Het grote Renault topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 78.068 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Lekker hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 16:00

Wok

Dakloos...

18" begin ik niet aan, want dan schiet de leaseprijs gigantisch omhoog en daarmee riant buiten budget :P

Sari of GT-line wielen hebben mijn voorkeur, anders de accessoire-wielen 'Avanza' proberen los te peuteren. Ik wil er eigenlijk ook nog een set 16" staal bij zien te krijgen voor de winterbanden.

Normaliter voorziet het leasecontract in winterbanden op de bestaande velgen, maar daar heb ik geen trek in: geef mij liever een aparte set winterwielen (in dit geval dus 16" staal) en dan vrot ik ze er zelf wel onder. Ik heb er geen zin in om een maand van te voren al een afspraak te moeten maken om banden te laten wisselen als ik zelf in twintig minuten klaar kan zijn :F

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wok schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:04:
* Wok wordt volgend jaar waarschijnlijk ook Renaultrijder :)

*knip
Hoeveel verschillende auto's heb je nu niet gereden, en weet je het nu wel zeker of is het weer een opvlieging? :+

[ Voor 61% gewijzigd door Joopieboy op 22-10-2011 21:27 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn de wielen die er nu onder zitten niet mogelijk? Dat vind ik persoonlijk de mooiste. Overigens was de Megane ook voor mij een optie, alleen nooit gereden omdat er geen benzine is met 20% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Joopieboy schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:35:
[...]

Hoeveel verschillende auto's heb je nu niet gereden, en weet je het nu wel zeker of is het weer een opvlieging? :+
:+

Gereden so far:
- Alfa Giulietta 1.6 JTDm
- Ford Focus 1.6 TDCi
- Peugeot 508SW 1.6 e-HDi
- Volvo V50 D2 DrivE Limited Edition
- Toyota Auris Hybrid
- Hyundai i40 CW 1.6 CRDi
- Citroën C4 1.6 e-HDi EGS
- Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 EDC

Ik had en heb eigenlijk niks met Renault en in mijn hoofd ging de keuze eigenlijk alleen nog maar tussen i40 en de V50. Voor de gein de Mégane toch maar eens door de calculator van directlease.nl gehaald en toen bleek de Mégane toch wel _heel_ interessant te worden: de Mégane is de enige auto die met EN automaat EN bi-xenon EN navigatie EN schuifdak te leveren is binnen leasebudget. De Mégane rijdt niet schokkend veel anders dan de i40 of de V50 en de stoelen zijn heel behoorlijk.

Het is dan gewoon een kwestie van plussen en minnen: de V50 heeft met afstand de beste stoelen, maar de aandrijflijn overtuigt me niet. Bovendien is de optielijst beperkt: schuifdak en/of xenon niet leverbaar, maar leren bekleding en navi zijn dan wel weer standaard.

De i40 rijdt uitstekend en biedt verreweg de meeste ruimte voor het geld. Xenon is echter niet leverbaar op de Business Edition en met schuifdak valt de i40 buiten leasebudget.

De Mégane biedt me gewoon de meeste 'bang for buck' op dit moment. En die automaat is gewoon niet te versmaden _O_ Daar pakt de Mégane echt een hele grote voorsprong op de rest :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:17
Je hebt aardige research gedaan ja. Als stoelen heel belangrijk zijn; past een GT-Line dan wellicht nog binnen budget? Mits je niet meer postuur hebt dan 'heel smal'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De GT-line is alleen al vanwege normale tellers een must imho :)

[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 22-10-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

De GT-line valt inderdaad binnen budget, maar dan moet ik wel concessies doen t.a.v. de uitrusting en opties en dat wil ik niet ;) Ik moet dan namelijk kiezen tussen OF bi-xenon OF schuif-/kanteldak. Ik wil beide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

In de Espace die ik pas gekocht heb heeft de vorig eigenaar al een AUX ingang gemaakt.
Daar heb ik gister mijn Iphone op aangesloten en het werkt perfect.Kan volume betjes regelen vanuit het stuur.
Geluid is top, zonder enig storing.

Maar....ik zou het graag anders willen hebben.
Iphone aansluiten zoals nu het geval is,maar ik zou naast volume ook de bediening van de Ipod gedeelte er ook bij willen doen vanuit het stuur.Dus scrollen tussen mijn songs.

Zoals ik het nu heb moet ik de iphone steeds aan zetten, unlocken en dan op next drukken.
Vind het niet echt handig.Helemaal omdat alles in de Espace zo ver weg ligt :P

Daarnaast zou ik het helemaal top vinden als er op mn dashboard ook meer info zou staat dan alleen AUX.Misschien title of alleen een nr.

Heb even rondgekeken en zag tot dat Xcarlink iets had, maar kan niet achterhalen of deze ook informatie op mijn dashboard laat zien.

http://www.incarmusic.co....ptional-Bluetooth-Adaptor

En verder. IK ben even de auto aan het ondekken en zag dat ik aardig wat units rondom in de auto heb.
Alleen ik weet dus nog niet wat elke unit nou doet of voor is.

Dit is de lijst van wat er allemaal in zit (tot zover ik heb kunnen vinden)

Midden in het dashboard:
-Cabasse Auditroum
-TFT scherm
In rechter klep
-CD lader
Onder bestuurderstoel
-Unit met heel groot R4 er op
Links achter in de koffer ruimte
-Unit waar oa de AUX kabel uit komt.

Kan iemand mij vertellen wat elke unit is en doet?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Audio connection box doet in principe ook wat je wil en wordt door renault zelf aanbevolen/geleverd, alleen weet ik niet of die info doorgeeft, je kan in elk geval dan wel met de stuurbediening vorige/volgende kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Voor zover ik weet kan de ACB enkel track en cd nummer weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:08
El-Loco schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:11:
Ik wilde net zeggen, Bleu Extrême op een Bose is voorname vanwege de wielen geen gezicht. Sari's altijd doen, zeer knappe velg. Of eventueel 18" Kanjara als het lukt. :)
Lol..

die van mij komt met bleu extreme op bose velgen over een maand binnen ;)

Ik vind de combinatie alles meevallen :P

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
la_fusion schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:17:
Voor zover ik weet kan de ACB enkel track en cd nummer weergeven.
Oké, dat doet die dus wel. Dat er sowieso geen arties / titel in beeld komt wist ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb even gekeken die ABC unit is duurder dan een Xcarlink.Verder kan ik aan de Xcarlink ook nog een eeb BT module toevoegen om met de Iphone via de speakers in de auto te bellen.

Alleen nog even uitzoeken wat je op je dashboard te zien krijgt.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
In de tijd dat ik uitgezocht heb hoe en wat kwam het in de meeste gevallen er op neer dat het display het niet meer deed. Althans er kwam niets op te staan.

Ook is de ACB goedkoper te krijgen buiten de Nederlandse Renault om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ben er eentje tegen gekomen op Ebay voor € 129.
Xcarlink kan ik krijgen voor € 100 incl verzending.Denk dat ik toch voor de laatste optie ga ism BT module.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Dus,ik dacht laat ik mijn auto is door de wasstraat rijden.Volledig programma met onderkant wassen. Toen ik ging stofzuigen zie ik tot mijn verbazing en schrik dat er bij de bestuurder en bijrijder plek bij het midden console ter hoogte van de pedalen water naar binnen is gekomen. Verder heeft dee auto nu ook veel minder vermogen. En als ik nu toch door probeer te rijden geeft de auto aan dat er een probleem is met de inspuiting.Gaat om een 1.5 dci. Iemand ideeen wat er mis kan zijn behalve dat ie lek is. Ik gok een vochtige ecu en of lambdasonde?

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een dci heeft alvast geen lambda sonde :P

In elk geval nooit die onzinnge onder de auto programma's gebruiken, de onderkant van je auto mag zo vies zijn als je wil, die beschermlaag die aan de onderkant zit is dusdanig sterk dat je je daar echt niet druk om hoeft te maken.

In elk geval, je hebt zeer waarschijnlijk ergens water bij de electronica. Kan bij de sensor zijn v/h gaspedaal maar ook in de kabelboom of bij de ecu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
Aha, das bij benzine auto's dan :P

Anyway, lijkt me dat de auto niet hoort te lekken iig. zal dat zowiezo even laten nakijken.

Denk je dat die problemen zichzelf oplossen wanneer alles opdroogt? Kan ik morgen wel gewoon rijden?

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 12:29

Aight!

'A toy robot...'

Hier ook een Renault eigenaar, wel een ouwde uit '97 maar ach het ding is fijn!

Het is een 1.2 Clio, rijdt fantastisch, ook werkt de verwarming lekker snel en klein zuinig autotje. Prima voor mij.
Alleen heb ik laatst iets raars, als ik hem wil starten geef ik normaal altijd een beetje gas bij (oude auto's, zo is me dat geleerd). Nu pakt hij hem steeds moeilijk, het start geluid wordt steeds zwakker, hij start wel gewoon daar niet van. Maar ik gebruik hem soms drie dagen niet en dan hoor ik dat hij echt moeite heeft.

Probleempje van de accu lijkt me zo? Gelukkig is er volgende week een gratis accu check van de ANWB, dan ga ik dat maar eens even doen. Zal ook wel eens een foto posten, maar is niks spannends, zit vol met krassen en de bumper is in een verschillende kleur, maar ach ik zit toch binnen en geef niks om de buitenkant :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
seninha schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:56:
Ben er eentje tegen gekomen op Ebay voor € 129.
Xcarlink kan ik krijgen voor € 100 incl verzending.Denk dat ik toch voor de laatste optie ga ism BT module.
Laat even weten hoe het werkt en wat je nog allemaal voor informatie op je scherm hebt. Altijd interessant om andere opties te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
melcon schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:44:
Een dci heeft alvast geen lambda sonde :P

In elk geval nooit die onzinnge onder de auto programma's gebruiken, de onderkant van je auto mag zo vies zijn als je wil, die beschermlaag die aan de onderkant zit is dusdanig sterk dat je je daar echt niet druk om hoeft te maken.

In elk geval, je hebt zeer waarschijnlijk ergens water bij de electronica. Kan bij de sensor zijn v/h gaspedaal maar ook in de kabelboom of bij de ecu.
Klinkt inderdaad als de gaspedaal sensor....Irritant ding :X Die van mij heeft dat alleen in de lente..... 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
Ik heb de auto opengezet. motorkap en ramen open. En vanochtend met 90 heel rustig naar mijn werk gereden.

Maar het vermogen is helemaal weg :(

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Laat hem even uitlezen, dan zie je zo wat de storing is. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
Ja ga ik ook doen

edit net met een elm obd connector en torque op mijn tablet de foutcode uitgelezen : p2263 turbo of compressor fout.

Kan dat veroorzaakt worden door de noodloop of moet ik het probleem echt daar gaan zoeken?

[ Voor 86% gewijzigd door Kentsfield op 24-10-2011 12:29 ]

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
El-Loco schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:11:
Ik wilde net zeggen, Bleu Extrême op een Bose is voorname vanwege de wielen geen gezicht. Sari's altijd doen, zeer knappe velg. Of eventueel 18" Kanjara als het lukt. :)
Ik blijf verbolgen :P

Prachtig toch ?

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~marantos/IMG_1974a.JPG

Nog niet mijn wagen maar dit wordt zo te zien ongeveer mijn uitvoering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Kentsfield schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:08:
Ja ga ik ook doen

edit net met een elm obd connector en torque op mijn tablet de foutcode uitgelezen : p2263 turbo of compressor fout.

Kan dat veroorzaakt worden door de noodloop of moet ik het probleem echt daar gaan zoeken?
Turbodruk sensor of stekker / bekabeling daarvan nat geworden? Dan registreert de ecu geen turbodruk en gaat die in noodloop. Er wordt dan geen turbodruk opgebouwd ter bescherming, en ja, dat merk je gigantisch in het vermogen. Dan is het een atmosferische 1.5 diesel met lage compressie. Dan ben je langzamer als een AX 1.4D :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

@Korvaag:
Hmm... 't kan ermee door, maar heel warm word ik nog altijd niet van die wielen... :P Lakkleur is wel nice :9

[ Voor 4% gewijzigd door Wok op 25-10-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Nou als ik die wielen bekijk dan vind ik deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2DwdAUlYiuyiUL14RT4X9WJO/full.jpg

Toch wel echt vele malen beter! Die van hierboven vind ik net lijken op van die goedkope foute velgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37

timovd

Voorsprong door techniek

Die eerste velgjes zien er inderdaad nogal "after-markte" uit. Ik heb ze regelmatig in het echt gezien; ziet er leuk uit, maar het is het toch nét niet.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Eens :P Tegen de tijd dat er besteld mag worden maar eens uitvogelen of er iets te regelen is met de dealert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
melcon schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:14:
[...]

Turbodruk sensor of stekker / bekabeling daarvan nat geworden? Dan registreert de ecu geen turbodruk en gaat die in noodloop. Er wordt dan geen turbodruk opgebouwd ter bescherming, en ja, dat merk je gigantisch in het vermogen. Dan is het een atmosferische 1.5 diesel met lage compressie. Dan ben je langzamer als een AX 1.4D :o :P
Vandaag bij de garage geweest ze hebben de foutmelding verwijdert en daarna leek het verholpen. Maar helaas melding komt weer terug en de auto reageert nogsteeds laf op het gas. de turbo druk komt niet boven de 4 psi uit. Ben geirriteerd garage geeft aan pas volgende week tijd te hebben om naar de auto te kijken.

Oorzaak van het probleem was een verstopte parafan die is door het wassen volgelopen en zo is er water de motor ruimte en via die weg de kachel en mijn interieur in. Wordt een dure grap denk ik.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is heel vervelend en snap dat het frustatie oplevert. Maar dat kun je die garage ook niet aanrekenen natuurlijk, die hebben ook een planning, je bent niet de enige klant ;)

Het kan best prijzig worden maar dat hangt er gewoon vanaf hoe snel ze het gevonden hebben. Met dit soort dingen is dat een beetje gokken waar het aan ligt. Als de monteur gelijk goed gokt dan kan het in één uur klaar zijn en vallen de kosten wel mee. Maar als hij verder moet zoeken dan kunnen de kosten wel oplopen.

V.w.b. die velgen, ik vind die van de onderste ook een stuk beter als die bovenste. Die bovenste kunnen opzich wel maar alleen op een zwarte / donkergrijze auto, of juist een zilveren waarbij de velgen matchen met de kleur. Zo is het geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
Ben net een second opinion gaan halen bij de renault dealer. Toen ik er heen reed waren alle meldingen echter weg en had ik ook al mijn vermogen weer terug. Erg vreemd. wel de auto opnieuw uit laten lezen. Ze hebben wel de oude foutmeldingen kunnen vinden en de turbodruk sensor bekeken. Ze gaven aan dat hiermee geknoeit is. Ze hebben me aangeraden terug te komen als het probleem weer actueel is.

Wispelturig die renaults.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Franse auto's zijn de enige die zichzelf repareren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:28:
Helemaal mee eens :D

* KillaZ refereert naar zijn gaspedaal sensor

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

melcon schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:28:
Dat is nu de charme van die krengen.......

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31
Hehe, ach ja, zo had ik ook regelmatig op de snelweg een lekke band en 2 seconden later ineens niet meer :P

Vandaag zo'n 800km gereden met de Laguna van m'n pa. Wat een genot blijft dat toch. Het wordt echt eens tijd voor de nieuwe Laguna zodat de III ook lekker gaat kelderen :9

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

PauseBreak schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:53:
Het wordt echt eens tijd voor de nieuwe Laguna zodat de III ook lekker gaat kelderen :9
Dan mag je nog wel even geduld hebben, denk ik :P De huidige Laguna is 'pas' sinds 2007 op de markt, met vorig jaar een facelift. Het zal dus nog wel zo'n twee tot drie jaar duren voordat er een nieuwe Laguna op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Weet iemand hoe de deur contact maakt met bijvoorbeeld je interieurverlichting en de waarschuwing dat je lichten nog aanstaan? Bestuurdersdeur maakt denk ik geen contact meer aangezien ik de melding niet krijg en de verlichting niet aan blijft staan. De passagiersdeur doet dat wel.

Gaat om een Clio II 1.5 Dci uit 2002.

spoiler:
Die bijna op de nominatie stond om verkocht te worden....hehe

[ Voor 18% gewijzigd door KillaZ op 26-10-2011 09:25 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@KillaZ Ik begrijp je vraag niet helemaal. Er gaat een stekker naar het portier waar kabels doorheen gaan voor o.a. verlichting in portier, elek ramen/spiegels en je woofers.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik denk dat Killaz bedoeld dat wanneer hij zijn bestuurdersdeur open laat staan, de binnenverlichting niet aan blijft. Bij zijn passagiersdeur is dit wel het geval.

Mij lijkt dus dat de schakelaar die ziet of de deur open staat niet goed werkt.

Bij mijn Peugeot 205 was dit een pinnetje wat naar binnen werkt gedrukt, destijds heb ik dit pinnetje wat gesmeerd en het probleem was opgelost. Ik zou dus even kijken bij het deurscharnier of daar ook zoiets zit maar ik denk dat dit tegenwoordig met een bepaalde sensor opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Oh het is een stekker? Ik dacht een contactpunt o.i.d.

Mijn probleem is dus dat ik niet meer gewaarschuwd wordt dat mijn licht nog aanstaat als ik de deur open doe. Terwijl dit wel gebeurd als je de passagiersdeur open doet.

Even de stekker/bedrading checken dus.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Kan zijn dat het een microschakelaar is in de deur hendel, en anders gewoon een pinnetje. Ik denk dat het bij jou nog een pin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
KillaZ schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:39:
Oh het is een stekker? Ik dacht een contactpunt o.i.d.

Mijn probleem is dus dat ik niet meer gewaarschuwd wordt dat mijn licht nog aanstaat als ik de deur open doe. Terwijl dit wel gebeurd als je de passagiersdeur open doet.

Even de stekker/bedrading checken dus.
Geen stekker maar inderdaad een soort contactpunt. Een pinnetje dat naar binnen geduwd moet worden of een contactpunt wat 'aangeraakt' moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 18:03

RvL

melcon schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:01:
[...]
V.w.b. die velgen, ik vind die van de onderste ook een stuk beter als die bovenste. Die bovenste kunnen opzich wel maar alleen op een zwarte / donkergrijze auto, of juist een zilveren waarbij de velgen matchen met de kleur. Zo is het geen gezicht.
Inderdaad, in het zwart of Gris Cassiopée ('mijn' kleur) vind ik de velgen een heel stuk beter staan dan bij een blauwe.
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/myauto/480/75678-1.jpg

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wok schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:10:
[...]

Dan mag je nog wel even geduld hebben, denk ik :P De huidige Laguna is 'pas' sinds 2007 op de markt, met vorig jaar een facelift. Het zal dus nog wel zo'n twee tot drie jaar duren voordat er een nieuwe Laguna op de markt komt.
Ik weet het. Eeuwig zonde :+ Nou scheelt het wel dat een Laguna vanwege de slechte naam vaak wel iets goedkoper is dan soortgelijke auto's, maar het duurt alsnog wel even voordat ik er eentje zal kunnen rijden.
Eerst maar eens kijken naar een Vel Satis ondertussen. Wat een geniaal lelijke auto is dat toch :9

En v.w.b. die velgen: Ik ben het helemaal eens met bovenstaande poster dat die velgen een zwarte of grijzige kleur nodig hebben om echt tot hun recht te komen. Onder een auto met een kleur (blauw etc) staat het mijns inziens toch wel een beetje goedkoop.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteren mijn BMW ingeruild en een nieuwe Twingo meegenomen:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6097/6294114458_7701d21ce4_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Feli! Leuke Twingo, met velgen en alles? Staat wel beter als die standaard doppen. :P

Welke uitvoering is het precies? Dan voeg ik je toe aan de TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Twingo 1.2 16v Night&Day

Volgens kentekencheck zou deze zelfs sneller (lees: minder langzaam ;) ) accelereren naar de 100 dan de 316i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerblub
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 14:44
Iemand ervaring met een Clio RS bj: 2001-2003?
hoe houd deze auto zich met onderhoud en elektrisch bij de 150 tot 200K kilometers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
alle info op een rijtje:

http://www.clubrenaultsportives.nl/smf/index.php?topic=25.0

(wel even registreren).

Samengevat, met goed onderhoud zijn ze gewoon betrouwbaar met weinig zwakke punten.
Er rijden er ook al zat rond met meer dan 2 ton op de teller die alleen regulier onderhoud gezien hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door melcon op 31-10-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
We hadden het hier toch een tijdje terug over wanneer ESP verplicht zou zijn? Dat is dus vanaf morgen :P

http://www.autoweek.nl/au...sp-vanaf-morgen-verplicht

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 20:29
PauseBreak schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:31:
We hadden het hier toch een tijdje terug over wanneer ESP verplicht zou zijn? Dat is dus vanaf morgen :P

http://www.autoweek.nl/au...sp-vanaf-morgen-verplicht
Wat een raar plaatje, ik vind het niet gek dat die spookrijder moet uitwijken...

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat ik dan weer niet snap is dat hij na het uitwijken alsnog blijft spookrijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39

RayNbow

Kirika <3

Het is een Brits plaatje. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

You're kiddin'! ;)
Stuur zit ook aan de "verkeerde" kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
hele plaatje is gewoon fout :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik vind het ook wel een raar plaatje. Als het goed is, is je geleerd dat je met panne niet op de weg moet blijven staan :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Inmiddels weet ik wat de distributieriem etc vervangen kost bij de Renault dealer voor een Clio 1.6 16V met airco: € 624,63 incl btw en montage (incl 1 jaar garantie op Renault onderdelen)

Hierbij worden dus alle onderdelen die eraan hangen(rollen, riemen, waterpomp) vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
ChrisW schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 08:55:
Twingo 1.2 16v Night&Day

Volgens kentekencheck zou deze zelfs sneller (lees: minder langzaam ;) ) accelereren naar de 100 dan de 316i :)
Ik heb je toegevoegd aan de TS. :) En een 316i is niet de meest snelle auto nee haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@fusion, valt nog mee voor een dealer prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
melcon schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:22:
@fusion, valt nog mee voor een dealer prijs!
Dat klopt! Zou 4 uur moeten duren bij de dealer.

Nu denk ik niet dat ik het bij de dealer laat doen, een kameraad van mij is immers automonteur en ik ga er toch wel van uit dat hij ook wel de riemen etc op een goede manier kan vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 13-09 10:04
Eind september een Megane uit 2003 gekocht (type 2).
Bevalt heel erg goed enzo! Foto's moeten nog gemaakt worden ;)

Erger me echter dood aan 1 ding, er is bij de aflevering een nieuwe mattenset ingekomen. Helemaal mooi enzo. Helaas liggen ze zo goed als los op de vloer waardoor ze om de haverklap onder de pedalen terecht komen.

Op de matten zitten 2 hele kleine strookjes klitteband, deze zou de boel op z'n plek moeten houden. Niet dus.

Gisteren bij een autozaak geweest, enige oplossing die ze konden bieden was een andere mattenset met een bevestigingssysteem. Dit systeem zou je dan in de vloer kunnen draaien, op de mat zit dan iets wat daar inhaakt.

Ik heb liever de originele Renault matten erin liggen, weet iemand of er iets is wat mijn matten gewoon goed op zn plek houd? (ik ga geen popnagels/schroeven in de bodem schroeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Als dat inhaken 2 pinnen zijn, leave it.

Ik heb een mattenset op maat van een site, prima kwaliteit verder, maar echt een drama mbt bevestigen.

2 losse delen, bovenste stuk gaat op de boven kant van de mat, onderste deel "steek" je in je vloer en komt door het gat in de mat boven de mat uit. Vervolgens schroef je het bovenste deel vast en zit je mat vast.

Denk je....ding komt elke keer los ;(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Zo'n systeem heeft mijn Clio ook en die blijven gewoon altijd zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

KillaZ schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:28:
Als dat inhaken 2 pinnen zijn, leave it.

Ik heb een mattenset op maat van een site, prima kwaliteit verder, maar echt een drama mbt bevestigen.

2 losse delen, bovenste stuk gaat op de boven kant van de mat, onderste deel "steek" je in je vloer en komt door het gat in de mat boven de mat uit. Vervolgens schroef je het bovenste deel vast en zit je mat vast.

Denk je....ding komt elke keer los ;(
Dat ding gaat ook telkens los in mijn Megane, ik zit er aan te denken om een keer nieuwe nopjes te kopen voor de bovenkant, maar geen flauw idee waar ik die vandaan zou moeten halen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hooglander1 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:40:
[...]

Dat ding gaat ook telkens los in mijn Megane, ik zit er aan te denken om een keer nieuwe nopjes te kopen voor de bovenkant, maar geen flauw idee waar ik die vandaan zou moeten halen.
Zo zit ik dus ook, en meer klittenband zou ook wel kunnen. Maar dat plakt weer niet zo goed op de vloer/mat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Wat doen jullie er dan toch mee dat ze steeds los schieten.. ik heb er absoluut geen probleem mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
la_fusion schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:05:
Wat doen jullie er dan toch mee dat ze steeds los schieten.. ik heb er absoluut geen probleem mee!
Hm het was al zo nadat ik de auto een week had. Niks geks mee gedaan!
Moet wel zeggen dat de mat vooral verschoven is als mijn vriendin heeft gereden... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
la_fusion schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:05:
Combo grote voeten en een subtiele hak onder mijn leren schoenen? 8)7
Ik heb echt geen idee, maar het is wel fucking irritant.

Van het weekend maar even kijken voor de winterbanden, hoor ook een vreemd geluid linksachter, lijkt er op dat de lager naar zijn grootje gaat. Precies 3 maanden nadat rechtsachter is gedaan :+

Lagers "pers" je er in toch? Lijkt mij niet dat Haynes dat in zijn boek heeft staan.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hmm gisteren in de vlugheid linksachter even gecheckt en daar zit totaal geen speling op.

Zou dus ook linksvoor kunnen zijn, het rare is dat het nu een soort bonkend geluid is, wat je het beste rechtuit hoort (geen homokineten dus). Alleen lees ik overal dat een bonkend geluid niet met de wiellagers te maken hebt.

Het lijkt net alsof het wiel "klappert", maar ik heb geen trillend stuur, de Clio trekt niet naar een kant.

Zondag even winterbanden er onder doen, kijken of ik een wiel vind met veel speling.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zoek even een parkeer terreintje op, maak even linksom en rechtsom een paar rondjes, hoor je het gebonk dan ook? zo ja -> homokineet zo nee -> motorsteun of baksteun met enige zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:46:
Zoek even een parkeer terreintje op, maak even linksom en rechtsom een paar rondjes, hoor je het gebonk dan ook? zo ja -> homokineet zo nee -> motorsteun of baksteun met enige zekerheid...
Homokineet kan dus ook met rechtdoorrijden bonken?
En doel je dan op de onderste motorsteun? Deze is namelijk vrij eenvoudig zelf te doen zie ik.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja dat kan, maar gezien je het achteruit ook hebt denk ik eerder een motorsteun en dan inderdaad de onderste (het hondenbotje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Sinds een tijdje heb ik startproblemen (zowel warm als koud) met mijn 1.5 dci. Als ik wil starten trilt het motorblok als een gek en hij wil niet starten. Bij het uitlezen krijg ik foutmelding P0340; defecte CMP sensor. Deze sensor registreert volgens mij de positie van je nokkenas (camshaft).
Kan ik deze gemakkelijk vervangen bij een zelfontbrandingsmotor? Maar vooral waar kan ik deze sensor vinden? Negen van de tien keer start de motor gewoon goed en loopt het blok ook soepel.
(Het gaat dus om een 4 cilinder diesel met 8 kleppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
@KillaZ probeer eens de auto op de handrem te zetten en dan even testen voor of achteruit 'door' de handrem proberen op te trekken. Als iemand dan bij de motor kijkt of hij het ineens ziet schokken dan weet je ook zeker dat het de motorsteun is. Dit heb ik vorig jaar ook eens gehad.

@timovd helaas kan ik je er niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wellicht dat je hier iets aan hebt:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=900052#p900052

Als ik dat zo lees moet het relatief eenvoudig zijn om te vervangen. De bedrading moet je sowieso vrij simpel kunnen controleren. Waar die sensor zit weet ik niet, maar ga er vanuit dat het niet de handigste plek is :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:22

Sargan

Filmfreak...

Ik heb een vraagje over metalen velgen voor de Renault:
Ik heb een Renault Scenic uit juni 2003, 1.6 16V

Nu wil ik winterbanden met stalen velgen (4 gaats) bestellen en krijg ik de volgende keuze:
JM 1598ccm 77kW 07.2003-06.2009
83kW
82kW

Ik weet dus niet welke ik moet hebben, de 77, 83 of 82kW?
Waar kan ik dit vinden? Op mijn kentekenbewijzen kan ik niks vinden.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@PauseBreak, thanks. Lijkt er op dat ik het inderdaad zelf kan vervangen. Het gaat hier wel om een benzinemotor (lpg). Ik neem aan dat de nokassen het zelfde werken.
Heeft iemand een artikelnummer?

Edit:@Sargan, check RDW even. Maakt overigens niet heel veel uit. Als er verschillende resultaten zijn, zal dit alleen op maximale snelheid van de band zijn. T is bijvoorbeeld maximaal 190km/uur, U, max. 200 en H max 210.

[ Voor 36% gewijzigd door timovd op 07-11-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Sargan schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:31:
Ik heb een vraagje over metalen velgen voor de Renault:
Ik heb een Renault Scenic uit juni 2003, 1.6 16V

Nu wil ik winterbanden met stalen velgen (4 gaats) bestellen en krijg ik de volgende keuze:
JM 1598ccm 77kW 07.2003-06.2009
83kW
82kW

Ik weet dus niet welke ik moet hebben, de 77, 83 of 82kW?
Waar kan ik dit vinden? Op mijn kentekenbewijzen kan ik niks vinden.
http://www.vwe.nl/Dienste...ninformatie-opvragen.aspx

In het tabblad eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Dank!
Op het kentekenbewijs staat dus ook 79 kW, ik wist niet dat het voor het vermogen stond.
Maar ik heb dus alleen de keus in de velgen in 77, 82 of 83 kW.
Kan ik dan bijvoorbeeld toch de 77kW pakken of moet het echt 79kW zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat hangt er vanaf of dat andere maat wielen zijn.

Maar als je goed op had gelet, had je ook gemerkt dat de selectie die je maakte vanaf juli is en jouw auto is van juni 2003. Dus je moet ergens anders al wat anders aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Pfff idd zeg, stom.
Ik was aan het kijken via autobandenmarkt.nl en dat waren de enige keuzes voor mijn type Renault, dan zullen ze de andere wel niet meer hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je moet ff kijken onder Scenic 1.6

Daar staan je opties wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Ja ok, maar ik heb 1.6 16V, of s dit iets wat niet echt uitmaakt in de keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De 1.6 is in Nederland alleen geleverd als 16V. Welke banden je eronder legt maakt niet heel veel uit, zo lang ze maar passen ;)

@timovd:
Bij een LPG-motor zit die sensor als het goed is gewoon op de normale plek en werken nokkenassen inderdaad hetzelfde als bij een benzinemotor.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Het gaat mij om het verschil tussen (mijn) diesel en een benzine/lpg. Binnenkort maar even onder de motorkap kijken waar de sensor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Voor het probleem zal dat niet veel uitmaken. Oplossing is in beide gevallen hetzelfde.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Sargan, maakt geen hol uit, als je nu 15" hebt neem je gewoon 15" staal, ET waarde / J waarde etc. is voor alle motoren (behalve 2.0T) hetzelfde in 15" (waar de meeste standaard op staan van dat bouwjaar).

Nokkenas werking van een 1.6 16v is anders als van een 1.5 dci, tenzij zijn het er 2 ipv 1 en zit er bij de benzine nokkenasverstelling op (Variabele kleptiming).

Nou maakt dat verder niet uit voor die sensor, die kun je gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
Hallo,

Mag ik me ook aan sluiten als lid?
Ik rij renault megane coupe 1 phase 1 2.0.

Gr

Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/317705_169790143114324_100002500173711_303981_45987513_n.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Xanquezer op 08-11-2011 11:06 ]

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Heb je een foto van die Megange? Dat is wel een bijzonder model :9

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
astu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nette bak hoor, maar zo te zien niet geheel standaard meer. Wat heb je er allemaal aan gedaan behalve de angel eye koplampen?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
Och... daar worden de meeste mensen niet vrolijk van :P

Gehele nieuw uitlaat systeem (race kat etc..)
inlaat spruitstuk gemod + andere cold air intake ram luchtfilter

RGB led strip (waterproof) onder de auto
gehele audio aangepast (naar een dikke 7000 watt! :) )

Biosscoop ingebouwd (2 beeldschermpjes in de zonnekleppen) en dvd speler

intreur zwart gespoten...

en zo nog heeeel veeel dingen.

Foto`s zijn te vinden op mijn project pagina: Renault megane club (is nog niet echt up to date)

Dit bericht voor RTC?

[ Voor 37% gewijzigd door Xanquezer op 01-12-2011 16:13 . Reden: laatste zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zwaardere injectoren maar geen remap? Wat is het nut daarvan :? 8)7
Btw, welke injectoren mogen dat zijn? Van 16V past sowieso niet, van de V6 ook niet en van 21 Turbo ook niet.

[ Voor 44% gewijzigd door melcon op 08-11-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
melcon schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:15:
Zwaardere injectoren maar geen remap? Wat is het nut daarvan :? 8)7
Tuurlijk remap!

Ik ga niet mn wc rol vol op typen... :P

haha.

Mn compressie verhouding is ook veranderd waardoor ik wat pk`tjes meer krijg :)
Netzoals de nieuwe ECU / Boordcomputer.

Ik zit alleen nog met 1 nadeel... mn airbag lampje blijft branden :( :'(

Maar de fix ik nog wel ff :)
melcon schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:15:
Btw, welke injectoren mogen dat zijn? Van 16V past sowieso niet, van de V6 ook niet en van 21 Turbo ook niet.
Van een ford (usa) waren die, standaard 250 CC en nu zijn ze iets van 350 CC.
Athans dat was volgens de garage zo (zo ver ligt mijn kennis ook niet)

---

Mn wagen is nog een Cip (car in progress) (geen case in..)

[ Voor 32% gewijzigd door Xanquezer op 08-11-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Woei.. Afspraak met dealer gemaakt. Volgende week m'n nieuwe megane estate ophalen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
Korvaag schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:24:
Woei.. Afspraak met dealer gemaakt. Volgende week m'n nieuwe megane estate ophalen !!!
Oeh!

Vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
@Xanquezer:
Ik vind 't leuke veranderingen, maar wat heb je nou echt aan 7000W RMS aan muziekinstallatie in die auto? Dat is volgens mij zelfs meer waard dan de auto an sich :D
Verder schreeuwt dit alles om een rollenbankuitdraai, ik ben wel benieuwd wat die 2.0 van je nu doet met al die veranderingen :P

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.