Er is een snoer voor het Magsafe block dat geaard is, ik heb er zelf een namelijk. Verder maakt het niet zoveel uit, heb dit al jaren en het is alleen de behuizing die tinelt. (heb geen geaard stopcontact..)
Nee het gewone 2012 model (zowel instap (128GB) als high-end (256GB)) heeft wel degelijk een 1.8 Ghz processor. 2.0 Ghz is een configure-to-order optie die je speciaal aan moet laten passen.Zer0 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 01:37:
[...]
Maar er staat ook Apple 13" MacBook Air-2nd i7-1.8GHz
de 2012 is de 3e generatie, en heeft een 2.0 GHz i7
De 1.8 is een i5, de optionele i7 is 2.0GHz.GekkePrutser schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:52:
[...]
Nee het gewone 2012 model (zowel instap (128GB) als high-end (256GB)) heeft wel degelijk een 1.8 Ghz processor. 2.0 Ghz is een configure-to-order optie die je speciaal aan moet laten passen.
Aangezien het gaat om een 1.8 GHz i7 model kan het dus niet de 2012 zijn
[ Voor 10% gewijzigd door Zer0 op 04-07-2012 11:17 ]
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Inderdaad, ik had die i7 over het hoofd gezien, sorry.Zer0 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:15:
[...]
De 1.8 is een i5, de optionele i7 is 2.0GHz.
Aangezien het gaat om een 1.8 GHz i7 model kan het dus niet de 2012 zijn
Is er inmiddels een goedkope manier om de Air aan ethernet te hangen? Kan me herinneren dat de dongle van Apple vrij duur was.
29 euro voor een Thunderbolt-GbE adapter is eerder spotgoedkoop gezien de prijzen van de rest van de Thunderbolt devices. Voorheen kreeg je een 100Mbit ethernet - usb adaptertje.
Dat lijkt mij nogal een lastige vraag. Gelukkig hebben we tegenwoordig het internet en een koppelstuk heb je ook nog eens zo te pakken, best goedkoop. Mocht je trouwens voor het origineel gaan, dan blijkt het internet ook bij Apple aanwezig te zijn.Philflow schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:28:
Is er inmiddels een goedkope manier om de Air aan ethernet te hangen? Kan me herinneren dat de dongle van Apple vrij duur was.
Die prijs valt mee idd. Vroeger in het pre thunderbolt tijdperk was het duurder.ppl schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:00:
29 euro voor een Thunderbolt-GbE adapter is eerder spotgoedkoop gezien de prijzen van de rest van de Thunderbolt devices. Voorheen kreeg je een 100Mbit ethernet - usb adaptertje.
Is er dan ook een oplossing voor mijn monitor? die is immers nu aangesloten via thunderbolt.
De vraag is of die lekker werken met de Air. Vandaar mijn vraag in dit topic.me_mrtn schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:05:
[...]
een koppelstuk heb je ook nog eens zo te pakken, best goedkoop.
Edit: inmiddels wel deze gevonden:

http://buyincoins.com/det...r-card-product-14968.html
Volgens de beschrijving compatible met OS X. Iemand ervaring met zo'n (soort) non Apple dongle op de Air?
[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 04-07-2012 21:18 ]
Ik gebruik een netgear usb-nic, die werkte direct na het aansluiten, zelfs geen drivers nodig.Philflow schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:14:
Volgens de beschrijving compatible met OS X. Iemand ervaring met zo'n (soort) non Apple dongle op de Air?
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Ugh. Heb dus ongeveer een weekje een MBA 13" i7/256GB/8GB ram... En merk opeens een (lichte) dode pixel in het scherm. Ik baal hier behoorlijk van aangezien ik zo'n 1800 euro voor dit apparaatje heb neergelegd...
Nu heb ik zitten Googlen naar return policies, en lees dus Apple je niet eens serieus neemt bij minder dan 4~8 pixels... Is dit inmiddels anders? Lijkt me toch niet dat je zulke bedragen neer legt om vervolgens heel de tijd tegen zo'n dode pixel aan te kijken?
Nu heb ik zitten Googlen naar return policies, en lees dus Apple je niet eens serieus neemt bij minder dan 4~8 pixels... Is dit inmiddels anders? Lijkt me toch niet dat je zulke bedragen neer legt om vervolgens heel de tijd tegen zo'n dode pixel aan te kijken?
Als je hem via de online Apple Store hebt gekocht kan je hem binnen 2 weken zonder opgaaf van reden gewoon terugsturen.cls schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:07:
Ugh. Heb dus ongeveer een weekje een MBA 13" i7/256GB/8GB ram... En merk opeens een (lichte) dode pixel in het scherm. Ik baal hier behoorlijk van aangezien ik zo'n 1800 euro voor dit apparaatje heb neergelegd...
online besteld? 8 dagen recht op terugsturen toch? wat zegt de wet.
d:)b
Ik zie het inderdaad. Ik ga morgen maar even bellen, bedankt.tumke schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:11:
[...]
Als je hem via de online Apple Store hebt gekocht kan je hem binnen 2 weken zonder opgaaf van reden gewoon terugsturen.
Ja, dat zegt de wet.MrJayMan schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:13:
online besteld? 8 dagen recht op terugsturen toch? wat zegt de wet.
Maar Apple zelf zegt 14.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Inderdaad een goedkopere oplossing. Echter als je de bedrade netwerkaansluiting zou willen gebruiken omdat je het via WIFI te traag vind, zou ik eerder voor de Thunderbolt versie gaan van Apple zelf.Philflow schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:14:
[...]
Die prijs valt mee idd. Vroeger in het pre thunderbolt tijdperk was het duurder.
Is er dan ook een oplossing voor mijn monitor? die is immers nu aangesloten via thunderbolt.
[...]
De vraag is of die lekker werken met de Air. Vandaar mijn vraag in dit topic.
[afbeelding]
Je kunt dan veel hogere snelheden halen dan zo'n USB 2.0 adapter.
Nog niet omdat er nog niet erg veel aan Thunderbolt docks, hubs/switches en schermen zijn.Philflow schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:14:
Die TB-GbE adapter van Apple in ieder geval wel, ik heb hier de 110MB/S wel mee weten te halen. Hij schijnt het zelfs nog in ESXi5 te doenDe vraag is of die lekker werken met de Air. Vandaar mijn vraag in dit topic.
Let wel op dat de meeste van die alternatieven zo'n usb2-100Mbit adaptertje zijn. Dan heb je wel een kabel maar niet middels het veel mooiere GbE. Dat zou met usb3 weer wel kunnen maar die dingen lijken er nog niet te zijn. Ik wilde de mogelijkheden van GbE; via wifi heb ik hier verder ook wel een prima ontvangst waarbij de 100Mbit ook nog wel gehaald kan worden dus dan is zo'n usb2-100Mbit ding weer wat nutteloos (onderweg heb ik er geen scherm aan hangen dus dan maakt die TB poort niet uit).
Mijn MBA 2011 gaat vandaag binnen voor herstelling voor twee problemen :
1. Slecht contact oplader. Moet 20 keer insteken en uithalen vooraleer hij oplaadt...
2. Regelmatig (2x per uur gemiddeld) krijg ik uit het niets een zwart scherm alsof de schermbeveiliging aanschiet. En dat tijdens surfen, foto's of filmpjes bekijken en al de rest... Maar niet tijdens het gamen...
Heb nog garantie tot eind juli, dus moet me haasten...
Misschien dat ML het zwart scherm zou kunnen oplossen door overschrijving van Lion, maar voor die oplader moet ik sowieso langs. En wanneer komt ML? Dus ik wacht er niet op voor de veiligheid...
Vraagje : kan ik ergens iets instellen dat mijn mailprogramma niet zomaar kan worden opgestart en worden geconsulteerd? dat je een paswoord moet instellen als je mail opent ofzo?
1. Slecht contact oplader. Moet 20 keer insteken en uithalen vooraleer hij oplaadt...
2. Regelmatig (2x per uur gemiddeld) krijg ik uit het niets een zwart scherm alsof de schermbeveiliging aanschiet. En dat tijdens surfen, foto's of filmpjes bekijken en al de rest... Maar niet tijdens het gamen...
Heb nog garantie tot eind juli, dus moet me haasten...
Vraagje : kan ik ergens iets instellen dat mijn mailprogramma niet zomaar kan worden opgestart en worden geconsulteerd? dat je een paswoord moet instellen als je mail opent ofzo?
[ Voor 18% gewijzigd door MTBS op 05-07-2012 08:33 ]
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Waarom? Mail staat gewoon in plain text in ~/Library/Application Support of ~/Library/Mail. Dus dan kun je Mail.app wel password protecten, maar toegang is er nog gewoon. Daarnaast, kun je beter je mail op een externe schijf plaatsen of je MBA gewoon locken met een wachtwoord.MTBS schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:31:
Ik heb de apple dongle en die werkt prima, wordt soms beetje warm. Een maatje van mij heeft een Moshi adapter met extra USB aansluiting en die wordt nog warmer.Philflow schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:14:
[...]
Die prijs valt mee idd. Vroeger in het pre thunderbolt tijdperk was het duurder.
[...]
De vraag is of die lekker werken met de Air. Vandaar mijn vraag in dit topic.
[afbeelding]
Voor de rest werkt het allebei prima
Edit: Zie dat de usb-ethernet 10/100 is dus als je sneller wilt dan dat (intern) dan is TB een optie (kost volgens mij hetzelfde als een usb adapter)
[ Voor 6% gewijzigd door LesCacques op 05-07-2012 09:04 ]
je ne sais cacques
Wachtwoord op je account zetten en voor de reparatie een apart niet-admin account maken.MTBS schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:31:
Of, als het enkel voor de reparatie is, backup nemen van je mail en je mail-account verwijderen.MTBS schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:31:
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Sinds gisteren ook trotse eigenaar van een nieuwe MBA 13"(2012)
. Het enige wat ik vreemd vind, is dat het trackpad bijna helemaal aan de bovenkant niet klikt en onderaan al klikt als je hem net aanraakt. Hebben meer mensen hier last van of hoort het er gewoon bij?
Dat eerste is op zich normaal, hij scharniert namelijk bovenaan. Dus hoe verder je naar boven wilt clicken, hoe moeilijker dat gaat.Lunick schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:05:
Sinds gisteren ook trotse eigenaar van een nieuwe MBA 13"(2012). Het enige wat ik vreemd vind, is dat het trackpad bijna helemaal aan de bovenkant niet klikt en onderaan al klikt als je hem net aanraakt. Hebben meer mensen hier last van of hoort het er gewoon bij?
Persoonlijk zet ik liever tap to click aan, dan heb ik dat klikken helemaal niet meer nodig.Lunick schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:05:
Sinds gisteren ook trotse eigenaar van een nieuwe MBA 13"(2012). Het enige wat ik vreemd vind, is dat het trackpad bijna helemaal aan de bovenkant niet klikt en onderaan al klikt als je hem net aanraakt. Hebben meer mensen hier last van of hoort het er gewoon bij?
Okee, bedankt voor jullie reacties! Heb inderdaad tap to click aan staan, maar die pakt ie helemaal bovenaan de trackpad ook niet.. Verder echt een super apparaat, wordt wel snel heet
Verwijderd
Klopt. Beide (tap-2-click en daadwerkelijk clicken) zijn niet aan de bovenkant (uiterste gedeelte) mogelijk.
Is de nieuwe Air 2012 al hardwarematig voorbereid voor de nieuwe Wireless AC standaard? Of kan dat niet? In het verleden kon je bijvoorbeeld 5GHZ Wireless N enablen op oudere MacBooks door middel van software/firmware. Zou dat misschien ook in de toekomst kunnen met AC, of is dat hardwarematig onmogelijk?
Volgens mij heb je daar een heel andere chip voor nodig. De hardware destijds was al geschikt voor het protocol maar dat protocol was ook veel verder in de ontwikkeling dan 802.11ac. 802.11ac verkeert nu nog aan het begin van de ontwikkeling. Reken er in ieder geval maar niet op.
Ah ok, just asking niet dat ik het nodig heb, meer een nice to know
Ik zie trouwens wel in de teardown van iFixit dat de WLAN adapter een kaart is (ik dacht eerst zelf dat hij gesoldeerd zat op het moederbord), dat is nog wel gunstig als je hem in de toekomst zelf zou willen vervangen (technisch gezien, even de ondersteuning en support van Apple daargelaten!).
Ik zie trouwens wel in de teardown van iFixit dat de WLAN adapter een kaart is (ik dacht eerst zelf dat hij gesoldeerd zat op het moederbord), dat is nog wel gunstig als je hem in de toekomst zelf zou willen vervangen (technisch gezien, even de ondersteuning en support van Apple daargelaten!).
hey tweakers,
weet iemand waar ik de 2de generatie airs (de 13 inch ) nog kan krijgen? ik zag dat ze bij dixons uitverkocht waren(die van 999 euro).
Groeten,
weet iemand waar ik de 2de generatie airs (de 13 inch ) nog kan krijgen? ik zag dat ze bij dixons uitverkocht waren(die van 999 euro).
Groeten,
Let wel goed op als je in de winkel staat, jij bedoelt waarschijnlijk de 3e generatie (zomer 2011). De 2e generatie (late 2010) zijn toch alweer een stuk minder en zou je ongeveer 900 euro nieuw voor moeten betalen (of tweedehands zelfs nog minder).Taygeta schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 01:32:
hey tweakers,
Groeten,
youtube.com/@hisrep
En volgens deze tabel is het de vijfde generatieDeNachtwacht schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 01:58:
[...]
Let wel goed op als je in de winkel staat, jij bedoelt waarschijnlijk de 3e generatie (zomer 2011). De 2e generatie (late 2010) zijn toch alweer een stuk minder en zou je ongeveer 900 euro nieuw voor moeten betalen (of tweedehands zelfs nog minder).
Wikipedia: MacBook Air
http://www.dixons.nl/appl...-2nd-i5-1-7ghz.html?prs=1 hmm.. deze is toch van zomer 2011? of zit ik er nu een jaar naast:PDeNachtwacht schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 01:58:
[...]
Let wel goed op als je in de winkel staat, jij bedoelt waarschijnlijk de 3e generatie (zomer 2011). De 2e generatie (late 2010) zijn toch alweer een stuk minder en zou je ongeveer 900 euro nieuw voor moeten betalen (of tweedehands zelfs nog minder).
Die is van 2011. Het is de vijfde (of vierde of tweede, ligt eraan hoe je telt) generatie Air met een 2e generatie Core i5Taygeta schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 06:13:
[...]
http://www.dixons.nl/appl...-2nd-i5-1-7ghz.html?prs=1 hmm.. deze is toch van zomer 2011? of zit ik er nu een jaar naast:P
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 06-07-2012 06:40 ]
Heb dus even gebeld! Ik krijg meteen een vervangend product opgestuurd. Duurde wel even omdat ik 4x heen en weer werd doorgestuurd naar verschillende afdelingen, maar het is uiteindelijk gelukt.cls schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:07:
Toch wel goede service.
Zo de kogel is door de kerk, zojuist besteld:
MacBook Air 13" Mid 2012
8GB Ram
128GB SSD
Nu maar wachten
MacBook Air 13" Mid 2012
8GB Ram
128GB SSD
Nu maar wachten
dit is idd de medio 2011, deze heb ik zelf 2 weken geleden aangeschaft;)Taygeta schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 06:13:
[...]
http://www.dixons.nl/appl...-2nd-i5-1-7ghz.html?prs=1 hmm.. deze is toch van zomer 2011? of zit ik er nu een jaar naast:P
hmm alleen nu is hij dus uitverkocht... naja..ik krijg gelukkig studenten korting op de apple site... denk dat ik die maar moet nemen dan... iedereen bevalve dixons kon ze voor 999 euro leverem
Kijk ik nou verkeerd of is er nog geen centraal MacBook hoezen, sleeves, covers, tassen (bescherming) topic?
Zoals dat wel voor de Ipad is?
Zoals dat wel voor de Ipad is?
@ duncanvdlinden
Deze komt aardig in de buurt:
[Transport] Neem je Macbook mee! - deel 2
[ Voor 9% gewijzigd door laredo op 06-07-2012 17:41 ]
Het is een beetje de vraag of dat gaat werken want die kaart heeft een ietwat andere aansluiting als voorheen. Daarnaast moet je natuurlijk ook wel de juiste antenne setup hebben; als 802.11ac dezelfde gebruikt als die voor 802.11n moet dat niet zo'n probleem zijn. Uiteraard moet je dan ook nog drivers hebben voor OS X zodat je er ook daadwerkelijk iets mee kunt. Het is wel een gok die je neemt zeg maar.duncanvdlinden schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:01:
Ah ok, just asking niet dat ik het nodig heb, meer een nice to know![]()
Ok ja lastig verhaal, ik verwacht het dan ook niet dat Apple een update uitbrengt zodat je de huidige MacBooks kan upgraden naar 802.11ac, maar we shall seeppl schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:43:
[...]
Het is een beetje de vraag of dat gaat werken want die kaart heeft een ietwat andere aansluiting als voorheen. Daarnaast moet je natuurlijk ook wel de juiste antenne setup hebben; als 802.11ac dezelfde gebruikt als die voor 802.11n moet dat niet zo'n probleem zijn. Uiteraard moet je dan ook nog drivers hebben voor OS X zodat je er ook daadwerkelijk iets mee kunt. Het is wel een gok die je neemt zeg maar.
Zou natuurlijk wel een fantastisch actie zijn.
Voorlopig heb ik een goed draadloos 802.11N 5ghz netwerk, en zie ik nog niet in om snel over te gaan op 802.11ac, ik vind het dus een non issue.
Maar ik kan me voorstellen dat over een (jaar of 2?) het aardig mainstream zou kunnen zijn. Ligt er maar net aan hoe snel er ook devices worden verkocht met 802.11ac.
exact! Thankslaredo schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:41:
@ duncanvdlinden
[ Voor 10% gewijzigd door duncanvdlinden op 06-07-2012 17:55 ]
Ik blijf maar twijfelen. Wat is de voornaamste reden dat jullie 8GB RAM bestellen?
Ik weet dat het op zich geen dure upgrade is, ik vraag me alleen ten zeerste af waar je het voor nodig zou hebben. Of is het alleen qua toekomstperspectief, dat hij het over een jaar of 4 nog steeds goed zal doen, mocht er zulke veeleisende software op de markt zijn?
Ik weet dat het op zich geen dure upgrade is, ik vraag me alleen ten zeerste af waar je het voor nodig zou hebben. Of is het alleen qua toekomstperspectief, dat hij het over een jaar of 4 nog steeds goed zal doen, mocht er zulke veeleisende software op de markt zijn?
OS X maakt bijna altijd gebruik van zoveel mogelijk RAM. Met alleen surfen zal het misschien wel een tijdje onder de 4 GB blijven, maar tijdens alledaags gebruik zie ik de RAM meter toch al snel over de 4 GB tikken. OS X gebruik het ook voor het cachen van bestanden, dit valt onder het 'inactive' gedeelte van de RAM meter.
Als je een beetje met creatieve software werkt ga je die 8 GB wel gebruiken. En de ervaring leert dat als je een paar OS versies verder bent dat het RAM gebruik ook weer toeneemt. Ik heb Mac OS X 10.3 Jaguar nog gedraaid met 768 MB RAM, dat kun je met Lion wel vergeten.
Als je een beetje met creatieve software werkt ga je die 8 GB wel gebruiken. En de ervaring leert dat als je een paar OS versies verder bent dat het RAM gebruik ook weer toeneemt. Ik heb Mac OS X 10.3 Jaguar nog gedraaid met 768 MB RAM, dat kun je met Lion wel vergeten.
Hier stond achterhaalde informatie…
Ik denk dat ik voornamelijk voor 8GB gekozen heb omdat ik nog wel eens wat wil doen met virtualisatie. Zou het wel handig vinden om met Vmware Fusion of Parallels te werken met een Windows VM. Stel je draait dan Windows 7 X64, dan is 2GB al wat Microsoft adviseert, dan houd je nog maar 2GB over voor OS X.
Dat houd niet over zeg maar. Het kan echter wel, want mijn huidige Mac doe ik dit ook wel eens met 4GB ram en dat werkt verder wel. Misschien ben ik wel te ambitieus en kan ik beter een MacBook Pro hebben voor deze taken, maar ik wil het wel even proberen.
Draai je puur OS X en boot je wel eens met bootcamp naar Windows, dan is 4GB natuurlijk ook mee dan voldoende.
Dat houd niet over zeg maar. Het kan echter wel, want mijn huidige Mac doe ik dit ook wel eens met 4GB ram en dat werkt verder wel. Misschien ben ik wel te ambitieus en kan ik beter een MacBook Pro hebben voor deze taken, maar ik wil het wel even proberen.
Draai je puur OS X en boot je wel eens met bootcamp naar Windows, dan is 4GB natuurlijk ook mee dan voldoende.
Vrij simpel: virtualisatie. Ik heb voor wat beheer een Windows vm nodig en voor het testen is een OS X Lion en Linux vm ook wel handig. Dat was voor mij eigenlijk de enige reden waarom ik voorheen geen Air kocht. De mijne heeft ook nog de 256GB Samsung ssd (de oem versie van de 830 serie aka de PM830) en dat vindt VMware Fusion (wat ik gebruik voor virtualisatie) wel erg fijn.Muchachooo schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 11:03:
Ik blijf maar twijfelen. Wat is de voornaamste reden dat jullie 8GB RAM bestellen?
Waar je met geheugen wel rekening mee moet houden is het feit dat dit deels gebruikt wordt door de gpu. Bij 8GB aan geheugen heb je ineens 512MB aan geheugen voor de gpu. Dat is ook wel een fijn voordeel imo. Bij 4GB schijnt hij iets van 384MB te hebben trouwens.
[ Voor 18% gewijzigd door ppl op 07-07-2012 16:13 ]
Precies das voor mij ook de reden. Alleen de grootte van mijn SSD houd niet over. 128GB, maargoed vond ik te duur worden om ook nog een grotere SSD erbij te nemenppl schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:12:
[...]
Vrij simpel: virtualisatie. Ik heb voor wat beheer een Windows vm nodig en voor het testen is een OS X Lion en Linux vm ook wel handig. Dat was voor mij eigenlijk de enige reden waarom ik voorheen geen Air kocht. De mijne heeft ook nog de 256GB Samsung ssd (de oem versie van de 830 serie aka de PM830) en dat vindt VMware Fusion (wat ik gebruik voor virtualisatie) wel erg fijn.
Waar je met geheugen wel rekening mee moet houden is het feit dat dit deels gebruikt wordt door de gpu. Bij 8GB aan geheugen heb je ineens 512MB aan geheugen voor de gpu. Dat is ook wel een fijn voordeel imo. Bij 4GB schijnt hij iets van 384MB te hebben trouwens.
Want dat is best bizar groot verschil in prijs: 300 euro verschil!
Verwacht overigens dat OWC binnenkort een 3rdp party SSD uitbrengt, zodat je er altijd nog zelf een grotere SSD na der hand in kan zetten.
Tja, voor mij was het vrij simpel: ik heb gewoon 256GB nodig anders red ik het niet. Bijkomend voordeel is dat ik dan wel de Samsung 830 series heb terwijl de 128GB versie allemaal de Toshiba met Sandforce chip zijn. Met Sandforce zijn de ervaringen niet zo heel erg geweldig dus die gok wilde ik al helemaal niet nemen. Dan mag het wel 300 euro meer zijn maar voor mij is dat dus het verschil tussen iets waar ik mee overweg kan of iets waar ik niks aan heb. Dan is juist de versie met 128GB de duurste omdat ik daar dan lang niet zoveel gebruik zal maken. Groter dan 256GB hoef ik nou ook weer niet, ik denk dat ik tot aan de 200GB zal komen. Overigens heb je maar 251GB effectief aan opslagruimte.
Ah das wel een intressant verschil ja. Sandforce SSD's zou ik persoonlijk zelf ook nooit los kopenppl schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:13:
Tja, voor mij was het vrij simpel: ik heb gewoon 256GB nodig anders red ik het niet. Bijkomend voordeel is dat ik dan wel de Samsung 830 series heb terwijl de 128GB versie allemaal de Toshiba met Sandforce chip zijn. Met Sandforce zijn de ervaringen niet zo heel erg geweldig dus die gok wilde ik al helemaal niet nemen. Dan mag het wel 300 euro meer zijn maar voor mij is dat dus het verschil tussen iets waar ik mee overweg kan of iets waar ik niks aan heb. Dan is juist de versie met 128GB de duurste omdat ik daar dan lang niet zoveel gebruik zal maken. Groter dan 256GB hoef ik nou ook weer niet, ik denk dat ik tot aan de 200GB zal komen. Overigens heb je maar 251GB effectief aan opslagruimte.
Zo zie je maar de wegen van Apple zijn onvoorspelbaar, 1 MacBooc Air: enorme variatie in hardware.
Wel is het een beetje een speciale versie sandsorfce controler, gezien hij met comprimeerbare data niet die verschillen laat zien als je meestal bij Sandforce controlers ziet, is dit niet een speciaal ontwikkelde controler?
Ik heb wel wat meer vertrouwen gekregen in Sandforce gezien het feit dat Intel ze nu ook toepast in zijn SSD's. Daar zijn de verhalen echt stukken positiever als de vele horrorverhalen bij bijvoorbeeld OCZ.
Voor mij ook een reden om nooit een losse Sandforce te kopen!
Heb zelf een Intel Postville, Crucial M4 en Samsung 830 in bezit
Ik geef het maar het voordeel van de twijfel deze nieuwe Sandforce SSD in de MacBook AIR....
Die horrorverhalen bij OCZ stammen nog uit het tijdperk dat ze al die bugs hadden. Intel is op het juiste moment ingestapt want meeste van die bugs zijn er nu wel uit. Het lijkt er alleen op dat het nog niet bij iedereen lekker werkt. Ik denk alleen wel dat dit alleen maar een chip van Sandforce is en er verder qua firmware heel iets anders in zit waardoor het meer op het niveau van de rest van de ssd's zit (dus geen verschil tussen comprimeerbare en niet-comprimeerbare data). Het valt dus allemaal wel mee maar het heeft Sandforce wel erg lang geduurd en de gok of het nou wel of niet werkt is niet aan mij besteed. Ik heb liever wat extra zekerheid.
Als ik de keuze had had ik ook gekozen voor een Samsung 128GB SSD.
Helaas is dat dus een 50/50 kans welke je krijgt (128GB versie wordt zowel met Samsung als Toshiba/Sanforce gelevert), de 256GB ben je vrijwel zeker van een Samsung (95%). En een 256GB SSD is sowieso sneller.
Maargoed ik kan er persoonlijk wel mee leven omdat het voornamelijk de cijfertjes die minder zijn.
En wanneer hij echt super onbetrouwbaar zijn, dan weet je hoe het bij Apple gaat:
Ze gaan het probleem oplossen: firmwarematig, ofwel met een vervanging van hardware. Want bij een mankement aan het product (wat op het internet ook nog eens algemeen bekend wordt gemaakt) gaat Apple daar wel netjes mee om. Kijk maar naar de iPod Nano G1,s die wegens batterijproblemen onlangs vervangen zijn. Ver buiten de garantieperiode. De ploffende accu's en de smeurende MacSafe aansluitingen.
Ik kan de keuze van de 256GB overigens ook wel begrijpen. Het lag alleen boven mijn budget. Je bouwd er niet zomaar even een 2.5inch Samsung disk in, het is geen normale aansluiting.
Helaas is dat dus een 50/50 kans welke je krijgt (128GB versie wordt zowel met Samsung als Toshiba/Sanforce gelevert), de 256GB ben je vrijwel zeker van een Samsung (95%). En een 256GB SSD is sowieso sneller.
Maargoed ik kan er persoonlijk wel mee leven omdat het voornamelijk de cijfertjes die minder zijn.
En wanneer hij echt super onbetrouwbaar zijn, dan weet je hoe het bij Apple gaat:
Ze gaan het probleem oplossen: firmwarematig, ofwel met een vervanging van hardware. Want bij een mankement aan het product (wat op het internet ook nog eens algemeen bekend wordt gemaakt) gaat Apple daar wel netjes mee om. Kijk maar naar de iPod Nano G1,s die wegens batterijproblemen onlangs vervangen zijn. Ver buiten de garantieperiode. De ploffende accu's en de smeurende MacSafe aansluitingen.
Ik kan de keuze van de 256GB overigens ook wel begrijpen. Het lag alleen boven mijn budget. Je bouwd er niet zomaar even een 2.5inch Samsung disk in, het is geen normale aansluiting.
Heb uiteindelijk een 13" met 8GB RAM en 128GB SSD besteld
Morgen komt mijn 2de MBA, de eerste had een kras.
Nu is het zo dat de eerste vrijdag opgehaald wordt, ik kan dus mooi alles overzetten naar de nieuwe.
Het is nog niet veel, maar toch.
Ik heb VMware draaien, bestanden en een paar apps.
Iemand enig idee met wat voor programma ik dat beste kan doen?
Iemand opperde al Carbon Copy Cloner, is dit de beste keus?
Alvast bedankt!
Nu is het zo dat de eerste vrijdag opgehaald wordt, ik kan dus mooi alles overzetten naar de nieuwe.
Alvast bedankt!
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Om alles echt 1op1 over te zetten lijkt CCC een prima optie.henkyyyyyyy schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:43:
Morgen komt mijn 2de MBA, de eerste had een kras.
Alvast bedankt!
Oke thanks!BioHazard schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:46:
[...]
Om alles echt 1op1 over te zetten lijkt CCC een prima optie.
En om alles te resetten naar fabrieksinstellingen op de MBA die teruggaat, wat is het beste om te doen?
Hm, sinds gisteren merk ik dat bij mijn mba 13" "12 de esc toets héél los zit, als ik er te hard op druk vliegt hij er zelfs vanaf
. Ook als ik er een beetje schuin op druk hoor ik een hele harde "knak" omdat de toets langs de unibody komt. Herkennen mensen dit probleem?
Om hem nou terug te sturen voor zo'n klein dingetje?.
Om hem nou terug te sturen voor zo'n klein dingetje?.
Even langs de Genius Bar een optie?
Zou een optie kunnen zijn die ik al heb overwogen. Helaas woon ik in Kaatsheuvel (Brabant) dus dat is echt te versebastius schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:21:
Even langs de Genius Bar een optie?
Ver? In Nederland?Lunick schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:26:
[...]
Zou een optie kunnen zijn die ik al heb overwogen. Helaas woon ik in Kaatsheuvel (Brabant) dus dat is echt te ver

Bijna heel nederland komt een keer in kaatsheuvel, dan kan jij ook wel een keertje naar amsterdam
je ne sais cacques
Haha! Als student heen en weer reizen is al 4 uurLesCacques schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:37:
Bijna heel nederland komt een keer in kaatsheuvel, dan kan jij ook wel een keertje naar amsterdam
Ja dat is wel even... Combineren met een avondje stappen allicht?
je ne sais cacques
Er zal in brabant toch ook wel een service punt zijn? icentre etc.
Sluiten veel van jullie de Air aan een extern beeldscherm aan?
Ja, ik had tot voor kort een 11" die ik voornamelijk zo gebruikte, werkt perfect! De warmte viel me ook erg mee. Alleen de wifi sterkte was in mijn geval wat minder.itsFuzeh schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:25:
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 10-07-2012 15:28 ]
22" monitor sluit ik hem aan, maar als straks de ATV2 met een update inclusief jailbreak (ik wil mijn XBMC behouden) en via Mountain Lion gaat het lekker draadloos.itsFuzeh schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:25:
mijne hangt vrijwel continu aan een 27" 1920x1200, werkt heerlijk.itsFuzeh schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:25:
Hier op de thunderbolt cinema display. IdeaalitsFuzeh schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:25:
Ik ga dus ook de 2012 editie kopen 13" uiteraard, en waarschijnlijk met een Ultrasharp scherm van dell. Die van 166 euro. Displayport werkt nu toch met audio he?
Het is geen DisplayPort meer, maar Thunderbolt. Toevallig heeft het dezelfde vorm als een DisplayPort-connector. Het videosignaal is hetzelfde als bij DisplayPort, sinds 2010 heeft Apple ook audio toegevoegd aan DisplayPort. Of deze Dell (ik neem aan de 2312HM?) dat ook ondersteund, geen idee. Daarvoor kunnen ze je denk ik beter helpen in dit topic: [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18itsFuzeh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:42:
Ik ga dus ook de 2012 editie kopen 13" uiteraard, en waarschijnlijk met een Ultrasharp scherm van dell. Die van 166 euro. Displayport werkt nu toch met audio he?
Ofja, thunderboltme_mrtn schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:51:
[...]
Het is geen DisplayPort meer, maar Thunderbolt. Toevallig heeft het dezelfde vorm als een DisplayPort-connector. Het videosignaal is hetzelfde als bij DisplayPort, sinds 2010 heeft Apple ook audio toegevoegd aan DisplayPort. Of deze Dell (ik neem aan de 2312HM?) dat ook ondersteund, geen idee. Daarvoor kunnen ze je denk ik beter helpen in dit topic: [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18
Ik krijg binnenkort ook mijn eerste Apple-computer, namelijk de nieuwe Macbook Air 13 inch met 8GB ram, 256GB SSD en i7 2.0Ghz.
.
Ik ben ook van plan een extern scherm er op aan te sluiten, twijfel alleen tussen een 27" Thunderbolt-scherm of een 27" Dell Ultrasharp. Vind de Thunderbolt wel een beetje pricey (maar goed, past wel mooi bij de MBA dan
).

Ik ben ook van plan een extern scherm er op aan te sluiten, twijfel alleen tussen een 27" Thunderbolt-scherm of een 27" Dell Ultrasharp. Vind de Thunderbolt wel een beetje pricey (maar goed, past wel mooi bij de MBA dan
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Heb net mijn 2de MBA opgestuurd gekregen, op de eerste zat een kras en op deze zitten 2 hele kleine putjes aan de zijkant. Heb al gebeld en het wordt netjes opgelost door Apple!
Echt mijn complimenten voor de service!
Omdat het opgelost is en ik niet meer wil wachten ben ik ze allebei aan het testen.
Ik ga er sowieso 1 van deze 2 houden.
Nu heb ik ook de Disk Speed getest en dit kwam eruit (beide Toshiba's btw.)
Oude met krasje
:

Nieuwe met putjes
:

Iemand enig idee welke beter is?
Ik zou zeggen de oude met kras.
Voor de rest zijn ze vrijwel gelijk, allebei met LG panel.
Welke tests kan ik nog meer uitvoeren voordat ik besluit welke ik ga houden?
Alvast bedankt!!
Echt mijn complimenten voor de service!
Omdat het opgelost is en ik niet meer wil wachten ben ik ze allebei aan het testen.
Ik ga er sowieso 1 van deze 2 houden.
Nu heb ik ook de Disk Speed getest en dit kwam eruit (beide Toshiba's btw.)
Oude met krasje

Nieuwe met putjes

Iemand enig idee welke beter is?
Ik zou zeggen de oude met kras.
Voor de rest zijn ze vrijwel gelijk, allebei met LG panel.
Welke tests kan ik nog meer uitvoeren voordat ik besluit welke ik ga houden?
Alvast bedankt!!
Gewoon gebruiken. Deze 2012 MBA´s zijn qua SSD alweer zoveel sneller dan een jaar geleden. Je merkt er niets van in de praktijk, tenzij je eigenlijk geen normale gebruiker bent.
Wordt het verschil tussen de SSDs niet veroorzaakt door een meet onnauwkeurigheid? m.a.w. krijg je een consistent verschil?
Ja dat is waar, maarja als je eenmaal de keuze hebtme_mrtn schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:18:
Gewoon gebruiken. Deze 2012 MBA´s zijn qua SSD alweer zoveel sneller dan een jaar geleden. Je merkt er niets van in de praktijk, tenzij je eigenlijk geen normale gebruiker bent.
En zijn er nog andere tests die ik kan uitvoeren bijvoorbeeld een dode pixeltester oid?
Wel lullig dat je op 2x toe een MBA krijgt waar iets mis aan is.
Ja dat wel, maar krijg 50 euro korting. De kras is 0.8 mm en de putjes zijn echt minimaal, maar toch het is een nieuw product.itsFuzeh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:14:
Wel lullig dat je op 2x toe een MBA krijgt waar iets mis aan is.
Maar ik wil niet nog een keer retour, thuis blijven formulieren invullen, ik vind het best zo.
Mooi opgelost
Maar heeft er iemand nog tips over welke testen ik nog kan uitvoeren om te beslissen welke het beste is van de 2 qua hardware?
Bij de 1e vind ik ook het touchpad iets sneller indrukken.
Dus bijvoorbeeld bij het swipen met 3 vingers klik je soms ook, geen probleem verder, je hoort het alleen.
Ik moet zeggen dat ik de 1e dus met krasje iets snappier vind aanvoelen.
First world problems
Google eens "OS X benchmark"henkyyyyyyy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:37:
[...]
Maar heeft er iemand nog tips over welke testen ik nog kan uitvoeren om te beslissen welke het beste is van de 2 qua hardware?
Thanks!
Xbench gedraaid op beide systemen.
Degene die iets snappier aanvoelt is ook sneller in de benchmark.
Snap er niks van zijn toch echt dezelfde systemen.
Oude met kras:

Nieuwe met putjes:

Mogelijk is de koelpasta op de chip(s) van de onderste niet goed aangebracht, waardoor ie minder lang in turbo-stand blijft hangen. Zomaar een speculatie he.
System version verschilt ook...
[ Voor 9% gewijzigd door Gluten Parody op 12-07-2012 01:31 ]
Hmm okeGluten Parody schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 01:30:
Mogelijk is de koelpasta op de chip(s) van de onderste niet goed aangebracht, waardoor ie minder lang in turbo-stand blijft hangen. Zomaar een speculatie he.System version verschilt ook...
Heb trouwens de systeemsoftware geüpdate en nog steeds iets van 30 verschil in totaalscore.
Oke ik ga nu 1 MBA terugsturen, wat is nu de makkelijkste manier om OSX helemaal clean af te leveren bij Apple?
Dus zonder mijn apps en mijn Apple ID!
Dus zonder mijn apps en mijn Apple ID!
opstarten met cmd-R, formatteren en herinstalleren.
Ok thanks, had al gezocht, maar er werd telkens verteld dat je op een gegeven moment je Äpple ID moest invullen.(tijdens installatie)CyBeR schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:40:
opstarten met cmd-R, formatteren en herinstalleren.
We gaan het zo proberen!
Je kunt ook gewoon je apps weghalen en je naam veranderen naar Mac ofzo met een blank password.
Apple gaat 'm toch wel resetten.
Apple gaat 'm toch wel resetten.
Dat klopt, maar da's alleen om te zorgen dat je geen gratis download van 't os krijgt zonder er recht toe te hebben. Als je je Mac hebt aangeschaft met Lion erop krijg je dat geloof ik niet eens, dan doet 'ie het aan de hand van 't serienummer al.henkyyyyyyy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:47:
[...]
Ok thanks, had al gezocht, maar er werd telkens verteld dat je op een gegeven moment je Äpple ID moest invullen.(tijdens installatie)
We gaan het zo proberen!
Maar zover ik weet, als je wel de vraag om een AppleID krijgt, slaat 'ie dat daarna niet op.
Mijn nieuwe is binnen! Hoewel dit het topic daar natuurlijk niet voor is.
Waar dit topic wel voor is:
Ik hoor vanalles over LG schermen, Samsung schermen, Samsung SSD's en Toshiba SSD's. Hoe kom ik erachter wat er in mijn Macbook zit? Kon het bij System Report niet vinden.
Ik hoor vanalles over LG schermen, Samsung schermen, Samsung SSD's en Toshiba SSD's. Hoe kom ik erachter wat er in mijn Macbook zit? Kon het bij System Report niet vinden.
Voor je SSD: ga naar Systeeminformatie > Seriële ATA > en kijk onder de chipset. Staat er SM (Samsung) of T (Toshiba).Muldert schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:40:
Mijn nieuwe is binnen! Hoewel dit het topic daar natuurlijk niet voor is.
Voor je scherm, ga naar Terminal en typ dit in:
code:
1
| ioreg -lw0 | grep IODisplayEDID | sed "/[^<]*</s///" | xxd -p -r | strings -6 |
Typ dan de code die je terugkrijgt even in op Google en je weet het.
Er viel me iets op bij het batterij verbruik van mijn 13" 8b Air 2012..
Had een volgeladen batterij, 100% en ging dus lekker op bed skype met videochat en spraak. Helderheid rond de 50%, geluid redelijk zacht en toetsenbord verlichting uit. Geen programma's op de achtergrond op safari na. (Die vrijwel niet gebruikt werd)
Minder dan 2 uur later kreeg ik de waarschuwing omdat de batterij bijna leeg zou zijn.
Na wat google werk zie ik dat Skype voor mac erg intensief is.. maar zó intensief? Processor temperatuur is tussen de 70 en 80 graden met skype video (niet eens fullscreen, anders gaan de fans hard tekeer heb ik gemerkt) gebruik. Ik ben er een paar tegen gekomen die hetzelfde probleem vermelden bij de Air.
Is dit toch normaal? Vind het zo zonde, ik gebruik Skype namelijk érg veel. :C En vond dat ik al zo 'energie zuinig' aan het doen was..
Had een volgeladen batterij, 100% en ging dus lekker op bed skype met videochat en spraak. Helderheid rond de 50%, geluid redelijk zacht en toetsenbord verlichting uit. Geen programma's op de achtergrond op safari na. (Die vrijwel niet gebruikt werd)
Minder dan 2 uur later kreeg ik de waarschuwing omdat de batterij bijna leeg zou zijn.
Na wat google werk zie ik dat Skype voor mac erg intensief is.. maar zó intensief? Processor temperatuur is tussen de 70 en 80 graden met skype video (niet eens fullscreen, anders gaan de fans hard tekeer heb ik gemerkt) gebruik. Ik ben er een paar tegen gekomen die hetzelfde probleem vermelden bij de Air.
Is dit toch normaal? Vind het zo zonde, ik gebruik Skype namelijk érg veel. :C En vond dat ik al zo 'energie zuinig' aan het doen was..
[ Voor 3% gewijzigd door Zalaroth op 12-07-2012 15:36 ]
Het lijkt misschien alsof skype videochat "licht" is qua resources, maar als je het even opsomt:
- Continue netwerkverkeer over WiFi
- Webcam wordt continue gebruikt
- Weergeven van videostream van je gesprekspartner moet ook getoond worden (zal wel door CPU gebeuren)
- ...
Het is wat anders dan surfen waar je statische pagina's bekijkt.
- Continue netwerkverkeer over WiFi
- Webcam wordt continue gebruikt
- Weergeven van videostream van je gesprekspartner moet ook getoond worden (zal wel door CPU gebeuren)
- ...
Het is wat anders dan surfen waar je statische pagina's bekijkt.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Voor zover ik weet is Skype video chat op Windows ook behoorlijk resource intensief.
Als het zo opnoemt dacht ik er inderdaad te licht over Skype. Toch vind ik 'nog geen 2 uur' wel erg weinig. Op m'n 3 jaar oude windows laptop doe ik er ook ongeveer 2 uur mee. Misschien mag ik dat niet vergelijken, maar de legendarische apple batterij wat een overstap punt voor me was valt dus tegen met het programma Skype..
In ieder geval bedankt voor de reacties!
In ieder geval bedankt voor de reacties!
De lange accu duur van Macs worden vaak bereikt door de zeer goede energy saving features. Bij een programma als Skype video gaan al die features uit.
Maar dan is 2 uur nog wel erg weinig, ff opzoeken. edit: NBJ haalt 210 minuten bij 40%(?) CPU load:
http://www.notebookjourna...-13-md231d-a-nkolb-1815/6. Skype gaat daar dus blijkbaar overheen + webcam gebruik.
Maar dan is 2 uur nog wel erg weinig, ff opzoeken. edit: NBJ haalt 210 minuten bij 40%(?) CPU load:
http://www.notebookjourna...-13-md231d-a-nkolb-1815/6. Skype gaat daar dus blijkbaar overheen + webcam gebruik.
[ Voor 47% gewijzigd door Philflow op 12-07-2012 16:12 ]
Ah oke. Als ik trouwens fullscreen gebruik bij Skype gaat m'n CPU vrijwel direct naar de 100 graadjes met erg veel ventilatie geluid. Ook als ik een flash filmpje in fullscreen open gaat het direct omhoog en blijft het zo, tot ik het filmpje sluit.
Ik ken het "dat je mac dit zelf regelt en gewoon moet laten gaan" verhaal, maar hebben andere Air gebruikers dit ook zo erg? Als ik hem zo hoor en voel lijkt me dat toch echt niet gezond. Een film met VLC bijvoorbeeld gaat prima zonder de zojuist genoemde verschijnselen.
Zo zonde als je niet van die mooie fullscreen-app knop gebruik durft te maken.
Verder wel heel tevreden over mijn Air nu, bijna 3 weekjes in bezit! Tevens mijn eerste Mac.
Ik ken het "dat je mac dit zelf regelt en gewoon moet laten gaan" verhaal, maar hebben andere Air gebruikers dit ook zo erg? Als ik hem zo hoor en voel lijkt me dat toch echt niet gezond. Een film met VLC bijvoorbeeld gaat prima zonder de zojuist genoemde verschijnselen.
Zo zonde als je niet van die mooie fullscreen-app knop gebruik durft te maken.
Verder wel heel tevreden over mijn Air nu, bijna 3 weekjes in bezit! Tevens mijn eerste Mac.
Flash is dan ook 666 voor OS X. YouTube heeft het inmiddels wel beter geïmplementeerd door ook wat op de GPU te offloaden, maar als je iets op Tweakers kijkt of Gametrailers -> JSF in je kamer.
Hmm ja, helaas zijn de websites waar ik nog wel eens een filmpje van kijk nog niet overgestapt naar iets anders. Gebruikt Skype ook een soort van flash dan? Die geeft fullscreen precies hetzelfde effect als een flash filmpje. Vandaar de vraag.
Nee, dat heeft meer te maken met het feit dat je een HD-stream hebt die moet worden opgeslagen, verpakt en verstuurd worden. Tegelijkertijd komt er ook een stream binnen die moet worden geserveerd dus dat zijn nogal intensieve taken. Dat is ook al aangegeven, zo komt er ook nog de WiFi-verbinding bij (neem ik aan).Zalaroth schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:19:
Hmm ja, helaas zijn de websites waar ik nog wel eens een filmpje van kijk nog niet overgestapt naar iets anders. Gebruikt Skype ook een soort van flash dan? Die geeft fullscreen precies hetzelfde effect als een flash filmpje. Vandaar de vraag.
Oke dan, bedankt voor de info allen! Dan maar geen fullscreen met bewegende beelden voordat m'n nieuwe Air een vulkaan uitbarsting veroorzaakt.