tarlitz schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:40:
[...]Ligt natuurlijk totaal aan de prijs. Veel meer dan 250 euro zou ik er zelf niet voor over hebben. Mountain Lion zal er ongetwijfeld prima op draaien, maar 2 GB geheugen en een 1.4 GHz is niet meer van deze tijd.
Ik heb mijn 1.4 2GB in Mei nog verkocht voor 500 euro (maar wel enkele weken voor het 2012 model uit kwam). En zodra ik de advertentie open had kreeg ik gelijk 2 biedingen voor de vraagprijs.
Zelfs nu de 2012 versie uit is, vind ik 250 wel erg laag ingeschat. Het blijft een zeer gewild apparaat en voor 'erbij' vallen de specs best mee.
Overigens heb ik er prima mee kunnen werken op Lion, 2GB was wel te doen, heb hem alleen verkocht omdat ik het scherm te klein vond (en te hoog in DPI). Voordeel is dat zodra hij moet swappen, hij gebruik maakt van de SSD zodat het toch niet al te traag wordt. Office applicaties heb ik er niet op gedaan maar websurfen ging ook goed.
Ik gebruikte hem vooral in clamshell mode (dicht met extern scherm er aan), en het voordeel van de 1.4Ghz is dat hij zelf dan amper warm wordt.
Edit: Oh ja, als je er een tweedehands koopt, kijk dan even of de toetsen geen 'breuklijntjes' hebben, deze worden steeds erger. Bij de 2011 schijnt dat opgelost te zijn (de keycaps zijn daar anders van constructie omdat ze licht door moeten kunnen laten). De mijne was nog helemaal goed omdat ik hem altijd dicht gebruikte maar het is vervelend als je het hebt want het wordt steeds erger (Zie
het topic hier)
[
Voor 16% gewijzigd door
GekkePrutser op 14-09-2012 16:51
]