DANG Hartverzakking!!!!!
Zit ik lekker een beetje te gamen valt mijn oog op een rood puntje... METEEN was mijn hele maag krom en brak het zweet uit..
Het zal toch niet.... Het zal toch niet.... en .... ja hoor een stuck pixel.
Er blijft dus 1 pixel op rood hangen... Midden in het scherm.. Recht voor je neus.
Na een dag mijzelf wijs te maken dat het er niet is, en dat als ik thuis kom en naar mijn scherm kijk dat ie helemaal niet vast zou zitten... nou mooi niet. Hij hangt al 2 dagen.
---> Apple Bellen! <---
Probleem uitgelegd, iMac minder dan een jaar oud. En ik kreeg per mail een stappenplan. Reset van Pram en NVram..
Hellaas, de pixel bleef eigenwijs... Dus ...
Apple bellen! <--- (hopende dat het duidelijk is dat je gewoon altijd
eerst Apple moet bellen!)
"MMmm" zei de jongen, "dat is niet zo mooi. Heb je een aankoopbewijs? "
Uiteraard had die en hij bleek minder dan een jaar oud.
"U kunt naar een servicepunt en dan word uw iMac kostenloos gerepareerd..."
Het bloed ging bij mij sneller stromen en de adrenaline schoot naar ongekende hoogtes. Alle varianten van excuses waarom ze het niet zouden kunnen maken zoals het aantal dode pixels, en de locatie... had ik al bedacht. Maar nee, hij zij dat het
kosteloos gerepareerd word.
Ik twijfel als een gek of ik moet vragen of 1 stuck pixel echt onder de garantie valt, maar ik was schijt dat ik hem een ingeving gaf waardoor hij terug zou komen op zijn woorden... Uiteindelijk, toch maar even vragen. De jongen zij dat Apple sinds enige tijd GEEN verdere eisen stelt, en het scherm direct vervangt bij 1 pixel probleem, tenzij je zelf schade hebt aangebracht.
WOW... Ik ben gelukkig, dat wil je echt niet weten!!!