CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 122 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 31 Laatste
Acties:
  • 135.065 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

dahakon schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:37:
Tot zo ver dan ook het geweldige TWIMTBP gebeuren hier.
Eerder een grove faal van Crytek hier. Van meest geanticipeerde en beste PC benchmark game (Crysis) tot totaal onboeiend (Crysis 2). Moeilijk om het zo hard te vern**ken.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Vergeet niet, nVidia ging 'opeens' helpen met de PC versie van Crysis 2, waarna er opeens ook een uitstel van launch was. Uiteindelijk hebben ze alle aansprekende features van DX11 gebruikt en het vermaakt tot een grotest monster van totaal onzinnige renders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:37:
[...]

Gezien de 'kwaliteit' van de DX11 patch, kan dat nog steeds niet. Tot zo ver dan ook het geweldige TWIMTBP gebeuren hier.
Met de dx11 patch en de texture pack (wat er eingelijk vanaf het begin al in had moeten zitten) worden de videokaarten dus wel zwaar benut. Integendeel het is voor veel midend kaarten te zwaar met alles aan.
De kwaliteit van dx11 is zeer goed te noemen in crysis, als je het teminste over de effecten hebt en niet over te veel tesselation.

Qua effecten is crysis 2 wel voor opalle games en wat je er ook van vind het ziet er toch wel
fotorealistisch uit vergeleken met de meeste andere games.

Verder is de game niet aangepast ff snel danzij nvidia. Dat DX11 gebeuren zo er al inkomen want de cryengine 3 was al helemaal klaar verder, alleen wou crytec het nog niet in de game stoppen want dan zo het
te zwaar worden, dat waren de woorden van crytec. Deze engine is verder wel goed want word niet alleen gebruikt voor games maar ook door andere bedrijven.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 13:34

Yintha

We'll stay gold forever

Battlefield 3 komt in Oktober volgens mij, maar hiervoor heb je aan een goede 5### 6### Serie kaart ook al voldoende, ervan uitgaand dat de systeemeisen van de release nagenoeg gelijk zijn aan die van de Alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yintha schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:04:
Battlefield 3 komt in Oktober volgens mij, maar hiervoor heb je aan een goede 5### 6### Serie kaart ook al voldoende, ervan uitgaand dat de systeemeisen van de release nagenoeg gelijk zijn aan die van de Alpha.
Afbeeldingslocatie: http://gaming.icrontic.com/files/2011/08/09.gamegpu.ru_.Battlefield3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Wat een super kromme grafiekjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39
Had 'm inderdaad al eerder voorbij zien komen, rangschikking slaat compleet nergens op... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt hij is wel super krom maar aan de minimale fps te zien heb je wat aan een hd6950 of een gtx560 ti.
Maar goed het komt ook een beetje zo omdat dice met nvidia zamen werkt.

Bij dit grafiekje zit een hele test setup achter en een hele review

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

spNk schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:21:
Wat een super kromme grafiekjes?
Blue-Tiger schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:23:
Had 'm inderdaad al eerder voorbij zien komen, rangschikking slaat compleet nergens op... :F
Ach kom, het is toch al een lange tijd de gewoonte om de grafieken te rangschikken op de minimale framerate, omdat die in sé belangrijker is dan de gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:23:
Klopt hij is wel super krom maar aan de minimale fps te zien heb je wat aan een hd6950 of een gtx560 ti.

http://www.youtube.com/watch?v=JfACbF5aR2E

Tja ik geloof youtube meer dan jouw atm die constant zegt Nvidia :P

Anyhow dat gedoe met die nmummertjes en lijntjes klopt toch nooit er zijn geen drivers voor BF3 en BF3 is ook nog niet volledig geoptimaliseerd.

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 18-08 11:10
DevilsProphet schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:29:
[...]

[...]

Ach kom, het is toch al een lange tijd de gewoonte om de grafieken te rangschikken op de minimale framerate, omdat die in sé belangrijker is dan de gemiddelde.
+1
minimum framerate is by far het belangrijkst, tenzij het een eenmalige piek naar beneden is...
Daarom zijn de grafiekjes van Hardocp ook altijd zo mooi, daar kun je mooi het framerate verloop zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:31:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=JfACbF5aR2E

Tja ik geloof youtube meer dan jouw atm die constant screent Nvidia :P

Anyhow dat gedoe met die nmummertjes en lijntjes klopt toch nooit er zijn geen drivers voor BF3 en BF3 is ook nog niet volledig geoptimaliseerd.
Dit is meer AMD markting dat filmpje want ze werken momenteel nouw zamen met nvidia aan de game.
En dat is gewoon een feit gezien er vooral volop word getest met nvidia hardware en nvidia software die in de game is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:00:
Met de dx11 patch en de texture pack (wat er eingelijk vanaf het begin al in had moeten zitten) worden de videokaarten dus wel zwaar benut. Integendeel het is voor veel midend kaarten te zwaar met alles aan.
De kwaliteit van dx11 is zeer goed te noemen in crysis, als je het teminste over de effecten hebt en niet over te veel tesselation.

Qua effecten is crysis 2 wel voor opalle games en wat je er ook van vind het ziet er toch wel
fotorealistisch uit vergeleken met de meeste andere games.
De high-res textures maken het wel mooier, maar zijn niet de culprit van het totale gebrek aan performance op de videokaarten. Dan moeten we toch echt naar andere oorzaken kijken. Tesselation is op een manier gedaan die totaal zinloos is. Dingen die totaal niet zichtbaar zijn, worden wel getesseleerd, wat een enorme impact heeft op de performance. Ook zaken die plat zijn (denk aan het glas in een raam) worden getesseleerd, wederom iets wat een enorme impact heeft op de prestaties. Men kan zich afvragen waarom dit zou zijn.
Verder is de game niet aangepast ff snel danzij nvidia. Dat DX11 gebeuren zo er al inkomen want de cryengine 3 was al helemaal klaar verder, alleen wou crytec het nog niet in de game stoppen want dan zo het
te zwaar worden, dat waren de woorden van crytec. Deze engine is verder wel goed want word niet alleen gebruikt voor games maar ook door andere bedrijven.
NVidia is weldegelijk betrokken geweest bij het 'optimaliseren' van Crysis 2. Men kan zich afvragen waarom men uiteindelijk met overdreven zware (niet zichtbare) tesselation komt. Wellicht omdat nVidia hierdoor beter uit de bus komt dan AMD, misschien is dat te ver gezocht. In ieder geval is het simpelweg vreemd.

Dit alles heeft verder overigens niets met de engine te maken. Tesselation e.d. kun je als coder zelf zo zwaar maken als je wilt. Daar ben je niet in gebonden bij de keuze van een engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:33:
[...]

Dit is meer AMD markting want ze werken momenteel nouw zamen met nvidia aan de game.
En dat is gewoon een feit gezien er vooral volop word getest met nvidia hardware en nvidia software in de game verwerkt.
Dat wil ik dan lezen graag :) weet ik dat ik op Nvidia over moet gaan

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:35:
[...]

Dat wil ik dan lezen graag :) weet ik dat ik op Nvidia over moet gaan
Dat heb ik al eerder gepost ergens zoek maar ff op ;)
Volgens mij was dat in het videokaarten aanschaf topic.
DevilsProphet schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:28:
[...]

Wel, ik heb zelf nog nooit CFX in z'n werk gezien (ik ben een cheapskate met mààr een HD4770 van 2 jaar oud), maar ik denk dat ik het als volgt kan omschrijven: bij een enkele kaart volgen de frames elkaar op aan een nogal constant tempo. Als je 30 frames per second haalt, dan is de tijdspanne tussen elke frame ongeveer 1/30ste van een seconde (~33 milliseconden).

Dat is echter niet altijd het geval bij CFX en SLI, want daar kan de ene kaart toevallig minder werk hebben dan de andere kaart, of loopt de synchronisatie van de workloads niet volledig vlekkeloos, dus zal de tijd tussen twee frames fluctueren, en als de verschillen tussen de minimum- en maximumwaarde significant groot genoeg zijn, dan kan je dat waarnemen en dan spreekt men van microstuttering.

Uitgewerkt is dit bij 30 frames per seconde bijvoorbeeld het volgende: gemiddelde 33 milleseconden tussen elke frame, dus ~67 milliseconden tussen drie frames gemiddeld. Dat kan na het ene frame 50 milliseconden zijn en na het andere 17 milliseconden. Dat komt nog altijd uit op 67 milliseconden tussen 3 frames en dus een gemiddelde van 30 frames per seconde, MAAR het ziet er veel schokkeriger uit. Als je nu 50 milliseconden per frame uitmiddelt, dan bekom je een framerate van 20. Een wachttijd van 17 milliseconden is een framerate van 60. Als je nu ziet dat deze wachttijden eigenlijk willen zeggen dat je dual-gpu opstelling elke 2 frames wisselt tussen een framerate van 20 en van 60, dan kan je dat irritant beginnen vinden, ook al is het gemiddelde per gehele seconde nog steeds 30 frames.

edit: visueel uitgebeeld:

Enkele kaart: ---1------1------1------1------1------1------1-----
Twee kaarten: ---1---------2---1---------2---1---------2---1-----

Zoals je ziet laat een enkele kaart telkens even lang op zich wachten vooraleer die een nieuwe frame uitspuwt, maar zal je zien dat bij twee kaarten één van beide langer op zich kan laten wachten dan de andere, waardoor de tijd tussen de frame van kaart 1 en kaart 2 kan oplopen tot een tijd dat bij een enkele kaart wordt waargenomen bij een veel lagere framerate.
Nog bedankt voor de uileg. Ik berijp nu ook waar het aan ligt. :)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:47
Een grote studio als DICE werkt uiteraard nauw samen met alle belangrijke IHVs, dus met NVIDIA, maar natuurlijk ook gewoon met AMD en zelfs Intel's graphics afdeling. Als het beter werkt op een bepaald platform zal dat eerder toeval dan opzet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ik vind het daarom ook maar dom om te zeggen dat het voor een van de 2 beter geoptimalliseerd word.
Dit was in het verleden ook niet zo. Dice heeft ook nooit zo'n extra loga van AMD of nvidia gebruikt en dat zegt al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:36:
Dat heb ik al eerder gepost ergens zoek maar ff op ;)
Volgens mij was dat in het videokaarten aanschaf topic.
idd:
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:42:
Is dus dikke onzin die je niet moet geloven, dice wil dat er zo veel mogelijk kaarten zo geoptimaliseerd mogelijk worden gemaakt voor BF3 en niet alleen voor AMD kaarten.

Lees dit maar eens van dice. Dit gaat over de engine van BF3
http://publications.dice....DC11_DX11inBF3_Public.pdf

Dice wil gewoon hebben dat BF3 voor zowel nvidia als amd geoptimaliseerd word.
Ze zijn ook gek als ze dat niet zouden doen want dan kunnen ze klanten mislopen.
Wat is nou je punt?
Enerzijds zeg je dat t vooral AMD marketing is en dat DICE vooral met NVidia werkt, anderzijds zeg je dat BF3 voor beide geoptimaliseerd is?
In de presentatie worden NVidia en AMD beide bedankt door DICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn punt staat boven jou'n post. Dat het uiteindelijk voor beide goed zal werken, en niet voor een van de 2 veel beter zoals beweert word door sommige members.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:23:

Jouw post.

De post die jij maakt maken het er voor ons niet duidelijker op wat je precies bedoelt.
Ze werken met beide bedrijven, dus zal het hoogst waarschijnlijk gewoon goed lopen op kaarten van beide fabrikanten (ik laat intel er even buiten :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die grafiek gaat over de alpha versie, nog niet eens de beta. Een van de dingen die er in die stadia nog moeten gebeuren is optimalisatie. Met andere woorden: deze grafiek is gebaseerd op een niet-geoptimaliseerde versie en zegt dus werkelijk helemaal niets over de release versie die je in oktober in de winkels aantreft. Iedere conclusie die je aan deze grafiek verbindt is dus volledig uit de lucht gegrepen.

Zolang de game nog niet af is, is er niemand die iets zinnigs kan zeggen over welke kaart precies het beste zal presteren. Wel kun je er vanuit gaan dat als ze hun best gaan doen op de PC versie (en daar lijkt het wel op) ze die in elk geval zullen optimaliseren voor de nieuwste kaarten die op dit moment in de winkel liggen. Die kaarten hebben een flink marktaandeel en zijn dus interessant. Als je een fatsoenlijke kaart koopt zal de game prima presteren, zowel op een AMD als een Nvidia kaart.

Mijn advies: kijk naar diverse benchmarks en tests en maak op basis daarvan een keuze. Die keuze zal ook voor BF3 goed uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Virtuele core's op een HD6970x2M ???
http://www.chiphell.com/thread-256645-1-1.html
Door de andere taal kan ik niet alles eruit opmaken, maar deze gast beweer dat hij meer core's kan unlocken dan werkelijk aanwezig zijn, en daarmee een prestatie winst haalt van 20%.
Afbeeldingslocatie: http://benyouhuifile.it168.com/forum/201108/28/0525333eooea258438yq4y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://benyouhuifile.it168.com/forum/201108/28/042802ta99oooa9yz59mdw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://benyouhuifile.it168.com/forum/201108/28/042750lu0bixib25wwebe5.jpg
Waar of niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25
Ik zou het met een korrel zout nemen. Voor de eerste gebruikt ie een Aziatische versie 0.5.3 en voor de tweede een Engelse 0.5.4. Lijkt me een beetje vreemd. Ik denk eerder dat hij gewoon wat shaders had uitgeschakeld om te zien hoeveel dat zou schelen in punten (en waarschijnlijk stroomverbruik).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
NitroX infinity schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:49:
Ik zou het met een korrel zout nemen. Voor de eerste gebruikt ie een Aziatische versie 0.5.3 en voor de tweede een Engelse 0.5.4. Lijkt me een beetje vreemd. Ik denk eerder dat hij gewoon wat shaders had uitgeschakeld om te zien hoeveel dat zou schelen in punten (en waarschijnlijk stroomverbruik).
Dat is wel vreemd, maar dat uitschakelen denk ik niet, hij doet dit namelijk op een Alienware laptop...
http://www.dell.com/us/p/alienware-m18x/pd.aspx <-- die dus

De chip zelf heeft 1120 SPU's dus van 960 naar 1120 zou al een winst moeten geven van 15%.
Echter beweert hij dat hij deze niet kan unlocken...
Ook apart is dat hij een hogere score haalt dan een hoger geclockte 6990M CF....
Afbeeldingslocatie: http://benyouhuifile.it168.com/forum/201108/28/172110b4uub96i2kzc94ub.jpg

En GPU-z hoor daar ook geen 1920 SPU's weer te geven
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/3dc4111ced.gif

Het is interesant en vreemd, maar ik durf er nog geen 'Fake' op te plakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
De HD6990M heeft officieel 1120 SPU's, het aantal dat een volledige barts chip heeft. Wat mij opvalt in deze is, dat GPU-Z HD6990M aangeeft, maar dat er ook 'Enabled (2 GPU's)' in GPU-Z terug te vinden is. Het lijkt dus eerder op een crossfire van Blackcomb XT, dan wat anders dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Schijnbaar is het zoiets als Intel's Hyperthreading, software denkt dat er 1920SP's zijn.
Zie http://dell.benyouhui.it168.com/thread-1747026-1-1.html

[ Voor 170% gewijzigd door -The_Mask- op 28-08-2011 15:59 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
-The_Mask- schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:44:
Schijnbaar is het zoiets als Intel's Hyperthreading, software denkt dat er 1920SP's zijn.
Zie http://dell.benyouhui.it168.com/thread-1747026-1-1.html
Dan nog klopt er in zijn geheel niets van. In zijn GPU-Z staat duidelijk genoeg HD6990M. Deze kaart heeft 1120 SPU's, dus als er al sprake zou zijn van iets als 'hyperthreading', dan zou er 2240 SPU's moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
ok, gogo google translate.

De schrijver beweert dat hij (iemand?) een BIOS heeft geschreven die virtuele cores toestaat op de genoemde videokaart, een HD 6970M. Het resultaat is dat GPUZ 1920 cores registreerd (ipv 960). Hij noemt de technologie VCORE. De BIOS die hij bouwde noemt hij VBIOS. Het idee is door een virtuele core verdubbeling de GPU efficienter kan worden gebruikt.
What is a virtual core
As we all know, Intel's next-generation i-series processors, all joined the Hyper-Threading technology, simply put, this technology allows a single physical core can simulate another.
This is why you only have four cores, but actually in the device manager to see the "8" processors because of the software, and Hyper-Threading technology principles and ideas are essentially the same.
If the last of the "hybrid VBIOS" is only a transitional bridge, then this "virtual core VBIOS" will be a milestone!

Virtual core operating principle and advantages VBIOS
A graphic scene, and sometimes not one to take the same time hundreds of stream processors, so that is causing the performance to some extent wasted.
Virtual core, the core idea is to divide these out so that they parallel processing, then you can make a faster graphics handling and enhanced a lot.

Small personal note
Friends yesterday, and a jar of (northern, old altar friends know...) QQ to talk about AW, I suddenly thought of the inspiration for so many years of research on AMD, with the University of Washington where I have to do a compilation of AMD work friends, then help you much.
However, because this project is almost unprecedented, there is no reference and reference, and all had to start from scratch.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 22:25
Hmm, als dit mogelijk is zou AMD daar als de kippen bij moeten zijn. Als ze dit op de huidige generaties toepassen en op de toekomstigen dan heeft nVidia volgens mij een grote achterstand.

Vraag is echter wel, hoe stabiel is het en zorgt het voor fouten in rendering?

[ Voor 17% gewijzigd door NitroX infinity op 29-08-2011 22:30 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
heh, dat lijken mij nog wel een paar belangrijke vragen, ja.

Maar goed. Waarschijnlijkheidsfactor: 10%?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Deze chips hebben al een heel erg goede performance. De performance per watt en of die size is al helemaal goed te noemen. Dit zou betekenen dat de performance per watt nog toe kan nemen en dat er die size is die niet helemaal gebruikt wordt.

Lijkt mij dus geen jota van te kloppen, mocht het wel kloppen dan krijgt nVidia het nog zwaarder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helixes schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:42:
heh, dat lijken mij nog wel een paar belangrijke vragen, ja.

Maar goed. Waarschijnlijkheidsfactor: 10%?
Tja, in theorie is het mogelijk dat iemand het voor elkaar gekregen heeft om het principe van hyperthreading in een bios van een graka te hacken en daar voordeel uit te halen. Maar dat is dermate complex en ingewikkeld dat dat niet erg waarschijnlijk is. Als zomaar iemand op internet dat roept en met een paar vage screenshots komt wordt het verhaal er niet beter op. Ik zou eerder denken aan een waarschijnlijkheidsfactor van 1%. Eigenlijk vind ik dat nog wat te veel van het goede, maar om met promilages te gaan werken lijkt me wat onzinnig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Sowieso, als AMD dit zou kunnen toepassen waarom zou nV dat dan niet kunnen? Als nV dit namelijk minstens even goed zou weten te doen zou de voorsprong op AMD net wat groter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
gpus hebben al "hyperthreading" sinds de R300, zoek eens op hoeveel 'threads' er tegelijk op een gpu lopen en vergelijk dat met het aantal effectieve cores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ja, bedoel je nu het aantal threads dat door de thread scheduler wordt toegelaten om in de thread pool te wachten op vrije cpu-time, of bedoel je het aantal simultaan uitgevoerde threads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Het kan natuurlijk zeer goed dat de functionaliteit al aanwezig was, maar nooit is geactiveerd.

Kijk naar de HD4870x2 en zijn sideport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Toettoetdaan schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:29:
Het kan natuurlijk zeer goed dat de functionaliteit al aanwezig was, maar nooit is geactiveerd.

Kijk naar de HD4870x2 en zijn sideport.
Het is altijd geactiveerd, de performance zou anders 10x lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
oeLangOetan schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:39:
gpus hebben al "hyperthreading" sinds de R300, zoek eens op hoeveel 'threads' er tegelijk op een gpu lopen en vergelijk dat met het aantal effectieve cores
Als je met 'effectieve' cores bedoelt 1/5e van het totale aantal, dan kan ik je geen gelijk geven. Van de 320 SPU's die een HD2900 bijvoorbeeld heeft, is het misschien wel zo dat er 64 dikke SPU's in zitten, maar dat maakt die andere 256 SPU's echt nog niet virtueel. Als je het dan al op die manier wilt bekijken, dan is de manier van Bulldozers CMT een betere vergelijking, maar ook dat is verre van een goede vergelijking. CPU en GPU zijn gewoon te verschillend in een aantal opzichten.

Punt is in ieder geval dat alle 320 SPU's in een HD2900 echte SPU's zijn, waarbij het werkelijke verschil is de dingen die ze kunnen uitvoeren.
oeLangOetan schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:50:
Het is altijd geactiveerd, de performance zou anders 10x lager zijn.
Sideport is praktisch direct na (of zelfs al voor) launch uitgeschakeld, omdat de prestatiewinst te gering was voor het stroomverbruik wat er mee gepaard ging. De performance heeft daar nooit echt onder geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
dahakon schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:11:
[...]

Als je met 'effectieve' cores bedoelt 1/5e van het totale aantal, dan kan ik je geen gelijk geven. Van de 320 SPU's die een HD2900 bijvoorbeeld heeft, is het misschien wel zo dat er 64 dikke SPU's in zitten, maar dat maakt die andere 256 SPU's echt nog niet virtueel. Als je het dan al op die manier wilt bekijken, dan is de manier van Bulldozers CMT een betere vergelijking, maar ook dat is verre van een goede vergelijking. CPU en GPU zijn gewoon te verschillend in een aantal opzichten.

Punt is in ieder geval dat alle 320 SPU's in een HD2900 echte SPU's zijn, waarbij het werkelijke verschil is de dingen die ze kunnen uitvoeren.
Nee, hij bedoelt gewoon dat een moderne GPU veel meer threads in flight heeft dan cores. Zo heeft elke Fermi core (SM) een maximum van 48 warps (collectie van 16 of 32 gelijke threads) actief waartussen elke clock (eigenlijk 2 clocks, een warp runt 2 clocks achtereen) gewisseld kan worden. Exacte cijfers weet ik niet van AMD, maar die werken op een zelfde manier. Latency is een enorm probleem bij GPUs, want geheugenaccess is traag, maar door de parallelle aard van de 3D graphics pipeline is een SMT systeem geen enkele probleem bij GPUs en geeft geen enkele performance nadelen.

Overigens is het hele verhaal natuurlijk dikke bullshit, want wat beschreven wordt is gewoon fysiek en logisch gezien onmogelijk. Degenen die dit echt geloven mogen zich schamen en zich eens gaan inlezen in hoe een GPU eigenlijk werkt, want zelfs basiskennis van een moderne GPU architectuur is voldoende om dit hele verhaal naar het rijk der fabeltjes te verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

mask en dahakon: hij bedoelt dat de "hyperthreading" altijd ingeschakeld is

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Snoitkever schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:27:
[...]
Nee, hij bedoelt gewoon dat een moderne GPU veel meer threads in flight heeft dan cores. Zo heeft elke Fermi core (SM) een maximum van 48 warps (collectie van 16 of 32 gelijke threads) actief waartussen elke clock (eigenlijk 2 clocks, een warp runt 2 clocks achtereen) gewisseld kan worden. Exacte cijfers weet ik niet van AMD, maar die werken op een zelfde manier. Latency is een enorm probleem bij GPUs, want geheugenaccess is traag, maar door de parallelle aard van de 3D graphics pipeline is een SMT systeem geen enkele probleem bij GPUs en geeft geen enkele performance nadelen.
jup en ik moet toegeven dat het niet hyperthreading is in de strikte zin. Hyperthreading is eigenlijk dat het instructievenster, load/store queues, registers etc gedeeld worden door 2 threads op 1 core, op een gpu zou dit idioot zijn aangezien die cores zeer eenvoudig, in-order en niet (of amper) multiscalair zijn.
In de praktijk levert hyperthreading echter winst op om dezelfde reden, latency door geheugenbewerkingen wordt verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:01
@de hyperthreading discussie op mobile 6970: Dat was een bug in GPU-Z 0.5.4 blijkbaar als ik de releasenotes van de nieuwste versie bekijk:
Meuktracker
Changes in version 0.5.5:
  • Added PowerColor hardware giveaway
  • On multi-GPU systems, GPU-Z will remember the selected card from the selection dropdown
  • Added full support for AMD A-Series Fusion processors
  • Added detection for ASUS MARS II
  • Fixed shader count detection for Blackcomb (mobile AMD Cayman)
  • Improved BIOS version reading on NVIDIA
  • Added support for NVIDIA GeForce GT 560 Ti OEM, GT 545, GT 530, GeForce GTX 580M, GT 555M, GeForce 520MX, GT 520M, 410M, 305M, Quadro 5000, Quadro 4000M, Quadro 400
  • Added support for AMD HD 6290, Radeon E6760 & E4690, FirePro V8800, FirePro V3700, FirePro 2460 (FireMV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

oh, humor. Veel gediscussierd voor niets. Ik ging wel uit van een bug.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
XanderDrake schreef op maandag 05 september 2011 @ 07:51:
oh, humor. Veel gediscussierd voor niets. Ik ging wel uit van een bug.
En die 20% prestatie winst dan? ook een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom blijven de prijzen van de huidige kaarten eigenlijk zo lang op hetzelfde niveau? Normaal dalen die toch gestaag. Te weinig concurrentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Olaf van der Spek schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:31:
Waarom blijven de prijzen van de huidige kaarten eigenlijk zo lang op hetzelfde niveau? Normaal dalen die toch gestaag. Te weinig concurrentie?
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=267248
Prijsverloop Sapphire HD5870

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=276601
Prijsverloop Sapphire HD6970 2GB

Ik neem aan dat er gewoon minder marge op zit dan de vorige generatie kaarten en dat de prijs ook gewoon niet veel lager kan? Let wel, bovenste grafiek loopt nu al ruim anderhalf jaar waar de grafiek van de HD6970 pas ~8 maanden bezig is. Het dalen van de prijs van de HD5870 is goed verklaarbaar door de behoorlijke launchprijs en omdat daar een hele tijd vraag > aanbod gold. In ieder geval voor Cayman geldt dat, die productiekosten zijn aardig hoog door de behoorlijke die. Kijken we bijvoorbeeld naar de HD6870 dan zien we ongeveer hetzelfde als bij de HD5870:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=271551
Prijsverloop Sapphire HD6870

Het ligt er dus volgens mij gewoon aan: marge op Cayman is niet veel groter, productiekosten zijn nog wel hoger door z'n grote die & 2GB geheugen. Kan zijn dat ik fout zit, dat kan altijd. Maar leek mij wel een aardige verklaring.

Overigens, kijkend naar de concurrentie is de GTX570 gewoon ongeveer gelijk geprijsd aan de HD6970 en is die kwa performance ook ~gelijk. De GTX580 komt dankzij zijn hoge productiekosten niet in de buurt van de HD6970 prijs en kan dus op performance gebied gewoon geen concurrentie vormen, waar de GTX560Ti wel een behoorlijke concurrent is voor de HD6870 wat de prijs van laatstgenoemde ook omlaag heeft gedwongen.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=276285
Prijsverloop ASUS DirCu GTX560Ti

We zien hier dat de launchprijzen van de GTX560Ti en de HD6870 redelijk gelijk waren maar dat de performance van de GTX560Ti dusdanig hoger bleek uit te vallen dat de prijs van de HD6870 na de launch van die GTX560Ti vrij snel omlaag ging. Is ook te zien in de tabellen rond februari dit jaar. Na launch van de GTX560Ti zakt de prijs van de HD6870 vanaf februari snel totdat er in april een soort settling price ontstaat voor de GTX560Ti en de HD6870. Bij de HD6970 zou dit dus niet gebeuren vanwege gebrek aan stevige concurrentie.

[ Voor 29% gewijzigd door Fid3lity op 05-09-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
AMD Radeon HD 7000 Southern Islands 28nm
HD 7990 New Zealand GCN
HD 7970 Tahiti XT GCN 1000MHz 32CUs 2048ALUs 128TMUs 64ROPs 256bit XDR2 8.0Gbps 256GB/s 2GB 190W HP
HD 7950 Tahiti Pro GCN 900MHz 30CUs 1920ALUs 120TMUs 64ROPs 256bit XDR2 7.2Gbps 230GB/s 2GB 150W HP
HD 7870 Thames XT VLIW4 950MHz 24SIMDs 1536ALUs 96TMUs 32ROPs 256bit GDDR5 5.8Gbps 186GB/s 2GB 120W HPL
HD 7850 Thames Pro VLIW4 850MHz 22SIMDs 1408ALUs 88TMUs 32ROPs 256bit GDDR5 5.2Gbps 166GB/s 2GB 90W HPL
HD 7670 Lombok XT VLIW4 900MHz 12SIMDs 768ALUs 48TMUs 16ROPs 128bit GDDR5 5.0Gbps 80GB/s 1GB 60W HPL
HD 7570 Lombok Pro VLIW4 750MHz 12SIMDs 768ALUs 48TMUs 16ROPs 128bit GDDR5 4.0Gbps 64GB/s 1GB 50W HPL

Rumours from http://bbs.expreview.com/thread-46257-1-1.html
Moet een pak zout bij denk ik... (XDR, yeah right)

[ Voor 6% gewijzigd door tweak_dude op 05-09-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Bepaalde dingen lijken te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Ik ben vooral ook benieuwd naar de HD7450. Hoop dat hij zuiniger en sneller wordt dan de HD5450, zoek nog een vervanging hiervoor.

EDIT
Is het al duidelijk of de low-end definitief nog op 40nm komt?

[ Voor 21% gewijzigd door karstnl op 06-09-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
tweak_dude schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:19:
Moet een pak zout bij denk ik... (XDR, yeah right)
GDDR5 zit aan zijn limiet en het wordt steeds lastiger de bandbreedte van de memory bus te verhogen. Dus helemaal onlogisch is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
madmaxnl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:00:
Bepaalde dingen lijken te kloppen.
Ben altijd maar wat blij met zulke nuttige en veel toevoegende opmerkingen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
-The_Mask- schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 01:41:
[...]

:D

Wat mij opzich als eerste opvalt is de speculatie dat Lombok nog wel bij GF naar buiten moet komen rollen maar dat de rest van TSMC vandaan moet komen.

Wat mij zelfs stoort is dat de HD7790 net als HD78xx bij Thames hoort en niet weer een eigen class vormt als HD6770 (/HD5770). Zouden ze het naamgeven als HD7830 niet meer aandurven vanwege die matige reacties op oa HD5830?

[ Voor 49% gewijzigd door Fid3lity op 06-09-2011 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:37:
[...]

GDDR5 zit aan zijn limiet en het wordt steeds lastiger de bandbreedte van de memory bus te verhogen. Dus helemaal onlogisch is het ook weer niet.
XDR is van het bedrijf Rambus. De eerste twee woorden die mij dan te binnen schieten (bij gebrek aan een Nederlandstalig alternatief) zijn patent litigation. Of zit het wel snor tussen DAAMIT en Rambus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je bedoelt een patentengevecht? :P Ik dacht dat die twee weinig problemen hadden met elkaar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DevilsProphet schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 07:59:
[...]

XDR is van het bedrijf Rambus. De eerste twee woorden die mij dan te binnen schieten (bij gebrek aan een Nederlandstalig alternatief) zijn patent litigation. Of zit het wel snor tussen DAAMIT en Rambus?
Ze kunnen toch gewoon een licentie nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hmm ik heb nog niet over dat GCN gelezen?

Wikipedia: XDR2 DRAM

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
-The_Mask- schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 01:41:
[...]

Speciaal voor jou zal ik specifieker zijn:

GCN bestaat niet als het al bestaat is het marketing gelul.
Thames en Lombok zien er echt uit m.b.t. aantal shaders etc.
Tahiti weet ik nog niet, maar is gewoon VLIW4 architectuur met wat nieuwe dingetjes, maar GCN zou ik het niet noemen i.i.g.
Blue-Tiger schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 07:52:
Wat mij opzich als eerste opvalt is de speculatie dat Lombok nog wel bij GF naar buiten moet komen rollen maar dat de rest van TSMC vandaan moet komen.
Heeft te maken met de beschikbare capaciteit en yields.

madmaxnl in "[Algemeen] AMD nieuwsdiscussie topic - deel 33"
madmaxnl in "CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 121"

Wat XDR patent betreft zit het wel snor, AMD's betrekkingen met Rambu$ zijn goed te noemen. AMD heeft geen conflicten wat patenten en kosten betreft.

[ Voor 40% gewijzigd door madmaxnl op 06-09-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Voor zover ik mij kan heugen, had AMD gewoon licenties op bepaalde patenten van Rambus. Verder is er wel eerder sprake geweest dat AMD op den duur over zou stappen op XDR.

http://www.rambus.com/us/about/milestones/index.html

AMD heeft maart 2010 licenties op XDR verlengt volgens Rumbus zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
madmaxnl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:19:
[...]

Speciaal voor jou zal ik specifieker zijn:
Als je het nu nog specifieker zou doen, zou je overal "ik denk" voor zetten. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

CAP 3: New profiles added to this release:
  • Warhammer 40,000: Space Marine – Improves performance on Single GPU configurations
  • War Inc Battle Zone: Resolves image corruption seen when enabling Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center
  • Call of Juarez The Cartel - Improves CrossFire performance
  • Rome Total War: Disables CrossFire support
  • F1 2011:
  • - Improves performance on Single GPU configurations
  • - Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center has been disabled
  • Harry Potter and the Deathly Hollows Part 2 - Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center now works
  • LA Noire - Improves CrossFire performance
  • Need for Speed World – Disable CrossFire support
  • Serious Sam HD : The First Encounter – Disable CrossFire support
  • Serious Sam HD Demo: The First Encounter – Disable CrossFire support
  • Serious Sam HD : The Second Encounter – Disable CrossFire support
  • Deus Ex3: Human Revolution(DX9) - Improves CrossFire performance
  • Shaun White Skateboarding - Improves CrossFire performance
  • MaxPayne3 - Improves CrossFire performance
http://downloads.guru3d.c...8-CAP3-download-2782.html

Nu al Max Payne 3 profielen. Teken dat ie dit jaar nog wel eens uit kan kom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

http://www.vgreleases.com/pc/releasedate-178831.aspx

Stond al op 2011 :> Wel goed nieuws though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
LA Noire? Helemaal gemist dat dat spel toch voor pc uit zou komen... :o

[ Voor 5% gewijzigd door Fid3lity op 06-09-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
-The_Mask- schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:33:
[...]

Als je het nu nog specifieker zou doen, zou je overal "ik denk" voor zetten. :)
Het kan natuurlijk ook gewoon niet kloppen wat ik zeg, vandaar de 'ik denk'.
Splinter Cell schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:46:
MaxPayne3 - Improves CrossFire performance
[/list]
Nu al Max Payne 3 profielen. Teken dat ie dit jaar nog wel eens uit kan kom. :)
Zal eigenlijk ook wel moeten, Power Unlimited had wel wat interresanten stellingen over de release date van Max Payne 3.
Blue-Tiger schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:56:
LA Noire? Helemaal gemist dat dat spel toch voor pc uit zou komen... :o
Spellen porten van Xbox 360 naar PC is een fluitje van een cent en het resulteert eigenlijk altijd in winst. De vraag is waarom ze niet meer spellen porten.

Waarschijnlijk dat ze komen met het smoesje 'pirating', maar de game industrie houdt er een eigen agenda op na. Ze hebben het liefst closed standards zoals consoles omdat ze zo denken beter tegen pirating te kunnen vechten. Ook kunnen ze dan veel beter hun eigen closed standards toepassen,(Xbox life/PSN etc). Nog een voordeel voor hun is dat ze minder te hoeven inoveren op grafisch gebied.

[ Voor 75% gewijzigd door madmaxnl op 06-09-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar jij zet er nooit "ik denk" bij, je zet het altijd neer als feit. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Tja dat is natuurlijk stom van mij, maar ik probeer zoveel mogelijk te laten blijken dat het veelal mijn mening, voorspelling en of visie betreft. Any ways, hoe ik dingen verwoordt lijkt me irrelevant en is redelijk offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
madmaxnl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:19:
[...]
GCN bestaat niet als het al bestaat is het marketing gelul.
Sorry? Waar gingen die presentaties en alle informatie dan over?
dahakon schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:19:
Voor zover ik mij kan heugen, had AMD gewoon licenties op bepaalde patenten van Rambus. Verder is er wel eerder sprake geweest dat AMD op den duur over zou stappen op XDR.

http://www.rambus.com/us/about/milestones/index.html

AMD heeft maart 2010 licenties op XDR verlengt volgens Rumbus zelf.
Vind je het heel raar? AMD maakt voor meerdere consoles hardware, en maakt daarbij ook gebruik van XDR. Lijkt me handig om dan een licentie te hebben.

En voor alle XDR2 aanhangers, heeft iemand al ooit nagedacht over de praktische kant van het verhaal? Voor zover ik weet is er bijna niemand die XDR2 geheugen produceert, in vergelijking met GDDR5 dat door meerdere fabrikanten op grote schaal (dus wss veel goedkoper) wordt gemaakt. Daarnaast wordt er al sinds 2005 keer op keer geroepen dat GDDR5 minder goed, snel, etc is dan XDR2, maar er is nog nooit een videokaart geweest met XDR2. Waarom nu opeens wel? En nou niet beweren dat GDDR5 geen ruimte meer over heeft, want het is niet alsof AMD dat 3 jaar geleden nog niet kon voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Snoitkever schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:38:
Voor zover ik weet is er bijna niemand die XDR2 geheugen produceert,
Dat is meestal als er iets nieuws wordt gebruikt, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Wie maakte er GDDR5 voor de eerste GDDR5-producten op de markt kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:55:
[...]

Dat is meestal als er iets nieuws wordt gebruikt, niet?
XDR2 bestaat al jaren. Waarom gebruikt niemand het als het zo goed zou zijn? En is er ook maar 1 onafhankelijke bron die bevestigt dat de claims van Rambus over die hoge snelheden, hoge throughput en laag verbruik, ook daadwerkelijk waar zijn? Want ik vind Rambus nou niet het meest betrouwbare bedrijf op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dus, GDDR5 is echt stretched tot zijn max? Kleindere procedes bieden geen soelaas?
Er is geen GDDR6 op komst?

Is het dan geen tijd voor bredere geheugenbussen? Standaard 320bit bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
madmaxnl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:50:
Tja dat is natuurlijk stom van mij, maar ik probeer zoveel mogelijk te laten blijken dat het veelal mijn mening, voorspelling en of visie betreft. Any ways, hoe ik dingen verwoordt lijkt me irrelevant en is redelijk offtopic.
Allemaal erg leuk en aardig, maar gebruik nou maar gewoon 'ik denk' of 'ik vind'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
DevilsProphet schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:56:
Wie maakte er GDDR5 voor de eerste GDDR5-producten op de markt kwamen?
GDDR5 werd geproduceerd vanaf de eerste mogelijkheid die er was om het te maken. AMD heeft veel tijd en moeite gestoken om op tijd het geheugen op de markt te krijgen voor RV770 (zie ook hier). Sterker nog, RV770 was mogelijk zelfs moeilijk verkrijgbaar in de eerste maanden omdat er niet genoeg GDDR5 geproduceerd werd. Dus volgens mij kun je beter een ander voorbeeld zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Snoitkever schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:57:
XDR2 bestaat al jaren. Waarom gebruikt niemand het als het zo goed zou zijn?
Mogelijk was GDDR5 goedkoper en voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:18:
[...]

Mogelijk was GDDR5 goedkoper en voldoende.
Mogelijk. En mogelijk zijn we met z'n allen bezig een onzinnige discussie te voeren over een technologie die nog nooit gebruikt is ondanks het feit dat alle "voordelen" van de technologie al jaren bekend zijn (misschien wel "dankzij" ipv "ondanks") en al jaren zouden moeten gelden, terwijl geen enkele persoon die mee discussieert ook maar enig verstand heeft van de ontwikkeling en de toekomst van GDDR (of van XDR2), puur en alleen omdat er zomaar iemand was die een lading onzin heeft verzonnen op een forum. Zullen we terug gaan naar nieuwsdiscussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Nieuwsupdate!

* Fid3lity haalt sowieso een HD7970 :*)

[ Voor 34% gewijzigd door Fid3lity op 06-09-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En nu inclusief werkende link, aub :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Jejking schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:39:
En nu inclusief werkende link, aub :+
8)7 Je moet toch wat he met dit weer...

Afbeeldingslocatie: http://static.betazeta.com/www.chw.net/up/2011/09/gcn-xdr2.jpg
Link

Om mijn hongerige Radeon-kindjes te voeren :) Speculeer nu maar weer lekker verder! :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Fid3lity op 06-09-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Tsjirp :)

Ik pak even de Wiki erbij: announced in '05, specs revealed in '08. Wordt beetje problematisch ondertussen... gevalletje Vaporware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Alles is mogelijk toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
oeehhhhh nog meer plaatjes..

Afbeeldingslocatie: http://www.rambus.com/assets/images/technology/xdr2_performance_and_power_advantage.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rambus.com/assets/images/technology/xdr2_vs_gddr5_memory_comparison.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rambus.com/assets/images/technology/32x_data_rate.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Snoitkever schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:38:
Sorry? Waar gingen die presentaties en alle informatie dan over?
Welke presentaties en alle informatie ? Presentaties zijn er meestal op gericht een goed figuur te slaan. 'Nieuwe technieken' en de daarbij behorende nieuwe naam doet het meestal wel goed. Marketing dus.

offtopic:
[quote]Blue-Tiger schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:14:
Allemaal erg leuk en aardig, maar gebruik nou maar gewoon 'ik denk' of 'ik vind'...
[/quote]

Dat probeer ik zoveel mogelijk te doen, maar er zijn mensen met azijn te veel. Jammer dat we hier dusdanig vergaan dat -blijkbaar- overal expliciet een disclaimer geplaatst moet worden. Ande rs vallen mensen er blijkbaar over.

Al die XDR2 informatie komt van de enige patent houder/maker van XDR2 geheugen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:39:
Spellen porten van Xbox 360 naar PC is een fluitje van een cent en het resulteert eigenlijk altijd in winst. De vraag is waarom ze niet meer spellen porten.
offtopic:
Onzin. Porten van de 360 naar de PC is wat eenvoudiger dan vanaf de PS3 omdat de hardware wat meer op elkaar lijkt en de 360 een afgeleide van DirectX gebruikt. De verschillen in performance en features (DX11 anyone?) zijn inmiddels zo groot dat het zeker geen "fluitje van een cent" is. De PC versie van Deus Ex: Human Revolution is niet voor niks uitbesteed.
madmaxnl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:39:
Waarschijnlijk dat ze komen met het smoesje 'pirating', maar de game industrie houdt er een eigen agenda op na. Ze hebben het liefst closed standards zoals consoles omdat ze zo denken beter tegen pirating te kunnen vechten. Ook kunnen ze dan veel beter hun eigen closed standards toepassen,(Xbox life/PSN etc). Nog een voordeel voor hun is dat ze minder te hoeven inoveren op grafisch gebied.
offtopic:
"De gamesindustrie" bestaat niet. Er zijn veel verschillende bedrijven met verschillende visies, bovendien hebben developers en publishers hele andere belangen en zien ze daardoor dingen vaak anders. Daarnaast lijkt er een kentering in het denken over de PC te zijn, zie bijvoorbeeld dit nieuwsbericht: Lead Warcraft Dev Says PC Is “Re-Emerging”.

tl;dr: Verdiep je voortaan in materie voordat je uitspraken er over doet, dan voorkom je dat je dingen beweert die domweg niet waar zijn.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

En vandaag is het hoge woord eruit: maart 2012. Verbaasd mij niks. Op First Look komt Rock Star games ook voor Max Payne 3. Alleen laten ze de game niet zien, maar doen ze het op een andere manier.

Wat betreft games is niets zeker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:13:
[...]

offtopic:
Onzin. Porten van de 360 naar de PC is wat eenvoudiger dan vanaf de PS3 omdat de hardware wat meer op elkaar lijkt en de 360 een afgeleide van DirectX gebruikt. De verschillen in performance en features (DX11 anyone?) zijn inmiddels zo groot dat het zeker geen "fluitje van een cent" is. De PC versie van Deus Ex: Human Revolution is niet voor niks uitbesteed.

[...]

offtopic:
"De gamesindustrie" bestaat niet. Er zijn veel verschillende bedrijven met verschillende visies, bovendien hebben developers en publishers hele andere belangen en zien ze daardoor dingen vaak anders. Daarnaast lijkt er een kentering in het denken over de PC te zijn, zie bijvoorbeeld dit nieuwsbericht: Lead Warcraft Dev Says PC Is “Re-Emerging”.

tl;dr: Verdiep je voortaan in materie voordat je uitspraken er over doet, dan voorkom je dat je dingen beweert die domweg niet waar zijn.
Indd games worden altijd nog met een pc gemaakt en niet met een console, het is eingelijk altijd zo.
Game word gemaakt op de pc voor de console en later weer trug geport. Een colsole kan geen games maken, een pc wel.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:39:
Indd games worden altijd nog met een pc gemaakt en niet met een console, het is eingelijk altijd zo.
Game word gemaakt op de pc voor de console en later weer trug geport. Een colsole kan geen games maken, een pc wel.
Een console kan evenwel "games maken", als de ondersteuning er maar voor is.

Dat een game op een x86-computer wordt gemaakt heeft weinig tot niks te maken met hoe geschikt die is om op een x86-computer te draaien. Het is niet omdat die op de computer wordt gemaakt, dat die geport moet worden naar het platform van een console.

Wat je misschien bedoelt is dat een x86-computer veel flexibeler is in zowel ondersteuning voor hardware als software.

Interessant citaat uit dat interview:
shoptroll says:
09/01/2011 at 16:45

I think Shuck nailed it.

It wasn’t so much that PC was dying, but the focus shifted from PC to consoles. Pretty much around 2000 when the XBox came out which seemed to grab a lot more attention from PC developers than anything offered by Sony or Nintendo.

The other part of the problem is that AAA development budgets started swelling to the point that you had to go multi-platform (with a multi-platform engine… enter the rise of Unreal Engine in nearly everything) in order to bring your AAA to market and have more than a snowball’s chance in hell of at breaking even.

Further compounding the issue is that GameStop scaled back their PC games section once everything started using online activations as a DRM solution, since those games could no longer be traded in. Then GameStop merged with EBGames/Babbages in 2005 and became the largest specialty store for gamers which deepened the perception that PC Games were dying. Fortunately, Steam started coming into its own around this time with the addition of non-Valve titles to the service.

Unfortunately, NPD didn’t start tracking digital sales until this year or last. Lo and behold, the platform was actually doing quite well! Imagine that!

And there you have it. We never left. The industry changed. The PC Gamer changed. And no one really seemed to connect the dots until recently.
Conclusie: AAA-titels worden voor console gemaakt en daarnaast ook voor PC, eventueel geport, omdat die een omzet vereisen die niet enkel op de PC-markt gehaald kan worden. Wat wél een trend is, zijn al die PC-only indiegames die de laatste jaren uitkomen. Ik heb al elke Humble Indie Bundle gekocht, en ben er blij om. Niet dat ik al elk spel gespeeld heb, maar zoiets moet gesteund worden.

Verwijderd

Jah maar zonder pc kun je geen game maken. Alle games worden momenteel via de pc gemaakt en dat werk kan de console niet doen. Daar voor heeft de console helemaal geen progamma's enzv. Wil je hier meer over wweten dan zal je bij game ontwikkelaars moeten kijken.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat je iets op een pc maakt wilt natuurlijk niets zeggen over of het resultaat goed draait op de PC, ik ben nu ook bezig met prutsen voor android op de PC maar zo'n appje draait echt dramatisch slecht op de pc (emulator) en moet je echt op een telefoon testen... Dat zegt helemaal niets.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Mar ik heb in mijn punt wel gelijk zonder pc geen gaming meer voor de console.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ben je uit op een koekje ofzo? :S

Dit is echt dramatisch offtopic mensen..

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als ik op mijn xbox360 linux zou zetten dan kan ik er gewoon games op maken. Zei het dat ik OpenGL moet gebruiken ipv directx.

Dus het kost misschien wat moeite maar het kan wel degelijk.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Gaat dit over Radeons? :?

Edit; mijn gevoel zegt dat het niet lang meer duurt voordat de HD7000 aangekondigd wordt. :9

[ Voor 65% gewijzigd door Format-C op 08-09-2011 19:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Fid3lity
Fake Modbreak!

Kappen nou heren met dit offtopic gediscussieer over consoles. Daar wil ik dit mooie topic niet mee bevuild zien worden

Modbreak:Real modbreak!

Kappen met dit soort onzin. Dat wil ik hoe dan ook niet hebben.

En voor de rest: Zo is het wel weer genoeg offtopic geweest.

[ Voor 31% gewijzigd door Edmin op 10-09-2011 23:00 ]

Verwijderd

hoop dat we snel benchmarks mogen zien van de nieuwe high end series.
Ik wil weer een keer over gaan op redeon want heb daar goede ervaringen mee.
Hopelijk blijven ze op de high end gebied nvidia voor met deze reeks want de prijs is
beter altijd en dan ok nog eens met betere prestaties, hebben wil is dat >:)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Inderdaad, dit gaat behoorlijk offtopic, terwijl we plenty of on-topic nieuws beschikbaar hebben:

'Topmodellen Radeon HD 7000-serie krijgen XDR2-geheugen'

Intressant, kan niet wachten tot we hier meer van horen!

8000mhz! Natuurlijk is dit een beetje een fictief getal maar de DataRate is er wel naar!!

Verwijderd

Ik vraag me af of dat voordeel zal geven tijdens het gamen?
Het zal iig nodig zijn voor het tegenovergestelde van cuda ofzo, voor de profesionele markt?

• Fid3lity
Vergelijk Thames XT eens met Cayman XT.

Nagenoeg zelfde specs, evenveel geheugen, Thames XT op 950MHz ipv 880MHz waarop Cayman XT zijn werk standaard deed en dan het verbruik terug weten te dringen naar 120W tov 250W? :o

• -The_Mask-
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:07:
Inderdaad, dit gaat behoorlijk offtopic, terwijl we plenty of on-topic nieuws beschikbaar hebben:

'Topmodellen Radeon HD 7000-serie krijgen XDR2-geheugen'

Intressant, kan niet wachten tot we hier meer van horen!

8000mhz! Natuurlijk is dit een beetje een fictief getal maar de DataRate is er wel naar!!
Dit is al gepost, en als T.net er ' voor en achter zet is het een gerucht en sowieso klopt het niet alles wat er staat. :>

AMD Nieuwsdiscussie

• Fid3lity
-The_Mask- schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:24:
[...]

Dit is al gepost, en als T.net er ' voor en achter zet is het een gerucht en sowieso klopt het niet alles wat er staat. :>
Zeg gewoon 'het is allemaal waar!! :D :D :D *O* *O* :9~ :9~ ' en laat iedereen hier even genieten *; Morgen staan we allemaal weer nuchter op ;)

* Fid3lity twijfelt straks wel tussen de HD7950 of de HD7970, hoopt dat er een leuke BIOS switch op zit :9~

[ Voor 13% gewijzigd door Fid3lity op 08-09-2011 20:34 ]

Pagina: 1 2 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.