twitter: @NiVanc
Haha lol, ik exact dezelfde gistermiddag met creditcard, komt naar verwachting tussen 4 & 6 juli! Dan zal het vermoedelijk wel de 4e gok ikNiVanc schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:14:
Deze ochtend m'n MacBook Air 13" i5/8gb/128gb hd besteld. Zal tussen 2 & 4 juli aankomen.
Deze morgen werd mijn betaling eindelijk bevestigd!fanatic_david schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:19:
Bestelling: basismodel Retina MBP met 16 GB geheugenupgrade
Besteld en betaald: afgelopen woensdagavond (20 juni), via overschrijving
Huidige status: Er wordt gewacht op een betaling
Verzendklaar: 3 tot 4 weken
Verwachte leverdatum: 18 - 24 juli
Ze mogen wel eens haast maken met het bevestigen van de betaling
Huidige status is nu: Artikelen worden verwerkt
Verwachte leverdatum is nu: 23 - 27 juli
Word pas helaas tussen 16-20 juli geleverd
"Vragen? Bel 0800 0200 570"
Staat rechts boven in beeld bij de Macbook pagina in de store
Mss domme vraag, maar zien ze daar ook de bestellingen via de aut. resellers? Of moet je daarvoor in de winkel zijn? (of lijdzaam afwachten ;-)pposthoorn schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:09:
[...]
"Vragen? Bel 0800 0200 570"
Staat rechts boven in beeld bij de Macbook pagina in de store
Besteld op 12/06
Verwachte levering: 2-3 weken Levering 05 Jul, 2012 - 11 Jul, 2012 Standaardlevering
Krijg net een mail dat de bestelling verzonden is en afgeleverd worden op 04/07/2012
Thanks voor de tip! Helaas mis ik dan de E 80,- store tegoed en de 12% TU discount. Moet wel zeggen dat ik er niet vrolijker van word wanneer ik 3-4 week orders al zie shippen terwijl mijn 2-3 weeks order nog in processing is.Jan Laros schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:09:
Geen idee of er gegadigden zijn, maar Saturn Tilburg heeft drie instap-Retina's op voorraad.
Daar zit ik ook op, wat voor keyboard layout heb je, en welke opties?OCTiMod schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:46:
Ze lijken de Retina MBP's sneller te leveren dan verwacht.
Besteld op 12/06
Verwachte levering: 2-3 weken Levering 05 Jul, 2012 - 11 Jul, 2012 Standaardlevering
Krijg net een mail dat de bestelling verzonden is en afgeleverd worden op 04/07/2012
vandaag was de bezorging; maar, niemand thuis *facepalm*MrJayMan schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:14:
MBA BTO, 12 juni besteld en de levering is morgen incl. sleeve die een andere route heeft gevolgd.
10 werkdagen in totaal waarbij de betaling verliep via bankoverschrijving.
d:)b
Geplande aflevering is niet gewijzigd en die zou morgen geleverd moeten worden. Ben benieuwd ...
[ Voor 20% gewijzigd door ankhie op 25-06-2012 23:08 ]
Overigens doet de tracker van flextronics nog steeds niets bij mij. Wellicht een idee om dit uit te zoeken of gewoon uit de startpage te verwijderen? Dan kan ook meteen die van Expeditors (http://expo.expeditors.com/) erbij - die is echt heel prettig om een groot deel van de route te volgen.
1,8-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 2,8 GHz
8 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM
Verlicht toetsenbord (USA)
128 GB flash-opslag
Dinsdag 19 juni - Besteld via de site, betaald via overschrijven
Woensdag 20 juni i - Status naar "Artikelen worden verwerkt"
Maandag 25 juni - Status naar "Verzonden"
Verwachte leverdatum 5 juli.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
In het totaal zitten er dus 11 kalenderdagen tussen bestellen en ontvangen bij deze bestelling in de onderwijsstore.
Heb je al een verwachte bezorgdatum van de koerier? Die zijn vaak nauwkeuriger.
Inmiddels geeft http://expo.expeditors.com aan dat de levering waar mijn MBA in zit gisteravond is "Delivered", ik neem aan bij Apple. Ik hoop dus vandaag een track & trace code van te krijgen. De geschatte leverdatum van de 28e zal dus wel gaan lukkenMetalman schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:20:
Ik zie dat mijne al op 21 juni om 18:15 is geland op Schiphol, maar staat nog op "Arrived, not Cleared for Import". Er staat wel bij "Estimated Time of Delivery" 26-Jun-2012 15:00:00... Zou 2 dagen eerder zijn dan beloofd, zou heel mooi zijn
Nee, heb alleen deze datum, mijn ervaring met deze bestellingen is dat je het vaak wel eerder hebt, ik veracht de MBPR begin volgende week...pposthoorn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:41:
Wow dat is wel heel erg lang, 10 dagen voor de verzending van fabriek naar voordeur. Ik snap dat het niet zo snel gaat als naar de USA (soms binnen 24h!) maar dit is wel heel lang.
Heb je al een verwachte bezorgdatum van de koerier? Die zijn vaak nauwkeuriger.
Als je de UPS nummers hebt gaat het vaak binnen 48 uur dat je het pakket hebt.
Wel grappig dat je het vluchtnummer kunt zien, mijn MBPR gaat met Lufthansa naar Amsterdam
[ Voor 52% gewijzigd door Qorne op 26-06-2012 12:46 . Reden: quote toegevoegd + extra info ]
Op de orderstatus pagina van je bestelling ("Bestelling traceren" link staat in het mailtje van Apple met de bestelbevestiging) staan een aantal nummers. Je moet daar het "Ons leveringsnummer" kopiëren en dat in de site van Expo plakken.Peabz21 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:50:
Welk nummer vullen jullie in bij expo? Kan dat pas als je een mail van apple hebt gehad dat je bestelling is verzonden?
Als je van Apple en mail hebt ontvangen dat jouw artikel in het verzendtraject zit kan je op apple.nl inloggen en dan zie je bij tracking "Ons leveringsnummer " staan, dat nummer wat daar staat kan je op de http://expo.expeditors.com website invullen voor meer info, click dan op tab "events" voor nog meer details.Peabz21 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:50:
Welk nummer vullen jullie in bij expo? Kan dat pas als je een mail van apple hebt gehad dat je bestelling is verzonden?
Ok die mail heb ik nog niet gehad. Mijn status is nu 'Verzending wordt voorbereid'. Zal wel binnenkort die mail krijgen dan.Qorne schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:52:
[...]
Als je van Apple en mail hebt ontvangen dat jouw artikel in het verzendtraject zit kan je op apple.nl inloggen en dan zie je bij tracking "Ons leveringsnummer " staan, dat nummer wat daar staat kan je op de http://expo.expeditors.com website invullen voor meer info, click dan op tab "events" voor nog meer details.
Dat is een van de eerste statussen, mij mij heeft het daar dagen opgestaan tot gisteravond laatPeabz21 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:00:
[...]
Ok die mail heb ik nog niet gehad. Mijn status is nu 'Verzending wordt voorbereid'. Zal wel binnenkort die mail krijgen dan.
Ja maar bij jou zat er dus weekend tussen, hopen dat het bij mij dus wat sneller gaat.Qorne schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:04:
[...]
Dat is een van de eerste statussen, mij mij heeft het daar dagen opgestaan tot gisteravond laat
Ik heb blijkbaar meer geluk, verzendbevestiging komt net binnen.Qorne schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:04:
[...]
Dat is een van de eerste statussen, mij mij heeft het daar dagen opgestaan tot gisteravond laat
Verwijderd
Ik heb toevallig ook vrijdag betaald voor m'n rMBP via overschrijving bij ING maar ook nog geen bevestiging. Ik wacht morgen nog even af :-)Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:12:
Iemand ervaring met betalen via de ING bank? Afgelopen vrijdag betaald en volgens Apple.nl is hij nog steeds niet betaald.. Ik zie sommige reacties hier dat hij binnen een werkdag al betaald is.
[ Voor 3% gewijzigd door curvemod op 26-06-2012 19:42 ]
Vrijdag 22 juni besteld: Apple TV3 en een gepersonaliseerde Ipad smart case (kan alleen online ivm de inscriptie, betaald met Apple ID)
Vrijdag 22 juni: Verzendbevestiging afkomstig van Apple (kan ook via de website getraceerd worden).
Maandag 25 juni: Postbode staat voor de deur. Echter ben ik niet thuis.
Nu nog de jailbreak!! (offtopic)

Verwijderd
Ik kijk net toevallig nog een keer op de orderstatus pagina, en zie dat ik inmiddels een UPS Track & Trace nummer heb: mijn MBA wordt vandaag afgeleverd als het goed is!Metalman schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:45:
Heb ook een MBA 13" met i7 en 8GB besteld, met een Thunderbolt -> Gigabit adapter. Dit als opvolger van mijn huidige Late 2008 Unibody MacBook (C2D 2.0GHz). De orderstatus is inmiddels "Verzonden".
Zaterdag 16 juni besteld via apple.com, creditcard betaling
Zondag 17 juni status "Artikelen worden verwerkt"
Dinsdag 19 juni status "Verzonden"
Verwachtte leverdatum: 28 juni
Tot dusver gaat het behoorlijk vlot. Ik kan uiteraard niet wachten, ben erg benieuwd hoe de MBA gaat bevallen!
Metalman schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:45:
Heb ook een MBA 13" met i7 en 8GB besteld, met een Thunderbolt -> Gigabit adapter. Dit als opvolger van mijn huidige Late 2008 Unibody MacBook (C2D 2.0GHz). De orderstatus is inmiddels "Verzonden".
Zaterdag 16 juni besteld via apple.com, creditcard betaling
Zondag 17 juni status "Artikelen worden verwerkt"
Dinsdag 19 juni status "Verzonden"
Tot dusver gaat het behoorlijk vlot. Ik kan uiteraard niet wachten, ben erg benieuwd hoe de MBA gaat bevallen!
Insgelijks,Metalman schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:26:
[...]
Ik kijk net toevallig nog een keer op de orderstatus pagina, en zie dat ik inmiddels een UPS Track & Trace nummer heb: mijn MBA wordt vandaag afgeleverd als het goed is!
Ik heb een MBA 13" 8gig besteld (+cadeaubon) op ongeveer dezelfde data als jou.
Zondag 17 juni besteld via apple.com, met creditcard betaald
Zo 17/Ma 18 juni: status "Artikelen worden verwerkt"
Dinsdag 19 juni: status "Verzonden"
Vandaag ook een UPS tracking number te zien gekregen op de order status pagina. Op ups.com staat er: "Scheduled Delivery: Wednesday, 06/27/2012, By End of Day" en het is blijkbaar ook al teruggekoppeld naar apple want op de statuspagina aldaar staat nu ook "Wordt bezorgd Jun 27, 2012".
Net op tijd dus
*edit* Ik hoor juist van het thuisfront dat hij is aangekomen.
[ Voor 2% gewijzigd door meraki op 27-06-2012 11:38 . Reden: De buit is binnen ]
Ik heb zojuist mail gehad met de bevestigingVerwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:39:
Ok dan wacht ik nog even tot morgen anders gaan we maar eens bellen.
meen je, ik heb 1 dag eerder de gelijke configuratie via een APR besteld, ze hebben nog geen idee wanneer de mijne geleverd gaat worden...

Ik weet inmiddels ook hoe het komt:
1) winkel spaart bestellingen op, dat gaat vervolgens nog via
2) een hoofdkantoor die bestellingen van alle winkels gezamenlijk plaatst bij
3) Apple...
en straks gaat de uitlevering op dezelfde wijze (maar dan andersom)
Te veel tussenlagen dus, had ik dat van te voren geweten... tip dus voor iedereen die niet van wachten houdt: bestel rechtstreeks via Apple.nl, heb je gelijk ook inzicht in de voortgang van je bestelling.
[ Voor 41% gewijzigd door Prosperot op 27-06-2012 14:13 ]

[ Voor 89% gewijzigd door pposthoorn op 27-06-2012 14:39 ]
BTO: MBA 13,3/i5/8GB/256GB
Hoop dat het vlotter gaat en dat hij voor het weekend nog geshipped wordt.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
[ Voor 25% gewijzigd door ppl op 27-06-2012 22:59 ]
Wanneer heb jij je betalingsbevestiging gekregen? Ik pas nl. de 25e.ppl schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:58:
Die levertijd heb ik ook maar dan op 16 juni besteld en ook via bankoverschrijving. Grrr... Enig verschil is dat ik de 256GB ssd heb gekozen ipv de 128GB.
Apple zegt dat ik mijn pakketje maandag 2 juli al mag verwachten terwijl de statuspagina van UPS "dinsdag, 03/07/2012, Voor het einde van de dag" vermeldt.
Shanghai, China 27/06/2012 21:32 Herkomstscan
China 27/06/2012 8:34 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS
Hopelijk heeft Apple gelijk
Verwijderd
Maar gelukkig komt hij morgen zeker. Dit wordt een van mijn langste dagen in mijn leven
Verwijderd
Vind ik raar want er zijn heleboel mensen die hem op de 11-12e besteld hebben en nu pas worden die bestellingen afgewerkt. Lijkt mij sterk dat iemand die hem op 15 juni besteld heeft hem nu al binnen heeft. Ik heb hem 4 dagen eerder besteld!Femme schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:38:
Nou, wees gelukkig dat je niet iets later hebt besteld of een bto-model hebt dat lange levertijden heeft. Daniël heeft hier vandaag zijn retina 2,3GHz met 8GB ram (standaardmodelletje) gekregen. Die was vrijdag 15 juni besteld. Ik heb de mijne (2,6GHz 512GB ssd 16GB ram) op de 14de besteld, 16de bevestiging van betaling gekregen en levering staat nog steeds op 17 - 23 juli.
16e besteld, 19e bevestiging van betaling. Daar zit nog een weekend bij tussen maar al met al is het maar 1 werkdag geweest. Status is nu verzonden maar volgens Apple moet ie 6 juli hier afgeleverd worden, volgens expeditors.com zou hij al op 2 juli in den lande moeten zijn. Waarschijnlijk hebben ze dan nog iets van 4 dagen om alles bij elkaar te doen (accessoires e.d.) en deze kant op te sturen. Ik zag op macrumors echter ook al wat verhalen van mensen waarbij de merge al in China is gebeurd en er gewoon direct vanaf de fabriek naar ze wordt verstuurd. We wachten verder af...Lunick schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:04:
[...]
Wanneer heb jij je betalingsbevestiging gekregen? Ik pas nl. de 25e.
Verwijderd
Inmiddels een Track & Trace voor UPS gekregen, morgen komt ieJvdGeest schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:53:
Ik denk dat Apple de machines in batches verstuurd? Of misschien dat net het weekend er tussen zit.
Op donderdag 21 juni werd m'n Air ook verzonden. De verzendstatus op Apple.com geeft hele sumiere info, maar via http://expo.expeditors.co...ult&browserVersion=nav6up ben ik erachter gekomen dat het al in Amsterdam is aanbeland
[ Voor 15% gewijzigd door Nordlys op 28-06-2012 22:38 ]
Hier nog wat meer data over RMBP bestellingen:Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:26:
MBP retina, bijhouden order en doorlooptijden anderen. http://wheresmyappleorder.com/?sort=order_epoch&order=1
https://docs.google.com/s...1nVTE3b2ZHSFBTN1NzM1FLY2c
Verwijderd
Ja weet ik, dat is die sheet van jou, maar het irritante is dat de sortering onlogisch is. Was beter als de sorering was gezet op de kolom met datum van bestelling. Niet op levering.pposthoorn schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:39:
[...]
Hier nog wat meer data over RMBP bestellingen:
https://docs.google.com/s...1nVTE3b2ZHSFBTN1NzM1FLY2c
Maar het handigst is als je toch zelf je data kan aanpassen.
Volgens de mensen die ik bij Apple heb gesproken, ligt het ook voor een groot deel aan de betalingsmethode die gebruikt wordt. Bij banktransacties worden diverse tussenrekeningen gebruikt voordat de betalingen zijn geaccepteerd. Bij Credit Card is het instant, de dag van de order wordt er bij de credit card maatschappij een authorisatie aangevraagt (of er daadwerkelijk een bedrag van X euro afgeschreven mag worden). Daarna wanneer het apparaat wordt verstuurd, wordt er pas daadwerkelijk afgeschreven.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:43:
[...]
Vind ik raar want er zijn heleboel mensen die hem op de 11-12e besteld hebben en nu pas worden die bestellingen afgewerkt. Lijkt mij sterk dat iemand die hem op 15 juni besteld heeft hem nu al binnen heeft. Ik heb hem 4 dagen eerder besteld!
Dus betalen met credit card heeft als voordeel dat het sneller is, het is extra verzekerd (volgens mij ook tegen diefstal en schade, maar dit kan afhangen van je kaart) en je hebt je geld langer in je bezit (is toch weer ietsje-pietsje meer rente).
Heb hier met een creditcard op 12 juni in de ochtend een rMBP besteld maar staat nog steeds op "Verwerken".sorted.bits schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:02:
[...]
Volgens de mensen die ik bij Apple heb gesproken, ligt het ook voor een groot deel aan de betalingsmethode die gebruikt wordt. Bij banktransacties worden diverse tussenrekeningen gebruikt voordat de betalingen zijn geaccepteerd. Bij Credit Card is het instant, de dag van de order wordt er bij de credit card maatschappij een authorisatie aangevraagt (of er daadwerkelijk een bedrag van X euro afgeschreven mag worden). Daarna wanneer het apparaat wordt verstuurd, wordt er pas daadwerkelijk afgeschreven.
Dus betalen met credit card heeft als voordeel dat het sneller is, het is extra verzekerd (volgens mij ook tegen diefstal en schade, maar dit kan afhangen van je kaart) en je hebt je geld langer in je bezit (is toch weer ietsje-pietsje meer rente).
Gereed maken voor verzending.
Hoop dus vandaag geshipped te gaan worden of uiterlijk morgen.
Levertijd staat nog steeds op 6 tot 10 juli, maar ik heb stille hoop dat ik hem 4 juli mag ontvangen, gezien het shippen niet langer duurt vaak dan 16 tot 24 uur van CH naar NL
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Zal vast wel even duren voor dat het hier is, zitten ook wat kabels, een sleeve, stand, keyboard en muis (ik weet 't, afzonderlijk kan het sneller, maar zit nog op MBP)
MBA, BTO. 13", 8GB, 128GB, 1.8 i5
Magic Mouse
Wireless keyboard
Thunderbolt-naar-Gigabit Ethernet-adapter
Moshi Mini DisplayPort-naar-HDMI-adapter (met audio)
Griffin Elevator-notebookstandaard
Incase 13-inch Terra beschermende hoes
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Dat heeft misschien met de levertijd te maken? Ik zeg alleen dat het betalen met CC sneller is dan het betalen per bankoverschrijving. Mijn bestelling staat ook nog steeds op verwerken, maar dat heeft niet met de betaling te maken volgens mij.vistu schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:29:
[...]
Heb hier met een creditcard op 12 juni in de ochtend een rMBP besteld maar staat nog steeds op "Verwerken".
[ Voor 5% gewijzigd door joon op 29-06-2012 18:35 ]
Dan zittie bij die van mij erbij, zal op of voor 10 juli worden geleverd. Ik heb nog steeds hoop op mid volgende weekVerwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:05:
22e mijn 13" MBA + 8GB besteld en is vandaag verzonden en wordt volgens apple de 10e geleverd, ben benieuwd.
Updatem: Verwachte aankomst in AMS 5 juli
[ Voor 6% gewijzigd door SpoekGTi op 30-06-2012 08:19 ]
ergens tussen 2 en 4 weken nog ...'nee in ons systeem kunnen we niets zien' apple heeft nog niets uitgeleverd aan ons hoofdkantoor....

[ Voor 7% gewijzigd door Prosperot op 30-06-2012 21:44 ]
Aah balen zeg! Waarom heb je hem niet via Apple besteld als ik vragen mag?Prosperot schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:43:
15 juni besteld MBA i7 256 via APR... dealer heeft nog steeds geen idee hoe lang het gaat duren![]()
ergens tussen 2 en 4 weken nog ...'nee in ons systeem kunnen we niets zien' apple heeft nog niets uitgeleverd aan ons hoofdkantoor....
Mb retina met 16 gb..
Verwijderd
Sneller gaat het via de online store.
Lunick schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:40:
[...]
Aah balen zeg! Waarom heb je hem niet via Apple besteld als ik vragen mag?
Verwijderd
Één ding is zeker: hoe eerder je besteld hoe eerder je hem hebt
Ja alleen mijn werk besteld het via een apr.Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:35:
Die verzamelen eerst een hele bulk orders voor ze zelf bestellen bij Apple.
Sneller gaat het via de online store.
[...]
Apple heeft nog een hoop te leren als het gaat om bestellen voor bedrijven//volume license agreements etc want dat hebben ze namelijk niet als je er naar vraagt.
Verwijderd
http://www.apple.com/nl/mac/volume-licensing/Samplex schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:49:
[...]
Ja alleen mijn werk besteld het via een apr.
Apple heeft nog een hoop te leren als het gaat om bestellen voor bedrijven//volume license agreements etc want dat hebben ze namelijk niet als je er naar vraagt.
Verwijderd
15/6 besteld rMBP 2.6/16/512
Come to me baby!
Estimated Delivery Date (Subject to change) Jul 09, 2012
Duurt dat verzenden uit China altijd langer dan een week of kan ik 'm misschien stiekem toch iets eerder verwachten?
Edit: ik zie nu via expo.expeditors.com dat de requested delivery date op 5 juli staat, dat klinkt al een stuk beter
[ Voor 18% gewijzigd door chainzz op 02-07-2012 10:14 ]
Verzending wordt voorbereid Verzendklaar: 3 - 4 Weeks Levert 16 Jul, 2012 - 20 Jul, 2012
Requested delivery date op expo site is wanneer ze hem aan TNT of UPS overdragen. Dus 9 juli kan kloppen dat jij hem krijgt.chainzz schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:09:
MacBook Air BTO (standaard 13 inch model met 8GB en US toetsenbord), verzonden op 30 juni:
Estimated Delivery Date (Subject to change) Jul 09, 2012
Duurt dat verzenden uit China altijd langer dan een week of kan ik 'm misschien stiekem toch iets eerder verwachten?
Edit: ik zie nu via expo.expeditors.com dat de requested delivery date op 5 juli staat, dat klinkt al een stuk beter
Ah ok. Nouja, dan hoop ik heel stiekem nog op een bezorging op zaterdagPeabz21 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:42:
[...]
Requested delivery date op expo site is wanneer ze hem aan TNT of UPS overdragen. Dus 9 juli kan kloppen dat jij hem krijgt.
Zo te zien gaan we allemaal op dezelfde vliegtuig
Een 16gb basis Macbook retina besteld, levertijd was 15-20 juli en die is onveranderd..
Dat is goed nieuws!Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:43:
Levertijd zal ook niet veranderen, zie je straks enkel in je tracking...
Ik had op 11 Juni besteld, maar door de manier van betalen ging het pas de 15e in
Er staat 24 uur na verzending op de apple site?rdvl schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:50:
Wanneer zou ik een tracking code moeten krijgen? (Hoeveel dagen ongeveer)
[ Voor 25% gewijzigd door shadylog op 02-07-2012 11:51 ]
Verwijderd
Nadat er Shipped staatrdvl schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:50:
Wanneer zou ik een tracking code moeten krijgen? (Hoeveel dagen ongeveer)
Normaliter binnen de 24u.
Hier hetzelfde, als ik met CC betaald had had hij al binnen geweest.shadylog schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:50:
[...]
Dat is goed nieuws!
Ik had op 11 Juni besteld, maar door de manier van betalen ging het pas de 15e inMoraal van het verhaal is altijd met creditcard betalen
[...]
Er staat 24 uur na verzending op de apple site?
Koeln, Germany 30/06/2012 1:01 Importscan
Koeln, Germany 29/06/2012 22:57 Aankomstscan
Warsaw, Poland 29/06/2012 21:06 Vertrekscan
29/06/2012 18:11 Aankomstscan
Almaty, Kazakhstan 29/06/2012 16:41 Vertrekscan
29/06/2012 13:52 Aankomstscan
Incheon, Korea, Republic of 29/06/2012 10:54 Vertrekscan
29/06/2012 9:27 Aankomstscan
Shanghai, China 29/06/2012 6:25 Vertrekscan
29/06/2012 0:39 Exportscan
Shanghai, China 27/06/2012 21:32 Herkomstscan
China 27/06/2012 8:34 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS
Verwijderd
Hoop hem deze week nog te kunnen ontvangen, alhoewel apple tegen/op 9 juli zegt.
Event Date Description Origin Destination Remarks
03-Jul-2012 15:00:00 CEST Requested Delivery Date
02-Jul-2012 08:07:00 CEST Import Customs Release AMSTERDAM, NETHERLANDS (AMS) 12 288173 - WHITE - 001
02-Jul-2012 08:06:00 CEST Decl. Lodged w Customs AMSTERDAM, NETHERLANDS (AMS) 001
01-Jul-2012 11:38:00 CEST At Final Destination AMSTERDAM, NETHERLANDS (AMS)
01-Jul-2012 06:32:00 SGT Confirmed on Board PUDONG, SHANGHAI, CHINA (PVG) AMSTERDAM, NETHERLANDS (AMS) PVG-AMS: KL9974/01
30-Jun-2012 22:01:00 CEST (est.) Estimated Time of Arrival PUDONG, SHANGHAI, CHINA (PVG) AMSTERDAM, NETHERLANDS (AMS) PVG-AMS: KL896/30 PVG AMS
30-Jun-2012 06:00:00 SGT (est.) Booked PUDONG, SHANGHAI, CHINA (PVG) AMSTERDAM, NETHERLANDS (AMS) PVG-AMS: KL896/30
29-Jun-2012 12:39:00 CEST Comm Docs Received AMSTERDAM, NETHERLANDS (AMS)
29-Jun-2012 13:27:00 SGT Freight Received w/Docs
29-Jun-2012 09:24:00 SGT Client Called for Pickup
Scheduled flight staat nog steeds op 3/07 en een est delivery op 5/7, maar gezien het nu de 2de is hoop ik dat het de 4de wordt. Apple indicatie is nog steeds tussen 6 en 10 juli.
26 juni verzonden vanuit Apple in Shanghai
27 juni kwam hij rond 17:00 aan in Frankfurt
28 juni om 23:50 werd hij in de vrachtwagen geladen naar Amsterdam
29 juni 07:00 kwam hij aan in Amsterdam
30 juni om 14:34 is hij bezorgd bij het distributiecentrum, geen locatie bij aangegeven maar geloof dat dat in Venray is?
Afgelopen zaterdagavond sprong de status bij Apple ineens van 'Onderweg naar klant - verzending op schema' - waar het al sinds de verzending op stond - naar 'Overdracht aan laatste vervoerder wordt voorbereid'
Om eerlijk te zijn vind ik het toch wel erg lang duren. Wanneer een bestelling niet 'gemerged' hoeft te worden (voor zover er iets valt te mergen aan een tegoedbon en een laptop wanneer ze ze zelfs niet samen in een doosje doen) is hij er vaak binnen 48 uur na verzending vanuit China en wanneer je iets bestelt vanuit de Apple Store dat op voorraad is in het distributiecentrum is het er vaak al de volgende dag.
Dat Apple de beloofde leverdatum van 4 juli haalt heb ik alle vertrouwen in. Alleen dat een laptop en tegoedbon er, vanaf het moment dat de laptop in in het distributiecentrum aankomt, er nog eens twee werkdagen / vier dagen (lijkt me dat ze in het weekend gewoon doorwerken daar) over doen om verzonden te worden is een beetje jammer.
Ik snap dat deze manier van verzenden een stuk goedkoper is voor Apple, maar het zou fijn zijn om net als in de US store tegen een kleine meerprijs voor 'expedited shipping' te kunnen kiezen.
Edit: Ik zie nu ineens de "Bezorging per expresse op een vooraf bepaald tijdstip." mogelijkheid beschreven in de FAQ op de Apple website. Is die mogelijkheid er al lang? Kan me ook niet herinneren dat ik die optie voorbij heb zien komen toen ik de bestelling plaatste.
[ Voor 7% gewijzigd door Longbowh op 02-07-2012 14:47 ]
Ik ga namelijk 9 juli op vakantie en het zou leuk zijn als de MBA die ik ga bestellen arriveert wanneer ik terug ben. Heb liever niet dat ze hem bezorgen als ik nog niet terug ben, ik weet niet wat de regels zijn omtrent het ophalen bij postkantoor, straks sturen ze hem terug omdat ik hem niet op tijd op komen halen.
En wat is de gemiddelde tijd die het duurt voordat zo'n betaling doorkomt (als je niet met CC betaalt)?
Verwijderd
dinsdag ochtend ontvang-bewijs-apple gekregen.
eerst was de levering voor 4-6juli
toen aangepast naar "Verwachte bezorgdatum (Voor wijzigingen vatbaar) Jul 09, 2012"
Lang weekendje wachten, al hoop ik dat hij in 2dagen bij apple zelf rap kan verzonden worden.
Iemand enig idee wat hierna komt?
Besteld op 19 juni. MBA 8gb 128 GB
02-Jul-2012 12:24:00 CEST Proof of Delivery Rcvd AMSTERDAM, NETHERLANDS (AMS)
30-Jun-2012 15:00:00 CEST Requested Delivery Date
30-Jun-2012 14:34:00 CEST Delivered to Consignee marwisz
30-Jun-2012 12:23:00 CEST Out for Delivery Out For Delivery
29-Jun-2012 16:24:00 CEST Import Customs Release AMSTERDAM, NETHERLANDS (
29-Jun-2012 16:24:00 CEST Decl. Lodged w Customs AMSTERDAM, NETHERLANDS
29-Jun-2012 07:07:00 CEST At Final Destination AMSTERDAM, NETHERLANDS (AMS)
29-Jun-2012 07:01:00 CEST (est.) Est Arrival at Dest FRANKFURT, GERMANY (FRA)
29-Jun-2012 00:35:00 CEST Confirmed on Board FRANKFURT, GERMANY (FRA)
28-Jun-2012 23:50:00 CEST (est.) Booked FRANKFURT, GERMANY (FRA) AMSTERDAM,
26-Jun-2012 15:42:00 CEST Comm Docs Received AMSTERDAM, NETHERLANDS
26-Jun-2012 11:21:00 SGT Freight Received w/Docs
26-Jun-2012 09:32:00 SGT Client Called for Pickup
Zo te zien zat jouw MacBook Air in dezelfde levering als de mijnehenkyyyyyyy schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:13:
Dit is mijn reisschema
Iemand enig idee wat hierna komt?
[...]
Bij mij is een paar minuten geleden de status veranderd in "Bezorging gepland door laatste vervoerder, zie verwachte bezorgdatum".
De verwachte bezorgdatum is echter nog steeds 4 juli, dus ik vermoed dat hij nog een nachtje in het distributiecentrum blijft
[ Voor 35% gewijzigd door Longbowh op 02-07-2012 15:24 ]
Hmm dat staat bij mij nu ook, alleen dan op 5 juliLongbowh schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:23:
[...]
Zo te zien zat jouw MacBook Air in dezelfde levering als de mijne
Bij mij is een paar minuten geleden de status veranderd in "Bezorging gepland door laatste vervoerder, zie verwachte bezorgdatum".
De verwachte bezorgdatum is echter nog steeds 4 juli, dus ik vermoed dat hij nog een nachtje in het distributiecentrum blijft
Let op of je post niet beter past in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5 of [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.