[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 19:47
henkna schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:55:
Graag zet ik mijn imac ieder jaar terug naar een verse os door alles te herstellen naar de fabrieksinstellingen.
Wie kan mij vertellen hoe dit moet?
CMD + R ingedrukt houden bij opstarten, internet recovery uitvoeren of (mocht je die hebben) DVD herstel uitvoeren.

Zie hier: http://support.apple.com/kb/HT4718

• CarbonFibeR
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 18:23
Morgen mijn nieuwe iMac 27'' ophalen.
Moet deze per se staand vervoerd worden of mag je deze ook plat neerleggen?

Ook zal ik later waarschijnlijk wel een SSD willen toevoegen en de HDD als secundaire schijf gebruiken. Heeft de 27" iMac een tweede lege HDD bay?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jahoor kan prima plat vervoerd worden

39

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Vriend van me overweegt een Mac Pro.

Kan iemand mij, als je dit ziet, vertellen waarom?

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/290371_4392278717776_1843118370_o.jpg

Granted de pc setup mist een muis en toetsenbord, maar dan nog ;-)

http://specs.tweak.to/16495

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l8uTVYJSpquRSyNKuPBnm90i/full.jpg

39

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-09 09:37
Heephstan schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:56:

[afbeelding]

Over een Mac Pro vragen in het iMac topic? Maar oké; een Mac Pro is op dit moment een slechte keuze. Hij is outdated en te duur voor wat hij biedt aan prestaties. Als je een snelle Mac wil, moet je de duurste iMac nemen, die is sneller dan de Mac Pro.

Plus; dat ge-emmer over de prijs van een Mac... het is een mac, daar betaal je voor. Iets met combinatie van hardware + software enzo, oja; ook het design speelt mee ;). En oja; je bent windows 7 wel vergeten toe te voegen à 200 euro. Ook heb je voor standaard geheugen gekozen in plaats van ECC geheugen. Scheelt ook behoorlijk in de prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Bloemstukje op 30-09-2012 00:01 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020

[afbeelding]

Ik hoop voor je hart dat je niet de kostprijs van de iPhone gaat vergelijken met de verkoopprijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

[afbeelding]

Wat is precies het doel van je post? Allereerst heeft een post over een Mac Pro vrij weinig in een iMac topic te zoeken. Daarnaast heb ik een lichtelijk troll-gevoel bij je post.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gewoon een verkapte troll post inderdaad. ;)

Neemt niet weg dat een Mac Pro vandaag de dag behoorlijk aan de prijs is. Het wordt rap tijd voor een nieuwe, maar goed daar is het iMac topic niet de plaats voor om dat te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Over een nieuwe gesproken, de iMac is inmiddels dik 510 dagen oud, en toch heeft men het lef gehad om daar nog steeds dezelfde prijs te rekenen en zelfs te verhogen door de nieuwe BTW wet. Staat echt haaks op de normen en waarden in de elektronica retail.

[ Voor 27% gewijzigd door Pyrone89 op 01-10-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Pyrone89 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:36:
Over een nieuwe gesproken, de iMac is inmiddels dik 510 dagen oud, en toch heeft men het lef gehad om daar nog steeds dezelfde prijs te rekenen en zelfs te verhogen door de nieuwe BTW wet. Staat echt haaks op de normen en waarden in de elektronica retail.
En toch is het iets dat Apple al jaren en jaren doet. Het zorgt er (een enkele uitzondering daargelaten) voor dat early adopters niet 'gestraft' worden. Ook wordt het voor resellers aantrekkelijker om voorraad te hebben, aangezien de prijzen niet ineens 20% zakken.

Tot slot houdt het de resale waarde hoog, maar daar zal Apple redelijk om malen ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Whieee schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

En toch is het iets dat Apple al jaren en jaren doet. Het zorgt er (een enkele uitzondering daargelaten) voor dat early adopters niet 'gestraft' worden. Ook wordt het voor resellers aantrekkelijker om voorraad te hebben, aangezien de prijzen niet ineens 20% zakken.

Tot slot houdt het de resale waarde hoog, maar daar zal Apple redelijk om malen ;)
Begrijp me niet verkeerd, het is prachtig spul. Maar ik vind het onacceptabel om voor verouderde producten de prijzen te verhogen.

Ik probeer mensen te overtuigen om voor een Mac te kiezen, en dit soort grappen maken dat heel moeilijk.
Maar goed, hier op het forum kunnen wij er ook niks aan doen, dus we zullen het er maar mee moeten doen.

Wel vraag ik me af wanneer nou eindelijk eens een nieuwe iMac komt. Voor de vergelijking: de iMac is bijna net zo oud als de iPad 2.

[ Voor 3% gewijzigd door Pyrone89 op 01-10-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:25
Pyrone89 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:01:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, het is prachtig spul. Maar ik vind het onacceptabel om voor verouderde producten de prijzen te verhogen.

Ik probeer mensen te overtuigen om voor een Mac te kiezen, en dit soort grappen maken dat heel moeilijk.
Maar goed, hier op het forum kunnen wij er ook niks aan doen, dus we zullen het er maar mee moeten doen.

Wel vraag ik me af wanneer nou eindelijk eens een nieuwe iMac komt. Voor de vergelijking: de iMac is bijna net zo oud als de iPad 2.
Overtuigen is niet zo lastig als je duidelijk maakt een dat product van Apple even hard afschrijft als een product uit dezelfde categorie.

Vergelijk een macbook van Eur 1200 met een laptop 13inch van Eur 900. Beide schrijven ze rond de 250-300 euro per jaar af. (Eerste jaar natuurlijk iets harder, dan in absolute waarde steeds minder). Voor laptops met een aanschafwaarde van < 600 geldt dit natuurlijk niet, maar dat is ook appels met peren vergelijken. Immers voor dat geldt moet je ergens op inleveren (specs, scherm, afmetingen, etc)

Voor de macbook air en imac geldt dit mijn inziens ook.

Het meest ben ik benieuwd naar de 27 inch imac. Gezien de hoge prijs van het apple scherm en de mogelijkheid een imac ook als extern scherm te gebruiken. Imac 27" 2010 (standaarduitvoering) is vandaag de dag nog zeker 1000 euro waard, maar over een jaar (dan 3 jaar oud) nog zeker 800 en de vraag is hoeveel deze erna nog gaat zakken.

iPhone heeft ook een relatieve hoge tweedehandswaarde. Eerstejaar schrijf je zo'n 180 - 200 euro af. Denk dat eveneens geldt voor een SIII of HTC One X (de huidige topmodellen)

de ipad vind ik wel dat deze snel z'n waarde verliest. toen de MM rdam centrum was verbouwd ging de ipad2 voor 300 euro de deur uit. is weliswaar maar een tijdelijke aanbieding, maar voor een apparaat wat dan iets meer dan 1 jaar oud is, is de afschrijving dan fors te noemen.

Kortom, voor de meeste producten is de drempel om een en ander te schaffen behoorlijk hoog, maar niet overdreven duur vergeleken met vergelijkbare hardware.

Ik blijf nog wel een tijdje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:27

World Citizen

FreeReef.nl

DANG Hartverzakking!!!!!

Zit ik lekker een beetje te gamen valt mijn oog op een rood puntje... METEEN was mijn hele maag krom en brak het zweet uit..
Het zal toch niet.... Het zal toch niet.... en .... ja hoor een stuck pixel. ;w

Er blijft dus 1 pixel op rood hangen... Midden in het scherm.. Recht voor je neus.

Na een dag mijzelf wijs te maken dat het er niet is, en dat als ik thuis kom en naar mijn scherm kijk dat ie helemaal niet vast zou zitten... nou mooi niet. Hij hangt al 2 dagen.

---> Apple Bellen! <---
Probleem uitgelegd, iMac minder dan een jaar oud. En ik kreeg per mail een stappenplan. Reset van Pram en NVram..

Hellaas, de pixel bleef eigenwijs... Dus ...

Apple bellen! <--- (hopende dat het duidelijk is dat je gewoon altijd eerst Apple moet bellen!)

"MMmm" zei de jongen, "dat is niet zo mooi. Heb je een aankoopbewijs? "
Uiteraard had die en hij bleek minder dan een jaar oud.

"U kunt naar een servicepunt en dan word uw iMac kostenloos gerepareerd..."
Het bloed ging bij mij sneller stromen en de adrenaline schoot naar ongekende hoogtes. Alle varianten van excuses waarom ze het niet zouden kunnen maken zoals het aantal dode pixels, en de locatie... had ik al bedacht. Maar nee, hij zij dat het kosteloos gerepareerd word.

Ik twijfel als een gek of ik moet vragen of 1 stuck pixel echt onder de garantie valt, maar ik was schijt dat ik hem een ingeving gaf waardoor hij terug zou komen op zijn woorden... Uiteindelijk, toch maar even vragen. De jongen zij dat Apple sinds enige tijd GEEN verdere eisen stelt, en het scherm direct vervangt bij 1 pixel probleem, tenzij je zelf schade hebt aangebracht.

WOW... Ik ben gelukkig, dat wil je echt niet weten!!!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:11
Lijkt me toch een normale gang van zaken? Je koopt een product. Product vertoont kuren binnen een jaar, je gaat terug naar je winkel en laat hem repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 23:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb 1 groene stuck pixel op mijn 27inch mid 2010. Heb geen moeite er in gestoken, ook al zie ik hem regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Inderdaad, is tegenwoordig gewoon niet meer dan normaal om het te vervangen. Vroeger waren pixelproblemen soms niet te voorkomen omdat de productietechnieken niet voldoende uitontwikkeld waren. Tegenwoordig mag je gewoon echter ervan uitgaan dat je scherm pixelperfect is.

De enige reden dat er nog winkeliers en fabrikanten zijn die je proberen af te schepen is omdat ze te lui zijn om goede klantenservice te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
[b][message=39047725,noline]De enige reden dat er nog winkeliers en fabrikanten zijn die je proberen af te schepen is omdat ze te lui zijn om goede klantenservice te bieden.
Of de marge zo laag van veel winkels dat er weinig ruimte is voor service. Gelukkig is Apple sinds een paar jaar makkelijk met het vervangen van de schermen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:14
Pyrone89 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:22:
Inderdaad, is tegenwoordig gewoon niet meer dan normaal om het te vervangen. Vroeger waren pixelproblemen soms niet te voorkomen omdat de productietechnieken niet voldoende uitontwikkeld waren. Tegenwoordig mag je gewoon echter ervan uitgaan dat je scherm pixelperfect is.

De enige reden dat er nog winkeliers en fabrikanten zijn die je proberen af te schepen is omdat ze te lui zijn om goede klantenservice te bieden.
Helaas hebben fabrikanten zoals Samsung nog steeds iso normen waarbij 3/5 stuckpixels nog steeds mag...

Gelukkig doet apple daar neit aan mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 10:27

World Citizen

FreeReef.nl

Mektheb schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:46:
[...]

Helaas hebben fabrikanten zoals Samsung nog steeds iso normen waarbij 3/5 stuckpixels nog steeds mag...

Precies... Het was een vriendelijke jongen en die legde uit dat enkele jaren geleden er nog een 9pixel minimum werd gehanteerd. Dit was vervallen.. dus geen enkel probleem.

Nu werk ik in de IT en er gaat heel wat hardware aan mij voorbij.. "normale gang van zaken"? helaas niet. Geloof me, ik was niet voor niets verbaasd dat het zo-maar vervangen word.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Zware Unit schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:42:
[...]

Of de marge zo laag van veel winkels dat er weinig ruimte is voor service. Gelukkig is Apple sinds een paar jaar makkelijk met het vervangen van de schermen.
Zou dan nog enige troost bieden mbt de hoge winstmarges die we betalen.

Overigens is pasgeleden ook mijn LCD scherm vervangen in de iMac. Ook zonder gedoe (deed het via een servicepunt), maar dat was denk ik omdat ik zowel AppleCare heb als binnen de 1 jaar viel.

[ Voor 14% gewijzigd door Pyrone89 op 04-10-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Als je zonder AppleCare na iets meer dan een jaar een stuck pixel krijgt mag je er toch ook wel vanuit gaan dat het vervangen word? Oké, je hebt geen garantie meer enzo, maar je mag verwachten dat een scherm het wel een paar jaar perfect blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Een praktische vraag: een collega zoekt een iMac 27 inch, mid 2010 of later. Nieuw gaat niet passen in haar budget. Wat is een reëel bod voor een i5 27 inch tegenwoordig? Ik vind 1000 euro nog vrij riant voor een twee jaar oud systeem persoonlijk maar ik ben ook een onwijze krent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 15:09
sebastius schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:24:
Ik heb 1 groene stuck pixel op mijn 27inch mid 2010. Heb geen moeite er in gestoken, ook al zie ik hem regelmatig.
Same here, kan hem alleen niet meer vinden :P. Heb wel lastig van de gele waas en backlight bleeding, eigenlijk nooit wat mee gedaan. Heb Apple Care, nog ongeveer 9 maanden garantie, denk je dat ik kans maak om hier nog wat aan te laten doen (gratis uiteraard)? Hebben mensen hier trouwens ook last van een luide hardeschijf? Voornamelijk bij het booten en starten van zware applicaties? Soms tussendoor trouwens ook wat geratel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
Tuurlijk! Zo'n duur apparaat moet normaal werken. Teruggaan en je (applecare) garantie claimen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
sebastius schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:42:
Een praktische vraag: een collega zoekt een iMac 27 inch, mid 2010 of later. Nieuw gaat niet passen in haar budget. Wat is een reëel bod voor een i5 27 inch tegenwoordig? Ik vind 1000 euro nog vrij riant voor een twee jaar oud systeem persoonlijk maar ik ben ook een onwijze krent ;)
Een uit 2010 zou ong 800 kosten denk ik, aangezien een 2011 her en der voor 1100 te krijgen is.
2e hands dan :).

Heb die van mij voor 1200 gekocht met nog 6maanden garantie, dus mja 2010 zal goedkoper kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 22:43
Heb nu na twee weken enkele stofjes achter de glasplaat. Is dit normaal of duidt dit op een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb een iMac met een 2,66 GHz Intel Core 2 Duo processor en 8Gb 1067MHz ram geheugen. Toen ik deze kocht stond er Leopard op. Hier heb ik later Snow Leopard overheen geïnstalleerd naar alle tevredenheid(dus geen schone instalatie).
Nu heb ik een paar weken geleden Mountain Lion gekocht en ook weer over SL heen geïnstalleerd. Nu bevalt mij dit niet. ML is erg traag met opstarten en hapert vaak nadat hij bijvoorbeeld uit slaap komt.

Is mijn systeem te traag om ML te draaien of is mijn probleem opgelost bij een schone installatie??
Als ik beter terug kan naar SL is het dan ook beter om een schone installatie uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:20

EiT

Ik zit met een dilemma.

Om eerlijk te zijn ben ik absoluut geen fan van Apple. Maar voor web/app ontwikkeling kom ik er bijna niet meer omheen (voor IOS development). Tevens zal ik het wel fijn vinden om pc meer als game pc te behouden en dan de nieuwe Apple machine as dev bak. En zet er gewoon een win7 via VM op voor ASP.net
Vind bijv. rails en apache wat beter draaien op de mac dan op windows.

Voorkeur gaat daarom eigenlijk uit naar een iMac, enige nadeel is de ruimte. Ik heb vrij weinig ruimte op moment voor nog zo'n bak beest. Al 2 pc's hier staan (de ene van mijn vriendin, de andere van mij) en zou 1-2-3 niet weten waar ik het kwijt moet.

Nu zou ik ook een MacBook kunnen overwegen maar vind het ontwikkelen op een laptop 3x niets.
Ik heb zo'n 7 jaar geleden een vrij dure laptop gekocht (zo'n 2000 euro) vanwege zelfde soort redenen en die is 2x gebruikt en ligt nu weg te rotten in de kast.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Mac mini is ook niet echt een oplossing want dan heb ik nog steeds een redelijk groot scherm nodig. Echter is dat aan de andere kant weer op te lossen door een KVM switch.

Ik leun zelf het meeste tegen de iMac aan, maar misschien is een MacBook toch beter optie voor mij ook al heb ik een *** hekel aan laptops. Meeste mensen lukt het namelijk wel gewoon op een laptop te werken. Misschien stel ik mij gewoon aan wat een laptop betreft.

Mijn vraag: iemand anders tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen en wat heeft voor jou de doorslag gegeven?

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Waarom koop je geen Rain stand met los toetsenbord en muis? Mits je genoeg hebt aan die schermgrootte en resolutie:

Afbeeldingslocatie: http://blog1.ebates.com/ebates/Rain%20Design%20mStand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
Volgens mij moet je helemaal geen mac kopen, want geen enkele voldoet aan jouw eisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Florisappelaar schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:55:
Volgens mij moet je helemaal geen mac kopen, want geen enkele voldoet aan jouw eisen...
Nee, als je iets tegen Apple hebt moet je geen Mac kopen want dan staat die straks ook stof te happen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt over te stappen van PC naar iMac (mijn eerste Apple product). Mijn interesse gaat uit naar het 21.5" instapmodel (uitgebreid tot 8GB RAM), maar ik heb nog een aantal twijfelpunten..

Naast standaardwerkzaamheden (internet, muziek, tekstverwerking, etc) zal ik hem vooral gebruiken voor fotobewerking en videobewerking. Voor fotobewerking werk ik met 20MB raw bestanden in Lightroom, af en toe aangevuld met Photoshop. Videobewerking wil ik in eerste instantie met iMovie gaan doen (ben een newbie op dit gebied). Kan ik er vanuit gaan dat dit in principe vloeiend zal werken op dit model iMac?

Het hoeft niet allemaal het supersnel te gaan, als het maar soepel werkt en de boel niet vastloopt. Op mijn huidige standaard-pc duurt het vaak langer dan 30 seconden om 1 raw foto-bestand op 100% te laden in Lightroom. Daar ben ik nu echt wel klaar mee. Ik neem aan dat zelfs de goedkoopste iMac een grote stap vooruit zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 21:43

PBP

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:51:
Ik sta op het punt over te stappen van PC naar iMac (mijn eerste Apple product). Mijn interesse gaat uit naar het 21.5" instapmodel (uitgebreid tot 8GB RAM), maar ik heb nog een aantal twijfelpunten..

Naast standaardwerkzaamheden (internet, muziek, tekstverwerking, etc) zal ik hem vooral gebruiken voor fotobewerking en videobewerking. Voor fotobewerking werk ik met 20MB raw bestanden in Lightroom, af en toe aangevuld met Photoshop. Videobewerking wil ik in eerste instantie met iMovie gaan doen (ben een newbie op dit gebied). Kan ik er vanuit gaan dat dit in principe vloeiend zal werken op dit model iMac?

Het hoeft niet allemaal het supersnel te gaan, als het maar soepel werkt en de boel niet vastloopt. Op mijn huidige standaard-pc duurt het vaak langer dan 30 seconden om 1 raw foto-bestand op 100% te laden in Lightroom. Daar ben ik nu echt wel klaar mee. Ik neem aan dat zelfs de goedkoopste iMac een grote stap vooruit zal zijn?
Dat moet prima te doen zijn. Voordeel is dat je zelf nog RAM kan toevoegen aan je iMac, doe dit niet bij Apple want dan betaal je 4x zoveel. Dan zou je bijvoorbeeld 4x 4GB erin kunnen zetten.

Overigens (zou ik) nog even wachten met het aankopen van een iMac. Geruchten gaan al tijdje maar de iMac moet dit jaar nog een update krijgen. Zou goed mogelijk zijn dat eind van de maand met de iPad Mini presentatie de iMacs ook aan de beurt zijn. Niks is zeker bij Apple maar ik wilde het toch even meegeven ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat er een nieuwe iMac aan zit te komen. Aan de andere kant kan ik nog tot medio november 8% studentenkorting krijgen en de winkel doet daar nog eens een waardebon t.w.v. 70 euro bij. Hopen dat de nieuwe iMac dan bekend is (inclusief prijs), zodat ik een goede keuze kan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Dames en heren iMac gebruikers van 2009 tot 2011: het vervangingsprogramma van de harddisk is uitgebreid. De seagate schijven gaan mogelijk binnen afzienbare tijd kapot:
Apple has determined that certain Seagate 1TB hard drives used in 21.5-inch and 27-inch iMac systems may fail. These systems were sold between October 2009 and July 2011.

Apple or an Apple Authorized Service Provider (AASP) will replace affected hard drives free of charge.

Apple is contacting affected iMac owners who provided a valid email address during the product registration process to let them know about this program. If you have not been contacted, but think you have a 1TB Seagate hard drive, you can enter your serial number below to see if it's part of this program.
http://www.apple.com/support/imac-harddrive/

Ik val in de risicogroep. Mijn vraag is: hoe doen we dat in Nederland qua reparatie? Naar Amsterdam ga ik niet doen (zonder auto in Den Haag woonachtig). Ze gaan mij morgen in ieder geval opbellen :) en dan zie ik wel wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:06:
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat er een nieuwe iMac aan zit te komen. Aan de andere kant kan ik nog tot medio november 8% studentenkorting krijgen en de winkel doet daar nog eens een waardebon t.w.v. 70 euro bij. Hopen dat de nieuwe iMac dan bekend is (inclusief prijs), zodat ik een goede keuze kan maken..

2012 iMac Said to Carry Thinner Design, Alleged Internals Photo Surfaces

Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/10/imac_2012_internals_large.jpg
Volledige artikel op MacRumors

Ben benieuwd (als het waar is) hoe veel dunner het design gaat worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hij hoeft om mij niet dunner te worden; goedkoper, dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Dunner kan mij ook niet zoveel schelen, huidig design vind ik prima. Ik voorzie ook echt geen enkele nuttige upgrade voor mijn iMac mid 2010. Scherm is nog steeds fantastisch, en met de SSD die er nu al in zit blijft het ding snel genoeg.

Op dat gelekte plaatje zie ik dat de iMac nog meer op laptopcomponenten over gaat stappen. Kan prima natuurlijk, maar voegt het wat toe?

[ Voor 22% gewijzigd door sebastius op 14-10-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met mijn iMac 21,5 inch, aangeschaft in december 2011. Elke morgen heb ik het probleem dat de iMac niet uit slaapstand komt. Ik moet hem dan elke dag een harde reset geven (aan knop 10 seconden inhouden). Iemand enig idee wat ik kan doen om dit te voorkomen. Ik heb de PRAM en SMC al gereset, ook dat helpt niet.

Verder heb ik de laatste tijd ook vaker een kernel panic. Geen idee of het ermee te maken kan hebben, maar ben het ondertussen eigenlijk wel beu... En dan te bedenken dat die al mijn derde iMac is, 2 met krassen achter het beeldscherm, en ook al eens een harde schijf moeten vervangen...

Heb begin dit jaar wel nieuw geheugen geplaatst, wellicht is dat ergens een probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:50:
Ik heb problemen met mijn iMac 21,5 inch, aangeschaft in december 2011. Elke morgen heb ik het probleem dat de iMac niet uit slaapstand komt. Ik moet hem dan elke dag een harde reset geven (aan knop 10 seconden inhouden). Iemand enig idee wat ik kan doen om dit te voorkomen. Ik heb de PRAM en SMC al gereset, ook dat helpt niet.

Verder heb ik de laatste tijd ook vaker een kernel panic. Geen idee of het ermee te maken kan hebben, maar ben het ondertussen eigenlijk wel beu... En dan te bedenken dat die al mijn derde iMac is, 2 met krassen achter het beeldscherm, en ook al eens een harde schijf moeten vervangen...

Heb begin dit jaar wel nieuw geheugen geplaatst, wellicht is dat ergens een probleem?
Dat niet uit slaapstand komen is waarschijnlijk een probleem van Mountain Lion (sinds 10.8.2). Zijn ook veel topics over te vinden op Apple community forums.Is naar mijn weten nog geen update voor. Nieuw geheugen kan wel voor kernel panics zorgen. Al geprobeerd om het oude geheugen terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Mektheb schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:46:
[...]

Denk je dat Apple zelf haar LCD's produceert? De schermen van Apple worden o.a. door Samsung en LG geproduceerd conform de kwaliteitseisen van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
PBP schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:40:
[...]

2012 iMac Said to Carry Thinner Design, Alleged Internals Photo Surfaces

[afbeelding]
Volledige artikel op MacRumors

Ben benieuwd (als het waar is) hoe veel dunner het design gaat worden :9
Dat lijkt verdacht veel op een 2,5" harde schijf. Leuk voor ssd gebruikers maar voor mensen die toch bij een harde schijf willen blijven betekent dat veelal minder opslagruimte en een lagere snelheid.

Maar je kunt op die manier al heel wat ruimte besparen, optical drive er uit, lcd panel dunner maken en je hebt zo een dunnere machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

2,5inchers zijn ondertussen flink verbeterd natuurlijk he? En als ze een standaard SSD op het moederbord solderen, zoals ze al bij de Air en de rPro doen, en dan de HDD er bij als opslag, dan wordt het een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik ben benieuwd naar de nieuwe iMac. Hoop dat de schermen Retina zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06:54
Want 2560x1440 is niet genoeg? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
sebastius schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:06:
2,5inchers zijn ondertussen flink verbeterd natuurlijk he? En als ze een standaard SSD op het moederbord solderen, zoals ze al bij de Air en de rPro doen, en dan de HDD er bij als opslag, dan wordt het een mooie oplossing.
Verbeterd, sure, maar 3,5" staan ook niet stil en voor zover ik weet zijn 7200 rpm desktopschijven nog steeds sneller dan 2,5" 7200 rpm schijven.

Standaard ssd zou mooi zijn ja.

Een retina 21,5" zie ik op zich ook nog wel eens zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 14-10-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik verwacht standaard een SSD, een computer leveren in deze prijscategorie zonder standaard een goede SSD (dus niet die crappy Samsung 840 low-end versie, maar een 830 of 840 Pro) zou een schande zijn.

Helaas weet je het met de boys nooit, gezien het feit dat de iMac 2011 die 1,5 jaar oud nu duurder is dan bij intro (door BTW verhoging en omdat ze tussentijds de prijzen hebben verhoogd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Hahn schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:18:
Want 2560x1440 is niet genoeg? :P
Jawel. Maar Apple gaat Retina ongetwijfeld toepassen op heel de productlijn. Pixels kunnen onderscheiden is over vijf jaar verleden tijd. Vraag is of die schermen er al zijn en in grote oplages (qua prijs) toegepast kunnen worden.

Ik denk:
iMac 21 inch Retina
Standaard SSD en geen normale schijf meer
Geen dvd drive
Dunner
De rest zal uiteraard hetzelfde zijn, met een specbump.

De trend om een normale hdd en DVD drive eruit te laten is al langer ingezet. De MB Air en MBP Retina hebben het beiden al niet meer. Zeker als ze het design een update geven, iets wat weer een paar jaar mee moet gaan gaan ze daar geen ruimte voor reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBP schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:22:
[...]

Dat niet uit slaapstand komen is waarschijnlijk een probleem van Mountain Lion (sinds 10.8.2). Zijn ook veel topics over te vinden op Apple community forums.Is naar mijn weten nog geen update voor. Nieuw geheugen kan wel voor kernel panics zorgen. Al geprobeerd om het oude geheugen terug te zetten?
Ik heb er 2 reepjes bijgezet, dus zal die eens verwijderen. Dat niet uit slaapstand komen had ik met Lion, dus daar zit iets anders niet lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Tom schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:43:
[...]

Jawel. Maar Apple gaat Retina ongetwijfeld toepassen op heel de productlijn. Pixels kunnen onderscheiden is over vijf jaar verleden tijd. Vraag is of die schermen er al zijn en in grote oplages (qua prijs) toegepast kunnen worden.

Ik denk:
iMac 21 inch Retina
Standaard SSD en geen normale schijf meer
Geen dvd drive
Dunner
De rest zal uiteraard hetzelfde zijn, met een specbump.

De trend om een normale hdd en DVD drive eruit te laten is al langer ingezet. De MB Air en MBP Retina hebben het beiden al niet meer. Zeker als ze het design een update geven, iets wat weer een paar jaar mee moet gaan gaan ze daar geen ruimte voor reserveren.
Misschien ligt het aan mij maar ik zie bij mijn iMac op normale werkafstand de pixels al sowieso niet ;) Retina gaat voor mij echt niks toevoegen.

DVDdrive gebruik ik zelden nog, dus die kan weg. SSD ipv HDD heb ik in mijn Mid2010 al zelf gedaan, zou wel een logische stap zijn. Dunner is niet boeiend. Specbump... Tja, wel iets maar mijn 2.8ghz quadcore voldoet nog ruim.

[ Voor 11% gewijzigd door sebastius op 14-10-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik op Mountain Lion draai met de nwste Sadari browser is het afspelen van High def filmpjes op Youtube 1 groot drama geworden zeg.

Of scherm blijft zwart, of filmpjes stoppen spontaan tijdens het afspelen. Met lion af en toe ook wel eens last van maar sinds ML 1 structureel drama.

Ja ik heb flash player uninstalled en weer opnieuw de laastste nwe versie er op gezet. Waarom gaat Safari toch zo slecht om met flash filmpjes en sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ja daar wordt ik ook woest van, zo erg zelfs dat ik nauwelijks nog Youtube gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:47
sebastius schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:59:
Ja daar wordt ik ook woest van, zo erg zelfs dat ik nauwelijks nog Youtube gebruik.
Ik geen problemen hier, maar ik gebruik ook Chrome ipv Safari.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:59:
Dat is wel een hele simpele oplossing. Wat is het alternatief?

Wil bijvoorbeeld die space jump live bekijken:

YouTube: Red Bull Stratos - freefall from the edge of space

Moet dus weer speciaal een andere browser voor opgestart worden. Bummer.

Overstappen naar een andere browser voorgoed is ook geen optie ivm icloud sync.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:59:
Sinds ik op Mountain Lion draai met de nwste Sadari browser is het afspelen van High def filmpjes op Youtube 1 groot drama geworden zeg.

Of scherm blijft zwart, of filmpjes stoppen spontaan tijdens het afspelen. Met lion af en toe ook wel eens last van maar sinds ML 1 structureel drama.

Ja ik heb flash player uninstalled en weer opnieuw de laastste nwe versie er op gezet. Waarom gaat Safari toch zo slecht om met flash filmpjes en sites?
Weet je zeker dat het de flash player is? Ik had dit volgens mij juist telkens met de html5 player van YouTube. Die kun je in- of uitschakelen op YouTube: YouTube - Broadcast Yourself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:16:
[...]

Weet je zeker dat het de flash player is? Ik had dit volgens mij juist telkens met de html5 player van YouTube. Die kun je in- of uitschakelen op YouTube: YouTube - Broadcast Yourself.
Dank voor je reactie. Het stond inderdaad wel aan bij mij. Heb het uitgezet en ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 15:09
Toevallig had ik laatst een bericht geplaatst over de luidruchtige hardeschijf (Seagate) in mijn iMac 27 inch uit 2010. Blijkt dat mijn iMac in aanmerking komt voor het vervangingsprogramma (link). Ben nu bezig met het draaien van Time Machine. Moet helaas ook mijn Bootcamp backuppen, een flinke image. Ik ben ook gelijk van plan om mijn backlight bleeding onder handen te laten nemen.

Mijn vraag is: moet ik mijn eigen bijgeplaatste 4GB ram uit de iMac halen voordat ik deze breng?
En is het verstandig om de schijf een aantal malen te formatteren? Weet maar nooit wie mijn data in handen krijgt?

[ Voor 9% gewijzigd door Ditmar op 14-10-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ben benieuwd naar 2012 imac's :) , ik ga er vanuit dat het eind oktober / begin november gaat worden. Bestellingen worden niet uitgeleverd de laatste paar weken, alles blijft in backorder hangen. wat meestal een goede indicatie is op nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Helaas, waarom wordt er geen Retina iMac in de geruchten vermeldt? :(

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

iApp schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:57:
Helaas, waarom wordt er geen Retina iMac in de geruchten vermeldt? :(
Omdat dat absoluut niet nodig is met de huidige resolutie van de 27inch iMac. De is al zo goed als 'retina'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Toch maar besloten om voor een iMac te gaan en de PC van vriendin gaat er uit. Nu maar afwachten op nieuw model. Hoop wel dat 27" ook direct uitkomt en niet gek veel duurder word. 2000 euro is echt max wat ik wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
EiT schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:45:
Toch maar besloten om voor een iMac te gaan en de PC van vriendin gaat er uit. Nu maar afwachten op nieuw model. Hoop wel dat 27" ook direct uitkomt en niet gek veel duurder word. 2000 euro is echt max wat ik wil uitgeven.
Volgens de geruchten gaat het weer duurder worden. Ik denk dan ook dat je nog even verder moet sparen, zeker aangezien je misschien ook nog Apple Care erbij moet nemen ivbm de beruchte garantieafhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
sebastius schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:25:
Dames en heren iMac gebruikers van 2009 tot 2011: het vervangingsprogramma van de harddisk is uitgebreid. De seagate schijven gaan mogelijk binnen afzienbare tijd kapot:

[...]

http://www.apple.com/support/imac-harddrive/

Ik val in de risicogroep. Mijn vraag is: hoe doen we dat in Nederland qua reparatie? Naar Amsterdam ga ik niet doen (zonder auto in Den Haag woonachtig). Ze gaan mij morgen in ieder geval opbellen :) en dan zie ik wel wat ik ga doen.
Jij hebt net mijn dag gemaakt!

De HDD in mijn iMac is een tijdje geleden overleden. Aangezien ik de iMac vanaf een externe schijf nog gewoon kon gebruiken en ik een beetje tegen de kosten aanhikte heb ik geen haast gemaakt met de reparatie. Nu blijkt echter dat ook mijn iMac onder deze vervangingsregeling valt. Ik heb direct even een mailtje gestuurd naar het iCentre hier in de buurt, aangezien dat een AASP is neem ik aan dat ze daar de schijf kosteloos voor mij kunnen vervangen.

Heb jij al iets gehoord van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Pyrone89 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:18:
[...]

Volgens de geruchten gaat het weer duurder worden. Ik denk dan ook dat je nog even verder moet sparen, zeker aangezien je misschien ook nog Apple Care erbij moet nemen ivbm de beruchte garantieafhandeling.
Kan hem ook bij Mycom of Dixons kopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
EiT schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:01:
[...]

Dat geldt alleen voor notebooks helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Pyrone89 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:42:
[...]

Dat geldt alleen voor notebooks helaas
Zie het inderdaad dat het bij Mycom niet zo is, bij Dixons iedergeval wel.
Dixons geeft vanaf 1 mei 2012 maar liefst 3 jaar garantie op alle Apple producten: iMac’s, MacBooks, iPad’s, iPod’s en randapparatuur. Uitzondering hierop zijn (ingebouwde) accu’s/batterijen, stroomadapters en andere bijgeleverde accessoires.
Maar goed, ik kijk wel als die uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 24-09 18:50

HellBeast

Oh My GoT!

2 maanden geleden werd mijn Imac (27" mid 2011) zeer traag en kreeg ik kernel panics, waarbij ik de machine moest uitzetten via de powerknop. Een aantal keer via schijfhulpprogramma mijn schijf gerepareerd en toen ging het een tijdje weer goed. Daarna gebeurde het weer en wilde mijn Imac niet meer opstarten.

Ik dus de Snow Leopard installatie DVD erin gedaan en daarvan geboot. Schijfhulpprogramma gestart en kreeg de error: "Invalid node structure". Error: disk Utility can't repair this disk. Met de mededeling een restore te doen. Dat heb ik dus gedaan met een timemachine backup. Deze backup was 800GB, dus hij was dik 24 uur aan het stampen via het netwerk. Na de timemachine backup heb ik de Imac herstart en alles deed het weer.
Nu gebeurde het van het weekend weer. Imac wil niet meer opstarten na een kernel panic. Ik ben deze keer wat uitgebreider op zoek gegaan, omdat ik niet weer na een tijdje hetzelfde probleem weer wilde hebben. Ik kwam er achter met de Apple hardware test, dat een van de geheugenmodules kapot is. Hij gaf de melding: "4MEM/61/40000000: 0b78b9c98". Ahaa, dus de boosdoener gevonden!

Mijn eerste jaar garantie bij Apple was verlopen, maar omdat je ook recht hebt op 2 jaar consumentengarantie, heb ik toch Apple gebeld. Verhaal helemaal uitgelegd en de conclusie van de support medewerker was ook dat de geheugenmodule kapot was. Maar hij kon niets voor mij doen, ik moest het aanmelden bij de winkel waar ik hem gekocht had. In mijn geval is dat Dixons.
Dixons gebeld en wederom alles uitgelegd. Zegt de Dixon medewerker dat ik mijn hele Imac moet langsbrengen bij een Service punt en dat ik mijn Imac waarschijnlijk een week of 3 kwijt zal zijn! Voor een defecte geheugenmodule?! Ik heb gemeld dat ik dat een rare gang van zaken vond, maar de medewerker gaf aan dat dit Apple's policy was en dat daar niet vanaf kan worden geweken. Ik hierna weer Apple gebeld om te kijken of er niets iets anders geregeld kon worden, maar ook Apple Support gaf aan dat dit de standaard procedure is.

Ik heb de reparatie dus maar niet aangevraagd. Ik ga niet mijn Imac 3 weken kwijt zijn voor een geheugenmodule van een paar tientjes. En al helemaal niet als al mijn persoonlijke data er nog op staat. (Inclusief Windows Bootcamp). Als ik hem kaal zou moeten inleveren, dan zou ik de hele disk moeten formatteren en dan weer 24 uur een timemachine restore moeten doen. En daarbij moet ik dan voor mijn bootcamp installatie ook weer een backup voor Windows maken.

Echt ongelooflijke procedures daar. Dit is wel mijn laatste Apple OSX product. Dan maar de volgende keer een PC met een Apple monitor ofzo, maar dit vind ik van de zotte.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HellBeast schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:00:
Echt ongelooflijke procedures daar. Dit is wel mijn laatste Apple OSX product. Dan maar de volgende keer een PC met een Apple monitor ofzo, maar dit vind ik van de zotte.
Tja, ik snap je frustraties, maar dit is echt niet uniek voor Apple. Fabrikanten zijn nogal neurotisch met hun garantievoorwaarden. Ik heb hetzelfde gezeur met andere merken gehad.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Exirion schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:28:
[...]

Tja, ik snap je frustraties, maar dit is echt niet uniek voor Apple. Fabrikanten zijn nogal neurotisch met hun garantievoorwaarden. Ik heb hetzelfde gezeur met andere merken gehad.
Tja, weet je wat het is. Ik heb 2000 euro betaald voor het apparaat en dan verwacht je meer dan dit. Je kan zo'n procedure toch niet in de maag van een klant splitsen. Kostprijs van zo'n geheugenmodule is voor Apple misschien 8 euro ofzo. | 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HellBeast schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:47:
Tja, weet je wat het is. Ik heb 2000 euro betaald voor het apparaat en dan verwacht je meer dan dit. Je kan zo'n procedure toch niet in de maag van een klant splitsen. Kostprijs van zo'n geheugenmodule is voor Apple misschien 8 euro ofzo. | 8)7
Als de hardware test van Apple zelf aangeeft dat het een defecte geheugenmodule betreft dan snap ik inderdaad niet waarom ze die hele iMac willen hebben. Ik zou het erop gooien dat je die iMac hard nodig hebt voor werk en dergelijke, en dat je 'm niet kunt missen om alleen een SDRAM module te laten vervangen. Schrijf gewoon een net en vriendelijk mailtje en kijk of ze je een alternatief aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

HellBeast schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:47:
[...]

Hoeveel GB ram heeft je Mac?
Geheugen kun je makkelijk zelf vervangen, en mocht je 4GB geheugen hebben; Dan zou ik je aanraden om voor een paar tientjes 8GB DDR3 geheugen te halen. Scheelt je 3 - 4 weken wachttijd en je Mac gaat er ook nog eens op voorruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ja, dat ga ik ook doen. Het zijn allemaal de kosten niet. Maar het gaat gewoon om de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

HellBeast schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:02:
Ja, dat ga ik ook doen. Het zijn allemaal de kosten niet. Maar het gaat gewoon om de service.
Dat geloof ik best.
Wat je misschien nog kunt doen is naar de Apple store A'dam gaan en vragen of ze je daar aan de Genius bar kunnen helpen.

Anders zit er niets anders op dan een kleine €40,- / €50,- euro uit te geven.

Edit: What did I've said?
Prijzen van DDR3 is nog lager dan het al was!

pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

[ Voor 21% gewijzigd door iApp op 16-10-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Kitje 2x4GB sodimm voor een iMac kost 32euro dus ik zou het indeed zelf halen, al is 3 weken zonder pc erg lame..

pricewatch: Corsair Mac Memory CMSA8GX3M2A1333C9

Andere worden zelf doen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Mektheb op 16-10-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Manager: Ahh Fleur, ik zie dat je meneer HellBeast heb gezegd dat we niks voor hem kunnen doen en dat ordnung must sein? Nou heb ik een brief gehad van meneer HellBeast waarin hij zegt geen producten meer te kopen, kun jij dit uitleggen?

Fleur: Nou, meneer wilde een onderdeel en dat is natuurlijk superduur, dus ik zeg dat hij maar naar de Dixons moet gaan, want die Apple is geen echte Apple snap je, omdat wij hem niet hebben verkocht

Manager: beste Fleur, ten eerste komen alle Apples bij ons vandaan, in tegenstelling tot jouw tasje, wat niet uit de fabriek van Gucci komt maar van de zwarte markt. Ten tweede, kost zo'n onderdeel ons geen reet, hooguit 8 euro, en als we al bang zijn dat mensen er misbruik van willen maken laten we de postbode het oude onderdeel innemen voordat hij het nieuwe meegeeft. Tot slot maken we dermate veel winstmarge op nieuw verkopen, dat je wat mij betreft 2 nieuwe iPhone 5 toestellen gratis geeft, als dat ervoor zorgt dat je ook maar 1 extra Mac verkoopt, dan maken we namelijk alsnog belachelijk veel winst op die ene Mac dat je waarschijnlijk zult schrikken als ik het bedrag zou noemen. Zoals jij het nu hebt gedaan lopen we niet alleen de winstmarge mis op zijn potentiële aankopen, maar ook die van potentiële kennissen die hij anders zou hebben geadviseerd een Apple te nemen.

*Fleur kijkt beteutert naar haar neppe Gucci tasje

*Manager loopt naar afdeling HRM en vraagt ze voortaan mensen aan te nemen die wel commercieel zijn ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Het probleem ligt bij Dixons. En die hebben (net als veel andere Apple resellers) geen eigen technische dienst die zoiets kunnen verhelpen. Dus moet het apparaat opgestuurd worden. Kun je niet wachten, dan is er zoiets als AppleCare. Betaal je weer extra voor (zou niet nodig moeten zijn) maar dat is vaker bij dure merken. Komen nu vast reacties dat het al zo duur is en men als koning behandeld dient te worden ;)

Ik zou er ook van balen (en heb hetzelfde ooit gehad met een harde schijf, ook zelf maar een nieuwe gekocht omdat ik m'n MBP niet kon missen) maar het is niet iets typisch Apple. Ik heb hier een BMW en die kunnen zich ook als arrogante eikels gedragen als het om aparte garantiegevallen gaat. Al die grote bedrijven werken met procedures en wat erbuiten valt kennen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Tom schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:45:
Het probleem ligt bij Dixons. En die hebben (net als veel andere Apple resellers) geen eigen technische dienst die zoiets kunnen verhelpen.
Apple heeft net zo min een eigen reparatie afdeling in Nederland, ook zij besteden de reparatie uit.
Dus moet het apparaat opgestuurd worden. Kun je niet wachten, dan is er zoiets als AppleCare. Betaal je weer extra voor (zou niet nodig moeten zijn) maar dat is vaker bij dure merken. Komen nu vast reacties dat het al zo duur is en men als koning behandeld dient te worden ;)
Hou er wel rekening mee dat zelfs met Applecare je device niet altijd gelijk omgeruild wordt, je moet borg kunnen staan met een Creditcard, anders wordt het gewoon opsturen en wachten tot hij of de vervanging terug komt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Tom schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:45:
Het probleem ligt bij Dixons. En die hebben (net als veel andere Apple resellers) geen eigen technische dienst die zoiets kunnen verhelpen. Dus moet het apparaat opgestuurd worden. Kun je niet wachten, dan is er zoiets als AppleCare. Betaal je weer extra voor (zou niet nodig moeten zijn) maar dat is vaker bij dure merken. Komen nu vast reacties dat het al zo duur is en men als koning behandeld dient te worden ;)

Ik zou er ook van balen (en heb hetzelfde ooit gehad met een harde schijf, ook zelf maar een nieuwe gekocht omdat ik m'n MBP niet kon missen) maar het is niet iets typisch Apple. Ik heb hier een BMW en die kunnen zich ook als arrogante eikels gedragen als het om aparte garantiegevallen gaat. Al die grote bedrijven werken met procedures en wat erbuiten valt kennen ze niet.
Lees mijn verhaaltje nog eens, dan snap je waarom dit enorm dom is van Apple, ook al is die machine via Dixons besteld (alle winstmarge gaat hoe dan ook naar Apple). BMW kan tenminste nog plausibel maken dat even een motor erin gooien vele duizenden euro's kostprijs is, Apple kan dat niet met hun onderdelen.

Ik moet zeggen dat er gelukkig ook Apple medewerkers zijn die het wel snappen (gelukkig had ik laatst eentje) en die stuur ik vaak ook een bedankmailtje met wat geslijm erin over dat ik nu echt wel geneigd ben om meer te kopen in de toekomst etc etc voor als zijn baas gaat zeiken. Anders zul je net zien dat zulk positief gedrag wordt bestraft door managers die alleen korte termijn in cijfertjes kunnen denken.

[ Voor 20% gewijzigd door Pyrone89 op 16-10-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
En toch sta je raar te kijken als je ziet wat een Dixons verdient op een iMac, van Apple naar de Reseller ( techdata ) daar verdient Apple bakken aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Mektheb schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:27:
En toch sta je raar te kijken als je ziet wat een Dixons verdient op een iMac, van Apple naar de Reseller ( techdata ) daar verdient Apple bakken aan.
Kun je daar wat meer over uitwijden. Zover bekend verdient een Dixons namelijk net zoveel op een Apple gadget als destijds op een PS3, namelijk 0,0. Als ze acties doen zoals pas geleden leveren ze er zelfs op in. Er was geloof ik ook een tijdje geleden een Amerikaanse staat die een enorme hoeveelheid iPads nodig had en zelfs zij kregen geen korting van wat ik begreep uit het bijbehorende nieuwsartikel.

Heb jij andere informatie, want daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik doelde meer op dat het Tientjes werk is, en geen 100e euro's :).

Dus ik ben het er mee eens hoe jij het bedoelt, als ik al kijk bij leverancier's wat een iPad / iPhone + BTW kost dan is een Apple Store 9/10x 1/2 EURO duurder.
Natuurlijk afhankelijk van hoeveel je afneemt etc, maar de inkoop prijzen voor het Apple spul is erg hoog.

Geen idee hoe dat is als je er gelijk 1000 afneemt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:50:
[...]

Ik heb er 2 reepjes bijgezet, dus zal die eens verwijderen. Dat niet uit slaapstand komen had ik met Lion, dus daar zit iets anders niet lekker?
Ik heb inmiddels een aantal dagen mijn zelf bijgezette reepjes eruit gehaald en draai dus weer op de standaard 4GB. Geen kernel panics meer gehad en geen problemen om de iMac uit slaapstand te krijgen. Ik ben weer blij, blijkbaar geheugen kapot die voor beide problemen zorgde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

wat is een redelijke prijs voor een tweedehandse iMac met de volgende stats:
- i5 2.7 Ghz
- 16 GB ram
- 1 TB HDD
- ATI 6770 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:59:
Hoi allen,

- i5 2.7 Ghz
- 16 GB ram
- 1 TB HDD
- ATI 6770 512MB
Ik heb er 1200 voor betaald met nog garantie erop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Laatst online: 21-09 15:48

EgoPro

Time is an illusion.

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:59:
Hoi allen,

- i5 2.7 Ghz
- 16 GB ram
- 1 TB HDD
- ATI 6770 512MB
www.Mac2sell.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dan zou die nog 1600 waard zijn wat eigenlijk flauwekul is, want nieuw is hij 1649, en 16gb ram is 60 euro.
Dan kom je op 1700 en een beetje, dan zou een 2e hands nog 1600 waard zijn imho 100ong verlies.

Ik neem hun advies altijd met een flinke korel zout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
EiT schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:01:
[...]

Die van mij is ook beschikbaar voor een update... ik vraag me echter af of ze er i.p.v. een harde schijf ook een SSD in kunnen/willen zetten. Ik wil uiteraard wel iets bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
wat zou ik nog kunnen krijgen voor een iMac 24-Inch Mid 2007 ?

-2.4 CD2
-2Gb DDR RAM
-320GB disk

Thanks alvast :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Zojuist de nieuwe iMac aangekondigd. Nog steeds geen SSD standaard. Slordig

Lijkt meer op een iMac Air dan op wat we tot nu toe hebben gezien.

[ Voor 12% gewijzigd door Pyrone89 op 23-10-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

http://www.engadget.com/photos/imac-2013/#5381470
fuck yeah, wat een geil dingeske!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Auw, de nieuwe instap 27" wordt €1899,- en pas in december geleverd.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/imac/a/generic/images/hero.png

... desalniettemin: Shut up and take my money :)

[ Voor 25% gewijzigd door vacuumcleaner op 23-10-2012 20:47 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar dan heb je wel 'n combinatie flash/normale schijf toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
smeerbartje schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:57:
Dan verwacht ik een gwne SSD nog steeds sneller is, wel leuk weer Nfrituria chips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
smeerbartje schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:57:
Ziet er niet naar uit kijkend naar de specs op de Apple site :(

1TB (7200-rpm) hard drive. Configurable to 3TB hard drive, 1TB or 3TB Fusion Drive, or 768GB of flash storage.

[ Voor 20% gewijzigd door vacuumcleaner op 23-10-2012 21:03 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55
Wel nice, zo dun, maar is dat echt zo belangrijk bij een desktop? Ziet er strak uit, daar niet van, zolang de specs er niet onder gaan lijden. Dan heb ik liever een wat dikkere, die makkelijker te upgraden is qua ram / geheugen bijv.
Ben wel benieuwd naar wat de prijzen voor Fusion Drive gaan zijn.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Weet iemand of de Nvidia 675MX zichzelf kan vergelijken met een desktop Nvidia 470GTX GPU?

Mijn MacBook komt al aardig in de richting van de 470GTX prestaties, en die heeft een 650M aan boord.
Ik kan echter nergens benchmarks vinden, maar ik ben erg benieuwd!

Weet iemand trouwens waar die 675MX voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de X staat ervoor dat hij beter is dan de 675M. De 675 MX is gebaseerd op het nieuwe Kepler design. Terwijl de 675M gebaseerd is op de oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:26:
Ja, de X staat ervoor dat hij beter is dan de 675M. De 675 MX is gebaseerd op het nieuwe Kepler design. Terwijl de 675M gebaseerd is op de oude versie.
Ben zeer benieuwd, dit kan wel het einde van mijn zelfbouw- pc's betekenen. :)
Als ik via bootcamp Battlefield 3 prima kan draaien, ben ik verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
Heel mooi die nieuwe iMacs, ben echter wel blij dat ik eind september nog de vorige editie gehaald heb. Was toen met alle kortingen 930 euro kwijt. Die nieuwe specs vind ik de 400 euro extra niet waard ten opzichte van de vorige :/

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Pagina: 1 ... 14 ... 47 Laatste

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 9