heb het ook al tijdje op mijn MBP. Scheelt toch weer wat GB's
Zijn er hier ook mensen die problemen ervaren met de laatste EFI Firmware Update 2.2?
Ik lees best wat 'horrorverhalen' op het Apple Support forum, dus ben nu een beetje huiverig om die update te installeren...
Ik lees best wat 'horrorverhalen' op het Apple Support forum, dus ben nu een beetje huiverig om die update te installeren...
Macbook Air EFI Firmware Updater
In deze update zijn verschillende problemen verholpen om de stabiliteit van MacBook Air-computers (medio 2011) te verbeteren. De update wordt aanbevolen voor alle gebruikers.
Deze update bevat tevens de verbeteringen die zijn opgenomen in MacBook Air-EFI-firmware-updater 2.1: meer stabiliteit bij het uitvoeren van Lion Recovery via een internetverbinding en oplossingen voor problemen met de compatibiliteit van de Apple Thunderbolt Display en de werking van de Thunderbolt-doelschijfmodus op MacBook Air-modellen van medio 2011.
Misschien had die persoon zijn laptop niet aan de oplader hangen ... Ik heb nog zo verhalen gehoord van vrienden die een smartphone upgraden zonder aan de oplader te hangen. Ze brikken het toestel en dan gaan ze schaamteloos terug naar de winkel ...
JanvdVeer schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 01:51:
Zijn er hier ook mensen die problemen ervaren met de laatste EFI Firmware Update 2.2?
[...]
MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3
Ik had gister even weer een oude hobby van mij opgepakt.. Genaamd WoW
alles draait helemaal prima op high instellingen kan had ik gewoon 30FPS. Maar mijn MBA gaat na 3 minuten al op volle toeren (6500+) en de CPU wordt ongeveer 93-94 graden (volgens iStat), ik wist niet dat mijn laptop zoveel geluid kon maken..
Heeft iemand tips om de cpu temp te kunnen verlagen? Zodat de fans ook iets minder fanatiek gaan draaien
Edit:
Heeft iemand tips om de cpu temp te kunnen verlagen? Zodat de fans ook iets minder fanatiek gaan draaien
Edit:
geen problemen gehad met de update (thunderbolt en firmware ofzo)JanvdVeer schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 01:51:
[...]
[ Voor 38% gewijzigd door LesCacques op 27-10-2011 10:11 ]
je ne sais cacques
Verwijderd
ik heb een x aantal jaar geleden een systeem crash gehad was in eerste instantie veel foto's verloren.
die heb ik grotendeels kunnen renoveren maar nu heb ik ontzettend veel duplicaten.
soms is er van een foto 3 formaten/namen maar zijn het dezelfde.
is er software voor mac die een hele map scant, de duplicaten eruit gooit en de beste bewaard?
die heb ik grotendeels kunnen renoveren maar nu heb ik ontzettend veel duplicaten.
soms is er van een foto 3 formaten/namen maar zijn het dezelfde.
is er software voor mac die een hele map scant, de duplicaten eruit gooit en de beste bewaard?
Oops gepost zonder iets te willen posten.
Ik weet helaas geen software voor je..
Ik weet helaas geen software voor je..
[ Voor 195% gewijzigd door LesCacques op 27-10-2011 10:31 ]
je ne sais cacques
iPhoto zou dat moeten kunnen met behulp van wat progsels: http://osxmactips.blogspo...licate-iphoto-photos.html
Je kan Fan Control downloaden en de threshold proberen te verhogen, maar dat zou ik afraden.
Spel afsluitenLesCacques schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:09:
Ik had gister even weer een oude hobby van mij opgepakt.. Genaamd WoWalles draait helemaal prima op high instellingen kan had ik gewoon 30FPS. Maar mijn MBA gaat na 3 minuten al op volle toeren (6500+) en de CPU wordt ongeveer 93-94 graden (volgens iStat), ik wist niet dat mijn laptop zoveel geluid kon maken..
Ben op zoek naar een sleeve voor de Air 13. Kwam deze tegen:
http://www.saddlebackleat...-Sleeve-Dark-Coffee-Brown
Meteen even gemaild om te vragen of ze er ook een voor de Air 13 maken.
Misschien zijn er andere merken die hetzelfde bieden. Ik kon niets vinden wat er in de buurt komt.
Misschien zijn er andere merken die hetzelfde bieden. Ik kon niets vinden wat er in de buurt komt.
Hier zijn soortgelijke te koop:
http://shop.jolioriginals.com/
Of, als je een beetje overweg kan met een naaimachine maak je 'm zelf voor 5 euro ofzo:

Homemade sleeve nu een aantal maanden in gebruik, meegehad op vakantie, nog steeds net zo stevig als in het begin. Door de vilten binnenkant blijft je Air er ook goed klem in zitten.
http://shop.jolioriginals.com/
Of, als je een beetje overweg kan met een naaimachine maak je 'm zelf voor 5 euro ofzo:

Homemade sleeve nu een aantal maanden in gebruik, meegehad op vakantie, nog steeds net zo stevig als in het begin. Door de vilten binnenkant blijft je Air er ook goed klem in zitten.
Haters everywhere but I don’t really care
Maby staat er iets op Etsy?Gelink schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:14:
Ben op zoek naar een sleeve voor de Air 13. Kwam deze tegen:
http://www.etsy.com/searc...w_type=gallery&ship_to=NL Keuzen genoeg in ieder geval
Toen ik de Macbook Air net kreeg, merkte ik na een tijdje gebruik dat de onderklep af en toe kraakt/tikt. Bekend probleem zo bleek op internet, oplossing zou zijn: de onderklep opnieuw bevestigen (reseat the bottom). Toen ik bij een Apple Store vroeg of ze het daar wilden doen, zeiden ze geen schroevendraaier te hebben die daarvoor geschikt was, maar ze boden ze aan mijn MBA in te nemen voor onderzoek. Dit weigerde ik, omdat ik mijn nieuwe speeltje niet een week kwijt wilde voor zo'n klein probleem. Een andere Apple Store geprobeerd, precies hetzelfde verhaal. Daarop heb ik bij ReparatieGSM in Rijssen (http://verkopers.marktplaats.nl/reparatiegsm) een pentalobe-schroevendraaiertje gekocht voor 20 euri... Daarmee heb ik de onderklep er goed opgezet en heb nu geen tot weinig last meer van getik. Helaas bleek één schroefje aan de zijkant niet meer te klemmen en was de schroef er nogal scheef ingedraaid. Omdat ik wel het idee had dat dit schroefje bleef zitten, heb ik het eerst nog maar even aangekeken, maar vorige week is dit schroefje helaas verdwenen. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit het mooiste op kan lossen? Nieuw schroefje bestellen en een of andere pakking ertussen? Of gewoon zo laten en stikkertje erover? Waarschijnlijk is de schroefdraad in de fabriek al beschadigd door foute montage. In de Apple Store vertelden ze mij dat dit waarschijnlijk niet onder de garantie valt omdat ik er zelf aan heb zitten rommelen. Misschien dom van mij, maar ik heb nou eenmaal geen geduld om mijn MBA een week in te leveren voor een klein probleem wat ik ook zelf op kan lossen. Ik baal er wel een beetje van dat mijn anders zo perfecte MBA nu een klein beetje minder perfect is:

[ Voor 1% gewijzigd door Borkdude op 30-10-2011 12:55 . Reden: plaatje toegevoegd ]
Hebben ze bij Apple je gegevens opgenomen?
Anders kan je toch gewoon zeggen dat ie eruit gedonderd is?
Anders kan je toch gewoon zeggen dat ie eruit gedonderd is?
Verwijderd
ook een beetje dom om zelf aan een 1200 euro apparaat te gaan sleutelen als je gewoon garantie hebt.
ik zou gewoon zeggen dat je het schroefje miste na verloop van tijd.
laat zij maar bewijzen dat jij eraan geprutst hebt.
zou wel ff een andere reseller benaderen
ik zou gewoon zeggen dat je het schroefje miste na verloop van tijd.
laat zij maar bewijzen dat jij eraan geprutst hebt.
zou wel ff een andere reseller benaderen
Wil ik een Air bestellen is de online Apple store stuk, bestellingen worden niet verwerkt. Net ff gebeld, moet het later opnieuw proberen 
edit: Bestelling succesvol. Heb gekozen voor een 13", i5, 256GB SSD en US keyboard layout. Dit wordt mijn eerste echte mac computer. Heb al een iPad 1 en iPhone 4 in gebruik en daarvoor een 3G gehad.
Nao we wait, verwacht 16 november
edit: Bestelling succesvol. Heb gekozen voor een 13", i5, 256GB SSD en US keyboard layout. Dit wordt mijn eerste echte mac computer. Heb al een iPad 1 en iPhone 4 in gebruik en daarvoor een 3G gehad.
Nao we wait, verwacht 16 november
[ Voor 47% gewijzigd door C00KW4US op 01-11-2011 11:13 ]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik heb het ook zojuist toegepast, lijkt er inderdaad wel wat beter uit te zien! Top thx!THE_BASE schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:39:
Handige tip, zojuist toegepast: wel verschil.
http://appletips.nl/geopt...fiel-voor-de-macbook-air/
Ziet er op zich wel beter uit maar is veel te donker, was de nieuwste walking dead aan het kijken en kon niks meer zien in de nachtsceneTHE_BASE schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:39:
Handige tip, zojuist toegepast: wel verschil.
Beste mensen, sinds een jaar of vijf compleet over op de Apple machines en erg blij mee.. eergisteren in een spontaan moment €90,- uitgegeven aan software en nu blijkt dat dit pakket alleen op Windows draait... Ik heb een Air met een 128GB ssd (nog 40 gig over maar wil ik zo houden).
Eigenlijk wil ik geen windows draaien op mijn Air maar dit bijvoorbeeld doen vanaf een usb schijfje (11 inch Air dus geen SD)...
Weet iemand een oplossing om toch 1 keer per week Windows te kunnen draaien zonder dat ik dit dien te installeren?
Dank!
Eigenlijk wil ik geen windows draaien op mijn Air maar dit bijvoorbeeld doen vanaf een usb schijfje (11 inch Air dus geen SD)...
Weet iemand een oplossing om toch 1 keer per week Windows te kunnen draaien zonder dat ik dit dien te installeren?
Dank!
Een Virtual Machine maken en daar Windows in draaien? Ik gebruik zelf VirtualBox (gratis) en draai daar alle Windows apps in die niet voor OSX bestaan. Komt niet heel veel meer voor moet ik zeggen ;-).D-Ed schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:12:
Dank!
Verwijderd
mmm, ik heb voor mijn nas zitten klooien in de terminal met commands.
weet iemand wanneer ik met time machine rectoren naar een punt voor het geklooi of de veranderingen die ik gemaakt heb in de terminal ook weer worden terug gedraaid?
weet iemand wanneer ik met time machine rectoren naar een punt voor het geklooi of de veranderingen die ik gemaakt heb in de terminal ook weer worden terug gedraaid?
Wat je kunt doen is de /Library/Preferences map en de <user>/Library/Preferences map terugzetten. Als dat niet vanuit de GUI wil kun je ook nog met de Finder de back-up benaderen en die mappen opzoeken. Ik weet niet precies wat voor commando's je hebt uitgevoerd, maar het zal waarschijnlijk te maken hebben met de systeembestanden. Je kunt ook het hele systeem terughalen van een eerdere datum, maar dan ben je ook al je andere wijzigingen sinds die tijd kwijt. Het zal ook helpen als je weet welke commando's je uitgevoerd hebt, maar dat is allemaal meer iets voor een nieuw topic.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:59:
mmm, ik heb voor mijn nas zitten klooien in de terminal met commands.
Hier stond achterhaalde informatie…
Ik heb een erg vervelend probleem. Vannacht is er een parfumdoos van een schap gevallen en (moet iets teveel toeval) met de punt bovenop mijn macbook air 11" beland. Jullie begrijpen dat hij dat niet leuk vindt. Er zit nu een deukje in de bovenkant en het scherm is 'gebroken'.
Nu wil het toeval dat iemand een aantal maanden geleden cola over m'n air heeft gegooid en dit is netjes opgelost en ik heb het aankoopbedrag teruggekregen waarmee ik een nieuwe macbook heb gekocht. De oude kapotte (kapot logicboard) heb ik vanwege de minieme waarde mogen houden.
Concreet:
Weet iemand of het scherm van de vorige macbook air 11" exact gelijk is aan de nieuwste 11". Want in dat geval kan ik iemand vragen (of eventueel zelf) om de bovenkant te verwisselen. Dat scherm is namelijk nog perfect in orde.
Het gaat dus om een 11" zonder backlite tobo en een 11" mét backlitetobo.
Nu wil het toeval dat iemand een aantal maanden geleden cola over m'n air heeft gegooid en dit is netjes opgelost en ik heb het aankoopbedrag teruggekregen waarmee ik een nieuwe macbook heb gekocht. De oude kapotte (kapot logicboard) heb ik vanwege de minieme waarde mogen houden.
Concreet:
Weet iemand of het scherm van de vorige macbook air 11" exact gelijk is aan de nieuwste 11". Want in dat geval kan ik iemand vragen (of eventueel zelf) om de bovenkant te verwisselen. Dat scherm is namelijk nog perfect in orde.
Balen zegtimowouters schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:57:
Gisteren de nieuwe Macbook Air van mijn vader geïnstalleerd en ik moet zeggen hij is echt razendsnel! Hij heeft het topmodel met de i7 processor.
Zelf heb ik het 2010 topmodel (geen CTO) en die is merkbaar langzamer.
Voor de gein heb ik op beide machines een WMV omgezet naar een M4V (iPad) met handbrake en de nieuwe MBA is meer dan twee keer zo snel. In het begin is het verschil ongeveer 2x maar op een gegeven moment wordt het 2010 model warm en dan loopt de 2011 nog verder uit.
Super!
Voor de gein heb ik op beide machines een WMV omgezet naar een M4V (iPad) met handbrake en de nieuwe MBA is meer dan twee keer zo snel. In het begin is het verschil ongeveer 2x maar op een gegeven moment wordt het 2010 model warm en dan loopt de 2011 nog verder uit.
Super!
En wat is het merkbaar verschil in dagelijkse bezigheden? Praten we hier dan over <1seconde of enkele seconden?Bigg Balls schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:38:
Gisteren de nieuwe Macbook Air van mijn vader geïnstalleerd en ik moet zeggen hij is echt razendsnel! Hij heeft het topmodel met de i7 processor.
Super!
Met dagelijkse bezigheden bedoel ik browsen, word, email bekijken etc.
als je het met visa hebt betaald heb je (standaard) 180 dagen garantie (ook voor dit soort gevallen).timowouters schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:57:
Ik heb een erg vervelend probleem. Vannacht is er een parfumdoos van een schap gevallen en (moet iets teveel toeval) met de punt bovenop mijn macbook air 11" beland. Jullie begrijpen dat hij dat niet leuk vindt. Er zit nu een deukje in de bovenkant en het scherm is 'gebroken'.
Concreet:
Jeetje ook even die nieuwe display profiel geladen. Het is wel mooier, mooier zwart bijv maar het wordt aardig wat donkerder dan het standaard profiel... ik neem aan dat je daardoor je brightness hoger gaat zetten om hetzelfde te zien. Wat dus weer in houdt dat je minder lang met je batterij doet?
Ik teken nergens meer voor
Ik kan ineens twee keer zo snel typen en mijn mails komen twee keer zo snel binnen... Nu even serieus. Ik merk het op websites met Flash en flash filmpjes. Die werken namelijk nog steeds belabberd op mijn MBA 2010.
Verder is dat heel subjectief dus zul je het zelf moeten ondergaan.
Enige wat ik kan zeggen is dat ik het dus duidelijk merk met encoding van videofiles en waarschijnlijk ook met zaken als downloaden met sabnzbd oid (parren en rarren gaat sneller)
Verder is dat heel subjectief dus zul je het zelf moeten ondergaan.
Enige wat ik kan zeggen is dat ik het dus duidelijk merk met encoding van videofiles en waarschijnlijk ook met zaken als downloaden met sabnzbd oid (parren en rarren gaat sneller)
UntamedNL schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:38:
[...]
En wat is het merkbaar verschil in dagelijkse bezigheden? Praten we hier dan over <1seconde of enkele seconden?
Met dagelijkse bezigheden bedoel ik browsen, word, email bekijken etc.
Mwoah, mijn brightness staat onder de helft. Heb het nu twee dagen met het nieuwe profiel en vind het wel een beter zicht.Quakie schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:08:
Jeetje ook even die nieuwe display profiel geladen. Het is wel mooier, mooier zwart bijv maar het wordt aardig wat donkerder dan het standaard profiel... ik neem aan dat je daardoor je brightness hoger gaat zetten om hetzelfde te zien. Wat dus weer in houdt dat je minder lang met je batterij doet?
Het is gewoon jammer dat ik niet standaard het Samsung scherm heb natuurlijk.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Bedankt voor jullie reacties!
Helaas niet met VISA gekocht.
Heeft iemand wel een idee waar ik hem kan laten repareren? Want ik heb geen idee waar ik dat zou kunnen laten doen. En eerlijk gezegd neem ik niet aan dat als ik bij de iAm Store waar ik hem heb gekocht, ze mijn macbook willen repareren wanneer ik zelf 2 MacBooks inlever om verbouwen tot een nieuwe frankenstein macbook Air.
Helaas niet met VISA gekocht.
Heeft iemand wel een idee waar ik hem kan laten repareren? Want ik heb geen idee waar ik dat zou kunnen laten doen. En eerlijk gezegd neem ik niet aan dat als ik bij de iAm Store waar ik hem heb gekocht, ze mijn macbook willen repareren wanneer ik zelf 2 MacBooks inlever om verbouwen tot een nieuwe frankenstein macbook Air.
Waar zit de rechter speakeruitgang trouwens? Links zie ik wel van die gaatjes zitten, maar rechts niet.
Dat is de Microfoon volgens mij, de speakers zitten verzonken in het scharnier.Borkdude schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:06:
Waar zit de rechter speakeruitgang trouwens? Links zie ik wel van die gaatjes zitten, maar rechts niet.
Hier staat wat
Verwijderd
Ik heb dit gedaan:Digistorm schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:37:
[...]
Wat je kunt doen is de /Library/Preferences map en de <user>/Library/Preferences map terugzetten. Als dat niet vanuit de GUI wil kun je ook nog met de Finder de back-up benaderen en die mappen opzoeken. Ik weet niet precies wat voor commando's je hebt uitgevoerd, maar het zal waarschijnlijk te maken hebben met de systeembestanden. Je kunt ook het hele systeem terughalen van een eerdere datum, maar dan ben je ook al je andere wijzigingen sinds die tijd kwijt. Het zal ook helpen als je weet welke commando's je uitgevoerd hebt, maar dat is allemaal meer iets voor een nieuw topic.
http://appletips.nl/os-x-...ngsproblemen-met-een-nas/
ik heb zonet opnieuw mijn mac geïnstalleerd (wou ook ff kijken hoe een ota install gaat).
start die opnieuw op is mijn bureaublad hetzelfde als in dat die al mijn progs en dergelijke heeft bewaard.
ook die veranderde instellingen?
mijn probleem is dus dat ik graag mijn nas drink pulse 320 wil gebruiken als deel timemachine en een ander deel gemount wil hebben als netwerkschijf.
ook over internet...
heeft apple intussen de os al gewijzigd dat je niet meer in je terminal hoeft te kutten?
Het proberen waard:
Heeft bij mij behoorlijk verschil gemaakt en ik vind in positieve zin!
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Lees is een stuk of 10 regels terug?bokkow schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:04:
Het proberen waard:
Misschien een technisch ingestelde vriend/kennis? Helaas is het wel een rotklus, volgens iFixit moet hij helemaal uit elkaar. Maar die guide laat in elk geval zien wat er precies gedaan moet worden. Je hebt in elk geval wel het juiste type pentalobe schroevendraaier nodig.timowouters schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:55:
Ik doe dit soort dingen altijd zelf maar zonder ervaring zou ik er niet aan beginnen. Het is toch wel een kunst waarbij je door schade en schande wijs wordt. Ook bij mij is er regelmatig wat mis gegaan. Zeker met zulke compacte spullen als een MacBook Air.
Maar ik denk dat ze het bij een reseller met reparatie afdeling ook wel willen doen, ze verdienen toch het meest op arbeidsloon. Ze zullen wss geen garantie geven dat het gaat werken maar misschien kan je ze een beetje paaien door te zeggen dat ze de overgebleven onderdelen mogen houden.
Ik heb weer een Air 11.6" genomen. Bevalt erg goed. Ik heb hem nu in een Caselogic sleeve zitten maar de rits sluitingen vind ik gevaarlijk dichtbij komen.
Heeft er iemand een tip voor een goedkope sleeve? Ik wil niet meer dan 25 eur uitgeven (persoonlijke voorkeur).
Heeft er iemand een tip voor een goedkope sleeve? Ik wil niet meer dan 25 eur uitgeven (persoonlijke voorkeur).
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 05-11-2011 14:51 ]
Ik heb zelf een sleeve van dit merk (maar dan 13"), bevalt mij erg goed en mooi licht, dun:[b][message=37078619,noline]
http://www.coteetciel.com...opening-medium-27035.html
(rits aan de korte zijde, afgedekt)
Gekocht bij A-Mac, Amersfoort.
[ Voor 12% gewijzigd door Borkdude op 05-11-2011 14:57 ]
Ikzelf heb de Belkin Pleated Sleeve voor de 13,3" MacBook Pro. Heeft me 30€ kost in de winkel.
Als ik me niet vergis zijn er ook 11" modellen van.
Ik ben er alleszins zeer tevreden over, de ritssluitingen zijn afgedekt en (in de 13") er is een extra opbergvak.
Als ik me niet vergis zijn er ook 11" modellen van.
Ik ben er alleszins zeer tevreden over, de ritssluitingen zijn afgedekt en (in de 13") er is een extra opbergvak.
Thanks, dat ziet er goed uit. Lekker strak design.Borkdude schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:54:
[...]
Ik heb zelf een sleeve van dit merk (maar dan 13"), bevalt mij erg goed en mooi licht, dun:
http://www.coteetciel.com...opening-medium-27035.html
(rits aan de korte zijde, afgedekt)
Verwijderd
hebben meer mensen last dat de (rechter)onderkant een beetje kraakt en er in die hoek een beetje speling lijkt te zitten?
Dat idee heb ik ook.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:51:
hebben meer mensen last dat de (rechter)onderkant een beetje kraakt en er in die hoek een beetje speling lijkt te zitten?
Yep hebben veel mensen. De oplossing is om de onderkant een keer los en vast te schroeven. Heb je wel een speciale schroevendraaier nodig die je bij ifixit kan bestellen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:51:
Verwijderd
en wat is de officiële manier dat je de garantie niet verliest?A.Kebab schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:43:
[...]
Yep hebben veel mensen. De oplossing is om de onderkant een keer los en vast te schroeven. Heb je wel een speciale schroevendraaier nodig die je bij ifixit kan bestellen.
zijn er plekken in nederland waar ze dat on-spot doen?
Het gekraak/getik is een bekend probleem, Google maar eens op "Macbook Air creaky". Dat probleem had ik zelf ook, heel irritant.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:03:
[...]
en wat is de officiële manier dat je de garantie niet verliest?
zijn er plekken in nederland waar ze dat on-spot doen?
Ik heb, na vragen bij twee Apple Stores waar ze de Macbook voor een week wilden innemen, het probleem zelf maar opgelost met een speciale schroevendraaier. Daarbij bleek overigens dat een schroefje niet meer bleek te klemmen (zie eerder dit topic) en dat schroefje ben ik kwijt geraakt. Maar absoluut geen gekraak/getik meer hier, scheelt mij veel irritatie en ik ben mijn Macbook Air niet een week kwijt voor zoiets onzinnigs :-). Schroefje heb ik bijbesteld, kost 5 euro overigens. Voor de sier zet ik die vast met een plakbandje, dat lijkt tenminste beter dan een gaatje zonder origineel schroefje, al is het natuurlijk wel jammer.
Ik neem aan dat ik nog steeds garantie heb op alle hardware (daar heb ik niet aangezeten), maar misschien niet meer op de case zelf, omdat ik zelf aan de schroefjes heb zitten draaien. Ik weet 100% zeker dat ik zelf niet de schroefdraad om zeep heb geholpen en dat het hier om een fabricagefout gaat, maar het ligt natuurlijk voor de hand dat ze mij daar wel van verdenken bij zo'n garantieafhandeling. Ze zouden om de schroefdraad te fixen de hele behuizing moeten vervangen.
[ Voor 45% gewijzigd door Borkdude op 05-11-2011 22:10 ]
Weet je, het al dan niet openen van een behuizing zou geen reden (mogen) zijn voor het vervallen van garantie. Doen ze vaak wel hoor, daar niet van. Ik zou het losse schroefje gewoon weglaten en doen of je neus bloed als je aan de balie staat.
Verwijderd
Ik ga zelf niet eraan sleutelen ook al is het gemakkelijk 
ik lever hem wel een keer in.
maar zijn er geen applestores die hem ter plekke kunnen fixen?
zie dat er eentje in keulen is
Gravis Technik center, das handig aangezien ik daar regelmatig kom.
dan vraag ik me nog af of ze dat in een middagje kunnen fixen aangezien ik hem niet langer kan missen
ik lever hem wel een keer in.
maar zijn er geen applestores die hem ter plekke kunnen fixen?
zie dat er eentje in keulen is
Gravis Technik center, das handig aangezien ik daar regelmatig kom.
dan vraag ik me nog af of ze dat in een middagje kunnen fixen aangezien ik hem niet langer kan missen
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 10:38 ]
Ik heb sinds vrijdag een macbook air 11 inch. Ben er erg tevreden mee vooral omdat hij zo makkelijk mee te nemen is. Het is nog wel ff wennen allemaal aangezien dit me eerste mac is
©2004
Je kan m vrij simpel dual boot maken met bootcamp...Harem.nl schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:18:
Ik heb sinds vrijdag een macbook air 11 inch. Ben er erg tevreden mee vooral omdat hij zo makkelijk mee te nemen is. Het is nog wel ff wennen allemaal aangezien dit me eerste mac is
Kan je langzaam wennen aan OSX
Verwijderd
mwoah de basis snap je binnen 2 uur.matthijst schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:29:
[...]
Je kan m vrij simpel dual boot maken met bootcamp...
de rest komt vanzelf wel, ik heb geen enkele moeilijkheid gevonden bij mijn overstap.
eigenlijk meer gemak tov windhoos
Neu, is ook zo : )
Gebruik Windows alleen nog voor Newsleecher, want nog steeds geen OSX versie voor
Gebruik Windows alleen nog voor Newsleecher, want nog steeds geen OSX versie voor
Ik heb gelukkig nog wel een windows pc dus de stap is niet al te grootmatthijst schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:29:
[...]
Je kan m vrij simpel dual boot maken met bootcamp...
©2004

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Voor zover ik zie heeft SABnzbd ook al die functies, alleen het zoeken niet. Waarom niet overstappen op een ander programma met dezelfde functionaliteit? (zoals SABnzbd)matthijst schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:05:
Neu, is ook zo : )
Want dát is veilig.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:41:
een wachtwoord intypen.
word tijd dat apple voice of face recognition gaat invoeren...
Alhoewel de spraakherkenning nog redelijk pril is op OSX, lijkt het me met de komst van Siri op iOS wel meer toekomstperspectief te hebben. Op zich werkt het degelijk daar het gelimiteerd is aan het gebrek van "eigen" voice commando's.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Oeps, sorry dubbelpost, wou editten maar ik quotte. Sorry ik zit op de iPad, zeker misgeklikt
kan een modje dit verwijderen?
[ Voor 103% gewijzigd door GekkePrutser op 06-11-2011 23:13 ]
Dit zit er al jaren in hoor, al sinds de powerpc tijd. Sinds 10.3 geloof ik. Dus pril is het niet. Maar wel pril in functionaliteit inderdaad.Destianto schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:52:
Alhoewel de spraakherkenning nog redelijk pril is op OSX, lijkt het me met de komst van Siri op iOS wel meer toekomstperspectief te hebben. Op zich werkt het degelijk daar het gelimiteerd is aan het gebrek van "eigen" voice commando's.
Verwijderd
Sinds een week heb ik een paar problemen met mijn MacBook Air. Als ik mijn laptop wil opladen als hij uitstaat en de batterij bijna leeg is en ik koppel dan mijn accu eraan, springt hij opeens aan (terwijl hij dichtgeklapt ligt op de bank). Ook als ik hem opstart, blijft hij soms heel lang op 0% staan terwijl hij wel oplaadt (oranje lampje).
Iemand enig idee wat dit is? Ik doe liever geen nieuwe installatie.
Iemand enig idee wat dit is? Ik doe liever geen nieuwe installatie.
heb het ook maar vind het niet echt storend...
vind wel dat hij erg warm wordt
Binnenkort ga ik een 11" Macbook Air aanschaffen. Ik twijfel echter nog tussen de i5 en de i7. Er komt sowieso 4 GB geheugen in en 128 GB opslag. Is de i7 die extra € 150,- waard?
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
Wat ga je ermee doen?Alsatian schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:56:
Binnenkort ga ik een 11" Macbook Air aanschaffen. Ik twijfel echter nog tussen de i5 en de i7. Er komt sowieso 4 GB geheugen in en 128 GB opslag. Is de i7 die extra € 150,- waard?
Iemand ervaring?
Kort antwoord: nee. Lang antwoord: http://www.anandtech.com/...book-air-11-13inch-reviewAlsatian schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:56:
Bedankt maar deze optie had ik al gevonden
Verder heb ik het gastaccount uitgeschakeld maar deze verschijnt toch als ik de laptop aanzet of uit sluimerstand haal. Is deze niet geheel te verwijderen en dat ik alleen op mijn account in kan loggen (zoals bij windows zeg maar)?
©2004
Hij vervangt mijn oude laptop. Studie, werk, internet, films op mijn tv etc. Geen zware games of foto- videobewerking.UntamedNL schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:18:
Wat ga je ermee doen?
Dank, interessant stuk! Ik ga voor de i5.Philflow schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:22:
Kort antwoord: nee. Lang antwoord: http://www.anandtech.com/...book-air-11-13inch-review
Als je het artikel dat je hebt gelinked ook echt had gelezen dan wist je dat de i7 daar juist wél wordt aangeraden voor de 11 inch omdat die een 25% performance winst heeft.Philflow schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:22:
[...]
Kort antwoord: nee. Lang antwoord: http://www.anandtech.com/...book-air-11-13inch-review
De i5 in de 11inch is een andere i5 dan in de 13inch, de i7 is in beide het zelfde.
Het zou dus verstandiger zijn om voor de i7 te gaan
Verwijderd
Ik heb de 11 inch met de i5 en heb totaal geen spijt van de niet investering van toen nog 100 euro voor de i7. Ik zie niet in waarom ik voor mijn bezigheden een i7 nodig zou hebben. Het enige dat volledige kracht bij mij eist is Handbrake. Daarnaast doe ik internetten, word, excel, powerpoint, spotify, photoshop, indesign, etc.
Naar mijn mening kun je die 150 euro beter besteden aan iets anders leuks. Bijv. extra accessoires of apps uit de App Store.
Naar mijn mening kun je die 150 euro beter besteden aan iets anders leuks. Bijv. extra accessoires of apps uit de App Store.
En als jij het ook echt hebt begrepenRelis schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:43:
[...]
Als je het artikel dat je hebt gelinked ook echt had gelezen
Je vergeet een heel belangrijk stukje tekst. 25% performance winst wanneer de CPU voor 100% wordt belast.i7 daar juist wél wordt aangeraden voor de 11 inch omdat die een 25% performance winst heeft.
Voor de huis tuin en keuken gebruiker dus weg gegooid geld. Wel interessant voor mensen die CPU intensieve applicaties draaien. Overigens zou ik die sowieso afraden een Air te kopen.
Alleen als hij (regelmatig) CPU intensieve applicaties draait.Relis schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:43:
[...]
Het zou dus verstandiger zijn om voor de i7 te gaan
[ Voor 56% gewijzigd door Philflow op 09-11-2011 12:54 ]
Helemaal gelijk phil, ik had er niet aan gedacht dat niet iedereen hun cpu van tijd tot tijd op 100% load heeft.
Helemaal eens. Hoe vaak wordt dat snelheidsargument niet genoemd bij aanschaf van een air, terwijl je feitelijk sowieso niet moet gaan voor een air als je cpu power wil. Voor mainstream werk vind ik mijn air 2010 al snel zat, laat staan een instap i5 2011.Philflow schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:03:
Je vergeet een heel belangrijk stukje tekst. 25% performance winst wanneer de CPU voor 100% wordt belast.
Voor de huis tuin en keuken gebruiker dus weg gegooid geld. Wel interessant voor mensen die CPU intensieve applicaties draaien. Overigens zou ik die sowieso afraden een Air te kopen.
youtube.com/@hisrep
Ik heb sinds een week ook een air en ben nog opzoek naar een manier om spdif /digitale audio out te creeren. Aangezien ik dat op mijn oude laptop wel had en dat uitvoerig gebruikte voor films ed.
Wie weet er een goede en goedkope USB audio met digitale uitgang voor gebruik met de air?
Wie weet er een goede en goedkope USB audio met digitale uitgang voor gebruik met de air?
Verwijderd
ik kan me op games na niet voorstellen welke apps ik niet zou kunnen draaien.DeNachtwacht schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:47:
[...]
Helemaal eens. Hoe vaak wordt dat snelheidsargument niet genoemd bij aanschaf van een air, terwijl je feitelijk sowieso niet moet gaan voor een air als je cpu power wil. Voor mainstream werk vind ik mijn air 2010 al snel zat, laat staan een instap i5 2011.
en voor gamen blijft een console of desktop toch de beste oplossing.
een MBA is ideaal als je niet gamed maar gewoon studie/werk ermee doet, dat ding elke dag mee sleept en soms lang geen oplaadpunt hebt.
Nee, de Air heeft alleen analoge audio, niet de gecombineerde poort met optisch uit.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:17:
air heeft ook gewoon een gecombineerde audiouitgang toch?
Maar om de originele vraag te beantwoorden: Je kan wel een audio interface met USB gebruiken. Ik heb zelf een keer een Sweex gebruikt op mijn PowerPC mini die ook geen optisch had, en die werkte gewoon. Ik heb alleen het optische gedeelte toen niet getest maar de verschillende in/uitgangen kon ik gewoon gebruiken.
[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 10-11-2011 11:08 ]
Oke, dat zou ook een leuke optie kunnen zijn, bestaat er dan een adapter waar een audio output en dvi/vga uit komt?Philflow schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:32:
mDP zendt digitale audio uit.
-Mijn oude situatie was docking station met coax spdif en dvi+vga. Heb nu al apple dvi en vga adapter aangeschaft. Audio via usb vind ik best want dan kan ik de mDP nog gebruiken voor beeld.
Zou best kunnen dat die kabels bestaan. Google is your friend 
In ieder geval bestaat er mDP naar HDMI. Super goedkoop op Buyincoins.com
Kijk echt cpu intensieve dingen kan je op een MBPro of desktop veel beter (fotobewerken, rarren, videobewerken) maar verder sluit ik me helemaal bij je aan.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:30:
[...]
ik kan me op games na niet voorstellen welke apps ik niet zou kunnen draaien.
en voor gamen blijft een console of desktop toch de beste oplossing.
een MBA is ideaal als je niet gamed maar gewoon studie/werk ermee doet, dat ding elke dag mee sleept en soms lang geen oplaadpunt hebt.
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Persoonlijk wel irritant dat je alleen bij buyincoins met paypal kunt betalen.Philflow schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:10:
Zou best kunnen dat die kabels bestaan. Google is your friend
Misschien niet perse MBA gerelateerd, maar ik kom er net achter dat bij de meegeleverde versie van iLife helemaal geen iDVD meer zit. Bummer...
en geen iWeb!fguchelaar schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:51:
Misschien niet perse MBA gerelateerd, maar ik kom er net achter dat bij de meegeleverde versie van iLife helemaal geen iDVD meer zit. Bummer...
Je kan toch gewoon dvd's branden met iMovie dacht ik?
Beste app voor cd's branden is voor mij nog steeds: Burn
Toen ik wat stof van mijn toetsenbord blies ging de toetsenbord verlichting even aan.
Zijn er meer mensen die dit ervaren? Iemand een verklaring?
Je zult wel met je hoofd voor de sensor hebben gezeten. Hou je duim maar eens links van je iSight.Alsatian schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:56:
Toen ik wat stof van mijn toetsenbord blies ging de toetsenbord verlichting even aan.
Pfff. vandaag de grootste aankoop van mijn leven gedaan (19 jaartjes jong).
MacBook Air, 13-inch €1.236,00 1 €1.236,00
Artikelnummer: Z0ME
Met de volgende configuratie:
• 1,8-GHz dual-core Intel Core i7
• 4GB 1333MHz DDR3 SDRAM
• 256 GB flash-opslag
• Toetsenbord (US) & Gebruikershandleiding (Engels)
• Accessoirekit
Subtotaal €1.236,00
Verzendkosten €0,00
19% btw €234,84
Totaal bestelling €1.470,84
Hopen dat hij bevalt!!! Nu hard opzoek naar een verzekering tegen diefstal en alle mogelijke schade. Ik heb al even gezocht op tweakers maar hier vond ik alleen verzekeringen met een maximaal verzekerd bedrag. (misschien een bundel pakken, direct voor mijn iPhone).
Groetjes
MacBook Air, 13-inch €1.236,00 1 €1.236,00
Artikelnummer: Z0ME
Met de volgende configuratie:
• 1,8-GHz dual-core Intel Core i7
• 4GB 1333MHz DDR3 SDRAM
• 256 GB flash-opslag
• Toetsenbord (US) & Gebruikershandleiding (Engels)
• Accessoirekit
Subtotaal €1.236,00
Verzendkosten €0,00
19% btw €234,84
Totaal bestelling €1.470,84
Hopen dat hij bevalt!!! Nu hard opzoek naar een verzekering tegen diefstal en alle mogelijke schade. Ik heb al even gezocht op tweakers maar hier vond ik alleen verzekeringen met een maximaal verzekerd bedrag. (misschien een bundel pakken, direct voor mijn iPhone).
Groetjes
Ik heb gisteren ook precies dezelfde besteld, maar dan met een NL toetsenbord omdat mijn huidige toetsenbord en laptop allebei een soortgelijke enter-toets hebben, ik hoop dat het bevalt. i7 heb ik waarschijnlijk slechts in uitzonderlijke gevallen nodig, maar omdat dit mijn desktop + laptop gaat vervangen heb ik hem er bij besteld, het is slechts een klein bedrag vergeleken met de totaalprijs.
De MBA 13,3" nu een tijdje in gebruik, valt me op dat de numerieke toets 6 scheef verzonken lijkt. De toets ligt echt anders dan de andere toetsen op het toetsenbord, net alsof hij al half ingedrukt is aan de bovenkant van de toets (US indeling).
Denk dat die maar even langs de APR moet.
Hier geen last van.hansieb112 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:01:
De MBA 13,3" nu een tijdje in gebruik, valt me op dat de numerieke toets 6 scheef verzonken lijkt. De toets ligt echt anders dan de andere toetsen op het toetsenbord, net alsof hij al half ingedrukt is aan de bovenkant van de toets (US indeling).
Oké,BasPH schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:09:
Ik heb gisteren ook precies dezelfde besteld, maar dan met een NL toetsenbord omdat mijn huidige toetsenbord en laptop allebei een soortgelijke enter-toets hebben, ik hoop dat het bevalt. i7 heb ik waarschijnlijk slechts in uitzonderlijke gevallen nodig, maar omdat dit mijn desktop + laptop gaat vervangen heb ik hem er bij besteld, het is slechts een klein bedrag vergeleken met de totaalprijs.
Met studentenkorting was het verschil tussen i5 en i7 volgens mij € 79,-
Verder heb ik voor het US model gekozen omdat hier o.a. de € op de vertrouwde plaats zit. De enter toets vind ik niet zo erg (ik gebruik toch altijd alleen het onderste gedeelte van de enter).
Hopen dat hij bevalt!
Ik zit nu bijna een jaartje op de 2010 versie en ik denk dat dat helemaal goed gaat komen. Gefeliciteerd met je aankoop
youtube.com/@hisrep
Waar is dat dan?LeroyRosier schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:08:
omdat hier o.a. de € op de vertrouwde plaats zit.
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Ben ik ook wel benieuwd naar want volgens deze Apple-site (http://support.apple.com/kb/HT2841) hebben het English (US) en English (Int) keyboard geen €? Vandaar dat ik maar voor de NL versie heb gekozen ...
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Op m'n huidige laptop + desktop toetsenbord zit hij op de 5. Op de Apple NL-layout toetsenborden op de 2, en bij google afbeeldingen zie ik ook een aantal op de 4 zitten. Er zal vast wel ooit een standaard zijn vastgelegd, maar het lijkt erop dat elke fabrikant doet wat hij logisch vindt?
Dat is één van de redenen dat ik een US-layout heb, veel rustiger dan alle tekens er nog bij opgeknald. Ik dacht dat het gewoon Shift+Option+2 was voor € voor heel OS X, trouwens?