Ik zie op 1920x1080 60% sneller
met AA en AF op die reso 50% sneller
En met een 3 screen setup @ 5760x1080 90% sneller.
Maar dat zijn erg lekkere scores

goed kaartje voor hoge resoluties dus!
neliz schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:32:
[...]
Laten we zeggen dat hij niet 60% sneller is dan een 580 in BF3. in sommige situaties zelfs gelijk aan een 580 (al naar gelang de settings). Maar laten we zeggen dat de 7970 wel de eerste kaart is die in BF3 de grens verder dan 60FPS AVG legt.
[...]
Die cijfers zouden zomaar op een MSI moederbord gemaakt kunnen zijn

Dat valt me toch een beetje tegen. (Dat stuk waar hij even snel zou zijn als een 580) dat betekend dus dat nVidia daar straks heel dik over heen gaat walsen in BF3. Of er moet een grote bug in de drivers zitten waardoor met die settings de performance zo instort. Want van 30-40% sneller naar niets sneller door settings klinkt niet helemaal lekker. Memory bandbreedte en grote is er genoeg. Dus dan gaat er iets anders mis.
Maar we zullen het snel genoeg zien

Waarom? de HD6990 haalt toch ook dat soort als niet nog veel hogere performance uit een enkel 2.0 slot? ik denk dat het verschil tussen PCI 2.0 en 3.0 nog heel klein is. misschien 2-5% winst. Ik denk dat de kaarten daar nu nog niet snel genoeg voor zijn. Eventuele Dual GPU kaarten van de nieuwe generatie zouden er nog wel wat baat bij kunnen hebben. En misschien met bepaalde GPGPU taken waar er heel veel bandbreedte nodig is om instructies te pushen of zo.
Anoniem: 429466 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:59:
[...]
Helemaal waar maar waarom zou je een gtx580 sli willen vervangen als het gaat om de performance?
Je betaald dan een hoop geld zonder echt merkbare performance winsten. Ik moet zeg maar 1000 euro gaan betalen en de zelfde game ervaring hebben als met wat ik nu heb. Nee dank je. Ik zelf wacht eerst wel tot er meer games zijn waar het nuttig voor zal kunnen zijn.
Gewoon omdat het kan

omdat sommige mensen het leuk vinden benshmarks te draaien. Hun pc te tweaken. En kijken wat er mogelijk is. En ook gewoon echt insane 24 of 32x aa aan zetten en dan nog speelbare FPS hebben

Ja de geruchten zeggen inderdaad van wel. Ik zit er ook op te wachten want dan zullen dingen als tesselation mogelijk gemeengoed gaan worden. In de tijd van de X1800 toen de eerste Xbox uit kwam gingen de kreeg de GFX in PC games ook een giga boost. En nu steeds meer PC games ports zijn van de Xbox / PS3 versies wordt een next gen console steeds belangrijker.
Dus ik kan niet wachten tot dat zo ver is
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....