Weet je zeker dat Apple inmiddels (en dus in de toekomst) de Samsung 830 series gebruikt? Dat zou namelijk geweldig zijn. Het zou namelijk ook het vorige model (470 meen ik) of zelfs deze uit 2009 kunnen zijn http://www.engadget.com/2...6gb-ssd-our-knees-buckle/ppl schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:12:
[...]
Mijn kale Mountain Lion vmdk (met 10.8.1) is een kleine 14GB groot. Er zit dan ook nog wat aan overhead bij vanwege de virtualisatie maar het is niet zo gek veel anders als Windows 7 qua omvang. Als ik de vm start en daar in Finder kijk zie ik dat hij een kleine 7GB in gebruik heeft.
Het groeien is een wat ander verhaal want dat is bij zowel Windows als OS X afhankelijk van wat je doet. Temp folders kennen ze beiden en ze worden ook goed gebruikt. Van OS X weet ik dat er op een bepaald tijdstip een onderhoudsscript wordt gedraaid (don't worry, als je de Mac dan niet aan hebt doet hij het wanneer het wel kan). Windows kent zoiets weer niet. Dat script ruimt wel aardig wat op (logs, temp folders).
[...]
Het kan maar het levert wel gedoe op. Daarnaast is de 128GB versie een ssd van Toshiba welke de Sandforce controller gebruikt. Die werkt prima maar zodra je filevault aan zet dropt de snelheid. Encrypted data is namelijk niet comprimeerbaar en daar kan de Sandforce controller slecht mee omgaan. De 256GB en 512GB ssd's zijn van Samsung en wel de fameuze Samsung 830. Die heeft dit probleem niet. Tot slot geldt nog altijd dat ssd's met een grotere capaciteit doorgaans een tikkeltje sneller zijn dan die met een kleinere capaciteit.
Het is denk ik daarom ook niet zo heel erg raar dat je veel 4GB/128GB combo's ziet. Zijn er trouwens ook veel die toch naar 8GB zijn gegaan. Voordeel van 8GB tov 4GB is de hoeveelheid videogeheugen dat beschikbaar wordt gemaakt. Bij 4GB is dat maar 384MB en bij 8GB is dat 512MB. Zijn een aantal die de 8GB echt nodig hebben maar ook een aantal die het doen voor de toekomst. Dat laatste is wel belangrijk omdat je de Air na aanschaf niet kunt upgraden.
Wel vreemd dat TRIM dan bij mij uitblijft (heb niet de TRIM hack gedaan) aangezien ik third party een Samsung 830 in mijn iMac heb laten zetten en je dus zou verwachten dat hij dit als eentje zou herkennen die Apple ook levert.
[ Voor 3% gewijzigd door Pyrone89 op 15-09-2012 13:24 ]