[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:51
deadsy33 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:55:
[...]

[...]

;)

Maargoed, ding is niet te bestellen in mijn config, de gangbare keuzemogelijkheid heeft dus de ~ naast de shift.
Dan maar het NL keyboard
Als hij er niet staat is hij inderdaad niet te koop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Craaaap! Vrijdag 13" MBA besteld online met 100 euro kortingsbon. De standaard 256GB uitvoering, maar dan met 8GB geheugen. Ik wil hem voor 4 juli binnen hebben, omdat ik dan naar het buitenland reis en ik dat ding nodig heb. Kunnen ze hem niet leveren voor die datum.. :(

Weet iemand of er ergens een 2012 Air op voorraad is met 8GB geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52

Fiber

Beaches are for storming.

Nee, volgens mij zijn die altijd CTO...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Fiber schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:13:
Nee, volgens mij zijn die altijd CTO...
:F Dan had ik dus eerder moeten bestellen. Grrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
3-5 werkdagen staat er toch? Dan zou hij er deze week moeten zijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Muchachooo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:23:
3-5 werkdagen staat er toch? Dan zou hij er deze week moeten zijn eigenlijk.
Vrijdag 22 juni betaald, duurt 3-5 werkdagen voor de betaling verwerkt, aldus de Apple-meneer aan de telefoon. Dan duurt het nog 5 werkdagen voor de verzending binnen is. Gaan we dus nooit halen voor 4 juli.

Mooi extraatje: Als ik annuleer, kan ik de kortingscoupon van 100 euro ook vergeten. Die is niet nogmaals te gebruiken. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Jan Laros op 25-06-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
deadsy33 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:05:
Ik ben dus op zoek naar een toetsenbord met

korte linker shift, | \ , Z . De ~ zit dan linksboven naast de 1. Verder een recht opstaande entertoets
Dat klinkt als de USA layout en volgens mij moet dat de "US" optie zijn in de online store. Ik heb deze voor mijn MBA geselecteerd maar ik moet nog even wachten voor ik die krijg dus ik kan het je niet met zekerheid bevestigen.
Z-Dragon schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:47:
[...]
NL en UK zijn volgens mij vrijwel hetzelfde, waarbij UK alleen het euroteken mist. Ik denk dat je dan NL wilt.
Dat missen slaat alleen op de tekst die op de toets is geprint. Met de NL layout moet je option-2 doen voor het euro-teken en shift-option-2 voor het trademark teken. Bij de UK/International English/USA layout is dat precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jan Laros schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:28:
[...]

Vrijdag 22 juni betaald, duurt 3-5 werkdagen voor de betaling verwerkt, aldus de Apple-meneer aan de telefoon. Dan duurt het nog 5 werkdagen voor de verzending binnen is. Gaan we dus nooit halen voor 4 juli.

Mooi extraatje: Als ik annuleer, kan ik de kortingscoupon van 100 euro ook vergeten. Die is niet nogmaals te gebruiken. :(
Apple Stores hebben vaak ook wat aangepaste modellen op voorraad liggen, dus is zeker de moeite waard die even te bellen :) (bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1393312)

[ Voor 4% gewijzigd door Longbowh op 25-06-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:16

XBL

Longbowh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:59:
Apple Stores hebben vaak ook wat aangepaste modellen op voorraad liggen, dus is zeker de moeite waard die even te bellen :) (bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1393312)
Heel soms, bij een geannuleerde bestelling oid. Maar normaal hebben ze geen BTOs op voorraad. Resellers misschien iets vaker, voor hun is dit natuurlijk de mogelijkheid om zich te onderscheiden van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:36
@ Jan Laros: kleine kans, de enige BTO's die weleens op voorraad zijn zijn MBP's met een mat scherm of iMacs met grotere harddisk. Ik zou, nood breekt wet, de MBPR van de redactie meekapen :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
ppl schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:34:
[...]

Dat klinkt als de USA layout en volgens mij moet dat de "US" optie zijn in de online store. Ik heb deze voor mijn MBA geselecteerd maar ik moet nog even wachten voor ik die krijg dus ik kan het je niet met zekerheid bevestigen.

[...]

Dat missen slaat alleen op de tekst die op de toets is geprint. Met de NL layout moet je option-2 doen voor het euro-teken en shift-option-2 voor het trademark teken. Bij de UK/International English/USA layout is dat precies andersom.
De US layout heeft een lange linkershift, met meteen ernaast de Z. Ook heeft hij een horizontale enter toets, met de |\ toets erboven. de ~ zit naast de 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joortje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 20:28
XBL schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:18:
[...]

Heel soms, bij een geannuleerde bestelling oid. Maar normaal hebben ze geen BTOs op voorraad. Resellers misschien iets vaker, voor hun is dit natuurlijk de mogelijkheid om zich te onderscheiden van Apple zelf.
Klopt dus niet. Apple store in Amsterdam heeft de meeste configuraties op voorraad. Vorige week een MBA gekocht in Amsterdam (MBA 11, i7, 8gb, 256 ssd). Dit nadat ik van een erg aardige apple medewerkster te horen had gekregen, dat ze zo'n beetje alle mogelijke configuraties gewoon op voorraad hebben.
Uiteraard kan eerst even bellen nooit kwaad... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Apple Store Amsterdam heeft een 13 inch op voorraad met 8GB, maar alleen met 512GB ssd. *zucht* Ik denk dat ik maar een ouder model neem bij de Mediamarkt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Joortje schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:23:
[...]

Klopt dus niet. Apple store in Amsterdam heeft de meeste configuraties op voorraad. Vorige week een MBA gekocht in Amsterdam (MBA 11, i7, 8gb, 256 ssd). Dit nadat ik van een erg aardige apple medewerkster te horen had gekregen, dat ze zo'n beetje alle mogelijke configuraties gewoon op voorraad hebben.
kunnen 11" Airs ook upgraden naar 8GB RAM? Ik dacht alleen 13" eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Ja je kan die 11" ook upgraden

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Muchachooo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:12:
[...]

De US layout heeft een lange linkershift, met meteen ernaast de Z. Ook heeft hij een horizontale enter toets, met de |\ toets erboven. de ~ zit naast de 1.
Ah, ik zie het al, heb me blind zitten staren op het stukje "~ zit links naast de 1" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:52
Jan Laros schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:22:
Apple Store Amsterdam heeft een 13 inch op voorraad met 8GB, maar alleen met 512GB ssd. *zucht* Ik denk dat ik maar een ouder model neem bij de Mediamarkt ofzo.
koop nu een 2011 MBA 13" en verkoop 'm over een paar weken voor 50 euro minder.. Dan zijn de 2011 MBA's nergens meer beschikbaar en hebben de mensen die dan naar een 2ehands opzoek zijn een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik heb vandaag de nieuwe MacBook Air gekocht (model medio 2012) en ik moet zeggen wat een geniaal ding :) Ik kom van een Macbook Pro van mid 2009 maar je merkt het verschil eigenlijk al direct.

Heb wel gekozen voor de 128gb SSD. Als ik dit later nog wil uitbreiden ben ik denk ik goedkoper uit dan dat ik er meteen een 256GB SSD van Apple in laat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Nou nee. SSD van een MacBook Air is niet makkelijk uit te breiden. Je moet dan iets pakken van OWC en die zijn aardig aan de prijs. Het is namelijk geen normale SSD schijf maar losse Flash componenten op een 'chip'.

[ Voor 24% gewijzigd door Rivanov op 25-06-2012 20:54 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Je kunt deze SSD's vrij makkelijk vervangen hoor. Ik kan deze SSD ook nog weer verkopen mocht ik uit willen breiden ;) scheelt ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Zo. Ik heb net maar gewoon een 2012 13" 256GB 4GB uitvoering opgepikt bij Saturn Tilburg. Heerlijk spelen en optuigen nu :). Ze hadden daar overigens ook nog drie (!) instap-Retina's op voorraad staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 08:15
Ik heb zojuist mijn MBA 2011 11.6" 128GB 4GB ram verkocht. En zit er aan te denken de instap MBA 11inch 2012 kopen, deze komt standaard met 4GB ram.

Vroeg me af of iemand al wat benchmarks gezien heeft of wellicht anderzijds inzicht heeft of de 4GB --> 8GB upgrade het geld waard is voor redelijk standaard gebruik. Ik draai geen zware photo -of videobewerkings software. Maar multitask wel graag. Komt dit de algehele performance ook ten goede? Of is het niet goed merkbaar door de toch al rappe SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jan Laros schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:37:
Zo. Ik heb net maar gewoon een 2012 13" 256GB 4GB uitvoering opgepikt bij Saturn Tilburg. Heerlijk spelen en optuigen nu :). Ze hadden daar overigens ook nog drie (!) instap-Retina's op voorraad staan.
Ook een show-model? heb er nog steeds geen in het echt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12
Mediamarkt arnhem heeft een demo retina staan. Mee staan spelen, mooi ding, maar te duur voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Brm-G schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:09:
[...]

Ook een show-model? heb er nog steeds geen in het echt gezien.
Jep, eentje als demo. Drie stuks netjes in de verpakking voor de verkoop :). Mooi apparaat. Vraag ook even aan de verkoper of hij Diablo 3 wil laten zien. Epic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jan Laros schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:19:
[...]

Jep, eentje als demo. Drie stuks netjes in de verpakking voor de verkoop :). Mooi apparaat. Vraag ook even aan de verkoper of hij Diablo 3 wil laten zien. Epic.
Thanks. Dan ga ik morgen even langs om te kijken. Iemand enig idee of ze ergens in Tilburg ook de prijs van de mediamarkt acties willen matchen, op bijv de mac mini (iCentre, Dixons, Saturn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Bij Saturn zaten allemaal plaatjes op oude Macbooks dat je 150 euro korting krijgt. Komt volgens mij dus op hetzelfde neer.

Maar ontopic: iStat gaf tijdens het eerste uur gebruik een CPU temp van 93 graden aan. Ik werd vrij zenuwachtig :). Inmiddels al een uurtje of twee stabiel op 48-60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:17
Jan Laros schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:44:
Bij Saturn zaten allemaal plaatjes op oude Macbooks dat je 150 euro korting krijgt. Komt volgens mij dus op hetzelfde neer.

Maar ontopic: iStat gaf tijdens het eerste uur gebruik een CPU temp van 93 graden aan. Ik werd vrij zenuwachtig :). Inmiddels al een uurtje of twee stabiel op 48-60 graden.
93 graden is niks joh. Als ik op mijn MBP 13" 2009 even in Aperture ga werken kan hij makkelijk een uur lang rond de 90 graden draaien...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 15:16

XBL

Joortje schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:23:
Ik stond de vrijdag na de keynote en toen waren ze er nog niet. Wellicht dat de reden was. Daarbij vertelde de verkoper dat het bestellen online net zolang zou duren als bestellen via Apple Store Amsterdam... Maar fijn voor jou dat-ie er wel was :). Mijne komt morgen eindelijk (na diezelfde vrijdag via de online store besteld te hebben).

Afijn, inderdaad ff een belletje en dan hoor je het wel. Anders probeer je één van de vele APRs in de stad (of elders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Ook de A-Mac in Eindhoven had er eentje staan. Volgens mij staan ze onderhand bij alle APR's wel als demo model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:25
Toch maar besloten om voor de MBA'12 te gaan. Het wordt de 13-inch met 8gb.

Ik twijfel tussen het 1,8-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 2,8 GHz
of de 2,0-GHz dual-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,2 GHz.

Is het de 150 euro waard om voor de upgrade te kiezen? Ga ik het merken..?

Werkzaamheden: internet etc. en wat photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Phyraxz schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:59:
Toch maar besloten om voor de MBA'12 te gaan. Het wordt de 13-inch met 8gb.

Ik twijfel tussen het 1,8-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 2,8 GHz
of de 2,0-GHz dual-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,2 GHz.

Is het de 150 euro waard om voor de upgrade te kiezen? Ga ik het merken..?

Werkzaamheden: internet etc. en wat photoshop
Lijkt me niet ;) Beide dual-core alleen is de een iets hoger geklokt dan de ander... Denk dat je het verschil in de praktijk niet zult merken. Of je nu 10 seconden op iets wacht of 10,5 seconde maakt meestal niet echt uit, zo klein is het verschil in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Brm-G schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:02:
[...]
Lijkt me niet ;) Beide dual-core alleen is de een iets hoger geklokt dan de ander... Denk dat je het verschil in de praktijk niet zult merken. Of je nu 10 seconden op iets wacht of 10,5 seconde maakt meestal niet echt uit, zo klein is het verschil in mijn optiek.
Er is ook een verschil van cache: 3MB vs 4MB.

Maar inderdaad, het verschil is zo marginaal dat het voor mij de extra kosten niet waard zou zijn. Tegen de tijd dat het volgende model uit komt ben je net zo goed verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Geekbenchmark geeft 6100 punten voor de i5 en 7000 voor de Air met de i7. Grof gezegd 14% meer performance, voor 10% meer financieen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Laatst online: 15:25
GekkePrutser schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:15:
[...]

Er is ook een verschil van cache: 3MB vs 4MB.

Maar inderdaad, het verschil is zo marginaal dat het voor mij de extra kosten niet waard zou zijn. Tegen de tijd dat het volgende model uit komt ben je net zo goed verouderd.
Jaa daar zit wat in... die 150 euro kan ik misschien beter besteden aan wat accessoires :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
RobbieB schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:14:
[...]

93 graden is niks joh. Als ik op mijn MBP 13" 2009 even in Aperture ga werken kan hij makkelijk een uur lang rond de 90 graden draaien...
Ik vind het toch vreemd zo heet en een maximale werking temperatuur die Intel opgeeft van 105 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jan Laros schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:44:

Komt waarschijnlijk doordat spotlight aan het indexeren was. Dat is altijd nodig bij een nieuwe mac installatie en kost even wat processorkracht. Je ziet dat hij bezig is als er in de rechterbovenhoek in het plaatje (vergrootglas) van spotlight een puntje knippert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 16:33
Weet iemand of de Macbook Air 13 inch / 128GB / 8GB RAM ergens in de Randstad op voorraad is? Ik heb gisteren al de Apple Store in A'dam gebeld om dit te vragen maar daar hadden ze 'm niet meer liggen (eerder in dit topic zei iemand nog dat zowat alle configuraties daar op voorraad waren, maar dat is dus nu in ieder geval niet meer zo...) Ik heb ook nog iCentre gebeld maar die hadden 'm in geen enkel vestiging in Nederland op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
chainzz schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:41:
Weet iemand of de Macbook Air 13 inch / 128GB / 8GB RAM ergens in de Randstad op voorraad is? Ik heb gisteren al de Apple Store in A'dam gebeld om dit te vragen maar daar hadden ze 'm niet meer liggen (eerder in dit topic zei iemand nog dat zowat alle configuraties daar op voorraad waren, maar dat is dus nu in ieder geval niet meer zo...) Ik heb ook nog iCentre gebeld maar die hadden 'm in geen enkel vestiging in Nederland op voorraad.
Meestal zijn deze modellen nauwelijks op voorraad. De grootste kans is normaal gesproken bij de Apple Store in Amsterdam maar daar hebben ze 'm niet, denk dat je het beste kunt bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Mijn zusje wou ook die versie en heeft ook veel winkels afgebeld...
Ook uiteindelijk online @ Apple besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 16:33
Bedankt, da's wel balen, want ik heb 'm vrij snel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
chainzz schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:44:
Bedankt, da's wel balen, want ik heb 'm vrij snel nodig.
Online bestellen en betalen met creditcard dat gaat het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 23:45

Prosperot

Today is a gift...

Brm-G schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:45:
[...]

Online bestellen en betalen met creditcard dat gaat het snelst.
Zie ook [Apple producten] Levertijden - Deel 9. Bestellen via APR gaat idd een stuk langzamer dan rechtstreeks bij apple.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
stormfly schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:24:
Geekbenchmark geeft 6100 punten voor de i5 en 7000 voor de Air met de i7. Grof gezegd 14% meer performance, voor 10% meer financieen.
Euhhh primatelabs zelf (de makers van geekbench) klokken het verschil voor de 13" toch echt op 6785 vs 6690. Een magere 1.4 procent. Zie http://www.primatelabs.co...h-macbook-pro-benchmarks/
Moet wel zeggen dat ik overal andere geekbench resultaten zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 23:45

Prosperot

Today is a gift...

sl1000 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:39:
[...]

Euhhh primatelabs zelf (de makers van geekbench) klokken het verschil voor de 13" toch echt op 6785 vs 6690. Een magere 1.4 procent. Zie http://www.primatelabs.co...h-macbook-pro-benchmarks/
Moet wel zeggen dat ik overal andere geekbench resultaten zie.
Lastig te lezen tabel, maar er staat toch echt:
Macbook Air i7 2012 6.785
Macbook Air i5 2012 6.108

ofwel 11% meer performance voor 10% meer euro's ;)

de 6.690 is van de Macbook Pro i5 2012 (en daar zit een andere i5 in dan in de Air)

[ Voor 8% gewijzigd door Prosperot op 27-06-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Grr, je hebt gelijk, sorry. Heb mijn aanschaf dus op de verkeerde getallen gebaseerd. Nuja voor dat beetje browsen en proggen wat ik doe merk ik dat verschil toch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Voor degene die met een nieuwe MBA freeze's hebben door Chrome:

http://osxdaily.com/2012/...ry-different-web-browser/

Download Canary en je probleem moet verholpen zijn. Bij mij tot nu toe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:28
Prosperot schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:04:
[...]

Lastig te lezen tabel, maar er staat toch echt:
Macbook Air i7 2012 6.785
Macbook Air i5 2012 6.108

ofwel 11% meer performance voor 10% meer euro's ;)

de 6.690 is van de Macbook Pro i5 2012 (en daar zit een andere i5 in dan in de Air)
Mijn huidige laptop met t6400 haalt met geekbench een score van 2300. Betekent dit dat je kan zeggen dat de MBA i7 2012 (score 6785) bijna 3x zo snel is dan mijn huidige laptop? Af en toe moet ik namelijk wat CAD werk doen en wil er namelijk niet op achteruit gaan met de aanschaf van een MBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Het is een indicatie dat ie in elk geval een stuk sneller is, maar het betekent niet dat alles precies 3x sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Chic schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:38:
[...]

Mijn huidige laptop met t6400 haalt met geekbench een score van 2300. Betekent dit dat je kan zeggen dat de MBA i7 2012 (score 6785) bijna 3x zo snel is dan mijn huidige laptop? Af en toe moet ik namelijk wat CAD werk doen en wil er namelijk niet op achteruit gaan met de aanschaf van een MBA.
Geekbench is "maar" een synthetische benchmark en zegt lang niet alles over prestaties bij werkelijk gebruik. Het meet alleen CPU prestaties, en niet de prestaties van andere onderdelen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:47
Waar ik bang voor was is er nu ook weer:
Samsung SSD:

Toshiba SSD:

Verschil van ruim 150MBps in write speed, belachelijk dat Apple zo'n verschil toelaat.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Is dit niet gewoon het verschil tussen een 128GB en een 256GB Drive? Ik zie nergens het merk van de ssd in de review terug?

De eerste is iig een 256GB en de 2e een 128GB. Dat scheelt met parallel schrijven natuurlijk een slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
bokkow schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:25:
Waar ik bang voor was is er nu ook weer:
Samsung SSD:
[video]
Toshiba SSD:
[video]

Verschil van ruim 150MBps in write speed, belachelijk dat Apple zo'n verschil toelaat.
In dagelijks gebruik merk je daar niks van, is het dan nog steeds belachelijk? Ik vind van niet.

Ik heb zelf overigens een MacBook Air 2011 met een Toshiba-SSD (die langzamer is dan de Samsung) en het kan me geen ene reet schelen, hij is meer dan snel genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 29-06-2012 12:20 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Apple maakt ook geen reclame voor dat er een Samsung SSD in zit. Of dat ie 400MB/s write doet. Ze adverteren er mee dat ie veel sneller is dan een conventionele HD. En dat is ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 14:28
Ik heb even wat zitten spelen met de vorige generatie MBA's, die nu bij o.a. MediaMarkt worden aangeboden. Die dingen starten hun apps lekker snel en ik moet zeggen dat ik er toch steeds meer interesse in krijg. Een ding weet ik even niet meer zeker, maar hoe scrollen de 13" en 11",vorige generatie dus, in bijvoorbeeld de store pagina van Apple zelf in Safari? Ik houd er van als het smooth loopt! Ik zag bij de verschillende Macbook Pro modellen flinke verschillen, maar daar kan er een met een aparte GPU tussen hebben gezeten, er zat in ieder geval een I7 in.
Waar ik ook naar ben vergeten te kijken is of ze ook modellen met meer intern geheugen aanbieden in de aanbieding, dacht het niet, maar als iemand het weet hoor ik het graag. Later upgraden lijkt me zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Is zelfs onmogelijk doordat het op het moederbord zit gesoldeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Zou toch wel weer erg jammer zijn, verschillende SSD's met verschillende specs....
Zelfde gelazer met die verschillende kwaliteit/merk schermen...
Of je het merkt is een 2e, maar tussen de oren is het krom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Jongens een 128GB ssd heeft een lagere write performance als een 256GB ssd. Vergelijk een 128GB samsung maar eens met een 256GB. Appels en peren imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ok, dan zit die jongen met die 256GB op dat YouTube filmpje dus ook een beetje paniek te zaaien, daar las ik tussen de comments iets erover (Samsung vs Toshiba), maar die zegt maar wat dus waarschijnlijk? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Nee, er zit gewoon verschil in, maar als je niet gaat zitten mierenneuken op benchmarkscores, dan ga je het niet merken. En als je toch echt het 'risico' niet wilt lopen om een tragere SSD te krijgen, dan koop je 'm niet, is het probleem ook opgelost.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 11:42
sl1000 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:35:
Is zelfs onmogelijk doordat het op het moederbord zit gesoldeerd
Nee, ze zijn niet vast gesoldeerd. Ze zijn te vervangen.
Als je deze topic een beetje gevolgd had was je er 2 pagina's geleden al voorbij gekomen dacht ik.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38467431

[ Voor 24% gewijzigd door Droid op 29-06-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Gaat over geheugen he?

Ziet er knap gesoldeerd uit als je het mij vraagt :9

http://guide-images.ifixit.net/igi/iP1Hi4CFRwmWYjYi.huge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
stormfly schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:48:
Gaat over geheugen he?

Ziet er knap gesoldeerd uit als je het mij vraagt :9

http://guide-images.ifixit.net/igi/iP1Hi4CFRwmWYjYi.huge
Bedoel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

is er een gratis tooltje om de read/write performance te meten?
ik heb de 512gb versie, wel benieuwd of dat nog iets uitmaakt tov de andere varianten.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Blackmagic disk speed test -> gratis in de App Store van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:10
MrJayMan schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:08:
is er een gratis tooltje om de read/write performance te meten?
ik heb de 512gb versie, wel benieuwd of dat nog iets uitmaakt tov de andere varianten.
Tov de 256GB zal het niet zo veel schelen, de meeste 256gb en hoger zijn Samsung SSD's welke dus lekkere hoge snelheden hebben. De 128GB zouden de Toshiba's zijn voor een leeuwendeel, welke net in vergelijking tot de samsungs langzamer zijn maar nog steeds reteveel sneller dan een traditionele hdd

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

thnx wopper, tooltje werkt.

getest op batterij: 398 Write/ 450,6 Read

model: apple ssd sm512e, rev. cxm09a1q (SM staat voor Samsung?)

[ Voor 31% gewijzigd door JJ Le Funk op 30-06-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:29
Hier een Samsung 128GB uit de 2011 Air. Daarmee haal ik 270 en 291 read en write respectievelijk. Met die nieuwe Toshiba's lijkt mij dan ook dat je echt niets te kort komt hoor. Hier heb ik al totaal geen klagen namelijk.
Klopt.

[ Voor 25% gewijzigd door me_mrtn op 30-06-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:15
Gister bij Dixons een 13" air 2011 gekocht voor 999 euro. Kreeg er een 100 euro cadeaucard van Dixons bij dus netto 899 betaald met 3 jaar garantie. De 500 gratis airmiles deden het bij mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukfw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 21:44
Muts bij de Dixons in Groningen vertelde mij dat die giftcard alleen werd weggegeven bij de nieuwe Macs....... Zo maar weer even een bezoekje brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Standaard macbook air 13" lijkt me wel wat voor mijn moeder. Die gebruikt nu nog een antieke laptop met xp.

Straks eens even neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
laredo schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:47:
Gister bij Dixons een 13" air 2011 gekocht voor 999 euro. Kreeg er een 100 euro cadeaucard van Dixons bij dus netto 899 betaald met 3 jaar garantie. De 500 gratis airmiles deden het bij mij :+
Ook nog eens een 100 euro giftcard? Dat is een goede deal dan! Moet ik ook maar eens overwegen. Zit steeds meer te twijfelen of de 2012 versie zijn hogere prijs wel waard is.

EDIT: laat maar, zie nu dat die actie geldt t/m vandaag.

[ Voor 5% gewijzigd door Muchachooo op 30-06-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Als je in de onderwijs store op apple.nl kunt bestellen is dat nu wel aan te raden. Krijg je een cadeaubon van 80 euro te besteden aan apps (voor Mac en iOS), boeken, films of muziek naast de onderwijskorting die je sowieso al krijgt. Eigenlijk wel goed gezien van Dixons, die gaan met deze actie mee (hoewel die van Apple tot september duurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Laatst online: 22-09 22:50

Quan Vu

Hoi

Kan je die giftcard niet gelijk verzilveren :p? Ze hebben echt verder niks wat interessant is voor 100 euro

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Quan Vu schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 17:17:
Kan je die giftcard niet gelijk verzilveren :p? Ze hebben echt verder niks wat interessant is voor 100 euro
airport express of ATV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Ik zou er idd meteen een ATV bij halen. Of dingetjes als een Thunderbolt -> HDMI adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:p ik wist niets van de giftcard actie af dus het was een leuke verassing toen ik bij de kassa mijn nieuwe aanwinst "Een 11,6 Inch MacBook Air" ging afrekenen. Ik heb er nog niets voor gekocht maar het word waarschijnlijk opgebruikt voor Appstore tegoed en een paar accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Hahn schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:22:
Nee, er zit gewoon verschil in, maar als je niet gaat zitten mierenneuken op benchmarkscores, dan ga je het niet merken. En als je toch echt het 'risico' niet wilt lopen om een tragere SSD te krijgen, dan koop je 'm niet, is het probleem ook opgelost.
We zitten hier toch op Tweakers? :p Beetje over de hardware discussiëren moet hier kunnen toch?
Ik koop hem overigens ook wel, ook wel met een verschil in benchmerk performance tussen verschillende SSD's (gelijke grootte).
Echter het wekte mijn interesse. Vooral omdat ik tegenstrijdigheden las. Ben ik altijd erg nieuwsgierig wat nou de waarheid is? :p
Ik had het namelijk nog niets gehoord/gelezen over verschillende typen SSD's in het 2012 model.

Ik ben overigs wel op de hoogte dat er performance verschillen zitten tussen 64GB, 128GB en 256GB etc... SSD's. Met name de eerste maat is wat trager (zowel lezen als schrijven). Maargoed daar geef ik je gelijk in: geen enkele SSD is tegenwoordig sloom te noemen en het is inderdaad vaak kicken op benchmarks.

Maar zelfs benchmarks kunnen tekenen. Neem nou SandForce SSD's, met name met comprimeerbare data op zijn best. In real world lijken ze allemaal veel op elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
En de grap is dat die Toshiba 128GB ssd in de nieuwe MBA een Sandforce controller heeft. De snelheden voor comprimbeerbare en niet-comprimeerbare data zijn echter gelijk wat er op duidt dat dit toch een wat andere chip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
luukfw schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:02:
Muts bij de Dixons in Groningen vertelde mij dat die giftcard alleen werd weggegeven bij de nieuwe Macs....... Zo maar weer even een bezoekje brengen ;)
Is het nog gelukt om de card te krijgen? Ik heb er ook mailcontact met de klantenservice voor moeten hebben. De verkoper zei in eerste instantie dat de actie niet zou gelden bij een "oude" macbook. Onzin natuurlijk, dan hadden ze dat in de kleine lettertjes moeten zetten. Omdat ik al snel doorhad dat de verkoper niet van gedachte ging veranderen heb ik direct thuis de klantenservice gemaild en kon de kaart vrijwel direct afhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukfw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 21:44
Ze bleef voet bij stuk houden en bedacht me vandaag pas dat ik gewoon contact had moeten opnemen met de klantenservice. Dat ga ik alsnog doen in de hoop dat ze me zo'n gift card zullen geven. Heb jij de kaart mogen gebruik op de aanschafprijs van de macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
Nee dat mocht niet/kon niet omdat ik de laptop op donderdag heb gehaald (na hem zondag al besteld te hebben via de webshop, wetende dat de actie op donderdag ging starten :-)) en pas vrijdag de mededeling van de klantenservice kreeg dat ik alsnog de kaart kon halen. Ik zou de klantenservice mailen en als je de card nog krijgt hem gebruiken voor accessoires of desnoods een itunescard.

Het knulletje bij de Dixons voelde zich trouwens knap lullig toen ik toch gelijk had, hij herkende mij meteen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
[offtopic, maar nu we het toch over de Dixons hebben]
Vandaag geprobeerd mijn moeder over te halen een macbook air 2011 13" instap te kopen bij de Dixons (koopzondag)
uiteindelijk is ze naar huis gegaan met een 15" Macbook pro. Nogal overkill, maar ze wilde perse een cd-speler en vond het grotere scherm prettiger. Zelfs vandaag nog netjes een 100 euro gift card gekregen :) (offcieel was de actie vandaag afgelopen)
een mooie upgrade van een 7 jaar oude instap compac laptop met windows xp (waar ze nooit iets van begreep)
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunick
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 15:18
sl1000 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:24:
[offtopic, maar nu we het toch over de Dixons hebben]
Vandaag geprobeerd mijn moeder over te halen een macbook air 2011 13" instap te kopen bij de Dixons (koopzondag)
uiteindelijk is ze naar huis gegaan met een 15" Macbook pro. Nogal overkill, maar ze wilde perse een cd-speler en vond het grotere scherm prettiger. Zelfs vandaag nog netjes een 100 euro gift card gekregen :) (offcieel was de actie vandaag afgelopen)
een mooie upgrade van een 7 jaar oude instap compac laptop met windows xp (waar ze nooit iets van begreep)
[/offtopic]
Haha, mooi om te lezen! Vorig jaar zat mijn moeder ook naar een macbook pro te kijken. Alleen "omdat hij zo mooi was" .
Toch netjes van dixons dat ze nog een giftcard erbij hebben gegeven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Ik dacht juist dat de 128gb versie sneller zou zijn dan de 256gb door de grotere hoeveelheid data, maja ik ben geen hardware specialist :P

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Andersom: grotere capaciteit betekent bij ssd's over het algemeen een wat betere performance dan de lagere capaciteit varianten (256GB is sneller dan 128GB). Het verhaal lijkt alleen niet voor alle soorten ssd's op te gaan, er zijn uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinceXEvil
  • Laatst online: 02-07 11:04
Goedeavond,

Ben nu ook een eigenaar van een MBA 13' (mid 2012). Ging in de topic zoeken op het trillen van de behuizing. Ik kwam toen uit op een niet geaarde stekkerblok. Nu zie ik dat die van mij wel geaard is, alleen heeft de stekker van de MagSafe sowieso geen connectie met de aarde stukken. Als ik hem uit de stekker haal, trilt hij ook niet meer.

Is dit normaal gedrag of moet ik beginnen met twijfelen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb het ook met m'n iPad, soort trillend/tintelend gevoel als je langs de behuizing strijkt. Overigens is er voor je magsafe-snoer natuurlijk wel een geaard snoer beschikbaar.

Nog een tip, wat KAN helpen, maar niet zeker is de steker van de 220 andersom in het stopcontact te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

vriendin heeft de nieuwe MBA ingepikt :( weg speelgoed creatief gereedschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
PrinceXEvil schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:17:
Goedeavond,

Ben nu ook een eigenaar van een MBA 13' (mid 2012). Ging in de topic zoeken op het trillen van de behuizing. Ik kwam toen uit op een niet geaarde stekkerblok. Nu zie ik dat die van mij wel geaard is, alleen heeft de stekker van de MagSafe sowieso geen connectie met de aarde stukken. Als ik hem uit de stekker haal, trilt hij ook niet meer.

Is dit normaal gedrag of moet ik beginnen met twijfelen?

Thanks
Als het goed is, is het snoer wat van het stekkerblok naar het stopcontact gaat (het stuk wat je er op kunt zetten) gewoon geaard. Als je de connector gebruikt die direct aan het blok zit is het niet geaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[MacBook tinteling]
-

Edit: Whoeps, argh veel te laat... Ik opende het topic net maar ik pakte toen een tab die er al stond, sorry :$ Wat Muchachooo zegt dus. De geaarde verlengkabel.

[ Voor 88% gewijzigd door GekkePrutser op 02-07-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25

Jrz

––––––––––––

sebastius schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:27:
Ik heb het ook met m'n iPad, soort trillend/tintelend gevoel als je langs de behuizing strijkt. Overigens is er voor je magsafe-snoer natuurlijk wel een geaard snoer beschikbaar.

Nog een tip, wat KAN helpen, maar niet zeker is de steker van de 220 andersom in het stopcontact te steken.
Dat heeft elke iPad / Macbook van aluminium. Dat gaat er vanzellef af. Heb je ook als er geen spanning / batterij op / in zit

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:10
Jrz schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:59:
[...]

Dat heeft elke iPad / Macbook van aluminium. Dat gaat er vanzellef af. Heb je ook als er geen spanning / batterij op / in zit
Ehm, nee. Is gewoon de lekstroom die door een gebrek aan aarding op de behuizing blijft hangen. Heb het hier ook met een asus laptop en geloof me dat gaat er alleen maar vanaf door aarding of geen spanning te hebben. Als hij het bij jou ook deed als je op de accu werkte dan is het niet goed.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
De 2012 Macbook Air met i7 proc, 256gb ssd voor 1299?! http://www.dixons.nl/appl...-2nd-i7-1-8ghz.html?prs=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
dat is inderdaad wel heel weinig, zelfs in de TU sture is hij 60e duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Oei fout tekst bij het juist apple artikel nummer, gaat om de vorige generatie Air zonder USB 3.0 en 4000 series graphs als je het artikel nummer googled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
hmm jammer... de onderstaande tekst is ook van toepassing op het vorige model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Florisappelaar schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:40:
hmm jammer... de onderstaande tekst is ook van toepassing op het vorige model
Je kunt m gaan afhalen en dan klagen :P
Want er staat toch Intel HD4000, MagSafe 2, USB 3.0,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

itsFuzeh schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:01:
[...]

Je kunt m gaan afhalen en dan klagen :P
Want er staat toch Intel HD4000, MagSafe 2, USB 3.0,
Maar er staat ook Apple 13" MacBook Air-2nd i7-1.8GHz
de 2012 is de 3e generatie, en heeft een 2.0 GHz i7

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinceXEvil
  • Laatst online: 02-07 11:04
Muchachooo schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:00:
[...]
Als het goed is, is het snoer wat van het stekkerblok naar het stopcontact gaat (het stuk wat je er op kunt zetten) gewoon geaard. Als je de connector gebruikt die direct aan het blok zit is het niet geaard.
Beide stukken hebben een platte stekker einde. Ik gebruik nu de stuk die direct aan de stekkerblok vast zit. Maar als ik de verlengstuk bekijk is die dus ook plat. Ik heb geen bolvormige stekker einde.

Aarde moet toch ook de aarde van de stekkerblok aanraken?
Pagina: 1 ... 19 ... 53 Laatste