Het grote Renault topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 78.066 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
205/55/R16 inderdaad, zelfde als de laguna I op de steek na.

@grannymark, als dat incl. riem is, dan is dat echt geen verkeerde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Zo de eerste stap richting de Clio III RS is gezet: http://www.autowereld.nl/...vrij-1886639/details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
melcon schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:05:

Is inclusief riem ja, maar dan weet ik dat de prijs goed is :) Thanx voor de reacties

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31
melcon schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:05:

Is dat niet ook afhankelijk van je versie? Op de Laguna II ph I zat - zo uit mijn hoofd - 205/45/17 voor en 225/45/17 achter. Nu was dat wel de dikste diesel, dus misschien dat dat het verschil verklaart maar dan nog :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja uiteraard geld dat niet voor de versies die standaard 17 inch hadden / hebben :P :D :o O-)

[ Voor 5% gewijzigd door melcon op 24-08-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik vind het trouwens wel apart dat mensen er achter een hogere band op gooien dan voor. Dan zit er tussen de oren toch ook wel wat los hoor :P Fijner rijdt dat echt niet :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Ik ben misschien voornemens een renault clio te kopen, bouwjaar 2001 <> 2005 ongeveer. Wat zijn de zwakke punten van deze wagens waar ik bij aanschaf op dien te letten? Ik ga waarschijnlijk voor de 1.4 16v of de 1.2 En hoe bevallen ze (hier mensen met een clio :P ?) verder qua rijgedrag , stoelen, comfort, verbruik ed.

[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 29-08-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:33
Metro2002 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:09:
Ik ben misschien voornemens een renault clio te kopen, bouwjaar 2001 <> 2005 ongeveer. Wat zijn de zwakke punten van deze wagens waar ik bij aanschaf op dien te letten? Ik ga waarschijnlijk voor de 1.4 16v of de 1.2 En hoe bevallen ze (hier mensen met een clio :P ?) verder qua rijgedrag , stoelen, comfort, verbruik ed.
Ik heb zelf de 1.5dCi, rijdt 1:22 gemiddeld met een lekker doorrij rijstijl.
Stoelen vind ik zelf niet echt lekker zitten, maar ik heb de expression uitvoering. Comfort is redelijk (stoelen niet echt zoals eerder gezegd, geluid is ook niet echt mooi, auto zoemt door gebrek aan isolatie). Rijgedrag is prima :)

Voor de clio-eigenaren. Kan ik dat zoemen verminderen door zelf isolatiemateriaal aan te brengen?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Beerkeeper schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:36:
[...]

Ik heb zelf de 1.5dCi, rijdt 1:22 gemiddeld met een lekker doorrij rijstijl.
Stoelen vind ik zelf niet echt lekker zitten, maar ik heb de expression uitvoering. Comfort is redelijk (stoelen niet echt zoals eerder gezegd, geluid is ook niet echt mooi, auto zoemt door gebrek aan isolatie). Rijgedrag is prima :)

Voor de clio-eigenaren. Kan ik dat zoemen verminderen door zelf isolatiemateriaal aan te brengen?
Wat betaal je aan wegenbelasting door die dieselversie? Ik rij niet zoveel km's maar gezien het gewicht kan het misschien al snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35

timovd

Voorsprong door techniek

Diesel is bij mij 181 per kwartaal. Ik rijd zelf in een initiale uit 2004 met prima stoelen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Zelf heb ik de 1.6 16V uit 2002 en daarin prima 'sportstoelen'. Wel wat lawaaierig door de grote hoeveelheid toeren, zo'n 4000 bij 125 km/h. Ik haal nu zo'n 6.4 l/100km en in de winter zo'n 7.3 l/100km. Dit is vooral snelweg(130 km/h) en zo'n kwart provinciaalse weg (90 km/h).

Ik vind mijn Clio nog redelijk stug voor het model, dat moet je wel bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
timovd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:31:
Diesel is bij mij 181 per kwartaal. Ik rijd zelf in een initiale uit 2004 met prima stoelen.
Dan heb jij de 3-deurs :P de 5-deurs is 225 per kwartaal (955 kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Correct. Ik zit met 950kg precies op de grens. Ik ben nu een heel stuk minder gaan rijden, maar door het lage gewicht houd ik mijn diesel nog. 1 op 22 haal ik met gemak.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Mijn collega wilt een Renault Modus uit 2004 gaan kopen, de 1.6 Dynamique Luxe editie.

Zijn er bekende problemen/mankementen? Ik las ook dat je niet zo makkelijk een lampje kan vervangen met dit model :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Als je geen grote handen hebt, kun je best zelf je lampjes vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Inderdaad, modus heeft verder geen pijnpunten. De 1.6 motor is erg prettig in de modus vanwege het lage gewicht, en dynamique luxe... lijkt me duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hebben we hier eigenlijk nog Alpine eigenaren? Dus echte Alpines, geen Alpine-uitvoering van een brute bak? ;) :P
Voor die mensen:
Renault wil Alpine weer opnieuw op de markt brengen, maar dan dit keer als luxemerk. Zeg maar zoals Citroën doet met de DS-modellen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:17
Ik kwam vandaag een Frans gekentekende Latitude v6 dCi tegen, wát een bak zeg. Erg mooie verschijning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@pausebreak, dat is niet helemaal waar, autoweek heeft dat (heel) vrij vertaald van een klein intervieuwtje in een franse krant. Ze overwegen om mogelijk de merknaam Alpine te gebruiken, dat is het enige wat er van klopt, met nadruk op overwegen. Er is dus nog helemaal niets concreet laat staan zeker.

Een latitude V6 dci? Dat klinkt wel heel vet, dat is 245 pk en een vrachtwagen koppel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Weliswaar FWD, maar op de snelweg is dat een cruiser van jewelste. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Daar heb je tot de 50 mischien last van maar voor de rest boeit het echt niet dat het FWD is, reken maar dat je daar wat bmw's en audi's mee kan opduwen op de autobahn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:03:
@pausebreak, dat is niet helemaal waar, autoweek heeft dat (heel) vrij vertaald van een klein intervieuwtje in een franse krant. Ze overwegen om mogelijk de merknaam Alpine te gebruiken, dat is het enige wat er van klopt, met nadruk op overwegen. Er is dus nog helemaal niets concreet laat staan zeker.

Een latitude V6 dci? Dat klinkt wel heel vet, dat is 245 pk en een vrachtwagen koppel :9
Ja, ze overwegen het al "enige tijd" :P Mij lijkt het een goed plan trouwens, want Renault moet echt iets bedenken om de winstmarges op te krikken. Voor ons misschien wat minder, maar op de wat langere termijn voor Renault zeker noodzakelijk.

Edit:
En die V6 dCi heeft toch 245pk/400Nm koppel? Dat is echt niet bizar veel koppel ofzo hoor :P

[ Voor 6% gewijzigd door PauseBreak op 04-09-2011 18:53 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Leuke thuiskomst:

Ik ging 2 weken geleden naar Mexico en mijn auto moest APK gekeurd worden.
De klachten van mijn kant:

- Multiriem piepte
- Versnellingspook bewoog bij het gasgeven --> Begreep dat zoiets de motorsteunen konden zijn
- Ik had 2 nieuwe banden (Vredestein Hi-trac 3, omdat ik zeer tevreden was met de Hi-trac 1 die er nu onder zitten) besteld en dus de Apk

Krijg net een belletje, moet hem morgen ophalen:
- APK gekeurd
- Nieuwe multiriem
- 2 voorbandjes er onder gezet en uitgelijnd
- Motorsteunen nagekeken maar was geen prio, zagen er nog goed uit.

En dat voor 95 euro. Ik ben weer tevreden. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Wat mailcontact gehad met Fastchip. Moet eerlijk zeggen dat dat mij niet zo bevalt... de mails bestaan uit niet meer als 10 woorden en het komt allemaal een beetje ongeïnteresseerd op me over... Hopelijk heb ik het mis en kunnen ze mappen als de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Metro2002 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:09:
Gewoon niet doen!

Deze auto`s kennen legio problemen zeker een bepaalde serie(ik meen 2001 - 2003).

De bobine`s zijn zeer zwak en erg duur(400 euro setje), dynamo`s (duur de halve auto moet uit elkaar) lekkage `s en problemen met hoe kan het ook anders elektronica (ruitenwissers en besturing van de gasklep) ook de motorsteunen zijn een zwak punt en stabilisatie steunen in het onderstel voor.

Dit zijn zo een paar punten die ik hoor bij de clio (Maat van me heeft het bovenstaande in 40.000 gehad bij nu een km stand van nu 160.000) overal krijg je dan te horen oohhh maar dat hebben ze bijna allemaal als je het oor te luisteren legt.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Wat een gelul dat hij het niet moet doen....De Clio heeft zijn puntjes, maar welke auto heeft dat niet van 2001~2003?
Het zijn allemaal puntjes die je makkelijk kunt spotten tijdens een proefrit.

Daarnaast, voor de dynamo moet de halve auto echt niet uit elkaar, ik heb daar volgens mij een halfuur aan arbeid voor betaald. Ruitenwissers is vaak een weerstand of de motor, die vrij simpel te vervangen zijn.

De EGR klep is volgens mij het enige echte Clio euvel.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Overigens is het probleem met de bobines alleen met de origineel geleverde bobines. Een nieuwer type zou dat al niet meer hebben. Dit is op een gegeven moment ook bekend gemaakt door Renault en bij een defect er aan zouden ze al vervangen moeten zijn door het nieuwere type.

Over de elektronica heb ik zelf eigenlijk nog niet eens echt wat gehoord en verder staat de Clio voor zover ik weet als best betrouwbaar te boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Enige wat ik ben tegengekomen op het Clio forum is de kachelweerstand en de gasklep.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

Nou, de Renault mag verwijderd worden uit de OP. Dit heeft mijn vriendin gisteren veroorzaakt. Vogeltje op die lantaarnpaal was belangrijker dan die auto die voor haar stil stond. Gelukkig heeft zij verder niks, slechts een beetje een stijve nek. De Mercedes voor haar had weinig schade.

R.I.P. Clio

Maar goed, hij is total loss verklaard, reparatiekosten bij de garage ruim 5500 Euro, via een "kennis" tussen de 3000 en 4000 Euro. Deze zal dus niet meer gerepareerd worden. We krijgen er helaas ook maar 550 Euro voor terug. Elders navraag gedaan en dat schijnt nog best redelijk te zijn. In onderdelen verkopen werkt voor ons niet.

Ze heeft wel direct een andere auto nodig. Op dit moment gaan we kijken voor een Twingo met bouwjaar rond 2000. Iets ervoor of erna. Rond 2000 is net de facelift (1998-2000 en 2000-2002) en volgens mij is de enige echt nuttige toevoeging ABS (Maar dat had ze op de Clio ook :X ). Waar moeten we op letten bij dit type wat betreft zwakke punten, zowel bij de 'oude' als de 'nieuwe' versie ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ai dat is zuur zeg. :/ Zwaar balen, sterkte ermee!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat is een partij klote zeg ;x Sterkte ermee!

Wat de Twingo's betreft:
Euh, niet veel :P Uit mijn hoofd voornamelijk roest bij de wielkasten en let ook even op de motorsteunen. Verder zijn die dingen echt vrij sterk, maar dat mag ook wel als zoiets 15 jaar onafgebroken op de markt is ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thanks, ik zal zeker op die punten letten. Ik heb nog een schoonvader die vrij veel verstand van auto's heeft, dus dan moet dat goedkomen. En over het algemeen lijken mij Twingo's geen scheurbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Het scheelt ook wel dat op de Twingo's I nooit echt heel veel aan electronica heeft gezeten, en wat er niet op zit, kan ook niet kapot :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
Smarron auto ziet er niet goed uit, maar gelukkig niets ernstigs !

Heb vandaag nog een "nieuw" set velgen binnen gekregen origineel renault 17"
(google voorbeeldje : Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSHyidg4glwQAiaqQEXPbM8qH8tMSnrtYCh3F94UtP3TnnlCc6O )
Incl druksensoren
gaan mooi in de opslag en in tegen de zomer even nieuwe banden voor bestellen.
Voor de huidige 16" velgen liggen de nieuwe winterbanden al klaar !
(i know slaat nergens op LM velgen voor de winterbanden maarja)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ha, die lagen ook onder de Laguna. Ziet er erg mooi uit als je rijdt! Die sensoren wel even goed nakijken, willen nog wel eens kapot gaan waardoor je op de snelweg met 180 ineens de melding krijgt dat je lekke banden hebt :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

PauseBreak schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:26:
Het scheelt ook wel dat op de Twingo's I nooit echt heel veel aan electronica heeft gezeten, en wat er niet op zit, kan ook niet kapot :D
Ik ken het. Mijn zwager heeft een Scenic die echt het voorbeeld is van de dramaperiode van Renault. Ik wist niet ddat eer zoveel kapot kon gaan aan een auto. Vreemd genoeg hebben ze de auto nu nog steeds en na 453 reparaties doet hij het eigenlijk al meer dan een jaar vlekkeloos. Daarom dus 1 van voor die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Cactusman, wat een flauwekul zeg, de clio 2 is juist betrouwbaar op alle fronten. Zoals al aangegeven worden de sagem bobines niet meer gebruikt bij vervanging. Vervanging is meestal denso of een ander japans merk waarvan de naam me even ontschoten is. Die gaan niet meer stuk dus.

@Pausebreak, Het is 450 nm, en dat is toch best lekker, zeker als je meeneemt dat het beschikbaar is van 1500 tot 3500 toeren.

@thescientis, beter bellen, ze kunnen mappen als de beste alleen daardoor hebben ze het ook erg druk. Mail beantwoorden komt daardoor soms een beetje kortaf over maar je wordt er echt goed behandeld.

@smarron, balen, altijd klote zo iets. Twingo's mankeert eigenlijk nooit wat aan maar kent toch wel wat minder sterke punten. Raammechanismes willen wel eens haperen als ze elektrisch bediend zijn, controleer dat tijdens de proefrit. Standaard zijn ze vrij kaal, maar hoe jonger ze zijn hoe meer opties er standaard op zitten. Ze zijn zelfs met airco geleverd. Voor de rest geen spannende dingen, modellen voor 97 kunnen nog wel eens last hebben van roest bij de achterste wielkasten, controleer ook het subframe even, zijn ook gevoelig voor roest.
En dan het enige echte zwakke punt, de voorveren, deze knappen nog wel eens vaker dan gemiddeld ;)
Kosten geen drol om te vervangen maar wel iets om op te letten bij aankoop.

• la_fusion
harley schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:37:
Smarron auto ziet er niet goed uit, maar gelukkig niets ernstigs !

Heb vandaag nog een "nieuw" set velgen binnen gekregen origineel renault 17"
(google voorbeeldje : [afbeelding] )
Incl druksensoren
gaan mooi in de opslag en in tegen de zomer even nieuwe banden voor bestellen.
Voor de huidige 16" velgen liggen de nieuwe winterbanden al klaar !
(i know slaat nergens op LM velgen voor de winterbanden maarja)
Leuke velgen inderdaad! En waarom geen LM voor winterbanden? Ik was vorig jaar(ok al in de winter) goedkoper uit met een set nieuw LM dan een set staal.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 17:19
Smarron schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:18:
Ze heeft wel direct een andere auto nodig. Op dit moment gaan we kijken voor een Twingo met bouwjaar rond 2000. Iets ervoor of erna. Rond 2000 is net de facelift (1998-2000 en 2000-2002) en volgens mij is de enige echt nuttige toevoeging ABS (Maar dat had ze op de Clio ook :X ). Waar moeten we op letten bij dit type wat betreft zwakke punten, zowel bij de 'oude' als de 'nieuwe' versie ?
Kijk ook even naar de staat van de voorveren, deze willen bij twingo's nog wel eens kapot gaan helemaal boven in de veer. Zelf in vijf jaar twingo gereden te hebben twee maal meegemaakt.

Ik krijg over een maandje trouwens een gloednieuwe twingo en het is alsof mijn oude het weet want hij krijgt in één keer allemaal kuren. Laatst stond ik langs de snelweg met een kapotte brandstofpomp (lang leve de ANWB) en de laatste weken neemt hij veel meer olie en koelvloeistof terwijl hij anders nooit wat nam.

Heb ik trouwens wel een vraag over de nieuwe twingo. Normaal kan je voor de twingo diverse type radio's af fabriek kiezen, alleen blijkt door de gebeurtenissen in Japan eerder dit jaar blijkt dat je nu alleen maar het standaard type kan krijgen en ik wil graag mijn subwoofertje voor onder de stoel en mijn usb-stickje met mp3's aansluiten. Nu krijg ik bij mijn nieuwe auto ook een din-inbouwframe, dus kan elke willekeurige radio aansluiten die ik wil, maar ik wil natuurlijk wel de bedieningssateliet achter het stuur blijven gebruiken, alsmede de RDS-teksten op het digitale display waar ook je snelheid staat kunnen aflezen. Nu ben ik op internet wel wat flarden informatie tegen gekomen waaruit blijkt dat er merken zijn die er mee om kunnen gaan, maar ik kan nu niet echt een goed overzicht van merken en types vinden die dit ondersteunen. Iemand hier die daar wel eens mee te maken gehad heeft en weet hoe het zit?

• PauseBreak
@melcon:
Vooruit, 450Nm. Best lekker, maar als je het vergelijkt met wat andere merken uit 3.0 dieselblokken persen niet heel bijzonder. Dat was meer het punt dat ik maakte ;)

Nee, merp!

• melcon
@invisbleman, je hebt een radio nodig die een interface ondersteunt. Heb zelf een sony radio in de laguna met interface naar stuur & display. Daar zit ook nog verschil, sommige interface's doen alleen stuurbediening.
Sony, Alpine & Pioneer hebben sowieso interfaces geschikt voor Renault. Je hebt er wel een radio voor nodig uit een wat hogere prijsklasse, de instappers ondersteunen geen interface.
Of er nog andere merken zijn die het ondersteunen i.c.m. Renault durf ik niet te zeggen.

@Pausebreak, dat heeft weinig met de motor te maken maar alles met de versnellingsbak. Die moet het koppel ook aankunnen. Ik weet dat de V6 dci tijdens de testfase 620 nm heeft geleverd, dit hebben ze moeten terugschroeven naar 450 i.v.m. de bak. En 620 nm zit toch 70 nm boven een 530d! en 20 nm boven een 535d.
Ik denk dat we nog wel wat terug gaan zien van de V6 dci kwa koppel & vermogen in latere reïncarnaties, mischien zelfs wel in een infiniti.

• PauseBreak
Dan zou ik zelf eerder kiezen voor een andere versnellingsbak om eerlijk te zijn. Of in ieder geval een aantal andere opties voor de koper. Nu heb je icm de V6 dCi alleen een wat verouderde automaat en dat beperkt de keuzemogelijkheid behoorlijk. Feitelijk heeft Renault geen echt high-end motoraanbod, zoals ze dat vroeger (jaren '90) wel hadden.
Voor zover ik weet gaat Renault/Nissan voor de meer high-end motoren/versnellingsbakken shoppen bij Mercedes-Benz, dus ik zou niet raar staan te kijken wanneer je MB motoren (de V6'en) terug gaat zien bij Infiniti, maar andersom ook niet verbaasd zijn als de 'kleine' TCe's en dCi's bij MB terug te vinden zijn ;) (denk aan de volgende A- en B-klasses, die gaan ook de TCe's en dCi's gebruiken die Renault nu gebruikt)

Nee, merp!

• KillaZ
High end diesel blokken that is.....
Nissan heeft natuurlijk de 3,7 lt 6 cilinder uit de 370Z toch? Of is die ook van een andere partij?

Daarnaast heeft Nissan stilletjes de motor in de GTR verbeterd naar 530 pk o.i.d.
Stel je eens voor dat zo'n blok in een Laguna RS gaat komen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door KillaZ op 08-09-2011 11:10 ]

K to the KillaZ

• PauseBreak
High end benzineblokken heeft Renault ook niet in haar lineup in Europa. De 3.5 V6 is echt al oud en achterhaald. Wat ze inderdaad wel zouden kunnen doen is meer blokken van Nissan gebruiken, maar ik weet niet of je een blok uit de 370Z in een Laguna wilt hebben zonder aanpassingen :P

En een Laguna RS zal er denk ik wel nooit komen. Kan ook niet echt natuurlijk, want dat is geen sportieve auto zoals de rest van de RS lineup.

Nee, merp!

• melcon
Die 3,5 V6 is net als de 3,7 V6 gewoon een nissan blok. In de laguna is ie wel wat geknepen maar geen verkeerd blok. Wat is high end? Met de huidige downsizing trend ga je echt geen grotere motoren zien bij renault dan die 3.0 dci en de 3.5 benzine.

Kwa lineup zijn de meeste blokken al aardig modern, de atmosferische benzine's gaan er sowieso uit.
(De 1.6 16V 133 en 2.0 16V 203).

Benzine lijstje gaat de komende jaren zo iets worden:
1.0 TCE0.9 TCE
1.2 TCE
1.4 TCE
1.6 T (RS)
2.0 TCE
2.0 T (RS)
3.5 V6 blijft gewoon
Wellicht iets leuks voor het nog te komen premium label onder welke naam het ook mag komen (3.0 T?)

Diesel lijstje:
1.5 DCI
1.6 DCI
2.0 DCI
3.0 DCI

De 1.9 wordt volledig uitgefaseerd en afgelost door de 1.6. Mogelijk komt er nog een kleinere diesele (1.2?).
Daarmee dekt Renault 99% van de vraag voor zijn klanten.
Het RS Label bestaat alleen voor het imago, heel veel winst wordt daar niet mee gemaakt, de verkopen zijn in verhouding tot de rest v/d verkopen marginaal.

Een V8 gaat er echt niet komen, ook niet voor het premium label. En dan nog, wat noem je high end? Een 2.0 diesel die bijna 100 pk per liter haalt, dat kun je toch ook wel high end noemen. Net als een 1.6 diesel die bijna 100 pk per liter haalt. Zo kun je uiteraard ook een aantal benzine motoren noemen ;)

Die andere versnellingsbak gaat er ook wel komen, die 3.0 dci is compleet nieuw ontwikkeld en hebben we nog lang niet het laatste van gezien. Waarschijnlijk i.c.m. de laguna IV en de nieuwe espace gaan we daar wel wat leuks van zien.

Een laguna RS op basis van de coupe is wel een optie, maar zou er toch niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
De 1.0 TCe wordt een 0.9 TCe, voor de volledigheid. 80pk meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hey, don't shoot me :o .
Ik was aan het speculeren. Een laguna RS zou toch geweldig zijn? >:)

Dat een auto nooit sportief kan worden is natuurlijk een dooddoener. Zelfs een wolkenkrabber als de X5M gaat erg rap de hoek om :o Zelfde geldt voor de S63 AMG etc. etc.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

We hebben natuurlijk al de Laguna Coupe V6 met 3.5L, maar wat dikker zou ook niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Laguna RS zou ik ook helemaal geweldig vinden, gewoon subframe van een megane RS overzetten (dus motor+bak+ophanging) en achter nog even bij passende veren+dempers plaatsen en je bent er al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:55
El-Loco schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 07:12:
De 1.0 TCe wordt een 0.9 TCe, voor de volledigheid. 80pk meende ik.
Volgens internet wordt de 0.9liter een TCe110 met 160nm en een prachtige EDC (dubbele koppeling). Als deze in de Clio IV komt wordt dat gegarandeerd mijn nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dat lijkt wel mijn 1.5 Dci :+
Zal ook wel een mooi verbruik aan zitten? 1:20 ~ 1:25 moet wel haalbaar zijn voor dat bakkie?

@Melcon: Dus, een Megane RS met achterschade kopen, een Laguna V6 met motorschade uit zelfde bouwjaar kopen en samenvoegen?
Ik zoek de sponsoren, samen het werk doen? :o :+

[ Voor 42% gewijzigd door KillaZ op 09-09-2011 10:16 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
TCE90 & TCE115
The switch to the Euro 5 and Euro 6 standards is expected to make gasoline engines even more attractive. The upcoming new TCe units will be developed on a Renault-Nissan Alliance modular engine base.

Two versions will be available: a 3-cylinder, 900-cc powerplant and a 4-cylinder, 1,200-cc unit. With breakthrough power levels for engines of this capacity (100 hp/liter), they will replace the current normally-aspirated 1.2- to 1.6-liter engines.

Equipped with a low-inertia turbocharger, these engines have power ratings that range from 65 kW to 85 kW (90 hp to 115 hp). Renault will develop more powerful versions at a later stage. The design of the engine base will enable direct injection and even higher power outputs per liter. CO2 emissions will be 30 g or 40 g lower than the existing engines with, on some models, CO2 emissions below 100 g/km. The first versions of these engines will be released in 2012.
90 pk voor de driecilinder dus en 115 voor de 1.2. En worden volledig nieuwe blokken zo te lezen en niet meer gebaseerd op de huidige 1.2 met een blazer.
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/2011/tce.png

[ Voor 7% gewijzigd door melcon op 09-09-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ligt het aan mij of is de turbo lekker compact en slim geplaatst?

Zijn mooie cijfers!

[ Voor 14% gewijzigd door KillaZ op 09-09-2011 11:13 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die zit zo te zien aardig strak tegen het blok ja! Zouden poorten in de kop al naar 1 punt lopen? Je zou het haast denken zeg haha!

• El-Loco
Ik duim voor de 1.6 dCi 130 in de nieuwe Clio. Dat wordt echt goud!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

El-Loco schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 20:24:
Ik duim voor de 1.6 dCi 130 in de nieuwe Clio. Dat wordt echt goud!
Als dat gebeurt weet ik wat te doen met de huidige Megane GT-line.......
Clio dci 130pk......Henk even gek zeuren en dan chippen.....ietwat verlagen, leuke velgjes eronder en klaar.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Stel dat je met een chip op 160 pk komt (als de turbo + roetfilter + injectors het toelaten), dan heb je een serieus snelle clio, zeker met die edc bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
@melcon:
Zijn er niet ook nog een 1.6TCe en 1.8TCe? Ik meende me zoiets te herinneren, maar ik heb nu even geen zin om dat op te zoeken.
De nieuwe 0.9TCe en 1.2TCe ziet er ook lekker uit trouwens, maar ik zou niet op veel rek rekenen met chippen ivm de beperkingen van de (huidige, dat wel) EDC-bak. Zover mij verteld is wordt die voor die motoren ook niet significant geüpdatet, maar dat is ook niet nodig natuurlijk ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nou ja, die 1.6 dci levert standaard natuurlijk al een lekkere bak koppel, dus wellicht komt daar ook een bijgewerkte EDC bak achter.

Een 1.6 TCe zal er waarschijnlijk nog wel komen, een 1.8 niet. De F4P wordt al een tijd niet meer gebouwd namelijk, eigenlijk is de enige F motor die nog gemaakt wordt de F4R-T uit de megane RS en de F4R 197/203 uit de clio RS. Dan heb je nog de F4R-T varianten in de laguna / espace met 170 tot 205 pk.
Van de M4 motoren zijn alleen 2.0 (M4R) en geen 1.8 (M4P bestaat niet) motoren. De K motoren gaan maar tot 1.6.

Dus om het simpel te stellen is er op het moment geen 1.8 en ik verwacht niet dat die er gaat komen. Een K blok is niet geschikt om een 1.8 van te maken (te weinig vlees over). Dus de enige mogelijkheid is investeren in een variatie op het M blok wat niet gaat gebeuren. Een 1.6 Turbo dekt eigenlijk een 1.8 Turbo al af en wil je meer dan is de stap naar een 2.0 T klein genoeg, daar hoeft geen tussenstap bij te zitten.

* denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Klinkt logisch genoeg inderdaad. Wel jammer dat er geen 1.8TCe komt, zeker voor de grotere modellen als instapmotor zou dat wel kunnen helpen bij de verkopen denk ik, met name wanneer je dan krachtigere varianten van de 2.0TCe aanbiedt. Nou ja, we merken het wel ;)
Er komen qua gadgets in de nieuwe generaties wel weer leuke dingen aan trouwens. Ook wel typisch dat Renault dat soort systemen niet in licentie neemt, maar dat het weer moet zoals zij het willen hebben :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
PauseBreak schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:51:
Klinkt logisch genoeg inderdaad. Wel jammer dat er geen 1.8TCe komt, zeker voor de grotere modellen als instapmotor zou dat wel kunnen helpen bij de verkopen denk ik, met name wanneer je dan krachtigere varianten van de 2.0TCe aanbiedt. Nou ja, we merken het wel ;)
Er komen qua gadgets in de nieuwe generaties wel weer leuke dingen aan trouwens. Ook wel typisch dat Renault dat soort systemen niet in licentie neemt, maar dat het weer moet zoals zij het willen hebben :P
Iets heel anders:
Ik vind het vooral jammer dat je voor dat A-B-C'tje van Renault zo achterlijk veel (rond de 6K) als aanbetaling moet doen. Nee, ik heb geen 6K liggen, maar ik heb wel een heel solide Cashflow.

Dan is dat 5-jaren plan van Opel een stuk interessanter, maar goed....een Clio of een Corsa...de mensen hier weten het wel :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik snap dat wel. Sowieso is het niet verstandig om te lenen voor zoiets (en dat doe je in beide gevallen wel), maar als je dan toch móét lenen, doe dat dan zo verstandig mogelijk. Dat betekent dus dat je een zo'n hoog mogelijke aanbetaling eist, want daarmee dek je de risico's voor het bedrijf én de klant beter af.
Buiten dat is het op de langere termijn natuurlijk ook goedkoper voor de klant om meer aan te betalen. Het is alleen wel een behoorlijk hogere drempel die je moet nemen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Lenen voor een auto is fout, punt.

Voordat we de economische kant in dit topic op gaan, zijn er uitzonderingen waar een lening voor een auto misschien niet geheel risico vrij is, maar wel te doen is.
In die laatste categorie viel/val ik en voordat ik uberhaupt een proefrit wilde maken, viel Renault al af ;)

[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 13-09-2011 14:31 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Ik zei eerder dat de clio niet zo erg geïsoleerd is en dat hij behoorlijk zoemt. Nou, blijkbaar is/zijn er (een) wiellager(s) af. Binnenkort de garage maar eens opbellen om van dat strontirritante gezoem af te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
KillaZ schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:30:
Lenen voor een auto is fout, punt.

Voordat we de economische kant in dit topic op gaan, zijn er uitzonderingen waar een lening voor een auto misschien niet geheel risico vrij is, maar wel te doen is.
In die laatste categorie viel/val ik en voordat ik uberhaupt een proefrit wilde maken, viel Renault al af ;)
Je moest eens weten hoeveel dossiers ik wel niet doorneem waarbij mensen vonden dat het wel verantwoord was om bepaalde leningen aan te gaan omdat zij de uitzondering waren. Vergis je niet, reken alles zoveel mogelijk door en laat dat controleren door een onafhankelijke derde (d.w.z.: Iemand die geen geld aan je kan en wil verdienen) of jouw berekeningen kloppen, en houdt je aflostijd altijd zo kort mogelijk. Val niet voor dat verleidelijke aanbod waarbij je 24 of 48 maanden "mag" doen over de aflossing. Rente en bijkomende kosten zijn killing. Als het kan, hou dan je aflostijd op 3 maanden of minder.
Het belangrijkste echter, naar mijn mening; is dat het altijd verstandiger is om zoveel mogelijk lening-vrij te leven. Dus, als dat betekent dat je een tijdje in een krot van een auto moet rijden, dan zij dat maar zo (daarom ben ik ook van een Laguna II full-options naar een Colt 1.3i uit '93 gegaan, die zelfs geen toerenteller heeft). Boven je stand leven - en dat doe je zodra je leent voor een auto of ander luxe product - is een van de voornaamste redenen waardoor het fout gaat en waardoor dossiers bij onze afdeling komen te liggen.
Bedenk je goed dat een verkoper of verkopende partij altijd gericht is op het maken van die deal, dat geldt voor alles, ook voor banken en financieringsmaatschappijen. Zij verdienen gigantisch veel geld op leningen en op het moment dat jij even krap zit door een onvoorziene oorzaak, gaat zo'n dossier zo de deur uit - al dan niet naar het eigen incassobureau/-afdeling.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Couldn't agree more!

maar om dan een colt te gaan rijden gaat wel heel ver :P >:) ;)

[ Voor 68% gewijzigd door melcon op 13-09-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
Helemaal mee eens. Toen we onze auto bestelden vertelde de dealer-meneer dat bij hun 50% lease auto was en 50% particulier aankoop. Van die 50% werd 90% gefinancieerd. Hij bood ons ook die financiering aan, maar heb wel 2 keer moeten zeggen dat ik echt die lening met 0% rente niet wilde. Ik wilde gewoon in één keer betalen, maar dat schijnt niet vaak voor te komen :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• PauseBreak
melcon schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:33:
Couldn't agree more!

maar om dan een colt te gaan rijden gaat wel heel ver :P >:) ;)
Haha, ja, de Colt kwamen we toevallig tegen. Via-via en voor de helft van wat we er normaal voor zouden betalen konden we 'm overnemen (voor de inruilwaarde die hij zou krijgen bij de lokale universele garage). Dan denk je toch al gauw dat er wat mis mee is, maar na controle door een monteur-oom (handig :*) ) bleek er niks mis mee te zijn. Dan ga ik echt niet verder kijken naar een mooie auto als ik voor een prikkie een mechanisch sterk autootje kan overnemen ;)
Nee, die mooie auto komt over een tijdje wel weer. Eerst maar weer even sparen ;)

Nee, merp!

• melcon
Was ook gein uiteraard, ik snap het wel, een grote auto is gewoon veel duurder om te rijden.

• PauseBreak
Snap ik ;) Helaas wel ja, als dat nou niet zo was, reed ik nu nog rond in een comfortabele auto. We hebben nu in 9 maanden tijd 26.000km gereden in een behoorlijk oncomfortabel ding ;( Heet in de zomer, koud in de winter. Geen zicht als het regent, of als het donker is, want de koplampen zijn echt om te janken - zelfs met de Philips NightGuide lampen die we erin hebben gezet (die maken trouwens wel een groot verschil, want daarmee zien we daadwerkelijk iets, ipv dat we alleen de lampen aan hadden zodat andere mensen ons zagen :P maar het houdt nog steeds niet over en dat schijnt een typisch Colt-kwaaltje te zijn).

Ach ja, soms moet je offers brengen ;) :D

[ Voor 23% gewijzigd door PauseBreak op 14-09-2011 09:03 ]

Nee, merp!

• melcon
lol, nou ja, je stopt er in elk geval geen aftermarket xenon in met de lampen richting de maan afgesteld :P

We hebben medelijden met je O-)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
jammer, de 17" velgen zijn weer retour verkoper. 2 waren er krom 1 zelfs best wel heel erg.
ach de winterbanden gaan toch op de huidige 16" velgen en voor de rest kijken we tegen de zomer wel weer.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• melcon
dat is niet zo mooi, je kan ze altijd laten richten natuurlijk maar ja dat kost ook weer geld.

• PauseBreak
Dan zou ik ze ook wel terugsturen inderdaad. Wel jammer, want het zijn erg mooie velgen!

@melcon:
Nee, aftermarket xenon moet je gewoon niet doen vind ik. Veel te irritant voor het overige verkeer.

En bedankt he ;) :+

Nee, merp!

• melcon
(8>

• Beerkeeper
Jongens ik eb eenvraagje
mijn clio 1.5dci uit 2002 heeft speling in het stuurgedeelte, dwz ik kan het wiel iets bewegen terwijl mijn stuur dat niet doet. Ik zie inhet onderstel wel wat bewegen van de stuurinrichting, maar watdient er precies vervangen tw worden?

Ik probeer even in beeld te krijgen wat er stuk is. Bedankt alvastenlet niet op de spwlfouten want ik typ vanaf een mobieltje

• melcon
Dan heb je (waarschijnlijk) speling op de binnenste of buitenste stuurkogel. De buitenste komt het meest voor bij de clio 2. Maar binnenste ook weleens, dus daar moet je eerst achter komen. De binnenste vervangen heb je overigens speciaal gereedschap voor nodig.

Verwijderd

Vraagje:
mijn clio (3deurs) uit 2001 heeft centrale deurvergrendeling.
Echtert, linker portier reageert nu niet goed meer op afstandbediening.
Ontgrendel ik de boel gaan rechterportier en achterklep wel los.
Grendel ik de boel gaat het linkerportier niet mee.
(en soms weer wel)

Is dit contactprobleempje o.i.d.?

• la_fusion
Zit er misschien iets tussen of zo wat voor frictie zorgt? Contact probleem door vocht kan natuurlijk ook.

Overigens.. nog altijd weinig nieuws uit Frankfurt van Renault.. of zoek ik niet goed?

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Ophidian schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:38:
Helemaal mee eens. Toen we onze auto bestelden vertelde de dealer-meneer dat bij hun 50% lease auto was en 50% particulier aankoop. Van die 50% werd 90% gefinancieerd. Hij bood ons ook die financiering aan, maar heb wel 2 keer moeten zeggen dat ik echt die lening met 0% rente niet wilde. Ik wilde gewoon in één keer betalen, maar dat schijnt niet vaak voor te komen :+
Hier precies hetzelfde. We wilden de auto gewoon in 1x betalen en overschrijven. Uiteindelijk bijna laten verlijden tot het doen van zo een 0 procent lening. Want als je het geld hebt wordt je er alleen beter van. Zet eens 25000 euro weg tegen een paar procent. Je moet alleen niet ook een huis willen kopen, want dan sta je mooi in de min met je BKR registratie. Maar anders krijg je indirect toch weer een paar 100 euro korting.

Uiteindelijk hebben wij ook besloten om alsnog in 1x te betalen, dan maar geen rente ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• melcon
@leachim, kan het motortje zijn of het slot zelf. Slot zelf even uit de deur halen (het deel wat over de pin in de carresorie valt gaat het om) en schoonmaken en opnieuw invetten. Meestal gaat het dan weer goed, zo niet dan is het de motor zelf en vervanging de enige optie.

@la_fusion, alleen de nieuwe twingo en wat elektrisch spul volgens mij....

edit: en nieuws: TomTom-systeem moet 'range anxiety' EV-eigenaars wegnemen
:P

[ Voor 21% gewijzigd door melcon op 15-09-2011 14:45 ]

• PauseBreak
peugeot206gt schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:27:
[...]

Hier precies hetzelfde. We wilden de auto gewoon in 1x betalen en overschrijven. Uiteindelijk bijna laten verlijden tot het doen van zo een 0 procent lening. Want als je het geld hebt wordt je er alleen beter van. Zet eens 25000 euro weg tegen een paar procent. Je moet alleen niet ook een huis willen kopen, want dan sta je mooi in de min met je BKR registratie. Maar anders krijg je indirect toch weer een paar 100 euro korting.

Uiteindelijk hebben wij ook besloten om alsnog in 1x te betalen, dan maar geen rente ;)
Je krijgt nooit genoeg rente op je spaargeld om de kosten van de lening te dekken. Zelfs als je investeert in een gemiddeld aandelenfonds haal je dat vrijwel nooit.

En inderdaad, niet veel nieuws vanaf de IAA :P

Nee, merp!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
PauseBreak schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:00:
[...]

Je krijgt nooit genoeg rente op je spaargeld om de kosten van de lening te dekken. Zelfs als je investeert in een gemiddeld aandelenfonds haal je dat vrijwel nooit.

En inderdaad, niet veel nieuws vanaf de IAA :P
Hoezo niet, je leent toch tegen 0 procent? Dus elke euro die je rente maakt in dat tijdsbestek kan je van de netto prijs die je voor de auto betaalt aftrekken ;) Zodra de lening met rente betaald moet worden ga je inderdaad nooit geen winst maken ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:21
peugeot206gt schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:27:
[...]

Hoezo niet, je leent toch tegen 0 procent? Dus elke euro die je rente maakt in dat tijdsbestek kan je van de netto prijs die je voor de auto betaalt aftrekken ;) Zodra de lening met rente betaald moet worden ga je inderdaad nooit geen winst maken ;)
komt er bij zoiets niet ook nog even 30 euro administratiekosten/andere onnozele kosten? Verder moet je er op letten dat je daarna wel echt betaald, rente is meestal vrij hoog.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
peugeot206gt schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:27:
[...]

Imo blijft het 'vals' geld. Ja het staat op mijn spaarrekening, maar ik kan er niks mee en dat vind ik niet prettig. De lage rente stand van nu verdien je dan ook geen vetpot op, dus nee geen leningen voor mij. En het scheelt me weer een BKR registratie ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Op de IAA gereden met de ZE-modellen. Heel aparte ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
melcon schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:35:
Dan heb je (waarschijnlijk) speling op de binnenste of buitenste stuurkogel. De buitenste komt het meest voor bij de clio 2. Maar binnenste ook weleens, dus daar moet je eerst achter komen. De binnenste vervangen heb je overigens speciaal gereedschap voor nodig.
Om er even op terug te komen:

- Wiellagers achter naar zijn grootje, zijn vervangen :)
- Buitenste stuurkogel links vervangen
- Opnieuw uitgelijnd

Hij is zooooo stil van binnen, echt niet normaal :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb laatst wat dempingsmatten (uit de bouwmarkt) in het portier gedaan (3-deurs Clio 2ph3 uit 2004) voor beter geluid. Volgens mij heeft dit ook wel effect op het geluid van buiten in de auto. De matten zijn alleen iets te groot en de ramen gaan de laatste paar millimeter niet naar binnen.
Portier heb ik voorzichtig opengemaakt met een torx. Met ruim 200 megameter op de teller geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Versleten wiellagers kunnen aardig kabaal maken ja! In elk geval mooi dat het weer opgelost is :)

Die dempingsmatten voor beter geluid, bedoel je dan van de speakers of dat je minder buiten geluid hoort?
Het werkt voor beiden in elk geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 13-09 10:04
Ik weet even niet hoe ik de vraag moet formuleren.

Maar ik en mijn vriendin hebben vanmiddag een proefritje gemaakt in een Renault Megane 1.6 16V 5DR Dynamique Luxe 17". Dit ritje is erg goed bevallen en we zijn dan ook van plan om contact op te nemen dat we wel over willen gaan tot kopen.

Nou staat de auto te koop voor € 5.950,-. Hier komt nog zo'n € 600,- overheen aan aflever kosten (waar ook 6 maanden garantie bij in zit).

Auto is van september 2003 en sinds eind 2008/begin 2009 bij deze zaak in onderhoud. KM stand is 119.977. Auto heeft niet lang geleden een grote beurt gehad (bij deze beurt is ook de distributie riem vervangen, uit m'n hoofd rond de 90.000 km.

We rijden momenteel een oude Opel Astra 1.8 GL uit 1994, en we vinden het tijd voor wat nieuw(er)s.

De verkoper heeft voor ons een sommetje gemaakt, hierin ruilen we de Astra in en hij ging iets met de marges doen waardoor wij onder de streep een (in onze ogen) erg goede prijs bij moeten leggen.

Nou is mijn vraag, wat is volgens jullie mening een goede prijs voor een dergelijke auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Beetje aan de dure kant als je het mij vraagt, ik heb onlangs een 1.5 DCI uit 2006 gekocht voor 5500 (met 115000 km). Daar kwam nog wel overheen 500 euro voor 2 nieuwe banden en een nieuwe distributieriem.

[ Voor 27% gewijzigd door xabre16v op 20-09-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
xabre16v schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:14:
Beetje aan de dure kant als je het mij vraagt, ik heb onlangs een 1.5 DCI uit 2006 gekocht voor 5500 (met 115000 km). Daar kwam nog wel overheen 500 euro voor 2 nieuwe banden en een nieuwe distributieriem.
Owja, vergeten te vermelden. Die scherpe prijs die ik op papier heb meegekregen heb ik nog niet genoemd. Was vooral benieuwd naar wat hier een goede prijs gevonden wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door agoNITE op 20-09-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ergens rond de €4000 + eventueel afleverkosten voor de auto en minus de eventuele inruil van je oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
xabre16v schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:40:
Ergens rond de €4000 + eventueel afleverkosten voor de auto en minus de eventuele inruil van je oude.
Hm, de prijs die onder de streep genoemd werd is € 5.300. Dat is inc. aflever kosten en inc inruil oude wagen.
Kan je ook aangeven waarom € 5.300 erg veel is? (Zal sowieso de leeftijd zijn...). Maakt het nog uit dat hij wel zijn grote beurt etc. net gehad heeft? Alle banden zijn in feb. dit jaar vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die afleverkosten zijn de grootste onzin als hij pas een beurt heeft gehad.

Dus eigenlijk krijg je een whopping €600,- inruil voor je oude auto...

Waarom dacht je überhaupt dat dat een goede prijs was?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het kan echt wel goedkoper inderdaad, maar als het echt een hele nette auto is met volledige onderhoudshistorie dan is het ook weer niet heel duur. Krijg je voor die prijs ook 6 maanden garantie?

Ik zou in elk geval even verder kijken, kan sowieso geen kwaad. Mischien kom je een auto tegen die je nog beter bevalt voor een mindere prijs en betere inruil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hooglander1 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:51:
Die afleverkosten zijn de grootste onzin als hij pas een beurt heeft gehad.

Dus eigenlijk krijg je een whopping €600,- inruil voor je oude auto...

Waarom dacht je überhaupt dat dat een goede prijs was?
Ik ben nogal een leek op dit gebied hoor..maar als ik op autoweek/marktplaats en weet ik wat voor sites nog meer kijk, ligt de gemiddelde verkoopprijs rond de € 5.900.

Binnen die afleverkosten valt niet alleen beurt(je) maar dus ook 6 maanden garantie. Nogmaals, ik weet niet of dit een redelijk bedrag voor een dergelijke service is.
melcon schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:53:
Het kan echt wel goedkoper inderdaad, maar als het echt een hele nette auto is met volledige onderhoudshistorie dan is het ook weer niet heel duur. Krijg je voor die prijs ook 6 maanden garantie?

Ik zou in elk geval even verder kijken, kan sowieso geen kwaad. Mischien kom je een auto tegen die je nog beter bevalt voor een mindere prijs en betere inruil :)
Die € 5.300 is de auto + de afleverkosten + inruil Astra uit 1994 (waarvan wij dachten dat we er niet veel voor zouden krijgen omdat de uitlaat vervangen moet worden en de optische staat ook hard achteruit gaat momenteel).

Staat van de auto vind ik zelf goed, enige minpuntje was wat slijtage op de knop van de versnellingspook.
Bij een zoekopdracht op google kom ik vooral veel Dynamique Luxe modellen tegen zonder lichtmetalen velgen. Die we vanmiddag bekeken hebben had wel lichtmetalen velgen.

En tja, verder zoeken kan altijd...aan de andere kant bevalt de auto van vanmiddag ons tot zo ver erg goed. En ik snap best dat het bedrag van € 1.250 (€ 5.950 + € 600 - € 5.300) niet volledig de inruilwaarde van onze Opel is, maar ik had heel eerlijk gezegd een hoger bedrag verwacht onder de streep (nogmaals...dit is voor het eerst dat ik een auto zelf ga kopen) De Astra was goedkoop en we hadden een auto nodig en daarom gewoon gekocht destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als dit de eerste auto is die je hebt gezien en gereden. -> sowieso even verder kijken. Dan pas kan je vergelijken op allerlei manieren. Niet alleen in prijs, maar ook op andere vlakken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hooglander1 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:02:
Als dit de eerste auto is die je hebt gezien en gereden. -> sowieso even verder kijken. Dan pas kan je vergelijken op allerlei manieren. Niet alleen in prijs, maar ook op andere vlakken.
Meh, ik bedoel niet zozeer deze auto. Maar dit is sowieso mijn eerste ervaring met het kopen van een auto ansich.

Misschien ben ik ook wel kritisch ofzo, maar we willen niet weer een Astra (Ben geen Opel man). VW zou een optie kunnen zijn. Dan kom je qua formaat bij een Golf/Bora uit, welke ik saai vind.
Dan is er nog de Ford Focus, niet onze smaak. En ik heb het zelf persoonlijk niet op merken als Kia/Hyundai/Mazda/Nissan/Toyota etc.

Clio's, Corsa's, Polo's en 206's hebben we ook bekeken, maar vinden we aan de kleine kant.

Blijft er in mijn ogen weinig over.
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.