[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:52
duncanvdlinden schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:19:
Weet iemand of er aan de view angle van het 13" scherm wat verbeterd is in de Mid 2012 Air?
Ik las/hoorde dat wel eens als negatief punt in reviews van de Air.
Volgens mij zitten er dezelfde schermen in ;)
Je zit toch vrijwel altijd recht voor je laptop?

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 20-06-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik dacht dat ik dat zou gaan zien voor ik overstapte vn 2009 MBP naar 2011 MBA destijds, maar ik denk er nu pas weer aan nu je er over begint. Nee viewingangle vind ik echt geen issue.

Wat ik me voornamelijk afvraag of er deze keer weer verschil in prestaties zit tussen SSD van Samsung en Toshiba en display van Samsung of Toshiba. Iemand daar iets over gelzen behalve de bevestiging dat ze inderdaad weer twee fabrikanten aanspreken?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Brm-G schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:02:
[...]

Apple zou gewoon een dock uit moeten brengen... 1x gigabit ethernet, 3x usb 3.0, 1xfw, 2x thunderbolt en misschien nog een card reader. Als de prijs incl een kabel dan onder de 200 euro blijft zou het helemaal prima zijn!

edit: zoiets dus, alleen een beetje aan de dure kant...
http://www.macrumors.com/...unch-in-september-at-299/

edit 2: heeft blijkbaar een update gehad, eerste versie was met usb 2.0, deze met 3.0.
http://nl.hardware.info/n...t-express-dock-bij-belkin
zoiets hebben ze al, alleen dan hebben ze er nog een 27" scherm in gestopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:51
[b][message=38446467,noline]
Wat ik me voornamelijk afvraag of er deze keer weer verschil in prestaties zit tussen SSD van Samsung en Toshiba en display van Samsung of Toshiba. Iemand daar iets over gelzen behalve de bevestiging dat ze inderdaad weer twee fabrikanten aanspreken?
Nee nog niet echt ik lees alleen over de Samsung (die heb ik in een andere pc ook naar tevredenheid 830 series) maar je kan er toch niets aan veranderen aan je levering. Dus soms kan je beter niet zoeken naar vergelijkend materiaal, stel dat je net die paar MB/s tragere krijgt, een echte tweaker baalt dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Flinke korting op de basis 13" MBA van 2011 bij ivizi, voor 999 een erg mooie prijs! http://www.ivizi.nl/actie/

edit: in de pricewatch is die nog goedkoper te vinden bij mailamac.

[ Voor 26% gewijzigd door SquareOne op 20-06-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:48
Bij mycom krijg je standaard drie jaar garantie op een laptop zo ook die van Apple.
Weet iemand of die garantie net zo soepel is als Apples icare? En heeft Mycom ook back to school actie of is dat enkel voor de website en het Leidseplein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
foekebooij schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:32:
Bij mycom krijg je standaard drie jaar garantie op een laptop zo ook die van Apple.
Weet iemand of die garantie net zo soepel is als Apples icare? En heeft Mycom ook back to school actie of is dat enkel voor de website en het Leidseplein?
Back to school actie geldt alleen bij Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:36
me_mrtn schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:49:
De Cactus Ridge 4C kan dan weer meerdere schermen aansturen, maar ik weet niet hoe dat met de HD4000 zit.
Daar ben ik wel benieuwd naar. hoeveel externe schermen kan je, zonder al te veel omwegen, aansluiten op de MacBook Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Normaal gesproken gewoon 1 extern scherm. Als je een Thunderbolt display gebruikt zou je kunnen daisychainen, volgens mij kun je dan maximaal twee externe monitoren aansluiten op de MBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Brm-G schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:00:
Flinke korting op de basis 13" MBA van 2011 bij ivizi, voor 999 een erg mooie prijs! http://www.ivizi.nl/actie/

edit: in de pricewatch is die nog goedkoper te vinden bij mailamac.
Ja die is echt flink in prijs gedaald nu. Zeker een goede keuze als je niet zoveel waarde aan de verbeteringen hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:29
brommer schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:37:
[...]

Daar ben ik wel benieuwd naar. hoeveel externe schermen kan je, zonder al te veel omwegen, aansluiten op de MacBook Air?
De 2011 kan naast het hoofdscherm één extern scherm gebruiken. Maar er is wel een trucje, als je gaat daisychainen en je stopt tussen de MBA en het scherm nog iets als een HDD, dan zou je meerdere schermen kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 11:42
Bij de ivizi voor 999 de MBA, 8% onderwijskorting? ^^
925 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:36
me_mrtn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:45:
[...]

De 2011 kan naast het hoofdscherm één extern scherm gebruiken. Maar er is wel een trucje, als je gaat daisychainen en je stopt tussen de MBA en het scherm nog iets als een HDD, dan zou je meerdere schermen kunnen aansluiten.
Bedankt voor de info! Ik ben intussen ook wat aan het lezen gegaan. Op het MacRumors forum is een interessante draad te vinden over de mogelijkheid om meer dan één extern scherm aan te sluiten op de MacBook Air 2012. Bij Apple support staat de MacBook Air inderdaad bij de Thunderbolt apparaten die twee externe schermen aansturen.

Ik beschik over 1 monitor met DisplayPort (Dell U2412M) en twee oudere DVI monitoren. Is het mogelijk om er 2 aangesloten te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
itsFuzeh schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:04:
925 euro.
Zou een mooie zijn, had de vraag zelf net wat eerder gesteld over mycom omdat die standaard drie jaar garantie geven maar scholierenkorting is alleen bij Apple zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
itsFuzeh schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:04:
925 euro.
Niet mogelijk in combinatie met andere kortingen.
Lijkt me redelijk vanzelfsprekend...
foekebooij schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:31:
[...]

Zou een mooie staan, had de vraag zelf net wat eerder gesteld over mycom omdat die standaard drie jaar garantie geven maar scholierenkorting is alleen bij Apple zelf
Bij de premium resellers krijg je normaal gesproken ook gewoon 6% studentenkorting.

Bij aanbiedingen geldt dit meestal niet meer. Het is of de ene korting of de andere korting. De marges zijn erg laag op Apple hardware.

[ Voor 49% gewijzigd door SquareOne op 20-06-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
donny_p schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:23:
Hoe ervaren jullie het gemis van een ethernetpoort op de Air?
Ik heb nog geen Air (hij is nog in de maak; hopelijk doen ze er een Samsung ssd in, die is toffer omdat ie geen "bugforce" (=Sandforce) controller heeft) maar wel een MacBook Pro die ik er mee ga vervangen (de MBP is een 15" en weegt al nel 2x meer dan die Air). Tot dusver heb ik 95 tot 99% van de tijd op wifi gewerkt, thuis, op werk maar ook bij anderen. Zo nu en dan gebruik ik de ethernet poort omdat ik een bekabelde verbinding moet testen, iets moet updaten/upgraden (veiliger dan via wifi) of omdat ik een of andere vm heen en weer wil kopiëren. In die gevallen is het hebben van een ethernetpoort wel een must. Ik heb dan ook de thunderbolt-gigabit ethernet adapter erbij besteld, die is toch even duur als de usb-ethernet versie alleen is deze dan weer 100Mbit wat niet erg handig is bij het kopiëren van vm's. Het adaptertje is makkelijk mee te nemen dus dat zal het probleem niet zijn.
brommer schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:37:
[...]

Door het gebruik van eerder genoemde thunderbolt chip en de Intel HD 4000 videokaart kan de 2012 MBA nu 2 externe schermen aansturen. De thunderbolt faq van Apple bevestigd dat ook dus het is zelfs officieel. Hurrah! Bij de oudere MBA versies is dat maar 1 extern scherm helaas hoewel dat vaak al meer dan genoeg is.

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 20-06-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
Op 9to5mac staat dat de Air twee externe schermen kan aansturen. De nieuwe retina 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om 300Mbit/s wifi speed te krijgen op zijn MacBook air?

Ik kom niet verder als 144Mbit/s met mijn TP-link TL-WR1043N.

Enige idee wat er mis gaat? Aan het bereik ligt het niet, zelfs als ik naast de router ga zitten blijft hij op 144 hangen (max van wifi g is 150.. lijkt een cap te zijn)

[ Voor 35% gewijzigd door Workaholic op 21-06-2012 09:29 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Workaholic schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:27:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om 300Mbit/s wifi speed te krijgen op zijn MacBook air?

Enige idee wat er mis gaat? Aan het bereik ligt het niet, zelfs als ik naast de router ga zitten blijft hij op 144 hangen (max van wifi g is 150.. lijkt een cap te zijn)
Dat zal je vrijwel nooit lukken, als je 144Mbit haalt mag je behoorlijk blij zijn zelfs naar mijn mening, beperking ligt aan de chips in de router, ze kunnen het wel aanbieden maar vaak zijn die chips in de router niet krachtig genoeg om daadwerkelijk die 300Mbit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik haal overigens ook niet veel meer als 4mb/5mb/sec dat is toch wel erg teleurstellend :( Andere wifi devices trekken makkelijk 10mb/sec.

Wat halen jullie via speedtest en SMB transfers?

[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 21-06-2012 10:58 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

De air ondersteunt niet de 3x3 MIMO (3 radios, 3 antennes) die je nodig hebt om 300mbps te halen op 2.4Ghz. Dus volgens mij is 150 inderdaad het maximum.

Edit: ik heb het even opgezocht, hij heeft 2x2. Zie ook deze review. De 2012 heeft precies dezelfde wifi chip volgens iFixit. Volgens die review kan hij theoretisch max. 270 mbps halen maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat dat op 2.4Ghz lager lag dan op 5Ghz. Ik kan het helaas niet meer vinden.

Ze halen daar in de praktijk nog lagere snelheden dan die 144 trouwens.

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 21-06-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Hij geeft 144 in maar met de "Signal" app zie ik de daadwerkelijk transmit rate. Deze schommelt rond de 104-120mbit.

Zou nog steeds meer dan 5mb/sec moeten bieden via SMB transfer of + - 60mbit via speedtest.
Balen :( Zeker wanneer je wat films wil overpompen en geen ethernet hebt hehe

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 21-06-2012 12:21 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Zou ik aan 128GB SSD genoeg hebben? Ik wil een Air gebruiken voor Browsen, apps etc. Dus niet voor veel bestanden, zoals muziek (want ik gebruik spotify premium)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

itsFuzeh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:53:
Zou ik aan 128GB SSD genoeg hebben? Ik wil een Air gebruiken voor Browsen, apps etc. Dus niet voor veel bestanden, zoals muziek (want ik gebruik spotify premium)..
Ik gebruik nu 1,5 jaar een 128SSD en vind het prima. Heb er ook wat muziek op, is altijd ruimte voor een filmpje oid. Ik zou denk ik niet snel meer nemen in jouw geval. Niet met deze prijzen!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
itsFuzeh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:53:
offtopic:
Met alle respect, maar ben je er langzamerhand nog niet uit? Je bent al 1,5 week dit soort vragen aan het stellen die wij eigenlijk niet voor je kunnen beantwoorden. Hoe moeten wij weten of 128GB genoeg is voor jou? Kijk eens op je huidige computer, hoeveel GB gebruik je daar? Als je eruit bent dat het een MBA wordt dan heb je een aantal keuzes op dit moment. Koop een 2011 MBA voor 999 euro, koop om echt future proof te zijn een 2012 MBA met 256GB SSD en 8GB RAM. Het basis 2012 model loont zich niet tov het 2011 model. Heb je er nog een computer naast, ga dan gewoon voor de basis 2011, is het je enige computer voor de komende jaren ga voor de tweede optie ;)

128GB is meer dan genoeg voor applicaties. Browsen gebruikt immers niet echt schijfruimte (op de internetgeschiedenis enzo na dan...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:19
Zou iemand met een MBA 2012 en een Thunderbolt-display of ander scherm met een dergelijk hoge resolutie kunnen testen of het beeld onder diverse omstandigheden (browsen, video, etc., evenals dezelfde zaken via Windows in Parallels/Fusion) vloeiend is? De HD3000 kon het niet goed aan en ik vraag me af hoe de HD4000 zich houdt.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:17
Z-Dragon schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:31:
Zou iemand met een MBA 2012 en een Thunderbolt-display of ander scherm met een dergelijk hoge resolutie kunnen testen of het beeld onder diverse omstandigheden (browsen, video, etc., evenals dezelfde zaken via Windows in Parallels/Fusion) vloeiend is? De HD3000 kon het niet goed aan en ik vraag me af hoe de HD4000 zich houdt.
De HD3000 kon dit prima aan met bv. een Thunderbolt display in OSX, in Windows is idd een ander verhaal.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
In OS X vind ik het anders ook niet veel voorstellen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunick
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 15:18
Toch voor een MBA 13" gegaan met de volgende specs:

•1,8-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 2,8 GHz
•8 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM
•128 GB flash-opslag
•Verlicht toetsenbord (US)

Helaas via bankoverschrijving.. (Niet echt meer van deze tijd)

Wordt mijn eerste macbook! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
Z-Dragon schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:31:
Hier met de 11" geen probleem op de thunderbolt 27" in osx en parallels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Brm-G schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:24:
[...]

offtopic:
Met alle respect, maar ben je er langzamerhand nog niet uit? Je bent al 1,5 week dit soort vragen aan het stellen die wij eigenlijk niet voor je kunnen beantwoorden. Hoe moeten wij weten of 128GB genoeg is voor jou? Kijk eens op je huidige computer, hoeveel GB gebruik je daar? Als je eruit bent dat het een MBA wordt dan heb je een aantal keuzes op dit moment. Koop een 2011 MBA voor 999 euro, koop om echt future proof te zijn een 2012 MBA met 256GB SSD en 8GB RAM. Het basis 2012 model loont zich niet tov het 2011 model. Heb je er nog een computer naast, ga dan gewoon voor de basis 2011, is het je enige computer voor de komende jaren ga voor de tweede optie ;)

128GB is meer dan genoeg voor applicaties. Browsen gebruikt immers niet echt schijfruimte (op de internetgeschiedenis enzo na dan...).
Was er nog steeds niet uit. Moest ff zeker weten wat ik aan opslag moet hebben etc. Maar het wordt de 2011 versie, die ik deze week bij de ivizi ga halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:10
Hier ook de knoop doorgehakt + vakantiegeld was gestort :D

Heb een MacBook AIr 13 genomen met:

i5 1,8Ghz
256Gb SSD
8GB
US Keyboard

En voor het gemak een TB naar Ethernet kabeltje :)

Let the waiting game begin

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Ik had een mooie kortingscoupon van 100 euro via een GoT-member, dus ik heb de knoop ook doorgehakt en een 13 inch MBA met 8GB en 256GB SSD besteld. De 13 inch pro gaat naar het vrouwmens alhier. Met mijn suffe harses wel bankoverschrijving geselecteerd, dus langer wachten. Durfde niet te annuleren en nieuwe bestelling met credit card te maken, omdat ik bang was dat mijn 100 euro korting pleite zou zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

Ligt eraan wat je gebruikt. Als je OpenWRT op het ding draait zul je nooit veel hoger uitkomen want er zijn wat problemen met de ath9 driver. Het wordt wel steeds beter. Zoals anderen hier ook al hebben gemeld heeft het aantal antennes in de MBA ook enige invloed op de zaak en zul je nooit de max van 300Mbps halen daar dit puur theoretisch is. Vergeet ook niet dat wifi een hub is en je de snelheid deelt met alle andere wifi apparaten die er op aangesloten zijn: hoe meer wifi apparaten des te lager je snelheid.

@hierboven: overschrijving duurde bij mij welgeteld 1 werkdag wat hoofdzakelijk komt door de ING.

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 22-06-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Jpjedi schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 03:22:
[...]

Gaat alles wat ik noemde op het externe scherm (fullscreen) net zo vloeiend als op het interne?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 181% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Z-Dragon schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:52:
[...]
Gaat alles wat ik noemde op het externe scherm (fullscreen) net zo vloeiend als op het interne?
Ik merk geen beperkingen al game ik niet in parallels oid. Die thunderbolt 27" is echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik ben aan het kijken om een MB Air 13' aan te schaffen. Bij mycom is het 2011 model 999 euro met 3 jaar garantie. Het 2012 model is 250 duurder. Via onderwijs korting gaat het 2012 model mij 1099 kosten. Wat is nou duidelijk een plus punt van het 2012 model ? Gebruik hem alleen voor internet en af en toe een film/serie downloaden

[ Voor 9% gewijzigd door M.C. op 22-06-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
M.C. schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:17:
Ik ben aan het kijken om een MB Air 13' aan te schaffen. Bij mycom is het 2011 model 999 euro met 3 jaar garantie. Het 2012 model is 250 duurder. Via onderwijs korting gaat het 2012 model mij 1099 kosten. Wat is nou duidelijk een plus punt van het 2012 model ? Gebruik hem alleen voor internet en af en toe een film/serie downloaden
alleen USB 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52

Fiber

Beaches are for storming.

En volgens Engadget gaat de accu een uur langer mee: http://www.engadget.com/2012/06/18/macbook-air-review/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
USB3.0, accu gaat langer mee, CPU is iets nieuwer/sneller, GPU is iets beter, je kan 8GB kiezen ipv 4GB max.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 22-06-2012 18:54 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
En de Thunderbolt chip die erin zit is beter. Dat icm de betere GPU zorgt er voor dat je nu 2 externe schermen kunt aansturen ipv 1. Voor wie een dual screen setup wil hebben met bijv. 2x 27" Thunderbolt Display is dit goed nieuws. Zelf lijkt mij die nieuwe Magsafe connector ook een aanzienlijke verbetering aangezien de vorige versie (de L-vorm) totaal niet deed wat het moest ding, sterker nog, je kon er zonder problemen je laptop mee optillen (en helaas werkte dat ook de andere kant op: laptop naar de grond slepen doet ie ook goed). Gelukkig hebben ze nu weer het model van de allereerste Magsafe die tenminste los schoot en dus deed wat ie beoogde.

[ Voor 47% gewijzigd door ppl op 22-06-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 22:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het is ook wel leuk te lezen dat de review eindigt met
Until PC makers can get all these things right and match Apple on price, the Air remains the ultraportable to beat.
Kortom pas nu er een flinke stapel vergelijkbare laptops is lees je in een review hoe superieur het apparaat is ten opzichte van andere ultrabooks. Kan je nagaan hoe revolutionair de Macbook Air was toen hij in 2008 (!) uit kwam.
spoiler:
subtiele bash naar alle "bij apple betaal je alleen voor de merknaam"-roepers ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 22-06-2012 20:39 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 2 dagen opeens trage wifi verbinding op mijn mid 2011 model. Heb al geprobeerd oude wifi drivers erop te zetten maar dat helpt niet. Youtube hapert en ik haal steeds tussen de 0.2 en 0.7 mbps op speedtest terwijl mijn Imac iets van 20.0 mbps haalt. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Hahn schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:54:
USB3.0, accu gaat langer mee, CPU is iets nieuwer/sneller, GPU is iets beter, je kan 8GB kiezen ipv 4GB max.
En het SSD geheugen wat erin zit is vele malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 17:36
Mn MBA is vandaag binnen gekomen, wat een mooi apparaat! Supersnelle boot ten opzichte van de imac die hier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

RobbieB schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:53:
[...]
En het SSD geheugen wat erin zit is vele malen sneller.
Oftewel de 2012 is op alle fronten (ietsje) beter dan de 2011. Maar voor een beetje internetten en filmpje kijken is de 2011 ook al ruim voldoende.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Toch zie ik de meeste een 13" kopen :p
De 11" toch iets te klein voor de meesten?

Ik wil ze morgen eens een keertje gaan vergelijken bij de Icentre, want ik hink nog een beetje op 2 gedachtes, eerst dacht ik juist voor de 11" te gaan omdat de DPI hoger is en de "wow wat een klein ding - factor" erg hoog is.

Maar toch maar eens in het echt gaan kijken :)
Momenteel heb ik een White MacBook begin 2008.
Dus kwa resolutie ga ik sowieso vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:37:
[...]
Kortom pas nu er een flinke stapel vergelijkbare laptops is lees je in een review hoe superieur het apparaat is ten opzichte van andere ultrabooks. Kan je nagaan hoe revolutionair de Macbook Air was toen hij in 2008 (!) uit kwam.
Maar die vond ik juist niet zo revolutionair. Hij had geen snelle SSD, maar een hele trage 1.8" 'iPod' drive, die veel trager was dan zelfs een gewone laptop HDD. Verder was hij voor Apple's doen niet handig ontworpen (onhandig klepje, maar 1 USB poort, magsafe op een rare plaats waardoor hij er makkelijk uit viel op schoot) en had hij enorme last van oververhitting waardoor de processorsnelheid heel snel omlaag werd gethrottled wat hem nog langzamer maakte. Oh ja, en hij kostte 1800 euro. Het was gewoon een veel te traag, onhandig en duur ding om echt een succes te zijn. Het idee was goed, maar de uitvoering niet.

In 2010 heeft Apple dat allemaal in 1x gefixt waardoor ze in een keer een geniaal produkt hadden. En toen zag je ook meteen de andere fabrikanten van 'Oh shit, we missen de boot!' gaan en kwam de hele ultrabook generatie op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:59:
Toch zie ik de meeste een 13" kopen :p
De 11" toch iets te klein voor de meesten?
Het scheelt niet erg veel allemaal tussen die twee modellen. Ik ben voor een 13" gegaan omdat de F-toetsen een grootte hebben die bruikbaar is (de 11" heeft dat niet), de 13" een sd card slot heeft maar bovenal dat de 13" een accuduur van 7 uur heeft ipv 5 uur. Die 13" is verder ook een prima afweging tussen klein en werkbare grootte. Die 11" is net iets te klein wat je o.a. ziet aan die F-toetsen op het toetsenbord.
Ik wil ze morgen eens een keertje gaan vergelijken bij de Icentre, want ik hink nog een beetje op 2 gedachtes, eerst dacht ik juist voor de 11" te gaan omdat de DPI hoger is en de "wow wat een klein ding - factor" erg hoog is.
Zeker doen! Dat is echt de enige manier om te kiezen tussen die 11" en 13" (afgezien van dingen als langere accuduur en sd card slot want daar zijn specs al voldoende voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik ben nogal fan van de 11". Je hebt amper door dat hij zo klein is maar als je hem dicht klapt past hij zowat in je binnenzak. (ik chargeer :P)

Ik had ook een 13" maar er is eigenlijk niets dat ik mis en qua sccuduur heb ik niet het gevoel dat ik nu zoveel heb ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

GekkePrutser schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:30:
[...]

Maar die vond ik juist niet zo revolutionair. Hij had geen snelle SSD, maar een hele trage 1.8" 'iPod' drive, die veel trager was dan zelfs een gewone laptop HDD. Verder was hij voor Apple's doen niet handig ontworpen (onhandig klepje, maar 1 USB poort, magsafe op een rare plaats waardoor hij er makkelijk uit viel op schoot) en had hij enorme last van oververhitting waardoor de processorsnelheid heel snel omlaag werd gethrottled wat hem nog langzamer maakte. Oh ja, en hij kostte 1800 euro. Het was gewoon een veel te traag, onhandig en duur ding om echt een succes te zijn. Het idee was goed, maar de uitvoering niet.

In 2010 heeft Apple dat allemaal in 1x gefixt waardoor ze in een keer een geniaal produkt hadden. En toen zag je ook meteen de andere fabrikanten van 'Oh shit, we missen de boot!' gaan en kwam de hele ultrabook generatie op gang.
Er was wel één met een ssd bij de launch maar die koste 2700 euro of iets dergelijks. Had een 64 heb ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 09:55
Is de SSD van de Macbook Air te vervangen? Dus nu een 128GB aanschaffen en later als de prijzen van SSD's wat zakken vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunick
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 15:18
daddycewl schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:09:
Is de SSD van de Macbook Air te vervangen? Dus nu een 128GB aanschaffen en later als de prijzen van SSD's wat zakken vervangen?
Nope, is vast gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Lunick schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:07:
[...]

Nope, is vast gesoldeerd.
Nope, is (een variant op, als je de nieuwste hebt) mSATA.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:16

XBL

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:39:
Ik heb nu al 2 dagen opeens trage wifi verbinding op mijn mid 2011 model. Heb al geprobeerd oude wifi drivers erop te zetten maar dat helpt niet. Youtube hapert en ik haal steeds tussen de 0.2 en 0.7 mbps op speedtest terwijl mijn Imac iets van 20.0 mbps haalt. Iemand hetzelfde probleem?
Misschien zit je buurman op hetzelfde wifi kanaal? Storing hoeft niet persé van je eigen laptop te komen.
daddycewl schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:09:
Zoals aangegeven heeft het een aangepaste connector. Ik zat laatst te googlen en hoewel je wel aftermarket je SSD kan vervangen in een MBA, was de prijs niet vergelijkbaar met 2.5" SSDtjes die je overal kan kopen (de MBA variant was veel duurder). Komt als complicatie bij dat ze de connector bij de 2012 versie ietsje hebben aangepast, waardoor je straks meerdere versies van MBA SSDs zal hebben, wat de prijs en beschikbaarheid van die dingen niet ten goede zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Hier een video waar ze de SSD van de MBA vervangen..
YouTube: How to upgrade the SSD in a 13" 2011 MacBook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ppl schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:46:
[...]
Het scheelt niet erg veel allemaal tussen die twee modellen. Ik ben voor een 13" gegaan omdat de F-toetsen een grootte hebben die bruikbaar is...
De trackpad is ook merkbaar groter. Neemt niet weg dat ik de 11 incher toch ook wel geniaal vind. Zoveel power in zo'n mooie kleine verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
Net de MacBook Air-2nd i5-1.7GHz bij MYCOM besteld 999,90 euro en drie jaar garantie deden het hem. Voor office, internet en 2d spellen (tetris, dave etc) moet dat genoeg zijn voor de komende jaren.

Nu wachten, eerste mac

ps. zou je bij deze ook een gratis OS up-grade krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nee. Maar kost niet zo veel, twee tientjes of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jawel. Alle macs gekocht na (of eigenlijk, rond en na want zo precies zijn ze meestal niet) de WWDC presentatie krijgen een gratis ML-upgrade.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 23-06-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

CyBeR schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:01:
Jawel. Alle macs gekocht na (of eigenlijk, rond en na want zo precies zijn ze meestal niet) de WWDC presentatie krijgen een gratis ML-upgrade.
Ah... Klinkt goed, ik dacht alleen de 2012 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:21:
[...]

De trackpad is ook merkbaar groter. Neemt niet weg dat ik de 11 incher toch ook wel geniaal vind. Zoveel power in zo'n mooie kleine verpakking.
Ja maar die trackpad is niet storend kleiner, die F-toetsen nou juist wel. Als je die toetsen veelvuldig gebruikt is het erg hinderlijk en heb je liever de 13". Het verschil in trackpad grootte maakt echt amper iets uit, ze werken beiden prima. Maar ja, die 11" is inderdaad wel erg schattig klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Vandaag even in de winkel wezen kijken en ik ben van gedachte veranderd, de 13,3 inch past mij denk ik beter. De 11,6inch vond ik echt veel kleiner als ik in eerst instantie dacht. En de vrij brede aspect ratio lijkt het haast of je weinig verticale ruimte hebt, terwijl het kwa pixels wel weer meevalt, het voelt krap door de brede aspect ratio.

Overigens had ik twijfels bij het scherm, maar vind het scherm eigenlijk helemaal niet tegenvallen! Ik had eigenlijk ook door de reviews die ik wel eens van het 2011 model gezien had het idee dat het beeldscherm snel zou verkleuren als je er niet recht opkijkt, maar dat viel mij eigenlijk 100% mee. Ziet er goed uit.

Dus ik denk dat het de instap 13,3 inch wordt met een geheugen upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:16

XBL

CyBeR schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:01:
Volgens mij toch echt alleen voor de mid-2012 modellen, hoor... Apple heeft nog nooit eerder gratis OS upgrades aan iedereen weggeven en ze maken niet voor niets de prijs van $20 bekend. Als iedereen de upgrade zou krijgen, lijkt me die prijs vrij zinloos. Dat recent geupgrade modellen een gratis OS upgrade krijgen doet Apple wel vaker (anders zouden hardware verkopen nu waarschijnlijk inzakken, omdat mensen wachten tot ze geshipt worden met Mountain Lion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
XBL schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:59:
[...]

Volgens mij toch echt alleen voor de mid-2012 modellen, hoor... Apple heeft nog nooit eerder gratis OS upgrades aan iedereen weggeven en ze maken niet voor niets de prijs van $20 bekend. Als iedereen de upgrade zou krijgen, lijkt me die prijs vrij zinloos. Dat recent geupgrade modellen een gratis OS upgrade krijgen doet Apple wel vaker (anders zouden hardware verkopen nu waarschijnlijk inzakken, omdat mensen wachten tot ze geshipt worden met Mountain Lion).
Ze hebben altijd al sinds de definitieve aankondiging van een nieuwe Mac OS versie deze nageleverd bij sinds die tijd gekochte nieuwe Macs. Het up-to-date programma heet dat.

Ik neem aan dat dat dit keer ook weer zo is, het programma bestaat al wel, maar ze hebben nog niet aangegeven welke de 'qualifying Macs' zijn. Maar tot nu toe was dat altijd gewoon de huidige in de apple store leverbare modellen, met uitzondering van refurbs. De 2011-versies van geüpdatete modellen zoals de Air die hier en daar met korting worden aangeboden bij resellers kwamen vorige keren dacht ik niet in aanmerking, maar bijvoorbeeld niet geüpdatete 2011-modellen zoals de iMac en Mac Mini wel.

Hier vind je alle details, daar komt later meer informatie te staan.

Gelukkig is de upgrade nu nog maar een euro of 20, dus het maakt niet veel meer uit op de kosten van een Mac. Dat was in de tijd van Leopard en daarvoor wel anders, toen was het nog 130 euro :)

[ Voor 43% gewijzigd door GekkePrutser op 23-06-2012 23:24 . Reden: Ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het geldt voor alle macs besteld na de keynote op de WWDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Wordt het dan aan je itunes account gekoppeld dat je hem tegen die tijd kan downloaden?
Gezien je tegenwoordig moet updaten via App Store.

[ Voor 4% gewijzigd door duncanvdlinden op 23-06-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Jpjedi schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 03:22:
[...]

En hoe zit het met het geluid? Ik lees nogal wat verhalen over 6500RPM continue bij gebruik van het TBD.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Z-Dragon schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:05:
[...]
En hoe zit het met het geluid? Ik lees nogal wat verhalen over 6500RPM continue bij gebruik van het TBD.
Bij normaal gebruik hoor ik er niets van maar bij intensievere toepassingen wordt het best een herrie maar dat geldt voor alle macbooks vermoed ik. Mijn mini op die display heb ik trouwens zelf het fan rpm moeten opschroeven omdat dee mini te heet wordt naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

duncanvdlinden schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:16:
Wordt het dan aan je itunes account gekoppeld dat je hem tegen die tijd kan downloaden?
Gezien je tegenwoordig moet updaten via App Store.
Bij nieuwe Macs die nu de fabriek van Apple verlaten, waarschijnlijk via het serienummer. Voor andere modellen zul je ergens een formuliertje in moeten vullen. Vroeger kreeg je dan de dvd thuisgestuurd (tegen de kosten van verzending), nu zul je waarschijnlijk een downloadcode in je email krijgen ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 24-06-2012 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madstefan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:49
Volgende week wil ik een MacBook air 13" kopen bij Mediamarkt. Dan zal er een actie zijn waarbij je tot €150,- inruilpremie kan verwachten. De precieze voorwaarden staan volgens mij nog niet online...

Mijn vraag is (ervan uitgaande dat de actie ook geldt voor nieuwe modellen): levert Mediamarkt het 13" (instap)model met 8gb ram? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:11
madstefan schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:26:
Volgende week wil ik een MacBook air 13" kopen bij Mediamarkt. Dan zal er een actie zijn waarbij je tot €150,- inruilpremie kan verwachten. De precieze voorwaarden staan volgens mij nog niet online...
Hoe weet je dat er zo'n actie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madstefan
Muffinn schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:39:
[...]

Hoe weet je dat er zo'n actie is?
Ik heb zojuist een kijkje genomen in de Mediamarkt folder van volgende week :Y)

Afbeeldingslocatie: http://i1258.photobucket.com/albums/ii537/stefankoppenaal/a29f9c13.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door madstefan op 24-06-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...] levert Mediamarkt het 13" (instap)model met 8gb ram? Heeft iemand hier ervaring mee?
Waarschijnlijk niet, maar ze kunnen hem vast wel voor je bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:28

Mijn vraag is (ervan uitgaande dat de actie ook geldt voor nieuwe modellen): levert Mediamarkt het 13" (instap)model met 8gb ram? Heeft iemand hier ervaring mee?
Het gaat hier trouwens wel om de vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat de Media Markt een net nieuwe lijn uit de Macbook serie met zulke kortingen de deur uit gaat doen. Ze zullen gewoon een voorraadje oude modellen kwijt willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Die 150 euro actie is dan ook terug te vinden bij diverse Apple resellers en het gaat altijd om de "oude" modellen
http://www.iamstore.nl/ni...acbook-pro-en-macbook-air
http://www.ivizi.nl/actie/
Bij andere shops zijn er geen acties, maar zijn de oude modellen gewoon 150 euro afgeprijsd.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
mycom heeft ook de 13" Air voor 999,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Muchachooo schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:26:
mycom heeft ook de 13" Air voor 999,-
Alle APR's ook.. (de vorige generatie natuurlijk). En je krijgt er ook nog eens 3% studentenkorting op... (geen 6% ivm de al gigantische korting).
offtopic:
Ah, de post boven de laatste gemist :P 't is zondag...

[ Voor 12% gewijzigd door RobbieB op 24-06-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madstefan
Dancing_Animal schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:53:
[...]

Het gaat hier trouwens wel om de vorige generatie.
Ok. Balen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Dat geeft 970,-
Mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
WTF!? Een 13" MacBook Air voor 970 euro !? en dat vind jij balen? Mijn zusje heeft er 3 maanden geleden nog 1175 voor betaald met studentenkorting. Natuurlijk, de nieuwe generatie is sneller/beter etc. maar kost je dan nu ook bijna 300 euro meer.

Het is niet alsof je een slechte MacBook koopt nu, maar als je de beste wilt kost je dat gewoon meer. Maar balen.. Nee, gewoon een f*cking goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat is schromelijk overdreven. Het is een leuke deal maar de onderwijskortingen (de edu store en de apple on campus) bieden iets vergelijkbaars met als groot verschil dat je dan wel het nieuwe 2012 model hebt (met al haar extraatjes tov het 2011 model). Het is balen voor wie dat soort onderwijskortingen niet kan krijgen. Die hebben nu wel een korting maar moeten dan genoegen nemen met een model die net niet datgene heeft wat ze willen (4GB aan geheugen ipv 8, usb2 ipv usb3) of ze moeten er meer voor neertellen. Het zijn juist de extraatjes van het 2012 model die nu voor een grotere groep mensen de deuren opent. Als je daar dan geen enkele korting op kunt krijgen is dat wel degelijk balen (wie wil er nou geen korting?).

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 24-06-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 10:58
Hallo Tweakers :)

Ik heb een vraag m.b.t. de aankoop van een Air.
Ikzelf heb op zolder de beschikking over een MacMini. Hierop staan dus al mijn foto's (iPhoto e.d.) en wordt eigenlijk gebruikt als hoofdsysteem.

Mijn vriendin heeft het niet zo op een iPad terwijl ik die dagelijks gebruik dus ben ik verder gaan kijken. De MacBook Air lijkt mij een prima oplossing. Snel, lange accuduur etc. Het enige wat er op gaat gebeuren is e-mail/facebook en wat foto's opslaan o.i.d. Kortom, zeker geen reden voor een MBP.

Nu wil ik de Air ook gaan gebruiken dus dacht ik sowieso aan twee user-accounts. Al met al niet zo spannend allemaal alleen hoe gaat dat met iCloud etc. Het punt is namelijk dat al onze apparaten (2 iPhones/iPad) gelinkt zijn aan één Appstore account. Is dat wel handig?

Iets specifieker... Als ik bijvoorbeeld twee user-accounts maak, worden deze dan beide separaat geback-upped op m'n Time Capsule?

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madstefan
RobbieB schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:28:
[...]

WTF!? Een 13" MacBook Air voor 970 euro !? en dat vind jij balen? Mijn zusje heeft er 3 maanden geleden nog 1175 voor betaald met studentenkorting. Natuurlijk, de nieuwe generatie is sneller/beter etc. maar kost je dan nu ook bijna 300 euro meer.

Het is niet alsof je een slechte MacBook koopt nu, maar als je de beste wilt kost je dat gewoon meer. Maar balen.. Nee, gewoon een f*cking goede deal.
Haha nee, ik wil gewoon een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik zat laatst een review te kijken van de MacBook Air 2012, waarbij ze de Air wat gaan stresstesten.

Deze:
YouTube: Macbook Air 2012 Stress Test (Ivy Bridge)

Hij wordt warmer dan 100 graden, is dat niet hinderlijk? Kan dit niet tot instabiliteit of uitschakelen leiden?
Ooit iemand wel eens problemen gehad met een MacBook Air en een dergelijke hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Neuuh is alleen CPU dat is normaal bij belasting. Body ( batterij temp is er een mooie indicator voor) blijft netjes dus op schoot blijft hij koel genoeg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12
Wat me verbaast is dat de fan zo langzaam oploopt. Blijkbaar wordt die temperatuur niet als kritiek beschouwd door het systeem, anders had de fan allang op 6500 rpm gestaan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:48
stormfly schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:28:
Neuuh is alleen CPU dat is normaal bij belasting. Body ( batterij temp is er een mooie indicator voor) blijft netjes dus op schoot blijft hij koel genoeg lijkt me.
Raar want bij een menig laptop komt de CPU niet eens tot zo enorm hoge temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Ik had al het eea op internet e.d. gezocht maar toch kom ik er niet helemaal uit. Je kan kiezen uit 3 toetsenborden voor de MBA. Nederlands, US en English International.

Ik ben dus op zoek naar een toetsenbord met

korte linker shift, | \ , Z . De ~ zit dan linksboven naast de 1. Verder een recht opstaande entertoets

Misschien zie ik iets over het hoofd maar omdat ik minimaal 2 toetsenborden heb met bovenstaande layout wil ik graag deze layout voor een (misschien toekomstige) MBA. Op de Apple site zie ik bovenstaande layout niet terug.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat er nog altijd mensen in de marketing van Media Markt trappen.

Wat een slecht bedrijf is dat zeg. Je kunt gerust een Apple kopen, de garantie verloopt toch via Apple. Maar voor service hoef je daar toch echt niet heen, is mijn mening. Wat een drama daar.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om in te haken op berichten hierboven

Zo te zien wil mediamarkt van zijn oude voorraad last gen macbook pro's en macbook airs / mini en imac af.

Doe er je voordeel mee.

Apple actie bij MM online (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
Dan zou ik eerder bij Mycom kopen. Zelfde prijs MET 3 jaar garantie

[ Voor 5% gewijzigd door M.C. op 25-06-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
deadsy33 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:05:
Ik had al het eea op internet e.d. gezocht maar toch kom ik er niet helemaal uit. Je kan kiezen uit 3 toetsenborden voor de MBA. Nederlands, US en English International.

korte linker shift, | \ , Z . De ~ zit dan linksboven naast de 1. Verder een recht opstaande entertoets

Misschien zie ik iets over het hoofd maar omdat ik minimaal 2 toetsenborden heb met bovenstaande layout wil ik graag deze layout voor een (misschien toekomstige) MBA. Op de Apple site zie ik bovenstaande layout niet terug.
NL en UK zijn volgens mij vrijwel hetzelfde, waarbij UK alleen het euroteken mist. Ik denk dat je dan NL wilt.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
M.C. schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:41:
Dan zou ik eerder bij Mycom kopen. Zelfde prijs MET 3 jaar garantie
jip van het weekend ook gedaan. Alleen dan wel de nieuwe.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
deadsy33 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:05:

http://support.apple.com/kb/HT2841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Op de Apple site zie ik bovenstaande layout niet terug.
;)

Maargoed, ding is niet te bestellen in mijn config, de gangbare keuzemogelijkheid heeft dus de ~ naast de shift.
Dan maar het NL keyboard

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:27:
Om in te haken op berichten hierboven

Zo te zien wil mediamarkt van zijn oude voorraad last gen macbook pro's en macbook airs / mini en imac af.

Doe er je voordeel mee.

Apple actie bij MM online (klik)
OT, LOL vooral de Mini is HEEL erg goedkoop geworden... 150 euro eraf is voor dat ding natuurlijk procentueel veel meer...
Pagina: 1 ... 18 ... 53 Laatste