Heeft even geduurd, maar ik ben er weer.

.
Eerst even terzijde, ik heb het idee dat Fuji film weer (langzaam) verkrijgbaar is.
2 rolletjes, gisteren in Amsterdam opgehaald. Kon ze niet lokaal laten ontwikkelen, dus daarom heeft het zo lang geduurd, ik heb er lang gewoon niks mee gedaan en ben ze vergeten. Tot afgelopen week dus.
Er zijn helaas een redelijk aantal foto's mislukt door mechanische storing..Het rolletje is dan niet goed doorgedraaid, en de foto's overlappen dus. Ik ben zo toch een paar foto's kwijt die ik anders wel prima zouden zijn. Deze mafkees bijvoorbeeld, een crosspost uit het beestjes topic:

[01] Deze mafkees wilde niet stilzitten, hij was echt behoorlijk lastig te fotograferen, maar hier had hij er redelijk opgestaan lijkt het.
Deze en bovenstaande zijn trouwens Portra 800, geschoten op 400 (geen bewuste keuze).

[02] Deze vind ik wel cool. Ik heb 'm bewust 2 x geschoten, deze belicht op het raam, en de ander op de donkere kamer, maar die heeft het helaas niet gehaald, dus geen idee welke ik beter zou vinden. Deze vind ik wel wat hebben in ieder geval, al heb ik 'm wel wat gecropt vanwege een lamp aan de rechterkant die als zo'n beetje enige object ook nog tevoorschijn kwam, en om 'm beter te centreren.

[03] De beste Fish & Chips in Rotterdam, van een schattige Britse verkoopster! Gecropt vanwege overlapping.

[04] En hier realiseerde ik me dat halation niet persé een cinestill ding was. Al stoorde 't me niet op deze foto.

[05] Deze foto ook 3x gemaakt. Zelfde compositie, maar een wolk is een paar meter verder en het ziet er toch anders uit. Deze beviel me het meest denk ik, al is de scan wat groenig. Hier had ik overigens denk ik ook nog een PL filter willen gebruiken.

[06] Ook 2 geschoten. Alternatief is
deze. Heeft leuker licht, maar in z'n geheel genomen beviel deze me beter.

[07] En een nachtelijke straatfoto die me wel beviel. Dit is Worm waar ze bie verkopen.

[08] Was iets leuker in m'n hoofd, al vind ik de print iets leuker dan de scan.

[09] Decoratie in V11
En nog 2 die me niet zo veel doen achteraf:
[1] [2]
Ektachrome:
Al zie ik hier denk ik de limieten van goedkope scans.

[10] En deze vond ik dus zonde.. Naar deze zat ik uit te kijken. Knalgele dhl truck die eenzaam langs de blauwe zee geparkeerd staat. Ik heb 'm op m'n telefoon ook, maar die telt niet. Op film is ie trouwens een stuk geler, dus het komt niet echt naar voren in de scan.

[11] Den Haag centrum.
alternatief

[12] De enige analoge foto die ik gemaakt heb in Brugge, haha. Ik was hier net het licht kwijt. Staat wel met het licht van een minuut eerder op m'n telefoon, maar die telt niet.

[13]

[14]

[15] De Rotterdam staat er behoorlijk scheef op.. Misschien krijg ik nog een keer de kans om 'm over te doen.
Ik lijk moeite te hebben met het levelen van m'n camera in portrait mode, dus daar moet ik op letten.
Verder moet ik m'n camera toch 'ns een keer na laten kijken, dat doordraaien is een probleem. M'n vader vraagt zich af of ik de film misschien niet goed bevestig. Ik hoop dat dat het is, want dat is makkelijker te fixen..
M'n persoonlijke favorieten van deze 2 rolletjes zijn 2, 3 en 5 denk ik, maar als alle foto's goed doorgedraaid waren dan zat die DHL truck er waarschijnlijk ook bij, plus nog een andere foto van die spin.
Ten slotte nog deze:
Ik wilde die Ektachrome nog volschieten (niet gelukt), en zag een volle maan. Daar was deze film niet geschikt voor, maar het was een leuke oefening. Resultaat:
spoiler:
En nee, deze foto is niet analoog.

Make lovecraft not warcraft.