[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Je kan nu bij de Mediamarkt de nieuwe macbook air met 8 gb ram geheugen voor 1128 halen dit is een voorlopige aanbieding waar je normaal 1230 voor betaald op de apple website.

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Na een aantal dagen gelezen te hebben stap ik denk ik ook over op de nieuwe MacBook Air (13 inch). Deze zal mijn huidige MacBook Pro late 2011 vervangen. Een vraagje aan de bezitters van de nieuwe Air: Hoe bevalt de schermresolutie?

Verwijderd

@ Nipje

1440x900 is genoeg voor normaal gebruik, Je kan altijd nog een hoge resolutie scherm aansluiten voor het zware grafische werk.

• Nipje
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:23:
@ Nipje

1440x900 is genoeg voor normaal gebruik, Je kan altijd nog een hoge resolutie scherm aansluiten voor het zware grafische werk.
Goed om te horen :). Ik heb er zelf ook geen extra geld voor over om een retina macbook pro te bestellen. Er zal op mijn Air geen zwaar grafisch werk worden verricht. Enkel wat programmeerwerk en daarnaast een hoop tekst. Toch wil ik wel een tijdje vooruit kunnen met de air. Is een systeem met een i7, 8GB geheugen en 128GB SSD in dit geval een overkill in jullie ogen?

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Wel een mooie aanbieding bij Mediamarkt.
een 3 jaar verzekering tegen vallen/diefstal is 184 euro zag ik.

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-11 22:00
De scherm resolutie is prima! Heel goed om mee te werken. Komende vanaf een 1366x768 15" laptop is het echt lekker scherp. Vergeet niet dat de 13" rMBP 1280x800 aan werkruimte heeft als je het scherm als echt retina gebruikt. Dat kan je natuurlijk aanpassen, dan heb je veel ruimte. Hoewel ik me afvraag of het niet onwerkbaar klein wordt als je de volledige resolutie van het paneel gebruikt.

Helaas heeft de MBA wel een TN paneel. Een goed paneel (best prima mbt kleur en kijkhoeken), maar je merkt dat je vooral de verticale kijkhoek klein is. een rMBP heeft IPS dus is natuurlijk niet alleen qua resolutie superieur, maar kleur weergave en kijkhoeken zijn ook een stuk beter.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Verwijderd

Nipje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:26:
[...]

Goed om te horen :). Ik heb er zelf ook geen extra geld voor over om een retina macbook pro te bestellen. Er zal op mijn Air geen zwaar grafisch werk worden verricht. Enkel wat programmeerwerk en daarnaast een hoop tekst. Toch wil ik wel een tijdje vooruit kunnen met de air. Is een systeem met een i7, 8GB geheugen en 128GB SSD in dit geval een overkill in jullie ogen?
Ik zou wel voor de 8 GB gaan er zit alleen niet veel verschil tussen de i5 en de i7 dit komt omdat beide processoren dual-core zijn het verschil is dat de i5 een clock speed heeft van 1.3 met een turbo boost tot 2.6 terwijl de i7 komt met een 1.7 met een turbo boost tot 3.3 het verschil is 30% http://ark.intel.com/compare/75028,75114

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
MBA mist alleen nog een IPS scherm. Hoewel het TN scherm best oké is, zou ik er nu geen 1100+ euro voor over hebben.

• Nipje
Freakster86 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:03:
MBA mist alleen nog een IPS scherm. Hoewel het TN scherm best oké is, zou ik er nu geen 1100+ euro voor over hebben.
Is het zo erg dan met dat scherm? =X. Zet me weer sterk aan het twijfelen..

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:54

Trackerfire

BTC HODLER

Heb hem zelf binnen gekregen 2 weken terug. Iedereen die hem ziet zegt, wow! Wat een scherp en mooi scherm... dus dat valt wel mee. Je werkt toch nooit links of rechts van je scherm. Staat altijd recht voor je. Snap niet waarom mensen hiermee kunnen zitten hoor...

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Nipje
Trackerfire schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:14:
Heb hem zelf binnen gekregen 2 weken terug. Iedereen die hem ziet zegt, wow! Wat een scherp en mooi scherm... dus dat valt wel mee. Je werkt toch nooit links of rechts van je scherm. Staat altijd recht voor je. Snap niet waarom mensen hiermee kunnen zitten hoor...
Exactly, helemaal mee eens. Maar uit de bovenstaande reactie leek het wel alsof het een verschrikkelijk scherm is.. Kon ik me dus ook al helemaal niets bij voorstellen.

Bedankt voor je reactie! Ik ga aan het bestellen :).

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Het scherm is niet slecht nee, maar in de huidige IPS trent zou ik geen TN laptop meer kopen. That's all. Maar je doet uiteraard geen miskoop ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-11 12:18
Mwa, ik heb hier 2 IPS-panelen (Dell 2713 en Dell 2311) en ik vind m'n MBA er amper tot niet voor onderdoen eigenlijk. Op het gebied van TN-panelen heb je niks beters dan wat er in de MBA zit en het komt heel goed in de buurt van IPS-panelen.

The devil is in the details.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09

Ethirty

Who...me?

Er is wel wat kleurverschil als je de verticale kijkhoek bekijkt. De notificatiebalk van nieuwe berichten onderaan een topic wordt meer oranje dan groen. Dus voor kleurechtheid zou ik de MBA niet aanraden. Maar overall is het echt een super laptop met een prima scherm voor al het andere wat je met een laptop kan doen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

TN paneel van de air blijft nog steeds bij de betere TN panelen, maar het blijft een TN paneel. IPS is de nieuwere technologie, maar ik zou de air er niet voor laten staan. Je kan immers de aankoop van een laptop blijven uitstellen, er zit steeds wat beter in de pipeline.

En het blijft een fantastisch snelle laptop, iedereen die ik ken verbaast zich daar over. Zelfs mensen die andere macboks met SSD's hebben van vorig jaar enz. Op 15 seconden is dat spel opgestart en ben je aan het werk. En natuurlijk mooie batterijduur. Ik ken eigenlijk niemand die niet positief was over de Air.

I'll do what I can, but expect very little.

• MenN
Het scherm is ook goed, Apple stopt echt een van de beste TN panelen in de air's en is nog altijd vele malen beter dan het gros van de laptops. Maar als je objectief kijk is een IPS scherm gewoon beter.

In het dagelijkse gebruik zal je nooit denken wat een slecht scherm. Ik swich veel tussen mijn iPad 3 met retina scherm en de Air en ik heb echt niet zo iets van k** dit kan gewoon echt niet. Als je geen kleur kritische dingen doet waar veel vanaf hangt heb je echt niet een retina scherm nodig.

De retina macbooks hebben een beter scherm, zoveel is duidelijk. Maar dan hebben we het wel over een dikke 400 euro verschil. En nu de Pro's geen Haswell hebben is de Air wel een zeer aantrekkelijke machine.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Nipje
Bedankt voor alle informatie over het paneel. Ik laat de air er dan ook maar niet voor staan. De Pro's krijgen vast dit jaar ook nog de Haswell CPU's, maar de systemen zijn een stuk duurder dan de airs. Daarnaast heb ik de extra power ook gewoon niet nodig voor enkel wat programmeerwerk en tekstverwerking.

Laatste vraag die over blijft is: i5 of i7. Jullie zullen zeggen dat voor de bovengenoemde werkzaamheden de i7 niet nodig is. Ik koop hem echter wel een beetje op de toekomst. Wil er weer een tijd mee vooruit :).

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:54

Trackerfire

BTC HODLER

Nipje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:52:
Bedankt voor alle informatie over het paneel. Ik laat de air er dan ook maar niet voor staan. De Pro's krijgen vast dit jaar ook nog de Haswell CPU's, maar de systemen zijn een stuk duurder dan de airs. Daarnaast heb ik de extra power ook gewoon niet nodig voor enkel wat programmeerwerk en tekstverwerking.

Laatste vraag die over blijft is: i5 of i7. Jullie zullen zeggen dat voor de bovengenoemde werkzaamheden de i7 niet nodig is. Ik koop hem echter wel een beetje op de toekomst. Wil er weer een tijd mee vooruit :).
Als je het geld ervoor over hebt, gewoon doen ;) voor het bovenstaande werk is het niet persé nodig, maar mocht je wat flexibeler willen zijn naar de toekomst toe en je hebt het geld ervoor, waarom niet. Voor mij gaat zelfs photoshop als een razende rakker nu en heb een i5/8GB/256GB. Zou voor het minieme verschil persoonlijk niet upgraden naar een i7.

Succes ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 17-07-2013 17:04 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Als je gamen meeneemt hoef je ook niet te kiezen voor de i7, dat wordt op de air alsnog gelimiteerd door de gpu (in de meeste gevallen) en die zijn voor beide cpu's identiek.

Zelf zou ik momenteel voor de i5 gaan vanwege de vrij hoge prijsverhoging bij de i7. Als de meerpijs van de i7 tussen de 50-100 euro zat zou het al een stuk interessanter worden.

• MenN
Persoonlijk had voor mij de i7 ook niet echt voordelen. Ik doe wat programmeer en grafisch werk, wel heb ik voor de 8gb aan ram gekozen. Ik denk dat meer ram een grotere impact heeft op de prestaties van de laptop dan de iets snellere processor.

En als je echte top performance zoekt, dan gaat de i7 ULC ook niet bieden wat je zoekt dan moet je eerder gaan kijken naar desktops quad core i7's.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Precies, de I7 heeft zelden een toegevoegde waarde waarvoor de meeste mensen een Air gebruiken.

39

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

warcow schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:11:
Als je gamen meeneemt hoef je ook niet te kiezen voor de i7, dat wordt op de air alsnog gelimiteerd door de gpu (in de meeste gevallen) en die zijn voor beide cpu's identiek.

Zelf zou ik momenteel voor de i5 gaan vanwege de vrij hoge prijsverhoging bij de i7. Als de meerpijs van de i7 tussen de 50-100 euro zat zou het al een stuk interessanter worden.
Helaas is het bruto prijsverschil van Intel al iets van €140 dus dat zit er niet in.

Anandtech heeft een mooi artikel over de verschillen tussen de i5 en de i7 Air. Laatste is inderdaad wat krachtiger bij zware taken en volle belasting, maar dat gaat wel ten koste van batterij duur. Voor normaal gebruik volstaat voor de meesten de i5.

[ Voor 0% gewijzigd door Ethirty op 17-07-2013 18:48 . Reden: Dikke vingers typo ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Verwijderd

Ik heb sinds een week een Macbook Air en het lijkt alsof hij het geluid automatisch aanpast ofzo. Soms hoor je het geluid een stuk harder, wanneer bijvoorbeeld iemand iets harder gaat praten in een filmpje. Dit terwijl het volume van de Air gelijk blijft. Iemand anders die dit ook is opgevallen?

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik dacht eerst dat het aan de film lag die ik aan het kijken was. Maar ik merkte het ook met muziek, weet zeker dat dit met mijn oude pro niet het geval was.

Mijn eerder genoemde Wi-Fi-probleem was overigens opgelost met een nieuwe router. Gelukkig maar, want ik wil dit apparaat toch echt niet missen. Afgelopen weekend voor het eerst filmpje gemaakt met iMovie en dit ging zonder problemen.

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11 11:39
Op het apple forum wordt over dat " volume fluctuation " probleem steen en been geklaagd. Het is een softwarematig probleem. Je kan het bijvoorbeeld verhelpen door voor een paar euro " boom " te kopen, een applicatie in de appstore die ervoor zorgt dat het geluidsniveau constant blijft. Uiteindelijk zal er wel een fix voor komen...

Zie voor meer info: https://discussions.apple.../5120972?start=0&tstart=0

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Trackerfire schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:14:
De meeste mensen zijn dan ook een TN panel gewend en dus ook de hoeveelheid kleuren die het produceert. Als je een tijdje met IPS werkt dan is het verschil aardig merkbaar (op een TN scherm zie je amper die lichtjes onder de apps in het dock, op een IPS zijn ze duidelijk te zien). Er zijn er die dan zelfs wat last van hun ogen krijgen omdat het wat inspannender lijkt te zijn doordat er op een TN minder kleuren aanwezig zijn. Het scherm an sich mankeert niets aan, of ie nou van LG, Samsung of dat AUO komt. Een IPS panel is gewoon wat mooier en fijner om naar te kijken. Bij de 13" MBP Retina heb je dan ook nog eens scherpere letters of ze nou klein of groot zijn. Dat draagt ook bij aan een wat prettiger kijkervaring.

Kortom, kijkhoeken zijn hier niet het probleem. Het gaat om het complete kijkcomfort. Een fatsoenlijk scherm doet meer dan je denkt. En daar hoort dus ook een fatsoenlijke kleurweergave bij zoals dat van IPS.

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 18-07-2013 20:53 ]

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
i5 vs i7: heeft dat nog grote invloed bij virtualisatie? Of wordt dat verschil teniet gedaan door IO en Gfx? Jammer dat er geen 16gb in de air past trouwens, dat lijkt me wel wat.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:53

Apie!

Newer, better & confusinger

Voor virtualisatie is IO belangrijker dan de CPU, maar ik denk dat je voor de i7 meer moet kijken naar algehele wordload dan naar een specifieke toepassing zoals virtualisatie.

Ik heb gisteren een MBA besteld met een i7, 8GB geheugen en 512GB SSD. Batterylife is belangrijk als je echt mobiel aan de slag gaat en ik ga 'm wel elke (werk)dag meenemen, maar ik gebruik 'm straks meer op lokatie bij een klant en dan is er altijd wel een stopcontact in de buurt. Voor simpele zaken als mobiel internetten en mail heb ik een telefoon of tablet.

Ik ga de MBA o.a. gebruiken voor virtualisatie (o.a. WebSphere op AIX/Linux/Windows) en om memory dumps (<2GB) in te laden en te analyseren.

Heb ik een goede keuze gemaakt? Vast wel. Hier bij de klant werken we nu met een P4@3Ghz met 4GB geheugen en dat is freaking langzaam. Een half uur inladen van een dump (en langer!) is geen uitzondering en in sommige tools moet er daarna nog een analyse slag overheen. Doe dat maar eens keer drie voor dezelfde dump. Alles is sneller dan waar ik nu mee werk.
(En als je je afvraagt waarom ik een notebook koop omdat er bij de klant oude hardware staat: dat doe ik niet. Ik had sowieso een notebook nodig voor virtualisatie)

Heb ik de allerbeste keuze gemaakt? Om eerlijk te zijn.... don't know, don't care. Ik wilde eigenlijk een MBP met Haswell en andere upgrades, maar die is er nog niet :/ Totdat die er is ga ik de MBA uitproberen en misschien blijkt wel dat die meer dan genoeg is en komt er straks geen MBP in huize Apie!

Ik heb me er trouwens nog niet in verdiept, maar zijn er ook standaard virtualisatie benchmarks? Ik zie de virtualisatie vraag vaker voorbij komen namelijk, ook voor niet-Mac notebooks.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Gefeliciteerd, Apie, eigenlijk wel een beetje jaloers hoor (512gb!), maar toch denk ik dat ik wacht op wat er in september komt. Het blijft een enorme berg met geld..

[ Voor 3% gewijzigd door RobV op 19-07-2013 12:17 ]

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:28
Voor degene die wifi issues hebben: de officiele patch is nu beschikbaar via software update (9to5mac)

• Apie!

Apie!

RobvdVeer schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:11:
Gefeliciteerd, Apie, eigenlijk wel een beetje jaloers hoor (512gb!), maar toch denk ik dat ik wacht op wat er in september komt. Het blijft een enorme berg met geld..
Thanks :) 't Is mijn eerst Mac. Wel eerder een iPod gehad, maar dat tel ik niet mee :+

Tja, die 512Gb...Ik heb al wel geleerd dat je beter te veel kunt hebben dan te weinig. In m'n huidige pc zit een 64Gb SSD. Dat heb ik toen zwaar onderschat. 256Gb is weer net op 't randje denk ik. Dus dan maar een maatje groter.

Blown past falling sands

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:11
(jarig!)
[b][message=40582727,noline]Ik heb gisteren een MBA besteld met een i7, 8GB geheugen en 512GB SSD. Batterylife is belangrijk als je echt mobiel aan de slag gaat en ik ga 'm wel elke (werk)dag meenemen, maar ik gebruik 'm straks meer op lokatie bij een klant en dan is er altijd wel een stopcontact in de buurt. Voor simpele zaken als mobiel internetten en mail heb ik een telefoon of tablet.

...

Heb ik de allerbeste keuze gemaakt? Om eerlijk te zijn.... don't know, don't care. Ik wilde eigenlijk een MBP met Haswell en andere upgrades, maar die is er nog niet :/ Totdat die er is ga ik de MBA uitproberen en misschien blijkt wel dat die meer dan genoeg is en komt er straks geen MBP in huize Apie!
Ik heb de afgelopen maandag eenzelfde machine binnen gekregen en ik ben er erg over te spreken.
Ik ben voor de 512GB gegaan zodat ik met een gerust hart Bootcamp kan gebruiken zonder al te veel risico dat ik te weinig ruimte over hou.

Jammer genoeg is het me nog niet gelukt om met Parallels de bootcamp installatie te gebruiken in OSX, dat lijkt te komen omdat de Air gebruikt maakt van EFI om te booten (wel lekker vlot trouwens) en daar kan Parallels nog niet mee overweg...

Maar al met al een prachtige OSX / Windows 8 machine :-)

Als er een Haswell Macbook Pro 15" was geweest dan had ik die waarschijnlijk gekocht, maar ik had geen zin om tot oktober te wachten of om een bijna uitgefaseerde machine te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door GabberKooij op 19-07-2013 14:27 ]

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

• Apie!

Apie!

Heb je toevallig al een goed lock oplossing gevonden? Ik heb nu drie varianten gezien, maar vind ze alledrie niet je-van-het... (De Macbracket, de MacLocks Security case en Kensington SafeDock.)

En hoe lang duurde het voordat je MBA geleverd werd?

[ Voor 12% gewijzigd door Apie! op 19-07-2013 15:00 ]

Blown past falling sands

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:11
(jarig!)
Apie! schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:59:
Heb je toevallig al een goed lock oplossing gevonden? Ik heb nu drie varianten gezien, maar vind ze alledrie niet je-van-het... (De Macbracket, de MacLocks Security case en Kensington SafeDock.)

Ik heb geen lock oplossing gezocht.

De bestelling had ik op donderdag 4 juli gedaan en maandag de 15e kwam hij binnen

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 19:15
Ik heb nu al drie dagen mijn MBA en ben echt heel tevreden met de battery life. 3 avonden surfen en vanochtend pas aan de lader gehangen :)

Overigens valt me echt op hoe weinig software ik nog installeer!

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Apie! schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:59:

Ik heb voor mijn MBA 11" de PNY lock gekocht. Zoals ieder slot bedoelt om te vertragen. Kijk elders op het forum voor de discussie over sloten.

http://www.takeitnow.nl/beveiliging_/pny/P-TSAL1-RB/6987377/

• Quinten
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zijn er mensen die last hebben van de ventilator die constant draait? Ik heb een Macbook Air 2013 editie sinds 9 juli en ben er zeer tevreden over, tot vandaag. Bezig met wat standaard programma's toen opeens de ventilator zich duidelijk liet horen (eerste keer dat dit gebeurt). Eerst met de gedachte, oh hij zal het wel wat warm hebben totdat ik iStats opstart en zie dat er eigenlijk niks op het 'oog' lijkt waarom de ventilator zou moeten draaien. Wat ik heb gedaan:

- SMC Fan Control gedownload en gekeken of ik handmatig de ventilator lager kon zetten: niet mogelijk
- Macbook helemaal afgesloten en even uitgelaten voor 15 tot 20 minuten: niks geholpen
- Activiteitenweergave gestart, zie screenshots, niks dat veel van de CPU vraagt
- Alle processen afgesloten, via CMD + Option + Escape: niks geholpen
- SMC gereset: niks geholpen
- Batterijduur is gewoon normaal, lekker lang zoals het hoort
- Temperatuur van de CPU komt niet boven de 50 graden
- Normaal draait de ventilator op zo'n 1200 rpm

Wat wel opvalt is als ik via iStats het profiel op default zet, dat de ventilator tijdelijk (zo'n 5 seconden) normaal is (1200 rpm) en daarna weer omhoog schiet naar 3500 rpm.

Zie ook screenshots:

http://oi43.tinypic.com/jl2zgi.jpg
http://oi41.tinypic.com/zx9lpw.jpg
http://tinypic.com/view.php?pic=30j2pvb&s=5

Ik weet dat het vandaag warm is, maar ik zit in een koele ruimte met een kamertemperatuur van 25 graden. Ook heb ik research gedaan, wat ik weet is dat oudere Macbook Air's hier veel last van hadden maar met het 2013 model ben ik het nog niet tegen gekomen. Het lijkt wel alsof 3500 rpm 'standaard' is ingesteld als minimum ventilator snelheid. Heel apart.

Jullie nog suggesties?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Misschien dat een van de tooltjes daar voor zorgt? Ik heb mijn fan de afgelopen weken volgens mij helemaal nog nooit gehoord. Heb mijn oor er al een paar keer aan gehouden om te zien of hij überhaupt wel draait. Laptop wordt lauw warm tot warm (maar niet heet), zelfs met 10 tabbladen en een Windows 7 machine in Fusion (regelmatig en langdurig >30% CPU) en de kamer waar ik zit is een groot deel van de dag 27 graden.

#team_UTC+1

• Quinten
  • Niet online
Ik heb een volledige reinstall gedaan van Mountain Lion. Morgen ga ik testen of het opgelost is. Bovenstaande had ik dus ook, draaide alles lekker in combinatie met Parallels Desktop coherence mode Windows 8 en Office 2013. Daarnaast hier en daar wat programma's maar niet in de overdreven manier. Toch vandaag begon die opeens constant te draaien. Morgen maar even kijken met een schone lei. Tijdens de installatie draaide de ventilator wel constant.

Wat mij wel opviel was in de Diagnostic mode dat de ventilator draaide zoals altijd (onhoorbaar), zelfs in Safari toen ik een case aanmaakte. Aan de hand daarvan maar nog eens voor de zekerheid een SMC reset gedaan, helaas niks geholpen..

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Van ventilatoren heb ik geen last, nu ik dit lees stel ik me de vraag, "heeft een MBA een ventilator" ?

En bij verlenging eigenlijk elke Apple computer. Waar ik bij een Intel device soms eens een fan hoorde is het bij een Apple device nooit opgevallen....

You don't need eyes to see, you need vision

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ja, er zit écht een ventilator in. De exhaust zit aan de achterkant tussen het scharnier ;)

Maar omdat Apple ULV's gebruikt in de air is de warmte ontwikkeling erg beperkt en de body zelf werkt ook deels als koeling. Als ik dat vergelijk met mijn werklaptop die je hoort vanaf het moment dat je hem aanzet en alleen maar meer herrie gaat maken naar mate je wat doet :X

Mijn Mini hoor je de fan ook nauwelijks van als je hem flink aan het werk zet, maar je voelt wel de warmte in de body en aan de achterkant.

Het zou ook aan het fan design kunnen liggen. In de rMBP zitten bijvoorbeeld asymetrische bladen die een minder irritant geluid produceren dan traditionele fans (althans zo brengt Apple het, geen persoonlijke ervaring mee). Misschien zit hetzelfde design fan ook in een Air?

#team_UTC+1

• Quinten
  • Niet online
Het is opgelost, geen idee waar het nu aan lag. In ieder geval draait de fan nu op 1200 rpm en daardoor onhoorbaar. Hopelijk komt het niet meer terug.

• MenN
De Macbook Air is inderdaad een lekker stille machine, maar puur uit nieuwsgierigheid heb ik het iStat Pro widget op mijn dashboard gezet, maar er valt me iets op.

Als je kijkt naar de temperaturen sectie, kun je bij van alles en nog wat de temperaturen checken. Zo'n 7 plekken in de macbook, maar de cpu temp ontbreekt.

Nu blijkt dat niet alleen iStat pro de cpu temp niet laat zien, maar dat vele tooltjes niet in staat zijn de cpu temp van de 2013 macbook air uit te lezen.

heeft iemand van jullie wel een tooltje gevonden die dat kan?

• Nipje
Ik heb zojuist een MacBook Air met i7 en 256GB SSD besteld! Ben erg benieuwd naar de machine. Zijn er mensen die al te weinig hebben aan de 128GB SSD? Ik heb 256 eigenlijk genomen omdat ik bang was over de 128 heen te gaan, maar nu ik er over na denk is 128 al aardig veel :').

i7 zodat ik er weer een flinke tijd mee vooruit kan. Hij vervangt een oudere MacBook Pro :).

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11 15:59
Nipje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:02:
Ik heb zojuist een MacBook Air met i7 en 256GB SSD besteld! Ben erg benieuwd naar de machine. Zijn er mensen die al te weinig hebben aan de 128GB SSD? Ik heb 256 eigenlijk genomen omdat ik bang was over de 128 heen te gaan, maar nu ik er over na denk is 128 al aardig veel :').

i7 zodat ik er weer een flinke tijd mee vooruit kan. Hij vervangt een oudere MacBook Pro :).
Ligt er maar net aan wat je er mee doet. Heb een deel van mijn iPhoto library op mijn 128GB 2011 staan, iTunes library á ~30GB en wat programma's. Al met al heb ik nu zo'n ~25GB vrij.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-11 13:45

Grin

Ride si sapis.

Dit weekend een MBA geïnstalleerd voor een vriend (hij is nieuw @ Apple/OS X).
Na installatie van Office 2011, het binnenhalen van zijn e-mail en andere zaken/kleine programma's zit hij rond de 100GB vrij.
Voor mijzelf vind ik dat te weinig omdat ik graag wat films/series meeneem en heb daarom gelukkig gekozen voor de 256 GB. Volgens mij volstaat de 128 GB ruimschoots bij normaal gebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door Grin op 22-07-2013 19:21 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Met 128GB had ik nooit 2 virtual machines (~110GB) kunnen draaien en nog een beetje normaal ruimte overgehouden. Ligt er maar net aan wat je gaat doen.

#team_UTC+1

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb naast mijn iPhoto lib van 10gb een xcode omgeving staan en eigenlijk verder niets bijzonders.. Krap 30gb over.. Geen ruimte meer voor een VM helaas, maarja in 2011 hadden ze niet groter dan 120gb.

Tijd voor een dikke cleanup. Met disk inventory kan ik alleen de grote files vinden. Iemand suggesties voor cleanups? (Logs etc)

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Misschien domme vraag, maar hoe kun je deze twee accessoires gelijkertijd gebruiken:
- Belkin Mini DisplayPort-naar-HDMI-adapter
- Apple Thunderbolt-naar-Gigabit Ethernet-adapter
Ze gaan namelijk beide in je thunderbolt poort, maar daar is er maar 1 van. Dus als je een extern scherm wilt, kun je niet gebruik maken van de ethernet adapater?

x

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jaspur schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:19:
Misschien domme vraag, maar hoe kun je deze twee accessoires gelijkertijd gebruiken:
- Belkin Mini DisplayPort-naar-HDMI-adapter
- Apple Thunderbolt-naar-Gigabit Ethernet-adapter
Ze gaan namelijk beide in je thunderbolt poort, maar daar is er maar 1 van. Dus als je een extern scherm wilt, kun je niet gebruik maken van de ethernet adapater?
Nee, die kan je op een Air niet tegelijk gebruiken, maar je kan wel gewoon de USB-ethernet adapter nemen! Dan ben je wel beperkt tot 100mbit in plaats van gigabit. Maar je houdt dan je Thunderbolt poort vrij voor een videokabel. Ten koste van een USB poort, dat dan weer wel, maar daar heb je er toch twee van.

Of een retina MacBook Pro nemen... Die hebben HDMI en bovendien ook nog eens 2x miniDP/Thunderbolt poorten.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 22-07-2013 21:10 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Of een Thunderbolt scherm nemen. Kost iets meer maar dan hoef je ook geen extra dongels meer te hebben want ethernet zit er ook al in :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• repsaj
GekkePrutser schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:08:
[...]

Nee, die kan je op een Air niet tegelijk gebruiken, maar je kan wel gewoon de USB-ethernet adapter nemen! Dan ben je wel beperkt tot 100mbit in plaats van gigabit. Maar je houdt dan je Thunderbolt poort vrij voor een videokabel. Ten koste van een USB poort, dat dan weer wel, maar daar heb je er toch twee van.

Of een retina MacBook Pro nemen... Die hebben HDMI en bovendien ook nog eens 2x miniDP/Thunderbolt poorten.
Ok, dus toch. Dan wacht ik wel eventjes op de Retina Cinema Display, een ProRetina vind ik te zwaar :-p Want 200Mbit/s glasvezelverbinding over usb bij m'n MB Air 2010 loopt nou niet bepaald op rolletjes.

x

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:44

RnB

Of je koopt een dock?

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Of een Thunderbolt scherm nemen.
Beetje spijtig dat er geen USB 3 in zit (alleen 3x 2.0). Maar dat is echt het enige minpuntje!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
niks

[ Voor 99% gewijzigd door Roobje op 22-07-2013 23:36 ]

• repsaj
Waarom is er alleen op de Apple website de i7 te bestellen van de 3"?

x

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Op de 13" bedoel je neem ik aan?

Hier gewoon een standaard i5 te zien hoor!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10 06:46
Tha BasZ schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:19:
Op de 13" bedoel je neem ik aan?

Hier gewoon een standaard i5 te zien hoor!
Ik denk dat hij bedoelt dat je alleen via de apple site een i7 kan bestellen en niet bij de media markt bijv.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

O zo...

@ A-Mac (waar ik mijn Air hopelijk binnenkort binnenkrijg) kon ik gewoon de i7 bestellen hoor...
Maar misschien bestellen zij hem zelf ook @ Apple website... ;)

• repsaj
offtopic:
Duurde lang Tha BasZ? Dixons gebeld, en die zeggen dat het 3 weken kan duren.

[ Voor 12% gewijzigd door repsaj op 23-07-2013 17:42 ]

x

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

A-Mac zei dat de levertijd rond de 2 weken was...
Besteld @ 10-7... dus verwacht morgen een telefoontje... ;)
(13" / i5 / 256GB / 8GB trouwens...)

Om toch nog een beetje on-topic te blijven ->

Heeft iemand al een mooie sleeve voor zn Air?
Ik zoek eigenlijk een soort van Crumper The Gimp die ik ook had voor mn MBP.
Ze hebben we iets van Crumpler maar dat is iets waar je de Air echt in doet en als hem gebruikt weer uithaalt.
Zoek dus iets een sleeve (geen case of zo) die er eigenlijk constant omheen zit (hufterproof gf).

Iemand een idee / suggestie?? :?

• Hahn
Tha BasZ schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:58:
'Rond de 2 weken' kan net zo goed 1 of 3 weken zijn dus. Als je er vanuit gaat dat je morgen (precies 2 weken later) gebeld wordt, is de kans des te groter dat je teleurgesteld wordt 8)7

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Vandaar de knipoog erachter... ;)
Ik wacht gewoon af, veel meer kan ik niet doen :)

Zou leuk zijn of course, maar denk eerder volgend weekend or so...

• Nipje
Bestel ik net lekker een 13" air met i7 en 256 GB, lees ik dat verwacht wordt dat mid september de mbp ook een update krijgt. Laat die 13" pro nou net zo duur zijn als de air die ik heb besteld :'(

• Hahn
Nipje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:46:
Bestel ik net lekker een 13" air met i7 en 256 GB, lees ik dat verwacht wordt dat mid september de mbp ook een update krijgt. Laat die 13" pro nou net zo duur zijn als de air die ik heb besteld :'(
Dan ben je alweer 2 maanden verder en MBP en MBA zijn geen vergelijkbare laptops.

Maar misschien kan je de order nog annuleren als je er echt mee zit...

• Nipje
Hahn schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:48:
[...]

Dan ben je alweer 2 maanden verder en MBP en MBA zijn geen vergelijkbare laptops.

Maar misschien kan je de order nog annuleren als je er echt mee zit...
Zit er niet echt mee hoor, maar als het qua prijs niet scheelt en de systemen even duur zijn maar toch even snel..

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Nipje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:46:
En waar lees je dat?

Zit zelf al tijden te kijken naar de air, maar hink ook nog op de gedachte om even te wachten tot de nieuw pro..

[ Voor 15% gewijzigd door reinsaddict op 24-07-2013 00:57 ]

• Nipje
De prijs van die instap 13" retina is rond de 1500 als het goed is.

• Hahn
Waar lees je dat er in september mogelijk een update komt, bedoelt 'ie.

• Nipje
Hahn schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:59:
Waar lees je dat er in september mogelijk een update komt, bedoelt 'ie.
Oh sorry, hier:
http://www.onemorething.n...-nieuwe-ipad-wel-op-tijd/

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:20
Je kunt trouwens elke Mac in elke uitvoering bestellen bij de MediaMarkt. Heb ik met de mijne ook gedaan (i7/8GB/256GB). Alleen duurt het wat langer, zo'n 3 weken.

• Nipje
Na wat research en op basis van dit artikel:

twijfel ik er toch over om mijn bestelling (macbook air i7, 8gb en 256 GB) te annuleren. Voor hetzelfde geld ~1600 euro zou je straks ook een instap 13" macbook pro moeten kunnen kopen. CPU zal dan sneller zijn en qua gewicht scheelt het echt bijna niks. De pro is tegenwoordig ook mega dun.

Denken meer mensen hierover na?

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Ja, ik zit preccies in hetzelfde schuitje. Heb niet a la minute een nieuwe nodig, dus ik heb de luxe te kunnen wachten. Toch vind ik het lastig om een weloverwogen keuze te maken.
Ik wil geen retina model eigenlijk. (gezien de vele problemen, http://9to5mac.com/2013/0...blems-in-every-dimension/ )

Mocht de non-retina pro een update krijgen naar haswell dan zou dat wel een mooi alternatief zijn.
En dan zou het gaan tussen een 13 MBA of een 13' MBP.
Echter ik vind nergens aanwijzingen dat de non-retina ook een upgrade naar haswell gaat krijgen.

• Nipje
reinsaddict schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:18:
Ja, ik zit preccies in hetzelfde schuitje. Heb niet a la minute een nieuwe nodig, dus ik heb de luxe te kunnen wachten. Toch vind ik het lastig om een weloverwogen keuze te maken.
Ik wil geen retina model eigenlijk. (gezien de vele problemen, http://9to5mac.com/2013/0...blems-in-every-dimension/ )

Mocht de non-retina pro een update krijgen naar haswell dan zou dat wel een mooi alternatief zijn.
En dan zou het gaan tussen een 13 MBA of een 13' MBP.
Echter ik vind nergens aanwijzingen dat de non-retina ook een upgrade naar haswell gaat krijgen.
Over de non-retina heb ik inderdaad ook niet veel kunnen vinden. Maar je zou toch ook zeggen dat Apple er wel voor zorgt dat de MacBook Air ook zijn voordelen zal behouden? Anders koopt niemand de Air meer wanneer de Pro een update krijgt. Veel mensen zullen zeggen dat de draagbaarheid van de Air het grote voordeel is maar de 13" Pro is bijna net zo dun...

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Net een update binnengehaald die "zeldzame wifi problemen" zou moeten oplossen. hopelijk werkt het, want ik had in het kantoor waar ik het meest zat wel erg veel last van die zeldzame problemen..

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-11 20:25
Yalopa schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:42:
Net een update binnengehaald die "zeldzame wifi problemen" zou moeten oplossen. hopelijk werkt het, want ik had in het kantoor waar ik het meest zat wel erg veel last van die zeldzame problemen..
Worked fine for me! Had ook een plek waar ik geen verbinding kreeg, en dat ging nu in een keer goed!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Nipje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:54:

twijfel ik er toch over om mijn bestelling (macbook air i7, 8gb en 256 GB) te annuleren. Voor hetzelfde geld ~1600 euro zou je straks ook een instap 13" macbook pro moeten kunnen kopen. CPU zal dan sneller zijn en qua gewicht scheelt het echt bijna niks. De pro is tegenwoordig ook mega dun.

Enkele overwegingen:
-Laat de upgrade naar de i7 zitten. Heb je echt cpu kracht nodig omdat je cpu intensieve taken uitvoert? Pak de pro en/of retina. Kun je zonder? Dan zal je met een i5 ook prima vooruitkunnen en dan hou je het qua prijs een heel stuk interessanter.

-Qua gewicht scheelt het toch 300 gram. Hoeveel dat is voor jou dat is geheel subjectief natuurlijk, maar niks zou ik het niet willen noemen.

-256 gb is ook een dure upgrade. De instapretina heeft 128gb nu. Heb je die upgrade meegeteld in de prijs?

Ik heb mijn bestelling nog niet geplaatst maar ik neig erg naar de Air. De retina is ook mooi, maar ik vind het prijsverschil erg fors en voor het dagelijkse werk kan ik prima zonder retina scherm als ik afga op mijn bevindingen in de winkel. Het scherm van de Air werkt al erg lekker en, ietwat kort door de bocht wellicht maar toch: als het scherm zó belangrijk is dan kom je hoogstwaarschijnlijk niet uit op een 13,3 inch laptop toch? Dan heb je wss toch wel een externe monitor oid staan.

• Nipje
bear87 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:58:
[...]

Enkele overwegingen:
-Laat de upgrade naar de i7 zitten. Heb je echt cpu kracht nodig omdat je cpu intensieve taken uitvoert? Pak de pro en/of retina. Kun je zonder? Dan zal je met een i5 ook prima vooruitkunnen en dan hou je het qua prijs een heel stuk interessanter.

-Qua gewicht scheelt het toch 300 gram. Hoeveel dat is voor jou dat is geheel subjectief natuurlijk, maar niks zou ik het niet willen noemen.

-256 gb is ook een dure upgrade. De instapretina heeft 128gb nu. Heb je die upgrade meegeteld in de prijs?

Ik heb mijn bestelling nog niet geplaatst maar ik neig erg naar de Air. De retina is ook mooi, maar ik vind het prijsverschil erg fors en voor het dagelijkse werk kan ik prima zonder retina scherm als ik afga op mijn bevindingen in de winkel. Het scherm van de Air werkt al erg lekker en, ietwat kort door de bocht wellicht maar toch: als het scherm zó belangrijk is dan kom je hoogstwaarschijnlijk niet uit op een 13,3 inch laptop toch? Dan heb je wss toch wel een externe monitor oid staan.
Ja je hebt ook gelijk. Ik heb de i7 omdat ik echt mijn pro vervang. Ik wil er de komende jaren voor mijn werk en studie mee vooruit kunnen. Wie weet wat ik er ooit nog mee moet doen :). Om ie reden is het voor mij wel handig om de i7 te pakken. Met de HDD heb je gelijk. Ik zat naar het 128GB model te kijken. Er komt nog wat bij voor 256 inderdaad.

• Apie!

Apie!

RobKJ schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:42:
Je kunt trouwens elke Mac in elke uitvoering bestellen bij de MediaMarkt. Heb ik met de mijne ook gedaan (i7/8GB/256GB). Alleen duurt het wat langer, zo'n 3 weken.
3 weken? De Apple site maakt me al een week lekker met een leveringstijd van maar een week. (i7/8GB/512GB)

Besteld 18 juli, 2013
Huidige locatie: Apeldoorn, GE NL
Historie: : Wordt bezorgd jul 25, 2013

Een weekje vanuit Shang Hai... Niet slecht Apple...niet slecht.
(Dus niet besteld bij de Media Markt, maar bij de Apple store)

Wel jammer dat we vanaf vandaag een neefje (2jr) te logeren hebben t/m zondag. Geen tijd om met m'n MBA te spelen waarschijnlijk.

Blown past falling sands

• Bekos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 15:09
Nipje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:54:

Jup, ik denk er ook aan om te wachten op de nieuwe pro. De enige problemen zijn de +€300 en het feit dat de nieuwe pro pas mid-september zou uitkomen terwijl ik er graag eind augustus mee aan de slag wil.

• Nipje
Bekos schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:53:
[...]

Jup, ik denk er ook aan om te wachten op de nieuwe pro. De enige problemen zijn de +€300 en het feit dat de nieuwe pro pas mid-september zou uitkomen terwijl ik er graag eind augustus mee aan de slag wil.
Ik wil er inderdaad ook eind aug mee aan de slag. Het blijven geruchten dat de nieuwe pro dan uit komt, niemand weet het zeker. Om die reden ga ik toch maar gewoon voor de air. Ook kost de pro met 256Gb weer bijna 200 euro extra. De air lijkt me verder een super machine!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Jasper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:01:
[...]

Worked fine for me! Had ook een plek waar ik geen verbinding kreeg, en dat ging nu in een keer goed!
same shit helaas. Is een echte show-stopper aan het worden.

• steffeh
  • Laatst online: 07-11 17:34
Vandaag ook m`n bestelde Macbook Air i5 128gb 8gb binnengekregen via de Apple Store. Was afgelopen maandag de 22e verzonden en vanmiddag ( de 25e ) al ontvangen. Ben er echt heel erg tevreden over, nu alleen nog even wennen om van Windows naar Mac te gaan. Vind het toetsenbord vooral heel erg fijn! En natuurlijk de super accuduur : )

• Apie!

Apie!

Ik ben de UPS pipo misgelopen...

/me gaat af...
<ups> Ik heb een pakje voor u waarvoor door u getekend moet worden.
<Apie!> Eh, ik sta nog in Apeldoorn en ik stap nu in de bus naar huis
<ups> wanneer bent u thuis dan?
<Apie!> over een uurtje...
<ups> ja, nee, dan ben ik alweer terug in Apeldoorn. Daar zit ons depot.
/me ...
<ups> lastig heh?
<Apie!> eh ja...

:')

Als hij me nou een uur vantevoren had gebeld dan had ik er nog op tijd kunnen zijn, maar niet als ie al om 16.00u voor m'n deur staat. Waarom komt UPS toch altijd overdag als mensen aan het werk zijn?

Jammer, maar goed, ik heb toch geen tijd nu ik twee van die jochies heb rondlopen. Ach, heb ik meer tijd om een goede tas te vinden.

Ik heb de Acme Made 13"Skinny Sleeve trouwens al een paar dagen binnen en hij is groter dan ik had verwacht. Dus of hij is niet zo skinny, of de MBA 13"is groter dan ik me had ingebeeld :+

Blown past falling sands

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Tha BasZ schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:58:

Om toch nog een beetje on-topic te blijven ->

Heeft iemand al een mooie sleeve voor zn Air?
Ik zoek eigenlijk een soort van Crumper The Gimp die ik ook had voor mn MBP.
Ze hebben we iets van Crumpler maar dat is iets waar je de Air echt in doet en als hem gebruikt weer uithaalt.
Zoek dus iets een sleeve (geen case of zo) die er eigenlijk constant omheen zit (hufterproof gf).

Iemand een idee / suggestie?? :?
Vandaag kan ik hem ophalen...
Dus die 2 weken kloppen aardig! :9

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10 06:46
Apie! schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:23:

/me gaat af...
<ups> Ik heb een pakje voor u waarvoor door u getekend moet worden.
<Apie!> Eh, ik sta nog in Apeldoorn en ik stap nu in de bus naar huis
<ups> wanneer bent u thuis dan?
<Apie!> over een uurtje...
<ups> ja, nee, dan ben ik alweer terug in Apeldoorn. Daar zit ons depot.
/me ...
<ups> lastig heh?
<Apie!> eh ja...

:')

Als hij me nou een uur vantevoren had gebeld dan had ik er nog op tijd kunnen zijn, maar niet als ie al om 16.00u voor m'n deur staat. Waarom komt UPS toch altijd overdag als mensen aan het werk zijn?

Jammer, maar goed, ik heb toch geen tijd nu ik twee van die jochies heb rondlopen. Ach, heb ik meer tijd om een goede tas te vinden.

Ik heb de Acme Made 13"Skinny Sleeve trouwens al een paar dagen binnen en hij is groter dan ik had verwacht. Dus of hij is niet zo skinny, of de MBA 13"is groter dan ik me had ingebeeld :+
Bij UPS kan je keurig zien hoe laat ze ongeveer aan zullen bellen en als het zo'n probleem is, waarom laat je hem dan niet op je werk bezorgen?

• Nipje
Het lijkt me sterk maar heeft iemand misschien ervaring met de volgende hoes voor de 13" MacBook Air:

http://store.apple.com/nl...ty%3D13inchmacbookair&p=1

Het lijkt mij een erg fijne hoes maar ik zou graag wat ervaringen horen voordat ik deze bestel. Ik kan de hoes helaas niet bekijken in Amsterdam omdat hij daar niet op voorraad is.

• Hahn
Apie! schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:23:

Draai het eens om! Waarom werk jij toch altijd als de UPS een pakje wil komen brengen?

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 26-07-2013 12:50 ]

Verwijderd

Nipje schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:46:
Het lijkt me sterk maar heeft iemand misschien ervaring met de volgende hoes voor de 13" MacBook Air:

http://store.apple.com/nl...ty%3D13inchmacbookair&p=1

Het lijkt mij een erg fijne hoes maar ik zou graag wat ervaringen horen voordat ik deze bestel. Ik kan de hoes helaas niet bekijken in Amsterdam omdat hij daar niet op voorraad is.
Amsterdam heeft geen A-mac winkel zie ik anders had je daar eens kunnen kijken. De variant die zij verkopen is wel iets anders, de flap of hoe dat ding ook heet die de macbook dicht houd zit daar niet aan. Ik heb zelf de 11 inch versie en daar ben ik zeer tevreden over. Hij is mooi afgewerkt en past als gegoten.

• Nipje
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:48:
[...]

Amsterdam heeft geen A-mac winkel zie ik anders had je daar eens kunnen kijken. De variant die zij verkopen is wel iets anders, de flap of hoe dat ding ook heet die de macbook dicht houd zit daar niet aan. Ik heb zelf de 11 inch versie en daar ben ik zeer tevreden over. Hij is mooi afgewerkt en past als gegoten.
Maar wat ik me dan afvraag he, is of het niet erg is dat de macbook niet volleding kan sluiten. Er zit namelijk een stukje leer aan de binnenkant waardoor de klep nooit volledig naar beneden kan. Is dit wel goed voor de laptop? Ik kan me voorstellen dat dat niet ideaal is.

Verwijderd

Het kan geen kwaad voor zover ik weet, hij gaat ook gewoon in slaap stand als ik hem dicht klap. Het fijne eraan is dat je de MacBook gewoon in de hoes kunt laten zitten om te werken.

Het enige nadeel is dat hij wat rechter staat door de hoes.

• Nipje
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:00:
Het kan geen kwaad voor zover ik weet, hij gaat ook gewoon in slaap stand als ik hem dicht klap. Het fijne eraan is dat je de MacBook gewoon in de hoes kunt laten zitten om te werken.

Het enige nadeel is dat hij wat rechter staat door de hoes.
Het werkt inderdaad wel prettig. Wil er alleen wel zeker van zijn dat het het scharnier van de macbook (of wat dan ook) niet beschadigd.

Verwijderd

Nipje schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:07:
[...]

Het werkt inderdaad wel prettig. Wil er alleen wel zeker van zijn dat het het scharnier van de macbook (of wat dan ook) niet beschadigd.
Ik zou niet weten hoe, er wordt op geen enkele manier druk op het scharnier uitgeoefend. Ik heb hem er nu al een half jaar of zo er omheen zitten.

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 13:40
Ik heb bijna altijd dat mijn MacBook Air (mid 2013, i7, 8GB, 256GB) draadloos verbind met mijn nieuwe AirPort Extreme op 802.11n in plaats van 802.11ac.

Als ik Wi-Fi uitzet en vervolgens weer aanzet pakt 'ie wel 802.11ac met verzendsnelheid 867mbps.
Dit is wel irritant, iedere keer als ik wat meer bandbreedte nodig heb moet ik eerst Wi-Fi even uit- en aanzetten.

Onder vinden anderen dit ook? Zou hier een fix of lock beschikbaar voor zijn?
Online kom ik geen vergelijkbare gevallen tegen.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:28
SmoothVision schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:40:
Ik heb bijna altijd dat mijn MacBook Air (mid 2013, i7, 8GB, 256GB) draadloos verbind met mijn nieuwe AirPort Extreme op 802.11n in plaats van 802.11ac.

Als ik Wi-Fi uitzet en vervolgens weer aanzet pakt 'ie wel 802.11ac met verzendsnelheid 867mbps.
Dit is wel irritant, iedere keer als ik wat meer bandbreedte nodig heb moet ik eerst Wi-Fi even uit- en aanzetten.

Je hebt inmiddels de update geinstalleerd die klaar staat in de App Store? :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 13:40
Ja de update MacBook Air (mid 2013) Software Update 1.0 had ik al direct geïnstalleerd, maar bedankt voor de dubbel check :-)

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:28
SmoothVision schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:40:

Probeer eens je wifi netwerk voorkeuren aan te passen: System Preferences -> Network -> Wi-Fi -> Advanced. Sleep dan je 5ghz netwerk (AC) helemaal naar boven. Op deze manier wordt altijd dit netwerk gekozen als het binnen je bereik zit!

• Apie!

Apie!

Mahone schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:23:
[...]

Bij UPS kan je keurig zien hoe laat ze ongeveer aan zullen bellen en als het zo'n probleem is, waarom laat je hem dan niet op je werk bezorgen?
Bij UPS kon ik anders alleen zien dat ze 'voor het eind van de dag' zouden bezorgen. Daar kan ik helaas niet op plannen, en daarnaast kreeg ik 's ochtends op m'n werk pas een SMS van Apple dat het 'vandaag ging gebeuren'. Toen kon ik niet meer zomaar naar huis om daar op UPS te gaan zitten wachten.

Overigens vind ik op het werk laten bezorgen not done, als ingehuurde kracht al helemaal niet.

Anyway, vrijdag was m'n vriendin thuis en die heeft 'm in ontvangst genomen. Dankzij het logeetje heb ik er nog niet echt mee kunnen spelen, maar het eerste dat ik mezelf af mag leren is dat het geen touchscreen is. Dat zit er dankzij android zooo ingebakken....dat gaat nog wel even duren voordat dat er weer uit is :) Voor de rest zoek ik me nog het leplazerus naar hoe alles werkt, maar dat komt vanzelf wel.

De Skinny Sleeve is inderdaad niet zo skinny, eerlijk gezegd, maar voorlopig doet ie wat het moet doen: de MBA beschermen in m'n tas.

Blown past falling sands

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-11 10:20

Grudgie

PSN: Grudgie7

Net een eigenaar geworden van een nieuwe Mac Book Air! :

Nu wil ik graag van jullie weten wat zijn handige apps of programmas om te gebruiken?
Heb Chrome eral op zitten.

Zoek bijv. handige muziek speler.

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 20:23
Firefox! ;) Maar verder is daar een appart topic voor he.
Pagina: 1 ... 35 ... 53 Laatste