R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Zie je wel maps van straten als je de app opstart? Zo kwam ik erachter dat CoPilot niets had voor steden in Canada.BeefHazard schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:26:
Navfree gedownload om in de VS te navigeren. Paar staten en canada gedownload. Zit net 100 meter over de grens tussen de VS en Canada. Hopelijk is het iets, kan het hier nog niet testen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik loop tegen twee dingen aan die ik hier nog niet echt heb kunnen teruglezen dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn:
probleem 1: bij herrekenen route of opnieuw een route invoeren terwijl navigatie al bezig is zorgt er te pas en te onpas voor dat m'n gps "fix" opeens verdwenen is. Nu is mijn telefoon toestel dramatisch slecht met gps, dus daar ligt een deel van het probleem.
Echter als je al een fix hebt, zorgt de herberekenen van een route of een nieuw navigatie doel invoeren er kennelijk voor dat je "fix" ook verdwenen is. Als ik in zo'n geval sygic afsluit en weer aanzet blijkt hij dan opeens soms alsnog wel een fix te hebben.
Al met al een beetje vreemde zaak. Met name een probleem op m'n huidige toestel omdat ik soms echt minuten nodig heb voor een fix. In vergelijking met de samsung S2 van m'n vrouw heeft zij vrijwel direct een fix, maar ook bij haar verdwijnt de reeds bestaande fix.
Iemand anders dit ook opgevallen?
Probleem 2: meer een constatering. Bij het bewegen zonder route wordt er geen snelheid meer weergegeven. Deze blijft op nul staan. Of soms heel kort zie je snelheid maar als je dan de kaart beweegt gaat deze weer naar 0 km/u.
Verder was het fijn om te zien dat sygic maps meer detail heeft dan google maps
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Heb land-specifieke speedcams in ov2 formaat (tomtom). Ik heb ze in Tomtom's Europe map gezet. Er hoort een bmp file bij (met icoon speedcam). Ik vond zo'n icoon en heb het in verschillende formaten herschaald (22*22, 24*24 en 44*44) en vervolgens apart geprobeerd in dezelfde map op mijn phone (met dezelfde naam verder als het ov2 bestand). Ik zie in TomTom android dat er vinkje staat bij de POI, maar er is geen icoon te zien. Ook een proefroute langs een flitspaal die ik ken, laat de paal niet zien. Moeten de bmp ergens anders (profiles/icons en art/poiicons heb ik al geprobeerd, maar misschien niet in alledrie de formaten).
Er zijn ook nog ov2-specifieke .ver bestanden, maar dat maakt volgens mij niet uit.
Bedankt alvast voor de tips!
[ Voor 5% gewijzigd door hansie18 op 29-04-2013 19:42 ]
Verwijderd
Een goede manier om te controleren op flitspalen is de grensovergang bij Basel controleren (E35) en te vergelijken met flitsers op http://www.blitzer.de/karte
Alvast bedankt voor de hulp.
TomTom Android: The ov2 speedcams from poiplaza did the trick. The speedcam icons are now shown on the map. I now have one ov2 file (whole of Europe) and one bmp file (which is 16*16 pixels, 24 bit and included in the zip from poiplaza) and I have put both in the country map on my phone (in my case Europe). There are of course no alarm sounds, but I will run Camsam on the background (bedankt voor de tip!). Apparently ov2 files differ in their ability of showing up on the maps. Poiplaza ov2 files show up on the map!
Please, uninstall the app, start a file manager, and do the following:
Go into the Sygic folder and remove the Android folder and the "version" file.
Then go into Sygic/Res and delete everything except the db, itinerary and travelbook files.
Then restart your device and install our app again.
It will re-download the resources and process them once more. You should have no issues afterwards.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Je schrijft niet welk toestel je hebt want de issues die je nu omschrijft, beide, zouden wel eens te maken kunnen hebben met de gps. 't Is niet dat je een fix hebt dat ie er eerst geen 100 meter naast zit.[b][message=40166400,noline] .....
Al met al een beetje vreemde zaak. Met name een probleem op m'n huidige toestel omdat ik soms echt minuten nodig heb voor een fix. In vergelijking met de samsung S2 van m'n vrouw heeft zij vrijwel direct een fix, maar ook bij haar verdwijnt de reeds bestaande fix.
Iemand anders dit ook opgevallen?
Probleem 2: meer een constatering. Bij het bewegen zonder route wordt er geen snelheid meer weergegeven. Deze blijft op nul staan. Of soms heel kort zie je snelheid maar als je dan de kaart beweegt gaat deze weer naar 0 km/u.
Verder was het fijn om te zien dat sygic maps meer detail heeft dan google maps
Voor toestellen met een slechte/trage gps raad ik altijd een BT gps unit aan van ebay. Je ziet die dingen soms voor 15€ voorbijkomen met verzending bij. Meeste zijn met sirf3 of MTK chipset.
In de auto wil je geen frustratie van lock/geen lock, rerouting etc.
Leg m standaard in de auto met een 12V naar mini USB en laa(d)(t) m maar liggen.
Er zijn diverse free apps om je externe GPS te koppelen. Die dingen doen het altijd beter dan ingebouwde units.
Op mijn oude Desire HD werkte Sygic niet lekker (TomTom wel). Maar op de One werkt Sygic weer prima, steeds een instant GPS fix.
Met TomTom, wat ik wat soberder vind, werkt alles wat beter en soepeler wat dat betreft, alleen is het detail wat minder. Maar ja, veel detail maar in het verkeerde perspectief is dan aardig nutteloos, dus toch maar TomTom als mijn TbT navigatie voor mijn SGS3.
Dit heb ik overigens ook op mijn SGS1 zo ervaren.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Misschien een optie als ik m'n telefoon nog langer moet gaan houden.Luke-san schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:00:
[...]
Je schrijft niet welk toestel je hebt want de issues die je nu omschrijft, beide, zouden wel eens te maken kunnen hebben met de gps. 't Is niet dat je een fix hebt dat ie er eerst geen 100 meter naast zit.
Voor toestellen met een slechte/trage gps raad ik altijd een BT gps unit aan van ebay. Je ziet die dingen soms voor 15€ voorbijkomen met verzending bij. Meeste zijn met sirf3 of MTK chipset.
In de auto wil je geen frustratie van lock/geen lock, rerouting etc.
Leg m standaard in de auto met een 12V naar mini USB en laa(d)(t) m maar liggen.
Er zijn diverse free apps om je externe GPS te koppelen. Die dingen doen het altijd beter dan ingebouwde units.
Het is overigens een aldi telefoon, de Wolfgang AT-AS45SE. Fijn toestel voor apps, maar scherm gps en camera vallen me toch zwaar tegen, dus ik ben al aan het sparen voor een beter toestel, deze is meer als overbrugging bedoelt omdat het scherm van m'n vorige telefoon stukgevallen is en reparatie bijna net zo duur was als de aldi foon.
Ik meldde mijn probleem eigenlijk meer in de trend van heb al een tijdje een fix, heb al een flink stuk gereden, ik sta geparkeerd bij een (niet overdekt) tankstation en kies dan een nieuwe route / alternatieve route. Die gps fix is er, trust me, sygic verliest op dat moment de fix, en heeft superlang nodig om weer te herstellen. Denk aan minuten tot 15 minuten+, let wel dat een koude start tot fix normaal toch echt binnen 2 minuten is. Als ik in zo'n geval waarbij sygic lijkt te hangen, de app afsluit en weer opstart is er direct een fix, alsof deze nooit weg was. En juist daarom denk ik dat het software gerelateerd is, ik geef toe dat de slechte gps op mijn telefoon wel mee zal spelen. (combi-pret-pakket om het maar even samen te vatten)
Voor de duidelijkheid S2 van m'n vrouw is de samsung Galaxy S2.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb 2 BT GPS modules. 1 met logger en 1 zonder. Die met logger zou ik niet meer kopen wegens 1 maal gebruikt en dat was het dan.rockhopper schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:34:
[...]
Misschien een optie als ik m'n telefoon nog langer moet gaan houden.
....
Ik meldde mijn probleem eigenlijk meer in de trend van heb al een tijdje een fix, heb al een flink stuk gereden, ik sta geparkeerd bij een (niet overdekt) tankstation en kies dan een nieuwe route / alternatieve route..........ik geef toe dat de slechte gps op mijn telefoon wel mee zal spelen. (combi-pret-pakket om het maar even samen te vatten)
Voor de duidelijkheid S2 van m'n vrouw is de samsung Galaxy S2.
De andere heeft nu mijn neef mee op reis naar Spanje en die heeft me al een mail gestuurd om me te bedanken. Hij gebruikt die in de stad waar hij met zijn tablet dan kan rondnavigeren.
Diegene die hij mee heeft is nu toch al een jaar of 5 oud en heeft mij toen €30 gekost. Dat geld was het mij zeker waard. Hij slingert toch meestal ergens rond in de auto, maar als ik hem opzet binnen de minuut een rotsvaste fix die zeer accuraat is en blijft.
Meeste van die dingen werken ook gewoon standaard met Nokia accu's, dus indien defect voor een paar euro op ebay 1 scoren.
Nadeel van de meeste modules is dat ze geen A-gps doen, maar dat is enkel te merken dat de eerste fix wel even 45sec kan duren.
Nog iets dat ik eens moet testen is dat sommige apps gebruik maken van het compas om de richting aan te geven. In google maps kan je dat trouwens zien. Nu weet ik niet of dat dat effectief wordt gebruikt in navigatie, maar ik calibreer mijn compas toch wel eens regelmatig.
Dat met Sygic heb ik nog niet meegemaakt. Zie je dan nog sat's in de instellingen van Sygic?
Ik heb ook een S2 maar de GPS daarvan moet je eens bekijken.Hij werkt in stappen van 2km/h. Zet er voor de lol eens waze op en je zal mooi zien dat hij niet per 1km/h kan weergeven.
Dat de S2 niet zo super was waren we al achter, maar de fix is er wel snel na herberekening. Eigenlijk zou ik m'n oude HTC sensation weer exclusief in de auto moeten laten liggen voor navi doeleinden. Dat toestel heeft een erg fijne gps module.
Zo'n extra module klinkt wel oké maar het betekend ook weer extra meuk in de auto / met je mee en een grotere accu drain op je telefoon (ik ga ervanuit dat ie via BT verbind? of gaat het via een kabel (ik las nog wat over usb-mini) plus de extra kosten. Als ik ECHT niet wil verdwalen neem ik m'n garmin oregon wel mee
Op vakantie is een echte navi app wel relax, je hebt meteen een zooi POI bij de hand en je vind alles offline. Afgelopen twee weken toch een flink aantal keren gebruikt in Griekenland en Turkije.
Om eerlijk te zijn ben ik stiekem een beetje gek en neem ik 2 extra gps devices mee. Heb het ooit eens meegemaakt dat ik letterlijk en figuurlijk in the middle of nowhere stond en op mijn HTC HD2 betrouwde die het voor de x-de keer volledig begaf. Op dat ogenblik speelt dat beetje geld geen rol meer.
Ik heb standaard al een paar extra outlets voor USB, want de vrouw haar GSM etc etc etc, dus de gps module ligt in het handschoenkastje (vol signaal) en die mini USB op dat ding is enkel om te laden.
Inbouwen van kabeltjes zonder dat je het ziet duurde bij mij een 15minuten.
Nu weet ik niet of BT met een verbinding meer trekt dan de interne GPS module. Meestal heeft het scherm kwa verbruik de bovenhand.
Dat gezegd hebbende, de gps/navigatie is het alleen al waard om geen gezeur tijdens de trip aan je kop te hebben.
Daar betalen jij en ik keurig belasting voor, hoorrockhopper schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:23:
gewoon gratis!
Google Navigatie wil weer meer weten dan alleen GPS, die wil dat je Google alle tracking rechten geeft on/offline.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Haha klopt, maar het wordt minder als er niet echt meer een weg is. Niet in elk werelddeel is het zo relatief goed geregeld of veilig om even uit te stappenrockhopper schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:23:
Mja ik heb het ook jaren kunnen doen zonder gps (jij ook denk ik gezien je geboortejaar), buiten ruzies met vrouwlief en wat tijd kwijt zijn met verkeerde afslagen enzo kom ik toch wel op de plek van bestemmingGelukkig zijn er meestal nog van die rare plakaten langs de weg waar bestemmingen op staan, gewoon gratis!
Dat gezegd hebbende, de gps/navigatie is het alleen al waard om geen gezeur tijdens de trip aan je kop te hebben.
Trouwens van die POI kan ik je wel gelijk geven. Ik vermoed dat het dichts bijzijnde ziekenhuis als POI ooit het leven van mijn zoontje heeft gered.
@Senor Sjon klopt. Maar volgens mij is Sygic te grafisch en vergt die heel wat cpu/gpu power waardoor de boel achterloopt. Ik denk dat ik het met de huidige Sygic versie ook heb dat die achterloopt op mijn S1 maar dat zou ik nog eens moeten testen.
@Luke-san dat ziekenhuis verhaal klinkt vrij heftig.... ik was al blij dat ik een restaurant/hard rock cafe kon vinden. Maar goed in een noodsituatie gaat bij de internetverbinding gewoon aan (indien mogelijk) dan boeit het niet of het 1 euro of 100 euro kost.
Dit is dus precies waarom ik het eraf heb gegooid. TomTom doet dit gewoon wel goed, misschien dat Sygic in de toekomst het aanpakt, maar het probleem by Sygic is dat dergelijke problemen eerst eruit gehaald worden om dan vervolgens in een nieuwere versie er weer in te stoppen...Senor Sjon schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:51:
Sygic is toch slechter en slechter aan het worden imo. Niet alle routes zijn even logisch. Ook in langere stukken langzaam verkeer is er soms wel een lag van 100 meter. Bij mijn werk ben ik rustig al een rotonde verder... Alleen, als je stilstaat, dan trekt ie het niet bij. Rijd je wat harder (70+) dan is er niets aan de hand. Ook het al omkeren van de kaart als je niet de gekozen route volgt is echt irritant. Het systeem gaat er maar even van uit dat je keert en draait de kaart alvast om. Zo zitten er wel meer dingen in waar ik me van afvraag: hoe moeilijk is het?
Google Navigatie wil weer meer weten dan alleen GPS, die wil dat je Google alle tracking rechten geeft on/offline.
Sygic is gewoon te onbetrouwbaar als navigatie vind ik. Hoewel het erg veel mooie features heeft welke TomTom weer niet heeft, is TomTom wel bruikbaar als betrouwbare navigatie en dat is waar het in eerste instantie om gaat.
@Rockhopper: het te vroeg de afslagen laten zien is bij overzichtelijke en/of bekende gebieden geen probleem, maar als je midden in New York, Praag o.i.d. rijdt dan wil je dit echt niet hebben! Dan weet je op een gegeven moment niet meer waar je zit en wat je moet doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 03-05-2013 16:54 ]
Wel dat hij heel soms een vreemde route neemt, maar dat is al heel wat beter dan vroeger toen het nog Aura was.
Het op voorhand draaien van de kaart doet hij bij mij enkel als hij bvb zegt om links af te slaan en ik beslis om rechtdoor te rijden, maar dat vind ik persoonlijk logisch. Hij anticipeert op wat je zou moeten doen om het beeld vloeiend te houden, en het is ook deels door de inaccuraatheid van gps dat hij pas na enkele meters door heeft dat je ergens anders bent. Ik vind het dus zeker niet storend.
Ik ben zelfs zo tevreden dat ik overweeg om het toch maar eens te kopen
Heb je het echt in een dicht bevolkt gebied of ook in een dorpje?Koldur schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:44:
Gelukkig dat het niet voor iedereen geldt, behalve dan dus blijkbaar het te vroeg afslaan wat in mijn geval niet door de GPS afwijking komt gezien TomTom er geen last van heeft.
Net 2 routes gedaan door meestal dorpjes met de S2 en Sygic en niet echt iets van gemerkt. Rond punt had ik zo iets van kon beter, maar dan was ik redelijk aan het bitneuken en het ging met een behoorlijke vaart. Dan ook nog eens rekening houdend met dat de GPS maar 1 keer per seconde data doorgeeft waar hij zit en het kon er mee door.
Spijtig dat TomTom geen beta versie heeft want die zou ik nog wel eens willen proberen, Mijn licentie van TT3.0 op de PDA zal niet meer werken
Heb met de support al serieus wat discussies gehad. Bugs die perfect te simuleren waren op diverse toestellen. Na melding was het telkens van 'wordt gefixed met de volgende update'. Bij de volgende update veel reclame over nieuwe (on)nuttige features, maar bugs nog steeds present.
Als er nu 1 applicatie is die stabiel en betrouwbaar moet zijn is het wel navigatie software.
Ik vind het zo jammer dat TomTom niet eerder op de boot van Android is gesprongen. Vroeger, toen de dieren nog konden spreken, kon niets anders daaraan tippen.
Wat ik ook meer dan behoorlijk jammer vind is dat iGO niet op Android beschikbaar is. Ja, via onofficiele kanalen en wat gepruts heb ik gelezen, maar daar doe ik niet aan mee.
Mijn vader heeft namelijk een fysieke TomTom en ik heb TomTom op mijn Android telefoon. Op Android telefoons is het volgens mij wel per sé nodig om internet te hebben voor Live Traffic of zou dit voor een gedeeltelijk via radio-signalen kunnen werken?
jou vragen gaan niet over de Tom Tom Android app, je zou deze dan misschien het beste aan de support desk van TomTom kunnen stellen
[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 06-05-2013 11:26 ]
Helaas heb je er wel een internet verbinding voor nodig. Als het anders zou moeten werken, dan zou TomTom op de een of andere manier je SIM kaart nummer moeten linken aan een bepaald GSM kanaal en dit met providers regelen. Zo werkt het met de PNDs voor zover ik weet.chronoz schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:51:
Heb je eigenlijk internet nodig op je fysieke TomTom voor de dienst TomTom HD Live Traffic? Werkt dit via Premium TMC of hoe werkt dit? Ik hoor dat mensen in het buitenland op vakantie ook gewoon Live Traffic kunnen gebruiken, dus dat zal dan wel niet.
Mijn vader heeft namelijk een fysieke TomTom en ik heb TomTom op mijn Android telefoon. Op Android telefoons is het volgens mij wel per sé nodig om internet te hebben voor Live Traffic of zou dit voor een gedeeltelijk via radio-signalen kunnen werken?
Kan dus wel, is alleen wat ingewikkeld en fraude gevoelig. Zie het dus niet snel gebeuren, maar je weet het nooit
Als ik een route deel door deze te mailen naar mijn telefoon dan laad hij maar 2 markers (A en , vervolgens laad hij dit in in Navigation en duurt de rit maar 16 minuten ipv 40 minuten omdat hij de tussenliggende punten niet inlaad.
http://www.sygic.com/en/android:buy-now
ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD
Volgens mij zit zo'n optie niet in TomTom? Indien wel: waar vind ik die?Hello, if you are able to put TomTom shortcuts on the main home screen of your phone you should be able to add in CHU. Just tap and empty button or long-press one that you would like to replace and look for TomTom in the first list that appears (don’t select “Applications”).
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
En zijn die verkeersinformatie opties van de verschillende pakketten wel eens met elkaar vergeleken? Maw, hoe weet ik of ze hun geld waard zijn?
Ik eerst ook niet, maar het begint wel op te vallen nu.Fire69 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:55:
Vreemd, ik gebruik sygic nu toch al een aardige tijd, op verschillende apparaten, (LG O2X, Note, S3, iPad, ...) maar ik heb nog nooit iets van deze problemen gemerkt.
Wel dat hij heel soms een vreemde route neemt, maar dat is al heel wat beter dan vroeger toen het nog Aura was.
Het op voorhand draaien van de kaart doet hij bij mij enkel als hij bvb zegt om links af te slaan en ik beslis om rechtdoor te rijden, maar dat vind ik persoonlijk logisch. Hij anticipeert op wat je zou moeten doen om het beeld vloeiend te houden, en het is ook deels door de inaccuraatheid van gps dat hij pas na enkele meters door heeft dat je ergens anders bent. Ik vind het dus zeker niet storend.
Ik ben zelfs zo tevreden dat ik overweeg om het toch maar eens te kopen
Ik heb toen ik vorig jaar aan het zoeken was bijna alle pakketten naast elkaar gebruikt, maar dat leverde erg wisselende resultaten op. Sommigen gebruiken OSM en daar blijven ook fouten inzitten (ik zou moeten reggen, I know). Sygic kwam daar toen het beste uit en toen heb ik W-Europa gekocht. Voordeel is wel dat je het op vijf apparaten mag installeren met één licentie.
Het lijkt wel alsof het heel moeilijk is om aan de oude TT software uit 2003-2004 te tippen. Daar kon ik uitstekend mee uit de voeten en was er nog veel instelbaar. Het lijkt wel alsof alles zo min mogelijk tweakbaar moet zijn, maar je wel overdonderd met andere, nuttelozere opties.
Ook bij Copilot moet je de verkeersinformatie erbij kopen als een jaarlijks abonnement. Geen idee hoe de informatie zich verhoudt tot andere software. Zou interessant zijn als een site eens de wat bekendere Android nav apps gaat vergelijken in een groep review.kwaazaar schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:30:
Heeft Copilot nou wel verkeersinformatie standaard aan boord? Of moet je dat, net als bij Sygic, ook bijkopen?
En zijn die verkeersinformatie opties van de verschillende pakketten wel eens met elkaar vergeleken? Maw, hoe weet ik of ze hun geld waard zijn?
Ik gebruik Google Navigatie namelijk op de motor via mijn headset terwijl ik ook een muziekje op heb. Het geluid van de muziek word wel 'zachter gezet', maar de navigatie is niet te verstaan.
Vroagah, was dit veel beter doordat er verschillende volume 'controls' waren, de laatste maanden lijkt er iets geupdate te zijn waardoor het nóg slechter is geworden...
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nu toch net iets gelijkaardig gemerkt. Stond op de snelweg in de file en kaart stond te draaien als een gek.Senor Sjon schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:51:
Sygic is toch slechter en slechter aan het worden imo. Niet alle routes zijn even logisch. Ook in langere stukken langzaam verkeer is er soms wel een lag van 100 meter. Bij mijn werk ben ik rustig al een rotonde verder... Alleen, als je stilstaat, dan trekt ie het niet bij. Rijd je wat harder (70+) dan is er niets aan de hand. Ook het al omkeren van de kaart als je niet de gekozen route volgt is echt irritant. Het systeem gaat er maar even van uit dat je keert en draait de kaart alvast om. Zo zitten er wel meer dingen in waar ik me van afvraag: hoe moeilijk is het?
Denk dat ik er niet veel naast zat met mijn eerdere post van de compas want als je in Sygic -> settings -> Hardware -> staat daar 'Improve positioning using compass' 'Enhanced positioning' default aangevinkt.
Dit heb ik ff afgezet en geen vreemd kaartgedraai meer.
Google Play: Direct Navigation Shortcut is precies wat ik wil.pven schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:40:
Ik wil vanuit Google Play: Car Home Ultra snelkoppelingen naar enkele favorieten maken. Customersupport van CHU meldt me het volgende:
[...]
Volgens mij zit zo'n optie niet in TomTom? Indien wel: waar vind ik die?
Overigens heb ik de default navigatie voor mijn telefoon ingesteld op TomTom, dat is voor het gebruik van deze shortcut-app wel handig.
[ Voor 8% gewijzigd door pven op 13-05-2013 08:24 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Hier net zo. Je zou denken dat het gebruik van het compas dit juist zou verhelpen, ipv veroorzaken. GPS bearing is juist alleen maar correct bij beweging.Luke-san schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:18:
[...]
Nu toch net iets gelijkaardig gemerkt. Stond op de snelweg in de file en kaart stond te draaien als een gek.
Denk dat ik er niet veel naast zat met mijn eerdere post van de compas want als je in Sygic -> settings -> Hardware -> staat daar 'Improve positioning using compass' 'Enhanced positioning' default aangevinkt.
Dit heb ik ff afgezet en geen vreemd kaartgedraai meer.
Voor de lol 3 smartphones hier naast elkaar gelegd om het kompas eens te vergelijken na het kalibreren hiervan.kwaazaar schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:19:
[...]
Hier net zo. Je zou denken dat het gebruik van het compas dit juist zou verhelpen, ipv veroorzaken. GPS bearing is juist alleen maar correct bij beweging.
Hint: Als je ooit verloren loopt betrouw op de stand van de zon
Of blijf in beweging zodat de GPS je kan tracken.Luke-san schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:40:
[...]
Voor de lol 3 smartphones hier naast elkaar gelegd om het kompas eens te vergelijken na het kalibreren hiervan.
Hint: Als je ooit verloren loopt betrouw op de stand van de zon
NIET als je in TomTom via 'Contactpersonen' je einddoel bepaalt, want dat werkt juist razend snel...pven schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:24:
[...]
Enige nadeel is dat TomTom het adres nogal voorgekauwd wil hebben...
En de kaart-updates, zijn die snel? Ik nam vandaag de afrit A12 bij Veenendaal (vanuit richting Arnhem). Die ik compleet verbouwd, maar nog niet verwerkt in de kaart.
Edit: ik zie net dat TomTom dit zelf ook nog niet verwerkt heeft. De LifeTraffic-site toont het ook niet: http://www.tomtom.com/liv...d=5?WT.Click_Link=top_nav
[ Voor 22% gewijzigd door kwaazaar op 14-05-2013 08:53 ]
Ik ook .... wat een drama is dat zeg. Google Navigation is prima, als je af en toe op het scherm kan kijken, maar met je telefoon in je binnenzak moet je, na wat ik van de week allemaal heb meegemaakt, blijkbaar toch echt enige voorkennis hebben.new_guy schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:14:
Ik gebruik Google Navigatie namelijk op de motor.
Als het aan Google Navigation lag, was ik nog steeds bezig met rondjes rond mijn bestemming te rijden in Amsterdam. Ook houdt hij zich regelmatig compleet stil, terwijl ik toch echt van de snelweg af moet, of opeens links moet aanhouden.

Ik ga even het topic doorspitten. Laat maar weten als iemand nog een aanrader heeft kwa navigatie voor schermloze mensen (en pluspunten voor iets met geluid zodra je te hard rij

Pentaxiaan
Sygic is your man! Sygic geeft tijdig en vooral (te) vaak goede stemcommando's, laat het horen als je te hard rijdt en laat je via een hele irritante maar doeltreffend geluidje horen als je een flitspaal nadert. Ik heb een tijdje zonder scherm gereden op een fiets en dankzij Sygic kwam ik toch bij mijn bestemming.SirNobax schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:58:
[...]
Ik ook .... wat een drama is dat zeg. Google Navigation is prima, als je af en toe op het scherm kan kijken, maar met je telefoon in je binnenzak moet je, na wat ik van de week allemaal heb meegemaakt, blijkbaar toch echt enige voorkennis hebben.
Als het aan Google Navigation lag, was ik nog steeds bezig met rondjes rond mijn bestemming te rijden in Amsterdam. Ook houdt hij zich regelmatig compleet stil, terwijl ik toch echt van de snelweg af moet, of opeens links moet aanhouden.![]()
Ik ga even het topic doorspitten. Laat maar weten als iemand nog een aanrader heeft kwa navigatie voor schermloze mensen (en pluspunten voor iets met geluid zodra je te hard rij).
Veel commando's zijn verwarrend. Bijvoorbeeld bij een weg met een zijtak de djk af die nergens toe leidt gaat hij uitgebreid zeggen dat je rechtdoor moet rijden, terwijl rechtdoor rijden de enige logische route is. Verdere pest is dat hij afslagen naar andere snelwegen maar 1-2km van tevoren doet. Aangezien de gemiddelde aftrit soms al langer is, kan je met druk verkeer aardig moeten wurmen om nog een afrit te nemen.
Google Maps navigatie geeft af en toe de verkeerde instructie, bv ga links, terwijl ik op het kaartje zie dat ik toch echt rechts moet. Zowel de stem als de instructie kloppen dan niet. Alleen op de map zelf kun je zien hoe het echt zit. Geen idee hoe dat kan.SirNobax schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:58:
[...]
Als het aan Google Navigation lag, was ik nog steeds bezig met rondjes rond mijn bestemming te rijden in
Overigens is de aanpassing aan de afrit A12 bij Veenendaal al wel verwerkt in OSM. En ik heb nou juist Sygic (TomTom-maps) aangeschaft omdat ik op andere plekken zag dat OSM verouderd was (NavFree) en wijken die al zeker 5 jaar bestaan nog niet bevatte.
Ik ben overigens nog geen navigatie tegengekomen die het op alleen voice perfect doet, ze gaan allemaal wel ergens de mist in van tijd tot tijd.
Waarom heb je op je motor trouwens geen plek voor een schermpje? Ik begrijp wel dat je er niet te veel/lang op kan kijken maar juist bij op/afritten snelweg is het wel even handig om eens een blik te werpen. Er zijn al waterdichte toestellen (maar die heb je misschien (nog) niet)
Mijn schoonvader heeft voor op zijn motor een Garmin Zumo gekocht, die is specifiek gemaakt voor motoren. TomTom heeft voor motoren de Rider in zijn assortiment zitten.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Klinkt goed, heb de trial geinstalleerd. Van de week moet ik weer half Nederland door met de motor, dus kan ik het gelijk zien of het wat is.msnguy schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:04:
Sygic is your man!
Zo'n waterdichte TomTom of Garmin zou eventueel wel passen (al ziet dat er niet uit op een naked-bikeWaarom heb je op je motor trouwens geen plek voor een schermpje?

Mocht audio-only niets worden is zo'n dedicated apparaat, of een compacte weathersealed telefoon, altijd nog een optie.
Pentaxiaan
Bij mij blijft hij even staan, maar daarna verdwijnt hij weer.kwaazaar schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:53:
Blijft bij iedereen, na afsluiten van Sygic, een melding in de notificatiebalk staan waarmee je Sygic weer kunt starten?
JJM
Ik kan je aanraden Sygic links te laten liggen en voor TomTom te gaan. Sygic ziet er mooier uit en heeft meer functies, alleen is het een stuk minder betrouwbaar dan TomTom, heb het op verschillende toestellen geïnstalleerd, SGS1, SGS3, SGS3 mini en een Samsung telefoon met maar 256MB geheugen en een klein schermpje, maar allen hadden met een bepaalde versie wel een stabiliteitsprobleem.JJM vd E schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:44:
Is er al iemand met een Sony Xperia Z die ervaring heeft met bijvoorbeeld TomTom of met Sygic. (neig zelf naar de laatste) Voornamelijk of het goed werkt door de hooge resolutie.
JJM
TomTom er op gezet en hoor ze niet meer, als je nu alsnog voor Sygic wil gaan, geen probleem natuurlijk, maar dan weet je waar je aan begint.
Wat bedoel je precies met 'stabiliteitsprobleem'? Niet om de fanboy uit te hangen ofzo, maar het klinkt alsof je alleen ervaring hebt met "grijze" apk's van externe bronnen. Deze zijn vaak erg instabiel.Koldur schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:51:
[...]
Ik kan je aanraden Sygic links te laten liggen en voor TomTom te gaan. Sygic ziet er mooier uit en heeft meer functies, alleen is het een stuk minder betrouwbaar dan TomTom, heb het op verschillende toestellen geïnstalleerd, SGS1, SGS3, SGS3 mini en een Samsung telefoon met maar 256MB geheugen en een klein schermpje, maar allen hadden met een bepaalde versie wel een stabiliteitsprobleem.
TomTom er op gezet en hoor ze niet meer, als je nu alsnog voor Sygic wil gaan, geen probleem natuurlijk, maar dan weet je waar je aan begint.
Persoonlijk denk ik dat beide varianten z'n voor en nadelen hebben om nou te zeggen dat één van de twee slecht is, neuh:
Sygic is goed met support en laat je installatie toe op (minimaal?) 5 toestellen. De ervaringen van gebruikers verschillen, maar ze zijn al een tijd bezig. Beide gebruiken dezelfde kaarten dus dit beschouw ik als gelijk, echter bij sygic mag je de kaarten per land apart te pas en te onpas erop zetten.
Tomtom is nieuw en begonnen met een matige start. De helpdesk is niet-bestaand/geeft antwoorden waar je niks aan hebt. Als je een pakket koopt MOET je alle kaarten op je telefoon zetten. De ervaringen van gebruikers verschillen ook, maar het bedrijf met de fijnste interface zit erachter en zal op termijn waarschijnlijk de beste zijn. Doordat het nog een relatief nieuwe app is, is het nog niet helemaal duidelijk hoe de app zichzelf gaat bewijzen. Ik verwacht dat als er weer nieuwe kaarten zijn, TT deze misschien een paar dagen eerder heeft dan sygic.
In feite komt het erop neer dat er nu twee apps zijn waar je uit kan kiezen, waar sygic eerst alleen heer en meester was. Er is helaas geen onbesliste bugvrije koning, maar wie weet.
[ Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 15-05-2013 19:19 ]
TomTom werkt bij al die gevallen gewoon prima, geen lag, geen FC's, niet eerder afslaan weergeven dan dat je daadwerkelijk afslaat, geen GPS fix kwijtraken terwijl de GPS fix er gewoon zou moeten zijn. Dat waren vooral de klachten bij Sygic, ik heb er in willen geloven, maar het werkt in mijn ervaring (en dat van anderen) gewoon niet stabiel.
Lees ook maar eens de reviews bij Sygic, daarbij lees je dat er mij verschillende telefoons updates van Sygic problemen oplossen en bij anderen juist introduceren of terug brengen.
Tja, zo wordt ieder gevoed door zijn eigen ervaringen. Ik zou juist Sygic aanraden. Na jarenlang TomTom-adept te zijn geweest (Windows-telefoons) ben ik uit pure noodzaak overgestapt naar Sygic toen ik eenmaal een Android telefoon had.Koldur schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:51:
[...]
Ik kan je aanraden Sygic links te laten liggen en voor TomTom te gaan. Sygic ziet er mooier uit en heeft meer functies, alleen is het een stuk minder betrouwbaar dan TomTom, heb het op verschillende toestellen geïnstalleerd, SGS1, SGS3, SGS3 mini en een Samsung telefoon met maar 256MB geheugen en een klein schermpje, maar allen hadden met een bepaalde versie wel een stabiliteitsprobleem.
Nu TomTom ook beschikbaar is op Android ga ik toch echt niet meer terug naar TomTom. Sygic is veel flexibeler in mijn ogen en ik heb er nooit problemen mee gehad, op welk toestel dan ook.
Het is goedkoper (ok, verschil is niet enorm), je kan kaarten naar wens plaatsen en verwijderen (keer op keer, zolang ik geen buitenland-ritten heb, hoef ik alleen NL (paar 100 MB) op de telefoon te zetten, terwijl ik potentieel mijn telefoon met heel veel GB aan kaartmateriaal kan vervuilen), 1x kopen is een levenslange licentie (bij TomTom misschien ook, maar dat zie ik niet terug).
Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk
Ik had tot die tijd ook Sygic geïnstalleerd, maar mede door de onbetrouwbaarheid heb ik altijd mijn PND TomTom gebruikt totdat TomTom uitkwam voor Android.
Gelukkig zijn er ook mensen met prettige ervaringen, want zoals ik al eerder schreef, vind ik het voor de rest een mooi programma dat Sygic, enige minpunt (als het 100% zou werken naar behoren in mijn geval) is dat er te vaak gesproken wordt. Iedere knik in de weg wordt je geïnstrueerd rechts/links te gaan terwijl dit echt niet nodig is.
Iemand enig idee?THxZ0NE schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:15:
Heeft iemand van jullie ervaring met routes in Google Maps met meerdere tussenpunten? Deze wil ik graag inladen in Navigation.
Als ik een route deel door deze te mailen naar mijn telefoon dan laad hij maar 2 markers (A en , vervolgens laad hij dit in in Navigation en duurt de rit maar 16 minuten ipv 40 minuten omdat hij de tussenliggende punten niet inlaad.
Aangezien ik het nu toch al heb aangeschaft, overweeg ik ook om HD Traffic erbij te nemen. Echter kan ik daar geen reviews over vinden. Ik las alleen wel ergens dat Tom Tom niet toestaat dat andere partijen HD Traffic informatie gebruiken om automatisch de route aan te passen. Het mag dus alleen gebruikt worden om vertragingen te tonen/signaleren aan de gebruiker. Kan iemand dat bevestigen? Op de Sygic site vind ik ook geen info over de werking van HD Traffic.
[ Voor 3% gewijzigd door kwaazaar op 16-05-2013 10:34 ]
Dat was dan geen HD Traffic, vermoed ik. Die bestaat pas sinds eind vorig jaar.Senor Sjon schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:50:
Het eerste jaar heb ik traffic gratis gehad bij sygic.
Wellicht kan je beter je geld in een internationaal internet abbo / roaming charges / prepaid vakantie SIM stoppen, je hebt dan ook traffic info. En dat heb je niet met een betaalde TomTom wanneer je in het buitenland bent (dan moet je dus offline, maar kost dus ook geld voor de aanschaf van de app...)
Het enige is dat je vaak geen of slecht bereik hebt op allerlei plaatsen, zelfs in Nederland, en vaak juist ook op kleine weggetjes waar je de weg niet weet en dat ding juist nodig hebt...bigfoot1942 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:58:
Iemand anders ook al opgevallen dat Google met hun alternatieve routes en HD traffic actige updates (zoals aangekondigd in de Google I/O) van Maps een volwaardige navigatieapp maakt?
Wellicht kan je beter je geld in een internationaal internet abbo / roaming charges / prepaid vakantie SIM stoppen, je hebt dan ook traffic info. En dat heb je niet met een betaalde TomTom wanneer je in het buitenland bent (dan moet je dus offline, maar kost dus ook geld voor de aanschaf van de app...)
Dat herken ik compleet niet. Niet dat ik 100% van de tijd gegarandeerd ontvangst heb, maar zeer incidenteel merk ik op dat ik geen bereik heb (laatste keer was in Januari in een pannenkoekenrestaurant op de Veluwe waar het laatste stuk weg zelfs onverhard was)...Cerberus_tm schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:15:
[...]
Het enige is dat je vaak geen of slecht bereik hebt op allerlei plaatsen, zelfs in Nederland, en vaak juist ook op kleine weggetjes waar je de weg niet weet en dat ding juist nodig hebt...
Maar Google Navigation stopt niet gelijk met navigeren als hij geen internetverbinding heeft, je kan alleen geen nieuwe route plannen, en je krijgt geen traffic updates...
Mwah... het is hier (ik spreek over de Randstad) tegenwoordig heel vaak zo dat je vol bereik hebt, maar als je iets probeert te doen met de internetverbinding er nauwelijks een bitje doorkomt.... Vreselijk frustrerend.bigfoot1942 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:33:
[...]
Dat herken ik compleet niet. Niet dat ik 100% van de tijd gegarandeerd ontvangst heb, maar zeer incidenteel merk ik op dat ik geen bereik heb (laatste keer was in Januari in een pannenkoekenrestaurant op de Veluwe waar het laatste stuk weg zelfs onverhard was)...
Maar Google Navigation stopt niet gelijk met navigeren als hij geen internetverbinding heeft, je kan alleen geen nieuwe route plannen, en je krijgt geen traffic updates...
Ontvangst/bereik is dus wel 100% gegarandeerd, maar of je er iets mee kunt is maar zeer de vraag...
Mee eens, volle bar telefoonbereik en de data komt er met geen sleepkabel doorheen.ralph075 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:51:
[...]
Mwah... het is hier (ik spreek over de Randstad) tegenwoordig heel vaak zo dat je vol bereik hebt, maar als je iets probeert te doen met de internetverbinding er nauwelijks een bitje doorkomt.... Vreselijk frustrerend.
Ontvangst/bereik is dus wel 100% gegarandeerd, maar of je er iets mee kunt is maar zeer de vraag...
Wat betreft gps ontvangst deze wil bij mij, en ik heb een erg slechte gps module in mijn toestel, meteen wegvallen onder viaducten/tunnels (ja onder een bruggetje is bij al meteen geen bereik) tussen hoge gebouwen dicht bij elkaar, denk aan grote steden met hoge flats downtown Auckland was de laatste plek waar ik er last van had, en in sommige bergpassages / onder dichte bomen. Eigenlijk kom ik alleen die laatste nog wel eens tegen in Nederland dat ik er lichte hinder van ondervind, maar ik denk dat bijna iedere andere telefoon er geen last van heeft.
Het hangt ook van je netwerk af: met Vodafone en T-Mobile had ik dat in elk geval regelmatig, b.v. tussen Diemen en Weesp, of tussen Hilversum en Utrecht, en in het bos in Twente, en op talloze andere plaatsen. En dan heb ik de plaatsen waar ik zogenaamd vier streepjes met H heb maar toch extreem langzaam tot geen internet nog nie meegerekend...misschien heb jij KPN en/of heb jij geluk?bigfoot1942 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:33:
[...]
Dat herken ik compleet niet. Niet dat ik 100% van de tijd gegarandeerd ontvangst heb, maar zeer incidenteel merk ik op dat ik geen bereik heb (laatste keer was in Januari in een pannenkoekenrestaurant op de Veluwe waar het laatste stuk weg zelfs onverhard was)...
Was prima tot aan versie 12.1 daarna werd het minder.
Teveel bling bling en waar het om gaat [ navigeren ] ,werd minder.
Nu heb ik tomtom en wat een verademing,simpel maar doeltreffend.
Alles volledig legaal dus ik heb prima vergelijkingsmateriaal.
Ik heb Sygic op Xperia S en Z, zonder problemen. Wel vind ik dat de routeplanning soms vreemd is. Of dit aan Sygic ligt weet ik niet. Ze gebruiken TomTom kaarten.JJM vd E schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:44:
Is er al iemand met een Sony Xperia Z die ervaring heeft met bijvoorbeeld TomTom of met Sygic. (neig zelf naar de laatste) Voornamelijk of het goed werkt door de hooge resolutie.
JJM
ook past soms de tekst niet helemaal goed zoals bijvoorbeeld de snelheidsaanduiding in de borden.
[ Voor 9% gewijzigd door Garret1410 op 19-05-2013 10:58 ]
Ben redelijk nieuw op gebied van navigatie en heb nooit gps gebruikt op vorige toestellen.
Alvast bedankt.
Wanneer je zelf een klein beetje energie had gestoken in het zelf beatwoorden van je vraag dan had je kunnen zien dat Android zelf in de form van Google Maps navigatie een gratis oplossing heeft. Daarna kan je natuurlijk ook gewoon in de Google Play store zoeken op gratis navigatie, om dan vervolgens terug te komen in dit topic om te kijken/vragen hoe de ervaringen zijn van anderen betreffende dit product.
[ Voor 50% gewijzigd door Bullet NL op 19-05-2013 15:12 ]
Navfree kan je gratis downloaden. Niet zo super super, maar het werkt.leducw schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:53:
Kan iemand me vertellen wat een goede ( liefst gratis ) Navigatie zou zijn voor mijn Galaxy S4?
Ben redelijk nieuw op gebied van navigatie en heb nooit gps gebruikt op vorige toestellen.
Alvast bedankt.
Ik heb inderdaad KPN, en wel bereik/geen data heb ik inderdaad nog nooit gehad.Cerberus_tm schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:54:
[...]
Het hangt ook van je netwerk af: met Vodafone en T-Mobile had ik dat in elk geval regelmatig, b.v. tussen Diemen en Weesp, of tussen Hilversum en Utrecht, en in het bos in Twente, en op talloze andere plaatsen. En dan heb ik de plaatsen waar ik zogenaamd vier streepjes met H heb maar toch extreem langzaam tot geen internet nog nie meegerekend...misschien heb jij KPN en/of heb jij geluk?
Wel oplichterij als ik dat zo hoor, heb je een mooite kaart met dekking in NL, maar een bandbreedte rond de 0 op sommige plekken...
Als het netwerk van KPN inderdaad zoveel betere dekking heeft is dat iets om over na te denken!bigfoot1942 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:10:
[...]
Ik heb inderdaad KPN, en wel bereik/geen data heb ik inderdaad nog nooit gehad.
Wel oplichterij als ik dat zo hoor, heb je een mooite kaart met dekking in NL, maar een bandbreedte rond de 0 op sommige plekken...
Oplichting? Ja, nou, tot iets van 5 maanden geleden had ik nooit die lage snelheid bij Vodafone: ook op de plaatsen waar het nu langzaam is was het daarvóór nog snel. Aantal streepjes is niet echt veranderd. (Buiten die bepaalde delen van Amsterdam heb ik er trouwens nog nooit iets van gemerkt, van die recente lage snelheid.)
Verwijderd
heeft iemand ervaring met beide pakketten? is deze switch aan te raden?
Kortom: HD Traffic is ook niet heilig.
Ik probeer nu Waze uit. Tot nu toe minder vage routes dan Sygic, dus positief. Velen zijn positief door het inzicht in verkeer/files. Ik zie dat echter helemaal nergens, behalve dan verstopt achter allemaal knoppen en dan niet eens weergegeven op een kaart. Ook zie ik niet dat bij de routeberekening eventueel rekening wordt gehouden met files. Een aantal alternatieve routes berekenen lijkt ook niet te kunnen.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Heb je snelwegen vermijden aanstaan?kwaazaar schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:33:
Ik gebruik Sygic nu een week. Ik heb het vrijwel direct aangeschaf ivm de aanbieding die 14 mei verliep. Daar heb ik nu echter spijt van. Geen stabiliteitsproblemen, geen GPS-fix problemen, niets van dat alles. Enige probleem wat ik met Sygic heb is de routeberekening. Hij komt keer op keer met de meest vreemde routes. Vanochtend nog stelde hij een route deels binnendoor voor van circa 55 minuten, terwijl de reguliere route over de snelweg maar 45 minuten duurt. Toen ik op de snelweg bleef en hij ging herberekenen, toen kwam hij daar zelf ook achter. We hebben het dat wel over een optimalisatie van circa 20%. Dat vind ik niet kunnen.
Aangezien ik het nu toch al heb aangeschaft, overweeg ik ook om HD Traffic erbij te nemen. Echter kan ik daar geen reviews over vinden. Ik las alleen wel ergens dat Tom Tom niet toestaat dat andere partijen HD Traffic informatie gebruiken om automatisch de route aan te passen. Het mag dus alleen gebruikt worden om vertragingen te tonen/signaleren aan de gebruiker. Kan iemand dat bevestigen? Op de Sygic site vind ik ook geen info over de werking van HD Traffic.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Nee. Eerste deel van de route was wel over snelweg.
Waze deed dit iets beter, daar kan je ook via Google zoeken, maar ook die vond maar 2 van de 5 locaties waar ik als test naar zocht.
Als er nog een Nav app is die dit wel goed kan en die ook offline kan, dan hoor ik het graag!
Het is trouwens met Google Maps mogelijk om hele stukken van de kaart te downloaden, dan heb je je hele internetverbinding niet eens nodig, behalve voor het plannen van de route en het wijzigen als je van de route afwijkt.
Ik weet alleen niet of die dan toch de dataverbinding zal gebruiken als die er wel is, dat ga ik eens uitproberen.
[ Voor 20% gewijzigd door thefal op 22-05-2013 22:02 ]
Ik snap niet dat Google dit nog niet doet, of in ieder geval de keuze mogelijkheid geeft tot gewoon online navigatie zoals nu en offline maps zoals het in andere offline navigatie werkt.
Ik gebruik zelf OsmAnd, ben er erg tevreden over. Maar weet iemand of het mogelijk is om maps te bundelen? Als ik nu een plaats in frankrijk zoek (via offline zoeken) moet ik eerst aangeven in welke provincie ik wil zoeken. Maar mijn topografie is niet zo goed dat ik alle franse provincies uit mijn hoofd ken...
Had ik niet over nagedacht en klinkt inderdaad als een zeer goede redenmcDavid schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:45:
Komt denk ik vooral doordat de zoek- en navigatiefunctie van Google Maps nogal gigantisch veel uitgebreider is dan wat ooit in een offline-app mogelijk is. Hiervoor wordt namelijk in de gehele google-database gezocht om mogelijke locaties te vinden. Iets vergelijkbaars is gewoon niet te realiseren met een offline-database, en iets vervangends zou betekenen dat je twee compleet gescheiden systemen naast elkaar moet onderhouden.
Ik gebruik zelf OsmAnd, ben er erg tevreden over. Maar weet iemand of het mogelijk is om maps te bundelen? Als ik nu een plaats in frankrijk zoek (via offline zoeken) moet ik eerst aangeven in welke provincie ik wil zoeken. Maar mijn topografie is niet zo goed dat ik alle franse provincies uit mijn hoofd ken...
Nou, ik denk dat Google op moment al verschillende databases heeft. Op het moment dat je off line bent en een adres zoekt, zou Google gewoon alleen in de database met adressen kunnen kijken. En die zou best op je telefoon opgeslagen kunnen worden. Maar alles wijst erop dat Google je telefoongebruik in alle opzichten zoveel mogelijk aan het Internet gebonden wil houden. Ik denk dat dat de reden is, en niet dat het technisch onmogelijk zou zijn. Vooral ook omdat Tomtom het ook kan. Het hanteren van meerdere databses is trouwens niet zo moeilijk, zeker niet voor een expert als Google.mcDavid schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:45:
Komt denk ik vooral doordat de zoek- en navigatiefunctie van Google Maps nogal gigantisch veel uitgebreider is dan wat ooit in een offline-app mogelijk is. Hiervoor wordt namelijk in de gehele google-database gezocht om mogelijke locaties te vinden. Iets vergelijkbaars is gewoon niet te realiseren met een offline-database, en iets vervangends zou betekenen dat je twee compleet gescheiden systemen naast elkaar moet onderhouden.
Bij TomTom kan je niet aangeven dat je er echt voor staat, 100 meter was het minimum. Moest eerst terug rijden, weer omkeren en dan aangeven dat er iets aan komt.kwaazaar schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:37:
Bij google maps kun je niet opgeven dat hij een obstructie voor je moet vermijden, bv. komende 250m, 1km, 5km, oid, wat met TomTom/Sygic/etc meestal wel kan. Toevallig vandaag nodig gehad; Sygic was onbruikbaar door zn idiote routes dus probeerde ik Google, maar die had die optie weer niet.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
GPS is volgens mij wel goed maar Sygic blijkt nogal instabiel. Je blijft regelmatig op dezelfde plek op de kaart hangen en krijg de melding dat er geen fix is terwijl als je bij hardware settings in Sygic kijkt er een prima fix is. Met google navigation heb ik dat soort problemen niet.rockhopper schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:27:
Petje af voor sygic support! En mooi dat het voor je nieuwe toestel werkt. Is de gps een beetje goed op de One?