[idle speculation mode]
Als je onze eigen "is het nog ver grote smurf?"-HL3 thread op Tweakers mag geloven zouden er op dit moment zo'n 50 man op HL3 zitten. Binnen Valve werken op dit moment nu zo'n 330-350 mensen. Dat is inclusief de hardware divisie. Daarbij moet ook nog vermeld worden dat er begin dit jaar 30 man (incl Jerri Elsworth*, toen head engineer voor de hardware divisie) vertrokken.
Laten we zeggen dat er nu nog zo'n 80 man bezig zijn met hardware projecten (steambox, controllers, biometrics, software support etc..). Dan heb je 250 man over. Trek daar serieuzere zaken als ICT infrastructuur, facilitair beheer, administratie&organisatie, support afdeling vanaf. Laten we zeggen dat er dan 200 man beschikbaar zijn voor projecten, beheer van bestaande games (TF2 heeft een team van nu maar zo'n 5-6 man, Dota2 zal er meer hebben), of maintenance/redesign van Steam zelf.
Dan is 50 man voor HL3 nog niet eens zo'n gekke schatting.
[/idle speculation mode]
TF2 vind ik zelf nog wel aardig. Hoewel ik geen uitgesproken fan ben van het circus/modeshow dat TF2 is geworden brengt het wel geld in laatje. Wat betekent dat de support voor TF2 voorlopig nog wel doorgaat. En je kan er een leuke hobby aan over houden als je bepaalde items wilt verzamelen.
Wel keur ik het gok element af dat er met crates in is geslopen.Vooral omdat TF2 ook wat onschuldiger lijkt voor ouders dus hun kinderen laten spelen zonder toezicht. "het zijn cartoons toch?". Ik heb al vaker verhalen gehoord van volwassenen die er honderden (duizenden!) dollars/euro's doorheen hebben gejaagd om een unusual te scoren. Kun je voorstellen wat er gebeurt als een kind toevallig pappie's en mammie's creditcard vindt.
* Het verbaast me hoe snel ze daarna
castAR van de grond heeft gekregen. Al had ik ook
niet anders moeten verwachten.
[
Voor 4% gewijzigd door
CapTVK op 08-12-2013 19:44
]