Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:48:
[...]

Bij TomTom kan je niet aangeven dat je er echt voor staat, 100 meter was het minimum. Moest eerst terug rijden, weer omkeren en dan aangeven dat er iets aan komt.
bij mijn weten betekend 100m niet dat er over 100m een blokkade is, maar dat de eerstvolgende 100m geblokkeerd is. gelijk aangeven, omkeren (of afslag nemen) en dan zou het goed moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 11:11
Gisteren kwam ik er pas achter dat tomtom er ook voor android is :x Nog niet goed getest, maar wat ik wel irritant vind is dat de kaart bij het scrollen met je vinger pas refresht op het moment dat je loslaat. De echte ouderwetse windows mobile feel dus. Dat had wel wat beter gekund, gezien de snelle telefoons van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 16:05

GforceNL

Out of memory....

NAvFree gebruikt ook google zoeken, ben er tot nu toe erg tevreden over en offline kaarten zijn altijd een pluspunt.

[ Voor 0% gewijzigd door GforceNL op 29-05-2013 09:48 . Reden: dikke vingers ]

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
weet iemand hoe sygic verbinding uitzetten
want elke keer als ik sygic opstart zegt die dat hij geen verbinding kan maken ,maar dat hoeft niet ,want ik gebruik alleen offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Settings - Connection - More Options - Connection uitvinken + Sign me in automatically uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Smultie schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:36:
Settings - Connection - More Options - Connection uitvinken + Sign me in automatically uitvinken
aardig
heb ik gedaan maar bij het opstarten zegt hij geen verbinding en wel 3 keer ?
wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
Heb je na het wijzigen van de instelling Sygic helemaal afgesloten (dus Afsluiten in het menu gekozen)? Heb je daarbij "Uitvoeren op de achtergrond" (batterijbeheer) uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
kwaazaar schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:40:
Heb je na het wijzigen van de instelling Sygic helemaal afgesloten (dus Afsluiten in het menu gekozen)? Heb je daarbij "Uitvoeren op de achtergrond" (batterijbeheer) uitgeschakeld?
heb ik gedaan
altijd melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
1475paul schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:16:
[...]

heb ik gedaan
altijd melding
Cache verwijderen, als niet lukt, dan volledige deinstallatie, incl. achtergebleven data opruimen, dan weer installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mcDavid schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:45:

Ik gebruik zelf OsmAnd, ben er erg tevreden over. Maar weet iemand of het mogelijk is om maps te bundelen? Als ik nu een plaats in frankrijk zoek (via offline zoeken) moet ik eerst aangeven in welke provincie ik wil zoeken. Maar mijn topografie is niet zo goed dat ik alle franse provincies uit mijn hoofd ken...
Maps bundelen kan met inspector.bat, maar het lost niets op. Je moet dan nog altijd eerst de regio ingeven.
Misschien dat het werkt als je met OSMAndMapCreator zelf een kaart maakt uit het pbf file van Frankrijk, maar dat file is 2.4GB groot en het maken van een kaart duurt natuurlijk ook lang.

Dat je niet over meerdere kaarten kunt zoeken is een lang openstaand issue in de OsmAnd bugtracker.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
kwaazaar schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:43:
[...]

Cache verwijderen, als niet lukt, dan volledige deinstallatie, incl. achtergebleven data opruimen, dan weer installatie.
Hoe maak je de cache leeg ben nogal leek hierin.
heb een galaxy s4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
1475paul schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:01:
[...]

Hoe maak je de cache leeg ben nogal leek hierin.
heb een galaxy s4
Instellingen > apps > sygic > cachegeheugen kies 'cache wissen'

eventueel kan je hier ook 'alle gegevens wissen' (dan verwijder je triplog favorieten routes recente bestemmingen en dergelijke samen met andere meuk)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
rockhopper schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:17:
[...]

Instellingen > apps > sygic > cachegeheugen kies 'cache wissen'

eventueel kan je hier ook 'alle gegevens wissen' (dan verwijder je triplog favorieten routes recente bestemmingen en dergelijke samen met andere meuk)
Bedoel je buffer
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Eh nee, met "meuk" bedoel ik meer sygic friends facebook en andere zooi waarmee je met sygic online kan spelen en je persoonlijke voorkeursinstellingen.

Ik begrijp niet goed wat jij weer bedoelt met buffer, volgens mij is 'buffer' een redelijke Nederlandse vertaling van cache, maar dat zal je wel niet bedoelt hebben.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
rockhopper schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:31:
Eh nee, met "meuk" bedoel ik meer sygic friends facebook en andere zooi waarmee je met sygic online kan spelen en je persoonlijke voorkeursinstellingen.

Ik begrijp niet goed wat jij weer bedoelt met buffer, volgens mij is 'buffer' een redelijke Nederlandse vertaling van cache, maar dat zal je wel niet bedoelt hebben.
Op mijn galaxy s4 staat Geen cache dus ils Het bij bons in belgie buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ah ja dat kan natuurlijk, ik heb helemaal geen S4 (sterke samsung aversie hier) maar op de Nexus 7 is het zo, en ook op m'n budget aldi foon. Maar die zijn beide "Nederlands" (doorspekt met Engelse termen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 21:19
Gisteren voor het eerst Navigatie getest op de Nexus 7 icm Google maps.
Viel me vies tegen.

Ten eerste raak ik de GPS regelmatig kwijt, en update mijn positie dus niet. Is dat een maps probleem? of is mijn tablet gewoon niet geschikt? (edit: gps status app gedownload. kijken of dat helpt met de fix)

Ten tweede mis ik een feature die je vertelt op welke baan je moet zitten. Een pijltje "Rechtdoor" heb ik zeer weinig aan op plaatsen als het prins clausplein of rijswijkse plein.

Ten derde. Ondanks offline maps, geen nieuwe route als je geen internet hebt. Dus toen mn telefoon leeg was na een lange dag, moest ik de terugweg zelf verzinnen. (binnenkort opgelost door een lader voor in de auto).

Nog wel wat positieve puntjes:
Automatisch donkere kleuren snachts
De routes/kaarten zijn goed. Ook in een wirwar van eenrichtingsverkeer kreeg ik de juiste route.

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 02-06-2013 13:40 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
RocketKoen schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:56:
Gisteren voor het eerst Navigatie getest op de Nexus 7 icm Google maps.
Viel me vies tegen.

Ten eerste raak ik de GPS regelmatig kwijt, en update mijn positie dus niet. Is dat een maps probleem? of is mijn tablet gewoon niet geschikt?

Ten tweede mis ik een feature die je vertelt op welke baan je moet zitten. Een pijltje "Rechtdoor" heb ik zeer weinig aan op plaatsen als het prins clausplein of rijswijkse plein.

Ten derde. Ondanks offline maps, geen nieuwe route als je geen internet hebt. Dus toen mn telefoon leeg was na een lange dag, moest ik de terugweg zelf verzinnen. (binnenkort opgelost door een lader voor in de auto).

Nog wel wat positieve puntjes:
Automatisch donkere kleuren snachts
De routes/kaarten zijn goed. Ook in een wirwar van eenrichtingsverkeer kreeg ik de juiste route.
Ik zou maps alleen proberen met tethering, het is eigenlijk ongeschikt als offline navigatie. Je zou als je eenmaal een fix hebt deze vast moeten blijven houden met de Nexus 7, het is lastig te zeggen waar het bij jou misging (slechte gps module, of slechte communicatie met maps wegens ontbreken internet of iets anders) Maar zonder internet berekend maps nooit een nieuwe route, wat hem dus ongeschikt maakt in mijn ogen.

Je zou eens een trial kunnen proberen van een echt navigatie programma. Sygic laat je 2 weken proefdraaien met een full version en misschien zijn er ook nog andere apps die dat doen. Verder zijn er veel mensen tevreden met Tomtom maar die zijn wat lastiger met het uitproberen en is ook wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik tether inderdaad aan mijn telefoon voor internet. Maar dan moet die natuurlijk wel nog prik hebben.

Ik heb net een GPS status app gedownload en wat testjes gedaan. Ik kom tot de conclusie dat mijn hoesje, die ik bij gebrek aan een mount als standaard gebruik, het GPS signaal verpest.
Dus google maps krijgt nog een kans. Ondertussen maar een mount bestellen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
De Tomtom versie 1.2 (mei 2013) bevat de nieuwe afrit A12 bij Veenendaal wel. Ook navigeert deze niet in een afgesloten weg, wat Sygic (nog) wel doet. Zal me benieuwen wanneer Sygic deze versie van de kaarten ook aanbiedt, dan weten we meteen hoeveel ze achterlopen. Overigens beschikt de map die bij tomtom zit over iQ routes. Die heeft sygic niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Laatst online: 10-10 22:21
kwaazaar schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:05:
De Tomtom versie 1.2 (mei 2013) bevat de nieuwe afrit A12 bij Veenendaal wel. Ook navigeert deze niet in een afgesloten weg, wat Sygic (nog) wel doet. Zal me benieuwen wanneer Sygic deze versie van de kaarten ook aanbiedt, dan weten we meteen hoeveel ze achterlopen. Overigens beschikt de map die bij tomtom zit over iQ routes. Die heeft sygic niet.
Rare is wel dat sygic al eerder de goede snelheden aan gaf van 130 dat deed TT niet.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 06:52:
[...]

Bij veranderingen van zeker een jaar oud, die ook nog eens tot de absolute druktespits van Nederland horen, kan zo'n verkeerde aanduiding knap irritant zijn.
Zo heb ik nogal de neiging m'n TT als snelheidsmeter te gebruiken.
Zou het niet helpen als iedereen een beetje meewerkt en zulke errors meteen aan z'n TT doorgeeft?
Laatst ook nog in wegmisbruikers. Reed ook iemand 80 omdat zn TT dat zei. Maar de weg was 2 jaar eerder veranderd naar 60.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Btje schreef op maandag 03 juni 2013 @ 06:24:
[...]

Rare is wel dat sygic al eerder de goede snelheden aan gaf van 130 dat deed TT niet.
Nog niet gecheckt, maar toe ik gisteren op de A28 reed waar normaal 130 geldt, gaf hij als maximale snelheid 120 aan. Dat is de beperkte snelheid tussen 6:00 en 19:00. Ben benieuwd of hij buiten die periode 130 aan geeft. Dat zou wel netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 03 juni 2013 @ 07:24:
[...]

Laatst ook nog in wegmisbruikers. Reed ook iemand 80 omdat zn TT dat zei. Maar de weg was 2 jaar eerder veranderd naar 60.
Dat is gewoon dom, want als je een weg oprijdt dan moet je toch echt zelf in de gaten houden hoe snel je daar mag.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Valt in dezelfde categorie als het water inrijden of een spoorweg oprijden omdat de navigatie dat zegt. Mensen gaan gewoon dommer rijden als ze zich tezeer op de navigatie richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Nederland klopt de snelheid die de TomTom aangeeft vaak aardig. Maar zodra je Duitsland in rijdt is mijn ervaring dat er weinig meer klopt van de maximum snelheid die de TomTom aangeeft (in ieder geval op de route richting de Alpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
heb en galaxy s4 en als ik een paarkeer tomtom start ,dan blokeert deze hij blijft gewoon op zwart scherm
en het enige dat ik dan kan doen is de s4 herstarten ,maar het komt altijd terug
iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Maasluip schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:25:
Valt in dezelfde categorie als het water inrijden of een spoorweg oprijden omdat de navigatie dat zegt. Mensen gaan gewoon dommer rijden als ze zich tezeer op de navigatie richten.
Niet helemaal, soms veranderen ze ook dingen zodat je niet meer echt kunt zien wat voor weg het is als je de borden gemist hebt.

Ik heb dat nvaak als ik naar rotterdam moet daar veranderd de max snelheid op de snelweg wel zo vaak en zo onduidelijk.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 03 juni 2013 @ 07:24:
[...]

Vergeet ook niet dat er zat mensen zijn met een stand-alone TT die na aanschaf er nooit meer naar kijken en nooit de maps updaten. Dan kan TT (of we dan ook) wel nieuwe kaarten hebben, maar dat helpt dan niet.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor mijn Sygic het ook niet al te vaak controleer, een notificatie wanneer er updates zijn zou wel handig zijn IMHO.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 08:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Sygic heeft juist snel veranderingen, wegen waar je 130 mag zijn al mooi aangepast, etc. Ik kijk dan ook sowieso elke dag even in de Play Store of er updates voor apps zijn, is 'n gewoonte van me geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:34:
Sygic heeft juist snel veranderingen, wegen waar je 130 mag zijn al mooi aangepast, etc. Ik kijk dan ook sowieso elke dag even in de Play Store of er updates voor apps zijn, is 'n gewoonte van me geworden.
Maar daar zulje geen updates zien als de maps vernieuwd zijn neem ik aan. Of wordt dan ook altijd de app geupdatet ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
u_nix_we_all schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 00:13:
[...]

Maar daar zulje geen updates zien als de maps vernieuwd zijn neem ik aan. Of wordt dan ook altijd de app geupdatet ?
Zover ik weet heeft sygic tot nu toe altijd een app update gedaan bij nieuwe map releases, ik weet niet zeker of dit standaard gebruik is, maar dat kan je vast wel op de sygic site zelf vinden.
Er zijn echter meer updates van de app dan van de kaarten, ook halen ze de 4 updates per jaar niet, eerder 3, maar dat geld denk ik voor bijna alle navigatie apps.
Wat overigens wel handig is dat je per kaart (lees per land) kan beslissen of je 'm bijwerkt / download of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
u_nix_we_all schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:22:
[...]

Vergeet ook niet dat er zat mensen zijn met een stand-alone TT die na aanschaf er nooit meer naar kijken en nooit de maps updaten. Dan kan TT (of we dan ook) wel nieuwe kaarten hebben, maar dat helpt dan niet.
Heel veel stand-alone of inbouw navigatie vraagt ook flink wat geld om je te laten updaten. En hollanders zijn zuinig ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 06:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
1475paul schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:30:
heb en galaxy s4 en als ik een paarkeer tomtom start ,dan blokeert deze hij blijft gewoon op zwart scherm
en het enige dat ik dan kan doen is de s4 herstarten ,maar het komt altijd terug
iemand een oplossing?
Ja: maak een ticket aan bij TomTom, want voor zover ik zie ben jij de enige met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-10 00:24
Twijfel (nog steeds) tussen TomTom en Sygic. Weet iemand of er een verschil is in het energie verbruik van beide apps? (het liefste i.c.m. Xperia Z 8) )

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
JJM vd E schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:43:
Twijfel (nog steeds) tussen TomTom en Sygic. Weet iemand of er een verschil is in het energie verbruik van beide apps? (het liefste i.c.m. Xperia Z 8) )

Ik denk dat je dat in de praktijk niet veel zal merken, de grootste slurper is het scherm aan (op volle helderheid) samen met de gps module, en dat zal in beide gevallen evenveel zijn. Je kan bij sygic instellen hoe het energieverbruik is zowel aan een lader als ontkoppelt (twee profielen dus) waarbij je 1)hoge performance / 2) balanced (eigenlijk geoptimaliseerd) / 3) energy saver als opties hebt. Ik weet niet of Tomtom dat ook heeft. Sygic heeft verder een optie om 3d gebouwen te laten zien, dit zal ook meer vragen van het toestel maar dit valt ook weer uit te zetten.
Ik verwacht dat de eyecandy enzo slechts 5 tot 10% verschil maken, de helderheid en gps hebben een veel grotere impact, en natuurlijk het moment om de route te bereken. Dit zou voor beide apps ook gelijk moeten zijn, en dit doe je in principe alleen bij de start van de rit, en eventueel nog eens als je ergens off-course gaat.
Let wel dat ik geen tests heb uitgevoerd en dit dus speculatie is, ook weet ik niet hoeveel winst/verschil de 3 modi bij sygic maken. Ik heb aan de lader 'high performance' en op accu 'geoptimaliseerd' aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
JJM vd E schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:43:

Het beste advies dat ik je kan geven is om voor een paar euro een auto-lader te kopen.
Heb ik ook gedaan toen mn accu ineens leeg was en ik blind de weg terug moest vinden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Op dit moment zou ik tomtom nemen.
Sygic veel bling bling maar te onstabiel betreffende gps,route berekening ,hd traffic.
Ik heb Sygic 2 jaar gebruikt maar tomtom is overal veel sneller in.
Tomtom is alleen een beetje saai maar navigeert wel accuraat.

[ Voor 53% gewijzigd door jejeh op 10-06-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
Ik zou nu ook geen Sygic meer kiezen. Ze ontwikkelen er steeds meer meuk bij, maar laten de bugs en echte verbeteringen liggen. TomTom is wel duurder, maar is in de regel veel gebruiksvriendelijker.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
MistaDevine schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:04:
Ik ervaar dezelfde problemen met Sygic. De routeberekening laat nogal eens te wensen over, net als de rijstrookaanduiding. In Rotterdam, als je over de Brienenoordbrug richting het zuiden rijd en je hebt een bestemming waarvoor je de afslag direct na de brug moet nemen geeft Sygic met de rijstrookaanduiding de twee rijstroken rechtdoor aan ipv de afslag. De stembegeleiding zegt doodleuk 'neem de afslag' en het plaatje zegt dat ik rechtdoor moet. Meerdere keren geprobeerd en steeds hetzelfde.

In Frankrijk kiest Sygic voor een route over smalle slechte wegen ipv de veel vlottere doorgaande wegen. Zo rijd je al snel een stuk sneller dan Sygic voorspelde als je de borden op de weg volgt en Sygic af en toe negeert.

Het is geen slecht programma, maar ik kijk als ik haast heb toch altijd even op de kaart van tevoren en bij de afslagen is het verstandig om ook naar de borden te kijken. Dit om te voorkomen dat je binnen de laatste meters voor een afslag nog van rijstrook moet wisselen.

En met zulke aanwijzingen snap ik de waarschuwingen en disclaimers bij navigatiesoftware. Sommigen zitten zo naar dat ding te turen alsof dat wat op het scherm staat de realiteit is.
Ik had gehoopt dat er inmiddels wel wat veranderingen zouden zijn. Ik maak echter nog steeds vaak mee dat afslagen verkeerd worden aangegeven. Hier een voorbeeld van vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fa4JGQK.png
Zelfs als ik tien meter bij de afslag verwijderd bent geeft Sygic nog steeds aan dat ik de linker drie stroken moet volgen. Ben ik de enige die hier stelselmatig last van heeft?

Ik ben al bijna geneigd om TomTom aan te gaan schaffen in de hoop dat het beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Probeer eens GPS Nav & Maps, de light versie is een 14 dagen trial. Betaalde versie kost je een euro. Die werkt met offline maps van OpenStreetMaps dus als iets niet bevalt kan je het zelf aanpassen ;)

Enig nadeel is dat hij niet je huidige snelheid kan weergeven, dat is wel jammer. Wel de max snelheid en wanneer je hier overheen gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Er is een update van sygic beschikbaar.deze heeft inderdaad dezelfde maps als de TomTom update van mei. Ze lopen dus maar een maand achter. Valt reuze mee. Wel werkt het zoeken op huisnummers nog steeds niet goed. Winschoterdiep 70 in Groningen vindt hij bijvoorbeeld niet op de juiste plek, terwijl tomtom exact de ingang vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
MistaDevine schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:42:
[...]

Ik had gehoopt dat er inmiddels wel wat veranderingen zouden zijn. Ik maak echter nog steeds vaak mee dat afslagen verkeerd worden aangegeven. Hier een voorbeeld van vandaag:
[afbeelding]
Zelfs als ik tien meter bij de afslag verwijderd bent geeft Sygic nog steeds aan dat ik de linker drie stroken moet volgen. Ben ik de enige die hier stelselmatig last van heeft?

Ik ben al bijna geneigd om TomTom aan te gaan schaffen in de hoop dat het beter werkt.
Check. Heb ik ook. Nog irritanter is dat bij klaverbladen en scherpe afritten de rijstrookindicatie over de weg geprojecteerd wordt waardoor je niet vooruit kan kijken voorbij de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 10:22
kwaazaar schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:15:
Er is een update van sygic beschikbaar.deze heeft inderdaad dezelfde maps als de TomTom update van mei. Ze lopen dus maar een maand achter. Valt reuze mee. Wel werkt het zoeken op huisnummers nog steeds niet goed. Winschoterdiep 70 in Groningen vindt hij bijvoorbeeld niet op de juiste plek, terwijl tomtom exact de ingang vindt.
Vreemd ik heb nog geen update voor sygic gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 08:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik ook niet, terwijl de nieuwe datum wel al in de Play Store staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:05
davey s. schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:35:
[...]

Vreemd ik heb nog geen update voor sygic gekregen.
Ik had de update net in Play Store notificaties staan. De maps moet je overigens handmatig updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:40

Matis

Rubber Rocket

kwiebus schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:23:
Ik had de update net in Play Store notificaties staan. De maps moet je overigens handmatig updaten.
Ik had hem vanmiddag ook en zonder er bij na te denken de update gedraaid. Totdat ik zojuist de route naar onze vakantiebestemming wilde invoeren voor morgen, bleek dat ik dus even 1,5GB aan kaarten mag updaten, maar zoveel ruimte had ik niet meer op mijn telefoon :/
Dus de telefoon aan de computer, wat onnodige zut van mijn telefoon gegooid en toen had ie net genoeg ruimte om up te daten.
Helaas kan ik de kaarten niet via de PC downloaden, want op mijn telefoon gaat het nog een paar uur duren denk ik :'(

Edit; Ik kwam er overigens wel achter dat de database met daarin alle files hier te vinden is, alleen kan ik de update 2013.03 voor de kaarten die ik nu binnen lepel nergens vinden in die bestanden.
Wel kan ik de huidige kaarten (die ook op mijn telefoon stonden) downloaden (2013.01)

[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 17-06-2013 22:29 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zo te zien is TomTom weer in de aanbieding, Europa voor 44,99 euro (Google Play: TomTom Europa). Dat is 5 euro goedkoper dan Benelux. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar ja, dat is nog steeds maar één licentie, terwijl Sygic op vijf apparaten van hetzelfde OS gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heeft er iemand al ervaring met Copilot op de HTC One, altijd fijn gevonden op de sensation.
Sinds hij echter op de One staat lijkt alles uit verband getrokken doordat er waarschijnlijk een niet ondersteunde resolutie word gebruikt. Of ik doe iets verkeerd.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Senor Sjon schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:49:
Maar ja, dat is nog steeds maar één licentie, terwijl Sygic op vijf apparaten van hetzelfde OS gaat.
Mij weerhoudt vooral de "moet at random bevestiging hebben via de play store" er weervan om tomtom erbij te halen. Ik wil NOOIT roaming data hebben, de app MOET het voor mij ALTIJD offline doen. Tomtom stopt er gewoon mee als er geen bevestiging is. Als je op dat moment in het buitenland bent, ben je dus de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:24

Yucko

One clown to rule them all !

rockhopper schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:19:
[...]

Mij weerhoudt vooral de "moet at random bevestiging hebben via de play store" er weervan om tomtom erbij te halen. Ik wil NOOIT roaming data hebben, de app MOET het voor mij ALTIJD offline doen. Tomtom stopt er gewoon mee als er geen bevestiging is. Als je op dat moment in het buitenland bent, ben je dus de sjaak.
mja, dat dus :P

Volgens de geleerden bij TomTom zou je TT dan moeten afsluiten en opnieuw opstarten en dan zou hij alsnog zonder online-check moeten doorgaan, echter was dit bij mij niet het geval (ik geloof dat ik het op een gegeven moment 10x of meer geprobeerd heb en toen was ik er klaar mee). Uiteindelijk gevraagd of men de koop wilde ontbinden en dat deed men ook zonder gezeur. Geld netjes teruggestort gekregen alleen blijft de market aangeven dat ik de app gekocht heb :P (niet dat ik er veel aan heb, want zou ik hem installeren en een check moeten doorlopen dan weigert hij waarschijnlijk toch dienst)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag een melding van TomTom dat er een nieuwe kaart beschikbaar is. Nu 'even' 3,6 GB downloaden. :p

Het zou gemakkelijker zijn om de data vanaf een PC te downloaden en dan op de telefoon zetten.

* MegaTronics download de data nu een keer op zijn telefoon en gaat dan zijn andere systemen in-house updaten.

[ Voor 23% gewijzigd door MegaTronics op 22-06-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:08
Zo blij met sygic Europa. Enkel de kaart van nl updaten rest downloaden indien nodig...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zojuist besloten om Sygic Europa aan te schaffen. Eerder veel gerommeld met apk's en maps die niet meer wilden updaten.

De aanbieding op de Sygic site is goed, zeker in combinatie met extra discount. Europa nu voor 34,99 en dan ook nog een kortingscode van 25% erbij, maakt € 26,24 :-)
Daar ga ik niet meer illegaal voor rommelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Zijn er hier meer mensen waar TomTom niet meer wil opstarten na updaten kaart?
Ik heb afgelopen week de kaart laten updaten (w-europa) en sindsdien will TT niet meer opstarten. Heb al een verse install gedaan, maar hielp ook niet.
Kan de TT directory ook nog weggooien op de SD en opnieuw laten doen, kijken of dat helpt. Maar wil niet mijn history/favs kwijt. Waar slaat TT die op?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
koelkast schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:26:
De aanbieding op de Sygic site is goed, zeker in combinatie met extra discount.
Europa nu voor 34,99 en dan ook nog een kortingscode van 25% erbij, maakt € 26,24 :-)
Had ik toentertijd ook, heel de wereld voor 4 tientjes staat me bij, dan ook maar niet meer kl*ten :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
koelkast schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:26:
Zojuist besloten om Sygic Europa aan te schaffen. Eerder veel gerommeld met apk's en maps die niet meer wilden updaten.

De aanbieding op de Sygic site is goed, zeker in combinatie met extra discount. Europa nu voor 34,99 en dan ook nog een kortingscode van 25% erbij, maakt € 26,24 :-)
Mag ik vragen wat die kortingscode is? Sygic voor 27 euro lijkt me ook wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Xanion schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:30:
Zijn er hier meer mensen waar TomTom niet meer wil opstarten na updaten kaart?
Ik heb afgelopen week de kaart laten updaten (w-europa) en sindsdien will TT niet meer opstarten. Heb al een verse install gedaan, maar hielp ook niet.
Ik heb Benelux, die werkt na de kaartupdate nog steeds zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
thefal schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:30:
[...]

Mag ik vragen wat die kortingscode is? Sygic voor 27 euro lijkt me ook wel wat :)
1458554694429

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Laatst online: 11-10 10:50
Thanks voor de tip voor 26 euro no brainer lifetime andriod navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
saharoen schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:36:
Thanks voor de tip voor 26 euro no brainer lifetime andriod navigatie
Dat dacht ik ook :)
Werkt prima tot nu toe (rondje 5 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:03
kheb hem ook ff gekocht west-europa voor 20 euro..haha...kom toch niet in het oosten van europa...straks ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Michel242186 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:02:
kheb hem ook ff gekocht west-europa voor 20 euro..haha...kom toch niet in het oosten van europa...straks ff testen.
Hier ook west-EU aangeschaft.
Ik had de sideload versie al, maar up2date map en app voor €20 vind ik wel de moeite waard.
Zeker als je kijkt naar de prijs van een stand-alone navigatie.
Nu voor €12 een standaard voor mn tablet van een dropshipper. €20 voor de app.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Erg jammer dat Sygic 25 jaar achterloopt met plaatsnamen.

Moet ik naar een bedrijf in "Aldtsjerk", staat er in de kaart "Oudkerk".

Teleurstellend dat Sygic niet de officiele plaatsnamen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ben je nou aan het klagen over een Friese naam die niemand verder gebruikt?
In Google maps staat het dorpje ook gewoon met Oudkerk en Aldtsjerk aangegeven. Ik verwacht niet dat een navigatie app mij dwingt om alle originele Welsh namen te laten invoeren, en dus ook niet in het Fries of welke andere subtaal/dialect/bijnaam van een dorp.

Een beetje spijkers op laag water zoeken zo.
Maar ik zal happen: doet Tomtom of navigon het dan wel goed volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
De plaatsnamen staan in de taal die je hebt ingesteld.
In het Nederlands is het dus Oudkerk en geen Aldtsjerk. Net als dat het Londen is en niet London, en Berlijn ipv Berlin.
Ik geloof dat google maps een van de weinige is die ook in het Fries beschikbaar is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 09-10 20:08
Als je in sygic zoekt op aldtsjerk vindt die het toch ook gewoon?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:17
Michel242186 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:02:
Toch ff een melding maken dat je niet kan upgraden. Een jaartje of 2 geleden West-Europa gekocht en wou dit nu met de zomervakantie upgraden naar iets verder. Upgraden gaat niet, je moet een kompleet nieuw pakket kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:03
hoe zit het trouwens met het overzetten naar je nieuwe telefoon ik weet dat je Sygic op 5 toestellen kan installeren...heb dat nu op twee gedaan...maar als ik volgend jaar een nieuwe telefoon koop gaat de derde activatie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:17
Michel242186 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:14:
hoe zit het trouwens met het overzetten naar je nieuwe telefoon ik weet dat je Sygic op 5 toestellen kan installeren...heb dat nu op twee gedaan...maar als ik volgend jaar een nieuwe telefoon koop gaat de derde activatie in?
Ik zou ook eens moeten kijken hoe dat zit vermits ik regelmatig van telefoon verander.
Weet trouwens niet of er een verschil is tussen rechtstreeks aangekocht, zoals ik heb gedaan, of de via de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Luke-san schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:02:
[...]
Toch ff een melding maken dat je niet kan upgraden. Een jaartje of 2 geleden West-Europa gekocht en wou dit nu met de zomervakantie upgraden naar iets verder. Upgraden gaat niet, je moet een kompleet nieuw pakket kopen.
Als je hierover klaagt (ja dat zijn extra stappen) bij sygic zelf krijg je van hen meestal een kortingscode aangeboden. Ik had zelf de klacht dat de "wereld" niet de hele wereld is, zo ontbreekt Australië en NZ toevallig. Nou zijn de prijzen niet dusdanig hoog dat het me heel veel uitmaakt maar het is inderdaad een goed punt want je naar voren brengt.
Mocht je benelux kopen dan mag je later als upgrade gewoon een compleet nieuw pakket aanschaffen met overlap.
Het verschil in aanschaf is dat je bij de ene manier via een code iedere keer 'verifieert' en anders gewoon via de 'play store' zelf. Via de play store is uiteraard net iets makkelijker.

Ik heb inmiddels al meer dan 5 toestellen 'geactiveerd' dus erg streng zijn ze niet. Daarbij zeg ik er wel bij dat niet alle toestellen nog in leven zijn ;) (om precies te zijn 5 mobieltjes en 2 tablets)

[ Voor 19% gewijzigd door rockhopper op 25-06-2013 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
rockhopper schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:01:
Ben je nou aan het klagen over een Friese naam die niemand verder gebruikt?
In Google maps staat het dorpje ook gewoon met Oudkerk en Aldtsjerk aangegeven. Ik verwacht niet dat een navigatie app mij dwingt om alle originele Welsh namen te laten invoeren, en dus ook niet in het Fries of welke andere subtaal/dialect/bijnaam van een dorp.

Een beetje spijkers op laag water zoeken zo.
Maar ik zal happen: doet Tomtom of navigon het dan wel goed volgens jou?
Je doet wel erg stellig maar weet geloof ik niet waar je het over hebt:
- Oudkerk bestaat zoals ik zei al een hele tijd niet meer.
- Aldtsjerk staat in het postcodeboek (postcode.nl)
- Aldtsjerk staat in het telefoonboek (telefoongids.nl)
- Aldtsjerk staat in de de routeplanner van anwb.nl
- Aldtsjerk wordt gebruikt door verzekeringen en banken
- Aldtsjerk wordt gebruikt door alle overheidsinstellingen

En ik moet volgens jou nog Oudkerk blijven gebruiken 8)7
*knip* doe eens lief :)

[ Voor 2% gewijzigd door janvanduschoten op 03-07-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
nokiaan958GB schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:19:
[...]

*knip*
We spreken hier over oudkerk, omdat we Nederlands praten...
Als je navigatie in het Fries was, stond er Aldtsjerk.

Je hebt het toch ook over de Olympische spelen in Peking. Misschien Bejing. Maar niemand die hier had het over de spelen in 北京
Snowden zit op het moment in Moskou, niet in Москва
Ik zie de Russen en Chinezen hier niet klagen dat wij hun steden niet op dezelfde manier schrijven als ze daar doen. Waarom moet een Fries dan wel zeuren?

[ Voor 1% gewijzigd door janvanduschoten op 03-07-2013 13:18 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gorkum <> Gorinchem iemand? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Google Maps > Gorkum

spoiler:
ja, Gorinchem

[ Voor 7% gewijzigd door CappieL op 26-06-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Misschien moet ik maar klagen dat de carnavals plaatsnamen er niet in staan dan. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
rockhopper schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:44:
Misschien moet ik maar klagen dat de carnavals plaatsnamen er niet in staan dan. :S
Ik probeer die stukken al tijden bij België te krijgen, maar Google Maps werkt daar ook niet aan mee. :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 19:33
Ik wil even de sygic trial gebruiken om te kijken of ik de hele app nu wil aanschaffen met de korting, maar ik krijg geen map gedownload. Hij geeft aan "manage free space on your device in settings - manage maps", maar ik kan de hele "settings" niet vinden. Iemand een idee?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
cheiron schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:55:
Ik wil even de sygic trial gebruiken om te kijken of ik de hele app nu wil aanschaffen met de korting, maar ik krijg geen map gedownload. Hij geeft aan "manage free space on your device in settings - manage maps", maar ik kan de hele "settings" niet vinden. Iemand een idee?
De settings van Sygic gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ja, dat dacht ik. Maar ik kan in de app helemaal geen settings functie vinden..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
cheiron schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:50:
Ja, dat dacht ik. Maar ik kan in de app helemaal geen settings functie vinden..
Tja, menu-knop en dan settings. Moeilijker kan ik 't niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

nokiaan958GB schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:19:
[...]

Man, laat je nakijken.
Even gekeken en hier staat Aldtsjerk er gewoon in hoor, evenals Oudkerk.
(Op de kaart wordt het wel aangegeven als Oudkerk.)

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-07-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Smultie schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:55:
[...]

Tja, menu-knop en dan settings. Moeilijker kan ik 't niet maken.
Nee, zo moeilijk zou het inderdaad niet moeten zijn. Maar mijn Nexus 7 heeft geen harde menu knop, en op het scherm zie ik nergens menu staan.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
cheiron schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:13:
[...]

Nee, zo moeilijk zou het inderdaad niet moeten zijn. Maar mijn Nexus 7 heeft geen harde menu knop, en op het scherm zie ik nergens menu staan.
Als je sygic start kun je met de knop linksrechtsonder (drie streepjes) naar het menu. En dan naar Instellingen (tenminste, zo heet het bij mij , want m'n telefoon staat op Nederlands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
u_nix_we_all schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:22:
[...]

Als je sygic start kun je met de knop linksrechtsonder (drie streepjes) naar het menu. En dan naar Instellingen (tenminste, zo heet het bij mij , want m'n telefoon staat op Nederlands)
Ik heb de hoop dat de knop er bij mij niet staat omdat ik misschien al een keer de trial heb gebruikt (al kan ik dat mij niet herinneren). Op de gok gewoon maar het pakket aangeschaft. Voor 27 Euro voor heel Europa kun je bijna niet sukkelen

-edit-
In de volledige versie zie ik inderdaad de menu-button.

[ Voor 5% gewijzigd door cheiron op 03-07-2013 13:28 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
cheiron schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:33:
[...]

Ik heb de hoop dat de knop er bij mij niet staat omdat ik misschien al een keer de trial heb gebruikt (al kan ik dat mij niet herinneren). Op de gok gewoon maar het pakket aangeschaft. Voor 27 Euro voor heel Europa kun je bijna niet sukkelen
De menu knop is standaard onderdeel van de interface. Daar kom je niet vanaf.
Rechtsonder op het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://fs01.androidpit.info/userfiles/3971960/image/GalaxyS4/trip-advisor-main-pic.jpg

edit:
Even gekeken bij mezelf, heb ook een nexus 7. Menu knop staat onder de rechter hoek van de kaart.

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 03-07-2013 12:01 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te twijfelen tussen Sygic en TomTom. Uiteindelijk toch voor Sygic gekozen in verband met de prijs en de 5 licenties.

Totaal € 26,24 betaald voor de Europa versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Is iemand nu al duidelijk hoe het met de licentie van TomTom zit? Als ik een nieuwe telefoon heb, kan ik mijn huidige licentie dan weer gebruiken? In het verleden was daar verwarring over, vandaar mijn vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb mijn Tomtom Europa op zowel mijn HTC Desire, Nexus 7 en Nexus 4 geinstalleerd gehad zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Vorige week na aanschaf van Sygic Europe meteen op mijn Nexus 7 gezet en naar Duitsland op en neer gereden (richting Frankfurt). Behoorlijk nette navigatie, al mag soms de voorsoortering iets duidelijker. Soms geeft hij tot op het laatste moment aan dat je de rechter twee banen kunt hebben terwijl al snel duidelijk is dat je op de uiterst rechter moet zijn. Maar als je een beetje oplet mag dat geen probleem zijn.

In de ongeveer 1000 kilometer heeft hij mij 1 keer echt fout proberen te sturen. Net na Amersfoort wil ik de richting Amsterdam aan houden, maar gaf hij aan dat ik links moest aanhouden voor Spijkernisse (oid) terwijl de borden voor Amsterdam rechts aan gaven, en ook de navigatie zelfs de route voor rechts aan gaf.
Maar ook hier; als je zelf een beetje oplet kom je er wel uit.

Kortom; voor de 26 Euro een top-aankoop!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
MistaDevine schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:42:
[...]
[afbeelding]

Ik zag ditzelfde gedrag vanochtend op de A28 toen ik vanuit Zwolle de afrit moest nemen (bij Hoogeveen). Vlak voor de daadwerkelijke afrit (10m ervoor ofzo) verscheen er in beeld ineens een invoegend weggetje. Direct daarna ga hij wel aan dat ik de meest linkerbaan moest kiezen. In mijn geval lijkt het dus een kaartfout. Of misschien TT die de afnemers van z'n kaarten probeert te treiteren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:24

Yucko

One clown to rule them all !

kwaazaar schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:34:
[...]

Ik zag ditzelfde gedrag vanochtend op de A28 toen ik vanuit Zwolle de afrit moest nemen (bij Hoogeveen). Vlak voor de daadwerkelijke afrit (10m ervoor ofzo) verscheen er in beeld ineens een invoegend weggetje. Direct daarna ga hij wel aan dat ik de meest linkerbaan moest kiezen. In mijn geval lijkt het dus een kaartfout. Of misschien TT die de afnemers van z'n kaarten probeert te treiteren ;-)
ik had dergelijke fouten destijds ook op mijn TomTom (voor Android) dus dergelijke fouten kom je blijkbaar overal tegen :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Eboman

Ondertitel

Even een vraagje voor de osmand gebruikers , het lukt maar niet om een berekening via de pont te maken. Hij slaat ze pertinent over , de optie om te de mijden staan uit, dit is zowel voor fiets als auto. Iemand ervaring hiermee ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Drie weken Spanje / Andorra gedaan met sygic. Eigenlijk vrijwel foutloos verlopen op wat kleine euveltjes na. Soms "lagt" (vertraging) de app zo'n 100 meter op de echte situatie. Vooral in steden of bij snel opeen volgende afslagen maakte dit de app bijna onbruikbaar. (Dus een paar keer misgereden hierdoor) Uiteraard fixt dit zichzelf weer snel, lang leve herberekenen, maar hinderlijk is dit wel. Meer mensen die dit herkennen?

Verder zag ik in een mailtje van sygic dat ik tripadvisor POI zou kunnen downloaden, maar ik krijg dit niet voor elkaar wat ik ook probeer. Iemand die het wel is gelukt en misschien een kleine stap-voor-stap gids zou willen maken? Niet dat ik er nu erg veel aan heb omdat ik alweer terug ben, maar voor de volgende keer.

O ja verder zijn de kaarten in de Ebro delta waardeloos (omgeving Deltebre) alle wegen door langs en tussen de rijstvelden daar worden als begaanbaar gezien. Er zijn er maar een paar geasfalteerd, een groot gedeelte is 'safari-onverhard' of zelfs niet bestaand en dus volledig onbruikbaar voor automobilist. Als vogelaar soms wat lastig navigeren daar dus, maar daar had ik gelukkig een topo gps voor meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kijk eens op het Sygic forum. Veel klachten staan daar op, plus de onvrede over het maar slecht oplossen.

http://help.sygic.com/forums/20369443-Feature-Requests-Ideas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik overweeg om Tomtom aan te schaffen, maar vraag me het volgende af. Ik heb hier op internet of in dit topic niets over kunnen vinden. Weet iemand het volgende:

- Is Tomtom met HD Traffic beter in het omzeilen van files en andere vertragingen dan andere systemen?
- Hoe betrouwbaar zijn de flitsers waarschuwingen tov Flitsmeister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eboman schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:51:
Even een vraagje voor de osmand gebruikers , het lukt maar niet om een berekening via de pont te maken. Hij slaat ze pertinent over , de optie om te de mijden staan uit, dit is zowel voor fiets als auto. Iemand ervaring hiermee ?
Ik heb het met een paar veerponten bij mij in de buurt (over de Maas) geprobeerd maar geen probleem. Is het een specifieke pont die hij niet wil nemen? Doet hij het ook als je naar direkt achter de pont navigeert?
Het is ook niet zo dat er een verschrikkelijk grote tijd voor een pont wordt gerekend. Verschil tussen voor en na de pont is bij mij 1 minuut.

Pagina: 1 ... 13 ... 36 Laatste