[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:10
JackL89 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:51:
Ik wil mijn Macbook Pro (mid 2010, 2.4 GHz, 4gb ram) gaan verkopen en een Macbook Air 13 inch (8gb ram) aanschaffen. Is dit een verstandige keuze? En dan heb ik het over de snelheid van het apparaat in dagelijks gebruik (o.a. photoshop, beetje videobewerking, downloaden, iTunes, dvd'tje kijken, internetten etc).
Het apparaat is in dagelijks gebruik snel genoeg voor jouw gebruik. Ik vermoed zelfs dat de Air sneller aan zal voelen door de SSD die erin zit itt de HDD in je MacBook Pro. Je hebt voor een dvd'tje kijken wel een aparte drive nodig, want die zit niet in de Air.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Is het de moeite waard om een MBA 2011, 11 duims, 4gb, te upgraden naar een nieuwe 2013?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

JackL89 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:51:
Ik wil mijn Macbook Pro (mid 2010, 2.4 GHz, 4gb ram) gaan verkopen en een Macbook Air 13 inch (8gb ram) aanschaffen. Is dit een verstandige keuze? En dan heb ik het over de snelheid van het apparaat in dagelijks gebruik (o.a. photoshop, beetje videobewerking, downloaden, iTunes, dvd'tje kijken, internetten etc).
Haha DVD tje kijken :-) qua snelheid zal de rest prima gaan. Qua scherm zijn de kleuren wel minder voor photoshop.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:43

RnB

RobV schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:28:
Is het de moeite waard om een MBA 2011, 11 duims, 4gb, te upgraden naar een nieuwe 2013?
Ja. :z

Wat doe je ermee? Wat wil je ermee gaan doen? Voldoet je huidige niet meer?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-12 20:49
UltraSub schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:59:
Mijn aluminium ziet er wat vies uit. Heel het internet afgezocht, en het barst van de posts > vochtig doekje.
Uhuh, dat werkt niet zo geweldig. Iemand ervaring met alcohol?
*bump*

• Kjid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-11 11:41
RobV schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:28:
heb ik gedaan, naar een 8gb ram 13" 2013 mba, erg veel verschil 8)

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Philflow schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:28:
[...]

Haha DVD tje kijken :-) qua snelheid zal de rest prima gaan. Qua scherm zijn de kleuren wel minder voor photoshop.
DwightKSchrute schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:57:
[...]

Het apparaat is in dagelijks gebruik snel genoeg voor jouw gebruik. Ik vermoed zelfs dat de Air sneller aan zal voelen door de SSD die erin zit itt de HDD in je MacBook Pro. Je hebt voor een dvd'tje kijken wel een aparte drive nodig, want die zit niet in de Air.
Bij het verfijnde photoshop werk sluit ik mijn Macbook aan op een extern scherm. Je vermoed het? Je weet het niet zeker? Als het merkbaar sneller is, dan stap ik over op de Air.

• DwightKSchrute
JackL89 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:43:
[...]

[...]

Bij het verfijnde photoshop werk sluit ik mijn Macbook aan op een extern scherm. Je vermoed het? Je weet het niet zeker? Als het merkbaar sneller is, dan stap ik over op de Air.
Ik weet het inderdaad niet zeker, omdat ik nooit (intensief) een MacBook Pro 13" heb gebruikt. Een SSD (en zeker die in de nieuwe MBA) is stukken sneller dan de HHD uit een MacBook Pro. Maar nee, ik durf het je dus niet met 100% zekerheid te zeggen. De enige ervaring die ik heb is af en toe beetje klooien met een MBP van een vriend/vriendin en dan voelt mijn MBA sneller in het openen van programma's e.d. Sowieso gaat het schrijven van en naar de SSD stukken sneller.

Wellicht dat iemand die ook (meer) ervaring heeft met een MacBook je hiermee kan helpen.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:28

Ethirty

Who...me?

Natuurlijk is een Haswell Air sneller dan je 3 jaar oude Pro. Waar jij hem voor nodig hebt is het meer dan genoeg, maar hij is niet echt sneller dan de vorige Air, wel zuiniger. Maar dat kan je allemaal terugvinden in alle reviews op internet die hier ook al zijn langs gekomen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Philflow

Philflow

Ethirty schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:53:
Maar dat kan je allemaal terugvinden in alle reviews op internet die hier ook al zijn langs gekomen.
Dit. Zie o.a. Anandtech.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
RnB schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:31:
[...].

Ja. :z

Wat doe je ermee? Wat wil je ermee gaan doen? Voldoet je huidige niet meer?
Ik probeerde laatst een spelletje (sc2) en de graphics waren echt beroerd (alles op low). Maar ik gebruik hem niet voor spelletjes, maar voor development (xcode), office, audio productie, graphics, videomontage, virtual machine (w2008 server/visual studio/sharepoint/werk), en natuurlijk intâhnettúh. Tot nu toe is het best ok, maar een beetje rapper kan geen kwaad. :)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:58

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

RobV schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:27:
Ik probeerde laatst een spelletje (sc2) en de graphics waren echt beroerd (alles op low). Maar ik gebruik hem niet voor spelletjes, maar voor development (xcode), office, audio productie, graphics, videomontage, virtual machine (w2008 server/visual studio/sharepoint/werk), en natuurlijk intâhnettúh. Tot nu toe is het best ok, maar een beetje rapper kan geen kwaad. :)
De 2013 blinkt vooral uit in accuduur, ook omdat de processor heel laag geklokt staat (1,4ghz oid). Met jouw wensen ga je er dus niet veel mee opschieten. Sowieso zou ik eens uitkijken naar een Pro als je wil videobewerken, graphics bewerken en sc2 spelen.
Ik heb mijn Air schoongemaakt met allesreiniger op een dweiltje, ging perfect. Hardnekkige vlek kan je voorzichtig met een schuursponsje+allesreiniger doen. Zachtjes rondjes draaien en je ziet geen krasje terwijl de vlek wel weg gaat.

Ik heb zelf ook een vraagje; mijn scherm is ook nogal vies. Nu weet ik dat je op een spiegel het beste resultaat krijgt met schoonmaakazijn op een doekje, maar dat is natuurlijk glas. Iemand een idee of schoonmaakazijn op een MBA-scherm net zo goed werkt?

[ Voor 77% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-09-2013 15:13 ]

youtube.com/@hisrep

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:30

RBH

DeNachtwacht schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:06:
[...]

De 2013 blinkt vooral uit in accuduur, ook omdat de processor heel laag geklokt staat (1,4ghz oid). Met jouw wensen ga je er dus niet veel mee opschieten. Sowieso zou ik eens uitkijken naar een Pro als je wil videobewerken, graphics bewerken en sc2 spelen.

[...]

Ik heb mijn Air schoongemaakt met allesreiniger op een dweiltje, ging perfect. Hardnekkige vlek kan je voorzichtig met een schuursponsje+allesreiniger proberen.

Ik heb zelf ook een vraagje; mijn scherm is ook nogal vies. Nu weet ik dat je op een spiegel het beste resultaat krijgt met schoonmaakazijn op een doekje, maar dat is natuurlijk glas. Iemand een idee of schoonmaakazijn op een MBA-scherm net zo goed werkt?
Geen idee of schoonmaakazijn werkt, maar ik zou als ik jou was een flesje Monster Clean op de kop tikken (of iets vergelijkbaars). Works like a charm hier. :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Monster vooral niet nemen, tenzij je graag vijf keer te veel wilt betalen.

The devil is in the details.

• RBH

RBH

Hahn schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:15:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het kost, heb het eens een keer gratis gekregen. Maar het merk Monster kennende zal het inderdaad aan de prijs zijn. Een alternatief zal ook vast prima werken. :)

Edit: Een korte Google search leert mij inderdaad de prijzen kennen. Wow. :|

[ Voor 9% gewijzigd door RBH op 07-09-2013 16:02 ]

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Voor het reinigen van mijn air en thunderbolt display gebruik ik een microfiberdoekje van €2. Eerst deppen in een beetje water, poetsen, en dan afdrogen met de droge kant van het doekje. 10 seconden klaar. Compleet schoon en streeploos. Haalt echt de grootste prut en stof weg,

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-12 20:49
Ik had al lang van die microvezeldoekjes, maar nooit gedacht dat die vettigheid met vocht en zo'n doekje compleet zou verdwijnen. Dus wel. Als nieuw, in een vloek en een zucht :)

/edit
Oh wacht, jullie doen daar ook het scherm mee? Want dat is nog vies nu. En als ik in het verleden iets heb geleerd, dan is het wel dat streeploos lcd reinigen akelig moeilijk is.

[ Voor 34% gewijzigd door UltraSub op 08-09-2013 08:20 ]

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik doe inderdaad ook het scherm met zo'n doekje en een beetje water (of: juist het scherm) . De handleiding zegt ook: "wipe clean with a damp cloth", of iets in die strekking. Nooit alcohol of bijtende middelen! Tenzij erop staat dat het speciaal gemaakt is voor beeldschermen.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12 19:36
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat microvezeldoekjes ook kunnen krassen. Je zou eingelijk eens in een Apple winkel moeten vragen waar ze de schermen mee schoonmaken.
Hahn schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:15:
Maar dan weet je wel zeker dat het goed werkt. Je kunt ook je €999 scherm of €1499 notebook verpesten met een goedkoop goedje. Dan maar iets duurder.

[ Voor 50% gewijzigd door Dancing_Animal op 08-09-2013 12:23 ]

• Hahn
Alsof alles goedkoper dan Monster slecht is? Kijk gewoon wat rond wat andere mensen met goede ervaring hebben gebruikt.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12 19:36
Hahn schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:50:
Alsof alles goedkoper dan Monster slecht is? Kijk gewoon wat rond wat andere mensen met goede ervaring hebben gebruikt.
Nee zeker niet alles goedkoper is slecht. Maar om nou te zeggen dat je Monster niet moet nemen is ook weer zo wat. Ik zou een 'bekend merk' nemen. Een 'doekje van de Aldi' kan de ene week van de ene leverancier zijn en de volgende week van een ander, met misschien wel minder goede resultaten.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Dancing_Animal schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:21:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat microvezeldoekjes ook kunnen krassen.
Zelf heb ik daar nog nooit ietsover gelezen, maar het als verven: Eerst in een onopvallend hoekje uitproberen...

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:43

RnB

Dancing_Animal schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:21:
Maar dan weet je wel zeker dat het goed werkt. Je kunt ook je €999 scherm of €1499 notebook verpesten met een goedkoop goedje. Dan maar iets duurder.
Mwa, mijn Monster kabel (3,5'' jack naar RCA) begint na een jaar al een losse jack te vertonen...

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-10 22:43
matz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:23:
Ik heb een vervelend mankement aan mijn (nog geen 1 jaar oude) Air. Het magneetje die de klep moet dicht houden lijkt niet meer te werken. Als ik de laptop aan de achterkant beet pak dan zie je dat de klep voor een centimeter open blijft staan.

Zijn hier meer ervaringen dat het magneetje niet meer werkt? Het liefst stuur ik mijn laptop niet op, want ik heb mij laten vertellen dat het wel tot 3 weken kan duren. Zou de reparatie sneller gaan als ik naar de Apple store in Amsterdam zelf ga?
Kleine update n.a.v. mijn eigen probleem:

Inmiddels ben ik tot tweemaal toe naar de Apple Store in Amsterdam geweest. Bij de eerste analyse leek het hen te liggen aan de onderkant van mijn case. Ze hebben toen de gehele bottom-case vervangen (dus de behuizing) + een nieuwtoetsenbord er ingelegd. Helaas leek het probleem niet opgelost te zijn. Bij een nieuwe analyse bleek het aan het beeldscherm scharnier te liggen. Deze is te ver aangedraaid en hierdoor zal er een geheel nieuw beeldscherm in geplaatst worden.

Totale reparatie kosten: 500+ euro.
Gelukkig alles onder de garantie en in een zeer kort tijdsbestek gerepareerd!
Hopelijk heeft diegene die mijn euvel ook tegenkomt hier wat aan. Bij de Apple Store zeiden ze dat ze het bij mijn type laptop in ieder geval nog niet eerder waren tegengekomen.

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-12 22:43
Is er hier iemand die aan de hogeschool van Rotterdam studeert, en dus ook met natscool werkt? Mijn vriendin heeft hier problemen mee (het weergeven van documenten zodra je ingelogd ben per vak werkt niet). Uiteraard naar IT afdeling geweest.. die blijkbaar niet zo veel snapt van OSX en het probleem afschuift op; ''het komt omdat je een macbook hebt'' (2013 model).

Lijkt mij nogal een vreemd geval, aangezien er tig studenten zijn met een macbook daar. Wat ik constant zie is de melding om microsoft silverlight te installeren.. wat ik uiteraard doe.. maar wat vervolgens niet ''geactiveerd'' wordt. Uiteraard meerdere browsers geprobeerd (safari, chrome, firefox). Geen van allen werkt helaas.

Tijdelijke oplossing is om via dropbox de bestanden alsnog binnen te halen, maar uiteraard geen concrete oplossing. Mocht iemand die hebben, of iets in die richting, ben zeer benieuwd!
Thx

toevoeging; ik zie dat er meerdere mensen issues hebben met silverlight en osx, iemand enige vorm van een oplossing hiervoor gevonden wellicht?

SOLVED:
bij algemeen& privacy opties --> algemene instellingen (general settings) --> staat er bij 2e kopje als het goed is iets van; ''alleen toegang geven tot installatie van programma's uit mac store - en bekende ontwikkelaars, of gewoon ''alles''.

Klik op alles..en het werkte (kan de handelingen niet precies vertellen omdat ik het vanuit mn windows lappie heb gezocht en linkje kwijt ben ik heb gebruikt -_-'', maar this will do). Thx guys! gotta luv tweakers.

[ Voor 25% gewijzigd door ri0ta op 09-09-2013 19:49 ]

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12 12:27
Even een kort vraagje aangezien ik geen idee heb waar ik hiervoor moet zoeken op google.

Wie kan mij vertellen waar het "wifi" icoontje naast de kalenders voor is? 8)7
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/Screen%20Shot%202013-09-10%20at%2013.16.51%20.png

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• RBH

RBH

MenN schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:24:
Even een kort vraagje aangezien ik geen idee heb waar ik hiervoor moet zoeken op google.

Wie kan mij vertellen waar het "wifi" icoontje naast de kalenders voor is? 8)7
[afbeelding]
Zo te zien een calendar sharen dmv iCloud?

• MenN
Aha duidelijk, dat zou dus het idee zijn. Alleen krijg ik als ik op dat icoon klik geen venster te zien. Maja dat zal er wel weer aan liggen dat het google calenders zijn.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Als het Google calenders zijn, dan zijn het dus geen iCloud calenders... 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door RobV op 10-09-2013 16:24 . Reden: fiktoutje. ]

• JackL89
Is er veel verschil tussen het scherm van de Macbook Air 2013 en de Macbook Pro 2010?

• DwightKSchrute
Hogere resolutie, dus wat meer werkruimte. Even ervan uitgaande dat het om het 13"-model gaat.

• JackL89
DwightKSchrute schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:16:
Hogere resolutie, dus wat meer werkruimte. Even ervan uitgaande dat het om het 13"-model gaat.
Inderdaad het 13 inch model. Waarschijnlijk ga ik toch de overstap maken naar de Macbook Air (13inch, 8gb ram). Ik vind de rMBP te duur voor een model uit 2012. :X

• DwightKSchrute
JackL89 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:37:
[...]

Inderdaad het 13 inch model. Waarschijnlijk ga ik toch de overstap maken naar de Macbook Air (13inch, 8gb ram). Ik vind de rMBP te duur voor een model uit 2012. :X
Prima keuze, werkt heerlijk vind ik persoonlijk. Kom zelf van een 16" Sony Vaio en heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze.

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Het valt me op dat ik de laatste tijd tijdens het opstarten of afsluiten van mijn MacBook Air uit 2013 het kleurschema soms zie veranderen. Is dit normaal? Met mijn oudere MacBooks is dit me eigenlijk nooit opgevallen en ik ben benieuwd of het misschien een probleem is met mijn scherm of videokaart.

• RBH

RBH

Als ik mijn MBA open doe uit slaapstand dan verschijnt het inlog scherm vrijwel direct alleen moet ik toch nog een paar seconden wachten voordat ik het wachtwoord in kan typen. Een van jullie een idee hoe dit komt en hoe ik dit proces kan versnellen?

• DwightKSchrute
RBH schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:27:
Als ik mijn MBA open doe uit slaapstand dan verschijnt het inlog scherm vrijwel direct alleen moet ik toch nog een paar seconden wachten voordat ik het wachtwoord in kan typen. Een van jullie een idee hoe dit komt en hoe ik dit proces kan versnellen?
Dit heb ik ook, ik ging er eigenlijk altijd van uit dat hij uit een te diepe slaap moest komen om gelijk aan het werk te kunnen. Volgens mij gebeurt dit na een slaapstand van 3 uur. Als ik het scherm korter dan die drie uur dicht heb, kan ik wel gelijk mijn wachtwoord intoetsen. En dan vind ik dit nog snel, want mijn oude Windows-laptop deed er nog langer over. Lijkt me niet dat je dit dus erg kunt versnellen.

• Philflow

Philflow

Wachtwoord weghalen, nog sneller ;)

• RBH

RBH

Helaas geen optie. ;)

Ik zoek nog even verder. Overigens is het nog steeds snel ja, was alleen benieuwd waardoor het komt. :)

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:35
DwightKSchrute schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:58:
[...]

Dit heb ik ook, ik ging er eigenlijk altijd van uit dat hij uit een te diepe slaap moest komen om gelijk aan het werk te kunnen. Volgens mij gebeurt dit na een slaapstand van 3 uur. Als ik het scherm korter dan die drie uur dicht heb, kan ik wel gelijk mijn wachtwoord intoetsen. En dan vind ik dit nog snel, want mijn oude Windows-laptop deed er nog langer over. Lijkt me niet dat je dit dus erg kunt versnellen.
Misschien is dat het, dat slaapgedrag is de laatse OS X versies gewijzigd.
Toen ik mijn macpro 2010 het eerste jaar had onder Snow Leopard heb ik dit verschijnsel nooit gehad. Eigenlijk het afgelopen jaar pas, leek wel met een update van Lion mee te zijn gekomen op enig moment (niet heel bewust op gelet eigenlijk).

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat hier een aantal pagina's terug in dit topic wel uitgelegd. Komt door de standbydelay.

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 13-09-2013 19:59 ]

• Philflow

Philflow

Nipje schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:14:
Het valt me op dat ik de laatste tijd tijdens het opstarten of afsluiten van mijn MacBook Air uit 2013 het kleurschema soms zie veranderen. Is dit normaal?
Lijkt me normaal als je een ander kleurschema hebt ingesteld of een applicatie zoals f.lux gebruikt.

Die laatste gebruik ik, ik zie dat hij eerst opstart met het originele kleurschema en dan heel snel verandert naar het alternatieve flux schema. Als ik hem uit zet vice versa.

• RBH

RBH

ppl schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:58:
Staat hier een aantal pagina's terug in dit topic wel uitgelegd. Komt door de standbydelay.
Ah, ok. Heb inmiddels een oplossing gevonden, stukje code in de terminal gegooid. :)

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb pas ook m'n MBA 2010 verkocht en een MBA 2013 overgenomen van een medetweaker. Bevalt uiteraard perfect (backlit KB & accuduur _O_ )!

Maar ik heb 'm niet zo vaak nodig, dus in principe ligt 'ie nu altijd op stand-by. Nu vroeg ik me af wat het beste is, gewoon op stand-by laten liggen, of 'm helemaal afsluiten en weer opstarten als ik 'm nodig heb (wat tegenwoordig wekelijks is i.p.v. dagelijks). Of boeit het wellicht helemaal niet?

• Nipje
Philflow schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:23:
[...]

Lijkt me normaal als je een ander kleurschema hebt ingesteld of een applicatie zoals f.lux gebruikt.

Die laatste gebruik ik, ik zie dat hij eerst opstart met het originele kleurschema en dan heel snel verandert naar het alternatieve flux schema. Als ik hem uit zet vice versa.
Ik gebruik dus geen flux of iets in die richting. Alsnog heb ik het schema soms snel zien veranderen tijdens het opstarten / afsluiten. Zou ik me daar zorgen om moeten maken?

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
Misschien dat iemand mij even kan helpen:

Mn broertje heeft sinds een paar dagen een Macbook Air (2013) met 128GB SSD. Nu weet ik dat er 2 SSD's door Apple gebruikt worden. De snelle Samsung variant, en een tragere SanDisk variant. De Samsung haalt snelheden (zowel schrijf/lees) van rond de 750MB/s. De SanDisk haalt even hoge leessnelheden, echter schrijfsnelheden van maar 300MB/s. Nu weet ik dat de meeste mensen zullen zeggen: je merkt er niks van etc. Maar daar gaat het niet om, de Samsung en SanDisk's zijn even duur (consumenten kunnen verschil ook niet zien aan buitenkant) dus hoor je gewoon het beste te krijgen. Maargoed, nu mijn vraag:

Ik kan nergens vinden of de 128GB SSD's ook door Samsung en SanDisk gemaakt worden, of door alleen SanDisk. Als Samsung pas vanaf 256GB in de mix zit, dan maakt het uiteraard niks uit. Alle 128GB modellen zijn dan gewoon even duur en hetzelfde. Dus, heef iemand een Macbook Air 2013 met een 128GB SSD van Samsung? Zoja haal je ook dan hogere snelheden (> 300MB/s).?

Ik ga morgen sowieso bellen voor een omruil omdat het scherm niet echt stevig zit, je de laptop maar op te pakken of te bewegen en het scherm beweegt al naar voor of achter. Maar als er dus inderdaad ook Samsung SSD's bij de 128GB modellen zitten, zal ik gelijk aangeven dan ook gelijk een Samsung versie te willen.

Hoop snel iets te zullen horen van iemand!

P.S. Via systeemprofiel kan je zien welk merk je hebt. SM = Samsung

Dit is waar je het kan vinden. Dit is een 512GB SSD van Samsung, van mijn MBPr, dus niet de desbetreffende MBA.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6773600/Screen%20Shot%202013-09-15%20at%2021.29.43.png

[ Voor 10% gewijzigd door ASNNetworks op 15-09-2013 21:32 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Philflow

Philflow

Nipje schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:44:
[...]

Ik gebruik dus geen flux of iets in die richting. Alsnog heb ik het schema soms snel zien veranderen tijdens het opstarten / afsluiten. Zou ik me daar zorgen om moeten maken?
En je hebt het kleurschema niet zelf veranderd?

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:32
Helpt je waarschijnlijk niks maar in mijn MBA zit een Samsung SSD van 256GB

• Nipje
Philflow schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:34:
[...]

En je hebt het kleurschema niet zelf veranderd?
Nee dat heb ik niet inderdaad.

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:30
ASNNetworks schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:27:
Misschien dat iemand mij even kan helpen:

Mn broertje heeft sinds een paar dagen een Macbook Air (2013) met 128GB SSD. Nu weet ik dat er 2 SSD's door Apple gebruikt worden. De snelle Samsung variant, en een tragere SanDisk variant. De Samsung haalt snelheden (zowel schrijf/lees) van rond de 750MB/s. De SanDisk haalt even hoge leessnelheden, echter schrijfsnelheden van maar 300MB/s. Nu weet ik dat de meeste mensen zullen zeggen: je merkt er niks van etc. Maar daar gaat het niet om, de Samsung en SanDisk's zijn even duur (consumenten kunnen verschil ook niet zien aan buitenkant) dus hoor je gewoon het beste te krijgen. Maargoed, nu mijn vraag:

Ik kan nergens vinden of de 128GB SSD's ook door Samsung en SanDisk gemaakt worden, of door alleen SanDisk. Als Samsung pas vanaf 256GB in de mix zit, dan maakt het uiteraard niks uit. Alle 128GB modellen zijn dan gewoon even duur en hetzelfde. Dus, heef iemand een Macbook Air 2013 met een 128GB SSD van Samsung? Zoja haal je ook dan hogere snelheden (> 300MB/s).?

Ik ga morgen sowieso bellen voor een omruil omdat het scherm niet echt stevig zit, je de laptop maar op te pakken of te bewegen en het scherm beweegt al naar voor of achter. Maar als er dus inderdaad ook Samsung SSD's bij de 128GB modellen zitten, zal ik gelijk aangeven dan ook gelijk een Samsung versie te willen.

Hoop snel iets te zullen horen van iemand!

P.S. Via systeemprofiel kan je zien welk merk je hebt. SM = Samsung

Dit is waar je het kan vinden. Dit is een 512GB SSD van Samsung, van mijn MBPr, dus niet de desbetreffende MBA.
[afbeelding]
Ik heb een 128GB SSD van Samsung. Ik kwam op leessnelheden van rond de 700 en schrijf van rond de 400. De precieze waardes staan in mijn review. Ik zal het zo even opzoeken.

Edit:
lees -en schrijfsnelheden van respectievelijk 722,6MB/s en 442,7MB/s.

• ASNNetworks
chengbondkwok schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:40:
[...]

Ik heb een 128GB SSD van Samsung. Ik kwam op leessnelheden van rond de 700 en schrijf van rond de 400. De precieze waardes staan in mijn review. Ik zal het zo even opzoeken.

Edit:

[...]
Bedankt voor je heldere antwoord!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Sinds ik 10.8.5 op mn MBA 2013 heb gezet heb ik meer last van dat die onze WiFi lastig oppakt na ontwaken uit slaap.

Had hier al eerder last van maar niet in zo erg...
Soms pakt die helemaal geen WiFi op en moet je WiFi uit en weer aanzetten...
Andere keren pakt die hem pas na een seconde of 10 weer op.
Sinds 10.8.5 heb ik zelf dat WiFi gewoon tijdens het surfen helemaal uitvalt.

Natuurlijk alle updates geinstalleerd (MacBook Air (Mid 2013) Software Update 1.0 e.d.) / modem reset e.d.

Zit nu met smart te wachten op offcieele release van 10.9 Mavericks, waar hopelijk het probleem is opgelost...

Hebben hier meer mensen last van?

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tha BasZ schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:51:
Sinds ik 10.8.5 op mn MBA 2013 heb gezet heb ik meer last van dat die onze WiFi lastig oppakt na ontwaken uit slaap.

Had hier al eerder last van maar niet in zo erg...
Soms pakt die helemaal geen WiFi op en moet je WiFi uit en weer aanzetten...
Andere keren pakt die hem pas na een seconde of 10 weer op.
Sinds 10.8.5 heb ik zelf dat WiFi gewoon tijdens het surfen helemaal uitvalt.

Natuurlijk alle updates geinstalleerd (MacBook Air (Mid 2013) Software Update 1.0 e.d.) / modem reset e.d.

Zit nu met smart te wachten op offcieele release van 10.9 Mavericks, waar hopelijk het probleem is opgelost...

Hebben hier meer mensen last van?
Op mijn 2012 MBA heb ik hier nog geen enkel probleem mee gehad.

• san.okk
  • Niet online
Sinds een paar dagen doet de webcam van mijn MBA 2013 het niet meer in combinatie met Skype..

In combinatie met Photo Booth doet die het wel. Ik draai de laatste versie van Skype. Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben?

• san.okk
  • Niet online
Riqy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:53:
Ik ben van plan een nieuwe laptop (ultrabook) aan te gaan schaffen, en zit te twijfelen tussen de MBA en de Asus Zenbook Prime.

Ik gebruik me laptop vooral voor internet, skypen, muziek luisteren (spotify), af en toe een filmpje kijken, en heel af en toe eens een uurtje een spelletje.

Mijn keuze is gevallen op het 13 inch model. Is het verstandig deze nu te kopen, of kan ik beter afwachten tot het nieuwe model er is?
macbook air is net ge-refreshed (met haswell). Verwacht het komende jaar geen update

bron

• Philflow

Philflow

san.okk schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:21:
[...]
macbook air is net ge-refreshed (met haswell). Verwacht het komende jaar geen update
De post die je beantwoordde is van 13 mei. Ik denk dat hij inmiddels al iets gekocht heeft ;)

• san.okk
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:24:
[...]

De post die je beantwoordde is van 13 mei. Ik denk dat hij inmiddels al iets gekocht heeft ;)
Euhhhhhhh ja ik zie het..

<sluipt zachtjes weg>

• Nipje
Hoe gaat het tegenwoordig trouwens met Google Chrome op de 2013 MacBook Air? Aangezien heel veel Google Chrome gebruikers (waaronder ikzelf) last hebben gehad van zwarte schermen en plotselinge slaapstanden. Ik heb zelf Chrome niet meer durven installeren omdat het probleem is verdwenen na het uninstallen maar wellicht gebruiken mensen Chrome intussen wel weer?

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12 10:43
Heb een MB Air Late 2010 met een irritant (ingebouwde) trackpad! Sinds een tijdje reageert die irritant. Wil ik scrollen, dan denkt 'ie dat je klikt. Is dit op te lossen zelf? Lijkt me hardware probleempje.

[ Voor 3% gewijzigd door repsaj op 20-09-2013 23:23 ]

x

• Nabje
  • Laatst online: 23-06 03:08
.

[ Voor 98% gewijzigd door Nabje op 20-09-2013 23:45 . Reden: verkeerde topic ]

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-12 15:35
Zijn er meerdere mensen die dit soort kaartjes gebruiken,kan je ze lekker laten zitten, zodat je altijd meer ruimte hebt op je mba? want ik las laatst ergens dat deze kaartjes niet uit je mba steken. klopt dat?

pricewatch: Transcend CompactFlash 64GB 400x

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-12 12:07
kanem0chi schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:35:
Zijn er meerdere mensen die dit soort kaartjes gebruiken,kan je ze lekker laten zitten, zodat je altijd meer ruimte hebt op je mba? want ik las laatst ergens dat deze kaartjes niet uit je mba steken. klopt dat?

pricewatch: Transcend CompactFlash 64GB 400x
Die heeft niemand in zn Air zitten, want die past niet. Gaat alleen SD in. Bijvoorbeeld:
http://www.cultofmac.com/...or-your-macbooks-sd-slot/
http://techcrunch.com/2013/02/20/nifty-minidrive-review/

Edit:
Ohja, en deze: goedkoper alternatief: http://theminidrive.com/TheMiniDrive.com/Specs.html

Zelf geen ervaring mee..

[ Voor 7% gewijzigd door Ice T op 21-09-2013 16:45 ]

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-12 15:35
TheLostSonOfGod schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:44:
[...]

Die heeft niemand in zn Air zitten, want die past niet. Gaat alleen SD in. Bijvoorbeeld:
http://www.cultofmac.com/...or-your-macbooks-sd-slot/
http://techcrunch.com/2013/02/20/nifty-minidrive-review/

Edit:
Ohja, en deze: goedkoper alternatief: http://theminidrive.com/TheMiniDrive.com/Specs.html

Zelf geen ervaring mee..
ja die bedoelde ik. bedankt!

iemand anders ervaring met deze kaartjes?

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-12 12:07
kanem0chi schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:46:
[...]

Gebruik de search eens in dit topic.. 8)7

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Op mijn MBA 2010 heb ik vanmiddag eens het scherm schoongemaakt met schoonmaakazijn. Ziet er prima uit, maar toch had ik het beter niet kunnen doen... ik zie nu namelijk dat de rand tussen de trackpad en spatiebalk een aantal vlekken/krasjes op het scherm heeft gemaakt. Nu de rest van het scherm weer zo mooi schoon is springen deze er echt uit en weghalen lukt niet.

Herkent iemand deze schade? Vind het eigenlijk wel raar in het design dat dit kan ontstaan, vraag me af of dit mijn eigen slordigheid is geweest of dat het meer een ontwerpfout is.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-09-2013 21:54 ]

youtube.com/@hisrep

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
Gaar doekje gebruikt? :+

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• ASNNetworks
kanem0chi schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:46:
[...]

pssst, of koop em hier ;)

http://dx.com/p/doseen-di...adapter-light-blue-231851

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-12 21:26
Ik krijg binnenkort een macbook air van mijn werk ter vervanging van een dell van 10 miljoen kilo. Is natuurlijk super relaxed aangezien ik veel in het ov zit en dit een stuk beter gaat werken maar onze infrastructuur is helemaal ingericht op windows (XP) en office 2007. Is het mogelijk om een clone te maken van mijn oude laptop en deze desnoods als virtual machine te draaien en daarmee dan ook het netwerk op te gaan via een ethernet kabel? En ja dat moet ik zelf regelen was een van de voorwaarden :+

[ Voor 6% gewijzigd door haakjesluiten op 21-09-2013 23:11 ]

Verwijderd

Voor schoonmaken scherm microvezeldoekjes gebruiken. Hoeven niet eens een klein beetje vochtig te zijn.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Crazyanz schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:11:
Ik krijg binnenkort een macbook air van mijn werk ter vervanging van een dell van 10 miljoen kilo.
Haha, ik denk dat NS Freight hier ook wel blij mee is (tenzij je ze per ton betaalde natuurlijk - dan gaan ze aan jou failliet), en als bonus heeft ProRail minder onderhoud.

Ontopic: he kunt absoluut een virtual machine inrichten en daar xp/w7 op draaien (ik draai zelf windows2008 r2 server met sql en sharepoint virtueel), maar of je een kloon kunt maken weet ik niet. Waarschijnlijk crasht de kopie bij booten omdat er 'een paar' drivers mismatchen. Maar ook daar weten ze hier wel een oplossing voor!

[ Voor 29% gewijzigd door RobV op 22-09-2013 08:55 ]

• Philflow

Philflow

DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:53:
Herkent iemand deze schade? Vind het eigenlijk wel raar in het design dat dit kan ontstaan, vraag me af of dit mijn eigen slordigheid is geweest of dat het meer een ontwerpfout is.
Ik zou dit, helaas, toch wijten aan het feit dat je schoonmaak azijn hebt gebruikt.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Crazyanz schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:11:
Ik krijg binnenkort een macbook air van mijn werk ter vervanging van een dell van 10 miljoen kilo. Is natuurlijk super relaxed aangezien ik veel in het ov zit en dit een stuk beter gaat werken maar onze infrastructuur is helemaal ingericht op windows (XP) en office 2007. Is het mogelijk om een clone te maken van mijn oude laptop en deze desnoods als virtual machine te draaien en daarmee dan ook het netwerk op te gaan via een ethernet kabel? En ja dat moet ik zelf regelen was een van de voorwaarden :+
Kan perfect met vmware fusion. Voor "cloon" van je Windows laptop kan je vmware converter gebruiken.

You don't need eyes to see, you need vision

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Philflow schreef op zondag 22 september 2013 @ 09:20:
[...]

Ik zou dit, helaas, toch wijten aan het feit dat je schoonmaak azijn hebt gebruikt.
Nee nee, die plekken zaten er al echt op. Schoonmaakazijn werkt perfect, en nu zie ik dus duidelijk een rand met krasjes die precies op de plek zit waar de rand tussen het trackpad en de spatiebalk loopt.

Maar dit is dus niet iets wat anderen herkennen?

youtube.com/@hisrep

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Die had ik ook gezien, maar volgens mij steekt die wel een stukje uit hoor. 2 millimeter of zo.

[ Voor 3% gewijzigd door cerberusss op 22-09-2013 22:34 ]

• MenN
Zijn er mensen die de DoSeen Disk Nifty MiniDrive van Dealextreme al gebruiken? En wat vind men ervan?

• Philflow

Philflow

Hij is nog iets goedkoper op Focalprice.

Ben ook benieuwd naar ervaringen.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12 08:28
-

[ Voor 100% gewijzigd door Sunri5e op 23-09-2013 21:32 ]

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:50
@Moreno:

Dit heeft te maken met het serienummer van je Macbook Air. Het kan zijn dat deze dus eerder is geproduceerd en een tijd in een magazijn heeft gestaan.
Vaak worden alleen de CTO (custom) modellen die je bij Apple besteld speciaal geproduceerd.

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-12 12:37
Heel blij met mijn Macbook Air, eerste Mac, en na 2 dagen vrijwel volledig mijn draai gevonden in OSX. Eén ding stoort me echter mateloos, krakend geluid in Chrome.
Safari, VLC etc. hebben er geen last van. Maar in Chrome om de 5 a 10 seconden een kraakje in YouTube/Soundcloud/... Het ergst vind ik het in YouTube.

Ik gebruik denk ik niet de juiste zoektermen in Google want kan niet veel vinden om het probleem op te lossen. Iets met Flash? Alle hulp is welkom. :p

[ Voor 6% gewijzigd door Th1x4nG op 24-09-2013 00:02 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• JackL89
Jaja, hij is binnen, de Macbook Air 13 inch (1.3ghz, 8GB ram)!
Tot nu toe (na ruim een uur) erg tevreden. Toch wel een heel stuk sneller dan mijn Macbook Pro (2.4ghz) uit 2010. Het scherm is ook iets mooier dan van de MBP 2010, maar kan (natuurlijk) niet opboksen tegen een Retina scherm. Dat hoeft van mij ook niet.

Ik heb nog een vraag over de accuduur. Die is in het begin niet optimaal? De accu was bijna vol en hij geeft nu "5.41 resterend" aan. Is dat niet weinig? Schermresolutie is op 75% en ik heb alleen wat programma's geïnstalleerd, instellingen aangepast, e-mailadressen ingesteld, aantal grote bestanden geopend, een software update uitgevoerd en de webbrowser uitgetest.

[ Voor 4% gewijzigd door JackL89 op 24-09-2013 11:14 ]

• DwightKSchrute
JackL89 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:09:
Tot nu toe (na ruim een uur) erg tevreden. Toch wel een heel stuk sneller dan mijn Macbook Pro (2.4ghz) uit 2010. Het scherm is ook iets mooier dan van de MBP 2010, maar kan (natuurlijk) niet opboksen tegen een Retina scherm. Dat hoeft van mij ook niet.

Ik heb nog een vraag over de accuduur. Die is in het begin niet optimaal? De accu was bijna vol en hij geeft nu "5.41 resterend" aan. Is dat niet weinig? Schermresolutie is op 75% en ik heb alleen wat programma's geïnstalleerd, instellingen aangepast, e-mailadressen ingesteld, aantal grote bestanden geopend, een software update uitgevoerd en de webbrowser uitgetest.
Restende batterijduur geeft altijd een indicatie, en die is afhankelijk van hoe erg je het systeem belast. Als nu een tijdje alleen wat internet afstruint zul je zien dat die resterende accuduur toe zal nemen.

• JackL89
DwightKSchrute schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:56:
[...]

Restende batterijduur geeft altijd een indicatie, en die is afhankelijk van hoe erg je het systeem belast. Als nu een tijdje alleen wat internet afstruint zul je zien dat die resterende accuduur toe zal nemen.
Ik belast het systeem nog steeds niet heel erg, alhoewel ik er vanaf 10.45u bijna constant mee "bezig" ben. Hier een screenshotje van de accu:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ir27vd.png

Verwijderd

JackL89 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:09:

ik heb het vorige model air 13" en mij valt op dat de indicatie erg schommelt. soms zegt ie 7 uur resterend, soms opeens 3,2 uur en soms weer 4 uur. Wat ik doe is de percentages etc uitzetten en dan gewoon naar het batterijtje kijken hoe zwart(vol) die nog is, en er vooral niet op klikken want wat hij dan weergeeft klopt imo zogoed als nooit:p

• DwightKSchrute
JackL89 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:00:
[...]

Ik belast het systeem nog steeds niet heel erg, alhoewel ik er vanaf 10.45u bijna constant mee "bezig" ben. Hier een screenshotje van de accu:
[afbeelding]
Ik kan er ook niet al teveel over zeggen, behalve dat de resterende tijd bij mij ook schommelt. Het is dus echt afhankelijk van je gebruik: als jij veel tabs open en/of programma's open hebt staan en gebruikt en je beeldscherm op 75% staat, gaat het over het algemeen wel vrij hard. Logisch. Zo slecht is hem 7 uur gebruiken dan helemaal nog niet, lijkt me.

• JackL89
DwightKSchrute schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:24:
[...]

Ik kan er ook niet al teveel over zeggen, behalve dat de resterende tijd bij mij ook schommelt. Het is dus echt afhankelijk van je gebruik: als jij veel tabs open en/of programma's open hebt staan en gebruikt en je beeldscherm op 75% staat, gaat het over het algemeen wel vrij hard. Logisch. Zo slecht is hem 7 uur gebruiken dan helemaal nog niet, lijkt me.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:12:
[...]

ik heb het vorige model air 13" en mij valt op dat de indicatie erg schommelt. soms zegt ie 7 uur resterend, soms opeens 3,2 uur en soms weer 4 uur. Wat ik doe is de percentages etc uitzetten en dan gewoon naar het batterijtje kijken hoe zwart(vol) die nog is, en er vooral niet op klikken want wat hij dan weergeeft klopt imo zogoed als nooit:p
Bedankt voor de gebruikservaringen. Ik heb uiteindelijk ongeveer 7 uur en 15 minuten gehaald met de eerste lading (95% opgeladen). Vrij goed, maar ik hoop dat het nog beter wordt (normaal gebruik). :)

• JackL89
Bij de V&D/Dixons kost de "standaard" Macbook Air 13 inch nu tijdelijk slechts 999 euro!
Ik heb mijn Macbook Air (13inch, i5, 8GB Ram) gekocht bij Coolblue voor 1129 euro (8% korting).

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:29
Mijn Macbook Air uit 2011 is gisteren gestolen uit mijn auto. Grrrr.

Ik zit heel erg in dubio. Coolblue aanbieding is mooi, maar wat kunnen we verwachten voor oktober. Misschien wel een Pro versie voor vergelijkbare prijzen.

4gb (de V&D versie) vind ik toch te weinig i.c.m. parallels -> windows.

• JackL89
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:07:
Mijn Macbook Air uit 2011 is gisteren gestolen uit mijn auto. Grrrr.

Ik zit heel erg in dubio. Coolblue aanbieding is mooi, maar wat kunnen we verwachten voor oktober. Misschien wel een Pro versie voor vergelijkbare prijzen.

4gb (de V&D versie) vind ik toch te weinig i.c.m. parallels -> windows.
Dat is balen zeg! Ben je er niet voor verzekerd?
Ik denk dat de prijs van de nieuwe Retina Macbook Pro's vergelijkbaar zullen zijn met de huidige rMBP's. Het is nog onduidelijk wanneer er een nieuwe versie uitkomt, maar ik denk dat het dit jaar zal zijn (gerucht).
Een nieuwe versie zal qua prestaties aanzienlijk beter zijn dan de MBA, maar ik weet niet of je dat echt nodig hebt. En je betaalt er natuurlijk meer voor.

[ Voor 3% gewijzigd door JackL89 op 24-09-2013 19:25 ]

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:29
Probeer het uiteraard wel met de verzekering, maar al je persoonlijke gegevens staan erop. Dat vind ik veel erger.

Gelukkig kon ik de optie "find my iphone/mac" gebruiken om de laptop op afstand te wissen en te blokkeren middels een pincode.

Je hebt gelijk. Je kan altijd wachten op iets beters. In de praktijk gebruik je het meestal niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkerbek312 op 24-09-2013 19:39 ]

Verwijderd

Daarom altijd prey op je laptop zetten, zodat je hem terug kan vinden!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-12 13:36

Saninl

Met behulp van TheMiniDrive [img=f-65.mov[/img] (http://theminidrive.com/TheMiniDrive.com/Specs.html) en een Sandisk 64GB micro's kaartje (http://www.sandisk.com/pr...th-adapter/?capacity=64GB)

Afbeeldingslocatie: http://theminidrive.com/TheMiniDrive.com/Media/ruler_ghost-modified_gif-65.mov

Wil ik het geheugen van mijn Macbook Air 2011 vergroten. Ik ga mijn iTunes en iPhoto bibliotheek op het sd-kaartje zetten en het kaartje voor altijd in de Macbook laten zitten.

Ik neem aan dat dit gewoon kan?

En hoe kan ik het kaartje het beste formatteren?

Alvast bedankt :)

• JackL89
Omdat ik dit nog niet eerder heb gedaan, vraag ik het aan jullie. Is het fijn werken met Photoshop op een Full HD TV (82cm)? Soms zou ik het verfijnde Photoshopwerk op een groter scherm willen uitvoeren, maar ik beschik (nog) niet over een iMac of een externe monitor (1900x1080 of 2560x1440/1600).

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
JackL89 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:07:
Omdat ik dit nog niet eerder heb gedaan, vraag ik het aan jullie. Is het fijn werken met Photoshop op een Full HD TV (82cm)? Soms zou ik het verfijnde Photoshopwerk op een groter scherm willen uitvoeren, maar ik beschik (nog) niet over een iMac of een externe monitor (1900x1080 of 2560x1440/1600).
Ik ben persoonlijk geen fan van het gebruiken van een TV als monitor. Deze zijn toch vaak bedoeld (de grotere zeker) om van een paar meter afstand te bekijken. Als je er 60 cm. vanaf gaat zitten, zoals bij een monitor, dan wordt je vaak niet vrolijk van de pixels die dan wel heel duidelijk aanwezig zijn.

• Hahn
En zeker voor Photoshop is een tv niet ideaal, want tv's gebruiken eigenlijk altijd engines en zaken om de kleuren te 'verbeteren'. Kan je uitzetten natuurlijk, maar er gebeurt toch altijd nog wel wat met het beeld. Als je serieus bezig bent met bewerken en kleur is belangrijk, kan je beter gewoon voor een goede monitor gaan.

• JackL89
Hahn schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:41:
En zeker voor Photoshop is een tv niet ideaal, want tv's gebruiken eigenlijk altijd engines en zaken om de kleuren te 'verbeteren'. Kan je uitzetten natuurlijk, maar er gebeurt toch altijd nog wel wat met het beeld. Als je serieus bezig bent met bewerken en kleur is belangrijk, kan je beter gewoon voor een goede monitor gaan.
Tjoekie schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:28:
[...]

Ik ben persoonlijk geen fan van het gebruiken van een TV als monitor. Deze zijn toch vaak bedoeld (de grotere zeker) om van een paar meter afstand te bekijken. Als je er 60 cm. vanaf gaat zitten, zoals bij een monitor, dan wordt je vaak niet vrolijk van de pixels die dan wel heel duidelijk aanwezig zijn.
Dat is duidelijk, haha. En als je er 2 meter vandaan zit (MBA met kabel verbinden aan TV)? Het zou makkelijk zijn als ik mijn HD TV zou kunnen gebruiken voor zowel films (gedownload, via MBA) als Photoshop (af en toe) zou kunnen gebruiken. Kleurechtheid is zeker belangrijk imo. Een "goede" monitor is dan zeker gelijk een 2560x1440 scherm? Die zijn best prijzig. Ik heb wel eerder met een iMac gewerkt, resolutie van 1920x1080.

Ik heb nog een buffertje, maar het geld raakt sneller op dan je denkt. Nieuwe MBA, GTA 5 en een externe harde schijf aangeschaft (+ een voetbaltrip naar Londen). En dan komen FIFA 14, Watchdogs, Football Manager 2014 en de PS4 er nog aan. Als geld geen issue zou zijn, dan had ik allang een iMac, Apple Airport Time Capsule en een Apple TV gekocht.

• Hahn
Ligt er maar net aan welke grootte je wilt qua monitor. 24" heb je voor €250 en dan heb je 1920x1200.

Maar als je een tv neemt en er 2 meter vanaf gaat zitten, heb je weer weinig/geen voordeel van het grotere scherm.

• Philflow

Philflow

JackL89 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:55:
[...]
Een "goede" monitor is dan zeker gelijk een 2560x1440 scherm? Die zijn best prijzig.
Hoeft niet. Er zijn bijvoorbeeld goedkope modellen met hetzelfde 2560x1440 LG/Philips panel als de Thunderbolt display.

• JackL89
Philflow schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:04:
[...]

Hoeft niet. Er zijn bijvoorbeeld goedkope modellen met hetzelfde 2560x1440 LG/Philips panel als de Thunderbolt display.
Hahn schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:00:
Ligt er maar net aan welke grootte je wilt qua monitor. 24" heb je voor €250 en dan heb je 1920x1200.

Maar als je een tv neemt en er 2 meter vanaf gaat zitten, heb je weer weinig/geen voordeel van het grotere scherm.
Dan moet ik een afweging gaan maken, bedankt voor de tips/feedback!
Afstand van TV: http://i40.tinypic.com/e6sqk7.jpg

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Saninl schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:59:
[...]
Wil ik het geheugen van mijn Macbook Air 2011 vergroten. Ik ga mijn iTunes en iPhoto bibliotheek op het sd-kaartje zetten en het kaartje voor altijd in de Macbook laten zitten.

Ik neem aan dat dit gewoon kan?

En hoe kan ik het kaartje het beste formatteren?
Waarom zou dat niet kunnen? Daar is het ding juist voor bedoeld. Programma's zou ik er inderdaad niet op zetten, daar zijn die kaartjes te traag voor, maar foto's en met name muziek gaat natuurlijk prima.

Ik zou het kaartje op HFS formatteren, het native filesystem van de Mac. Als je hem er toch nooit uit haalt werkt dat prima. Het is niet leesbaar op een PC (of je moet HFS Explorer of MacDrive gebruiken) maar dat maakt niet uit als je hem er in laat zitten.Tenzij je Bootcamp gebruikt (Windows op je Mac), dan zou ik hem als exFAT formatteren.

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-12 13:36

Saninl

GekkePrutser schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:49:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Daar is het ding juist voor bedoeld. Programma's zou ik er inderdaad niet op zetten, daar zijn die kaartjes te traag voor, maar foto's en met name muziek gaat natuurlijk prima.

Ik zou het kaartje op HFS formatteren, het native filesystem van de Mac. Als je hem er toch nooit uit haalt werkt dat prima. Het is niet leesbaar op een PC (of je moet HFS Explorer of MacDrive gebruiken) maar dat maakt niet uit als je hem er in laat zitten.Tenzij je Bootcamp gebruikt (Windows op je Mac), dan zou ik hem als exFAT formatteren.
"Mac OS Uitgebreid (journaled)" is dan de juiste keuze he? :)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Saninl schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:22:
[...]
"Mac OS Uitgebreid (journaled)" is dan de juiste keuze he? :)
Klopt, dat is de beste optie als je hem alleen op de Mac gebruikt.
Pagina: 1 ... 38 ... 53 Laatste