[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmachielsen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 23:00

jmachielsen

Red Alert

bramkok schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:11:
[...]
Ik kan op m'n huidige Macbook Pro (2,3ghz Core 2 Duo + SSD) ook al aardig wat muziek produceren zo lang ik niet teveel plugins/effecten gebruik. Soms is het ook een voordeel: limitaties komen creativiteit vaak ten goede. Daarnaast heb ik een i7 hackmac maar ik wil het liefste 1 machine gaan gebruiken dus wellicht een i7 Macbook Pro. Ik ben alleen nogal onder de indruk van het minimalistische karakter van de Macbook Air 13" die sowieso meer dan twee keer zo snel is dan mijn huidige Macbook Pro.

Voor mijn werk is het echter van belang dat ik een goed kleurrealistisch scherm heb. Ik denk dat ik het daar vanaf zal gaan laten hangen. Ik hoorde dat de kwaliteit van het scherm wel iets lager was dan bij de MBP.
Ha Bram, je hebt gelijk wat betreft limieten en creativiteit.
Heb je nou echt 256 instanties van een bepaalde fx plugin nodig in je project of gaat het om de "pats factor" dat je kan zeggen dat je muziek werkstation dat aankan. Ja leuk, er is altijd wel iets zwaarders, groters, mooiers.
Volgens mij geldt daarvoor hetzelfde als met hardware synths, dat je gearslutz hebt, mensen die alleen maar bezig zijn met wat er kan in plaats van er echt iets mee te doen.

Ik moet zeggen dat ik het scherm van de Air meer dan prima vind, ik ben dan ook de Macbook 2008 gewend. Verder werk ik thuis sowieso altijd op twee Dell 24" monitoren waarvan mijn enige eis is 'geef me een grote resolutie beeld waarop ik sequencers en vsts over twee schermen kan verdelen'.

De Air kan ik ook mooi op een van die 24" schermen aansluiten middels displayport>dvi adapter die ik al had.
Ik heb er zin in. Enige wat niet meer geweldig is, is dat ik een Deskstandz vertical dock/stand heb voor m'n Macbook. (Zie: http://the-gadgeteer.com/...ds/2009/07/deskstandz.jpg ) en die kan ik net zo goed verkopen nu. Zal naar iets nieuws moeten zoeken voor de Air.
Maar daar is al een andere thread voor!

Turtles & Coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets vreemds. Ik heb een MBA 2011, iPhone, Time Capsule en Sonos. Mijn muziek staat op de TC, waar Sonos het van afspeelt. Eigenlijk wil ik iTunes niet gebruiken. Ik heb net een aantal nummers gekopieerd naar de TC, waarvan het album onbekend was. Vervolgens heb ik de muziekindex van Sonos bijgewerkt waardoor de nieuwe nummers zonder albumnaam in de bibliotheek van Sonos komen te staan. Logisch. Vervolgens heb ik op de TC de naam van de map van het album gewijzigd en vervolgens weer de muziekindex van Sonos bijgewerkt. Dit resulteerde echter niet in het gewenste resultaat, de naam van de map werd niet gebruikt door Sonos. Op zich niet onlogisch, dacht ik, aangezien de info van de nummers niet wijzigt als je de naam van de map aanpast.

Dus toen heb ik als check dat album in iTunes toegevoegd (Archief > Voeg toe aan bibliotheek) en de info van de betreffende nummers in iTunes gewijzigd. Als ik de map een willekeurige naam geef, verandert de naam van de map op de TC niet. Maar als ik vervolgens de muziekindex van Sonos weer bijwerk, komt de nieuwe naam wel overeen met de naam die ik in iTunes gaf. En dat terwijl Sonos verwijst naar de TC.

Pff, ik hoop dat iemand begrijp wat ik bedoel. Kan me voorstellen dat als je deze setup niet gebruikt, het wat rommelig klinkt, maar degene die dat wel doen, begrijpen het hopelijk. De vraag luidt: is er een mogelijkheid om geen iTunes te gebruiken en toch de info van nummers te wijziging zodat Sonos de nieuwe info overneemt? Als dat niet kan en ik iTunes zal moeten gebruiken om info te wijzigen, dan is dat geen groot probleem, maar kan iemand me dan vertellen waarom de naamswijzigingen in iTunes niet worden doorgevoerd op de TC en wel door Sonos?

Bij voorbaat dank voor een antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat een goede extern scherm is icm de MBA? Een ACD, nieuwste versie vind ik erg mooi, iemand anders nog ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:46:
Iemand enig idee wat een goede extern scherm is icm de MBA? Een ACD, nieuwste versie vind ik erg mooi, iemand anders nog ideen?
Als je toch al een ACD overweegt zou ik voor de Thunderbolt versie gaan. Dan heb je er ook gelijk een soort docking station bij. Anandtech was er erg enthousiast over.

Verwijderd

Zijn er naast de ACD ook nog andere goede schermen? En ik neem aan dat je deze dan altijd via dvi moet aansluiten, en daar dus ook nog een adapter voor nodig hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:39:
is er een mogelijkheid om geen iTunes te gebruiken en toch de info van nummers te wijziging zodat Sonos de nieuwe info overneemt? waarom de naamswijzigingen in iTunes niet worden doorgevoerd op de TC en wel door Sonos?
Een beetje offtopic hier, maar heb je wel eens van ID3 tags gehoord? Die zitten IN het bestandje. Daar staat titel, artiest, genre, etc. etc. Een mapnaam of bestandsnaam kan dat allemaal niet handelen. Vandaar ID3 tags. Dat is (neem ik aan) waar sonos mee werkt en ook waar iTunes mee werkt.
Op internet zijn genoeg programmaatjes die je kunnen helpen om ID3 tags te wijzigen.

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:38:
[...]

Een beetje offtopic hier, maar heb je wel eens van ID3 tags gehoord? Die zitten IN het bestandje. Daar staat titel, artiest, genre, etc. etc. Een mapnaam of bestandsnaam kan dat allemaal niet handelen. Vandaar ID3 tags. Dat is (neem ik aan) waar sonos mee werkt en ook waar iTunes mee werkt.
Op internet zijn genoeg programmaatjes die je kunnen helpen om ID3 tags te wijzigen.
Alleen gaat iTunes hier heel stom mee om (of ze moeten dat recent gewijzigd hebben), want in plaats van het schrijven van de ID3 tags naar de bestanden zet iTunes alles in een library.xml bestand. Dus als je in iTunes alles de juiste namen geeft, ben je die weer kwijt zodra je ze ergens anders importeert.

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 07:23:
Zijn er naast de ACD ook nog andere goede schermen? En ik neem aan dat je deze dan altijd via dvi moet aansluiten, en daar dus ook nog een adapter voor nodig hebt.
Natuurlijk zijn er ook andere goede schermen. Zeker als je rond de prijs van een Thunderbolt display gaat kijken.

Ik zou zelf met zo'n budget voor een IPS scherm gaan (zoals de Thunderbolt Display), maar dan een matte. Als je eigenlijk minder uit wil geven zijn er ook een hoop mooie schermen beschikbaar (heb zelf een 22" Full HD BenQ, is een goedkoop TN paneel maar werkt toch prettig).

Overigens is er al een Belkin Thunderbolt hub gesignaleerd zodat je toch een extern scherm in combinatie met de voordelen van Thunderbolt kan gebruiken. Maar het was nog een prototype, prijs/beschikbaarheid was nog niet bekend.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 07:23:
Ja, er zijn er nog een paar duizend. De ACD is wel de meest kostbare keuze, maar wel een goed keuze.

De rest moet je idd meestal via een DVI adapter aansluiten, maar dat zijn de kosten niet (30 euro op een verschil in scherm van bijvoorbeeld 7 a 800 euro ;)).

Prima schermen zijn bijvoorbeeld de Dell 2311H. Een mooi mat 23" IPS-paneel van rond de 200 euro.

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
GekkePrutser schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:56:
[...]

Overigens is er al een Belkin Thunderbolt hub gesignaleerd zodat je toch een extern scherm in combinatie met de voordelen van Thunderbolt kan gebruiken. Maar het was nog een prototype, prijs/beschikbaarheid was nog niet bekend.
Kijk, dit is interessant, bedankt voor de link!
Na het plaatje bestudeert te hebben vraag ik me wel af waarom de power jack op de voorkant zit, ziet er niet uit natuurlijk. En ook die vorm is niet erg praktisch, liever iets waar je je scherm op kan zetten bijvoorbeeld.

Maar goed om te zien dat de eerste thunderbolthubs onderweg zijn :)

Verwijderd

Ik zou er een flinke tv aan hangen via HDMI? ;)

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
FIFA 2012 wordt voor het eerst ook voor Mac uitgebracht (hier).

Als je de vereisten ziet, zou dit dan draaien op een MBA 2011 13" i5? Ik twijfel enkel aan de videovereiste...

Mac OS® X 10.6.8 (Snow Leopard) or higher
Intel® Core™ 2 Duo processor
This game will not run on PowerPC (G3/G4/G5) based Mac systems.
4 GB RAM or more
ATI HD2600 or NVIDIA GeForce 9400M or greater with 256 MB of Video RAM.
This game will not run on the Intel GMA 950 or X3100 class of video cards.
Keyboard and mouse
6.8GB Free disk space

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Verwijderd

Ik heb Fifa 2011 gespeeld op mijn huidige gen MBA 11 inch i5. Dit ging goed. Heel soms een vertraging.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

De HD3000 schijnt wel een enorme vooruitgang te zijn op de 4500MHD en dus ook de X3100 en eerdere chipsets. Ik denk dat het wel gaat draaien, mits alles op low wordt gezet. Het is namelijk nog steeds geen dikke game chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 13:56
Net sinds een paar dagen in het bezit van een 13 inch Mb Air, echter loop ik tegen een klein probleem aan. Ik wil graag Office 2011 installeren op mijn Air echter hapt hij geen cd's. Hoe krijg ik dit nu voor elkaar.

Kom van een 2009 macbook pro 15 die recent is overleden van een cola doop! Heb de installatie cd daarvan nog liggen maar heb op dit moment geen tweede mac voor remote disc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Image(s) zien te vinden en die mounten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Als je een licentie hebt kan je hem gewoon legaal downloaden, en jou serienummer opgeven.

http://microsoft-office-2011.nl.softonic.com/mac

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Wilde vanochtend bij iCentre Almere een MBA 13" 256GB halen, is ie niet leverbaar... Staan 14 wachtende voor mij en kan mij niet vertellen wanneer ze weer leverbaar zijn het kan 1-4 weken duren.. :( zal dus nog even moeten wachten..... Helaas was ik wel zo stom om al af te rekenen dus ergens anders bestellen gaat um niet worden....

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:09
je kan ook via bijv je imac of macbook pro je dvd speler delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:00
nickdew schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:30:
je kan ook via bijv je imac of macbook pro je dvd speler delen :)
Frozenberg schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:29:
Net sinds een paar dagen in het bezit van een 13 inch Mb Air, echter loop ik tegen een klein probleem aan. Ik wil graag Office 2011 installeren op mijn Air echter hapt hij geen cd's. Hoe krijg ik dit nu voor elkaar.

Kom van een 2009 macbook pro 15 die recent is overleden van een cola doop! Heb de installatie cd daarvan nog liggen maar heb op dit moment geen tweede mac voor remote disc!
Zo he, lezen is ook een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:45
Ik heb nu nog een G110 toetsenbord en MX518 muis voor Lion, en twijfel of het het vele geld waard is over te stappen op Mac keyboards, magic mouse en trackpad.

1. Is de trackpad nuttig? Ik heb sowieso een muis, is het dan geen overdaad? Ik gebruik Lion vooral voor dagelijks gebruik en filmmontage.

2. De Magic Mouse laat zeer verschillende reacties achter. Waardeloos of fantastisch?

3. De Magic Mouse, Trackpad en een draadloos toetsenbord zou dan komen voor mij. Hoe is hun levensduur? Ik heb weinig zin met batterijen te gaan zeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Ik kan alleen antwoord geven op punt 1. De trackpad bevalt mij prima, vooral door de prettige grootte en goede herkenning van je vingers (d.m.v. glas) is het een echte muisvervanger. Ook de gestures zijn altijd makkelijk en snel te gebruiken.

De reden dat mensen een muis nemen is vaak dat of het trackpad te klein is, en krampachtig wordt, danwel dat deze slecht reageert en/of stroef is. Bij de Air allemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appleman schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 02:02:
[...]

[...]

Zo he, lezen is ook een kunst.
Het kan ook middels een windows pc of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23
Iemand die weet of het erg is als ik mijn MBA veel aan de accu heb? Ook al is tie helemaal opgeladen? Haal hem er af en toe vanaf als ik na school ga maar dan zakt ie toch nooit onder de 60-80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmachielsen

jmachielsen

Red Alert

De mijne is binnen!

Turtles & Coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Laatst online: 13-09-2014
Alcides schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:55:
Iemand die weet of het erg is als ik mijn MBA veel aan de accu heb? Ook al is tie helemaal opgeladen? Haal hem er af en toe vanaf als ik na school ga maar dan zakt ie toch nooit onder de 60-80%.
Af en toe even hem leeg laten lopen en weer tot 100% laden. Dit moet 1x in de maand zoiets. Voor de rest moet je hem lekker gebruiken, dus gewoon opladen als je zin hebt om hem op te laden en op de batterij wanneer je daar zin in hebt. Niet teveel op letten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54
Is het gebruikelijk dat als je op het rechter polsgedeelte van de air 'leunt' dat ie dan op de tafel tikt zeg maar. Net of die rechter kant boven de tafel zweeft. Heb het bij meerdere airs in de MediaMarkt gemerkt. Ik weet dat die dingen vastgelijmd zitten, maar dan moet je zo'n beetje de linker schuine kant meelijmen, wil je de rechterkant omhoog laten staan. De airs zijn toch niet scheef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dancing_Animal schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 02:47:
Is het gebruikelijk dat als je op het rechter polsgedeelte van de air 'leunt' dat ie dan op de tafel tikt zeg maar. Net of die rechter kant boven de tafel zweeft. Heb het bij meerdere airs in de MediaMarkt gemerkt. Ik weet dat die dingen vastgelijmd zitten, maar dan moet je zo'n beetje de linker schuine kant meelijmen, wil je de rechterkant omhoog laten staan. De airs zijn toch niet scheef?
Net even getest met mijn 13" 2011 Air, en mijn Air is vlak :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
The Great HooD schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:46:
[...]

Af en toe even hem leeg laten lopen en weer tot 100% laden. Dit moet 1x in de maand zoiets. Voor de rest moet je hem lekker gebruiken, dus gewoon opladen als je zin hebt om hem op te laden en op de batterij wanneer je daar zin in hebt. Niet teveel op letten dus.
Ik heb dan geen Air, maar mn Macbook Pro is inmiddels 29 maanden oud en ik heb hem nooit elke maand volledig laten leeglopen, maar "gewoon" gebruikt. Grootste gedeelte van de tijd hing hij gewoon aan de lader, klein gedeelte echt los van de lader. Volgens Coconut Battery zit de accu op 93% van zn originele lading, wat ik prima vind :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
aramdin schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:44:
[...]

Ik heb dan geen Air, maar mn Macbook Pro is inmiddels 29 maanden oud en ik heb hem nooit elke maand volledig laten leeglopen, maar "gewoon" gebruikt. Grootste gedeelte van de tijd hing hij gewoon aan de lader, klein gedeelte echt los van de lader. Volgens Coconut Battery zit de accu op 93% van zn originele lading, wat ik prima vind :)
Hmm goed om te weten, zal hem in het vervolg wel leeg laten lopen.
Ik gebruik hem de grootste gedeelte van de tijd ook wanneer die aan het laden is, maar de gevolgen daarvan zijn niet rampzalig zo te horen.

Thanksss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombove
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-07-2023
Geen last van een tik als de Air op een bureau staat. Wel geluid van frictie/krakkend geluid als ik de Air op mijn schoot heb. Net of de bodem niet goed vastzit of niet goed past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
The Great HooD schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:46:
[...]

Volgens mij is dit niet nodig, zo werken dit soort batterijen niet meer. Je hebt uiteraard een beperkt aantal geheugen cycli per batterij maar dat ze een 'geheugen' hebben is niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Whieee schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:37:
[...]

En als je er echt heel hard op ramt? Volgens mij moet je dan toch een tik horen :P
[/gein]
Bedankt voor 't proberen, ik vroeg het me zo af, vond 't namelijk wel apart, 2 airs, een 11" en een 13", die t allebei hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
Megalomania schreef op zondag 04 september 2011 @ 04:03:
[...]
Hoe draait lightroom op de mba? Heb je de i5?
Wellicht een tikkie laat, maar heb sinds een maand de i7 MBA in combinatie met LR 3.0. Maakte op locatie gebruik van een 1st gen unibody MacBook (2,4Ghz C2D, 4GB, 180GB Vertex2 SSD) maar wilde iets meer screen real estate en minder gewicht meezeulen.

Ik ben zonder meer positief. Het scherm is ondanks het relatief kleine aantal extra pixels naar mijn mening stukken bruikbaarder, met name om details te zien. De performance van de i7 tijdens exports en gebruik van plug-ins als Silver-Efex is meer dan in orde maar vergeleken met m'n belegen desktop PC (C2Q 9550, 8GB, 160GB X25M SSD) blijft 'ie toch nergens; naar alle waarschijnlijkheid door de 2 extra cores van de C2Q. De temperatuur tijdens exporteren kan volgens iStat menus oplopen tot 95 graden.

Over de kleurechtheid van het scherm kan ik vooralsnog weinig zeggen; voor het prepareren van prints gebruik ik het gekalibreerde scherm van m'n desktop.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Laatst online: 12-09 19:14
Dancing_Animal schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:19:

Bedankt voor 't proberen, ik vroeg het me zo af, vond 't namelijk wel apart, 2 airs, een 11" en een 13", die t allebei hebben.
Is je tafel/buro wel vlak ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmachielsen

jmachielsen

Red Alert

Zijn er meer mensen die vinden dat het klikken op de glass trackpad wel een heel harde klik is?
Dit is eigenlijk in de paar dagen gebruik nu het enige mindere, voor de rest ben ik echt dik tevreden en heb ik een waardige opvolger voor m'n zwarte Macbook gevonden.

Gisteren ook met Serato Scratch en via the Bridge ook Ableton Live wat staan spelen hier thuis achter de mixer/draaitafels/controller en op de 22e de eerste échte keer live met het apparaat op het podium.

Verder bevalt het me heel erg goed dat ik hem kan oppakken en er mee kan gaan lopen alsof het niks is.

Nu nog een fatsoenlijke hoes en tas ervoor en ik ben weer het mannetje, een mini-displayport naar dvi verloop heb ik inmiddels alweer.

Turtles & Coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:47

Quakie

quakelen

Heerlijk! de standaard MacBook Air 13 inch importeert even snel videos als mijn i3 iMac mid 2010. Dit had ik wel verwacht maar niet op batterij. Het scheelde een paar sec. Mijn iMac heeft zelfs 12Gig dus dat helpt ook niet.. Blijf verbaasd!

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:51

Fiber

Beaches are for storming.

jmachielsen schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:23:
Zijn er meer mensen die vinden dat het klikken op de glass trackpad wel een heel harde klik is?
[...]
Kijk eens naar de instellingen van de trackpad, je kan dat klikken namelijk ook uitzetten, dan is een zacht tikje voor de meeste handelingen al voldoende, behalve voor bepaalde dingen als het verschuiven van een kaart in Google Maps. Was het eerste wat ik veranderde geloof ik.

PS.
Als iemand weet hoe je op een ander manier een kaart verschuift in Google Maps, dan houd ik me aanbevolen. Ik doe nu klikken met 1 vinger en dan schuiven met een andere. Is niet echt heel handig eigenlijk vind ik. Mijn natuurlijke beweging is met 2 vingers swipen, maar dat is zoomen. Mijn natuurlijke beweging voor zoomen is pinch to zoom, maar dan zoomt de hele site, ipv alleen de kaart. Lastig.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06:01
Sinds vandaag ook m'n MacBook Air 13" binnen :) Gewoon standaard, dus 128GB SSD (Toshiba helaas :P) en i5. Werkt prima, begin al beetje te wennen, alhoewel er zo nu en dan wel dingen zijn die omslachtiger zijn dan in Windows (maar ook dingen die makkelijker zijn).

Vind het alleen wel apart dat m'n accu nu al op 98% health staat (dan bedoel ik uiteraard niet hoeveel 'ie geladen is, maar de maximale capaciteit, 6619 mAh geeft 'ie aan), terwijl 'ie nog geen enkele cyclus geladen heeft. Komt dat wel vaker voor, of heeft vrijwel iedereen altijd 100% bij een nieuwe Air?

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 07-10-2011 00:27 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:26:
Sinds vandaag ook m'n MacBook Air 13" binnen :) Gewoon standaard, dus 128GB SSD (Toshiba helaas :P) en i5. Werkt prima, begin al beetje te wennen, alhoewel er zo nu en dan wel dingen zijn die omslachtiger zijn dan in Windows (maar ook dingen die makkelijker zijn).

Vind het alleen wel apart dat m'n accu nu al op 98% health staat (dan bedoel ik uiteraard niet hoeveel 'ie geladen is, maar de maximale capaciteit, 6619 mAh geeft 'ie aan), terwijl 'ie nog geen enkele cyclus geladen heeft. Komt dat wel vaker voor, of heeft vrijwel iedereen altijd 100% bij een nieuwe Air?
Die van mij stond net na de koop ook op 97% ofzo. En daar staat hij nog steeds op. Hoef je geen zorgen om te maken want je batterij blijft bij normaal gebruik ook jaren lang in de buurt van dat percentage hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik heb een MacBook air 11" aangesloten op een 23" beeldscherm. Wat heel irritant is, is dat 'ie moeite heeft met het vloeiend scrollen van lange pagina's in bijv. Safari en Finder. Maar vooral mijn iTunes bibliotheek scrollt heel erg traag. Als ik het venster uit de volledige scherm modus haal en het venster een stuk kleiner maak, scrollt ie wel soepel.

Erg irritant, werkt niet echt vlot zo. :(

Iemand anders met dit probleem? Of eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

John

🚀

Whieee schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:37:
[...]

Bij mij is de Air ook gewoon vlak. Geen wankelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Idemdito hier, netjes recht, zelfs na 1 jaar gebruik

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Fiber schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:23:

Als iemand weet hoe je op een ander manier een kaart verschuift in Google Maps, dan houd ik me aanbevolen. Ik doe nu klikken met 1 vinger en dan schuiven met een andere. Is niet echt heel handig eigenlijk vind ik. Mijn natuurlijke beweging is met 2 vingers swipen, maar dat is zoomen. Mijn natuurlijke beweging voor zoomen is pinch to zoom, maar dan zoomt de hele site, ipv alleen de kaart. Lastig.
3 finger swipe?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 03:51

Fiber

Beaches are for storming.

Dank, moest nog een vinkje zetten bij 'Three Finger Drag'. Nu werkt het wel! :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Laatst online: 08-09 11:00
tombove schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:23:
Geen last van een tik als de Air op een bureau staat. Wel geluid van frictie/krakkend geluid als ik de Air op mijn schoot heb. Net of de bodem niet goed vastzit of niet goed past.

[...]
Dit is een bekend probleem. Ik heb zelf een speciale schroevendraaier aangeschaft bij http://verkopers.marktplaats.nl/reparatiegsm om dit probleem te verhelpen. Het bleek dat de klep er niet helemaal lekker opzat en dat daardoor zelfs 1 schroefje er niet helemaal lekker in is gedraaid in de fabriek. Dit schroefje draait nu door en klemt niet helemaal goed meer. Maar met zo'n schroevendraaier moet het lukken. EDIT: misschien beter om em toch in te laten nemen bij een Apple Store, zie deze post: Borkdude in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4", maar ik vraag me af of het dan blijvend opgelost wordt, aangezien door veel meenemen etc de schroefjes weleens weer wat losser zouden gaan zitten. Als je zelf zo'n schroevendraaier hebt, kun je er altijd zelf wat aan doen.

[ Voor 76% gewijzigd door Borkdude op 30-10-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melluh3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2024
Gezocht maar niet echt iets kunnen vinden wat mijn vragen beantwoord. Ik zoek een geschikte tas/hoes voor een Air 13". Ik twijfel tussen onderstaande modellen. Heeft een van jullie deze in gebruik, en zo ja, wat zijn de voor en nadelen? Wat een pre is, is dat de tas/hoes geen krassen maakt op de Air. Ook moet het voldoende stevigheid geven voor vervoer.

Afbeeldingslocatie: http://storeimages.apple.com/1696/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/H4634?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp
http://store.apple.com/nl...=MjEyNTcxMTk&s=topSellers
Afbeeldingslocatie: http://storeimages.apple.com/1696/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/H4861?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp
http://store.apple.com/nl...=MjUxMzkxODU&s=topSellers
Afbeeldingslocatie: http://storeimages.apple.com/1696/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/H6209_AV1?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp
http://store.apple.com/nl...=MjQ4MTc4MDg&s=topSellers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Is normaal. De batterij is beveiligd tegen "overladen".
Wanneer de batterij bijna volledig opgeladen is dan zal er niet opgeladen worden.
Echter als de batterij bijvoorbeeld maar aan 70% ouzo zit dan zal er tot 100% opgeladen worden enz ...

Handige link met informatie om de batterij levensduur te verlengen
http://www.apple.com/benl/batteries/notebooks.html
Tjoekie schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:06:
[...]

Die van mij stond net na de koop ook op 97% ofzo. En daar staat hij nog steeds op. Hoef je geen zorgen om te maken want je batterij blijft bij normaal gebruik ook jaren lang in de buurt van dat percentage hangen.

[ Voor 15% gewijzigd door lux op 08-10-2011 22:51 ]

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
melluh3 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:33:
Gezocht maar niet echt iets kunnen vinden wat mijn vragen beantwoord. Ik zoek een geschikte tas/hoes voor een Air 13". Ik twijfel tussen onderstaande modellen. Heeft een van jullie deze in gebruik, en zo ja, wat zijn de voor en nadelen? Wat een pre is, is dat de tas/hoes geen krassen maakt op de Air. Ook moet het voldoende stevigheid geven voor vervoer.

[afbeelding]
http://store.apple.com/nl...=MjEyNTcxMTk&s=topSellers
[afbeelding]
http://store.apple.com/nl...=MjUxMzkxODU&s=topSellers
[afbeelding]
http://store.apple.com/nl...=MjQ4MTc4MDg&s=topSellers
Ik heb die tweede sleeve, de level 8 sleeve.
Moet zeggen hij bevalt me prima, tot nog toe geen problemen ondervonden. Neem hem elke dag mee naar school, geen krassen niks. Heb hem nog niet laten vallen of iets dergelijks dus dat weet ik niet, er zitten wel van die soort van dempers aan de binnenkant, dus mocht de macbook vallen dan wordt de klap opgevangen hierdoor.
Of dat goed werkt weet ik dus (nog) niet. Maar over het algemeen is het een prima sleeve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melluh3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2024
Alcides schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 02:17:
[...]

Ik heb die tweede sleeve, de level 8 sleeve.
Moet zeggen hij bevalt me prima, tot nog toe geen problemen ondervonden. Neem hem elke dag mee naar school, geen krassen niks. Heb hem nog niet laten vallen of iets dergelijks dus dat weet ik niet, er zitten wel van die soort van dempers aan de binnenkant, dus mocht de macbook vallen dan wordt de klap opgevangen hierdoor.
Of dat goed werkt weet ik dus (nog) niet. Maar over het algemeen is het een prima sleeve!
Dus de binnenrits-bescherming tegen krassen helpt dus echt? Ik hoor hier namelijk tegenstrijdige verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Had het in het begin, naarmate van gebruik verdween dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Hi Guys,

Heb ff het forum doorgespit, maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag, mogelijk iemand van jullie een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Recentelijk heb ik een MacBook Air 13" aangeschaft (laatste generatie). Voor online werken bevalt 'ie uitstekend binnenshuis, maar nu wil ik 'm graag ook buiten m'n huis onafhankelijk van wifivoorzieningen online gebruiken. Dus heb ik een mooie dongle van KPN aangeschaft, echter krijg ik de melding dat ik m'n 'Java moet updaten'. Gek genoeg werkt dat niet, iemand die ook hier tegenaan is gelopen en inmiddels een oplossing heeft? Suggesties zijn natuurlijk ook welkom!

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:18
Stap 1): Apple icoon linksboven > Software Update

Werkt dat niet:
Zoek in Finder 'java' > Java Voorkeuren > openen, check even je versie, sluiten.
Daarna stap 1 herhalen. Dan dient het als het goed is te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn laptop graag willen aansluiten op zowel een beamer als een surround receiver.
Hiervoor wil ik het liefst beiden vanuit de mini displayport uitgang halen, zodat het geluid digitaal wordt overgebracht.
Het geluid moet op hdmi uitkomen, het beeld op dvi.

Weet iemand of dit mogelijk is met bijvoorbeeld deze adapter: mdp adapter?
Dus kun je hier tegelijk het beeld via dvi doorsturen en het geluid via hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
lvrijn schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:51:
[...]

Had het in het begin, naarmate van gebruik verdween dit.
Dat is toch raar. Dan zit er dus iets scheef. Dat verwacht je niet van zo'n product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg donderdag -sterfdag Steve Jobs- mijn 13" air binnen. Ben er echt weg van. De kwaliteit van het scherm is ook uitzonderlijk goed voor een laptop. Ik vroeg me af of een hele heldere stand van het scherm de levensduur daarvan verkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:43

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:38:
Kreeg donderdag -sterfdag Steve Jobs- mijn 13" air binnen. Ben er echt weg van. De kwaliteit van het scherm is ook uitzonderlijk goed voor een laptop. Ik vroeg me af of een hele heldere stand van het scherm de levensduur daarvan verkort.
Uiteindelijk natuurlijk wel; hoe meer verbruik hoe minder lang de levensduur. Maar of je dat gaat meemaken is maar zeer de vraag als ik zie hoe goed de kwaliteit van 5 jaar oude macbooks nog is. Ik zou me meer zorgen maken om de achteruitgang van de batterij...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:17
heerlijk zo'n mba13 128
vrijdag besteld, gisteren helaas niet thuis dus nu in gebruik
super snel, maar wel effe wennen dat die toetsen zo ver uit elkaar staan vergeleken bij mijn mac keyboard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Heb ik hier ook last van. Grappig om dat hier terug te lezen, dat het meer voorkomt. Ik heb er al eens vol verbijstering naar zitten kijken, al klikkend op de tafel. Lijkt net of de body krom is, maar ik denk eerder dat een pootje niet strak uitgelijnd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
rkonings schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:25:
heerlijk zo'n mba13 128
vrijdag besteld, gisteren helaas niet thuis dus nu in gebruik
super snel, maar wel effe wennen dat die toetsen zo ver uit elkaar staan vergeleken bij mijn mac keyboard...
Welk toetsenbord heb je dan? Het oude plastic model zeker? De nieuwe metalen zijn hetzelfde als die van de 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
@GekkePrutser: Op de factuur: MBAIR 13.3/1.7/4/128FLASH-NLD

[ Voor 58% gewijzigd door rkonings op 12-10-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
rkonings schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:09:
@GekkePrutser: Op de factuur: MBAIR 13.3/1.7/4/128FLASH-NLD
Sorry ik bedoelde wat voor model toetsenbord had je dan op je andere Mac dat de toetsen zo veel dichter bij elkaar zitten? Ik neem aan de plastic versie?

Ik vind het trouwens wel meevallen, ik heb zelf ook de plastic versie maar wat me opviel is dat de toetsen daar wel precies naast elkaar zitten, maar dat de bovenkant van de toetsen ongeveer even groot en ver uit elkaar zitten als bij de laptop toetsenborden. Omdat ze taps toelopen.

Voor mij was het ook wel even wennen en ik heb nog lang het oude plastic toetsenbord gebruikt. Maar tegenwoordig ben ik er helemaal aan gewend. Vooral dat ze licht typen maar toch een goede aanslag hebben, bevalt me erg goed. Ik vind het ook een voordeel dat ze nu op de Air precies hetzelfde zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 12-10-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
Het standaard: "Apple Keyboard met numeriek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Toch maar even hier posten omdat ik er nog niet helemaal uit ben. Ik heb pas geleden mijn Macbook Pro 15" verkocht, omdat het simpelweg een veredelde Internet/Facebook machine was geworden (voorheen werkstation (Photoshop etc), na 27" i7 iMac niet meer). Bij het bankhangen vond ik hem ook te groot, dus mijn idee is om een 13" Air te kopen.

Nu ben ik er nog niet over uit of ik voor een 2010 model moet gaan of 2011 model.

Belangrijkste punten:
-4GB RAM
-Tenminste 128GB SSD (liefste 256GB SSD)

Gebruik:
-Internet (youtube/FB/flash videos op web) 75%
-iTunes 15%
-Office werkzaamheden 10%

Voor het geld van een nieuwe Air 13" kan je tweedehands ook een 13" 2010 model met 256GB SSD kopen. Echter mis je ook weer een verlicht toetsenbord (toch wel verrekte handig).

Naast mn Air heb ik dus een 27" iMac en 24" ACD, beide met mini DP. Thunderbolt is leuk, maar niet essentieel in mijn geval.

Hoor graag jullie ideas :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:25
aramdin schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:11:
Toch maar even hier posten omdat ik er nog niet helemaal uit ben. Ik heb pas geleden mijn Macbook Pro 15" verkocht, omdat het simpelweg een veredelde Internet/Facebook machine was geworden (voorheen werkstation (Photoshop etc), na 27" i7 iMac niet meer). Bij het bankhangen vond ik hem ook te groot, dus mijn idee is om een 13" Air te kopen.

Nu ben ik er nog niet over uit of ik voor een 2010 model moet gaan of 2011 model.

Belangrijkste punten:
-4GB RAM
-Tenminste 128GB SSD (liefste 256GB SSD)

Gebruik:
-Internet (youtube/FB/flash videos op web) 75%
-iTunes 15%
-Office werkzaamheden 10%

Voor het geld van een nieuwe Air 13" kan je tweedehands ook een 13" 2010 model met 256GB SSD kopen. Echter mis je ook weer een verlicht toetsenbord (toch wel verrekte handig).

Naast mn Air heb ik dus een 27" iMac en 24" ACD, beide met mini DP. Thunderbolt is leuk, maar niet essentieel in mijn geval.

Hoor graag jullie ideas :)
Ik heb tegenwoordig de 13" Air 2011 met 128GB en 4GB geheugen en gebruik dit als mijn enige machine (icm extern scherm). Ik doe niet veel meer met m'n machine dan dat jij van plan bent en alles wat je wilt doen is dan ook uiteraard prima te doen met dit model. De 4GB gebruik ik eigenlijk nooit volledig, maar als ik van alles open heb staan (Pages, Word, Powerpoint, iTunes en veel tabbladen in chrome) ga ik wel vaker over de 2GB (die in het 2010 meestal zit). 4GB intern geheugen lijkt me dus wel handig. Aangezien je de MBA lekker voor op de bank wilt gebruiken waar vaak niet al te veel licht is ('s avonds) is ook het backlit keyboard wel handig, zeker aangezien je zelf al aangeeft dat je dat op het 2010 model mist. Dan blijft er nog de SSD over, tweedehands kun je inderdaad voor hetzelfde geld 256GB ipv 128GB kopen, met de taken doe jij noemt hebt je eigenlijk niet zo'n grote SSD nodig (tenzij je een gigantische iTunes bibliotheek hebt). Daarom zou ik zeggen ga lekker voor het 2011 model met 4GB geheugen en 128GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zit net nog iets te bedenken, ik kan de BTW nog aftrekken, waarmee het verschil tussen een nieuwe en oude nog kleiner wordt. No brainer denk ik zo :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Ik zou er nog een keer over nadenken. Het nieuwe 13" instapmodel kost € 1250, minus BTW is c.a 1012,50.

Ben van mening dat de 13" 2010 modellen, rond de 800 te krijgen moeten zijn.
Vooralsnog ben ik zeer tevreden over dit model. Werkt prima voor de door jou genoemde gebruikers doeleinde, en zelfs photoshop / bridge werkt uitstekend, naast Safari,mail,itunes,word,excel etc.

Als geld geen issue is, ga voor de nieuwe, wil je een paar honderd besparen doe er iets leuks mee ;)

Oh, en natuurlijk compatibiliteit met je Imac ( Target mode / disk ) , Als je een 2011 model hebt ( thunderbolt ) dan is een MBA 2011 zeer aan te raden.

Als je een 2010 Imac hebt, kan je ook beter gaan voor de voorgaande MBA.

Thunderbolt op je iMac (2011) werkt namelijk niet backwards met het displayport MBA ( 2010 )

[ Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 12-10-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dat ben ik ook van mening, al sta je verbaasd over hoe weinig mensen die een Air te koop hebben staan gewoon terug reageren. Alsof ze hem toch niet willen verkopen...

Heb nu nog 1 interessante op het oog (die andere verkocht zijn 2010 model voor 550euro, duidelijke scam, 2 good to be true), maar die gaat niet lager dan €900 en daar is de Applecare deze maand van verlopen. Voor 100euro meer heb ik dan een up to date processor, een jaar AC, TB poort, verlicht toetsenbord, etc.

Nu nog even kijken waar te bestellen, tips zijn welkom

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
aramdin schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:01:
Dat ben ik ook van mening, al sta je verbaasd over hoe weinig mensen die een Air te koop hebben staan gewoon terug reageren. Alsof ze hem toch niet willen verkopen...
Misschien is een refurb uit Engeland of Ierland ook nog wel een optie? Officieel van Apple met 1 jaar garantie en vaak een erg goede prijs. In Ierland zag ik het 2010 instapmodel 11" nu voor 649 staan. Helaas moet je dan wel iemand kennen in Engeland of Ierland. Want ze verzenden ze niet naar Nederland. In Duitsland doen ze ook refurbs maar daar heb je niet zoveel aan omdat je dan aan een Duits toetsenbord vast zit.

Als je daar wel iemand kent, refurb.me is een goede site die bijhoudt welke refurb prijzen gehanteerd worden, ook voor modellen die op dat moment niet in voorraad zijn (en dus niet op de officiële Apple site staan).

Gek genoeg zijn die prijzen soms nog lager dan wat er op de tweedehandsmarkt wordt gevraagd, terwijl die niet met garantie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is er, ben er nu op aan 't typen
MBA 13.3 inch 1.8 256GB
Maandagavond besteld met voorziene leveringstermijn van 2 weken.
Vanmorgen belden ze om te zeggen dat ie binnen is. 2 dagen ipv 2 weken, kan als eerste kennismaking wel tellen.

Heb hier al heel wat opgestoken, bedankt allen !

Voor het eerst een Mac, heerlijk gevoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
aramdin schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:01:

Heb nu nog 1 interessante op het oog (die andere verkocht zijn 2010 model voor 550euro, duidelijke scam, 2 good to be true), maar die gaat niet lager dan €900 en daar is de Applecare deze maand van verlopen. Voor 100euro meer heb ik dan een up to date processor, een jaar AC, TB poort, verlicht toetsenbord, etc.

Nu nog even kijken waar te bestellen, tips zijn welkom
Gewoon Apple Online store. Veel APR's hebben ze niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Net de knoop doorgehakt en een standaard model besteld bij Bol.com, levering zou morgen al moeten plaatsvinden. Ik ben benieuwd. Bedankt voor het meedenken!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
aramdin schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:57:
Net de knoop doorgehakt en een standaard model besteld bij Bol.com, levering zou morgen al moeten plaatsvinden. Ik ben benieuwd. Bedankt voor het meedenken!
Have fun ermee :) Waarom bij bol.com als ik vragen mag? Betere ervaringen mee dan met de Apple store? Of had je nog tegoedbonnen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Nope, puur omdat bij Bol.com stond: voor 22:30 besteld, morgen geleverd en bij de Apple Store: 3 dagen. Heb er geen haast mee, maar zou natuurlijk leuk zijn als hij morgen binnen zou komen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:19
Jeeej, in 10.7.2 zitten 3 fixes voor problemen die ik inderdaad heb opgemerkt en waarvan een erg hinderlijk was. Hoop dat het gefixt is als ik dalijk reboot.
The 10.7.2 update also includes Safari 5.1.1 as well as fixes that:

- Allow reordering of desktop spaces and full screen apps in Mission Control.
- Enable dragging files between desktop spaces and full screen apps.
- Address an issue that causes the menu bar to not appear in full screen apps.
- Improve the compatibility of Google contact syncing in Address Book.
- Address an issue that causes Keynote to become temporarily unresponsive.
- Improve VoiceOver compatibility with Launchpad.
- Address an issue that causes a delay in accessing the network after waking from sleep.
- Enable booting in to Lion Recovery from a locally attached Time Machine backup drive.
- Resolve an issue that causes screen zoom to stop working.
- Improve Active Directory integration.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Laatst online: 10-09 19:55
melluh3 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:28:
[...]

Dus de binnenrits-bescherming tegen krassen helpt dus echt? Ik hoor hier namelijk tegenstrijdige verhalen over.
Er zit een dikke rand onder de rits waardoor de rits dus nooit op contact maakt met de MBA. Heb de hoes zelf ook en moet zeggen dat voor mij perfect werkt (geen kras te zien!)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Kan iedereen die zijn MBA heeft geüpdate naar 10.7.2 laten weten of de feature Zoek mijn Mac werkt.

Gelieve aan te geven, of het een 2010 of 2011 model is.
Clean instal of upgrade ?

Ik heb namelijk een vervelend probleem, en overweeg een, clean instal

Destianto in "[iCloud] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
En inmiddels al een Track & Trace code ontvangen, wordt vandaag afgeleverd. Hopelijk doet mn vriendin open :)

[edit]
Yes hij is binnen, nu nog tot 17uur wachten totdat ik naar huis mag aaaaargghhh ;(

[ Voor 30% gewijzigd door aramdin op 13-10-2011 14:19 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmbs
  • Laatst online: 19-09 10:49
Destianto schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 02:14:
Kan iedereen die zijn MBA heeft geüpdate naar 10.7.2 laten weten of de feature Zoek mijn Mac werkt.

Op mijn 2011 13" MBA werkt de functie perfect. MBA is standaard wel geleverd met 10.7.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Laatst online: 10:09
ik heb macbook air 2011 11' en heb net nieuwe update 10.7.2 installeert en icloud etc ingesteld maar heb het idee dat hij een stuk trager is geworden? iemand anders hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

nja ik heb 13" 2011 en merk geen verschil

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Gister deed die van mij het gewoon. Wel pas nadat ik een bericht had gestuurd naar mijn laptop...(2010 11inch)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

MBA i7 11" 2011 geleverd met 10.7.0, afgelopen dinsdag geüpdate van 10.7.1 naar 10.7.2, en Zoek mijn Mac werkt.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Yes, ben erg tevreden. Gister nog niet veel mee kunnen doen, TM restore gedraaid, daarna ook een Full TM backup gedraaid naar mn Synology.

13" is voor mij een perfecte maat, resolutie is ook prima en hij is lekker vlot te noemen, wat uiteraard mede door de SSD komt. Nu nog kijken of ik een case/sleeve wil (heb een BookBook op het oog)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* troll

[ Voor 113% gewijzigd door Daedalus op 17-10-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ben ik trouwens de enige die problemen geeft met de 5GHz band? Mn Macbook Pro had er geen problemen mee.

Ik heb een Netgear WNDR3700v2 met instellingen:
-5GHz
-WPA2/AES
-Max 300mbps
-Kanalen geprobeerd: 36 / 40 / 44 / 48

Heb een nieuw wireless profiel op mn Air aangemaakt, geen succes. IPv6 op Link Local, geen succes.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Laatst online: 16-07 18:19
Ik heb problemen met de oplader van mijn recente (en allereerste) MBA 2011... Als ik de connector "normaal" in de MBA steek om op te laden, wil hij dat niet doen... Het lampje van de connector gaat niet branden... Ik probeer een beetje aan de kabel de "draaien", maar dat helpt maar weinig (af en toe schiet ie toch eens in gang).

Draai ik de connector 180 graden om, dan doet ie het wel (meestal) na een paar seconden (oranje lampje springt wel aan en MBA begint op te laden)...

Nog iemand problemen met de lader? Ik was nog vol lof tegenover vrienden over het systeem van Apple (mijn eerste kennismaking deze MBA), maar na twee maanden is het toch wat vroeg om problemen te hebben...

Is dit een geval van garantie? Ik kocht via apple.be, moet ik telefonisch contact opnemen of mag ik een officiële verdeler binnenstappen (switch in belgie)?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ja dit is slechts gevalletje garantie, je kunt iedere willekeurige APR binnenlopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
bokkow schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:57:
Ja dit is slechts gevalletje garantie, je kunt iedere willekeurige APR binnenlopen ;)
Nee hoor, het is wel een gevalletje garantie, maar je hebt alleen garantie bij de winkel waar je hem gekocht hebt. In NL is er geen enkele APR die hem 'zomaar voor je omruilt'... Ik neem aan dat het hetzelfde is in België.

Het makkelijkste is om even contact op te nemen met Apple via de telefoon.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Laatst online: 14-09 10:55
Heb mijne ook binnen "13,3/i7 1,7 i5/128gb TS/4 gb/US"

Eerste ervaringen zijn erg goed, ding weegt amper wat en het toetsenbord typt lekker (echt blij dat ik een USA indeling heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
@aramdin: Ik dacht ook dat het aan mijn setup lag.
op 5GHz is die mba niet vooruit te branden, op 2.4GHz daarentegen wel...
Ik heb dezelfde router, en net jou settings geprobeerd ook geen bevredigend resultaat.

input: 120Mbit Ziggo internet
2.4GHz, WPA2, tot 300Mpbs -> resultaat ruim boven de 85Mbit/s
5.0GHz, WPA2, tot 300mpbs -> resultaat amper 7Mbit/s

Ik dacht die mba fijn te kunnen scheiden van mijn HTC die alleen de 2.4GHz band aankan
helaas dus...

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik kan niet eens connecten met mn 5GHz band, in 95% vd gevallen zie ik hem niet eens en als ik hem zie kan ik niet connecten en krijg ik een timeout :(

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Ik zit ook even met een probleempje, ik wil mijn macbook aan mijn samsung tv aansluiten.

Ik heb een mini dppoort naar hdmi en een hdmi kabel aangesloten op de tv.
In eerste instantie leek alles goed te werken. Ik zie een helder beeld op de tv van mijn laptop en het geluid op mijn tv doet het ook. Maar er is één probleem. Het lijkt alsof de verbinding van mijn macbook en tv steeds wegvalt.
Want je ziet beeld en hoort geluid voor ongeveer 5 tellen. Daarna schakelt hij weg en zie je allemaal ruis op mijn tv, en 2 tellen later weer beeld. En dat herhaalt ie nu dus de hele tijd.

De kabeltjes zitten dr allemaal goed in, iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59

MBA 2011 13" low-end, geleverd met 10.7.0, Find My Mac werkt na de update 10.7.1-.10.7.2 prima. Zit geen GPS in dus het onzekerheidscirkeltje is iets groter dan die van mijn iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Alcides schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:58:
Ik zit ook even met een probleempje, ik wil mijn macbook aan mijn samsung tv aansluiten.

Ik heb een mini dppoort naar hdmi en een hdmi kabel aangesloten op de tv.
In eerste instantie leek alles goed te werken. Ik zie een helder beeld op de tv van mijn laptop en het geluid op mijn tv doet het ook. Maar er is één probleem. Het lijkt alsof de verbinding van mijn macbook en tv steeds wegvalt.
Want je ziet beeld en hoort geluid voor ongeveer 5 tellen. Daarna schakelt hij weg en zie je allemaal ruis op mijn tv, en 2 tellen later weer beeld. En dat herhaalt ie nu dus de hele tijd.

De kabeltjes zitten dr allemaal goed in, iemand die mij kan helpen?
Probeer eens een andere adapter? Bijv de Apple miniDP->DVI en dan een DVI-> HDMI adapter-> HDMI kabel, etc.etc.?
RobbieB schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 05:56:
[...]
Nee hoor, het is wel een gevalletje garantie, maar je hebt alleen garantie bij de winkel waar je hem gekocht hebt. In NL is er geen enkele APR die hem 'zomaar voor je omruilt'... Ik neem aan dat het hetzelfde is in België.

Als je Applecare hebt dan is iedere APR verplicht (door Apple) je apparaat te repareren, niet alleen de winkel waar hij gekocht is. Het gaat hierbij om een niet wettelijk verplichte uitbreiding op je rechten, namelijk fabrieksgarantie. En iedere MBA2011 heeft nog minstens 9 maanden applecare erop zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door Jasper Janssen op 15-10-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Jasper Janssen schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:07:
[...]

Probeer eens een andere adapter? Bijv de Apple miniDP->DVI en dan een DVI-> HDMI adapter-> HDMI kabel, etc.etc.?
Heb ik ook net geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ik heb hem aangesloten op een andere samsung tv maar die ondersteunde de hele functie niet dus daar kon ik niet veel mee.
Ik denk dat het aan de instellingen ligt, want de beeld en geluid doen het wel goed, maar hij happert gewoon elke keer weg en dan zie je 2-3 tellen ruis, het geluid stopt dan ook dus hij is dan echt niet meer aangesloten eventjes.

EDIT: Het is gelukt, ik deed de hdmi kabel in een andere hdmi uitgang op de tv en toen lukte het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Alcides op 15-10-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Alcides schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:11:
[...]

Heb ik ook net geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ik heb hem aangesloten op een andere samsung tv maar die ondersteunde de hele functie niet dus daar kon ik niet veel mee.
Ik denk dat het aan de instellingen ligt, want de beeld en geluid doen het wel goed, maar hij happert gewoon elke keer weg en dan zie je 2-3 tellen ruis, het geluid stopt dan ook dus hij is dan echt niet meer aangesloten eventjes.

EDIT: Het is gelukt, ik deed de hdmi kabel in een andere hdmi uitgang op de tv en toen lukte het wel.
Het verhaal klinkt naar hdmi handshake problemen, daar heeft hdmi wel vaker last van -- Of gewoon een los contactje in je hdmi aansluiting op je tv natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Jasper Janssen schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:00:
[...]

Het verhaal klinkt naar hdmi handshake problemen, daar heeft hdmi wel vaker last van -- Of gewoon een los contactje in je hdmi aansluiting op je tv natuurlijk :P
Ja ik denk het laatste, want in een ander hdmi aansluiting doet alles het wel goed.
Maargoed, nog bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
RobbieB schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 05:56:
[...]

Dat is grappig, ik werk in een APR in NL en wij nemen alle Apple dingen aan voor garantie. Zomaar omruilen is iets heel anders RobbieB, en dat gebeurt zelfs in principe nooit. Dat heb ik ook zeker niet laten denken in mijn post.

"Even bellen met Apple", levert je hetzelfde antwoord op trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door bokkow op 15-10-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Even een algemene vraag:

Ik heb een macbook air 2008 C2D 1,6 80 gig voor onderweg en op locatie.

De air's accu doet het niet helemaal perfect meer, gaat volledig opgeladen nog minder dan 2 uur mee, je ziet het aantal procent bijna naar beneden lopen.
Verder wordt die echt ontzettend heet en blijft die blazen. Dan wordt alles ontzettend traag en gaat alles hakkelen. Vooral met filmpjes op internet, als youtube, heeft die het lastig en staat die binnen de kortste keren voluit te blazen.

Bij een prijsopgave bleek dat een nieuwe accu over de 200 euro gaat kosten, en de verkoper gaf aan dat het hitte probleem niet zomaar op te lossen is, maar vooral door het ontwerp van de laptop wordt bepaald. Aangezien de nieuwe air stukken goedkoper is dan de vorige dacht ik daarom een niewe te gaan halen.

Maar is dat hitte probleem met de nieuwe air er echt helemaal uit? Zo'n stofzuiger is echt super irritant.

En de verkoper gaf aan dat de nieuwe air sneller zal zijn dan mijn imac (20 inch, C2D 2.0 met 4 gig, mid 2007). Klopt dit? Ik gebruik ze vooral voor adobe pakket (Ps, Ai en Id), modelleren in sketchup of rhino en renderen in artlantis.

Verder dacht ik autocad, en eventueel revit te gaan draaien via parralels. Zal dit een beetje draaien?
Jasper Janssen schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:06:
[...]

MBA 2011 13" low-end, geleverd met 10.7.0, Find My Mac werkt na de update 10.7.1-.10.7.2 prima. Zit geen GPS in dus het onzekerheidscirkeltje is iets groter dan die van mijn iphone.
Zelfs met air uit 2008 met 10.7.2 werkt het perfect.

Leica MM + Sony A9

Pagina: 1 ... 7 ... 53 Laatste