Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Hallo people of the interwebs,

Binnekort krijg ik dan eindelijk mijn Macbook Pro Retina binnen als vervanging voor mijn 27" late 2009 iMac, en zit gelijk met het volgende.

Ik wil een extra oplader voor mijn MBPR, maar vraag me af of er echt verschil zit tussen de officiële Apple opladers en de stuk goedkopere klonen.

Ik heb deze gevonden
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6773600/Screen%20Shot%202012-08-14%20at%2018.48.59.png
http://www.ebay.nl/itm/Ad...=DE_Technik_Computerzubehör_Notebook_Netzteile&hash=item35bf0252e2#ht_2723wt_1150

Het is een 85W adapter, en is geschikt voor de Macbook Pro. Ik zal dan het verloopstukje moeten kopen voor 10 euro om het te laten passen op de adapter. Dit kost in totaal dan €30,-. De officiële MagSafe2 oplader van Apple kost €79,-.

Heeft iemand ervaringen met niet officiële opladers? Misschien dat ze niet goed opladen, of zelfs schadelijk kunnen zijn? Vind het namelijk een aardig groot verschil, €50,-.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Ik zou zelf nooit een oplader kopen van een derde partij. Ik zou dan eerder kijken naar een tweedehands originele MagSafe. Het moet lukken om die te krijgen voor rond de 30-40 euro :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15
Namaak is op zich geen probleem, maar er staat bij die ebay advertentie geen enkele fabrikant of merk bij. Je koopt dus een noname ding waarvan je niet op kunt zoeken wat de ervaringen zijn, laat staan waar je garantie kunt claimen.

Leuk stukje om te lezen: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?

Een universele adapter van een fabrikant die zijn merknaam eraan durft te verbinden zou ik sneller vertrouwen dan een no-name ding van ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij mijn vorige laptop ook een universele adapter had en dat ding doet het na 3 jaar nog steeds. Had die gekocht omdat ik hem elke dag meenam naar school en omdat die zo goedkoop was boeide het mij niet zo heel veel.

Al met al zou ik met een Macbook er nog een keer over nadenken. Zolang alleen de adapter kapot gaat zou het mij niet uitmaken, maar als die je Macbook kapot maakt is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zou er erg mee opletten, zeker na het lezen van dit verhaal: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?

Mijn ervaring met andere goedkope laders is dat ze toch vaak snel kapot gaan, en ook andere problemen hebben zoals een irritant zoemend geluid, of een felle LED er op die de hele kamer 's nachts verlicht.

Uiteraard kun je geluk hebben met deze lader, maar ik zou toch voorzichtig zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Hmm... Nu ik dit allemaal lees denk ik dat ik gewoon een officiële haal. Misschien een 2e handse zoals Remko.me (bedankt nog!) voorstelde. Het is niet waard om gierig te doen en €50,- te bezuinigen op een apparaat die me 3K heeft gekost.

Bedankt voor de input guys!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_ajax
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 19:35
Ik gebruik al jaren namaak apple opladers van ebay en werken prima. Ze gaan echter wat sneller stuk (kabel breukjes), maar dit los ik op door te solderen.
Uiteindelijk heb ik ook altijd kabelbreukjes in originele laders gehad. Ik zou altijd voor een clone gaan iedergeval.

[ Voor 27% gewijzigd door stefan_ajax op 15-08-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Je weet dat de Retina MBP een MagSafe2 aansluiting heeft? Een oude MagSafe lader past dus niet tenzij je een MagSafe to MagSafe2 convertor gebruikt. Lezen... :+

Je koopt een apparaat van meer dan €2k en je wil dan een tientje besparen op een extra lader die dan ook nog als risico heeft dat je je rMBP ermee beschadigd? Speel op veilig en koop gewoon een extra MagSafe2 lader.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
@Darkstar

De besparing zou €50,- zijn, wat ik weer kan gebruiken voor een externe schijf. Vandaar dat ik me ook af vroeg wat de ervaringen van anderen zijn, en nu ik dat weet heb ik inderdaad besloten om gewoon een officiële te halen bij Apple, better safe than sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kosten van de officiële oplader is er omdat er natuurlijk een stukje winst gemaakt moet worden, maar als je daar voorbij kijkt, en waarom zo'n oplader iets duurder is dan de rest begrijp je ook waarom.

Er zitten heel veel beveiligingen technieken in, zodat je mac in teveel stroom krijgt, doorbrand, de magsafe veilig is etc etc.

Zoals al eerder is gemeld, je koopt een machine van minimaal 2280 euro, en gaat op 40 euro ong besparen door een andere adapter te kopen die mogelijk een defect kan veroorzaken.

Tevens wat ook al vermeld is, is dat er een magsafe 2 van pas komt he, dus je kan de "normale" niet zomaar aansluiten. Als je dat wel doet, moet je ook het accessoires blokje kope A 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:11

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

ASNNetworks schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:37:
@Darkstar

De besparing zou €50,- zijn, wat ik weer kan gebruiken voor een externe schijf. Vandaar dat ik me ook af vroeg wat de ervaringen van anderen zijn, en nu ik dat weet heb ik inderdaad besloten om gewoon een officiële te halen bij Apple, better magsafe than sorry :)
Fixed :P

Anyway, met die adaptors die je meestal krijgt voor die 2 tientjes minder kan je beter nog een weekje/maandje/whatever wachten op je externe HDD om zeker te weten dat je er lang genoeg plezier van gaat hebben. Zeker dat stukje van Mux (bloglink) lijkt me niet meer dan een hele dikke vette waarschuwing. Lijkt me een juiste keuze die je gemaakt hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Ik heb dergelijke dingen zoals Mux' bloglinkje ook gelezen over bijv. goedkope iPhone laders. Doodzonde om zo te gokken met je apparaat.
Mijn magsafe is ook stukgegaan deze week, maar ik ga echt geen namaak kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
de retina heeft een magsafe 2 adapter, dus die magsafe 1 gaat niet passen.

ik zou wel een kloon kopen, apple vraagt namelijk belachelijk veel voor de laders. de goedkope electronica erin is eenvoudig te repareren , maar omdat het vastgeplakt zit kun je er niet bij.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Je kan een verloopje kopen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

PZOOO schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:40:
de retina heeft een magsafe 2 adapter, dus die magsafe 1 gaat niet passen.

ik zou wel een kloon kopen, apple vraagt namelijk belachelijk veel voor de laders. de goedkope electronica erin is eenvoudig te repareren , maar omdat het vastgeplakt zit kun je er niet bij.
En jij wil dus eigenlijk beweren dat een $2 cheap-ass chinese kloon even goed is als de originele lader?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Darkstar schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:48:
[...]

En jij wil dus eigenlijk beweren dat een $2 cheap-ass chinese kloon even goed is als de originele lader?
Niet elke kloon is $2. Er zijn genoeg klonen die net zo goed of beter zijn dan de originele lader, maar omdat apple het alleenrecht heeft op de magsafe connector zal je alleen no-name klonen vinden waarvan je niet kunt weten of je een goede of een slechte oplader koopt. Prijs zegt ook niks, voor't zelfde koop je een $2 cheap-ass chinese kloon bij een ebay winkel die er 30 euro voor vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

_JGC_ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:53:
[...]

Niet elke kloon is $2. Er zijn genoeg klonen die net zo goed of beter zijn dan de originele lader, maar omdat apple het alleenrecht heeft op de magsafe connector zal je alleen no-name klonen vinden waarvan je niet kunt weten of je een goede of een slechte oplader koopt. Prijs zegt ook niks, voor't zelfde koop je een $2 cheap-ass chinese kloon bij een ebay winkel die er 30 euro voor vraagt.
True, daarom zou ik in het geval van de TS liever weg blijven van klonen. Je weet immers niet wat je koopt.
Een kloon hoeft uiteraard niet per sé slecht te zijn, maar ik vrees dat het overgrote deel dat wel is (kwestie van maximale winst te maken). De MagSafe van Apple zal ook zo goedkoop mogelijk gefabriceerd worden, maar zij hebben toch nog een aantal bijkomende zaken waar ze rekening mee moeten houden (aansprakelijkheid, goede naam, etc...) zodat de kwaliteit van hun product op zijn minst behoorlijk moet zijn. Hetzelfde geldt voor alle fabrikanten die hun naam op een product zetten trouwens. Buiten namaak uit China dan :+

[ Voor 5% gewijzigd door Darkstar op 21-08-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zodra je als fabrikant je naam op een magsafe adapter zet heb je een patentclaim van Apple aan je broek, dus die gaan dat niet doen ;).
Pagina: 1