[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 81.924 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
matsotten schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:10:
Volgens mij is de LED stuk die moet aangeven of je xps aangesloten is op netstroom of niet.. Want is het niet zo dat wanneer je de adapter aansluit dat de LED op de achterkant moet branden?
Bij mij niet. Alleen als ie laag accu heeft brandt ie bij mij achter met een soort geeloranje led. Verder zijn er nog 2 leds voor respectievelijk cpu en hdd activiteit.

Verder heeft de accukabel nog een blauwe led, maar daar heb je t denk ik niet over of wel? :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
Nefiorim schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:48:
[...]

Bij mij niet. Alleen als ie laag accu heeft brandt ie bij mij achter met een soort geeloranje led. Verder zijn er nog 2 leds voor respectievelijk cpu en hdd activiteit.

Verder heeft de accukabel nog een blauwe led, maar daar heb je t denk ik niet over of wel? :)
Led'je voor cpu?

De XPS15 heeft 2 ledjes aan de achterkant:
-1 voor activiteit van de harde schijf
-1 om aan te geven of de acuu wordt opgeladen of om aan te geven dat de acuu bij leeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacken
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:10
Voor de mensen die, nadat ze alle CPU monitoring/overclocking software e.d. er af hebben gehaald maar nog steeds last hebben van die FAN:
This is what has worked for me for the last couple of hours. Now fan goes on for approximately 1 minute (low to medium sound), approximately every 11 minutes. Much better - have not checked temps.

Control Panel > Power Options > choose Power Saver - then Change Plan Settings > Change Advance Power Settings (don‘t worry, you can change back to default - see other option). When shipped the XPS was set to High Performance.

Choose all of the options you would choose from High Performance - every option for max performance. Yes, you should be in Power Saver, switching all options to max performance.

Some of the not so obvious choices:

USB Settings - Enabled

PCI Express - OFF

Processor Power Management - Min 5% / Cooling ACTIVE / Max 100%
De fan bij mij loeit nu om de ~5 - 10 minuten. Dat is een stuk minder dan eerst. Temperaturen heb ik nog niet gecheckt.

Gaarne feedback. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 14:58
kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze 2 processoren die je kan kiezen:

2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,7 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,4 GHz

2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,2 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz

de onderste is 90 euro duurder, terwijl die 0,5ghz minder 'kracht' heeft, waarom?

ik ga mn laptop vandaag bestellen dus ik ben wel benieuwd:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 07:02
DvanK schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:08:
kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze 2 processoren die je kan kiezen:

2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,7 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,4 GHz

2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,2 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz

de onderste is 90 euro duurder, terwijl die 0,5ghz minder 'kracht' heeft, waarom?

ik ga mn laptop vandaag bestellen dus ik ben wel benieuwd:P
De i7-2720QM is een quadcore en de i7-2620M een dual-core. De quadcore zal dus in de meeste gevallen sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
DvanK schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:08:

1)dualcore
2)quadcore

Eentje is dualcore en de andere quadcore ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
oke bedankt, dan gaat dus die quadcore erin, heb net een coupon voor 90 euro korting gevonden op internet dus dat is mooi!

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckymentrix33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 09:30
Hallo allen,

Ik wil deze laptop graag bestellen omdat het in mijn ogen een relatief goedkope laptop is in vergelijking met de prestaties.

De configuratie die ik wil is:

XPS 15
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz, Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands

CPU: Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Service Services en Support 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Antivirus Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Scherm LCD 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Memory Geheugen 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Cdrom Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
HDD Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Bundle N08X5M15
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Is dit een goede setje?
Nu heb ik dat gedeelte acter de link geplakt voor toetsenbord met backlight. Toen kreeg ik er een paar opties bij. Dit heb ik nu goed ingesteld neem ik aan?
En ik kan beter zelf een ram reepje los kopen dan via dell of zijn deze goed compatible met elkaar?

Dit is wel een goed setje toch of weten jullie betere big bang for low bucks setje?
Verder nog tips etc voordat ik deze set koop bij dell.com?

Groeten `lucky

[ Voor 11% gewijzigd door luckymentrix33 op 02-08-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
wezep schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:12:
[...]

Led'je voor cpu?

De XPS15 heeft 2 ledjes aan de achterkant:
-1 voor activiteit van de harde schijf
-1 om aan te geven of de acuu wordt opgeladen of om aan te geven dat de acuu bij leeg is
Klopt helemaal.. Ik heb gister in het donker scheef gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckymentrix33 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:21:
Hallo allen,

Ik wil deze laptop graag bestellen omdat het in mijn ogen een relatief goedkope laptop is in vergelijking met de prestaties.

De configuratie die ik wil is:

XPS 15
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz, Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands

CPU: Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Service Services en Support 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Antivirus Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Scherm LCD 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Memory Geheugen 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Cdrom Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
HDD Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Bundle N08X5M15
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Is dit een goede setje?
Nu heb ik dat gedeelte acter de link geplakt voor toetsenbord met backlight. Toen kreeg ik er een paar opties bij. Dit heb ik nu goed ingesteld neem ik aan?
En ik kan beter zelf een ram reepje los kopen dan via dell of zijn deze goed compatible met elkaar?

Dit is wel een goed setje toch of weten jullie betere big bang for low bucks setje?
Verder nog tips etc voordat ik deze set koop bij dell.com?

Groeten `lucky
Volgens mij heb je nu geen backlight toetsenbord want dan hoort er te staan:
* Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard

Heb je wel eens bij deze setup gekeken?
http://www.dell.com/nl/p/...0x5m05&model_id=xps-l502x

Dan heb je een gratis upgrade naar 6GB intern geheugen en een grais upgrade van 320Gb naar 640GB harddisk.

Succes met je aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:13
tzanten schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:10:
[...]

De i7-2720QM is een quadcore en de i7-2620M een dual-core. De quadcore zal dus in de meeste gevallen sneller zijn.
Dat is volgens mij alleen zo als de specifieke applicatie ook echt gebruik kan maken van die 4 cores. Er zijn (nog) niet zo heel veel applicaties die dat kunnen. Als je vier CPU-intensieve dingen tegelijk gaat doen is een quad core natuurlijk wel beter.

Maar voor de individuele cores is de i7-2620M met een kloksnelheid van 2.7 GHz toch echt sneller dan de i7-2720QM met 2.2 GHz. Zie ook de directe vergelijking van de specs van beide processoren van Intel.

Nou zegt kloksnelheid natuurlijk niet alles. De cache van de quad core is weer groter dan die van de dual core. Maar ik betwijfel of de quad core in de meeste gevallen sneller zal zijn, zeker voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
ik begin in september aan een opleiding ict (hbo) en daar zal ie wel redelijk krachtige programma's vloeiend moeten kunnen draaien denk ik zo. dus heb ik voor de quad core gekozen. en dan ook nog dat ik er spellen op ga spelen lijkt het me ook slimmer om voor die quad core te kiezen, toch?

heb net mn laptop besteld met deze specs, wat vinden jullie ervan?

Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,2 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz

Geheugen 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]

Toetsenbord Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard

Grafische kaart 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart

Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station

Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Integrated Mobile Broadband Mobile Broadband Module - no SIM card included

Primary Battery 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

LCD 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Operating System Recovery Options OS Media MUI Windows® 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rijn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 08:03
Het verschil tussen de 2630QM en 2720QM ga je niet merken. Want echt, die 2630 is in sommige benches al sneller dan een AMD desktop hexacore.

De upgrade van 6 (of 4) GB naar 8 moet je niet via dell doen, maar gewoon zelf los bestellen. Scheelt je zo 80 tot 100 euro. En om ze er zelf in te doen is een klusje van 5 minuten.

De GT525M en GT540M zijn krek eender, alleen is de 525 lager geclocked. Deze zou je zelf nog kunnen overklokken. Is tegenwoordig heulemaal niet moeilijk meer. Dit kan bijvoorbeeld met MSI Afterburner (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe dat zit met zo garantie van zo dell xps. als ik zelf werk geheugen in bouw mag dat of niet. en als ik een andere toetsenbord in zet kunnen hun dat zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien verkeert topic maar ik dacht post het nog even.
Heb me Dell XPS binnen gister, super werkt prima enzo ziet er mooi uit, heb geen FHD scherm, omdat ik geen echte verstand ervan heb maar vind de scherm eigenlijk gwn prima haha,

Maar kwam op een probleempje ,
Je ken bij je XPS wat 3d features uitproberen maar zodra ik ze aanklik staat er
Primaire beeldscherm adapter ondersteunt NVIDEA 3D niet ....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

@Netfiorim
@Wezep

Het gaat om deze LED. Volgens mij gaf deze altijd licht als ik de adapter aansloot.

Afbeeldingslocatie: http://www.kepsi.nl/twitter2/imgfiles/444e37fdcf79065.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:32:
Mischien verkeert topic maar ik dacht post het nog even.
Heb me Dell XPS binnen gister, super werkt prima enzo ziet er mooi uit, heb geen FHD scherm, omdat ik geen echte verstand ervan heb maar vind de scherm eigenlijk gwn prima haha,

Maar kwam op een probleempje ,
Je ken bij je XPS wat 3d features uitproberen maar zodra ik ze aanklik staat er
Primaire beeldscherm adapter ondersteunt NVIDEA 3D niet ....??
"Jij kan bij jouw"...

Anyway, de XPS wordt niet geleverd met een 3D scherm. Deze features kan je dus enkel gebruiken als je er een extern 3D-capable scherm aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow gelukkig ik dacht er is iets mis ermee, haha
Ja me spelling is nooit ok geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
Vervolg op mijn poging om software weg te laten tegen minderbetaling:

Aangezien ik gebruik heb gemaakt van een aanbieding (de n00x5m05) zit de software die erbij geleverd is zoals Datasafe, McAfee (15 maand), Office 2010 starter en Windows 7 er bij aangezien onderdeel is van de aanbieding...

Als ze het zo stellen klinkt dat inderdaad heel redelijk. Ik krijg behoorlijk wat korting als ik er wat programmaatjes bij doe. Als ik deze zelfde laptop zou samen stellen zonder de kortingen ben ik wel heel wat duurder uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen 'aanbieding' zonder die shit. Dat argument gaat dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
matsotten schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:39:
@Netfiorim
@Wezep

Het gaat om deze LED. Volgens mij gaf deze altijd licht als ik de adapter aansloot.

[afbeelding]
Zoals het logo laat zien gaat deze branden de accu word opgeladen, als deze vol is hoeft dit natuurlijk niet meer dus gaat het lampje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
Nou ja, kennelijk zijn er aanbiedingen (of de kortingloze standaard) waar je niet gedwongen wordt de 15 maanden subscriptie te nemen voor 36 euro. In plaats daarvan krijg je een 30 dagen trial voor nop. Maar ik begrijp verder wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Rtzrs schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:45:
[...]

Zoals het logo laat zien gaat deze branden de accu word opgeladen, als deze vol is hoeft dit natuurlijk niet meer dus gaat het lampje uit.
Ja, ik zie zojuist dat de LED weer werkt op één of andere manier...

Verder word mijn XPS morgen opgehaald en gecontroleerd door Dell omdat mijn laptop een maand terug steeds bevroor bij gebruik en ze toen de hardeschijf vervangen hadden maar dat bevriezen is nu weer terug en dus gaan ze kijken wat er precies is... Het zit mij niet mee helaas 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
ik heb sinds gisteren mijn laptop binnen en het werkt als een zonnetje en het beeld (FHD) is uitstekend.
enige wat me opvalt is dat wanneer je van opzij naar het scherm kijkt met een (bijv) zwarte achtergrond dat het net lijkt of er rimpels in het 'folie' achter het scherm zit.
meer mensen dit 'probleem'?? je ziet het niet als je er recht op kijkt en gewoon vensters open hebt staan

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft mijn studio ook. Diagonale lijnen ongeveer volgens de formule Y = 2X.

Ik zie het echter alleen als het scherm uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik aan de onderkant van de laptop druk of de laptop verplaats zie ik link van midden onder een "vervaging" op het scherm, dit is exact hetzelfde effect als wat je krijgt als je zachtjes op een LCD scherm drukt.

Bij egaal achtergronden (voornamelijk donkere kleuren) kan ik zie dat het scherm op dat gebied iets donkerder is als de rest van het scherm. Met heldere achtergronden zie ik geen verschil.

Hebben jullie dit ook? Kan dit kwaad? Het lijkt mij namelijk niks om over een half jaar met een flink donkere plek in mijn 200 euro HD scherm te zitten :9

edit :

Mooi voorbeeldje, hier is het bijvoorbeeld te zien : http://www.deadcyborg.com/download_page.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:50:
Dat heeft mijn studio ook. Diagonale lijnen ongeveer volgens de formule Y = 2X.

Ik zie het echter alleen als het scherm uitstaat.
bij mij eigenlijk alleen bij egale grote vlakten...
niet storend, gelukkig...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Goedemorgen,

ik zit te zoeken op internet maar kan niets recents erover vinden,

heeft de huidige xps 15 een chiklet toetsenbord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckymentrix33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 09:30
DvanK schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 07:02:
Goedemorgen,

ik zit te zoeken op internet maar kan niets recents erover vinden,

heeft de huidige xps 15 een chiklet toetsenbord??
Eerste post van dit topic onder alle foto's:
LET OP: de nieuwe serie (l502x met sandy bridge) bevat een chicket toetsenbord, verder is deze identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Laatst online: 08-06 11:56
Nog een vraagje: Ik moet voor school een laptop kopen, ik heb nu de XPS 15 op het oog.
Mijn ouders willen maximaal 1000 euro uitgeven, ik speel veel spellen zoals FSX,MW2 en Black Ops.
Kan ik dan het beste een Core i5 of een Core i7 pakken? en is de GT525 beter als de GT540?
Ik twijfel ook nog of ik het 1080p scherm moet pakken?
En als iemand nog een kortingsbon heeft zou ik die graag willen ontvangen ;) aangezien we de laptop waarschijnlijk deze week gaan kopen.

Gr. Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn huidige dell studio 1558 laptop er last van dat tijdens vervoer etc. het scherm mijn toestenbord raakt en op den duur niet verwijderbare krasjes achter laat. Dit komt doordat het scherm niet voldoende stevigheid bied. Is dat bij dit model beter? Dus bied het scherm wat stevigheid tegen doorbuigen?

en vraag 2... weet iemand een winkel waar deze te koop is, zodat ik hem even kan vasthouden voor ik hem koop!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heeft mijn studio ook last van, maar alleen als er tijdens het vervoer druk op het scherm komt.
Verder is het scherm van een metaal, dus dat zou een stuk beter moeten zijn.

Je kan hem kopen in dixons, mycom, en vobis. Deze winkels verkopen dell-modellen maar ik weet niet welke er staan.

nieuws: MyCom en Vobis gaan ook Dell-producten verkopen

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:22:
Daar heeft mijn studio ook last van, maar alleen als er tijdens het vervoer druk op het scherm komt.

Je kan hem kopen in dixons, mycom, en vobis. Deze winkels verkopen dell-modellen maar ik weet niet welke er staan.

de mijne is er al regelmatig voor terug geweest en ze blijven maar schermen en toetsenborden vervangen, maar naar mijn mening moet hier bij het ontwerp beter rekening mee gehouden worden...
maar deze is dus al steviger dan de studio?

klopt het dat er simpele kabeltjes zijn van die mini display port naar VGA? ik wil er namelijk een extra scherm op aansluiten

klopt het ook dat er geen bluetooth op zit? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Weten jullie toevallig welke DVD drive er in de Dell XPS 15 zit? (Merk+typenummer?)
Ben namelijk opzoek naar een behuizing, en vaak staan er typenummers bij die passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:22:

deze laptop staat niet eens bij ze op de site... alleen die XPS 15Z maar dat is een heel ander model en deze zou niet zo stevig zijn zei iemand in een filmpje op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:28:
Weten jullie toevallig welke DVD drive er in de Dell XPS 15 zit? (Merk+typenummer?)
Ben namelijk opzoek naar een behuizing, en vaak staan er typenummers bij die passen.
Dat zoek je toch gewoon zelf even op in de device manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:49:
[...]

Dat zoek je toch gewoon zelf even op in de device manager...
Dat bedacht ik mij ook ineens :)
Voor de mensen die het willen weten:

Het is de LiteON DS-8A5SH DVD Drive die in de Dell XPS 15 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:57:
[...]

Dat bedacht ik mij ook ineens :)
Voor de mensen die het willen weten:

Het is de LiteON DS-8A5SH DVD Drive die in de Dell XPS 15 zit.
Ik kan het nu even niet checken, maar ik heb volgens mij een andere. Zou best kunnen dat ze ook hiervoor verschillende merken gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Klopt, ik heb een Optiarc DVD+-RW AD-7717H. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
nielsjuuh23 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:59:
Nog een vraagje: Ik moet voor school een laptop kopen, ik heb nu de XPS 15 op het oog.
Mijn ouders willen maximaal 1000 euro uitgeven, ik speel veel spellen zoals FSX,MW2 en Black Ops.
Kan ik dan het beste een Core i5 of een Core i7 pakken? en is de GT525 beter als de GT540?
Ik twijfel ook nog of ik het 1080p scherm moet pakken?
En als iemand nog een kortingsbon heeft zou ik die graag willen ontvangen ;) aangezien we de laptop waarschijnlijk deze week gaan kopen.

Gr. Niels
Als je vraag genegeerd wordt dan komt dat doordat al deze vragen allang asked & answered zijn. Lees deel 4 en deel 5 van dit topic, alsook de rest van deze thread. Verder is er het Dell Waardebonnen topic. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 korte vraagjes:

Vandaag heb ik een XPS15 besteld met bankoverschrijving, dus ik wacht even af tot morgen om te kijken wat er dan voor aanbiedingen zijn, en dan betaal of annuleer ik de bestelling.

* Nou kan je de status van je bestelling zien, maar daar heb je een klantnummer voor nodig. Waar vind ik die?
* Ik lees in dit forum telkens iets over de l502x met sandy bridge, en een ouder model of zoiets. Kan iemand me het verschil tussen de oude en de nieuwe uitleggen, en even kort uitleggen wat sandy bridge is, heeft het soms iets te maken met quadcore en dualcore?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Voor Sandy Bridge wijs ik je hierheen: reviews: Sandy Bridge: wat is het en hoe werkt het. Alle XPS 15 laptops zijn nu trouwens van het nieuwe model.

Status van je bestelling ga je hierheen: http://support.euro.dell....l=NL&c=NL&cs=DHS1&s=NLDHS

Verander je het eerste uitschuifbalkje naar IR-Nummer en daar vul je het NL-xxxx-blablabla nummer in wat je in je orderbevestiging heb gehad, en in het tweede regeltje vul je je emailadres in waarmee je je laptop besteld hebt.

Als je betaald hebt en daarna een bevestiging ontvangt (kan even duren!) krijg je een linkje waarmee je direct naar je orderstatus gaat, dan hoef je ook niets meer in te vullen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 03-08-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
@s.zuyderduyn: Het lijkt er op dat de aanbiedingen van Dell met een week verlengd zijn tot 10 augustus 2011. Alleen de kortingscodes voor 40, 60 en 90 euro waarbij de geldigheid staat tot 2 augustus zijn nog niet bijgewerkt. Al werken de codes nog steeds. Wie weet wat er allemaal veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:26:
Klopt, ik heb een Optiarc DVD+-RW AD-7717H. :)
En om het rijtje compleet te maken: ik heb een PLDS DVDRWBD DS-6E2SH - dat is de BRD voor de XPS 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Appelsap schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:51:
[...]

En om het rijtje compleet te maken: ik heb een PLDS DVDRWBD DS-6E2SH - dat is de BRD voor de XPS 15.
Bedankt voor je toevoeging ;)
Vraag ik me toch wel af hé.
Hoeveel heb je die BluRay drive gebruikt, en voor welke toepassingen?! (Behalve films dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb me xps net maar hoe moet je een onlien back up maken dan of moet je eerst met een dvd een back up maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 21:04
hmm, had dit al in een eerder topic vermeld.

en aangezien ik nog steeds bang ben voor die clean install op een laptop.

Ik zit met het volgende probleem:

als ik gewoon even rustig een nummertje luister, filmpje op heb staan etc. het werkt gewoon allemaal zoals het moet werken. maar er is 1 ding wat niet helemaal klopt.

stel: ik luister een nummertje en ik laad een nieuwe site, of ik heb gewoon downloads aan staan. dan af en toe wil hij 't nog wel is wagen om even te crashen. ik bedoel hiermee.dat me laptop ong 1 a 2 sec niet bruikbaar is en de muziek eigelijk helemaaal begint te stotteren. erg vervelend. vooral wanneer je in gamen/teamspeak zit. gebeurt dit namelijk ook..
weet niet of hier meer mensen het probleem mee hebben?

heb het al geprobeerd door drivers up te daten etc. maar dit werkt tot zo ver nog niete :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
JPtjee007 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:44:
[...]

Bedankt voor je toevoeging ;)
Vraag ik me toch wel af hé.
Hoeveel heb je die BluRay drive gebruikt, en voor welke toepassingen?! (Behalve films dan)
Een paar keer maar. Ik heb een grote film verzameling, het meeste staat op een centrale server hier, maar een deel staat in de kast op DVD en Blu-Ray (soms koop ik nog wel eens wat). Gebruik hem weinig, maar vond het wel een fijn idee er eentje te hebben, heb al genoeg (portable) dvd branders hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even voor de duidelijkheid:

Ook de goedkope HDD caddy zoals deze:
http://cgi.ebay.nl/New-La...ernal&hash=item4aaaa954ca
past gewoon in de XPS 15.

Ook al wordt de XPS 15 niet genoemd, de caddy is gewoon universeel.

ps. ik kreeg de caddy binnen een week geleverd bij deze verkoper. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met overplaatsbaar frontje? Als dat zo is zet ik hem even in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Vandaag mijn XPS 15 besteld voor 1034 euro met de onderstaande specs:
Nog een vraagje, is het makkelijk om de GT525 over te klokken naar de snelheid van de 540? Zo ja ? Hoe moet dit dan?

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Geheugen 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Cables European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Bundle N08X5M05
Standaardondersteuning 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support 3 jaar In-Home Hardware Support
Integrated Mobile Broadband Mobile Broadband Module - no SIM card included
Order Information XPS L502x Order - Netherlands
Primary Battery 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen No Carrying Case
Dell System Media Kit XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen Metalloid Aluminum Cover
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control TvTuner niet inbegrepen
LCD 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply 130W AC Adaptor
Operating System Recovery Options Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

Gr. Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat de &vw=classic om de backlit keyboard te krijgen alleen niet werkt bij de op een na duurste (729) configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:58
nielsjuuh23 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:50:
Vandaag mijn XPS 15 besteld voor 1034 euro met de onderstaande specs:

Je gaat nu niet zeggen dat je vergeten bent de backlit toetsenbord te nemen he :+

OT: mijne binnen en gemonteerd, mooi ding, wel UK spec.

[ Voor 8% gewijzigd door Bwlian op 04-08-2011 19:34 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:51:
Het lijkt erop dat de &vw=classic om de backlit keyboard te krijgen alleen niet werkt bij de op een na duurste (729) configuratie.
Inderdaad, hier kan ik hem ook niet vinden.

Maar waarom zou je die configuratie kiezen?
Bij deze configuratie betaal je 20 euro meer, en heb je 6GB ram en 640GB harddisk. Dat is die 20 euro wel waard denk ik zo. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:27:
Met overplaatsbaar frontje? Als dat zo is zet ik hem even in de topicstart.
Ja het frontje past er gewoon op.
Je ziet het verschil niet dat er een HDD caddy in zit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:39:
[...]

Inderdaad, hier kan ik hem ook niet vinden.

Maar waarom zou je die configuratie kiezen?
Bij deze configuratie betaal je 20 euro meer, en heb je 6GB ram en 640GB harddisk. Dat is die 20 euro wel waard denk ik zo. :*)
Ik heb nog overwogen om een backlit keyboard te pakken maar dat kan ik er later nog wel zelf inzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door nielsjuuh23 op 04-08-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:24
Ik snap er neits van ik krijg de hele optie voor het backlit keyboard bij geen een van de configuraties langskomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gotech86 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:22:
Ik snap er neits van ik krijg de hele optie voor het backlit keyboard bij geen een van de configuraties langskomen ?
dan moet je maar het topic goed doorlezen voor je zulke domme vragen stelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:49:
[...]

dan moet je maar het topic goed doorlezen voor je zulke domme vragen stelt
Je had em ook gewoon naar de TS kunnen verwijzen, staat onderstaande ook in. :)
Gotech86 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:22:
Kijk, als je een standaardconfiguratie neemt, bijvoorbeeld deze: http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x . Achter deze URL plak je dit stukje tekst:
code:
1
&vw=classic
Dan even op enter drukken en je krijgt weer een configuratiescherm voor je neus, ziet er ietsjes anders uit, maar dat boeit niet. Vervolgens scroll je naar beneden en zie je:
Toetsenbord
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Meer informatie

☐Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty) [Inbegrepen in prijs]
☑Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard [meerprijs € 40,00 of € 2/maand1]
☐Intern toetsenbord - Nederlands (qwerty) meerprijs € 0,00
Als je naar de tweede optie kijkt zie je "Backlit" staan, dat is het verlicht toetsenbord.

[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 04-08-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
nielsjuuh23 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:49:
[...]

Ik heb nog overwogen om een backlit keyboard te pakken maar dat kan ik er later nog wel zelf inzetten.
Hey Niels. Mooi systeempje heb je uiteindelijk zelfstandig bij elkaar gezocht :). Daarom zal ik je nu even matsen wat betreft je OC vraag, ook al valt die info ook prima in dit topic te lezen...

Je kan een 525 over het algemeen prima OCen naar 540 snelheden. Er zijn meer succesverhalen dan dat het fout is gegaan. 1 mogelijke manier om het te doen is om de MSI Afterburner tool te downloaden. Die werkt ook voor de mobiele chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit zelf ook nog te overwegen om backlit keyboard zelf in te zetten of gewoon terug sturen en opnieuw bestellen. zit met de garantie of kommen ze er nooit achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:48:
[...]

Ja het frontje past er gewoon op.
Je ziet het verschil niet dat er een HDD caddy in zit :*)
Serieus?!
Ik had dat bedrijf gemaild, en die zeiden dat het niet zou passen! -__-
€10 teveel betaald.. -__-

[/quote]Dear friend. Thanks for your message. I am so sorry, it can't fit for
Dell XPS 15 L502x. Have a nice day!

2011/7/26 *** <*******@******.com>:
> Hello,
>
> I’ve got a couple of questions about this
> (*** jouw link )
> caddy.
> - Will this caddy fit in my Dell XPS 15 L502x?
> - Is it possible to detach the faceplate/bezel from the caddy and put the
> faceplate/bezel from the Dell XPS 15 L502x on the caddy?
>
> I would really appreciate a fast answer, because my Dell XPS 15 L502x comes
> tomorrow.
> Thank you!
> Kind regards,
> ****
[quote]

[ Voor 46% gewijzigd door JPtjeeNL op 05-08-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Appelsap schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:16:
[...]

Een paar keer maar. Ik heb een grote film verzameling, het meeste staat op een centrale server hier, maar een deel staat in de kast op DVD en Blu-Ray (soms koop ik nog wel eens wat). Gebruik hem weinig, maar vond het wel een fijn idee er eentje te hebben, heb al genoeg (portable) dvd branders hier...
Hmm oke..
Kan het me van jou dan wel voorstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
is het normaal dat het verwerken van de betaling (Ideal) dik 3 dagen in beslag neemt tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
@DvanK: Controleer de status van je betaling bij Global Collect. Zij zijn verantwoordelijk voor het overhevelen van jouw geld naar de rekening van Dell. Bij mij duurde dat ook zo'n 3 dagen. Het reference-nummer dat je moet invullen staat als het goed is bij het afschrift.

http://www.globalcollect....heck/bank-transfer-check/

[ Voor 17% gewijzigd door XilenceSR op 05-08-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
DvanK schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:36:
is het normaal dat het verwerken van de betaling (Ideal) dik 3 dagen in beslag neemt tot nu toe?
4 of 5 werkdagen bij mij. Zou me er geen zorgen over maken op dit punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
als ik de gegevens invoer bij global collect staat er :

Your payment details have not been found. Make sure you entered the correct details or contact the customer service of the company where you made your order.

ik wacht even af tot de 5 dagen voorbij zijn die dell zelf noemt in de bevestigingsmail gestuurd hadden, en als er dan nog geen schot in de zaak zit denk ik er wel aan om te bellen.

het blijft toch veel geld....

bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
Weet je zeker dat je het juiste nummer hebt ingevoerd? Bij mij stond het nummer op ING internetbankieren op de 2e regel. (KN: ************) 12-numerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
oke ik heb het gevonden!

heb even ingelogd bij mijn rabobank internetbankieren en daar stond tussen alle transacties die transactie van Ideal, en daaar stond dat nummer bij.

bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Is die McAffee virusscanner het installeren waard? Ik heb namelijk ook nog een licentie van Gdata liggen.

Gr. Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@ Bevestigingsmailtjes en dergelijke: Je kan in het levertijden veel meer info hierover vinden. :) Dell levertijden topic

@ nielsjuuh23: Ik heb em meteen gedumpt en Microsoft Security Essentials geïnstalleerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Ik gebruik liever geen gratis virusscanners, ik download veel shit van Usenet en TPB daar kan nog wel eens een trojan inzitten.
Ik heb ergens gehoord dat McAffee het systeem nogal belast, is dit waar?

[ Voor 22% gewijzigd door nielsjuuh23 op 05-08-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
offtopic:
Als jij denkt dat een gratis virusscanner minder goed is dan een betaalde dan zit je goed verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboxman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08-2022
McAffee is op dit moment een van de slechtste virus scanners, wat blijkt uit de meest recente testen(niet voor niks dat je deze erbij krijgt) Je kan beter nog een gratis virusscanner downloaden. Ik heb zelf de volledige versie van avg, moet zeggen dat dit aardig wat tegen houdt, hij is alleen iets te uitgereid dus op een trage computer heeft het weinig zin. Ik heb zelf naar een key gegoogled en de versie is nu tot 2064 geldig. Ik kan hem thuis wel even voor je opzoeken, iedereen kan hem namelijk gebruiken. Of even avg via torrent downloaden dat heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
SChief schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:23:
offtopic:
Als jij denkt dat een gratis virusscanner minder goed is dan een betaalde dan zit je goed verkeerd.
Nee maar ook niet perse beter ;)
nielsjuuh23 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:43:
Ik gebruik liever geen gratis virusscanners, ik download veel shit van Usenet en TPB daar kan nog wel eens een trojan inzitten.
Ik heb meteen een clean install gedaan bij mijn dell... maar ik heb gehoord dat de periode van mcaffee waar het pc kreupel maakte voorbij is.

echt zeker weet ik het niet aangezien ik het niet zelf gebruik natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsjuuh23 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:43:
De kans een virus op te lopen is vooral sterk afhankelijk van de gebruiker, en dan met name van hoe die z'n computer beheert (qua rechten, updates etc.).

Ik heb meer dan 20 jaar lang thuis géén realtime virusscanner gebruikt en heb daarbij nog nooit een detecteerbaar virus opgelopen, ondanks dat ik ook vele jaren grootgebruiker ben geweest van de diverse downloadkanalen en schimmige hack- en crack-sites ook nooit uit de weg ben gegaan. Voor zover ik misschien wel ooit een ondetecteerbaar virus opgelopen zou hebben (ik zal het nooit weten), had een virusscanner daar ook niks tegen kunnen uitrichten.

Wel heb ik één keer in m'n leven op een werk-PC een virus opgelopen, een jaar of 5 geleden op een al jaren niet meer ge-update Windows 2000 machine, waarop ik als gebruiker adminrechten had (Novell bedankt). Die PC had overigens wel een recente, betaalde, enterprise-level virusscanner met bijgewerkte definities, maar dat mocht blijkbaar allemaal niet baten.

McAfee, Norton etc. etc. is imho allemaal troep. Die zooi raad ik alleen bejaarden aan die bang zijn dat de Russen komen (jahaha, de Russen, ze komen!).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
SChief schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:23:
offtopic:
Nou ik weet het niet, uit tests komen de betaalde virusscanners vaak beter uit de bus dan gratis scanners.
Maar wat maakt het ook uit, ik gebruik nu Gdata en die doet het goed dus die blijf ik gebruiken.
Welke gratis virusscanner is trouwens de beste?

[ Voor 17% gewijzigd door nielsjuuh23 op 05-08-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:43:
[...]

McAfee, Norton etc. etc. is imho allemaal troep. Die zooi raad ik alleen bejaarden aan die bang zijn dat de Russen komen (jahaha, de Russen, ze komen!).
Niet lullig bedoelt, maar Norton is op dit moment 1 van de betere suites te verkrijgen. Kijk de diverse reviews en testsites maar op na, daar scoort hij helemaal niet slecht. Dat McAfee het slecht doet is niets nieuws, maar Norton is de laatste 2 jaar echt heel erg vooruit gegaan. Daarom ben ik zelf ook overgestapt van Eset naar Norton. Eset heeft wel een goede virusscanner, maar de Firewalls zijn nog steeds niet geweldig en dat is bij die van Norton wel zo. Zeker bij een studentenhuis zoals ik en het schoolnetwerk is het wel fijn om een goede firewall te hebben en in zekere zin ook virusscanner. Maar verder gaat het offtopic, dus aan de mensen die een virusscanner/firewall zoeken zou ik de diverse websites hierover maar eens raadplegen.

Heb zelf mijn XPS15 nu al een week of 2 en ben er zeer tevreden over. Hij is sneller dan verwacht en de batterij houd het ook langer uit. Had zitten twijfelen tussen 9 en 6 cell, maar 6 is voor mij meer dan voldoende. Aangezien ik veel met mijn laptop moet sjouwen (geen auto en ik moet vaak naar school of mijn ouders toe) is dat extra gewicht meenemen niet echt geweldig. Bovendien houd ie het lang genoeg uit, dat ik daar niet over mag klagen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Norton zou het systeem zwaar belasten heb ik gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norton is echt pure bagger. Net als McAfee en al die andere meuk.

Maar als jij 's nachts beter slaapt door wel zo'n stukje veiligheidsbloatware te installeren, dan ben ik de laatste om je tegen te houden. Veel schade zal het niet aanrichten, buiten dat je computer er trager van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsjuuh23 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:51:
[...]

Nou ik weet het niet, uit tests komen de betaalde virusscanners vaak beter uit de bus dan gratis scanners.
Maar wat maakt het ook uit, ik gebruik nu Gdata en die doet het goed dus die blijf ik gebruiken.
Gebruik gewoon MSE voor realtime-"bescherming" en installeer daarbij wat andere tools om je PC zo nu en dan offline te checken.

Verder raad ik je ten zeerste aan om onder een account met enkel gebruikersrechten al je dagelijkse dingen te doen, en het admin-account enkel en alleen te gebruiken voor het beheer van je computer en voor de installatie van (betrouwbare en/of gescande) software. Houd daarnaast je OS en al je applicaties zeer regelmatig en goed bij met de laatste updates en patches. Met deze maatregelen minimaliseer je de kans op virussen en op schade als gevolg daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Ja ik hoef het toch niet zelf te betalen (heb twee hele lieve ouders :P) dus wat maakt het ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsjuuh23 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:16:
Ja ik hoef het toch niet zelf te betalen (heb twee hele lieve ouders :P) dus wat maakt het ook uit
In dat geval lijkt een MBP me voor jou het beste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
nielsjuuh23 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:51:
[...]

Onzin. Klein voorbeeldje: http://www.av-comparative...ret/avc_retro_may2011.pdf
Very few false alarms (0-3): Microsoft [1], Bitdefender [3], eScan [3], F-Secure [3]
Few false alarms (4-15): Sophos [4], Avira [9], Kaspersky [12], Trustport [12]
Many fals alarms (over 15): G DATA [18], Panda [18], ESET [20]
Very many false alarms (over 100): Qihoo [104]
Ik zeg niet dat Microsoft de beste is, maar het is zeker een van de betere programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:01
avira antivir is al jaren een van de beste scanners, en gratis!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:58:
[...]

In dat geval lijkt een MBP me voor jou het beste. ;)
Nee ik vind Macbooks maar ruk :) , m'n zusje heeft een 6 jaar oude Powerbook en ik vind dat zo'n onding.
Ik vind OS X al helemaal een stom OS het werkt wel fijn maar daar houd het dan ook wel mee op, het irritantse vind ik nog dat ik geen taakbeheer heb :)
Ik heb m'n XPS 15 gisteren besteld, nu maar wachten!
Oh en MSE ziet er zeker netjes uit lekker simpele GUI.
En omdat ik een ICT opleiding ga doen mocht ik van mijn ouders maximaal 1000 euro uitgeven, de rest moest ik zelf betalen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door nielsjuuh23 op 05-08-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:43:
[...]
Ik heb meer dan 20 jaar lang thuis géén realtime virusscanner gebruikt en heb daarbij nog nooit een detecteerbaar virus opgelopen (...)
Ehm, ik wil niet lullig doen, maar hoe kun je nou weten of je wel of geen detecteerbaar virus hebt opgelopen als je geen virusscanner gebruikt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:08
ik heb gewoon eset en lijkt goed te werken en mbam weinig problemen tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appelsap schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 01:26:
[...]

Ehm, ik wil niet lullig doen, maar hoe kun je nou weten of je wel of geen detecteerbaar virus hebt opgelopen als je geen virusscanner gebruikt? 8)7
Ik mag toch hopen dat een tweaker het verschil snapt tussen "geen realtime virusscanner" en "helemaal geen virusscanner".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
nielsjuuh23 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:42:
[...]

Nee ik vind Macbooks maar ruk :) , m'n zusje heeft een 6 jaar oude Powerbook en ik vind dat zo'n onding.
Ik vind OS X al helemaal een stom OS het werkt wel fijn maar daar houd het dan ook wel mee op, het irritantse vind ik nog dat ik geen taakbeheer heb :)
Ik heb m'n XPS 15 gisteren besteld, nu maar wachten!
Oh en MSE ziet er zeker netjes uit lekker simpele GUI.
En omdat ik een ICT opleiding ga doen mocht ik van mijn ouders maximaal 1000 euro uitgeven, de rest moest ik zelf betalen ;)
Wow... Jij gaat ICT doen en je weet niet dat OS X een prima taakbeheer heeft? En een OS wat volgens jou fijn werkt is een stom OS? Succes met je opleiding!

En met deze noot neem ik permanent afscheid van dit topic. Ik kan het werkelijk waar niet meer aanzien.

[ Voor 6% gewijzigd door Nefiorim op 06-08-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Nefiorim schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:23:
[...]

Wow... Jij gaat ICT doen en je weet niet dat OS X een prima taakbeheer heeft? En een OS wat volgens jou fijn werkt is een stom OS? Succes met je opleiding!

En met deze noot neem ik permanent afscheid van dit topic. Ik kan het werkelijk waar niet meer aanzien.
''Wow..... Jij gaat ICT doen en je weet niet dat OS X een prima taakbeheer heeft?" Nee weet ik niet, het boeit me ook niet aangezien bij ons op school word aangeraden om gewoon met Windows te werken ipv OS X.
Als ik jouw was zou ik maar eens bij meneer Jobs of meneer Gates gaan solliciteren aangezien jij toch alles zo goed weet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Er zijn heus mensen die zonder ict voorkennis aan een opleiding beginnen en het succesvol afronden..
ZWAAR OFFTOPIQUE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Bwlian schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:56:
Er zijn heus mensen die zonder ict voorkennis aan een opleiding beginnen en het succesvol afronden..
ZWAAR OFFTOPIQUE.
En dan nog, natuurlijk heb ik ICT voorkennis!
Ik vind OS X alleen ruk en ik verdiep me er ook niet in, dat betekent toch niet dat ik niks van ICT af weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
Dus heeft iemand recentelijk nog een nieuwe XPS15 ontvangen? Of zijn er mensen die iets over deze geweldige laptop willen delen?

De mijne komt dus maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
XilenceSR schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:03:
Dus heeft iemand recentelijk nog een nieuwe XPS15 ontvangen? Of zijn er mensen die iets over deze geweldige laptop willen delen?

De mijne komt dus maandag.
Wanneer heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
Vorige week donderdag. Ik had de laptop al eerder besteld in April, alleen die is uit de auto gejat. Domme fout van mij en geen verzekering. Toen ging het echter sneller, en was hij binnen een week bij mij in huis. Nu heeft hij wat later op "In Productie" gestaan.

Ik vroeg mij af: Zijn er al caddy's gevonden die in de l502x passen waarvan ook het frontje te vervangen is met het frontje van de XPS15? Ik wil namelijk niet een groot gat in de zijkant van mijn laptop =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Zal wel een lekker duur grapje zijn, twee laptops in 4 maanden...
Ik heb die van mij Donderdag besteld, alleen wel bij een eenman's pc zaak en ik heb dus geen track and trace nummer :'(
Ik laat het wel weten als die van mij binnen is!

[ Voor 57% gewijzigd door nielsjuuh23 op 06-08-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[modbreak]Dit is een ervaringentopic, geen:
• levertijden topic.
• mac vs windows topic
• Wat is de beste virusscanner-topic

Deze onderwerpen mogen hier best langskomen, maar houd het wel netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
nielsjuuh23 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:02:
[...]

En dan nog, natuurlijk heb ik ICT voorkennis!
Ik vind OS X alleen ruk en ik verdiep me er ook niet in, dat betekent toch niet dat ik niks van ICT af weet?
Nee, daar "beschuldig" ik jou ook niet van.
Geef alleen aan dat Neoforim overdrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Bwlian schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:22:
[...]

Nee, daar "beschuldig" ik jou ook niet van.
Geef alleen aan dat Neoforim overdrijft.
Weet ik ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.