijkt me het minimale voor zo'n setup. Ik heb zelf 256GB en draai ook Windows 7 in een virtual machine, heb wat foto's, muziek en applicaties. Ik heb nu nog 130 GB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Niet online
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Air 13", de versie met 128gb. Alles klopt aan deze Mac alleen heb ik wel een probleem met Wifi. Ik heb regelmatig last van een filnke dip in de verbindingssnelheid, downloads stoppen helemaal en browsen lukt ook niet meer. Na een minuut lijkt hij 't weer langzaam op te pakken.

Mijn oude Macbook staat er naast en heeft dit probleem totaal niet, ontvangst van Wifi is voor beiden goed. Ze zijn verbonden met een Airport Express waarvan ik ook voor de zekerheid nog een keer de firmware heb geupdate.

Ik kan eigenlijk nergens iets vinden over dit probleem, iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Timmey schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:55:
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Air 13", de versie met 128gb. Alles klopt aan deze Mac alleen heb ik wel een probleem met Wifi. Ik heb regelmatig last van een filnke dip in de verbindingssnelheid, downloads stoppen helemaal en browsen lukt ook niet meer. Na een minuut lijkt hij 't weer langzaam op te pakken.

Mijn oude Macbook staat er naast en heeft dit probleem totaal niet, ontvangst van Wifi is voor beiden goed. Ze zijn verbonden met een Airport Express waarvan ik ook voor de zekerheid nog een keer de firmware heb geupdate.

Ik kan eigenlijk nergens iets vinden over dit probleem, iemand een suggestie?
Is een probleem met Lion. Sinds 10.7.1 is hier al aan gewerkt, maar niet iedereen heeft daarmee een oplossing gekregen. Probeer het eens in het [Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Niet online
me_mrtn schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:01:
[...]

Is een probleem met Lion. Sinds 10.7.1 is hier al aan gewerkt, maar niet iedereen heeft daarmee een oplossing gekregen. Probeer het eens in het [Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3.
Thanks, ik vrees dat je gelijk hebt als ik zo dat topic lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
badflower schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:32:
• als hij aan de lader hangt lijkt er af en toe een lichte statische spanning op de gehele behuizing te zitten. Je voelt als je met je hand op de behuizing ligt een soort lichte spanning in de vorm van tinteling.
Dat is echt zo weird. Viel mij vandaag ook op. Voelt niet bepaalt lekker ook.

Edit:
Blijkbaar komt het doordat ik met mijn voeten de verwarming aanraak. :P Ongeaard stopcontact, maar Apple adapter is ook niet geaard.

[ Voor 14% gewijzigd door Saturnus op 28-11-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dit had ik soms ook al met mn oudere Macbook Pro, heb het echter bij mn Air nog niet meegemaakt.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Verplaatst naar Borkdude in "[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3"

[ Voor 86% gewijzigd door Borkdude op 29-11-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
Er zijn hier vast mensen met Macbook Airs(duh :)). Ik wil er ook 1 gaan aanschaffen alleen zit ik te twijfelen tussen de schermgrootte die ik wil nemen 11" of 13". Het gaat om de 128GB 11" en de 128GB 13" het verschil tussen deze is uiteraard het schermgrootte(buiten prijs, maar dat maakt niet echt uit). Verder nog 0.1 ghz in processorsnelheid. De voornaamste dingen die ik erop wil doen zijn internetten/beetje word/excel etc. en films kijken onderweg. Heb zitten twijfelen omdat mijn voornaamste punt eigenlijk mobiliteit is. Maar met 270 gram verschil is dit ook niet onoverkomelijk maar dit is wel iets dat ik elke dag met me mee ga zeulen. Zou graag ervaringen van mensen willen horen en of ze op dit moment nog achter hun keuze staan 11/13 inch. Zou het op prijs stellen!

[ Voor 6% gewijzigd door Fraxor op 29-11-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Ik sta 100% achter mijn 13" keuze, ook al is ie iets zwaarder dan de 11". Ik werk er elke dag op, neem em mee naar mijn werk, etc. 11" zou dan te klein zijn voor mij. En aangezien ik te lui ben om em op een monitor aan te sluiten ... ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door Borkdude op 29-11-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb eerst een 13" gehad, toen een 11.6", toen weer een 13" en nu weer een 11.6" :)

Voor mij werkt de 13" beter, vooral als ik er langer op wil werken. De reden dat ik toch weer de 11.6" neem is voor het reizen. Het gewicht en formaat scheelt. Thuis sluit ik 'm meestal aan op een externe monitor dus dat maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
Mijn situatie is dat ik een Windows laptop heb voor langere sessies Word bijvoorbeeld(15.6") en een gaming Windows desktop heb met een 24" monitor. Ik moet nog maar eens in de plaatselijke iCentre gaan kijken en mij laten informeren. Thuis ga ik hem dus weinig gebruiken. Het is meer iets dat naast mijn schoolboeken in mijn tas gaat liggen. Ik heb echter geen flauw idee hoe dik(dun, ja I know:D) zo'n ding is met een sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 10:10
Ik heb een Air 13", had daarvoor ook een 15.4" (Windows) laptop, en beide Air versies voelen al superlicht en klein aan vergeleken daarmee. Ik ben voor de 13" gegaan omdat ik hem veel gebruik (voornamelijk Word, Excel, programmeren, etc.), de 11" vond ik daarvoor echt te klein. Het is maar net wat je liever hebt, de 11" is superklein, maar in mijn ogen wat te zwak voor sommige taken en te klein. De 13" is wat groter, maar nog steeds heel erg mobiel, en heeft een iets sterkere processor.

Het verschil met mijn Windows laptop is bijna 2 kilo, kijk even hoe veel jou laptop weegt. Ik denk dat die 270 gram dan niet zo veel meer uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
BasPH schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:35:
Ik heb een Air 13", had daarvoor ook een 15.4" (Windows) laptop, en beide Air versies voelen al superlicht en klein aan vergeleken daarmee. Ik ben voor de 13" gegaan omdat ik hem veel gebruik (voornamelijk Word, Excel, programmeren, etc.), de 11" vond ik daarvoor echt te klein. Het is maar net wat je liever hebt, de 11" is superklein, maar in mijn ogen wat te zwak voor sommige taken en te klein. De 13" is wat groter, maar nog steeds heel erg mobiel, en heeft een iets sterkere processor.

Het verschil met mijn Windows laptop is bijna 2 kilo, kijk even hoe veel jou laptop weegt. Ik denk dat die 270 gram dan niet zo veel meer uit maakt.
Ongeveer 2.8 kilo, Dell Studio 1555. Dan is 270 gram inderdaad vrij weinig. Ik laat me nog even adviseren in de winkel en dan ga ik um bestellen! Bedankt allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Fraxor schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:03:
Zou graag ervaringen van mensen willen horen en of ze op dit moment nog achter hun keuze staan 11/13 inch. Zou het op prijs stellen!
Ik vond 11" te klein, het is een super ding om mee te reizen en lekker snel maar het was de bedoeling dat hij mijn enige computer zou worden. Maar om er echt op te werken had ik gewoon een extern scherm nodig, dus dan is het nut een beetje weg. Ik vond de DPI net even te hoog om prettig op te werken, en het oppervlak te klein. Ik had verwacht er beter op te kunnen werken, zeker met de fullscreen mogelijkheden van Lion.

Ik vond hem wel ideaal als laptop voor er bij, naast de desktop, maar daar vond ik hem weer veel te duur voor. Dus uiteindelijk heb ik maar gebruik gemaakt van de retourmogelijkheid van Apple.

Als ik niet nog een plastic witte MacBook had gehad, was ik denk ik voor de 13" gegaan en was daar wel tevreden mee geweest. Maar ik heb toen maar besloten de plasticbook te gebruiken voor onderweg en een nieuwe desktop te nemen (Mac Mini)

Dus ik zou zeggen: Is hij voor er bij dan kan je er prima mee uit, is hij echt je enige PC dan zal je het niet erg moeten vinden om hem vaak in een extern scherm te prikken. Maar smaken verschillen natuurlijk. Dat was in elk geval mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 21:43

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Lijkt me een vrij duidelijke keus ;) De 11 is wat mij alleen het overwegen waard als je echt iets compact en kleins zoekt voor licht gebruik (even mailtjes versturen of iets googelen), in alle andere gevallen is de 13 inch de betere keuze (schermgrootte, processorsnelheid maar vooral ook de langere accuduur). Ik gebruik mijn 13 inch nu een jaar naar volle tevredenheid.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Saturnus schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:21:
[...]

Dat is echt zo weird. Viel mij vandaag ook op. Voelt niet bepaalt lekker ook.

Edit:
Blijkbaar komt het doordat ik met mijn voeten de verwarming aanraak. :P Ongeaard stopcontact, maar Apple adapter is ook niet geaard.
Als je het verlengsnoer gebruikt, is het over. Die is namelijk geaard in tegenstelling tot de eendenbek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

DeNachtwacht schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:53:
Lijkt me een vrij duidelijke keus ;) De 11 is wat mij alleen het overwegen waard als je echt iets compact en kleins zoekt voor licht gebruik (even mailtjes versturen of iets googelen), in alle andere gevallen is de 13 inch de betere keuze (schermgrootte, processorsnelheid maar vooral ook de langere accuduur). Ik gebruik mijn 13 inch nu een jaar naar volle tevredenheid.
Betwijfel of je processorsnelheid echt gaat merken bij normaal gebruik, maar heb zelf uiteindelijk voor de 11 met een i7 gekozen, dus is het helemaal geen issue meer. Ook vind ik het scherm groot genoeg (en sowieso een heerlijke resolutie voor het formaat scherm) voor internet, filmpje kijken, eigenlijk normaal werk. Alleen als ik echt gaat fotobewerken of andere programma's gebruik waar je veel ruimte voor nodig heb, hang ik hem aan mijn 1920x1200 externe scherm (maar dat kan makkelijk want dat soort dingen doe ik toch niet "on te move").

Accuduur, daar heb je wel een goed punt. Maar dan moet je de afweging maken, vind je tijdens het reizen het formaat of de accuduur van groter belang? En heb je de extra accuduur nodig voor je weer bij een stopcontact aankomt of heb je een groter scherm nodig voor de dingen die je bijv. in de trein doet?

Maar over de accuduur, je leest veel over het verschil, maar nergens kan ik echt een duidelijk vergelijk in minuten/uren vinden. Hoe lang doen jullie met de accu van jullie 11 en 13 MBA's? Mijn accu is nog redelijk nieuw, dus niet helemaal "getraind", maar tijdens een sessie waar ik er een beetje op lette, deed ik 3,5 uur met een accu die 70% gevuld was en waar ik veel bestanden met Wifi aan het overzetten was en gewoon licht aan het internetten was.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
S913 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:01:
[...]

Maar over de accuduur, je leest veel over het verschil, maar nergens kan ik echt een duidelijk vergelijk in minuten/uren vinden. Hoe lang doen jullie met de accu van jullie 11 en 13 MBA's? Mijn accu is nog redelijk nieuw, dus niet helemaal "getraind", maar tijdens een sessie waar ik er een beetje op lette, deed ik 3,5 uur met een accu die 70% gevuld was en waar ik veel bestanden met Wifi aan het overzetten was en gewoon licht aan het internetten was.
Op de website van Apple staat 5 uur voor 11" en 7 uur voor 13". Zal wel iets minder zijn maar het is denk een richtlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Thnx, dan zal ik wel scheel gekeken hebben bij het zoeken 8)7 Maar op zich ben ik dan dus best tevreden. Alleen nog jammer dat hij zo leegloopt terwijl hij in sleep-mode is.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:41

Quakie

quakelen

Dan zou ik als ik jou was even het topic batterij issues onder lion lezen.
Daarin ben ik geholpen door een modje.

Ik had daar ook last van, maar naar zijn oplossingen heb ik er geen last van. Uiteraard geldt dit alleen als je hem echt laat slapen en niet continue binnen een uur weer pakt want dan is je MBA niet in deepsleep.

Als die echt in deepsleep is duurt het dus ook even voordat je verder kunt werken. Ik moet denk ik dik 2 sec wachten na open klappen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraxor schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:13:
Mijn situatie is dat ik een Windows laptop heb voor langere sessies Word bijvoorbeeld(15.6") en een gaming Windows desktop heb met een 24" monitor. Ik moet nog maar eens in de plaatselijke iCentre gaan kijken en mij laten informeren. Thuis ga ik hem dus weinig gebruiken. Het is meer iets dat naast mijn schoolboeken in mijn tas gaat liggen. Ik heb echter geen flauw idee hoe dik(dun, ja I know:D) zo'n ding is met een sleeve.
qua gaming zal je weinig aan een mba hebben.

ik heb zelf wel een half jaar geleden een 24 inch extern scherm gekocht voor mijn hp 15 inch notebook.
het zegt genoeg dat ik dat scherm nooit meer gebruik ;)

ik vind de 13 inch mba en resolutie heerlijk.
ik heb op ene helft scherm een pdf of browser open en andere scherm nu word waarin ik aan het werk ben.
werkt perfect en duidelijk leesbaar.

de accuduur.

laatst 3,5 uur in de trein.
heb dus op een half venster nonstop films gekeken.
accu had nog 60% over :D
(wel met verlichting laag en wifi en alles uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
@S913

Ik doe rustig 7 uur met m'n batterij op een mid 2011 MBA 13". De brightness staat wel redelijk laag (3 stippen) en alles staat uit muv wifi. Gebruik hem overdag op school voornamelijk voor word processing (Evernote / Pages/ Excel) e.d. en eventueel nog Soundcloud / iTunes op de achtergrond. Als ik thuis kom na een lange dag op school heb ik meestal nog zo'n 10% over.
Een geweldige machine die elke euro dubbel en dwars waard is :)

[ Voor 14% gewijzigd door JanvdVeer op 30-11-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Brightness was me inderdaad ook opgevallen dat dat er hard in hakt. Na ja, we'll c. 5 uur zou ik al tevreden mee zijn.
Quakie schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:39:
Dan zou ik als ik jou was even het topic batterij issues onder lion lezen.
Daarin ben ik geholpen door een modje.
Zal daar 'ns browsen, maar moet zeggen dat sinds ik mijn MBA heb, ik thuis er nog niet online geweest ben (provider issues ... :( ) dus er nog niet heel diep in verdiept heb.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
Ik zit toch te twijfelen over een MBA met 64gb en de 2gb extra RAM upgrade. Ik denk dat ik meer dan 64gb toch niet ga gebruiken. Zet alleen een paar CD's over, paar programma's erop en een paar films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:50
Je hd zit zo vol! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Inderdaad. Zoals ik eerder al postte, zonder ook maar iets geïnstalleerd te hebben, heb ik al 14GB al in gebruik. Dat is percentueel al redelijk wat van een 64GB.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarvoor heb ik dus een nasje gekocht met 2x2TB die achter een 50/50 lijntje zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Fraxor schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:27:
Ik zit toch te twijfelen over een MBA met 64gb en de 2gb extra RAM upgrade. Ik denk dat ik meer dan 64gb toch niet ga gebruiken. Zet alleen een paar CD's over, paar programma's erop en een paar films.
Ik heb een tijdje een 64GB gehad. Ging prima. Je moet alleen wat vaker dingen uitwissen.

Ook nooit problemen gehad met 2GB. Draaide als een trein.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 30-11-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heb zelf het vorige model ook met 64GB (wel 4gb geheugen), heb een nas voor de muziek etc, maar ik kom prima weg met 64gb hoor.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:52:
daarvoor heb ik dus een nasje gekocht met 2x2TB die achter een 50/50 lijntje zit ;)
Tja ik ook, maar daar heb je niets aan als je in de trein een filmpje wil kijken of muziek wil luisteren. I.c.m. wat grotere software pakketten, dan gaat het snel.

~ H.P. Lovecraft

Pagina: 1 ... 10 ... 53 Laatste