Er is een verschil tussen iets kopen en ergens op gamen (wat je dus al in bezit hebt)..
Zo heb ik een aantal daagjes tijdelijk met een goeie ouwe HD3870 gespeeld, eigenlijk alleen maar BO Zombies en daarvoor is het -uiteraard- geen probleem.
Redenen om die vergelijking niet meer te gaan maken:
1. Reviews zijn als een soort promotie, je brengt nieuwe producten in de belangstelling van potentiele kopers en dat geldt gewoon niet meer voor -in dit geval- videokaarten die al generaties oud zijn. De vergelijking met de voorgaande serie lijkt me duidelijk, om de vooruitgang aan te tonen. De HD3xxx kaarten worden momenteel niet meer gemaakt en de users die er nog gebruik van maken kunnen zelf wel oordelen of het nog voldoende biedt voor hun eisen / wensen.
2. Tijd. Nog meer oude generaties erbij pakken voor reviews, enkel en alleen omdat het kan, kost tijd. Tijd = geld en oude generaties zijn daarom financieel ook niet aantrekkelijk. Ook moet je er rekening mee houden dat men die kaarten dan maar achter moet blijven houden, wat weer ruimte kost.
3. Verouderde technologie. HD3xxx is nog DX10 (vziw) en we zitten nu alweer 2 generaties op DX11. Om je aanbod aan games die je in de reviews behandelt te beperken tot alleen DX10 titels, is ronduit stom. Ook is het bij DX10 titels niet meer interessant om te zien hoeveel de nieuwe generatie er qua performance op vooruit is gegaan, omdat daar steeds minder op ontwikkeld wordt. Interessante DX11 titels zou je niet bij de reviews mogen betrekken omdat de HD3xxx daar niet op ontworpen is.
Lijkt me duidelijk
imho