Dat is verstandig, dan is de keuze denk ik makkelijk te maken
[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 17-11-2014 18:35 ]
39
[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 17-11-2014 18:35 ]
39
Ik heb hier nu een jaar de 3,2 Ghz staan en deze is meer dan prima voor wat jij ermee van plan bent te gaan doen, tenzij je op professioneel niveau video gaat bewerken. Heb nu een aantal GoPro filmpjes verwerkt met Final Cut Pro (1080p60) en dat gaat goed en vloeiend. Ook over foto bewerking in Adobe Lightroom gaat lekker vlot.Pizzaman schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:25:
Mmmm dilemma:
27-inch: 3,2 GHz
Specificaties
3,2-GHz quad-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 3,6 GHz
8 GB geheugen (2x 4 GB)
Harde schijf van 1 TB1
NVIDIA GeForce GT 755M met 1 GB videogeheugen
Of
27-inch: 3,4 GHz
Specificaties
3,4-GHz quad-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 3,8 GHz
8 GB geheugen (2x 4 GB)
Harde schijf van 1 TB1
NVIDIA GeForce GTX 775M met 2 GB videogeheugen
Mac zal gebruikt worden voor de basis dingen (internet etc.) maar ook foto/video bewerken. Is het de extra investering van €180 waard of kan ik dat dan beter investeren in het uitbreiden van het geheugen?
No Shame, only Fame!
[ Voor 10% gewijzigd door Pizzaman op 17-11-2014 18:49 ]
39
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Begint idd bijna een kunst op zich te worden.Exirion schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:24:
Het is gewoon lachwekkend dat Apple bij elke major OSX-versie opnieuw wifi weet te verkloten.
39
Ah thanks ! ga ik is bekijken.Fietsbel schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:43:
Op het van macrumors zitten veel gebruikers die er ervaring mee hebben, wellicht dat je daar ook wat informatie kan vinden: forum http://forums.macrumors.com/forumdisplay.php?f=91
Lachwekkender is de naïviteit van mensen dat wifi werkt. Vroeger was het met die paar clients nog wel te doen maar inmiddels is het onmogelijk geworden om het fatsoenlijk werkend te krijgen met alle clients. Maak je een wijziging dan werkt het ene ineens wel maar gaat de ander weer lopen bokken. Vrijwel iedere client, ongeacht OS, het soort device, enz, is tegenwoordig een ramp. Er hoeft maar iets te gebeuren en het werkt zomaar ineens niet meer. Gebruik gewoon een kabel, dat gaat tenminste wel goed. Bij een desktop is er ook vrijwel geen excuus meer om vooral geen kabel te gebruiken.Exirion schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:24:
Het is gewoon lachwekkend dat Apple bij elke major OSX-versie opnieuw wifi weet te verkloten.
[ Voor 4% gewijzigd door Appie Heijn op 18-11-2014 22:50 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Heb je toevallig papers hierover? Leuk leesvoerppl schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:58:
Wifi is gewoon heel erg lastig, je onderschat het compleet merk ik al. Heel veel mensen hebben last van veel wifi netwerken waardoor er enorm veel storingsfactoren zijn. Bij grotere bedrijfsnetwerken kamp je met een velerlei aan verschillende clients. De ene client moet setting x, y en z hebben, de andere gaat over z'n nek met exact die settings. Stel je de boel weer in zodat die redelijk werkt dan heb je weer problemen met een andere client omdat ie een deel of alles niet leuk vindt. Nog maar te zwijgen over de bandbreedte zelf die al vrij snel halveert; 1 van de leuke dingen van een gedeeld medium zullen we maar zeggen (een andere zijn de usernames en passwords die je via deze weg buit kunt maken)![]()
Het is niet voor niets dat het over wifi klachten regent op iedere techforum die er maar bestaat. De wetenschappelijke onderzoeken die men naar dit soort zaken heeft gedaan laten ook allemaal zien dat wifi gewoon bagger is. Er is zelfs 1 studie die laat zien dat er veel te behalen valt als men het wiskundig anders aanpakt zodat de storingsgevoeligheid minder wordt. Dan is de efficiency ineens 80% ipv het huidige 20%.
Misschien een idee als Apple (al dan niet samen met MS en Google) met een opvolger van wifi komt die dit probleem oplost, want het is idd een gotspe om Wifi betrouwbaar te krijgen met alle zenders tegenwoordig.ppl schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:58:
Wifi is gewoon heel erg lastig, je onderschat het compleet merk ik al. Heel veel mensen hebben last van veel wifi netwerken waardoor er enorm veel storingsfactoren zijn. Bij grotere bedrijfsnetwerken kamp je met een velerlei aan verschillende clients. De ene client moet setting x, y en z hebben, de andere gaat over z'n nek met exact die settings. Stel je de boel weer in zodat die redelijk werkt dan heb je weer problemen met een andere client omdat ie een deel of alles niet leuk vindt. Nog maar te zwijgen over de bandbreedte zelf die al vrij snel halveert; 1 van de leuke dingen van een gedeeld medium zullen we maar zeggen (een andere zijn de usernames en passwords die je via deze weg buit kunt maken)![]()
Het is niet voor niets dat het over wifi klachten regent op iedere techforum die er maar bestaat. De wetenschappelijke onderzoeken die men naar dit soort zaken heeft gedaan laten ook allemaal zien dat wifi gewoon bagger is. Er is zelfs 1 studie die laat zien dat er veel te behalen valt als men het wiskundig anders aanpakt zodat de storingsgevoeligheid minder wordt. Dan is de efficiency ineens 80% ipv het huidige 20%.
Kijk eens bij Philips, zij hebben een perfect functionerend wifi netwerk over alle vestigingen te wereld. Welke apparatuur ze precies gebruiken weet ik zo niet helaas. Misschien dat er echt een klein percentage niet (goed) werkt maar ik ben van mening dat je dat eigenlijk aan de client kant moet zoeken.ppl schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:58:
[ Voor 8% gewijzigd door Appie Heijn op 19-11-2014 12:43 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Die hebben we al: de kabelPyrone89 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:40:
[...]
Misschien een idee als Apple (al dan niet samen met MS en Google) met een opvolger van wifi komt die dit probleem oplost, want het is idd een gotspe om Wifi betrouwbaar te krijgen met alle zenders tegenwoordig.
Die laatste zin is exact het probleem. Wifi netwerken opzetten en perfect laten functioneren is niet zo moeilijk maar zorgen dat clients daar goed mee omgaan is de grote uitdaging. Heb je maar een paar verschillende clients erop dan is het allemaal aanzienlijk eenvoudiger dan wanneer je een velerlei aan soorten hebt. Ook heb je vaak de mazzel dat je net even iets meer grip hebt op de drukte op de 2.4GHz en 5GHz band (groot oppervlak waar alleen het bedrijf zit, geen last van buren e.d.). Totdat er iemand zo gek is om zijn eigen AP op te gaan zetten. Dat laatste is helaas iets wat nu steeds vaker gaat gebeuren vanwege al die WiFi Direct opties in clients. Apple maakt daar sinds iOS8 en OS X Yosemite veel gebruik van. AirDrop is daar een voorbeeld van.Appie Heijn schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:37:
Kijk eens bij Philips, zij hebben een perfect functionerend wifi netwerk over alle vestigingen te wereld. Welke apparatuur ze precies gebruiken weet ik zo niet helaas. Misschien dat er echt een klein percentage niet (goed) werkt maar ik ben van mening dat je dat eigenlijk aan de client kant moet zoeken.
Sommige bedrijven en/of locaties hebben de luxe dat ze daar zowel AP als clients kunnen bepalen/dicteren. Dan kun je een betere garantie leveren wat kwaliteit betreft. Dat geldt echter niet voor de overgrote meerderheid. Ik doel hier dus niet op een hogeschoolomgeving. Kijk maar eens naar al die topics over wifi problemen. Met settings bedoelde ik de instellingen van het wifi netwerk zelf zoals zero handoff (roaming waarbij het AP bepaald ipv de client) maar ook het gebruik van bandbreedte van 80MHz ipv 40MHz en de gebruikte security settings (802.1X met RADIUS, AES, etc.). Allemaal zaken waarvan clients behoorlijk op hun plaat kunnen gaan. Anderzijds doen clients ook weer rare dingen. Zo is iOS8 nu opgezet dat het continu een nieuw MAC-adres uitzendt om tracking tegen te gaan en zijn clients lang niet altijd goed in staat om netjes te roamen (ze blijven dan te lang hangen op een AP).Wellicht bedoel jij meer een hoge school omgeving , daar heb ik geen ervaring mee, veel hogere en diversere bezetting, maar zoiets moet ook goed kunnen, als een bedrijf als Philips het kan. Je hebt het over settings, wat voor settings praat je dan, Fysiek, Datalink, Network, Transport, Sessie?
Verwijderd
pricewatch: Crucial CT2KIT102464BF160Bjust_nl schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:57:
Komende week komt (hopelijk) eindelijk mijn retina iMac binnen,
nu wil ik graag op korte termijn mijn RAM geheugen uitbreiden met 16gb extra.
Nu zie ik, qua specificaties, alleen door de bomen het bos niet helemaal meer...
Kan iemand mij op weg helpen, bv met een link naar een mooi setje RAM voor mijn retina iMac?
voldoet dit bijvoorbeeld?
http://www.bol.com/nl/p/1...for-mac/9200000011843596/
alle tips zijn welkom!
alvast bedankt
Op basis van eerdere ervaringen en voortschrijdend inzichtSquareOne schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:03:
Waarom begint iedereen gelijk met het upgraden naar 16GB Ram zonder uberhaupt gewerkt te hebben met de iMac? Gewoon even afwachten, als je dan merkt dat je geheugen te kort komt, kun je het vervangen.
Ettepet schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:38:
[...]
pricewatch: Crucial CT2KIT102464BF160B
Ik zou niet gauw bij bol.com kopen.
Klopt maar die mensen die al weten dat ze niet voldoende hebben aan 8gb stellen die vraag over het algemeen niet hier. Vaak zie ik bij mij; ik ga een iMac aanschaffen en ben van plan een VM te draaien + wat photoshop taken. Dan wordt er vaak gelijk gezegd dan kun je het beste voor veel Ram gaan, en dat klopt uiteraard ook. Maar op het moment dat je nog geen idee hebt wat je nodig hebt lijkt met verstandig om gewoon met 8GB te beginnen, zeker omdat het eenvoudig in de toekomst te upgraden is. CPU, GPU en SSD is uiteraard een ander verhaal.ppl schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:42:
[...]
Op basis van eerdere ervaringen en voortschrijdend inzichtNiet iedereen koopt een iMac als eerste computer.
Graag gedaan.
Dat was alleen niet de vraag die werd gesteld. De mensen die vaak al wel weten dat ze meer nodig hebben willen desondanks toch nog de vraag stellen of het wel verstandig is. Dat is gewoon omdat ze twijfelen, iets wat je tegenwoordig steeds vaker ziet. Dat geldt net zo hard voor cpu, gpu, ssd en fusion drive. Degenen die al hun besluit hebben genomen zul je in dit soort topics dat soort vragen ook niet stellen.SquareOne schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:10:
[...]
Klopt maar die mensen die al weten dat ze niet voldoende hebben aan 8gb stellen die vraag over het algemeen niet hier. Vaak zie ik bij mij; ik ga een iMac aanschaffen en ben van plan een VM te draaien + wat photoshop taken. Dan wordt er vaak gelijk gezegd dan kun je het beste voor veel Ram gaan, en dat klopt uiteraard ook. Maar op het moment dat je nog geen idee hebt wat je nodig hebt lijkt met verstandig om gewoon met 8GB te beginnen, zeker omdat het eenvoudig in de toekomst te upgraden is. CPU, GPU en SSD is uiteraard een ander verhaal.
FotorNico111 schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:09:
Een kennis van mij (begin 60) is overgestapt op een mooie 27" imac. Nu had ze altijd een oud programma'tje op de windows bak om foto's te bewerken en kaarten te maken die ze zelf kon printen(naam vergeten). Nu ben ik zelf niet echt thuis in zulke fotoprogramma's.
Bij iPhoto kan je kaarten volgens mij niet zelf afdrukken en photoshop heeft een veel te hoge leercurve.
Heeft iemand een mooi idee?
[ Voor 11% gewijzigd door Pyrone89 op 24-11-2014 22:23 ]
Wel apart dat je dan naar Mavericks switchedlindseysew schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:35:
Ben van het weekend even voor de gein geswitched naar Mavericks...
Maar ik merk wel verschil, voor mijn gevoel is Yosemite mooier, sneller en soepeler!
Geen Mavericks meer voor mij
Ik zou 2x4 aanraden. Is iets snellerdoggy1 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 00:00:
Ik heb de iMac medio 2011 met 4GB(2x 2 GB), er kunnen nog 2 geheugenmodules bij. Als ik nu naar 8GB wil, kan ik dan gewoon een van 4GB er bij steken, of moet ik naar 2x4 of 1x8?
Twee opties om het oude programma te blijven gebruiken:Nico111 schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:09:
Een kennis van mij (begin 60) is overgestapt op een mooie 27" imac. Nu had ze altijd een oud programma'tje op de windows bak om foto's te bewerken en kaarten te maken die ze zelf kon printen(naam vergeten). Nu ben ik zelf niet echt thuis in zulke fotoprogramma's.
Bij iPhoto kan je kaarten volgens mij niet zelf afdrukken en photoshop heeft een veel te hoge leercurve.
Heeft iemand een mooi idee?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
[ Voor 19% gewijzigd door Cubix op 28-11-2014 21:26 ]
Balen, maar gewoon terug sturen. Niet twijfelen.Cubix schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:25:
Kak! Heb ook met mijn vervangende iMac 5k pech. De vandaag ontvangen iMac heeft linksonder op het scherm last van "Yellow-tint". Het viel me gelijk op bij een egaal wit scherm. Ook met de bekende test (http://imac.squeaked.com/test.php) is het kleurverloop naar warm grijs duidelijk zichtbaar.
Ik heb ook de 'oude' iMac 5k met het gekke krasje nog (moet nog worden opgehaald). Deze heb ik er naast gezet om te vergelijken. Deze had een veel egaler scherm in vergelijking en bijna geen last van verkleuring naar de randen. Ben bang dat ik weer met Apple moet gaan bellen...
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Beetje laat maar dit ziet er uit als een goede tip. Bedankt.Pyrone89 schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:22:
[...]
Fotor
Is beschikbaar op OSX, Windows, Android, iOS en Windows Phone.
Staat zelfs hoger dan Pixelmator in de Mac App Store (nummer 3 overall)
Graag gedaan.Nico111 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 22:17:
[...]
Beetje laat maar dit ziet er uit als een goede tip. Bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door Pyrone89 op 29-11-2014 01:17 ]
Hm, ik heb een totaal andere mening.lindseysew schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:35:
Ben van het weekend even voor de gein geswitched naar Mavericks...
Maar ik merk wel verschil, voor mijn gevoel is Yosemite mooier, sneller en soepeler!
Geen Mavericks meer voor mij
Best for retina, is prima zo.RnB schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:34:
[...]
Hm, ik heb een totaal andere mening.![]()
Bij mij draait Mavericks veel beter dan Yosemite; animaties zijn smoother en bepaalde applicaties draaien stabieler.
Jij hebt ook een basis MacBook Pro retina 15'' (mid 2014)? Draai je op een geschaalde resolutie of de best for retina?
[ Voor 17% gewijzigd door lindseysew op 01-12-2014 10:50 ]
[ Voor 24% gewijzigd door virtualJac op 02-12-2014 13:30 ]
there's no tweak without the tweaker
Waarom niet? (even afgezien vd prijs, of is dat dé reden?)Ettepet schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:38:
[...]
pricewatch: Crucial CT2KIT102464BF160B
Ik zou niet gauw bij bol.com kopen.
Heb dit ook, nogmaals op enter rammen laad de pagina alsnog. Heb dit al sinds Mountain Lion en ook na een clean install van YosemitevirtualJac schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:07:
Ik heb de laatste tijd dat mijn wifi af en toe hangt. Safari laad dan ineens geen website meer en blijft op ca. 30% van de laadbalk hangen. Als ik wifi uit en aanzet is het (eventjes) weg.
Iemand die dit probleem herkent? Of zou het aan mijn modem kunnen liggen? Heb er nl alleen op de iMac last van.
edit Vorige pagina's even teruggelezen. Schijnen meer problemen met WiFi te zijnWeet alleen niet of dit probleem 1 op 1 overeen komt met 'het bekende' probleem, dus laat hem even staan.
Mijn vraag is dan: waarom uberhaupt iets kopen bij hen, tenzij het nergens anders voorhanden is. Alleen vanwege naamsbekendheid? Hun (gemiddeld) hoge prijzen vanaf dag één dat ze bestaan? Hun langdurig slechte rating bij tweakers of kieskeurig.nl? [vooral als er iets misgaat (service, hardnekkig verkeerd product leveren, enz.)]ElayZ schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:55:
[...]
Waarom niet? (even afgezien vd prijs, of is dat dé reden?)
[ Voor 39% gewijzigd door ppl op 03-12-2014 23:13 ]
[ Voor 34% gewijzigd door ElayZ op 07-12-2014 22:27 ]
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Apart, in mijn MacBook Pro 2014 128GB haal ik deze leeswaarden, maar slechts 300 MB/s schrijvenElayZ schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:55:
Thnx, dat werkt idd. Was ik inderdaad zelf ook achter inmiddels (nooit echt op die time machine schijf gekeken eigenlijk).
Ik heb inmiddels clean install gedaan en heb gewoon de map programma's terug gekopieerd en mn mappen met muziek etc. Sommige programma's moet ik eerst weer inloggen enz maar dat geeft niet.
Overigens doet dat Handoff het nog steeds niet... maargoed, kvind t inmiddels best, dan maar niet.
[edit] Bluetooth aan en uit gezet (paar keer) en Handoff doet t nu ook.
Die SSD is wel echt nice btw...![]()
In vergelijking; vriend van mij heeft een dikke game PC met meerdere EVO SSD's in RAID en die haalt rond de 1000 mb/sec. Dus 700 read & write voor 1 enkele SSD (PCI natuurlijk) is echt dikke prima!
[afbeelding]
Gebruik je FileVault?Pyrone89 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:50:
[...]
Apart, in mijn MacBook Pro 2014 128GB haal ik deze leeswaarden, maar slechts 300 MB/s schrijven
Geen FileVault, schijf is bijna leeg.GeeMoney schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:24:
[...]
Gebruik je FileVault?
Of staat je schijf misschien zo goed als vol?
Ik teken nergens meer voor
Dat is iets van een SanDisk of Toshiba met Sandforce controller. Die hebben een heel wat hogere leessnelheid, vaak 2x zo hoog als de schrijfsnelheid. De Samsung ssd's hebben een normale controller waarbij lees- en schrijfsnelheid hetzelfde zijn (andere factoren zorgen dan voor het verschil).Pyrone89 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:50:
[...]
Apart, in mijn MacBook Pro 2014 128GB haal ik deze leeswaarden, maar slechts 300 MB/s schrijven
[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 13-12-2014 14:46 ]
Durf niet exact te zeggen, maar technisch is je iMac slechts 1 model oud. De laatste 'gewone' (dus niet de crippled studentenversie of de iMac Retina) is namelijk 2013, niet 2014 (ze slaan dit jaar helaas over, dus nu een iMac anders dan de Retina kopen alleen doen als je niet anders kan). Ik zou dan ook niet te laag gaan zitten.Workaholic schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:34:
Vraagje aan de kenners hier:
Ik wil graag de nieuwe iMac gaan aanschaffen met Retina scherm. Wat zou mijn 27" iMac nog waard zijn?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
27" eind 2012 met garantie tot begin 2016. Fusion Drive (SSD/1TB SATA). Inclusief wireless keyboard en 16tb geheugen.
Dacht zelf aan een euro of 1350-1400 euro met de upgrades die deze mac heeft en het feit dat er nog ruim een jaar garantie op zit + doos / factuur etc? Een nieuw model welke vergelijkbaar is, kost inclusief dezelfde upgrades minimaal 2k.
[ Voor 5% gewijzigd door Pyrone89 op 14-12-2014 19:38 ]
[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 21-12-2014 09:12 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ga ik even doen, bedanktRivanov schreef op zondag 21 december 2014 @ 09:40:
DNS issue? Keer je DNS flushen.
In Terminal:
OSX 10.10
sudo discoveryutil udnsflushcaches
OSX 10.9
dscacheutil -flushcache; sudo killall -HUP mDNSResponder
OSX 10.7 & 10.8
sudo killall -HUP mDNSResponder
OSX 10.5 & 10.6
sudo dscacheutil -flushcache
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Helaas gaat het officiële support artikel van Apple niet verder dan Mountain Lion (10.8). Dit werkt echter niet voor Yosemite en helaas het bovengenoemde ook niet. Kennelijk is het tegenwoordig 2 commando's:
De videokaart in de nieuwe 5k iMac heeft natuurlijk wel heel wat meer pixels aan te sturen dan zijn voorganger. Ik zou met zwaar grafisch werk sowieso voor de beste videokaart gaan.RoyK schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:14:
Ik kruip langzaam naar een nieuwe iMac toe. Mijn huidige iMac is een late 2011 model en doet het nog prima. Toch is het fijn om eens te kijken naar performance winst aangezien ik regelmatig toch wel tot de max van mijn machine gaat. Zeker als ik in illustrator echt met complex materiaal bezig ben ontstaat er best wel een boel lag. Met de momenten tot ontspanning speel ik graag een potje BF4 via bootcamp. Dit gaat op zich ook prima mits ik de settings naar beneden schroef.
Is er iemand toevallig hier in het bezit van een nieuwe iMac 5K en speelt ook een potje BF4? Ik hoor graag je bevindingen.
setup schets waar ik mee zit te spelen:
iMac 2014 met een i7, maxed videokaart en 32GB, 3tb Fusiondrive
of
iMac 2014 met een i7, 32GB videokaart en 1TB fusiondrive
Ik weet dat je nu ook een super dikke iMac hebt maar heb je daar nu al een fusion drive in? In dat geval weet je of dag voldoende is qua snelheid.RoyK schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:32:
extra geheugen koop ik niet via Apple. Ik heb een NAS maar het opnenen en opslaan van documenten van 500 tot 1GB gaat niet lekker vlot. Dus een rappe hardeschijf is wel een must!
[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 29-12-2014 19:54 ]
Ik zou toch even doorsparen dan en toch de 512GB SSD nemen icm de max videokaart.RoyK schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:48:
Oke, dat is interessant. Thanks! Ik heb nu geen Fusiondrive. Ik heb een iMac uit 2011 met een 256 SSD. Alleen deze heb ik voor een deel moeten delen met een Windows partitie. Alle gewone zaken sla ik op mijn 2TB hardeschijf. Bij de iMacs van nu kan ik alleen kiezen uit een SSD of een Fusiondrive. Een 512 SSD is een optie, alleen moet ik dan veel meer doen met de NAS. Dat is op zich geen probleem. Het is een andere mindset denk ik en af en toe een kleine pauze (het opstarten van de NAS schijven) voor lief nemen.
Ik meen me plots iets te herinneren dat Fusiondrive onder Windows sowieso niet lekker ging?
[EDIT] 512 GB SSD kost best een smak geld helaas.
[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 30-12-2014 10:17 ]
Even snel een schetsje gemaakt in de Appel storeGeeMoney schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:17:
[...]
Ik zou toch even doorsparen dan en toch de 512GB SSD nemen icm de max videokaart.
Met zo'n beest van een machine zou ik zelf spijt krijgen van de Fusion Drive.
Dan maar een maandje extra wachten en die 200 euro er tegenaan smijten
Adobe programma's doen niet zoveel met een snelle videokaart.SquareOne schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:59:
[...]
Ik zou met zwaar grafisch werk sowieso voor de beste videokaart gaan.
Klopt, maar ze zijn wel steeds meer op de GPU aan het leunen. Ik zie liever dat ze de Adobe programma's eens lekker mutli cores maken. Ik ben geen deskundige, maar begrijp dat Adobe daar nog niet in geslaagd is.Tom schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:03:
[...]
Adobe programma's doen niet zoveel met een snelle videokaart.
Inderdaad, ik zou de kaart nemen in jouw geval vanwege je BF4 eisen, niet zozeer het grafische werk.RoyK schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:05:
[...]
Klopt, maar ze zijn wel steeds meer op de GPU aan het leunen. Ik zie liever dat ze de Adobe programma's eens lekker mutli cores maken. Ik ben geen deskundige, maar begrijp dat Adobe daar nog niet in geslaagd is.
Een rappe videokaart is gewoon fijn voor algemene performance en als ik in mijn vrije uurtjes BF4 op Ultra kan spelen ben ik zo blij als een kind
Inderdaad, prima te doen verwacht ik op 1920x1080.RoyK schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:22:
nee dat doe je niet op 5K. Gewoon lekker op 1920x1080 denk ik en dan Ultra. Ik speel nu ook op die resolutie maar dan op low
Ik vraag me alleen af of ik mijn 2711 Dell er wel naast kan zetten.
300 euro.GeeMoney schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:25:
[...]
Inderdaad, prima te doen verwacht ik op 1920x1080.
PS. wat kost de 512GB SSD extra ten opzichte van de 1TB Fusion?
Je hebt toch al over ruim 3k, ik zou dan echt die SSD nemen.
[ Voor 23% gewijzigd door RoyK op 30-12-2014 15:48 ]
Verwijderd
Al eens een Hackintosh overwogen?RoyK schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:01:
[...]
Wellicht even wachten tot er een betere videokaart naar voren komt die het enorme 5K aan pixels goed kan handelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 00:00 ]
Jazeker, maar daar kleven ook genoeg nadelen aan. Ik wil hier gewoon een werkpaard neerzetten. Knopje aan, opstarten, werken, knopje uit, klaar. Morgen weer, 10 tot 16 uur per dag. 5 a 6 dagen per week. Geen gedoe, geen gezeur, geen problemen. Dat heeft mijn iMac sinds de aanschaf gedaan. Ik draai zelfs nog op de eerste instal (uiteraard wel met updates)Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:58:
[...]
Al eens een Hackintosh overwogen?
Kan je combineren met dit pricewatch: LG 31MU97 Zwart
Met die 3429€ lukt BF4 4K +60 FPS
Het is inderdaad het beste om altijd de 2e generatie van een Apple product af te wachten. Elke 1e generatie (iPad, iPhone, MacBook Pro retina) had wel merkbare tekortkomingen (problemen GPU eerste MacBook Pro retina) of de ondersteuning verliep heel snel (zie bijv. iPad 1 vs iPad 2). Als je kan wachten zou ik dat dan aanraden.RoyK schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:01:
[...]
300 euro.
Schetsje:
4,0-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 4,4 GHz
8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM – 2x 4 GB
512 GB flashopslag
AMD Radeon R9 M295X, 4 GB GDDR5
3429,-
extra geheugenkit 2x4GB - 102 euro
Misschien nog Windows 7 vervangen naar Windows 8.1 ? Of even wachten wat Windows gaat doen? Ze overwegen toch Windows 7 en 8.1 gebruikers gratis over te laten gaan naar Windows 10 ?
EDIT:
Aangezien er toch wel een boel draadjes te vinden zijn op internet over de videokaart die ruim in de 100 graden zit en een aardige terugval in framerates ziet, ben ik toch een beetje terughoudend. Het is toch een aankoop die niet mis is.
Wellicht even wachten tot er een betere videokaart naar voren komt die het enorme 5K aan pixels goed kan handelen.
[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 31-12-2014 16:35 ]
Verwijderd
Mijn EiMac koste 16.99€ en een lege usb-stickElayZ schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:12:
Ik heb inderdaad de i5 en de M295X gekozen en ik heb echt nergens last van.
Ook niet met videobewerking of converteren etc. De fan slaat dan wel aan maar verder merk ik geen enkel verschil met wanneer ik alleen aan t internetten ben ofzo.
Maargoed ik probeer er ook geen windows/game pc van te maken...![]()
![]()
Ik denk persoonlijk dat als je echt lekker wilt kunnen gamen dat je die 3K+ beter aan een dikke gewone PC met alles er op en eraan kunt uitgeven, evt met een los 4K scherm. Want wachten op een volgende 5K imac duurt nog wel een tijd en vlgns mij zal een imac sowieso nooit echt 100% geschikt zijn om volle bak op te kunnen gamen. Zijn twee aparte werelden in mijn optiek...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq