[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Werk nu ruim een maand met een air met max specs en ik moet zeggen dat ik aardig tevreden ben. De batterij is wellicht het beste punt van dit beest :D
Ik heb er ook geen spijt van dat ik een 512GB ssd erin heb gestopt, geeft iets meer vrijheid en dan hoef ik niet met zulke sd-kaartjes te priegelen.

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
JackL89 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:55:Een "goede" monitor is dan zeker gelijk een 2560x1440 scherm? Die zijn best prijzig.
Ik heb sinds enkele dagen de Dell U2713HM op mijn bureau staan, aangestuurd door een 2011 MBAir. Kost je pakweg 470 euro, maar dan heb je wel een fantastisch 27" scherm met 2560 x 1440 resolutie.

Een probleem: als je er eenmaal eentje hebt, wil je er meer... :+

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

SublimnAll schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:52:
[...]
Ik heb sinds enkele dagen de Dell U2713HM op mijn bureau staan, aangestuurd door een 2011 MBAir. Kost je pakweg 470 euro, maar dan heb je wel een fantastisch 27" scherm met 2560 x 1440 resolutie.
En daar heb je niks speciaals voor nodig? gewoon een displayport kabel?

• SublimnAll
Philflow schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:13:
[...]

En daar heb je niks speciaals voor nodig? gewoon een displayport kabel?
Klopt. Ik heb gewoon een minidisplayport to displayport kabel gefikst, kan heel goedkoop als je weet waar (geen idee of ik hier de link mag posten dus dat doe ik maar even niet). Hij heeft ook een D-DVI poort.

• Philflow

Philflow

SublimnAll schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:56:
[...]
Klopt. Ik heb gewoon een minidisplayport to displayport kabel gefikst, kan heel goedkoop als je weet waar (geen idee of ik hier de link mag posten dus dat doe ik maar even niet). Hij heeft ook een D-DVI poort.
Dealextreme, Focalprice, Buyincoins etc.? Mag je gewoon link naar posten hoor.

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:01
Th1x4nG schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:59:
Heel blij met mijn Macbook Air, eerste Mac, en na 2 dagen vrijwel volledig mijn draai gevonden in OSX. Eén ding stoort me echter mateloos, krakend geluid in Chrome.
Safari, VLC etc. hebben er geen last van. Maar in Chrome om de 5 a 10 seconden een kraakje in YouTube/Soundcloud/... Het ergst vind ik het in YouTube.

Ik gebruik denk ik niet de juiste zoektermen in Google want kan niet veel vinden om het probleem op te lossen. Iets met Flash? Alle hulp is welkom. :p
Bij mij loste dit het probleem op http://blog.wiziq.com/fix...the-latest-google-chrome/

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-11 14:01

Nitai

Live the life you love.

SublimnAll schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:56:
[...]

Ik gebruik deze: http://dx.com/p/mini-disp...-for-macbook-white-229812

Werkt prima! Ook beschikbaar in HDMI en DVI bij DX.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• SublimnAll
Nitai schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:45:
[...]

Ik gebruik deze: http://dx.com/p/mini-disp...-for-macbook-white-229812

Werkt prima! Ook beschikbaar in HDMI en DVI bij DX.
Bij de beschrijving staat wel dat deze 1080p output heeft. Grote kans dat deze dus geen 2560x1440 kan weergeven.
Philflow schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:58:
[...]

Dealextreme, Focalprice, Buyincoins etc.? Mag je gewoon link naar posten hoor.
Ah, mooi. Dan bij deze: http://dx.com/p/cy-dp-017...k-more-white-180cm-177514

Ik heb 'm ook, werkt perfect op 2560x1440. Bij de monitor zelf krijg je trouwens ook nog een D-DVI kabel.

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:58

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Just curious... Welke grootte micro-SD kaart heb je er bij besteld, tegen welke prijs?

Reden dat ik het vraag, is dat ik micro-SD kaartjes aan de hoge kant vind, momenteel. Ik vind het niet eens zoveel verschil maken of je een grotere SSD in je MBA had besteld, of nu een aparte minidrive+micro-SD besteld.

• overtones
@cerberusss heb er nog geen microSD bijgekocht, die bestel ik wel ergens in NL en trouwens het duurt nog even voor de mini drive hier is vanuit Amerika.

Zat zelf te denken aan deze: pricewatch: Kingston Flash Card Single Pack w/o Adapter 64GB
Op dit moment het goedkoopst in de pricewatch.
http://tweakers.net/categ...9OkOBf2GQk-FIGzfxjOzerbU_

[ Voor 6% gewijzigd door overtones op 27-09-2013 11:09 ]

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 09:09
ik zou dan 3 euro meer uitgeven en gaan voor die samsung want die heeft veel snellere lees snelheden, http://tweakers.net/price...b-class-10-+-adapter.html heb je volgens mij veel meer plezier van!

• overtones
Thanks voor de tip! @jctjepkema

• Philflow

Philflow

Is er een specifieke reden dat je deze hebt gekozen en niet de goedkopere variant uit China?

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 09:09
@overtones tuurlijk, maar als je hem binnen hebt zou je hier even fotos willen posten,? ben erg benieuwd heb zelf mba en wil ook graag zon kaartje om windows van af te draaien.

• overtones
@philflow voornamelijk omdat voor zover ik begrepen heb de goedkopere versie uit china nog een klein stukje uitsteekt(lipje om het kaartje weer te verwijderen) en omdat die alleen in leuke kleurtjes verkrijgbaar is.

De "echte" Nifty Mini drive vond ik weer iets te duur en is bovendien out of stock.

@jctjepkema foto's zal ik zeker plaatsen, verwachtte leverdatum is vooralsnog rond 11 oktober.

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11 21:00

thaMini

Tool !!

Hier een Nifty Minidrive.
Bevalt prima. Snelheid is zo snel als de Micro SD (verbleekt dus bij de SSD).
Maar het ziet er niet slecht uit.
En handig dat je makkelijk bestanden kan delen met Windows Bootcamp.

Be small, act BIG.

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-11 22:00
Zo de Nifty Minidrive knokoff is besteld. Uiteraard pics en review zodra ie binnen is. Dealextreme is al uitverkocht, dus voor de mensen die nog twijfelen, snel beslissen!

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-11 20:25
Interessant! Meningen?
Keeping Your Laptop Plugged in All the Time Will Kill Its Battery Faster

In order to squeeze as much life out of your lithium-polymer battery, once your laptop hits 100 percent, unplug it. In fact, you should unplug it before that.

.. that ideally everyone would charge their batteries to 80 percent then let them drain to about 40 percent. This will prolong the life of your battery — in some cases by as much as four times.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zijn zoveel zogenaamde theorieen over hoe je een li-ion/lipo accu moet behandelen. Geen van allen doen wat ze beloven, de ervaringen zijn wisselend. Of je nou methode a, b, c, d, etc. kiest of geen ene moer doet is in de praktijk om het even. Alleen al daarom gebruik ik het ding volgens mijn eigen patroon. Ik plug 'm in of uit wanneer ik daar zin in heb/nodig acht. Je moet je vooral niet druk maken om gebruikspatroon.

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:22
Als ik mijn MBA aan tv hang via een TB > HDMI dx.com tussenstukje gaat het goed voor 5 a 10 minuten, maar vanaf dan krijg ik ineens een shift in de kleuren, alles ziet er overgesatureerd uit en er hangt ene groene of rode waas over gans het beeld.

Mijn probleem lijkt op https://discussions.apple.../4080525?start=0&tstart=0
Alleen is er daar geen sprake van dat het enkele minuten goed gaat... Heb het nu al meerdere keren ervaren, gebeurt echt 5 keer op een aflevering van een serie van 40 minuten.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• cerberusss
In plaats van de MiniDrive varianten kun je ook voor een heul kleine USB stick gaan. Is de SanDisk Cruzer Fit hier al langsgekomen? Helaas alleen nog 32 GB in Nederland:
pricewatch: Sandisk Cruzer Fit 32GB Zwart

Of de Kingston DataTraveller Micro, 64 GB:
pricewatch: Kingston DataTraveler Micro USB 2.0 64GB Zwart

[ Voor 53% gewijzigd door cerberusss op 01-10-2013 08:33 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Weet iemand van webshops/winkels die een 2013 macbook air met 256gb ssd en 8gb ram in voorraad heeft?

Tevens jammer dat http://www.saturn.nl/mcs/...net&product_code=77128371 alleen de standaard uitvoering zo goedkoop heeft.

edit:

Vanmorgen was de prijs 992,95 van het standaard 13 inch model, nu 100 euro meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn19 op 01-10-2013 17:52 ]

• cerberusss
Die versie heb ik maar gewoon bij Apple besteld. Twee weken wachten :-/

• Martijn19
Zag dat mijn link naar Saturn hierboven helemaal niet klopte, vanmorgen was de prijs van het standaard 13 inch model daar 992,95 euro, nogal verschil met 1.129,00 bij Apple.

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:48

KSH

m19 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:11:
Weet iemand van webshops/winkels die een 2013 macbook air met 256gb ssd en 8gb ram in voorraad heeft?

Tevens jammer dat http://www.saturn.nl/mcs/...net&product_code=77128371 alleen de standaard uitvoering zo goedkoop heeft.

edit:

Vanmorgen was de prijs 992,95 van het standaard 13 inch model, nu 100 euro meer.
Toevallig afgelopen week 2 modellen opgepikt bij A-Mac.

Via deze link zie je een aantal filialen die het betreffende model op voorraad heeft:

http://www.a-mac.nl/alle-macs/macbook-air/mba-8gb

Succes :)

P.S. 3 jaar garantie krijg je bij A-Mac

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:20
Voor levertijden, beschikbaarheid etc. graag het volgende topic gebruiken:

[Apple producten] Levertijden - Deel 9

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

m19 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:54:
Zag dat mijn link naar Saturn hierboven helemaal niet klopte, vanmorgen was de prijs van het standaard 13 inch model daar 992,95 euro, nogal verschil met 1.129,00 bij Apple.
Het komt nogal eens voor dat non-apple zaken de oude modellen nog een tijdje na de launch van een nieuw model in de shop hebben staan, maar dan met een mooie korting. Weet je dus zeker dat het t 2013 model was?

youtube.com/@hisrep

• Marco_Dijk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:31
DeNachtwacht schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:22:
[...]

Het komt nogal eens voor dat non-apple zaken de oude modellen nog een tijdje na de launch van een nieuw model in de shop hebben staan, maar dan met een mooie korting. Weet je dus zeker dat het t 2013 model was?
Wat je aangeeft klopt inderdaad. Naar mijn idee hebben vooral de grotere winkelketens daar een handje van. Wel kan ik bevestigen dat het in dit geval écht om een (tijdelijke) aanbieding ging. Ik was de afgelopen tijd van plan om een nieuwe Macbook Air 13" aan te schaffen en wilde eigenlijk net afgelopen week een keer naa college ( in Amsterdam) naar het Leidseplein gaan om er één aan te schaffen. Ik keek toevallig nog eens in de pricewatch van tweakers en zag dat Saturn, V&D en Dixons hun prijzen hadden verlaagd. Ik langs de Dixons gegaan en inderdaad, het standaard model van 2013 ging met mij mee voor een bedrag van 999,00 euro.

Dikke prima dus.

Wel was het zo dat de verkoper het in de nieteens van de prijsverlaging afwist. Ik moest hem namelijk vertellen dat hij voor die prijs met mij mee mocht ;).

edit: je ziet nu ook dat dixons de versie van vorig jaar aanbiedt voor 899

[ Voor 3% gewijzigd door Marco_Dijk op 02-10-2013 20:20 ]

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:22:
[...]

Is wel waar, maar dat geldt niet voor dit model. De MediaMarkt en Saturn hebben de laagste prijsgarantie en tijdens de prijsweken van de Dixons (of V&D) moeten ze daarin meegaan. Daar komt die prijs vandaan.

• Martijn19
RobKJ schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:52:
[...]

Is wel waar, maar dat geldt niet voor dit model. De MediaMarkt en Saturn hebben de laagste prijsgarantie en tijdens de prijsweken van de Dixons (of V&D) moeten ze daarin meegaan. Daar komt die prijs vandaan.
Bij de MediaMarkt staat het standaard 13 inch model nu ook voor 992,95 euro.

http://www.mediamarkt.nl/...21,728754.html?langId=-11

• cerberusss
Standaard model heeft 4 GB, ik vind dat gevoelsmatig erg karig. Maar ik kan het niet onderbouwen met harde eisen die de software heeft :)

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:46
cerberusss schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:19:
Standaard model heeft 4 GB, ik vind dat gevoelsmatig erg karig. Maar ik kan het niet onderbouwen met harde eisen die de software heeft :)
Dat is natuurlijk wel erg afhankelijk van je gebruik. Als je alleen wat Word-documentjes maakt, op internet wat rondsurft en misschien wat Netflix kijkt is 4GB meer dan genoeg.

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:45:
[...]

Dat is natuurlijk wel erg afhankelijk van je gebruik. Als je alleen wat Word-documentjes maakt, op internet wat rondsurft en misschien wat Netflix kijkt is 4GB meer dan genoeg.
bij normaal gebruik weet die hem toch al snel op te snoepen. Hiervoor had ik een MBP met 4 GB en ben toch blij dat ik nu iets ruimer in het jasje zit qua RAM. Of dat verschil 230 euro waard is kan ieder natuurlijk voor zich bepalen.

• DwightKSchrute
san.okk schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:25:
[...]

bij normaal gebruik weet die hem toch al snel op te snoepen. Hiervoor had ik een MBP met 4 GB en ben toch blij dat ik nu iets ruimer in het jasje zit qua RAM. Of dat verschil 230 euro waard is kan ieder natuurlijk voor zich bepalen.
Ik heb het zelf ook gedaan (het verschil is volgens mij maar 100 euro, maar dat terzijde). Het is geen absolute noodzakelijkheid met normaal gebruik, dat probeer ik te zeggen. Vriend van me heeft ook een 2013-variant, maar dan met 4GB en hij redt het makkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door DwightKSchrute op 04-10-2013 13:35 ]

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:34:
[...]

Ik heb het zelf ook gedaan (het verschil is volgens mij maar 100 euro, maar dat terzijde). Het is geen absolute noodzakelijkheid met normaal gebruik, dat probeer ik te zeggen. Vriend van me heeft ook een 2013-variant, maar dan met 4GB en hij redt het makkelijk.
klopt, normaal is het verschil 100 euro maar vanwege de v&d/dixons aanbieding zou het nu zo'n 230 euro schelen aangezien de 8GB versie 1.240 euro kost.

4GB is zeker goed werkbaar maar met oog op de toekomst vind ik de meerprijs te verantwoorden. De restwaarde zal ook hoger zijn.

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Dat was ook mijn reden om voor de 8GB variant te kiezen. Blij dat ik het gedaan heb!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Uiteindelijk zal je met 8 gb natuurlijk altijd blijer zijn maar met 230 euro prijsverschil is het echt wel gebruiksafhankelijk of je er wat aan hebt. Laten we eerlijk zijn lang niet iedereen gebruikt de MBA voor zware taken en in dat geval werkt 4 gb echt prima. Ik heb de 2010 versie met 4gb waarop ik oa veel starcraft 2 op speel (kortom best heavy eigenlijk) en nooit last mee gehad.

Pas nu ik in Parallels een Windows 8.1 virtual machine heb draaien merk ik echt dat ik ram te kort kom. Kortom zolang je niet wil fotobewerken of in virtual machines werken is die 230 euro goedkoper echt wel het overwegen waard (ik ga er even vanuit dat niemand een MBA gebruikt voor videobewerking).

youtube.com/@hisrep

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
DeNachtwacht schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 01:17:
Ik heb de 2010 versie met 4gb waarop ik oa veel starcraft 2 op speel (kortom best heavy eigenlijk) en nooit last mee gehad.
DSpeel je de mac versie? Ik heb een mba 11" mid-2011 en vind dat SC2 daar nagenoeg onspeelbaar op is met alles op low. Ligt dat aan mij?

[ Voor 33% gewijzigd door RobV op 05-10-2013 08:50 . Reden: Juiste stukkie quoten ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 01:17:
Uiteindelijk zal je met 8 gb natuurlijk altijd blijer zijn maar met 230 euro prijsverschil is het echt wel gebruiksafhankelijk of je er wat aan hebt. Laten we eerlijk zijn lang niet iedereen gebruikt de MBA voor zware taken en in dat geval werkt 4 gb echt prima. Ik heb de 2010 versie met 4gb waarop ik oa veel starcraft 2 op speel (kortom best heavy eigenlijk) en nooit last mee gehad.

Pas nu ik in Parallels een Windows 8.1 virtual machine heb draaien merk ik echt dat ik ram te kort kom. Kortom zolang je niet wil fotobewerken of in virtual machines werken is die 230 euro goedkoper echt wel het overwegen waard (ik ga er even vanuit dat niemand een MBA gebruikt voor videobewerking).
Ik heb op mijn 2012 MBA met 4GB geheugen vaak genoeg foto (Photoshop CS6) én video (Final Cut Pro en Motion) lopen bewerken en ook dat gaat prima. Ja, het kan sneller en ja, met meer geheugen is de ervaring waarschijnlijk beter, maar het kan prima. Je hebt eigenlijk veel meer last van de wat minder krachtigere CPU dan van de (misschien wat beperkte) hoeveelheid geheugen.

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

RobV schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 08:47:
[...]

DSpeel je de mac versie? Ik heb een mba 11" mid-2011 en vind dat SC2 daar nagenoeg onspeelbaar op is met alles op low. Ligt dat aan mij?
Ik speel het gewoon met alles op low@1440x900 , met de mac versie. Dit komt door de grafische kaart: in de MBA 2010 zat nog een GeForce 320M, aangezien die door de chipset van de Core2Duo processor ondersteund werd. Bij de 2011 en 2012 versies wilde Apple overstappen naar de Core i3 en i5 processoren, en de chipset daarvan ondersteunde alleen de bij 3d spellen veel zwakkere Intel HD4000 grafische kaarten. Met name de 2011 versie was daarom voor 'gamers' (voor zover je dat op een MBA kan doen) een heel slechte keus. Nu pas met de 2013 MBA zijn ze over naar de Intel HD 5000.
Tjoekie schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:14:
Ik heb op mijn 2012 MBA met 4GB geheugen vaak genoeg foto (Photoshop CS6) én video (Final Cut Pro en Motion) lopen bewerken en ook dat gaat prima. Ja, het kan sneller en ja, met meer geheugen is de ervaring waarschijnlijk beter, maar het kan prima. Je hebt eigenlijk veel meer last van de wat minder krachtigere CPU dan van de (misschien wat beperkte) hoeveelheid geheugen.
Des te meer reden om niet meteen 230 euro extra uit te geven voor 4gb extra geheugen lijkt me.

[ Voor 25% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-10-2013 19:40 ]

youtube.com/@hisrep

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-11 11:52
DwightKSchrute schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:45:
[...]

Dat hangt ook van het tijdstip af: 3 jaar geleden kreeg ik hetzelfde advies voor mijn 2010 Macbook Air om tevreden te zijn met een standaard model in de aanbieding met dus 2GB (was toen standaard op
het 11" instap model) Nu, 3 jaar later (met ook 3 jaar versere software, van iTunes t/m OSX zelf) merk je toch wel dat 'ie aan z'n plafond zit qua performance. Moet geregeld (1 x per week ;) ) rebooten en/of Safari tussentijds killen om wat geheugen geforceerd vrij te maken / weer wat vaart in de laptop terug te krijgen. En een HD aflevering van Netflix kan eigenlijk net niet (meer), hapert soms iets.

Oftwel: was ik toen voor 4GB gegaan, had ik nu nog iets minder last van bovenstaande. Ga jij nu meteen voor 8GB dan ga je gewoon iets langer plezier van een snelle laptop houden, vermoed ik. :)

[ Voor 8% gewijzigd door autoreverse op 06-10-2013 20:10 ]

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
RobKJ schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:52:
[...]

Jammer genoeg niet meer, wou er een aanschaffen en helaas te laat. :/

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik ben ook op zoek voor mijn broertje naar een std 13 MBA met 8Gb intern... jammer dat er momenteel geen goede actie is

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:47
DeNachtwacht schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:39:
[...]

Ik speel het gewoon met alles op low@1440x900 , met de mac versie. Dit komt door de grafische kaart: in de MBA 2010 zat nog een GeForce 320M, aangezien die door de chipset van de Core2Duo processor ondersteund werd. Bij de 2011 en 2012 versies wilde Apple overstappen naar de Core i3 en i5 processoren, en de chipset daarvan ondersteunde alleen de bij 3d spellen veel zwakkere Intel HD4000 grafische kaarten. Met name de 2011 versie was daarom voor 'gamers' (voor zover je dat op een MBA kan doen) een heel slechte keus. Nu pas met de 2013 MBA zijn ze over naar de Intel HD 5000.
De intel hd4000 is een heel stuk sterker dan de geforce 320m hoor. Een macbook pro 13 inch 320m kan diablo 3 bijv net aan terwijl een hd4000 alles makkelijk op high speelt op externe monitor 1920 x 1200 (alleen shadows op low).

• cerberusss
Florisappelaar schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:45:
Ik ben ook op zoek voor mijn broertje naar een std 13 MBA met 8Gb intern... jammer dat er momenteel geen goede actie is
Heeft een van jullie geen studentenkorting?

• Hari-Bo
  • Laatst online: 05-11 01:29
cerberusss schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:24:
[...]

Heeft een van jullie geen studentenkorting?
Dat vind ik ook tegenvallen, als ik een 13-inch MacBook Air samenstel met 8GB kost deze met studenten korting € 1.155,55 en zonder korting € 1.229,00 een verschil van maar € 73,45. Daarom wou ik gebruik maken van de actie van Dixons.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:05

Hupske

AFCA

Ben sinds kort een trotse gebruiker van een MacBook Air. Werkt erg fijn!
Dit is voor mij de eerste keer dat ik werk met Os X, na altijd alleen maar Windows gebruikt te hebben en ben er erg snel aan gewend.

Ik ben nu alleen benieuwd hoe het zit met de batterijcycles. Als ik thuis ben wil ik hem namelijk telkens gewoon aan de lader hebben zitten. Dit betekend dat hij uren op 100% blijft staan.
Wordt er opgegeven moment dan ook een cycle gerekend of heeft dat geen invloed?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 21:22
Zoals vaker verteld hier op het forum. Gebruik dat ding gewoon en maak je niet druk om die cycles.

Heeft geen enkele zin.

• Hupske

Hupske

AFCA

Lekkerbek312 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:11:
Zoals vaker verteld hier op het forum. Gebruik dat ding gewoon en maak je niet druk om die cycles.

Heeft geen enkele zin.
Hij heeft er al meer als 670 gemaakt :X Raakt dus wel een keer uitgeblust. Vooral als ik hem iedere dag 2 keer moet opladen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hupske op 07-10-2013 19:14 ]

Verwijderd

Hoe komt het dat je hem 2x moet opladen per dag???

• Hupske

Hupske

AFCA

Omdat ik hem constant gebruik en geen lader mee neem naar school.
Bij thuis komst is die leeg en laad ik hem op. Haal hem weer van de lader en ga weer aan de slag en eind van de avond is de weer leeg en dan mag die de nacht aan de lader.

Daarom wil ik graag weten in hoeverre het invloed heeft om hem de hele tijd gewoon aan de lader te laten

[ Voor 68% gewijzigd door Hupske op 08-10-2013 09:27 ]

• WhateverSuitsU
  • Laatst online: 09:17

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

hupske schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:23:
Omdat ik hem constant gebruik en geen lader mee neem naar school.
Bij thuis komst is die leeg en laad ik hem op. Haal hem weer van de lader en ga weer aan de slag en eind van de avond is de weer leeg en dan mag die de nacht aan de lader.

Daarom wil ik graag weten in hoeverre het invloed heeft om hem de hele tijd gewoon aan de lader te laten
De Apple site geeft daarover de volgende informatie:

Apple raadt je af je notebook continu op het lichtnet aan te sluiten.

Bron

• Hupske

Hupske

AFCA

Dan doe ik hem alleen aan de lader als ik thuis ben. Overigens heb ik dat stuk al gelezen.
Nu is alleen nog de vraag of dat invloed heeft op de cycle.
670 keer, dus het schiet een keer op dat die aan de 1000 gaat komen xD

[ Voor 9% gewijzigd door Hupske op 08-10-2013 09:43 ]

• WhateverSuitsU
  • Laatst online: 09:17

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

hupske schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:43:
Dan doe ik hem alleen aan de lader als ik thuis ben. Overigens heb ik dat stuk al gelezen.
Nu is alleen nog de vraag of dat invloed heeft op de cycle.
670 keer, dus het schiet een keer op dat die aan de 1000 gaat komen xD
Heb je de macbook net nieuw of overgekocht? Want 670 cycles is behoorlijk veel al. Ik heb mijn macbook air nu een paar maanden en zit op 27 cycles.

Neem aan dat je dit haalt vanuit 'About my Mac'?

(ps zou je voortaan in je beginpost al kunnen melden dat je al onderzoek had gedaan (dus stuk al gelezen), scheelt weer link plaatsen etc.)

• Hupske

Hupske

AFCA

Overgekocht. Vandaar dat die al zover is. Als arme student kan ik mij geen nieuwe veroorloven.

Ik heb de gegevens idd uit about my mac gehaald en cocunut gebruikt om te kijken of het echt klopte.

(ik zal het voortaan erin zetten, maar als je het zelf goed doorleest wist je ook dat daar niet mijn antwoord in stond. Maar ik waardeer je hulp zeker! Laat dat duidelijk zijn :) )

[ Voor 8% gewijzigd door Hupske op 08-10-2013 15:08 ]

• JackL89
Ik heb mijn MBA (8GB Ram) nu ongeveer 2 weken. Alhoewel ik in eerste instantie bang was dat een kloksnelheid van 1.3GHz langzamer zou zijn in vergelijking met mijn oude Macbook Pro (2.4GHz), blijkt dit helemaal niet zo te zijn. In alle taken is de MBA merkbaar sneller; opstarten, grote bestanden openen/opslaan, photoshop en wifi-verbinding. Dat komt door de SSD (in vergelijking met HDD), Intel Graphics 5000 (in vergelijking met 4000) en 8GB Ram (in vergelijking met 4GB Ram). Nooit meer terug naar een slome herrie makende HDD. En over het scherm kan ik ook duidelijk zijn; goed genoeg voor mij. Ja, er zijn betere beeldschermen op de markt.

Klopt het dat de accuduur wordt verbeterd met de komst van OS X Mavericks? Nu haal ik zo'n 6,5 uur (normaal gebruik; word, meerdere tabbladen, muziek, downloaden) op 1 lading, wat natuurlijk prima is, maar ik zou dit graag nog opkrikken naar 8 uur of in de buurt daarvan.

Er komt waarschijnlijk binnenkort een nieuwe Macbook Pro Retina op de markt, met uitstekende specificaties. Ik denk dat 8 van de 10 mensen zo'n krachtige laptop niet nodig hebben en prima uit de voeten kunnen met een Macbook Air 13 inch, met 4 of 8 GB Ram.

Verwijderd

Kun je iets vertellen over de hoeveelheid geheugen? Hoeveel gebruik je doorgaans daarvan en met welke taken? Ik ben zelf namelijk van plan binnen een paar maanden een macbook air aan te schaffen maar twijfel tussen 4 en 8 GB.

Ik weet dat ik met basistaken (internetten/office/film kijken ect.) niet meer dan 4 nodig heb waarschijnlijk. Maar ben vooral benieuwd hoeveel geheugen Mac OS X zo doorgaans gebruikt.

• DwightKSchrute
JackL89 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:42:

Klopt het dat de accuduur wordt verbeterd met de komst van OS X Mavericks? Nu haal ik zo'n 6,5 uur (normaal gebruik; word, meerdere tabbladen, muziek, downloaden) op 1 lading, wat natuurlijk prima is, maar ik zou dit graag nog opkrikken naar 8 uur of in de buurt daarvan.
Dat is wel zo aangekondigd op WWDC. Er zouden onder de motorkap een aantal verbeteringen doorgevoerd worden die het CPU-gebruik moeten laten afnemen, zonder op de prestaties in te leveren. Wat de precieze winst is, is nog onduidelijk. Ik las dat mensen ongeveer 15-20% winst haalden met OS X Mavericks, maar vraag me niet om een bron, want die weet ik niet meer.

Overigens geloof ik wel dat dit voornamelijk geldt voor Haswell-processors, dus de nieuwe MacBook Air zou moeten profiteren in dat geval.

[ Voor 8% gewijzigd door DwightKSchrute op 08-10-2013 16:07 ]

• JackL89
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:52:
Kun je iets vertellen over de hoeveelheid geheugen? Hoeveel gebruik je doorgaans daarvan en met welke taken? Ik ben zelf namelijk van plan binnen een paar maanden een macbook air aan te schaffen maar twijfel tussen 4 en 8 GB.

Ik weet dat ik met basistaken (internetten/office/film kijken ect.) niet meer dan 4 nodig heb waarschijnlijk. Maar ben vooral benieuwd hoeveel geheugen Mac OS X zo doorgaans gebruikt.
Wat ik nu doe:
- Webbrowsen, meerdere tabbladen geopend
- Luister naar FunX
- Werk in Word, groot document
- Af en toe inkomende mailtjes openen en beantwoorden
- Filmpje downloaden

Vebruik van bijna 4GB Ram, see for yourself:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/bg93l1.png

Verwijderd

Bedankt! Dit helpt mij enorm bij mijn keuze!

• JackL89
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:13:
Bedankt! Dit helpt mij enorm bij mijn keuze!
Wat gaat het worden? 8GB?
DwightKSchrute schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:03:
[...]

Dat is wel zo aangekondigd op WWDC. Er zouden onder de motorkap een aantal verbeteringen doorgevoerd worden die het CPU-gebruik moeten laten afnemen, zonder op de prestaties in te leveren. Wat de precieze winst is, is nog onduidelijk. Ik las dat mensen ongeveer 15-20% winst haalden met OS X Mavericks, maar vraag me niet om een bron, want die weet ik niet meer.

Overigens geloof ik wel dat dit voornamelijk geldt voor Haswell-processors, dus de nieuwe MacBook Air zou moeten profiteren in dat geval.
Thanks, hope so! Kom maar op met OS X Mavericks :). Een mooie stap vooruit, als ik Apple mag geloven.

Verwijderd

Ja ik ga voor 8 :)

• cerberusss
Zojuist een (goedkoop) alternatief voor de Nifty Minidrive binnengekregen: de BaseQi (eBay linkje). Werkt praktisch hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://i1344.photobucket.com/albums/p656/cerberusss/tweakers/photo1_zpsb08a3802.jpgAfbeeldingslocatie: http://i1344.photobucket.com/albums/p656/cerberusss/tweakers/photo2_zps1551d36e.jpg

Er zit nu een 16 GB micro-SD kaartje in, maar als het bevalt dan koop ik een grotere.

[ Voor 14% gewijzigd door cerberusss op 12-10-2013 11:26 ]

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:34
Ziet er ook netjes uit en dat voor...gelijk maar besteld, kan je niet echt een buil aan vallen

Wil ook graag via Bootcamp windows 8 op de air installeren...kan hier heel veel over vinden maar te versnipperd.. |:(

Heb een MBA 13" i3 en 8gb, wil nu graag zonder cd/dvd win8 installeren, kan ik W8 downloaden op een USB en dan installeren via Bootcamp of is dat onmogelijk?

Is er iemand die een volledig stappenplan weet voor een beginner?

_/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door MarcelGo op 13-10-2013 09:57 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JackL89 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:10:
[...]

Wat ik nu doe:
- Webbrowsen, meerdere tabbladen geopend
- Luister naar FunX
- Werk in Word, groot document
- Af en toe inkomende mailtjes openen en beantwoorden
- Filmpje downloaden

Vebruik van bijna 4GB Ram, see for yourself:
[afbeelding]
Volgens mij gebruikt OS X meer geheugen zodra het beschikbaar is. Hier een screenshotje van mijn rMBP nu. Heb alleen Safari open staan met iets van 30 tabs.

Afbeeldingslocatie: http://images.fsfikke.com/mem.png

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
MarcelGo schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 09:49:

Heb een MBA 13" i3 en 8gb, wil nu graag zonder cd/dvd win8 installeren, kan ik W8 downloaden op een USB en dan installeren via Bootcamp of is dat onmogelijk?

Is er iemand die een volledig stappenplan weet voor een beginner?
Eeehm, kijk eens op deze site: die heeft allerlei handige tutorials over het installeren van windows en nog veel meer. Ik gebruik hem zelf ook wel eens: www.google.com

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• MarcelGo
RobV schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:47:
[...]

Eeehm, kijk eens op deze site: die heeft allerlei handige tutorials over het installeren van windows en nog veel meer. Ik gebruik hem zelf ook wel eens: www.google.com
Grapjas....kun je windows 8 downloaden op je MacBook Air en dan installeren met bootcamp? Ik kan het niet vinden, iedereen begint gelijk over cd/dvd...of slaan de eerste stappen over.

Als ik al een besturingssysteem heb geïnstalleerd was het jaren geleden en op een pc waar een optical drive in zat...

Maar goed ik zal me er niet al te druk over maken. 8)

• cerberusss
MarcelGo schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 09:49:
Wil ook graag via Bootcamp windows 8 op de air installeren...kan hier heel veel over vinden maar te versnipperd.. |:(
Is het niet handiger om Parallels te gebruiken? Dan kun je de Windows DVD ergens in een PC in het netwerk prakken, en tegen Parallels zeggen dat hij de remote DVD moet gebruiken. Binnen Parallels installeer je dan Windows. Op die manier hoef je ook niet zoveel schijfruimte te reserveren voor Windows.

DVD or CD sharing: Using Remote Disc:
http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US

[ Voor 9% gewijzigd door cerberusss op 13-10-2013 13:03 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:47

bonzz.netninja

Niente baffi

MarcelGo schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:59:
[...]

Grapjas....kun je windows 8 downloaden op je MacBook Air en dan installeren met bootcamp? Ik kan het niet vinden, iedereen begint gelijk over cd/dvd...of slaan de eerste stappen over.

Als ik al een besturingssysteem heb geïnstalleerd was het jaren geleden en op een pc waar een optical drive in zat...

Maar goed ik zal me er niet al te druk over maken. 8)
Een flauw reactie, maar hij heeft wel een punt. YouTube: Create a Windows 8 USB Installer on a Mac Using BootCamp (Also Windows 7)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

sweebee schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:28:
De intel hd4000 is een heel stuk sterker dan de geforce 320m hoor. Een macbook pro 13 inch 320m kan diablo 3 bijv net aan terwijl een hd4000 alles makkelijk op high speelt op externe monitor 1920 x 1200 (alleen shadows op low).
Sorry je hebt (deels) gelijk, het probleem was dat bij de MBA 2011 de Intel HD3000 serie werd gebruikt en die is slechter dan de GeForce 320M in de MBA 2010. In de MBA 2012 zit de HD4000 serie, die op veel punten al beter was dan de 320M (maar nog niet altijd!).

Bij Diablo 3 speelt ook iets anders een rol. Diablo is (door een samenwerking tussen Blizzard en Apple) geoptimaliseerd voor een Intel HD4000, omdat ze deze op de Macbook Pro Retina als promotiestunt op de retina resolutie van 2560x1600 vloeiend wilden hebben draaien. Ook is Diablo grafisch minder zwaar dan Starcraft 2, omdat bij deze laatste veel meer 3d gerenderde units door het beeld rennen bij multiplayer matches.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-10-2013 13:43 ]

youtube.com/@hisrep

• MarcelGo
Ok, ik begrijp dat ik windows 8 gewoon kan downloaden op de macbook air en dan heb ik ook dat ISO bestand (zit niet ingepakt oid), vervolgens heb een usb stick nodig en kan de video gaan volgen?..

Check.

• MarcelGo
cerberusss schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:02:
[...]

Is het niet handiger om Parallels te gebruiken? Dan kun je de Windows DVD ergens in een PC in het netwerk prakken, en tegen Parallels zeggen dat hij de remote DVD moet gebruiken. Binnen Parallels installeer je dan Windows. Op die manier hoef je ook niet zoveel schijfruimte te reserveren voor Windows.

DVD or CD sharing: Using Remote Disc:
http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US
Tja ik heb inmiddels helemaal geen optical drives meer in mijn netwerk...en ik wilde niet teveel uitgeven aan extra software als bootcamp het ook kan, maar bedankt voor de suggestie :)

• JackL89
"Als laatste noemt Kuo een nieuwe 12 inch-MacBook. Dit werd eerder ook al aangegeven door NPD DisplaySearch. Afgaande op de specificaties lijkt het een MacBook Air te worden, maar die naam nam Kuo, in tegenstelling tot NPD DisplaySearch, niet in de mond.

Naar verwachting zal de nieuwe MacBook dunner en lichter worden dan de huidige MacBook Air. Ook zal het apparaat gaan beschikken over een Retina-scherm, waardoor de visuele kracht van de MacBook Pro geëvenaard moet worden, aldus Kuo.
"

Was wel te verwachten, maar het kan nog een tijdje duren. Ik red me prima zonder Retina-scherm. ;)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 20:14
MarcelGo schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:43:
[...]

Ok, ik begrijp dat ik windows 8 gewoon kan downloaden op de macbook air en dan heb ik ook dat ISO bestand (zit niet ingepakt oid), vervolgens heb een usb stick nodig en kan de video gaan volgen?..

Check.
Omdat ik in zo'n goede bui ben:
Bij een MBA kan je via USB installeren. Dit omdat ze standaard geleverd worden zonder CD-drive.

In het geval van de MBP (mijn laptop), die worden standaard geleverd met een CD-drive. In mijn geval heb ik hem eruit gesloopt en op die plek een Harde schijf gezet (en op mijn HDD een SSD).
Maar dan kan de Mac NIET booten vanaf USB.

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JackL89 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:40:
"Als laatste noemt Kuo een nieuwe 12 inch-MacBook. Dit werd eerder ook al aangegeven door NPD DisplaySearch. Afgaande op de specificaties lijkt het een MacBook Air te worden, maar die naam nam Kuo, in tegenstelling tot NPD DisplaySearch, niet in de mond.

Naar verwachting zal de nieuwe MacBook dunner en lichter worden dan de huidige MacBook Air. Ook zal het apparaat gaan beschikken over een Retina-scherm, waardoor de visuele kracht van de MacBook Pro geëvenaard moet worden, aldus Kuo.
"

Was wel te verwachten, maar het kan nog een tijdje duren. Ik red me prima zonder Retina-scherm. ;)
Mja beetje onzeker verhaal. (PS je bron staat er niet bij maar dit is techzine). Ze hebben het hier over een 12" macbook air. Het lijkt mij erg sterk dat apple tussen de 11,6 en 13 nog een 12 inch gaat doen, beetje een loze categorie. Ik zou dan eerder een 15" MBA verwachten.

youtube.com/@hisrep

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
Hoe zit het met het update beleid van Apple? Ik heb vandaag een nieuwe 2013 mac air ontvangen en was in de veronderstelling dat daar al 10.9 op zou staan.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:20
DeNachtwacht schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:36:
[...]

Mja beetje onzeker verhaal. (PS je bron staat er niet bij maar dit is techzine). Ze hebben het hier over een 12" macbook air. Het lijkt mij erg sterk dat apple tussen de 11,6 en 13 nog een 12 inch gaat doen, beetje een loze categorie. Ik zou dan eerder een 15" MBA verwachten.
Ik zou ook verwachten dat die dan ipv de huidige modellen komt. Dat zou ook het productaanbod weer iets kunnen versimpelen. Met een dunnere bezel zou die dan even groot (of wellicht zelf kleiner) dan het huidige 11 inch model kunnen zijn. Dus zo gek vind ik het idee niet.
Crazyanz schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:27:
Hoe zit het met het update beleid van Apple? Ik heb vandaag een nieuwe 2013 mac air ontvangen en was in de veronderstelling dat daar al 10.9 op zou staan.
Aangezien 10,9 nog niet uit is, lijkt me dat lastig ;)

Vaak doen ze gratis upgrade als je binnen de laatste 30 dagen voor aankondiging een Mac hebt gekocht. Maar met de lage prijzen van de afgelopen updates, maakt het sowieso weinig uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Hoedje op 15-10-2013 21:44 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

10.9 is nog niet officieel uit. Dus ik begrijp niet waarom je verwachtte dat deze versie al op je Air zou staan?

Volgens mij heeft Apple een regeling dat je binnen een bepaalde tijd gratis kan updaten naar de nieuwe versie. Dan moet binnen een bepaalde tijd na aankoop de nieuwe versie van het OS uitgebracht worden. Ik weet alleen niet wat die tijd is.

• haakjesluiten
mijn eerste mac, dus hield me tot vandaag niet bezig met alle ins en outs ;)

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hoedje schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:41:
[...]

Ik zou ook verwachten dat die dan ipv de huidige modellen komt. Dat zou ook het productaanbod weer iets kunnen versimpelen. Met een dunnere bezel zou die dan even groot (of wellicht zelf kleiner) dan het huidige 11 inch model kunnen zijn. Dus zo gek vind ik het idee niet.
Ik vind van 11,6" naar 12" niet echt 'een nieuwe macbook air'. Maar die dunnere bezel lijkt me wel erg leuk, ik zou dan als ik apple was gaan voor een 15" die de maat heeft van een 13" :)

youtube.com/@hisrep

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:06

DancePlaza

ninja

mijn zwager die had last van zijn ssd op zijn air.

blijkt dat de ssd vervangen moet worden, komt er vanmorgen een bericht op macrumours.

http://www.macrumors.com/...test-for-data-loss-issue/

komt alleen voor bij de 64/128 gb versie.

Van het kastje naar de muur lopen...

• N14
  • Laatst online: 06-11 21:26

N14

Never mind : )

[ Voor 97% gewijzigd door N14 op 18-10-2013 12:12 ]

• RobKJ
  • Nu online
Niet echt een Macbook Air vraagje maar misschien dat iemand het geprobeerd heeft.

Voor mijn opleiding maak ik gebruik van Parralels om verschillende Windows Servers te virtualiseren. Omdat de installaties ongeveer 30GB per stuk zijn, is de SSD in mijn MBA snel vol. Nu staat ze op een externe USB 3.0 harde schijf, maar de snelheid laat te wensen over.

Ik had dan ook het idee om een USB 3.0 behuizing te kopen en daar een losse SSD in te doen (van 250GB bijvoorbeeld). Theoretisch zou dat vele malen sneller zijn dan de reguliere HDD. Maar de vraag; is dit in de praktijk ook zo? Oftewel; heeft iemand dit al eens gedaan?

• cerberusss
Ja, heb ik gedaan en is inderdaad briljant snel. Ik draai Windows XP op een 128 GB Corsair Force 3 SSD, in Parallels 8. De behuizing is een USB 3-verbonden WD Touro dingetje die ik heb gekocht zonder harddisk, en waar ik de SSD heb ingedaan. Ik heb net even HDTune gedraaid in de virtuele machine en haal tussen de 500 en de 800 MB/s read snelheden. Een boot-up duurt 5 seconden ofzo :D

[ Voor 4% gewijzigd door cerberusss op 18-10-2013 22:46 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

cerberusss schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:42:
Ja, heb ik gedaan en is inderdaad briljant snel. Ik draai Windows XP op een 128 GB Corsair Force 3 SSD, in Parallels 8. De behuizing is een USB 3-verbonden WD Touro dingetje die ik heb gekocht zonder harddisk, en waar ik de SSD heb ingedaan. Ik heb net even HDTune gedraaid in de virtuele machine en haal tussen de 500 en de 800 MB/s read snelheden. Een reboot duurt 3 seconden ofzo :D
En die snelheiden zijn via USB? De USB3.0 standaard heeft een maximale doorvoersnelheid van 5Gbit/s, dat is 625MB/s. Daar gaat dan nog overhead etc af.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• cerberusss
fsfikke schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:46:
[...]

En die snelheiden zijn via USB? De USB3.0 standaard heeft een maximale doorvoersnelheid van 5Gbit/s, dat is 625MB/s. Daar gaat dan nog overhead etc af.
Ja, via USB. Dat is inderdaad wel merkwaardig wat je zegt. Wellicht dat Parallels nog wat zit te cachen? Hoe het ook zij, het werkt snel en goed.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:53
Kan je Parallels niet instellen dat de disk image alleen groeit als je meer data opslaat binnen de VM? Of heb je die 30GB per VM werkelijk nodig voor wat school activiteiten? Probeer anders eens VMware Fusion. Die doet dat standaard. Wellicht heb je daar genoeg aan. Een VMware Fusion licentie is goedkoper dan een externe SSD.

Lekker!

• RobKJ
  • Nu online
Ik heb ook gekeken naar VMware Fusion maar die is mij niet stabiel genoeg. Ik kreeg toch vastlopers en dat heb ik nog niet gehad bij Parallels. Zelfde met een klasgenoot, die is nu ook overgestapt naar Parallels. De 30GB is per VM echt nodig omdat er grote databases op gezet worden.

Ik ben er in ieder geval uit! Danku cerberusss!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb nog steeds wel eens last van die sleep/suspend bug in mijn air 2013. Weet iemand of daar als eens iets meer over bekend is?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• nineball
  • Laatst online: 06-11 21:41
bonzz.netninja schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:12:
Ik heb nog steeds wel eens last van die sleep/suspend bug in mijn air 2013. Weet iemand of daar als eens iets meer over bekend is?
Ik heb eens de verschillende topics daarover zitten doorlezen en Chrome eraf gegooid. Sindsdien geen zwart scherm meer gehad. Weet natuurlijk nog steeds niet wat het nou echt veroorzaakt. Er zijn de laatste weken ook een paar firmware updates voor de MBA langsgekomen in de software update.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Mmm...zou het te maken hebben met chrome? Dat zou echt irritant zijn. Ik doe alles met chrome.

• haakjesluiten
Ik heb sinds deze week ook een mid 2013 air, in het begin ook een paar keer gehad met mijn air (nieuw sinds deze week) maar inmiddels is het op magische wijze verdwenen (wel een paar updates gehad maar of het daar aan lag?) Terwijl chorme nog steeds mijn hoofdbrowser is.

[ Voor 21% gewijzigd door haakjesluiten op 19-10-2013 10:30 ]

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-10 22:43
DancePlaza schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:46:
mijn zwager die had last van zijn ssd op zijn air.

blijkt dat de ssd vervangen moet worden, komt er vanmorgen een bericht op macrumours.

http://www.macrumors.com/...test-for-data-loss-issue/

komt alleen voor bij de 64/128 gb versie.
Ik lees net het probleem op The Verge (http://www.theverge.com/2013/10/18/4853430/apple-recalls-last-years-macbook-air-due-to-faulty-ssd-drives). Ze refereren in dat artikel ook naar de officiele Apple pagina waarin er melding is gemaakt van foutieve SSD's uit Air's van juni 2012 tot juni 2013 (zie: http://www.apple.com/nl/support/macbookair-flashdrive/).

Er staat dat je een update via de Appstore binnen moet krijgen om je SSD te testen. Mijn Air komt ook uit deze periode die genoemd is, maar heb nog geen update gezien.

Andere mensen wel?

Verwijderd

Het gaat alleen om SSD's van toshiba. Samsung SSD's zijn sowieso uitgesloten. Dus je kan zelf opzoeken of je uberhaupt kans hebt dat je een defecte ssd hebt.

• matz
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:09:
Het gaat alleen om SSD's van toshiba. Samsung SSD's zijn sowieso uitgesloten. Dus je kan zelf opzoeken of je uberhaupt kans hebt dat je een defecte ssd hebt.
Bron?

Ik heb een TS128E serial volgens de info van m'n Mac. Dit is volgens mij de Toshiba versie?

Edit: Heb de update binnen gekregen. Heb verder geen melding gekregen, dus zal wel niks aan de hand zijn dan.

[ Voor 13% gewijzigd door matz op 19-10-2013 16:42 ]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-11 20:13

Jrz

––––––––––––

matz schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:14:
[...]

Bron?

Ik heb een TS128E serial volgens de info van m'n Mac. Dit is volgens mij de Toshiba versie?

Edit: Heb de update binnen gekregen. Heb verder geen melding gekregen, dus zal wel niks aan de hand zijn dan.
De TS128 is bij mn broertje 2 weken geleden 33kb geworden. Alles weg.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• cerberusss
Ouch... Had hij een back-up?

• matz
Niet best...

Toch vreemd dat dit euvel nu opeens de kop op steekt. Ik hoop dat het "geen melding krijgen" ook echt in houd dat ik geen defect SSD heb.
Pagina: 1 ... 39 ... 53 Laatste