[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 81.923 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Wat vinden jullie de beste instellingen voor het geluid? Dan bedoel ik dus wat je kan instellen bij max audio, vind de standaard settings nogal laag klinken allemaal, muziek en ander geluid komt allemaal zo dof uit de laptop vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
glennvho schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:58:
Wat vinden jullie de beste instellingen voor het geluid? Dan bedoel ik dus wat je kan instellen bij max audio, vind de standaard settings nogal laag klinken allemaal, muziek en ander geluid komt allemaal zo dof uit de laptop vind ik.
Om eerlijk te zijn vind ik de beste instellingen gewoon "Uit". Ik had niet echt het idee dat MaxxAudio echt iets toevoegde behalve de bass inderdaad wat op te pompen. Het is allemaal software matig dus echt veel verschil zal het niet maken. Jammer dat we niet zoals de amerikanen een geluidskaart als optie hebben :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Waarom gaat iedereen er vanuit dat McAfee geld zou moeten kosten of opleveren. Het kan ook indirect zo zijn dat door het installeren van McAfee (op z'n minst de wat kortere versie, maar hoe langer hoe beter) enorm veel besparing aan support calls oplevert voor Dell.

(Vanuit het oogpunt niet iedereen is een Tweaker)

[ Voor 9% gewijzigd door Nefiorim op 29-07-2011 18:52 ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slow whoop schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:20:
Tenzij Adobe Dell betaalt om Adobe producten te verkopen via de Dell website. Maar ik geloof dat griek1 het niet zo leuk vindt als ik dat zeg, omdat dan in theorie voor Dell de netto kostprijs van een laptop zonder Adobe product duurder zou kunnen worden dan diezelfde laptop met Adobe. En dat is wel heel achterlijk gedacht van mij.
Nou nou, ik dacht dat je op zou houden. ;)

Maar goed, het lijkt me inderdaad nogal logisch dat Adobe Dell betaalt (of een deel van de opbrengst afdraagt, maar dat komt op hetzelfde neer) om die producten te verkopen voor Adobe. Maar ook dan kan in theorie (of in de praktijk) de (kost)prijs van een gegeven laptop inclusief de kosten van die software niet goedkoper worden, tenzij Adobe Dell meer betaalt per product dan het product kost, wat zeer waarschijnlijkheid niet het geval is. Ik begon mijn kritiek dan ook met "onder de (zeer waarschijnlijk kloppende) aanname dat Dell betaalt voor de licentie,.." , want inderdaad, als McAfee (of Adobe) 1000,- per aangesmeerd exemplaar aan Dell zou schenken, dan was mijn XPS gratis. :P

Over het verschil tussen Adobe en McAfee: iedereen is in principe vrij om overeenkomsten met elkaar aan te gaan en partijen kunnen in principe zelf de inhoud van die overeenkomst kunnen bepalen. Dell wil uiteraard meer geld van een partij die consumenten automatisch een product wil aansmeren dan van een partij die gewoon een vrije optie voor de consument bij de checkout wil.

Adobe heeft er van de andere kant ook minder aan aan om voor een agressieve marktpenetratie te gaan, terwijl McAfee daar juist wel belang bij heeft (heel veel mensen willen/moeten een virusscanner hebben en dan pakt een groot deel van de niet-tweakers gewoon het merk dat die ene collega ook heeft).

Dit alles maakt dat het voor Dell, Adobe én McAfee lucratief kan zijn om op verschillende manieren aan dit soort koppelverkoop inhoud te geven. McAfee betaalt waarschijnlijk (relatief) wat meer dan Adobe of, beter gezegd, draagt per product relatief meer van de door de verkoop gegenereerde opbrengst af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Of het ligt aan mijn XPS 15:
Maar als ik een game speel als Operation Flashpoint Red River of Battlefield 2 kan ik allebei maar maximaal op 1024x768 spelen?
Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen games gespeeld dus moet je helaas het antwoord schuldig blijven. Kan het niet aan het spel in kwestie liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ligt aan de game zelf. BF2145? gaat ook tot max. 1280*1024... Rotspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:38
Patchen?
Of is dat de hoogste resolutie in een bepaalde verhouding?

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:53:
Dat ligt aan de game zelf. BF2145? gaat ook tot max. 1280*1024... Rotspel.
Jaa idd, nu een rotspel, vroeger niet.
Maar Operation Flashpoinr Red River kan toch wel op 1920x1080?!

Counter-Strike Source speel ik wel op 1920x1080 (native)

[ Voor 9% gewijzigd door JPtjeeNL op 29-07-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bwlian schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 22:25:
Patchen?
Of is dat de hoogste resolutie in een bepaalde verhouding?
Bepaalde verhouding. EA vind dat je met een breedbeeldscherm een oneerlijk voordeel hebt omdat je meer ziet. Je kon hem alleen in 3:4 en 4:5 spelen waardoor je enorme zwarte balken krijgt.

Andere fabrikanten ook. Maar vooral EA.
JPtjee007 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 22:27:
[...]

Jaa idd, nu een rotspel, vroeger niet.
Maar Operation Flashpoinr Red River kan toch wel op 1920x1080?!
Probeer http://widescreengamingforum.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Eigenlijk twijfel ik tussen alle caddy's.
De goedkoopste L502x compatible caddy is ook meteen 18 euro.
Als ik andere eBay advertenties zie, zie ik dat sommige maar 7 euro o.i.d. zijn.
Zijn die andere goedkopere dan niet compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 22:28:
[...]

Bepaalde verhouding. EA vind dat je met een breedbeeldscherm een oneerlijk voordeel hebt omdat je meer ziet. Je kon hem alleen in 3:4 en 4:5 spelen waardoor je enorme zwarte balken krijgt.

Andere fabrikanten ook. Maar vooral EA.

[...]

Probeer http://widescreengamingforum.com/
Thanks for the tip!
Battlefield Bad Company 2 kan dus ook niet op 1920x1080 als ik jou zo hoor?!
Wilde hem net bestellen, maar ik heb geen zin in lelijke beelden of zwarte balken.

Bad Company 2 kan wel op 1920x1080, dus die ga ik zo even bestellen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door JPtjeeNL op 29-07-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Het is afwachten geweest maar uiteindelijk een nieuwe backlit toetsenbord gevonden op eBay :D
UK layout dus grote enter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
JPtjee007 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 22:33:
[...]

Thanks for the tip!
Battlefield Bad Company 2 kan dus ook niet op 1920x1080 als ik jou zo hoor?!
Wilde hem net bestellen, maar ik heb geen zin in lelijke beelden of zwarte balken.

Bad Company 2 kan wel op 1920x1080, dus die ga ik zo even bestellen denk ik.
Zoals gezegd moet je niet verwachten dat je op hoge detailniveaus kan spelen op die resolutie :)
En je had al langer kunnen weten dat het op die reso te spelen is, dat heb ik nota bene nog voor je getest ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Nefiorim op 29-07-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
JPtjee007 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 22:30:
[...]

Eigenlijk twijfel ik tussen alle caddy's.
De goedkoopste L502x compatible caddy is ook meteen 18 euro.
Als ik andere eBay advertenties zie, zie ik dat sommige maar 7 euro o.i.d. zijn.
Zijn die andere goedkopere dan niet compatible?
Laatst heeft iemand op dit forum gemaild met een verkoper van de goedkopere en die caddy was niet compatible. Bij de duurdere is expliciet vermeld dat ie compatible is, dan heb ik daar wel €10 (extra?) voor over (en daarbij zijn geen verzendkosten, dus dat scheelt misschien ok weer :) hoewel deze wss wel verrekend zijn..)

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16
Bwlian schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 22:38:
Het is afwachten geweest maar uiteindelijk een nieuwe backlit toetsenbord gevonden op eBay :D
UK layout dus grote enter!
Deze:
http://cgi.ebay.nl/Dell-X...sMice&hash=item4cf8d54c63

Niet een beetje duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Lekker is dat zeg!
Kijk ik net met HD Tune Pro naar mijn harddisk, kom ik er achter dat deze al 73 dagen gedraaid heeft!
Ongelooflijk!
Maandag meteen even bellen en vragen of ze de volgende dag een monteur langs kunnen sturen die het kan vervangen, want dit is echt belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Nefiorim schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 22:58:
[...]

Zoals gezegd moet je niet verwachten dat je op hoge detailniveaus kan spelen op die resolutie :)
En je had al langer kunnen weten dat het op die reso te spelen is, dat heb ik nota bene nog voor je getest ;)
I know, dan maar op een medium.
Dat maakt mij ook niet uit, als hij maar 1920x1080 (beeldvullend) kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1024*600 kan ook beeldvullend zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:46
JPtjee007 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:17:
Lekker is dat zeg!
Kijk ik net met HD Tune Pro naar mijn harddisk, kom ik er achter dat deze al 73 dagen gedraaid heeft!
Ongelooflijk!
Maandag meteen even bellen en vragen of ze de volgende dag een monteur langs kunnen sturen die het kan vervangen, want dit is echt belachelijk!
maakt toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. Ik ben nieuw hier bij tweakers, en ik ben hier gekomen nadat ik het forum vond over de dell XPS15.

Ik zoek een laptop voor school, en ik gebruik het voornamelijk om te surfen, e-mailen, misschien 1 of 2 games. en te werken met solidworks.
Nou ben ik van plan het volgende setup te bestellen:

- 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
- Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. - Zonder PowerPoint of Outlook.
- 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
- Geen Accidental Damage-support
- 15.6"(40 cm) HD WLED TL (1366x768) 720p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
- 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
- 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
- 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
- 130W AC Adaptor
- European 250V Power Cord
- Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard

Nou kan ik uit de volgende netwerkkaarten kiezen, welke lijkt jullie verstandig? En zit er veel verschil tussen de diverse kaarten.
- Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
- Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
- Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Qua beeldscherm kan ik kiezen uit de volgende varianten, is het de 200 euro echt waard om over te stappen naar de 1080p beeld? Ik gebruik de laptop ook voor solidworks dus is een 1080p dan een musthave?
- 15.6"(40 cm) FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Hebben jullie verder nog tips en opmerkingen? Want ik heb niet enorm veel verstand van laptops, en de site van dell verandert ook met de dag lijkt het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja full hd is de moeite waard. 1366x768 is een flutresolutie, behalve als je de laptop niet serieus wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24

Martinspire

Awesomeness

Zeker als je met een grafisch programma als Solidworks wilt werken, is die grotere resolutie echt fijner. Kun je veel nauwkeuriger werken en is je werkgebied ook groter.
Verder is die betere netwerkkaart wel handig, maar ik zou hem alleen nemen als je ook bluetooth wilt gebruiken. Is op zich wel handig als je wat foto's wilt kopieren van je telefoon zodat je hem niet hoeft aan te sluiten.

[ Voor 40% gewijzigd door Martinspire op 30-07-2011 16:25 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met de programma's van office? Zit er wel powerpoint viewer bij? En valt alles mee met die advertentie's?

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Tuurlijk wel!
73 dagen, dat is meer dan 2 maanden dat hij continu aan heeft gestaan.
Zo'n harddisk heeft ook maar een bepaald aantal uur dat hij alles goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
100.000, ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Zojuist de caddy van 18 euro besteld voor mijn XPS 15.
Nu nog een goede case om de DVD drive in te stoppen.
Iemand tips? Graag ook een bezel/faceplate/frontje erbij geleverd, zodat ik die dan op de DVD drive kan klikken. Dan kan ik op de caddy mijn huidige XPS 15 faceplate doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:32
REDFISH schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:21:
Ja full hd is de moeite waard. 1366x768 is een flutresolutie, behalve als je de laptop niet serieus wilt gebruiken.
Oh wat voelen we ons weer superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het backlit toetsenbord geselecteerd door achter de URL ''&vw=classic'' te plakken, maar krijg ik dan geen problemen met het bestellen? Want volgens mij is het niet de bedoeling dat klanten dat zelf doen.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:52:
Ik heb het backlit toetsenbord geselecteerd door achter de URL ''&vw=classic'' te plakken, maar krijg ik dan geen problemen met het bestellen? Want volgens mij is het niet de bedoeling dat klanten dat zelf doen.

Heeft iemand daar ervaring mee?
ook zo besteld en geen probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Laatst online: 11:32
Mr. Happy schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:55:
[...]

ook zo besteld en geen probleem....
Same here, dat leveren ze gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Robsel_NL schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:50:
[...]

Oh wat voelen we ons weer superieur.
Hij heeft wel gelijk. Ik zou voor geen geld de hoge resolutie willen missen. Ik ben waarschijnlijk een van de weinige die daar veel geld voor over heeft.

Je moet gewoon het 1080p scherm nemen, of een andere laptop. pricewatch: Asus K53SV-SX146V of iets dergelijks. Ik heb liever een i3 + goed scherm va i7+normaal scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 22:37
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:40:
[...]

Je moet gewoon het 1080p scherm nemen, of een andere laptop. pricewatch: Asus K53SV-SX146V of iets dergelijks. Ik heb liever een i3 + goed scherm va i7+normaal scherm.
Eens, heb hem nu een paar dagen en het is echt een fantastisch scherm. Zou het niet anders willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AMD + goed scherm zou ideaal zijn voor de meeste tweakers: goedkoop, goede grafische prestaties, matige CPU prestaties. Maar geen fabrikant gaat het in zijn hoofd halen om €20 extra uit te geven aan het scherm in een budgetnotebook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JPtjee007 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:28:
Zojuist de caddy van 18 euro besteld voor mijn XPS 15.
Nu nog een goede case om de DVD drive in te stoppen.
Iemand tips? Graag ook een bezel/faceplate/frontje erbij geleverd, zodat ik die dan op de DVD drive kan klikken. Dan kan ik op de caddy mijn huidige XPS 15 faceplate doen.
Als ik het goed begrijp dus passen alle 12.7mm cases/behuizingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een vraag ik heb vrijdag de xps 15 besteld maar vraag me af of er achtergrondverlichting in het toetsenbord zit weet iemand dat
en welke hdmi port zit er op 1.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Check je bestelbon voor backlit toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat er niet op alleen
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
kon het ook niet kiezen bellen mandag begrijp ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Quote uit openingspost. :P

:? Hoe kom ik aan het backlit keyboard?

Plak gewoon &vw=classic achter de URL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:16:
Hallo. Ik ben nieuw hier bij tweakers, en ik ben hier gekomen nadat ik het forum vond over de dell XPS15.

Ik zoek een laptop voor school, en ik gebruik het voornamelijk om te surfen, e-mailen, misschien 1 of 2 games. en te werken met solidworks.
Nou ben ik van plan het volgende setup te bestellen:

- 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
- Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. - Zonder PowerPoint of Outlook.
- 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
- Geen Accidental Damage-support
- 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 2.048 + 1 x 4.096]
- 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
- 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
- 130W AC Adaptor
- European 250V Power Cord
- Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard

Nou kan ik uit de volgende netwerkkaarten kiezen, welke lijkt jullie verstandig? En zit er veel verschil tussen de diverse kaarten.
- Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
- Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
- Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Qua beeldscherm kan ik kiezen uit de volgende varianten, is het de 200 euro echt waard om over te stappen naar de 1080p beeld? Ik gebruik de laptop ook voor solidworks dus is een 1080p dan een musthave?
- 15.6"(40 cm) FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Hebben jullie verder nog tips en opmerkingen? Want ik heb niet enorm veel verstand van laptops, en de site van dell verandert ook met de dag lijkt het wel.
Ik neem aan dat je deze 'standaard' configuratie hebt genomen: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 (die 749 euro kost).

Full HD scherm (200 euro) is het echt waard. Verder zou ik er een bluetooth combo card (15 euro) bijnemen, kan later altijd handig zijn en kost amper wat extra's. Is verder ook zuiniger qua stroom en als ik me niet vergis iets beter bereik.

Je hoeft echter géén 215 euro extra te betalen. Je moet dan nog twee coupons opzoeken. Eentje die je 10% korting biedt, en eentje die je nog eens 40 euro korting biedt (ze zullen allebei naast elkaar werken). De totaalprijs gaat dan van 749 euro naar 828 euro. Dat is 79 euro meer, maar dan heb je wel een echt goed scherm. Je kan natuurlijk besluiten die bluetooth combo niet te nemen, maar wel Full HD scherm. Dan is de prijs uiteindelijk 814 euro.

Succes ermee, maar voor die 79 euro (of 65 [zonder bluetooth]) extra, is het het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarvoor kan je de 2e post in dit topic raadplegen. Daar staat een sheet met alle configs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 00:36:
Daarvoor kan je de 2e post in dit topic raadplegen. Daar staat een sheet met alle configs.
Ja, weet ik. Daar heb ik de info ook vandaan. Velen hebben echter problemen om in de goede rij te kijken en hoe ze het moeten doen en toepassen. Daarom had ik het maar uitgetypt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op zondag 31 juli 2011 @ 00:32:
[...]

Ik neem aan dat je deze 'standaard' configuratie hebt genomen: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 (die 749 euro kost).

Full HD scherm (200 euro) is het echt waard. Verder zou ik er een bluetooth combo card (15 euro) bijnemen, kan later altijd handig zijn en kost amper wat extra's. Is verder ook zuiniger qua stroom en als ik me niet vergis iets beter bereik.

Je hoeft echter géén 215 euro extra te betalen. Je moet dan nog twee coupons opzoeken. Eentje die je 10% korting biedt, en eentje die je nog eens 40 euro korting biedt (ze zullen allebei naast elkaar werken). De totaalprijs gaat dan van 749 euro naar 828 euro. Dat is 79 euro meer, maar dan heb je wel een echt goed scherm. Je kan natuurlijk besluiten die bluetooth combo niet te nemen, maar wel Full HD scherm. Dan is de prijs uiteindelijk 814 euro.

Succes ermee, maar voor die 79 euro (of 65 [zonder bluetooth]) extra, is het het zeker waard.
Bedankt voor je advies. Morgenavond bestel ik de laptop. :)
Mijn prijs komt dan uit op 868 euro, omdat ik meteen het verlichte toetsenbord meeneem.

Dan heb ik nog een klein vraagje, is de 2GB grafische kaart de moeite waard voor 80 euro?
Is het verschil merkbaar? Ik gebruik de laptop bijna niet voor games, maar wil hem wel gaan gebruiken voor solidworks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Totaal niet de moeite. Voor €10 zou ik dat misschien overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
als ik programma's fullscreen laat draaien krijg ik altijd een soort vreemde balk waar ik mn bureaublad nog kan zien in de bovenkant van het scherm
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/7774/e7020de498c24f1caf7125d.png

is dit een "bekend" probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een probleem zo bekend dat het in de topicstart staat :P Verwijder datasafe. De verantwoordelijke .exe is toaster.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Doh! :F

thx iig

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:56:
staat er niet op alleen
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
kon het ook niet kiezen bellen mandag begrijp ik
Als je belt kan je alleen nog annuleren.
Zij kunnen je bestelling niet aanpassen, was bij mij ook zo.
Dus denk dat je hem opnieuw moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:47:
[...]

Bedankt voor je advies. Morgenavond bestel ik de laptop. :)
Mijn prijs komt dan uit op 868 euro, omdat ik meteen het verlichte toetsenbord meeneem.

Dan heb ik nog een klein vraagje, is de 2GB grafische kaart de moeite waard voor 80 euro?
Is het verschil merkbaar? Ik gebruik de laptop bijna niet voor games, maar wil hem wel gaan gebruiken voor solidworks.
Ik heb zelf de GT 540M gekozen vanuit het oogpunt zonder te hoeven overclocken toch iets betere gameprestaties te krijgen. (Nu heb ik toch nog overclocked, maar dat doet er op dit punt niet toe :P)
Voor SolidWorks zal je geen merkbare prestatiewinst hebben voor het geld wat je erin stopt. Voor dat geld zijn er nog veel meer (en mooiere) upgrades te bedenken in de after-market.

Speaking of: ik zag dat de L502x backlit tobo's nu ook after-market beschikbaar komen (nieuw, niet alleen refurb). Ze zijn nog wel wat duur en de levertijd ligt half augustus, dus meteen meebestellen bij je laptop heeft nog altijd de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:42:
[...]

Als je belt kan je alleen nog annuleren.
Zij kunnen je bestelling niet aanpassen, was bij mij ook zo.
Dus denk dat je hem opnieuw moet bestellen.
dit was al de 2e keer dat ik bestel via internet want de vorige aanbieding was slechter dan deze
hoeveel kost het om later zo toetsenbord er in te laten zetten.

ik moet hem via internet bestellen want dan krijg je 40 euro korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nefiorim schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:28:
[...]

Speaking of: ik zag dat de L502x backlit tobo's nu ook after-market beschikbaar komen (nieuw, niet alleen refurb). Ze zijn nog wel wat duur en de levertijd ligt half augustus, dus meteen meebestellen bij je laptop heeft nog altijd de voorkeur.
waar kan je ze bestellen dan en hoeveel kosten zo tobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:50:
[...]

Ik heb ze o.a. bij kuzotronic.com gezien voor GBP 55,00. Hardware.nl heeft ze ook als coming soon staan, maar nog zonder prijsopgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nefiorim schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:55:
[...]

Ik heb ze o.a. bij kuzotronic.com gezien voor GBP 55,00. Hardware.nl heeft ze ook als coming soon staan, maar nog zonder prijsopgave.
oke moet morgen maar even bellen want heb wel de onderhoud boeken gevonden om het te vervangen. kan je ze zelf niet gewoon bij dell bestellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:57:
[...]

oke moet morgen maar even bellen want heb wel de onderhoud boeken gevonden om het te vervangen. kan je ze zelf niet gewoon bij dell bestellen dan?
Alleen icm een monteur die het inbouwt meen ik. Maar daar heb ik zelf allemaal geen ervaring mee. Voor dat soort vragen kan je het beste toch rechtstreeks bij Dell zelf terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke moet ik morgen bellen hoelang duurt het ongeveer dat je je laptop krijgt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:19:
oke moet ik morgen bellen hoelang duurt het ongeveer dat je je laptop krijgt dan
Als je een post maakt in dit topic krijg je zo'n heel mooi blokje te zien... Daar staat heel groot WAARSCHUWING in het rood en dan met blauwe letters staat daar het volgende:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.
Dus voor jouw gemak nog 1 keer:
Dell levertijden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:50:
[...]

Ze druppelen ook binnen op ebay.
Ik heb €51,39 betaald excl. verzending

[ Voor 8% gewijzigd door Bwlian op 31-07-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Bwlian schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:20:
[...]

Ze druppelen ook binnen op ebay.
Ik heb €51,39 betaald excl. verzending
De enigen die ik daar heb gevonden waren refurbished modellen. Ofwel tobo's die gerepareerd/weer opgeknapt zijn. Voor iets als een tobo heb ik toch liever een compleet nieuwe waar nog niemand met z'n tengels aan heeft gezeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Nefiorim schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:46:
[...]

De enigen die ik daar heb gevonden waren refurbished modellen. Ofwel tobo's die gerepareerd/weer opgeknapt zijn. Voor iets als een tobo heb ik toch liever een compleet nieuwe waar nog niemand met z'n tengels aan heeft gezeten :D
Ik heb er nieuw gevonden op ebay.co.uk, anders had ik het ook niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het verschil dan met de l501x en de l502x tobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:04:
wat is het verschil dan met de l501x en de l502x tobo
Schijnt dat er ergens een schroefje verkeerd zit voor de aansluiting. Gaat dus niet passen. Daarbij heeft de l502x een chiclet style tobo, de l501x niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.gemwon.com/s/l502

Ik heb mijn backlit studio 15 toetsenbord ook daar vandaag. Ze hebben alleen geen US-int op vooraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar zijn de echte of goede na maak uk is toch zelfde als us
raat je het aan of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het een orgineel. Het enige verschil wat ik kan ontdekken tussen mijn aftermarket toetsenbord en de backlit versie is dat de backlit versie een iets lichtere aanslag heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de XPS 15 besteld, had vanaf dat ik wou bestellen al problemen met de site en wanneer ik wou betalen (iDeal) hield hij er helemaal mee op, nu heb ik een bestelling geplaatst, maar dus nog niet betaald. Morgenvroeg maar even chatten met Dell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kant het beste bellen

darkstone kan je wel de us verzie krijgen weet jij dat.
volgens mij is goedkoper dan als je het bij dell gelijk me besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:10:
Volgens mij is het een orgineel. Het enige verschil wat ik kan ontdekken tussen mijn aftermarket toetsenbord en de backlit versie is dat de backlit versie een iets lichtere aanslag heeft.
Viel mij ook al op ja. Vergeleken met mijn oude ASUS notebook.
Moet er nog aan wennen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk het overigens niet tenzij ik beide toetsenborden tegen elkaar aandruk. Dan druk de aftermarket versie altijd eerder in, als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:36:
[...]

Viel mij ook al op ja. Vergeleken met mijn oude ASUS notebook.
Moet er nog aan wennen denk ik..
heb jij je tobo via dell of die site
maar verloopt je garantie niet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16
Ik heb nog steeds regelmatig last van m'n touchpad.
De ene keer niet, de andere keer erg veel.

Zodra ik het toucpad loslaat (nadat ik ergens naar toe ben genavigeerd) verspringt de muis gewoon een cm of 2. Ook is het toucpad af en toe erg gevoelig: met de vinger een cm boven het touchpad kan al voldoende zijn om de muis te bewegen.

Iemand nog enig idee?

Toen ik de laptop nieuw binnenkreeg nergens last van.
Vervolgens de harde schijf vervangen door een Momentus XT en een nieuwe installatie gedaan van Windows 7.
Heb het idee dat de problemen toen begonnen.

De muis software (Synaptics) al verwijderd, maar dat maakt niets uit.

Gekke ook is dat ik met Fn+F3 het touchpad zou moeten kunnen uitschakelen: lampje gaat wel branden, maar werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
wezep schreef op zondag 31 juli 2011 @ 22:48:
Ik heb nog steeds regelmatig last van m'n touchpad.
De ene keer niet, de andere keer erg veel.

Zodra ik het toucpad loslaat (nadat ik ergens naar toe ben genavigeerd) verspringt de muis gewoon een cm of 2. Ook is het toucpad af en toe erg gevoelig: met de vinger een cm boven het touchpad kan al voldoende zijn om de muis te bewegen.

Iemand nog enig idee?

Toen ik de laptop nieuw binnenkreeg nergens last van.
Vervolgens de harde schijf vervangen door een Momentus XT en een nieuwe installatie gedaan van Windows 7.
Heb het idee dat de problemen toen begonnen.

De muis software (Synaptics) al verwijderd, maar dat maakt niets uit.

Gekke ook is dat ik met Fn+F3 het touchpad zou moeten kunnen uitschakelen: lampje gaat wel branden, maar werkt nog steeds.
Liggen alle aansluitingen onder je palmrest/tobo nog wel goed? Kan me voorstellen dat daar ergens een aansluiting dubbelgeklapt is of scheef zit, of wellicht zelfs niet geheel ingeplugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:08:
maar zijn de echte of goede na maak uk is toch zelfde als us
raat je het aan of niet
De layout rond de enter-knop is anders. US-Int heeft een platte enter, UK heeft een rechtopstaande. Daarmee is de locatie van de knoppen er omheen ook iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke mischien een stomme vraag. en onjuist topic.
Maar ken ik mischien doorverwezen worden?

Hoe doe ik een Clean install?
Heb namelijk me xps net binnengehad :D.
en hoor dat je een clean install moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Niets moet. Veel mensen (inclusief ik) vinden het fijn om een schone installatie te doen met de nieuwste drivers en zonder de vele bloat/dell software. Het enige wat ik van Dell installeer is de quickset tools voor de touch keys op de laptop.
Een clean install doe je door eerst je licentie te backupen (abr-tool downloaden en runnen) naar usb stick. Dan download je een windows 7+sp1 integrated msdn image. Ik doe dan tijdens de windows setup de AHCI driver installeren, geen key invoeren, na installatie de licentie restoren met abr-tool, nieuwste drivers installeren en gaan met die banaan.

[ Voor 133% gewijzigd door Blisterin_Bull op 01-08-2011 12:18 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Precies, het hoeft helemaal niet. Alleen sommige willen graag een zo kaal mogelijk aangeleverd product ontvangen. Dat gaat bij Dell niet altijd samen. Vandaar dat een aantal tweakers een volledig herinstallatie uitvoeren na de ontvangst van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh dus ik ken lekker me xps opstarten en genieten ;D?

staat wel op me blaadje dat ik batterij 12 uur moet opladen en me bios moet bijwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is inderdaad sinds een paar dagen een nieuwe bios uit:
http://support.euro.dell....1&source=-1&fileid=467983

1. Updated Intel microcode.
2. Added support for Intel AES-NI feature.
3. Updated Intel IGD VBIOS to v.2117

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Blisterin_Bull schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:13:
Niets moet. Veel mensen (inclusief ik) vinden het fijn om een schone installatie te doen met de nieuwste drivers en zonder de vele bloat/dell software. Het enige wat ik van Dell installeer is de quickset tools voor de touch keys op de laptop.
Een clean install doe je door eerst je licentie te backupen (abr-tool downloaden en runnen) naar usb stick. Dan download je een windows 7+sp1 integrated msdn image. Ik doe dan tijdens de windows setup de AHCI driver installeren, geen key invoeren, na installatie de licentie restoren met abr-tool, nieuwste drivers installeren en gaan met die banaan.
ken de tools abr niet, maar heb er op gegoogled...
klopt het dat dit nog steeds een beta uit 2008 is??
http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liefst zou ik dat ook willen denk clean install. maar kost me teveel moeite. en weetnie hoe.

Ik heb net me XPS opgestart en ze vroegen paar kleine dingen, zoals watvoor taal , ga je akkoord.
en thats it???.
ik dacht je moet je eigen internet uitkiezen, enzo?
Maar ik hoorde je ken ook wat downloaden op DELL?
Want er staat al exploreder op maar wil firefox.

Ps ben echt niet zo slim met dit soort dingen

Ik moet de Bios en de Stuurprogrammas bijwerken, en ben op de dell site?
bij Downloads en Drivers.
maar ik zie chipsets en bios en film staan enso?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Mr. Happy schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:25:
[...]

ken de tools abr niet, maar heb er op gegoogled...
klopt het dat dit nog steeds een beta uit 2008 is??
http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore
Ja, dat is em.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de dubbelpost.
Maar hoe zit het met de Programmas die ik moet bijwerken ?
Welke zijn dat , ik heb me Bios al nu bijgewerkt welke moeten nog meer?
En ik hoorde dat je wat programmas gratis kon downloaden .
En op de begin pagina staat dat je overige dell programmas ken verwijderen want dat gebruik je toch niet.

Hoe gaat dat allemaal, ik zie niks op google .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:40:
Sorry voor de dubbelpost.
Maar hoe zit het met de Programmas die ik moet bijwerken ?
Welke zijn dat , ik heb me Bios al nu bijgewerkt welke moeten nog meer?
En ik hoorde dat je wat programmas gratis kon downloaden .
En op de begin pagina staat dat je overige dell programmas ken verwijderen want dat gebruik je toch niet.

Hoe gaat dat allemaal, ik zie niks op google .
Zoals ik al hoor ben jij geen Tweaker.
Ik adviseer je dan ook om minimaal in de configuratie te gaan rommelen, en zeker al niet in de BIOS.

Firefox kan je hier downloaden: http://www.firefox.com
Download hier de laatste grafische driver: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
En doe de Windows Updates. Dan ben je voor 90% klaar, die overige 10% is alleen nuttig om te updaten als je tegen problemen aan loopt of als je weet wat je aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg bedankt, nee ik heb er dan ook echt geen verstand van.
Maar ik zag dat jullie veel informatie voor me hadden ,en ben er ook erg ver meegekomen.
Erg bedankt

Ik ben nu bezig met de Driver downloaden.
Maar hoe doe ik de windows updates?

Bij me broer deden die het automatisch als je je pc afsloot....

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Het blijft ook wel erg makkelijk om gewoon hier de meest basisvragen te stellen als iedereen je toch wel verder helpt. Met forums als het onze vraag ik me af waarom bedrijven als Microsoft überhaupt nog de moeite nemen om hulpfuncties enzo in te bouwen. Google kan ook wel opdoeken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry je hebt gelijk ik zal geen onzin posten meer. en zal verder zoeken op google.
me laatste vraag ik heb zojuist me driver gedownload, en wou hem uitvoeren.
Maar er stond dat het niet kon omdat de compaliteit? niet juiste hardware heeft???...

Want ik snapte zowieso niet wat ik moet updaten want het dell papiertje wat ik erbij kreeg helpt me weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:09:
Ja sorry je hebt gelijk ik zal geen onzin posten meer. en zal verder zoeken op google.
Maar er stond dat het niet kon omdat de compaliteit? niet juiste hardware heeft???...

Want ik snapte zowieso niet wat ik moet updaten want het dell papiertje wat ik erbij kreeg helpt me weinig.
productreview: Dell XPS 15 L502X review door Umbrah
In die review (ergens onder "Aankomst") staat wel wat info over drivers en volgorde waarin te installeren. Als het goed is zijn deze lijsten ook ergens in de ervaringstopics van de XPS 15 te vinden.
Een driver kan problemen geven op het moment dat deze niet door Microsoft "gesigned" is. Dat wil niet zeggen dat de driver niet werkt. Het signen is een kostbaar langdurig proces en voor relatief kleine tussenupdates wordt meestal gekozen om ze gewoon vrij te geven, ipv het door het Microsoft lab te halen.
Zorg er alleen wel voor dat je updates voor het juiste besturingssysteem download (windows 7, 32 of 64 bit) en voor de juiste hardware. Verder kan het niet snel fout gaan. Mocht het toch fout gaan, ik meende te lezen dat je broer er wel het een en ander van weet. Een verkeerde driverinstall moet door hem lijkt me wel op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:09:

Als je computer gewoon werkt zou ik überhaupt geen nieuwe drivers installeren. Heb je problemen met de oude driver dat je een nieuwe wilt installeren? Zo niet, dan hoef je ook geen nieuwe te installeren. Kritische Windows Updates worden overigens (meestal) automatisch geïnstalleerd.

Als je een clean install wilt doen van Windows 7 kun je dat het beste doen met de Windows installatie DVD van Dell. Ik neem tenminste aan dat je die er hebt bijgenomen voor die 5 euro. Anders zul je inderdaad ergens anders een Windows 7 Home premium DVD vandaan moeten halen.

Ik heb na mijn verse Windows installatie de volgende drivers geïnstalleerd om alles weer goed werkend te krijgen.

En misschien kun inderdaad zelf ook iets meer zoeken? Deze informatie staat zelfs in de start post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-.- ik baal.
Nee heb er niet bijgenomen.
Ik ga alles rustig doorlezen, ik moet eerst even werken.
en dan kom ik er hopelijk wel uit.

Ja ik ga wel even doorzoeken , maar ik hoef dus eigenlijk alleen de updates van Windows tedoen?
Want derest werkt prima.
Dus als ik zegmaar de updates van windows heb gedaan ken ik er wel een spelletje ingooien en spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:26:
-.- ik baal.

Ja ik ga wel even doorzoeken , maar ik hoef dus eigenlijk alleen de updates van Windows tedoen?
Want derest werkt prima.
Dus als ik zegmaar de updates van windows heb gedaan ken ik er wel een spelletje ingooien en spelen?
Sterker nog dat kan je voor die updates ook wel ;). Gewoon de windows updates is prima. Verder zou je bij nVidia de verde drivers kunnen downloaden (zal je zo de link opzoeken). Dan ben je helemaal klaar voor de strijd :)

Uitgaande van een 64-bit Windows 7:
http://www.nvidia.co.uk/o...75.33-whql-driver-uk.html

Installeren met alle opties aan zou prima moeten werken voor je. Deze driver zal je dan maandelijks op de hoogte houden van updates. Moet 't minste moeite zijn.

Oh... Alle opties BEHALVE de HD Audio driver in de nvidia driverpack. Die schijnt nogal eens voor problemen te zorgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Nefiorim op 01-08-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:26:
-.- ik baal.

Want derest werkt prima.
Mja. Een virusscanner + firewall is natuurlijk ook altijd wel handig. Maar ik neem aan dat je dus gewoon gebruik maakt van de 15(?) maanden McAfee die standaard op de XPS laptop zit?

Volgens mij is dit de laatste NVidia driver voor de GeForce M525 kaart. Versie 275.33. Ik weet niet welke versie je nu hebt, en in hoeverre deze nieuwste driver een verbetering voor je zal zijn. De meeste spellen zullen het denk ik ook goed doen met de driver die je nu hebt. Maar ik speel geen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik hoor iedereen over McAffee is niet super, en niet goed?.
Dus ik activeer hem nog niet, ken ik beter een gratis virusscanner downloaden?
en firewall zit erop al toch?.
Ik speel ook amper games, maar ik dacht 1 spelletje erop om even te kunnen genieten, van me laptop haha.
ik ben nu bezig met windows updates, daarna zal ik de Driver instaleren.
Dan ben ik wel ready denk.
en ik heb windows XP op me pc staan, dit is erg anders allemaal voor me , ik moet even alles bekijken hoe alles werkt .

En ik ga alles netjes opslaan dat het geen grote rommel word.
Nog 1 vraag ik hoor mensen ook zeggen dat ik alles op 1 schijf moet zetten?

Btw bedankt voor iedereen ze hulp _/-\o_
anders kwam ik niet zelf ver haha.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:48:
Nou ik hoor iedereen over McAffee is niet super, en niet goed?.
Dus ik activeer hem nog niet, ken ik beter een gratis virusscanner downloaden?
en firewall zit erop al toch?.
Ik speel ook amper games, maar ik dacht 1 spelletje erop om even te kunnen genieten, van me laptop haha.
ik ben nu bezig met windows updates, daarna zal ik de Driver instaleren.
Dan ben ik wel ready denk.
en ik heb windows XP op me pc staan, dit is erg anders allemaal voor me , ik moet even alles bekijken hoe alles werkt .

En ik ga alles netjes opslaan dat het geen grote rommel word.
Nog 1 vraag ik hoor mensen ook zeggen dat ik alles op 1 schijf moet zetten?
Over welke "me Driver" heb je het nou eigenlijk steeds? Het is me volstrekt onduidelijk.

Afijn, in jouw geval lijkt het me beter als je gewoon met die laptop aan de slag gaat en je verder niet te moeilijk gaat doen met updates van vanalles en nog wat, waarvan je eigenlijk niet weet wat het is en wat het precies doet.

Als je er bij het gebruik achterkomt dat iets niet werkt, meld je dan gewoon weer hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb een blaadje gekregen van dell asfyxia en daarop stond dat ik me driver moest updaten enzo?
Dus ik ga die driver die whoop in ze bericht heeft instaleren?

Bedankt zal zeker weten denk ook wel een probleempje komen.

Ja ik ken vaak beetje onduidelijk overkomen ik zal het even beter doen :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:57:
Nou ik heb een blaadje gekregen van dell asfyxia en daarop stond dat ik me driver moest updaten enzo?
Dus ik ga die driver die whoop in ze bericht heeft instaleren?

Bedankt zal zeker weten denk ook wel een probleempje komen.

Ja ik ken vaak beetje onduidelijk overkomen ik zal het even beter doen :P
Me driver? Welke driver? Ik heb dat blaadje niet gehad, dus ik zou het echt niet weten.

Anyway, laat me driver lekker zitten en ga gewoon leuke dingen doen op dat ding. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik zou een virusscanner zeker willen aanraden en ik denk dat McAfee een prima virusscanner voor je is. In jouw geval zou ik die gewoon gaan activeren en gebruiken.

En als ik jou was zou ik geen andere driver voor je video kaart installeren. Dat kan later eventueel altijd nog.

* slow whoop heeft overigens ook nooit een blaadje gezien waarin staat dat ik 'me driver' moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:43:
[...]

heb jij je tobo via dell of die site
maar verloopt je garantie niet
Mijn toetsenbord heb ik bij Dell gewoon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:10:
[...]

Mijn toetsenbord heb ik bij Dell gewoon besteld.
hoe veel was je kwijt dan 31 euro ofzo ik ga ook bij del bestellen na dat ik hem krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Volgens mij is de LED stuk die moet aangeven of je xps aangesloten is op netstroom of niet.. Want is het niet zo dat wanneer je de adapter aansluit dat de LED op de achterkant moet branden?
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.