Ha Bram, je hebt gelijk wat betreft limieten en creativiteit.bramkok schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:11:
[...]
Ik kan op m'n huidige Macbook Pro (2,3ghz Core 2 Duo + SSD) ook al aardig wat muziek produceren zo lang ik niet teveel plugins/effecten gebruik. Soms is het ook een voordeel: limitaties komen creativiteit vaak ten goede. Daarnaast heb ik een i7 hackmac maar ik wil het liefste 1 machine gaan gebruiken dus wellicht een i7 Macbook Pro. Ik ben alleen nogal onder de indruk van het minimalistische karakter van de Macbook Air 13" die sowieso meer dan twee keer zo snel is dan mijn huidige Macbook Pro.
Voor mijn werk is het echter van belang dat ik een goed kleurrealistisch scherm heb. Ik denk dat ik het daar vanaf zal gaan laten hangen. Ik hoorde dat de kwaliteit van het scherm wel iets lager was dan bij de MBP.
Heb je nou echt 256 instanties van een bepaalde fx plugin nodig in je project of gaat het om de "pats factor" dat je kan zeggen dat je muziek werkstation dat aankan. Ja leuk, er is altijd wel iets zwaarders, groters, mooiers.
Volgens mij geldt daarvoor hetzelfde als met hardware synths, dat je gearslutz hebt, mensen die alleen maar bezig zijn met wat er kan in plaats van er echt iets mee te doen.
Ik moet zeggen dat ik het scherm van de Air meer dan prima vind, ik ben dan ook de Macbook 2008 gewend. Verder werk ik thuis sowieso altijd op twee Dell 24" monitoren waarvan mijn enige eis is 'geef me een grote resolutie beeld waarop ik sequencers en vsts over twee schermen kan verdelen'.
De Air kan ik ook mooi op een van die 24" schermen aansluiten middels displayport>dvi adapter die ik al had.
Ik heb er zin in. Enige wat niet meer geweldig is, is dat ik een Deskstandz vertical dock/stand heb voor m'n Macbook. (Zie: http://the-gadgeteer.com/...ds/2009/07/deskstandz.jpg ) en die kan ik net zo goed verkopen nu. Zal naar iets nieuws moeten zoeken voor de Air.
Maar daar is al een andere thread voor!
Turtles & Coffee