Toon posts:

[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Zware Unit
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 27-11 17:42
Weet iemand of het mogelijk is om de AirPort / Bluetooth kaart van een MacBook Air (mid 2012) te vervangen voor een versie de 802.11AC ondersteuning heeft? In mijn MacBook Pro Retina (mid 2012) is dit gelukt, maar kan geen info vinden mbt een MacBook Air het het vervangen van de kaart.

Het technisch vervangen van de AirPort / Bluetooth kaart lijkt goed te doen.

[Voor 26% gewijzigd door Zware Unit op 30-04-2016 08:33]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 25-11 16:47
page404 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:30:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze de 13" MBA eruit gooien en de 11" houden. Eerder alle MBA's eruit en een goedkopere MBr 11" erbij ;)
De air heeft een 11.6" scherm. Wil je een goedkope 11" MBr dan moet men aan veel meer dingen sleutelen dan alleen aan het scherm. De filosofie van Apple is tot nog toe vaak dat instapmodellen oude modellen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:14

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hallo, Onderstaand had ik in het topic: Laptop aankoopadvies geplaatst, maar kan nu hier wel denk ik?

Ik ben weer iets verder in mijn keuze..Het gaat een Apple worden. Budget is opgeschroefd tot 1000,- max.
Ik zie inderdaad bij de link hierboven: Afuture, heel wat Airs, maar ik wil dan wel de meest recente versie kopen. 2015 model is dit dan? Heb nu een 13 inch Macbook Pro, maar een 11 inch kan denk ik ook wel…Alleen gaat de accu van een 13 inch 3 uur langer mee, lees ik op de Apple site…

Daarbij komen er in juni nieuwe Macs? Deze zitten ongetwijfeld boven mijn budget, maar wat doet dat met de prijs van de Air? Beter om te wachten dan maar?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
Ik zou sowieso even twee weken wachten http://www.macrumors.com/...6-oled-display-touch-bar/ misscchien slingeren ze ook nog wel een nieuwe Air uit hun hoge hoed.

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:35
pdavie2311 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:43:
Hallo, Onderstaand had ik in het topic: Laptop aankoopadvies geplaatst, maar kan nu hier wel denk ik?

Ik ben weer iets verder in mijn keuze..Het gaat een Apple worden. Budget is opgeschroefd tot 1000,- max.
Ik zie inderdaad bij de link hierboven: Afuture, heel wat Airs, maar ik wil dan wel de meest recente versie kopen. 2015 model is dit dan? Heb nu een 13 inch Macbook Pro, maar een 11 inch kan denk ik ook wel…Alleen gaat de accu van een 13 inch 3 uur langer mee, lees ik op de Apple site…

Daarbij komen er in juni nieuwe Macs? Deze zitten ongetwijfeld boven mijn budget, maar wat doet dat met de prijs van de Air? Beter om te wachten dan maar?
Als er een nieuwe Air wordt gereleased, gaan de oude 2015 modellen met een leuke korting de deur uit. Hiermee vallen er vast een aantal binnen je budget van €1000. Hou er wel rekening mee dat deze Airs nog steeds een relatief lage schermresolutie hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:16
Vermeulen schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:28:
Ik zou sowieso even twee weken wachten http://www.macrumors.com/...6-oled-display-touch-bar/ misscchien slingeren ze ook nog wel een nieuwe Air uit hun hoge hoed.
Ik vind de MacBook Air zo'n rand gevalletje. Het is dat de 12" MacBook (zo-)veel duurder is, en de 13" MacBook Pro veel groter/zwaarder. Het enige waar de MacBook Air nog echt in uitblinkt, is de prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:14

pdavie2311

Live life to the fullest..

Het scherm is inderdaad iets minder van de Air, maar valt dat op? Ik bedoel, hij wordt gebruikt voor huis, tuin en keuken gebruik..Beetje surfen, beetje muziek streamen en downloaden, foto's van de kids erop..Nix geen zware programma's of zo.

Heb ook een iPad overwogen, maar die had ik en ik betrapte mijzelf er steeds op om naar onze Mac Pro uit 2011 te grijpen..Dus de iPad is alweer weg…Moeilijk, moeilijk, haha….

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeNachtwacht
Het gaat niet zozeer om de zware programma's maar dat het scherm met 1440x900 toch niet de scherpte heeft die je tegenwoordig zou verwachten. Ik heb de 2010 versie en die bevalt prima, maar inmiddels begint wel op te vallen dat de resolutie erg laag is. Ik zou gewoon eens in een mac of dixons de macbook en de macbook air naast elkaar gebruiken. De verschillen zijn ook niet wereldschokkend maar het zou natuurlijk zonde zijn als je er achteraf toch spijt van hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:19

4POX

Everybody is wired

ThomasG schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:18:
[...]
Ik vind de MacBook Air zo'n rand gevalletje. Het is dat de 12" MacBook (zo-)veel duurder is, en de 13" MacBook Pro veel groter/zwaarder. Het enige waar de MacBook Air nog echt in uitblinkt, is de prijs.
Ik ben van een AIR naar een PRO gegaan. De PRO is iets zwaarder. Maar ik vind het apparaat wel kleiner. Als je de air en de pro op elkaar legt zie je dat de air meer oppervlakte nodig heeft. De PRO gaat hierdoor makkelijker in mijn tassen.

AKA Rinkel weblog

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 13:04
Het ''klikje'' bij het klikken met je muis van de trackpad voelt en klinkt zo plastic achtig, terwij bij een macbook pro deze veel zachter klinkt. Nu vroeg ik me af, is dat omdat mijn air gewoon nieuw is en nog moet inslijten (de pro waar ik het bij voelde en hoorde is ouder), of is het echt de pro die gewoon veel makkelijker is??

• macmellow
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02:20
drusloos schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:44:
Het ''klikje'' bij het klikken met je muis van de trackpad voelt en klinkt zo plastic achtig, terwij bij een macbook pro deze veel zachter klinkt. Nu vroeg ik me af, is dat omdat mijn air gewoon nieuw is en nog moet inslijten (de pro waar ik het bij voelde en hoorde is ouder), of is het echt de pro die gewoon veel makkelijker is??
Bij een Air is het een fysieke klik, bij de Pro en de MacBook 12" is het een Force Touchpad. Feitelijk een touchscreen met trilmotor die een klik simuleert.

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Dat geldt alleen voor zeer recente MBP's. Oudere versies hebben hetzelfde trackpad als de Air.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17:46
Wat geniet ik nog elke dag van mijn MBA mid 2012 :-) Ondertussen is dat beestje ook al 4 jaar en is het nog steeds een plezier om mee te 'werken' - lichte taken uitvoeren dus, mail, browsen, filmpje kijken, etc.

Ik zit nu aan 320 cycli of iets dergelijks en 82% battery health. Is dit normaal te noemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Matey schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:28:
Wat geniet ik nog elke dag van mijn MBA mid 2012 :-) Ondertussen is dat beestje ook al 4 jaar en is het nog steeds een plezier om mee te 'werken' - lichte taken uitvoeren dus, mail, browsen, filmpje kijken, etc.

Ik zit nu aan 320 cycli of iets dergelijks en 82% battery health. Is dit normaal te noemen?
82% battery health na 4 jaar lijkt mij prima. Of merk je dat die erg snel leeg gaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matey
SquareOne schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:03:
[...]

82% battery health na 4 jaar lijkt mij prima. Of merk je dat die erg snel leeg gaat?
Valt wel mee, maar ik merk als ie warm wordt, dat ie dan wel sneller leegloopt. Misschien moet ik hem op een standaard plaatsen dat er meer luchtcirculatie mogelijk is.

Heeft natuurlijk niet meer de extreem lange duurtijd van weleer, plus dat ik meestal verbonden ben met Wi-Fi en Safari, Mail enz open staan. Maar als ik dat vergelijk met andere laptops, is dit na 4 jaar eigenlijk best uitzonderlijk :)

Hoe (onder)houden jullie de batterij optimaal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:49
Matey schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Volgens mij is het nooit goed om een LI batterij helemaal op te maken. Dus sneller aan het contact hangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:16
[...]

Het maakt in principe niet uit hoe je de batterij gebruikt. Het enige waar je op moet letten is dat wanneer je de MacBook vrijwel altijd aan het stroom hangt minimaal een keer per maand de batterij even tot zo'n 5-10% laten lopen en weer volledig opladen. De capaciteit neemt namelijk langzaam af wanneer de batterij nooit gebruikt wordt. Wanneer je vaak de batterij gebruikt is het verstandig om hem hem voortijdig bij te laden, zodat je hem niet steeds leeg trekt. Verder maakt het vrij weinig verschil hoe en wat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:43
[...]

Valt wel mee, maar ik merk als ie warm wordt, dat ie dan wel sneller leegloopt. Misschien moet ik hem op een standaard plaatsen dat er meer luchtcirculatie mogelijk is.
Het is eerder veel stroomverbruik => veel warmte en stroomverbruik => korte batterij dan warmte => korte batterijduur. Dus wat luchtcirculatie gaat niet veel doen. Zorgen dat er niet te veel onnodig cpu op de achtergrond gebruik gaat wel wat uitmaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hephaestus
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
Heeft iemand hier weleens de ssd in een macbook air A1465 (11" 2012, 2013, 2014, 2015) of A1466 (13" 2012,2013,2014,2015) vervangen dmv een zogenaamde adapter card naar m.2 socket ssd?

Wat is het type nummer van de 2016 13" macbook air? behoort die ook tot de A1466 serie?

Want het is een stuk goedkoper om zelf een m.2 ssd te kopen en deze via een adapter card aan te sluiten ipv de meer dan 300 euro die apple vraagt voor een nieuwe macbook air met 256 GB ssd ipv 128 GB ssd.

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

629110

Ik denk dat er echt geen ruimte in een MacBook Air daar voor is... Heb je al eens op iFixit gekeken naar de foto's ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hephaestus
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
Vergeten om op youtube te zoeken duh, het kan dus wel: YouTube: Upgrade Your Macbook Air SSD with Any M.2 SATA Drive

macbook air met 512GB ssd komt uit op 1709,- bij apple

als je een 128Gb macbook air koopt voor 999,- in de pricewatch + 166 euro voor een samsung 512 GB m.2 ssd met adapter die sneller is dan de apple ssd, kom je op 1165,- uit een prijsverschil van: 544 euro

[Voor 55% gewijzigd door Hephaestus op 03-06-2016 21:21]

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Aangezien komende 13 juni de WWDC begint en de geruchten het hebben over nieuwe MBP's is het niet geheel onverstandig om even 2 weekjes te wachten. Wie weet waarmee ze dan komen en wat het doet met de prijs van bestaande apparaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Ik heb een probleem met mijn MB Air. Sinds een paar dagen gaat hij moeilijk aan en sinds gister helemaal niet meer. Het vreemde is dat hij een paar dagen geleden nog aan ging als je veel geduld had en maar vaak genoeg op de power knop drukte. Nu doet hij helemaal niets meer. Hij laad wel op. Iemand een idee wat het kan zijn?

• Vermeulen
  • Niet online
Hoe dichter bij het WWDC, hoe tegenstrijdiger de geruchten :) Toch weer wel een Air..

"Apple plans to announce new MacBook Air models within the month of June, and begin shipping the notebooks to retailers in August, according to Japanese website Mac Otakara. The conflicting report also claims that Apple will announce a refresh to its entire MacBook Pro series this month, although it did not specify when shipments of those models would begin.

http://www.macrumors.com/...pro-june-unveiling-rumor/

• MenN
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23-11 09:33
Zo vreemd is het niet, de air verloopt altijd nog goed. Stop de 2016 intel chip erin en het ding kan er weer een jaar tegenaan. Heel misschien nog een prijsdaling zodat een instap mac weer lekker goedkoop wordt.

Maar verder verwacht ik niet dat Apple nog enigszins andere hardware innovaties zal doorvoeren in de air lijn. De focus heeft Apple eerder op de MB en MBP, daar zal wellicht iets nieuws te vinden zijn.

[Voor 12% gewijzigd door MenN op 08-06-2016 21:56]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Werkhoven
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:55
Hephaestus schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:59:
Vergeten om op youtube te zoeken duh, het kan dus wel: YouTube: Upgrade Your Macbook Air SSD with Any M.2 SATA Drive

macbook air met 512GB ssd komt uit op 1709,- bij apple

als je een 128Gb macbook air koopt voor 999,- in de pricewatch + 166 euro voor een samsung 512 GB m.2 ssd met adapter die sneller is dan de apple ssd, kom je op 1165,- uit een prijsverschil van: 544 euro
Al eens goed gekeken naar de info onder het filmpje in je link: werkt enkel op de air tot en met de 2012 versie. De latere hebben een andere connector voor de ssd ;)

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Mijn 2,5 jaar oude Macbook Air start sinds kort niet meer op. Het lampje van de lader kleurt nog wel groen en rood. Het vreemde is is dat voordat de Macbook helemaal niet meer aan ging hij wel 2 keer erg moeilijk aan ging. Daar bedoel ik mee dat ik een keer of 10 a 20 keer op de power knop moest drukken voordat hij aan ging. Nu doet hij dus helemaal niets meer. Iemand een idee wat het kan zijn?

• DeNachtwacht
Aan/uitknop kapotgedrukt? ;)

Nee serieus het lijkt haast wel of die gewoon defect is geraakt. Even langs brengen bij apple lijkt me, of zelf even open schroeven en manual proberen te starten.

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:02

page404

Website says no

Dikke pech hier. Mijn vorig jaar 2e hands gekochte Macbook Air early 2014 is afgelopen maand kuren gaan vertonen. Battery laadt slecht op, SMC en PRAM reset geeft geen verbetering. Afgelopen week bij genius bar laten testen en die vonden geen gebreken. Van het weekend viel hij zelfs spontaan uit op de voeding. Dus nu ingeleverd voor reparatie (buiten de garantie natuurlijk :/ ). Zit nu op kostenopgave te wachten.

trouwens nog een echte WTF. Je kan via de site van Apple je inruilwaarde berekenen (doorlink naar andere site). Die wilden maar liefst 227€ teruggeven voor een anderhalf jaar jonge MBA 13" 8GB 512GB SSD i7. SORRY?

[Voor 20% gewijzigd door page404 op 15-08-2016 12:26]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja, Apple moet toch érgens op verdienen ... oh wacht 8)7

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:18
Canaria schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:23:
Ja, Apple moet toch érgens op verdienen ... oh wacht 8)7
Ja want ze worden gerecycled... DIK VERDIENEN!!1!

• DeNachtwacht
page404 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:22:

trouwens nog een echte WTF. Je kan via de site van Apple je inruilwaarde berekenen (doorlink naar andere site). Die wilden maar liefst 227€ teruggeven voor een anderhalf jaar jonge MBA 13" 8GB 512GB SSD i7. SORRY?
Ten eerste biedt apple natuurlijk veel lager dan een verkoper waar je persoonlijk even langs loopt om het device aan te showen, en al helemaal minder dan wanneer je hem zelf via tweakers of marktplaats doorverkoopt.

Ten tweede zijn de upgrade modellen altijd relatief iets minder goed door te verkopen. Mensen zijn wel bereid een paar tientjes extra neer te leggen voor 8gb ram of een grotere ssd, maar je zit al snel aan een prijs die je betaalt voor een nieuwer model (in jouw geval een 2015 mba), en daar kiest men dan vaak toch liever voor (logisch)

• Volkan1984
DeNachtwacht schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:32:
[...]

Ten eerste biedt apple natuurlijk veel lager dan een verkoper waar je persoonlijk even langs loopt om het device aan te showen, en al helemaal minder dan wanneer je hem zelf via tweakers of marktplaats doorverkoopt.

Ten tweede zijn de upgrade modellen altijd relatief iets minder goed door te verkopen. Mensen zijn wel bereid een paar tientjes extra neer te leggen voor 8gb ram of een grotere ssd, maar je zit al snel aan een prijs die je betaalt voor een nieuwer model (in jouw geval een 2015 mba), en daar kiest men dan vaak toch liever voor (logisch)
Het inruilprogramma waarover hier wordt gesproken, heet Apple Renew (http://www.apple.com/nl/recycling/). De apparaten worden dus gerecycled, vandaar de lage waarde die je krijgt voor je oude apparaat.

• RobV
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Om het even in perspectief te zien, als je na een maand met je €50.000 euro Volvo terugkomt bij de dealer moet je ook nog maar zien hoeveel dat je ervoor terug krijgt.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• page404

page404

Website says no

DeNachtwacht schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:32:
[...]

ik was het ook absoluut niet van plan, maar ik dacht ik klik eens door. Vraag me ook af of dit om een recyclingprogramma van Apple gaat, want ze vragen eerst met nadruk of alles het nog wel doet. En ik snap dat je geen >>1000€ meer terugkrijgt via een handelaar (op MP moet je daar aardig in de buurt komen), maar hier gaat toch niemand op in?

• Volkan1984
page404 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:10:
[...]

ik was het ook absoluut niet van plan, maar ik dacht ik klik eens door. Vraag me ook af of dit om een recyclingprogramma van Apple gaat, want ze vragen eerst met nadruk of alles het nog wel doet. En ik snap dat je geen >>1000€ meer terugkrijgt via een handelaar (op MP moet je daar aardig in de buurt komen), maar hier gaat toch niemand op in?
http://www.apple.com/nl/recycling/, het programma waaronder Apple de spullen inneemt. Ook wel Renew genoemd. Dus ja, de apparaten worden gerecycled. Apple geeft die apparaten door aan een derde partij en die stelt de eisen aan het apparaat dat wordt ingeleverd. Ik kan me zo voorstellen dat die derde partij zeker wil zijn dat de ingeleverde apparaten niet vol corrosie of andere rotzooi zitten. Ook al worden de apparaten gerecycled, dan is het makkelijker (lijkt mij) als er niet allemaal rotzooi in zit.

• DJH
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 01:18
Heb een nieuwe Macbook Air nodig (de mijne is gejat), maar de huidige lijn is al iets van 500 dagen oud. Het begint een beetje jammer te worden allemaal met Apple vind ik qua OSX machines.
Uiteraard weet niemand of en wanneer er een nieuwe komt. Alleen Tim weet het, met z'n iWatch en z'n iPhone ;w

[Voor 5% gewijzigd door DJH op 22-08-2016 13:59]

• page404

page404

Website says no

DJH schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:58:
Heb een nieuwe Macbook Air nodig (de mijne is gejat), maar de huidige lijn is al iets van 500 dagen oud. Het begint een beetje jammer te worden allemaal met Apple vind ik qua OSX machines.
Uiteraard weet niemand of en wanneer er een nieuwe komt. Alleen Tim weet het, met z'n iWatch en z'n iPhone ;w
Ben ik met je eens. Mijn laptop had ook kuren (gelukkig opgelost zonder noemenswaardige kosten), en toen heb ik ook even met een scheef oog gekeken of vervangen een alternatief was. Maar de Air vind ik in de huidige vorm net geen optie meer (vooral vanwege het scherm en het feit dat je aan een forse prijs komt met wat extra opslag etc), de Pro is net overkill en ik vrees dat ik met de MBr net te kort kom. Ze mogen echt wel eens een keer met wat goed nieuws komen uit Cupertino.

• Dick
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Sunri5e schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:42:
Mijn 2,5 jaar oude Macbook Air start sinds kort niet meer op. Het lampje van de lader kleurt nog wel groen en rood. Het vreemde is is dat voordat de Macbook helemaal niet meer aan ging hij wel 2 keer erg moeilijk aan ging. Daar bedoel ik mee dat ik een keer of 10 a 20 keer op de power knop moest drukken voordat hij aan ging. Nu doet hij dus helemaal niets meer. Iemand een idee wat het kan zijn?
Dit lijkt verdacht veel op het probleem dat ik vorig jaar met mijn MacBook Air had. Opstarten lukte vaak pas na een aantal pogingen, als hij dan eenmaal aanstond ging restarten wel een tijdje goed. Na enkele uren sleep kon je het echter wel weer vergeten. Lampje van de lader versprong wel netjes van kleur dus het laden leek goed te gaan. Alle resets destijds geprobeerd zonder resultaat.

Ik ben toen even langs de Apple store geweest die aan paar dingen getest hebben maar die konden niets vinden. Uiteindelijk bij de verkoper ingeleverd voor garantie, maar ook die kon niets vinden en melde dat alles na een reset weer werkte. Het probleem kwam echter steeds vrijwel direct terug. Na een keer of 4 het apparaat heen en weer sturen hebben ze ten einde raad het hele logic board maar vervangen, that did the trick. Wat nu echt specifiek het probleem was van het Logic Board was onbekend. Ik vrees dus dat je een dure reparatie tegemoet kan zien.

1815

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 27-11 13:57
Onlangs verscheen op 9to5mac een stuk dat de Air waarschijnlijk dit jaar nog vernieuwd wordt.

It's dogged that does it

• page404

page404

Website says no

page404 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:22:
Dikke pech hier. Mijn vorig jaar 2e hands gekochte Macbook Air early 2014 is afgelopen maand kuren gaan vertonen. Battery laadt slecht op, SMC en PRAM reset geeft geen verbetering. Afgelopen week bij genius bar laten testen en die vonden geen gebreken. Van het weekend viel hij zelfs spontaan uit op de voeding. Dus nu ingeleverd voor reparatie (buiten de garantie natuurlijk :/ ). Zit nu op kostenopgave te wachten.
Het bleek uiteindelijk een losgeraakt batterijstekkertje te zijn! Ze hebben niet eens onderzoekskosten gerekend bij de Apple Store in Haarlem 8)7 :D

• zwik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03-11 12:02

zwik

randomized

Mooi toch, goeie service en je kan hopelijk weer even vooruit!

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-11 13:59

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Voordat ik begin, ik heb 0,0 ervaring met MacBooks..

Een vriendin van mij wil overstappen van haar "lochte" MacBook Pro "Core i7" 2.0 15" Early 2011 naar een MacBook Air. Alleen nu lees ik hierboven dat deze al een hele tijd meegaat. Geldt dat nog steeds voor het huidige model in de winkel? Want ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij in april een update heeft gehad.
Gaat ze er qua prestaties op vooruit? Want ondanks dat de laptop dus 5 jaar jonger zal zijn, is de hardware in de Air volgens mij van een lagere klasse dan in de pro. In de (basis) Air zit een 1.6GHz i5? (geen idee welke dit is) in haar oude Pro zit een i7-2635QM.
Ze vindt haar huidige pro alleen wel "poeptraag". Maar ik denk dat dat eerder komt door teveel nutteloze software, 4GB geheugen en een HDD ipv SSD.
De Air heeft dan weer wel 8GB en een SSD..

(Zou een verse installatie van OS X haar huidige laptop sneller maken? En dan de ingebouwde factory reset (of hoe dat ook heet bij OS X) of een verse installatie van nieuwe image?)

Ik denk zelf dat ze beter eerder voor de MacBook Pro van 2015 kan gaan. Is wel wat duurder, maar volgens mij qua hardware een stuk beter dan de Air. Zeker als de Air echt al ruim een jaar meegaat met deze hardware. En dan natuurlijk ook het scherm wat een heel stuk beter is.

Hier de 3 naast elkaar:
https://tweakers.net/pric...are/294262;532589;437984/
(de 2011 Pro is niet exact hetzelfde, daar zou volgens het serienummer een i7-2635QM in zitten)

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:25

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:06:
Voordat ik begin, ik heb 0,0 ervaring met MacBooks..

Een vriendin van mij wil overstappen van haar "lochte" MacBook Pro "Core i7" 2.0 15" Early 2011 naar een MacBook Air. Alleen nu lees ik hierboven dat deze al een hele tijd meegaat. Geldt dat nog steeds voor het huidige model in de winkel? Want ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij in april een update heeft gehad.

[...]

Gaat ze er qua prestaties op vooruit? Want ondanks dat de laptop dus 5 jaar jonger zal zijn, is de hardware in de Air volgens mij van een lagere klasse dan in de pro. In de (basis) Air zit een 1.6GHz i5? (geen idee welke dit is) in haar oude Pro zit een i7-2635QM.
Ze vindt haar huidige pro alleen wel "poeptraag". Maar ik denk dat dat eerder komt door teveel nutteloze software, 4GB geheugen en een HDD ipv SSD.
De Air heeft dan weer wel 8GB en een SSD..

(Zou een verse installatie van OS X haar huidige laptop sneller maken? En dan de ingebouwde factory reset (of hoe dat ook heet bij OS X) of een verse installatie van nieuwe image?)

Ik denk zelf dat ze beter eerder voor de MacBook Pro van 2015 kan gaan. Is wel wat duurder, maar volgens mij qua hardware een stuk beter dan de Air. Zeker als de Air echt al ruim een jaar meegaat met deze hardware. En dan natuurlijk ook het scherm wat een heel stuk beter is.

Hier de 3 naast elkaar:
https://tweakers.net/pric...are/294262;532589;437984/
(de 2011 Pro is niet exact hetzelfde, daar zou volgens het serienummer een i7-2635QM in zitten)
Herinstallatie (of zelfs: schone ~) is altijd een goede optie maar het verschil tussen hdd/sdd ga je er (natuurlijk) niet mee goed maken.
Ik zou persoonlijk bij de 128 GB modellen wegblijven want dat heb je bij een beetje gebruik zo vol en dan moet je gaan hannessen met externe schijven oid.
Verschil tussen de schermen op een pro en air is ook wel aardig groot. Niet dat dat van de air slecht is, maar bij direct vergelijk valt het wel op.
Ze gaat het prestatieverschil ook van een nieuwe air tov. haar pro wel merken, wat dat betreft is het altijd een upgrade natuurlijk alleen al vanwege de harde schijf.
Toch zou ik een re-/clean install overwegen, nog even door sparen en een dikke macbook pro kopen waar ze 6+ jaren mee vooruit kan.

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

SuBBaSS schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:20:
[...]

Herinstallatie (of zelfs: schone ~) is altijd een goede optie maar het verschil tussen hdd/sdd ga je er (natuurlijk) niet mee goed maken.
Ik zou persoonlijk bij de 128 GB modellen wegblijven want dat heb je bij een beetje gebruik zo vol en dan moet je gaan hannessen met externe schijven oid.
Verschil tussen de schermen op een pro en air is ook wel aardig groot. Niet dat dat van de air slecht is, maar bij direct vergelijk valt het wel op.
Ze gaat het prestatieverschil ook van een nieuwe air tov. haar pro wel merken, wat dat betreft is het altijd een upgrade natuurlijk alleen al vanwege de harde schijf.
Toch zou ik een re-/clean install overwegen, nog even door sparen en een dikke macbook pro kopen waar ze 6+ jaren mee vooruit kan.
Ik zie nu inderdaad dat de SSD niet vervangen kan worden door een gewone SSD (SATA/mSATA). Ik dacht gewoon een basis kopen met 8gb en de 128GB schijf zelf vervangen. Zijn er geen goedkopere alternatieven voor SSD vergroten dan die origineel van Apple? Of via een adapter bijvoorbeeld?

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:49:
[...]

Ik zie nu inderdaad dat de SSD niet vervangen kan worden door een gewone SSD (SATA/mSATA). Ik dacht gewoon een basis kopen met 8gb en de 128GB schijf zelf vervangen. Zijn er geen goedkopere alternatieven voor SSD vergroten dan die origineel van Apple? Of via een adapter bijvoorbeeld?
Je kunt kijken naar een nifty drive, maar mijn ervaring is dat dit niet vlekkeloos werkt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:49:
[...]

Zijn zeker goedkopere alternatieven maar zelf vervangen=fabrieksgarantie verspelen. Dan kan het alsnog op een duur grapje uitdraaien....
Hier een wel aardig overzicht over de opties/typen:
https://9to5mac.com/2015/...k-air-retina-macbook-pro/

Oh handig, zelf linkje ook even lezen: voor het laatste modeljaar zijn (nog) geen aftermarket upgrades beschikbaar. Daar heb je het antwoord op je vraag.

[Voor 10% gewijzigd door SuBBaSS op 06-09-2016 13:14]

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

• page404

page404

Website says no

SuBBaSS schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:05:
[...]

Zijn zeker goedkopere alternatieven maar zelf vervangen=fabrieksgarantie verspelen. Dan kan het alsnog op een duur grapje uitdraaien....
Hier een wel aardig overzicht over de opties/typen:
https://9to5mac.com/2015/...k-air-retina-macbook-pro/
Ik hoor dat veel mensen ook succes hebben met het vervangen van de HDD door een SSD in de oudere Macbook Pro's. Meteen een verse installatie erop en met zo'n i7 kun je dan aardig vooruit nog volgens mij.

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

page404 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:13:
[...]

Ik hoor dat veel mensen ook succes hebben met het vervangen van de HDD door een SSD in de oudere Macbook Pro's. Meteen een verse installatie erop en met zo'n i7 kun je dan aardig vooruit nog volgens mij.
Lijkt in dit geval voor TO ook de beste optie (maar dan moet ie naar een ander topic :P).

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

page404 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:13:
[...]

Ja dat zei ik ook, maar ze vindt 15" te groot. Bij de 2011 Pro kan ik als het goed is ook gewoon het geheugen upgraden, hdd vervangen door een ssd en eventueel een caddy.

• BeArt
  • Laatst online: 17:50
Wat vinden jullie van de huidige bruikbaarheid van een original macbook air uit 2008 (model 1,1met 2gb geheugen en 80gb HDD)?
Een kennis heeft er eentje gekocht voor schoolwerk, maar vond het raar dat ze enkele programma's uit de app store niet kon installeren. Ze nam contact met Apple en ze vertelden haar dat haar Macbook "niet origineel zou zijn". Zelf had ze daarvan gemaakt dat de laptop "gehackt" zou zijn, maar wat dat juist betekent weet ik niet. Toen ze de macbook kocht (via marktplaats) draaide er 10.8 Mountain Lion op, terwijl deze Air officieel slechts 10.7 ondersteund. Zou Apple dat bedoeld hebben met "niet ondersteund"? Ze had toen al wat spijt van de aanschaf, maar de verkoper woont wat ver van haar om terug te rijden, en ergens vindt ze het nog wel een "mooi ding", die Macbook Air.

Nu vroeg ze aan mij om het laptopje zo goed mogelijk klaar te maken voor haar schoolwerk.
Ik ben echter niet zo thuis in het Mac OS verhaal, hebben thuis enkel een Ipad.

Klopt het dat ik op deze versie van Macbook Air best Snow Leopard installeer, omdat anders de prestaties zullen minderen?

Welke problemen gaat zij zoal tegenkomen bij alledaags gebruik van deze laptop? Installeren vanuit App Store zal volgens mij nog steeds een probleem zijn, omdat deze Macbook gewoon vaak niet meer ondersteund wordt. Al enkele malen de melding gezien dat software (bijvoorbeeld Chrome, Evernote, …) deze versie van Mac OS X niet meer ondersteunen.

Hebben jullie tips waarmee de bruikbaarheid van het ding nog wat kan verhoogd worden?

Behalve dat het natuurlijk een oud ding is, doet de batterij het nog behoorlijk (3u momenteel denk ik), en kan ze er volgens mij nog perfect een tijdje haar studentenwerk (Office) mee doen.
Of zou ik haar toch aanraden om haar verlies te nemen, en een goedkoop windows-laptopje te zoeken?

TL;DR Excuses voor het lange verhaal, maar ik vraag me dus af wat mijn beste advies voor haar kan zijn. Is de Macbook air 1,1 (2008) nog bruikbaar in 2016?

• DeNachtwacht
Ik heb een air 2010 en die is nog prima bruikbaar, maar belangrijk is natuurlijk dat die nog wel gewoon ge-updated kan worden. Belangrijk is of ze de eerste 2008 versie heeft (A1237) of de versie met GeForce gpu en snellere processor die later dat jaar verscheen (A1304 ). Dit staat als het goed is op de achterkant. Die laatste kun je namelijk prima updaten tot 10.11, de oudste blijft idd echter bij 10.07.

Dan zou een lichtgewicht Linux of Windows 7 via bootcamp ook nog een optie kunnen zijn.

• BeArt
  • Laatst online: 17:50
Het is de A1237.

Ik ga eens bekijken of ik ergens reviews kan vinden over de werking van Windows 7 op deze Macbook, dat lijkt me voor de studente beter dan Linux. Ze is nogal gewend aan Microsoft Office.

Bedankt voor je reactie!

• DeNachtwacht
BeArt schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:12:
Het is de A1237.

Ik ga eens bekijken of ik ergens reviews kan vinden over de werking van Windows 7 op deze Macbook, dat lijkt me voor de studente beter dan Linux. Ze is nogal gewend aan Microsoft Office.

Bedankt voor je reactie!
Wellicht ook handig om te weten dat je zowel windows 7 als office met studentenkorting kan aanschaffen bij slim of surfspot (afhankelijk van de instelling waar ze studeert). Voor in totaal een paar tientjes heb je dan ook alles legaal.

Dit is de bootcamp versie die je nodig hebt voor deze mac: https://support.apple.com/kb/DL1630?locale=nl_NL

En ja, dit wordt door apple ondersteund.

• 323
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 11:09
Kan dicht zit in de verkeerde topic

[Voor 87% gewijzigd door 323 op 02-10-2016 13:09]

• Tjoekie
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
323 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:58:
Ik heb een vraag,
Ik kan een MacBook Pro 2014 retina 3.2ghz kopen voor €700,-
Dit zijn de specs:
200gb SSD en 1TB HDD
Videokaart 1,5GB
8GB RAM geheugen
De laatste update zit erop (sierra)

Nu is mijn vraag is dit een goede koop als ik het doe?
Of ga ik hier de fout mee in.

De nieuwprijs was in 2014 €1700,- daarom dat ik deze vraag stel.
Dit is het het Air topic en je vraag gaat over een Pro, maar als ik naar je lijstje specs kijk zie ik wel iets opvallends.

Er zit blijkbaar zowel een HDD als een SSD in. Voor zo ver ik weet is dat alleen mogelijk bij de non retina MBP en niet bij degene met retina scherm...

• 323
Hybride heb net de verkoper geappt

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Klinkt meer als scam in progress. En een Macbook van 2 jaar oud met 1000 euro verlies verkopen is ook best ongebruikelijk

• 323
Oké

• Matey
Gisteren voor het eerst een foutmelding/reboot gekregen op mijn Macbook Air mid 2012.
"Your computer restarted because of a problem."

Hopelijk blijft het bij één keer en is het niet mijn geheugen die kapot is...

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Matey schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:42:
Gisteren voor het eerst een foutmelding/reboot gekregen op mijn Macbook Air mid 2012.
"Your computer restarted because of a problem."

Hopelijk blijft het bij één keer en is het niet mijn geheugen die kapot is...
Geen zorgen, ik heb ze ook wel eens. Is een Mac feature.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• drusloos
ik weet niet echt waar ik dit anders moet plaatsen. Maar op mijn macbook air heb ik vorig jaar office 2016 voor studenten gekocht. Werkt prima, maar nu sinds kan ik niet meer controleren op updates. Hij blijft zeggen bij het klikken op controleren op updates dat er een foutmelding is en het niet werkt. Dan start hij het opnieuw op maar dat helpt ook niks, blijft hetzelfde. Ik heb niks veranderd volgens mij. Iemand een idee? Het kan zijn dat ik sinds die tijd ook macOS sierra heb geinstalleerd.

• EgoPro
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:33

EgoPro

Time is an illusion.

Nieuwe macOS Sierra update beloofd oplossingen voor de compatibiliteits problemen met MsOffice.

• Dalike
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17:59
Deze morgen per ongeluk water op mijn Macbook Air laten vallen. Heb ze onmiddelijk afgezet. Maar nu wilt ze niet meer aan. Geen beweging in te krijgen. Als ik haar voedingskabel insteek brandt er ook geen lichtje. Dus ze is momenteel echt wel dood.
Net even naar de EasyM hier in Leuven geweest en daar vertelden ze me dat haar moederbord vervangen zou moeten worden. Ze vertelden me dat dit 600-700 euros zou kosten.

is dit een correcte prijs of hebben jullie dat al goedkoper gezien?

My vinyl collection My Blu-ray collection

• JanB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 17:30

JanB

Het ken rotter !!!

Informeer eens bij MacRepair (http://www.macrepair.nl/), daar heb ik goede ervaringen mee.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• Vermeulen
  • Niet online
Lekker dwars, werken en niet persé shinen (Retina), op BlackFriday een Macbook Air 13,3" Core i7, 8GB en 128 GB SSD besteld bij Apple. Met €150 Apple Store giftcard nog een beetje de prijs overeenkomstig met andere shops gekregen, maar ga graag liever rechtstreeks naar Apple bij hardware issues. Macbook zal veel thuis staan, rechtstreeks met mini displayport aangesloten op een 2K 25" Dell monitor :) En voor onderweg veel bang for the buck, zekerz tov de 2016 Macbook Pro varianten!

• DeNachtwacht
Dalike schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:32:
Deze morgen per ongeluk water op mijn Macbook Air laten vallen. Heb ze onmiddelijk afgezet. Maar nu wilt ze niet meer aan. Geen beweging in te krijgen. Als ik haar voedingskabel insteek brandt er ook geen lichtje. Dus ze is momenteel echt wel dood.
Net even naar de EasyM hier in Leuven geweest en daar vertelden ze me dat haar moederbord vervangen zou moeten worden. Ze vertelden me dat dit 600-700 euros zou kosten.

is dit een correcte prijs of hebben jullie dat al goedkoper gezien?
Ik snap uberhaubt eigenlijk niet waarom ze je niet eerst adviseren de laptop een dag of 3 in een grote bak met rijst te leggen (ja, inderdaad dus zonder plastic eromheen) in een droge ruimte om het vocht eruit te laten trekken.

Alle pogingen om de zaak aan te zetten hebben nu de kans op overleven drastisch verlaagd, maar wellicht toch nog even het proberen waard? Als het moederbord inderdaad echt is doorgebrand (waarschijnlijk alleen ergens een heel klein deel), dan kan een reparatatie flink in de papieren lopen ja want ongeveer alles (cpu, ramgeheugen) zit vastgesoldeerd op dat moederbord.

• Rlaurentia
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 27-11-2016
Goedemorgen allemaal,

Ik heb echt ontzettend nodig hulp nodig wat betreft mijn Macbook Air 1.1 uit 2008.
Ik ben echt een leek op computergebied en heb deze laptop ooit eens aangeschaft voor school maar nu wil ik er graag van af..

Volgens de 7 stappen heb ik geprobeerd mijn harde schijf te wissen en de de macbook klaar te maken voor verkoop. Maar de enige optie die ik kan kiezen is 'wis vrije ruimte' in het schijfhulpprogramma. Ik kan niet kiezen voor de optie 'wis'. Dus de harde schijf blijft onder mijn naam staan en geheugen in beslag nemen.

Ik heb werkelijk geen idee waar ik met dit probleem naar toe kan, net geprobeerd te chatten met Apple zelf maar hier kan ik mij niet voor aanmelden, omdat deze laptop niet meer onder technische hulp valt..

HELP! Ik ben jullie erg dankbaar..

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Rlaurentia schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:25:
Goedemorgen allemaal,

Ik heb echt ontzettend nodig hulp nodig wat betreft mijn Macbook Air 1.1 uit 2008.
Ik ben echt een leek op computergebied en heb deze laptop ooit eens aangeschaft voor school maar nu wil ik er graag van af..

Volgens de 7 stappen heb ik geprobeerd mijn harde schijf te wissen en de de macbook klaar te maken voor verkoop. Maar de enige optie die ik kan kiezen is 'wis vrije ruimte' in het schijfhulpprogramma. Ik kan niet kiezen voor de optie 'wis'. Dus de harde schijf blijft onder mijn naam staan en geheugen in beslag nemen.

Ik heb werkelijk geen idee waar ik met dit probleem naar toe kan, net geprobeerd te chatten met Apple zelf maar hier kan ik mij niet voor aanmelden, omdat deze laptop niet meer onder technische hulp valt..

HELP! Ik ben jullie erg dankbaar..
https://support.apple.com/en-us/HT204904

Nederlands:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201065

[Voor 8% gewijzigd door RobV op 27-11-2016 11:15]

• Rlaurentia
Ja, bedankt voor je reactie! Maar bij stap 2, kan ik dus niet kiezen voor MAC OS uitgebreid. Die optie en 'wis' blijven lichtgrijs en kan ik niet op klikken. Alleen de optie 'wis vrije ruimte'. Dus hier loop ik eigenlijk vast..

• Rlaurentia
Ja, bedankt voor je reactie! Maar bij stap 2, kan ik dus niet kiezen voor MAC OS uitgebreid. Die optie en 'wis' blijven lichtgrijs en kan ik niet op klikken. Alleen de optie 'wis vrije ruimte'. Dus hier loop ik eigenlijk vast..

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Heb je het schijfhulpprogramma wel opgestart in de veilige modus zoals de instructie aangeeft? Want je kunt het OS van een lopend systeemniet wissen. Opstarten met option-Command-R

• drusloos
Ik heb een macbook air 13 inch uit augustus 2015, is dus early 2015. Nu gaat de accu ineens heel snel leeg. Vroeger ging mn macbook met 100% mee de deur uit, en dan was die na een hele dag gebruik nog wel op 25%. Nu trek ik hem uit de stekker en 1 uur later zit ik op 75%. Het aantal laadcycli is 164, 1000 is maximaal volgens apple. En de accucapaciteit is 7150mAh origineel, en nu nog maximaal 6254. Maar ik vind dit echt een verschrikking, want ik moet ineens die lader altijd meenemen. Krijg je hier garantie op? Het klinkt gek, maar het is sinds ik laatst een video heb bewerkt via final cut pro, weliswaar aan de lader, maar hij begon ontzettend hard te blazen enzo. Heb wel 8gb ram, i7 processor en 512gb ram, dus volgens mij moet final cut pro geen probleem zijn. Tips? of gewoon naar apple store

• Wolvganger
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18:16

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Das wel raar. Als je de "Activiteitenweergave" opent en daar bij "Energie" kijkt, staat daar dan ook iets opvallends tussen? Klinkt eerder alsof er iets op de achtergrond heel veel energie slurpt.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• drusloos
Wolvganger schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:38:
Das wel raar. Als je de "Activiteitenweergave" opent en daar bij "Energie" kijkt, staat daar dan ook iets opvallends tussen? Klinkt eerder alsof er iets op de achtergrond heel veel energie slurpt.
Niets bijzonders. Eigenlijk zoals je mag verwachten. Wel is het ram geheugen continue rond de 5-6GB gebruik, volgens mij was dit vroeger altijd 2-3GB. Maar dit lijkt mij niet het probleem, enige wat open staat is safari, mail, en word

• KSH
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:34
Ik heb een macbook air (mid 2013, 1,3GHZ intel core i5, 8 gb RAM) en had Sierra er al een tijdje met succes op werken. Gisteren een clean install gedaan en hierna een aantal apps geïnstalleerd. Nadat ik Telegram via de Appstore had geïnstalleerd, ging mijn beeldscherm opeens 'raar' doen. Sindsdien zie ik aan de rechterkant een balk met 'storing'. In dat gedeelte is ook alles in spiegelbeeld:

Wat ik heb geprobeerd:
1. Macbook air uit- en inschakelen
2. Opstarten in veilige modus
3. PRAM/NVRAM - reset
4. Opnieuw installeren Sierra (+ clean install)
5. Opnieuw installeren El Capitan (+ clean install)
6. Opnieuw installeren Sierra

Helaas blijft het probleem bestaan. Zit natuurlijk ook precies buiten mijn garantie. Weet iemand mogelijk een oplossing voor dit irritante probleem?

[Voor 5% gewijzigd door KSH op 14-01-2017 16:18]

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:25
Lijkt mij een hardware fout, misschien iets met je kabel. Is hij gevallen?
Ik zou contact opnemen met Apple (even een afspraak maken). Als het echt net buiten je garantie valt, zullen ze niet zo moeilijk doen schat ik in.

• KSH
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:34
carpebios schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:22:
Lijkt mij een hardware fout, misschien iets met je kabel. Is hij gevallen?
Ik zou contact opnemen met Apple (even een afspraak maken). Als het echt net buiten je garantie valt, zullen ze niet zo moeilijk doen schat ik in.
Hij is niet gevallen. Kan inderdaad altijd langsgaan, maar voordat ik dat doe dacht ik dat iemand op dit forum mogelijk een oplossing weet. Hoop dat het een softwarematig defect is, maar vrees inderdaad een hardware-fout.

• DeNachtwacht
Ja dit is echt een hardwareprobleem, zit helaas niks anders op dan zelf openschroeven of langs gaan bij Apple zelf

• Rosmalen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:33
Ik zit met de volgende vraag:

Heb op een locatie waar ik werk, m'n MB Air mee. Daar hang ik hem met thunderbolt aan een extern scherm maar heb ik óók een ethernet aansluiting nodig om te gebruiken (zware bestanden).

Nu heb ik via Azië zo'n USB ethernet dongeltje wat niet vooruit te hakken is, zit daar snelheidsverschil in met de echte van Apple? Wat zou hier in de snelste oplossing zijn? Evt met thunderbolt > ethernet en dan een soort thunderbolt hubje ofzo?

Hoor het graag, heb ff zitten zoeken maar kan niks vinden.

www.vdzande.com

• haakjesluiten
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16:11
Mijn macbook heeft een magische batterij, het trouwe beestje komt uit oktober 2013 en gaat dus richting de 4 jaar. Vandaag weer eens coconutbattery gedraait om te kijken wat de status van de accu is. Hij is weer een paar procent gestegen ten opzichte van de laatste test en zou nog 94% van de orginele capaciteit vasthouden :+

Begin toch een beetje te twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze test, in gebruik merk ik wel dat het allemaal iets minder is geworden al kan ik er nog prima bijna een hele dag op werkzen zonder op te laden 8)7

[Voor 14% gewijzigd door haakjesluiten op 10-03-2017 11:05]

• DeNachtwacht
Mijn MBA 2010 begint nu langzaam weg te zakken... de sleutel is vaak via netstroom werken, en af en toe een dagje de boel juist op de accu doen zodat ie even leeg loopt, en de laptop bewaren met zo'n 60% accucapaciteit.

• maxsurf
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-06 23:52
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe macbook air gekocht, gewoon voor thuis. die bevalt prima.
Nu was ik naar het versienummer aan het kijken volgens de winkel is mijn versienummer MMGF2N/A, versie 2016. Als ik nazoek in mijn macbook heb ik versie 7.2, wat volgens apple MJVE2LL/2 is, early 2015.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit nu kan beoordelen of ik wel het juiste product heb gekregen.

Alvast bedankt,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Enit
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13:34
maxsurf schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:18:
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe macbook air gekocht, gewoon voor thuis. die bevalt prima.
Nu was ik naar het versienummer aan het kijken volgens de winkel is mijn versienummer MMGF2N/A, versie 2016. Als ik nazoek in mijn macbook heb ik versie 7.2, wat volgens apple MJVE2LL/2 is, early 2015.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit nu kan beoordelen of ik wel het juiste product heb gekregen.

Alvast bedankt,
De MacBook Air early 2016 is exact gelijk aan de MacBook Air early 2015. Het enige verschil is dat sinds 2016 de MacBook Air standaard 8 GB werkgeheugen heeft. Als je dus inderdaad 8 GB werkgeheugen hebt, dan heb je het juiste product gekregen.

Volgens de informatie op wikipedia is het versienummer 7,2 gelijk gebleven.
Wikipedia: MacBook Air

• maxsurf
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-06 23:52
Bedankt voor de info Enit, dan is er niets aan de hand. Vreemd dat op Wikipedia meer diepgang is te vinden dan op de site van apple zelf.

• duncanvdlinden
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 24-11 00:43
Ik heb een 13" MacBook Air Mid 2012 (i5 8GB Ram) en die zijn batterij is nu helemaal dood. Die geeft alleen nog maar aan: Batterij niet beschikbaar. Wat zouden jullie doen? Batterij zelf vervangen? Welke raden jullie aan gezien er los geen orginele te koop zijn? Of voor 140 euro naar de Apple Store?

Daarnaast moet ik tegenwoordig aardig hard drukken of de touchpad om een klik te laten registreren, je voelt en hoort de klik overigens wel maar er gebeurd niets. Maar ik vermoed dat de kapotte batterij wat opgezet is en daarom wat drukt tegen het touchpad 😊

[Voor 31% gewijzigd door duncanvdlinden op 30-03-2017 21:03]

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• DeNachtwacht
Ik weet niet wat een losse batterij kost maar €140 vind ik nog een heel prima prijs voor de service en het gemak wat je er ook mee krijgt. Niets geen gerommel of mogelijkheid dat het fout gaat... En het zijn nog prima laptops die goed mee kunnen zolang de batterij goed is, dus wat dat betreft hoef je ook niet te twijfelen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Animalcommencal
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Hoi allemaal, ik heb sinds 3 minuten en Macbook Air. En ben nu helemaal Apple.

Ga hem zometeen pas gebruiken, aangezien ik nu in de trein zit.

• Animalcommencal
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
...

[Voor 113% gewijzigd door Animalcommencal op 04-04-2017 22:35]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:21
Yamikaminari schreef op zondag 2 april 2017 @ 16:21:
Hoi allemaal, ik heb sinds 3 minuten en Macbook Air. En ben nu helemaal Apple.

Ga hem zometeen pas gebruiken, aangezien ik nu in de trein zit.

wijze woorden

• Pingu007
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-11 21:14
Twijfel zeer of ik voor een Macbook Air ga. Wat ik niet goed kan terugvinden en voor mij belangrijk is is hoe presteert de Macbook Air met meerdere browsers en tabbladen open waar constant tussen geswitched wordt en foto's uitgeknipt etc.
Of kan ik dan toch beter voor een Windows laptop gaan met meer intern geheugen?

• derKaiser29
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 28-11 12:27
Ik heb een Air 11'' uit 2015. Ik heb de versie met 4GB RAM en 256 GB aan flashgeheugen. Voor simpele taken als internet, tekstverwerking en films kijken voldoet de Air meer dan voldoende. Wanneer ik foto's en/of video's bewerk merk ik al snel het tekort aan RAM. Maar goed, soit, daar valt mee te leven aangezien ik dat toch niet frequent doe. Het feit dat de Air geen Retina display heeft vind ik wel een teleurstelling, maar om daar nou paar honderd euro meer voor te betalen? Nee, dat vond ik het ook niet waard.

• MenN
De Air heeft echt meer dan voldoende power in huis voor behoorlijk wat taken. Ik doe alles nog op mijn 13" uit 2013 welke met 8gb moeiteloos de taken uitvoert die jij beschrijft, veel browsen is echt geen probleem. Ook een foto editen kan nog prima al moet het natuurlijk geen 30 megapixel RAW plaatjes zijn. Daarnaast doe ik af en toe een 1080p6 60fps filmpje editen in imovie welke dat ook nog allemaal wel trekt.

Kortom de air is qua performance alles behalve een slechte laptop, natuurlijk een stuk minder krachtig als de pro serie, maar zeker afdoende voor huis tuin en keuken computer gebruik.

Het nadeel is natuurlijk wel dat het qua scherm niet meer mee kan anno 2017. Al is de werkbare resolutie (1440x900) wel fijn, het gedoe met de schermhoek en kleuren is wel echt een nadeel tov de andere mac opties. Maar dat is maar net of je daar extra voor wil gaan betalen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07-2019
Die Air is idd een prima laptop. Wat mij er van weerhield was het scherm. Om die reden haalde ik nu alweer in 2014 een Pro 13 inch met retina.

• Vermeulen
  • Niet online
Pingu007 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:37:
Twijfel zeer of ik voor een Macbook Air ga. Wat ik niet goed kan terugvinden en voor mij belangrijk is is hoe presteert de Macbook Air met meerdere browsers en tabbladen open waar constant tussen geswitched wordt en foto's uitgeknipt etc.
Of kan ik dan toch beter voor een Windows laptop gaan met meer intern geheugen?
De Air kan nog prima mee. Sinds een half jaar hier een i7 http://www.a-mac.nl/apple...ore-i7-8gb-128gb#pdp-tabs
die tenminste nog een fan heeft (best stil na 15 minuten op 90%!). Zo'n accubesparende Core m (nieuwere 12" en Pro) boet behoorlijk in op rekenkracht.

• MenN
Al zou ik zelf niet voor de i7 upgrade gaan, de snelheidswinst is namelijk niet zo groot. Heb je echt meer power nodig, dan moet je echt naar de pro serie. In plaats van die i7 zou ik een zo groot mogelijke ssd aanschaffen, want die 128gb standaard is echt heel erg krap, zeker als je wat fotos en muziek lokaal wil opslaan.

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14:15
Geruchten over een nieuwe air.

Wat een keuze, ik ben van plan om de komende maanden een Mac Book Air te kopen, ik vind hem mooier dan de Pro,

en gebruik hem alleen maar om te mailen ( en office) en wil Football Manager er op spelen.

Moet ik nu wachten of wat?

Ik vind de huidige Mac Book voor 968 euro een mooie prijs, meer wil ik niet er voor uitgeven, want ik heb al een iMac staan.

http://www.mediamarkt.nl/...-13-mmgf2n-a-1448554.html

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• MenN
Als er al iets in de nabije toekomst uitkomt op Air gebied dan zal dat 5 juni op de WWDC keynote bekend worden. Dus ik zou gewoon nog even 3 weken wachten en je weet het zeker.

Persoonlijk verwacht ik niet veel meer in de Air lijn, maar het zou zomaar kunnen dat ze er een nieuwe intel chip in zetten. Dat is dan toch mooi meegenomen dat extra beetje snelheid.

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14:15
MenN schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:04:
Als er al iets in de nabije toekomst uitkomt op Air gebied dan zal dat 5 juni op de WWDC keynote bekend worden. Dus ik zou gewoon nog even 3 weken wachten en je weet het zeker.

Persoonlijk verwacht ik niet veel meer in de Air lijn, maar het zou zomaar kunnen dat ze er een nieuwe intel chip in zetten. Dat is dan toch mooi meegenomen dat extra beetje snelheid.
Ja ik heb de tijd nog, hoelang duurt het meestal voordat er iets na een keynote in de winkel ligt?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• MenN
Mars18 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:14:
[...]

Ja ik heb de tijd nog, hoelang duurt het meestal voordat er iets na een keynote in de winkel ligt?
Is moeilijk te zeggen. Kan die zelfde dag zijn, maar zou ook heel goed kunnen dat je nog een paar weken extra moet wachten.

Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee