[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:05
(jarig!)
Belangrijke reden om voor de 256 ipv de 128GB versie te gaan is de snelheid van de SSD, voor de 128GB versie gebruiken ze een ander langzamer merk.
En persoonlijk zou ik dan bootcamp willen gebruiken en dan is wat groter ook geen overbodige luxe,

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Jinn schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:03:
Ik ben sinds een paar dagen ook de trotse eigenaar van een MBA 2013! Apparaat werkt prima en de batterij is werkelijk ridiculous!

Helaas wel het zelfde probleem als veel andere owners: Wi-Fi vliegt er af en toe ineens uit, en dat haalt je behoorlijk uit de work-flow. Vandaag al een keer of 3 ineens geen verbinding.

" Gelukkig " is dit relatief makkelijk opgelost door wifi uit/aan te zetten in de settings, maar voor een laptop van deze prijsklasse is het natuurlijk absurd dat dit niet goed werkt...
Dat heeft weinig met de prijsklasse te maken, zal wel worden opgelost met een firmware update, lijkt me geen hardwarematig defect toch?

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10 13:36
Zijn hier mensen die problemen met hun keyboard op een Air2012 ervaringen? Probleem is vooral dat het lijkt dat de toets beetje zit vast geplakt en een raar/ander geluid maakt dan de overige toetsen.

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11 11:39
bear87 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:50:
[...]

Dat heeft weinig met de prijsklasse te maken, zal wel worden opgelost met een firmware update, lijkt me geen hardwarematig defect toch?
Klopt. Het is meer gevoelsmatig dat je denkt: voor die prijs zou het toch in orde mogen zijn. En inderdaad, het lijkt op een probleem dat softwarematig op te lossen zou moeten zijn. Ik moet nog steeds zeggen dat het een heel fijn apparaat is <3

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48
GabberKooij schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:35:
Belangrijke reden om voor de 256 ipv de 128GB versie te gaan is de snelheid van de SSD, voor de 128GB versie gebruiken ze een ander langzamer merk.
En persoonlijk zou ik dan bootcamp willen gebruiken en dan is wat groter ook geen overbodige luxe,
Niet helemaal waar. 128GB is langzamer dan 256GB, maar niet om die reden. 512GB is ook sneller dan 256GB namelijk. ;)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 22:09

Ethirty

Who...me?

Safaci schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:55:
[...]

Niet helemaal waar. 128GB is langzamer dan 256GB, maar niet om die reden. 512GB is ook sneller dan 256GB namelijk. ;)
Volgens mij was er al geconstateerd dat de 128GB van Sandisk is en de 256/512 van Samsung. Helaas dus wel waar ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Verwijderd

ik heb een 128gb model maar daar zit gewoon een samsung in

Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/shard/s143/sh/fe27f0b8-74ef-42d8-b489-7ce588b5f5c6/fe2221126b2b6a1df18465ed54c769bb/deep/0/Screenshot%2024-06-13%2021:50.png

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik dacht dat er alleen in de Macbook Air 11" bij de 128GB SSD een tragere SSD zat en niet in de Macbook Air 13". Ik kan me natuurlijk vergissen. Diegene in de post boven mij, je hebt een 13" ?

[ Voor 17% gewijzigd door MTT op 24-06-2013 22:29 ]

Verwijderd

MTT schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:27:
Ik dacht dat er alleen in de Macbook Air 11" bij de 128GB SSD een tragere SSD zat en niet in de Macbook Air 13". Ik kan me natuurlijk vergissen. Diegene in de post boven mij, je hebt een 13" ?
Klopt ik heb de 13" met i7 en 8gb ram. Denk dat je gelijk hebt mbt de 11"

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Handig al die verwarring :/ Kan Apple niet gewoon 1 leverancier voor onderdelen kiezen? Liefst Samsung :P Met het scherm is het ook al zo onduidelijk.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ethirty schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:56:
Handig al die verwarring :/ Kan Apple niet gewoon 1 leverancier voor onderdelen kiezen? Liefst Samsung :P Met het scherm is het ook al zo onduidelijk.
99% van de mensen gaat niet uren naar een schermpje kijken om te zien of ze inderdaad last hebben van ghosting, want ja, ze hebben immers een LG scherm! :o Net zoals 99% van de mensen geen speedtests gaan doen om te kijken of hun SSD een 10MB/s lagere topsnelheid hebben. Wel interesseert het 99% van die mensen dat die laptop snel en altijd leverbaar is. Of de fabriek van LG nou onder water staat of wanneer Samsung het niet meer bij kan benen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Snap ik ook wel. Je koopt Apple ook mede omdat je je daar niet druk over wilt maken.

Maar we blijven hier toch nog tweakers. Je wilt toch stiekem de snelste met het beste scherm :P

#team_UTC+1

• Pexdex
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-10 09:42
Hallo,

Ik ben zelf ook van plan om een MBA 2013 aan te schaffen.
Ik denk dat ik voor de standaard i5 ga met 8GB RAM en misschien een grotere SSD.
Nu is mijn vraag hoe het zit met de fans in de MBA.
Maken de fans veel lawaai?
Zo ja wanneer maken ze dan lawaai?
Gebeurt dit alleen tijdens bijv. het spelen van games of gebeurt dit ook wanneer je een youtube video kijkt of een HD filmpje.

Ik ben van plan om hem ook op de bank en misschien in bed te gebruiken.
Is dit verstandig of word de MBA dan te warm en gaan de fans lawaai maken?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Pexdex schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:26:
Hallo,

Ik ben zelf ook van plan om een MBA 2013 aan te schaffen.
Ik denk dat ik voor de standaard i5 ga met 8GB RAM en misschien een grotere SSD.
Nu is mijn vraag hoe het zit met de fans in de MBA.
Maken de fans veel lawaai?
Zo ja wanneer maken ze dan lawaai?
Gebeurt dit alleen tijdens bijv. het spelen van games of gebeurt dit ook wanneer je een youtube video kijkt of een HD filmpje.

Ik ben van plan om hem ook op de bank en misschien in bed te gebruiken.
Is dit verstandig of word de MBA dan te warm en gaan de fans lawaai maken?

Alvast bedankt.
bij 99% van mijn gebruik van de MBA is hij volledig geruisloos.

Wanneer ik een spelletje speel (counter strike oid) slaan de fans meteen vol aan en blijven ze loeien totdat ik het spel afsluit.

Elke avond kijk ik in bed voetbalsamenvattingen of wat youtube filmpjes of een serie oid en blijven de fans ook volledig stil.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De uitgebreide review op Anandtech is beschikbaar.

Mooi artikel met tevens flink wat achtergrondinfo. De implementatie van WiFi AC in OSX blijkt een flinke bug in te zitten, waardoor de performance over AFS/SMB ver achter blijft. Opvallend ook hoe de performance van de nieuwe SSD onder bepaalde omstandigheden veel sneller is, maar onder andere omstandigheden juist trager dan de 2012 versie.

#team_UTC+1

• Pexdex
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:41:
[...]

bij 99% van mijn gebruik van de MBA is hij volledig geruisloos.

Wanneer ik een spelletje speel (counter strike oid) slaan de fans meteen vol aan en blijven ze loeien totdat ik het spel afsluit.

Elke avond kijk ik in bed voetbalsamenvattingen of wat youtube filmpjes of een serie oid en blijven de fans ook volledig stil.
Bedankt voor uw reactie.
Is dit ook het geval als u bijvoorbeeld gedownloade films in full HD bekijkt?
of begint de fan dan wel te loeien?

Ik wou hem ook graag gaan gebruiken om films af te spelen d.m.v HDMI aan mijn tv te koppelen maar heb er een hekel aan als ik dan word gestoord door het geluid van een loeiende fan.

Alvast bedankt. _/-\o_

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Dat zal geen probleem zijn, zeker ook omdat die toch hardwarematig worden gedecodeerd. Heeft ie waarschijnlijk minder moeite mee dan het genoemde youtube. :)

• Pexdex
bedankt voor de reactie's.

Bij mijn HP pavilion dv7 is dit namelijk een ramp.
De fan maakt zoveel lawaai dat normaal naar de film kijken er niet in zit.

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11 22:31
Het schijnt dat A-Mac vanaf zaterdag een actie gaat houden landelijk, iemand er al van op de hoogte? Ben benieuwd naar de details.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat staat gewoon op hun homepage :?

#team_UTC+1

Verwijderd

Pexdex schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor uw reactie.
Is dit ook het geval als u bijvoorbeeld gedownloade films in full HD bekijkt?
of begint de fan dan wel te loeien?

Ik wou hem ook graag gaan gebruiken om films af te spelen d.m.v HDMI aan mijn tv te koppelen maar heb er een hekel aan als ik dan word gestoord door het geluid van een loeiende fan.

Alvast bedankt. _/-\o_
nee totaal geen geluid van de fans

• vanWalsum
Ethirty schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:15:
Dat staat gewoon op hun homepage :?
Dat betreft slechts 2 vestigingen, er komt een landelijke kortingsactie.

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:16
Ik zit te twijfelen met de configuratie van mijn nieuwe Macbook Air. Er komt sowieso 8GB RAM in en een 256GB SSD. Alleen zit ik met de vraag of ik ook de CPU moet upgraden naar de i7.

Wat ik vooral ga doen is veel tekstverwerken (heb je hem niet voor nodig) en soms verschillende virtuele servers maken. Dit voor de studie.

Ik neig er wel na, maar misschien is het wel weggooien van geld. Kan iemand mij hierin duidelijkheid ingeven?

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
RobKJ schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:44:
Ik zit te twijfelen met de configuratie van mijn nieuwe Macbook Air. Er komt sowieso 8GB RAM in en een 256GB SSD. Alleen zit ik met de vraag of ik ook de CPU moet upgraden naar de i7.
...
Kan iemand mij hierin duidelijkheid ingeven?
Mijn voorkeur zou zijn: 8GB RAM en 128GB SSD en Core i7.
De SSD van 256GB is ook niet erg ruim en je moet je bestanden die je niet meer nodig hebt gewoon extern opslaan. Met de i7 is Air (heb ik begrepen) een heel krachtige laptop die nog heel lang mee kan en ook de eventuele restwaarde is hoger bij verkoop of inruil verwacht ik.
Upgrade naar i7 is ook nog iets goedkoper dan upgrade naar SSD 256GB.

Succes met je beslissing.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

i7 niet "overkill" voor RobKJ's werkzaamheden op de Air?

Je levert namelijk ook wel wat accuduur in op de i7 t.o.v. de i5...
Das ook wel waard toch?

Ikzelf heb dus hetzelfde idee te gaan bestellen -> i5 / 8GB / 256GB.

@ vanWalsum -> landeijke kortingsactie?
Meer info over dit? Wel van plan mn MacBook Air zeer binnenkort te gaan bestellen namelijk...

[ Voor 42% gewijzigd door Tha BasZ op 26-06-2013 09:11 ]

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:01
Ik heb zelf ook erg lang getwijfeld maar toch voor de i5 gegaan voor mijn mid 2012 model, nog nooit spijt van gehad of ook maar 1 moment terug gedacht aan mijn keuze.

8GB ram en 256SSD, met name de laatst genoemde geeft je veel meer winst als gebruiker in je dagelijkse werkzaamheden. Als je naar ratio uitrekent wat je aan extra power krijgt voor de prijs van de upgrade is de upgrade naar de i7 te duur voor wat je er van gaat ervaren.

De kracht van die nieuwe CPU's is juist zo energie zuinig en alles downthrottlen, ik heb in mijn dagelijkse werk geen CPU intensieve taken (dan zou ik sowieso de rMBP kiezen), waarvoor een CPU upgrade voor mij niet relevant was, terwijl ik er toch menig uur over getwijfeld heb ;-) Wel ben ik erg blij met de 256SSD omdat ik nu prima twee virtuele machines Windows 7 en Windows 8 kan draaien welke toch samen 100GB ruimte innemen.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:58
Ik heb me bij het bestellen afgevraagd of ik nou zo heel veel meer heb aan die 256gb. Je zou kunnen zeggen dat 128gb niet veel is, maar heb je dan daadwerkelijk zoveel meer aan die 128gb extra? Zoals wopper aangeeft, bij het draaien van twee virtuele machines wel, maar bij 'normaal gebruik niet'. Ik heb al mijn foto's en muziek/series etc op mijn externe harde schijf staan (mijns inziens een betere optie voor dat geld), waardoor ik denk aan 128gb genoeg te hebben. Het is dus wel een beetje afhankelijk van je gebruik.

256SSD voor je muziek en foto's heb je naar mijn mening niet veel aan, net zoals voor mijn gebruik de i5 voldoende is. Met het oog op de toekomst en eventueel verkopen van mijn Air ben ik wel voor de 8gb gegaan (kreeg korting via mijn werk en heb daarvan de upgrade betaald).

• GabberKooij
(jarig!)
stormfly schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:05: ik heb in mijn dagelijkse werk geen CPU intensieve taken (dan zou ik sowieso de rMBP kiezen)
Hoe groot is het verschil eigenlijk tussen een 2013 Air en een 2012 rMBP? Zo ver ik kan zien is het met name een keuze tussen battery of scherm.

Verwijderd

GabberKooij schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:13:
[...]

Hoe groot is het verschil eigenlijk tussen een 2013 Air en een 2012 rMBP? Zo ver ik kan zien is het met name een keuze tussen battery of scherm.
beste kun je even gaan naar : http://store.apple.com/nl/compare/mac?page=mac

vind je de air 13" met 256 ssd aan, daarnaast de rmbp 13" met 256 ssd aan, allebei de i7 upgrade (of gewoon de i5 laten) en je kunt precies de vergelijking zien.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

GabberKooij schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:13:
[...]

Volgens een aantal reviews op internet wordt gesteld dat als je de power of het scherm van de rMBP niet nodig hebt, dat de Air momenteel de betere keuze is. Als je kan wachten op de vernieuwde rMBP dan is dat straks de betere keuze, maar de verwachting is dat dit nog 3-6 maanden duurt.

#team_UTC+1

Verwijderd

Ik was van plan vanmiddag een Air te bestellen (13/256/8GB) maar ben nu gaan twijfelen tussen de 11" en de 13". Ik heb nu een 13" Pro uit 2011 maar die is mij veel te zwaar en de batterijduur voldoet niet. Ik maak vooral gebruik van Coda, Logic Pro en af en toe een spelletje onder Boot Camp (buiten de standaard apps als Safari/Mail/iTunes/etc). Ik heb beide apps geprobeerd in de Apple Store in Amsterdam en op een 11" ging dat eigenlijk ook prima, hij heeft tenslotte de resolutie van een 13" Pro. Als ik thuis ben hangt 'ie altijd aan een extern scherm. Ik moet zo maar eens de knoop gaan doorhakken :)

Via mijn school krijg ik 8% korting online, iemand enig idee of ik ergens nog een betere deal kan krijgen? Ik heb flink lopen zoeken en zag alleen dat ze Amac zaterdag 10% korting geven, maar niet op BTO's...

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:10:
Ik heb beide apps geprobeerd in de Apple Store in Amsterdam en op een 11" ging dat eigenlijk ook prima, hij heeft tenslotte de resolutie van een 13" Pro.
De 11" is 1366x768, de Pro is 1280x800. Je levert dus wat verticale realestate in voor extra draagbaarheid. 13" Air niet een betere keus?

#team_UTC+1

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:10:
Ik was van plan vanmiddag een Air te bestellen (13/256/8GB) maar ben nu gaan twijfelen tussen de 11" en de 13". Ik heb nu een 13" Pro uit 2011 maar die is mij veel te zwaar en de batterijduur voldoet niet. Ik maak vooral gebruik van Coda, Logic Pro en af en toe een spelletje onder Boot Camp (buiten de standaard apps als Safari/Mail/iTunes/etc). Ik heb beide apps geprobeerd in de Apple Store in Amsterdam en op een 11" ging dat eigenlijk ook prima, hij heeft tenslotte de resolutie van een 13" Pro. Als ik thuis ben hangt 'ie altijd aan een extern scherm. Ik moet zo maar eens de knoop gaan doorhakken :)

Via mijn school krijg ik 8% korting online, iemand enig idee of ik ergens nog een betere deal kan krijgen? Ik heb flink lopen zoeken en zag alleen dat ze Amac zaterdag 10% korting geven, maar niet op BTO's...
het fysieke verschil tussen de 13" air en 13" pro is echt huge.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Heb na lang overwegen de knoop doorgehakt. 13" i5/8/256 met US keyboard is besteld, samen met wat andere goodies :) Heb maar niet meer naar het bedrag onder de streep gekeken :P

Rond volgende week vrijdag zou hij afgeleverd moeten worden. Kan niet wachten!

#team_UTC+1

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-11 20:25
Mijn MBA zou gisteren geleverd worden. Dat werd om een niet genoemde reden ineens vandaag. Volgens de t&t einde van de dag. Ze waren er echter als rond half 1. Helaas was ik er toen niet. Morgen weer een kans :X

Verwijderd

Over anderhalve week actie bij Amac, heb ik vandaag bevestigd gekregen van medewerker in de winkel (die er overigens zelf over begon)

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

En de actie houdt in???

Verwijderd

Kon die zelf ook nog niks over zeggen helaas

Verwijderd

Ethirty schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:05:
Heb na lang overwegen de knoop doorgehakt. 13" i5/8/256 met US keyboard is besteld, samen met wat andere goodies :) Heb maar niet meer naar het bedrag onder de streep gekeken :P

Rond volgende week vrijdag zou hij afgeleverd moeten worden. Kan niet wachten!
sweet! ik hoor graag van je bevindingen!:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:48:
Over anderhalve week actie bij Amac, heb ik vandaag bevestigd gekregen van medewerker in de winkel (die er overigens zelf over begon)
hij doelde niet op de 10% winkelkorting?

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Nee, die 10% winkelkorting staat gewoon op de site zelf:

Maar dat zijn 2 winkels en deze zaterdag:

===
Onze Amac Stores in Roermond en Roosendaal zijn jarig en dat gaan we vieren. Amac trakteert zaterdag 29 juni in deze Stores op 10% korting op Mac, iPad, iPod en alle accessoires. Het ideale moment om te kiezen voor een nieuwe Mac of iPad.

Bereikbaarheid
Op zaterdag 29 juni zijn beide stores vanaf 09.30 uur geopend. Parkeren in Roermond kun je het beste doen in parkeergarage De Oranjerie. Deze parkeergarage bevindt zich op 3 minuten afstand van de Store. In Roosendaal kan gebruik gemaakt worden van parkeergarage Roselaar. Vanuit deze parkeergarage loop je via de (rol)trap of lift namelijk zo het winkelcentrum in.

===

Tenzij die korting wordt doorgetrokken naar alle winkels...
Of course alleen voorraad-artikelen en dus geen BTO-MBA's...

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:46

Trackerfire

BTC HODLER

Zelf net voor het eerst een Mac besteld. Ben gegaan voor de MacBook Air 256GB 8GB i5 processor en US layout toetsenbord (met de liggende enter). Hopelijk een goede keuze en ben zeer benieuwd!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Verwijderd

Nee, niet op de 10% winkelkorting

Verwijderd

Zitten te twijfelen over MacBook Air voor m'n vriendin. Ze zal hem voornamelijk gebruiken voor de simpele dingen, denk daarbij aan internetten, facebooken en wat tekstverwerken e.d.. Nou zou je zeggen; daar voldoet de 1,3"/128GB/4GB prima aan.

Echter is 4GB wel een beetje aan de lage kant, ook met de blik op de toekomst. En de 256GB is 2x zo snel in schrijven dan de 128GB, en ook 2x zoveel ruimte (doh). De 256GB/8GB gaat het sowieso niet worden, ivm budget. Dus: 128GB/8GB of de 256GB/4GB. Wat denken jullie? :9

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Als ik jou was zou ik dan voor de 8GB gaan i.p.v. de 256 SSD aangezien je dat verschil in performance toch niet merkt. Read snelheid is namelijk hetzelfde als de 256GB versie alleen de Write is langzamer, dit merk je echter alleen als hele grote bestanden gaan verplaatsen e.d.

8GB ben je wat meer toekomst bestendig:)!

Succes!!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• bear87
  • Laatst online: 05-02 22:41
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:04:
Zitten te twijfelen over MacBook Air voor m'n vriendin. Ze zal hem voornamelijk gebruiken voor de simpele dingen, denk daarbij aan internetten, facebooken en wat tekstverwerken e.d.. Nou zou je zeggen; daar voldoet de 1,3"/128GB/4GB prima aan.

Echter is 4GB wel een beetje aan de lage kant, ook met de blik op de toekomst. En de 256GB is 2x zo snel in schrijven dan de 128GB, en ook 2x zoveel ruimte (doh). De 256GB/8GB gaat het sowieso niet worden, ivm budget. Dus: 128GB/8GB of de 256GB/4GB. Wat denken jullie? :9
Opslag kun je eenvoudig vergroten door een sd kaart, usb stick of externe hd te gebruiken of cloud oplossingen toe te passen. Daarbij is het de vraag of 256gb zoveel zoden aan de dijk zet voor wie 128gb niet genoeg is. Als ik al mijn muziek + foto's op mijn laptop wil hebben dan kom ik met 128 gb te kort maar met 256 gb kom ik nogsteeds tekort. En dat voor 200 (!) euro.

Het ram geheugen staat echter compleet vast nadat je hem besteld hebt. Ik zou daarom voor de 8gb ram gaan.

• Jasper
Mijn i7 1.7/8gb/256gb is binnen! Lekker snel. Kwam vanaf MBP uit 2011 met HD.

Mensen die wat resultaten uit tests willen zien?

[ Voor 15% gewijzigd door Jasper op 27-06-2013 15:56 ]

Verwijderd

Jasper schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:55:

Nee, anders word ik jaloers... Zie sig. :9

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zou je iets van een stress test kunnen doen en dan wat kunnen zeggen over de temperatuur ontwikkeling en het geluid van de fans? Mijn keuze voor de i5 was mede gebaseerd op het feit dat de i7 iets warmer zou aanvoelen en de fans eerder zouden aanslaan (plus dat het geld op was :P)

#team_UTC+1

Verwijderd

MacBook Air 13" met 1,3GHz, 128GB en 8GB besteld voor vriendin. :Y

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Graag, heb dezelfde setup besteld alleen dan de i5 >:)

• Jasper
Blackmagic Disk speed: http://cl.ly/image/1e2f022N1m3q

• Jasper
Ethirty schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Zou je iets van een stress test kunnen doen en dan wat kunnen zeggen over de temperatuur ontwikkeling en het geluid van de fans? Mijn keuze voor de i5 was mede gebaseerd op het feit dat de i7 iets warmer zou aanvoelen en de fans eerder zouden aanslaan (plus dat het geld op was :P)
Video omzetten van mov -> mp4. Cpu op 90/100%, dan springen de fans wel aan ja. Geluid valt mee, idem voor de warmteontwikkeling. iig stukken minder vergeleken met mijn mbp. Fans klinken iets doffer.

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 19:15
Wat is Apple toch ook een vervellend bedrijf voor de resellers, ongelooflijk. :(

Net even langs de Dixons gegaan, verteld hij me dat BTO Mac's 6 weken levertijd hebben!
Het wordt wel heel onaantrekkelijk gemaakt om niet via Apple.com te bestellen...

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• GabberKooij
(jarig!)
Dzine schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:15:
Wat is Apple toch ook een vervellend bedrijf voor de resellers, ongelooflijk. :(

Net even langs de Dixons gegaan, verteld hij me dat BTO Mac's 6 weken levertijd hebben!
Het wordt wel heel onaantrekkelijk gemaakt om niet via Apple.com te bestellen...
Is dat voor de BTO's die niet op de website aangeboden worden? Want van de website krijg ik het idee dat er een aantal modellen (met name rMBP 15" met i7) gewoon uit voorraad geleverd kunnen worden.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
GabberKooij schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:24:
[...]
een aantal modellen (met name rMBP 15" met i7) gewoon uit voorraad geleverd kunnen worden.
Alle rMBP 15"ers, inclusief basismodellen hebben i7 :) Of bedoel je de 13?

• Dzine
Ik kwam v een MBA 13 met 8gb :)

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:01
Dzine schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:15:

Klopt elke BTO komt dan direct uit China naar jou, ipv van een snelle shipment lokaal vandaan. Ook op de apple site is een BTO veelal langer onderweg dan een default config.

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Gisteren ook even naar Dixons geweest. Vertelden mij inderdaad ook dat ik er weken op zou moeten wachten.... toen even naar Apple gebeld en verhaal gehaald. Blijkt dus dat de orders via apple.com voorrang krijgen op ALLES! Toen was de keuze niet moelijk meer en heb ik het "gewoon" via de Apple Online Store besteld. Als het goed is volgende week dinsdag - donderdag mijn BTO MBA in huis :)!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:50
Ik verwacht mijn MBA komende maandag, 256gb/8gh/i5, spannend! Heb vandaag als voorbereiding de nieuwe airport extreme gekocht maar die valt in vergelijking met mijn netgear tegen. Minder bereik... had ik niet gedacht. Wacht nog even tot maandag om te kijken hoe hij samenwerkt met de MBA anders gaat ie waarschijnlijk terug.

Verwijderd

Trackerfire schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:32:
Gisteren ook even naar Dixons geweest. Vertelden mij inderdaad ook dat ik er weken op zou moeten wachten.... toen even naar Apple gebeld en verhaal gehaald. Blijkt dus dat de orders via apple.com voorrang krijgen op ALLES! Toen was de keuze niet moelijk meer en heb ik het "gewoon" via de Apple Online Store besteld. Als het goed is volgende week dinsdag - donderdag mijn BTO MBA in huis :)!
Ik zie eigenlijk ook geen enkel nadeel van het bestellen in de online Apple Store. Je hebt je producten "snel" in huis en garantieafhandeling is prima. Wordt gewoon door koerier opgehaald en weer gebracht. En mocht dat niet uitkomen, kan je er ook binnen je normale garantieperiode (1 jaar, of 3 jaar indien je Apple Care hebt) bij elke willekeurige APR mee terecht, wereldwijd zelfs! :Y Buiten die periode krijg je ook wel de garantie waar je recht op hebt, maar dan moet hij direct naar de verkopende partij (Apple dus).

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:13
Het voordeel van de Dixons is dan weer dat je standaard 3 jaar garantie hebt, zodat je geen Apple Care hoeft te kopen, of zeg ik nu iets verkeerd?

Verwijderd

Applecare biedt alleen extra ondersteuning aan. Volgens de wet heb je (praktisch gezien) toch recht op 3 jaar. (laptops/desktops enzo, telefoon is mogelijk anders). Alleen komt het nog wel eens voor dat Apple zelf of een reseller moeilijk gaat doen. Bij Dixons met 3 jaar zit je voor die periode altijd gebakken.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10 13:36
KhaZ schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:11:
Het voordeel van de Dixons is dan weer dat je standaard 3 jaar garantie hebt, zodat je geen Apple Care hoeft te kopen, of zeg ik nu iets verkeerd?
Ben benieuwd. Mijn MBA gaat terug naar Dixons vanwege het keyboard dat niet lekker werkt.

• MTT
  • Niet online

MTT

Normaal doet dixons moeilijk over retouren. Zoals geen geld terug, maar een tegoedbon. En die 3 jaar garantie is ook heel slecht. Je moet een gedeelte van de reparatiekosten, 1/3 in tweede en 2/3 in het derde jaar zelf dokken. Ja daaaag dat is toch geen garantie. Voor mij geen dixons.

[ Voor 11% gewijzigd door MTT op 28-06-2013 15:54 ]

Verwijderd

Die garantieterm dat je zelf een deel moet betalen is heel normaal. Die wordt overal zo toegepast sinds er jurisprudentie over bestaat. Ik ben wel met je eens dat het onduidelijk is van Dixons en dat Dixons moet zeggen wat precies onder de garantie valt en wat niet. Dit hoort immers volgens de wet.

Zelf deel betalen heeft te maken met de verlenging van de gebruiksduur.

Edit: onduidelijk zijn ze niet eens zo zeer over het bijbetalen. Op de website onder garantie wordt vermeld dat bijbetalen niet geldt voor Apple producten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 17:28 ]

Verwijderd

Een Mac, dat is toch voor designers en mensen die hip willen doen? Nu mijn 2e laptop (Asus, nadat mijn Acer het moederbord het begaf) continu vast liep, traag werd en al een nieuwe accu nodig had na 2 jaar, toch maar besloten om een MacBook te kopen, en wel de 13'' 128GB 2013 uitvoering (goedkoopste 13'').

Waarom? Ik ben Windows bakken aardig beu, heb geen opslag capaciteit meer nodig omdat ik mijn muziek via Spotify stream en mn belangrijke documenten die ik eens in de paar maanden raadpleeg op mijn externe HD heb staan. Verder ga ik over een paar maanden studeren en reizen in/door Australië en is een 15,6'' inch Asus die vastloop, nou niet echt een must-have.

En ik ben om, wat een fantastisch apparaat. Super snel, eindeloze accu (10 uur browser en muziek streamen via bluetooth is zeer goed haalbaar) en zeer compact.
Het enige nadeel t.o.v. mijn 15,6'' is het toetsenbord. Ik mis mijn numpad, home en end button, maar dat wist ik van te voren en is wel mee te leven.
Wat ik echt wel vervelend vind het het gebruik van sneltoesten. Op een windows keyboard kun je met je linker pink ctrl inhouden en met je andere vingers de toetsen bedienen (a, c, s, x, v, b enz.) zonder de initiele positie van je hand te veranderen die je tijdens het blindtypen hanteerd. Op een Mac lukt met dit niet omdat je niet alle combo's kan maken met een en dezelfde vinger op de cmd toets (en mn rechterhand ligt op de muis, dus die valt af). Ik ben sowieso van plan een extern toetensenbord te nemen, maar dan wel een windows variant, of kunnen jullie mij een goede tip geven hoe jullie het doen?

Verder top apparaat, OSX is te simpel voor woorden, ziet er gelikt uit en het is rete snel.

• vistu
  • Laatst online: 07-11 17:09
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:44:
Een Mac, dat is toch voor designers en mensen die hip willen doen? Nu mijn 2e laptop (Asus, nadat mijn Acer het moederbord het begaf) continu vast liep, traag werd en al een nieuwe accu nodig had na 2 jaar, toch maar besloten om een MacBook te kopen, en wel de 13'' 128GB 2013 uitvoering (goedkoopste 13'').

Waarom? Ik ben Windows bakken aardig beu, heb geen opslag capaciteit meer nodig omdat ik mijn muziek via Spotify stream en mn belangrijke documenten die ik eens in de paar maanden raadpleeg op mijn externe HD heb staan. Verder ga ik over een paar maanden studeren en reizen in/door Australië en is een 15,6'' inch Asus die vastloop, nou niet echt een must-have.

En ik ben om, wat een fantastisch apparaat. Super snel, eindeloze accu (10 uur browser en muziek streamen via bluetooth is zeer goed haalbaar) en zeer compact.
Het enige nadeel t.o.v. mijn 15,6'' is het toetsenbord. Ik mis mijn numpad, home en end button, maar dat wist ik van te voren en is wel mee te leven.
Wat ik echt wel vervelend vind het het gebruik van sneltoesten. Op een windows keyboard kun je met je linker pink ctrl inhouden en met je andere vingers de toetsen bedienen (a, c, s, x, v, b enz.) zonder de initiele positie van je hand te veranderen die je tijdens het blindtypen hanteerd. Op een Mac lukt met dit niet omdat je niet alle combo's kan maken met een en dezelfde vinger op de cmd toets (en mn rechterhand ligt op de muis, dus die valt af). Ik ben sowieso van plan een extern toetensenbord te nemen, maar dan wel een windows variant, of kunnen jullie mij een goede tip geven hoe jullie het doen?

Verder top apparaat, OSX is te simpel voor woorden, ziet er gelikt uit en het is rete snel.
Bijzonder eenvoudig, je duim op de CMD toets, kan je overal bij en is slechts een heel klein stukje vanaf de spatiebalk :)

Verwijderd

Ik had al zo'n vermoeden dat er een simpele oplossing moest zijn, Ik had al zo'n vermoeden dat er een simpele oplossing moest zijn, Ik had al zo'n vermoeden dat er een simpele oplossing moest zijn. HE HET WERKT!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:35
De afgelopen pagina's zie ik veel posts voor bij komen over kortingen, levertijden en voorraden. Die posts zijn alleen toegestaan in [Apple producten] Levertijden - Deel 9. Dan blijft dit topic ook interessant :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:25:
Die garantieterm dat je zelf een deel moet betalen is heel normaal. Die wordt overal zo toegepast sinds er jurisprudentie over bestaat.
Ware het niet dat er helemaal geen jurisprudentie is die dit soort praktijken toelaat. Er is wel jurisprudentie die dit soort praktijken verbiedt. Zoals je zelf al aangeeft:
Zelf deel betalen heeft te maken met de verlenging van de gebruiksduur.
De rechter (als ik het goed heb is dat een Duitse rechter geweest; het vonnis geldt voor de gehele EU omdat het ging om wat er in de EU richtlijn stond) heeft geoordeeld dat dit niet mag omdat het in strijd is met de betreffende EU richtlijn en het idee daarachter. Dat een reparatie de levensduur verlengd mag niets uit maken. Het gaat erom dat je een ondeugdelijk product hebt en dat dit opgelost wordt. Daar is de garantie voor bedoeld en daarom moet dat ook kosteloos.

Edit: ik heb inmiddels het arrest teruggevonden. Deze staat bekend als het "Quelle arrest". Dat wat ik bedoel vindt je vanaf punt 24 (de punten er voor is de afweging of het ontvankelijk is of niet).

[ Voor 16% gewijzigd door ppl op 28-06-2013 23:10 ]

Verwijderd

Ik zal proberen de uitspraak terug te vinden. Het is Nederlandse jurisprudentie en het wordt dus wel degelijk toegestaan. Daarom heeft Dixons het ook op hun website staan. Maar het heeft dus ook met de garantietermijn te maken. Daarom geld het niet voor Apple omdat daar 3 jaar wordt geboden. Het gaat hier om conformiteit. Ik zal proberen een link te vinden naar de uitspraak maar stel tegelijkertijd voor dat we het weer gaan hebben over ervaringen mbt macbook air's.

Edit: nog geen uitspraak maar wel een betrouwbare bron: http://blog.iusmentis.com...-bij-een-consumentenkoop/

Nu blijkt daarin wel Duitse/Europese jurisprudentie te worden genoemd.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 23:06 ]

• MTT
  • Niet online

MTT

Ik had dixons per email om uitleg gevraagd over die zogenaamde 3 jaar garantie. Daarin wordt uitgelegd dat je in het 2e en 3e jaar gewoon moet betalen. Naar rato dus. Ik noem dat geen garantie.

Verwijderd

Letterlijk gevonden op http://www.dixons.nl/klantenservice/#garantie

"Dixons kan je de volgende bijdrage in rekening brengen (percentage van de totale reparatiekosten), dit geldt niet voor Apple producten:" Dus ik weet niet waarom ze nu opeens iets anders zeggen.

• MTT
  • Niet online

MTT

Foutje..

[ Voor 101% gewijzigd door MTT op 29-06-2013 13:18 ]

Verwijderd

Dat is een uitleg. Ik lees het anders. Namelijk dat voor de duur van die drie jaar er helemaal niks hoeft te worden betaald. Zeker als ook het stuk tekst daarboven wordt meegenomen. Die mail klopt dus niet en ik vind dat heel triest.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 13:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:47:
Letterlijk gevonden op http://www.dixons.nl/klantenservice/#garantie

"Dixons kan je de volgende bijdrage in rekening brengen (percentage van de totale reparatiekosten), dit geldt niet voor Apple producten:" Dus ik weet niet waarom ze nu opeens iets anders zeggen.
in het tabelletje staat dat als de levensduur van het apparaat langer is dan 2 jaar, dat in de eerste 2 jaar 0% betaald hoeft te worden door de klant (dit ligt ook wettelijk vast bij alle winkels). In het derde jaar krijg je bij alle winkels een coulance regeling, waarbij de fabrikant gaat kijken wat het euvel is, hoe zij daarin schuld kunnen zijn en maken een afweging. Alleen bij dixons hebben ze het een naam gegeven, namelijk 3 jaar garantie. Mijn pc was defect na 2 jaar en 11 maanden,(gekocht in augustus 2008) ik ging naar Dixons, vriendelijk aan de medewerker verteld dat ik weet dat de " 2 jaar garantie voorbij is " , briefje erbij wat er mee aan de hand is, en na 2 weken kreeg ik netjes een telefoontje dat er een nieuw moederbord en (betere) nieuwe videokaart in gezet zijn, volledig kosteloos!

Als je bij BCC of Mediamarkt een laptop koopt en deze is na 2,5 jaar kapot, zeggen ze in de winkel " de garantietermijn is verstreken ". zeg je dan : ik weet dat ik wettelijk recht heb op MINIMAAL 2 jaar, en ik wil graag dat er coulance wordt aangevraagd, dan wordt je laptop netjes opgestuurd en in 99% van de gevallen wordt een deel of alles voor je vergoed.

Feit is alleen dat 90% van de klanten niet eens meer de moeite doet om iets te ondernemen buiten de 2 jaar, waardoor deze fabrikanten zich kapot lachen. Het vergemakkelijkt gewoon veel voor de fabrikant om standaard regeltjes uit te dragen, en wanneer iemand zich beroept op waar hij DAADWERKELIJK recht op heeft, tja dat gevalletje kunnen ze ook wel helpen.

(ik werk op het hoofdkantoor van een niet nader te noemen Nederlandse electronica retailer mocht iemand zich afvragen hoe ik hierop kom)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 14:09 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Discussie over garanties e.d. horen in het Shopping Forum, en zijn hier dus offtopic. Het is dus beter om een topic over de Dixons garantie te openen in het Shopping Forum. Zullen we het weer gaan hebben over de ervaringen met de MacBook Air?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• vanWalsum
Ik heb net, na in februari mijn 13" air verkocht te hebben, na veel wikken en wegen een fijne 2013 air 11 inch teruggekocht. Heerlijk weer!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Moeders heeft zichzelf getrakteerd op een nieuwe 13" MBAir, met i5, 256GB SSD en 8GB werkgeheugen. Ben zelf nog steeds enorm tevreden met mijn late 2011 13" MBAir met i7 processor en 256GB SSD, maar die nieuwe maakt me ergens toch wel jaloers...

• rusman
  • Laatst online: 11:54
Ik twijfel nog een beetje tussen de MBA 2013 (i7/8gb) en de rMBP. Ik wil mijn nieuwe Macbook gaan inzetten als allround workstation als vervanging van mijn iMac (2009) en mijn Macbook pro (2011). Ik kan alleen geen goede reviews vinden die de i7 variant testen op de grafische kant. Ik gebruik mijn iMac vooral voor videobewerking, maar die kan het niet meer bijhouden met het HD geweld. Ik ben benieuwd of een van jullie misschien al hiermee getest heeft.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-11 20:15

Mach

[END]Avengers

rusman schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:03:
Ik twijfel nog een beetje tussen de MBA 2013 (i7/8gb) en de rMBP. Ik wil mijn nieuwe Macbook gaan inzetten als allround workstation als vervanging van mijn iMac (2009) en mijn Macbook pro (2011). Ik kan alleen geen goede reviews vinden die de i7 variant testen op de grafische kant. Ik gebruik mijn iMac vooral voor videobewerking, maar die kan het niet meer bijhouden met het HD geweld. Ik ben benieuwd of een van jullie misschien al hiermee getest heeft.
Zelfde twijfel hier...maar op basis van een aantal posts in de verschillende topics hier wacht ik even tot augustus/september. Er wordt te vaak gehint naar een stille Haswell update voor de rMBP om nu overhaast een beslissing te nemen.

DUGG

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als je een Air als workstation wil inzetten geef je denk ik al antwoord op je eigen vragen. De Air is veel meer bedoeld voor mensen die veelvuldig onderweg zijn en gericht op lange uccuduur. Een videotje monteren zal te doen zijn, maar verwacht er geen wonderen van.

Een rMBP - en dan met name de 15" vanwege zijn discrete GPU - kan je wel heel goed als desktop vervanger en mobiel workstation zien. Maar ja, die prijs :/

#team_UTC+1

• Dzine
Vanwege de lange levertijd toch maar via Apple.com besteld.
Ik draag de resellers een warm hart toe (Apple verdiend al meer dan genoeg aan mij..) maar 6 weken geduld heb ik niet.
Een 13" 256/8/i5 met US toetsenbord is onderweg. Niet voor de i7 gegaan omdat ik nog maar zelden photoshop of een filmpje maak. Nu de windows laptop nog omvormen naar XMBC & download bak en klaar zijn we. O+

Overigens ook maar een Airport Time Capsule besteld <3

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Resellers verdienen nauwelijks (lees: zo goed als niets) aan de Apple hardware. ;)
Ze vallen niet voor niets om..

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 30-06-2013 13:22 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dzine schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:19:
Vanwege de lange levertijd toch maar via Apple.com besteld.
Ik draag de resellers een warm hart toe (Apple verdiend al meer dan genoeg aan mij..) maar 6 weken geduld heb ik niet.
Een 13" 256/8/i5 met US toetsenbord is onderweg. Niet voor de i7 gegaan omdat ik nog maar zelden photoshop of een filmpje maak. Nu de windows laptop nog omvormen naar XMBC & download bak en klaar zijn we. O+

Overigens ook maar een Airport Time Capsule besteld <3
Nice, ik heb exact dezelfde onderweg. Jammer dat ze niet meer van dat model op voorraad hebben, lijkt me toch een van de populairdere modellen (althans hier)

Verwacht overigens (nog) niet te veel van ac. Er zit een bug in OSX waardoor de snelheid van en naar shares enorm tegenvalt.
Rivanov schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:21:
Resellers verdienen nauwelijks (lees: zo goed als niets) aan de Apple hardware. ;)
En het feit dat je een BTO dus beter bij Apple zelf kan bestellen helpt ze ook niet echt qua omzet.

[ Voor 16% gewijzigd door Ethirty op 30-06-2013 13:51 ]

#team_UTC+1

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Ethirty schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:50:
[...]

Nice, ik heb exact dezelfde onderweg. Jammer dat ze niet meer van dat model op voorraad hebben, lijkt me toch een van de populairdere modellen (althans hier)

Verwacht overigens (nog) niet te veel van ac. Er zit een bug in OSX waardoor de snelheid van en naar shares enorm tegenvalt.

[...]

En het feit dat je een BTO dus beter bij Apple zelf kan bestellen helpt ze ook niet echt qua omzet.
Hier hetzelfde model besteld. Lijkt me inderdaad heel populair dus waarom ze deze niet in een wat grotere massa maken is mij ook niet bekend. Blijkbaar zijn we toch in de minderheid :O die van mij staat inmiddels op voorbereiding van verzending... beter vandaag dan morgen :z

• Hamaaa
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06-2024
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen week mijn eerste Mac besteld en wel de MBA 2013 13' i5/8GB/256GB. Ik wil de MBA voornamelijk gebruiken voor surfen/mailen/filmpjes bekijken enzovoort.

Ik wil de Mac ook kunnen gebruiken voor lichte webdevelopment denk hier bijv. aan Photoshop, Dreamweaver én af en toe Illustrator. Nu lees ik op internet veel tegenstrijdige reacties, de ene zegt dat een MBA absoluut niet geschikt is voor programma's als Photoshop en dergelijke, terwijl er ook mensen zijn die zeggen dat een MBA prima geschikt is voor zulke programma's. Ook hier op Tweakers lees ik veel reacties dat een 2013 i5 prima overweg kan met wat zwaardere programma's.

Overigens is het zo dat ik geen fotobestanden van tientallen MB's wil gaan bewerken op de MBA maar hier en daar soms een logo maken, flyer ontwerpen enz.

Ik vraag mij eigenlijk af of ik wil de juiste keuze heb gemaakt met mijn bestelling van de MBA 2013 i5?

PS. Ik heb de MBA nog niet binnen en ik heb dus zelf ook niet kunnen testen of programma's als Photoshop, Dreamweaver, Illustrator en dergelijke vlot draaien op de MBA.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
Ik heb een MBA i5, 4GB uit 2011 en ik doe daar Photoshop (met soms flink grote bestanden), After Effects en Premiere Pro op en kan daar prima mee uit de voeten.

The devil is in the details.

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-11 20:15
Rivanov schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:21:
Wat natuurlijk ook niet helpt is dat een reseller tegenwoordig moet concurreren de MyCom, Dixons, V&D, Mediamarkt en de andere Apple reseller die twee straten verder zit. In de goeie ouwe tijd moest ik vanuit Amersfoort naar een industrieterein bij Woerden om een iBook te kopen...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Marges zijn gewoon 0,0.
Ze moeten het voornamelijk hebben van accessoires.. Dat schiet natuurlijk niet op.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:27

Maduth

Probeersel

Hoi Hoi,

Vraagje, heeft er iemand een Air hier gekocht/laten kopen in de USA?

Vrienden van mij gaan in Augustus naar de USA en boden aan om de nieuwe voor me te halen [boden = gelijk meerdere malen gevraagd :+ ].

Vragen:

1. Is het wijsheid ivm garantie [wereld toch?] en overige issues [prijs verschil is wel een dikke paar 100 euro]
2. Zijn er onverwachte issues opgedoken na enkele weken gebruik
3. Overige tips zijn welkom ..

Thanks _/-\o_

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:31

RnB

Het is geen probleem om er eentje te laten komen uit USA, scheelt inderdaad een paar duiten!
Qua issues is er misschien alleen de power adapter die voor USA is, maar dat kan je simpel oplossen door een Nederlands opzetstukje ergens vandaan te halen.
Qua garantie is er ook geen probleem, die is gewoon wereldwijd gedekt.

Beste tip die ik kan geven is om de Air uit de doos te halen en te doen alsof ie in gebruik is, anders kan je, als je pech hebt, nog een heffing / boete krijgen.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:23
Garantie is wereldwijd, maar houdt er wel rekening mee dat je maar 1 jaar fabrieksgarantie hebt en je dus niet op het Europese consumentenrecht van 2 jaar kunt beroepen omdat hij niet in de EU gekocht is!
Enige manier om dit op te lossen is via AppleCare

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:16
Die van mij is ook eindelijk bestelt. Het is een MBA i7/8GB/256GB SSD geworden. Bewuste keus omdat het qua restwaarde van pas kan komen en je het natuurlijk later niet/moeilijk kan veranderen. Nu nog maar even wachten tot hij binnen is :).

• Nagtoralik
  • Laatst online: 27-03-2023
Wie kan mij even verder helpen: (Na een pagina of 40 lezen toch maar vragen)

Ik heb een MBA13, die gaat de plaats van mijn 24" Imac innemen zodat ik kantoor mee kan nemen zullen maar zeggen. (en wilde een keer wat anders).

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een 27" 2550x1440 scherm, qua aansluiting kom ik dan uit op een verloop van Thunderbolt naar HDMI. Maar nu ik toch bezig ben zit ik in dubio om een 2de scherm erbij te plakken. (de laptop gaat in de dock en heb ik niet als scherm (Henge Docks).

Nu weet ik dat Matrox een mogelijk heeft voor een dubbel scherm maar ik was benieuwd of er nog mensen zijn met ervaring met andere opties?

Mocht ik iets hebben gemist met lezen (excuus vooraf).

Thanks,

@lex

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nagtoralik schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:18:
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een 27" 2550x1440 scherm, qua aansluiting kom ik dan uit op een verloop van Thunderbolt naar HDMI. Maar nu ik toch bezig ben zit ik in dubio om een 2de scherm erbij te plakken. (de laptop gaat in de dock en heb ik niet als scherm (Henge Docks).
Ik kan het zelf verkeerd hebben, maar met HDMI ga je dat scherm niet aansturen. Volgens mij is dat max 1920x1200. Je zal een mini-DP naar DP kabel nodig hebben. Ik neem tenminste aan dat dat scherm ook een DP input heeft.

De MBA ondersteunt maar 1 extern display via de TB poort. Of zo'n Matrox gaat werken durf ik niet te zeggen.

#team_UTC+1

• Nagtoralik
Ik ga gelijk ff bijlezen was volledig in de veronderstelling dat hij meer als 1920x1200 zou pakken...

Thanks

@lex

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 23:28

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat de Matrox oplossing je niet echt 2 extra schermen geeft, maar 1 extra groot softwarematig scherm wat weergegeven wordt over 2 fysieke schermen. Je mist dan dus een aantal voordelen van OS X Mavericks dadelijk. (Fullscreen apps per scherm, etc.)

Ik weet niet of Matrox dat tegenwoordig al softwarematig opgelost heeft, maar voorheen werkte het zoals ik het nu beschrijf.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Nagtoralik
Net ff belletje gedaan aan A-Mac (proberen kan altijd) wat betreft de resolutie moet dat geen probleem opleveren de 2550x1440...

Matrox is inderdaad geforceerd, ben u ff aan het lezen over update van de software.
Pagina: 1 ... 33 ... 53 Laatste