There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ja ik heb ook internet, heeft volgens mij ook altijd gewerkt maar nu dus niet meer.Xanion schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:21:
[...]
Doet ie alleen als je Internet hebt, anders niet.
weet iemand wanneer TOMTOM voor android uitkomt ,dacht oktober ,heb gegoogeld maar niks ?
http://www.engadget.com/2012/08/29/tomtom-android/1475paul schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:00:
Hallo
weet iemand wanneer TOMTOM voor android uitkomt ,dacht oktober ,heb gegoogeld maar niks ?
Ik heb hem net geüpdate (alle kaarten automatisch verwijderd zeg, nu alles opnieuw downloaden) maar ben heel benieuwd hoe het in werkelijk is, ook de file gedoe natuurlijk...
Trouwens wel jammer dat alle landen even duur zijn. Een Duitser krijgt veel meer km2 voor z'n euro's dan wij Nederlanders.
[ Voor 61% gewijzigd door Tsurany op 04-10-2012 08:47 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Koop je als NL-er via tomtom.nl de Europa maps, kost dat net zoveel als een DE-er die dat via tomtom.de doet bijv.
Of bedoel je dat niet zo?
Tsurany schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:43:
Jeej! Even wachten op wat ervaringen
Trouwens wel jammer dat alle landen even duur zijn. Een Duitser krijgt veel meer km2 voor z'n euro's dan wij Nederlanders.
In heb het gisteren geprobeerd en bij mij werkt het wel maar je moet inderdaad wel internet hebben. Ik heb wel gemerkt dat op 2g het een tijdje kan duren.GrooV schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:38:
[...]
Ja ik heb ook internet, heeft volgens mij ook altijd gewerkt maar nu dus niet meer.
[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 04-10-2012 08:57 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Heb nooit begrepen waarom mensen hun navigatie in landscape hebben staan. Je wilt toch zien waar je naartoe rijdt, niet wat er naast je allemaal te zien isMegaTronics schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:57:
Draait die TomTom app ook op portret mode? Gezien het feit dat mijn telefoonhouder in die stand staat.
Overigens, volgens Google Play:
Rrriigght.This app is incompatible with your Galaxy Nexus.
[ Voor 12% gewijzigd door Smultie op 04-10-2012 09:00 ]
MegaTronics schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:57:
Draait die TomTom app ook op portret mode? Gezien het feit dat mijn telefoonhouder in de auto op die stand staat.
Ja dat is nu ff zo bij heel wat android toestellen, maar zoals je al zelf begrijpt klopt dat nietSmultie schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:58:
[...]
Overigens, volgens Google Play:
[...]
Rrriigght.
Ik bedoel dat de map van Nederland even duur is als de map van Duitsland terwijl laatstgenoemde een factor 8 groter is. Dat is een beetje jammer.RUFFNECK schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:55:
Da's volgens mij bijna altijd al zo geweest met bijv. maps ook.
Koop je als NL-er via tomtom.nl de Europa maps, kost dat net zoveel als een DE-er die dat via tomtom.de doet bijv.
Of bedoel je dat niet zo?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Benelux toch? Volgens mij is er niet eens alleen NL te verkrijgen.Tsurany schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:08:
[...]
Ik bedoel dat de map van Nederland even duur is als de map van Duitsland terwijl laatstgenoemde een factor 8 groter is. Dat is een beetje jammer.
Ik zit even in Sygic te kijken (die maken immers ook gebruik van TomTom-kaarten, dus ik denk redelijk vergelijkbaar):
Daar is NL+BE+LUX 72.9+6.4+173.6 MB = 252.9 MB
Duitsland is daar 742.9 MB
Scheelt dus een factor 3.
Andersom geredeneerd; je krijgt nu 3 landen voor de prijs van 1
Overigens heb je voor een tientje meer héél West-Europa. In verhouding natuurlijk een schijntje.
[ Voor 37% gewijzigd door Smultie op 04-10-2012 09:15 ]
Dat kan ook, dan scheelt het een factor 4 a 5.Smultie schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:09:
[...]
Benelux toch? Volgens mij is er niet eens alleen NL te verkrijgen.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Hooglander1 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:20:
Volgens mij is die app niet compatible met ICS, kan dat kloppen?
Dit vind ik ook twijfelachtig, dat geldt natuurlijk voor elke app. Breng 'n nieuwe app uit en de oude wordt niet meer geupdate en je bent je 35,- kwijt.- GRATIS Lifetime Maps. Rijd altijd met de meeste recente kaart en bereik je bestemming sneller. Download elk jaar 4 of meer volledige updates zolang je app meegaat.
Sygic werkt meer dan prima en anders heb ik Google Maps ook nog. Moet wel zeggen dat 't er prima simpel uit ziet. Daar ben ik dan wel weer fan van.
It's about damn time. Nu maar wachten op reviews.RUFFNECK schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:41:
En we zijn in de play store
https://play.google.com/s...h?q=tomtom&c=apps&price=2
[...]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
"Minder verkeersboetes met realtime waarschuwingen via TomTom Flitsers (1)"
Xanion schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:10:
Klopt het dat je voor flitspalen en live traffic geen abo nodig hebt? Bij Iphone versie moet je toch abo's hiervoor nemen, kan het bij de Android versie echter niet terugvinden.
Zorg dan dat je meldt waarom je 't niks vindt, en ga niet lopen trollen...
Nomen nescio
Die is niet van Tomtom, oplichter volgens mij ;-)Brabo-Joossie schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:17:
TT Europa, 89 euro. Eén review, van één ster, zonder begeleidend commentaar.![]()
Zorg dan dat je meldt waarom je 't niks vindt, en ga niet lopen trollen...
de echte
fake
Gunirus schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:38:
[...]
Die is niet van Tomtom, oplichter volgens mij ;-)
de echte
fake
Ah zo! Dan is 't maar goed dat ik 'm graag eerst onofficieel wil uitproberen voordat ik 'm aanschaf.Gunirus schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:38:
[...]
de echte
fake
Semi-ontopic: iemand een idee of je in zo'n geval je geld terug zou kunnen krijgen, buiten je CC-maatschappij om? Heeft Google daar voorzieningen voor?
Nomen nescio
Heb de fake versie wel even bij Google gereport, hopelijk halen ze die er snel af.
Snap niet dat dit kan. Is er een manier om Google snel op de hoogte te stellen?Gunirus schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:08:
Een kwartier. Maar vermits hij >1GB groot is duurt het volgens mij al meer dan een kwartier om te downloaden. En je kwartier begint meteen, niet na de download.
Dit is toch overduidelijk een geval van fraude.
Entity schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:10:
Een kwartier is inderdaad niet echt lang voor dit soort applicaties...
Heb de fake versie wel even bij Google gereport, hopelijk halen ze die er snel af.
Precies, hierom dus. Een kwartier is leuk voor een app van 2k die meteen binnen is (nog niet voldoende eigenlijk, maar goed), maar dat ga ik niet redden met 500MB+ aan data die gedownload moet worden.Gunirus schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:08:
Een kwartier. Maar vermits hij >1GB groot is duurt het volgens mij al meer dan een kwartier om te downloaden. En je kwartier begint meteen, niet na de download.
Plus: een routeplanner moet je testen in de auto, niet achter je bureau, imo.
Nomen nescio
Bij deze ook even gerapporteerd. Hoe meer hoe sneller hopelijk.RUFFNECK schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:11:
Ja, TomTom is er ook al mee bezig gelukkig. Verwarrend.
[...]
Ook lekker slim dat TomTom 30 euro goedkoper is.Gunirus schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:38:
[...]
de echte
fake
[ Voor 55% gewijzigd door MegaTronics op 04-10-2012 11:23 ]
[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 04-10-2012 11:28 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
WTF joh...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Er wordt nog eea geupdate. Niet echt handig idd, maar ja..
Smultie schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:29:
Mjah, ligt misschien gewoon aan de Play Store? Normaal gesproken kijk ik niet binnen 5 seconden na entry op de Store of het appje werkt op m'n telefoon.
CLB schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:31:
Update op 4/10/2012 om 11:05 uur: TomTom laat in een statement weten dat inderdaad nog niet alle apparaten ondersteund worden door de nieuwe app. Het zou hier vooral gaan om de nieuwe apparaten van fabrikanten. TomTom zal later dit jaar met een update komen om zo alsnog deze apparaten te ondersteunen. Volgens een beta-tester heeft dit te maken met het feit dat TomTom ontworpen is voor toestellen met een WVGA-resolutie en hierdoor ondersteunt de app dus geen hogere 720p-resoluties.
WTF joh...
[ Voor 9% gewijzigd door Gurby op 04-10-2012 11:46 ]
het zal mij niks verbazen als deze update nog maanden op zich laat wachten en je dan met nieuwere devices die later uitkomen met hetzelfde probleem zit
op de website van TomTom is ook 0,0 info te vinden over de android app.
[ Voor 10% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 04-10-2012 11:47 ]
Vreemd, mijn NL map is 93.3MB ... welke map is 173.6 Mb ??Smultie schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:09:
Ik zit even in Sygic te kijken (die maken immers ook gebruik van TomTom-kaarten, dus ik denk redelijk vergelijkbaar):
Daar is NL+BE+LUX 72.9+6.4+173.6 MB = 252.9 MB
En welke versie van Sygic draai je ? Ik heb sinds gisterenavond Sygic 12.1.3. en moest gelijk nieuwe maps (ZA en NL) ophalen.
Zitten er grote wijzigingen in 12 ten opzichte van 11 ?Goner schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:06:
[...]
Vreemd, mijn NL map is 93.3MB ... welke map is 173.6 Mb ??
En welke versie van Sygic draai je ? Ik heb sinds gisterenavond Sygic 12.1.3. en moest gelijk nieuwe maps (ZA en NL) ophalen.
Ik heb best wat apps gekocht en meerdere Android toestellen (3 stuks) en alle apps werken op alle toestellen, dus ik mag aannemen dat de TomTom dat ook doet.MegaTronics schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:22:
Nog een vraagje, is TomTom gekoppeld aan je toestel of aan je account, m.a.w. kun je de app meenemen naar je nieuwe telefoon? Ik heb begrepen dat sygic daar problemen bij geeft.
[ Voor 53% gewijzigd door Malarky op 04-10-2012 14:13 ]
Dat is niet zo heel vreemd als je weet dat alleen de resolutie 800x480 wordt ondersteund.Malarky schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:10:
Wel opvallend dat het inderdaad alleen om oudere modellen gaat.
Screenshotjes zien er wel aardig uit, maar om de app maar 15 minuten te kunnen proberen (downloaden moet hij ook nog!), is het mij niet waard om dat te doen.
Sygic heeft wat dat betreft beter voor elkaar, een trial van 14 dagen waarmee je die software ook echt kunt gebruiken, en daarna kan je beslissen om te kopen of niet.
Werkt trouwens op bijna alle toestellen ook nog eens.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik begrijp de oorzaak, maar als je zo een lange ontwikkelingstijd heb gehad, met zoveel uitstel. Het is nou niet dat deze zeer populaire toestellen een week of wat uit zijn, die wist TomTom allang.Smultie schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:21:
[...]
Dat is niet zo heel vreemd als je weet dat alleen de resolutie 800x480 wordt ondersteund.
Ik zie dat TomTom Benelux in de Apple Store nu zelfs weer 59,99 kost, bijna dubbel zo duur. Ik heb gelezen dat HD Traffic op Apple 29,95 per jaar kost, is dat op Android ook zo?
[ Voor 23% gewijzigd door Malarky op 04-10-2012 14:47 ]
Het is gewoon een complete faal. Ik zou zeggen dat 'too little too late' nu toch echt wel op gaat hoor. Dat het eigenlijk te laat was, was al lang duidelijk na drie jaar uitstel. Maar dan ook nog eens een versie uit durven brengen die niet eens de nieuwere toestellen ondersteunt, dat is ronduit belachelijk. Had dan gewacht tot januari 2013 als dat nodig was.Malarky schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:45:
[...]
Ik begrijp de oorzaak, maar als je zo een lange ontwikkelingstijd heb gehad, met zoveel uitstel. Het is nou niet dat deze zeer populaire toestellen een week of wat uit zijn, die wist TomTom allang.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik hoef de TomTom app zeker niet voor de kaarten, hoewel ik de layout van TomTom overzichtelijker vind dan welke app dan ook. Het gaat mij vooral om de superieure HD Traffic 6.0, niets komt daarbij in de buurt. Ben benieuwd hoeveel mensen daartoe nog te verleiden zijn.Cloud schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:47:
[...]
Het is gewoon een complete faal. Ik zou zeggen dat 'too little too late' nu toch echt wel op gaat hoor. Dat het eigenlijk te laat was, was al lang duidelijk na drie jaar uitstel. Maar dan ook nog eens een versie uit durven brengen die niet eens de nieuwere toestellen ondersteunt, dat is ronduit belachelijk. Had dan gewacht tot januari 2013 als dat nodig was.
Of komt die data van een andere bron?
Benieuwd hoe ie op de toestellen met 800x480 pixels werk!
[ Voor 59% gewijzigd door Timmy_01 op 04-10-2012 18:01 ]
We do what we must because we can.
Nu gebruik ik TomTom al sinds versie 1 op de Pocket-PC en daar heb ik nog steeds een wat oudere versie op draaien. Toen kwamen de PNA's en nu zijn ze weer terug bij de software-only versie. Zo is het cirkeltje weer rond.
Ik kom wel eens 'n tekentje tegen met 'n auto op z'n kant (lijkt me ongeluk o.i.d.) maar ook 'n soort politiepenning. Ik kan nergens (in de gebruikshandleiding) vinden wat ze mogen betekenen.
weet wel dat diet bij sygic onder main.dat stond.
Weet iemand hoe het bij tomtom is?
Tsurany schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:58:
Is HD Traffic beter dan Google Maps en hun systeem? Ik wil TomTom wel proberen maar niet direct kopen en de "trial" versie zal denk ik geen HD Traffic ondersteunen.
Waar is de "trial" versie om hem te testen? Of bedoel je éérst kopen en dan...Timmy_01 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:49:
We kunnen TomTom Android nu lekker gaan testen... (EDIT: Alleen nog niet op de Galaxy Note, zo lees ik juist in de posts hier boven)
Benieuwd hoe ie op de toestellen met 800x480 pixels werk!
Ben ik ook benieuwd naar, namelijk ook een paar keer voorbij zien komen, maar er was op de route niets aan de hand.Eric_Cantona schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:47:
Weet iemand hier waar ik de betekenis van verschillende icoontjes die in Sygic voorkomen kan vinden? Al flink gegoogled maar ik krijg 't maar niet gevonden.
Ik kom wel eens 'n tekentje tegen met 'n auto op z'n kant (lijkt me ongeluk o.i.d.) maar ook 'n soort politiepenning. Ik kan nergens (in de gebruikshandleiding) vinden wat ze mogen betekenen.
- de 3.4GB alleen werkt op de interne SD, terwijl ze bij de App beschrijving doen alsof ook externe storage wordt ondersteunt
- bij vrijwel alle stemmen irritant lange pauzes tussen de uitgesproken woorden in zit, niet bij de iOS versie
- je kunt geen stemmen erbij kopen (ik vond Homer wel grappig op mijn iPad)
OK dank! Dat komt overeen met mijn ervaringen tot dusver.Tsurany schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:47:
Waar ik rijd heb ik nooit slecht bereik. Route laad hij vooraf zoveel mogelijk in qua kaartgebieden en de kaarten kan je offline downloaden. Route herberekenen doet hij al bij GPRS en dat gaat bij mij erg vlot. Nog nooit gehad dat slecht bereik de buzzkill was. Navfree is voor gratis navigatie prima, zeker geen slecht systeem. Alleen ik heb liever Sygic of TomTom qua uiterlijk.
Dit doet hij alleen niet. Hebben jullie dit ook??
(ik betaal hem, en krijg direct een refund).
De flitspalen heb ik echter geen refund in mijn mail ontvangen, ookal kreeg ik een foutmelding, deze staat nu wel in mijn tomtom services.
... vaag
[ Voor 72% gewijzigd door Whiskey48 op 05-10-2012 10:05 ]
Komt die van TT af, dus dezelfde kwaliteit. Levert Sygic hiermee ook de snelste routes door de ochtend- avond spits heen?
Die HD traffic was voor mij de reden om voor TomTom te gaan, maar ik zie nu dat Sygic die ook aanbiedt.
Wat waren de prijzen? Ik kreeg dit aan de tel te horen:maurits82 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:53:
He, ik heb tomtom android aangeschaft, en wil HD traffic en speedcams installeren.
Dit doet hij alleen niet. Hebben jullie dit ook??
(ik betaal hem, en krijg direct een refund).
De flitspalen heb ik echter geen refund in mijn mail ontvangen, ookal kreeg ik een foutmelding, deze staat nu wel in mijn tomtom services.
... vaag
Flits:
1maand 1euronogwat
12maand 19 euro
HDtraf:
1maand 5 euro
12maand 29 euro
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Ja idd, dat zijn de prijzen.philipperosier schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:29:
[...]
Wat waren de prijzen? Ik kreeg dit aan de tel te horen:
Flits:
1maand 1euronogwat
12maand 19 euro
HDtraf:
1maand 5 euro
12maand 29 euro
Na een aantal keer proberen kreeg ik geen foutmelding voor tomtom traffic en staat hij in mijn services! (zal wel druk zijn).
Zelf kom ik trouwens van sygic (met 10euro per jaar voor NL abo).
Ik gebruikte eigenlijk alleen Waze ipv Sygic, omdat ik de routes en file / flitsinfo van Sycic naar mijn ervaring ernorm viel tegenvallen.
Waze is een stuk beter daarin, alleen herkent soms sommige wegen niet, en geeft rare routebeschrijvingen.
... Zat al te wachten op tomtom ... ik betaal het eigenlijk liever graag. En ook voor als ik op vakantie of naar het buitenland ga, heb ik gewoon fileinfo. (gebruik dan zo'n 2euro abo per dag van Vodafone, deed het zo eerst met Waze, scheelde me een HOOP file (reed zo paralel langs alle files, was echt briljant:).
... Waze is het beste alternatief (nog gratis ook) ... Maar ik heb het er eigenlijk wel voor over.
(denk dat Tomtom ook nog accurater is dan Waze door het aantal gebruikers).
[ Voor 7% gewijzigd door Whiskey48 op 05-10-2012 10:38 ]
Ziet er wel aardig uit, maar op iOS is de app veel beter!!
Nog een tip: verwijder niets in de Tomtom map, bijv. de buitenlandse stemmen (wat zo'n 1gb is), want dan kan je weer 3,3gb opnieuw gaan downloaden!
[ Voor 3% gewijzigd door edgarf28 op 05-10-2012 13:13 ]
Ik weet het niet... Eerst es testen als dat mogelijk wordt
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
En hoe heb je die werkend gekregen op de S3? Die werd toch nog niet ondersteund?edgarf28 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:11:
Heb ook tomtom Europa geïnstalleerd op mijn galaxy s3...
Ziet er wel aardig uit, maar op iOS is de app veel beter!!
Nog een tip: verwijder niets in de Tomtom map, bijv. de buitenlandse stemmen (wat zo'n 1gb is), want dan kan je weer 3,3gb opnieuw gaan downloaden!
Zet Tomtom al dat spul ook in je interne geheugen, net als Sygic ??edgarf28 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:11:
Heb 'm ook even gesideloaded...Lizard schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:45:
De apk sideloaden werkt wel. Enige is dat er een paar scaling issues zijn.
Maar, wat is ie traag. Heb een One-X en de UI is gewoon traag. Dat is wel echt een tegenvaller.
Hebben ze gewoon een rechtstreekse port gedaan vanuit hun linux kastje zonder Android optimalisatie.
Anyway, maandag op weg naar het werk gaat ie aan. Wel uitproberen.
[ Voor 7% gewijzigd door Xanion op 05-10-2012 16:53 ]
Say what ? Sygic zet zijn kaarten e.d. gewoon op de SD-kaart hoor. Het zou niet best zijn als al je kaartmateriaal in de interne flash wordt opgslagen. Of bedoel je iets anders met "al dat spul" ?Goner schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:46:
[...]
Zet Tomtom al dat spul ook in je interne geheugen, net als Sygic ??
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Is het überhaupt mogelijk om de TomTom zoals het met Sygic het geval is? Hoeft voor mij geen week natuurlijk. Na een dag kan ik gelijk een conclusie trekken, maar een kwartiertje of een uurtje zal nooit lukken
Sygic maakt toch gebruik van TomTom kaarten en TomTom HD traffic?maurits82 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:33:
[...]
Ja idd, dat zijn de prijzen.
Na een aantal keer proberen kreeg ik geen foutmelding voor tomtom traffic en staat hij in mijn services! (zal wel druk zijn).
Zelf kom ik trouwens van sygic (met 10euro per jaar voor NL abo).
Ik gebruikte eigenlijk alleen Waze ipv Sygic, omdat ik de routes en file / flitsinfo van Sycic naar mijn ervaring ernorm viel tegenvallen.
Waze is een stuk beter daarin, alleen herkent soms sommige wegen niet, en geeft rare routebeschrijvingen.
... Zat al te wachten op tomtom ... ik betaal het eigenlijk liever graag. En ook voor als ik op vakantie of naar het buitenland ga, heb ik gewoon fileinfo. (gebruik dan zo'n 2euro abo per dag van Vodafone, deed het zo eerst met Waze, scheelde me een HOOP file (reed zo paralel langs alle files, was echt briljant:).
... Waze is het beste alternatief (nog gratis ook) ... Maar ik heb het er eigenlijk wel voor over.
(denk dat Tomtom ook nog accurater is dan Waze door het aantal gebruikers).
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Eerste grote issue at me is opgevallen is het gebrek aan ondersteuning voor traject controles. De staan er in als een serie van iedere honderd meter een flitspaal, in plaats van als een echte trajectcontrole. Dit is dus knap waardeloos, want nu bijna alle grote wegen in de randstad trajectcontroles hebben piept ie zo vaak dat ik nu al de flitspalen op stil heb gezet. En dan staan de mobiele flitsers dus ook op stil, en dan heb je dus effectief helemaal niks aan de flits waarschuwingen a 20 euro per jaar. Hoop dat ze dit snel fixen
Net jammer, want tomtom heeft ze wel ontwikkeld. Zitten die stemmen wel bij de benelux versie?
Kan je iets vertellen over de prijzen van HD traffic?Damsplaat schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:59:
Ik heb gister tomtom gekocht op mijn SGS2, en gelijk uitbreid met HD traffic en Flitsers. Wel duur, maar ik rijd iedere dag heen en weer tussen amsterdam en rotterdam dus ik heb besloten dat het voor mij wel de moeite waard zou kunnen zijn.
Eerste grote issue at me is opgevallen is het gebrek aan ondersteuning voor traject controles. De staan er in als een serie van iedere honderd meter een flitspaal, in plaats van als een echte trajectcontrole. Dit is dus knap waardeloos, want nu bijna alle grote wegen in de randstad trajectcontroles hebben piept ie zo vaak dat ik nu al de flitspalen op stil heb gezet. En dan staan de mobiele flitsers dus ook op stil, en dan heb je dus effectief helemaal niks aan de flits waarschuwingen a 20 euro per jaar. Hoop dat ze dit snel fixen
Als je de apk 'elders' download, dan werkt deze gewoon op de S3 hoorXanion schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:40:
[...]
En hoe heb je die werkend gekregen op de S3? Die werd toch nog niet ondersteund?
Yep, op mijn S3 tenminste wel, op het interne geheugen dus, ipv de sd-card.Goner schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:46:
[...]
Zet Tomtom al dat spul ook in je interne geheugen, net als Sygic ??
En de je kan de landen niet los selecteren, dus je moét heel europa (of benelux) helemaal downloaden...
[ Voor 8% gewijzigd door edgarf28 op 05-10-2012 18:12 ]
Zie mijn post boven...edgarf28 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:09:
[...]
Als je de apk 'elders' download, dan werkt deze gewoon op de S3 hoor
Is ie op de S3 ook zo traag?
De traagheid vind ik opzich wel mee vallen (op de S3), maar hij voelt niet echt 'native' aan idd.Xanion schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:43:
[...]
Zie mijn post boven...
Is ie op de S3 ook zo traag?
Heb de app ook nog niet in de praktijk/auto uitgetest. Dat ga ik maandag doen.
Dat had ik toch wel heel graag anders gezien.
Zou dat nog te veranderen zijn ?
Zal maandag ook testen, met traag bedoel ik vooral de reactie op je vingers. Alsof ie eerst moet nadenken of je het scherm wel of niet hebt aangeraakt. Google maps reageert stukken sneller en tekent de kaart ook minder stotterig.edgarf28 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:55:
[...]
De traagheid vind ik opzich wel mee vallen (op de S3), maar hij voelt niet echt 'native' aan idd.
Heb de app ook nog niet in de praktijk/auto uitgetest. Dat ga ik maandag doen.
Daarnaast vindt ik het slecht dat men blijkbaar de UI van hun TomTom kastjes heeft overgenomen en niet de moeite heeft genomen om het ook maar iets op een Android applicatie te laten lijken.
Op mijn Archos G9 niet hoor.u_nix_we_all schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:55:
Say what ? Sygic zet zijn kaarten e.d. gewoon op de SD-kaart hoor.
Daar wordt alles op de interne SDcard (/sdcard) gezet en niet op de externe (/mnt/sdcard).
Nou heb ik wel 16GB intern geheugen, maar het leek me toch handiger om dat soort data op de microSD te zetten.
het verwarrende is op mijn tablet dat allebei de plekken 'sdcard' genoemd worden.edgarf28 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:09:
Yep, op mijn S3 tenminste wel, op het interne geheugen dus, ipv de sd-card.
dat is bij Sygic beter geregeld. ik heb Benelux gekocht en heel Zuidelijk Afrika, maar voorlopig alleen Nederland en Zuid-Afrika gedownload.En de je kan de landen niet los selecteren, dus je moét heel europa (of benelux) helemaal downloaden...
[ Voor 38% gewijzigd door Goner op 06-10-2012 13:45 ]
En ook kan men van de favorieten een backup maken ?
Zijn het alleen de kaarten nieuwer of is het grafische ook verbeterd, al vind ik hem al zeer goed !
De kaarten zijn met de laatste 12-versie in ieder geval veranderd, nu Tomtom (en kleiner zo te zien).Albert020 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 07:49:
Gebruik nog steeds Sygic v11.2.6 kan iemand mij vertellen wat nou het verschil is met Sygic 12.1.3
Zijn het alleen de kaarten nieuwer of is het grafische ook verbeterd, al vind ik hem al zeer goed !
Ik heb v11 nooit echt gebruikt denk ik, of was dat nog met de losse map-downloader ?? Dat is nl ook veranderd, map beheer zit nu in Sygic zelf ...
Verwijderd
Mijn Sygic werkt ook prima als je te voet bent in een onbekende streek en je wilt bijvoorbeeld je auto terugvinden .
Zeker een aanrader .
Verwijderd
Een zeer duidelijke wegaanduiding en het ziet er zeker gebruiksvrienelijk uit .
Albert020 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 07:49:
Gebruik nog steeds Sygic v11.2.6 kan iemand mij vertellen wat nou het verschil is met Sygic 12.1.3
1) Erg traag
2) Kan geen routes laden??? (niet wéér zoals bij tomtom one v3... )
Zucht