Heb je de palmrest ook gedaan? Dat ziet er nm. niet helemaal comfortabel uit. Wel cool.
Vanmiddag de XPS 15 binnen gehad.
Wat een fantastisch laptop!
Zijn wel een aantal dingen die ik jammer vind:
- De palmrest (vooral links) wordt erg snel warm!
Zelfs als hij gewoon op het vergrendeld beeldscherm staat.
- Als ik programma's open, zoals Firefox, MSN etc, dan word de applicatie niet full-screen getoont.
Bekijk dit plaatje maar, en dan vooral het blauwe gedeelte:
Het gekke is, dat als ik bijvoorbeeld Counter Strike op Full screen speel, hij hem wel gewoon pakt, en als ik FF op full screen druk, dat hij ook gewoon de bovenste balk intrekt, en hij het wel doet.
Ook kan ik er gewoon mijn scherm doorheen slepen als het waren, maar als ik dan weer rechtsboven op volledig scherm druk, krijg ik hem weer niet in volledig scherm.
Ik hoop dat jullie weten wat dit is?
P.S. En ze hebben mijn i7 logo scheef geplakt
- Als ik programma's open, zoals Firefox, MSN etc, dan word de applicatie niet full-screen getoont.
Bekijk dit plaatje maar, en dan vooral het blauwe gedeelte:

Het gekke is, dat als ik bijvoorbeeld Counter Strike op Full screen speel, hij hem wel gewoon pakt, en als ik FF op full screen druk, dat hij ook gewoon de bovenste balk intrekt, en hij het wel doet.
Ook kan ik er gewoon mijn scherm doorheen slepen als het waren, maar als ik dan weer rechtsboven op volledig scherm druk, krijg ik hem weer niet in volledig scherm.
P.S. En ze hebben mijn i7 logo scheef geplakt
Dell Data Safe verwijderen of...
http://nw360.blogspot.com...on-windows-7-desktop.html
Misschien in de openingspost iets over zetten Darkstone?
[ Voor 21% gewijzigd door Bwlian op 27-07-2011 19:30 ]
This space was intentionally left blank.
Verwijderd
Ik had daar ook wel last van, maar ik doe toch direct een clean install als ik mijn caddy/SSD heb dus ga ik niet eens op zoek naar oplossingen voor probleempjes die vermoedelijk software gerelateerd zijn.JPtjee007 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:19:
Vanmiddag de XPS 15 binnen gehad.
Bekijk dit plaatje maar, en dan vooral het blauwe gedeelte: [afbeelding]
P.S. En ze hebben mijn i7 logo scheef geplakt![]()
Top, had zelf al gegoogled maar kwam hier niet uit.Bwlian schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:29:
Dell Data Safe verwijderen of...
Thanks!
Ga binnenkort toch een clean install doen maar dinsdag komt mijn SSD pas binnen, en mijn caddy komt nog later.
Maar als ik een clean install doe, hoe kom ik dan weer aan die software waar ik voor betaald heb zoals McAffee?
Ook een XPS15 besteld met de volgende specs;
- 2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,2 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz
- 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
- Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
- 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
- 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- Legitieme Windows® 7 Ultimate, 64-bits, Nederlands
- 8x optisch dvd+/-rw-station
- Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
- 15.6"(40 cm) FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Verwijderd
Kost dah?E®nst schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:13:
Ook een XPS15 besteld met de volgende specs;
- 2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,2 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz
- 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 4.096]
- Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
- 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
- 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- Legitieme Windows® 7 Ultimate, 64-bits, Nederlands
- 8x optisch dvd+/-rw-station
- Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
- 15.6"(40 cm) FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Verwijderd
1091 inclusief verzendkosten
als die het goed heeft gedaan
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 22:34 ]
Verwijderd
Inclusief of exclusief kortingsbonnen?Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:33:
[...]
als die het goed heeft gedaanheb namelijk precies dezelfde opstelling
Prachtig systeem hoor. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
€1900,- ongeveer, gaat nu redelijk wat korting van af.
-€200,- actiemodel
-10% kortingsbon (= €170,-)
-€90,- kortingsbon
Ik kom uit op € 1,071 hoor. Je moet bij dll altijd kijken naar de prijs onder de streep. Al het andere is gewoon pure marketing.
in of ex BTW? In beide gevallen is jullie prijs goedkoper.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:33:
[...]
als die het goed heeft gedaanheb namelijk precies dezelfde opstelling
De prijs die ik noemde na kortingen is dus ong. €1400,- in de BTW.
Rekenen jullie ook de upgrade mee naar Win7 Ultimate. Heb er trouwens ook een licentie van office 2010 bij gekocht, scheelt ook weer
[ Voor 25% gewijzigd door E®nst op 27-07-2011 22:41 ]
Verwijderd
Wellicht dat die windows ultimate ook nog wat uitmaakt. 
/edit dat dus. sorry, zag je edit nu pas
/edit dat dus. sorry, zag je edit nu pas
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 22:46 ]
Ik vergeet inderdaad wat dingen. Maar ik zie het nut van 8GB, de GT540m, ultimate, en de i7-2720QM ook niet..
En trouwens. Waarom vind jij ultimate de moeite waard?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 22:49 ]
Ach Win 7 Ultimate studentenlicentie upgrade was voor mij lekker goedkoopVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:48:
Ik vergeet inderdaad wat dingen. Maar ik zie het nut van 8GB, de GT540m, ultimate, en de i7-2720QM ook niet..
XBO: Michaël#3318
Verwijderd
Ik zag hem ook op EbayRemzz schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:32:
[...]
Dat is deze lijkt mij?
http://www.skinit.com/details.php?resourceId=12146
Gaat zo'n "sticker" er niet ontzettend snel vanaf(als je hem regelmatig in een tas doet).
Ziet er wel super mooi uit, misschien ook maar is bestellen.
http://cgi.ebay.nl/Carbon...schen&hash=item3a632d62f2
Deze is nog goedkoper:Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:51:
[...]
Ik zag hem ook op Ebaynet even iets goedkoper als je geduld hebt.
http://cgi.ebay.nl/Carbon...schen&hash=item3a632d62f2
http://www.sgpstore.com/s...kin-guard-set-series.html
€15,23 omgerekend, ik weet niet of er verzendkosten bijkomen.
[ Voor 9% gewijzigd door Snelbinder op 28-07-2011 00:14 ]
Verwijderd
huh? volgens mij kopieerde je een verkeerde linkTimo12 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:04:
[...]
Deze is nog goedkoper:
http://services.runescape...rums.ws?75,76,28,63035299
€15,23 omgerekend, ik weet niet of er verzendkosten bijkomen.

Harde faal inderdaad, heb het even gewijzigd
Ik vind ze ook wel gaaf eigenlijk. Misschien moet ik er een halen voor mijn studio 15. Die hebben ze ook. Komt goed uit dat ik jarig ben geweest en niets kan verzinnen wat ik wil...
Ik neem dan Cube denk ik.
Shipping $8,31 Het ding zelf $22. Dat is €21 als je zo fortuinrijk bent de douane te omzeilen. Best te doen.
Wat denken jullie. Cube of carbon?
Shipping $8,31 Het ding zelf $22. Dat is €21 als je zo fortuinrijk bent de douane te omzeilen. Best te doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 00:28 ]
Verwijderd
Ik heb ze weleens harder gezien...Timo12 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:14:
Harde faal inderdaad, heb het even gewijzigd
Uit een niet-EU-land Tot € 22Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:19:
Ik vind ze ook wel gaaf eigenlijk. Misschien moet ik er een halen voor mijn studio 15. Die hebben ze ook. Komt goed uit dat ik jarig ben geweest en niets kan verzinnen wat ik wil...
Geen douanerechten
Geen omzetbelasting
Bron: Douane
Lijkt erop dat je net op het randje zit
jeez ze zijn weer doorgeslagen met hun prijzen....
wat is de goedkoopste product pagina van de xps15 met 2410 erin nu?
Omzetbelasting betaal je zowieso niet als particulier. Of zit ik nu fout?Hakulaku schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:21:
[...]
Uit een niet-EU-land Tot € 22
Geen douanerechten
Geen omzetbelasting
Zie de 2e post van dit topic en reken het uit. Maar wacht eerst even tot de sheet is geüpdatet. Duurt 25 min.P33R schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:24:
jeez ze zijn weer doorgeslagen met hun prijzen....
Mijn eerste voorzichtige conclusie is overigens dat ze goedkoper zijn geworden....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 10:45 ]
Net weer een berichtje van Dell (gemiddeld 1 response per dag, snel dus)Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:59:
Heb je hem al gewezen op de onderste alinea van http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup?
Wij, van customer care, hebben een email gekregen van Dell dat er
geen refund/terugstorting aangevraagd kan worden op de systemen
door middel van af te zien van de software, dat dit alleen kan als ook
de computer mee terug gaat.
Wij kunnen u hierbij dus niet helpen.
Als u het hier niet mee eens bent kunt u een klachtenbrief naar Dell
toe schrijven, als het kan in het engels
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Wij zijn hier op het moment ook al mee bezig. Ze doen er niet makkelijk over. Maar als je de AV er bij pakt en dan vooral let op het intgeren... Integreren betekend volgens van Dale : in·te·gre·ren -greerde, h, i geïntegreerd 1 tot een eenheid maken of worden 2 (met in) opgaan in: ~ in de samenlevingMr. Happy schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:36:
[...]
Net weer een berichtje van Dell (gemiddeld 1 response per dag, snel dus)
[...]
Als je het dus heel lettelijk volgt, dan zou je de OS onder integratie kunnen laten samenvallen en hoeven ze het dus niet terug te nemen...
In dat geval moeten we dus naar Microsoft oid?
Het lijkt er idd op dat het dan via MS moet...Gropah schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:46:
[...]
Wij zijn hier op het moment ook al mee bezig. Ze doen er niet makkelijk over. Maar als je de AV er bij pakt en dan vooral let op het intgeren... Integreren betekend volgens van Dale : in·te·gre·ren -greerde, h, i geïntegreerd 1 tot een eenheid maken of worden 2 (met in) opgaan in: ~ in de samenleving
Als je het dus heel lettelijk volgt, dan zou je de OS onder integratie kunnen laten samenvallen en hoeven ze het dus niet terug te nemen...
In dat geval moeten we dus naar Microsoft oid?
Dan heb je wellicht de Microsoft-software refunded, maar hoe zit het dan met mcafee e.d??
Moet je dan iedere leverancier individueel langs?? Dat is knap irritant...
Je moet het NIET via MS spelen. Je koopt een laptop bij dell. Dell is ten alle tijden verantwoordelijk voor de software.
Het staat nota bene in hun eigen AV.
Anders gezegd. Dell is degene die aan koppelverkoop doet. Niet microsoft.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 10:52 ]
Als je goed kijkt staat in de voorwaarden (tegenwoordig) dat je inderdaad de hardware waar de software in geïntegreerd zit terug moet sturen. Of liever gezegd geëntegreerd (typo's ftw).Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:51:
Je moet het NIET via MS spelen. Je koopt een laptop bij dell. Dell is ten alle tijden verantwoordelijk voor de software.
Ik heb ze nog maar een keer geattendeerd op hun AV en aangegeven dat zij (net als ik) hier aan gebonden zijn (ongeacht interne mails)....Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:51:
Onder geïntegreerd versta ik de software in de BIOS-chip (bijvoorbeeld).Nefiorim schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:57:
[...]
Als je goed kijkt staat in de voorwaarden (tegenwoordig) dat je inderdaad de hardware waar de software in geïntegreerd zit terug moet sturen. Of liever gezegd geëntegreerd (typo's ftw).
Dit betekent dat de AV iig multi-interpretabel zijn....
Geïntegreerd kan ook zijn de laptop waar de software op preinstalled is, omdat je er geen andere fysieke media bij hebt gekregen waar het op staat.Mr. Happy schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:58:
[...]
Onder geïntegreerd versta ik de software in de BIOS-chip (bijvoorbeeld).
Misschien is het handig om te vragen wat ze willen doen met de teruggestuurde laptop. Misschien willen ze er zeker van zijn dat de software ook daadwerkelijk niet gebruikt is en dat het ook daadwerkelijk verwijderd wordt.Mr. Happy schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:57:
[...]
Ik heb ze nog maar een keer geattendeerd op hun AV en aangegeven dat zij (net als ik) hier aan gebonden zijn (ongeacht interne mails)....
Omzetbelasting wordt ook wel BTW genoemd.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:34:
[...]
Omzetbelasting betaal je zowieso niet als particulier. Of zit ik nu fout?
Inderdaad. Beetje raar allemaal. Ik ben ook van mening dat windows niet geintegreerd is aangezien niet perse noodzakelijk is (linux ed.). Maar in principe betekend dat het als het multi-interpretabel is, het op de manier gelezen moet worden die voor de consument het voordeligst is (dacht ik)
Maar in de voorwaarden van windows zelf staat dat je het eerst moet proberen via de fabrikant en dat je anders contact op moet nemen met microsoft...?Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:51:
Kan, maar dat bevestigt mijn punt dat het multi-interpretabel is, volgens mij zouden AV niet voor meerdere uitleg vatbaar moeten zijn.Nefiorim schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:01:
[...]
Geïntegreerd kan ook zijn de laptop waar de software op preinstalled is, omdat je er geen andere fysieke media bij hebt gekregen waar het op staat.
Ze laten alleen weten dat ik de laptop terug kan sturen als ik niet akkoord ga met de licentievoorwaarden en dat ze niet willen/mogen/kunnen refunden...
Die bios chip kan je gewoon aanpassen. Steker nog, dat is wat de meeste cracks doen. Die laden gewoon een correcte SLIC (=Software Licensing Information Code) in het bios.Mr. Happy schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:58:
[...]
Onder geïntegreerd versta ik de software in de BIOS-chip (bijvoorbeeld).
MS verwijst je per direct door naar de fabrikant, heb ik gehoord.Gropah schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:02:
Inderdaad. Beetje raar allemaal. Ik ben ook van mening dat windows niet geintegreerd is aangezien niet perse noodzakelijk is (linux ed.). Maar in principe betekend dat het als het multi-interpretabel is, het op de manier gelezen moet worden die voor de consument het voordeligst is (dacht ik)
[...]
Maar in de voorwaarden van windows zelf staat dat je het eerst moet proberen via de fabrikant en dat je anders contact op moet nemen met microsoft...?
En vanaf vandaag heb je al een xps 15 via http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 voor €814 met 6GB RAM en een 750GB hdd. En het 1080p scherm natuurlijk.
U betaalt omzetbelasting als de Belastingdienst u ziet als 'ondernemer voor de btw'Hakulaku schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:01:
[...]
Misschien is het handig om te vragen wat ze willen doen met de teruggestuurde laptop. Misschien willen ze er zeker van zijn dat de software ook daadwerkelijk niet gebruikt is en dat het ook daadwerkelijk verwijderd wordt.
[...]
Omzetbelasting wordt ook wel BTW genoemd.
[ Voor 18% gewijzigd door Mr. Happy op 28-07-2011 11:15 . Reden: copy-paste belasting site ]
In ondernemerstermen is BTW de omzetbelasting. Hierbij verrekend de ondernemer de inkomende BTW met de uitgaande BTW. Dit verschil wordt afgedragen aan de belastingdienst.Mr. Happy schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:07:
[...]
Omzetbelasting is iets anders dan BTW, omzetbelasting betaal je over je omzet en btw wordt bij de bruto verkoopprijs opgeteld. Ik betaal geen omzetbelasting als particulier, maar wel btw (helaas)
Bron: BelastingdienstOver uw omzet moet u omzetbelasting berekenen. In Nederland (en andere EU-landen) wordt omzetbelasting geheven volgens het btw-systeem. Omzetbelasting wordt daarom vaak btw genoemd.
Edit:
Je mag er van uit gaan dat als op een zakelijke website wordt gesproken over het afdragen van omzetbelasting, dat je dan als particulier BTW moet afdragen.Mr. Happy schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:07:
[...]
U betaalt omzetbelasting als de Belastingdienst u ziet als 'ondernemer voor de btw'
[ Voor 29% gewijzigd door Hakulaku op 28-07-2011 11:23 ]
Ik zie hem, echter als ik mijn opties toevoeg, 3 jaar next day, 2gb gt540 en een 6230 dan kom ik op 1266. Zonder de korting van 90 euro, die allemaal verlopen zijn blijft de 10% over = 1140 euro.
En vanaf vandaag heb je al een xps 15 via http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 voor €814 met 6GB RAM en een 750GB hdd. En het 1080p scherm natuurlijk.
En ik heb vorige week betaald , 06epp, 1105 voor 500 gb + 4gb ram + verzendkosten verder alles hetzelfde. op die manier betaal je 35 voor 2 gb ram meer en 250 gb hdd.
Ik denk dat dit een redelijke prijsdaling is ten opzichte van de periode maar niet spectaculair dat ik nu me order ga cancellen. (heb me betalingsontvangst van dell nog niet ontvangen).
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
De week daarvoor had je 05epp onder de €900 met 3 jaar NBD.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 11:42 ]
En dan nog niet te spreken over die aanbieding van een paar weken terug.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:28:
De week daarvoor had je 05epp onder de €900 voor 3 jaar NBD.
ja ja i know, als ik een jaar wacht wil ik een andere laptopHakulaku schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:32:
[...]
En dan nog niet te spreken over die aanbieding van een paar weken terug.
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Vind die caddy's wel duur hoor.
Ongeveer 20 euro voor een XPS caddy, terwijl je andere al voor ongeveer 10 euro hebt.
Ongeveer 20 euro voor een XPS caddy, terwijl je andere al voor ongeveer 10 euro hebt.
[ Voor 84% gewijzigd door JPtjeeNL op 28-07-2011 14:27 ]
Verwijderd
Nee, het kan gewoon, want de grens wordt lang niet gehaald. De verzendkosten worden immers niet meegerekend bij bepaling van het bedrag.Hakulaku schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:21:
[...]
Uit een niet-EU-land Tot € 22
Geen douanerechten
Geen omzetbelasting
Als je over de grens van 22,- zit, dan word je overigens wel weer aangeslagen voor de prijs+verzendkosten.
Wie heeft de 525M nog meer overgeclocked? En op welke waardes heb je alles staan?Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:29:
[...]
Welke waardes hebben jullie?
edit: al gevonden. Klopt inderdaad
http://techreport.com/discussions.x/20240
Kan ik dan ook meteen net zo goed de shader op 1344 Mhz zetten?
En zijn er mensen die succesvol verder geclocked hebben en ook merkbare prestatie winsten geboekt hebben?
Ik heb trouwens het volgende probleem. Sinds ik een verse installatie van OEM Windows 7 heb gedaan en alle laatste drivers heb geinstalleerd sluit League of Legends zichzelf af als ik alt+tab doe (kon hiervoor met stock Dell software wel).
Ik wordt dan doorverwezen naar de site van LoL dat ik mijn drivers moet updaten. Waar kan dit aan liggen?
Ik heb wel de toolset geinstalleerd van Nvidia. Eerst alle 3 de componenten, maar nu alleen nog maar degene waarmee je clock speed kunt aanpassen. (dus update en nog een gedeinstaleerd)
Waar kan dit aan liggen dat het spel dan vastloopt? Iets met de verse installatie/laatste drivers? Door de nvidia toolset? iets anders?
En heeft iemand toevallig al XBMC draaien op hun XPS 15(/17)
Verwijderd
Ik heb overigens ook maar eens een mailtje gestuurd over een refund (voor McAfee). Zal uiteindelijk wel gaan lukken vermoed ik.
Ik heb sinds gisteren mijn xps eindelijk binnen! Echt een fantastish systeem 
Alleen heb ik nog een paar vragen/opmerkingen.
Wat zijn de beste instellingen voor het full hd scherm? ik heb hem nu op de hoogste resolutie maar vind alles soms een beetje klein, als ik mijn dpi vervolgens op 125 % zet dan vind ik het er minder mooi uitzien en verlies ik vervolgens redelijk veel in werkruimte. Ook zag ik in een vorig topic eens voorbij komen dat je de kleuren moet kalibreren, heeft iemand toevallig nog een linkje hiernaar?
Wat ik wel soms vervelend vind is de fan! Soms staat die gewoon volledig uit maar ook af en toe slaat die aan en dan is die goed hoorbaar en dit bij gewoon internetten en idle. Dit duurt soms dan maar een paar seconden en vervolges slaat die weer af om dan een tijd later terug aan te slaan.
. Ik heb niks van monitor programma's erop gezet en ook geen speedfan dus daar kan het niet aan liggen. Ook in het bios vind ik er niks over en op andere fora staat er ook nergens een echte oplossing, alleen maar sugesties en meestal werken die toch niet volledig/goed.
Ik heb een clean install gedaan op mijn xps en heb een q2630m en gt540m en full hd scherm.
Alleen heb ik nog een paar vragen/opmerkingen.
Wat zijn de beste instellingen voor het full hd scherm? ik heb hem nu op de hoogste resolutie maar vind alles soms een beetje klein, als ik mijn dpi vervolgens op 125 % zet dan vind ik het er minder mooi uitzien en verlies ik vervolgens redelijk veel in werkruimte. Ook zag ik in een vorig topic eens voorbij komen dat je de kleuren moet kalibreren, heeft iemand toevallig nog een linkje hiernaar?
Wat ik wel soms vervelend vind is de fan! Soms staat die gewoon volledig uit maar ook af en toe slaat die aan en dan is die goed hoorbaar en dit bij gewoon internetten en idle. Dit duurt soms dan maar een paar seconden en vervolges slaat die weer af om dan een tijd later terug aan te slaan.
Ik heb een clean install gedaan op mijn xps en heb een q2630m en gt540m en full hd scherm.
Met een dpi van 125% simuleer je een resolutie van 1600*900. Handig als je ogen niet meer optimaal zijn.
Het feit dat het er minder uitziet is puur een OS issue. Het werkt oneindig veel beter dan met XP maar nog steeds niet optimaal.
Het feit dat het er minder uitziet is puur een OS issue. Het werkt oneindig veel beter dan met XP maar nog steeds niet optimaal.
Ik heb een kleurprofiel aangemaakt voor mijn monitor met het programma QuickMonitorProfile. Zie ook het topic voor de kleurcalibratie van het XPS 15 scherm. Dit kleurenprofiel heb ik als standaard profiel ingesteld. De kleuren (met name rood) lijken nu wat minder schreeuwerig.glennvho schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:26:
...
Ook zag ik in een vorig topic eens voorbij komen dat je de kleuren moet kalibreren, heeft iemand toevallig nog een linkje hiernaar?
...
weet iemand waarom Dell 'm XPS via shanghai, keulen, shanghai, korea, keulen en vervolgens kazachstan verstuurd???

Denk dat dit sowieso in het in het Dell levertijden topic thuis hoort(http://gathering.tweakers...ist_messages/1280281/last)rvdm88 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:16:
weet iemand waarom Dell 'm XPS via shanghai, keulen, shanghai, korea, keulen en vervolgens kazachstan verstuurd???
Maar, dat Keulen gebeuren is gewoon een administratief gebeuren. Hij is daar niet, daar zit geloof ik het UPS hoofdkantoor o.i.d.
groeten,
heb je hier al iets op vernomen?Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:56:
Ik heb overigens ook maar eens een mailtje gestuurd over een refund (voor McAfee). Zal uiteindelijk wel gaan lukken vermoed ik.
ik zit te twijfelen of ik de 2720QM moet nemen of kan ik die 180 euro beter steken in een snelle SSD ?
SSD. Echt.
de upgrade naar snellere CPU merk je nauwelijks. Sterker nog. Ik vind het weggegooid geld.
de upgrade naar snellere CPU merk je nauwelijks. Sterker nog. Ik vind het weggegooid geld.
Verwijderd
Ja, zojuist toevallig. Het standaardantwoord helaas - het systeem moet teruggestuurd worden volgens deze beste medewerker. Daar gaan we werk van maken.
Kun je gewoon replyen op zo'n mail? De disclaimer impliceert van wel, maar het is zo'n raar e-mailadres waar je dan op reageert...
Is het dat nu allemaal waard? Ik heb ook meteen een clean install gedaan van Windows 7 toen ik m'n XPS 15 binnen had. Dus van die McAfee zooi (en weet ik veel wat er nog meer op stond) maak ik nu ook geen gebruik.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:07:
[...]
Ja, zojuist toevallig. Het standaardantwoord helaas - het systeem moet teruggestuurd worden volgens deze beste medewerker. Daar gaan we werk van maken.
Ik weet niet hoeveel geld ik dan nu eigenlijk terug zou kunnen krijgen, maar ik denk dat het mij de tijd en energie niet waard zou zijn. Zeker niet als ik m'n laptop er ook nog voor terug zou moeten sturen.
Want waar praten we nu over? Een paar tientjes?
net mn XPS 15 binnen, mooi dingetje!
echter waneer ik bij de touchpad met de bovenkant van mn middelvinger (wijsvinger uit, en de rest gesloten) de rand aanraak van het aluminium voel ik een prikkende stroom... lekstroom???
echter waneer ik bij de touchpad met de bovenkant van mn middelvinger (wijsvinger uit, en de rest gesloten) de rand aanraak van het aluminium voel ik een prikkende stroom... lekstroom???
Verwijderd
Nee, dat is het ook zeker niet waard en "terugsturen" gaat ook zeker niet gebeuren.slow whoop schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:18:
[...]
Is het dat nu allemaal waard? Ik heb ook meteen een clean install gedaan van Windows 7 toen ik m'n XPS 15 binnen had. Dus van die McAfee zooi (en weet ik veel wat er nog meer op stond) maak ik nu ook geen gebruik.
Ik weet niet hoeveel geld ik dan nu eigenlijk terug zou kunnen krijgen, maar ik denk dat het mij de tijd en energie niet waard zou zijn. Zeker niet als ik m'n laptop er ook nog voor terug zou moeten sturen.
Want waar praten we nu over? Een paar tientjes?
Ik ben jurist en weet van mezelf dat ik mijn juridische conflicten een beetje moet uitzoeken, want ik geef uit principe niet snel op. Daarom heb ik nu al bijna spijt dat ik hierin ben gedoken.
Dat is het nadeel van aluminium. Gebruik een geaard stopcontact of draai de stekker om.rvdm88 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:19:
net mn XPS 15 binnen, mooi dingetje!
Ik ben geen jurist maar ik heb wel hetzelfde... Ik moet en zal gelijk hebben en het krijgen ook. Ben er ook al even mee bezig. Normaal binnen 2 dagen altijd antwoord maar het is nu al 3 dagen stil.... Zou het iets betekenen?
Je kunt hier gewoon op reageren...Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:07:
[...]
Ja, zojuist toevallig. Het standaardantwoord helaas - het systeem moet teruggestuurd worden volgens deze beste medewerker. Daar gaan we werk van maken.![]()
Kun je gewoon replyen op zo'n mail? De disclaimer impliceert van wel, maar het is zo'n raar e-mailadres waar je dan op reageert...
tsja... in goede of slechte zin...Gropah schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:24:
Ik ben geen jurist maar ik heb wel hetzelfde... Ik moet en zal gelijk hebben en het krijgen ook. Ben er ook al even mee bezig. Normaal binnen 2 dagen altijd antwoord maar het is nu al 3 dagen stil.... Zou het iets betekenen?
[ Voor 29% gewijzigd door Mr. Happy op 29-07-2011 14:31 ]
waartussen en waarom??JPtjee007 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:35:
Wat een heerlijke notebook is die XPS 15 toch!
Twijfel nog steeds welke caddy ik kan/moet nemen?!
Tja, ik ben geen jurist, maar ik zou denken dat McAfee software als geïntegreerd in de hardware kan worden beschouwd. Je koopt immers een laptop waar die software al op staat, die wordt er niet los bijgeleverd.
Verder kan ik me voorstellen dat ze bij Dell, als ze al een refund zouden geven, niet zo happig zijn om mensen hun geld terug te geven voor software die ze niet (willen) gebruiken. Ze zullen de lat behoorlijk hoog leggen. Niet direct en adequaat reageren op e-mails hoort daar mijns inziens ook bij.
Maar goed, zij die echt blijven volhouden verdienen wat mij betreft zeker hun refund. Alleen al vanwege hun doorzettingsvermogen. Het geld dat ze terug krijgen is ongeveer het bedrag dat ik er voor over heb om geen gezeik met Dell te hebben. Eigenlijk koop ik het dus af.
Verder kan ik me voorstellen dat ze bij Dell, als ze al een refund zouden geven, niet zo happig zijn om mensen hun geld terug te geven voor software die ze niet (willen) gebruiken. Ze zullen de lat behoorlijk hoog leggen. Niet direct en adequaat reageren op e-mails hoort daar mijns inziens ook bij.
Maar goed, zij die echt blijven volhouden verdienen wat mij betreft zeker hun refund. Alleen al vanwege hun doorzettingsvermogen. Het geld dat ze terug krijgen is ongeveer het bedrag dat ik er voor over heb om geen gezeik met Dell te hebben. Eigenlijk koop ik het dus af.
Je betaalt toch echt 10 euro voor mcafee wat bijna niemand wil. Er zijn vast mensen die dat meerwaarde vinden geven, maar daar hoort de gemiddelde tweaker niet bij.
Als ik jurist was zou ik gewoon een rechtzaak aanspannen. Niet omdat je daarmee je geld wel krijgt, maar om de fabrikanten het leven zuur te maken. Dit kan gewoon echt niet.
Als ik jurist was zou ik gewoon een rechtzaak aanspannen. Niet omdat je daarmee je geld wel krijgt, maar om de fabrikanten het leven zuur te maken. Dit kan gewoon echt niet.
Na herhaaldelijk naar de AV verwezen te hebben kreeg ik net onderstaande terug:
De naam dekt blijkbaar niet de functie van de afdeling...
Nu maar eens uit gaan vinden welke afdeling dan wel....Geachte heer, mevrouw,
Helaas kunnen wij van customer care niets voor u doen, onze
instructies en procedures hierin zijn duidelijk.
Het enige wat u nog kunt doen is een klacht opsturen.
Mvg,
Gilbert, Dell customer care

Maar andersom heeft McAfee natuurlijk een deal gesloten met Dell dat ze hun software op Dell systemen mogen zetten. Daar betalen ze denk ik flink voor. Met andere woorden, als McAfee niet op je laptop zou staan, zou het je inderdaad geen 10 euro kosten, maar zou je laptop gewoon (minstens) 10 euro duurder zijn omdat Dell er anders minder inkomsten voor krijgt.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:45:
Je betaalt toch echt 10 euro voor mcafee wat bijna niemand wil. Er zijn vast mensen die dat meerwaarde vinden geven, maar daar hoort de gemiddelde tweaker niet bij.
Edit: De inkomsten die Dell zou missen als ze geen deal zou sluiten met McAfee worden dan doorberekend aan de consument.
[ Voor 7% gewijzigd door slow whoop op 29-07-2011 14:53 ]
Verwijderd
Als je dan toch bezig bent maak er dan meteen een Class action lawsuit van?Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:45:
Ik gebruik mijn Windows, virus scanner en andere onzin licenties namenlijk ook niet.
Zowieso zijn er veel studenten die goedkoper uit zouden zijn met een surfspot licentie denk ik, beetje onzin dat je het perse moet afnemen, eigenlijk is het gewoon een stukje "Windows belasting".
Erg jammer van Dell.
Dat was een beetje een gok. Maar op de site kost het €55:Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:50:
Is het maar 10,- voor die licentie van 15 maanden?
http://home.mcafee.com/ro...0&culture=NL-NL&cid=56259
Dell zal daar wel minder voor betalen. Misschien €20? Ik zou er geen cent voor over hebben.
Dell verdient geld met de trial. Maar de 15-maanden versie moeten ze denk ik gewoon betalen.slow whoop schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:50:
[...]
Maar andersom heeft McAfee natuurlijk een deal gesloten met Dell dat ze hun software op Dell systemen mogen zetten. Daar betalen ze denk ik flink voor. Met andere woorden, als McAfee niet op je laptop zou staan, zou het je inderdaad geen 10 euro kosten, maar zou je laptop gewoon (minstens) 10 euro duurder zijn omdat Dell er anders minder inkomsten voor krijgt.
Dat is maar een gok hoor. Ik heb geen inside information
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 14:57 ]
Verwijderd
Dat is overigens een jaarabo ipv 15 maanden.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:56:
[...]
Dat was een beetje een gok. Maar op de site kost het €55:
Dat zou kunnen. Maar ik denk niet dat Dell het op all hun systemen zet omdat ze die gasten van McAfee zo aardig vinden. Het zal hun gerust ook geld opleveren, anders doen ze het niet.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:56:
[...]
Dell verdient geld met de trial. Maar de 15-maanden versie moeten ze denk ik gewoon betalen.
Als ze ineens systemen zouden leveren zonder McAfee zouden ze dus inkomsten missen. Die inkomsten moeten ze dan weer ergens anders vandaan halen. Bij ons dus. Met andere woorden: een Dell laptop zonder McAfee zal een hogere verkoopprijs moeten hebben als Dell dezelfde winst op die laptop wil houden.
Dat wil nog niet zeggen of ze direct of indirect inkomsten missen. Misschien levert het includen van mcafee wel zoveel extra verkopen op dat het het waard is om dat erbij te doen. Ik denk niet dat dell de mcafee licenties gratis krijgt.
Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Ben nu aan de telefoon met klantenservice. Voor standaard McAfee wordt 36,- euro betaald door de klant. Ik heb net gister een XPS15 besteld voor 974 euro en heb nu gevraagd wat de mogelijkheden zijn om de bestelling aan te passen zonder software. Tot zover heb ik nog geen "nee" gehoord.
Het idee van de verkopers nu is een nieuwe order plaatsen en mijn vorige annuleren.
Het idee van de verkopers nu is een nieuwe order plaatsen en mijn vorige annuleren.
Ik zit ook te twijfelen om een XPS 15 te halen, nou lees ik op verscheidene fora over het plaatsen van een SSD naast je HDD. Heeft iemand hier dit gedaan en zou hij/zij mij kunnen vertellen hoe hij/zij dit gedaan heeft en of dit bevalt?
Alvast bedankt voor de reactie(s)!
Alvast bedankt voor de reactie(s)!
Je kan de optical drive vervangen door een SSD. Dat vereist een zgn caddy van ebay.
Je kan trouwens ook dell datasafe weigeren.
Kijk, dat bedoel ik nu. Dat is €36 teveel voor iets wat ik helemaal niet hoef.XilenceSR schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:16:
Ben nu aan de telefoon met klantenservice. Voor standaard McAfee wordt 36,- euro betaald door de klant. Ik heb net gister een XPS15 besteld voor 974 euro en heb nu gevraagd wat de mogelijkheden zijn om de bestelling aan te passen zonder software. Tot zover heb ik nog geen "nee" gehoord.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 15:18 ]
En ik heb zover niet eens een nee gehoord voor het weigeren van Windows. Maarja, moet nu maar eens kijken of de volgende persoon meewerkt en of ik eindeloos in de wacht word gezet of niet.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:17:
[...]
Kijk, dat bedoel ik nu. Dat is €36 teveel voor iets wat ik helemaal niet hoef.
Verwijderd
@ bouwe272
ik heb in mijn xps een ssd ziten ipv van mijn hdd dus de ssd zit onder de palmrest. ik ben nu nog op zoek naar een caddy ipv mijn disc drive.
maar ik kan je zeggen ik ben er heel erg blij mee. het werkt allemaal netjes en snel.
ik heb in mijn xps een ssd ziten ipv van mijn hdd dus de ssd zit onder de palmrest. ik ben nu nog op zoek naar een caddy ipv mijn disc drive.
maar ik kan je zeggen ik ben er heel erg blij mee. het werkt allemaal netjes en snel.
Voor 36 euro zal ik nog wel een paar telefoontjes over hebben, als het met een paar telefoontjes lukt in ieder geval. Dell Datasafe, kun je daar ook nog weer geld voor terug krijgen dan?
Ik heb overigens nog een mailtje in de wacht staan met de vraag of ik bij mij nieuwe order de garantie van 2 jaar voor 12 euro nog kan krijgen. Ik ben er bang voor, maar het is altijd te proberen natuurlijk.
@XilenceSR, 974 euro? Zelfde hier. Welke config heb je besteld?
Onder het typen door alweer 5 berichten verder
Ik heb overigens nog een mailtje in de wacht staan met de vraag of ik bij mij nieuwe order de garantie van 2 jaar voor 12 euro nog kan krijgen. Ik ben er bang voor, maar het is altijd te proberen natuurlijk.
Onder het typen door alweer 5 berichten verder
Weigeren kan altijd, maar of je er ook geld voor terug krijgt is een tweede. Dell datasafe is namelijk van Dell en Dell kan eventueel als argument aanvoeren dat dit een meerwaarde geeft aan de laptop. Het is niet zo dat Dell nu een ander bedrijf bevoorrecht door een "geforceerde" licentie mee te leveren. (Wat wel zo is met MCafee en Microsoft).Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:17:
Kijk, dat bedoel ik nu. Dat is €36 teveel voor iets wat ik helemaal niet hoef.
Ik lees nu telkens over dat de laptop teruggestuurd moet worden als je windows niet wilt hebben, maar kan niemand mij vertellen of je de laptop dan terugstuurd om de software te laten verwijderen of om hem te weigeren waarna je het aankoop bedrag terugkrijgt? Het kan namelijk zijn dat Dell er zeker van wil zijn dat de software ook echt niet meer op de laptop staat (aangezien er een image van windows is geinstalleerd).
Bedrijven hebben zich namelijk ook aan regels te houden.
[ Voor 29% gewijzigd door Hakulaku op 29-07-2011 15:26 ]
McAfee mag toch vragen voor hun licenties (op Dell systemen) wat zij willen? Daar heeft Dell in principe toch niks mee te maken? Als klant ga je voor die software een overeenkomst aan met McAfee, niet met Dell.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:15:
...
Misschien levert het includen van mcafee wel zoveel extra verkopen op dat het het waard is om dat erbij te doen. Ik denk niet dat dell de mcafee licenties gratis krijgt.
Kennelijk is het voor zowel McAfee als Dell lucratief op het op deze manier te doen. Ik zie echter meer directe voordelen voor McAfee dan voor Dell, dus ik verwacht dat McAfee Dell daar voor betaald.
Als de enige reden voor Dell zou zijn dat ze zo meer systemen verkopen, maar dat ze wel voor de McAfee licenties moeten betalen, zou zijn zou ik verwachten dat je bij de configuratie van je laptop ook kan aangeven dat je geen McAfee software wilt. Dat scheelt dan voor Dell dan weer de kosten van een McAfee licentie, en een klant die niet loopt te mekkeren die ie genaaid is.
5m05 met GT540, Full HD scherm, 8GB geheugen (goedkoper dan apart kopen ivm kortingscodes), backlit ToBo. (Dus 2630qm, 750gb hdd). Wil daar nog een SSD bij doen.Creadion schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:21:
Anyway, blijkt maar weer dat Dell medewerkers er zich niet voor schamen om je gewoon keihard voor te liegen. Elk persoon die ik gesproken heb begon met "McAfee en alle andere software zoals Office, Datasafe en Windows zitter er gewoon gratis bij hoor!" Nadat ik een meisje vertelde dat er mensen software hebben geweigerd en daardoor minder geld hebben hoeven te betalen kreeg ik de te horen dat McAfee inderdaad 36 euro kostte. Dat als argument gebruikt dat McAfee niet gratis is bij andere verkopers en nu werken ze al iets beter mee!
Anyhow, raar verhaal, maar omdat ik gister met iDeal heb besteld hebben ze het geld nog niet binnen dus kan ik nog niet de betaling koppelen aan een nieuwe offerte (of zoiets) dus ik moet maandag terug bellen. To be continued.
Verwijderd
Dit klopt niet (voor zover je betoogt dat een Dell laptop zonder McAfee duurder zou zijn dan een laptop met McAfee). Onder de (zeer waarschijnlijk kloppende) aanname dat Dell betaalt voor de licentie, zal de prijs van de laptop inclusief die software niet lager zijn dan de prijs zonder die software. Je beredenering is als de volgende (evident foute, waarom ik 'm als voorbeeld geef):slow whoop schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:11:
[...]
Dat zou kunnen. Maar ik denk niet dat Dell het op all hun systemen zet omdat ze die gasten van McAfee zo aardig vinden. Het zal hun gerust ook geld opleveren, anders doen ze het niet.
Als ze ineens systemen zouden leveren zonder McAfee zouden ze dus inkomsten missen. Die inkomsten moeten ze dan weer ergens anders vandaan halen. Bij ons dus. Met andere woorden: een Dell laptop zonder McAfee zal een hogere verkoopprijs moeten hebben als Dell dezelfde winst op die laptop wil houden.
Op het optionele FHD beeldscherm verdient Dell geld. Anders bieden ze die optie immers niet.
Als ze systemen moeten leveren zonder optioneel scherm (en dat doen ze
Jouw beredenering zou alleen kloppen als Dell inderdaad op elke laptop evenveel winst wilt maken. Maar dat zou een raar business model zijn. Bij het verkopen van een beter scherm (wat gezien kan worden als los product) maken ze extra winst op het verkopen van dat scherm, niet op de gehele laptop. Auto's hebben soms toch ook de mogelijkheid om extra's aan te schaffen? Voor zover ik weet vragen ze niet meer voor de orders zonder die extra's...Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:32: Als ze systemen moeten leveren zonder optioneel scherm (en dat doen ze) dan zouden ze dus inkomsten missen. Die inkomsten moeten ze dus ergens vandaan halen. Bij de mensen zonder FHD scherm dus. Met andere woorden: een Dell laptop zonder FHD scherm zal een hogere verkoopprijs moeten hebben dan een laptop met een normaal scherm als Dell dezelfde winst op die laptop wil houden.
Maar zoals ik al zei. Dat wil nog niet zeggen dat ze direct of indirect geld verdienen. Misschien verkopen ze het 1080p scherm wel onder de kostprijs (dat is niet zo, maar stel). Alle tweakers die de xps 15 kopen vanwege het scherm hadden ze anders niet als klant gehad.
Voor de gemiddelde consument kan mcafee misschien geld opleveren. Voor de tweaker die meteen een reinstal doet en daarmee mcafee weggooit geldt dat niet. Ze krijgen heus geen geld van mcafee om er gratis 15-maanden licenties bij te doen. Die licenties kosten dell gewoon geld.
Voor de gemiddelde consument kan mcafee misschien geld opleveren. Voor de tweaker die meteen een reinstal doet en daarmee mcafee weggooit geldt dat niet. Ze krijgen heus geen geld van mcafee om er gratis 15-maanden licenties bij te doen. Die licenties kosten dell gewoon geld.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 15:38 ]
Verwijderd
Juist daarom klopt precies wat ik zeg. Ik geef alleen aan waarom de oorspronkelijke beredenering niet klopt.XilenceSR schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:35:
[...]
Jouw beredenering zou alleen kloppen als Dell inderdaad op elke laptop evenveel winst wilt maken. Maar dat zou een raar business model zijn. Bij het verkopen van een beter scherm (wat gezien kan worden als los product) maken ze extra winst op het verkopen van dat scherm, niet op de gehele laptop. Auto's hebben soms toch ook de mogelijkheid om extra's aan te schaffen? Voor zover ik weet vragen ze niet meer voor de orders zonder die extra's...
Economisch maakt het geen enkel verschil of Dell McAfee bij een computer levert of Opel airco bij een Corsa of Dell een FHD bij een XPS. Alledrie de dingen maken de kostprijs hoger en leiden dus ook tot een hogere verkoopprijs (ceteris paribus).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 15:47 ]
Maar waarom is het bij Dell dan geen optie om McAfee erbij te nemen? Als het hun geld kost en ik wil het niet dan moet ik er toch voor kunnen kiezen om het niet te nemen?Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:43:
[...]
Juist daarom klopt precies wat ik zeg. Ik geef alleen aan waarom de oorspronkelijke beredenering niet klopt.
Economisch maakt het geen enkel verschil of Dell McAfee bij een computer levert of Opel airco bij een Corsa of Dell een FHD bij een XPS. Alledrie de dingen maken de kostprijs hoger en leiden dus ook tot een hogere verkoopprijs (ceteris paribus).
Een Opel Corsa zonder airco is toch ook gewoon te koop? Een Dell zonder Full HD scherm is toch ook te koop? Waarom dan geen Dell zonder McAfee?
(Sorry, ik heb even geen stoere latijnse term om mijn redenering kracht bij te zetten.)
Beste,
ik had een paar pages terug al iets gepost over krakende boxen en ''lagg'' tijdens het afspelen van muziek bestanden terwijl ik aan het dowloaden was en/of het uitpakken van bestanden.
Dit is nog steeds het geval en gister wou ik een HD film kijken op mn laptop (1080P) met VLC player.. alleen dit was niet te doen vanwege stotterringen en glitches/vervormingen in het beeld. Met Media Player was het al een stuk minder, maar af en toe nog steeds het geval.
Ik begin nu te twijfelen of mn laptop wel helemaal in orde is, want deze films zou deze laptop zo moeten draaien zonder problemen dacht ik + die krakende boxen zitten me niet lekker en stoor ik me nogal aan.
Het gaat hier om: Core I5 2410M 2.30 GHz + GT525M en 4000 MBytes
Hoe kan ik controleren (progamma's ofz ?) dat alles goed loopt?
ik had een paar pages terug al iets gepost over krakende boxen en ''lagg'' tijdens het afspelen van muziek bestanden terwijl ik aan het dowloaden was en/of het uitpakken van bestanden.
Dit is nog steeds het geval en gister wou ik een HD film kijken op mn laptop (1080P) met VLC player.. alleen dit was niet te doen vanwege stotterringen en glitches/vervormingen in het beeld. Met Media Player was het al een stuk minder, maar af en toe nog steeds het geval.
Ik begin nu te twijfelen of mn laptop wel helemaal in orde is, want deze films zou deze laptop zo moeten draaien zonder problemen dacht ik + die krakende boxen zitten me niet lekker en stoor ik me nogal aan.
Het gaat hier om: Core I5 2410M 2.30 GHz + GT525M en 4000 MBytes
Hoe kan ik controleren (progamma's ofz ?) dat alles goed loopt?
Hij zou het prima moeten doen met http://mpc-hc.sourceforge.net/. Al kom ik soms rips tegen die het gewoon niet vloeiend willen doen. Mijn laptop is al bijna 2 jaar oud.
VLC doet het bij mij en mijn broer ook niet goed, ookal zou het gewoon moeten kunnen
VLC doet het bij mij en mijn broer ook niet goed, ookal zou het gewoon moeten kunnen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 16:04 ]
Verwijderd
Mutatis mutandis en grosso modo maken ook altijd veel indruk..slow whoop schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:57:
[...]
Maar waarom is het bij Dell dan geen optie om McAfee erbij te nemen? Als het hun geld kost en ik wil het niet dan moet ik er toch voor kunnen kiezen om het niet te nemen?
Een Opel Corsa zonder airco is toch ook gewoon te koop? Een Dell zonder Full HD scherm is toch ook te koop? Waarom dan geen Dell zonder McAfee?
(Sorry, ik heb even geen stoere latijnse term om mijn redenering kracht bij te zetten.)
Dell verkoopt simpelweg verschillende pakketten. Er zijn zeker ook wel set-ups te verkrijgen waarbij McAfee optioneel is (of was). Van de andere kant heeft Opel (of in ieder geval verschillende andere autofabrikanten) ook pakketten waarbij de airco een "vast" deel is van de aanbieding.
Dat kan met veel dingen te maken hebben, onder meer met kostenbesparing en marketing. Dat wil echter niet zeggen dat een optie waarvoor de fabrikant moet betalen ooit tot een vermindering van de verkoopprijs zal leiden.
Door een airco of McAfee "in een vast pakket" aan te bieden zal het product inclusief die optie goedkoper worden, maar wel goedkoper dan het product inclusief die optie anders zou zijn en niet goedkoper dan het product exclusief die optie anders zou zijn.
Blijkbaar kun je, in Nederland, dit alleen via een schriftelijke klacht doen via een postbus (dus papier)...Mr. Happy schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:48:
Na herhaaldelijk naar de AV verwezen te hebben kreeg ik net onderstaande terug:
[...]
Nu maar eens uit gaan vinden welke afdeling dan wel....
Op internet zie je wel diverse posts van mensen waarbij dit met 1 mailtje geregeld kon worden....
Zoals? Ik ken ze niet.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:11:
[...]
Mutatis mutandis en grosso modo maken ook altijd veel indruk..
Dell verkoopt simpelweg verschillende pakketten. Er zijn zeker ook wel set-ups te verkrijgen waarbij McAfee optioneel is (of was).
Dell levert optioneel ook software van Adobe. Daar kun je bij de configuratie van je systeem voor kiezen of niet. De producten van McAfee moet je er echter bijnemen, of je wilt of niet.Van de andere kant heeft Opel (of in ieder geval verschillende andere autofabrikanten) ook pakketten waarbij de airco een "vast" deel is van de aanbieding.
Dat kan met veel dingen te maken hebben, onder meer met kostenbesparing en marketing. Dat wil echter niet zeggen dat een optie waarvoor de fabrikant moet betalen ooit tot een vermindering van de verkoopprijs zal leiden.
Door een airco of McAfee "in een vast pakket" aan te bieden zal het product inclusief die optie goedkoper worden, maar wel goedkoper dan het product inclusief die optie anders zou zijn en niet goedkoper dan het product exclusief die optie anders zou zijn.
Dat doet mij vermoeden dat het lucratief is voor Dell om McAfee software als verplichte optie bij hun systemen te leveren. En kennelijk is het alleen lucratief om dit voor software van McAfee te doen, niet voor die van Adobe.
Kennelijk levert het voor Dell onder de streep dus minder geld op als ze hun systemen leveren zonder McAfee. Da's eigenlijk alles wat ik er over wil zeggen en over kan zeggen.
Die zijn er zeker wel. Of ze waren er.
Ik zal even kijken of ik dat kan toevoegen aan het crawlscript. Ik vind het wel interessante info.
Het systeem zit waarschijnlijk zo in elkaar.
De trial versie's worden geleverd door McAfee. Dit doen ze om nieuwe klanten te lokken. Bij wijze van actie wordt dit geen 3 maand, maar 15 maand. Omdat iedereen virusscanners wilt blijven ze het maar gebruiken. Is immers wel zo makkelijk. Na die trial periode moeten mensen betalen en ik ken genoeg mensen die geen moeite willen doen om een virusscanner te verwijderen, want dat kan af en toe redelijk moeilijk zijn. Sommige vereisen zelfs een OS-reinstall.
Softwarepakketen zoals Adobe gebruikt niet iedereen. Alleen een specifieke doelgroep. Omdat Adobe al een flinke vinger in de pap heeft bij die doelgroep hoeven zij geen trial aan te bieden om nieuwe klanten te trekken. De gemiddelde consument heeft weinig aan hun software. Dell biedt het alsnog gewoon aan omdat het wel lekker geld in het laadje brengt als mensen het wel kopen via hun... Daarnaast is de laptop ook deels gericht op de doelgroep, door het goede scherm en de hele stijl. Daarnaast zullen er vast ook genoeg zijn, ach als ik toch bezig ben koop ik toch de nieuwste versie ook meteen?
De trial versie's worden geleverd door McAfee. Dit doen ze om nieuwe klanten te lokken. Bij wijze van actie wordt dit geen 3 maand, maar 15 maand. Omdat iedereen virusscanners wilt blijven ze het maar gebruiken. Is immers wel zo makkelijk. Na die trial periode moeten mensen betalen en ik ken genoeg mensen die geen moeite willen doen om een virusscanner te verwijderen, want dat kan af en toe redelijk moeilijk zijn. Sommige vereisen zelfs een OS-reinstall.
Softwarepakketen zoals Adobe gebruikt niet iedereen. Alleen een specifieke doelgroep. Omdat Adobe al een flinke vinger in de pap heeft bij die doelgroep hoeven zij geen trial aan te bieden om nieuwe klanten te trekken. De gemiddelde consument heeft weinig aan hun software. Dell biedt het alsnog gewoon aan omdat het wel lekker geld in het laadje brengt als mensen het wel kopen via hun... Daarnaast is de laptop ook deels gericht op de doelgroep, door het goede scherm en de hele stijl. Daarnaast zullen er vast ook genoeg zijn, ach als ik toch bezig ben koop ik toch de nieuwste versie ook meteen?
Zoiets zal het zijn ja. Maar als ik Adobe Photoshop Elements 9 koop via Dell kost me 50 euro. In de winkel kost me dat ongeveer 100 euro. Ik snap dus niet hoe dat Dell "lekker geld in het laadje brengt".Gropah schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:53:
Het systeem zit waarschijnlijk zo in elkaar.
Tenzij Adobe Dell betaalt om Adobe producten te verkopen via de Dell website. Maar ik geloof dat griek1 het niet zo leuk vindt als ik dat zeg, omdat dan in theorie voor Dell de netto kostprijs van een laptop zonder Adobe product duurder zou kunnen worden dan diezelfde laptop met Adobe. En dat is wel heel achterlijk gedacht van mij.
Je kan in de sheet nu ook bekijken hoeveel maanden mcafee erbij zit.
Google docs
Het staat in kolom O.
Google docs
Het staat in kolom O.
Dit topic is gesloten.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.