Het grote Renault topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 78.065 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:06
Kutding, ik word er een beetje moe van.

Staat ze (ze ja! :+ ) vorige week nog op een brug zonder problemen, begint vandaag de V-snaar te slippen.
Rijd je om 06:30 weg, met het schaamrood op de kaken omdat de hele buurt wakker wordt van je V-snaar.
5 minuten later, op de A9, is het weg.

Zal dat snaartje maar even wat strakker zetten, over een weekje de APK...ben benieuwd.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

timovd

Voorsprong door techniek

@Korvaag Mooie bak en fijne automaat. Ga er maar vanuit dat de auto volgend jaar pas geleverd wordt. Kleine kans dat in november nog wat uitgeleverd wordt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Xzelicon schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:12:
[...]

Omdat de bakolie mij toch bijna 0 kost (ik werk in de vakantie en op zaterdag bij Brezan ;)) en ik van mening ben dat als ik toch bezig ben ik ineens overal vanaf wil zijn en ik zeker weet dat het goed is.
De koelvloeistof is in februari al en een keer helemaal vervangen, en de remmerij rondom in juni zo uit mijn hoofd.

Dus dan is écht alles er aan gedaan wat nodig is :9
Ah oke, in principe hoeft deze nooit vervangen te worden. Maar na 200.000 km is het toch niet verkeerd, als je ziet wat voor drab er dan altijd uit komt. Ow ja, en het stinkt :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Ik ben een beetje zoekende naar een andere auto, de nissan almera 2 die ik nu heb ben ik helemaal klaar mee (er is continu wel iets stuk). Nu heeft een Renault dealer 2 auto's staan die voor mij interessant zouden kunnen zijn en budgettair geen probleem zijn.

Megane sedan bouwjaar 2005
1.6 benzine
95000 Km
dynamique comfort
trekhaak

Clio bouwjaar 2005
1.4 benzine
3 deurs
28000 Km
sportinterieur

Staat er 1 van beide modellen bekend om grote problemen? Of de electronica problemen waar renault om bekend stond? Het doel is om er de komende 3-4 jaar 25K per jaar mee te gaan rijden. (de megane zou mijn voorkeur hebben kwa formaat)

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 12-08-2011 20:39 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Clio 2 is sowieso aardig probleemloos en heeft eigenlijk geen echte zwakke punten.
De megane komt uit het bouwjaar waar alle kinderziektes al lang en breed opgelost zijn en je daar in elk geval geen zorgen om hoeft te maken. (2001-2002 waren de probleemjaren) Beide auto's hebben in elk geval de juiste motorisering.

Enige waar je tegen aan zou kunnen lopen, vooral bij de megane / 1.6 is de penbobines die wel eens stuk willen gaan. Verder, kijk goed naar de elektrisch bediende ramen, de kabels daarvan willen wel eens knappen vanwege onvoldoende smering. Dus gewoon tijdens de proefrit even open / dicht doen, hoor je geen rare geluiden dan zit het wel goed. Geld zowel voor de megane als de clio overigens.

Voor de rest zou ik gewoon op de dingen letten waarbij je op elke zou letten. Uitgebreide proefrit, neem altijd iemand mee die je afremt voor het geval je verliefd wordt op een auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Bedankt voor de info. Sowieso was het plan om nog een 2e keer te gaan kijken en ik ga vandaag eerst nog bij 2 andere auto's kijken. (een 323 uit 2003 en een astra uit 2005)

[ Voor 13% gewijzigd door martijn_tje op 13-08-2011 08:57 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:17
Is die Clio een II of III?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Clio3 zou ook nog kunnen inderdaad ja, nou ja, die is helemaal probleemloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Uiteindelijk een proefrit gemaakt in een Clio III 5 deurs, 1.4 benzine uit 2006 met 70K op de teller en werkelijk elke optie die er te verzinnen is. (licht/regensensor, climat control, cruise control, keyless entry, 16"lichtmetaal, enz.). Vooral de binnenruimte, zithouding en het rij geluid vielen positief op. Het 1.4 blok miste onderin wat koppel maar ging boven de 4K rpm als de brandweer. Wat me erg tegen viel was de houding van de dealer, banden met 3mm profiel en waarvan er minstens 2 vierkant waren door een tijdje stil staan met veel te lage bandenspanning worden niet vervangen. Ook werdt er moeilijk gedaan over de inruil van m'n almera. Van de vraag prijs kon niks af en met z'n marges werdt ook op andere manieren absoluut niet gespeeld.

De andere auto's die ik heb bekeken vielen af, maar de mazda dealer had nog wel een Mazda 3, 5 deurs hatchback, 1.6 benzine uit 2005 staan met 82k op de teller. Enige noemenswaardige optie's zijn climat control en 17"lichtmetaal. Een wat lagere zit, net niet zo vertrouwd als de clio. Motorisch wel een stuk sterker onderin en een wat rustigere loop. Fantastisch onderstel, wel erg veel afrol geluid van de achterbanden. Na aan geven van het afrol geluid bij de dealer werden deze gemeten en bekeken (3mm profiel en gecupt). Zonder enig gesputter komen er nieuwe banden op. De voorbanden zitten nog op 5mm. Inruil van de almera is geen enkel probleem. Een jaar mobiliteits service en een beurt na het eerste jaar zijn bij de prijs inbegrepen.

2 kwa prijs, KM's en binnen ruimte aan alkaar gewaagde auto's maar bij de Renault dealer bekroop ons het gevoel dat het alleen om korte termijn winst gaat bij het verkopen van de auto. Op basis van de dealer, niet zo zeer de auto wordt het dus de Mazda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
Heel vervelend dat soort dingen. Zelf loop ik dan gewoon weg als een dealer die houding aanneemt. Je bent immers nog steeds klant die een auto komt kopen en auto's zijn er genoeg. Heb je niet de tijd om nog wat langer rond te kijken naar een auto? Als de dealer zich nu al zo gedraagt, vraag ik me af hoe hij is als het aankomt op garantie-afhandeling en dergelijke.

Nog even een ordinaire x-post. Gister de tekst van de Twingo gehaald. De twee stickers op het achterraam (ECO2 oid) heb ik er al afgepeuterd toen ie nog niet eens de showroom uitgereden was. :P

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2vsj413.jpg

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi allen,

Gisteren proefgereden in de Megane Coupe GT. Moet zeggen dat het een erg fijne auto is ondanks dat de afwerking toch wat teveel plastic voor mij is. Anyway, inmiddels ben ik mij aan het bedenken welke kleur het gaat worden. Van blauw, wit en oranje heb ik inmiddels al foto's gevonden, maar licht- en donkergrijs nog niet... Iemand die daar foto's van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Gris Platine: http://www.actu-automobil...acteristiques-techniques/

Gris Eclipse ga ik proberen te zoeken, mijn collega had er een in die kleur.

[ Voor 23% gewijzigd door El-Loco op 14-08-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Super, da's nl. één van de kleuren waar ik nog erg benieuwd naar ben. Heb de RS al wel gezien in die kleur i.c.m. zwarte velgen en rode Brembo's, maar ben bang dat het op de GT tegenvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Hier staat Gris Eclipse een megane ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Oeh... Zwart of gris eclipse, moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Het wordt zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Martijn_tje, heel verstandig, als de dealer al niet eens moeite om je als klant te krijgen dan moet je je maar afvragen hoe gaat als je er eenmaal klant bent.

@the_scientist, is dat nog steeds 676 zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Haha, zwart zie jenal zoveel! Die gris eclipse is juist gaaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:55
Zwart zie je inderdaad wel veel, maar het is een "veilige" kleur. Ik heb ooit eens gekeken voor Rouge Dyna voor mijn Clio, maar ik durfde het toch niet. Uiteindelijk is het Noir Nacre geworden, een van de mooiste tinten zwart van Renault vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Noir Nacre was ook onze oorspronkelijke bestelling. Toen we Blue Majorelle zagen waren we echter verkocht en meteen bestelling aangepast. Prachtige kleur. Staat nu weer in laagje Collinite en Natty's en wat glimt ie dan en is die kleur prachtig _O_

Gris Eclipse is volgens mij ook wel veilig genoeg en verkoopt imo niet slechter dan Noir Nacre. Je ziet zwart alleen te vaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Voor verkoop ben ik niet bang, tis een lease-auto ;) Woensdag nog even met de dealer babbelen. Ben bang dat ik op het gris eclipse snel uitgekeken raak...

Melcon: geen idee!

[ Voor 6% gewijzigd door the_scientist op 14-08-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Noir Nacre is NV676 inderdaad, staat nog op onze oude offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ah nice, de oudste kleur zwart dus, maar wel een hele vette kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31
the_scientist schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:20:
Super, da's nl. één van de kleuren waar ik nog erg benieuwd naar ben. Heb de RS al wel gezien in die kleur i.c.m. zwarte velgen en rode Brembo's, maar ben bang dat het op de GT tegenvalt...
Voor de GT zou ik de blauwe kleur die alleen op de GT(-line) wordt geleverd aanhouden. Wát een kleur zeg! :9~

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Thx voor de deurkruk tip Melcon ;) Die gaat in de gereedschapskist.

Probeerde de oliefilter ook los te halen....muur en muur vast. Amper ruimte voor de ouderwetse band, dus dat moest met de hand....nou niet dus.

Oplossing zou kunnen zijn door de schroevendraaier er in de knallen, maar dat durfde ik niet aan.

Dat wordt donderdag met de APK gedaan, multiriem ook maar meenemen :) Daar staat een uurtje voor ofzo toch melcon?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Bij de automaterialenzaak kun je een oliefiltertang halen, kost 10 euro... Als je het gewend bent om met je handen te doen is zo'n tang een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Die tang hadden we ;) Maar je hebt, als je de tang niet met het handvat naar boven kan gebruiken, maar een centimeter of 15 uitslag welke te weinig was.... :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Beperkte uitslag kan wel lastig zijn ja maar anders gewoon schroevendraaier gebruiker.
Je hebt ook een ander soort tang waarbij je maar heel weinig slag nodig hebt, die werkt niet met een band.

Multiriem als in complete set neem ik aan, max. een uur, eigenlijk een half uur maar goed, zo'n monteur moet ook koffie drinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Tja die schroevendraaier durfde ik eigenlijk niet aan, zal je net zien dat ik dat ding sloop en dan ben ik verder van huis. Multiriem zal de hele set worden ja, ik word gek van dat gepiep in de ochtend. Strakker zetten is geen optie meer, als ik de band zo 1-2-3 snel bekeek, daar begonnen kleine haarscheurtjes in te zitten.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Doe je dat ook zelf of laat je dat doen?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Boeit toch niet als je het oliefilter sloopt, die haal je er toch af :P
Je hoeft niet bang te zijn dat je het schroefdraad sloopt, daar zit toch de draadbus van het filter zelf omheen en die sloop je niet met een schroevendraaier ;)

Hij wil het mee laten nemen met de apk, dus laten doen gok ik zo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik laat de multiriem doen inderdaad, naast mijn APK keuring.

Grote beurt en wat kleinere dingen doe ik zelf, zodra er speciale tools of een riem in de planning staat, gaat hij naar een kennis ;)

@melcon: Ah, ook weer geleerd. Beuk je dan gewoon een grote platkop er in? Was bezig namelijk en had de schroevendraaier al in de hand, toen mijn vader en de buurman zei: "Doe dat maar niet"

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
melcon schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:33:

Enige waar je tegen aan zou kunnen lopen, vooral bij de megane / 1.6 is de penbobines die wel eens stuk willen gaan. Verder, kijk goed naar de elektrisch bediende ramen, de kabels daarvan willen wel eens knappen vanwege onvoldoende smering. Dus gewoon tijdens de proefrit even open / dicht doen, hoor je geen rare geluiden dan zit het wel goed. Geld zowel voor de megane als de clio overigens.

Voor de rest zou ik gewoon op de dingen letten waarbij je op elke zou letten. Uitgebreide proefrit, neem altijd iemand mee die je afremt voor het geval je verliefd wordt op een auto ;)
Let dan even op de vering / schokbrekers.
Ik heb een 2004 Megane break gehad en daar zijn de voorste, ik meen de schokbrekers, onder garantie vervangen.
Je hoort het als je een beetje goed door de bocht gaat kraken, dan weet je dat het niet klopt.
Neem dus een paar rotondes met voldoende snelheid tijdens je testrit.
Die penbobines zijn toen ook vervangen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Zou voor een Megane Coupe GT zeker voor Malta Blauw gaan, staat de auto erg goed en past ook bij het sportieve karakter van de auto! En je hebt een kleur die je niet zo vaak ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Zwart op een Megane of Scenic is tegenwoordig GNE Noir Etoile, superdiepe kleur zwart. Heel erg mooi, mooier dan 676 imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mooier dan 676 kan niet 8) :+

@Killaz, jup, gewoon een lange platklop in meppen, wel een eindje en iets uit het midden. Bij voorkeur dat die er aan het andere eind uit komt, dan kan die ook niet in het filter zelf bewegen. Je hoeft hem ook maar een klein slagje te draaien, als die eenmaal los is dan is het ook zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:55
Vergeef het hem, hij is vast een beetje loco >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Hallo iedereen,

Ook ik heb sinds kort een Renault, en wel een Twingo 2 RS !!

Twee foto's

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2qwdc47.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2ntz3oh.jpg

Ik ben erg tevreden met de Twingo, rijdt heel fijn en weet altijd een grote glimlach op mn gezicht te toveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Gaaf ding! Gefeliciteerd. Zonder cup zie ik, had je de 17" niet gewild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Niet online
Tweedehands gekocht dus weinig keuze:p. Heb wel proefgereden in een twingo met cup, en die vond ik eigenlijk net te stuiterig. Die ene inch velg meer scheelt echt veel in comfort...Opties die er wel opzitten zijn renaultsport pookknop, hoes, handremgreep, matten en een airco waarmee ik de auto erg compleet vond (en vind) voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Sowieso zijn dat erg leuke gooi en smijtkarretjes. Veel plezier ermee Gravitar! 8)

Nee, merp!

• melcon
Verstandige aankoop, gefeliciteerd 8)

Met die 17" velgen is die toch langzamer, veel te zwaar :P

• PauseBreak
Ik gok dat je voor dagelijks gebruik liever wat meer comfort dan wat meer snelheid hebt. Tenminste, wanneer dat betekent dat sneller minder comfort inhoudt ;)

Nee, merp!

• Gravitar
  • Niet online
Ik heb inderdaad liever wat meer comfort dan wat meer (bocht)snelheid, vooral omdat mijn dagelijkse route voor 1/3 uit kinderkopjes bestaat. Verder is de keuze voor de twingo niet gebasseerd op de wens een dagelijks te racen ofzo. Het is meer dat ik door de auto's van mijn ouders (astra twintop 2.0 turbo en passat 2.0 tdi 4motion) verwend ben geraakt wat auto's betreft. Mijn zoektocht naar een auto begon met een Audi TT die al wat ouder was en met veel kilometers op de klok, dat vond mijn vader niet zo verstandig met het oog op de gebruikskosten. Toen ben ik gaan kijken naar een VW polo en een Opel corsa. De polo was zeker gezien de opies (of het gebrek daaraan) en de kilometerstand gewoon duur. De corsa was een een hele leuke auto, maar de 1.2 motor die ik me kon veroorloven maakte het geen hele vlotte auto.

Toen kwamen we bij de aygo, goede prijskwaliteit, maar de auto sprak me niet aan. Een toyota die ik wel leuk vond was de iQ, maar die was in verhouding weer duur. Vervolgens kwamen we bij hyundai, dat sprak me niet echt aan. Ze hadden daar wel een tweedehands twingo, een C2 VTS en een suzuki swift staan. Vooral de VTS vond ik erg leuk, door de sportieve details en de voor zo'n kleine auto best pittige motor. Thuis verder gaan kijken naar VTS'en naar de twingo, dat vond ik ook een leuke auto maar wel een beetje tam.

Daar ontdekte ik het bestaan van de twingo RS, en die sprak me nog meer aan dan de VTS, vooral omdat daar meer aan gedaan was dan alleen een pittige motor en wat sportive details in het interieur. Via internet uitgebreid gezocht en twee auto's gevonden die in mijn budget pasten. Een van 2008 met 50000km en een van 2009 met 22k op de klok, met dezelfde prijs. Dan lijkt de keuze simpel, maar omdat de ene bij een merkdealer met renaultgarantie stond en de andere bij een bovagdealer/handelaar werd de keuze nogal ingewikkeld. Ik had een sterke voorkeur voor de jongere auto, maar mijn ouders hadden toch liever een merkdealer.

Uiteindelijk gaan kijken bij de bovagdealer als orientatie op het model, omdat de merkdealer erg ver weg was.
Bleek een heel nette zaak te zijn, vriendelijke mensen met een prettige no nonsense houding kopje koffie etc.
Auto bekeken, helemaal geweldig natuurlijk, en een proefrit gemaakt. Mijn vader was al een aantal keren meegereden dus deze keer ging mijn moeder mee, die net als ik houd van auto's met pit. Teruggekomen met zere kaken van de bigsmile. Omdat de auto zo netjes was en de zaak ons ook aanstond toch serieus de auto gaan bespreken met de dealer. Toen kwam de leukste verassing, dat de onderhoudsboekjes aanwezig waren en in orde waren wisten we al, maar dat de auto nog renault garantie had wisten we niet. De vorige eigenaar had namelijk 2 jaar extra renault garantie bij de auto genomen (deze garantie is stiekem trouwens een verzekering voor alles behalve kosten door normaal gebruik). Ik was al helemaal verliefd op de auto, maar nu ook helemaal verkocht. Mijn ouders remden me gelukkig wat af, om er wat nachtjes over te slapen.

Toch nog gekeken bij een renault dealer, waar een RS stond die zoals de verkoper me verzekerde van een vrouw geweest was, wat ik zelf al door had door de haarelastiekjes die nog om de pook zaten. Waarom dit als verkoopargument gebruikt wordt snap ik eigenlijk niet, het oude vooroordeel is immers dat vrouwen niet kunnen rijden en een bestuurder die niet kan rijden weet ook niet hoe hij met zijn auto om hoort te gaan. Verder weet ik uit ervaring dat er zat vrouwen zijn met een vlottere rijstijl dan de gemiddelde man. Maargoed, dit hielp niet echt bij de indruk die we van de dealer kregen, een auto met haarbandjes om de pook is niet bepaald in showroomstaat wat mij betreft. Verder waren letterlijk alle velgen beschadigt en misten de matten en pookknop die de andere auto helemaal afmaakten. Deze had wel het cuppaket, dus toch maar gereden. Reed op zich prima, net ietsje minder overhang als je een rotonde met 50 rond gaat. Op klinkerwegen viel de auto voor mij wel een beetje door de mand. Aan de prijs viel niks te doen, en de renault garantie bleek in 3 smaken te bestaan. 6-12-24 maanden, 6 was standaard en meer was bijbetalen. Verder was de indruk die we kregen gewoon niet prettig, als je een auto wilt kopen en geen inruil hebt verwacht je toch meer dan een dealer die zegt dat hij met zijn baas heeft gesproken en je niet meer dan 100 euro korting kan geven. Dat gaat trouwens niet over het bedrag, maar de manier waarop het gebracht werd. Er was echt een houding van je mag bij ons een auto kopen, graag of niet. Nou keek ik naar een tweedehands auto van rond de 10k euro, maar aangezien ze ook nieuwe auto's voor minder geld aanbieden zou je toch verwachten dat ze blij zijn dat je bij hun een auto wilt kopen zonder financiering of inruil auto waar je nog van af moet zien te komen.

Maargoed, het is dus de auto van de bovagdealer geworden met de renault plus verzekering én bovaggarantie om de tijd tussen overschrijven en bevestiging te overbruggen. Er zijn dus toch echte bovagdealers en niet alleen maar beun de hazen en occasjonnies. Mocht iemand een bovagdealer zoeken dan kan ik Roots in Pijnacker van harte aanbevelen. Niet direct een zaak van het type rode loper en geslijm, maar wel een waar mensen werken met een prettige down to earth houding die je serieus nemen als klant ookal ben je nog jong en kijk je niet naar het duurste model wat ze aanbieden.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kijk aan, welkom, erg nette en leuke auto. :) En dat ze stug/oncomfortabel worden met het cup onderstel klopt wel, zeker dat stuiterige wat met name door de korte wielbasis komt.

Welkom trouwens op GoT, wel direct een goed topic uitgekozen haha. :P

En ik heb je toegevoegd aan de TS. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 18-08-2011 18:38 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• El-Loco
Die RS van die vrouw, was dat toevallig bij B in V?

• Gravitar
  • Niet online
Nee was in delft, staat nog steeds te koop met een hogere prijs dan 3 weken geleden gek genoeg...Die van B in V was trouwens de auto die ik te ver weg vond om te bekijken, dus heb geen idee hoe die erbij staat

[ Voor 36% gewijzigd door Gravitar op 18-08-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Leuk verhaal :)

Aparte houding van die dealer trouwens, dat alle 4 velgen beschadigd zijn als er een vrouw in gereden heeft lijkt me logisch :P

Veel rijplezier in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Leuke auto, zou voor mij net wat te klein zijn.

Zelf ben ik rustig aan eens aan het kijken voor een vervanger van mijn Clio type 2 phase 2 1.6 + Toyota MR2(1986 +/- 175 PK). Grote kans dat het een Clio type 3 RS gaat worden. Liefst een phase 2 maar gezien de prijs daarvan is een phase 1 een betere kanshebber.

Alleen heb ik van de phase 1 op de Engelse site 197.net nogal wat problemen gelezen en dat maakt mij niet echt blij. Problemen met een onrustige loop bij een koude motor, versnellingsbak problemen, deuren die niet meer goed inhangen, dat soort zaken..

Nu ben ik al aan het zoeken geweest voor Nederlandse fora(clioclub.nl, rtc.nl) maar kon op de verschillende site's niet direct een topic met een opsomming van bekende problemen/oplossingen. Weet iemand hier wellicht er meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Stel je vraag eens hier:
http://www.clubrenaultsportives.nl/smf

Zitten een aantal mensen met een clio 3 RS, alleen je hoort ze verder niet dus ik ga er vanuit dat ze geen problemen hebben ;)

Engelsen zijn idioten en moet je niet op afgaan, die krijgen alles stuk.
De Clio 3RS heeft een TL4 6 bak, nieuw ontwikkeld in samenwerking met Nissan als opvolger van de PK6 bak.
Die gaat alleen stuk als er een foutje is gemaakt in de productie (ja dat komt voor als je miljoenen bakken per jaar produceert ;) ). Als je de 50k voorbij bent dan gaat die niet meer stuk.

Deurproblemen zijn niet bekend en heb ik nog niet eerder gehoord. Er rijden ook wat door madeno omgebouwde clio 3RS'en rond op diverse circuits, die hebben ook geen problemen. Ook niet met de deuren en als daar een zwakte inzit komt dat op het circuit meteen naar voren.

De onrustige stationairloop is normaal en een product eigenschap, 200 pk uit een 2 liter vereist (relatief) scherpe nokkenassen en dat heeft zijn weerga op de stationairloop.
De phase I heeft een relatief korte 5 en 6, en vooral op de snelweg kan dat wel een storend zijn.Die is bij de phase II wat langer wat wel prettig is.

Een twingo 2 is overigens net zo groot als een Clio 2 die je nu hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
melcon schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:41:
Stel je vraag eens hier:
http://www.clubrenaultsportives.nl/smf

Zitten een aantal mensen met een clio 3 RS, alleen je hoort ze verder niet dus ik ga er vanuit dat ze geen problemen hebben ;)

Engelsen zijn idioten en moet je niet op afgaan, die krijgen alles stuk.
De Clio 3RS heeft een TL4 6 bak, nieuw ontwikkeld in samenwerking met Nissan als opvolger van de PK6 bak.
Die gaat alleen stuk als er een foutje is gemaakt in de productie (ja dat komt voor als je miljoenen bakken per jaar produceert ;) ). Als je de 50k voorbij bent dan gaat die niet meer stuk.

Deurproblemen zijn niet bekend en heb ik nog niet eerder gehoord. Er rijden ook wat door madeno omgebouwde clio 3RS'en rond op diverse circuits, die hebben ook geen problemen. Ook niet met de deuren en als daar een zwakte inzit komt dat op het circuit meteen naar voren.

De onrustige stationairloop is normaal en een product eigenschap, 200 pk uit een 2 liter vereist (relatief) scherpe nokkenassen en dat heeft zijn weerga op de stationairloop.
De phase I heeft een relatief korte 5 en 6, en vooral op de snelweg kan dat wel een storend zijn.Die is bij de phase II wat langer wat wel prettig is.

Een twingo 2 is overigens net zo groot als een Clio 2 die je nu hebt....
Wel al dat forum gezien maar merk vaak op diverse fora dat het niet echt op prijs wordt gesteld je aan te melden en enkel zo'n topic te openen met vragen die je zelf zou kunnen zoeken.. Zal eens even kijken.

Ik kan op dit moment niet bij het forum van de Clio197 website maar zal later even de link posten met de problemen die ze daar vooral tegen kwamen.

Zal er veel snelweg mee rijden(werkverkeer 20 km snelweg, 20 km provinciaalseweg) maar vind tot nu toe mijn Clio nog niet echt storend met 4000 toeren op 130 km/h. Denk dat dat dus niet zo'n groot probleem zal zijn.

Dat de Twingo even groot is, is leuk maar wil liever iets groters dan mijn huidige Clio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat van die twingo, ik denk ik zeg het even :)

Dat er weinig problemen te vinden zijn zegt natuurlijk al genoeg, ook op de franse fora weinig problemen. Als mensen problemen hebben dan wordt direct de wereld in geschreeuwd, maar als er iets goed is dan hoor je daar weer weinig van.

In elk geval, vraag naar ervaringen dan krijg je makkelijker antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gisteren de Twingo van mn opa op kunnen halen. Hij heeft de Eco2 belastingvrije (type weet ik niet exact).
Mooie wagen moet ik zeggen, hij heeft grijs met een zwarte "racestreep" en getinte ramen.

Hij heeft wel lang moeten wachten maarja, dan heb je ook wat :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De benzine neem ik aan? Ze rijden an sich ook wel lekker voor zo'n klein autotje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ze rijden prima inderdaad! Daarnaast voordeel van laag verbruik, geen wegenbelasting en garantie, ik vermaak me er wel mee :P Ding gaat harder de bocht door dan mijn vorige 206 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat is ook niet zo gek, want de Clio II ging ook harder door de bocht dan de 206 :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat gaat er niet harder door de bocht als een 206? :P ;)
Behalve die koektrommels in de categorie 107 dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik denk dat een 107 nog best wel eens harder door een bocht zou kunnen gaan dan een 206 eigenlijk :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
Ik heb sinds een week een nieuwe renault megane estate GT-line, waar ik tot nu toe errug blij mee ben :) Foto's volgens nog...
Bij het doorbladeren van het boekje kwam ik terecht bij het kopje bandenspanningscontrole systeem.
Nu heb ik even door alle menuutjes van de auto gebladerd en kon ik hier niets over terugvinden. Uit nieuwsgierigheid (heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht) toch eens uitgezocht op welke modellen het zou moeten zitten, aangezien ik het ook op de optielijst bij het bestellen niet ben tegen gekomen. Nu zie ik dat het op de RS een te selecteren optie is, maar op de overige modellen wordt er op de renault site en in de prijslijsten met geen woord over gerept. Nu ben ik toch benieuwd, op welke megane modellen zou het nu wel of niet moeten zitten / is het een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
PauseBreak schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:12:
Ik denk dat een 107 nog best wel eens harder door een bocht zou kunnen gaan dan een 206 eigenlijk :D
Hij staat wel goed natuurlijk (wielen op de hoeken) alleen nog relatief zwaar en standaard een total crap afstelling v/h onderstel. Je moet wel een aanloop nemen voor je uberhaupt sneller rijdt als een 206 maar dan zou het mischien net moeten lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
ApoC schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:33:
Ik heb sinds een week een nieuwe renault megane estate GT-line, waar ik tot nu toe errug blij mee ben :) Foto's volgens nog...
Bij het doorbladeren van het boekje kwam ik terecht bij het kopje bandenspanningscontrole systeem.
Nu heb ik even door alle menuutjes van de auto gebladerd en kon ik hier niets over terugvinden. Uit nieuwsgierigheid (heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht) toch eens uitgezocht op welke modellen het zou moeten zitten, aangezien ik het ook op de optielijst bij het bestellen niet ben tegen gekomen. Nu zie ik dat het op de RS een te selecteren optie is, maar op de overige modellen wordt er op de renault site en in de prijslijsten met geen woord over gerept. Nu ben ik toch benieuwd, op welke megane modellen zou het nu wel of niet moeten zitten / is het een optie?
Op geen, behalve de RS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
Dat is vrij makkelijk dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
Moest me blijkbaar hier melden nu we weer een renault hebben. Doe ff een simpele cpoy paste van het lagunaforum:

We hebben in het verleden al eens een laguna gehad. Die heeft helaas 2 keer een ongeval mee mogen maken.
1e keer was repareerdaar door mijzelf(vandaar ook de andere kleur motorkap).

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/laguna1totall.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/laguna1totall1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/laguna1totall2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/laguna1totall3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/laguna1totall4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/laguna1totall5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/laguna1totall6.jpg

Vervangen zijn toen
Motorkap
zijkap
Bumper stalen en plastic
Radiateurs (airco)
ventilatoren
aircopomp
stuurbekrachtiging
dwarsbalk boven en onder
koplampen
leidingen
en wat ander klein spul
+ zelf gericht (hij stond wat naar binnen aan de voorkant :P
direct erna laten controleren bij mijn opa (45 jaar autoschadehersteller geweest) en vonden het op de kleur na erg netjes gedaan :P

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/laguna1totall7.jpg

Helaas paar maanden erna weer ongeluk 1 dag na monteren van nieuwe voorveren (door een beunhaas die 1 week later ook niet meer daar zat en nooit meer wat van vernomen.
controle over stuur verloren en stoeprand geraakt en dwars de weg overgeschoten (veel geluk dubbelbaans erg druk en niemand geraakt !)
helaas was deze 2e keer total loss echt niet meer repareerbaar helaas.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/IMG_0039.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/IMG_0041.jpg

Toen met spoed een andere auto gekocht en dat is de huidige ford focus.

Ford Focus Trend 1.6 1999 (overigens nog te koop -> http://link.marktplaats.nl/475665398)
Afbeeldingslocatie: http://motorcycleshop.nl/verkoop/focus2.jpg

Reden van de upgrade: toch weer wat jonger moderner en meer comfort. Maar vooral ivm de laadruimte en airco voor de kleine (die zat met de ramen open altijd vol in de wind, in het zijspan zit ie juist niet in de wind zelfs zonder dekzeil erop.)

We hebben nu een kleine een beginnen toch het voordeel van een stationwagon in te zien. en de laguna is toch een redelijk betaalbare grote luxe auto.

Dus sinds maandag hebben we een:

Renault Laguna Grand Tour 1.6 16V 82KW Grand Tour Authentique E4 2005 phase 2
Volgens mij is hij helemaal standaard op de Carminat DVD navigatie+bluetooth en cabasse radio na.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/laguna2phase2-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/laguna2phase2-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleshop.nl/verkoop/laguna2phase2-3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 19-08-2011 22:15 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wat een geschiedenis zeg haha, wel knap btw van het opknappen van je 1e auto, wel enorm zonde dat je hem daarna weer finaal in elkaar heb gereden. :X

Maar gefeliciteerd met je nieuwe auto, en welkom in dit topic. :) Ik voeg u toe aan de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wel een beste klapper geweest die 2e zeg, zo! Wat dacht je, even kijken hoe goed ik hem gerepareerd heb :P

Zo te zien is je nieuwe auto een tech line, vanwege de navigatie + velgen. Mooie wagen hoor :)
Heb je de nieuwste navigatie dvd al binnen gehaald? V31.1 staat op de piraten baai, Renault zelf vraagt er een belachelijk bedrag voor. De DVD's zijn hetzelfde als in de navi van BMW gebruikt wordt, echter BMW vraagt er nog meer voor dus dat schiet niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
De 1e Keer was ie economisch totall Loss. Heb even laten zen wat echt totall Loss is, als je iets doet doe het dan goed ;)
Laatste kaarten zaten er al in maar had ik ook al klaar liggen. Volgens de rdw is het een auth. En ga er dus vanuit dat het voor authentique staat. Niet dat ik alle uitvoeringen ken maar volgens mij is het de meest simpele.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Het is een Business Line, strakke auto. (Velgen + bekleding + climate + de mogelijkheid voor DVD-navi).

Mooie wagen, zuinig ook! Mijn oom heeft een hatchback 1.6 en doet makkelijk 1:16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Aanvullend: Het is op geen enkele Mégane standaard, maar je kunt het er wel als optie bij bestellen over het algemeen. Vaak wel alleen op de duurdere uitvoeringen.

En harley; welkom! Ik neem aan dat je niet meer iemand anders aan je auto's laat sleutelen in het vervolg? ;) :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ik kan veel zelf maar helaas niet alles. Maar voortaan wel bij een garage die we al langer kennen, had toen alleen geen tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
El-Loco schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:24:
Het is een Business Line, strakke auto. (Velgen + bekleding + climate + de mogelijkheid voor DVD-navi).

Mooie wagen, zuinig ook! Mijn oom heeft een hatchback 1.6 en doet makkelijk 1:16.
Als ik deze site bekijk kan dat wel kloppen

http://www.lagunahatchbac...ckengrandtour/120141.html

alleen wat houdt :

- 4x18CD AS AC 6HP
- AIDE NAVIG NIVEAU 5
dan weer in want die 2 dingen zeggen mij dan weer ff niks :P
vermoed eigenlijk de radio /cd speler en de navigatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Bovenste is de cabasse auditorium met 6 cd wisselaar en mp3 ondersteuning op de eerste 2 slots, de onderste grootbeeld kleuren navigatie :) ow ja, en bluetooth ondersteuning voor de telefoon 8)

De tech line / business line uitvoeringen zijn altijd op basis van b.v. een authentique of dynamique, vandaar dat dat op het kenteken staat :)

Heeft de 1.6 16v ook de zesbak eigenlijk?

[ Voor 25% gewijzigd door melcon op 21-08-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
nope gewoon een 5 bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Melcon en andere Renaultkenners/werknemers :P even een korte vraag waar ik zo zelf even geen antwoord op weet.
Ms. PauseBreak en ik zijn op zoek naar een volgende auto, die gaat er ergens na volgend jaar komen tenzij we een geniale bak vinden waar we geen nee tegen kunnen zeggen. We zijn op zoek naar o.a. een Vel Satis (benzine). Probleem is alleen dat ik geen idee heb wat de modelspecifieke probleempunten zijn hiervoor. Gezien de exploitatiekosten gaan we voor een 2.0T, de V6 lijkt uitgesloten.
Dus, waar moet ik op letten, behalve op de electronica? Het zou gaan om een wat later model, dus bouwjaar 2006+. Ik weet dat het platform hetzelfde is als van de Espace IV en Laguna II, maar van de probleemgevoeligheid van de motor/bak-combinatie weet ik te weinig om er een betrouwbaar oordeel over te kunnen geven gedurende de zoektocht, dus wat hulp zou fijn zijn :9

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het zijn vrij probleemloze auto's, enige wat ik vaker hoor is dat de V6 aanzienlijk lekkerder rijdt als de 2.0T.
Maar ja, die is zoveel duurder in onderhoud dat dat niet te verantwoorden is. Gewoon een 2.0T opzoeken, eventueel chipje er op (200 pk) en dan heb je een heel erg fijne auto.

Let gewoon op de pijnpuntjes die bij - inderdaad - de espace ook voorkomen. Als het zover is gewoon een proefrit maken, uitgebreid (half uur minimaal), controleer de werking van alles. Heel veel Vel Satis komen op het moment uit de lease overigens, met 200.000 tot 250.000 op de teller. Voor een lease auto zegt dat genoeg natuurlijk, normaal is 160.000 max maar als iemand er toch in wil blijven rijden ondanks km. stand en de lease maatschappij vind dat goed -> goedkoop in onderhoud en betrouwbaar.

Er is ook een vel satis forum:
http://www.renaultvelsatis.nl/forum/

De 2.0T is een betrouwbare motor btw, gewoon de good old F4R met een blazer. De bak zou een aandachtspuntje kunnen zijn maar dat merk je wel met de proefrit.

[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 22-08-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, de V6 heeft wel mijn voorkeur (van wie niet :+ ), maar die is gewoon te duur ook in onderhoud. De enige reële optie zou zijn om een V6 op LPG te kopen, maar voor zover mij bekend is de V6 niet bepaald een held op LPG, en ik weet uit ervaring dat LPG vaak tanken betekent en hogere onderhoudskosten met zich meebrengt.

Dat forum is wel een goed beginpunt, heb er eens rondgekeken maar heb niet heel veel zaken heel helder uitgelegd zien worden. Die blauwe sticker met updates heb ik wel vaker gezien, maar een lijst met updates waarvoor de Vel Satis in aanmerking komt heb ik dan weer niet gevonden (ja, in het Frans, maar mijn Frans is nogal ... roestig :P ).

Ik zag trouwens zelfs nog een onverkochte Vel Satis staan, maar dat is de instapper en dat gaat natuurlijk nergens over. Meer betalen voor een "nieuwe" (2 jaar oude) instapper die nog geen kenteken heeft, dan voor eentje met ervaring.

Nou goed, we hebben nog ruim een jaar, dus dat uitzoeken en alles komt wel goed. We hebben ook geen haast want de Hutsibutsi rijdt gewoon nog :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Allen,

Wie weet een goede chiptuner voor de Megane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
V6 op lpg is geen probleem, zolang je maar een vialle lpi installatie gebruikt en nkg platina bougies. Die laatste gaan normaal gesproken een leven lang mee maar op lpg 120.000 km. Onderhoud valt wel mee, hooguit iets vaker olie verserven (koelende werking van olie neemt af met leeftijd + km's). Maar zou idd voor een 20T gaan kijken als de kosten niet te hoog moeten zijn.

@the_scientist: Fastchip.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Fastchip is wel hét adres als je Renaults wilt laten chippen inderdaad.

@melcon:
Hmm, dat valt me nog wel mee. Dan zal ik dat ook eens in m'n achterhoofd houden ;) Waarom moet er per se een LPI installatie in icm die bougies? Geeft een standaard LPG3 installatie teveel warmte (en dus slijtage) in de motor?
Bedankt voor je antwoorden iig :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Thanks, www.fast-chip.nl? Had dat bedrijf nl. ook gevonden op Google, maar de contactinfo toont iets in Verweggistan. Zal morgen ff een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
beter http://www.fastchip.nl/ 8)

@pausebreak, die bougies zijn vanwege de vervangingsinterval, gewone moet je elke 15.000 km vervangen en met een V6 is dat geen pretje :P ;)
LPI inderdaad vanwege de warmte, wordt vloeibaar ingespoten -> is dus koud en verdampt in de cilinder -> koelt de cilinder + kleppen dus zelfs beter als benzine (door het verdampen). Met lpi is er zelfs een vermogenstoename t.o.v. benzine (+2 tot 5%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
PauseBreak schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:34:
Ja, de V6 heeft wel mijn voorkeur (van wie niet :+ ), maar die is gewoon te duur ook in onderhoud. De enige reële optie zou zijn om een V6 op LPG te kopen, maar voor zover mij bekend is de V6 niet bepaald een held op LPG, en ik weet uit ervaring dat LPG vaak tanken betekent en hogere onderhoudskosten met zich meebrengt.

Dat forum is wel een goed beginpunt, heb er eens rondgekeken maar heb niet heel veel zaken heel helder uitgelegd zien worden. Die blauwe sticker met updates heb ik wel vaker gezien, maar een lijst met updates waarvoor de Vel Satis in aanmerking komt heb ik dan weer niet gevonden (ja, in het Frans, maar mijn Frans is nogal ... roestig :P ).

Ik zag trouwens zelfs nog een onverkochte Vel Satis staan, maar dat is de instapper en dat gaat natuurlijk nergens over. Meer betalen voor een "nieuwe" (2 jaar oude) instapper die nog geen kenteken heeft, dan voor eentje met ervaring.

Nou goed, we hebben nog ruim een jaar, dus dat uitzoeken en alles komt wel goed. We hebben ook geen haast want de Hutsibutsi rijdt gewoon nog :P
Een onverkochte VS? Een nieuwe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
El-Loco schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:13:
[...]

Een onverkochte VS? Een nieuwe bedoel je?
Ja, een nieuwe. Althans, uit 2009 dan, want volgens mij is er na 2009 geen VS meer in elkaar geschroefd.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Vandaag even bij de dealer geweest voor een offerte voor winterbanden. Inclusief velgen en montage kwamen zij op de volgende prijzen
Michelin Alpin-4 -- 520 euro
Continentalt (TS830??) -- 550 euro
En nog een ander merk -- 499 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Thanks, dat is dezelfde site. Begrijp ik het goed dat ze een ECU opsturen die ik zelf inbouw i.p.v. dat ik naar een garage ga die m'n huidige ECU opnieuw programmeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ophidian schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:44:
Vandaag even bij de dealer geweest voor een offerte voor winterbanden. Inclusief velgen en montage kwamen zij op de volgende prijzen
Michelin Alpin-4 -- 520 euro
Continentalt (TS830??) -- 550 euro
En nog een ander merk -- 499 euro ;)
Michelin Alpin nemen, of Vredestein Wintrac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Haha, heb geen van beide gedaan. Heb Nokian WR D3 besteld voor 411, montage kosten 46 euro. Veel goedkoper en deze band is van 2011 ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.nokiantyres.com/files/nokiantyres/ha_talvi/nokian_WR_D3_iso.png

Die dus

[ Voor 28% gewijzigd door Ophidian op 22-08-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat laatste zegt geen kont, en dan rijd ik liever op zomerbanden met veel profiel rond. Sterkte deze winter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Why? Nokian is prima merk en wordt in Scandinavië bijna alleen maar gebruikt... Wordt vaak goed aangeschreven door critici en op autobandentest.com krijgen ze net zulke cijfers als michelin, vredestein, dunlop, pirelli.

Nokian moet je niet verwarren met Chinese merken, dat is het absoluut niet...

[ Voor 15% gewijzigd door Ophidian op 22-08-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Zoek ook nog winterbanden
Maat wil ze ergens opde huidige 16" velgen gooien en dan andere 17" voor de zomerbanden.
Nu nog leuke setje 17" voor weinig vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04
Mochten er mensen intresse hebben. Ik krijg einde dit jaar of begin volgend jaar een nieuwe leasebak. Voor mijn oude bak had ik zelf velgen en winterbanden gekocht (was stuk goedkoper dan in de lease). Ik heb daarom over: 4x originele Honda Civic Hybrid velg + Vredestein Snowtrac 2. 3 winters gebruikt als ik het goed zeg. Mijn gok is dat de banden nog 6mm profiel hebben maar dat kan nagemeten worden.
Ik zet ze bewust nog even niet op V&A oid want ik weet nog niet precies wanneer ik m'n nieuwe auto krijg. Als mensen toevallig intresse hebben hoor ik het wel via DM, dan zal ik die mensen tegen die tijd nog wel even een berichtje sturen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ophidian schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:12:
Why? Nokian is prima merk en wordt in Scandinavië bijna alleen maar gebruikt... Wordt vaak goed aangeschreven door critici en op autobandentest.com krijgen ze net zulke cijfers als michelin, vredestein, dunlop, pirelli.

Nokian moet je niet verwarren met Chinese merken, dat is het absoluut niet...
Inderdaad, Nokian maakt zeer goede winterbanden, als ik het goed heb zijn ze zelfs de uitvinder van de winterband. In de testen eindigen ze inderdaad meestal boven de gevestigde orde. Ook hun zomerbanden komen goed mee, het is geen bong li wong hakki takkie uit Korea merk ;)

Dus veel plezier op je zomerbanden :P

@the_scientist, ze kunnen een aangepaste mapping opsturen, die kun je dan zelf inladen m.b.v. de RSTuner. Maar het beste is om ze even te bellen en een afspraak te maken, of je gaat mee met een dynodag van de RTC (www.renault-tuning.com), dan ben je wat goedkoper uit. Geloof dat ze een dag in Oktober hebben maar weet niet of er nog plek is. Ze hebben er wel meerdere per jaar, dus dan pak je gewoon de volgende. De auto wordt dan op de rollenbank afgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gisteren een zelfde discussie met Ome B-W hierover gehad, en ik heb mij hier idd in vergist. :)
Edit: hij wist mij wel te vertellen dat er 1 Nokian band was die een keer keihard bij een test is gezakt, dus dat zal mij hebben bijgestaan van dit merk.

Zelfde als bij Falken, is ook eigenlijk 1 goeie band van, hoewel die ook wel een miskleum heeft gehad door een fout in het fabricage proces (de Falken FK452).

Wat ik wel weet is dat ook deze discussie bij ons op het werk weer is opgelaaid.
Ook waarom leveranciers niet voldoende inslaan met de aankomende winter, maar goed, dat is een ander verhaal.

Over de discussie met de banden. Voor veel mensen met zomerbanden in goeie omstandigheden is alles wel best, maar als je een beetje regen krijgt of als er maar iets gebeurd worden de goedkopere banden vaak levensgevaarlijk, je hebt gewoon geen marge. Maar ook de goedkopere modellen van de A merken die hebben weinig 'over' in dit soort situaties. Mensen beseffen dit vaak niet, en laten zich vanwege de prijs maar een setje goedkopere banden aansmeren. Maar als je dan eens moet uitwijken, dan ben je goed nat. :X

Zelfde is dus nu met de winterbanden, veel mensen gaan af op de testen (die ook doorgestoken kaart zijn, niet volledig maar toch voor een groot deel, als voorbeeld dat een bridgestone band die lager is geeindigd in een test omdat hij minder energie zuinig zou zijn, wtf! Minder rolweerstand/grip, als een positief punt? :X )
Dat die harde goedkopere banden minder slijten en minder rolweerstand hebben, jippie. :'(

Maar goed, winterbanden dus, mensen gaan af op die testen en op advies van een bandenboer, en kopen gewone simpele goedkope winterbandjes. Allemaal leuk en aardig maar je hebt verrekte weinig winst boven op gewone zomerbanden met genoeg profiel, en je hebt sowieso minder marges als met goeie A merk banden. En mensen verwachten met winterbanden net zo te kunnen rijden als met zomerbanden.

En daar gaat het vaak mis. :X

Maar goed, eindeloze discussie dit. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 23-08-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
Zo dan... Vandaag even m'n clio langs mn vaste garage gebracht. Gepland onderhoud voor de distributie riem. Daarnaast wilde ik de V snaar vervangen hebben (die zingt iets) en moet de airco nagekeken en bijgevuld worden. Geintje kost 750 euro (inclusief montage). Is dit een nette prijs?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Een grote beurt neem ik aan, ansich valt dat mee, met de huidige uurlonen van tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
Naja, ik heb de term 'grote beurt' niet gehoord... Ik ging naar de garage omdat de distributieriem die er nu in zit in oktober 5 jaar oud is. Omdat ik met mijn 16v geen onnodig risico wil lopen wil ik hem vervangen hebben.

Airco is door vorige eigenaar jaren niet gebruikt. Monteur melde me dat waarschijnlijk alleen de airco bijgevuld hoefde te worden. Hij checkt wel op lekkage's, hopen dat daar geen sprake van is!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ik zou eens contact opnemen met Midnight Motorsports. Die doen voornamelijk Peugeots onderhouden als hobby, maar ook andere Franse merken met originele Renault\Peugeot\Citroen onderdelen. Mijn 206 hebben zij onderhouden. Distririem was bij de dealer 450 euro, zij deden het voor 275. Scheelt gewoon veel geld en ze doen het echt goed.

Nog over de winterbanden, mijn keuze is gebaseerd mijn eigen mening en ook een paar websites waar duizenden reviews staan over de merken ;) ANWB en ADAC heb ik achterwege gelaten, want daar stond mijn band niet in. Tevens is deze band 40 cent goedkoper dan Vredestein en een euro dan de Dunlop, etc. Dus goedkoop zou ik ze niet willen noemen ;)

Vorige winter heb ik op Maxxis rond gereden, volgens ANWB en ADAC veel minder goed dan de dure merken. Echter was de grip met deze banden perfect, maar het was niet lonend om ze over te zetten op nieuwe velgen, anders had ik die gewoon gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
heb ze net besteld :

want wij willen alvast de winterdrukte & prijsstijgingen voor zijn en alvast de winterbanden voor dit jaar klaarleggen.

Nu zit er voor 205/55/r16 op en achter 205/60/r16 oftewel achter zijn ze 5% hoger als voor. Dit lijkt me niet logisch dus vandaar mijn vraag:
Wat is nu de originele bandenmaat voor een laguna 2 phase 2?

Als winterband zat ik te denken aan de Nokian WR D3 een nieuw ontwikkelde winterband van nokian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
harley schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:08:

Wat is nu de originele bandenmaat voor een laguna 2 phase 2?

Als winterband zat ik te denken aan de Nokian WR D3 een nieuw ontwikkelde winterband van nokian.
Op autoweek staat vaak de goede maat! Even je kenteken invullen en dan staat de maat er bij. Zou het niet weten, maar het verschil valt wel mee toch. Anders pak je gewoon de goedkoopste maat.

Die Nokian WR D3 heb ik ook gister besteld :P Ben benieuwd hoe die zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
volgens lhet lagunaforum is het de 55 versie (dacht ik al)
meeste gaven dat ook aan vond het alleen opvallen dat er voor en achter een verschillende maat opzat (en vaak kunnen dat soort "calculators" op internet dat ook niet aan mocht het echt zo zijn)

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.