Het begint te komen maar ik ben er nog niet, de voortgang van onbewerkte fotoscan, naar bewerkte fotoscan naar Imacon scan:
:strip_exif()/f/image/b5MpxlqreDtRtOKhXc31SpFA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GXX6LLUxYSPKHjN9AUgIaHMH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RBJT5QwjHuBDg8h4qTIXtpz8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jKgq9HCjxeOwUdnl4jfAK22X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TGUAPi42RrT6DKZ78uDaxKry.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BjrFKDxfu3F6CAmzie016Knh.jpg?f=fotoalbum_large)
Het vinden van neutraal grijs vind ik nog wel lastig in Capture One maar gaat de goede kant op.
De aanpassingen zitten na het omzetten van negatief naar kleur in dat de rood en blauw levels midden grijs wordt aangepast om de zweem er uit te halen, in de RGB level middengrijs om de foto donkerder te maken en dan in de curve de rood, groen en blauw kanalen aan te passen.
Leuk puzzelen en proberen te snappen wat de verschillen zijn t.a.v. de Imacon waar er toch wat donkerdere kleuren uit komen zonder de hele foto donkerder te maken, zie vooral het gras in de eerste en de lucht in. de tweede. Straks nog dit alles te zien automatiseren met scripts of stijlen en presets.
:strip_exif()/f/image/b5MpxlqreDtRtOKhXc31SpFA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GXX6LLUxYSPKHjN9AUgIaHMH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RBJT5QwjHuBDg8h4qTIXtpz8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jKgq9HCjxeOwUdnl4jfAK22X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TGUAPi42RrT6DKZ78uDaxKry.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BjrFKDxfu3F6CAmzie016Knh.jpg?f=fotoalbum_large)
Het vinden van neutraal grijs vind ik nog wel lastig in Capture One maar gaat de goede kant op.
De aanpassingen zitten na het omzetten van negatief naar kleur in dat de rood en blauw levels midden grijs wordt aangepast om de zweem er uit te halen, in de RGB level middengrijs om de foto donkerder te maken en dan in de curve de rood, groen en blauw kanalen aan te passen.
Leuk puzzelen en proberen te snappen wat de verschillen zijn t.a.v. de Imacon waar er toch wat donkerdere kleuren uit komen zonder de hele foto donkerder te maken, zie vooral het gras in de eerste en de lucht in. de tweede. Straks nog dit alles te zien automatiseren met scripts of stijlen en presets.