[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkow schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:42:
[...]

Dat is werkelijk opmerkelijk, ik werk in een APR in NL en wij nemen alle Apple dingen aan voor garantie. Zomaar omruilen is iets heel anders RobbieB, en dat gebeurt zelfs in principe nooit. Dat heb ik ook zeker niet laten denken in mijn post.

"Even bellen met Apple", levert je hetzelfde antwoord op trouwens.
haha,

Eerst komt er zo'n figuur die zegt alles te weten, dan komt iemand hem verbeteren, daarna blijkt deze eerste man een autoriteit , en nu hoor je niets meer van die verbeteraar. Ik heb smakelijk gelachen om dit gevalletje Apple care komt voor de val.

nog één vraag
APR, staat de P voor products of Procedure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:31:
[...]
nog één vraag
APR, staat de P voor products of Procedure?
Geen van beide, APR = Apple Premium Reseller, een winkel die een officiele licentie heeft om Apple-producten te mogen verkopen.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Ik heb zojuist de stap genomen, een macbook air 13inch besteld via de Apple website.
Zelf nog nooit een echte Mac gehad, wel sinds februari dit jaar een iPad en een iPhone4. Daar verschrikkelijk tevreden over (de problemen met iOS5 en leegtrekkende batterij daargelaten) en mezelf in de winkel 1.5 uur laten voorlichten.

Veel gelezen, ook hier waarvoor dank, om me te oriënteren.
Ik heb gekozen voor het 13inch model omdat ik lees dat 11inch toch net een beetje te klein is voor dagelijks gebruik, alsmede het feit dat het toetsenbord net iets groter is. Ik heb ook een Magic Trackpad besteld, gewoon om eens goed te kijken hoe dat werkt en of het echt een aanvulling is.

Ik zal de Macbook vooral gebruiken voor mijn studie, maar ook zeker lekker thuis op de bank.
Hoef ik niet meer te wachten tot mijn vriendin klaar is op de iPad als ik even iets op wil zoeken :)
Ik ben erg benieuwd, levertijd zal ongeveer 2 weken zijn schat ik (US keyboard en handmatige overboeking).
Bedankt voor alle tips hier, ik zal mijn ervaringen als nieuwe Mac OS X gebruiker zeker posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik heb gistermiddag ook een 13" Air besteld, de i5 met 256GB SSD. Vanavond ophalen bij de iAmStore in Amsterdam, kan niet wachten! Ga hem gebruiken i.c.m. een Magic Trackpad, Logitech Wireless Desktop set en 23" FullHD Samsung monitor (via DVI). En natuurlijk op de bank ;). Ben heel benieuwd naar de performance, vaak zat Windows-systemen met SSD's voor klanten gebouwd, maar zelf nog nooit met een SSD gewerkt. Wil eigenlijk een iMac, maar wacht op nieuwe designs en wil sowieso een SSD erin, maar dan zonder €600 bij te moeten betalen, dus die moet maar even een jaartje wachten. Kan mijn 4 jaar oude Macbook eindelijk met pensioen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:47

Fiber

Beaches are for storming.

Staatslot schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:15:
[...]
Ik heb ook een Magic Trackpad besteld, gewoon om eens goed te kijken hoe dat werkt en of het echt een aanvulling is.
[...]
Lijkt mij alleen handig in combinatie met een extern scherm en toetsenbord. Voor mobiel gebruik heeft de MBA al een Magic Trackpad ingebouwd...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
rkonings schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:35:
@aramdin: Ik dacht ook dat het aan mijn setup lag.
op 5GHz is die mba niet vooruit te branden, op 2.4GHz daarentegen wel...
Ik heb dezelfde router, en net jou settings geprobeerd ook geen bevredigend resultaat.

input: 120Mbit Ziggo internet
2.4GHz, WPA2, tot 300Mpbs -> resultaat ruim boven de 85Mbit/s
5.0GHz, WPA2, tot 300mpbs -> resultaat amper 7Mbit/s

Ik dacht die mba fijn te kunnen scheiden van mijn HTC die alleen de 2.4GHz band aankan
helaas dus...

iemand een idee?
Maybe dat jij dit kan proberen:
Guys, I think this could be a help to some of you, who has Atheros WiFi card and experiencing random Airport connection drop outs after have upgraded to OSX Lion.
Effectively this is downgrade of Atheros WiFi driver which seems to be ill on Lion to the version provided with Snow Leopard.

Read carefully!

using terminal type:

1. kextstat | grep -i atheros
if a line was returned, you are most likely using Atheros WiFi card and the related kext
2. In your home folder create two directories: cd && mkdir New Old
3. If you have a copy (time machine backup) or other system installed with Snow Leopard (as latest as possible), take a copy of /System/Library/Extensions/IO80211Family.kext and put it into ~/Old/ directory
4. (Back on to your main system) gain root access: sudo -s
5. Move: mv /System/Library/Extensions/IO80211Family.kext ~/New/
6. Move cache file: mv /System/Library/Caches/com.apple.kext.caches/Startup/kernelcache ~/New/
7. copy old kext: cp -r ~/Old/IO80211Family.kext /System/Library/Extensions/
8. go to: cd /System/Library/Caches/com.apple.kext.caches/Startup/
9. rebuild cache: kextcache -v 1 -a i386 -a x86_64 -mkext kernelcache /System/Library/Extensions
10. Using GUI Utilities->Disk Utility->Macintosh HD->Repair permissions
11. grin pray and reboot

IMPORTANT: Do this at your own risk, if you have no experience with command line and have at least some basic knowledge of Unix, I would suggest ask a friend. I am not responsible if you Mac will stop working after following this steps.

For the brave harts: Let me know if this was a help to you.

Good luck!

Posted by nonix on September 28, 2011 at 6:16 AM (PDT)
Ik heb geen TM backup van voor de installatie van LION.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@rkonings
Ik weet niet precies hoe, maar ik heb het voor elkaar gekregen.

-Keychain Access: opgeschoond
-Handmatig DNS ingevuld (als eerste local router, daarna 8.8.8.8)
-Nieuwe locatie aangemaakt in Netwerk preferences
-WIFi gedelete uit de lijst, daarna opnieuw aangemaakt
-Handmatig SSID profiel aangemaakt
-Wifi uit/aanzetten
-DHCP reservation aangezet voor MBA

Itt 2.4GHz, ben ik nu met 300Mbit verbonden ipv 144Mbit. Net een copy gedaan, 14.5MB/s read speed van mn NAS af.

[edit]
Nadat ik kon verbinden zonder timeout kon ik DNS ook weer op automatisch zetten

[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 17-10-2011 23:39 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

John

🚀

Weet iemand wat het gemiddelde RPM is van de fans in de 13" MBA 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Uit mn hoofd gezegd loopt die rond de 1500rpm. Je kan het programmaatje Fan Control downloaden, kan je zelf de hoge en lage treshold instellen. Het extra geluid is voor mij minder belangrijk dan de extra koeling!

Click: http://www.macupdate.com/app/mac/23137/fan-control

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:17
@aramdin, ik ga het vanavond proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Good luck!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
aramdin schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:07:
Uit mn hoofd gezegd loopt die rond de 1500rpm. Je kan het programmaatje Fan Control downloaden, kan je zelf de hoge en lage treshold instellen. Het extra geluid is voor mij minder belangrijk dan de extra koeling!

Click: http://www.macupdate.com/app/mac/23137/fan-control
Dan heb je nog nooit de 1gen macbook air gehad. Wordt helemaal knettergek van die fan.
Maar die draait standaard op 2500rpm en gaat bij het minst of geringste naar 6500 rpm. 1500 is netjes :)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
2011 Model kan je instellen vanaf 1000rpm en een lage threshold van 40c (hoge threshold van 80c). Elke kleine fan op hoge rpm is irritant :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
aangezien batterij slijtage in direct verband staat met de temperatuur waar aan hij wordt blootgesteld zit ik te denken om een externe koeler hiervoor aan te schaffen.

Iemand hier ervaringen mee? Ideeen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:01
Ja, de ervaring dat je dat beter niet kunt doen omdat het voordeel niet opweegt tegen het nadeel van het meeslepen van zo'n apparaat, Apple heeft er al genoeg over nagedacht om jou zo veel mogelijk uit je accu te laten halen ;)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:36
Ik was eens op zoek naar manieren om die meegeleverd USB stick te formatteren. Ik heb nog zo'n stickie met 10.6 erop, en wilde nu wel Lion erop zetten. Ik kwam via google uit op een progje dat SM32Xtest heet. Dat werkte (onder andere) bij mij niet, ik kreeg steeds een error. Ik heb nu een andere link gevolgd (http://mckaywei.com/2011/...at-macbook-air-usb-drive/) waarin je ander chinees progje voorgeschoteld krijgt. Daarmee is het me wel gelukt. Ik heb nu een OSX Lion herstel USB stick, net zoeen als deze uit de Apple Online Store: Afbeeldingslocatie: http://static.macworld.nl/thumbnails/160x160/b/d/bd3a3f487db5cf9ec4fb63deec7be718.png :)

[ Voor 11% gewijzigd door autoreverse op 18-10-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb die stick niet eens erbij gekregen? Zag ook niet in de manual staan dat hij meegeleverd werd?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:23
aramdin schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:03:
Ik heb die stick niet eens erbij gekregen? Zag ook niet in de manual staan dat hij meegeleverd werd?
Die kwam ook alleen bij het 2010 model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ah kijk dat wist ik niet :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
bokkow schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:06:
Ja, de ervaring dat je dat beter niet kunt doen omdat het voordeel niet opweegt tegen het nadeel van het meeslepen van zo'n apparaat, Apple heeft er al genoeg over nagedacht om jou zo veel mogelijk uit je accu te laten halen ;)
nee die was ik ook niet van plan mee te slepen :D !

Apple wil dat je een nieuwe macbook haalt als je batterij brak wordt en ik wil er zolang mogelijk mee doen. Als ik een spelletje speel (SC2 bv) dan wordt ie loeiheet! beetje extra koeling zou geen kwaad kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Megalomania schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:15:
[...]

nee die was ik ook niet van plan mee te slepen :D !

Apple wil dat je een nieuwe macbook haalt als je batterij brak wordt en ik wil er zolang mogelijk mee doen. Als ik een spelletje speel (SC2 bv) dan wordt ie loeiheet! beetje extra koeling zou geen kwaad kunnen
Je moet eens rondkijken voor een notebook houder met fans erin.

Bijvoorbeeld:
http://www.amazon.com/3-F...oling-Stand/dp/B004ORBMAM

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
@aramdin, geen succes, nog steeds valt die 5GHz band uit....
vaag he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ja idd, heb je nog wat info kunnen halen uit je console? Ik heb btw een SSID gebruikt zonder spaties, maybe dat dat nog uitmaakt? Staat volgens mij op kanaal 40 nu

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melluh3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2024
Hoe is het geluid bij jullie Air? Als ik bijvoorbeeld een Youtube filmpje afspeel, 'kraakt' het geluid wat bij de hogere tonen, bij een hoger volume. Is dit herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
Aramdin, Ik zal vanavond de settings even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand met het 13inch model geprobeerd om Windows op een SD kaart te zetten - en vanaf hier windows onder bootcamp te draaien ipv vanaf de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Ik heb het via parallels geïnstalleerd, gebruik alleen MS Visio, MS Project en Bizagi (BPMn software), dat kan makkelijk naast alle andere dingen die ik doe :P

Dus nee sorry.. Maar waarom wil je dan perse op een sd doen ipv de ssd?

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

LesCacques schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:10:
Ik heb het via parallels geïnstalleerd, gebruik alleen MS Visio, MS Project en Bizagi (BPMn software), dat kan makkelijk naast alle andere dingen die ik doe :P

Dus nee sorry.. Maar waarom wil je dan perse op een sd doen ipv de ssd?
Zal wel zijn om schijfruimte op de SSD te sparen? Als je Windows maar voor een paar kleine dingen nodig hebt, maakt de snelheid ook weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adamvansanten schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:29:
[...]

Zal wel zijn om schijfruimte op de SSD te sparen? Als je Windows maar voor een paar kleine dingen nodig hebt, maakt de snelheid ook weinig uit.
Klopt, incidenteel zal ik W7 nodig hebben - dit zal dan zijn om SSD ruimte te besparen (128gb kiezen ipv 256). Alhoewel het voordeel van een grotere SSD natuurlijk wel de snelheid is - als de 128gb wat voller komt te zitten zal die aan snelheid veel verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:01
Nee hoor, OSX Lion heeft native TRIM support wat de SSD snel houdt ook bij vollopen.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Ik ben van plan een Air te kopen. Nu twijfel ik tussen 2010 en 2011 model. Ik wil puur tekstverwerken, emailen en browsen. Ik ga hem dus gebruiken als tweede machine.

2010 model is met 1,4 C2D en 4GB ram voor 829.
2011 model is het base model met 2gb ram voor 900(studentenkorting)
2011 model kan eventueel nog met 4gb ram voor 970.

Welke is prijs / kwaliteit het slimste om te pakken voor de taken die ik wil verrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Wil je een 11 of 13"? 11" vermoed ik zo.

Ik heb pas geleden een 13" 2011 gekocht (i5/4gb/128gb) en was ook aan het twijfelen om een 2010 model te kopen

2011 heeft weer wat verbeteringen tov 2010 model, of die het voor jou waard zijn is een tweede (TB, verlicht toetsenbord, nieuwere tech). Daarnaast kan je voor het verschil in prijs ook nog iets anders kopen, zoals een sleeve of wat kratjes bier etc etc.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL

UntamedNL

Drumming

Excuses, inderdaad 11 inch. Het verlichte toetsenbord vind ik niet zo spannend. De nieuwe techniek op zich wel, maar als ik daar niet veel van merk met mijn werkzaamheden maakt het ook niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dan zou ik zeggen, steek het geld in je zak en koop het 2010 model, al dan niet tweedehands (dan steek je nog meer geld in je zak :) )

[ Voor 2% gewijzigd door aramdin op 21-10-2011 14:35 . Reden: typo fix ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:03
Zou de 2011 instap kopen.
Verlicht toetsenbord leek me vooraf ook niks bijzonders, maar gebruik het eigenlijk toch regelmatig :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL

UntamedNL

Drumming

matthijst schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:41:
Zou de 2011 instap kopen.
Verlicht toetsenbord leek me vooraf ook niks bijzonders, maar gebruik het eigenlijk toch regelmatig :)
Maar ga ik die 2gb ram niet missen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Voor browsen, mailen en tekstverwerken heb je aan die 2gb meer dan genoeg.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Ik heb zelf lang gekeken in de winkel en vond voor wat langdurig tekstverwerken de 11" toch net iets te klein en daarom gekozen voor de 13" (staat in bestelling, dus nog geen ervaringen mee). Hier op het topic ook wat ervaringen gelezen van mensen die eerst voor 11" zijn gegaan maar later toch liever 13" hadden gehad..

Vind het verder moeilijk om echt aan te geven wat wijsheid is, nog niet eerder een Mac gekocht, persoonlijk zeg ik altijd tegen mensen laat je niet gek maken door nieuwe specs vaak doen oude modellen ook nog precies wat ze voor jou zouden moeten doen :) En eerlijk, was de Macbook air nou voor juli 2011 zo'n rot-product waar je niet behoorlijk op kon tekstverwerken? Dacht t niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist een MacBook Air gekocht en de MacBook Pro in de verkoop gezet.

Volgens mij ga ik heel blij worden van het gewicht en de snelheid. Het minpunt (geheugen 128GB) neem ik voor lief, ik zie wel hoe ik uit kom, heb altijd nog een 16GB USB-stick liggen voor grotere tijdelijke bestanden.

Ik had een MBP 13" i5 2,4Ghz en ga naar MBA 13" i5 1,7Ghz. Mijn vriend heeft een MBA 11" en die vind ik net te klein, als ik er mee op de bank zit heb ik de neiging het ding steeds naar mijn gezicht te halen om het beter te zien...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Vergeet je SD slot niet in de 13" daar kan je tegenwoordig voor een paar tientjes ook nog aardig wat ruimte mee opvullen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Destianto schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:54:
Vergeet je SD slot niet in de 13" daar kan je tegenwoordig voor een paar tientjes ook nog aardig wat ruimte mee opvullen.
Met een SD-kaartje bedoel je?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Staatslot schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:47:
Ik heb zelf lang gekeken in de winkel en vond voor wat langdurig tekstverwerken de 11" toch net iets te klein en daarom gekozen voor de 13" (staat in bestelling, dus nog geen ervaringen mee). Hier op het topic ook wat ervaringen gelezen van mensen die eerst voor 11" zijn gegaan maar later toch liever 13" hadden gehad..
Dit was ook mijn ervaring. Ik zat altijd voorover gebogen, de 11" is voor mij een niche produkt dat super is als je er de hele dag mee rondloopt, in de bus, vliegtuigen enz. Maar wel voor 'erbij' want ik kan er geen hele dagen op werken, na een uur ben ik het scherm al helemaal zat. Niet alleen vanwege de grootte maar ook vanwege de DPI (en gebrek aan scaling in Mac OS). En voor iets voor 'erbij' vond ik hem gewoon veel te duur. Maar het hangt ook van het gebruik af, ik was er voornamelijk op aan het Xcoden en dan moet je je code gewoon goed kunnen zien.

Gelukkig kan je hem gewoon binnen 2 weken retour sturen als je direct bij Apple hebt besteld, ook als hij gebruikt is, dat is dan wel weer heel mooi. Wel onder voorwaarden, je moet er dus voorzichtig mee zijn in die periode want beschadigingen accepteren ze niet. Het duurde bij mij wel ongeveer een maand voor je je geld terug krijgt, afhankelijk van de betaalmethode. Dus als je denkt dat je 11" wel wat voor je zou zijn en je weet het niet zeker, zou je dat kunnen doen.

Edit: @Destianto: Vergeet niet dat de SD kaart wel een stuk uitsteekt bij de 13", dus het is niet echt geschikt om hem er continu in te laten zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 21-10-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Destianto schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:54:
Denk niet dat de ruimte een probleem zal zijn voor UNTamedNL, hij heeft het over tekst- niet videobewerking ;)

offtopic:
Vind persoonlijk dat je, wanneer de 128gb te weinig is en dat uitgebreid wordt met usb/sd, je beter kunt richten op het online plaatsen van je bestanden, al dan niet naar grote dienstverleners (what's wrong with the good old FTP). Maar dat terzijde :)

[ Voor 41% gewijzigd door Staatslot op 21-10-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@ Staatslot, bericht was gericht aan The Base, niet aan Untamednl ;)

@ The Base, idd zo'n 32gb SD kaartje is prima als je af en toe wat extra grotere bestanden wilt meenemen of "tijdelijk" moet opslaan.

@ GekkePrutser, uiteraard niet voor permanent gebruikt, alhoewel het uitstekende gedeelte best wel meevalt, vooral ten opzichte van een USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques

LesCacques

adamvansanten schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:29:
[...]

Ja snap wel dat het schijfruimte gaat :P

Ik heb dan wel de 256gb maar ik gebruik nu maar 80gb, dit is inclusief Windows 7, Office (2x mac en windows), Project, Visio, CS5 Master wat apps, xcode en een overvolle dropbox map die nodig aan opschoning toe is :P dus zelfs de 128gb versie hebbie wel genoeg aan. Kan je beter je foto's op een stickie houden of op een sd kaartje :)

En inderdaad dat ding steekt er voor de helft uit dus je kan um ook niet echt laten zitten ofzo..

[ Voor 0% gewijzigd door LesCacques op 21-10-2011 19:05 . Reden: windows vergeten ]

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Misschien nog een beetje een late toevoeging aan de 2010 vs 2011 discussie, mijn grootste punt zou zijn dat de 2010 maar één USB poort heeft. Alleen daarom zou ik al voor de 2011 gaan (zeker gezien het vrij kleine prijsverschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

2010 heeft ook 2 porten, de air's van voor 2010 hebben er maar 1

[ Voor 47% gewijzigd door Fietsbel op 22-10-2011 13:15 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 13:46

Eris

-

heb eindelijk een nieuwe macbook air (256 GB i7 13inch) nadat mijn vorige air een dode pixel had. (Was een i5 256 13 inch)

Heb nu 50 gig van de 256 gebruik (OSX + muziek + wat aps en iwork)

het werkt lekker snel en het toetsenbord is ondank het wennen toch beter dan mijn oude macbook pro uit 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 20:37
Om even wat toe te voegen aan de 2010 vs 2011 discussie, ik wil graag overstappen naar een macbook vanwege mijn school. Nu heb ik op dit moment het geld niet voor een nieuwe dus ben ik op zoek naar een knappe 2e hands. Het gaat voornamelijk voor mail, tekstverwerken en internetten, dus ik denk zelf wel dat een 2010 model voldoet. Dat scheelt namelijk behoorlijk in het budget. Wat is echt het grote verschil tussen de 2010 en 2011 modellen op de procesor en geheugen na? Het is toch niet zo dat het 2010 model veel trager is?

Heeft het 2010 model nog wel of geen toetsenbord verlichting?

Ik ben echt helemaal niet thuis op het gebied van mac maar het lijkt me echt een topapparaat om het voor school te gebruiken ivm de lange accuduur en het makkelijk meenemen :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Je vraagt naar dingen die je toch zo zelf ook op kunt zoeken?
Verlichting, nee. Verschil zit hoofdzakelijk in cpu en geheugen inderdaad. Is het model 2010 trager, ja (logisch). Heb je daar dan niets meer aan, nee lijkt me niet.

Ik zou dus in jouw geval rustig voor het 2010 model gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Bedankt. Ik weet ook dat het op te zoeken is maar ik was even nieuwsgierig naar de Apple kenners, meer naar een mening dus dan naar feiten :)

Toch lees ik op marktplaats soms wel dat sommige een macbook aanbieden met toetsenbordverlichting maar deze vertellen dus niet helemaal de waarheid ;)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad, die vertellen onzin, alleen het 2011 model heeft verlichting.
Mocht je een mooie aanbieding zien voor een 2010 model (zijn er zat) en je hebt geen hoge cpu power nodig is het een perfecte computer. Heb zelf ook het 2010 model en films kijken, internetten, itunes etc kan allemaal tegelijkertijd. Er zit genoeg kracht in hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 22-10-2011 20:26 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:51

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Harem.nl schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:17:
Bedankt. Ik weet ook dat het op te zoeken is maar ik was even nieuwsgierig naar de Apple kenners, meer naar een mening dus dan naar feiten :)

Toch lees ik op marktplaats soms wel dat sommige een macbook aanbieden met toetsenbordverlichting maar deze vertellen dus niet helemaal de waarheid ;)
Ik gebruik de 2010 versie nu bijna een jaar naar volle tevredenheid en hij gaat de komende 3-4 jaar de deur ook nog niet uit gok ik omdat hij voor internet/office werk meer dan voldoende is. Vergeet niet dat dat ding al een factor 10 is in snelheid in vergelijking met een netbook!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Top bedankt voor jullie reactie. Dan ga ik naar een 2010 model op zoek. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL

UntamedNL

Drumming

Ik heb de Macbook Air gehaald. Bedankt allemaal voor de adviezen!
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goede sleeve voor de 11 inch. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Check op Etsy.com voor handmade dingen en anders nog op http://www.applehoes.nl/ en op http://www.appelhoes.nl/ (Apple store kan natuurlijk ook nog ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door aramdin op 22-10-2011 21:13 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
UntamedNL schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:17:
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goede sleeve voor de 11 inch. Heeft iemand een tip?
Ik heb zelf een manila envelop hoes van DealExtreme. Kost een paar euro en is perfect voor de MBA 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Wat is het geworden, model 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL

UntamedNL

Drumming

Staatslot schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:28:
[...]

Wat is het geworden, model 2011?
Ben voor het 2010 model met 4GB gegaan. Ik wilde sowieso 4GB ram, omdat ik op mijn iMac al zag dat Lion met een paar programma's open al meer dan 2GB gebruikt. Het verschil in CPU was me de 170 euro niet waard. Voor mijn bezigheden ga ik het verschil denk ik niet eens merken. Daarnaast heb ik met dit 2010 model 3 jaar garantie, en de 2011 maar 1 jaar. Ook dit heeft nog meegespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.manongarritsen.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mooi, goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb volgens coconutBattery mijn batterij nu 28 keer opgeladen, mijn current capacity is 6470/6700.
Ik vind het wel heel erg snel gaan, nog meer mensen mt deze ervaring ?

Ben wel benieuwd wat de meeste hier hebben volgens coconutBattery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb ook een 13" Air in bestelling staan, mijn eerste Mac :) . Ik heb nu grote een Crumpler waar mijn 15" huidige dell goed in past, ben eigenlijk opzoek naar een tas waar de air ook goed stevig in past. Iemand ideeën. ervaringen?
Ik zag gister deze http://www.appelhoes.nl/W...on-Campus-Pack-Taupe.html, niet al te duur maar ik denk dat het vak te groot is voor een air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@ webgangster geen zorgen maken. Heb je de laptop ook enkele keren helemaal leeg laten lopen ? Wanneer dit gebeurt is zal coconutbattery zich ook daarop aanpassen. Soms kan percentage zelfs toenemen. Je MBA gewoon lekker gebruiken hoe jij wil. Indien mogelijk/nodig aan stroom. En anders gewoon lekker zonder. Heb inmiddels al 102 cycles zie ik staan, en hij functioneert nog uitstekend. 1 keer in het half jaar even je stats opslaan en je hebt een duidelijke schets van het verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-2TBwxs4YkY8/TqQVHVOT6pI/AAAAAAAABFk/7j7cKjL1MwM/s490/coconut.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 23-10-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Even een korte bevindingsvraag: een macbook air 11 inch, 2010 model, met 2gb geheugen waarop je alleen wil internetten en word/excel/powerpoint gebruikt, kan je daar een paar jaar mee vooruit of heb je echt die 4gb nodig?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Even zonder dollen, dat staat echt een paar berichtjes boven je ook gevraagd..
Vanaf UntamedNL in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4" komt een kleine discussie op gang, zo terug te lezen :)

Kort samengevat: voor office / internet is hij prima geschikt.
Wil je meer, en wil je niet naar 11inch staren dan heb je een ander model nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques

LesCacques

Idd :P maar je kan met 11" 2gb ook heus wel photoshopje doen, moet alleen niet word, excel, powerpoint en photoshop tegelijk gaan gebruiken :P

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Jullie hebben gelijk en dat terwijl ik toch echt het hele topic gelezen heb :) Even goed bedankt voor jullie reactie en ik zal beter op letten :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zeker met de dumpprijzen voor het 2010 model is het de beste keus als je alleen lichte dingen doet.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Nou 'dumpprijzen' ze blijven even goed nog vrij duur vind ik :) Moet alleen nog de belangrijke keuze maken tussen 11 inch en 13 inch maar dat komt goed. Hoop dat ik me snel toe kan voegen aan dit topic als actieve gebruiker van een macbook!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 17:32
Harem.nl schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:49:
Nou 'dumpprijzen' ze blijven even goed nog vrij duur vind ik :) Moet alleen nog de belangrijke keuze maken tussen 11 inch en 13 inch maar dat komt goed. Hoop dat ik me snel toe kan voegen aan dit topic als actieve gebruiker van een macbook!
Voor mij was de voornaamste reden om voor de 13"-versie te gaan batterijduur. Als je echt lang mobiel wilt of moet zijn kan ik deze daarom aanraden. Het scherm en de touchpad zijn tevens iets prettiger, maar 5 of 7 uur voel je imo echt.

De 11,6" is wel ongelooflijk klein, dat wel!

Veel succes! :)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL

UntamedNL

Drumming

Ik zal mijn ervaring even posten(2010 model met 4GB ram). Het apparaat is binnen 10 seconde opgestart, super snel dus. Word, excel, powerpoint, mail en browsen gaat allemaal goed en werkt vloeiend. In SL(was preinstalled) was het RAM gebruik een stuk lager dan in Lion. In Lion gebruik die eigenlijk standaard(met Safari open) tussen de 2 en 3GB ram. Ik weet dus niet hoe lekker Lion loopt op de 2GB versie.

Ik zou het apparaat zeker aanrader, en als het financieel mogelijk is zou ik persoonlijk toch kijken voor 4GB. RAM zit gesoldeerd, dus bijprikken gaat niet zo makkelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobayagi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 13:39
Bij mij is de ''current capacity'' ook nu al naar 95% gezakt, ik heb hem pas een paar weken. Maar laatst ging het ook weer naar 97%, ik vraag mij dan af coconuBattery wel nauwkeurig is. Of is het normaal dat het zo snel daalt? (-5% in een paar weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe snel gaat bij jullie ht afsluiten? Bij mij ging dat in t begin vrij snel. Nu kijk ik toch regelmatig enige tijd tegen het draaiende cirkeltje in het grijze scherm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Even mijn bevindingen ten op zichte van de MacBook Pro die ik in februari heb aangeschaft en zojuist heb ingeruild voor een MacBook Air:

Sneller. Veel sneller. Alles voelt veel solider aan. Alsof OS X Lion gemaakt is voor de Air. Het opstarten van mijn Pro, met 8GB RAM en een snellere processor duurde soms langer dan een minuut. Het opstarten van mijn Air duurt hooguit 15 seconden.

Ik heb het idee dat de accu langer mee gaat, maar dat kan ook komen omdat Flash uit staat en nog wat plugins geactiveerd zijn.

Photoshop zou minder moeten zijn, maar ik merk geen verslechtering. Word, Excel, iTunes en Safari zijn binnen no-time opgestart.

Mijn internetverbinding gaat naar Ziggo 40Mb, dan ben ik helemaal blij, dan is alles snel hier in huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat die coconut battery tool echt verboden moet worden. Hoeveel mensen zitten wel niet te miepen dat ze een paar procent verloren zijn. Flikker die app van je MacBook af en maak je er niet meer druk om. Tegen de tijd dat de accu echt "op" is heb je allang weer een nieuwe MacBook gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques

LesCacques

THE_BASE schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:13:
Even mijn bevindingen ten op zichte van de MacBook Pro die ik in februari heb aangeschaft en zojuist heb ingeruild voor een MacBook Air:

Sneller. Veel sneller. Alles voelt veel solider aan. Alsof OS X Lion gemaakt is voor de Air. Het opstarten van mijn Pro, met 8GB RAM en een snellere processor duurde soms langer dan een minuut. Het opstarten van mijn Air duurt hooguit 15 seconden.

Ik heb het idee dat de accu langer mee gaat, maar dat kan ook komen omdat Flash uit staat en nog wat plugins geactiveerd zijn.

Photoshop zou minder moeten zijn, maar ik merk geen verslechtering. Word, Excel, iTunes en Safari zijn binnen no-time opgestart.

Mijn internetverbinding gaat naar Ziggo 40Mb, dan ben ik helemaal blij, dan is alles snel hier in huis. :)
Ik ben het helemaal met je eens! Behalve photoshop, ik merk af en toe wel dat ik wat langer (3-10 sec) moet wachten voordat het eenmaal berekend is. Maar dat weegt niet op tegen het gebruiksgemak en tevens de snelheidswinst die het heeft met alle andere dingen!

Ik doe mijn Macbook Air trouwens nooit uit, ik klap um dicht, dan start ie binnen 2 seconden op :P

Je geeft aan dat je flash uit hebt en nog wat plugins, zoals ik jou tekst lees begrijp ik dat je met die plugins ook batterij winst behaald. Nou haal ik makkelijk 4-5 uur terwijl ik met parallels visio en project gebruik en daarnaast ook word, excel en mail heb openstaan. Dus dan ben ik zeker wel weer in de gelegenheid om stroom te gebruiken maar ben wel benieuwd welke plugins jij daarvoor gebruikt.

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

LesCacques schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:29:
Ik doe mijn Macbook Air trouwens nooit uit, ik klap um dicht, dan start ie binnen 2 seconden op :P
Welke instellingen gebruik je dan? Als mijn MBA aan de stroom hangt is ie inderdaad in 2 sec weer opgestart. Als ie op de accu loopt dan duurt het soms wel 10-15 sec voor ie weer actief is. Dat laatste had ik bij mijn antieke MBP nooit en ik vind dat erg vervelend. Zorgt er wel voor dat ik vaker mijn iPad gebruik, die ligt eigenlijk een beetje te verstoffen sinds ik de MBA heb.

/edit: coconutbattery gebruik ik af en toe. Het is wel handig om de leeftijd van je mac op te zoeken. Op mijn vorige MBP gaf coconutbattery aan dat mijn accu nog 85% was, maar hij deed het nog maar 10 min op de accu, dus dat is ook geen goede indicatie. Ik heb toen meerdere malen de accu hercalibratie gedaan, maar hij bleef op 85% steken, maar 10 min bleef de max. Wijze les: minstens 1 keer in de maand de accu helemaal leeg laten lopen en weer opladen, mijn MBP hing altijd aan de stroom.

[ Voor 29% gewijzigd door zonoskar op 25-10-2011 09:56 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:28:
Hoe snel gaat bij jullie ht afsluiten? Bij mij ging dat in t begin vrij snel. Nu kijk ik toch regelmatig enige tijd tegen het draaiende cirkeltje in het grijze scherm aan.
Afsluiten vind ik inderdaad ook vrij lang duren, inmiddels maak ik er een gewoonte van gewoon het scherm dicht te klappen. Sleepmodus heb ik wel aangepast naar mode 0
0 - Old style sleep mode, with RAM powered on while sleeping, safe sleep disabled, and super-fast wake.
1 - Hibernation mode, with RAM contents written to disk, system totally shut down while “sleeping,” and slower wake up, due to reading the contents of RAM off the hard drive.
3 - The default mode on machines introduced since about fall 2005. RAM is powered on while sleeping, but RAM contents are also written to disk before sleeping. In the event of total power loss, the system enters hibernation mode automatically.
5 - This is the same as mode 1, but it’s for those using secure virtual memory (in System Preferences -> Security).
7 - This is the same as mode 3, but it’s for those using secure virtual memory.
http://www.macworld.com/article/53471/2006/10/sleepmode.html

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:14

RnB

THE_BASE schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:13:

Had je een SSD in je MBP? Anders is het appels met peren vergelijken niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques

LesCacques

zonoskar schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:47:
[...]

Welke instellingen gebruik je dan? Als mijn MBA aan de stroom hangt is ie inderdaad in 2 sec weer opgestart. Als ie op de accu loopt dan duurt het soms wel 10-15 sec voor ie weer actief is. Dat laatste had ik bij mijn antieke MBP nooit en ik vind dat erg vervelend. Zorgt er wel voor dat ik vaker mijn iPad gebruik, die ligt eigenlijk een beetje te verstoffen sinds ik de MBA heb.
Kan je iets instellen dan? :P

Ik zal vanavond eens kijken, ik heb zover ik weet niets aangepast. Maar ook zonder netstroom zodra ik um openklap doet ie binnen 2 sec gewoon het wachtwoordschermpje weergeven. Denk dat hij niet uitzet en bij jou wel? Mijn batterij gaat wel een beetje op maar ik ben mijn MBA vergeten naar werk mee te nemen 8)7 dus kan nu niet kijken..

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:59:
[...]

Had je een SSD in je MBP? Anders is het appels met peren vergelijken niet? ;)
Geen SSD. Het was ook geen review, maar gewoon mijn ervaring.

Ik begrijp heus dat het aan de SSD ligt, maar afgezien daarvan lijkt alles soepeler, zelfs het toetsenbord. Zoals ook in reviews wordt beaamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:36
aramdin schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:52:
[...]
Afsluiten vind ik inderdaad ook vrij lang duren, inmiddels maak ik er een gewoonte van gewoon het scherm dicht te klappen. Sleepmodus heb ik wel aangepast naar mode 0
[...]
http://www.macworld.com/article/53471/2006/10/sleepmode.html
Interessant. Wat merk je voor verschil (tussen 3 en 0, dus)? Zou het door de veel sneller SSD niet handiger zijn om te kiezen voor optie 1? Het RAM geheugen wordt weggeschreven op de SSD, en je systeem is totally shut down. Nadeel zou een slow wake-up zijn. Zo slow als je harddisk dan is, lijkt mij; therefore als je een SSD hebt moet dat toch geen echt nadeel zijn?
Lekker voor je batterijduur als je de lader een dagje niet mee wilt nemen, maar wel de hele dag af en toe moet werken op je Air :P
-edit- ik ga het zelf eens testen.

[ Voor 29% gewijzigd door autoreverse op 25-10-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Elke keer dat hij in Sleep modus gaat schrijft hij dus geen file van 4GB weg (RAM dump), wat ten goede komt van je SSD.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Voor mijn Pa heb ik zondag de Macbook Air besteld en dan de meest uitgebreide configuratie. Hij komt van het instapmodel Macbook Air (de eerste) en ik verwacht dat hij er zeer blij mee zal zijn.

Hij heeft al een iMac i5 2,8ghz (2010) dus dit wordt een mooie aanvulling. Zijn oude ben ik aan het herinstalleren en zometeen even uitvogelen hoe ik een clean instal doe van Lion aangezien ik geen kopie heb gemaakt van de schijfkopie destijds.

Zelf ben ik ook erg benieuwd naar de nieuwste Air aangezien ik zelf op een topmodel uit 2010 werk (voorlaatste versie met 256gb ssd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bigg Balls schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:23:
Voor mijn Pa heb ik zondag de Macbook Air besteld en dan de meest uitgebreide configuratie. Hij komt van het instapmodel Macbook Air (de eerste) en ik verwacht dat hij er zeer blij mee zal zijn.

Hij heeft al een iMac i5 2,8ghz (2010) dus dit wordt een mooie aanvulling. Zijn oude ben ik aan het herinstalleren en zometeen even uitvogelen hoe ik een clean instal doe van Lion aangezien ik geen kopie heb gemaakt van de schijfkopie destijds.

Zelf ben ik ook erg benieuwd naar de nieuwste Air aangezien ik zelf op een topmodel uit 2010 werk (voorlaatste versie met 256gb ssd).
Dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Snap je reactie wel ;) Denk dat hij gewoon blij is en het wil mededelen

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
aramdin schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:30:
Snap je reactie wel ;) Denk dat hij gewoon blij is en het wil mededelen
Blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Sinds een week ben ik in het bezit van de nieuwe MBA 13
binnen een paar uur was ik gewend aan mac os en vond ik windows al wat frustrerend werken :+

alleen sinds gisteren loop ik tegen een probleem aan.
Bij mijn vriendin in het studentenhuis hebben ze wlan met wep beveiliging.
ja wep is oud, onveilig en vervelend, maar ze draaien het wel.
Het probleem is dat ik dus op geen manier mijn air geconnect krijg met het netwerk waarbij internet het doet.
automatisch en handmatig de instellingen erin knallen. Hij vertikt het gewoon.

Heeft iemand een oplossing?

oh ja, om wat extra space the hebben heb ik een 50 gb account bij thé box.
weet iemand hoe je dat fatsoenlijk als extra schijf gemount krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Koop voor weinig geld een AP en stel die in als WPA2 AES :) Of haal die gasten/dames over om tenminste WPA Personal te draaien?

Ik weet niet of de MBA problemen heeft met WEP, heb je daar al op gezocht? Ik weet wel dat er een issue is met de 5GHz N band.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:55:
Koop voor weinig geld een AP en stel die in als WPA2 AES :) Of haal die gasten/dames over om tenminste WPA Personal te draaien?

Ik weet niet of de MBA problemen heeft met WEP, heb je daar al op gezocht? Ik weet wel dat er een issue is met de 5GHz N band.
de routeer draait ook de standaard beveiliging van admin/1234

en aangezien het duitsland is zijn ze ongelooflijk bang voor dat iemand op hun lijn films gaat downen.
Ik ga ze vanavond wel vragen of ik het mag veranderen.
maar kunnen die 5ghz N problemen ook wat te maken hebben met mijn issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hahah dan gaat het echt nergens over! Gewoon doen en wachtwoord hetzelfde houden indien het aan de eisen voldoet van WPA(2). En als ze moeilijk doen, dan zou ik proberen om een router/AP te scoren zodat je je eigen gang kunt gaan.

Zou kunnen dat de WEP problemen overeenkomen met de 5GHz problemen, dat weet ik echter niet zeker.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Ik kan bevestigen dat de MBA 2010 gewoon verbinding kan maken met een wifi netwerk, beveiligd door WEP encryptie.

Wellicht dat je even de instellingen van de router kan bekijken. Misschien ingesteld op MAC adressen o.i.d.

[ Voor 32% gewijzigd door Greatsword op 26-10-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dat zal hoogstwaarschijnlijk de oplossing zijn, MAC beveiliging zal hoogstwaarschijnlijk aanstaan.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, het lag niet aan het wel of niet toelaten van mac adressen, dat had ik namelijk gecontroleerd.
het werkt iig op de een of andere manier nu.
heb verder niks veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand nog een leuk spel dat draait op de macb air?
iets a la red alert, warcraft,dune2, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:56:
weet iemand nog een leuk spel dat draait op de macb air?
iets a la red alert, warcraft,dune2, etc
Mac App Store. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

aramdin schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:19:
Elke keer dat hij in Sleep modus gaat schrijft hij dus geen file van 4GB weg (RAM dump), wat ten goede komt van je SSD.
imo mooie tip, heb hem ook even toegepast op mijn MBA :)

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:20
autoreverse schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:49:
[...]

"hibernatemode"

-edit- ik ga het zelf eens testen.
Heb je al wat bevindingen?

.Box | Zet de Klok