Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

rockhopper schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:00:
[...]
Ik hoop dat je nu wel huisnummers in kan voeren bij sygic, of is het nog steeds 'onzichtbaar' 8)
Dat kan zeker, maar werkt inderdaad wat gek (niet heel intuïtief). Na het kiezen van een straat zie je de straatnaam met (Any) staan. Als dat aantikt dan kies je dus in feite Any huisnummer in de straat en kun je niets invoeren. Als je echter op dat moment gaat typen, dan gebruikt hij het getypte als huisnummer om naar te navigeren.

Het werkt dus wel, maar niet heel duidelijk :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:40
Het werkt fijner dan garmin waar ik eerst het land, dan de stad, dan het huisnummer! en dan pas de straat moet invoeren. Maar goed het is natuurlijk niet helemaal eerlijk om een topo-gps apparaat met een navigatie-app te vergelijken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 13:18
Rockopera kwam door woordenboek telefoon :(
Een route bestaat uit waypoints die als vlaggetjes op de weg worden weergegeven. Soms staat een waypoint vlaggetje verkeerd (andere kant van de weghelft of op n weg die niet meer bestaat.
Zo'n vlaggetje moet je dan handmatig weghalen (anders wil de navigatie steeds terug naar dat vlaggetje) en dat is storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Voor wie geintresseerd is: TomTom 1.1 is nu beschikbaar in de play-store en COMPATIBLE met de One-X staat er bij mij.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Xanion schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:40:
Voor wie geintresseerd is: TomTom 1.1 is nu beschikbaar in de play-store en COMPATIBLE met de One-X staat er bij mij.
Afgaande op de wisselende berichten bij versie 1.0 waarbij er flink veel S3 gebruikers ook lazen dat hun toestel ondersteund zou worden (en dat dus niet werd) zou ik niet 1-2-3 het vertrouwen hebben in deze meldingen.

Heeft TomTom al een officiële mededeling gemaakt over betere resolutie ondersteuning? De info op play store is vrij beperkt, de comments over 1.0.1 laten in ieder geval goed zien dat ze voor de update van vandaag de compatible zaakjes niet op orde hadden.

Los van dat mogen ze wel eens heel snel de kaarten per land instellen, want in een keer alles downloaden is echt old-school. Voorlopig lopen ze nog achter de feiten aan.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:57
Ik heb de proefperiode van Sygic geinstalleerd, maar vind het niet geweldig werken. Het invoeren van een adres vind ik erg omslachtig. Als hij automatisch naar het volgende veld gaat, als je het vorige hebt ingevuld, zou al een hele verbetering zjin wat mij betreft. Als je er eenmaal in zit vind ik het prima werken. Alleen weinig verbetering tegenover Google maps. Voordeel van Google maps vind ik het razendsnel in kunnen voeren van een adres.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36

Yucko

One clown to rule them all !

rockhopper schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:15:
[...]

Afgaande op de wisselende berichten bij versie 1.0 waarbij er flink veel S3 gebruikers ook lazen dat hun toestel ondersteund zou worden (en dat dus niet werd) zou ik niet 1-2-3 het vertrouwen hebben in deze meldingen.

Heeft TomTom al een officiële mededeling gemaakt over betere resolutie ondersteuning? De info op play store is vrij beperkt, de comments over 1.0.1 laten in ieder geval goed zien dat ze voor de update van vandaag de compatible zaakjes niet op orde hadden.

Los van dat mogen ze wel eens heel snel de kaarten per land instellen, want in een keer alles downloaden is echt old-school. Voorlopig lopen ze nog achter de feiten aan.
Nou ja, Play Store geeft nu in ieder geval aan dat mijn Galaxy Note 1 (GT-N7000) compatible is en ik krijg hem nu ook geinstalleerd.
Functies in deze versie:
- Verbeterde compatibiliteit met apparaten: de app is nu geoptimaliseerd voor de nieuwste smartphones, zoals Samsung Galaxy S3, HTC One X, LG Optimus G en andere smartphones met een schermresolutie tussen 800 x 480 pixels en 1280 x 800 pixels.
- De kaart opslaan op SD-kaart: de kaart wordt via de app gedownload en standaard opgeslagen op een SD-kaart (indien aanwezig).
- Betrouwbare kaartdownloads: het downloadmechanisme voor kaarten is verbeterd. De volgende kaartupdate komt in december uit
Wel raar dat mijn 2 7" tablets nog steeds niet ondersteund worden volgens Play store, terwijl de resolutie mooi binnen het kader 800x480 - 1280x800 valt met 1024x600 :/
Straks maar eens kijken of ik hem kan sideloaden (zoals dat ook kan bij WhatsApp)

en ja, ik gebruik mijn HTC Flyer voor navigatie dmv een brodit-houder 8)

@ rockhopper: stond ook niet in die lap tekst, maar op het tabje "nieuwe functies" ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Yucko op 04-12-2012 15:00 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
virtualJac schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:16:
Ik heb de proefperiode van Sygic geinstalleerd, maar vind het niet geweldig werken. Het invoeren van een adres vind ik erg omslachtig. Als hij automatisch naar het volgende veld gaat, als je het vorige hebt ingevuld, zou al een hele verbetering zjin wat mij betreft. Als je er eenmaal in zit vind ik het prima werken. Alleen weinig verbetering tegenover Google maps. Voordeel van Google maps vind ik het razendsnel in kunnen voeren van een adres.
Wat mij heel goed bevalt aan sygic is dat ze je feedback meenemen. Ik weet niet of je dit al aangekaart hebt bij ze, persoonlijk stoor ik me er niet zo aan. Ik heb toch al een minuut nodig om de hele boel aan het raam te hangen, dan maakt die 5 seconden extra voor het invoeren van adres ook niet zoveel uit. Overigens werkt navigeren via favorieten nog wat relaxter.

@ Yucko
O ja ik zie dat ik er overheen heb gelezen in de blik die ik er op wierp. Het is ook zo'n 'wall of text' dat ik niet veel zin had alles te lezen. Als de compatibility geen probleem is zal het eens proberen op mijn toestel, maar ik denk niet dat ik van sygic afstap die ik toch al een flinke tijd naar volle tevredenheid gebruik. De traffic info bij sygic (afkomstig van tomtom) is overigens veel goedkoper dan bij tomtom zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
Yucko schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:48:
[...]
en ja, ik gebruik mijn HTC Flyer voor navigatie dmv een brodit-houder 8)
Same here, en blijkbaar heeft dat een ietwat aantrekkelijk effect op nachtelijke voorbijlopers ;(

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/IMG-20121026-WA0000.jpg

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Wow dat is fucked up :(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ouch, en ik maar denken dat Wassenaar zo enorm posh was. Of was dat ergens anders gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
rockhopper schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:53:
Ouch, en ik maar denken dat Wassenaar zo enorm posh was. Of was dat ergens anders gebeurt?
Hahaha, niet iedere woning hier is >1 miljoen of zo... Woon in een normaal gemiddeld rijtjeshuis hoor.
Mijn overbuurjongen is paar jaar geleden vermoord door de buurjongen wegens drugsgeld en zo, aldus... :X

Wel gewoon voor de deur ja. Niets meegenomen, Flyer lag thuis. Handschoenenkastje en middenarmsteun stonden open dus ze zullen daar wel even snel naar hebben gezocht. Was al lang blij dat het alleen het raam kapot was al hebben ze de steen (zie je liggen bij voetengedeelte) wel absurd hard er in gekiepert omdat middensteun en stoel ook beschadigingen hadden. Je kan toch ook gewoon mét die steen het raam kapot maken? Maar ja, enige echte intelligentie zal bij de dader waarschijnlijk toch afwezig zijn ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/IMG-20121026-WA0001.jpg

Vond het wonderlijk dat ze überhaupt in zo'n oude bak keken. Maar ja, wellicht lopen ze gewoon rijtje af.

Anyway, Sygic op zo'n "groot" (relatief natuurlijk, maar i.v.m. bijv. een Tomtom wel) scherm is echt heerlijk! :9

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

yup, ben er ook heel erg blij mee. Bij mij hebben ze ooit in de auto ingebroken om een oude HP PDA die ik destijds voor TomTom gebruikte te jatten de vuile lijers :( (ik was midden in de nacht thuisgekomen van een dagje EuroDisney en moest na 1,5h alweer opstaan voor mijn werk ... dus ze hebben optimaal gebruik gemaakt van een hele kleine mogelijkheid) Ze hadden eerst geprobeerd om via een schroevendraaier het slot te forceren. Toen dat niet lukte en geen zware voorwerpen voorhanden waren, hebben ze een iets tussen de deurrubber en het dak gezet bovenaan en de deur opengebogen zodat ze het pinnetje konden gebruiken 8)7

edit:
in tegenstelling tot de niet zo legale v1.0 die ik destijds geprobeerd heb op mijn HTC Flyer werkt v1.1 niet (crasht steeds).

[ Voor 10% gewijzigd door Yucko op 04-12-2012 20:01 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oei, dat ziet er kut uit, gecondoleerd. Wel vreemd dat ze inbraken terwijl er niets stelenswaardigs te zien was. Hoe duur is zo'n nieuwe ruit? Beter dan een nieuwe deur.

Wat betreft Google's standaardnavigatie, het viel me op dat ik pas op het allerlaatste moment gewaarschuwd werd dat ik moest afslaan, op de fiets . Maar ik denk dat ik hem op lopend had staan: weet iemand of dat beter werkt als je hem op fietsend zet? Ik neem eigenlijk aan van wel (nog niet geprobeerd), maar die fietsstand schijnt een beetje onbetrouwbaar te zijn? De fietsroutes vond ik er in Amsterdam in elk geval niet altijd even kort uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand een idee wat HD traffic kost? Veel meer dan dat het een inapp-aankoop is kan ik er niet over vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

@pven

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/Screenshot_2012-12-05-11-28-34.png

Daar waar je bij ineens 12 maanden HD traffic kopen ipv een jaar per maand aftikken 50% korting krijgt (EUR 59,88 tov EUR 29,99), krijg je bij ineens 12 maanden flitsers en gevarenzones kopen welgeteld 0,5% korting (EUR 19,08 tov EUR 18,99) :')

[ Voor 57% gewijzigd door Yucko op 05-12-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 14:46
Yucko schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:15:
....hebben ze een iets tussen de deurrubber en het dak gezet bovenaan en de deur opengebogen zodat ze het pinnetje konden gebruiken 8)7
Zo maakt de ANWB je auto ook open als je de deur hebt dicht gegooid en de sleutel staat nog op het contact. ;)
Hoe duur is zo'n nieuwe ruit?
Op de sloop een paar tientjes, maar dan moet je 'm er wel zelf inzetten ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Blackouts op 05-12-2012 12:36 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

bramv82 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:35:
[...]

Zo maakt de ANWB je auto ook open als je de deur hebt dicht gegooid en de sleutel staat nog op het contact. ;)

[...]
<never mind>

* Yucko is }:O

[ Voor 44% gewijzigd door Yucko op 05-12-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 08:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

ANWB wringt je auto niet open op die manier, ze proberen wel langs 't deurrubber met 'n platte ijzeren plaat om 't mechanisme omhoog te trekken of met 'n ijzerdraadje je knopje te pakken te krijgen.

Ontopic: nog steeds erg tevreden met Sygic. Van de zomer 30,- betaald en nog steeds blij mee. Zelfs de 130 wegen in NL staan er momenteel in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 14:46
Eric_Cantona schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:06:
ANWB wringt je auto niet open op die manier, ze proberen wel langs 't deurrubber met 'n platte ijzeren plaat om 't mechanisme omhoog te trekken of met 'n ijzerdraadje je knopje te pakken te krijgen.
Bij mij destijds wel. Opblaasbaar matje tussen de deur en het dak, en vervolgens aan het pinnetje trekken Maar zal vast bij elke auto anders zijn.

On topic: Sygic werkt prima, maar ik mis een handige manier om mijn route aan te passen als er bijvoorbeeld wegwerkzaamheden zijn. Bijvoorbeeld het vermijden van de eerstvolgende 2 kilometer.
Op de oude tomtom op mijn Nokia N95 ging dat wel. Toch maar eens de Android TomTom gaan proberen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Daar is al meer vraag naar, net zoals de optie om uit 'alternatieven' te kiezen voordat je met de navigatie start. Als het goed is word deze in de toekomst ingebouwd, de vraag is natuurlijk hoe ver in de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Jaaaaaaaaaaa tomtom is aan het downloaden!!!! :)

Sygic heb ik n week gebruikt. Zaten goede punten aan, maar zn routes waren soms heel raar.
Getwijfeld of ik m zou kopen, maar heb toch maar gewacht.

Sindsdien gebruik ik t gratis Osmand.
De details van die kaarten is ongelooflijk. Het meest kleine bospaadje waar je gebukt doorheen moet lopen, staat er gewoon op.
Ook verrassend: in amersfoort zijn ze n grote rotonde aan t bouwen en hebben ze tijdelijk n lus asfalt neergegooid, zodat t verkeer geen last heeft van de werkzaamheden en zelfs die staat erop!!!

Vreemd genoeg kent Osmand n hele rits straten in de wijk nieuwland niet, terwijl deze er al n jaar of 8 liggen.
Ook huisnummers kent hij bijna nooit.
Toch was t n behoorlijk prettige.

Voor mn werk als taxichauffeur zat ik echt te springen om tomtom met hd traffic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Osmand is Open Street Map, dat betekent dat vrijwilligers kaarten moeten aanpassen. Kennelijk komt een fanatieke kaarten editor ook vaak op die route waardoor hij die lus heeft bijgewerkt. Dat is het grote voordeel van user input direct verwerken.

Aan de andere kant zie je het nadeel ook, die wijk Nieuwland is nog niet door iemand bewerkt en ingevoerd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 12:18

Goner

What can I do you for ?

Ferry34 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 01:11:
Sindsdien gebruik ik t gratis Osmand.
De details van die kaarten is ongelooflijk.
Ik zie dat-ie heel veel offline informatie heeft, waar wordt dat opgeslagen ?? in je main RAM of kan het op een SD kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
(jarig!)
Ik werk nu een paar dagen met deze nieuwste versie van TomTom, en ben er erg tevreden mee! Razendsnelle fix, razendsnelle routeberekeningen, zeer scherpe kaarten, de weg wordt tijdig aangegeven (het pijltje zit precies op de juiste plaats) en alles werkt rustig en stabiel. TomTom staat bij mij op de Galaxy Note. :)

Alleen het aanpassen van de instellingen verloopt nog niet helemaal vlekkelos. Na het instellen, sluit TomTom bij mmij af en start daarna opnieuw. De wijzigingen bij de instellingen worden overigens wel doorgevoerd. En het herstarten gaat ook erg snel. Maar het is nog wel een schoonheidsfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Goner schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:18:
[...]

Ik zie dat-ie heel veel offline informatie heeft, waar wordt dat opgeslagen ?? in je main RAM of kan het op een SD kaart ?
Weet ik niet want in mn htc one x kan geen sd (persoonlijk vind ik dat raar, al heeft de fone 32 GB.

TomTom eerste indruk:

Meteen een voor mij groot nadeel: geen 2D die met rijrichting gaat!!??
Dat is echt heel vervelend omdat ik voor mn werk vaak omliggende straten moet kunnen zien (wegblokkade door ongeluk of wegwerkzaamheden).
Ook vind ik 2D veel overzichtelijker.

HD traffic doet t, maar kan ik niet handmatig bepalen of ik de gewijzigde route wil?

3 adressen gedaan met huisnummer en op de meter correct.
Wel jammer: die kruising die al 2 maanden open ligt en dat nog maanden zal blijven, staat niet op de tomtom.

Ook heb ik nog niet uitgevonden hoe je de app echt kan afsluiten, want hij trekt wel stroom hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:07:
[...]

Wel jammer: die kruising die al 2 maanden open ligt en dat nog maanden zal blijven, staat niet op de tomtom.
Dat is met een losse TomTom ook niet, men wil dat soort dingen niet opnemen in MapShare.
Ook heb ik nog niet uitgevonden hoe je de app echt kan afsluiten, want hij trekt wel stroom hoor.
Als je je GPS uit zet, is het stroomverbruik dan niet meteen minder?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
Gewoon blijven Back duwen tot hij vraagt om af te sluiten?
Dat was iig met v1.0 toch zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik krijg t alleen voor elkaar via instellingen -apps-gedownloade apps-gedwongen stoppen.
Dit is natuurlijk heel onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik wil TomTom gaan kopen, maar wist niet wat ze bedoelen met "zolang de app meegaat". En ik had bij Navigon al meegemaakt dat je de app niet mee kon nemen van mijn oude android toestel naar mijn nieuwe (die nog wel 75 euro had gekost.....). Daarom heb ik TomTom gemaild.

Ik zocht of iemand het al gezegd had, maar kon het niet vinden, daarom bij deze hun antwoord :
"Als u een nieuw TomTom-navigatiesysteem of een nieuwe app voor uw smartphone koopt met gratis Lifetime Maps, kunt u gedurende de levensduur van uw product ieder jaar 4 of meer volledige updates van uw kaart downloaden. De nuttige levensduur van de smartphone-app is de periode waarin TomTom ondersteuning voor de app biedt in de vorm van updates.

U heeft aangegeven dat u een Samsung Galaxy S III heeft. Als u dit toestel over een jaar gaat verkopen en u koopt bijvoorbeeld de nieuwe Samsung Galaxy Note II, kunt u de applicatie niet meenemen. De LifeTime update is alleen geldig voor 1 toestel en wordt daarmee gekoppeld. Dit betekent dat u altijd de kaart kan downloaden zolang u dit telefoon gaat gebruiken."

Dus ik ben nu nog aan 't twijfelen of ik 'm wel ga kopen, want als ik over 2 a 3 jaar bijv. weer een ander toestel zou hebben, dan ben ik het geld van TomTom wederom kwijt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 15:02
Belachelijk zeg...
Je koopt TomTom, 2 weken later laat je je telefoon vallen... dag TomTom-centen! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Wel vreemd, bijna alle apps zijn gekoppeld aan je google account. Ik vraag me af of Tomtom dit ook echt doet. Het zou natuurlijk de waarde van de app ernstig verminderen. De meeste telefoon gaan maar een jaar of 3-4 mee en bij diefstal / vervanging zou je het kwijt zijn. Zeer apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
marcos5 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:50:
Ik wil TomTom gaan kopen, maar wist niet wat ze bedoelen met "zolang de app meegaat". En ik had bij Navigon al meegemaakt dat je de app niet mee kon nemen van mijn oude android toestel naar mijn nieuwe (die nog wel 75 euro had gekost.....). Daarom heb ik TomTom gemaild.

Ik zocht of iemand het al gezegd had, maar kon het niet vinden, daarom bij deze hun antwoord :
"Als u een nieuw TomTom-navigatiesysteem of een nieuwe app voor uw smartphone koopt met gratis Lifetime Maps, kunt u gedurende de levensduur van uw product ieder jaar 4 of meer volledige updates van uw kaart downloaden. De nuttige levensduur van de smartphone-app is de periode waarin TomTom ondersteuning voor de app biedt in de vorm van updates.

U heeft aangegeven dat u een Samsung Galaxy S III heeft. Als u dit toestel over een jaar gaat verkopen en u koopt bijvoorbeeld de nieuwe Samsung Galaxy Note II, kunt u de applicatie niet meenemen. De LifeTime update is alleen geldig voor 1 toestel en wordt daarmee gekoppeld. Dit betekent dat u altijd de kaart kan downloaden zolang u dit telefoon gaat gebruiken."

Dus ik ben nu nog aan 't twijfelen of ik 'm wel ga kopen, want als ik over 2 a 3 jaar bijv. weer een ander toestel zou hebben, dan ben ik het geld van TomTom wederom kwijt :?
Euhm, ik koop ieder jaar een nieuwe telefoon. Ik wilde TT ook aanschaffen, maar begin nu toch ernstig te twijfelen. Vindt het belachelijk als ik dan ieder jaar hetzelfde pakket opnieuw mag aanschaffen.

TomTom wil niet meer opstarten. (kan geen connectie maken met TomTom Servers)
Nu heb ik toevallig gisteren mijn telefoon geroot. Meer mensen met Root en geen werkende TT?

[ Voor 5% gewijzigd door Xanion op 11-12-2012 22:12 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Goed dat ik dit lees. Ik was van plan TomTom aan te schaffen maar dit is voor mij de reden om het niet te doen. Ik heb al Sygic en ben niet helemaal tevreden met de routes die hij soms maakt. Maar de service die zij bieden is tegenwoordig bijna ongekend. Ik heb tweemaal een nieuw toestel sinds ik Sygic heb gekocht. Mailtje sturen naar klantenservice en binnen een uur een nieuwe activatie. TomTom krijgt mijn geld niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

ik heb TomTom op 2 devices staan (Samsung Galaxy Note 1 + Galaxy Tab2 7.0") welke beiden geroot zijn en dat werkt zonder problemen. Of ik straks ook met beiden de nieuwe kaarten kan blijven downloaden zal moeten blijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:17

...

...
Da's knap! Dus als je een omruiling krijgt van je toestel wegens defect kan je het geld weer ophoesten.
Nee, dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:17

Gotez

42

Dit is wat google zegt:

Retrieving previously purchased applications

Your application purchases are tied to your Google Account and can be installed an unlimited amount of times on any device. So, for example, if you remove "My Favorite Game" to save memory, you can reinstall it at a later date with no charge by simply visiting My Apps. You can also re-install apps from play.google.com from the My Android Apps section.

If you are being asked to purchase an application you have already purchased on Google Play on an existing or previous device, you might be using a different account than the one you were using at the time you made your purchase. Because the application is associated with a different Google Account, you are being charged to purchase it again. Additionally, if you are missing certain apps (free or paid), they might be registered under a different Google account. Fortunately, you can recover access to these apps by simply switching the account you’re currently signed into on Google Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dat is inderdaad duidelijke taal van de playstore.

De vraag die dan nog overblijft is die voor tomtom geld: zijn er apps die uitzondering maken op deze regel.

Verder is er nog een grijs gedeelte dat overblijft en dat zijn de in-app abonnementen fees. Deze hebben wel extra kosten, maar vallen binnen de regels van de app zelf. Bij tomtom zou dit de hd-traffic service zijn, en dus niet de navigatie app zelf en valt dus niet onder de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

rockhopper schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:18:
Dat is inderdaad duidelijke taal van de playstore.

De vraag die dan nog overblijft is die voor tomtom geld: zijn er apps die uitzondering maken op deze regel.

Verder is er nog een grijs gedeelte dat overblijft en dat zijn de in-app abonnementen fees. Deze hebben wel extra kosten, maar vallen binnen de regels van de app zelf. Bij tomtom zou dit de hd-traffic service zijn, en dus niet de navigatie app zelf en valt dus niet onder de vraag.
de htc navigatie app heeft ook een in-app payment. de app is gekoppeld aan het emei nummer, dus aan het toestel. gelukkig kan ik wel het abonnement overzetten op een ander toestel, mocht ie kwijt-stuk-whatever zijn.

maarja de locations app is niet op google play te vinden :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamezfreak
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 16:37
Ik heb de TomTom app gekocht maar hij wil niet de kaarten downloaden. Hij zegt dat ik nog 2 gb moet vrijmaken voor de kaarten. Via de Play Store laat het zien dat ik het ook op mijn sd kaart kan opslaan.Ik heb een Wolfgang AT-AS45SE en draai op Android 4.0.4 zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Blijf fan van de google navigation
al zijn enkele additions nog welkom

De tijden laten mij althans niet in de steek en zijn vrij accuraat.
Soms doet hij wel iets te moeilijk voor alternative routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Greenie schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:22:
Blijf fan van de google navigation
al zijn enkele additions nog welkom

De tijden laten mij althans niet in de steek en zijn vrij accuraat.
Soms doet hij wel iets te moeilijk voor alternative routes.
Als Google al eens zou zorgen dat hij zelf een betere route neemt als er ineens een dikke file onderweg bij komt. Maar dat moet je handmatig bijhouden, dat is het grootste nadeel van Google Nav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Vandaag de stoute schoenen aangedaan en na twijfelen toch TomTom gekocht voor op mijn HTC One X.

Downloaden etc. ging prima. Eenmaal in de app wou hij met geen mogelijkheid de kaart (West Europa) laden. Telefoon sloeg vast, rebootje en een tweede kans gegeven. Wéér liep hij vast zodra je "Amsterdam" zag. Gelukkig was het binnen de 15 minuten en heb ik hem kunnen refunden, maar is het zó moeilijk om een Android App te laten werken op de populairdere telefoons?!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik denk dat dit niet echt probleem is tussen de One X en TomTom, ik heb heb namelijk wel zien werken. Vermoedelijk is er een andere app in het geheugen van je telefoon die en correcte werking tussen beide voorkomt.

Nogmaals, het werkt wel, ik heb het gezien....

Cogitationis poenam nemo patitur

• heutsm
  • Laatst online: 14-09-2023
Wil graag Sygic 7 dagen proberen, maar zie na installatie alleen mogelijkheid te kopen. Overigens2 voor de prijs voor één. Weet iemand hoor ik de trialperiode in gang zet?

• rockhopper
Leuke actie van sygic. Je zou eigenlijk een knopje moeten zien met 'start trial now' althans zo was het toen ik het kocht, maar dat is alweer een tijdje geleden.

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Er zijn nieuwe kaarten beschikbaar voor tomtom android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

1475paul schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:59:
Er zijn nieuwe kaarten beschikbaar voor tomtom android
dit in combinatie met hetvolgende bericht:

ik heb vanmorgen de kaart van TomTom op mijn Samsung Tab 2 geupdate naar W.Europa v900.4617 en dezelfde app (onder hetzelfde google account) op mijn Galaxy Note 1 is op dit moment de nieuwe kaart aan het binnenhalen dus ik denk dat we de opmerking van die TomTom medewerker daarmee wel naar het rijk der fabelen kunnen verwijzen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:52
Ik ben nu de maps aan het downloaden van Sygic. Daarvoor werd mij al gevraagd of ik de trial wilde activeren. Ik moest wel eerst die 290MB aan basefiles downloaden, daarop kreeg ik geen nette ok. Daarna opnieuw opgestart en kon ik na activatie kiezen welke landen ik wou downloaden.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Eh, ik geloof niet dat de TomTom niet mee genomen kan worden naar n andere telefoon, aangezien dit op je account gaat.

Niemand hier met een 2de Android telefoon die dit kan testen?

Ik zag gisteren n kaartupdate en heb die gedaan. Was weer 2,4 GB groot, maar je kan wel gewoon verder met je telefoon tijdens update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Het inloggen en verifieren bij sygic is bij mij ook vaak hit & miss. Een paar keer proberen en uiteindelijk werkt het wel. Ik moet regelmatig aanmodderen omdat zowel m'n vrouw als ikzelf sygic gebruiken onder 1 aanschaf (leve 5 toestellen licentie) maar het werkt wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MSN guy : op mijn HTC one X doet hij t perfect.
Ik heb wel tijdens laden de telefoon op wifi en oplader gezet.
Ook ff checken of je voldoende ruimte hebt?

De ondersteuning van Sygic zag er heel goed uit op de hulpforums. De trial van n week was ook mooi.
Sygic heeft wèl n goede 2d-weergave als vond ik de lijn van de te volgen route veels te dik.
Hierdoor zag je de kronkeling van de weg minder.

Het laden van routes kan sygic wel en TomTom niet.
Ik vond alleen de route die Sygic berekende regelmatig bedenkelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Ferry34 op 14-12-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Laatst online: 02-08 09:24
Ik heb TomTom sinds een paar weken op m'n Defy in gebruik en het werkt prima. Start wat langzaam op, maar eens het vertrokken is, werkt het perfect.

Sinds eergisteren een nieuwe HTC One X+ in huis en meteen TomTom geïnstalleerd. Geen gezeur, werkt gewoon zoals het moet.

Je kunt de App dus gewoon mee nemen naar je nieuwe toestel, hoor. (Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er niet eens bij stil had gestaan dat dit misschien niet ging.) TomTom staat nu op de simloze Defy en op de One X+ en ze werken alletwee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
Ik zeg gewoon doen.

Maar even voor de duidelijkheid, dat iets kan wil natuurlijk niet zeggen dat het licentie technisch mag :)
(dat het gekoppeld wordt is overigens natuurlijk wel onzin....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
Hoop ergens wel dat TomTom wat meer met Android gaat integreren.

Ik ben in principe een fervent Google Maps gebruiker, maar soms wil je in het buitenland geen data verstoken. Vandaar dus TomTom. Maar het is wel een hele stap terug hoor, dat adres ingeven in plaats van Google searches en adres locaties uit je agenda.

Lane aanduidingen zijn dan wel weer beduidend beter in TomTom. Met Google Maps wil ik nog wel eens een afslag missen op moeilijke knooppunten.
DrDoo schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:11:
dat iets kan wil natuurlijk niet zeggen dat het licentie technisch mag :)
Mogelijks heb je gelijk. Maar als Google het toelaat binnen hun framework, heb ik toch de neiging te zeggen dat het mag. Google > TomTom, dat sowieso. Also, 50 piek voor een app... dat is nog recht uit het stenen non-app tijdperk. Ik heb er lang en hard over nagedacht voor ik op de buy knop klikte. Zo vaak kom ik nou ook weer niet in het buitenland. Had TomTom iets van een €20 gekost, of zelfs minder, had ik hem op launchday meteen gekocht. Ik en waarschijnlijk een hoop ander volk dat de kat nog wat uit de boom kijkt tot ze van de zomer naar Spanje trekken met de auto.

[ Voor 45% gewijzigd door KaiZas op 15-12-2012 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambal1986
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 14:10
Ik heb tomtom nu op mijn Xperia S,
maar als ik vanuit chrome een adres opzoek kan ik deze niet gebruiken voor mijn tomtom app?
ik krijg bij "actie voltooien met" niet de optie tomtom (wel maps en navigon)

vaak gebruik ik de google voice search in de auto om een bedrijf te vinden, maar dan moet ik vervolgens het adres noteren (of kopieren) om dit vervolgens weer in te voeren in de tomtom app

verder zou ik graag mn eigen auto symbool in beeld hebben (diegene die ik via tomtom home heb gedownload voor mijn tomtom XL)
is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
Gut, ik heb alle opties goed bekeken en het pijltje is volgens mij niet aan te passen. Externe links slikt TomTom ook niet. Vandaar dat ik hoop dat er in toekomstige iteraties toch wat meer interactie is tussen TomTom en de rest van Android.

Ik zou er m'n adem echter niet voor inhouden. Als je er rekening mee houdt hoelang het geduurd heeft om de app compatible te maken met hogere resoluties, krijg je ongeveer wel een idee van de snelheid van die gasten: gemalen poppenstront.

Ach ja. We'll always have Google Maps. Met TomTom als onpraktisch, doch dataloos, alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Je kan bij opties wel andere pijlen/auto's kiezen.
Misschien kan je die gedownloade pijl/auto in die map erbij plaatsen via pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Heeft iemand al geprobeerd om Sygic op meer dan vijd toestellen te installeren? Ik wissel regelmatig van toestel en wil niet na vijf wisselingen weer een nieuwe licentie moeten kopen.
Het is ook niet zo dat ik één licentie koop en dat op vijf toestellen tegelijk installeer. Maar Sygic is niet duidelijk hierover. Je kan de licentie overzetten op een ander apparaat. Maar of dit na vijf keer ophoudt staat er dan weer niet bij.

Ik heb er inmiddels twee aangeschaft voor ma/zusje. zelf twijfel ik nog over Europa of meteen maar heel de wereld. € 40,- voor alle kaarten vind ik een hele nette prijs. Als iemand nog twijfelt, mail me maar. Ik wil die wel, mits ik op voorhand iemand heb om de kosten mee te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Mocht je na 5 toestellen tegen problemen aanlopen dan lijkt me een simpel mailtje naar de sygic helpdesk een eenvoudige oplossing. Ze zijn daar erg redelijk en reageren snel. Ik zit zelf maar op 4 toestellen dus ik kan je vraag niet direct beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik had ze intussen al gemaild. En inderdaad, voordat ik een transfer doe (bij voorkeur) en je krijgt een license reset. Dat is mooi. Nu nog iemand vinden die ook een wereld licentie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Iemand interesse om samen West Europa legaal aan te schaffen?
Ieder €20 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 05-10 16:52

nlboy

Alles kitz?

Geen V&A spammen hier.

Verder gebruik ik Waze vaak voor Nederland. Ik ben er zeer tevreden mee, elke dag wordt het beter.

[ Voor 55% gewijzigd door janvanduschoten op 07-01-2013 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
nlboy schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:37:
@Smultie: Ik heb net Sygic Europa gekocht met de actie (handig voor op vakantie) :) Wil jij de extra licentie overnemen voor 19 euro? Ik had namelijk nog een kortingscoupon, dus vandaar de lage prijs. Stuur maar een DM.

Verder gebruik ik Waze vaak voor Nederland. Ik ben er zeer tevreden mee, elke dag wordt het beter.
Heb al met een medetweaker West-Europa gekocht, maar bedankt voor je aanbod :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 05-10 16:52

nlboy

Alles kitz?

Niet hier.

[ Voor 87% gewijzigd door janvanduschoten op 07-01-2013 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Doe dit in V&A, niet hier.

[ Voor 97% gewijzigd door janvanduschoten op 07-01-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Er is weer een nieuwe versie van TomTom W-Europa.

Versienummer gaat van v1.1 (1144008) naar v1.1.1 (1129488)
Functies in deze versie:
Tablet ondersteuning: de app werkt nu ook op de Google Nexus 7 en andere tablets met een schermresolutie van tussen de 800 x 480 pixels en 1280 x 800 pixels. Houd er rekening mee dat de scherm lay-out kan afwijken op sommige apparaten, met name op de grotere tablets.
en dat lijkt te kloppen want mijn 2 tablets worden nu als compatible aangeduid in het rijtje van apparaten aan de linkerkant d:)b
Dat scheelt weer het moeten sideloaden mocht je TT op je tablet willen gebruiken. Alleen straks even kijken of hij nu ook weer wil opstarten op mijn HTC Flyer (v1.1 crashte steeds) want dat is de tablet die ik voor navigatie gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 21-12-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
nlboy schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:48:
Oke bedankt voor je snelle reactie! :)
Dus als iemand andere interesse heeft in Sygic Europa hoor ik het wel.
Graag iets meer info, heb het even niet gevolgd, €19,00 voor Europa? DM me maar! :)

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 21-12-2012 14:43 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
Ik heb momenteel Sygic 12.1.3 op m'n HTC One X. Ik had hiervoor een oudere Sygic-versie (weet zo niet precies meer welke) op een HTC Desire waar ik tot nu toe eigenlijk wat beter over te spreken was. Ik vind de huidige versie minder intuïtief werken en vind de schermen erg 'druk'. Er wordt teveel kleine gedetailleerde informatie getoond, vooral in de routesamenvatting en bij de fileinformatie. Zeker tijdens het rijden is dat niet even in één oogopslag te volgen (even buiten beschouwing gelaten of dat wel of niet de bedoeling is).

Ik mis de mogelijkheid om aan te geven of een punt op de route dat ik middels "Reizen via" heb gedefinieerd een bestemming of tussenpunt is (wat ik in de oude versie via de reisplanner kon doen). Wat nu gebeurt is dat Sygic de resterende reistijd tot aan het tussenpunt laat zien terwijl ik de resterende reistijd tot aan m'n eindbestemming wil zien. Bij de oude Sygic-versie was dit afhankelijk van of je een routepunt als tussenpunt of bestemming definieerde. Zie ik iets over het hoofd of is dit niet meer mogelijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 28-12-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Hier al iemand die navigeert met z'n tablet?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/18fxbk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Wouter! schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:04:
Ik heb momenteel Sygic 12.1.3 op m'n HTC One X. Ik had hiervoor een oudere Sygic-versie (weet zo niet precies meer welke) op een HTC Desire waar ik tot nu toe eigenlijk wat beter over te spreken was. Ik vind de huidige versie minder intuïtief werken en vind de schermen erg 'druk'. Er wordt teveel kleine gedetailleerde informatie getoond, vooral in de routesamenvatting en bij de fileinformatie. Zeker tijdens het rijden is dat niet even in één oogopslag te volgen (even buiten beschouwing gelaten of dat wel of niet de bedoeling is).

Ik mis de mogelijkheid om aan te geven of een punt op de route dat ik middels "Reizen via" heb gedefinieerd een bestemming of tussenpunt is (wat ik in de oude versie via de reisplanner kon doen). Wat nu gebeurt is dat Sygic de resterende reistijd tot aan het tussenpunt laat zien terwijl ik de resterende reistijd tot aan m'n eindbestemming wil zien. Bij de oude Sygic-versie was dit afhankelijk van of je een routepunt als tussenpunt of bestemming definieerde. Zie ik iets over het hoofd of is dit niet meer mogelijk?
Ik maak geen gebruik van file informatie, dus ik begrijp niet goed wat je onder 'druk' verstaat, maar bij instellingen kan je volgens mij voor bijna alles individueel aangeven of het wel of niet vermeld moet/mag worden.

Wat die reistijd betreft weet ik het antwoord niet, ik gebruik bijna nooit reizen 'via' maar het lijkt me raar dat je dat ook niet zou kunnen aangeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:29:

[afbeelding]
Heb je een wat verder uitgezoomde foto? Ben wel benieuwd hoe dat oogt in het dashboard als geheel. Ziet er wel erg strak uit. Als dat bij mijn wagen zou kunnen/mogen had ik het ook wel gedaan, wat is er nou beter dan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb even gezocht en ik heb hier een meer uitgebreide 'howto' gevonden: http://www.golfmk6.com/fo...d.php?p=617462#post617462

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

nokiaan958GB schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:29:

[afbeelding]
jazeker :) al is mooi weggewerkt in het dashboard natuurlijk veel mooier.
Ik weet alleen niet of ik het zelf echt zou willen daar je tablet mee de auto uitnemen ook geen optie lijkt bij inbouw, en dus weer een extra verleiding voor dieven en zo om mijn auto open te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Weet iemand of er ook navigatie software is welke aanwijzingen via Bluetooth afspeelt op dezelfde wijze als je telefoon (terwijl deze overgaat of opgenomen is, door de radio weg te drukken)?

Standaard Google navigation gebruikt A2DP over bluetooth waardoor ik geen radio meer kan luisteren maar juist de hele tijd naar mijn telefoon moet luisteren... Ik heb ook voor TomTom e.e.a. uitgezocht maar dit werkt op dezelfde manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor hen die nog geen offline Navigatie software hebben, Copilot Live is in de aanbieding, 40% korting. Ik zie de europrijzen niet als VK-inwoner, maar Copilot Live voor heel Europa is £25, dwz iets van €30-35. Lijkt me geen slechte prijs :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 08:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Afgelopen dagen door Milaan gewandeld met Sygic op wandelmodus, werkt prima. Leuk dat je 't poppetje ook echt ziet wandelen. Alleen als ik door 'n andere straat loop dan de "route", dan past 't niet vanzelf aan. Ik heb daar 1-2-3 geen instelling voor gevonden, iemand 'n idee? Of kan dat gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
gambieter schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 01:55:
Voor hen die nog geen offline Navigatie software hebben, Copilot Live is in de aanbieding, 40% korting. Ik zie de europrijzen niet als VK-inwoner, maar Copilot Live voor heel Europa is £25, dwz iets van €30-35. Lijkt me geen slechte prijs :)
€31,99 om precies te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Het uitruilen, doorverkopen, of samen inkopen van (korting)acties doen we hier niet

[ Voor 76% gewijzigd door Bullet NL op 04-01-2013 18:31 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:00

ResuCigam

BOFH

Ik gebruik zelf het gratis programma NavFree World uit de playstore en ben er bijzonder over te spreken 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
ResuCigam schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:15:
Ik gebruik zelf het gratis programma NavFree World uit de playstore en ben er bijzonder over te spreken 8)
Ja, Nav Free lijkt wel goed te werken. Maar:
- Geen filemelding (of heb ik dat gemist?)
- Kan niet navigeren naar huisnummers
- Pijltje draait niet mee met compas, zodat je niet weet ik welke richting je kijkt
- Je kunt het beeld niet groot- of kleinknijpen
- Erg trage interface, met name als je de kaart heen en weer sleept, en wordt pas getoond als je weer loslaat.
Ik heb dit voornamelijk gedownload voor in het buitenland.

In NL gebruikt ik Google Maps, dat erg goed is. Het enige is dat Google Maps erg slechte stemaanwijzingen geeft als je van de route afwijkt (ik gebruik hem als louter stem op de fiets): dan zegt hij "x meter naar het zuidoosten", maar ik heb geen idee welke kant ik oprijd. (Een vriend suggereerde dat ze dit doen omdat dat wél werkt in America, waar alle steden blokkedozen zijn met louter rechte en dwarse straten.)

Heeft iemand een idee hoe je hier iets aan kunt doen? Ik wil graag dat hij gewoon zegt "omkeren" indien nodig op de fiets (dat zegt hij nl. nooit), of tenminste zegt "ga rechtdoor gedurende x meter", als ik van de route ben afgeweken. Nu moet ik raden. Hoe doet Nav Free dit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:09:
Het uitruilen, doorverkopen, of samen inkopen van (korting)acties doen we hier niet.
Okee okee, stel je voor d:)b

Vraagje over Sygic en de licentie die je gratis krijgt dan...
Hoe werkt dat? Krijg ik 'n licentiecode die ik iemand kan doorsturen en die kan het dan installeren...
Moet ik een emailadres doorgeven waaraan de 2e licentie gelijk wordt gelinkt? Iemand 'n idee hoe of wat?

Sygic zegt: An extra license of purchased package will be delivered to your email address after the purchase.

En is het handiger via Google Play aan te schaffen of de webshop van Sygic via m'n PC.
Via de PC kan ik het op 5 verschillende apparaten zetten? Via Google Play alleen op m'n Google-devices?

Oftewel zitten er verschillen in de 'winkel' van aankoop?

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 05-01-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:09:
[...]

Okee okee, stel je voor d:)b

Vraagje over Sygic en de licentie die je gratis krijgt dan...
Hoe werkt dat? Krijg ik 'n licentiecode die ik iemand kan doorsturen en die kan het dan installeren...
Moet ik een emailadres doorgeven waaraan de 2e licentie gelijk wordt gelinkt? Iemand 'n idee hoe of wat?

Sygic zegt: An extra license of purchased package will be delivered to your email address after the purchase.

En is het handiger via Google Play aan te schaffen of de webshop van Sygic via m'n PC.
Via de PC kan ik het op 5 verschillende apparaten zetten? Via Google Play alleen op m'n Google-devices?

Oftewel zitten er verschillen in de 'winkel' van aankoop?
Op 4/1 doe je een mededeling
Op 5/1 stelt je allerlei vragen over hetzelfde onderwerp

Vind het een rare volgorde ;-)

[ Voor 76% gewijzigd door nokiaan958GB op 05-01-2013 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat mag, inmiddels aangeschaft waarbij er een 100% kortingscode wordt gestuurd.
Die kan dus door een tweefe persoon worden gebruikt voor hetzelfde pakket, simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Mooie actie om samen te doen met iemand die geen credit card heeft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Omdat ik wel vaker in Noord-Amerika ben heb ik ook gelijk de CoPilot Live Premium USA gekocht voor £5.49, maar die valt tegen qua Canada: de kaarten hebben alleen grote wegen voor Canada, want individuele adressen worden niet herkend. Ik heb ook Navfree geinstalleerd en dat werkt beter voor Canada en is nog gratis ook :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthracite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 20:14
geen V&A spammen, dus weg.

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 07-01-2013 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

gambieter schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:31:
Omdat ik wel vaker in Noord-Amerika ben heb ik ook gelijk de CoPilot Live Premium USA gekocht voor £5.49, maar die valt tegen qua Canada: de kaarten hebben alleen grote wegen voor Canada, want individuele adressen worden niet herkend. Ik heb ook Navfree geinstalleerd en dat werkt beter voor Canada en is nog gratis ook :)
Maar dat is toch ook niet zo gek? Noord Amerika = USA + Canada, maar de CoPilot is enkel de USA. Zelfde als je Tomtom Benelux koopt, dan heb je geen kleine wegen in Duitsland bijvoorbeeld :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ankh schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:29:
Maar dat is toch ook niet zo gek? Noord Amerika = USA + Canada, maar de CoPilot is enkel de USA. Zelfde als je Tomtom Benelux koopt, dan heb je geen kleine wegen in Duitsland bijvoorbeeld :)
De klantenservice gaf zelf aan dat Canada erbij zat, en er is geen aparte Canada-versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
(jarig!)
Voor wie Navigon heeft:

Er is een nieuwe update van de kaarten.

Hier krijg je geen mededeling van. Dit zul je zelf via "Instelling" en "Maps" moeten installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Timmy_01 op 18-01-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:24

timovd

Voorsprong door techniek

@Timmy, dit was voor mij maar een kleine update van nog geen MB.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
(jarig!)
timovd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:21:
@Timmy, dit was voor mij maar een kleine update van nog geen MB.
Dat zal waarschijnlijk wel kloppen als je alleen Nederland binnenhaalt. De grootte hangt af van het aantal landen. Bij mij was de 'kaart-update' een stuk groter, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik meer Europese landen heb binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 15:47
Yep bij mij was het 2.8 GB voor Europa, deed er 30-40 minuten ofzo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 07:58
Ik heb Sygic gekocht en HDtraffic voor 1 jaar. Maar traffic info ophalen duurt echt heel lang vergeleken met google navigation. hebben julie dat ook?
(btw heb een htc desire hd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Niemand TomTom hier? Ik heb 'm nu een week en gebruik 'm in combi met HD Traffic en de Flitsers. Ben er zeer tevreden over, met afstand de beste navigatie die ik heb gebruikt op m'n telefoon. Ik heb meteen de versie voor heel Europa gekocht, dat scheelt me een hoop dataverkeer komende zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
(jarig!)
ZeilDude schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:58:
Niemand TomTom hier? Ik heb 'm nu een week en gebruik 'm in combi met HD Traffic en de Flitsers. Ben er zeer tevreden over, met afstand de beste navigatie die ik heb gebruikt op m'n telefoon. Ik heb meteen de versie voor heel Europa gekocht, dat scheelt me een hoop dataverkeer komende zomer!
Toen ik dacht dat TomTom nooooooooit meer zou komen, heb ik Navigon gekocht. Best een fijn programma. Maar sinds TomTom geschikt is voor de Galaxy Note, heb ik TomTom ook aangeschaft. Ik vind het een heerlijk programma om mee te rijden! Snel, duidelijk, accuraat en betrouwbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navfree is ook een zeer goede turn by turn navigatie app voor android.
Voordeel: werkt zonder dat abonnement en kaarten zijn gratis.
Nadeel: niet mogelijk om een huis nummer in te voeren (dus alleen stad + straatnaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:24

timovd

Voorsprong door techniek

Timmy_01 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:41:
[...]

Dat zal waarschijnlijk wel kloppen als je alleen Nederland binnenhaalt. De grootte hangt af van het aantal landen. Bij mij was de 'kaart-update' een stuk groter, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik meer Europese landen heb binnengehaald.
Verkeerde aanname. Ik heb ook een aantal grotere landen (zoals DE en FR) geselecteerd.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Timmy_01 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:35:
[...]
Best een fijn programma. Maar sinds TomTom geschikt is voor de Galaxy Note, heb ik TomTom ook aangeschaft. Ik vind het een heerlijk programma om mee te rijden! Snel, duidelijk, accuraat en betrouwbaar!
Goed om te lezen dat de app je bevalt, maar dat het accuraat werkt heeft alleen met je telefoon's gps te maken en niets met de app zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mwhoa, niet helemaal eens.

Accuraat heeft ook wel te maken met de routes die hij berekend. Tomtom berekend de net iets meer economische en snellere routes vaak. Of laat ik het anders zeggen. Tomtom berekend de routes, zoals ik ze zelf zou uitstippelen, Sygic neemt vaak de langere snelweg-routes.

Daarnaast moet je met Sygic niet een afslag missen, want dan berekend hij alleen het stukje om weer terug te komen op je oude route. Tomtom berekend een hele nieuwe route en is daardoor prettiger als je van je route afwijkt, bewust of onbewust.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1 ... 10 ... 36 Laatste