[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:35

Ethirty

Who...me?

Yalopa schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:27:
[...]
wat mis ik?

Scherm via display port
Netwerk via tunderbolt poort

* Yalopa heeft dezelfde accessoires op het oog

edit: op de foto's zie ik helemaal geen mini display port :?
Sorry, scherm gaat natuurlijk via dezelfde thunderbolt poort, maar het adaptertje heet een displayport adapter. Daar zit hem dus gelijk het probleem, ze moeten allebei op dezelfde poort worden aangesloten. Helaas moet je naar de rMBP wil je 2 van die poorten.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dan is de keuze rap gemaakt, usb ethernet, die ik wllicht nooit ga gebruiken....

You don't need eyes to see, you need vision

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Wat is nu het verschil tussen de International English en US keyboard layout? Ik heb het idee dat er niet veel verschil in zit. Misschien iemand een link van de International English keyboard layout

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Komop zeg :F , dat is echt met 2 seconden op google terug te vinden. Een beetje inzet mag wel...

http://support.apple.com/kb/ht2841

[ Voor 27% gewijzigd door Fietsbel op 14-06-2013 15:42 ]

39

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12 10:34
MTT schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:29:
Wat is nu het verschil tussen de International English en US keyboard layout? Ik heb het idee dat er niet veel verschil in zit. Misschien iemand een link van de International English keyboard layout
Hier staan alle layouts: http://support.apple.com/kb/ht2841

De namen worden volgens mij niet helemaal consistent gevoerd in de store vergeleken het support linkje. Ik heb het toetsenbord dat op bovenstaande link 'english' heet en in de NL store is dat US. Dat is dus met de platte enter.

Moet wel een 1.5 langer wachten op mijn MBA maar totally worth it. Rechtopstaande enters vind ik maar niks.

• MTT
  • Niet online

MTT

Ah, ik had het al gevonden onder deze link:
http://www.macfreek.nl/memory/Mac_Keyboard_Layout

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-12 17:58
Pff, heb ik vanmiddag na het bestellen van de 13" air gebeld om te wisselen van NL naar INT keyboard, is er dus helemaal geen verschil ;)

Vandaag besteld. De i7, met 8gb en 256gb.
Verzendklaar: 1-3 werkdagen
Geleverd: 21 Jun, 2013 - 25 Jun, 2013 door Standaardlevering

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:44
Tjiwa schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:42:
Vandaag de nieuwe 13" MBA besteld bij A-Mac. Ik ga daarbij mijn oude MBP 17" mid-2010 inruilen. Hij wordt op de dag dat de MPA binnenkomt gehertaxeerd. Hierdoor, met studenten korting, hoef ik maar 30 euro bij te betalen.

Mensen, als jullie een MPA gaan halen, let op dat je van bewust bent dat de winkels vaak alleen maar de MBA's hebben met een Nederlands toetsenbord (de tilde (~) knop zit ergens anders, en de shift en enter knop zijn korter).

Hierdoor moet ik nu enkele dagen/weken wachten voor een met een US keyboard.
Ik heb sinds ik mijn macbook heb ook een US International keyboard met de verticale entertoets en korte shift. Voorheen typte ik altijd (blind) op US-keyboards en ik dacht dat ik een blunder had begaan door de keyboardindeling van de macbooks over het hoofd te zien.
Maar serieus, je bent heel snel gewend aan de iets andere indeling. Voor mij is het absoluut geen enkel probleem, en typte na een week er weer lustig blind op los.

• Jasper

Verwijderd

Je verwijst nu naar het ENG INT keyboard. Als men het heeft over INT bedoelt men US INT. En dan zit er wel degelijk verschil tussen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens het support artikel van Apple is er geen US INT keyboard. Je hebt EN INT en EN.

Het verschil is dat de EN versie ANSI based is (oa liggende enter, grote shift links), en de rest ISO based (staande enter, kleine shift).

De US INT keyboards die we meestal gewend zijn bij PC's lijken het meest op Apple's EN indeling, met uitzondering van het € teken.

Althans, dit is zover ik het inmiddels begrepen heb, dus corrigeer me als ik het verkeerd zeg.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Verwijderd

Er is ook een US indeling. Die wordt inderdaad geen International genoemd. Maar die bedoel ik.

• Jasper
Pf lastig. Ik heb nu een INT in bestelling. Dat lijkt dan de juiste (met grote enter) te zijn, right.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maar waarom dan de INT versie over de Nederlandse? Dan heb je hetzelfde toetsenbord maar zonder het €-teken :?

#team_UTC+1

• Jasper
Ja daar kwam ik nadat ik met Apple had gebeld ook achter ;) Ik dacht nl eerst dat de @ en " in NL omgedraaid waren. Ah well.

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12 20:11
Ik ga ook voor de nieuwe MBA maar twijfel wat over de opties..

In eerste instantie wou ik 'm speccen met 8 Gb ram en 256 Gb SSD. Maar nu begin ik te twijelen of ik die exta power en opslag wel echt nodig heb en het geld misschien beter bespaar.

Het geheugen is een kwestie van beheer vind ik, als je je best doet krijg je alles vol, niet? :) Maar ben vooral op zoek naar ervaringen mbt het verschil tussen 4 & 8 Gb ram..

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12 17:30
Ik zou voor 8gb gaan. Ik heb bijv. nu nog niet veel bijzonders gedaan en het geheugengebruik staat al op 5,57 gb. 4gb kan natuurlijk wel, maar met 8gb ben je veel zekerder.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Heb nu 8 gb in m'n iMac. Voor 'minder doe ik het echt niet meer. Als je je laptop over 3 jaar afschrijft heb je het over 33 EUR, over 4 jaar is het 25 EUR.

* Yalopa vind het een no brainer, kwamen ze met 16 gb ik kocht er een met 16 gb. Die grote disk boeit me dan weer niets, daarvoor hebben we allerhande al dan niet cloud oplossingen voor.

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12 20:11
Okay, ik wil 'm toch wel 3-4 jaar gebruiken dus dan gaat het 8gb worden. Better safe than sorry.

Merci :-)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12 08:50
Oke mensen de toetsenborden bij het apple support pagina is niet consistent, het is namelijk zo:

Internationaal Engels = English International (tilde knop zit onder, korte Lshift, verticale enter)
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/English%20(International).gif

Nederlands = Dutch (enig verschil met het bovenstaande, is een extra euroteken op de [2] (fysiek identiek))
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/Dutch.gif

Verenigde Staten = English (juiste tildeknop, horizontale enter)
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/US%20English.gif

Ik kan me zeer ergeren aan de bovenste twee. Ik speel nog wel eens wat spellen zoals CS:GO, dan is het erg merkbaar dat je console niet kan openen met de knop links van de [1], of dat je per ongeluk ipv shift opeens de console opent!

PSN/XBL: DarkTaufu

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Thx! Handig! Ik zie dat ik ook een voorkeur heb voor de onderste. Zelfde als mijn Dell XPS zo te zien.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

Hier ook de laatste indeling. Ik raak met blind typen altijd met m'n linker pink de rechterkant van de linker shift toets voor hoofdletters en met m'n rechter pink de linkerkant van de enter toets. Voor mij zijn de andere 2 indelingen dan ook onwerkbaar.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12 15:01
Thanks, mijn tweede vraag is nu beantwoord :). Ik ga ook voor t US toetsenbord.

Eerste vraag. Ik ga voor de MBA '13: 256, i7, 8gb. Maar ik heb geen haast. Kan ik deze setup ook bestellen bij een Saturn of Mediamarkt tijdens bijv een BTW actie?
Want dan wacht ik tot de zomer acties namelijk.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Dzine schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:31:
Thanks, mijn tweede vraag is nu beantwoord :). Ik ga ook voor t US toetsenbord.

Eerste vraag. Ik ga voor de MBA '13: 256, i7, 8gb. Maar ik heb geen haast. Kan ik deze setup ook bestellen bij een Saturn of Mediamarkt tijdens bijv een BTW actie?
Want dan wacht ik tot de zomer acties namelijk.
Upgrades zijn alleen via Apple te bestellen. Je zit bij Saturn en MM dan vast aan de standaardmodellen i5's met 4gb helaas.

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik heb in het verleden vaak genoeg kritiek geuit op Apple en hun prijs- en hardwarebeleid, maar voor de nieuwe MacBook Air moet ik ze toch echt een dikke pluim geven.

Een al goede laptop hebben ze nog eens flink verder verbeterd met PCIE SSD's (waardoor ze nu eindelijk een legitieme reden hebben om het propiertary te maken, aangezien je dit ook in normale PC's niet even uitwisselt), met verdubbelde opslagcapaciteit die een extra interne HDD nu echt overbodig maken (en waarmee ze dus ook weg blijven van de Fusion onzin waar je aan de willekeur van het OS overgeleverd bent of wat je wilt op de SSD wordt gezet of op de HDD) en met een prijsverlaging.

Ik moet het echt eerlijk toegeven: hulde Apple.

iOS 7 echter is een heel ander verhaal, maar dat is voor een ander topic.

• Dzine
Ambling_Alp schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:36:
[...]
Upgrades zijn alleen via Apple te bestellen. Je zit bij Saturn en MM dan vast aan de standaardmodellen i5's met 4gb helaas.
Thanks, ik was er al bang voor. Dan zal ik het maar moeten doen met de surfspot korting...

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik kwam deze diepgaande review tegen van de 11" 2012. Mooie insteek over de verschillen tussen de i5 en de i7, niet alleen in performance, maar ook in temperatuur, fan geluid en accu duur.

Benieuwd of dit ook door te trekken is naar de Haswell serie, of dat de verschillen tussen de i5 en de i7 daarbij kleiner zijn geworden en of er nog grote verschillen met de 13" body.

Op basis van een klein Geekbench testje van mijn huidige laptop is de Haswell i5 al 2 keer sneller, de i7 zelfs bijna 3 keer. Toch verleidelijk om het verschil van €150 in mijn zak te houden.

#team_UTC+1

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-12 18:33
@toetsenbord kwestie; my two cents: Ook ik moest het doen met standaard Dutch lay-out (euro teken op een Int. Eng toetsenbord) omdat ik de late 2010 Air tijdens een actie bij MM heb gekocht destijds. Maar ik tik verrekte vaak net naast de Enter, omdat ik aan die verticale enter maar slecht kan wennen.

Ik denk dat je er verstandig aan doet de VS tobo te kiezen, met horizontale Enter.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ethirty schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:15:
Ik kwam deze diepgaande review tegen van de 11" 2012. Mooie insteek over de verschillen tussen de i5 en de i7, niet alleen in performance, maar ook in temperatuur, fan geluid en accu duur.

Benieuwd of dit ook door te trekken is naar de Haswell serie, of dat de verschillen tussen de i5 en de i7 daarbij kleiner zijn geworden en of er nog grote verschillen met de 13" body.

Op basis van een klein Geekbench testje van mijn huidige laptop is de Haswell i5 al 2 keer sneller, de i7 zelfs bijna 3 keer. Toch verleidelijk om het verschil van €150 in mijn zak te houden.
Zit precies in dezelfde situatie...
Aan het kijken dus of die 150e het waard is...
Ga je het verschil echt merken?

Accuduur moet er in mijn geval ook niet onder lijden...
Dan steek ik bij wijze van liever die 150e in een upgrade in GB's SSD.

Iemand nog een "test/review" tussen de Haswell i5 vs. i7?

Neig zelf nu naar de i5...
Snelheid vs accuduur-wise...

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
autoreverse schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:03:
@toetsenbord kwestie; my two cents: Ook ik moest het doen met standaard Dutch lay-out (euro teken op een Int. Eng toetsenbord) omdat ik de late 2010 Air tijdens een actie bij MM heb gekocht destijds. Maar ik tik verrekte vaak net naast de Enter, omdat ik aan die verticale enter maar slecht kan wennen.

Ik denk dat je er verstandig aan doet de VS tobo te kiezen, met horizontale Enter.
+1 hier. Heb de Dutch layout uitgeprobeerd in de winkel, werd er doodziek van constant naast de enter te zitten. Vervolgens via de Apple website mijn late 2011 13" MBair besteld met US toetsenbord. Vertrouw ons maar: het is het waard.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:09
Dzine schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:51:
[...]

Thanks, ik was er al bang voor. Dan zal ik het maar moeten doen met de surfspot korting...
Je kan de macbook ook bij de dixons of mycom bestellen, daar kunnen ze op maat worden samengesteld. + daarbij 3 jaar garantie.

• Dzine
Ethirty schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:28:
Mja, maar zo'n dock ga je ook niet meezeulen. Dat is alleen handig als je veel op dezelfde vaste plek zit. Het gaat mij juist om iets dat je in je tas laat glijden als je de deur uit moet.

Een Thunderbolt hub of splitter zou ideaal zijn, maar zoiets bestaat niet en is volgens mij ook niet mogelijk binnen de specs.
Is dit Zendock Kickstarter ding een mogelijke oplossing?
Hij is al funded, maar dan zou hij toch over een aantal maanden ergens te bestellen moeten zijn.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-12 23:36
Dzine schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:13:
[...]

Hij is al funded, maar dan zou hij toch over een aantal maanden ergens te bestellen moeten zijn.
Je verliest daardoor wel meteen beide Thunderbolt poorten op de Retina MacBook Pro, die zie je in de dock niet terug. Alleen één Mini DisplayPort.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dzine schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:13:
[...]

Mooi initiatief, maar vrij nutteloos voor een Air als je het mij vraagt. Ik ga voor een compacte USB hub en USB-ethernet adapter als ik besluit een Air te kopen. Het moet een draagbare oplossing zijn. 2 extra blokken aluminium in je tas lijken me dan niet handig. Het is ook niet veel meer dan een chique USB hub. Voor de Pro en Retina lijkt het me interessanter.

Als docking station voor de Air vind ik het concept van Landing Zone beter uitgedacht. Bovendien zijn deze gewoon al te bestellen.
ThomasG schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:29:
[...]
Je verliest daardoor wel meteen beide Thunderbolt poorten op de Retina MacBook Pro, die zie je in de dock niet terug. Alleen één Mini DisplayPort.
Er zit ook een TB pass-through poort op.

[ Voor 14% gewijzigd door Ethirty op 17-06-2013 14:32 ]

#team_UTC+1

• Jasper
13 hours and 29 minutes. That's really all you need to know.
Bizar! Helaas geen vergelijking met de i7.

[ Voor 17% gewijzigd door Jasper op 17-06-2013 17:56 ]

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Jammer inderdaad dat er niks over de i7 staat...

Maar 13 1/2 uur met een acculading... 8)7
Das eigenlijk best wel absurd... 8)7

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
Ik zit te denken om een macbook air 13" aan te schaffen.
Alleen ik twijfel nog welke upgrade ik het beste zal zijn voor mij.

Ik ga hem gebruiken voor:
- Tekstverwerken
- Surfen
- Films kijken
- Adobe Photoshop
- Muziek luisteren

Qua opslag zit ik met 128GB goed.
Heb een externe HD met mijn grote bestanden.
Maar ik zit dus te denken welke upgrade ik wil nemen.

Processor i5 -> i7 of RAM-geheugen: 4GB -> 8GB

Welke optie zal voor mij het beste zijn ?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:40

RnB

Dat is toch niet zo moeilijk?
Je gaat hem gebruiken voor non-cpu-intensieve taken. De i7 upgrade zal dus nutteloos zijn. Dan kan je liever de 8GB ram upgrade pakken, die kan nog wel handig zijn voor Photoshop gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door RnB op 17-06-2013 22:14 ]

• MTT
  • Niet online

MTT

Ik kies maar de goedkoopste configuratie.
256gb SSD is voor mij nog veel te klein en omdat ik dan toch een extra externe opslag moet meezeulen, kan ik die 200 euro beter voor de externe opslag gebruiken en daar heb ik voor minder dan de helft een TB voor, met als voordeel dat ik het ook makkelijk aan een andere laptop of computer kan hangen. Ook ga ik de nieuwe time capsule aanschaffen, zodat ik gelijk alles kan backuppen en nog van alles kan opslaan. In mijn ogen een betere keus dan de 256gb aan te schaffen.
i7 processor is mijn ogen een beetje overkill omdat de bottleneck van het systeem in de hd5000 zit, ook ben ik niet van plan op een macbook air video's te gaan converteren oid.
En de 8GB is wel een pre, maar helaas met de 128GB en een i5 is dit alleen online te bestellen of bij een paar winkels en niet zo bij de Applestore te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door MTT op 17-06-2013 22:51 ]

• danslo
  • Laatst online: 16-12 21:55
Zelfs voor CPU intensieve taken is de i7 upgrade niet eens zo groot. Ik heb een MBA mid 2012 en heb eigenlijk een beetje spijt van mijn i7 keuze :P

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-12 11:07
Ik ben uiteindelijk niet voor de i7 upgrade gegaan omdat het verschil, zeker voor mij, in de praktijk nauwelijks te merken is. Alleen met het renderen van bijvoorbeeld video is wat tijdwinst te behalen, maar deze is dusdanig marginaal dat het de meerpijs zeker niet rechtvaardigt. Ook met eventuele verkoop kun je er niet echt veel meer voor vragen.
Uiteraard wel voor de 8 gig upgrade gegaan, dat lijkt mij voor menig tweaker een no brainer.

Wedstrijd tussen de i5 en i7 van 2011: YouTube: MacBook Air Wars: 13" Core i5 vs Core i7 Review & Benchmarks (2011)

• ThomasG
Alle vergelijkingen tussen de i5 en de i7 die jullie aanhalen zijn allemaal van de oudere modellen. Daar was het verschil tussen beide processoren maar 100 Mhz. Bij de nieuwe MacBook Air met Haswell processoren is het verschil 400 MHz. Wellicht nog voor vele nog steeds niet te rechtvaardigen, maar het verschil is veel groter dan bij de modellen van 2011 en 2012.

[ Voor 22% gewijzigd door ThomasG op 17-06-2013 23:59 ]

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:10
ThomasG schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:58:
Alle vergelijkingen tussen de i5 en de i7 die jullie aanhalen zijn allemaal van de oudere modellen. Daar was het verschil tussen beide processoren maar 100 Mhz. Bij de nieuwe MacBook Air met Haswell processoren is het verschil 400 MHz. Wellicht nog voor vele nog steeds niet te rechtvaardigen, maar het verschil is veel groter dan bij de modellen van 2011 en 2012.
Dus je laat je beoordeling afwegen door het verschil in MHz? 8)7 Dat hoeft niets te zeggen, hoewel ik geen benchmarks heb gekeken van de Air 2013. Ik red mij nog prima als daily driver met een 1,7 GHz 13" uit 2011. Enige wat ik zou willen is die HD5000 en dat is samen met de zuinigheid het grootste punt van de 2013.

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12 18:53
Gisteren de knoop doorgehakt en een 13" met 256GB gekocht. Upgrade naar 8GB en (toch wel) de i7. Ik gebruik m'n laptop voor een belangrijk deel voor software ontwikkeling, en denk dat met die nieuwe snelle SSD wel voordelen biedt (anders zit je alsnog op je IO te wachten). Mijn huidige 13" MacBook Pro is nu op de kop af 4 jaar oud, dus als ik het met deze Air even lang uithoud kost het me 35 euro/jaar extra.

Verwachte leverdatum: 25 juni, ben nu al ongeduldig ;)

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik ben sinds een week in het bezig van een nieuwe macbook air 2013.
Spijtig genoeg ondervind ik regelmatig het probleem dat mijn internet enorm traag wordt.
Dikwijls gebeurt dit nadat ik hem uit standby haal.

Zijn er nog mensen met dit probleem ? Zijn er al oplossingen ? Hopelijk komt Apple snel met een bugfix voor dit probleem.

• ThomasG
me_mrtn schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:46:
[...]

Dus je laat je beoordeling afwegen door het verschil in MHz? 8)7 Dat hoeft niets te zeggen, hoewel ik geen benchmarks heb gekeken van de Air 2013. Ik red mij nog prima als daily driver met een 1,7 GHz 13" uit 2011. Enige wat ik zou willen is die HD5000 en dat is samen met de zuinigheid het grootste punt van de 2013.
Vergeet niet dat de i5 uit de 2013 is gedownclockt ten opzichte van de i5 uit 2012. Daarnaast is het per core, dus heb je bij programma's geoptimaliseerd voor dual-/multi-core een groot verschil met de i7. Bijna 1 GHz. Veel groter dan bij de 2012 of 2011 modellen.

Welnu, de batterij zal sneller leeg zijn, hij zal warmer worden, etc., net zoals bij de 2012 modellen. Maar het verschil in tijd tussen het uitvoeren van taken zal veel groter zijn. Het ligt er maar net aan wat je nodig hebt. Maar om een keuze te maken gebaseerd op een test uit 2011 en 2012, terwijl het verschil niet te vergelijken is, is natuurlijk net zo 8)7

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

ThomasG schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:58:
Het verschil in de "turbo boost" snelheid van de i5 en de i7 is zelfs 700 MHz (2.6 resp 3.3 GHz per core). Ik betwijfel of je daar in de praktijk veel van merkt hoor. Ik heb op het werk een oude Mac Pro met quad core Xeon en thuis een 2011 MacBook Air met dual core 1.6GHz i5. De Air heeft minder geheugen, minder totale CPU power, maar veegt in de praktijk compleet de vloer aan met de Mac Pro omdat er een SSD in zit en een iets modernere videokaart.

Ik heb zelf dan ook de "trage" nieuwe MBA besteld met 8GB RAM en 256GB SSD. Ik ben zelf nooit tegen CPU bottlenecks aangelopen met de 2011 MBA, maar liep wel telkens tegen beperkingen aan van de hoeveelheid RAM en schijfruimte aan (draai regelmatig Windows in een VM om te testen in IE). Had dus eigenlijk spijt dat ik in 2011 niet meer had uitgegeven aan meer RAM en SSD, want dan had ik nu geen nieuwe gekocht :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Met het verhaal van dawuss neig ik steeds meer naar een i5 met inderdaad ook 256GB SSD en 8GB RAM...

Hopelijk binnenkort tests van de nieuwe 2013-versies...

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12 17:43
Mooie update en een goede prijs.
Maar de 4GB ram kan echt niet meer.

De HD5000 snoept al 1GB ram weg , dus heb je feitelijk 3GB ram over voor je systeem + je applicaties.

Afbeeldingslocatie: http://images.techhive.com/images/article/2013/06/2013_macbookair_cto_about-100042762-orig.png

• RnB

RnB

Weet je dat zeker?
Ik kan me herinneren dat oudere chipsets meer geheugen gaan gebruiken bij een systeem met meer geheugen, dus bij 4GB gebruikt de IGP 384MB, bij 8GB gebruikt de IGP 768MB, etc.
Ik weet niet hoe het bij de HD5000 is, maar ik kan me voorstellen dat er iets soortgelijks wordt gedaan. Anders heb je idd geen donder aan 4GB werkgeheugen.

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Weet iemand welke CPU(type) er zit in de nieuwe macbook air, kan het eigenlijk nergens vinden?

Mijn naam is niet Peter!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

PeterPanda schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:33:
Weet iemand welke CPU(type) er zit in de nieuwe macbook air, kan het eigenlijk nergens vinden?
Je hebt neem ik aan wel al ge-Googled?

1.3 GHz (i5-4250U) dual-core Intel Core i5 with 3 MB shared L3 cache

(Higher-End 11" & 13")
Optional 1.7 GHz (i7-4650U) dual-core Intel Core i7 with 4 MB shared L3 cache

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Soulshaker schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 04:57:
Mooie update en een goede prijs.
Maar de 4GB ram kan echt niet meer.

De HD5000 snoept al 1GB ram weg , dus heb je feitelijk 3GB ram over voor je systeem + je applicaties.

[afbeelding]
Betekend dit niet eigenlijk dat de HD5000 maximaal 1 GB kan gebruiken? Het lijkt me namelijk sterk dat hij al meteen 1 GB reserveert terwijl er misschien alleen wat simpel 2D werk getoond moet worden.

• RnB

RnB

Iemand deze link al gezien?

Wat ik zo snel zie, is dat de i7 optie zich prima kan meten met de basis rMBP 13''. Dat is niet slecht!

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-11 18:35
ThomasG schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:46:
[...]
Vergeet niet dat de i5 uit de 2013 is gedownclockt ten opzichte van de i5 uit 2012. Daarnaast is het per core, dus heb je bij programma's geoptimaliseerd voor dual-/multi-core een groot verschil met de i7. Bijna 1 GHz. Veel groter dan bij de 2012 of 2011 modellen.

Welnu, de batterij zal sneller leeg zijn, hij zal warmer worden, etc., net zoals bij de 2012 modellen. Maar het verschil in tijd tussen het uitvoeren van taken zal veel groter zijn. Het ligt er maar net aan wat je nodig hebt. Maar om een keuze te maken gebaseerd op een test uit 2011 en 2012, terwijl het verschil niet te vergelijken is, is natuurlijk net zo 8)7
Binnen dezelfde architectuur zijn kloksnelheden prima te vergelijken, zeker als de andere eigenschappen positief correleren. De i5 4250U is 1.3/2.6 GHz (base/turbo) en de i7 4650U is 1.7/3.3 GHz en heeft meer cache en de gpu is 100 MHz (10%) hoger geklokt in turbo. De i7 is dus zo'n 27% sneller qua cpu en 10% qua gpu.

Voor pure taken (cpu of gpu) kun je verwachten dat het verschil exact het verschil in kloksnelheid is. Voor games zal het tussen de 10% en 27% zitten. De i7 zal bij heftig rekenen in minuten eerder leeg zijn dan de i5, maar wellicht meer af krijgen voor dat hij leeg is.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

RnB schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:32:
Iemand deze link al gezien?

Wat ik zo snel zie, is dat de i7 optie zich prima kan meten met de basis rMBP 13''. Dat is niet slecht!
Wat me opviel uit die link is hoe slecht de 2013 i5 Macbook Air presteert op sommige punten in vergelijking tot de rest. Bij veel taken is de 2013 i5 trager dan zijn voorganger uit 2012. Met name bij taken die helemaal niet zo CPU intensief zijn, zoals het kopiëren van bestanden en het importeren van iPhoto/iMovie archives. Ik vroeg me af waarom dat was, tot ik in de comments een link naar deze performance test results tegen kwam.

Blijkbaar is de 128GB SSD in de nieuwe Macbook Air een stuk trager dan de 256 en 512GB modellen. Ik vraag me af hoe een nieuwe i5 met 512GB SSD presteert tegenover een vergelijkbare i7.

micheljansen.org

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens mij was dat ook al eerder langsgekomen. Eerdere modellen Air's hadden ook verschillende SSD fabrikanten. De Sandisk's (alleen 128?) zijn matig, de Samsung's zijn een stuk sneller.

Edit:
Voor iedereen die twijfelt over de 2013 i5 vs i7: er loopt een thread op Macrumors die inmiddels wat praktijk ervaringen bevat.

[ Voor 35% gewijzigd door Ethirty op 19-06-2013 22:39 ]

#team_UTC+1

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-11 13:10

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ik heb mijn nieuwe MacBook air gisteren ontvangen en hij bevalt goed (nog geen problemen met wifi gehad ook).

Wat wel erg frustrerend is, is dat er niet langer een onderscheid is tussen "display sleep" en "computer sleep" als de Mac van de batterij werkt. Een paar minuten nadat het scherm op zwart gaat, gaat de hele computer in sleep mode. Dat is vast goed voor de batterijduur, maar het verbreekt helaas ook netwerkverbindingen, VPN etc. en het duurt een paar seconden om wakker te worden, dus dat is niet erg praktisch.

Ter vergelijking, dit zijn de Energy Saver settings op mijn werk Mac:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1M3q2r1s1L2S2O273d3f/Screen%20Shot%202013-06-21%20at%2010.13.14.png

En dit is hoe het op de nieuwe MacBook Air werkt:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/00181c3B1b3o1f3L3J0h/TPb6W.png

Als je net als ik wil dat het scherm dimt na een paar minuten, maar de computer zelf pas veel later geheel in sleep mode gaat, kun je dat kennelijk doen met pmset (via Terminal):

pmset sleep 180 #sets sleep to 180x of the display sleep time

Bron: StackExchange.

micheljansen.org

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:45
Ik heb mijn MacBook Air ook gisteren ontvangen en heb al wel problemen gehad met WiFi. Niet op het thuis-netwerk, maar wel bij die van mijn schoonmoeder. Hij maakt wel verbinding, maar ik kan vervolgens niks op internet. Ik vermoed dat het wel aan mijn Mac ligt, want mijn iPhone maakte wel verbinding. Vervolgens thuis had ik wel weer internet. Ik begrijp er weinig van.

Voor de rest, erg tevreden.

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 22:02
Heb een nieuwe macbook air aangeschaft, en zit er over te denken om er een bodyguardz full body kit op te doen om het te beschermen tegen krassen. Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft? Het lijkt erop dat bodyguardz alleen full body kits heeft voor de macbook air 2012; zou deze ook passen op de 2013, of is deze qua uiterlijk anders dan het 2012 model?

• dawuss

dawuss

gadgeteer

hawkeyenl9393 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:13:
zou deze ook passen op de 2013, of is deze qua uiterlijk anders dan het 2012 model?
Ik weet niet hoe de MagSafe connectors zijn op de 2012, maar mijn nieuwe MacBook air heeft exact dezelfde afmetingen als mijn 2011 MBA (alleen heeft die nog de oude MagSafe aansluiting). Heb daar zelf in twee jaar tijd nog geen enkele kras op weten te krijgen trouwens.

micheljansen.org

• sohus
  • Laatst online: 29-10 17:24
Apple en Wifi is zeer ongeluk huwelijk. Het is te triest voor woorden dat Apple al 5+ jaar Wifi issues heeft en hier geen grip op krijgt. Het heeft vooral te maken met combo Router + Apple computer. Vandaar ook dat veel mensen op de ene locatie wel problemen hebben maar bijvoorbeeld thuis niet of vice versa. Beetje raar dat elke andere fabrikant dit wel fatsoenlijk voor elkaar krijgt maar Apple niet.

Los daarvan heb ik weinig te klagen over Apple producten. iPads hebben ook continu gezeik met Wifi.

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
sohus schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:24:
Beetje raar dat elke andere fabrikant dit wel fatsoenlijk voor elkaar krijgt maar Apple niet.
Moet je eens voor de grap in google een willekeurige ander fabrikant intypen gevolgd door "WIFI problem" en er gaat een wereld voor je open.

Er is altijd wel iemand met een probleem.

• me_mrtn
sohus schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:24:
Apple en Wifi is zeer ongeluk huwelijk. Het is te triest voor woorden dat Apple al 5+ jaar Wifi issues heeft en hier geen grip op krijgt. Het heeft vooral te maken met combo Router + Apple computer. Vandaar ook dat veel mensen op de ene locatie wel problemen hebben maar bijvoorbeeld thuis niet of vice versa. Beetje raar dat elke andere fabrikant dit wel fatsoenlijk voor elkaar krijgt maar Apple niet.

Los daarvan heb ik weinig te klagen over Apple producten. iPads hebben ook continu gezeik met Wifi.
Hahaha, grappig. Elke fabrikant heeft problemen met WiFi, puur omdat het onmogelijk is om perfect te krijgen. Je zit met zoveel mogelijke configuraties, daar kan niemand rekening mee houden. Zoek voor de grap eens op Sony met de PS3 of PSP. Zelfde verhaal. Weet je waarom die en Apple zovaak naar voren komen? Verkoopcijfers.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hij is binnen, vandaag regenachtige dag dus ik heb de ganse dag tijd om in te richten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Yalopa op 21-06-2013 14:00 ]

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Yalopa schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:00:
Hij is binnen, vandaag regenachtige dag dus ik heb de ganse dag tijd om in te richten :)
Pics of het is niet waar :9

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

me_mrtn schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:45:
[...]

Hahaha, grappig. Elke fabrikant heeft problemen met WiFi, puur omdat het onmogelijk is om perfect te krijgen.
Het probleem is dat fabrikanten te snel met nieuwe producten op de markt willen komen, en niet altijd wachten tot de volledige standaard gepubliceerd wordt. In het verleden hebben veel draft-N devices dan ook voor problemen gezorgd.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• me_mrtn
Zer0 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:30:
[...]

Het probleem is dat fabrikanten te snel met nieuwe producten op de markt willen komen, en niet altijd wachten tot de volledige standaard gepubliceerd wordt. In het verleden hebben veel draft-N devices dan ook voor problemen gezorgd.
Hoezo, daarom is het toch ook duidelijk een draft? Als jij nu een Air koopt met ac en je hebt geen ac router, dan schakelt ie over op n. Wat is dan het punt? WiFi blijft gewoon problematisch in sommige gevallen. En bij grote verkoopcijfers valt het eerder op.

[ Voor 9% gewijzigd door me_mrtn op 21-06-2013 14:57 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:18
me_mrtn schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Hoezo, daarom is het toch ook duidelijk een draft? Als jij nu een Air koopt met ac en je hebt geen ac router, dan schakelt ie over op n. Wat is dan het punt? WiFi blijft gewoon problematisch in sommige gevallen. En bij grote verkoopcijfers valt het eerder op.
Klopt, wat dat betreft doet Apple het goed. Hoewel ik vaak op verschillende locaties werk mijn Apple devices (en Dell) doen het altijd goed in tegenstelling tot mijn Lenovo laptop

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

me_mrtn schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Afaik heeft Apple gewacht tot de standaard compleet was (die is dan ook deze week gepubliceerd), maar "oudere" AC apparatuur kan best afwijken en problemen veroorzaken. Hang je Mac aan een "draft-AC" AP en je kunt problemen verwachten. Het heeft niks met verkoopcijfers te maken, maar met fabrikanten die zich niet aan de standaarden houden, of niet willen wachten tot standaarden volledig zijn.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

• RnB

RnB

Was je zo opgewonden dat je geen scherpe foto kon maken? :P
Verder is het een mooi ding hoor.

[ Voor 15% gewijzigd door RnB op 21-06-2013 18:49 ]

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

een iphone is nu niet bepaald een geweldige camera hé

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
De camera zorgt niet voor beweging, dat doe jij ;)

The devil is in the details.

• RnB

RnB

Yalopa schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:51:
een iphone is nu niet bepaald een geweldige camera hé
''Ja, ik was ontzettend opgewonden'' was een prima antwoord geweest. :+
Je kan met een iPhone prima foto's maken die ook nog eens scherp zijn, vandaar ook mijn opmerking. Ik kan me best voorstellen dat je je nieuwe machine even flink wilt gebruiken.

Wat Hahn zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door RnB op 21-06-2013 19:00 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

dawuss schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:25:
Ik heb mijn nieuwe MacBook air gisteren ontvangen en hij bevalt goed (nog geen problemen met wifi gehad ook).

Wat wel erg frustrerend is, is dat er niet langer een onderscheid is tussen "display sleep" en "computer sleep" als de Mac van de batterij werkt. Een paar minuten nadat het scherm op zwart gaat, gaat de hele computer in sleep mode. Dat is vast goed voor de batterijduur, maar het verbreekt helaas ook netwerkverbindingen, VPN etc. en het duurt een paar seconden om wakker te worden, dus dat is niet erg praktisch.

Ter vergelijking, dit zijn de Energy Saver settings op mijn werk Mac:
[afbeelding]

En dit is hoe het op de nieuwe MacBook Air werkt:
[afbeelding]

Als je net als ik wil dat het scherm dimt na een paar minuten, maar de computer zelf pas veel later geheel in sleep mode gaat, kun je dat kennelijk doen met pmset (via Terminal):

pmset sleep 180 #sets sleep to 180x of the display sleep time

Bron: StackExchange.
Ik las dit ook al op het forum van Macrumors. Heeft schijnbaar te maken met de nieuwe S-states van de Haswell cpu. Volgens een gebruiker lopen downloads etc gewoon door als hij in display sleep mode gaat. Dichtklappen is direct volledig standby, maar de display sleep is een speciale powerstate.

Kan jij dit testen en/of bevestigen?

#team_UTC+1

• Jasper
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1t1H1n1L3L16/mba.png

Rare route..

• jostefa
  • Laatst online: 00:17
Ik heb mijn macbook aangesloten op een Apple display via thunderbolt. Nu is mijn wifi ontvangst heel erg slecht op kantoor maar heb ik wel de beschikking tot een kabel. Nu is mijn thunderbolt uitgang op de macbook al bezet door het scherm en het scherm wat ik heb heeft geen ethernet ingebouwd.

Nu kan ik simpel een usb to ethernet adapter kopen voor 30 euro maar voor 30 euro heb je ook een thunderbolt to ethernet waar je gigabit kan halen. Echter is mijn thunderbolt port al bezet door het scherm. Nu ben ik op zoek naar een thunderbolt switch oid, echter wil ik er niet te veel geld voor kwijt zijn anders koop ik gewoon die usb.

Verwijderd

Hoe bevalt de Macbook Air? Hoe is de accuduur?
Ik wil er eentje kopen als opvolger voor mijn MBP 2011.
Enigste dingetjes die ik eigenlijk doen zijn Photoshop en Programmeren, verder ben ik gewoon fan van portable en lange accuduur.

• RnB

RnB

jostefa schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:39:
Ik heb mijn macbook aangesloten op een Apple display via thunderbolt. Nu is mijn wifi ontvangst heel erg slecht op kantoor maar heb ik wel de beschikking tot een kabel. Nu is mijn thunderbolt uitgang op de macbook al bezet door het scherm en het scherm wat ik heb heeft geen ethernet ingebouwd.

Nu kan ik simpel een usb to ethernet adapter kopen voor 30 euro maar voor 30 euro heb je ook een thunderbolt to ethernet waar je gigabit kan halen. Echter is mijn thunderbolt port al bezet door het scherm. Nu ben ik op zoek naar een thunderbolt switch oid, echter wil ik er niet te veel geld voor kwijt zijn anders koop ik gewoon die usb.
Voor die €30,- of minder heb je ook een USB3.0 naar gigabit ethernet. Misschien is dat wat?

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb er nog 1 liggen waarbij je de USB poort niet hoeft op te offeren. Zal hem zo in V&A zetten.

V&A aangeboden: USB Ethernet Adapter met extra USB poort

[ Voor 44% gewijzigd door Greatsword op 22-06-2013 13:05 ]

• RnB

RnB

Dan ben ik benieuwd wat je hebt liggen, naar mijn weten heb je alleen ethernet adapters van USB of Thunderbolt.

Joh, dat is handig! :+
Ik wist niet van zijn bestaan af.

[ Voor 23% gewijzigd door RnB op 22-06-2013 13:17 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Even refreshen ;)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:41:
[...]

Hoe bevalt de Macbook Air? Hoe is de accuduur?
Ik wil er eentje kopen als opvolger voor mijn MBP 2011.
Enigste dingetjes die ik eigenlijk doen zijn Photoshop en Programmeren, verder ben ik gewoon fan van portable en lange accuduur.
Tot nu toe goed :p

Heb de ganse middag gewerkt op een accu, maar ik weet natuurlijk niet hoe intensief dat allemaal was. Snel is subjectief, maar ik vind het een retesnel ding. Jouw workloads zijn niet de mijne dus daar kan ik weinig over kwijt, ik gebruik hem vooral voor het klassieke office werk. Ik ben zeer tevreden over het feit dat dat ik de laptop openklap en dat hij er staat.

Apple claimt "al working day" en dat ga ik maandag testen :)

Qua portable is het een echte notebook, ongeveer de grote en dikte van een A4 notaboek :) Gewicht valt goed mee, het blijf een laptop natuurlijk

[ Voor 13% gewijzigd door Yalopa op 22-06-2013 13:18 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Destianto schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:55:
Ik heb er nog 1 liggen waarbij je de USB poort niet hoeft op te offeren. Zal hem zo in V&A zetten.

V&A aangeboden: USB Ethernet Adapter met extra USB poort
Dat is toch een 10/100 USB2 adapter en geen gigabit?

Zoiets ben ik op DX.com ook al tegen gekomen voor een fractie met zelfs een 3-poorts USB hub. Al vraag ik me nog af of dat goed gaat werken op een Mac.

#team_UTC+1

• jostefa
  • Laatst online: 00:17
Heb maar gewoon die 100mbit usb versie gekocht. Zal toch niet met hele grote bestanden gaan werken op de macbook air dus denk dat dit voldoet aan mijn eisen. Die van destianto is ook een usb versie met een extra usb port er op ;)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb gewoon de adapter van apple bijbesteld, geen zin in geklooi met china meuk. Ik vermoed dat ik die adapter echt zeer zelden ga nodig hebben.

• RnB

RnB

Des te meer is het zonde dat je niet voor die China meuk gaat, veel spul (niet alles) werkt namelijk prima.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Op DX koop ik items (kabeltjes etc ) meestal per 3, dan ben ik zeker dat 1 -2 goede inzitten. Bovendien vond ik de afwerking van de zaken die ik zag op DX maar matig. Als ik van een item voor de helft van de prijs niet de garantie heb dat het werkt koop ik mezelf zekerheid. In deze redenering is een kabeltje in de Apple shop goedkoper. Apple leverde in 5 dagen, DX zou er 2 weken over kunnen doen, dat voegt toe aan de balans om geen "Chinese meuk te kopen"

Maar dat is natuurlijk een redenering die ik zelf volg en die ik vooral niet opleg aan anderen :)

• RnB

RnB

Ik begrijp je, zou zonde zijn als het niet werkt. Ik heb toevallig vorige week nog een kabel weg moeten gooien, omdat ie problemen gaf. Maar die meuk koop ik puur, omdat ik het weinig gebruik. En als je dan iets kan halen voor $7,-, wat hier mss €25,- kost, is dat wel leuk natuurlijk.

Mijn thunderbolt kabels, miniDP naar DVI en mijn thunderbolt naar ethernet zijn wel allemaal origineel. Die moeten gewoon werken, want ik gebruik ze dagelijks.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

In dat opzicht is die Moshi adapter van hierboven dus nog nieteens zo gek. Handiger dan die van Apple en meer zekerheid dan de adapters van DX :)

http://www.moshimonde.com...-to-ethernet-adapter.aspx

#team_UTC+1

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

En even duur :)

Maar idd hij ziet er goed uit, en de site geeft je het gevoel dat het goed gaat werken (in tegenstelling tot DX waar het toch altijd een beetje gokken is). anywayz, ik heb nu de adapter van apple, dus het probleem stelt zich niet meer bij mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Yalopa op 23-06-2013 10:47 ]

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-12 10:12
Heb nu een klein weekje de nieuwe Air 13" maar heb het idee bij films kijken dat mijn geluid af en toe zachter gaat. Volume staat dan helemaal open. En of ik nu online een film kijk of via VLC/Quicktime hij lijkt dit overal te doen.

Ook net een import gedaan in iPhoto van 14.000 foto's maar dat vind die niet zo leuk, alle foto's staan door elkaar en de thumbs kloppen niet met de foto zelf. Morgen maar eens op mijn gemak kijken wat die gedaan heeft en een hoop zooi verwijderen.

A life? Where can I download it??

• bear87
Komen jullie in de praktijk uit met 128gb ssd met normaal gebruik? Ik hoef niet al mijn foto's op mijn macbook te hebben staan, die mogen best op een externe hd, maar ik vraag me af hoeveel gb je nou overhoudt met die 128 gb ssd nadat je de standaardzaken als office en een spelletje als football manager 2013 hebt geinstalleerd. Is 128gb prima te doen dan? Ik zou wel 256 gb willen hebben maar de meerprijs van 184 euro houd me een beetje tegen.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 17:41
Ik geloof dat de 256 gb ssd ook direct weer een stuk sneller is en zelf er 1 in zetten is ook niet echt een handige optie. De meerprijs is wel absurd hoog maar ik neig zelf nu ook naar de 256 gb (en 8gb) versie.

Verwijderd

bear87 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:31:
Komen jullie in de praktijk uit met 128gb ssd met normaal gebruik? Ik hoef niet al mijn foto's op mijn macbook te hebben staan, die mogen best op een externe hd, maar ik vraag me af hoeveel gb je nou overhoudt met die 128 gb ssd nadat je de standaardzaken als office en een spelletje als football manager 2013 hebt geinstalleerd. Is 128gb prima te doen dan? Ik zou wel 256 gb willen hebben maar de meerprijs van 184 euro houd me een beetje tegen.
ik heb een air met 128 gb ssd en gebruik hem vooral voor mijn studie.

Dus office for mac 2011, en daarnaast heb ik nog een stuk of 20 HD series erop staan en Steam met counter strike source, en garry's mod alsmede don't starve. Als ik een aantal films kijk dan kijk ik deze en gooi ik de films er meteen af.
Mijn itunes library heb ik op een WD live 2TB netwerk harde schijf staan waar ik deze vanaf stream, hier staan ook al mijn films en verdere series op.

Met dit gebruik is 128gb SSD meer dan genoeg! ik heb altijd wel 60gb vrij.

Zonder externe HDD is het mijns inziens niet te doen met 128gb en is minimaal 256 nodig.

• bear87
warcow schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:40:
Ik geloof dat de 256 gb ssd ook direct weer een stuk sneller is en zelf er 1 in zetten is ook niet echt een handige optie. De meerprijs is wel absurd hoog maar ik neig zelf nu ook naar de 256 gb (en 8gb) versie.
Alles is ook zo relatief he. Enerzijds kun je zeggen zet je itunes verzameling op een externe schijf, en gebruik spotify en netflix dadelijk. Anderzijds kost netflix 'maar' 8/9 euro per maand hetgeen na een jaar toch weer 96/108 euro is. En dan doen we nu lastig om 184 euro.
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:09:
[...]

ik heb een air met 128 gb ssd en gebruik hem vooral voor mijn studie.

Dus office for mac 2011, en daarnaast heb ik nog een stuk of 20 HD series erop staan en Steam met counter strike source, en garry's mod alsmede don't starve. Als ik een aantal films kijk dan kijk ik deze en gooi ik de films er meteen af.
Mijn itunes library heb ik op een WD live 2TB netwerk harde schijf staan waar ik deze vanaf stream, hier staan ook al mijn films en verdere series op.

Met dit gebruik is 128gb SSD meer dan genoeg! ik heb altijd wel 60gb vrij.

Zonder externe HDD is het mijns inziens niet te doen met 128gb en is minimaal 256 nodig.
Dank voor je reactie! Ook een optie ja, gewoon met een externe schijf werken mocht het ooit te krap worden. Want je kan ook zo redeneren: Waar 128gb te klein is, voldoet 256 dan wel? De kans bestaat dat voor wie 128gb te weinig is, meer ruimte dan 256gb ook wel gewenst is. In die zin dat al je films, al je muziek en al je vakantiefoto's van de afgelopen x jaar ook niet op 256 gb passen wellicht.

[ Voor 8% gewijzigd door bear87 op 24-06-2013 14:43 ]

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-12 22:48
Ik ben sinds een paar dagen ook de trotse eigenaar van een MBA 2013! Apparaat werkt prima en de batterij is werkelijk ridiculous!

Helaas wel het zelfde probleem als veel andere owners: Wi-Fi vliegt er af en toe ineens uit, en dat haalt je behoorlijk uit de work-flow. Vandaag al een keer of 3 ineens geen verbinding.

" Gelukkig " is dit relatief makkelijk opgelost door wifi uit/aan te zetten in de settings, maar voor een laptop van deze prijsklasse is het natuurlijk absurd dat dit niet goed werkt...

Verwijderd

bear87 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:41:
[...]

Alles is ook zo relatief he. Enerzijds kun je zeggen zet je itunes verzameling op een externe schijf, en gebruik spotify en netflix dadelijk. Anderzijds kost netflix 'maar' 8/9 euro per maand hetgeen na een jaar toch weer 96/108 euro is. En dan doen we nu lastig om 184 euro.

[...]

Dank voor je reactie! Ook een optie ja, gewoon met een externe schijf werken mocht het ooit te krap worden. Want je kan ook zo redeneren: Waar 128gb te klein is, voldoet 256 dan wel? De kans bestaat dat voor wie 128gb te weinig is, meer ruimte dan 256gb ook wel gewenst is. In die zin dat al je films, al je muziek en al je vakantiefoto's van de afgelopen x jaar ook niet op 256 gb passen wellicht.
toen ik mijn post typte dacht ik hier letterlijk ook over, maar omdat ik geen 256gb heb durfde ik er geen uitspraken over te doen;). maar als je het zo stelt, denk ik dat een verdubbeling van 128 naar 256 niet de oplossing is.
Pagina: 1 ... 32 ... 53 Laatste