Ik zie deze vraag hier en op ons forum een paar keer langskomen, dus ik zal er maar eens een antwoord op geven. Op dit moment zijn er twee GoTTF2-teams. GoT.love zit inderdaad vol, dus tenzij je een ongelofelijke pro medic bent die beter is dan de prutser die we nu hebben is er weinig kans dat je daar terecht kan

Het andere team heeft de belachelijke naam GoT
2, en waarschijnlijk zijn de leden van dat team bijzonder verbaasd dat ik ze noem als team. Maar goed, er is dus een tweede team dat niet bijster actief is maar waarvan de leden op sommige momenten besluiten om een teken van leven te tonen. Er zijn mogelijkheden om dat team wat leven in te blazen door er een paar leden aan toe te voegen, er zijn ook mogelijkheden om een volledig nieuw team te beginnen, en er zijn ook
mogelijkheden om een willekeurig ander team te joinen.
Alles kan, als je maar wil.
Dit is wel het moment waar ik een kritische kanttekening ga plaatsen: competitief TF2 vraagt wel wat van je. Even een paar willekeurige punten waar je aan moet denken:
-je moet geen prutser zijn: bovenaan het scorebord eindigen op een pub is geen enkele indicatie dat je daadwerkelijk iets kan. Ik eindig regelmatig bovenaan als ik iets als demo of heavy speel, maar ik kan echt helemaal niks. Maar goed, als je nu een prutser bent betekent dat niet dat je een prutser zal blijven. Het is vooral belangrijk dat je zelf een goed idee hebt wat je wel en niet kan, en je ego even thuis laat.
-het kost redelijk wat tijd en inzet: een team bestaat uit minimaal zes spelers, en om te spelen moet je allemaal tegelijk beschikbaar zijn. Je moet dus een team vinden waarvan iedereen op hetzelfde moment wel en niet beschikbaar is. Wil je op het laagste niveau niet alles verliezen, dan moet je toch wel een paar keer per week een match spelen, en dan nog duurt het een tijdje voordat je enig idee hebt waar je mee bezig bent.
-een nieuw team beginnen is lastig. Iemand moet in een team alles regelen, maar daarnaast moet een nieuw team ook alle tactieken leren en dergelijke. Een nieuw team beginnen met enkel nieuwe spelers is bij ons in het verleden niet zo succesvol gebleken. Een paar nieuwelingen inpassen is dan een stuk makkelijker.
Wat de laatste tijd wel gebeurd is dat een mentor een farm-team opzet. Zo iemand verzamelt dan een stel spelers waar hij potentie in ziet en gaat dan net zo lang op ze schelden tot het geen prutsers meer zijn.