[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
Wat een fijn ding toch die Air! Ben de hele dag al GTA San Andreas aan het spelen en het verbaast me dat hij dat nog zo goed trekt. Gewoon op de native resolutie zonder framedrops. Geweldig ding :D

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Dat is dan vast geen mid-2011, want daarop gamen is een drama.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-11 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Afgaande op de ondertitel van RobKJ een Mid 2013 ;)

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
Dat klopt inderdaad, gewoon het nieuwe model ;)
Verbaasd me dus eigenlijk hoe sterk zo'n HD5000 is.

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
RobKJ schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:48:
Dat klopt inderdaad, gewoon het nieuwe model ;)
Verbaasd me dus eigenlijk hoe sterk zo'n HD5000 is.
Kom op zeg, San Andreas is bijna 10 jaar oud, dat draait echt overal op.
Veel van de nieuwste games zijn gewoon goed te spelen op native resolutie, weliswaar op low-med settings.

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11 21:00

thaMini

Tool !!

Ik ben ook de trotse bezitter van een MBA van mid 2013. _/-\o_
Prima ding, erg blij mee. :*)
Maar VLC wil films van een NAS alleen maar afspelen als dia-show, 2 fpm zeg maar. :|
Terwijl op de iPad en op de Panasonic tv dit zonder grote problemen gaat. De NAS lijkt dus niet het probleem.
Ik heb al gegoogeld, maar niks zinnigs kunnen vinden, ik zal wel de verkeerde zoektermen gebruiken.
Iemand een tip waar te zoeken?

Be small, act BIG.

• Goodie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 22:37
solidsnake380 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:53:
[...]

Heb ik uiteraard gedaan. Blijkbaar wordt de device gekoppeld aan de eerste gebruiker. Ik ga contact opnemen met apple care om de licentie over te dragen.

Update: App care gebeld en ze hebben de Id van de vorige eigenaar losgemaakt van het Ilife pakket en gekoppeld aan dat van mij. Ik kreeg toen codes opgestuurd die ik kon inwisselen in de appstore. Helaas had ik mountain lion al aangeschaft, maar daar kan ik maandag voor terugbellen en wellicht krijg ik dat weer vergoed.

Kreeg de indruk dat ze niet veel ervaring met dit probleem hadden.
Hoe heb je dit opgelost met Apple support? Heb vandaag ook een macbook air via mp gekocht en zit met precies hetzelfde probleem. Moeten ze het e-mail adres hebben van de vorige eigenaar? Of hebben ze aan het serie nummer genoeg?

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11 15:12
Ik zit me nog te beraden over de cpu welke ik ga kiezen voor de MBA, de i5 of de i7, sowieso ga ik voor 8GB geheugen. Keuze ivm de toekomst.. Waar ga ik langer wat aan hebben, wat zijn nou de werkelijke verschillen tussen de 2, dat soort dingen.. Iemand een goede uitleg/motivatie om mee te nemen in mijn beslissing?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:03
crazylegs schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 01:10:
Ik zit me nog te beraden over de cpu welke ik ga kiezen voor de MBA, de i5 of de i7, sowieso ga ik voor 8GB geheugen. Keuze ivm de toekomst.. Waar ga ik langer wat aan hebben, wat zijn nou de werkelijke verschillen tussen de 2, dat soort dingen.. Iemand een goede uitleg/motivatie om mee te nemen in mijn beslissing?
In dit artikel worden alle voor- en nadelen van de i7 t.o.v. de i5 gewogen. Het hangt echt van je gebruik af. Ik gebruik mijn MBA voor de dagelijkse dingen en dan is de upgrade van €150 voor mij teveel en zinloos, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik zou het overigens uberhaupt niet aanraden, omdat je toch al gebruik maakt van een ULV-processor en de winst dus marginaal is. Maar goed, zoals gezegd: het kan voor iedereen anders zijn.

http://anandtech.com/show...i5-4250u-vs-core-i7-4650u

[ Voor 4% gewijzigd door DwightKSchrute op 14-08-2013 07:07 ]

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Volgens mij hadden ze aan het serienummer genoeg, ik heb niets over de vorige eigenaar hoeven melden iig. Ik heb inmiddels het geld van mijn mountain lion aankoop ook terug gekregen.
Goodie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:01:
[...]

Hoe heb je dit opgelost met Apple support? Heb vandaag ook een macbook air via mp gekocht en zit met precies hetzelfde probleem. Moeten ze het e-mail adres hebben van de vorige eigenaar? Of hebben ze aan het serie nummer genoeg?

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RobV schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:06:
Ik voorzie een handeltje in ongebruikte studenten-id's.
Student en medewerker logins. Die worden aangemaakt wanneer de inschrijving compleet is, geheel automatisch. Als je daar weer weggaat dan wordt het account ook dichtgegooid. Er zijn dus geen ongebruikte id's ;) Het inloggen gaat niet via Surfspot maar via het systeem van Surfnet en de betreffende instelling (je moet die niet voor niets kiezen; iedere instelling heeft zijn eigen afspraken). Het heeft dus geen enkel nut om nog eens apart te controleren. Als je van iemand de login mag lenen dan is het ook geen probleem om diegene het bewijs te laten leveren dat bij de instelling studeert/werkt ;)

Apple kent echter ook zijn eigen onderwijs store welke open is voor iedereen die leerling of docent is (Surfspot is alleen voor hoger onderwijs; dit is voor iedereen). Daar wordt wel steekproefsgewijs gecontroleerd. Voor wie via Surfspot kan bestellen moet dat vooral doen want dan heb je in veel gevallen meer dan de 6% korting die Apple's eigen onderwijs store geeft.

[ Voor 18% gewijzigd door ppl op 14-08-2013 18:13 ]

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Oh maar als een student nou een surfspot account heeft, maar géén geld (of intentie) om een Apple te kopen, is dat toch een mooie handel?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:47

bonzz.netninja

Niente baffi

thaMini schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:48:
Ik ben ook de trotse bezitter van een MBA van mid 2013. _/-\o_
Prima ding, erg blij mee. :*)
Maar VLC wil films van een NAS alleen maar afspelen als dia-show, 2 fpm zeg maar. :|
Terwijl op de iPad en op de Panasonic tv dit zonder grote problemen gaat. De NAS lijkt dus niet het probleem.
Ik heb al gegoogeld, maar niks zinnigs kunnen vinden, ik zal wel de verkeerde zoektermen gebruiken.
Iemand een tip waar te zoeken?
Hier gaat het allemaal als een malle. Maakt de mac wel goed verbinding (snel netwerk) met je wifi?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• ppl
  • Niet online
RobV schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:39:
Oh maar als een student nou een surfspot account heeft, maar géén geld (of intentie) om een Apple te kopen, is dat toch een mooie handel?
Dat kan maar dat is volgens mij in strijd met de voorwaarden van zowel Surfnet als Apple. Dat zul je dan zelf even in de voorwaarden moeten gaan napluizen, valt buiten de scope van dit topic.

Verwijderd

ppl schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:27:
[...]

Dat kan maar dat is volgens mij in strijd met de voorwaarden van zowel Surfnet als Apple. Dat zul je dan zelf even in de voorwaarden moeten gaan napluizen, valt buiten de scope van dit topic.
Natuurlijk is dat illegaal. Daarom lijkt het mij ook het beste om dit forum niet te bevuilen met dit soort ideeen.

• crazylegs
  • Laatst online: 06-11 15:12
mezelf nog wat meer ingelezen over de i5/i7 keuze.. ik denk dat ik mezelf wat geld ga besparen en niet voor een i7 ga..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:53

Apie!

Newer, better & confusinger

Gisteren heb ik een uurtje Splinter Cell Conviction gespeeld met default settings. (MBA Mid 2013 i7/8GB/512GB)
De CPU Usage tijdens dat uurtje valt me reuze mee:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1lsnnvqQUcIe6u0N1WLh8NKZ/full.png
Ik weet alleen niet hoe ik die GPU load interpreteer. Toon die graph een belasting van 0-10%?

De CPU temperatuur blijft rond de 98C hangen. De fan is dan wel goed hoorbaar en linksboven bij het toetsenbord wordt het af en toe toch wel iets te warm om aangenaam te zijn, zowel de hete lucht uit de exhaust als de behuizing zelf. (Geen idee welke sensor dat is)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PIAnYXuIh9D3g2MaU3J4SAti/full.png
Ik weet alleen niet welke sensor de GPU temp weergeeft of dat dat gewoon de CPU temp is aangezien die ingebakken zit.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:10:
[...]
Apple kent echter ook zijn eigen onderwijs store welke open is voor iedereen die leerling of docent is (Surfspot is alleen voor hoger onderwijs; dit is voor iedereen). Daar wordt wel steekproefsgewijs gecontroleerd. Voor wie via Surfspot kan bestellen moet dat vooral doen want dan heb je in veel gevallen meer dan de 6% korting die Apple's eigen onderwijs store geeft.
Onderwijskorting is trouwens niet de enige manier waarop je korting kan krijgen bij Apple.

Bij ons op het werk krijgen we ook korting, in een speciale Apple store voor het bedrijf. Met over het algemeen dezelfde prijzen als in de onderwijs store van Apple.

De korting verschilt trouwens wel erg per produkt, op iPads zit vrijwel geen korting, iPhones helemaal niet. MacBooks over het algemeen wel iets van 8% (zelfs als ze net nieuw uitgekomen zijn).

Niettemin ben je nog steeds goedkoper uit als je wacht op een van de bekende BTW acties.

Verwijderd

GekkePrutser schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:27:
[...]

Onderwijskorting is trouwens niet de enige manier waarop je korting kan krijgen bij Apple.

Bij ons op het werk krijgen we ook korting, in een speciale Apple store voor het bedrijf. Met over het algemeen dezelfde prijzen als in de onderwijs store van Apple.

De korting verschilt trouwens wel erg per produkt, op iPads zit vrijwel geen korting, iPhones helemaal niet. MacBooks over het algemeen wel iets van 8% (zelfs als ze net nieuw uitgekomen zijn).

Niettemin ben je nog steeds goedkoper uit als je wacht op een van de bekende BTW acties.
Je krijgt nu wel een Appstore-cadeaubon van €80 als je een Macbook bestelt via de Apple site, bovenop de korting :) die krijg je niet bij winkels als de Mediamarkt, alleen bij Apple zelf.

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Nu een aantal jaar een iMac in huis, maar ik wil graag mobieler gaan werken. Budget technisch gezien is een Macbook Pro geen optie, wordt dus de Air.
Ik vraag me alleen af of ik een upgrade naar i7 met 8Gb nodig heb? Ik doe wat fotobewerking met Photoshop 5+, maar geen uitzonderlijk zware bewerkingen. Ook zo nu en dan een simpel filmpje (HD) in elkaar zetten met iMovie. Trekt de Air met i5 en 4Gb dit prima? Of is een upgrade naar i7 met 8Gb noodzakelijk?

Dat zeg ik!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

cdl schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:47:
Nu een aantal jaar een iMac in huis, maar ik wil graag mobieler gaan werken. Budget technisch gezien is een Macbook Pro geen optie, wordt dus de Air.
Ik vraag me alleen af of ik een upgrade naar i7 met 8Gb nodig heb? Ik doe wat fotobewerking met Photoshop 5+, maar geen uitzonderlijk zware bewerkingen. Ook zo nu en dan een simpel filmpje (HD) in elkaar zetten met iMovie. Trekt de Air met i5 en 4Gb dit prima? Of is een upgrade naar i7 met 8Gb noodzakelijk?
Hoe vaak denk je dat deze vraag voorbij is gekomen?.... Om de paar posts weeeeer dezelfde vraag, maare je hebt vast goed gezocht en kon het antwoord niet vinden :F

39

• cdl
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Fietsbel schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:50:
[...]

Hoe vaak denk je dat deze vraag voorbij is gekomen?.... Om de paar posts weeeeer dezelfde vraag, maare je hebt vast goed gezocht en kon het antwoord niet vinden :F
Sorry ik zit niet zo vaak op het forum. Ga ik nu even in deze thread spitten :)

Dat zeg ik!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:58

Trackerfire

BTC HODLER

cdl schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:47:
Let op, als je een air met deze specs (8GB+i7) koopt dat je bijna net zo duur uit bent als met het instapmodel Macbook Pro ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:34
Maar dan heb je het instapmodel. Is er een reden daarvoor te gaan? Resolutie is al lager bijvoorbeeld.
Heeft de instap pro ook haswell?
Ik ben geen expert overigens, moge dat duidelijk zijn.

• Bosmonster
  • Laatst online: 05-11 09:28

Bosmonster

*zucht*

rinkel schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:21:
Maar dan heb je het instapmodel. Is er een reden daarvoor te gaan? Resolutie is al lager bijvoorbeeld.
Klopt, 13" Air > instap MBP
Heeft de instap pro ook haswell?
Nope

De i7 heb je niet nodig. 8GB zou ik wel altijd doen. Dat ga je al snel merken, zeker met toekomstige OSX updates.

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:15
Ik heb een MacBook Air 13" i7 en 8Gb samen met de nieuwe Time Capsule direct gekocht toen deze uitkwam. Ik wilde deze via de Apple store online kopen, maar omdat ik geen risico wilde nemen m.b.t. tot levertijd wegens mijn vakantie, heb ik eerst even gebeld naar Apple.
Ik werd keurig netjes geholpen en te woord gestaan. Er werd belooft om voor mijn vertrekdatum om de producten te leveren, wat overigens ook gelukt is.
Echter tot mijn verbazing kreeg ik telefonisch €150 korting op mijn order! Dus geen spijt gehad dat ik de i7 ugrade had gedaan.

BP on the move!!!

• Nipje
  • Laatst online: 21-10 15:41
Zojuist met mijn MacBook Air 13" 2013 weer een raar probleem gehad, komt dit iemand bekend voor:

Scherm gaat plotseling op zwart terwijl ik gewoon op het systeem aan het werken was. Het lijkt slaapstand maar dit is het niet. Klep dicht doen / toets indrukken of aan en uit knop indrukken werkt niet en scherm blijft zwart. Keyboardverlichting blijft wel aan. Alleen aanknop inhouden tot reboot werkt..

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:00

Ethirty

Who...me?

Yep, is een aantal posts terug nog gemeld. Lijkt een soort bug te zijn.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Nipje
Inmiddels nog veel lopen zoeken en ik zie o.a op de support forums van Apple dat veel mensen denken dat het met Google Chrome te maken heeft (misschien was iedereen al op de hoogte maar ik dacht ik zeg het). De slaapstand bug komt bij veel mensen niet meer voor na het uninstallen van Google Chrome.

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-10 21:37
Heel raar. Ik heb ooit problemen gehad met finder die constant crashte door google drive.
Ik wil geen doemdenker zijn maar het lijkt wel of Google producten vaker vervelende issues geven.

Ik gebruik zelf veel producten van Google maar sinds ik met Apple producten werk heb ik toch al meerdere malen dit soort issues gehad en gezien.

• Apie!

Apie!

Volgens mij heb ik een warmte issue-tje gevonden. Als ik bij SC:C de grafische settings op z'n hoogst zet wordt m'n MBA onaangenaam warm linksboven bij het toetsenbord en de exhaust. Het spel wordt vervolgens steeds onderbroken doordat ie de verbinding met de server kwijtraakt. Met de default grafische instellingen gebeurt dit niet.

Blown past falling sands

• Nipje
Ik kan eerlijk gezegd niet echt beslissen of ik naar een apple store ga met het black screen probleem. Ik lees van zo ontzettend veel mensen dat dit probleem er is en de kans lijkt me dan ook vrij groot dat bij een vervanging van de macbook hetzelfde probleem gewoon weer aanwezig is. Wat hebben de mensen hier gedaan die dit probleem ervaren?

• DwightKSchrute
Nipje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:36:
Ik kan eerlijk gezegd niet echt beslissen of ik naar een apple store ga met het black screen probleem. Ik lees van zo ontzettend veel mensen dat dit probleem er is en de kans lijkt me dan ook vrij groot dat bij een vervanging van de macbook hetzelfde probleem gewoon weer aanwezig is. Wat hebben de mensen hier gedaan die dit probleem ervaren?
Ik heb het probleem één keer gehad (dat was een kleine 2-3 weken geleden). Sindsdien (knock on wood) heb ik er geen last meer van gehad. Het lijkt me dat je recht hebt op een degelijk product en zou ook zeker terug gaan naar de Apple Store, net zo lang tot je een MBA heb die geen last heeft van dit probleem. 1100 euro neerleggen voor een product dat het niet goed doet lijkt me wat veel geld.

• Nipje
DwightKSchrute schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Ik heb het probleem één keer gehad (dat was een kleine 2-3 weken geleden). Sindsdien (knock on wood) heb ik er geen last meer van gehad. Het lijkt me dat je recht hebt op een degelijk product en zou ook zeker terug gaan naar de Apple Store, net zo lang tot je een MBA heb die geen last heeft van dit probleem. 1100 euro neerleggen voor een product dat het niet goed doet lijkt me wat veel geld.
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Apple en omdat ik net één dag buiten de eerste twee weken val moet ik naar een APR toe voor een reparatie. Ik ben het er TOTAAL niet mee eens, ook omdat het probleem intussen algemeen bekend is bij Apple. Ik wacht wel een software update af.... ik ga mijn twee weken oude machine niet volledig uit elkaar laten trekken door een APR.

Edit:
Na wat meer contact heb ik toch een vervanging aangeboden gekregen.. Heel vreemd.

[ Voor 4% gewijzigd door Nipje op 19-08-2013 12:28 ]

• Ethirty
  • Laatst online: 18:00

Ethirty

Who...me?

Apie! schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:15:
Volgens mij heb ik een warmte issue-tje gevonden. Als ik bij SC:C de grafische settings op z'n hoogst zet wordt m'n MBA onaangenaam warm linksboven bij het toetsenbord en de exhaust. Het spel wordt vervolgens steeds onderbroken doordat ie de verbinding met de server kwijtraakt. Met de default grafische instellingen gebeurt dit niet.
Ik gok dat dat niet zozeer een warmte issue is, maar meer dat je je Air pusht tot het punt dat de thermische beveiliging zijn werk gaat doen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Nipje
Hoe werkt t eigenlijk als straks de echte release van de nieuwe OS X uitkomt en je draait momenteel de developer version? Moet je dan een clean install doen of voldoet een aanschaf uit de apple store al voor een soort "activatie" ofzo?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nipje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:36:
Je garantie loopt niet weg :) Het zijn bekende problemen dus ik denk dat er gewoon een soft- of firmware update komt.

Als over een paar maanden blijkt dat dat niet zo is kun je hem altijd nog om laten ruilen. Is de kans ook groter dat je tegen die tijd een beter exemplaar krijgt.

Zou alleen direct actie ondernemen als je er echt continu en storend last van hebt.

• Apie!

Apie!

Ethirty schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:09:
[...]

Ik gok dat dat niet zozeer een warmte issue is, maar meer dat je je Air pusht tot het punt dat de thermische beveiliging zijn werk gaat doen.
Nou, de belasting viel wel mee : 50% CPU, 0-15 GPU (vergelijkbaar met de plaatjes in deze post )
Wat mij zorgen baart is de hoge temp bij zo'n lage belasting. 50% CPU vind ik namelijk geen hoge belasting. En wat is het nut van zo'n grafische chip als die je niet volledig, of op z'n minst grotendeels, kunt gebruiken?

Ik ga vandeweek eens kijken wat de temps zijn als ik alleen de CPU of alleen de GPU belast.

Blown past falling sands

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hoe gebruik je je macbook (en welk model is het eigenlijk)? Staat die plat op een bureau of heb je hem op je schoot? Is er genoeg ruimte bij de exhaust om zn warmte kwijt te kunnen?

Die hier wordt zelfs met 100% belasting wel warm, maar niet onbruikbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 20-08-2013 10:06 ]

• Apie!

Apie!

Het is een Mid 2013 i7/8Gb/512Gb en thuis heb ik 'm op een glazen eettafel staan. Notebooks zijn wat mij betreft niet voor op schoot. Te warm en en veel te bang dat ik ze laat vallen :)

Hij heeft ruimte zat om z'n warme kwijt te kunnen. Dat lijkt me het probleem niet.

Edit: net heel even de CPU run van Cinebench laten draaien en binnen 5 seconden zat ie op 98C.
Ik heb ook Geeks 3D GPUTest heel even gedraaid (Fullscreen Furmark 1440x900, no AA) en het duurt langer, maar de temp gaat uiteindelijk omhoog en na een minuut of twee begint de fan redelijk snel daarna vol te blazen. Dit was met een CPU load van maar 50%.

[ Voor 40% gewijzigd door Apie! op 20-08-2013 11:38 ]

Blown past falling sands

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Heb hier precies dezelfde MBA-config, maar er dus geen last van, in ieder geval niet zo extreem.

Veel beter dan hem gewoon op een vlakke tafel kan niet, dus daar ligt het inderdaad niet aan :)

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Ik heb even een vraag want ik wil een MacBook Air aanschaffen voor thuisgebruik oftewel browsen/tekstverwerken, maar ik zit te dubben tussen de 13" en 11" variant. Beide heb ik uiteraard in de winkel gezien, maar nog nooit in de praktijk kunnen ervaren, vandaar deze vraag. Welke is het meeste geschikt, of is het toch een kwestie van smaak?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Hari-Bo schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:41:
Ik heb even een vraag want ik wil een MacBook Air aanschaffen voor thuisgebruik oftewel browsen/tekstverwerken, maar ik zit te dubben tussen de 13" en 11" variant. Beide heb ik uiteraard in de winkel gezien, maar nog nooit in de praktijk kunnen ervaren, vandaar deze vraag. Welke is het meeste geschikt, of is het toch een kwestie van smaak?
Aangezien ik beide heb. Kan ik zeggen dat jij de 13 moet hebben. Voor mobiel gebruik zou ik de 11 nemen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Inderdaad als je echt veel mobiel bent is de 11" toch wat meer portable.
Veel thuisgebruik is de 13" logischer met groter scherm (en dus hogere resolutie).

• Nipje
Bosmonster schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:39:
[...]

Je garantie loopt niet weg :) Het zijn bekende problemen dus ik denk dat er gewoon een soft- of firmware update komt.

Als over een paar maanden blijkt dat dat niet zo is kun je hem altijd nog om laten ruilen. Is de kans ook groter dat je tegen die tijd een beter exemplaar krijgt.

Zou alleen direct actie ondernemen als je er echt continu en storend last van hebt.
Het punt is een beetje dat als ik het over een aantal maanden zou laten repareren het ook echt een reparatie wordt bij een APR, en geen vervanging (volgens Apple). Ik wil de machine niet uit elkaar laten halen, dan heb ik liever nu een vervanging nu het nog mogelijk is met de kans op een model zonder problemen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb een vraag: is het ook mogelijk in het EFI van de macbook air 2010 (of mac's in het algemeen) de processorsnelheid te verlagen, met als doel batterijbesparing? Mijn C2D draait nu op 1,86 ghz, maar voor mijn desktopwerk is bijv. 1,3 wel prima, dezelfde snelheid als de haswells in de huidige air generaties. Is dat mogelijk?

Ik heb ooit eens het tooltje Coolbook daarvoor gebruikt maar dat resulteerde in allemaal errors, volgens mij is het ook niet goed aan het voltage te rommelen. Dus die optie gebruik ik liever niet ;)

youtube.com/@hisrep

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:25
Nooit gedacht ik dat een Macbook zou kopen, maar het is er toch van gekomen. Het wachten op de Zenbook Infinity duurt me te lang.

13" base model besteld en laten leveren bij een kameraad in Montana, omgerekend 785 euro. Heb er een mCover en sleeve bijgenomen, als hij gewoon de doos wegflikkert en de Macbook als handbagage meeneemt, is er niets aan de hand voor mijnheer de fiscus, veronderstel ik. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Th1x4nG op 24-08-2013 02:46 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:53
Th1x4nG schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 02:45:
Nooit gedacht ik dat een Macbook zou kopen, maar het is er toch van gekomen. Het wachten op de Zenbook Infinity duurt me te lang.

13" base model besteld en laten leveren bij een kameraad in Montana, omgerekend 785 euro. Heb er een mCover en sleeve bijgenomen, als hij gewoon de doos wegflikkert en de Macbook als handbagage meeneemt, is er niets aan de hand voor mijnheer de fiscus, veronderstel ik. :)
Als het goed is niet inderdaad, en aan die doos heb je verder toch niks behalve eventuele verkoop, garantie gaat via het serienummer.

Ik heb zit met een klein dilemma, ben momenteel aan het wachten op de pro haswell modellen om mijn keus te maken tussen een air of een retina mbp. Momenteel werk ik nog op een mbp 13" van 2012 maar vind hem te zwaar om dagelijks mee naar school te nemen en de resolutie 1280x800 is mij te weinig.

Zijn er hier mensen die van een retina afkomen en voor een air zijn gegaan en andersom en hoe is de ervaring bij jullie? Ik ben van plan de macbook vooral voor school te gaan gebruiken dus meerdere wordpagina's langs elkaar is eigenlijk wel een pré.

• Apie!

Apie!

Bosmonster schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:24:
Heb hier precies dezelfde MBA-config, maar er dus geen last van, in ieder geval niet zo extreem.

Veel beter dan hem gewoon op een vlakke tafel kan niet, dus daar ligt het inderdaad niet aan :)
Zou je Geeks 3D GPUTest eens willen draaien om te kijken wat de temp na 5 minuten is? (Fullscreen Furmark 1440x900, no AA)

Ik merk overigens ook dat ie tijdens het spelen bepaalde toetsen 'zelf indrukt' en dat sommige toetsen het gewoon niet doen. Ik dacht eerst dat ik dat zelf deed,maar ehh... niet dus :)

Ook apart: als ik SC:C afsluit is ie natuurlijk heel warm en staat de fan volop te blazen, maar als ik de MBA dan dichtklap, stopt de fan. Als k de MBA dan meteen weer open klap, gaat de fan niet weer aan terwijl hij toch echt nog steeds warm is.

[ Voor 16% gewijzigd door Apie! op 25-08-2013 09:51 ]

Blown past falling sands

• MTT
  • Niet online

MTT

Th1x4nG schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 02:45:

Waarom is er niets aan de hand?
Ik denk dat die naast de belasting ook de boete moet betalen, als het tegen zit.
Het is zo te zien of iets voor EU markt is of niet.

• Hamaaa
  • Laatst online: 04-06-2024
MTT schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:34:
[...]

Waarom is er niets aan de hand?
Ik denk dat die naast de belasting ook de boete moet betalen, als het tegen zit.
Het is zo te zien of iets voor EU markt is of niet.
Zijn kamerraad kan gewoon zeggen dat het zijn eigen laptop is :?

Ik snap niet waarom mensen er altijd zo'n grote gedoe van maken over producten die worden meegenomen uit het buitenland via een vliegreis. Alsof de douane niks beters te doen heeft dan mensen controleren om te kijken of ze een camera/laptop/tablet etc. meenemen zonder dat aan te geven.

OT: Th1x4nG, gefeliciteerd met je aankoop.

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:25
Omdat hij net 3 maanden in de VS heeft gezeten en best wel een laptop voor eigen gebruik mag hebben, veronderstel ik. Enfin ja, inderdaad hopen dat het niet tegenzit.

Edit: Wat Hamaaa zegt. En bedankt! De Vaio SB kan eindelijk met pensioen (wellicht naar de mama toe O+ )

[ Voor 57% gewijzigd door Th1x4nG op 25-08-2013 15:38 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• MTT
  • Niet online

MTT

Hamaaa schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:26:
[...]

Zijn kamerraad kan gewoon zeggen dat het zijn eigen laptop is :?

Ik snap niet waarom mensen er altijd zo'n grote gedoe van maken over producten die worden meegenomen uit het buitenland via een vliegreis. Alsof de douane niks beters te doen heeft dan mensen controleren om te kijken of ze een camera/laptop/tablet etc. meenemen zonder dat aan te geven.
Ik geloof dat dat juist de hele opzet is van een douane 8)7
Denk je dat ze er staan om je welkom thuis te heten ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door MTT op 25-08-2013 16:00 ]

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:06
[...]

Ik snap niet waarom mensen er altijd zo'n grote gedoe van maken over producten die worden meegenomen uit winkel. Alsof de politie niks beters te doen heeft dan mensen controleren om te kijken of ze een camera/laptop/tablet etc. meenemen zonder er voor te betalen.
oh wacht..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• ppl
  • Niet online
Ik snap niet waarom mensen er altijd zo'n grote gedoe van maken over producten die worden meegenomen uit het buitenland via een vliegreis.
Omdat het een strafbaar feit is en de wet je dan eigenlijk verplicht hiervan melding te maken bij de betreffende instantie. En juist omdat het een strafbaar feit is mag het hier niet op dit forum. Al zit je met 3 maanden wellicht een beetje op het randje van legaliteit.

• MTT
  • Niet online

MTT

*knip*

Het posten van privégegevens, van jezelf of van anderen, is hier niet toegestaan.

[ Voor 88% gewijzigd door Whieee op 25-08-2013 20:10 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 21:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Dat mensen willens en wetens de grenzen van de wet opzoeken als het gaat om importeren van zaken uit het buitenland is 1 ding, maar hier voor eigen rechter gaan spelen is iets heel anders. Als je van mening bent dat er opgetreden moet worden tegen mensen die zich bezighouden met (verondersteld) illegale zaken op GoT, dan maak je een TR aan, en dan kunnen wij (als Crew) er iets mee. Zomaar privégegevens in dit topic gaan gooien is niet de oplossing, en is bovendien in strijd met het beleid van Tweakers.net.

Launching containers into space

• MTT
  • Niet online

MTT

@ Moderator

Zo prive zijn ze niet want het staat open en bloot in zijn profiel.

• Whieee
  • Laatst online: 04-11 21:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

MTT schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:23:
@ Moderator

Zo prive zijn ze niet want het staat open en bloot in zijn profiel.
Dat doet niet echt terzake. Het posten van privégegevens, zélfs die van jezelf, is niet toegestaan. Overigens geldt hetzelfde voor discussies over (kleine) criminaliteit of 'grijs gebied', zoals bijvoorbeeld het ontduiken van BTW en invoerrechten, dus laten we die discussie vanaf hier ook achterwege laten.

[ Voor 26% gewijzigd door Whieee op 25-08-2013 22:30 ]

Launching containers into space

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

MTT schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:55:
[...]

Nee, maar je moet het ook niet te zwart/wit zien. Er zijn weinig mensen die niet aan de grens komen van wat je in mag voeren (430 euro). Koop wat kleding of kadootjes/souvenirs en je zit er al zo aan.

Dat is ook niet waar de douane geinteresseerd in is, maar voornamelijk in goederen bedoeld voor de handel.

Overigens ben ik in tientallen keren Schiphol exact 0 (*nul*) keer gevraagd om mn bagage te laten zien.

• Scrtz
Je moet wel vaker laten zien of je laptop of ander electronisch apparaat ook daadwerkelijk functioneert. Het lijkt me dus wel verstandig om dan je macbook air alvast klaar voor gebruik te laten worden zodat er al een useraccount is aangemaakt etc en niet dat je het installatiescherm voor je neus krijgt als je de macbook opstart.

• cerberusss
  • Laatst online: 13-05-2021
Interessant:
http://www.ilounge.com/in...-memory-expansion-module/
Een SD kaart die ingekort is, zodanig dat deze nauwelijks nog uit je Air steekt.

Net zoiets als de Nifty MiniDrive. Ik vind ze wel prijzig. Ongeveer het dubbele van een standaard micro-SD kaartje, en drie keer zo duur als een gewoon SD kaartje.

[ Voor 13% gewijzigd door cerberusss op 26-08-2013 22:03 ]

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:45
Ziet er mooi uit. Alleen wel erg duur.

Wat de Nifty minidrive betreft: als het goed is ontvang ik die binnenkort. De nieuwe versie MK3 schijnt de kinderziektes te hebben overwonnen. Zal hier laten weten hoe hij bevalt. M'n 64GB kaartje ligt al een tijdje te wachten.

Grt,
Ron

• Martinus
  • Laatst online: 03-11 15:35
thunder68 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:12:
Ziet er mooi uit. Alleen wel erg duur.

Wat de Nifty minidrive betreft: als het goed is ontvang ik die binnenkort. De nieuwe versie MK3 schijnt de kinderziektes te hebben overwonnen. Zal hier laten weten hoe hij bevalt. M'n 64GB kaartje ligt al een tijdje te wachten.

Grt,
Ron
heb de mk2, die werkt goed. Heb er ook een 64 gb snel kaartje in zitten, is natuurlijk geen SSD maar werkt okee. Zelf met een vmware win 7 optie. Ben er achter dat het als storage prima werkt, echt actief ervaar ik het als traag.

no comment

• ppl
  • Niet online
Zo'n sd kaartje is dan ook alleen bedoeld als opslag van data zoals wat foto's, video en audio. Het is niet bedoeld om daar een compleet OS plus apps van af te draaien en ook niet voor iets als vm's. Dat vergt veel meer aan i/o dan een sd kaartje leveren kan. Je kunt dus beter je documenten, iTunes library, etc. erop zetten en je ssd gebruiken voor de vm's. Met een beetje grote iTunes library kun je zo aardig wat ruimte op de ssd vrij spelen voor een Windows vm. Misschien dat ik dat ook nog eens ga doen, scheelt weer wat GB's op de ssd (die met z'n 256GB op zich nog wel voldoet).

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Scrtz schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:47:
Je moet wel vaker laten zien of je laptop of ander electronisch apparaat ook daadwerkelijk functioneert. Het lijkt me dus wel verstandig om dan je macbook air alvast klaar voor gebruik te laten worden zodat er al een useraccount is aangemaakt etc en niet dat je het installatiescherm voor je neus krijgt als je de macbook opstart.
Dat is de beveiliging waar je dat moet tonen, dat is niet de douane. De beveiliging wil alleen even weten of het niet een bom in een laptop-jasje is ;)

• Nipje
Het valt me net trouwens op dat het rubbertje rondom mijn scherm onderin (onder de MacBook tekst) wat rommelig zit. Er zit een golfje waardoor er best een kier langs het rubber loopt. Het is alleen aan de onderkant. Meer mensen daar last van? Ik vraag me namelijk af of het kwaad kan. Misschien zit het scherm niet goed vast ofzo ;O

• cerberusss
Nipje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:09:
Misschien zit het scherm niet goed vast ofzo ;O
Lijkt mij een zeer, zeer klein gebrek. De scherm scharnieren zullen daar niet onder lijden, denk ik. Misschien is het voor de retina's anders, omdat de toleranties daar zeer laag liggen?

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Zoo!!

Lang geen nieuwe reeks geopend, wie komt me helpen?:)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Hahn
  • Laatst online: 12:18
Waarom :? Je kan gewoon je startpost updaten.

The devil is in the details.

• Bekos
  • Laatst online: 20-08 15:09
Na lang twijfelen zonet een Macbook Air i5 256GB 8GB besteld.
Ik was wel wat teleurgesteld dat Apple geen Ogone ondersteunt.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Waar zou je Ogone voor willen gebruiken als ik vragen mag?

• UltraSub
  • Laatst online: 01-11 17:25
Mijn aluminium ziet er wat vies uit. Heel het internet afgezocht, en het barst van de posts > vochtig doekje.
Uhuh, dat werkt niet zo geweldig. Iemand ervaring met alcohol?

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:25
Tha BasZ schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:57:
Waar zou je Ogone voor willen gebruiken als ik vragen mag?
Misschien omdat je dan in 1 klap kan betalen met elke mogelijke creditcard en bankkaart (inclusief Homebanking bij verschillende banken van België en Ideal in Nederland)?

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

MTT schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:55:
[...]
Ik denk dat ze er voornamelijk staan om drugs, wapens, nepartikelen en andere verboden middelen tegen te houden. Als ze een laptop tegenkomen zullen ze die soms controleren maar het is nou niet echt de reden dat ze daar staan.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

t-town schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:44:
[...]

Misschien omdat je dan in 1 klap kan betalen met elke mogelijke creditcard en bankkaart (inclusief Homebanking bij verschillende banken van België en Ideal in Nederland)?
Yupe ik weet van Ogone kan...

Maar zie de combi met een MacBook Air nog even niet...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hahn schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:01:
Waarom :? Je kan gewoon je startpost updaten.
Kan, maar met 3500+ posts, is het voor de database ook wel fijn om een nieuw topic te starten :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
Philflow schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:03:
[...]

Ik denk dat ze er voornamelijk staan om drugs, wapens, nepartikelen en andere verboden middelen tegen te houden. Als ze een laptop tegenkomen zullen ze die soms controleren maar het is nou niet echt de reden dat ze daar staan.
Blijft off topic dit, edoch: Als 's morgens de vluchten uit de VS binnenkomen staan ze heus wel actief te letten op de verhouding tussen bagage en het aantal mensen dat erbij loopt. Inderdaad om te checken of mensen daar niet lekker goedkoop de koffer hebben volgegooid. Zelf ooit meegemaakt en de laatste keer mochten vrienden de koffer om die reden even openen.

• Hahn
Daedalus schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:19:
[...]

Kan, maar met 3500+ posts, is het voor de database ook wel fijn om een nieuw topic te starten :)
Is crisp het daar mee eens? In de HK zie ik topics met tienduizenden posts (zelfs één die de 100.000 is gepasseerd) en die werken ook nog prima.

• Bekos
Tha BasZ schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:43:
[...]

Yupe ik weet van Ogone kan...

Maar zie de combi met een MacBook Air nog even niet...
Kunnen betalen met Ogone bij de aankoop van een nieuwe machine?

De enige opties waren nu via Credit Card, financiering of een overschrijving. Ogone kan die overschrijving perfect vervangen.

• cerberusss
Bekos schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:28:
Na lang twijfelen zonet een Macbook Air i5 256GB 8GB besteld.
Nice... nog een case erbij gekocht?

Ik wilde niet teveel uitgeven, en heb die met 128 GB gekocht. Maar dat is errrg krap met een bescheiden verzameling games, muziek en foto's. Dus goeie keus, die 256 GB.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Zat inderdaad zelf ook te denken aan de 128GB versie, maar vanwege mn foto-hobby toch maar iets langer gespaard en toch maar voor de 256GB (i5/8GB) - versie gegaan.

Geen spijt gehad van die keuze in ieder geval !!

• DwightKSchrute
Tha BasZ schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:38:
Zat inderdaad zelf ook te denken aan de 128GB versie, maar vanwege mn foto-hobby toch maar iets langer gespaard en toch maar voor de 256GB (i5/8GB) - versie gegaan.

Geen spijt gehad van die keuze in ieder geval !!
Heb je dan niet meer aan een externe harde schijf van 1TB? Lijkt me niet dat 128gb extra dan heel veel doet. Ik heb met die gedachtegang juist gekozen voor 128gb.

• Daan_
  • Laatst online: 19:31

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf zit ik denken aan een upgrade van mijn MBA 13 (2011), maar twijfel toch echt sterk om toch te gaan kiezen voor een rMBP 13. Mede omdat ik beeldscherm voor mijn fotografie hobby wat minder vind van mijn huidige Air13. En ik zelf geen extern beeldscherm gebruikt enkel de laptop. De iMac heeft pand al verlaten, aangezien ik deze nooit gebruik en laptop aan beeldscherm hangen is ook geen optie, aangezien ik uit ervaring al weet dat ik dit niet ga gebruiken.

Nu blijf ik toch nog beetje twijfelen Air of Pro met Retina.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

DwightKSchrute schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:31:
[...]

Heb je dan niet meer aan een externe harde schijf van 1TB? Lijkt me niet dat 128gb extra dan heel veel doet. Ik heb met die gedachtegang juist gekozen voor 128gb.
Natuurlijk mijn grote foto-collectie op wel meer TB's extern staan.
Maar foto's van recente shoots die wil ik graag bij me hebben...
Plus wil dan ook niet slepen met externe hdd's or so.

(256GB versie schijnt ook sneller te zijn dan de 128GB versie)

Kreeg korting, moet een tijdje met deze Air doen en het geld was "beschikbaar" dus tsja...

• Bekos
Voor mij was 128GB niet echt een optie.
Ik ben van plan om toch minstens twee VM's voor regelmatig gebruik, (een deel van) mijn muziekcollectie en mijn huidige projecten er op te zetten. Met wat geluk zou dat misschien passen op 128GB maar met 256GB hoef ik me daar niet druk over te maken.

Je kunt die data allemaal op een externe schijf zetten maar het concept van portabiliteit valt in mijn ogen een beetje weg als je constant extra zaken moet beginnen meeslepen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bekos op 02-09-2013 16:34 ]

• jhesse
  • Laatst online: 06-11 17:40
Ik sta op het punt om een macbook air 13' te halen alleen sta nog voor een dillema.

Ik wil de standard versie uitbreiden met:
1. i7 processor
2. 8gb ram
3. beide

Na http://anandtech.com/show...i5-4250u-vs-core-i7-4650u te hebben gelezen denk ik erover na om toch voor alleen de i7 te gaan.

De air wordt puur gebruikt voor school ( word/excel ) en geen foto of videobewerking.

Wat is wijsheid?

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:07
jhesse schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:03:
Ik sta op het punt om een macbook air 13' te halen alleen sta nog voor een dillema.

De air wordt puur gebruikt voor school ( word/excel ) en geen foto of videobewerking.

Wat is wijsheid?
Gewoon de standaard versie? de i5 is snel zat voor word/excel zeker als je er geen foto en videobewerking op doet, 4GB is dan ook genoeg. Het extra geld steken in mooie/handige randapparatuur of gewoon sparen voor je volgende grote aankoop?

• Hahn
Als je inderdaad echt alleen maar Word en Excel gaat gebruiken, dan is wijsheid om niks te upgraden. Ik werk op school op een i5 met 4GB MacBook Air uit 2011 en daar kan ik ook prima op fotobewerken. En zelfs videobewerken doe ik er wel eens op (is niet ideaal, maar het gaat).

Dus dan heb jij echt geen i7 en/of 8GB nodig om letters in Word tevoorschijn te toveren op een model die 2 jaar nieuwer is ;)

• jhesse
bedankt voor de tips ik neem ze mee in overweging.
Als je de keuze had om 1 uitbreiding te doen wat zou het dan zijn?

• Scrtz
Misschien een grotere SSD voor meer opslag, maar ook dan is het maar net de vraag, ga je dit gebruiken? en heb je dit dus wel nodig?

• jhesse
Betwijfel of ssd groter moet, ik gebruik een externe hdd voor dataopslag

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zou voor het RAM gaan...

You don't need eyes to see, you need vision

• UltraSub
  • Laatst online: 01-11 17:25
Lekker voor RAM gaan, i5 is zat snel genoeg. SSD naar 256 is geen luxe. Alles kan, maar het gaat wel een stukje makkelijker (en ook ik heb alles extern staan, behalve iPhoto) ;)

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:59

RBH

jhesse schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:03:

Ik wil de standard versie uitbreiden met:
1. i7 processor
2. 8gb ram
3. beide

Na http://anandtech.com/show...i5-4250u-vs-core-i7-4650u te hebben gelezen denk ik erover na om toch voor alleen de i7 te gaan.

Wat is wijsheid?
Ik sta ook op het punt om een nieuwe Air te bestellen, maar ik doe wél aan fotobewerking (Photoshop, Lightroom) en ik denk zelfs niet de i7 nodig te hebben. Zou als ik jou was lekker de standaard i5 met 8GB RAM nemen.

Daar ga ik iig voor. Wat ik kon vinden aan ervaringen en vragen in dit topic lijkt het mij iig snel zat voor mij. (Of ik moet een andere mening over het hoofd gezien hebben)

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-11 22:00
Een i7 is echt niet nodig, wil je echt snelheid moet je zowieso niet voor een ULV processor gaan. De i5 is echt meer dan voldoende voor school fotobewerking, licht video bewerking wat 3d spul. 8Gb ram is leuk, maar niet echt noodzakelijk. Wat ik absoluut wel zou doen is de 256 gb ssd. 128 is zo ontzettend krap en zeker met wat films muziek en foto's erop is de kleine ssd zo vol.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
iemand ervaring dat de webcam niet werkt met flash op websites?

heel soms heb ik geluk dat hij werkt, maar 9 van de 10 keer blijf ik een wit scherm houden.

• Dennischo
  • Niet online
Mijn vriendin heeft een Macbook Air uit 2012. Deze is ondertussen ongeveer 9 maanden oud. Haar battery capacity is nog maar 81% van het originele capaciteit. Ze heeft nu een afspraak gemaakt voor zaterdag om langs te gaan bij de Genius Bar. Officieel ruilen ze pas in bij 80%, gaan ze moeilijk doen met 1% verschil? Iemand ervaring hier mee? :)

Anders een keer flink ontladen en ze zit zo op de 80% :')

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:59

RBH

RBH schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:57:
[...]

Ik sta ook op het punt om een nieuwe Air te bestellen, maar ik doe wél aan fotobewerking (Photoshop, Lightroom) en ik denk zelfs niet de i7 nodig te hebben. Zou als ik jou was lekker de standaard i5 met 8GB RAM nemen.

Daar ga ik iig voor. Wat ik kon vinden aan ervaringen en vragen in dit topic lijkt het mij iig snel zat voor mij. (Of ik moet een andere mening over het hoofd gezien hebben)
Nog even een update hierop: Heb vandaag een Air met 8GB RAM gekocht bij de Saturn. i5 bevindingen tot nu toe: snel zát.

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik wil mijn Macbook Pro (mid 2010, 2.4 GHz, 4gb ram) gaan verkopen en een Macbook Air 13 inch (8gb ram) aanschaffen. Is dit een verstandige keuze? En dan heb ik het over de snelheid van het apparaat in dagelijks gebruik (o.a. photoshop, beetje videobewerking, downloaden, iTunes, dvd'tje kijken, internetten etc).
Pagina: 1 ... 37 ... 53 Laatste