[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:44

Typhone

Who Dares Wins

Zijn er hier mensen met een thunderbolt 2 opslag? Zoja, welke? Ik zit een beetje rond te kijken kom verschillende modellen tegen maar in de buurt hier zijn vooral dingen van LaCie op voorraad. In het verleden vond ik dat nou niet de meest betrouwbare fabrikant. Is dat tegenwoordig anders of is een merk als CalDigit beter? Iemand ervaring mee?

Had 550GB aan GoPro movies op een USB3.0 (WD) gezet maar het bewerken daarop gaat alles behalve soepel met Final Cut Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Dat ligt aan de HDD, niet aan de interface. USB 3 is immers veel sneller dan de HDD aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik heb ook al eens een beetje rond zitten zoeken in de pricewatch maar alles qua opslag met thunderbolt is zo te zien nog vrij prijzig...

En zoals Pyrone ook zegt; ligt vooral aan de snelheid van de schijf tegenwoordig en minder aan de aansluiting... Dus wil je echt een beetje soepeltjes video kunnen bewerken direct vanaf externe schijf dan moet je al snel met SSD's of een raid opstelling met meerdere schijven aan de gang denk ik...

Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest...

[edit] ik zie net dit artikel:
http://www.macrumors.com/2015/01/04/lacie-ces-new-products/

Misschien is die rugged LaCie 4tb een goede oplossing? LaCie = seagate btw

[ Voor 15% gewijzigd door ElayZ op 04-01-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Typhone schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:30:
Zijn er hier mensen met een thunderbolt 2 opslag? Zoja, welke? Ik zit een beetje rond te kijken kom verschillende modellen tegen maar in de buurt hier zijn vooral dingen van LaCie op voorraad. In het verleden vond ik dat nou niet de meest betrouwbare fabrikant. Is dat tegenwoordig anders of is een merk als CalDigit beter? Iemand ervaring mee?

Had 550GB aan GoPro movies op een USB3.0 (WD) gezet maar het bewerken daarop gaat alles behalve soepel met Final Cut Pro.
Thunderbolt SSD opslag is een compleet ander product dan een HDD. Zo ook voor La Cie, je hebt immers geen bewegende delen. Ik heb een La Cie 512GB TB SSD, loopt als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik zat met de Lacie d2 Thunderbolt 4TB in mijn hoofd maar dan moet die natuurlijk wel snel zijn. Zeer snel want dat is de minimale eis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Typhone schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:33:
Ik zat met de Lacie d2 Thunderbolt 4TB in mijn hoofd maar dan moet die natuurlijk wel snel zijn. Zeer snel want dat is de minimale eis ;)
Nogmaals: zolang je het niet in RAID zet of SSD neemt (En voor 4TB SSD mag je een extra hypotheek nemen) ga je geen verschil merken als je naar Thunderbolt gaat. Zowel latency als de doorvoersnelheid van USB 3 zijn veel beter dan wat een HDD aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ja die LaCie rugged 4TB is dus een externe drive die 2x2TB combineert tot een raid set.
LaCie's second new product is the 4TB Rugged RAID Thunderbolt hard drive, which LaCie is calling the fastest HD available on the market with upload speeds that reach 240MB/s. Like all of LaCie's Rugged lineup, the new bus-powered Thunderbolt drive includes an aluminum shell that's encased in orange rubber for maximum protection and portability when used in the field. At 4TB, it includes two 2TB hard drives with RAID 0/1 options to optimize for speed or data security.

Aimed at audio/photo/video professionals and those who often travel, the Rugged RAID is the first mobile RAID hard drive with Thunderbolt and with resistance to shock, dust, and water thanks to its rubber casing. LaCie's Rugged RAID 4TB Thunderbolt hard drive will be shipping during the first quarter of 2015 for $449.
Maar dan nog, dat zal denk ik nog steeds niet snel genoeg zijn om soepel videobewerking mee te doen direct vanaf de ext drive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:27
ElayZ schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:00:
Ja die LaCie rugged 4TB is dus een externe drive die 2x2TB combineert tot een raid set.

[...]

Maar dan nog, dat zal denk ik nog steeds niet snel genoeg zijn om soepel videobewerking mee te doen direct vanaf de ext drive...
240mb/s is meer dan wat sommige huidige setups doen met interne disken.
Het is verwacht ik gewoon te doen maar zal uiteraard iets trager zijn als een interne SSD maar onwerkbaar geloof ik niet hoor.
Mijn huidige 2010 iMac met interne SSD gebruik ik ook voor foto/video bewerking en die doet max 300mb/s op de interne SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:36

page404

Website says no

Typhone schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:30:

Ik heb de LaCie d2 Thunderbolt 3TB. Die is dus >50% sneller dan de interne disk op mijn iMac 27" late 2012. Die disk draait nu sinds augustus, en komt me betrouwbaarder over dan de WD Elements disks die ik ook heb rondslingeren. Enige nadeel is het lawaai. Ik ga er vanuit dat ik de disk een keer door een SSD ga vervangen als ik de geldpest heb en SSD's verder in prijs gedaald.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb weer iemand blij gemaakt door z'n iMac te repareren: Bas z'n knutselblog: Repair iMac 2009 displayportconnector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Kan je timemachine nu ook op die schijven laten draaien? Dat zou echt super zijn. Ik overweg een nieuwe imac met een SSD erin, maar je betaald zo een berg voor een 512 SSD dat ik eventueel externe opslag overweg. Het missen van de uurlijkse backup zou me alleen erg tegenstaan omdat ik hier af en toe gebruik van maak. Het heeft me al een paar keer een dag werk (opnieuw een illustratie maken) bespaard.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Het is de LaCie Little Big Disk Thunderbolt 2 geworden (1TB SSD).
Duur maar voor de bewerking voldoende en opslag kan op die manier gewoon erna op de NAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
RoyK schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:28:
Kan je timemachine nu ook op die schijven laten draaien? Dat zou echt super zijn. Ik overweg een nieuwe imac met een SSD erin, maar je betaald zo een berg voor een 512 SSD dat ik eventueel externe opslag overweg. Het missen van de uurlijkse backup zou me alleen erg tegenstaan omdat ik hier af en toe gebruik van maak. Het heeft me al een paar keer een dag werk (opnieuw een illustratie maken) bespaard.
Tuurlijk, geen probleem. Je kunt gewoon Time Machine back-ups maken op een externe SSD opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

SquareOne schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:33:
[...]

Tuurlijk, geen probleem. Je kunt gewoon Time Machine back-ups maken op een externe SSD opslag.
Ik bedoel, kan je timemachine vertellen dat hij ook locaties op de externe schijf mee moet nemen in zijn backup? De timemachine backup file staat op mijn NAS.

Ik kan me voorstellen dat hij de externe hardeschijf als een officiele hardeschijf herkent

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 05-01-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RoyK schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:36:
[...]

Ik bedoel, kan je timemachine vertellen dat hij ook locaties op de externe schijf mee moet nemen in zijn backup? De timemachine backup file staat op mijn NAS.
Excuses, fout geïnterpreteerd.
Ja ook dit is volgens mij mogelijk. Bij Time Machine instellingen moet je dan de externe SSD verwijderen uit de 'Exclude list".

Dan neemt die zowel de interne SSD als het externe volume mee.

Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Typhone schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:26:
Duur maar voor de bewerking voldoende en opslag kan op die manier gewoon erna op de NAS :)
Lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

SquareOne schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:44:
[...]

Excuses, fout geïnterpreteerd.
Ja ook dit is volgens mij mogelijk. Bij Time Machine instellingen moet je dan de externe SSD verwijderen uit de 'Exclude list".

Dan neemt die zowel de interne SSD als het externe volume mee.

Correct me if i'm wrong.
Dat is heel goed om te horen en komt externe opslag voor mij plots een stuk dichterbij!! 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

RoyK schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:51:
[...]

Dat is heel goed om te horen en komt externe opslag voor mij plots een stuk dichterbij!! 8) 8)
Je kan het ook per folder (map) van de Externe SSD / HD bepalen of die wel of niet in de TM moet zitten.
Werkt perfect.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Montana schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:28:
[...]
Balen, maar gewoon terug sturen. Niet twijfelen.
M'n derde iMac 5k heeft last van veel backlight bleeding. Duidelijk meer dan mijn vorige vervanging die weer een sterke gele verkleuring vertoonde in de onderhoek. De initiële iMac had een krasje/vuiltje aan de binnenkant van het scherm.

iMac 5k backlight bleed

Ik ben gestopt met deze loterij en krijg m'n geld terug. Wel netjes dat Apple daar niet moeilijk om doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Cubix schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:39:
[...]

M'n derde iMac 5k heeft last van veel backlight bleeding. Duidelijk meer dan mijn vorige vervanging die weer een sterke gele verkleuring vertoonde in de onderhoek. De initiële iMac had een krasje/vuiltje aan de binnenkant van het scherm.

[afbeelding]

Ik ben gestopt met deze loterij en krijg m'n geld terug. Wel netjes dat Apple daar niet moeilijk om doet.
Dat is een boel drama :| Ik zag er op meer forums een bak met ellende over. Ik houd mn computer maar even voor wat het is. Het is toch al snel 4 duizend euro dat je er aan kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tja, Apple en early adaptors is geen goede combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Nu online

Montana

Cubix schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:39:
[...]

[afbeelding]

Dat is echt balen. Ik kan er niet veel aan toevoegen.

Ik heb die van mij nu meer dan 2 mnd, en loop niet tegen problemen aan. Maar daar heb jij niet veel aan.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Lekker kwaliteits spul van Apple zeg , koelere 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ramrodwillem schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:14:
Lekker kwaliteits spul van Apple zeg , koelere 8)7 8)7
Not sure if trolling or not... Maar, over het algemeen is Apple zeker kwaliteitsspul ja. Maar perfect? Nee. Er zitten ook wel eens exemplaren bij die door de kwaliteitscontrole glippen. Net zoals bij elk ander product waar er ettelijke miljoenen van gemaakt worden. En die 5K schermen zijn gewoon bleeding edge technologie, en dan is de kans nog wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:08

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Kinderen zijn heel leuk hoor. Totdat ze besluiten om een koptelefoon in je iMac te willen pluggen en daarbij het apparaat omgooien en de glasplaat barst... :(.

Nu heb ik enkele reparatie sites gevonden maar die vragen minimaal EUR 550,-.

Ik kom ook deze site tegen, waar je de glasplaat kunt bestellen. geen idee of het origineel is. Wel een stuk goedkoper.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vervangen van de glasplaat?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
retlaw schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:13:
Kinderen zijn heel leuk hoor. Totdat ze besluiten om een koptelefoon in je iMac te willen pluggen en daarbij het apparaat omgooien en de glasplaat barst... :(.

Nu heb ik enkele reparatie sites gevonden maar die vragen minimaal EUR 550,-.

Ik kom ook deze site tegen, waar je de glasplaat kunt bestellen. geen idee of het origineel is. Wel een stuk goedkoper.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vervangen van de glasplaat?
Middels ebay kan je volgens mij redelijk goedkoop een glasplaat bestellen uit Amerika.
Duurt even voor de levering maar een kennis van mij had er dacht ik 80 dollar voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

GeeMoney schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:29:
[...]

Middels ebay kan je volgens mij redelijk goedkoop een glasplaat bestellen uit Amerika.
Duurt even voor de levering maar een kennis van mij had er dacht ik 80 dollar voor betaald.
Thanks voor de ebay tip... En is het te doen om deze te vervangen? Ik kom op youtube wel filmpjes tegen van eerdere modellen waarbij de glasplaat er voor zit met een kliksysteem. Is dat bij mijn model (21,5 inch, late 2013) ook zo of is dit verlijmd oid?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
retlaw schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:33:
[...]

Thanks voor de ebay tip... En is het te doen om deze te vervangen? Ik kom op youtube wel filmpjes tegen van eerdere modellen waarbij de glasplaat er voor zit met een kliksysteem. Is dat bij mijn model (21,5 inch, late 2013) ook zo of is dit verlijmd oid?
Volgens mij zijn deze verlijmd.
Wat je ook nog kan doen is natuurlijk je verzekering even bellen.
Het is immers door 1 van je eigen kinderen in je eigen huis gebeurd. (hiervoor ben je normaal gesproken verzekerd)

Dan kan je hem gewoon bij een Apple Store laten maken en de rekening indienen bij je verzekering.
Heb je hem ook nog eens binnen 3 dagen gerepareerd terug.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 06-01-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

GeeMoney schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:38:
[...]

Volgens mij zijn deze verlijmd.
Wat je ook nog kan doen is natuurlijk je verzekering even bellen.
Het is immers door 1 van je eigen kinderen in je eigen huis gebeurd. (hiervoor ben je normaal gesproken verzekerd)

Dan kan je hem gewoon bij een Apple Store laten maken en de rekening indienen bij je verzekering.
Heb je hem ook nog eens binnen 3 dagen gerepareerd terug.
Zojuist met macrepair gebeld en zij geven aan dat de glasplaat niet kan worden vervangen helaas. Er moet dus een hele nieuwe unit in. Als zij dat doen kost dat 550 :(. Maar je kunt m los bestellen voor minder.

Probleem met de verzekering is dat de kids ook al twee keer een ipad hebben laten sneuvelen en het eigen risico hierdoor verhoogd is naar EUR 500,-. (belachelijk maar wat doe je eraan en dat is een andere discussie. Stel je voor dat je een pak melk koopt en zodra je deze opdrinkt en een nieuwe pak komt halen dit nieuwe pak ineens 3x zo duur is omdat je er gebruik van maakt.. Het blijven immers gewoon producten.)

Zijn er wel mensen met ervaringen hiermee?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
retlaw schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:46:
[...]

Zojuist met macrepair gebeld en zij geven aan dat de glasplaat niet kan worden vervangen helaas. Er moet dus een hele nieuwe unit in. Als zij dat doen kost dat 550 :(. Maar je kunt m los bestellen voor minder.

Probleem met de verzekering is dat de kids ook al twee keer een ipad hebben laten sneuvelen en het eigen risico hierdoor verhoogd is naar EUR 500,-. (belachelijk maar wat doe je eraan en dat is een andere discussie. Stel je voor dat je een pak melk koopt en zodra je deze opdrinkt en een nieuwe pak komt halen dit nieuwe pak ineens 3x zo duur is omdat je er gebruik van maakt.. Het blijven immers gewoon producten.)

Voor de allermooiste oplossing zou ik toch die 550 euro aanvaarden en de boel laten maken.
Wellicht dat je uiteindelijk met losse onderdelen goedkoper bent maar het resultaat zal nooit zo worden als een replacement bij een Apple Authorized Repair Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Goede keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
page404 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:19:
[...]

Not sure if trolling or not... Maar, over het algemeen is Apple zeker kwaliteitsspul ja. Maar perfect? Nee. Er zitten ook wel eens exemplaren bij die door de kwaliteitscontrole glippen. Net zoals bij elk ander product waar er ettelijke miljoenen van gemaakt worden. En die 5K schermen zijn gewoon bleeding edge technologie, en dan is de kans nog wat groter.
Lol, bleeding edge technologie. Not sure if woordgrap. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Pyrone89 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:00:
[...]

Lol, bleeding edge technologie. Not sure if woordgrap. :o
Retina beeldschermen in smartphones en laptops? Het eerste 5K beeldscherm? Thunderbolt? SSD als de facto standaard voor opslag in laptops (MB Air), het gehele marktsegment Ultrabook dat Apple op de kaart heeft gezet en wat de rest van de markt over zijn eigen voeten struikelend probeerde te kopieren? Unibody design?
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
page404 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:05:
[...]

Retina beeldschermen in smartphones en laptops? Het eerste 5K beeldscherm? Thunderbolt? SSD als de facto standaard voor opslag in laptops (MB Air), het gehele marktsegment Ultrabook dat Apple op de kaart heeft gezet en wat de rest van de markt over zijn eigen voeten struikelend probeerde te kopieren? Unibody design?
Of zie ik iets over het hoofd?
Alhoewel ik Pyrone vaak zo kritisch vind overkomen dat ik me afvraag wat hij wél aan Apple fijn vindt, denk ik dat je hier inderdaad iets over het hoofd ziet. Althans, dat hoop ik :-)

Ik lees bij hem het woord 'bleeding' als in backlight bleeding, waarover gesproken werd bij de 5K. Ik denk dus
dat je er te serieus op in gaat.

Maar goed, correct met if i'm wrong natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Zonnetje83 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:32:
[...]

Alhoewel ik Pyrone vaak zo kritisch vind overkomen dat ik me afvraag wat hij wél aan Apple fijn vindt, denk ik dat je hier inderdaad iets over het hoofd ziet. Althans, dat hoop ik :-)

Ik lees bij hem het woord 'bleeding' als in backlight bleeding, waarover gesproken werd bij de 5K. Ik denk dus
dat je er te serieus op in gaat.

Maar goed, correct met if i'm wrong natuurlijk ;-)
8)7 Ja die had ik zeker over het hoofd gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik dacht dat mijn smiley en het woord 'woordgrap' genoeg zouden zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Een beetje nieuwsgierig of je hem al binnen en misschien zelfs al gebruikt heb? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Pyrone89 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:37:
Ik dacht dat mijn smiley en het woord 'woordgrap' genoeg zouden zijn :D
Geeft niks, ik ben soms wat traag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die zijn iMac retina memory upgrade deed met deze modules:

Corsair Vengeance SODIMM 1600-16GB KIT
Beschrijving Vengeance SODIMM 1600-16GB KIT
Model CMSX16GX3M2A1600C10

Of deze:
Corsair SODIMM DDR3 1600-16GB (2x8GB)
Beschrijving SODIMM DDR3 1600-16GB (2x8GB) Value Select
Model CMSA16GX3M2A1600C11

Indien ze beiden compatibel zijn, wat gekozen (prijsverschil is klein)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:22:

Of deze:

Kweenie, volgens mij waren die Corsairs nou precies de modules die de meeste problemen gaven bij Macs. Apple heeft meestal Hynix en voor thirdparty wordt bijvoorbeeld voor die Kingston KTA gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

je hebt toch van die geheugenboeren waar je je imac kan opzoeken en hun dan de setjes al speciaal daarvoor aanbieden? Ik zag pas 8 gig voor 95 euro geloof ik (2 x 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

RoyK schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:50:
[...]

Een beetje nieuwsgierig of je hem al binnen en misschien zelfs al gebruikt heb? :)
Nog niet binnen (ga hem zaterdag halen) want ivm werk hele dag bij klanten t/m vrijdag.
Daarna report ik back :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:22:

Of deze:

Ik heb deze kit erin zitten (Retina 5k):
CMSX16GX3M2A1600C10

En die werken perfect! In totaal heb ik er 4x8GB in geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 14:10
retlaw schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:46:
[...]

Ik doe het voor 90 euro, exclusief spullen uiteraard. Je hebt een screen replacement en adhesive strips nodig die ik wel voor je uit wil zoeken ;-) Heb het scherm zelf nog nooit vervangen, alle andere onderdelen van dit type wel. Laat maar weten als je interesse hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Typhone schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:27:
[...]

Nog niet binnen (ga hem zaterdag halen) want ivm werk hele dag bij klanten t/m vrijdag.
Top, ik hou het in de gaten! Ik ben zelf namelijk erg geïnteresseerd hier naar. :)

[EDIT]

F*ck it, ik heb het gewoon gedaan. Het volgende besteld:

iMac 5K
i7, 8gb, 256SSD, M295x 4GB, wireless keyboard, magic mouse (verkoop ik gelijk weer)

Nu naar het volgende dilemma. 2x 4GB bijkopen en naar 16GB gaan, of 4x8GB kopen en naar 32GB gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door RoyK op 08-01-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

RoyK schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:54:
[...]

Top, ik hou het in de gaten! Ik ben zelf namelijk erg geïnteresseerd hier naar. :)

[EDIT]

iMac 5K
i7, 8gb, 256SSD, M295x 4GB, wireless keyboard, magic mouse (verkoop ik gelijk weer)

Nu naar het volgende dilemma. 2x 4GB bijkopen en naar 16GB gaan, of 4x8GB kopen en naar 32GB gaan.
4x8GB bijkopen. Waarom dubbel geld uitgeven? Je komt er later achter dat 32GB toch wel fijn zou zijn geweest en dan is die 2x4GB een nutteloze investering gebleken.
Dilemma duurde bij mij welgeteld 5 minuten plusjes en minnetjes zetten. En toen er 32GB in geknald :)

De externe schijf was opeens niet leverbaar (SSD variant) dus ik moet straks eens ff bellen wat expected leverdatum is. Sjonge jonge jonge. Ik word zo moe van webshops die niet de naam Coolblue dragen... Enige shop waar ik nog NOOIT een probleem heb gehad, de rest blaft altijd heel mooi van tevoren maar gaat grommen als de bestelling eenmaal geplaatst is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

[EDIT]

iMac 5K

Of 2x 8GB erbij prikken, kom je uit op een totaal van 24GB (weet alleen niet hoe OS X tegenwoordig met verschillende geheugen modules omgaat).

Mocht dat je niet helemaal lekker gaan zou ik die 2x 4GB wat erin zit eruit halen, dan blijft de nieuwe 16GB (2 x8GB) over, kun je in de toekomst altijd nog een keer 2x 8GB erbij prikken.

De 2x4GB wat erin zit kun je denk ik ook wel prima verkopen (€50?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Is bekend wanneer de revisie van de Imacs komen? Zit namelijk op een variant met maxwell gpu te wachten.
(en imac omdat een macbook met dedicated gpu (voor bijv Unity3d) 2,5k kost :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
eL_Jay schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:21:
Is bekend wanneer de revisie van de Imacs komen? Zit namelijk op een variant met maxwell gpu te wachten.
(en imac omdat een macbook met dedicated gpu (voor bijv Unity3d) 2,5k kost :S)
De iMac's zijn net vernieuwd. Kans dat er nu een nieuwe update/wijziging gaat plaats vinden binnen 6 maanden lijkt me nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
GeeMoney schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:27:
[...]

De iMac's zijn net vernieuwd. Kans dat er nu een nieuwe update/wijziging gaat plaats vinden binnen 6 maanden lijkt me nihil.
Serieus? De gtx 750m/775m zijn ondertussen toch wel aardig bejaarde keplers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typhone schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:29:
[...]
Ik heb deze kit erin zitten (Retina 5k):
CMSX16GX3M2A1600C10
En die werken perfect! In totaal heb ik er 4x8GB in geprikt.
Dank je.
Alleen op de website van Corsair worden deze aangeraden als specifiek Mac compatible:
http://www.corsair.com/en...y-kit-cmsa16gx3m2a1600c11
Iemand wees in dit verband op de lagere voltage (1.35 ipv 1.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:59:
[...]

Dank je.
Alleen op de website van Corsair worden deze aangeraden als specifiek Mac compatible:
http://www.corsair.com/en...y-kit-cmsa16gx3m2a1600c11
Iemand wees in dit verband op de lagere voltage (1.35 ipv 1.5).
Ik vind dit echter een heel gevaarlijke zinspeling van de fabrikant:
Corsair's Mac memory kits are tested at Apple Developer Compatibility Labs and work with most MacBook® Pro, iMac®, and Mac mini systems shipped in 2011 and newer.
With most...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Typhone schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:46:
[...]

4x8GB bijkopen. Waarom dubbel geld uitgeven? Je komt er later achter dat 32GB toch wel fijn zou zijn geweest en dan is die 2x4GB een nutteloze investering gebleken.
Dilemma duurde bij mij welgeteld 5 minuten plusjes en minnetjes zetten. En toen er 32GB in geknald :)
32 it will be! :) de 8 GB verkoop ik zeer waarschijnlijk. Ik heb al een bieder :)

Nu de magic mouse nog verpatsen!

Bij Mycom ben ik voor 300 euro klaar met 32gb ipv de achterlijke bedragen die Apple ervoor rekent. Ze blijven dat ook gewoon al jaren stug doen. |:(

Ik ga denk ik voor de CMSX16GX3M2A1600C10 serie. Ik lees er geen drama verhalen over

[ Voor 49% gewijzigd door RoyK op 08-01-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Hotel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 09:24
[...]
Waarom niet 2x8 bijkopen zodat je 24 Gb hebt? Geld is niet gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Papa Hotel schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:57:
[...]

Waarom niet 2x8 bijkopen zodat je 24 Gb hebt? Geld is niet gratis...
Ik vind het lief dat je je bekommer om mijn portomonee O+ maar dat is niet nodig. Het is een zakelijke aankoop en moet zeker weer 3 jaar meegaan. Volle bak en vol gas, ruim 10 uur per dag. Ik wil er gewoon 4 reepjes van 8 in zodat hij max uitgebouwd is. De winst die ik zou behalen is 100 euro (150 euro aankopen en voor net iets meer geheugen uit de imac verkopen) 100 euro besparen op een machine van bijna 4000 euro is niet iets waar je wakker over zou moeten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*nevermind* :P

[ Voor 83% gewijzigd door Fietsbel op 08-01-2015 18:43 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
SquareOne schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:46:
[...]

Of 2x 8GB erbij prikken, kom je uit op een totaal van 24GB (weet alleen niet hoe OS X tegenwoordig met verschillende geheugen modules omgaat).

Mocht dat je niet helemaal lekker gaan zou ik die 2x 4GB wat erin zit eruit halen, dan blijft de nieuwe 16GB (2 x8GB) over, kun je in de toekomst altijd nog een keer 2x 8GB erbij prikken.

De 2x4GB wat erin zit kun je denk ik ook wel prima verkopen (€50?) :)
Heb ik gedaan, 2x8 erbij. Werkt prima met 24gb kan ik bevestigen. iMac geeft keurig 4-4-8-8 in dat overzichtje weer. Ik vond 24 meer dan genoeg voor dit moment, zowel qua kosten als wat ik nodig heb. 32 is denk ik een beetje overkill nu voor mij

[edit] zakelijk gezien zou ik ook zo redeneren trouwens, dan maakt die 150 ook weinig meer uit. Maar mijne is puur prive gebruik en ook lang niet zo intensief.

[ Voor 9% gewijzigd door ElayZ op 08-01-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dat kan ik me prima voorstellen ElayZ, je kan de euro maar 1 keer uitgeven!

32GB kit en Apple care straks al in huis. De iMac waarschijnlijk de 15e

[ Voor 33% gewijzigd door RoyK op 09-01-2015 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

RoyK schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:37:
[...]

32 it will be! :) de 8 GB verkoop ik zeer waarschijnlijk. Ik heb al een bieder :)

Nu de magic mouse nog verpatsen!

Bij Mycom ben ik voor 300 euro klaar met 32gb ipv de achterlijke bedragen die Apple ervoor rekent. Ze blijven dat ook gewoon al jaren stug doen. |:(

Ik ga denk ik voor de CMSX16GX3M2A1600C10 serie. Ik lees er geen drama verhalen over
Ja ik had de mijne via facebook al verkocht, ik had die natuurlijk ook hier kunnen verkopen. Ik volg jouw gedachtengang overigens precies.
Alle windows systemen (op een surface pro 3 en een zakelijke Dell Latitude na) het huis uit gedaan en de iMac is van dusdanig aankoopbedrag dat ik het zonde vond om niet voor het maximale te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verklaar me voor gek, maar ik ga vandaag (als ik er weer bij kan Apple heeft nu een storing) mn bestelling cancelen. Mn onderbuik gevoel zegt dit al dagen. Waarom ga ik hem afbestellen:

Ik ben al een maand bezig of ik mijn iMac (late 2011) moet gaan vervangen. Het moet eigenlijk niet, het is gewoon zakelijk interessant. Maar het is wel 4000 euro dat ik uit ga geven. Na veel wikken en wegen heb ik de bestelling dan toch doorgezet. 32gb geheugen besteld en middels applecare al ontvangen. De iMac moet over een paar dagen hier zijn.

Toch zijn er een paar zwakke punten in de iMac die me niet lekker zitten. Zo is de 5K scherm natuurlijk prachtig. Maar zijn er een heleboel bleeding versies. Wellicht omdat het product nog vrij nieuw is in deze lijn. Mijn huidige iMac heeft ook bleeding en dat wil ik in een volgende versie niet meer zien. Er zijn mensen om me heen die nu al 2 en een ander zelfs al 3x hun nieuwe iMac hebben moeten terugsturen.

De videokaart is in dit geval ook een factor die wel een compleet 5k scherm moet aansturen. Toch wel opmerkelijk omdat daar echte hardcore videokaarten van nu zelfs nog moeite mee hebben. En dan moet een mobiele videokaart het wel eventjes gaan doen. Daar zijn ook een heleboel discussies over te vinden.

Waar ik minder goed over na heb gedacht en ik gaande weg afgelopen dagen tegenaan liep is de opslag capaciteit. Ik heb nu 256GB SSD plus een 1TB hardeschijf. Straks zou ik enkel nog een 256GB SSD hebben (pci wat wel bloedsnel is) en dat is het. En moet ik weer naar een 5 tot 900 euro oplossing moeten gaan met externe opslag via thunderbolt 2. Allemaal ontzettend snel natuurlijk, maar het begint wel behoorlijk aan te tikken allemaal.

Onder aan de streep: ga ik nu dan ook gigantisch voorruit met mijn dagelijkse computer/werk beleving? Ik denk dat dit geen 4000/4500 euro waard zal zijn. Yosemite voelt (helaas) een stap terug in vloeiendheid (veel kleine stotter momentjes hier / log ) en dat is ook op de allernieuwste iMacs het geval.

Als je negativiteit zoek op internet zal je het ook vinden. Daar ben ik me bewust van. Maar als ik de algemene reviews bekijk overal op internet vinden ze het allemaal een prachtig ding, maar staat het nog wel in de kinderschoenen. En ik denk dat je aan de 5K scherm ook eenmaal wen en is het gladde er ook af. Zoals ik op mijn iPad ook ervaar. Je merkt het pas als je iets ouders in je handen heb.

Ik boel me behoorlijk WTF even op het moment haha. Want een anti climax. Maar ik voel me ook opgelucht dat ik de knoop heb doorgehakt.

Ik denk dat ik even ga kijken of ik het geheugen wel ga gebruiken. Van 12GB naar 32GB is misschien wel een gezonden performance bumb, en als ik mijn iMac eens lekker op ga ruimen of misschien ook een cleaner tooltje aankoop voor een paar tientjes, wellicht mijn hele systeem weer een push geeft.

[edit] geheugen moet ik ook terugsturen. Zover ik het begrijp is het geheugen voor een iMac 2011 1266Mhz en het nieuwe geheugen wat ik nu hier heb liggen 1600Mhz.

Ik zing het vast nog wel even uit met mn huidige systeem en wacht ik even op de volgende generatie. En soms overweeg ik zelfs om terug naar Windows te gaan. Want ook Windows heeft niet stil gestaan. Vroeger had ik altijd last van virussen etc, maar toen was ik ook wat actiever met het downloaden van games etc. Tegenwoordig koop ik alles. En prijstechnisch / upgraden van hardware heeft het een paar stevige pluspunten.

Kortom, genoeg dilemma's, kopzorgen en wikken en wegen op mijn pad. Nu hopen dat ik alles zonder al te veel problemen kan cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Nu online

Montana

RoyK schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:38:
Verklaar me voor gek, maar ik ga vandaag (als ik er weer bij kan Apple heeft nu een storing) mn bestelling cancelen. Mn onderbuik gevoel zegt dit al dagen. Waarom ga ik hem afbestellen:
Jammer maar je hebt groot gelijk.

Bij twijfel nooit doen, dat is regel nummer 1 en dat geldt eigenlijk voor alles.

Dat ik een tevreden RiMac gebruiker ben dat weet je. Maar alles heeft voor en nadelen en die weet je zelf het beste.

Nu hopen dat alles goed geregeld gaat worden, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:36

Grin

Ride si sapis.

[...]
De videokaart is in dit geval ook een factor die wel een compleet 5k scherm moet aansturen. Toch wel opmerkelijk omdat daar echte hardcore videokaarten van nu zelfs nog moeite mee hebben. En dan moet een mobiele videokaart het wel eventjes gaan doen. Daar zijn ook een heleboel discussies over te vinden.
[...]
Als je negativiteit zoek op internet zal je het ook vinden. Daar ben ik me bewust van. Maar als ik de algemene reviews bekijk overal op internet vinden ze het allemaal een prachtig ding, maar staat het nog wel in de kinderschoenen. En ik denk dat je aan de 5K scherm ook eenmaal wen en is het gladde er ook af. Zoals ik op mijn iPad ook ervaar. Je merkt het pas als je iets ouders in je handen heb.
[...]
QFT.
Daarom heb ik geen moment spijt van mijn top spec non retina iMac. 5k gaan we doen als alle componenten wat meer volwassen zijn. Over 1.5/2 jaren zou ik graag zo'n machine willen hebben.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grin schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:20:
[...]

QFT.
Daarom heb ik geen moment spijt van mijn top spec non retina iMac. 5k gaan we doen als alle componenten wat meer volwassen zijn. Over 1.5/2 jaren zou ik graag zo'n machine willen hebben.
Ik wil niet haten, maar een Hackintosh kan momenteel prima 4k aan. Voor de prijs van een 5K iMac kan je zelfs een pricewatch: Intel Core i7-5960X Boxed in je PC proppen ;)

Over 2 jaar verwacht ik al eerste 8K beeldschermen (vooral voor de proffesionele gebruiker). Er zijn nu al paar 8K camera's in Japan en RED zal ook binnenkort komen met een 8K camera.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:30:
[...]

Ik wil niet haten, maar een Hackintosh kan momenteel prima 4k aan. Voor de prijs van een 5K iMac kan je zelfs een pricewatch: Intel Core i7-5960X Boxed in je PC proppen ;)

Over 2 jaar verwacht ik al eerste 8K beeldschermen (vooral voor de proffesionele gebruiker). Er zijn nu al paar 8K camera's in Japan en RED zal ook binnenkort komen met een 8K camera.
Is dit werkelijk een gemeende reactie op mijn post? :F
We hebben het hier over de iMac, niet over computers die moeiteloos 5k aankunnen. Als we daar advies over willen dan zullen we zeker bij je aankloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium

- Maar zijn er een heleboel bleeding versies. Wellicht omdat het product nog vrij nieuw is in deze lijn. Mijn huidige iMac heeft ook bleeding en dat wil ik in een volgende versie niet meer zien. Er zijn mensen om me heen die nu al 2 en een ander zelfs al 3x hun nieuwe iMac hebben moeten terugsturen.
ze bleeden allemaal een beetje, ik kan het mishebben ? Zeker de verschillende plaatjes in forums kunnen je op een verkeerd been zetten, de ene zit de foto over te belichten de ander onder.
Maar long story short: het houd in dat je nooit een imac zal moeten nemen.
Voor 2D werk is er geen videokaart op de markt die daar moeite mee heeft, 3D is een ander verhaal.
Onder aan de streep: ga ik nu dan ook gigantisch voorruit met mijn dagelijkse computer/werk beleving? Ik denk dat dit geen 4000/4500 euro waard zal zijn.
Dit is het punt; ik heb een 27" iMac (2011) en nu een 5k - nee voor dagelijks gebruik ga je het echt niet zomaar merken - ja het leest fijner, maar ook legio websites waar je echt brakke plaatjes op je scherm geserveerd krijgt (te lage resoluties).

Werk je dagelijks in de opmaak/illustrator/video/foto - ja doen en anders niet.
Als ik die 2011 iMac aanzet denk ik nog steeds: wat een fantastisch beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerarends
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-12-2023
Nadat ik mij al een tijdje aan het orienteren ben op een nieuwe laptop heb ik besloten dat het een 15" Macbook Pro met NVIDIA GeForce GT 750M kaart gaat worden (de duurste ja). Het enige waar ik nog niet helemaal over uit ben is het AppleCare Protection Plan. Dit kost maar liefst €349,- en dat vind ik toch wel heel erg veel geld voor een uitgebreide garantie en telefonische ondersteuning. Mijn vraag is dus ook eigenlijk wat jullie ervaring zijn en hoe jullie hier tegen aan kijken. Is het het geld waard of zeggen jullie, doe maar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als er iets kapot gaat is het toch in het eerste jaar en dan heb je recht op Apple Care. Ik heb het destijds voor een iMac gedaan. Voeding defect na enkele maanden, kosteloos vervangen en vervolgens voor twee jaar voor niks Apple care gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grin schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:20:
[...]

Is dit werkelijk een gemeende reactie op mijn post? :F
We hebben het hier over de iMac, niet over computers die moeiteloos 5k aankunnen. Als we daar advies over willen dan zullen we zeker bij je aankloppen...
Heb letterlijk alle componenten gevonden die in de 2629€ versie zitten:
OS X Yosemite staat niet in Pricewatch maar is zelfde prijs.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 218,95€ 218,95
1ASRock H81M-ITX€ 58,95€ 58,95
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G€ 172,95€ 172,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Fractal Design Node 304 Wit€ 62,95€ 62,95
1Samsung U28D590D Zilver€ 465,50€ 465,50
1Apple Mac OS X Snow Leopard 10.6.3€ 19,99€ 19,99
1Apple Wireless Keyboard (Najaar 2009)€ 62,-€ 62,-
1Apple Magic Mouse€ 60,94€ 60,94
1Kingston HyperX Fury white HX316C10FW/8€ 68,95€ 68,95
1Seasonic S12G 450W€ 64,75€ 64,75
1Crucial MX100 128GB€ 61,01€ 61,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.364,89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Laat ook maar zitten, het kwartje valt toch niet... :O

[ Voor 93% gewijzigd door Grin op 11-01-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grin schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:56:
[...]

Je begrijpt dat je post in een iMac topic? Ik(/we) ben(/zijn) niet geïnteresseerd in PC spullen, anders zouden wij daar wel posten. Dus stop met trollen ajb. Niet leuk voor mij(/ons) en voegt niks toe aan dit topic.
Je begrijpt dat je iMac 100% PC Hardware heeft, kijk hier maar naar: https://www.ifixit.com/Te...5K+Display+Teardown/30260

Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/KtF5YuVRiVqBUgTj.huge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:44

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:04:
[...]

Je begrijpt dat je iMac 100% PC Hardware heeft, kijk hier maar naar: https://www.ifixit.com/Te...5K+Display+Teardown/30260

[afbeelding]
Klopt en daar houd de vergelijking ook wel op.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:10:
[...]

Klopt en daar houd de vergelijking ook wel op.
Alles behalve scherm, maar daarvoor heb je de pricewatch: Apple Thunderbolt Display Aluminium, Wit, Zwart of zelfs beter de pricewatch: LG 34UM95-P Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:04:
[...]

[afbeelding]
De artikelen in de Pricewatch die je opnoemt zien er toch wel echt heel anders uit hoor. Waar laat je al die grote koelers? Verder mis ik bluetooth, wlan en Thunderbolt.

Conclusie: poging mislukt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:13:
[...]

De artikelen in de Pricewatch die je opnoemt zien er toch wel echt heel anders uit hoor. Waar laat je al die grote koelers? Verder mis ik bluetooth, wlan en Thunderbolt.

Conclusie: poging mislukt.
De LG heeft Thunderbolt lol, een vriend van mij heeft zijn MacBook Pro erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:15:
[...]

De LG heeft Thunderbolt lol, een vriend van mij heeft zijn MacBook Pro erop.
Je zeg het al, zijn MacBook Pro. Die heeft inderdaad Thunderbolt. Dat zogenaamd vergelijkbare moederbordje waar je mee komt aanzetten heeft dat niet, de Radeon evenmin.

Kansloze vergelijking.

[edit]
Doe vooral verder geen moeite, je maakt jezelf hiermee alleen maar meer belachelijk.
Dit is het topic over de iMac, dus we kunnen hier beter weer ontopic gaan ...

[ Voor 18% gewijzigd door Canaria op 11-01-2015 22:21 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:19:
[...]

Je zeg het al, zijn MacBook Pro. Die heeft inderdaad Thunderbolt. Dat zogenaamd vergelijkbare moederbordje waar je mee komt aanzetten heeft dat niet, de Radeon evenmin.

Kansloze vergelijking.
Er zijn al een paar moederboorden met Thunderbolt, maar je kan ook gewoon HDMI/Displayport gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Kom op lieve mensen, deze discussie is al zo oud als de weg naar Rome. Gaan we dit nu werkelijk voeren in een iMac topic? Nee toch? We zijn toch wel iets verder dan dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grin schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:24:
Kom op lieve mensen, deze discussie is al zo oud als de weg naar Rome. Gaan we dit nu werkelijk voeren in een iMac topic? Nee toch? We zijn toch wel iets verder dan dat....
Ok dan niet, ik ben een trotste gebruiker van OS X Yosemite (vooral voor Logic Pro en Final Cut Pro X) en het heeft me 0€ gekost met een 8GB usb stickje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:44

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:33:
[...]

Ok dan niet, ik ben een trotste gebruiker van OS X Yosemite (vooral voor Logic Pro en Final Cut Pro X) en het heeft me 0€ gekost met een 8GB usb stickje :)
Gefeliciteerd met je illegale software.

Wij hebben vorige maand het geheugen van onze iMac 21.5" late 2013 vervangen.
1 van de 2 DIMM's was kapot. Maar wat een klus is dat zeg, alles is goed verlopen en de iMac loopt nu prima op 32GB.

Vervelendste deel imho was de PSU eruit halen, zonder enige shielding is het toch wel link. Verder was het lastig, tijd rovend maar prima te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Osxy op 11-01-2015 22:46 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:37:
[...]

Gefeliciteerd met je illegale software.

Wij hebben vorige maand het geheugen van onze iMac 21.5" late 2013 vervangen.
1 van de 2 DIMM's was kapot. Maar wat een klus is dat zeg, alles is goed verlopen en de iMac loopt nu prima op 32GB.
Illegaal? Iedereen die 10.6.8 of hoger kan het gratis downloaden in de App Store.Paar jaar geleden zelfs 16.99€ betaald voor Mountain Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 16:47
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:33:
[...]

Illegale software op je hackintosh zeker en dat moet je posten in het iMac forum?

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:42:
[...]

Illegaal? Iedereen die 10.6.8 of hoger kan het gratis downloaden in de App Store.Paar jaar geleden zelfs 16.99€ betaald voor Mountain Lion.

[video]
Maar je hebt het ook over FCPX en Logic Pro

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icter-tje schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:42:
[...]

Illegale software op je hackintosh zeker en dat moet je posten in het iMac forum?
Apple heeft geen rechten om mensen te verbieden die hun OS te installeren, zoals hier wordt uitgelegd:
http://youtu.be/quky-WIFZG8?t=11m23s

Ze maken zelf gebruik van Intel cpu's dus wat wil je nog meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:45:
[...]

Apple heeft geen rechten om mensen te verbieden die hun OS te installeren, zoals hier wordt uitgelegd:
http://youtu.be/quky-WIFZG8?t=11m23s

Ze maken zelf gebruik van Intel cpu's dus wat wil je nog meer 8)7
Eigenlijk wel want in hun gebruikers overeenkomst staat dat OS X op niks anders dan een Mac gedraaid mag worden. En als je OS X wilt gebruiken moet je met de gebruikers overeenkomst akkoort gaan en ben je nu dus illegaal bezig.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:56
Modbreak:En dan nu weer on-topic over de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ben ik per ongeluk in het Hackintosh topic beland ofzo?

Ja, het is algemeen bekend dat je een PC voor veel minder geld kunt samenstellen met dezelfde specs. Maar er is ook nog zoiets als design en de zekerheid dat je niet hoeft te klooien met allerlei hack-achtige oplossingen, en tot enkele jaren geleden was er ook nog betere bouwkwaliteit en minder bugs (helaas is dat hard achteruit gegaan).

Ik zal je eerlijk bekennen dat het design mij ook niet zo boeit en dat ik ook overstap op zelfbouw de dag dat Apple OSX los gaat verkopen en ondersteunen, maar dat gaan ze echt niet doen omdat ze dan hun eigen businessmodel volledig verkloten.

[ Voor 17% gewijzigd door Pyrone89 op 12-01-2015 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:56
Modbreak:En dan nu weer on-topic over de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hier ook totaal geen interesse in een Hackingtosh. Want hoe leuk het ook is om OSX op een ultime powermonster te zetten, het blijft kutten en klooien. Dat is natuurlijk allemaal leuk als dat je hobby is. Ik heb daar A) geen zin in. B) geen tijd voor. C) Het 'mag niet'

Het liefst blijf ik bij OSX want de hele workflow bevalt me meer dan dat. Maar, ik merk ook dat Windows aan het groeien en veranderen is. En de grafische programma's waar ik mee werk zijn al vele jaren prima / al dan niet beter / op Windows te vinden.

Voor mij is een stukje design wel belangrijk. Ik kijk er de hele dag naar, het staat in mijn kantoortje / studiotje / zolder. Het prachtige scherm, zwevend op een voetje.. het losse toetsenbordje... ja, ik vind het erg mooi. Dat kan je benaderen met niet Apple hardware, maar toch haal je het niet hoor. Het is een stukje smaak en zal voor iedereen anders zijn. Maar het minimalisme die Apple hanteert spreekt mij altijd zeer aan.

Ik moet morgen (straks) rond de koffietijd ala 0900 uur even met Apple bellen om mijn order te cancelen. Ik hoop dat ze de zending nog tegen kunnen houden, en anders komt het ook wel goed.

Kan iemand me nog wijsmaken of 12GB vs 32GB een performance boost kan zijn? Dat vind ik op zich wel een 2 a 300 euro investering waard in mijn huidige iMac als dat de dagelijkse werkdruk een beetje helpt. Ik vind Yosemyte erg log en sloom aanvoelen met diverse stottertjes. Marvericks ging als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Typhone schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:27:
[...]

Ik ben hier nog steeds wel heel erg benieuwd naar trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

RoyK schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:22:
[...]

Ik ben hier nog steeds wel heel erg benieuwd naar trouwens :)
Me too, backorder :(
Maar mocht er een shop zijn waar ik hem kan afhalen dan cancel ik direct.
Winkels waar iets 'op voorraad' is en dan na het bestellen niet meer daar kom ik meestal maar 1x en daarna nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Okey Typhone, fingers crossed dan maar. Vaak gebruiken ze dan de voorraad van hun leverancier. Toch, wel false informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerarends
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-12-2023
Misschien nog iets meer meningen over het AppleCare Protection Plan?
gerarends schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:53:
Nadat ik mij al een tijdje aan het orienteren ben op een nieuwe laptop heb ik besloten dat het een 15" Macbook Pro met NVIDIA GeForce GT 750M kaart gaat worden (de duurste ja). Het enige waar ik nog niet helemaal over uit ben is het AppleCare Protection Plan. Dit kost maar liefst €349,- en dat vind ik toch wel heel erg veel geld voor een uitgebreide garantie en telefonische ondersteuning. Mijn vraag is dus ook eigenlijk wat jullie ervaring zijn en hoe jullie hier tegen aan kijken. Is het het geld waard of zeggen jullie, doe maar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
gerarends schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:13:
Misschien nog iets meer meningen over het AppleCare Protection Plan?

[...]
Het is een hoop geld maar voorkomt wel een hoop gezeur als er iets mocht optreden.
Ik heb pas nog problemen met mijn scherm gehad en heb toen zelf een nieuw scherm moeten betalen (a 650 euro!). Terwijl mensen tegenover mij in de Apple Store met Apple Care (en/of binnen 1 jaar kwamen) werden direct en zonder problemen geholpen.

Ik ben flink uit mijn stekker gegaan zowel daar als telefonisch maar kreeg het niet voor elkaar. Er word helaas gemeten met twee maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

RoyK schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:11:
Okey Typhone, fingers crossed dan maar. Vaak gebruiken ze dan de voorraad van hun leverancier. Toch, wel false informatie.
Lichtjes offtopic:

Dat geneuzel van die voorraad indicatie moet je gewoon transparant maken. Als winkel maak je een keuze wie je clientèle gaat worden. Dé klant bestaat niet, alle klanten hetzelfde behandelen is derhalve erg dom. Laat mij van tevoren weten dat iets niet leverbaar is en er is geen probleem. Geef iets (wat ik vorige week pas 3 dagen later nodig had...) op voorraad weer en 3 dagen later blijkt het in backorder te staan en dan heb je met mij als klant een probleem.

Dat heeft bij mij ook gespeeld bij de Dixons waar mijn iMac vandaan kwam. Willen jullie een aanbetaling? Nee hoeft niet. Zeker weten? Niet nodig... 5 weken later een belletje naar de Dixons. Hoe staat het ermee?
Oh goedemorgen meneer Typhone, ja ik heb bericht gehad van het hoofdkantoor dat er een aanbetaling vereist is anders mogen we niks bestellen. Ik op aanraden van een vriend toch niet gecanceld en het bedrag in 1x betaald. Zelfs dat gaf problemen maar toen had ik 'een stok om ze mee te slaan' als er nu weer vertraging zou komen. Wat denk je? Dag later staat de iMac 5K (custom!) klaar voor mij. Normale bedrijfsprocessen waren totaal niet bekend. In een wereld waar Typhone het voor het zeggen had was de filiaalmanager daar dus op staande voet ontslagen. Het gaat om een apparaat van op 2879 euro, ze wisten 3 dagen (!!!) na mijn bestelling in oktober dat er een aanbetaling vereist was en niemand nam de moeite de deal te closen door mij op de hoogte te stellen.

En inmiddels zit ik alweer ruim een maand elke dag te genieten van al het moois dat de Retina 5K te bieden heeft en heb ik spijt dat ik niet eerder de switch naar Apple heb gemaakt. Al begin ik Windows 8 (gebruik ik zakelijk) ook steeds meer te waarderen qua souplesse en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

haha, ja, de wereld van de (web) winkels is altijd interessant :)

Ik ben sinds 2011 over op OSX. Ik vind vooral de 'workflow' heel erg fijn. Niet steeds de "weet u het zeker" knopjes die je door moet. En de ontelbare opties die je heel diep kan / mag instellen, dat is bij OSX ook ontnomen. Die keuze beperking vind ik erg prettig werken. Ik hoef dat allemaal niet te zien of te weten. Hij moet gewoon aan gaan en zijn ding doen. Het is een gereedschap waar ik voor 97% op kan vertrouwen. Met Windows heb ik toch wel andere tijden gekend. Toegegeven, ik was wat actiever in de downloads. Wat betreft de twee verschillen ben je bij een Windows systeem meer een gebruiker / beheerder, en bij een OSX systeem een gebruiker.

Windows 8.1 ziet er zeker leuk uit. Ik ben er sinds kort een beetje mee aan het spelen. En dat maakt mij toch ook wel weer nieuwsgierig naar een Windows setup waar je qua hardware wel heel erg veel mogelijkheden heb. Je zou je systeem een beetje kunnen bijhouden met een CPU upgrade, of een andere SSD, etc.

En toch, die iMac, met zijn minimalisme.. ik ben er gewoon verliefd op haha

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 13-01-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

kijk, dit is nou waar ik tegenaan loop. Ik ben twee displays aan het opzetten in Photoshop. Waarom in Photoshop? Reden: Ik moet de plaat helemaal verbouwen / manipuleren. De display is 3 meter bij 2,40 en ik heb het gehouden op 150 dpi. 100 dpi was misschien een betere keuze. In Illustrator heb ik een document gemaakt waar de displays naast elkaar staan zodat ik een overzicht heb van al het artwork op een rijtje. Het artwork in Photohsop wordt automatisch ververst in Illustrator. Snappen we het nog? haha

Ik kijk dus de hele tijd tegen strandballetjes aan. Dat is ook niet zo heel vreemd met een document van meer dan 1,5GB groot. Maar mijn 12GB geheugen wordt ook helemaal leeg geslurpt. Is 300 euro investeren in 32 GB geheugen de oplossing of loopt dat ook vol met dit soort monster documenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
RoyK schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:14:
kijk, dit is nou waar ik tegenaan loop. Ik ben twee displays aan het opzetten in Photoshop. Waarom in Photoshop? Reden: Ik moet de plaat helemaal verbouwen / manipuleren. De display is 3 meter bij 2,40 en ik heb het gehouden op 150 dpi. 100 dpi was misschien een betere keuze. In Illustrator heb ik een document gemaakt waar de displays naast elkaar staan zodat ik een overzicht heb van al het artwork op een rijtje. Het artwork in Photohsop wordt automatisch ververst in Illustrator. Snappen we het nog? haha

Ik kijk dus de hele tijd tegen strandballetjes aan. Dat is ook niet zo heel vreemd met een document van meer dan 1,5GB groot. Maar mijn 12GB geheugen wordt ook helemaal leeg geslurpt. Is 300 euro investeren in 32 GB geheugen de oplossing of loopt dat ook vol met dit soort monster documenten?
Weet je zeker dat de instellingen goed staan en Photoshop ook daadwerkelijk meer dan 4GB mag gebruiken? Uit het verleden wat ik dat je dat moest aangeven in de instellingen.

Ook kan het zijn dat je (door 12 GB ipv 16 GB of een andere stap van 8) werkgeheugen hebt dat niet optimaal werkt (ivbm dual channel en de bandbreedte). Maar daar kunnen andere Tweakers veel meer over vertellen.

Tot slot: zijn er geen I/O bottlenecks, dus is alles SSD en met een geschikte verbinding aangesloten? USB, ook versie 3, is af te raden voor dit soort zaken ivbm de wisselvallige doorvoersnelheden, latency en de overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Pyrone89 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:03:
[...]

Weet je zeker dat de instellingen goed staan en Photoshop ook daadwerkelijk meer dan 4GB mag gebruiken? Uit het verleden wat ik dat je dat moest aangeven in de instellingen.

Ook kan het zijn dat je (door 12 GB ipv 16 GB of een andere stap van 8) werkgeheugen hebt dat niet optimaal werkt (ivbm dual channel en de bandbreedte). Maar daar kunnen andere Tweakers veel meer over vertellen.

Tot slot: zijn er geen I/O bottlenecks, dus is alles SSD en met een geschikte verbinding aangesloten? USB, ook versie 3, is af te raden voor dit soort zaken ivbm de wisselvallige doorvoersnelheden, latency en de overhead.
Ik zal daar straks meteen even naar kijken. Ik heb best wel een hoge historie ingesteld staan van 100 stappen want dat kan soms wel eens nodig zijn. Standaard is het ingesteld op 20 stappen.

Het werk staat op mijn 1TB HDD, een gewone normale schijf. Ook het scratchen gebeurd op die schijf omdat ik er genoeg ruimte heb. Ik hoop in de toekomst alles via SSD te kunnen doen, maar dat is nu in ieder geval nog niet het geval. Het geheugen loopt vol met de adobe software als ik aan dit grote project werk. Ik heb het ook als ik screen-capture terwijl ik foto manipuleer op 4K afmeting (photoshop document)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Vergeet ook de cache-levels niet, die hakken er enorm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Gisteravond heeft mij iMac (MY2011, 3,4GHz/i7 - Topmodel met 2TB drive, 2GB video en 16GB RAM) het begeven - net geen 3 jaar oud - Applecare is natuurlijk verlopen (website van Apple bevestigd).

Probleem: het scherm toont groene verticale balken bij het opstarten, eerste diagnose lijkt dat het moederbord is overleden. Alle opstart opties geprobeert maar niets helpt meer, ook de recovery partitie biedt geen uitweg ... iMac is "dood"

Ik zal moeten vervangen of repareren (a 400-800 Euro) ... wat is jullie advies?
Pagina: 1 ... 33 ... 47 Laatste

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9