[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 81.942 views

Onderwerpen

• windvanger
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 19:50
Inderdaad. Standaard zit er 2x2GB in. Vervangen voor 2x4GB.

• windvanger
  • Laatst online: 17-09 19:50
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:12:
Ik heb ook de seagate schijf, maar ik ervaar helemaal geen resonantie.
De resonantie was behoorlijk vervelend. Na een dag typen had ik tintelingen in mijn linkerhand. Sinds ik de WD schijf heb geplaatst ben ik van het probleem af.

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
bartkoper schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:00:
[...]

is het inmiddels al gelukt?
ik kreeg de schroeven met het juiste gereedschap zo los. in 10 min zat de ssd erin!
Nope.
Vanmiddag naar MyCom.
Kijken of hun het lukt.

Verwijderd

windvanger schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:37:
[...]

De resonantie was behoorlijk vervelend. Na een dag typen had ik tintelingen in mijn linkerhand. Sinds ik de WD schijf heb geplaatst ben ik van het probleem af.
Ik heb trouwens de pricewatch: Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm , de 750GB variant dus. Tot nu toe geen problemen mee, ook al waren m'n verwachtingen voor deze schijf erg laag.

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ja ik heb er ook last van moet ik zeggen.
En vooral bij gamen is alleen die kant expliciet warm, dus is je linker pols heel warm, en je rechter normaal.

Ook voel je wel de lekstroom door je laptop heen gaan.
Maar even de stekker omdraaien doet wonderen!

[ Voor 156% gewijzigd door JPtjeeNL op 11-08-2011 09:37 ]

Verwijderd

JPtjee007 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:35:
Ja ik heb er ook last van moet ik zeggen.
Heb jij ook een Seagate schijf? En waar heb je dan precies last van m.b.t. tot die harde schijf? Erge trillingen? Ik voel helemaal niks.
En vooral bij gamen is alleen die kant expliciet warm, dus is je linker pols heel warm, en je rechter normaal.
Dat is bij mij ook, na een tijdje gamen voel je de hitte aan de linkerkant. Maar dat heeft volgens mij helemaal niks met de harde schijf te maken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die veel staat te swappen tijdens een potje TF2, een 4 jaar oud spel. Volgens mij komt dit bij de videokaart vandaan.
Ook voel je wel de lekstroom door je laptop heen gaan.
Maar even de stekker omdraaien doet wonderen!
Dat klopt, dat is dat statische gevoel. Maar dat is een kwestie van de stekker in een fatsoenlijk en goed geaard stopcontact steken.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Theoretisch hoort er 16GB in te kunnen, toch? Aangezien de HM67 chipset maximaal 16GB aan geheugen ondersteund, alleen bestaan er geen reepjes van 8GB voor zover ik weet. :+ Dat zal dan ook wel de reden zijn dat Dell maximaal 8GB aangeeft, omdat ze 16GB niet kunnen testen..

Doet me denken aan mijn oude Dimension 4550, waar volgens Dell maximaal 1GB aan RAM in kon gaan. Bleek na een paar jaar dat 2GB ook mogelijk was, maar omdat reepjes van 1GB toen niet bestonden hebben ze het destijds niet kunnen testen _O-

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:47:
[...]

Heb jij ook een Seagate schijf? En waar heb je dan precies last van m.b.t. tot die harde schijf? Erge trillingen? Ik voel helemaal niks.

[...]

Dat is bij mij ook, na een tijdje gamen voel je de hitte aan de linkerkant. Maar dat heeft volgens mij helemaal niks met de harde schijf te maken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die veel staat te swappen tijdens een potje TF2, een 4 jaar oud spel. Volgens mij komt dit bij de videokaart vandaan.

[...]

Dat klopt, dat is dat statische gevoel. Maar dat is een kwestie van de stekker in een fatsoenlijk en goed geaard stopcontact steken.
Nee niet bepaald trillingen, maar het gebied word wel warm, al bij een potje Counter-Strike Source.
Misschien volgende keer even de temperatuurprogrammatuur erbij houden.
Anders ga ik echt met een toetsenbord gamen..

• S_Chief
  • Niet online
Pas wel op met al die monitoringprogramma's, je fan kan erdoor gaan spacen.

• JPtjeeNL
  • Niet online
SChief schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:14:
Pas wel op met al die monitoringprogramma's, je fan kan erdoor gaan spacen.
I know, dat heb ik al gelezen.
Had hem er voorheen al opstaan, maar nog geen last van gehad gelukkig.

Verwijderd

Topicstarter
SChief schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:09:
Theoretisch hoort er 16GB in te kunnen, toch? Aangezien de HM67 chipset maximaal 16GB aan geheugen ondersteund, alleen bestaan er geen reepjes van 8GB voor zover ik weet. :+ Dat zal dan ook wel de reden zijn dat Dell maximaal 8GB aangeeft, omdat ze 16GB niet kunnen testen..
Ze bestaan wel. Maar ze kosten €400 de stuk...

Dell heeft liever dat als je toch zoveel geld uitgeeft, een notebook bij hun koopt van een hogere klasse. Dat zou ik ook doen trouwens :) Eentje met 4 DIMM slots.

• S_Chief
  • Niet online
Dan maar later een upgrade naar 8GB, ook zat. :+

• JPtjeeNL
  • Niet online
SChief schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:24:
Dan maar later een upgrade naar 8GB, ook zat. :+
Ja, ik twijfel of ik het nu ga doen, of over een paar maanden/jaar.
Aangezien de geheugenprijzen nu zo ongelooflijk laag liggen.
Zal ik dan 2x4 GB van hetzelfde merk bestellen, of zal ik 4GB vervangen voor de huidige 2GB die er nu inzit? (Heb 6GB nu)
Meeste mensen zeggen dat alle repen van 1 merk, type en zelfs pakje het beste werkt.

Verwijderd

JPtjee007 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:24:
[...]

Zal ik dan 2x4 GB van hetzelfde merk bestellen, of zal ik 4GB vervangen voor de huidige 2GB die er nu inzit? (Heb 6GB nu)
Meeste mensen zeggen dat alle repen van 1 merk, type en zelfs pakje het beste werkt.
"Investeren" in computeronderdelen omdat de prijzen "nu zo ongelofelijk laag liggen", heeft geen enkele zin.

De kans is zeer groot dat je over een jaar meer en beter koopt voor nog lagere prijzen. Zo gaat het al dertig jaar en ik zie geen reden waarom dat ineens zou veranderen. Vooruitgang noemt men dat.

Je moet gewoon kopen wat je nu nodig hebt. En niet (veel) meer dan dat. 8GB is imho overkill op dit moment, behalve in enkele specifieke gevallen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 12:32 ]

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wie heeft er hier zijn 525M overgeclocked? En welke waardes heb je hem draaien waarmee hij nog stabiel loopt?

En iemand al gespeeld met XBMC op de XPS?

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:39:
Wie heeft er hier zijn 525M overgeclocked? En welke waardes heb je hem draaien waarmee hij nog stabiel loopt?
Ik heb hem weleens overgeklokt naar 540M waarden, en dat was 100% stabiel. Maar hij draait nu weer gewoon op de standaadwaarden, omdat ik de prestatieverhoging de moeite en de eventuele risico's niet waard vond.

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
JPtjee007 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:24:
[...]

Zolang je geen zware programma's draait zal ik het gewoon bij 6GB houden. Kijk eens in taakbeheer of je al dichtbij de max komt, zoja, gewoon voor 40 euro 2×4gb reepjes kopen :)

In de toekomst zul je vast wel tegen de grens van 6gb aankomen, maar dan zijn de geheugenreepjes waarschijnlijk ook weer een stuk goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door Creadion op 11-08-2011 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zegt niet zoveel... windows cachet ook dingen in het RAM.

Zo zat ik ooit een film te kijken. Ik sloot het programma af en mijn RAM zat nog propvol. :? Met rammap bleek dat windows een halve MKV in het ram had geladen... Dat ziet hij dus als ram in 'gebruik'' :z

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
Hmm, dat wist ik niet..

Maar dan neem ik toch aan dat die mkv er alleen in komt te staan wanneer er ruimte genoeg is? Oftewel, als een ander programma een aanvraag doet zal hij de mkv er toch per direct uitgooien en het andere programma de ruimte geven?

Verwijderd

Creadion schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:47:
Hmm, dat wist ik niet..

Maar dan neem ik toch aan dat die mkv er alleen in komt te staan wanneer er ruimte genoeg is? Oftewel, als een ander programma een aanvraag doet zal hij de mkv er toch per direct uitgooien en het andere programma de ruimte geven?
Inderdaad. Dat zal Windows normaal gesproken doen.

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Ik twijfel over het volgende. Ik zit al een poosje te wachten op een 10% kortingsbon. Alleen word ik nu wat ongeduldig. Overigens moet dit jullie probleem natuurlijk niet zijn. Ik vraag mij ondertussen af hoeveel mensen de 'Next Day Hardware Support' hebben gekozen. Als ik dit buiten het winkelmandje laat valt de XPS15 met de nodige aanpassingen zoals de FHD-scherm binnen mijn budget. Vind het persoonlijk eigenlijk een vreemd dilemma, maar aan de andere kant meer dan honderd euro korting maakt deze optie wel zeer interessant.

Verwijderd

Ik check m'n mail net en toevallig hebben ze weer een 10% kortingsbon gestuurd. Voor m'n recente XPS aankoop kreeg ik die nooit binnen maar sinds die aankoop heb ik nu al twee bonnen gekregen. |:(

Normaal zou ik 'm in het waardebonnnentopic gooien om iedereen een gelijke kans te geven, maar vanwege je tragische verhaal zal ik maar eens een uitzondering maken. :P

Zeg maar waar ik 'm heen kan sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 16:09 ]

• laserboy
Ik ben dan zo eerlijk om te zeggen; post ze maar in het Dell waardebonen topic. Maar je kan mij natuurlijk altijd een DM sturen.

Verwijderd

heb gisteren mijn XPS 15 besteld :D , kan niet wachten om te testen hoe mijn software er op draaid :)
(maya, 3dsmax, adobe zooi )

zal wel goed werken denk ik, mijn oude HP laptop met intel centrino 2, windows vista 4gb drr2 ram en geforce 9600m GT draaide 3ds max en photoshop ook goed. ( tenzij ik miljoenen polygonen in m'n scene had natuurlijk )

weet iemand de gemiddelde levertijd? , kan ik dat ergens zien op dell.nl?

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Lezen kan geen kwaad.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RfWvV.png

• laserboy
@Erasius: De levertijden van Dell worden heel ruim genomen in eerste instantie. Je kan in het Dell Levertijden Topic lezen dat daar wel 3 weken voor wordt uitgetrokken. Maar meestal leveren ze binnen een week. Als je een standaard configuratie hebt genomen kan dit zelfs binnen 2 dagen zijn. Het is maar net of er een weekend overheen gaat of niet. Maar het gaat je straks zeker opvallen dat er snelheid in zit.

Verwijderd

@ Matthew , sorry :P ik moet leren lezen ;)

@ Laserboy, thanks ik check het.

Zodra ik mijn xps binnen heb post ik wel een nieuw bericht.
laat ik meteen weten of 3D / andere grafische software goed werkt op een xps 15 zodat anderen die informatie kunnen gebruiken voor hun aankoop.

Verwijderd

windvanger schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:09:
[...]

Toch maar de laptop voorzien van een paar upgrades. De voornamelijkste als eerste.
  1. eerst heb ik de hardeschijf vervangen voor een Western Digital Scorpio Black WD7500BPKT, 750GB. Dus nog groter en resonantie vrij!
  2. verder het geheugen uitgebreid van 4GB naar 8GB (Corsair CMSO8GX3M2A1333C9). Het prijsverschil is inderdaad aanzienlijk met wat Dell voor geheugen vraagt.
  3. en als laatste de draadloze netwerk kaart (nou ja, kaartje) vervangen voor een Intel Ultimate N WiFi Link 6300. Echt een aanrader, zoals al vaker is gezegd!
wat is voordeel van andere intel ultimate n wifi link dan

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:03:
[...]

Dat weet niemand precies, maar het is wel heel gaaf om te hebben, ;)

• JPtjeeNL
  • Niet online
laserboy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:25:
Ik twijfel over het volgende. Ik zit al een poosje te wachten op een 10% kortingsbon. Alleen word ik nu wat ongeduldig. Overigens moet dit jullie probleem natuurlijk niet zijn. Ik vraag mij ondertussen af hoeveel mensen de 'Next Day Hardware Support' hebben gekozen. Als ik dit buiten het winkelmandje laat valt de XPS15 met de nodige aanpassingen zoals de FHD-scherm binnen mijn budget. Vind het persoonlijk eigenlijk een vreemd dilemma, maar aan de andere kant meer dan honderd euro korting maakt deze optie wel zeer interessant.
Tsja, ik heb hem wel.
Voor 40 euro geloof ik meer, máár je weet altijd zeker dat er de volgende dag een monteur aan je deur komt.
Wel zo prettig als je een studie doet, of als je bijvoorbeeld er mee werkt.
Anders moet je meestal een week tot 2 weken wachten heb ik vernomen.

• JPtjeeNL
  • Niet online
Kom net terug van de MyCom, die hebben mij naar de overkant doorverwezen: Fix-it.
Ze hadden daar weinig hoop dat het goed zou komen.
Uiteindelijk de randen bij de schroef wat geschuurd met een stanleymes, zodat er rondom de schroef meer ruimte was.
Vervolgens heeft hij een tang op de hand bewerkt zodat die dun werd, en vervolgens met de tang de schroef er uit weten te draaien. Dus op dit moment staat mijn laptop alles te installeren op mijn SSD :D
Hoop dat mijn garantie niet vervalt, omdat ik wat gladgeschuurd heb, maar goed, dan zeg ik maar dat de schroef moeilijk ging, en ik een BluRay drive erin wilde hebben ;)
In ieder geval, bedankt voor jullie hulp allemaal!

• ddvos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11-2023
hoe zijn eigenlijk de scharnieren van de dell xps 15 ? Ik heb hier een oude latitude staan waarvan het scherm helemaal los zit. En als ik zo kijk naar video's en afbeelding lijkt het er op dat de xps de zelfde scharnieren heeft. Weet iemand of die de zelfde kwaliteit hebben als de latitude d830?

Ik vind het best belangrijk dat het scherm goed vast zit omdat ik hem elke dag mee neem naar school.

• Conteaster
  • Niet online
ddvos schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:29:
hoe zijn eigenlijk de scharnieren van de dell xps 15 ? Ik heb hier een oude latitude staan waarvan het scherm helemaal los zit. En als ik zo kijk naar video's en afbeelding lijkt het er op dat de xps de zelfde scharnieren heeft. Weet iemand of die de zelfde kwaliteit hebben als de latitude d830?

Ik vind het best belangrijk dat het scherm goed vast zit omdat ik hem elke dag mee neem naar school.
Heb zelf geen ervaring met de latitude d830, maar wanneer je laptop open is kun je het scherm met een hand bewegen, als je los laat schommelt ie niet ofzo. Vergelijkbaar met een MacBook Pro heb ik 't idee.
Hoe ver die naar achter kan? Ik schat zo'n 110-120 graden.

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 12:06
even een kort vraagje,

iemand ervaring met Avast Antivirus ter vervanging voor die mcafee die je erbij krijgt?
ik gebruik het al 3 jaar ofzo en heb nog nooit een virus gehad (nee ook niet een die die niet kan vinden want dat merk je denk ik wel aan je laptop zelf +p.)

ben benieuwd of een van jullie er ervaring mee heeft

• ddvos
Conteaster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:44:
[...]

Heb zelf geen ervaring met de latitude d830, maar wanneer je laptop open is kun je het scherm met een hand bewegen, als je los laat schommelt ie niet ofzo. Vergelijkbaar met een MacBook Pro heb ik 't idee.
Hoe ver die naar achter kan? Ik schat zo'n 110-120 graden.
'

Dat is dus het probleem bij de d830 dat het scherm heel losjes zit en schommelt. Ik heb ook een eee pc waar het scherm echt heel stevig van is. Ik hoop dat het scherm van de xps ook zo stevig is

• Conteaster
  • Niet online
ddvos schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:29:
[...]

'

Dat is dus het probleem bij de d830 dat het scherm heel losjes zit en schommelt. Ik heb ook een eee pc waar het scherm echt heel stevig van is. Ik hoop dat het scherm van de xps ook zo stevig is
Mijn vorige laptop was een compaq presario, en die laptop had er ook last van, in tegenstelling tot de Dell XPS15 :)

Verwijderd

ddvos schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:29:
[...]

'

Ik ken de D830 wel en het scherm "schommelt" inderdaad behoorlijk. Daar lijkt de XPS 15 geen last van te hebben (de mijne vooralsnog in elk geval niet).

Maar vergis je niet: buiten de schommelende scharnieren is de behuizing van de D830 verreweg superieur aan die van de XPS. De XPS is een consumentenlaptop, dat betekent dus veel plastic, en deze is eigenlijk niet gemaakt om dag in dag uit met je mee te zeulen van hot naar her. Als dat is wat je wilt kun je imho beter een (duurdere) zakelijke laptop nemen. Bijvoorbeeld een nieuwe Latitude of een Lenovo.

• ddvos
er zijn toch wel meer mensen die hun xps mee nemen naar school ? en de meeste zakelijke laptop's/workstation's zijn met mat schermen en dat lijkt mij niks voor films en games. Plus ze zijn een stuk duurder dan zou ik ze moeten importen van uit de vs en dat vindt ik ook riskant met btw,garantie, douane enzo

Verwijderd

xps 15 binnen!! Lekker klooien, maar de bovenste rand van mijn scherm wordt niet gebruikt door vensters.. hoe komt dat? (uiteraard zijn het gemaximaliseerde vensters)

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:25:
xps 15 binnen!! Lekker klooien, maar de bovenste rand van mijn scherm wordt niet gebruikt door vensters.. hoe komt dat? (uiteraard zijn het gemaximaliseerde vensters)
Lees de startpost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:57:
[...]
Maar vergis je niet: buiten de schommelende scharnieren is de behuizing van de D830 verreweg superieur aan die van de XPS. De XPS is een consumentenlaptop, dat betekent dus veel plastic, en deze is eigenlijk niet gemaakt om dag in dag uit met je mee te zeulen van hot naar her. Als dat is wat je wilt kun je imho beter een (duurdere) zakelijke laptop nemen. Bijvoorbeeld een nieuwe Latitude of een Lenovo.
True. Maar de xps is volgens mij al een stuk steviger dan een normale comsumentenlaptop. Het gelijk geprijsde aanbod van msi, hp, asus, legt het volgens mij allemaal af tegen de xps lijn.

Verwijderd

sorry, overheen gelezen!! bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:33:
[...]

True. Maar de xps is volgens mij al een stuk steviger dan een normale comsumentenlaptop. Het gelijk geprijsde aanbod van msi, hp, asus, legt het volgens mij allemaal af tegen de xps lijn.
Ja, de XPS voelt zeker een stuk steviger dan veel andere consumentenlaptops.

En de Latitude-lijn is imho ook niet meer wat die geweest is, weet ik inmiddels uit ervaring. M'n werk-Latitude begint hier en daar al een beetje te kraken, na anderhalve maand matig gebruik. M'n vorige werk-laptop, een Latitude D630, was (ondanks de wat gammele scharnieren) echt veel steviger dan deze nieuwe. Die was volgens mij ook van een heel ander materiaal gemaakt, van dat magnesium-spul ofzo.

Verwijderd

ddvos schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:03:
er zijn toch wel meer mensen die hun xps mee nemen naar school ?
Ja, het kan ook wel, maar ik denk persoonlijk dat je op een gegeven moment gaat merken dat de behuizing gammel wordt. Ook al ben je er nog zo voorzichtig mee, zo'n ding krijgt toch steeds kleine klappen tijdens het vervoer. En voor al dat plastic is dat echt funest.

Alles zit met van die plastic klemmetjes (en een enkele schroef) aan elkaar en daar komt gewoon steeds meer speling in.
en de meeste zakelijke laptop's/workstation's zijn met mat schermen en dat lijkt mij niks voor films en games.
Och, dat is een kwestie van wennen. Eigenlijk maakt het weinig uit. Het is vooral de kwaliteit van het scherm die ertoe doet, als je er veel waarde aan hecht. Het standaardscherm van de XPS is in elk geval niet best.
Plus ze zijn een stuk duurder dan zou ik ze moeten importen van uit de vs en dat vindt ik ook riskant met btw,garantie, douane enzo
De prijs is inderdaad wel een serieus probleem ja. ;)

• S_Chief
  • Niet online
ddvos schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:03:
er zijn toch wel meer mensen die hun xps mee nemen naar school ? en de meeste zakelijke laptop's/workstation's zijn met mat schermen en dat lijkt mij niks voor films en games. Plus ze zijn een stuk duurder dan zou ik ze moeten importen van uit de vs en dat vindt ik ook riskant met btw,garantie, douane enzo
Ja, ik zal hem dit schooljaar mee gaan nemen naar school. :P Verwacht dat ie het prima zal uithouden.

En oh, de oplader kan gloeiend heet worden, pas op met je handen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 11-08-2011 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:01:
[...]

Ja, het kan ook wel, maar ik denk persoonlijk dat je op een gegeven moment gaat merken dat de behuizing gammel wordt. Ook al ben je er nog zo voorzichtig mee, zo'n ding krijgt toch steeds kleine klappen tijdens het vervoer. En voor al dat plastic is dat echt funest.

Alles zit met van die plastic klemmetjes (en een enkele schroef) aan elkaar en daar komt gewoon steeds meer speling in.
Dat valt best mee hoor. Mijn studio 15 zit ook helemaal vast met klemmen, en ik heb niet het gevoel dat er onderdelen ' moe' worden. Hij kraakt alleen een klein beetje als je hem in de uiterste rechteronderoek vasthoud terwijl het scherm open staat. Dat is ook de hoek met verreweg het minste materiaal.

Dat ding gaat al 2 jaar elke dag mee naar school.

Als je laptops wilt maken die last krijgen van kwaaltjes moet je metaal gebruiken. Metaalmoeiheid is killing voor onderdelen die zwaar worden gebruikt. Als je niet weet wat dit is: buig een paperclip 10x, en het metaal breekt spontaan doormidden.
Nee, plastic is prima. Als het maar niet van de goedkoopste soort is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 21:56 ]

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
windvanger schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:09:
[...]

Toch maar de laptop voorzien van een paar upgrades. De voornamelijkste als eerste.
  1. en als laatste de draadloze netwerk kaart (nou ja, kaartje) vervangen voor een Intel Ultimate N WiFi Link 6300. Echt een aanrader, zoals al vaker is gezegd!
Ben benieuwd of je met de intel N6300 uit de slaapstand direct een draadloze verbinding hebt? Ik heb de intel N6230 en moet uit de slaapstand steeds ruim een halve minuut wachten voordat de draadloze verbinding tot stand komt.

Als de N6300 altijd een snelle draadloze verbinding uit de slaapstand geeft dan overweeg ik mijn N6230 te vervangen. Dat wachten, ook al is het maar ruim een halve minuut, stoort mij dermate dat ik daar best ruim 30 euro voor wil investeren. Dan wil ik wel een redelijke zekerheid hebben dat ik niet hetzelfde probleem kan krijgen met de intel N6300 in combinatie met een XPS15.

Wie heeft ervaring hiermee en kan mij advies geven wat de beste keus is? Alvast dank!

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Verwijderd

Je bluetooth uitzetten is ook een optie. Voor mij wel tenminste, omdat ik BT toch niet gebruik.

EDIT: Ik heb vandaag een clean install gedaan (vanwege het binnenkrijgen van de SSD) en ik heb momenteel ook geen last van de vertraagd opstartende WIFI na het uit de slaapstand komen (zonder BT uitgezet te hebben).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 22:04 ]

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Vandaag ben ik gebeld door Dell dat mijn laptop binnen 24 uur terug gestuurd word. Hij had namelijk soms problemen dat het soms opeens helemaal bevroor en ze hebben hem als het goed is helemaal gecheckt. Ben wel benieuwd wat er precies stuk was.

• joep meloen
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:01:
Je bluetooth uitzetten is ook een optie. Voor mij wel tenminste, omdat ik BT toch niet gebruik.
Dat heb ik al gedaan. Ook heb ik alle energie besparende instellingen uitgezet zodat hij altijd op vol vermogen blijft werken. Heeft bij mij geen enkel effect.

Ooit, toen hij net nieuw was deed hij het wel even goed. Daarna heb ik het nooit meer voor elkaar gekregen. Hier is te lezen dat meerdere gebruikers last hebben van dit fenomeen. Bij sommige is het verdwenen na een schone installatie, bij anderen is het gebleven. Ik heb jammer genoeg ook nog steeds last. Voor mij het enige minpunt van mijn Dell.

EDIT, ik heb nog geen clean instal gedaan. Dat ga ik over enkele weken doen. Hopen dat het dan ook bij mij goed blijft werken

[ Voor 8% gewijzigd door joep meloen op 11-08-2011 22:11 ]

• JPtjeeNL
  • Niet online

EDIT: Ik heb vandaag een clean install gedaan (vanwege het binnenkrijgen van de SSD) en ik heb momenteel ook geen last van de vertraagd opstartende WIFI na het uit de slaapstand komen (zonder BT uitgezet te hebben).
Ik ga hem morgenochtend even opnieuw installeren.
Jij hebt gewoon de volgorde gebruikt die een paar pagina´s terug staat, en de drivers van de CD af geïnstalleerd?

Verwijderd

ik wil een usb 3.0 hdd welke is beetje goed of is nog te vroeg om 3.0 te kopen

en is een ssd in de l502x handig dan?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 22:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:53:
[...]

Dat valt best mee hoor. Mijn studio 15 zit ook helemaal vast met klemmen, en ik heb niet het gevoel dat er onderdelen ' moe' worden. Hij kraakt alleen een klein beetje als je hem in de uiterste rechteronderoek vasthoud terwijl het scherm open staat. Dat is ook de hoek met verreweg het minste materiaal.

Dat ding gaat al 2 jaar elke dag mee naar school.

Als je laptops wilt maken die last krijgen van kwaaltjes moet je metaal gebruiken. Metaalmoeiheid is killing voor onderdelen die zwaar worden gebruikt. Als je niet weet wat dit is: buig een paperclip 10x, en het metaal breekt spontaan doormidden.
Nee, plastic is prima. Als het maar niet van de goedkoopste soort is.
Ik heb één keer de palm rest verwijderd en ik merk nu al dat er (iets) meer speling in zit, vooral aan de rechter onderhoek inderdaad. En de Studio is natuurlijk een andere laptop dan de XPS.

Het is in inderdaad geen goed idee om de behuizing uit dunne lagen metaal samen te stellen. Dan kun je beter wat dikker plastic nemen. Maar als je een echt stevige laptop wilt hebben, kom je toch bij geavanceerdere materialen uit. Magnesiumlegeringen, koolstofvezel etc. En die zijn nu eenmaal duur, te duur voor consumentenlaptops.

Verwijderd

welke ssd schijf heb jij gekocht dan die in de xps 15 kan

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:03:
[...]
De 6300 kan 450Mbps halen (door 3 datastreams te bundelen ipv 2), maar je moet wel een router cq access point hebben die dat ondersteunt.
DvanK schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:08:
iemand ervaring met Avast Antivirus ter vervanging voor die mcafee die je erbij krijgt?
Eerste wat ik gedaan heb is een schone installatie, ik hoef die McAfee aanbieding toch niet. Gebruikte Avast al een paar jaar tot volle tevredenheid, en nu opnieuw op mijn XPS 15.
joep meloen schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:58:
[...]
Ben benieuwd of je met de intel N6300 uit de slaapstand direct een draadloze verbinding hebt? Ik heb de intel N6230 en moet uit de slaapstand steeds ruim een halve minuut wachten voordat de draadloze verbinding tot stand komt.
Heb zelf een clean install gedaan met de N6230 erin, en de drivers van de intel site geplukt. Geen vertraging hier als ie uit standby komt, maar als je geen bezwaar hebt tegen een clean install kun je er de 6230 goed werkend mee krijgen iig. Geen idee of de 6300 sneller is, maar mijn router ondersteunt die 3x3 optie niet, dus heb ik niks aan die 6300, en bovendien vind ik het wel handig bluetooth bij de hand te hebben om mijn Parrot carkit nog eens te upgraden bijvoorbeeld.

Verwijderd

kan die 6300 wel in de l502x die heeft toch geen 3 aansluitingen de xps

ik heb denk ik meer aan de Intel® Centrino® Advanced-N 6230 of is dat weer slomer

• joep meloen
Appelsap schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:59:
[...]

De 6300 kan 450Mbps halen (door 3 datastreams te bundelen ipv 2), maar je moet wel een router cq access point hebben die dat ondersteunt.

[...]

Heb zelf een clean install gedaan met de N6230 erin, en de drivers van de intel site geplukt. Geen vertraging hier als ie uit standby komt, maar als je geen bezwaar hebt tegen een clean install kun je er de 6230 goed werkend mee krijgen iig. Geen idee of de 6300 sneller is, maar mijn router ondersteunt die 3x3 optie niet, dus heb ik niks aan die 6300, en bovendien vind ik het wel handig bluetooth bij de hand te hebben om mijn Parrot carkit nog eens te upgraden bijvoorbeeld.
Eerst maar eens een clean install dan. Had jij daarvoor wel hetzelfde probleem als ik?

Voor mij zou de aanschaf van een N6300 niet voor een hogere snelheid zijn, hoewel mijn modem dat wel ondersteunt. Mij gaat het vooral om het direct verbinding maken via wifi als hij uit de slaapstand komt. Als ik dat kan bereiken met een schone installatie dan ga ik dat eerst maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:08:
kan die 6300 wel in de l502x die heeft toch geen 3 aansluitingen de xps

ik heb denk ik meer aan de Intel® Centrino® Advanced-N 6230 of is dat weer slomer
Volgens mij zitten er standaard drie antennes in de XPS 15, in de mijne iig wel. Je kunt er dus vrij pijnloos een 6300 in prikken, maar het levert je alleen winst op als je router ook drie simultane streams kan verwerken en 450Mbps aankan. Anders niet, en werkt een 6205 of 6230 net zo goed.
joep meloen schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:11:
[...]
Eerst maar eens een clean install dan. Had jij daarvoor wel hetzelfde probleem als ik?
Geen idee, ik heb de machine maar 1 x aangezet om te zien of het werkte, en toen meteen een clean install er overheen gegooid. Heb het probleem van trage verbinding dus niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Inspiron Z's hebben wel wat design cues genomen van de XPS lijn. Ik moet zeggen dat ik ze er erg strak uit vind zien en zo te zien op de Amerikaanse site zitten de prijs niet heel erg veel van de gewone Inspiron lijn af. Uiteraard komen ze wel met 768p schermen en is er geen enkele upgrade mogelijk :(

Mocht je dus een XPS 15 overwegen zonder FullHD scherm dan is het misschien ook wel de moeite waard om hierop te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:10:
[...]

Ik ga hem morgenochtend even opnieuw installeren.
Jij hebt gewoon de volgorde gebruikt die een paar pagina´s terug staat, en de drivers van de CD af geïnstalleerd?
Ik heb die volgorde inderdaad aangehouden, maar de drivers van de Dell-site gedownload (er stond ergens dat je bepaalde drivers beter van de site van de fabrikant kon halen maar dat heb ik dus niet gedaan).

Het zal wel niet veel uitmaken, maar het leek me nooit slechter om te doen.

Oh, en ik heb ook eerst een bios update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
@griek1

die bios update, staat die op de dell site? er staat er namelijk maar 1:

link: Klikkerdeklik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DvanK schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:01:
@griek1

die bios update, staat die op de dell site? er staat er namelijk maar 1:

link: Klikkerdeklik!
Er staan er toch wel wat meer als je op "overige versies" klikt. ;)

Maar ik heb inderdaad ook de A06. Die is van 28-07. Mocht je XPS later zijn binnnengekomen dan heb je dus kans dat deze er al op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
mn laptop komt als het goed is vandaag binnen ( :9~ )

dus ik ga de bios versie er eventjes op nakijken dan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appelsap schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:05:
[...]

Volgens mij zitten er standaard drie antennes in de XPS 15, in de mijne iig wel. Je kunt er dus vrij pijnloos een 6300 in prikken, maar het levert je alleen winst op als je router ook drie simultane streams kan verwerken en 450Mbps aankan. Anders niet, en werkt een 6205 of 6230 net zo goed.
wij thuis hebben dat ding van apple dat time capsule heeft het daar zin mee.

heeft zo ssd hardeschijf veel voordeel (start die sneller op?) dan in de l502x en welke moet je dan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Vandaag mijn laptop terug gehad maar hij gaat weer naar de reparatie afdeling. Hij valt namelijk telkens uit bij bepaalde dingen. Bijvoorbeeld bij de diagnostics test. Hoop dat het daarna wel goed is want ik blijf maar pech hebben met mijn XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
heb de mijne net binnen gehad,

is het slim om van je harde schijf 2 partities te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
DvanK schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:26:
heb de mijne net binnen gehad,

is het slim om van je harde schijf 2 partities te maken?
als je alt-f11 wil blijven gebruiken moet je er 1 partitie van laten...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
Iemand al de nieuwe drivers voor oa de Intel 6230 kunnen installeren:
http://support.euro.dell....1&source=-1&fileid=467724

Deze drivers kom ik verder bij Intel niet tegen.
Maar ik kan ze ook niet installeren. Krijg de melding:
Dit softwarepakket kan niet op uw systeem geinstalleerd worden.
Het installatieprogramma wordt afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
@mr happy

als ik alt-f11 gebruik gebeurd er niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:08
DvanK schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:15:
@mr happy

als ik alt-f11 gebruik gebeurd er niets?
Ik moest het ook even opzoeken maar blijkbaar kun je alt-f11 tijdens het opstarten van je Dell laptop gebruiken om de recovery te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Even de vraag:
Ik probeer Windows vanaf een externe DVD drive te installeren.
Op welke poort moet ik die aansluiten?
Aangezien ik gehoord heb van mensen dat niet elke poort vanuit het BIOS en zonder driver werken.
Probeer er nu telkens één.
En moet ik dan DVD-drive aanklikken in de BIOS of de removable drive?
Het lijkt wel alsof hij de drive niet herkent.
Als ik hem in de USB/eSATA gecombineerde poort stop, loopt hij vast in de post. (Omdat daar alle apparaten verzameld worden)

[ Voor 21% gewijzigd door JPtjeeNL op 12-08-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:59:
Even de vraag:
Ik probeer Windows vanaf een externe DVD drive te installeren.
Op welke poort moet ik die aansluiten?
Aangezien ik gehoord heb van mensen dat niet elke poort vanuit het BIOS en zonder driver werken.
Probeer er nu telkens één.
En moet ik dan DVD-drive aanklikken in de BIOS of de removable drive?
Eigenlijk wel een goede vraag, maar ik heb de clean install gewoon zonder problemen via een externe DVD-drive gedaan vanuit de rechter USB-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:01:
[...]

Eigenlijk wel een goede vraag, maar ik heb de clean install gewoon zonder problemen via een externe DVD-drive gedaan vanuit de rechter USB-poort.
Dan ligt het aan mijn verouderde DVD speler ;)
Even opzoek naar een andere, of de gene van de XPS even inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een paar pracht boxen gehad en als ik die aansluit hoor ik uit de boxen wel muziek maar uit mijn laptop niet. kan het ook dat ze allebei aan kunnen staan?

alvast bedankt!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm, ik heb ook een vraagje over het geluid: na mijn clean install werkt m'n subwoofer niet meer. Ik heb de Realtek driver geïnstalleerd, maar in het configuratieacherm (geluid -> afspeelapparaten) wordt aangegegeven dat de 'Realtek Digital Output' niet aangesloten is.

Weet iemand hoe dit op te lossen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:28:
Mm, ik heb ook een vraagje over het geluid: na mijn clean install werkt m'n subwoofer niet meer. Ik heb de Realtek driver geïnstalleerd, maar in het configuratieacherm (geluid -> afspeelapparaten) wordt aangegegeven dat de 'Realtek Digital Output' niet aangesloten is.

Weet iemand hoe dit op te lossen valt?
Ik dacht ook dat m'n subwoofer niet werkte, omdat de Realtek-driver zei dat ik stereo geluid zonder subwoofer had. Ik heb de subwoofer toen getest met het Dell-testprogramma, maar hij bleek het toch nog prima te doen.

Volgens mij wordt die subwoofer hardwarematig aangestuurd ofzo. Dus niet op softwareniveau. En daarom lijkt het net of er niks aangesloten is.

Of hoor jij het echt aan het geluid dat hij het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar je zo Dell Xps L502 Backlit Keyboard kan kopen.
wauw hem op ebay kopen maar kon alleen met creditcart en nu zijn ze al verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:07:
[...]

Ik dacht ook dat m'n subwoofer niet werkte, omdat de Realtek-driver zei dat ik stereo geluid zonder subwoofer had. Ik heb de subwoofer toen getest met het Dell-testprogramma, maar hij bleek het toch nog prima te doen.

Volgens mij wordt die subwoofer hardwarematig aangestuurd ofzo. Dus niet op softwareniveau. En daarom lijkt het net of er niks aangesloten is.

Of hoor jij het echt aan het geluid dat hij het niet doet?
Je hebt gelijk. Ik dacht dat ik het zelf ook al "opgelost" had door het geluid als 5.1 te configureren en dan de achterspeakertjes uit te vinken. Maar nu ik het op gewoon stereo teruggezet heb doet de subwoofer het inderdaad nog gewoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:56:
[...]

welke ssd schijf heb jij gekocht dan die in de xps 15 kan
Oh, deze vraag zie ik nu pas. Ik heb deze SSD gekocht. Die maakt gebruik van de snellere SATA 3/SATA 600 poorten in de XPS. Je kunt deze natuurlijk eventueel ook in een kleinere (64GB) of grotere (256/512GB) versie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:56:
[...]

Oh, deze vraag zie ik nu pas. Ik heb deze SSD gekocht. Die maakt gebruik van de snellere SATA 3/SATA 600 poorten in de XPS. Je kunt deze natuurlijk eventueel ook in een kleinere (64GB) of grotere (256/512GB) versie kopen.
je hebt hem niet ingebouwd dus. ik dacht dat je Windows daar had opgezet

weet iemand voor wifi of die 1 los zitten kabel ook voor wifi is

en zoek nog steeds een Dell Xps L502 Backlit Keyboard

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:18:
[...]

je hebt hem niet ingebouwd dus. ik dacht dat je Windows daar had opgezet

weet iemand voor wifi of die 1 los zitten kabel ook voor wifi is

en zoek nog steeds een Dell Xps L502 Backlit Keyboard
Ik heb de SSD wel ingebouwd. Die SATA's zijn geen USB of iets dergelijks. Ik heb de mijne op de plek van de DVD-drive geïnstalleerd, maar je kunt ook de originele harde schijf vervangen natuurlijk (al is dat lastiger).

Ik dacht hier gelezen te hebben dat je dat toetsenbord ook gewoon via Dell kon krijgen. Als dat niet gaat moet je gewoon even geduld hebben; er zullen er zo weer een paar op eBay verschijnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 00:07
Je kan dus gewoon Windows installeren en booten vanaf de SSD als die op de SATA poort van de DVD drive is aangesloten? Als dat zo is scheelt het wel gepruts met de polssteun en mogelijke schade daaraan.

Kan je trouwens zo'n fenvi caddy gebruiken i.c.m. SSD? En weet iemand misschien een goede case voor de DVD drive. Ik wil die namelijk als extern DVD-drive gebruiken mocht die een keer nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddvos
Zijn er hier mensen die een sleeve gebruiken voor hun dell xps 15 met 9 cell batterij ? Zo ja welke sleeve en zou je er een paar foto's van kunnen sturen met de laptop er in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
A-Square schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 03:58:
Je kan dus gewoon Windows installeren en booten vanaf de SSD als die op de SATA poort van de DVD drive is aangesloten? Als dat zo is scheelt het wel gepruts met de polssteun en mogelijke schade daaraan.

Kan je trouwens zo'n fenvi caddy gebruiken i.c.m. SSD? En weet iemand misschien een goede case voor de DVD drive. Ik wil die namelijk als extern DVD-drive gebruiken mocht die een keer nodig zijn.
Deze caddy heb ik gekocht, en past: http://cgi.ebay.nl/SATA-H...ernal&hash=item19c7374937
Let wel op het kleine rotschroefje waar de DVD-drive aan vast zit, en gebruik een PHILIPS PH00 schroevendraaier!! (Trust me! :P)

Krijg binnen een week als het goed is een DVD drive behuizing binnen (ook voor dezelfde doeleinden als jij hebt) en zal meteen mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:56:
[...]

@Griek1,

Waarom 128 ipv 64GB?
Als je data sla je toch op je HDD op, en belangrijke dingen, OS, en een paar games op je SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Een paar games + windows 7 zijn al snel groter dan 64GB.... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Gropah schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:05:
Een paar games + windows 7 zijn al snel groter dan 64GB.... helaas
Nee joh. 2 games o.i.d.
Lijkt me niet dat je meer dan 2 á 3 games op je laptop zet. (Of het moet een game-laptop zijn)
Tevens kan je andere games nog kwijt op je 2e HDD. (Die niet veel snelheid vereisen zoals CSS bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows met een game, en 0 VM's, en heb 54GB in gebruik.

Dat is nu misschien genoeg, maar gooi daar 2 jaar windows updates overheen, en misschien windows 8, en je schijf zit propvol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Ik wil het besturingssysteem straks ook mijn SSD installeren, alleen hoe kan ik dit doen zonder optische drive? (Op die plek komt mijn SSD namelijk) Ik heb wel een originele windows 7 dvd, kan ik dit op een USB stick zetten?

Misschien is het al in dit forum besproken, maar ik kan het zo snel niet vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je je werkgeheugen wil uit brijden welke is dan beste ik heb nu 6 gb in zitten

en iemand al winkel gevonden voor Dell Xps L502 Backlit Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bouwe272 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:34:
Ik wil het besturingssysteem straks ook mijn SSD installeren, alleen hoe kan ik dit doen zonder optische drive? (Op die plek komt mijn SSD namelijk) Ik heb wel een originele windows 7 dvd, kan ik dit op een USB stick zetten?

Misschien is het al in dit forum besproken, maar ik kan het zo snel niet vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.
Met een usb stick. Wacht even, dan zoek ik het op.

Je kan http://www.microsoftstore...wnTool#ms_help_topics_at3 of http://www.pendrivelinux....-installer-easy-as-1-2-3/ of http://unetbootin.sourceforge.net/ gebruiken icm een gedownloade iso: http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je download een van de bovengenoemde programma's. Het programma pakt de .iso uit, plaatst deze op de target disk (anex usb stick), en maakt deze bootable. Ik gebruik het zelf ook omdat installeren vanaf een externe harde schijf een stuk sneller gaat dan via de dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Laatst online: 08-06 11:56
Werkt superfijn, ik gebruik het altijd om Ubuntu te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
Heel erg bedankt! Ga het gelijk doen als ik me XPS en SSD binnen heb!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:24:
Ik heb windows met een game, en 0 VM's, en heb 54GB in gebruik.

Dat is nu misschien genoeg, maar gooi daar 2 jaar windows updates overheen, en misschien windows 8, en je schijf zit propvol ;)
Apart.
Ik heb er geen games op staan, Office en OpenOffice wel, en nog een aantal programma's en zit pas op de 35, dus vraag me af wat jij er nog meer op hebt staan?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
8GB aan documenten, een IDE van 6GB, en een game van 12GB. Dat maakt het verschil meer dan goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin toch het idee te krijgen dat mijn HDD (WD7500bpkt-75PK4T0) een grote bottleneck is voor mijn XPS.
Na het kopieren van bestanden moet ik regelmatig F5 drukken om het net gekopieerde bestand zichtbaar te maken en regelmatig heb ik een 100% overload met bittorent ondanks de max 100 connections. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wie weet welk werk geheugen er in moet moet er een van 4 gb hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A-Square schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 03:58:

Ja, dat kan gewoon. Enige "nadeel" is het feit dat de DVD drive vastzat met een schroef en met mijn universele behuizing gaat dat niet. Het geeft (mij) een wat onveiliger gevoel als je OS op een hot-swappable schijf staat. ;)

Ik heb trouwens nog wel een nieuwe fenvi caddy die volgens mij wel past.
JPtjee007 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:52:
[...]

@Griek1,

Waarom 128 ipv 64GB?
Als je data sla je toch op je HDD op, en belangrijke dingen, OS, en een paar games op je SSD?
Heeft vooral te maken met het open houden van opties. Het zou kunnen dat ik op enig moment de SSD als enige schijf zal gaan gebruiken (als ik het ooit aandurf om de XPS nog verder open te schroeven :P). Daarvoor vind ik 64GB te weinig en 128GB genoeg (gegeven het feit dat je altijd nog dingen extern kunt opslaan).

Ik heb nu W7 en alle programma's op de SSD staan (zodat alles lekker "snappy" is); documenten en downloads zijn voor de HDD.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.