CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 122 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste
Acties:
  • 135.075 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
offtopic:
Dyslectisch of niet, installeer een woordenboek(FireFox) en ga bijles volgen. Niet miepen, want ik ben ook dyslectisch en ik heb bijles gevolgd en ik gebruik een woordenboek. Of gebruik http://www.spelcheck.nl, dat helpt waarschijnlijk al enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn chrome spelling contole laat geen fouten zien in mijn laatste post.
Ik heb verder geen ruimte voor extra bijlessen, heb daar ook echt geen zin in dus ga dat ook niet doen.
Zit al midden in een opleiding ook trouwens en daar vinden ze het verder ook niet erg gelukkig.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Dat is te zien. In je laatste 2 posts zitten fouten.

Misschien kan je idd spelcheck of word gebruiken, en dan copy-pasten? :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat word mij wat te veel werk dus dat word hem niet. Leuke discussie zo trouwens want het past mooi in dit topic :) . Zo lang mensen de zinnen kunnen begrijpen is het ook niet nodig vind ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:41:
Dat word mij wat te veel werk dus dat word hem niet. Leuke discussie zo trouwens want het past mooi in dit topic :) . Zo lang mensen de zinnen kunnen begrijpen is het ook niet nodig vind ik.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Maar als ik echt twijfel pak ik google er meestal even bij. Al moet ik zeggen dat de firefox spelling check het best goed doet :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:35:
Mijn chrome spelling contole laat geen fouten zien in mijn laatste post.
[/quote]
Soms valt de spellingchecker uit of zo, maar door de tekst die je typt te selecteren komen de rode lijntjes weer terug ;)
[quote]Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:41:
Zo lang mensen de zinnen kunnen begrijpen is het ook niet nodig vind ik.
[/quote]
Je doet het natuurlijk niet alleen voor de lezer's, maar ook voor jezelf ;)
Ik kan geen tijd vinden voor dat event op google :(
Is er iemand met meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:55

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Het gaat daar vrijwel alleen over de architectuur. Die informatiedag voor de pers is alleen voor Engeland en nog een paar landen, Duitsland heeft er binnenkort ook eentje.

De 'Model name' van de HD 7970 zou met V8 beginnen. Iemand meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:57:
Ik ben vooral benieuwd hoe deze series het tegen de concurent gaat doen met hun nieuwe serie.
Daar zullen we voorlopig nog niet veel wijzer over worden aangezien de concurrentie nog wel even op zich laat wachten.

Ik ben vooral benieuwd hoe de nieuwe serie zich gaat verhouden ten opzichte van de 6000 serie. Dankzij het schrappen van het 32nm proces viel die toch tegen, we hebben de laatste tijd wat geruchten gezien die er op wezen dat die schade in meer of mindere mate goedgemaakt zou gaan worden, ik ben benieuwd wat daar van waar is. :)

Een discussie over het al dan niet juist spellen van div. tweakers is trouwens offtopic, dus als iedereen wil ophouden dit topic daarmee te vervuilen zou dat erg fijn zijn. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Ik zou ook wel graag de vergelijking zien met de HD5000 serie, 1e generatie 40nm met die die-grote die bij de strategie van AMD/ATI hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39
Toettoetdaan schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:16:
Ik zou ook wel graag de vergelijking zien met de HD5000 serie, 1e generatie 40nm met die die-grote die bij de strategie van AMD/ATI hoort.
Wat hebben we daar precies aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
3XPER7 schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:22:
[...]

Wat hebben we daar precies aan?
Jou vraag kan bij alles gesteld worden... Maar goed, om je vraag dan toch maar te beantwoorden. We hebben daar precies niks aan, maar het kan toch interessant zijn om te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Inderdaad, we hebben er vrijwel niets aan, maar om twee serie's te vergelijken zou ik HD6000 vs HD7000 doen.

Echter als ik het productie procedé wil vergelijken geef ik de voorkeur voor HD5000 vs HD7000, gezien die allebei de 1e generatie kaarten zijn op een nieuw procedé.
De HD6000 (muv HD6770) heeft al meer optimalisatie's qua procedé waardoor je minder goed ziet wat het potentieel is van 28nm tegen over 40nm. Ook heeft de HD6000 serie grotere die-groten dan dat AMD/ATI eigenlijk wil.
Voor een goed vergelijk is het jammer dat de architectuur niet hetzelfde zijn en 32nm is overgeslagen, maar we kunnen natuurlijk altijd proberen een zo goed mogelijke vergelijking te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Er zal vast wel een of andere review site met test komen van de HD3xxx serie tot HD7xxx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

AMD Working On Radeon HD 6930 Graphics Card

AMD is reportedly working on a new Radeon HD 6900 series single-GPU graphics card based on the "Cayman" silicon, the Radeon HD 6930. This SKU will be designed to make things very competitive for the non-Ti GeForce GTX 560 from NVIDIA. In its most recent salvo, NVIDIA launched a limited edition GeForce GTX 560 Ti with 448 CUDA cores, targeting select markets in the winter shopping season. Tests showed it to be very competitive with HD 6950 and HD 6970, and is priced accordingly, at $289. AMD's new SKU will be designed to heat things up in the sub-$200 market where GTX 560 non-Ti and HD 6870 are trading blows.

Carved out of the 40 nm "Cayman" silicon, the GPU in its HD 6930 configuration will carry the codename "Cayman-CE". It will feature 1280 advanced VLIW4 stream processors, 80 TMUs, 32 ROPs, and a 256-bit wide GDDR5 memory interface that will hold 1 GB of memory. The core will be clocked at 750 MHz, and the memory at 1200 MHz (4.80 GHz effective). Most AIBs will reuse their cost-effective HD 6950 1 GB board designs with the new SKUs. The new Radeon HD 6930 is expected to be priced around $180.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Most AIBs will reuse their cost-effective HD 6950 1 GB board designs with the new SKUs.
Unlock? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hebben ze eindelijk geleerd van die bagger slechte SKU's zoals de 5830. Die waren gewoon te ver afgeknepen. Dit ziet er stukken beter uit!

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
madmaxnl schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:21:
Er zal vast wel een of andere review site met test komen van de HD3xxx serie tot HD7xxx serie.
Who cares, niemand die momenteel nog een HD3xxx kaart zou willen kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
3XPER7 schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:37:
[...]

Who cares, niemand die momenteel nog een HD3xxx kaart zou willen kopen..
Kom kom, er zijn nog steeds mensen die op een HD3xxx gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Toettoetdaan schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:42:
[...]

Kom kom, er zijn nog steeds mensen die op een HD3xxx gamen.
Er is een verschil tussen iets kopen en ergens op gamen (wat je dus al in bezit hebt)..

Zo heb ik een aantal daagjes tijdelijk met een goeie ouwe HD3870 gespeeld, eigenlijk alleen maar BO Zombies en daarvoor is het -uiteraard- geen probleem.

Redenen om die vergelijking niet meer te gaan maken:

1. Reviews zijn als een soort promotie, je brengt nieuwe producten in de belangstelling van potentiele kopers en dat geldt gewoon niet meer voor -in dit geval- videokaarten die al generaties oud zijn. De vergelijking met de voorgaande serie lijkt me duidelijk, om de vooruitgang aan te tonen. De HD3xxx kaarten worden momenteel niet meer gemaakt en de users die er nog gebruik van maken kunnen zelf wel oordelen of het nog voldoende biedt voor hun eisen / wensen.

2. Tijd. Nog meer oude generaties erbij pakken voor reviews, enkel en alleen omdat het kan, kost tijd. Tijd = geld en oude generaties zijn daarom financieel ook niet aantrekkelijk. Ook moet je er rekening mee houden dat men die kaarten dan maar achter moet blijven houden, wat weer ruimte kost.

3. Verouderde technologie. HD3xxx is nog DX10 (vziw) en we zitten nu alweer 2 generaties op DX11. Om je aanbod aan games die je in de reviews behandelt te beperken tot alleen DX10 titels, is ronduit stom. Ook is het bij DX10 titels niet meer interessant om te zien hoeveel de nieuwe generatie er qua performance op vooruit is gegaan, omdat daar steeds minder op ontwikkeld wordt. Interessante DX11 titels zou je niet bij de reviews mogen betrekken omdat de HD3xxx daar niet op ontworpen is.

Lijkt me duidelijk imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:21
Zijn dat nu rebrands of is dat 28nm spul? Hier wachten we niet op natuurlijk, waar is de onthulling van de HD7970?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die is pas over een maand aan de beurt.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 05-12-2011 21:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Als een site het leuk vind om zo volledig te zijn dat ze zelfs de HD3xxx erbij te betrekken dan moeten ze dat toch lekker zelf weten?
mdcobra schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:08:
[...]

Zijn dat nu rebrands of is dat 28nm spul? Hier wachten we niet op natuurlijk, waar is de onthulling van de HD7970?
Dat is nieuw 28nm spul, met de codenaam "Thames XT"
De HD 7670M heeft DDR3 geheugen. (waarschijnlijk on-board)
De HD 7690M heeft GDDR5 geheugen.
Voor de rest zouden de ze bijden op 600MHz zijn geklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
-The_Mask- schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:12:
Die is pas over een maand aan de beurt.
Jammer, ik dacht misschien maken ze alvast wat bekend als sinterklaas cadeautje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wel rebrands geloof ik?
http://translate.google.n...bs%3Dqdr:d%26prmd%3Dimvns

de architectuur worden gebaseerd op de huidige VLIW4-based design (bekend van de Cayman alias HD 69x0 chips in de desktop markt).

Maar dat maakt verder weinig uit. De chip is kleiner en zal vast en zeker sneller zijn en zuiniger.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Er zullen waarschijnlijk wel rebreands komen in de HD7000 serie, maar deze chips zijn dat in ieder geval niet. Deze zijn namelijk 28nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Alleen de Seymour chips zijn rebrands in die lijst. Een spijtige maar al jaren terugkerend fenomeen dat de kleinste chips meerdere generaties meegaan in laptops. Thames en alles erboven zijn weldegelijk nieuwe chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
toch nog niets over die gedoe in london zie ik...
maakt me alleen benieuwder -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:21:

de architectuur worden gebaseerd op de huidige VLIW4-based design (bekend van de Cayman alias HD 69x0 chips in de desktop markt).
Je spreekt jezelf tegen je zegt VLIW4 en rebrand en dat kan niet, de vorigen waren VLIW5.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:26:
[...]

Er zullen waarschijnlijk wel rebreands komen in de HD7000 serie, maar deze chips zijn dat in ieder geval niet. Deze zijn namelijk 28nm.
Ik had de verkeerde linkt toegevoegd. Het gaat wel degelijk om de zelfde architectuur bij de HD7690m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Zelfde architectuur != rebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:27:
[...]

Je spreekt jezelf tegen je zegt VLIW4 en rebrand en dat kan niet, de vorigen waren VLIW5.
Dat was een kopie uit de link kijk maar eens. ;)
GPU's achter te verbergen met 28-nanometer productie-en een 128-bit brede memory interface, kan de architectuur worden gebaseerd op de huidige VLIW4-based design (bekend van de Cayman alias HD 69x0 chips in de desktop markt)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Je zegt het zelf al met je quote Tweaker. De 28nm chips gebruiken een vliw-4 architectuur, welke voor het eerst in de HD69xx werd toegepast. Dat betekent niet dat het 1 en dezelfde chip is. Ze borduren verder op een nieuwe architectuur, verbeteren hem, maken kleinere chips voor de lagere segmenten. Dat is geen rebranding, dat is een nieuwe lijn opzetten ter vervanging van een oude lijn. Alleen de HD74xxM chips zijn een werkelijke rebrand van de HD64xxM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja dan snap ik niet waarom de site's rebrands zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Ja die alleen dan zonder de witte balkjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 08:55
Ik zou tegen eind december een nieuwe GPU willen. Eerst was ik aan het wachten op de 560Ti 448, nu denk ik aan een Sapphire dual fan 6950 die ik ga (proberen te) unlocken.

Zijn er veranderingen op til waarop ik kan/zou moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Wat denk je van de aankomende 7000 serie?
Duurt wellicht iets langer( er is nog geen exacte datum bekend) maar zeker het overwegen waard lijkt me.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 08:55
Bwah, ik kan blijven wachten. Ik weet dat het nu wel nipt is natuurlijk, maar heb voor mezelf de deadline op eind december gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het gaat ook niet om kopen. Het gaat er voor die mensen om hoe groot het verschil is en wat ze er aan features bij krijgen.
Daarnaast vind ik het ook altijd leuk om te zien hoe de oudere kaarten het met nieuwere drivers doen. En hoe de architectuur beslissingen uitgepakt hebben. De X1900 serie bv is nu in moderne games 2x zo snel als een 7900 GTX die toen even snel was. Niet dat dat nog veel uit maakt. Maar wel leuk om te zien.

Daarnaast zijn er nog best wel wat mensen die met dat soort kaarten gamen.
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:21:

Maar dat maakt verder weinig uit. De chip is kleiner en zal vast en zeker sneller zijn en zuiniger.
VLIW4 is geen rebrand want tot nu toe heeft alleen Cayman VLIW4 en deze gpu's zijn veel kleiner. Dus het zijn wel nieuwe chips. Misschien niet met de nieuwste arcitectuur die de 79xx gaat krijgen. Maar het zijn in ieder geval geen rebrands.

[ Voor 43% gewijzigd door Astennu op 06-12-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:14:
De X1900 serie bv is nu in moderne games 2x zo snel als een 7900 GTX die toen even snel was. Niet dat dat nog veel uit maakt. Maar wel leuk om te zien.
Heeft dat niet vooral iets te maken met de dubbele hoeveelheid geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:49:
[...]

Heeft dat niet vooral iets te maken met de dubbele hoeveelheid geheugen?
Ze hebben beide 512 mb. De 7800 GTX was er in 256 en 512mb. (dat was toen die special limited paper edition).
7900 GTX had gewoon 512MB maar de architectuur was toen net wat sneller. (meer op textures gericht). Nieuwe games hadden meer shader bewerkingen en toen begon de X1900 echt op te bloeien. Meestal 50% sneller en soms zelfs tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer zal er meer vrij worden gegeven over de desktop gpu's, die laptop gpu's zijn niet zo interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Volgens mij heeft Neliz eens gehint naar CES2012, dus dat zou dan 10 tot 13 januari zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

1 maandje... *O* d:)b :Y :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 06-12-2011 11:23 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt nog mee. Ben zeer benieuwd en vast niet alleen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

nog drie weken wachten
dan acht acht ik de kans groot
dat ze bij AMD in Toronto weer wat gaan vieren

[ Voor 9% gewijzigd door neliz op 06-12-2011 12:22 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
neliz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:03:
nog drie weken wachten
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
neliz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:03:
nog drie weken wachten
Kerstmis zeker? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56

superwashandje

grofheid alom

23e?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

shit.. ik kwam niet helemaal uit.. zeg maar 5 weken.. maar dat past niet met m'n andere hint :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

hihi, toch goede poging :P

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 06-12-2011 12:27 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

5 weekjes. Dat is met alle feestdagen en uitjes de komende maand zo voorbij! Deze maand heb ik toch geen tijd om met mijn computer bezig te zijn. Dan heeft eten, bier drinken en feestvieren prioriteit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Ik zou zeggen, 3 weken plus 8 dagen plus 4 dagen maakt 8 januari, een zondag aan de vooravond van CES. Een wilde gok zou zijn dat de adviesprijs op 384 euro wordt gezet voor de HD7970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
bij 3-8-4 denk ik aan een 384-bit geheugen interface!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Ik maak er van:
De HD7900 (384bit) zal aankondigt worden op de CES 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

neliz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:23:
[...]

shit.. ik kwam niet helemaal uit.. zeg maar 5 weken.. maar dat past niet met m'n andere hint :(
Had de 7800 serie deze maand nog verwacht eigenlijk... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Format-C schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:23:
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Mja, de 384-bit geheugeninterface als hint kan natuurlijk ook, maar dat zie ik niet echt meer als een nieuwtje. Het is dan meer een bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Format-C schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:23:
[...]

Verwacht? Ik denk dat je verwachten met hopen verwart. Er is geen enkele bron geweest die de afgelopen tijd heeft laten weten dat de kerst nog wel gehaald zou worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Edmin schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:36:
[...]

Verwacht? Ik denk dat je verwachten met hopen verwart. Er is geen enkele bron geweest die de afgelopen tijd heeft laten weten dat de kerst nog wel gehaald zou worden, toch?
Opzicht had ik het stiekem ook wel in mijn hoofd, het is dan wel meer hopen, maar de HDx8xx komt meestal wel als eerst uit en ook meestal wel voor de jaarwisseling.

En ik had dit berichtje ook nog ergens zweven: http://messages.finance.y...1&mid=1917491&tof=7&frt=2
Fusion 7100 Wichita IGP VLIW4 Q2 2012
Fusion 7200
Fusion 7350 Scrapper------- VLIW4 TRNITY APU
Fusion 7450 Devastator Lite VLIW4 TRINITY APU
Fusion 7550 Devastator----- VLIW4 TRINITY APU
-------------------------------
Discrete
7570 Cape Verde Pro VLIW4
7670 Cape Verde XT VLIW4
7770 Cape Verde XTX VLIW4
7850 Pitcairn Pro VLIW4 December 2011
7870 Pitcairn XT VLIW4 December 2011
--------------------------------
7950 Tahiti Pro GCN January 2012
7970 Tahiti XT GCN January 2012
7990 New Zealand GCN March 2012
Maar goed, volgens die bron zou de Tahiti XT ook 3200 stream processors hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Toettoetdaan schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:55:
maar de HDx8xx komt meestal wel als eerst uit en ook meestal wel voor de jaarwisseling.
Er is nog nooit een vast seizoen geweest voor een launch en met de aanpasing van de naming rule met de 6000 serie zou het ook een toevalletje geweest kunnen zijn dat de 6870 als eerste uitkwam.
Maar goed, volgens die bron zou de Tahiti XT ook 3200 stream processors hebben...
voorlopig heeft niemand ook nog maar in de buurt gezeten met het gokken naar het aantal SP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, gehoopt idd. Zoals Ed_L aangeeft.

Maar een beeeetje verwacht, omdat er voor/ met de kerst veel te verkopen en verdienen valt. December is een uitermate goeie maand om iets nieuws te releasen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

Het zijn dit soort tijden waarin ik CJ extra mis :'(

Hij had altijd toch wel mooie manieren om subtiele hintjes te geven waar je ook wat aan had.
Ben zeer benieuwd wat het gaat worden, zowel t.a.v. de specs (van de Tahiti) als de release date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

neliz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:00:
[...]

Er is nog nooit een vast seizoen geweest voor een launch en met de aanpasing van de naming rule met de 6000 serie zou het ook een toevalletje geweest kunnen zijn dat de 6870 als eerste uitkwam.
Een vast seizoen niet, maar zoals Format-C al aangeeft: elke fabrikant zal zich een slag in de rondte werken om de feestdagen mee te kunnen pakken. Dat wil natuurlijk niet garanderen dat die periode ook gehaald wordt, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Edmin schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:27:
[...]

Een vast seizoen niet, maar zoals Format-C al aangeeft: elke fabrikant zal zich een slag in de rondte werken om de feestdagen mee te kunnen pakken. Dat wil natuurlijk niet garanderen dat die periode ook gehaald wordt, maar toch...
Ze hebben er lang genoeg aan gewerkt, dat is een ding dat zeker is, maar soms moet je ergens een offer maken om ergens anders beter uit de bus te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
[...]

voorlopig heeft niemand ook nog maar in de buurt gezeten met het gokken naar het aantal SP's.
Als ik zou moeten gokken dan zou ik mijn geld inzetten op 3072 of 1536 SP's. Omdat je dan denk ik beter uit komt met je geheugenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mdcobra schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:39:
[...]

Als ik zou moeten gokken dan zou ik mijn geld inzetten op 3072 of 1536 SP's. Omdat je dan denk ik beter uit komt met je geheugenbus.
Ik denk dat dat helemaal niet in de buurt komt. Het is een nieuwe architectuur. het kan ook zo maar dat ze weer met hele andere aantallen gaan werken zie bv de HD48xx en de HD58xx met 800 en 1600 shaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:44
[...]

GCN, misschien helemaal geen SP's meer? :+

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Zo gezien zal het CU met vector units zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mdcobra schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:07:
Zo gezien zal het CU met vector units zijn :P
De huidige SP's zijn eigenlijk ook vector units(correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Format-C schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:04:
[...]

Mja, gehoopt idd. Zoals Ed_L aangeeft.

Maar een beeeetje verwacht, omdat er voor/ met de kerst veel te verkopen en verdienen valt. December is een uitermate goeie maand om iets nieuws te releasen natuurlijk.
Maar het is ook een goede maand om de voorraden op te maken ;)
Astennu schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:03:
[...]

Ik denk dat dat helemaal niet in de buurt komt. Het is een nieuwe architectuur. het kan ook zo maar dat ze weer met hele andere aantallen gaan werken zie bv de HD48xx en de HD58xx met 800 en 1600 shaders.
Tja CGN gaat wat meer op de fermi architectuur lijken dus het zal wel weer helemaal anders worden.
Prima leesvoer hierover: http://www.anandtech.com/...-architects-for-compute/1 Als je dat artikel een beetje volgt kom je op 2048sp's maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Ik vermoed dat het neer zal komen op iets richting de 24/32 cu's of 1536/2048 alu's. Hoe die alu's verder heten weet ik dan niet.

Of de informatie die ik gebruikt heb klopt durf ik niet te zeggen, want het is al verouderd, maar de bron is zeker betrouwbaar: Linkje

Ik baseer het aantal een beetje op het feit dat de stap van 5870 naar 6970 ook niet zozeer de SP's er op voor uit gegaan zijn. Ik kan er alsnog grof naast zitten, maar het zal iig een meervoud van 64 worden, en niet kleiner 8)7

Ik weet niet of er al nieuwere bronnen zijn, maar ik ben pas net weer begonnen met het volgen van dit topic ;)

Spuit11: Ik zie dat Toettoetdaan toevallig net hetzelfde artikel gelinkt heeft met ongeveer dezelfde conclusie.

Edit:
Toettoetdaan schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:15:

Tja CGN gaat wat meer op de fermi architectuur lijken dus het zal wel weer helemaal anders worden.
Prima leesvoer hierover: http://www.anandtech.com/...-architects-for-compute/1 Als je dat artikel een beetje volgt kom je op 2048sp's maar goed...
1SP = 4 alu's in cayman != alu van GCN

Edit 2:

Het wordt dus een factor van 256 alu's ipv 64 zoals ik zei, volgens dit... Lekker helder weer :P

[ Voor 29% gewijzigd door Marce op 06-12-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
dahakon schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:26:
Ik zou zeggen, 3 weken plus 8 dagen plus 4 dagen maakt 8 januari,
* Fid3lity 's verjaardag *O* :9
[...]
Meer of minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
[...]

Je weet dat ik ga huilen als het er 384 zij hea? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
PS. Specs floating web in these days ARE all BS! ! ! ! ! ! ! ! !
Jullie zijn het eens :).
Ja. En aangezien alle videokaarten van MSI met R beginnen, bv. R6970, komt de slide waarschijnlijk van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me stiekempjes af of het niet nog wat minder zou zijn... Ik bedoel, Fermi heeft 480 "shaders" nodig om de 1536 van AMD bij te houden - zij het op een hogere frequentie. Zou AMD dan aan 1024 niet genoeg hebben, aangenomen dat ze nog steeds wat in de small-ish die strategy zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:03
In dat geval gok ik op 2304 'units'. Puur vanwege de eerder genoemde factor van 256 en omdat het deelbaar is door 384.

Wij willen meer hints! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:46:
Ik vraag me stiekempjes af of het niet nog wat minder zou zijn... Ik bedoel, Fermi heeft 480 "shaders" nodig om de 1536 van AMD bij te houden - zij het op een hogere frequentie. Zou AMD dan aan 1024 niet genoeg hebben, aangenomen dat ze nog steeds wat in de small-ish die strategy zien?
Zou kunnen, mijn paint kunsten zeggen dat de HD7970 minder dan 2000 sp's heeft:
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/2960/speculaas.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

omg :9
1337(skill) ;)

[ Voor 113% gewijzigd door pino85 op 06-12-2011 18:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:46:
Dat idee had ik ook al. Dacht zelfs dat ik dat net op het werk al gepost had maar schijnbaar vergeten op post te klikken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Toet was me net voor, maar ik ben ook maar even gaan spelen met die screen..

Afbeeldingslocatie: http://i994.photobucket.com/albums/af65/Blue-Tiger_album/7000epaint.png

*Unit = Units.. En bij model name had ik geen idee, hoe zit dat bij (bijvoorbeeld) de HD6970?

[ Voor 22% gewijzigd door Fid3lity op 06-12-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Als ik de specs zo zie hierbovenkom ik op de naam R7970-2PM2D*G**.

eerste * voor de hoeveelheid memory
tweede ** voor het memory type

Maar ik kan al verklappen dat dat niet goed is :p

[ Voor 24% gewijzigd door neliz op 06-12-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

384 bits en 2 GiB geheugen does not compute. Dat zou dan 1,5 GiB of 3 GiB moeten zijn vlgs mij. Tenminste als jij het bij het rechte eind hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:34:
284 bits en 2 GiB geheugen does not compute. Dat zou dan 1,5 GiB of 3 GiB moeten zijn vlgs mij. Tenminste als jij het bij het rechte eind hebt ;)
My bad :+ Ben al bezig aan wat nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3XPER7 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:41:
[...]

My bad :+ Ben al bezig aan wat nieuws ;)
LOL, en ik maakte nog een maffe schrijffout; 284 bits ? ehhm, 2,22 GiB :p Heb maar ff geedit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:34:
384 bits en 2 GiB geheugen does not compute. Dat zou dan 1,5 GiB of 3 GiB moeten zijn vlgs mij. Tenminste als jij het bij het rechte eind hebt ;)
Technisch gezien kan het wel. Volgens mij is het de GeForce GTX 550 die een 192-bits geheugencontroller combineert met 1 GB geheugen. De helft van de chips heeft dan een andere capaciteit :S

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
frankknopers schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:50:
[...]

Technisch gezien kan het wel. Volgens mij is het de GeForce GTX 550 die een 192-bits geheugencontroller combineert met 1 GB geheugen. De helft van de chips heeft dan een andere capaciteit :S
Laten we er vanuit gaan dat ze dat niet zullen doen.. Right?

Edit: toch nog overwegen dat XDR2 eventueel zou komen:

Afbeeldingslocatie: http://i994.photobucket.com/albums/af65/Blue-Tiger_album/7000epaint2.png

[ Voor 16% gewijzigd door Fid3lity op 06-12-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
http://img.donanimhaber.c...0613/amdngcfi_dh_fx57.jpg

Qua performance?
Radeon HD 6990>GeForce GTX 590> Radeon HD 7970>GeForce GTX 580>Radeon HD 7950>GeForce GTX 570>Radeon HD 6970
http://www.donanimhaber.c...-icin-fiyat-bilgileri.htm

[ Voor 20% gewijzigd door Bullus op 06-12-2011 20:08 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:51
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/rv870_092209122344/20098.png
Zoiets maar dan 6 vs 7 serie zou best ok zijn (en dan moet je de 5870 eigenlijk met de 4870 en niet 4890 vergelijken)....

[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 06-12-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Radeon HD 6990>GeForce GTX 590> Radeon HD 7970>GeForce GTX 580>Radeon HD 7950>GeForce GTX 570>Radeon HD 6970
Er lijkt dus geen performance-increase van ~80% te komen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
3XPER7 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:00:
[...]
Dat vind ik wel heel erg speculatief.

Er staat nergens hoeveel de 6990 en 590 sneller zullen zijn, misschien zit ie er maar 5% onder én het is maar een interpretatie gebaseerd op een paar gesprekken met fabrikanten (voor zover mij bekend is er geen benchmark aan te pas gekomen).

80% lijkt me overigens ook niet realistisch, maar dat valt hier niet uit af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/8872/7970bench.jpg
Zoiets? Source: 'Whatever it is take it with a pinch of salt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
Dat is toch wel gemiddeld 75% sneller... Maar nog steeds met een korreltje zout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, neem maar een berg. ;) Dit komt echt totaal uit het niets, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Door een niet bekend persoon gepost op een forum. 90% kans dat dit in Excel is gemaakt :P. (andere 9,999% in een alternatief voor Excel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

3XPER7 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:00:
[...]

Bij lange na niet zelfs als het zo is dat de 7950 trager is dan een GTX580...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Format-C schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:41:
[...]

Bij lange na niet zelfs als het zo is dat de 7950 trager is dan een GTX580...
Waar komt dat verhaal nu weer vandaan?

Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.