Het grote Renault topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 78.067 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:17
6000 voor de Megane.
6500 rijklaar
1200 gaat eraf aan korting/inruil. Dat is netjes aangezien je Astra misschien 200 waard is. En een Dynamique Luxe op (waarschijnlijk) 17" Nervasport-velgen is gewoon dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
El-Loco schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:09:
6000 voor de Megane.
6500 rijklaar
1200 gaat eraf aan korting/inruil. Dat is netjes aangezien je Astra misschien 200 waard is. En een Dynamique Luxe op (waarschijnlijk) 17" Nervasport-velgen is gewoon dik.
Ik kom ipv 6000 dus 5900 als gemiddeld tegen. Weet ff niet t merk van de velgen.
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of06/s030/of06_0008018130.jpg

Zit trouwens ook een klein spoilertje op, vind ik ook erg vet bij die toch al aparte achterkant.
En nou is die 1245 in totaal eraf niet helemaal aan de Astra te danken, kan me namelijk niet voorstellen dat dat brik nog zoveel waard is. Eind oktober 2008 kochten we m voor 1250 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31
Ik moet eerlijk bekennen dat ik €5.300,- een prima prijs vind. Vergeet niet dat het een Dynamique Luxe is, en die dus behoorlijk aangekleed is. Daarbij heeft deze óók 17" LM velgen die niet standaard waren. Natuurlijk is €5.300,- ook weer niet de beste prijs, maar daarvoor kun je een tegenbod doen (je zou ook zonder inruil kunnen kijken wat er dan mogelijk is).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
PauseBreak schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:27:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik €5.300,- een prima prijs vind. Vergeet niet dat het een Dynamique Luxe is, en die dus behoorlijk aangekleed is. Daarbij heeft deze óók 17" LM velgen die niet standaard waren. Natuurlijk is €5.300,- ook weer niet de beste prijs, maar daarvoor kun je een tegenbod doen (je zou ook zonder inruil kunnen kijken wat er dan mogelijk is).
Als ik zo eens zoek op gaspedaal.nl kom ik er eigenlijk maar weinig tegen in deze uitvoering en met LM velgen.
Zonder in ruilen kan, maar dan zitten we met de Astra die we liever kwijt dan rijk zijn momenteel. En ik vraag me af of we dan per saldo op hetzelfde bedrag uitkomen.

Daarnaast, lagere km stand...zou in kunnen houden dat dist. riem bijna aan de beurt is...aan deze is het nodige onderhoud al op uitgevoerd. Alleen olie/olie filters moeten nog.

Edit: wat zou trouwens wel de beste prijs zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Filters kun je zelf ook wel doen, is niet zoveel werk. Wat ik bedoel is dat je ook de Opel zélf naar de sloop (of een handelaar) kunt rijden. Over het algemeen heb je een betere onderhandelingspositie wanneer je geen inruil hebt.
Bovendien zal de dealer jouw Opel direct doorstoten naar een handelaar, of misschien ook wel de sloop als hij geen handelaar vindt die zijn kosten dekt met zijn bod. Zo realistisch moet je ook zijn, en dan is het mijns inziens beter om dan zelf maar even naar de sloop te rijden (met een zo leeg mogelijke tank), oud ijzer prijs te pakken, vrijwaring in de pocket en weer verder met je nieuwe auto.

Edit: De beste prijs is de prijs waarvan jij vindt dat die auto het waard is ;) Als ik je posts zo lees, heb je dat in ieder geval nog niet bereikt.

[ Voor 10% gewijzigd door PauseBreak op 20-09-2011 22:47 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
PauseBreak schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:40:
Filters kun je zelf ook wel doen, is niet zoveel werk. Wat ik bedoel is dat je ook de Opel zélf naar de sloop (of een handelaar) kunt rijden. Over het algemeen heb je een betere onderhandelingspositie wanneer je geen inruil hebt.
Bovendien zal de dealer jouw Opel direct doorstoten naar een handelaar, of misschien ook wel de sloop als hij geen handelaar vindt die zijn kosten dekt met zijn bod. Zo realistisch moet je ook zijn, en dan is het mijns inziens beter om dan zelf maar even naar de sloop te rijden (met een zo leeg mogelijke tank), oud ijzer prijs te pakken, vrijwaring in de pocket en weer verder met je nieuwe auto.
Nou ja, de verkoper vroeg zelf wat we met de Astra willen doen. En heel eerlijk gezegd hadden wij een bedrag van rond de 250 in het hoofd. En zijn we tevreden met de 5300, vroeg me vooral af of we geen 1000 teveel betalen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nee, lager dan €5.000 denk ik niet dat je gaat komen en zelfs als je daar zit dan heb je al vrij hard moeten onderhandelen. Ik denk niet dat dat realistisch is als dit je eerste keer is dat je een auto koopt voor een dergelijk bedrag. Bovendien betaalt het zich vaak ook wel uit om het niet tot het uiterste uit te onderhandelen op het moment dat jij voor een klein lullig iets komt (slot van je achterklep die niet meer werkt, ik noem maar iets). Als je het uitonderhandelt, zal de dealer toch minder genegen zijn om dat gewoon maar "even tussendoor" te doen, dan wanneer je hem ook wat marge laat - althans, dat is mijn ervaring.

Nee, merp!

• agoNITE
PauseBreak schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:57:
Nee, lager dan €5.000 denk ik niet dat je gaat komen en zelfs als je daar zit dan heb je al vrij hard moeten onderhandelen. Ik denk niet dat dat realistisch is als dit je eerste keer is dat je een auto koopt voor een dergelijk bedrag. Bovendien betaalt het zich vaak ook wel uit om het niet tot het uiterste uit te onderhandelen op het moment dat jij voor een klein lullig iets komt (slot van je achterklep die niet meer werkt, ik noem maar iets). Als je het uitonderhandelt, zal de dealer toch minder genegen zijn om dat gewoon maar "even tussendoor" te doen, dan wanneer je hem ook wat marge laat - althans, dat is mijn ervaring.
Heb je ook een punt. En omdat ik al aangaf dat we 5300 geen verkeerde prijs vinden en daarbij meteen (zonder gedoe) van de Opel Astra afzijn. Onderhandelen ben ik geen held in..misschien gebrek aan ervaring, maar ik vind het vaak ook niet nodig. Of iets moet echt heel erg overprized zijn.

1 dingetje nog, bij de proefrit viel me op dat de knop van de versnellingsbak eigenlijk wat optische slijtage heeft. Stel ze hebben zelf niks op voorraad ofzo, hoe moeilijk is dit om evt. zelf te vervangen?
Of misschien nog handiger, ik vraag ze er 1 te bestellen en kom er later evt. nog voor terug..

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Voor die prijs mogen ze het zelf vervangen :) dat kun je gewoon vragen.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan ook akkoord gaan met het voorstel met onder voorbehoud dat ze dat en de oliewissel voor je fixen. Dan blijft de prijs hetzelfde en ben jij zeker van wat kleine dingetjes die je graag gedaan wilde hebben, gewoon ff goed kijken en navragen of er nog meer dingen zijn in klein onderhoud die je nog gedaan wilde hebben. Zijn de matjes nog oké enzo, dat soort grut.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• PauseBreak
Precies, je kunt ook gewoon het voorstel doen dat je akkoord gaat met €5300, maar dan wel dat de olie en alle filters worden vervangen, net als die pookknop. Dat moet voor dat bedrag zeker nog wel kunnen.

Nee, merp!

• agoNITE
Net contact gehad. Olie/filters zouden sowieso gebeuren. Pookknop wordt vervangen en een nieuwe mattenset.

Vanmiddag nog weer heen om eea te bespreken. Vrijdag kunnen we hem komen ophalen.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Al had ik nou 10K liggen..... :(

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mklehlt2hime

Wist niet dat deze dieselbommetjes er waren bij Renault!

K to the KillaZ

• melcon
In 1e instantie zijn die hier ook niet verkocht maar vkv heeft er 10 naar NL gehaald.
Bijzonder lage prijs btw, tijd om de laguna in te ruilen :9

Groot pluspunt is een distributieketting, dus die giga kosten voor de riem heb je niet elke 5 jaar!

@agonite, gefeliciteerd, vrijdag foto's?

• KillaZ
Ga eens bellen, proefritje maken en kijken wat het prijsje wordt :P

Vertrouw het niet dat hij maar 10k is.....die dingen waren 35K nieuw 4 jaar geleden.

[ Voor 15% gewijzigd door KillaZ op 21-09-2011 11:47 ]

K to the KillaZ

• melcon
Die prijs is een beetje dubieus, maar op kenteken is het ook een 175 en geen omgebouwde 1.9 dci.

• PauseBreak
Outlet auto, dus zal 'm wel niet verkocht krijgen ofzo :P
Overigens zie je dat soort dumpprijzen wel vaker. Zoek maar eens op Laguna Coupé's met de V6 (zowel benzine als dCi), die dingen zijn ook relatief gezien niks meer waard als je kijkt naar de nieuwprijzen van destijds.

Nee, merp!

• KillaZ
Ik mag niet een V6 kiezen van melcon, die schijnt slechter te zijn (van Izusu o.i.d.) dan de 2.2 Dci en de 2.0 Dci :+

K to the KillaZ

• PauseBreak
Hangt van het bouwjaar af, maar ik denk dat de Renault-Nissan V6 dCi's buiten je budget vallen. Die worden iirc pas vanaf vorig jaar ook daadwerkelijk geleverd. Daarvoor waren het inderdaad blokken die werden ingekocht bij Isuzu en niet echt geweldig waren :P
Geldt overigens alleen voor de dCi's, de 3.5 V6 benzine is een 'gewoon' Renault-Nissan blok. (Die ze wat mij betreft wel eens zouden mogen updaten, want 240pk uit 3500+cc's is echt niet je van het :+ )

Nee, merp!

• agoNITE
melcon schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:37:
@agonite, gefeliciteerd, vrijdag foto's?
Misschien, ff goede camera/locatie regelen :p

• melcon
@killaz, klopt maar dat geld niet voor de laguna coupe, daar is het wel de nieuwe zoals pausebreak al aangeeft 8)

Je kan ze eenvoudig onderscheiden, isuzu rommel = 190 pk, de renault dci V6 is 245 pk :)

Die 3.5 V6 is gewoon teruggeschroefd btw, zelfde blok als in de 350Z, dus kan eventueel ook 320 pk leveren ;)

• PauseBreak
Was het niet zo dat er een paar redelijk cruciale dingen niet hetzelfde waren? Kleppen en dergelijke? Naast dat ik het me niet kan voorstellen dat ze zo'n dure motor zouden terugschroeven zonder veranderingen, lijkt het me ook niet wenselijk uit economisch oogpunt :P

Nee, merp!

• melcon
Er zitten (hele) tamme nokkenassen in, dus veel minder topvermogen maar wel veel soepeler+zuiniger en dat hoort bij de auto's waar die inzit. Voor de rest hetzelfde, dus als je de nokkenassen omruilt en de mapping aanpast ben je er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, een wat rustigere/soepelere loop is altijd fijn als je een GT op de markt zet, maar dan nog is 240pk niet heel geweldig uit een 3,5 liter grote V6. Dat doen andere fabrikanten toch wel wat beter, maar goed, voor Renault is het toch maar een uitvoering die in de marge staat t.o.v. de 2.0T e.d.
Ik ben wel benieuwd hoe de Laguna IV er uit gaat zien en vooral of ook daar weer een Coupé van komt, want die Coupé is echt duidelijk het mooiste model van de huidige Laguna-lineup imo.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Afgelopen zaterdag de dci een update gekregen.....nu 109.6 wpk en dikke 10 nm erbij.
Zit nu net even boven de waardes die de bak aankan, hij stond verder maar dan komen er meldingen van storing.

Auto trekt nu voor een 1461 cc in 5 en 6 lekker door.......zelfs in 6 op 130 is de versnelling voelbaar aanwezig.

Fastchip heeft weer vakwerk op maat geleverd.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Flame17 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:58:
Afgelopen zaterdag de dci een update gekregen.....nu 109.6 wpk en dikke 10 nm erbij.Zit nu net even boven de waardes die de bak aankan, hij stond verder maar dan komen er meldingen van storing.

Auto trekt nu voor een 1461 cc in 5 en 6 lekker door.......zelfs in 6 op 130 is de versnelling voelbaar aanwezig.

Fastchip heeft weer vakwerk op maat geleverd.
die 10 nm is denk ik iets meer? :o :+

[ Voor 86% gewijzigd door KillaZ op 23-09-2011 16:40 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

KillaZ schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:40:
[...]

die 10 nm is denk ik iets meer? :o :+
Jij weet meer?...........
Om precies te zijn:

update van eerdere program

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/1278/img0002jg.jpg

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

• melcon
Powerband is ook iets breder geworden (max. vermogen bij iets hoger toerental, max. koppel is weliswaar ook iets verplaatst naar boven maar wat minder). Ziet er goed uit :)

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

melcon schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:29:
Powerband is ook iets breder geworden (max. vermogen bij iets hoger toerental, max. koppel is weliswaar ook iets verplaatst naar boven maar wat minder). Ziet er goed uit :)
150km/u zit je zo op, tevens is er volgens Fastchip nog wel wat te halen als alles zichtbaar wordt voor hem.
Alleen kost dat tijd en dus geld.
Maar ben nu tevreden en zit op het randje van wat de bak aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Met de bak moet je inderdaad ook oppassen, het is een hoop extra wat je er opzet.
Die van mij gaat sinds het chippen in één ruk door naar topsnelheid (+/- 200), voor het chippen was het vanaf 170 echt kruipen dus het maakt echt serieus verschil zo'n ander stukje software :)

[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 25-09-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

melcon schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:50:
Met de bak moet je inderdaad ook oppassen, het is een hoop extra wat je er opzet.
Die van mij gaat sinds het chippen in één ruk door naar topsnelheid (+/- 200), voor het chippen was het vanaf 170 echt kruipen dus het maakt echt serieus verschil zo'n ander stukje software :)
Het voorzichtig zijn met de max kan je gerust aan Henk overlaten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19
Bah.. afgelopen week even gebeld. Mijn Megane wordt eind November geleverd... dus met op kenteken zetten wordt dat dus januari ivm de leasemaatschappijen.

*grom*

En mijn huidige auto gaat as donderdag terug vanwege kilometers.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dus je moet in een overgangsbarrel tot aan januari rijden dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19
That is correct :P Gelukkig krijgt een collega nu een nieuwe wagen en kan ik tijdelijk in zijn oude electrische tandenborstel rijden (zelfde civic hybrid als ik had), alleen dat is maar een tijdelijke oplossing. Zijn contract loopt nog een aantal weken.

Daarna zal het wel een overgangsbarrel worden, maar ik ga niet akkoord met iets kleins. Ik ben 1.91m met lange benen voor mijn lichaamslengte dus een klein wagentje zit ik met het stuur tussen m'n knieen :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier inmiddels al sinds november vorig jaar in het bezit van een Renault Megane 1.5 dci edc GT-line.

Staat nu 43000 kilometer op. Algemene indruk van de auto is nog redelijk. Het is even afwachten hoe het verder verloopt.

De volgende punten hebben wij als negatief ervaren:

*) Piepende remmen (is blijkbaar niks tegen te doen, remsysteem & schijven meerdere malen schoon gemaakt en uit elkaar gehad bij de dealer)
*) Storing in het remsysteem. Auto is hier inmiddels al 5 x voor bij de dealer geweest. (Zijn diverse onderdelen vervangen en hopelijk blijft het nu allemaal storingsvrij)
*) Storing in de EDC, Auto ging niet meer in z'n D of R dus moest weggesleept worden.

Nu heb ik gisteren de navigatie eens geupdate en nu blijkt dat mijn adresboek leeg is...
Nou heb ik uiteraard wel een backup gemaakt alleen zit ik nu nog op mijn werk en kan ik die nog niet terug zetten.

Iemand enig idee of het adresboek hier nog op staat (in de backup dus) of gaat het echt al die adressen weer opnieuw invoeren worden via het navigatie systeem ?

Tevens, Is er nog een tip om dit bij de eerstvolgende kaart update te voorkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Als het systeem nog steeds hetzelfde werkt als in de Laguna II dan ben je die adressen gewoon kwijt. Je zou theoretisch gezien via bluetooth die backuplijst er weer in moeten kunnen zetten, maar dat is mij nooit gelukt. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik daar ook nooit heel veel moeite voor heb willen doen, want ik gebruikte die functie eigenlijk nooit.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Adresboek, waar heb je dat voor nodig?.........zit toch wel in je mobiel ofzo....... :P

En de weg weet je nu toch wel na één jaar bezoeken?... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flame17 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:19:
Adresboek, waar heb je dat voor nodig?.........zit toch wel in je mobiel ofzo....... :P

En de weg weet je nu toch wel na één jaar bezoeken?... ;)
Bedoel dus de straatnamen/coördinaten ;)

En de weg is inderdaad wel te vinden, Alleen voor sommige punten in het buitenland is het wel eens makkelijk (kom er vrij geregeld voor m'n werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:20:
[...]

Bedoel dus de straatnamen/coördinaten ;)

En de weg is inderdaad wel te vinden, Alleen voor sommige punten in het buitenland is het wel eens makkelijk (kom er vrij geregeld voor m'n werk)
Staat het niet ook gewoon in je gebruikershandleiding? :9

Hoe bevalt de Mégane trouwens afgezien van die problemen? Rijdt 't een beetje fijn?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:24:
[...]

Staat het niet ook gewoon in je gebruikershandleiding? :9

Hoe bevalt de Mégane trouwens afgezien van die problemen? Rijdt 't een beetje fijn?
Ja hoor, buiten de problemen die ik gehad heb nog steeds tevreden.
Kwaliteit van de auto is naar mijn mening nog steeds goed.
Grootste pluspunt toen ik hem kocht was de prijs/kwaliteits verhouding (en de opties die er bij zaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Piepende remmen komt door de remblokken en dat is maar net waar renault op dat moment groot ingekocht heeft. Meestal komen ze van textar maar ook daar zit onderling verschil in. Kan dus best zijn dat piepen weg is als de remblokken vervangen zijn als ze op zijn, maar dat zal nog wel even duren ;)

Die EDC bak is een software update voor, die hebben ze inmiddels wel toegepast denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:25

denivan

de enige

Hi all, vraagje : mijn vriendin heeft nu een Clio Extreme 1.4 uit 2002. Nog nooit last mee gehad, fijne auto, maar binnen een paar maand komt er een vers gezinslid bij en dan leek het ons wel handig om isofix te hebben voor het kinderzitje in de wagen (was in 2002 nog niet standaard :( )
We gingen dus op zoek naar een nieuwe en goedkope wagen en dachten eerst aan een Twingo. Nu blijkt echter dat de Clio ook in een bepaalde uitvoering (ice watch) hier in België heel betaalbaar is momenteel en dus eigenlijk onze voorkeur geniet (ook omdat deze met 5 deuren te verkrijgen is).
http://rsitev1.renault.be/respectdays/clio/#1

Het enige minpuntje is : de 1.2 benzine die er in zit voelde tijdens de testrit wat mak aan, vooral in vergelijking tot de 1.4 die ze nu heeft. De auto had nog maar 23 Km op de teller, dus misschien moet die nog een beetje los komen ?

Is de reden dat de Clio nu zo relatief goedkoop is omdat er binnenkort nieuwere en krachtigere motoren aankomen ? Is het verstandig om daarop te wachten of gewoon profiteren van deze deal ? Met een baby in de wagen gaat het toch voornamelijk om de veiligheid en niet de performance :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De Clio is zo'n goede aanbieding omdat over een paar maanden de opvolger (Clio IV) in de showrooms zal staan. De 1.2 benzine is geen heel spannende of snelle motor. Die makheid die je voelde zal dus hoogstwaarschijnlijk niet verdwijnen. Eigenlijk is de 1.2 in mijn ogen een beetje een net-niet motor voor de Clio. Je komt er mee van A naar B, maar meer ook niet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

PauseBreak schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:37:
De Clio is zo'n goede aanbieding omdat over een paar maanden de opvolger (Clio IV) in de showrooms zal staan. De 1.2 benzine is geen heel spannende of snelle motor. Die makheid die je voelde zal dus hoogstwaarschijnlijk niet verdwijnen. Eigenlijk is de 1.2 in mijn ogen een beetje een net-niet motor voor de Clio. Je komt er mee van A naar B, maar meer ook niet.
Ik dacht dat de Clio IV pas in 2013 kwam ? Wat de 1.2 betreft : in een ver verleden heb ik nog een tijdje met een 1.2 Clio RN (modeljaar 2001) gereden en volgens de specs had die 43 Kw (dus minder dan nu) en toch was die in mijn herinnering pittiger of hing die directer aan het gaspedaal.
Misschien is m'n herinnering gewoon vervaagd en ben ik gewoon verwend door het koppel van de huidige turbodiesel leasewagens >:)

Edit : True. Die Tce100 had ik aan gedacht (kost zelfs maar 600 euro meer 8)7 ), maar die is enkel bij deze actie op stockwagens te krijgen en dan mis ik toch een aantal opties die ik wel wil (navigatie, bluetooth, ESP, ...). Dus ik denk dat we toch maar voor de uitrusting gaan ipv de power :) Met alle wegenwerken en flitspalen heb je toch niets aan vermogen :z

[ Voor 16% gewijzigd door denivan op 05-10-2011 14:52 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Vergeet niet dat de clio 1.4 die je vriendin nu heeft een stuk lichter is (1000 kg vs 1200 kg) en meer vermogen heeft. Een auto met minder vermogen en meer gewicht zal altijd trager aanvoelen omdat het gewoon zo is ;)

Ook met die 23 km op de teller is de motor natuurlijk ook nog niet helemaal los (hij is wel ingedraaid in de fabriek dus je rijdt hem niet stuk als je meteen gaat planken) en levert nog niet alle pk's.

Als het om veiligheid en comfort gaat en de prestatie niet zo belangrijk is, gewoon kopen. De clio IV duurt nog wel even, dus daar hoef je niet direct rekening mee te houden. Als je toch een beetje prestatie wil leg dan 3k bij en neem een TCE. Dan heb je gelijk serieus prestatie, en ze zijn eventueel nog te chippen naar 130 pk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 20:29
Even een vraag over winterbanden voor mijn Clio Estate. Op dit moment rijd ik op 195/50r/16 banden. Qua uiterlijk is het waarschijnlijk het mooiste om dezelfde maat banden te regelen. Maar dit zal ook wel in de kosten lopen. Wat zouden jullie doen?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
melcon schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:44:

Als het om veiligheid en comfort gaat en de prestatie niet zo belangrijk is, gewoon kopen. De clio IV duurt nog wel even, dus daar hoef je niet direct rekening mee te houden. Als je toch een beetje prestatie wil leg dan 3k bij en neem een TCE. Dan heb je gelijk serieus prestatie, en ze zijn eventueel nog te chippen naar 130 pk :9~
Die TCE 100 rijdt idd lekker, en is nog vrij pittig. Maar om op de snelweg een beetje vlot in te halen moet ik wel terugschakelen naar zijn 4.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
denivan schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:49:
[...]

Ik dacht dat de Clio IV pas in 2013 kwam ? Wat de 1.2 betreft : in een ver verleden heb ik nog een tijdje met een 1.2 Clio RN (modeljaar 2001) gereden en volgens de specs had die 43 Kw (dus minder dan nu) en toch was die in mijn herinnering pittiger of hing die directer aan het gaspedaal.
Misschien is m'n herinnering gewoon vervaagd en ben ik gewoon verwend door het koppel van de huidige turbodiesel leasewagens >:)

Edit : True. Die Tce100 had ik aan gedacht (kost zelfs maar 600 euro meer 8)7 ), maar die is enkel bij deze actie op stockwagens te krijgen en dan mis ik toch een aantal opties die ik wel wil (navigatie, bluetooth, ESP, ...). Dus ik denk dat we toch maar voor de uitrusting gaan ipv de power :) Met alle wegenwerken en flitspalen heb je toch niets aan vermogen :z
Laatste berichten zijn 2012, en dat is al over een paar maanden. Zal wel rond de autoshow in Frankrijk worden onthuld en vrij snel daarna in de showrooms staan (dus reken in de praktijk nog dat het ongeveer een jaar gaat duren tot de opvolger echt te koop is).
Nieuwere motoren staan niet in de planning voor de Clio III ph 2. Wat Renault nu doet is gewoon zoveel mogelijk voorraad nog proberen te slijten voordat de Clio IV komt. Iets dat Renault overigens altijd doet met nieuwe modellen, en wat er vaak wel voor zorgt dat je meer speelgoed voor minder euro's krijgt.

Persoonlijk zou ik gaan voor meer uitrusting trouwens. De 1.2 is toereikend (niet meer dan dat) maar meer opties als navigatie e.d. (is dat in België niet standaard? Hier wel namelijk) zouden toch wel mijn voorkeur hebben. Die zorgen natuurlijk ook voor iets meer waarde bij inruil over een paar jaar.
Ritchie schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:44:
Even een vraag over winterbanden voor mijn Clio Estate. Op dit moment rijd ik op 195/50r/16 banden. Qua uiterlijk is het waarschijnlijk het mooiste om dezelfde maat banden te regelen. Maar dit zal ook wel in de kosten lopen. Wat zouden jullie doen?
Heb je al (stalen) velgen over of niet? Voor het eerste jaar zou ik eigenlijk gewoon de banden om laten leggen (verschil is niet zo groot), en dan rustig in het voorjaar een leuk setje velgen erbij kopen waar je dan de volgende winter je huidige winterbanden om laat leggen.

[ Voor 15% gewijzigd door PauseBreak op 05-10-2011 17:27 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Heb nog geen velgen, maar heb hier een foldertje van de dealer liggen, winterbandenset incl stalen velgen voor vanaf 529. Zal er gewoon eens langsrijden, das het handigste lijkt me.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Heb mijn Clio weer te koop gezet.
Toch liever een 5 deurs als 2e auto.

We zullen zien of er wat liefhebbers voor te vinden zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Ritchie schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:54:
Heb nog geen velgen, maar heb hier een foldertje van de dealer liggen, winterbandenset incl stalen velgen voor vanaf 529. Zal er gewoon eens langsrijden, das het handigste lijkt me.
Dat is de prijs voor een Twingo... Clio is tegen de 700 uit mijn hoofd. Wel Michelin, maar daar komen nog wielbouten overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
El-Loco schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:18:
[...]

Dat is de prijs voor een Twingo... Clio is tegen de 700 uit mijn hoofd. Wel Michelin, maar daar komen nog wielbouten overheen.
Kijk ook eens wat LM-velgen kosten en daarbij losse banden. Dan nog ergens erop laten leggen en klaar.. Zo was het bij mijn Clio(2002) 40 euro goedkoper maar had ik er wel leuk LM onder liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
El-Loco schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:18:
[...]

Ben vanochtend bij de dealer geweest, het kwam op 629 en dan nog 50 euro voor de bouten. Incl 15 inch stalen velgen.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

Crosspost uit "Heb je iets nieuw...."-topic :

Zonet besteld voor m'n vriendin. Levertermijn is heel snel, dus hopelijk nog op tijd voor haar verjaardag !

Afbeeldingslocatie: http://www.renault.be/img/carc/cl32/color3/vngcfg1cl32ov369.jpg

Dus een Renault Clio, maar dan wel een 5 deurs (handig voor kinderzitje achteraan).

Specs :

1.2 16v Icewatch
Standaard uitrusting :
- Airco
- Mistlampen vooraan
- Verdonkerde ruiten achteraan
- Leder stuur
- Basic stuff (electrische ruiten vooraan, verwarmde spiegels, centrale deurvergrendeling, ....)

Extra opties :
- Audio pack (USB aansluiting voor MP3, Bluetooth carkit, ...)
- ESP & ASR (nog altijd niet standaard blijkbaar 8)7 )
- Navigatie (Renault Carminat TomTom ingebouwd ding)

Nutteloos maar geinig :
- 4 icewatch horloges

We waren eigenlijk niet op zoek naar een andere auto, maar was vorige week een beetje aan 't rondsurfen en zag toen deze aanbieding. Met een baby op komst is een goed uitgerust wagen altijd wel meegenomen, ook heeft deze isofix wat m'n vriendin haar vorige Clio nog niet had.

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gefeliciteerd! Toch de turboloze dus :) ice watch betekent dat de auto wit is neem ik aan?

ESP/ASR is inderdaad nog steeds niet standaard in deze klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

Yep, inderdaad voor de turbo-loze gegaan. Prijsverschil was het probleem niet, maar om één of andere reden was die enkel in stock-wagen te verkrijgen en die hadden dan weer niet de uitrusting die we wilden. Dus voor een beetje functionaliteit gekozen ipv snelheid :)
De onze is inderdaad in het wit, maar hij is ook in andere kleuren te krijgen hoor. De reden voor de naam "icewatch" is omdat je vier van deze ondingen erbij krijgt :

Afbeeldingslocatie: http://www.mixitup.nl/images/image.php?id=3553&type=item&mode=item

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Voor elk kwartaal 1 dus :P

Die uitrusting boven dat beetje snelheid is een logische keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hmmm, mijn mistlamp in mijn dashboard begint te branden als ik rem en als ik mijn knipperlicht naar rechts aandoe. Zo te zien begint mijn mistlamp zelf niet te branden, gevalletje sluiting in het dash?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Heb je al gecontroleerd of die op dezelfde manier aangesloten is als je ruitenwisser >:) :P

Dit soort "vage" dingen is altijd een massa probleem en dus altijd moeilijk te vinden, gewoon zoeken en proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:18:
Gefeliciteerd! Toch de turboloze dus :) ice watch betekent dat de auto wit is neem ik aan?

ESP/ASR is inderdaad nog steeds niet standaard in deze klasse.
Gelukkig wordt ESP in ieder geval verplicht door EU vanaf 2012 volgens mij. Dat is dus een goede zet, want zeker in die klasse kan het veel goeds doen. Wel vind ik het raar dat Renault, dat toch veel energie steekt in het veilig maken van haar modellen, deze techniek nog niet standaard op haar gehele modelreeks toepast.

@ denivan:
Ik zou ook hebben gekozen voor de uitrusting die ik zou willen. Veel plezier ermee en ik hoop voor je dat je vriendin er blij mee is ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:51:
Heb je al gecontroleerd of die op dezelfde manier aangesloten is als je ruitenwisser >:) :P

Dit soort "vage" dingen is altijd een massa probleem en dus altijd moeilijk te vinden, gewoon zoeken en proberen.....
Grapjas, :o

Zal eens kijken van de week of ik tijd heb. Waar moet ik in godsnaam beginnen :? 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
achterlicht rechts zou ik mee beginnen, gezien het optreed als je remt en rechter knipperlicht aandoet. Betekent niet dat het daar echt zit maar de kans is wel sterk aanwezig. Zit het daar niet dan kijken of het achterlicht links is en van daaruit verder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Oh......joy :| :X

Waarom is het toch dat jou adviezen altijd betekent dat ik weer moet gaan kutten en klooien :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
voor mijn vrouw hebben we een twingo uit 2006 gekocht, 1.2 16 expression met stickshift. Nu zit daarin een radio met stuurbediening, maar kan iemand mij vertellen of die radio ook een aux heeft? We willen in die auto mp3's kunnen spelen en ik vroeg me af of aan de voor- of achterkant een aux opzit om een mo3-speler aan te sluiten of dat je dan de radio moet vervangen (en in dat geval, kun je dan de stuurbediening blijven gebruiken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Killaz, lol :o I really don't know :P

Zit er een cd wisselaar in die twingo? Zo niet, dan zit er zeer waarschijnlijk ook geen aux in op de radio, je kan het controleren door hem er even uit te trekken, je kan het dan gelijk zien. (Aux kan wel aanwezig zijn maar softwarematig nog uit staan, dus bij het doorlopen van de bronnen komt die niet te voorschijn).

Diverse merken (pioneer, sony, alpine, etc.) ondersteunen in hun duurdere modellen de stuurbediening van renault, dus dat is ook een optie, heb je meestal gelijk ook bluetooth (handsfree).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Laatst online: 14:48
Beste medetweakers,

Ik ben een enorme a-technische autorijder. Ik heb een Grand Espace (2.2dci uit 2004) waar vlak na de aanschaf al een nieuwe (revisie) motor in is gekomen met een nieuwe turbo.
Nu moest ie begin oktober voor de apk, waar ie opzich glansrijk doorheenkwam. Alleen de turbo was iets hoorbaar (fluiten). Hij zou misschien lek zijn en daardoor wat olie lekken. Hoe lang hoort een turbo mee te gaan. Hij heeft nu nog geen 40.000 op de nieuwe motor gedaan en ik ben ook geen racer (meer een familyman :*) ).

Wat voor kwaad kan dat lekken van die turbo? De man van de aftersales zei dat ik er wel mee door kon rijden. Hoort zo'n ding niet langer mee te gaan dan 40k kilometer? Waarom zou dat zo godsgruwelijk duur moeten zijn (offerte gekregen voor 1900 euro) als ik hem laat vervangen (repareren kon schijnbaar niet).

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Levensduur van de turbo is uiteraard afhankelijk van het gebruik maar ook van de gebruikte olie soort en hoe vaak deze ververst wordt. In elk geval, na 40K is een turbo nog niet lang af, officieel staat voorgeschreven voor de originele turbo van de 2.2 dci een levensduur van 160.000 km. De meeste (zeg 90%) gaan nog veel langer mee, 300.000 is niet bijzonder.

In elk geval, ik zou gaan voor een second opinion, het ding hoort sowieso geen olie te lekken na 40k en daar horen ze je ook niet mee door te laten rijden. Het is overigens flauwekul dat als die daadwerkelijk stuk zou zijn hij niet gereviseerd kan worden. C&E reviseert bijvoorbeeld turbo's om het leven ;)

Een turbo is altijd hoorbaar trouwens, hij mag licht fluiten, je zou je eerder zorgen moeten maken als die dat niet doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Turbo van mijn Audi fluit ook als een gek en dat is op zich geen probleem.Is pas nagekeken door een specialist en die gaf aan dat deze nog lang mee kon (eerste turbo , km stand auto: 335.000KM )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wij hadden ook de eerste turbo nog op de 2.2dCi zitten met een km-stand van 200.000zoveel, dus dat kan wel ;) Sowieso is het wat raar dat een nieuwe turbo na 40.000km al problemen zou geven. Dan moet je/de vorige eigenaar dat ding wel enorm hebben afgetrapt.
Ik ben met melcon in deze, ga voor een second opinion.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:56

RayNbow

Kirika <3

Tot ziens oude Clio, bedankt voor de afgelopen twee jaar... :w
Renault Clio 2001

Welkom nieuwe Clio :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IUMgbPksx90iKYKNYF9pGsoN/medium.jpg

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een GT (128 pk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
TCe100 Collection 3-drs in het D69 zonder opties zo te zien. Niet gekozen voor de donker getinte zijruiten achter? Zijn toch gratis... Mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

El-Loco schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:40:
TCe100 Collection 3-drs in het D69 zonder opties zo te zien. Niet gekozen voor de donker getinte zijruiten achter? Zijn toch gratis... Mooie auto!
De zijruiten achter zijn wel donker getint, maar dat is op deze foto blijkbaar niet echt goed zichtbaar.

De enige optie naast de getinte ruiten die ik genomen heb is ESP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een mooie verschijning in elk geval 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 23:13
RayNbow schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 01:01:
[...]

De enige optie naast de getinte ruiten die ik genomen heb is ESP.
Is dat nog een optie bij Renault? Ik dacht dat dat zowat standaard op nieuwe auto's zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Het Fantoom schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:32:
[...]

Is dat nog een optie bij Renault? Ik dacht dat dat zowat standaard op nieuwe auto's zat.
Moest het even opzoeken in de prijslijst, maar ESP is een optie voor de Clio Authentique, Collection en S. Bij de Série Limitée Night & Day en GT zit het er standaard bij. Bij de RS Cup en Gordini RS is ESP niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
In die prijsklasse is dat gewoon niet standaard op alle modellen, en dat is echt niet renault specifiek. Vanaf wanneer wordt het verplicht voor elke auto? 2013 oid toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Vanaf 2012 is ESP op alle auto's verplicht. Wel ironisch dat vanaf die tijd banden ook een lagere rolweerstand moeten hebben. Daar is niet helemaal goed over nagedacht :P
bron

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Wie van hier werkte er ook alweer bij Renault? Ik wil in het begin van het jaar een nieuwe distributieset gemonteerd hebben en tegelijkertijd de APK gedaan hebben. Nu las ik op de Renault site iets van all-in prijzen en ook heb ik wel eens vernomen dat bij ingrijpende reparaties je voor die dag een auto 'gratis' mee krijgt.

Normaal laat ik de auto onder handen nemen door een kennis die automonteur is maar als de prijs niet dermate hoog is, wil ik de Clio ook nog wel eens naar de dealer sturen. Zeker bij een distributieriem is dat bij verkoop wel handig om te kunnen vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon werkt volgens mij bij Renault. Vergis je alleen niet in die all-in prijzen. Een Renault in onderhoud bij de dealer is echt wel behoorlijk duur. Dat is ook dé reden dat mijn pa zijn Laguna nu bij de specialist laat onderhouden. Het scheelt gewoon echt heel erg veel geld want zowel de onderdeelprijzen als het uurloon van de gemiddelde Renault-dealer ligt hoger dan bij de specialist.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nee ik niet, heb wel connecties en de beschikking over dialogys maar ben toch echt fulltime ict'er ;)
Ik denk dat de prijs je gaat tegen vallen maar je kan altijd even informeren bij de dealer zelf natuurlijk.
Renault dealers zijn kwa prijzen een beetje een middenmotor, dus t.o.v. een kennis/vriend/B garage is het al snel heel erg duur.

Gisteren de winterbanden eronder gezet (niet omdat het zo kous is maar de zomerbanden hebben nog +/- 1,6 mm profiel en dat is niet zo lekker in de regen ;) ).

Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/mj/laguna/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/mj/laguna/2.jpg

Koekje als je weet onder welke auto bovenstaande velgen normaal zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 12:35

timovd

Voorsprong door techniek

Een Renault 11? Of moeten we niet binnen Frankrijk zoeken?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Binnen frankrijk zeker, extra hint, ze zijn 16" groot (dus geen Renault 11 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Citroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:35
twingo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nee geen twingo maar dat is wel warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Warme Twingo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
Via via gehoord dat er een terugroepactie van een bepaalde serie Twingo's is. Schijnt wat mis te zijn met de klepspiezen (geen idee wat het is). Heb dus maar even contact gehad met de dealer, maar onze valt er gelukkig buiten! Iemand hier wel in de problemen? :/

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Het gaat maar om een handvol auto's in een supergrote serie. Het zou uniek zijn als iemand daadwerkelijk voor reparatie moet terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:37

Klippy

Still Game

El-Loco schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:51:
Het gaat maar om een handvol auto's in een supergrote serie. Het zou uniek zijn als iemand daadwerkelijk voor reparatie moet terugkomen.
Hier is een topic over het gebeuren:
http://www.twingoclub.nl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4937

Wat ik daar zo ongeveer lees is dat iedereen die in januari een auto met 75PK benzine motor heeft ontvangen terug moet gaan.
Dus dan is de vraag of het daar bij blijft of dat over een week iedereen van februari een brief krijgt :P
Al lijkt me dat sterk. Die van mij is van april dus ik denk niet dat die in de probleemcategorie gaat vallen.

Maar zo uniek is het terugroepen in elk geval niet. Tenminste, het is wel uniek dat er daadwerkelijk wat moet gebeuren zo te lezen, want van de teruggeroepen auto's controleren eerst nog het nummer van de cilinderkop, dus het zal inderdaad maar een marginaal probleem zijn in een bepaalde serie.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een Modus :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik wist niet dat een Modus standaard zulke Alfa-achtige velgen had. Dat verwacht je niet op zo'n auto :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Wij hebben sinds kort een Grand Espace uit 2003.Tweede hands gekocht van een particulier.
Vanmorgen zag ik opeens bij de deur hendel,dat de lak een paar blaasjes vertoonde. :(

Ben gelijk gaan kijken of meer Espace rijders hier last van hadden en kwam toen tegen dat Renault 12j garantie geeft op de carroserie.
Nu vraag ik me af of dit alleen van toepassing is voor de eerste koper of is deze garantie overdraagbaar? (kan me niet voorstellen dat tegenwoordig iemand een auto 12j houdt :P )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Pausebreak, nee inderdaad, is wel 1 van de optie lijst overigens, niet standaard :)

Is de auto schadevrij? Is de onderhoudshistorie bekend? Zo ja, dan zou je vrij eenvoudig aanspraak moeten kunnen maken op die lak & eventueel plaatwerk garantie. Over het algemeen wordt daar niet moeilijk over gedaan zolang de auto schadevrij is en de onderhoudshistorie een beetje bekend is. Eerste eigenaar maakt niet uit.

De voorwaren zoals ze al jaren gelden (m.u.v. de 150dkm / 3 jaar garantie, dat was 8 jaar geleden nog niet):
http://www.renault.nl/med...waarden-laguna-espace.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 16:00

Wok

Dakloos...

* Wok wordt volgend jaar waarschijnlijk ook Renaultrijder :)

Vanmiddag proefrit gemaakt met een Mégane Estate 1.5 dCi 110 EDC:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2DwdAUlYiuyiUL14RT4X9WJO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BnRMQlxEnpwfBm69y4WJ1rXW/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mNU5JzTIlXiC0CeIkl0X3Kfo/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nsWk2TK9JwGjBPA265X6BKpE/full.jpg

De proefrit was erg overtuigend: voldoende vlot, fijne automaat, fatsoenlijke stoelen, lekker stil... Ik denk dat dit hem wel gaat worden als volgende leasert :) De configuratie wordt dan als volgt:
- Mégane Estate 1.5 dCi 110 EDC Bose
- Bleu Extrême
- Pack Lumière (elektrisch schuif-/kanteldak, privacy glass achter)
- Bi-xenon meesturende verlichting

Daarna nog even onderhandelen met de dealer/leasemij voor andere velgen (Sari, GT-line, Avanza), omdat ik de Shuss 'Diamantée' (standaard bij Série Limitée Bose) eigenlijk niet zo mooi vind :$

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
Mooi ding man! Denk dat je daar wel tevreden mee gaat zijn. Zo 1 willen wij ook aanschaffen over ongeveer twee jaar. Tegen die tijd zijn de co schappen klaar en dan willen we er een grote auto bij. En de Megane vinden we een succes :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Ik wilde net zeggen, Bleu Extrême op een Bose is voorname vanwege de wielen geen gezicht. Sari's altijd doen, zeer knappe velg. Of eventueel 18" Kanjara als het lukt. :)
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.