Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
Senor Sjon schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:38:
Kijk eens op het Sygic forum. Veel klachten staan daar op, plus de onvrede over het maar slecht oplossen.

http://help.sygic.com/forums/20369443-Feature-Requests-Ideas
Bedankt ik had daar al gekeken maar het is een nogal grote bende van vele posts en onduidelijke topic titels, met andere woorden niet heel overzichtelijk. Ik was daarom benieuwd naar ervaringen hier waar ik het wat gerichter kan vragen. Dus als er nog iemand zijn ei kwijt wil ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik het Sygic vandaag gekocht en vanaf Schiphol gereiden, ik merkte dat het niet alle traject controles wist. Ik lees dat het mogelijk is om een betere camera lijst te downloaden en als POI instellen. Kan iemand mij op het goede pad zetten om meer informatie hierover te krijgen?

Veder werkt het stabiel en ik vind het een groot verbetering over iGO, maar iGO kon verkeers-informatie gratis ophalen via 3G. Mijn tablet ondersteunt namelijk geen TMC via radio.
Dat mis ik wel in Sygic. Ik vind het TomTom Live HD best duur voor iets dat gratis beschikbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door jerkitout op 17-07-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Nikel schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:41:
- Is Tomtom met HD Traffic beter in het omzeilen van files en andere vertragingen dan andere systemen?
Ik heb TT zelf gekocht met beide abo's. En de HD traffic is perfect, daar kan Google Maps (ook de nieuwe) en Sygic nog een puntje aan zuigen. TT leidt mij perfect om iedere file heen indien mogelijk, ik zou HD traffic niet meer willen missen.
Nikel schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:41:
- Hoe betrouwbaar zijn de flitsers waarschuwingen tov Flitsmeister?
Ik merk dat gros van de flitspalen er op staan, dus ik vind het prima. Heb geen vergelijk met Flitsmeister want nooit gebruikt. Traject controles kent ie in ieder geval op de A12 en de A2 :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
rockhopper schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:29:
[...]

Bedankt ik had daar al gekeken maar het is een nogal grote bende van vele posts en onduidelijke topic titels, met andere woorden niet heel overzichtelijk. Ik was daarom benieuwd naar ervaringen hier waar ik het wat gerichter kan vragen. Dus als er nog iemand zijn ei kwijt wil ;)
Valt wel mee, als je sorteert op most-popular kan je wel een beeld vormen.

Sygic is op zich goed, maar er kleven wel een paar belangrijke nadelen aan.
- pas 1-2km voor een afslag geeft ie een pijl aan. Soms is het dan al te laat om een uitvoegstrook te bereiken zonder als een hork door het verkeer te gaan.
- rijbaanbegeleiding bij afritten zit geregeld over de afrit heen. Dan zie je dus niet waar je heen moet.
- 2D view is niet erg goed.
- bij lange ritten door de stad 'lagt' de pijl weleens 50 meter achter, maar aan de andere kant gaat ie op basis van interpretatie van je snelheid weer voorbij een kruispunt. Erg irritant om dan bij meerdere afslagen de juiste te vinden. In de debug mode staat de positie van de GPS wel goed, dus het is gewoon een programmeerfout.
- bij het willen omkeren blijft ie 1) lang de oude route vasthouden en 2) de pijl en de kaart draaien alsof je inderdaad keert.
- twee keer op één rit dat ie een satelliet bleef volgen, dus ging ik met een rotgang over de kaart heen.
- na een BT-telefoongesprek is het geluid van de routebegeleiding erna vaak erg zacht.
- ETA in de stad is compleet onbetrouwbaar. Zo denkt ie dat je met 60 gemiddeld door het centrum van Rotterdam kan karren... Je mag blij zijn als je de helft haalt.
- support is de laatste tijd waardeloos. Ze duwen allerlei extra's erin in plaats van hinderlijke bugs op te lossen.
- zoeken in de app werkt vaker niet dan wel.
- bugs bij invoer met toetsenbord van je telefoon i.p.v. Sygic.

Grote voordeel is natuurlijk de 3D kaart met gebouwen, offline navigatie, de prijs en lifetime updates.
Zou ik het weer kopen? Denk het niet. Maar elke nav-app heeft wel wat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben erg tevreden met de TomTom-app, maar ik stoor me wel aan iets: als ik een favoriet selecteer dan moet ik eerst 'Select' aan klikken, vervolgens nog een keer 'Go' en daarna kan ik weer verder rijden. Wat ik wil: op de favoriet klikken, waarna de route meteen wordt gepland en ik kan gaan rijden. Iemand een idee of dit iets sneller kan? Uiteraard heb ik in de opties gekeken, daar kan ik niets vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat dit om miss-hits te voorkomen is. Zou erg irritant zijn als je door een hobbel o.i.d. opeens je route wijzigt door een favoriet aan te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
pven schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:36:
Ik ben erg tevreden met de TomTom-app, maar ik stoor me wel aan iets: als ik een favoriet selecteer dan moet ik eerst 'Select' aan klikken, vervolgens nog een keer 'Go' en daarna kan ik weer verder rijden. Wat ik wil: op de favoriet klikken, waarna de route meteen wordt gepland en ik kan gaan rijden. Iemand een idee of dit iets sneller kan? Uiteraard heb ik in de opties gekeken, daar kan ik niets vinden.
In de opties kun je aanvinken dat hij na 10 sec automatisch naar de navigatie gaat.
(Geavanceerde instellingen - verberg routesamenvatting automatisch na 10 sec)
Dat zorgt ervoor dat je al niet meer op Go hoeft te drukken. De select is denk ik bedoeld inderdaad om mistikken te kunnen corrigeren.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Eboman

Ondertitel

Maasluip schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:17:
[...]

Ik heb het met een paar veerponten bij mij in de buurt (over de Maas) geprobeerd maar geen probleem. Is het een specifieke pont die hij niet wil nemen? Doet hij het ook als je naar direkt achter de pont navigeert?
Het is ook niet zo dat er een verschrikkelijk grote tijd voor een pont wordt gerekend. Verschil tussen voor en na de pont is bij mij 1 minuut.
pak bijvoorbeeld eens amerongen naar eck en wiel, met de auto korte route via de pont, met de fiets omweg van 20 km, probleem zit blijkbaar in de routering met de fiets, was me nog niet opgevallen. Ik zal een issue openen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
Eboman schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:13:
[...]

pak bijvoorbeeld eens amerongen naar eck en wiel, met de auto korte route via de pont, met de fiets omweg van 20 km, probleem zit blijkbaar in de routering met de fiets, was me nog niet opgevallen. Ik zal een issue openen.
Heel veel navigate werkt ook nog niet fatsoenlijk voor fietsers.
Ik gebruik zelf google maps hiervoor. Niet omdat die wel geweldig is, maar omdat je daar zelf correcties kan aanbrengen als de maps niet kloppen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Voor de fiets werkt eigenlijk de kaart van OpenStreetMaps het beste. Als je een app gebruikt die daar mee kan om gaan zit je eigenlijk altijd goed. Persoonlijk gebruik ik de OSM benelux in combinatie met een externe garmin gps. Ook hier kan je zelf correcties aanbrengen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

RocketKoen schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:22:
[...]

Heel veel navigate werkt ook nog niet fatsoenlijk voor fietsers.
Ik gebruik zelf google maps hiervoor. Niet omdat die wel geweldig is, maar omdat je daar zelf correcties kan aanbrengen als de maps niet kloppen.
tot zover vindt ik de navigatie voor fietsers super, hij pakt netjes de fietspaden zelfs als je moet oversteken, alleen de pont is een probleem, voor nu voeg ik dus tijdelijk tussenpunten toe, heb ik inmiddels een issue geopend, het moet iets in de routing zijn.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb het ook nog even met de fiets geprobeerd, maar dan doet hij het bij mij ook niet via een pont. Gewoon omrijden via de brug, 5 km omrijden.
Daar is zeker wat mis in de routeberekening.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Toch nog even een open deur intrappen, maar is er ergens een optie "vermijd veerboten" die toevallig verkeerd staat zodat de veerboot vermeden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nooit verkeerd, dus toch nog even gecontroleerd. Bij mij staan alle vermijd (tolwegen, veerboten, onverharde wegen, snelwegen) uit. Dat is het probleem iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Staat ook bij mij uit, inmiddels reactie ben benieuwd

http://code.google.com/p/osmand/issues/detail?id=1994

Mochten jullie nog input hebben

[ Voor 46% gewijzigd door Eboman op 18-07-2013 23:32 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

:X Ik vind het nogal een fout dat er blijkbaar überhaupt geen routering over veren is gedefinieerd voor fiets of voetganger.

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 19-07-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:43

Goner

What can I do you for ?

Maasluip schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:43:
Gewoon omrijden via de brug, 5 km omrijden.
Misschien is 5 km. omrijden sneller/goedkoper dan wachten op de pont en overvaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Veren zullen meestal varen op plaatsen waar ze winst opleveren in tijd/kosten of waar een brug of tunnel niet door fietsers/voetgangers gebruikt kan worden. Juist voor fietsers en voetgangers zal omrijden/lopen in verhouding tot een auto veel meer tijd kosten terwijl de veerkosten juist lager zullen zijn dan voor een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Goner schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:35:
[...]

Misschien is 5 km. omrijden sneller/goedkoper dan wachten op de pont en overvaren ?
We hebben het hier over fietsen (en lopen). Daar is 5 km omrijden (en op andere plaatsen makkelijk 15 km) niet iets wat de voorkeur geniet.
Daarbij blijkt dat dus nooit over veren wordt gerouteerd. Dat je het uit kunt zetten is een goed ding, dat het onmogelijk is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ik ben voor vakantie op zoek naar een navigatie app voor m'n android toestel (S4) welke zonder data verbinding werkt.

En dan als het kan gratis.

Ik ga naar Griekenland (Rhodos).

Zijn hier gratis navigatie app's voor te vinden :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Grolsch schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:23:
Ik ben voor vakantie op zoek naar een navigatie app voor m'n android toestel (S4) welke zonder data verbinding werkt.

En dan als het kan gratis.

Ik ga naar Griekenland (Rhodos).

Zijn hier gratis navigatie app's voor te vinden :?
De enige die echt offline is, is Sygic. En die is niet gratis.
Je kan wel bij bijvoorbeeld google navigate de maps downloaden om het dataverkeer laag te houden, maar je hebt wel een internetverbinding nodig voor het (her)berekenen van de route.

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 19-07-2013 17:41 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal van plan bent daar op Rhodos maar zo groot is het daar niet. Ik zou de kaart van Rhodos gewoon in google maps gebruiken (eerst even downloaden in maps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 23:43
RocketKoen schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:27:
[...]

De enige die echt offline is, is Sygic. En die is niet gratis.
Je kan wel bij bijvoorbeeld google navigate de maps downloaden om het dataverkeer laag te houden, maar je hebt wel een internetverbinding nodig voor het (her)berekenen van de route.
En Route66, Navigon,...? Allemaal offline hoor. Maar ook niet gratis natuurlijk. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Fire69 op 19-07-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:08
OsmAnd is gratis en offline

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wel erg beperkte begeleiding imo. Je moet echt de kaart in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
TomTom is toch ook offline? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:24

Yucko

One clown to rule them all !

pven schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 18:29:
maar niet gratis :P

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
pven schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 18:29:
TomTom is "offline", maar heeft DRM die een internet verbinding eist.
Kost je verder geen dataverkeer en hij doet het maar 1x per dag ofzo. Maar als je een paar weken zonder internet zit heb je er niks aan.

Dat geldt voor heel veel navigatie die offline claimt te zijn. Je hebt de kaarten dan wel op je device staan, maar ze hebben bijna allemaal een klein dingetje waarvoor ze het niet doen zonder internet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Tja je levert wat in als je het gratis wilt

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Google Play: Navfree: Free GPS Navigation is gratis, kan met off-line maps werken... geen idee of er kaartdekking van jouw bestemming is en de kwaliteit daarvan.

Ik weet wel een manier om daar achter te komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:48:
Google Play: Navfree: Free GPS Navigation is gratis, kan met off-line maps werken... geen idee of er kaartdekking van jouw bestemming is en de kwaliteit daarvan.

Ik weet wel een manier om daar achter te komen. ;)
Als ik de comments zo lees moet die online zijn om adressen te zoeken (behalve in UK/ROI) ? En wellicht werkt de route-(her)berekening ook alleen online. Ik heb volgens mij deze vroeger al eens geprobeerd, maar dacht dat het toen nav4free heette. Toen moest je iig wel online zijn voor de routeberekening. Als dat nog zo is, dan heb je er als offline navigatie ook niet zo veel aan. En destijds waren de OSM-maps ook niet geweldig.
Hoewel t.o.v. google navigatie zal het eens stuk minder data verstoken :>

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De beperking van gratis maakt het ook wel flink lastiger. Ik weet niet of dat is omdat er geen betaalmogelijkheid met CC voorhanden is of uit kostenbesparing. In het laatste geval lijkt me dat op de totale kosten van zo'n vakantie de uitgave voor een navigatie app, die je ook later overal elders kunt gebruiken als je bijv Europese dekking aanschaft, niet echt significant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:24:
De beperking van gratis maakt het ook wel flink lastiger. Ik weet niet of dat is omdat er geen betaalmogelijkheid met CC voorhanden is of uit kostenbesparing. In het laatste geval lijkt me dat op de totale kosten van zo'n vakantie de uitgave voor een navigatie app, die je ook later overal elders kunt gebruiken als je bijv Europese dekking aanschaft, niet echt significant is.
Daar heb je wel gelijk in, hoewel ....
Ik heb Sygic, met west-europa kaarten. Nu zit ik eens te kijken, en Griekenland valt bij hun onder oost-europa. Dat zou betekenen dat ik die er bij moet kopen , nu in de aanbieding voor 24,99 want Griekenland is niet los te koop. En dat is dan best wel prijzig voor iets wat je maar een paar weken gebruikt en daarna misschien nooit meer. Dan zou ik eerder bij de plaatselijke VVV aldaar een mooie kaart van dooiebomenmateriaal aanschaffen :>

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:56:
[...]

Ik heb Sygic, met west-europa kaarten. Nu zit ik eens te kijken, en Griekenland valt bij hun onder oost-europa. Dat zou betekenen dat ik die er bij moet kopen , nu in de aanbieding voor 24,99 want Griekenland is niet los te koop. En dat is dan best wel prijzig voor iets wat je maar een paar weken gebruikt en daarna misschien nooit meer. Dan zou ik eerder bij de plaatselijke VVV aldaar een mooie kaart van dooiebomenmateriaal aanschaffen :>
Tja die kost ongeveer de helft, en waait ook halverwege de vakantie uit het autoraam.
Kosten besparing nihil, ongemak groot voor die 12-13€ schamele euro.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 11-10 21:12

sphere

Debian abuser

Hebben jullie er ook last van dat sinds de overgang van Navigation naar Maps de functionaliteit eigenlijk totaal niet meer werkt? Ik krijg niet eens meer verbinding, kan niet meer kiezen om als bestemming "Thuis" op te geven?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:24:
Niet zo heel raar, want gratis apps moeten toch geld verdienen. Meestal door reclame. En dat werkt ook niet zonder internet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sindskort een Galaxy S3. Daarvoor had ik een iPhone met een gekochte Navigon Europa. Ik neem aan dat ik de licentie daarvan niet mee kan nemen naar mijn Android? (had al even gezocht op de site en kan volgens mij niet).

In dit topic zie ik Sygic vaak voorbijkomen. In de Play Store zijn de reviews wisselend. Heb hem toch even gedownload en ziet er op zich wel aardig uit. Wel basic in verg. met Navigon, maar als ie kan navigeren is het goed ;) Heeft iemand ook ervaring met Sygic én Navigon en kun je aangeven of er veel verschil tussen beide zit? Want het prijsverschil is uiteindelijk eens 10 of 15 euro, dus dat vind ik ook niet zo'n issue als Navigon gewoon beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb Sygic en Navigon getest op mijn S3 en nu voor Sygic gekozen. Ik vind dat die net even wat duidelijker alles aangeeft en vloeiender loopt. Ook vind ik het uiterlijk gewoon prettiger. Nou maak ik er niet heel veel gebruik van maar tot nu toe in een half jaar tijd totaal geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:36:
Ik heb Sygic en Navigon getest op mijn S3 en nu voor Sygic gekozen. Ik vind dat die net even wat duidelijker alles aangeeft en vloeiender loopt. Ook vind ik het uiterlijk gewoon prettiger. Nou maak ik er niet heel veel gebruik van maar tot nu toe in een half jaar tijd totaal geen problemen mee gehad.
Zit er even mee te spelen en hij is wel heerlijk snel en interface is ook wel redelijk duidelijk. Ga er morgen wel even mee proefrijden en als ik geen gekke dingen tegenkom koop ik hem.

[edit] alleen wel 'gek' dat de app compleet fullscreen gaat en ook de notificatie-bar bovenin van android weghaalt. Je kunt dan helemaal niet meer zien of er een mailtje of whatsapp oid is binnengekomen. Zie ook geen optie om dat uit te zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 19-07-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 10-10 23:43
Bij apps die volledig fullscreen gaan moet je toch gewoon even van bovenaf je scherm swipen om de notificatie-bar te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Afwachten wanneer ie komt, maar ziet er goed uit.
http://www.androidworld.n...euwe-gebruikersinterface/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Zolang Tomtom dagelijkse verbinding met het internet vereist kan het me niet enthousiast maken. Maar leuk wanneer de EU eindelijk roaming krijgt over een jaar of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
rockhopper schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:56:
Zolang Tomtom dagelijkse verbinding met het internet vereist kan het me niet enthousiast maken. Maar leuk wanneer de EU eindelijk roaming krijgt over een jaar of twee.
Mijn TomTom app start gewoon op, ook als ik geen Internet heb... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
u_nix_we_all schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:56:
[...]

Als je korting code: 1458554694429 gebruikt dan ben je nog maar 18,71 euro kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Xanion schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 13:47:
[...]

Mijn TomTom app start gewoon op, ook als ik geen Internet heb... :?
Is ook niet elke keer. Maar hij checkt af en toe je licentie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
RocketKoen schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 14:04:
[...]
Is ook niet elke keer. Maar hij checkt af en toe je licentie.
Af en toe is niet handig als je twee weken in het buitenland bent. Oké als er wifi is bij McD of waar dan ook zou ik het even aan en uit kunnen zetten, maar dat is voor mij een dealbreaker. Voor mij moet een navigatie app het altijd doen, internet of niet.
Ik blijf de ontwikkeling wel volgen, de nieuwe TT layout ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Je kan natuurlijk wel gewoon roamen. En dan met een firewall (root nodig) alle andere apps van 3G weren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
RocketKoen schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:13:
Je kan natuurlijk wel gewoon roamen. En dan met een firewall (root nodig) alle andere apps van 3G weren.
In principe is dat een optie. Hoewel het wel een hoop extra werk vergt van mijn kant.

Maar ik denk dat TT alleen bij het opstarten een controle uitvoert, dus dat zou niet eens het grootste probleem zijn. Het gaat mij meer om het principe dat offline navigatie die belooft is, ook echt altijd offline navigatie moet zijn. Op het moment dat jouw Nederlandse belbundel Europees wordt (en dit moet dus in de planning zitten wat betreft internet gebruik) kan ik prima leven met de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:59
rockhopper schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:10:
[...]

Af en toe is niet handig als je twee weken in het buitenland bent. Oké als er wifi is bij McD of waar dan ook zou ik het even aan en uit kunnen zetten, maar dat is voor mij een dealbreaker. Voor mij moet een navigatie app het altijd doen, internet of niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de ruim 3 weken dat ik TomTom dagelijks gebruikte in Amerika en Canada er geen enkele keer last van heb gehad. Gewoon thuis alles gedownload en hem even "getest" voordat ik weg ging. Misschien had ik geluk, maar misschien is het euvel verholpen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zojuist Sygic Europa gekocht. De proefversie beviel goed :)

Een dingetje wat ik me afvroeg: is het ook mogelijk om de maps (of de gehele app) op SD-kaart op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup, even op het forum kijken, na installatie moet je via een file explorer de mappen verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Senor Sjon schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:30:
Jup, even op het forum kijken, na installatie moet je via een file explorer de mappen verplaatsen.
Thnx, even gezocht en hoefde alleen maar de map Sygic van mn interne memory te verplaatsen naar de root van mn sd-kaart. App startte daarna nog op zonder fouten en hij is nu de maps aan het downloaden (waarbij die aangeeft dat ie de opslag gebruikt waarop 29GB vrij is, dus mn SD-kaart) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
.

[ Voor 100% gewijzigd door reyals op 20-07-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
rockhopper schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:10:
[...]

Je kunt ook gewoon de betaalde versie aanschaffen, maar vervolgens ergens een gratis versie downloaden en die daadwerkelijk gebruiken: dan beloon je Tomtom en heb je tegelijkertijd geen last van die stomme DRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Cerberus_tm schreef op zondag 21 juli 2013 @ 03:21:
[...]

Je kunt ook gewoon de betaalde versie aanschaffen, maar vervolgens ergens een gratis versie downloaden en die daadwerkelijk gebruiken: dan beloon je Tomtom en heb je tegelijkertijd geen last van die stomme DRM.
gl with that. bij mij werkte dat juist niet vanwege de DRM.
Je betaalt niet voor de app zodat de aandeelhouders van TomTom een 4e vakantiehuisje kunnen kopen. Je betaalt zodat je maps en app automatisch geupdate worden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:04
Met TomTom naar Toscane gereden en terug. Ging op zich perfect (CamSam en muziek op achtergrond), maar na een aantal uur gaf mijn phone aan dat de batterij niet meer opgeladen kon worden en dat ik apps moest sluiten. Hij zoog de batterij dus gewoon leeg, ondanks dat hij aan de accu van de auto hing. Iemand een oplossing voor deze toch wel afknapper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
hansie18 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 06:51:
Met TomTom naar Toscane gereden en terug. Ging op zich perfect (CamSam en muziek op achtergrond), maar na een aantal uur gaf mijn phone aan dat de batterij niet meer opgeladen kon worden en dat ik apps moest sluiten. Hij zoog de batterij dus gewoon leeg, ondanks dat hij aan de accu van de auto hing. Iemand een oplossing voor deze toch wel afknapper?
Een betere autolader kopen (2A zou genoeg moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@hansie18 wat smultie al aangeeft, of je kabel is brak of je lader is brak of beide. Normaal is 2000mA genoeg tenzij je op een tablet navigeert. Let wel dat er veel rommel te verkrijgen is en niet alles doet wat ze beloven (lees: no name laders leveren vaak minder dan de beloofde Amperes). Mocht je toch al een tweede draadje hebben probeer deze eens uit, soms maakt dat ook het verschil.
Tot slot kan het helpen de brightness van je scherm terug te schroeven, hoewel ik dit overdag niet zou aanraden. Op mijn Huawei G615 kan ik sygic open hebben, samen met endomundo (als tracklogger) en wifi aan en laadt deze op met een no-name lader. Muziek speel ik af via de autoradio en ook blue tooth staat uit op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Palomar schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:30:
Ik heb sindskort een Galaxy S3. Daarvoor had ik een iPhone met een gekochte Navigon Europa. Ik neem aan dat ik de licentie daarvan niet mee kan nemen naar mijn Android? (had al even gezocht op de site en kan volgens mij niet).
Nope, dat kan niet. Ik heb ook een iPhone met Navigion (en we hebben ook nog een Navigion PND thuis) dus ik heb ze gemaild met dezelfde vraag. Antwoord: kan niet, opnieuw kopen is de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ik heb ook zojuist Sygic Europa gekocht, voor EUR 35,00 kun je niet lopen te worstelen :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

eerder kon je in google maps gewoon een bepaald gebied selecteren en offline maken. Zo paste 1/4 nederland wel op zo'n offline kaart.

Ik heb nu een nieuwe telefoon, en zie de offline functie niet meer. Wel las ik dat je met de code ok maps de kaart offline kunt maken. Maar dit kan maar een erg klein gebiedje?

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Grolsch schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:21:
Ik heb ook zojuist Sygic Europa gekocht, voor EUR 35,00 kun je niet lopen te worstelen :)
Zonde want met de eerder geplaatste kortingscode was je 26,24 euro kwijt geweest >:)

Misschien een mail sturen en melden dat je de code was vergeten te plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 21-07-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Cerberus_tm schreef op zondag 21 juli 2013 @ 03:21:
[...]

Volgens mij was die 'DRM' een bug in de eerste versie, ik kan altijd zonder problemen TT opstarten zonder Internet en ik hoor van meerderen dat dit nooit een probleem is.
Een gratis versie zou ik niet gebruiken, want dat kun je geen HD traffic abo afsluiten. (dat werkt niet in de 'gratis' versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
greatgonzo schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:28:
eerder kon je in google maps gewoon een bepaald gebied selecteren en offline maken. Zo paste 1/4 nederland wel op zo'n offline kaart.

Ik heb nu een nieuwe telefoon, en zie de offline functie niet meer. Wel las ik dat je met de code ok maps de kaart offline kunt maken. Maar dit kan maar een erg klein gebiedje?

Doe ik iets verkeerd?
Google had het er uit gehaald. Zit er nu deels weer in: http://www.androidcentral...dated-offline-maps-button

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vanwege die verwijderde off-line maps functie had ik ook die update niet geïnstalleerd. Als je 'make this map area available off-line' doet kun je dan heel Nederland kiezen? Er zat een limiet aan de grootte van het gebied/aantal MB dat je kon kiezen. Hoe gaat Maps daar nu mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CaptJackSparrow schreef op zondag 21 juli 2013 @ 15:44:
Vanwege die verwijderde off-line maps functie had ik ook die update niet geïnstalleerd. Als je 'make this map area available off-line' doet kun je dan heel Nederland kiezen? Er zat een limiet aan de grootte van het gebied/aantal MB dat je kon kiezen. Hoe gaat Maps daar nu mee om?
Het is een gratis app. dus niemand die je tegen houdt om het te testen :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:04
rockhopper schreef op zondag 21 juli 2013 @ 08:44:
@hansie18 wat smultie al aangeeft, of je kabel is brak of je lader is brak of beide. Normaal is 2000mA genoeg tenzij je op een tablet navigeert. Let wel dat er veel rommel te verkrijgen is en niet alles doet wat ze beloven (lees: no name laders leveren vaak minder dan de beloofde Amperes). Mocht je toch al een tweede draadje hebben probeer deze eens uit, soms maakt dat ook het verschil.
Tot slot kan het helpen de brightness van je scherm terug te schroeven, hoewel ik dit overdag niet zou aanraden. Op mijn Huawei G615 kan ik sygic open hebben, samen met endomundo (als tracklogger) en wifi aan en laadt deze op met een no-name lader. Muziek speel ik af via de autoradio en ook blue tooth staat uit op vakantie.
Heb een GP autolader met twee USB ingangen. Eentje 1A en eentje 2.1A. Heb eigenlijk niet opgelet waar ik de phone aan gehangen heb. Dus de 2.1A zou het goed moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
hansie18 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 17:46:
[...]

Heb een GP autolader met twee USB ingangen. Eentje 1A en eentje 2.1A. Heb eigenlijk niet opgelet waar ik de phone aan gehangen heb. Dus de 2.1A zou het goed moeten doen?
de meeste tablets kunnen nog steeds meer dan 2,1A gebruiken. Maar een telefoon zou het moeten blijven doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Mijn 7" flyer doet het goed met een 1.67A lader (zij het origineel) al gaat het laden behoorlijk traag als ik aan het navigeren ben :)

Die lader was voor een ebay aankoop nog niet eens zo slecht

[ Voor 20% gewijzigd door Yucko op 21-07-2013 21:26 . Reden: niet 2.0A maar 1.67A :) ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik kreeg het met mijn flyer nooit voor elkaar tenzij ik een AC converter gebruik waardoor je dus een 220V stopcontact in de auto krijgt en dan de originele lader. Maar inderdaad met de 2.1A uitgang zou je in principe genoeg moeten leveren voor een smartfoon. Mocht het niet werken probeer dan een ander usb kabeltje, deze zijn soms ook brak (soms, niet vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb vorige week via TomTom genavigeerd op mijn Nexus 4 in een Brodit houder met een lader van 5V/1A. Ik had GPRS, Bluetooth, Wi-Fi en GPS aan staan en het scherm op automatische helderheid en de accu werd, zij het traag, bijgeladen. Mijn vrouw had laatst dezelfde opties aan, en dezelfde houder, maar het scherm op maximale helderheid en daar liep de accu langzaam leeg. De helderheid van het scherm kan dus het verschil maken tussen wel en niet opladen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ik weet niet waar jullie allemaal jullie devices hebben hangen maar hou er rekening mee dat hij eventueel het laden onderbreekt als het apparaat in kwestie te warm wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
In Spanje was het zelfs zo warm dat mijn telefoon zichzelf heeft uitgeschakeld. Ik had de auto even geparkeerd bij een vogeltoren en stond dus in de volle zon, ramen dicht, telefoon en scherm aan de navigatie te draaien. Hij was erg erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Dat merk ik ook met mijn telefoon als deze in de Brodithouder in de zon aan het opladen is. Als ik de airco niet aan heb loopt de accu langzaam leeg als de navigatie aan staat. Staat de airco aan (telefoon zit voor een luchtrooster) dan is de telefoon koel en laad deze prima op. Dit is met een Xperia S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Een 2A lader is lang niet altijd nuttig. Mijn Galaxy S2 kan bijv. maximaal 1A vragen. Dan kun je er wel een 2A lader tegenaan gooien maar dat heeft geen enkel nut. Via USB vraagt de telefoon zelfs slecht 0,65A en sommige autoladers doen zich voor als een USB lader (middelste 2 pinnen actief), dan gaat de drain hard.

Overigens loopt mijn telefoon met max. schermheldeheid en Navigon of Google Nav langzaam leeg op 1A (via een 2A lader). Sinds een tijdje heeft Navigon de optie op de schermhelderheid te dimmen of de framerate te verlagen wanneer er een lange tijd geen instructies zijn. Dit heeft er voor gezorgd dat de telefoon voldoende 'adempauzes' heeft om toch bij te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Polster schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:13:
Via USB vraagt de telefoon zelfs slecht 0,65A.
Usb levert ook maar maximaal 0,5A op een pc/laptop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tot en met standaard USB 2.0 in principe wel. Met de USB 3.0 standaard is dat verruimd. En het is nog complexer dan dat.

Wikipedia: USB
Wikipedia: Common External Power Supply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:17
Polster schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:13:
Een 2A lader is lang niet altijd nuttig. Mijn Galaxy S2 kan bijv. maximaal 1A vragen. Dan kun je er wel een 2A lader tegenaan gooien maar dat heeft geen enkel nut. Via USB vraagt de telefoon zelfs slecht 0,65A en sommige autoladers doen zich voor als een USB lader (middelste 2 pinnen actief), dan gaat de drain hard.

Overigens loopt mijn telefoon met max. schermheldeheid en Navigon of Google Nav langzaam leeg op 1A (via een 2A lader). Sinds een tijdje heeft Navigon de optie op de schermhelderheid te dimmen of de framerate te verlagen wanneer er een lange tijd geen instructies zijn. Dit heeft er voor gezorgd dat de telefoon voldoende 'adempauzes' heeft om toch bij te laden.
't Is nog een beetje erger dan dat met de S2. Op AC is de charging current hardware matig begrenst op 650mA (0,65A) YouTube: Samsung SGS 2 Galaxy S2 Charging current

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Ik heb nog niemand over Be On Road gehoord. Gratis, offline maps (Openstreetmaps), een aardige interface met grote knoppen.Het het een paar dagen in gebruik als vervanger van OsmAnd, en hoewel er nog wat verbeterpunten zijn, zoals teruggaan naar je zoekresultaten nadat je er een hebt gekozen, werkt het verder prima!

Google Play: GPS Navigation BE-ON-ROAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Dan vind ik deze toch fijner, kost je enkel wel een euro. Heeft ook een gratis trial.

[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 23-07-2013 16:10 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Die heb ik ook geprobeerd, de gratis variant (14 dagen trial). Ik had er wat problemen mee dus toen ben ik verder gaan zoeken. Wat die problemen precies waren weet ik niet meer, even downloaden weer :P (nieuw toestel en ander account, moet lukken ;))

Edit: Je krijgt er 1 land bij, wil je een nieuwe dan moet je ook weer betalen...

[ Voor 14% gewijzigd door thefal op 23-07-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
Zondag getest: NavFree heeft geen internetverbinding nodig. Doet ook gewoon offline herberekeningen e.d. en je kunt ook offline kruisingen opzoeken.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
Ik gebruik Sygic een aantal keer per week, afgewisseld met TomTom. Ik heb veel(!) last dat Sygic denkt/toont dat ik een meter of honderd verder ben of achter loop. Ik begrijp daar maar weinig van, aangezien de GPS-chip de locatie doorgeeft. Sygic hoeft dat alleen maar te plotten op een kaart. En aan de GPS-chip zelf ligt het dus niet, want TomTom (maar ook Waze of Google Maps) heeft helemaal nergens last van.

De nieuwe Google Maps vind ik niet erg bijzonder. Nieuwe interface, met (voor mij) als enige resultaat dat ik weer moet zoeken naar de knoppen. Verder voegt het m.i. weinig toe. Ook lijkt het scherm tijdens navigatie weer minder info te tonen. Het stoplichtje linksonderin, waarmee werd aangegeven of er vertraging op de route was, is verdwenen. Ik heb geen idee hoe je dat verkeersoverzicht nu snel oproept (voorheen door een klik op dat stoplichtje). Ook wordt de aankomsttijd niet getoond (alleen de resterende reistijd) en zie je nog steeds de maximale snelheid en je huidige snelheid niet. Al met al erg sober, al is dat misschien by-design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

kwaazaar schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:18:
Ik gebruik Sygic een aantal keer per week, afgewisseld met TomTom. Ik heb veel(!) last dat Sygic denkt/toont dat ik een meter of honderd verder ben of achter loop. Ik begrijp daar maar weinig van, aangezien de GPS-chip de locatie doorgeeft. Sygic hoeft dat alleen maar te plotten op een kaart. En aan de GPS-chip zelf ligt het dus niet, want TomTom (maar ook Waze of Google Maps) heeft helemaal nergens last van.

De nieuwe Google Maps vind ik niet erg bijzonder. Nieuwe interface, met (voor mij) als enige resultaat dat ik weer moet zoeken naar de knoppen. Verder voegt het m.i. weinig toe. Ook lijkt het scherm tijdens navigatie weer minder info te tonen. Het stoplichtje linksonderin, waarmee werd aangegeven of er vertraging op de route was, is verdwenen. Ik heb geen idee hoe je dat verkeersoverzicht nu snel oproept (voorheen door een klik op dat stoplichtje). Ook wordt de aankomsttijd niet getoond (alleen de resterende reistijd) en zie je nog steeds de maximale snelheid en je huidige snelheid niet. Al met al erg sober, al is dat misschien by-design.
Mee eens, eerst klikte je op navigatie en kon je gelijk op inspreken drukken en gaan. Ind e nieuwe versie moet ik 4x klikken voordat ik de bestemming kan invoeren.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:17
Nu op mijn Galaxy S ook nog eens Sygic getest. Op de S3 loopt het ok, maar op de S mag je na een afslag, een 5 sec wachten tot hij weer vlot wil verder gaan. In de stad dus hopeloos.
Ik zal eens in die android directory van Sygic moeten kijken of ik de grafische opties niet wat naar beneden kan schroeven. Heb al wat op het net gezocht, maar niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het voor- of achterlopen in Sygic is een hinderlijke bug in de software. Als je in debug mode kijkt, zie je dat het GPS signaal wel goed staat. Er is een langlopend topic over op het Sygic forum, maar de medewerkers zijn niet zo actief meer... Ze moeten dit soort dingen echt op gaan lossen. Op basis van dit en andere hinderlijkheden zou ik Sygic niet snel meer aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Huidige versie met de achterloop bug maakt het inderdaad geen aanrader meer. Ik hoop dat het de volgende versie opgelost is anders ga ik op zoek naar een andere app.

Wat betreft google maps, iemand die mij kan vertellen waar de afstand schaal is gebleven in de nieuwe versie? Ik vind het maar een achteruitgang die nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De bug is er al even, maar het lijkt wel alsof het ze niets kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:08:
Huidige versie met de achterloop bug maakt het inderdaad geen aanrader meer. Ik hoop dat het de volgende versie opgelost is anders ga ik op zoek naar een andere app.

Wat betreft google maps, iemand die mij kan vertellen waar de afstand schaal is gebleven in de nieuwe versie? Ik vind het maar een achteruitgang die nieuwe versie.
Ik zou lekker naar een vorige versie teruggaan. Ik installeer voorlopig geen updates meer, totdat de "nieuwe" Maps uit de huidige bèta-fase is en zijn oude functionaliteit weer terug heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Helaas heeft elke versie bijna wel een dealbreaker bug. :P
Het is dat ze goedkoop zijn en dat ik het natuurlijk al betaalt heb, maar zonde is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Oh, tja, als de vorige Sygic ook een erge bug heeft, dan is er niets aan te doen. Maar ik bedoelde eigenlijk Google Maps in dit geval: ik gebruik de vorige versie, die veel meer features heeft dan de nieuwste versie, en geen bugs. De functionele regressie in de nieuwste versie is echt om te huilen. Zoiets doe je niet, als ontwikkelaar, functies die veel mensen gebruiken weghalen.

[ Voor 24% gewijzigd door Cerberus_tm op 25-07-2013 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik had het ook over maps ;) Helaas geen backup gemaakt van de oude apk dus ik denk dat ik het maar met de nieuwe moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Je kunt de oude .APK vast wel ergens downloaden. Anders zit hij wel in een van de GAPPS-bestanden die met custom-ROMs worden geleverd, daarvan staan vast nog allerlei oudere versies online. Anders stuur ik je natuurlijk met plezier te mijne, maar dat aarzel ik te suggereren, omdat wij allen natuurlijk getraind zijn om geen snoepjes van vreemden aan te nemen...

[ Voor 20% gewijzigd door Cerberus_tm op 25-07-2013 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De versie die ik heb en ben blijven gebruiken wegens niet aantrekkelijke update is:

com.google.android.apps.maps-614040002-v6.14.4.apk
SHA1: EFE372DA9B568400A7DF9A2A3D49841A089CB368

Kun je in elk geval de authenticiteit checken. Verder App Backup and Restore uit de Play Store gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De hele google ecologie gaat Win8 achterna met het dumbifyen van apps en interfaces. Een review lezen bij een app is praktisch onmogelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 19:36
Welke (liefst gratis) offline navigatie, buiten Navigon, heeft de optie om meerdere routes te berekenen waar ik uit kan kiezen? Ik weet dat het bij Google Maps ook eenvoudig is om alternatieven te selecteren, maar die is niet echt offline.

Als ik richting mijn ouders in Duitsland rijd, geeft bijna elke navigatie aan door Maastricht, Luik en de Ardennen te rijden. Echter, via Venlo is een heel stuk relaxter, maar net iets langer. Bij Navigon krijg ik die optie ook gewoon, maar bij alle anderen is er maar een optie.
Uiteraard kan ik vaak wel instellen dat ik via Venlo wil, maar dan moet ik een route gaan aanmaken met meerdere punten. Dat is weer meer werk. Buiten dat is er nog de kans dat de navigatie me dan via Venlo centrum leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
Doet NavFree dat niet? Sygic doet dat, maar niet gratis.

Overigens probeerde ik gisteren in hoeverre Waze een alternatieve route zou berekenen, omdat de A28 bij Wezep helemaal afgesloten was. Maar no-go. Hij berekende maar 1 route (waarvan hij wel wist dat deze afgesloten was) en alternatieven kreeg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Ik heb het in NavFree nog niet kunnen vinden, maar ik moet ook toegeven dat ik die pas net heb geinstalleerd.
Sygic heb ik inderdaad wel geinstalleerd, maar daar hoor ik tegenwoordig slechte verhalen over. Daarnaast vond ik de interface te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
maikel schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:55:
Ik heb het in NavFree nog niet kunnen vinden, maar ik moet ook toegeven dat ik die pas net heb geinstalleerd.
Sygic heb ik inderdaad wel geinstalleerd, maar daar hoor ik tegenwoordig slechte verhalen over. Daarnaast vond ik de interface te druk.
In Sygic kun je enorm veel aanpassen aan de interface.
Ik heb bijvoorbeeld de POI's en de straatnamen uit staan. Dat maakt het al een heel stuk minder druk.
En zeg nou zelf, wanneer kijk je nog op straatnaambordjes voor je een afslag neemt. Zeker als je GPS aan hebt staan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Ik heb zojuist even wat zitten spelen met NavFree, maar kon nergens kiezen tussen alternatieve routes.

Overigens blijft NavFree ook niet echt actief als ik even wat anders doe op mijn telefoon. Als ik dan terug ga, start ie gewoon opnieuw op. Ditzelfde probleem heb ik met Navigon ook.
Google Maps, Sygic en MapFactor tonen een icoontje in de statusbalk waardoor ik snel terug kan schakelen en de navigatie ook actief blijft.

[ Voor 61% gewijzigd door maikel op 25-07-2013 15:46 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 36 Laatste