Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:48:
Ik heb de 12.1.3 versie en ik kan je vertellen dat de stemhulp echt heel goed is en zeer uitgebreid .
Een zeer duidelijke wegaanduiding en het ziet er zeker gebruiksvrienelijk uit .
[...]
Maar ten opzicht van Sygic v11.2.6 zijn er qua kaarten dus geen veranderingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:16
In den vreemde is sygic ook reuze handig ivm de ingebouwde poi's.
Even de Mac zoeken in de buurt of bank/chinees/parkeerplaats enz enz.
Veel dingen zijn instelbaar ,ik ben er tevreden mee.
En dit alles volledig offline.

[ Voor 7% gewijzigd door jejeh op 08-10-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heb ook tomtom op mijn nexus s ,maar hoe stel je Geavanceerde rijstrookaanwijzingen in,want deze werken niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:07

Goner

What can I do you for ?

Albert020 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:58:
Maar ten opzicht van Sygic v11.2.6 zijn er qua kaarten dus geen veranderingen ?
Zie mijn eerdere post ...
Er zijn wel degelijk veranderingen, meer POIs, details en meer 3D zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:29
1475paul schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:08:
Heb ook tomtom op mijn nexus s ,maar hoe stel je Geavanceerde rijstrookaanwijzingen in,want deze werken niet ?
dit werkt alleen in liggende modus. ga naar instellingen, geavanceerde instellingen in tomtom.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:22
Goner schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:14:
[...]

Zie mijn eerdere post ...
Er zijn wel degelijk veranderingen, meer POIs, details en meer 3D zo te zien.
Oké Oké..., bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:11

Yucko

One clown to rule them all !

Even geprobeerd op de HTC Flyer en het werkt op zich wel vloeiend, alleen door die resolutie-issue wat kleine optische foutjes:

• afstand in blauwe vakje (waarin je volgende instructie staat) wordt afgekapt wanneer er meer dan 2 cijfers qua afstand zijn (zie screenshot)
• huidige positie zoals weergegeven in de kaart staat uit het midden naar links, waardoor je aan die kant veel minder visuele info krijgt over je omgeving
• teksten boven de kaart worden soms afgekapt aan de onderkant (niet zichtbaar in foto hieronder)
• pijltje die jou moet voorstellen staat soms in een hoek op de kaart/route en verplaatst zich zo ook over de lijn, alsof mijn auto in een hoek van 25 a 30 graden over de weg schuift :')

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/DSC_0028.jpg
hier zie je duidelijk dat je huidige positie niet netjes in het midden van de kaart geplaatst wordt, alsmede het afkappen van de afstand in het blauwe vak

Ik las dat iemand het had over de geavanceerde stemmen, maar er zit in de W-E versie toch ook een geavanceerde NL-stem, die ook straatnamen opleest, in tegenstelling tot de standaard 'Bram' die dat niet doet (zoals op mijn PND).

Voor de rest hoop ik dat ze de volgende punten ook nog even aanpakken voor hun volgende release:

• toevoegen van eigen kleurschema's, danwel een optie om bepaalde kleuren zelf aan te kunnen passen dmv RGB schuifjes. In mijn TomTom XL IQ Routes heb ik een kleurschema die volgens mij Volvo heet en die is bijzonder aangenaam in het donker. De standaard aanwezige kleurenschema's zijn echt lelijk.
• kleur van het instructievlak rechtsonder is niet slim gekozen omdat witte tekst op deze kleur blauw in vol daglicht nog wel eens slecht leesbaar is. Beter kiezen ze een kleurencombinatie met een groter contrast.

[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 09-10-2012 13:06 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Sorrie hoor maar bovenstaande ziet er toch niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
jejeh schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:30:
Sorrie hoor maar bovenstaande ziet er toch niet uit.
Ik heb ook op de One-X gezet waar de rechterkant nog wat minder klopt als hier.
Hoewel het niet de mooiste is, niet de snelste heeft het wel wat. Op de een of andere manier voelt het onderweg heel vertrouwd aan en de aanwijzingen zijn perfect net als de routes.
Als ze nu de UI nog wat mooier Android maken. (en dan zorgen dat ik 'm ook legaal kan uittesten)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 23:47
Sorry hoor maar waarom zou iemand Tomtom voor android gebruiken? Binnen nederland is google maps veel beter en veel vloeiender, en voor navigatie in het buitenland voegt het niks toe ten opzichte van Sygic en Copilot. Zonder routes zelfs bijna waardeloos voor in het buitenland. Ik blijf wel bij copilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:01
Hoezo, zonder routes in het buitenland? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:08:
Sorry hoor maar waarom zou iemand Tomtom voor android gebruiken? Binnen nederland is google maps veel beter en veel vloeiender, en voor navigatie in het buitenland voegt het niks toe ten opzichte van Sygic en Copilot. Zonder routes zelfs bijna waardeloos voor in het buitenland. Ik blijf wel bij copilot
Je hebt nog nooit IQ routes en HD traffic van TomTom gebruikt blijkbaar.

Pak Google Maps en plan je route. Mij stuurt ie 's ochtends lekker de file in ipv eromheen. Ik gebruik nu Google Maps zodat ik zelf kan zien aan de rode stukken waar ik langs moet rijden. Ik wil dat mijn navigatie dat doet en ook dat ie dat live aanpast voor mij als er onderweg iets wijzigt. (bijv. een nieuw ongeluk welke over 15min flink vertraging oplevert loodst TT je omheen als het kan, Google maps laat je lekker 1 uur erachter wachten tot het opgeruimd is)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Xanion

Google maps laat je lekker 1 uur erachter wachten tot het opgeruimd is)
Daarom heb ik nu sygic met hd traffic van tomtom [ optioneel ]
Voor dat tientje p/j heb ik het ermaar bij genomen.
Of het allemaal vlekkeloos werkt weet ik nog niet,hier in het zuiden staat zelden file.
Maar plan ik een route naar amsterdam en er staat file op de a2 geeft ie wel de mogelijkheid om de file te omzeilen.
we wachten het af.

[ Voor 52% gewijzigd door jejeh op 09-10-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
jejeh schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:03:
[...]

Daarom heb ik nu sygic met hd traffic van tomtom [ optioneel ]
Voor dat tientje p/j heb ik het ermaar bij genomen.
Of het allemaal vlekkeloos werkt weet ik nog niet,hier in het zuiden staat zelden file.
Ik heb Sygic 1 jaar geleden geprobeerd en vond dat hij toen rare routes maakte. Toen besloten niet te kopen en voorlopig bij Google Maps te blijven.
Ik denk dat ik op TT 1 maand verkeersinfo pak om te testen hoe hij het doet op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 15:52
Als tomtom nu echt beter is in routes en files vermijden (en accuraat net als FlitsNav met fliters) heb ik er wel 50 euro p/j voor over; hd traffic en flitsers dan even geteld.

Eerst proof zien! (of legaal gratis 2 maanden testen, TomTom leest u mee?!)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Xanion schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:53:
[...]

Je hebt nog nooit IQ routes en HD traffic van TomTom gebruikt blijkbaar.

Pak Google Maps en plan je route. Mij stuurt ie 's ochtends lekker de file in ipv eromheen. Ik gebruik nu Google Maps zodat ik zelf kan zien aan de rode stukken waar ik langs moet rijden. Ik wil dat mijn navigatie dat doet en ook dat ie dat live aanpast voor mij als er onderweg iets wijzigt. (bijv. een nieuw ongeluk welke over 15min flink vertraging oplevert loodst TT je omheen als het kan, Google maps laat je lekker 1 uur erachter wachten tot het opgeruimd is)
Ik heb nog nooit HD traffic van TomTom gebruikt. In hoeverre is dit vergelijkbaar met Google Maps qua nauwkeurigheid? Ik merk vaak dat Google Maps achterloopt op de werkelijkheid en ik vaak stil sta terwijl Google Maps nog moet merken dat er überhaupt vertraging is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Tomtom places app verkeersinfo = HD traffic right?
Deze is, vind ik, veel beter dan google maps traffic :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Heeft er iemand ervaring met Navier?

Ik heb hem net geïnstalleerd en hij lijkt wat leuke features te hebben. Het is een minimalistic navigatie, met hud-functie.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Wat maf... Ik heb nu al 10 keer geprobeerd TomTom HD traffic 1 maand, €4,99 te kopen. Ik klik op mijn Desire HD in tomtom op winkel, dan op HD traffic 4,99, dan op account aanmelden, dan logt ie in dat gaat goed... Dan op Ja om verder te gaan, dan komt 0.5sec een soort van Google Play app tevoorschijn en dan krijg ik een venster te zien met : App niet geconfigureerd voor facturering, zie helpcentrum blabla... En dan eindig ik weer in tomtom ...

Any id hoe ik dat kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:19:
Heeft er iemand ervaring met Navier?

Ik heb hem net geïnstalleerd en hij lijkt wat leuke features te hebben. Het is een minimalistic navigatie, met hud-functie.
Gebruikt neem ik aan de Google Maps kaarten? Ziet er wel leuk uit, eens wat geheel anders. Ga hem zeker eens proberen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Tsurany schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

Ik heb nog nooit HD traffic van TomTom gebruikt. In hoeverre is dit vergelijkbaar met Google Maps qua nauwkeurigheid? Ik merk vaak dat Google Maps achterloopt op de werkelijkheid en ik vaak stil sta terwijl Google Maps nog moet merken dat er überhaupt vertraging is.
Hier: http://route.tomtom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Tsurany schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:48:
[...]

Gebruikt neem ik aan de Google Maps kaarten? Ziet er wel leuk uit, eens wat geheel anders. Ga hem zeker eens proberen.
De basis is inderdaad Google Maps. Dus voor het zoeken van de bestemming en de route bepaling wordt Google Maps gebruikt.
Het navigatiescherm zelf is meer te vergelijken met de oude navigatie-systemen in auto's. Heel minimaal met alleen een lijn van de route en instructies, zoals hier te zien is:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/Qkv-rBM0-zv693OgKUIjPuUiEJEPYor_O3ZRTsFsD9dFFToI3CqOCtDoMj3ohIl8zvgU
Het idee is ook dat het duidelijk in een reflectie van een voorruit moet zijn en dan wil je ook niet veel meer op het scherm hebben.

Ik heb het vanochtend voor het eerst getest, en zeker op stukken zonder veel zijstraten (snelwegen, N-wegen) werkt het goed. Ik ben alleen bang dat als er veel zijstraten zijn (denk aan een binnenstad), je snel je afslag zal missen. Ik kijk tenminste op die momenten ook altijd even mee op de kaart om te tellen de hoeveelste het bijv. is. Dat zijn dingen die je met deze navigatie niet kan doen.

Nog een leuk ding, je kan de schermen helemaal naar eigen smaak inrichten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Wellicht zou dat kunnen door zijwegen te tonen als weg maar dan na een paar milimeter al afkappen zodat het duidelijk is dat het niet de juiste weg is. Je bent nu enorm afhankelijk van het tijdig instructie krijgen en wanneer wegen elkaar opvolgen in afstanden van 20 meter is dat erg lastig.
Ik merk dat ik zelf inderdaad ook erg veel op de kaart kijk.

Ga het vanmiddag proberen, moet dan naar een industrie terrein in Naarden en dat is een vrij eenvoudige route, kan dan niet veel mis gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik vind het overigens de beste met verkeersinformatie, hoewel ik er geen geld aan zou uitgeven. Meestal kijk ik voor ik weg ga van kantoor/thuis even op de site of er file op mijn route staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:17

Gotez

42

deepbass909 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:40:
[...]

De basis is inderdaad Google Maps. Dus voor het zoeken van de bestemming en de route bepaling wordt Google Maps gebruikt.
Het navigatiescherm zelf is meer te vergelijken met de oude navigatie-systemen in auto's. Heel minimaal met alleen een lijn van de route en instructies, zoals hier te zien is:
[afbeelding]
Het idee is ook dat het duidelijk in een reflectie van een voorruit moet zijn en dan wil je ook niet veel meer op het scherm hebben.

Ik heb het vanochtend voor het eerst getest, en zeker op stukken zonder veel zijstraten (snelwegen, N-wegen) werkt het goed. Ik ben alleen bang dat als er veel zijstraten zijn (denk aan een binnenstad), je snel je afslag zal missen. Ik kijk tenminste op die momenten ook altijd even mee op de kaart om te tellen de hoeveelste het bijv. is. Dat zijn dingen die je met deze navigatie niet kan doen.

Nog een leuk ding, je kan de schermen helemaal naar eigen smaak inrichten.
Ik heb deze gisteren getest, maar mijn Compas was helemaal de weg kwijt, contant aan het bibberen en 90 graden gedraaid. Vermoedelijk omdat ik mijn telefoon landscape had liggen.

Hoe kun je een eigen display instellen? Ik kon alleen de twee standaard displays kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Op het plusje drukken. Heb hem zelf geprobeerd maar vind het niks, compas kan zijn weg niet vinden en ik moet perse landscapemode gebruiken terwijl mijn auto standaard in portrait mode staat.

Heb TomTom geprobeerd en ondanks de baggere menu's werkt het redelijk. Echter zou ik nog altijd Google Maps gebruiken in Nederland, enkel wanneer offline kaarten handig zijn zou ik TomTom of Sygic gebruiken waarbij ik de menu's van Sygic beter vind maar beide navigatiesystemen vergelijkbaar vind.
TomTom is enkel nuttig met HD traffic, zonder HD traffic vind ik Google Maps veel beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Kun je enkel tomtom app kopen in de play store met een credit card?
Ik meen dat paypal ofzo ook kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
philipperosier schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:07:
Kun je enkel tomtom app kopen in de play store met een credit card?
Ik meen dat paypal ofzo ook kon...
Nee, paypal zal waarschijnlijk nooit komen, aangezien het een concurrent is van wallet (google)

maar een prepaid CC is zo aangeschaft, kost je 1€ als je de 3V neemt van visa

Op de Note werkt hij ook prima, geen rare vervorming / missende onderdelen.
Nu even wachten tot hij in de playstore als 'compatible' aangemerkt staat
< hopen dat ik de 3,3GB niet nog een keer moet ophalen .... >

[ Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 11-10-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 13:18
Zou iemand voor mij iets belangrijks willen bekijken op tomtom voor Android?
Is er een optie Reisplanner aanwezig?

Hiermee kan ik motorroutes rijden. Dus niet van A naar B, maar 48 waypoints/adressen.
Op mn tomtom navigator zit dat in t menu op 3de blad. Je hoeft geen adres in te voeren, maar dus in t pre menu.

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:34:
Zou iemand voor mij iets belangrijks willen bekijken op tomtom voor Android?
Is er een optie Reisplanner aanwezig?
Ik heb wel wat gevonden "geavanceerde planning"

Is dat wat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik zie daar geen mogelijkheid een route uit te stippelen met meerdere punten. Enkel een A naar B route voor later op de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Yep, kan. Je plant eerst een route van A naar B, en wanneer die klaar is, kies je Wijzigen. Dan kun je "Via" aangeven, en dan bestemmingen toevoegen. Ik heb het nog niet met 48 stuks geprobeerd, maar met 6 tussenpunten werkt het prima. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Wauw, dat is snel!

Hm dat zou echt balen zijn. Die prutsers bij tomtom hebben ondersteuning van tomtom navigator 7 laten vallen.Die heb ik in 2009 gekocht toen die uitkwam. Nog nooit n kaartupdate kunnen kopen :(

Die reisplanner maakt gebruik van ITN bestanden en de tomtom heeft dan ook n ITN map waar die in worden geplaatst.

Ook ben ik benieuwd of je als je n andere fone koopt, je de tomtom ook daarop mag zetten.
Ik gebruik nu mn htc hd2 als motornavigatie en wil mn htc x one in de taxi gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ja dat kan, al je aankopen staan op je gmailaccount
en kan je op alle toestellen installeren waar die staat aangemeld.

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/Food/th_Screenshot_2012-10-11-11-56-38.png

ik heb verschillende apps en games gekocht, en die functioneren op alle toestellen netjes ;)

edit :
De map ITN staat er wel in , in de folderstructuur ...

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/Food/Screenshot_2012-10-11-12-03-51.png

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 11-10-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat is al mooi!
Nu de reisplanner en ik ben gelukkig

Ah de map staat er in. Dat geeft hoop :)

[ Voor 30% gewijzigd door Ferry34 op 11-10-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Heb een paar .itn files in de betreffende map gezet, maar HOE zou ik ze moeten inladen ...
die mogelijkheid heb ik dus niet gevonden ....

Lijkt er op dat tomtom 'weer' zijn mapstructuur aan het recyclen is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik zal ff uitleggen hoe reisplanner werkt:
- ik zoek n route op internet zoals http://gpstracks.nl/motorroutes-nederland.php?id=583
- druk op download
- als je de download opent, kopieer je het ITN bestand en plaats je in de ITN map van de tomtom
- start tomtom
- optie reisplanner
-laad reisplan
-druk OK
Nu verschijnt de melding: weet u zeker dat u naar het eindpunt wilt navigeren?
-druk ja

Je ziet n hele rits waypoints maar geen adressen. De tomtom laat de route langs al die waypoints lopen en heb je n mooie route :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik ben deze zomer n week naar de Oostenrijkse alpen geweest, maar ik ken daar de wegen niet en weet dus niet wat t mooiste is.
Routes in mn tomtom gezet en hoef alleen maar te volgen :)

Die routes staan in die ITN map en verder staat er niets in. Maar de Reisplanner optie moet wel in t menu staan om t in te laden.

[ Voor 27% gewijzigd door Ferry34 op 11-10-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Even op tomtomforum gespiekt, en de vraag staat daar ook, maar er is nog geen duidelijk antwoord gekomen

Dus ik denk dat alleen de map er maar staat, maar de functie niet echt beschikbaar is ( wordt )

http://discussions.tomtom...m-Android-app/td-p/341094

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 23:47
Ferry34 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:05:
Dat is al mooi!
Nu de reisplanner en ik ben gelukkig

Ah de map staat er in. Dat geeft hoop :)
Niet dus. De TomTom One (<v4 volgens mij), kon ook geen ITNs openen, terwijl de map wel bestond.
Dus tomtom ondersteunt weer eens zn eigen bestandstype niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 22:54
Misschien een rare vraag, maar hoe sluit je Tomtom af op je Android device? Ik heb het geinstalleerd op m'n Incredible S en sluit nu steeds af via apps - gedwongen stoppen, dat moet toch makkelijker kunnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 20:02
Back knop, en dan kiezen voor sluit af?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
zit er in het menu niet de rode knop optie Afsluiten? (het heet net iets anders)
Zit op de navigator wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope.
Gewoon Back gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Het menu van TomTom is echt kansloos. Menu open je door willekeurig op het scherm te drukken, ondersteund de menu knop op je device niet en reageert zeer slecht op aanraking. Zonder HD Traffic zie ik geen reden om TomTom te nemen.

Even iets anders, mijn telefoon is via bluetooth verbonden met mijn Citroen DS3. Ik kan op mijn radio wel kiezen voor audio over bluetooth (streaming music) maar zou graag naar de autoradio luisteren en enkel bij instructies deze binnen krijgen via bluetooth. Is zoiets mogelijk?
Dat de radio gestopt wordt bij een aanwijzing net als dat de radio gestopt wordt bij een telefoongesprek.

[ Voor 46% gewijzigd door Tsurany op 11-10-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Gemiste kans, want nu blijft TT draaien op de achtergrond ... Dit itt Sygic, die kan je zo wel afsluiten en heeft ook nog eens een echte afsluitknop :)

Morgen maar eens kijken of ik met TT Belgie kan vinden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
MeltedForest schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 07:58:
[...]

Ik vind het overigens de beste met verkeersinformatie, hoewel ik er geen geld aan zou uitgeven. Meestal kijk ik voor ik weg ga van kantoor/thuis even op de site of er file op mijn route staat :+
Je kunt ook gewoon naar Google Maps gaan op je telefoon en dan by layers "Traffic" aanzetten. Dan geeft hij in kleuren aan waar er files zijn (mits je genoeg ingezoomd bent: werkt niet als je b.v. heel Nederland op je scherm hebt.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:46
Ik zat er ook over te denken om TomTom aan te schaffen. Alleen nog niet officieel beschikbaar (Xperia S) dus ben ik met NavFree naar Parijs gereden. Echt ideaal. Ziet er duidelijk uit en zelfs de nieuwe weg die bij ons in de buurt is aangelegd is al bekend. Op het gemakje daar naar toe gereden en verliep vlekkeloos. Begin nu dus echt te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
NavFree gebruikt OpenStreetMap dus je bent sterk afhankelijk van de community. Dat kan prima werken waardoor wijzigingen snel doorgevoerd zijn maar het kan ook betekenen dat bepaalde stukken kaart niet helemaal kloppen.
Bij mij in de wijk is het tot op huisniveau doorgevoerd waarbij de individuele huizen op de kaart staan. Dat hoeft echter niet overal zo te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PinokkioTV schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:32:
[...]

Gemiste kans, want nu blijft TT draaien op de achtergrond ... Dit itt Sygic, die kan je zo wel afsluiten en heeft ook nog eens een echte afsluitknop :)

Morgen maar eens kijken of ik met TT Belgie kan vinden ....
Nee hoor, als je Back gebruikt, vraagt TT netjes of je wil afsluiten. Blijft niks open dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davermanz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07-2024
Uit een eerdere post begrijp ik dat HD traffic van Tomtom € 4,95 per maand kost. Sygic gebruikt dezelfde HD traffic info van Tomtom. Daar betaal je er € 9,95 per jaar voor. Daarnaast is de aanschaf van Benelux navigatie bij Sygic een stuk vriendelijker geprijst. Ik wil binnenkort gaan navigeren binnen NL met HD traffic omdat ik op een filegevoelig traject rij iedere dag. Vraag: Zou Tomtom zoveel beter werken of meer gebruiksgemak bieden dat dit prijsverschil rechtvaardigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Cerberus_tm schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:10:
[...]

Je kunt ook gewoon naar Google Maps gaan op je telefoon en dan by layers "Traffic" aanzetten. Dan geeft hij in kleuren aan waar er files zijn (mits je genoeg ingezoomd bent: werkt niet als je b.v. heel Nederland op je scherm hebt.).
Dat kun je echt niet met elkaar vergelijken hoor.
HD traffic kijkt naar vertraging in tijd en indien hij n snellere weg weet, zal hij die nemen.
Hij overziet jouw gehele route in bijna real time.

Als ik Maps gebruik met verkeer, kan ik wel zien of t druk is, maar moet ik zelf n andere weg zoeken of weten.
Ook is t lastiger om je hele route te bekijken, want dan moet je m behoorlijk uitzoomen.

Ga je af en toe navigeren dan is Navfree of Maps perfect. Helaas geeft Navfree problemen bij mn htc, valt steeds uit.
Heb er wel n paar weken mee gereden in de taxi en zn routes waren erg goed. Meestal reed hij zoals ik m ook zou rijden.
Het invoeren van adres is alleen irritant en 1 foute letter typen, resulteert in n niet gevonden adres.

Zit je veel op de weg zoals ik, dan is hd traffic een no-brainer. Een must

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 12-10-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Fire69 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:42:
[...]

Nee hoor, als je Back gebruikt, vraagt TT netjes of je wil afsluiten. Blijft niks open dus :)
Inderdaad 8)7 Nu werkt het wel zo ... Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Bump ^^ Nog iemand dit gehad toen ie HD traffic probeerde te betalen via de in-app aankoop van tomtom/google play?:
App niet geconfigureerd voor facturering, zie helpcentrum blabla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:11:
[...]

Dat kun je echt niet met elkaar vergelijken hoor.
HD traffic kijkt naar vertraging in tijd en indien hij n snellere weg weet, zal hij die nemen.
Hij overziet jouw gehele route in bijna real time.

Als ik Maps gebruik met verkeer, kan ik wel zien of t druk is, maar moet ik zelf n andere weg zoeken of weten.
Ook is t lastiger om je hele route te bekijken, want dan moet je m behoorlijk uitzoomen.
...
Dat ben ik met je eens, maar degene op wie ik reageerde zei dit:
Meestal kijk ik voor ik weg ga van kantoor/thuis even op de site of er file op mijn route staat
Dan kun je net zo goed op je mobiel op Google Maps kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 15:57
... de folderstructuur ...

Daar zie je ook de map VAutoTTS met de (intelligente) stemmen er in. Die map is 1 Gb groot dus ik dacht in donder gewoon alle stemmen weg behalve NL en ENG, maar dan gaatie weer beginnen met de kaarten te downloaden. Iemand hier een truuk voor bedacht? Bv lege files terug plaatsen?

[afbeelding]
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Cerberus_tm schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:29:
[...]

[...]

Dat had ik niet gezien. Je hebt helemaal gelijk.

Nog geen nieuws wanneer de update voor 720p toestellen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Cerberus_tm schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:29:
[...]

[...]

Maar ik wil dus wel de vertraging graag in minuten zien. Ik rij elke dag hetzelfde traject dus ik weet alle binnendoorweggetjes wel uit mijn hoofd, hoef ik tijdens het rijden de navigatie niet aan te zetten. En door de matrixborden op de weg weet ik ook wat de vertraging gaat zijn op het moment dat ik er bijna ben (in minuten), en kan ik altijd nog besluiten om een andere route te nemen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
MeltedForest schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 08:33:
[...]

Maar ik wil dus wel de vertraging graag in minuten zien. ...
Oh ja, nee, dan is Maps niet genoeg. Die routeplanner van Tomtom is trouwens best wel chill! Extreem snel, ook op mijn telefoon, en die minuten vertraging zijn bijzonder handig. Dank voor de tip! Die staat nu bij mijn bookmarks op mijn telefoon (en op mijn PC). Nu heb ik de Tomtom-applicatie eigenlijk niet meer nodig, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
weet iemand in welke map tomtom zijn favorieten opslaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Cerberus_tm schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:50:
[...]

Oh ja, nee, dan is Maps niet genoeg. Die routeplanner van Tomtom is trouwens best wel chill! Extreem snel, ook op mijn telefoon, en die minuten vertraging zijn bijzonder handig. Dank voor de tip! Die staat nu bij mijn bookmarks op mijn telefoon (en op mijn PC). Nu heb ik de Tomtom-applicatie eigenlijk niet meer nodig, hehe.
Ik gebruik het dagelijks, dat hoeft mij geen 60 euro per jaar te kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
weet iemand het mail adres van TOlMTOM om een paar vragen te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
MeltedForest schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:39:
[...]

Ik gebruik het dagelijks, dat hoeft mij geen 60 euro per jaar te kosten :)
Exact! Ik zie trouwens dat wij dezelfde CPU + GPU hebben, grappig. Jij hebt hem wel lekker overgeklokt, vandaar zeker die koelers.

[ Voor 10% gewijzigd door Cerberus_tm op 18-10-2012 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Hoop gezoek deze week....

updaten van tomtom navigator 7 gaat niet lukken en daar baal ik echt van. Ik vind de layout van de kaarten erg fraai en duidelijk.....maar tomtom laat zn klanten gewoon barsten.
Een apparaat van 3 jaar oud......nutteloos.

Dus op zoek naar een navigatie die motorroutes kan lezen en weergeven (waypoints en dan minimaal 48). Die waypoints moet ik eventueel handmatig kunnen verwijderen, want soms is een weg afgesloten zodat ik de waypoint niet kan halen en dus moet je die kunnen verwijderen, anders wil de navigatie daar steeds heen.

Gevonden dus :) Sygic voor Android.
Offline navigatie
Alle landen ter wereld, je kunt kiezen welke je erop wilt zetten.
Routes importeren en narijden
Verwijderen van waypoints
Verkeersdrukte (maar heb daar nog niet veel van gezien. Misschien omdat ik nog de 1 week trial aan het doen ben
Lifetime kaartupdates!
maar 40 euro :)

Het enige nadeel. De dikte van de lijn van de te volgen lijn is nogal dik en dat ben ik niet gewend. Zodoende kan je wat minder de kronkeling van de weg zien, zoals je dat bij tomtom kan zien.
Ook onthoudt hij niet de stand van de zoom. Gelukkig is de autozoom uit te zetten, maar als ik m in een goede stand zet en ik laad een nieuw adres, moet ik m weer inzoomen tot die goed staat.

Wel geweldig dat die routes kan doen. Heb er eentje ingezet die ik ken en hij deed m perfekt. Er zaten wat off road wegen in en ook die kende hij.

Natuurlijk is een echte motornavigatie beter, maar dan ben je minimaal 270 kwijt (de tomtom urban, maar ik vind dat scherm zo klein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Visa ingevuld voor google play shop, even west europa + HD traffic bestellen dan maar...

Toch wel leuk als je elke dag in de auto zit, mooie navi + beste file info = optimale route

[ Voor 9% gewijzigd door PCJR op 23-10-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
heb nexus s met tomtom is het normaal dat het ongeveer 24 sec duurt voor tomtom opgestart is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
29 sec, Desire HD, West-Europa+HDtraffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
1475paul schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:37:
heb nexus s met tomtom is het normaal dat het ongeveer 24 sec duurt voor tomtom opgestart is ?
11 seconden, galaxy s3, W-eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Heb nog steeds geen navigatie, heb het nog steeds niet perse nodig, maar wil het nog steeds wel...
Toen zou ik voor Sygic gaan, nu is TomTom er, maar die heeft geen 720P ondersteuning (heb 'n One X)
dus ga denk toch binnenkort maar Sygic'en, zit nog wel te twijfelen wat te kopen... West-Europe, Europa, Wereld... €40,00 / €50,00 / €80,00... Losse kaarten bij elkaar zijn natuurlijk wel stukken duurder, tsjaa :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Zijn al die betaalde apps nou echt zoveel beter dan gewoon navfree of osmand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CLB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:36:
Heb nog steeds geen navigatie, heb het nog steeds niet perse nodig, maar wil het nog steeds wel...
Toen zou ik voor Sygic gaan, nu is TomTom er, maar die heeft geen 720P ondersteuning (heb 'n One X)
dus ga denk toch binnenkort maar Sygic'en, zit nog wel te twijfelen wat te kopen... West-Europe, Europa, Wereld... €40,00 / €50,00 / €80,00... Losse kaarten bij elkaar zijn natuurlijk wel stukken duurder, tsjaa :9
Ik heb afgelopen week Sygic getest en die is toch wel heel fijn. Goede navigatie (ook op B-wegen), handige foefjes (omgevingdetail verbergen bij hogere snelheid) en duidelijke gesproken instructies. Tomtom is leuk maar komt gewoon veel te laat met veel te weinig. Het is toch van de pot gerukt dat die app na zoveel jaar niet eens draait op 720p toestellen; wat een faal. Daar wil ik eigenlijk uit principe niet eens geld aan uitgeven.

Nee Sygic bevalt heel goed en de prijs is ook nog eens heerlijk. Ondanks ik weinig in het buitenland kom zit ik er wel aan te denken om gewoon heel Europa te kopen. Je weet het nooit en het is een eenmalig bedrag :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja inderdaad, ik bedoel, ik zit nooit vaak op de weg, maar ach je kan 't alvast maar hebben zeg maar :)
En wat is nou die 4/5 tientjes voor (West) Europa... (mja voor 3 tientjes meer heb je heel de wereld :p)

M'n Sygic-trial is verlopen, jammer, logisch dat je die niet nog 'n x kan activeren maarja kopen dan maar :p
Is er ergens een lijstje te vinden online, waarin staat hoeveel MB / GB welke kaart is? Handig icm beperkte opslagruimte op m'n One X... Ik hoef niet altijd met heel Europa te lopen natuurlijk, maar als er zo'n lijstje is..

EDIT: Had alle mappen van Sygic eraf gegooid, behalve het programma zelf...
Net weer even opgestart en ik kan warempel weer '7 dagen proefperiode' instellen/doen/activeren O-)

EDIT II: Er zijn ook weleens Sygic-coupons, daar ben ik nu voor aan het Googlen, maar vind nog niks werkends

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 24-10-2012 14:05 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niksie1981
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 11:13
Cloud schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:46:
[...]

Ik heb afgelopen week Sygic getest en die is toch wel heel fijn. Goede navigatie (ook op B-wegen), handige foefjes (omgevingdetail verbergen bij hogere snelheid) en duidelijke gesproken instructies. Tomtom is leuk maar komt gewoon veel te laat met veel te weinig. Het is toch van de pot gerukt dat die app na zoveel jaar niet eens draait op 720p toestellen; wat een faal. Daar wil ik eigenlijk uit principe niet eens geld aan uitgeven.

Nee Sygic bevalt heel goed en de prijs is ook nog eens heerlijk. Ondanks ik weinig in het buitenland kom zit ik er wel aan te denken om gewoon heel Europa te kopen. Je weet het nooit en het is een eenmalig bedrag :)
Wat nog meer tegenvalt bij TomTom is dat je de gehele map in 1x moet downloaden. Bij de "Europa" versie is dat gewoon 3.3GB! :?

Bij Sygic kun je "Europa" kopen, grootsendeels van het jaar alleen bijv benelux op de kaart hebben staan en wanneer nodig, de landen erbij downloaden die je nodig hebt...

Er was een tijd dat TomTom "heer en meester" was, maar dat hebben ze zo mooi verspeelt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

CLB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:36:
Losse kaarten bij elkaar zijn natuurlijk wel stukken duurder, tsjaa :9
Yep ... als je een beetje reist, heb je die wereld voor 80 euro er snel uit denk ik.
Ik had eerst Benelux voor €20 en een tijdje later Southern Africa ivm reis in Zuid Afrika voor €32 ... nog een trip en ik had beter de wereld kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Dagje met desire HD tomtom w-euro + hd traffic, moet zeggen, niet slecht.
Vin de combi met de "beste" file info (kan altijd nog beter) + de vervolgens optimale route wel fijn werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

HTC One S hier en Tomtom start in 5 sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
heutsm schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

11 seconden, galaxy s3, W-eur.
dacht dat deze niet werkte ,door de resolutie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
niksie1981 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:28:
[...]

Wat nog meer tegenvalt bij TomTom is dat je de gehele map in 1x moet downloaden. Bij de "Europa" versie is dat gewoon 3.3GB! :?

....................

Er was een tijd dat TomTom "heer en meester" was, maar dat hebben ze zo mooi verspeelt... |:(
Wat is het probleem van 3,3gb downloaden? Je hebt toch wel wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
nokiaan958GB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:10:
[...]

Wat is het probleem van 3,3gb downloaden? Je hebt toch wel wifi?
Als je een 2GB sd-kaartje hebt is dat desondanks verrot lastig hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Inderdaad en ik hoef niet allerlei kaarten bij me te hebben als ik ze niet gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

1475paul schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:26:
[...]

dacht dat deze niet werkte ,door de resolutie ?
Hij wordt niet officieel ondersteund, maar als je 'm geïnstalleerd krijgt, werkt hij wel; alleen is het beeld een tikje vervormd (hier en daar wat opgerekt in de breedte).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Een 16GB kaartje kost nog geen 5 euro, echt een fortuin inderdaad...
Geheugenproblemen is imho geen reden. Handig alles op sd kaart, geen roaming of inet nodig in bv buitenland :) En wifi is zoals eerder iemand zei prima te doen om 3GB te downe.

Nadeeltje van TT vind ik tot nu toe wel dat op mijn desire hd ik met iets meer moeite mp3 of filmpjes kan afspelen tijden navigeren. Heb altijd PowerAmp aan, en soms een mp4 filmpje. Hakt soms tijdens spelen in de TT menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Volgens jou niet.. En als je telefoon nu maar 16GB intern geheugen heeft zoals 'n One S? Ieder z'n ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is misschien niet raar dat Tomtom je forceert je gehele kaart altijd te downloaden. Dat was altijd al zo bij TT. Maar wat Sygic doet is gewoon veel handiger. Alleen dat ophalen wat je op dat moment nodig hebt.

Daar komt nog bij dat niet iedereen omkomt in het geheugen of überhaupt het geheugen kan uitbreiden. Als jij 3,3 GB op je smartphone hebt staan, waarvan je 150 MB gebruikt; dat is toch wel een tikje overdreven? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Helaas, Sygic zet maps in intern geheugen ... en is in ICS ook niet op externe microSD te zetten. Kan TomTom dat wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Sygic kan mappen ook op de SD kaart zetten, ligt aan de telefoon of dat gebeurt. Bij mij staat het keurig op mijn SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Bij mij heeft tomtom ook de west-europe map op de sd gezet (intern heeft de desire hd met 1GB meen ik sowieso te weinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niksie1981
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 11:13
CLB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:27:
Volgens jou niet.. En als je telefoon nu maar 16GB intern geheugen heeft zoals 'n One S? Ieder z'n ding!
Idd, het downloaden op zich is geen probleem. Via Wifi is het goed te doen, maar zoals CLB ook zegt, waarom alle mappen op mijn "kostbare" ruimte. Ik ben 99% van de tijd in Nederland of Duitsland te vinden. Oftwel met Sygic ben je dan zo'n 400 a 500 MB kwijt. Als ik op vakantie ga, download ik voor de 2 weken even de desbetreffende map en daarna verwijder ik deze weer.

Ik reserveer die ruimte liever voor de nieuwste games die met de dag groter worden. Die gebruik ik veel vaker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Hm, toch nog ff een update over Sygic....

Na een week testen als taxichauffeur, kom ik n behoorlijk minpunt tegen: de berekende route is regelmatig dubieus.
Setting op snelste weg, maar dan nog wil hij me dwars door Hilversum sturen terwijl ik op 200 meter van de snelweg zit en naar Utrecht wil.
Snelweg was maar 1 km langer, maar volgens Sygic was dwars door de stad sneller.
Onmogelijk natuurlijk en toen ik toch over de snelweg ging, werd de aankomsttijd steeds vroeger bijgesteld.

Ook denkt Sygic dat t ziekenhuis in Amersfoort 400 meter is verplaatst. Hij gaf aan rechtsaf, terwijl die toch echt links lag. Nota bene via POI gedaan.
Ook geen ondersteuning huisnummers is lastig.

Voordelen:
- routes inladen (motorroutes via gpx, google maps)
- meerdere adressen invoeren en daar n logische route van maken.
- kaarten per land downloaden
- niet duur
- lifetime maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Moet jij niet alle straten in Nederland inclusief huisnummers volledig uit je hoofd kennen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
zou tomtom op deze werken LG OPTIMUS 4X HD
of op welke werkt tomtom niet want wil een ander toestel aanschaffen ?

[ Voor 46% gewijzigd door 1475paul op 25-10-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
1475paul schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:24:
zou tomtom op deze werken LG OPTIMUS 4X HD
of op welke werkt tomtom niet want wil een ander toestel aanschaffen ?
Er staat toch o.a. een schermresolutie voor de app op de tomtom site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:44
Ferry34 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:16:
Hm, toch nog ff een update over Sygic....

Na een week testen als taxichauffeur, kom ik n behoorlijk minpunt tegen: de berekende route is regelmatig dubieus.
Setting op snelste weg, maar dan nog wil hij me dwars door Hilversum sturen terwijl ik op 200 meter van de snelweg zit en naar Utrecht wil.
Snelweg was maar 1 km langer, maar volgens Sygic was dwars door de stad sneller.
Onmogelijk natuurlijk en toen ik toch over de snelweg ging, werd de aankomsttijd steeds vroeger bijgesteld.

Ook geen ondersteuning huisnummers is lastig.

Voordelen:
- routes inladen (motorroutes via gpx, google maps)
- meerdere adressen invoeren en daar n logische route van maken.
- kaarten per land downloaden
- niet duur
- lifetime maps.
Je kan toch gewoon huisnummers invoeren of heb jij een andere sygic? Ik geef toe dat ze nummers in 'blokken' opdelen, dus niet ieder huis is precies nauwkeurig, maar ik heb over het algemeen toch de exacte plaats.

Wat betreft die POI, die zijn wel vaker onnauwkeurig, zo ging ik laatst naar Zooparc in Leeuwarden en het laatste gedeelte ging toch echt helemaal anders. Er was ook nog een sport evenement bezig die dag, dus toch nog even flink moeten vragen waar ik nou precies moest zijn. Ik navigeer zelf het liefst via favorieten. En het stuk door / langs Hilversum is inderdaad vreemd, ik wordt ook vaak door de stad heen gestuurd terwijl omheen vaak sneller is, zeker de laatste paar keer toen ik ontdekte dat er flink wat afgesloten was.

Hoe doe je die routes inladen? Dat wilde ik eigenlijk al wel eens doen, maar ik heb me er nog niet in verdiept. Lijkt me wel handig om via google maps een route te plannen voor vakantie / langs sights en deze dan te importeren naar sygic.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik kan tegenwoordig ook gewoon huisnummers invullen in Sygic hoor, dat was in een oude versie van de App nog wel een probleem dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Tsurany schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:55:
Moet jij niet alle straten in Nederland inclusief huisnummers volledig uit je hoofd kennen? :+
Nee ;)
Ik ken alle straten in de stad (en omgeving) waar ik rij, maar door aanbestedingen is mijn gebied steeds groter aan t worden.
Ik op zoek naar n goede navigatie die verkeersinfo toont.

De Sygic testte ik ook omdat deze motorroutes kan inladen.

Nu blijkt dat ik mn tomtom navigator 7 tòch kan updaten met n nieuwe kaart, ga ik dat doen. Deze gebruik ik op de motor (zit ook geen simkaart in).
Voor de taxi wacht ik op tomtom voor Android.

--------

Huisnummers kan ik niet invullen. Er staat bij mij bijvoorbeeld 1-201, maar dat zijn gewoon alle nummers.

-------

Routes maken (ff uit mn hoofd)
In google maps route maken en opslaan in kml bestand.

Het belangrijkste programma wat je moet gebruiken is "itn convertor" en is gratis.
De opgeslagen maps route convert je naar Sygic formaat (iets van itf, ik kijk t nog na.
Deze route zet je in de Mijn Routes map van Sygic op je telefoon.
Deze map verschijnt als je 1 route maakt op je telefoon.

(gewoon n mini route maken: eindpunt, reis via 1 punt en opslaan als test).

Routes maken kan ook in itn convertor. Je kan ook routes aanpassen.
Mooie routes vind je op www.gpstracks.nl - auto en motorroutes.

[ Voor 35% gewijzigd door Ferry34 op 26-10-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ferry34 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:21:
[...]
Huisnummers kan ik niet invullen. Er staat bij mij bijvoorbeeld 1-201, maar dat zijn gewoon alle nummers.

Routes maken (ff uit mn hoofd)
In google maps route maken en opslaan in kml bestand.
Volgens mij is die 1-201 een indicatie van de mogelijkheden die er zijn, als je dan het nummer invoert dan moet je toch echt om en nabij de voordeur komen. Misschien uitzondering voor flats (erg veel nummers op een klein oppervlak), daar heb ik geen ervaring mee. Je moet natuurlijk wel echt het nummer invoeren en niet bij 1-201 op ok klikken, dan geef je namelijk zélf aan dat de hele straat oké is.

Bedankt voor de korte uitleg, ik zal me er dit weekend eens mee bezig houden. Goed om alvast te horen dat er nog een tweede programma bij komt kijken (buiten google maps oid). Ik fiets veel met een garmin gps en krijg zo dus ook een flinke collectie van track bestanden. Misschien dat ik enkele dan kan overzetten naar 'auto/motor' routes (ik ben me ervan bewust dat dit misschien niet heel eenvoudig is omdat er natuurlijk veel fietspad bij zit).

Ik heb TT trouwens even geprobeerd op de telefoon van vrouwlief, haar S2 heeft kennelijk wel een geldig scherm, terwijl m'n sensation dat niet heeft -O- maar vooralsnog ben ik niet erg onder de indruk. De snelheid valt weg op het moment dat de rijbaan assistent aangaat, gruwelijk irritant. Verder is het inderdaad erg vreemd dat je het hele pakket moet downloaden ook al wil je alleen in Nederland touren. Maar goed dit is de eerste versie pas. Ik ben overigens benieuwd hoe ze de data-roaming doen in het buitenland.

Volgens de app van TT is dit gratis ook al zit in Noorwegen of Spanje. Is dit de reden dat het €5 per maand is ipv €20 per jaar (tt vs sygic)? Bij Sygic weet ik in ieder geval zeker dat de dataroaming aan moet staan in het buitenland en dat je daar dus gewoon voor betaald bij je provider. Overigens zijn ze daar bezig hier een alternatief voor te zoeken. Hoe lang dat gaat duren en in welke vorm dat dan komt is nog niet bekend. Mogelijk gaat de prijs dan ook anders worden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ferry34 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:21:
[...]
Ja, zo bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11908310/Screenshot_2012-10-26-14-42-15.png

Dan typ je je huisnummer in en druk je op gereed. Je zult zien dat je dan op de juiste plek staat als je de kaart bekijkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ha! Dat onderste heb ik nog niet ontdekt :) (bij mij komt dat helemaal niet tevoorschijn)

Rockopera: met Garmin gpx werkt itn convertor perfect.
Ikzelf kom nog wel gpx routes tegen met veel waypoints en tomtom kan er maar 48 aan.
Dan laad ik de gpx route en sla deze op als itn tomtom :)
Ik kan t ook handmatig doen (verbaast me waarom Garmin 6 waypoints op 1 kruising gooit).

Route maken met google maps gaat makkelijk, maar die gooit op n route van 100 km gewoon 339 waypoints. Sygic kan dat gewoon aan en dus komen die gewoon in de Sygic route.

Het nadeel vind ik dat je dan wel heel veel kans hebt dat je waypoints gaat missen als je de route narijdt, maar heb daar geen ervaring in.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 26-10-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ferry34 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:38:
Ha! Dat onderste heb ik nog niet ontdekt :) (bij mij komt dat helemaal niet tevoorschijn)

Rockopera: met Garmin gpx werkt itn convertor perfect.
Ikzelf kom nog wel gpx routes tegen met veel waypoints en tomtom kan er maar 48 aan.
Dan laad ik de gpx route en sla deze op als itn tomtom :)
Ik kan t ook handmatig doen (verbaast me waarom Garmin 6 waypoints op 1 kruising gooit).

Het nadeel vind ik dat je dan wel heel veel kans hebt dat je waypoints gaat missen als je de route narijdt, maar heb daar geen ervaring in.
Rockopera??? die had ik nog niet gehoord, maar je zal mij wel bedoelt hebben. rockhopper is een pinguïn-ras :+
Die beperkingen met waypoints heb ik zelf nooit gesnapt. Overigens heeft de garmin ook z'n nadelen. Zo zijn die Amerikaanse "fiets" kaarten maar matig, geen wonder omdat daar bijna niemand fietst. En m'n oregon (de gps waarmee ik fiets) kan maar een beperkt aantal routes aan. Tracks en waypoints zijn gelukkig nagenoeg onbeperkt, maar juist de routes vind ik zelf weer fijner werken. Dat er 6 waypoints staan op 1 kruising snap ik eigenlijk ook niet.

Hmm wat bedoel je precies met waypoints missen als je een route narijdt? POI? Want ik zie waypoints eigenlijk meer als de route zelf, maar het is me dus niet helemaal duidelijk wat ik dan mis. Of bedoel je juist dat de route niet EXACT nagereden wordt maar bij benadering?

Ik hoop dat je nu wel huisnummers in kan voeren bij sygic, of is het nog steeds 'onzichtbaar' 8)

Pagina: 1 ... 9 ... 36 Laatste