Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Verwijderd
Worden kaartbestanden niet meestal direct naar SD-kaart weggeschreven? Eventueel eerst die locatie instellen in de software voordat je die kaarten download. Of heeft deze foon ook een 'interne' SD-kaart? Bijv. 'sdcard' en 'extsd'.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:36:
Ik wil een Android navigatie op mijn LG Optimus L5 plaatsen. Ik ben inmiddels achter een groot nadeel van dit toestel gekomen, namelijk dat geen enkele 'app2sd' op dit toestel werkt. Downloaden van een West-Europa kaart (Sygic) is volgens mij op dit toestel vrijwel onmogelijk aangezien het interne geheugen te klein is. Nu vraag ik mij af of ik een Android navigatie eerst op de computer kan downloaden en vanuit daar kan overplaatsen op een micro-sd van mijn mobiele telefoon. Is dit mogelijk of kan ik op een alternatieve manier een navigatie (West-Europa) op mijn LG L5 zetten?
Voor toestellen met weinig opslagcapaciteit kan Google Play: Link2SD (mits geroot) prima uitkomst bieden.
Het voordeel van sygic is dat je de app gewoon eerst volledig functioneel kan testen en alle kaarten die je nodig hebt kan downloaden. Nederland is ongeveer 130MB samen met de app bestanden ben je zo'n 210MB kwijt, meer als je nog luxe stemmen en andere meuk binnenhengelt.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Daar heb je dan een 32GB échte SD kaart voor in je device zitten...
Ik vind de naam-keuze inderdaad super irritant, zo zie je op de nexus 7 ook sdcard (die ie dus niet heeft) en op de flyer hebben ze het over kaart 1 en 2 en intern geheugen om het helemaal ingewikkeld te maken.
Ja, maar welke ?rockhopper schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:52:
Je zou bij sygic geen problemen moeten tegenkomen. De kaarten gaan naar de sd kaart toe.
In mijn Archos tablet zitten er 2 ; het interne geheugen /mnt/sdcard en de 32GB microSD, iets als /mnt/storage/sdcard ... en raadt eens waar m'n maps terecht komen ?
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 19-02-2013 15:19 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die oplossing van gambieter ziet er ingewikkeld uit. Als je zoveel werk doet zou je bijna gewoon een custom rom gaan ontwikkelen met die opties ingebouwd (maar dat zal ook wel niet gaan voor het geval er weer geen sd kaart is). Ik maak uit de feedback van sygic op dat de fout min of meer ligt bij de hardware ontwikkelaar, terwijl ik in deze thread (en ikzelf ook) de indruk heb dat het aan de layout van android zelf ligt. Welke van de twee is het?
Dat zal toch elke root-enabled file manager kunnen?rockhopper schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:24:
Sygic zelf heeft deze oplossing met de voetnoot erbij dat dit niet op alle toestellen zal werken. Astro file manager is daar dus voor nodig, maar die heb ik er toch altijd al standaard op staan. Erg goed file manage programma.
Ik zou ook zeggen: Android layout. Echter, dat zal zijn gedaan omdat het voordelen heeft. Wmb zou Android een goede A2SD optie moeten hebben, standaard ingebouwd etc.Die oplossing van gambieter ziet er ingewikkeld uit. Als je zoveel werk doet zou je bijna gewoon een custom rom gaan ontwikkelen met die opties ingebouwd (maar dat zal ook wel niet gaan voor het geval er weer geen sd kaart is). Ik maak uit de feedback van sygic op dat de fout min of meer ligt bij de hardware ontwikkelaar, terwijl ik in deze thread (en ikzelf ook) de indruk heb dat het aan de layout van android zelf ligt. Welke van de twee is het?
En ach, wat is ingewikkeld?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Iemand hier die dit wel eens geprobeerd heeft ? Dus gewoon de Sygic map verplaatsen van je interne geheugen naar je sdcard ... ?rockhopper schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:24:
Sygic zelf heeft deze oplossing met de voetnoot erbij dat dit niet op alle toestellen zal werken.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Heb je mijn aanpak geprobeerd? Het is niet helemaal duidelijk wat je precies gedaan hebt.Die Bruine schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:41:
Misschien onduidelijk, maar op mijn Motorola met SDCARD en SDCARD-EXT werkte dat niet. Ik ben echt een hele tijd bezig geweest om het interne geheugen maar uit te schakelen zodat in elk geval mijn 32GB als SDCARD werd gezien. Maar ja, dat vind ik nog steeds geen elegante/goede oplossing.
Verwijderd
Waar kan ik die files terugvinden op mijn rooted htc one x na de installatie van de apk?
Ik wil vooral de android-blauwe box onderaan het scherm in het zwart hebben...
De Europa en W-Europa versie zijn momenteel flink afgeprijsd. Beide versies zijn momenteel een stuk goedkoper dan de Benelux versie zelfs.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Die heb ik een paar weken terug voor 25 euro gekocht. Overigens bevalt deze prima. Zo goed zelfs, dat ik mijn losse TomTom minder tot niet gebruik.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik zie de zelfde prijzen voor Europa en W-Europa als altijd, alleen een verkeerde?/verhoogde prijs voor BeNeLux.Xanion schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:12:
Voor degenen die TomTom willen hebben.
De Europa en W-Europa versie zijn momenteel flink afgeprijsd. Beide versies zijn momenteel een stuk goedkoper dan de Benelux versie zelfs.
Weet niet wanneer jij voor het laatst gekeken hebt, maar w-Europa kost normaal 59,99 en Europa 69,99.cctl01 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:18:
[...]
Ik zie de zelfde prijzen voor Europa en W-Europa als altijd, alleen een verkeerde?/verhoogde prijs voor BeNeLux.
Die 36 en 43 euro die ze nu kosten zijn dus flinke verlagingen.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
FREE Lifetime Maps
Always drive with the latest map. Get to your destination faster with FREE Lifetime Maps. For the life of your app, you can download 4 or more full updates of the map on your Android smartphone every year. You receive all updates to the road network, addresses and Points of Interest.
Wat is de levensduur van een app?
En wat als TomTom een nieuwe app-versie aanbiedt? Is dat een "nieuwe app" en dus is deze aankoop dan niet geldig meer?
Krijg je überhaupt updates op de software?
Your Friendly Neighborhood Moderator
http://www.tomtom.com/nl_nl/maps/lifetime-maps/
Dus zolang de app beschikbaar is lees ik hier uit.
[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 08-03-2013 21:05 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Dat bericht stond mij nog bij.
Grappig trouwens: als je de snelheidscontroles voor je TomTom-app per maand afrekent dan kost je dat 1,99 USD (mijn telefoon staat op Engels), als je het voor een jaar neemt dan kost het 23,99 USD. Voor een jaar betaal je dus meer dan 12x een maand.

[ Voor 53% gewijzigd door pven op 08-03-2013 21:18 ]
Voor de rest: TomTom werkt op beiden erg goed. Beter dan de andere navigatieprogramma's die ik de laatste paar jaar uitgeprobeerd heb. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk, want op dit forum zijn er beslist mensen die het niet met me eens zullen zijn...
[ Voor 9% gewijzigd door Timmy_01 op 09-03-2013 10:58 ]
Ik gebruik een wifi-only tablet voor navigatie en moet op zo'n moment dus gaan tetheren via mijn telefoon om TomTom op te kunnen starten. Helaas werkt dat dan weer niet als je in het buitenland zit en de sim in je telefoon een sim is die geen internet-roaming (*bliep) heeft.
Daar heb ik dus geen offline navigatie voor gekocht dames en heren van TomTom
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Sinds een week probeer ik alleen te navigeren vanaf de TomTom-app, de losse TomTom blijft in de tas. Ik heb HDtraffic en flitsers er dus bij genomen. Tot op heden ben ik dik tevreden en heb ik de losse TomTom niet nodig gehad. Wat wel lastig blijft is om te bellen als je aan het navigeren bent, want als ik eenmaal zit te vellen dan switch ik terug naar TomTom. En dan ben je dus strafbaar omdat je aan je telefoon zit terwijl je aan het rijden bent.
Tevens staat in de omschrijving in de Play Store hetvolgende:
en verderop nog eensTomTom Navigatie voor Android Navigatie van wereldklasse waar 65 miljoen bestuurders op vertrouwen.
Last-minute plannen? Met de TomTom Navigatie app ontdek je nog eenvoudiger nieuwe plaatsen. Je hebt je smartphone altijd bij je, dus je navigatiesysteem is altijd binnen handbereik. Geen signaal? Geen probleem,want de app werkt zowel online als offline. Zo bespaar je kosten op dataroaming en heb je altijd toegang tot dezelfde kaarten, technologie en navigatie van wereldklasse als op je navigatiesysteem.00 Op deze app kunnen bestuurders bouwen.
Dus ja, ze zeggen het dus weldegelijk- TomTom Offline Maps. Kaarten worden opgeslagen op je smartphone, zodat je een nieuwe route kunt plannen, een route kunt herberekenen of naar nuttige plaatsen kunt zoeken. Je hebt geen data-abonnement nodig.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
[ Voor 29% gewijzigd door pven op 14-03-2013 10:22 ]
Ik ga eens kijken wat men bij support zegt.
[ Voor 22% gewijzigd door Yucko op 14-03-2013 10:28 ]
Ah, niet iedere keer. Ok dan.
[ Voor 8% gewijzigd door pven op 14-03-2013 10:25 ]
Het is echt too little too late voor TT
Nu nog een goede autohouder voor mijn Sony Xperia Z en dan kan de echte navigatie beginnen.
Edit: Het antwoord van TomTom:
Hij zal (indien u een android toestel heeft) de licensie wel checken bij het verbinden met Google Play Store voordat hij naar updates gaat zoeken. Echter als u dataroaming uitschakelt, zal hij dit niet controleren en daarom wil ik u informeren dat u dus gerust zonder verbinding kunt navigeren in het buitenland.
Bij illegale versies zou het wel kunnen zijn dat hij soms vraagt naar een verbinding. Het zou dus kunnen dat de mensen die hier online iets over geplaatst hebben, de illegale versie geïnstalleerd hebben.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Dus zou gewoon zonder data roaming moeten werken.
[ Voor 85% gewijzigd door MegaTronics op 15-03-2013 17:07 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Bedankt voor het uitzoeken!
Ik ben op dat moment niet aan het verbinden met de Google Play Store maar start TomTom zelf op.Hij zal (indien u een android toestel heeft) de licensie wel checken bij het verbinden met Google Play Store voordat hij naar updates gaat zoeken. Echter als u dataroaming uitschakelt, zal hij dit niet controleren en daarom wil ik u informeren dat u dus gerust zonder verbinding kunt navigeren in het buitenland.
Bij illegale versies zou het wel kunnen zijn dat hij soms vraagt naar een verbinding. Het zou dus kunnen dat de mensen die hier online iets over geplaatst hebben, de illegale versie geïnstalleerd hebben.

Oftewel, domme prietpraat van een helpdesk-medewerker. Ik wacht even af wat ik voor antwoord krijg.
[ Voor 42% gewijzigd door Yucko op 16-03-2013 08:19 ]
Ik heb ook een legaal gekocht TT w-Europa. En als ik zonder internet verbinding opstart werkt het perfect hoor. Ik kan gewoon gaan navigeren zonder Internet.Yucko schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:08:
ik heb een officieel gekochte versie van TomTom W-E. En op een WiFi only apparaat hoef/kan ik dataroaming niet uit (te) zetten.
Oftewel, domme prietpraat van een helpdesk-medewerker. Ik wacht even af wat ik voor antwoord krijg.
Ieder zijn smaak natuurlijk.Lambo LP670 SV schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:29:
Ikzelf gebruik al lange tijd CoPilot naar volle tevredenheid. Goede maps, duidelijke structuur van de app en volledig offline te gebruiken voor in het buitenland
Ik heb precies dezelfde ervaring: dit werkt inderdaad werkelijk perfect! Ik ben blij dat ik de HD Traffic heb aangeschaft, want ik heb de kosten er dubbel en dwars uit! (En de nodige ergernissen voorkomen...Maar ik sta verbaasd over hoe TT de routes berekend als je HD traffic hebt, hij lijkt al mijn binnendoor weggetjes te kennen en mee te nemen in zijn route berekeningen. Hij leid je tot in perfectie om alle opstoppingen heen, ook die op lokale wegen.
Nu heb ik een route gemaakt in Google Maps, die ik naar navigon wil importeren.
Via deze link ben ik op het idee gekomen:
YouTube: Google Maps Routen auf TomTom, Garmin, Navigon, iPhone, iPad, uvm. mit RouteNavigator exportieren
Nu heb ik de route als diverse bestandsformaten opgeslagen, maar heb geen idee hoe ik die op mijn navigon kan krijgen. Zou iemand me aan kunnen geven hoe je dit voor mekaar krijgt ?
Iemand enig idee waar ik wat kan vinden over het route importeren op navigon. Googelen levert me niks concreets op.
Dat is het hem nou net. Die map kan ik niet vinden. Ik heb op navigon zelf al een route gemaakt en opgeslagen. Deze route kan ik nergens vinden. Alleen als ik navigon open, kan ik voor deze opgeslagen route kiezen.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:29:
Gewoon naar de folder kopiëren waar Navigon die routebestanden opslaat en inlaadt zou ik zeggen. Ik neem aan dat Navigon dat kan doen.
Welke map zou ik dan moeten hebben op een routen op te slaan ?
Je kunt evt. root rechten nodig hebben mocht het niet in vrij toegankelijk geheugen staan i.p.v. op de 'interne SD-kaart'.
Klopt!Yucko schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 21:07:
Je hebt links onder die settingsknop op je kaart. Daar kun je de stem uitzetten. Blijven de audio waarschuwingen voor bv flitspalen dan niet gewoon werken
Maar die HD traffic service kan ik precies niet kopen: geeft error bij authentication ?!
De flitsers service heb ik wel kunnen kopen...
Liefst voor heel Europa en zonder roaming.
Flitsmeister is alleen Nederland en iCoyote betekent roaming.
Bedankt alvast!
Overigens zou je misschien de iCoyote (ken ik verder niet) op niet-roaming kunnen binnenhengelen en dan exporteren > importeren als speciale POI groep met apart geluid.
Verder ben ik blij met de update van sygic, vooral de sync met dropbox is fijn voor de favorieten enzo
[ Voor 16% gewijzigd door rockhopper op 27-03-2013 10:17 ]
Ah, zal 'm ook eens ophalen. Veel nieuws ...rockhopper schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:16:
Verder ben ik blij met de update van sygic, vooral de sync met dropbox is fijn voor de favorieten enzoIk heb nog niet getest met het slepen van routes maar ik ben blij dat het programma nog steeds goede progressie maakt.
oa Pedestrian mode with spoken instructions
Updates gaan trouwens erg soepel tegenwoordig. Ik weet nog dat er vroeger wel eens wat misging met de maps die je al had, die moest je dan weer opnieuw registreren.
Ik heb het nu bijna een jaar in gebruik en ik denk dat de minimaal 4 updates / jaar wel aardig kloppen. En de dingen die voorgesteld worden op het forum / feedback daar wordt ook echt wat aan gedaan. Bovendien krijg je daar redelijk snel antwoord op je vragen. Een voorbeeld van hoe het dus ook kan!
Heeft de HDtrafffic-server last van storing?
Als je de moeite had genomen de initiele vraag te lezen had je begrepen dat het juist de bedoeling is deze info en weergave te hebben zonder roaming dataZeilDude schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:09:
Als je TomTom op je Android hebt, kun je toch gewoon een HD TRaffic en een Flitspaal abo nemen? Heb ik ook, en werkt perfect. Niks aparte apps, maar alles in één. Enig nadeel: werkt alleen met dataverbinding, wat in het buitenland duur kan zijn.

Terwijl ik gisteren op de ring Antwerpen reed werd tot twee keer toe spontaan de route gewist. Fijn is dat, net als je niet weet waar je naar toe moet, laat je navigatie je in de steek.
Hoewel ik niet echt tevreden ben met Tomtom wordt dit voorlopig mijn eerste keus. Daarnaast zal ik een oudere versie van Sygic, die niet zulke problemen gaf, installeren.
Why the fuck betaal ik voor een abbo als hij toch niets met die info doet

Ik heb versie 12.1.3, maar zie geen updates in de market staan.
Edit: Oh, er staat wel een update in de market, maar bij handmatige updates. Blijkbaar is er iets in de rechten gewijzigd.
[ Voor 12% gewijzigd door u_nix_we_all op 02-04-2013 12:10 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik moet schuld bekennen.pven schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:20:
Legale versie? Over de illegale versie van Sygic heb ik vaker dit soort verhalen gehoord.
Hmm, ge-update naar versie 13.1.0 , en dat lijkt iets beter. Je krijgt in ieder geval al een keuze met alternatieven bij kiezen van een route. Nu maar eens zien of dit beter gaat.....
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Die alternatieven waren er al bij de vorige update van 12.2 ofzo (maandje of 2 geleden)u_nix_we_all schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:59:
[...]
Hmm, ge-update naar versie 13.1.0 , en dat lijkt iets beter. Je krijgt in ieder geval al een keuze met alternatieven bij kiezen van een route. Nu maar eens zien of dit beter gaat.....
Best aardig gedaan bv Utrecht > Nijmegen keuze A12>A50 keuze A2>A15 en A2>A50 zijn de opties die ik zelf ook zou overwegen.
Nieuw deze keer is dat je je route gewoon kan verslepen! Werkt best aardig moet ik zeggen, vooral handig als je eindpunt net verkeerd staat
Dan neem ik aan dat je ervaring met TomTom ook met de minder legale versie is.
Of je vult even het juiste email-adres in.pven schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 06:41:
HDtraffic werkt hier momenteel niet. Als ik bij Live Services kijk, dan staat er dat ik ik moet loggen. Als ik inlog met (100% zeker weten) het juiste wachtwoord, dan krijg ik 'Login Failed'. Log ik met het verkeerde wachtwoord in, dan krijg ik de melding dat het wachtwoord verkeerd is.
Heeft de HDtrafffic-server last van storing?

1) in Google Maps kan ik kaartjes cachen.
Nou wik in een route navigatie opzetten naar Slovenië.
Heb dus een klein stukje kaart, aangrenzend aan Oostenrijjk gecached, en denk dus dat ik met Google nav dus naar een bestemming kan navigeren zeg maar even over de grens in Slovenië.
Niks, kan wel een route plannen, maar turn by turn ho maar.
wat doe ik fout?
2) sinds kort snap ik dat je ook GPS coördinaten kunt invoeren in Google nav; mooi, maar kan dat ook de app Nav free? Ik heb het geprobeerd maar wordt niet opgepikt.
Ik gebruik Nav free omdat ik zoals gezegd niet naar/in Slovenië kan navigeren met Google nav.
2. Ik kan daar ook geen optie voor vinden in Nav Free.
Misschien nog eens een derde programma proberen? Ik weet het ook niet...
[ Voor 14% gewijzigd door Cerberus_tm op 15-04-2013 20:25 ]
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Heeft iemand die laatste update gedaan ?? Ik zie een flink aantal vreselijk negatieve reacties op Play ...u_nix_we_all schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:07:
Ik ben ook minder blij met Sygic de laatste tijd.
...
Ik heb versie 12.1.3, maar zie geen updates in de market staan.
Edit: Oh, er staat wel een update in de market, maar bij handmatige updates. Blijkbaar is er iets in de rechten gewijzigd.
Ze hebben al eens eerder de boel flink verkloot, dat ik m'n map-registraties allemaal opnieuw moest invoeren en zo, dus ik ben wat voorzichtig geworden.
[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 16-04-2013 10:41 ]
Ik had wat kleine probleempjes bij de laatste update, zo verscheen af en toe "kan geen verbinding maken met de data server" wat niet zo heel fijn was.
De app werkt verder wel zoals ie zou moeten. Ik ben momenteel bezig de nieuwe binnen te trekken, en ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het niet werkt. Verder zit de tech support er altijd goed bij.
Wat ik niet begrijp uit jouw verhaal is, "ik m'n map-registraties allemaal opnieuw moest invoeren enzo"? Wat bedoel je daar nou mee? De app kijkt op het moment dat je via de play store een kaart-update uitvoert of je hier recht op hebt, lijkt me erg normaal voor een betaalde app, dat is een actie. Verder moet je inderdaad handmatig beslissen welke kaarten je allemaal wilt en welke je wilt vernieuwen, maar dat is eerder een voordeel want ik hoef echt niet alle europese kaarten tegelijk op m'n telefoon.
Laatste update? Ik heb de laatste weken al verschillende updates gehad.... en nu terwijl ik dit aan het typen ben is hij weer aan het updaten .... hij gaat maar weer eens 124.78MB aan updates binnenhalen.Goner schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:40:
[...]
Heeft iemand die laatste update gedaan ?? Ik zie een flink aantal vreselijk negatieve reacties op Play ...
Ze hebben al eens eerder de boel flink verkloot, dat ik m'n map-registraties allemaal opnieuw moest invoeren en zo, dus ik ben wat voorzichtig geworden.
Ben het zo onderling zat bij die kerels.
Ik heb het pakket nu 2 jaar denk ik en ik wil niet weten hoeveel GB aan updates ik al heb gehad. We spreken dan nog niet eens van de bugs. Onlangs ook weer voorgehad dat na x aantal uur rijden het geluid wegvalt. Nu ik verander regelmatig van telefoon dus ligt het daar al zeker niet aan.
Een paar maanden geleden een update en Sygic startte niet meer op, heel leuk als je de dag erna 800km voor de boeg hebt.
Nu heb ik voor in geval dat het ding niet meer opstart navfree naast Sygic geinstalleerd en eigenlijk voor gratis te zijn bevalt mij dat goed.
Na een upgrade had ik gewoon géén maps meer in My Sygic. Moest de nummers (Product Code) die je krijgt bij aankoop van een kaart opnieuw invoeren in Sygic om m'n kaarten weer terug te krijgen. Is 2 keer gebeurd, dacht ik. Midden/eind vorig jaar ...rockhopper schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:03:
Wat ik niet begrijp uit jouw verhaal is, "ik m'n map-registraties allemaal opnieuw moest invoeren enzo"? Wat bedoel je daar nou mee?
Gelukkig zijn daarna de updates altijd soepel verlopen.
Maar de meeste mensen zullen toch de Automatische Update functie aangevinkt hebben in de Google Play Store. En zodra je op een nieuwe versie zit, kun je niet meer terug (tenzij je nog ergens een backup hebt van de .APK).Cerberus_tm schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:29:
Waarom zou je het programma updaten, als er ook maar een minieme kans is dat het een verslechtering is? Als het goed werkt, blijf je toch bij de versie die je hebt? Ik begrijp niet echt waarom sommige mensen altijd maar de nieuwste update moeten hebben.
Dat is altijd een goed idee. De apk's zijn over het algemeen erg klein. Ik weet eigenlijk niet goed hoe lang sygic de oude kaarten online houdt, ik kan me voorstellen dat de oudere langzaam gaan verdwijnen. Ik update navigatie wat 'sneller' dan andere apps omdat ik graag zo recent mogelijke kaarten gebruik.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:04:
Vandaar dat ik automatisch updaten ook uit heb staan en Google Play: App Backup & Restore gebruik. Ik prefereer controle over updates boven gemak.
@Goner klinkt alsof je het buiten de playstore om gekocht hebt. Bij activatie via google account heb ik zoiets nog nooit hoeven doen, ik zou dat ook erg vervelend vinden. Wel moet/mag je meestal de kaarten ook opnieuw downloaden met een nieuwe versie. Als ze zo aan het rommelen zijn zoals nu met deze nieuwe versie hou ik alleen Nederland op m'n telefoon, tenzij ik echt naar het buitenland ga. Scheelt wat met downloaden.
Toen hij niet meer opstartte hadden ze een paar belangrijke verbeteringen aangekondigd en was er voor mij voldoende reden om up te daten.Cerberus_tm schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:29:
Waarom zou je het programma updaten, als er ook maar een minieme kans is dat het een verslechtering is? Als het goed werkt, blijf je toch bij de versie die je hebt? Ik begrijp niet echt waarom sommige mensen altijd maar de nieuwste update moeten hebben.
Trouwens heb ik Sygic ook buiten de playstore om gekocht.
Ik heb autom. update ook niet aanstaan voor Sygic, maar aangezien ze behoorlijk veel nieuwe features toevoegen de laatste tijd, doe ik toch geregeld een update ....
Klopt, ik heb ze op hun eigen site gekocht : http://www.sygic.com/en/android:buy-nowrockhopper schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:32:
[...]
@Goner klinkt alsof je het buiten de playstore om gekocht hebt.
(wist niet eens dat je maps via Play kon kopen)
[ Voor 47% gewijzigd door Goner op 17-04-2013 12:15 ]
Het heeft even geduurd maar hieronder dan het definitieve antwoord van TomTom (ik had al eerder een bericht gekregen dat men het even wat meer moest uitzoeken)Yucko schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:08:
[...]
Ik ben op dat moment niet aan het verbinden met de Google Play Store maar start TomTom zelf op.
[...]
ik heb een officieel gekochte versie van TomTom W-E. En op een WiFi only apparaat hoef/kan ik dataroaming niet uit (te) zetten.
Op zich netjes dat men aanbied om de koop eventueel ongedaan te maken (waarvan ik hoogstwaarschijnlijk geen gebruik ga maken, de app. bevalt me voor de rest best goed MITS die licentiecheck na 2x of 3x opnieuw opstarten alsnog overgeslagen wordt indien ik echt niet online kan gaan), maar ik blijf het raar vinden dat ik niet meer mensen over deze klacht (licentiecheck die perse online wil gaan) hoor.Geachte heer <naam weg>,
Inmiddels heb ik antwoord gekregen van de tweedelijnsafdeling. Zij hebben uw zaak in behandeling genomen en hebben mij het volgende uitgelegd.
De licentie check is inderdaad nodig om de applicatie te kunnen gebruiken en deze is niet te omzeilen of uit te schakelen.
Dat de applicatie af en toe niet opstart en deze foutmelding geeft (als u geen verbinding heeft met internet), betekent echter niet dat de applicatie onbruikbaar is gezien u de melding kunt negeren en het opnieuw kunt proberen. In de meeste gevallen start de applicatie bij een tweede of derde poging toch op (ook zonder internetverbinding).
Heeft u toch last van deze meldingen, of is dit voor u geen oplossing en wenst u daarom de applicatie niet meer te gebruiken. Dan kan ik de terugbetaling voor u in orde maken. De applicatie wordt dan wel onbruikbaar.
Helaas is er geen alternatieve oplossing voor dit probleem.
Graag verneem ik naar welke optie uw voorkeur uitgaat.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u aanvullende vragen of suggesties hebben, reageert u dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd. Wij helpen u graag verder.
Met vriendelijke groeten,
<naam weg>
TomTom Customer Care Team
Als ik jou was zou ik een DRM-vrije versie downloaden. Je hebt er immers voor betaald. Ik denk/hoop dat over 50 jaar iedereen lacht over de stupiditeit van DRM, waarbij betalende klanten vaak problemen krijgen (zelf ook vaak gehad) en piraten juist een *betere* ervaring krijgen met hetzelfde programma.Yucko schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:25:
[...]
Het heeft even geduurd maar hieronder dan het definitieve antwoord van TomTom (ik had al eerder een bericht gekregen dat men het even wat meer moest uitzoeken)
[...]
Op zich netjes dat men aanbied om de koop eventueel ongedaan te maken (waarvan ik hoogstwaarschijnlijk geen gebruik ga maken, de app. bevalt me voor de rest best goed MITS die licentiecheck na 2x of 3x opnieuw opstarten alsnog overgeslagen wordt indien ik echt niet online kan gaan), maar ik blijf het raar vinden dat ik niet meer mensen over deze klacht (licentiecheck die perse online wil gaan) hoor.
'To celebrate here is a special offer for our loyal customers.
30% discount for you and your friends'
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Mmm niet echt. Heb enkel West-Europa en stond op het punt er nog een paar kaarten bij te kopen.timovd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:18:
Jij bent al klant en je krijgt 30% korting voor jou en je vrienden. Zelf heb je het al, dus is het alleen voor je vrienden. Ik zou het bericht aanmerken als spam.
De kaart die ik er nu nog bij wil hebben kost mij normaal ongeveer 32€. Als ik het anders bekijk kan ik mij beter de Worldmaps aanschaffen voor ongeveer 63€, dan hoef ik nooit nog iets bij te kopen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik kan CoPilot USA afraden: die heeft namelijk wel VS maar voor Canada alleen de grote wegen. Navfree was al beter, daar kon je ook fatsoenlijke kaarten van Canada van te voren downloaden en is gratis.ph4ge schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 17:46:
Ik heb dit topic gezocht en al gegoogeld, maar ik kan zo snel niet vinden welke app het meest geschikt is voor offline turn-by-turn navigatie in de VS en een stukje Canada. Tomtom is natuurlijk de grote naam die automatisch trekt, maar ook erg duur en ik lees juist op de laatste pagina's wat problemen. Heeft iemand een goede vergelijkingssite of gewoon een goed advies?
Alternatief is een AT&T en Rogers kaartje kopen en Google Maps gebruiken, maar dat is mogelijk duurder.
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 20-04-2013 18:06 ]
Heb ik ook aan gedacht. Dat zal qua prijs niet veel schelen hoop/denk ik. Maar ik heb weinig vertrouwen in Google Maps voor de momenten dat het er op aan komt en we zullen ook in gebieden komen waar weinig tot geen bereik is. Nog even los van dat ik op mn eigen mobiel wel bereikbaar moet blijven. Maar bedankt, dan kan ik Copilot in ieder geval van de lijst schrappen.gambieter schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:02:
Ik kan CoPilot USA afraden: die heeft namelijk wel VS maar voor Canada alleen de grote wegen. Navfree was al beter, daar kon je ook fatsoenlijke kaarten van Canada van te voren downloaden en is gratis.
Alternatief is een AT&T en Rogers kaartje kopen en Google Maps gebruiken, maar dat is mogelijk duurder.
En het mag wat kosten. Als NavFree echt even goed of beter is dan een TomTom zal ik die nemen, maar als TomTom of een andere betaalde beter is heb ik er geen moeite mee om er een paar tientjes voor te betalen.
[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 20-04-2013 18:21 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Mijn negatieve advies is puur voor Canada, ik kan nog niet oordelen over USA aangezien ik pas volgende maand naar de VS gaph4ge schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:18:
Heb ik ook aan gedacht. Dat zal qua prijs niet veel schelen hoop/denk ik. Maar ik heb weinig vertrouwen in Google Maps voor de momenten dat het er op aan komt en we zullen ook in gebieden komen waar weinig tot geen bereik is. Nog even los van dat ik op mn eigen mobiel wel bereikbaar moet blijven. Maar bedankt, dan kan ik Copilot in ieder geval van de lijst schrappen.
Google Play: NAVIGON USA&CAN dat door het Amerikaanse Garmin is overgenomen en waarvan je dientengevolge een goede dekking aldaar mag verwachten is €60.
edit:
volledige aankoopbedrag is inmiddels teruggestort
[ Voor 12% gewijzigd door Yucko op 24-04-2013 10:01 ]