XBL schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:59:
[...]
Volgens mij toch echt alleen voor de mid-2012 modellen, hoor... Apple heeft nog nooit eerder gratis OS upgrades aan iedereen weggeven en ze maken niet voor niets de prijs van $20 bekend. Als iedereen de upgrade zou krijgen, lijkt me die prijs vrij zinloos. Dat recent geupgrade modellen een gratis OS upgrade krijgen doet Apple wel vaker (anders zouden hardware verkopen nu waarschijnlijk inzakken, omdat mensen wachten tot ze geshipt worden met Mountain Lion).
Ze hebben altijd al sinds de definitieve aankondiging van een nieuwe Mac OS versie deze nageleverd bij sinds die tijd gekochte nieuwe Macs. Het up-to-date programma heet dat.
Ik neem aan dat dat dit keer ook weer zo is, het programma bestaat al wel, maar ze hebben nog niet aangegeven welke de 'qualifying Macs' zijn. Maar tot nu toe was dat altijd gewoon de huidige in de apple store leverbare modellen, met uitzondering van refurbs. De 2011-versies van geüpdatete modellen zoals de Air die hier en daar met korting worden aangeboden bij resellers kwamen vorige keren dacht ik niet in aanmerking, maar bijvoorbeeld niet geüpdatete 2011-modellen zoals de iMac en Mac Mini wel.
Hier vind je alle details, daar komt later meer informatie te staan.
Gelukkig is de upgrade nu nog maar een euro of 20, dus het maakt niet veel meer uit op de kosten van een Mac. Dat was in de tijd van Leopard en daarvoor wel anders, toen was het nog 130 euro
[
Voor 43% gewijzigd door
GekkePrutser op 23-06-2012 23:24
. Reden: Ingekort ]