Ehm, hoe wil die persoon met de dremel helpen dan? Let wel, als je de schroefkop ermee gaat afboren (dat lukt vast wel), heb je de drive wel los, maar zit de schroefdraad nog in je machine, en kun je straks de ODD niet meer vastzetten: slecht plan dus. Of je zou met de dremel een nieuwe gleuf moeten maken om de schroef met een schroevendraaier te kunnen pakken, maar dat lijkt me heel erg lastig, wetende hoe klein het schroefje is. Zou mij met mijn dremel me niet lukken, ik ken eerlijk gezegd ook niet zulke fijne slijpschijven. Kortom, ik zou eerst andere opties uitputten voordat ik de schroef - en wellicht het schroefgat - kapot zou boren.
En wat Darkstone zegt: als je toch de schroef met een dremel gaat vernachelen, zou je dan niet eerst de lijmtruc kunnen proberen? Het schroefje is vervangbaar, het schroefgat is lastiger.
Verder zou ik even kijken of er niet spanning op de schroefdraad staat, bijvoorbeeld doordat de DVD drive na het vastzetten is verschoven oid. Het kan zijn dat de schroef er makkelijker (aka wat minder moeilijk) uitgaat als die spanning kan worden verminderd.
Wat het ook wordt: succes. Kan me de frustratie van die ene schroef die er niet uit wil wel voorstellen.
edit: Ok, je gaat hem dus niet doorboren, maar wat wil je dan wel doen met die dremel, is mij nog niet duidelijk. De kans op schade lijkt me met een dremel vele malen groter dan een poging met (een heel klein beetje) lijm.
edit 2: Oh ja, en
als je dan toch gaat boren of slijpen, zorg dan wel dat je de hele machine er omheen goed afplakt met plastic oid, zodat er geen slijpsel van de schroef in valt...
[
Voor 11% gewijzigd door
Appelsap op 10-08-2011 15:54
]