Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
RocketKoen schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:21:
[...]

In Sygic kun je enorm veel aanpassen aan de interface.
Ik heb bijvoorbeeld de POI's en de straatnamen uit staan. Dat maakt het al een heel stuk minder druk.
En zeg nou zelf, wanneer kijk je nog op straatnaambordjes voor je een afslag neemt. Zeker als je GPS aan hebt staan.
Sinds datzelfde Sygic soms een hele straat achterloopt. :P
In drukkere gebieden heb je die namen soms echt wel nodig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
kwaazaar schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:20:
Overigens probeerde ik gisteren in hoeverre Waze een alternatieve route zou berekenen, omdat de A28 bij Wezep helemaal afgesloten was. Maar no-go. Hij berekende maar 1 route (waarvan hij wel wist dat deze afgesloten was) en alternatieven kreeg ik niet.
Hier idem. Daarnaast blijven mijn meldingen ook nooit langer staan dan ongeveer een kwartier. Had onlangs aangegeven dat een bepaalde oprit en wegdeel afgesloten was ivm werkzaamheden (de gehele nacht). Een klein half uur later is die melding gewoon weg, terwijl het volgens mij toch makkelijk te implementeren is dat zo'n melding blijft staan totdat er een Wazer over dat stuk weg rijd. Best irritant ook als je een situatie rapporteert en die verdwijnt na een kwartier, om vervolgens een andere Wazer diezelfde situatie gerapporteerd te zien hebben enkele minuten later. Mijn file meldingen verdwijnen ook gewoon, ondanks dat ik een half uur later weer in diezelfde file sta of tegengesteld voorbij ga. Ik reis veel op de ring van Rotterdam dus zodoende.

M.a.w., ik heb totaal niet het idee dat de community echt iets bijdraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Is er een GPS app dat TTS en 'pre-spoken' stemmen kan combineeren?

Ik gebruik nu Sygic, en vind de Nederlands stem wel prettig, maar ik wil ook straat naamen in TTS.

Maar ik will de 'Naar 300 meter linksafslaan' stuk pre-spoken houden, klinkt zo erg in TTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
Gisteren en vandaag heb ik CoPilot gebruikt. Aangenaam verrast eigenlijk. Het testadres, wat tot nu toe alleen bij TomTom en Google Maps bekend was (Winschoterdiep 70 in Groningen), werd ook herkend door CoPilot, al vond hij tevens de foute locatie. ETA-berekening klopte goed en geen achterlopen/voorlopen tov echte positie, zoals Sygic nog wel eens doet.
Opvallend verschil met andere systemen is de grafische performance. Hoewel het er prima uitziet, lijkt het scherm minder vaak per seconde ververst te worden, wat een 'schokkend' beeld tot gevolg heeft. Toch is dat een stuk minder storend dan bv Sygic die je al aan de overkant van het kruispunt tekent, terwijl je toch echt voor het stoplicht staat te wachten.
Kaarten lijken ook ok. De afrit A12 bij Veenendaal, die sinds mei in TomTom beschikbaar is en sinds juni in Sygic, zit ook in de meest recente kaarten van CoPilot.
Handig is ook de verkeersinformatie die duidelijk in een balk rechts van het scherm wordt getoond. Volgens mij had Ovi Maps van Nokia dat destijds ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 23:43
Vreemd dat zoveel mensen hier klagen over die verkeerde positie bij Sygic.
Ik heb over de jaren al veel testversies van Sygic (Drive/Aura/...) gehad op veel verschillende toestellen, maar dit probleem nog nooit gehad.
Het gebeurt dus blijkbaar bvb. ook als je stilstaat voor het stoplicht? Niet alleen als je in een centrum rijdt en veel bochten na elkaar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Ik heb inderdaad dezelfde problemen met sygic. Soms ziet me al zover vooruit dat hij de route gaat her berekenen of ineens zegt dat ik om moet draaien.

Dus ik ben ook op zoek naar een andere offline navigatie aangezien ik veel in het buitenland zit. Is er ook een versie waar je wandel paden op kan zien? aangezien ik nogal graag geo-cache is het fijn om geen aparte wandel gps meer mee te hoeven nemen.
zou fijn zijn als ik een goed werkende navigatie oplossing vind.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
CoPilot ondersteunt ook wandel-navigatie. Die zou je eens uit kunnen proberen.

Ik weet niet hoe het zit met trial versies. Volgens mij kon je CoPilot voorheen 2 weken gratis gebruiken, zonder functionele beperkingen. Nu lijkt het echter alsof je geen onbeperkte versie meer kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je je smartphone als gps-apparaat wilt gebruiken, moet je eens naar Viewranger kijken. Dat programma cq app biedt de mogelijkheid ook betaalde topografische kaarten te downloaden (in NL de 1:25:000 van het kadaster) en offline te gebruiken. Ook de gratis OSM-kaarten, waarop de meeste wandel- en fietspaden staan, kun je met Viewranger downloaden en offline gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door prijk op 30-07-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Voor Geocaching heb ik op Android in C:Geo de offline-kaarten beschikbaar gemaakt, werkt ideaal en er is erg goed mee te wandelen: http://faq.cgeo.org/#3_27 Bovendien is het gratis.

Vorige jaar ben ik met Sygic naar Kroatië gereden, dit jaar met Navigon naar Hongarije. Hoewel Sygic een veel mooiere interface heeft en meer opties, zijn de routes die Navigon berekent sneller en logischer. Vooral op langere stukken scheelt dit veel. Aangezien dit wel de belangrijkste reden is om navigatie te gebruiken, is Navigon voor mij de beste app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Fire69 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:46:
Vreemd dat zoveel mensen hier klagen over die verkeerde positie bij Sygic.
Ik heb over de jaren al veel testversies van Sygic (Drive/Aura/...) gehad op veel verschillende toestellen, maar dit probleem nog nooit gehad.
Het gebeurt dus blijkbaar bvb. ook als je stilstaat voor het stoplicht? Niet alleen als je in een centrum rijdt en veel bochten na elkaar hebt?
Jup. Dit is ook een recentere bug. In debug mode staat de gps positie wel goed. Het programma maakt er zelf een puinhoop van door verkeerd te interpreteren en anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
Senor Sjon schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:18:
[...]

Sinds datzelfde Sygic soms een hele straat achterloopt. :P
In drukkere gebieden heb je die namen soms echt wel nodig.
Ja, maar kun jij als je door een straat rijdt dan de straatnaam bordjes duidelijk zien? ik 95% van de tijd niet.
En als je al weet hoe de straat heet, dan ben je blijkbaar behoorlijk bekend in de buurt en heb je de navigatie niet echt nodig.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook ik heb Sygic aangeschaft (26 eur voor heel Europa), maar eenmaal op vakantie, vooral in de stad, vind ik het een ramp vanwege die locatie-bug. Veel kleine rotondes en afslagen in combinatie met een richtingsgevoel van 0,1, maakt het echt vervelend. Dan wordt het alsnog kaartlezen, maar dan nog je GPS. Ik heb ook maar een klacht ingediend bij Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
Klinkt bekend ja. Nou is het gps signaal bij hoge gebouwen vaak slecht, dat helpt de zaak niet. Uiteindelijk kom je er wel, maar ik heb in Barcelona ook wel 5 keer een afslag gemist. Echt een drama.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
GPS ontvangers zijn in niets te vergelijken met de ontvangers van 10 jaar geleden, die een bladerdak al moeizaam doorkwamen. Op hedendaagse telefoons heb je zelfs binnen een signaal.

Maar het blijft jammer dat Sygic de laatste tijd oorverdovend stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Senor Sjon schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:38:
GPS ontvangers zijn in niets te vergelijken met de ontvangers van 10 jaar geleden, die een bladerdak al moeizaam doorkwamen. Op hedendaagse telefoons heb je zelfs binnen een signaal.

Maar het blijft jammer dat Sygic de laatste tijd oorverdovend stil is.
Verschilt echt per apparaat. Mijn Nexus 7 (toch best recent apparaat) bijvoorbeeld kan zelfs buiten geen GPS signaal vinden als hij hem in zijn hoesje (noreve) zit. Zonder hoesje werkt het buiten prima. Maar binnen nog steeds geen signaal.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ben de S2, S3 en S4, Tab 1 10.1 gewend en die hebben snel tot instant een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Deels off-topic maar toch wel interessant/leuk. ;)

GPS signalen kunnen ook al 'vervalst' worden. Wil je naar Rotterdam... raak je verzeild in Maastricht. :p

Students hijack luxury yacht with GPS spoofing.

Ik heb het ook nog maar even in de nieuwssubmit gegooid. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
nieuwsbericht is inmiddels weg op je bronsite

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
koelkast schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:43:
Ook ik heb Sygic aangeschaft (26 eur voor heel Europa), maar eenmaal op vakantie, vooral in de stad, vind ik het een ramp vanwege die locatie-bug. Veel kleine rotondes en afslagen in combinatie met een richtingsgevoel van 0,1, maakt het echt vervelend. Dan wordt het alsnog kaartlezen, maar dan nog je GPS. Ik heb ook maar een klacht ingediend bij Sygic.
Ik heb inmiddels via sygic een link gekregen naar een andere apk. Deze zou de 'vertragings' bug / verkeerde locatie bug moeten oplossen. Toch redelijk snel reactie, binnen een paar uur. Ik ga dit weekend naar Oostenrijk dus ik zal 'm dan weer goed kunnen testen.
Overigens zag ik dat de play store een update nieuwere? versie heeft (datum 29 juli), maar ik krijg/kreeg daar zelf geen oproep over. Anyway de versie die ik nu dus mag proberen is:
versie 3.1.4 build R-51463
De apk zelf heet SygicAura_v1311_04072013.apk

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 17:38

-Stef-

Slainthe!

Ik heb gisteren de laatste versie (29 juli) gekocht en merk tot nu toe niets van een vertraging. Geeft hoop dus.

Ik heb ook HD Traffic Benelux gekocht, mijn inloggegevens van mijn Google account opgegeven bij Instellingen/verbinding, verbinding aangezet en automatisch verbinden. Het zou nu dus moeten werken maar ik zie of hoor niets van HD Traffic. Nou is het vakantietijd en dus rustig op de weg maar kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien dat de HD Traffic ook inderdaad aanstaat?

Verder vind ik het wel een omslachtige manier om je kaarten te downloaden. Ik heb Europe gekocht en België erop gezet. Moet ik nou telkens weer door het aankoopmenu (Mijn Sygic) als ik een nieuwe map van een Euroland of een updat van mijn bestaande map te downloaden of is dat de verkeerde weg?

Edit: Inmiddels gevonden in de Help Center van Sygic. Ik was niet goed aangemeld. :(

[ Voor 129% gewijzigd door -Stef- op 31-07-2013 13:16 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
rockhopper schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 01:08:
[...]

Ik heb inmiddels via sygic een link gekregen naar een andere apk. Deze zou de 'vertragings' bug / verkeerde locatie bug moeten oplossen. Toch redelijk snel reactie, binnen een paar uur. Ik ga dit weekend naar Oostenrijk dus ik zal 'm dan weer goed kunnen testen.
Overigens zag ik dat de play store een update nieuwere? versie heeft (datum 29 juli), maar ik krijg/kreeg daar zelf geen oproep over. Anyway de versie die ik nu dus mag proberen is:
Ik heb die bug zonet ook zelf gemeld. Ben benieuwd of ik 'm ook krijg. Daarnaast kan ik de TripAdvisor van Parijs niet vinden, terwijl die er volgens hun helpdesk (via twitter) wel zou moeten zijn. Ook maar aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

RocketKoen schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:32:
nieuwsbericht is inmiddels weg op je bronsite
Nahh... was weer zo'n zeldzaam geval van een link die niet goed werkt als ie niet tussen apostrofjes gezet wordt. Er zit een komma in de link en daar verslikt de parser hier zich in of zoiets. Is nu gefixt. :)

Voor het gemak hier ook het linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Er is een beta van Sygic 13.2 beschikbaar. Iemand al geprobeerd?
http://sygic.zendesk.com/...-GPS-Navigation-13-2-BETA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Wow die traffic view is wel heel nice, misschien ga ik TomTom HD Traffic toch wel erbij kopen.

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de Speedcamera's van Sygic te updaten of vervangen?

[ Voor 12% gewijzigd door jerkitout op 31-07-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

rockhopper schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 01:08:
[...]

Ja ik gisteren ook al. Moet het alleen nog testen (ben mijn tab vergeten mee te nemen :'( )

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
kwaazaar schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:42:
[...]
Ik heb die bug zonet ook zelf gemeld. Ben benieuwd of ik 'm ook krijg. Daarnaast kan ik de TripAdvisor van Parijs niet vinden, terwijl die er volgens hun helpdesk (via twitter) wel zou moeten zijn. Ook maar aangemeld.
Op mijn schermpje had ik voor alles met een P en later (parijs praag etc) wat langer wachten nodig (om in te laden). Ik heb het idee dat het ook een beetje aan de drukte op de servers ligt. Hij is er zeker wel toevallig eerder deze week geïnstalleerd.

Ik ben wel benieuwd naar HD Traffic bevindingen. Ik heb er zelf niet zo'n groot vertrouwen in, maar zolang we nog geen Europese/buitenlandse roaming standaard in onze Nederlandse belbundels hebben zie ik het sowieso nog niet zitten. Aanstaande zaterdag (zwarte zaterdag) lijkt me een goed moment om te kijken waar je je winst kan pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2001
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-10 12:57
hansie18 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 06:51:
Met TomTom naar Toscane gereden en terug. Ging op zich perfect (CamSam en muziek op achtergrond), maar na een aantal uur gaf mijn phone aan dat de batterij niet meer opgeladen kon worden en dat ik apps moest sluiten. Hij zoog de batterij dus gewoon leeg, ondanks dat hij aan de accu van de auto hing. Iemand een oplossing voor deze toch wel afknapper?
Aangezien ik binnenkort ook die kant op ga, vraag ik me af of je de standaard versie van CamSam hebt gebruikt, of CamSam Plus en of je een dataverbinding had in het buitenland. Ik wil namelijk CamSam offline gebruiken in het buitenland, waarbij ik het liefst een popup over mijn navigatie krijg, dat is zeker alleen met de betaalde versie mogelijk? (die 99 cent maakt me niet uit, maar ik voel er weinig voor om een betaling via Google Play te doen).

Alvast bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
jerkitout schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:58:
[...]

Wow die traffic view is wel heel nice, misschien ga ik TomTom HD Traffic toch wel erbij kopen.

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de Speedcamera's van Sygic te updaten of vervangen?
Is gewoon een map in je sygic folder met speed camera's. Als je ergens anders betere kan vinden kun je ze gewoon vervangen of erbij zetten.
Tenminste, dat deed ik toen ik Sygic nog illegaal gebruikte en dus alle maps enz zelf moest updaten met torrents.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Vanmorgen nog even die update getest waarmee de locatie-bug geplet zou moeten worden, maar volgens mij loopt hij nog steeds voor. Sygic was een rotonde al 3/4 rond en had deze verlaten terwijl nog een paar meter ervoor zat.

Om moedeloos van te worden ;(

@RocketKoen hieronder:
nope, bij mij liep de positie op het scherm voor op de werkelijke positie. Bijzonder irritant wanneer het scherm al draait wanneer jij nog een 50 meter of meer van de bocht af bent.
TomTom for Android, Waze of Google Maps hebben hier geen last van, dus het moet ergens in de Sygic software zitten.

Inmiddels maar weer eens een email naar de helpdesk teruggestuurd met mijn bevindingen aangaande de door hun aangeleverd versie van Sygic Navigation.

[ Voor 49% gewijzigd door Yucko op 01-08-2013 17:08 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Yucko schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:57:
Vanmorgen nog even die update getest waarmee de locatie-bug geplet zou moeten worden, maar volgens mij loopt hij nog steeds voor. Sygic was een rotonde al 3/4 rond en had deze verlaten terwijl nog een paar meter ervoor zat.

Om moedeloos van te worden ;(
De bug was toch juist dat Sygic achter zou lopen?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Er zijn twee varianten. De helft klaagt dat sygic "anticipeert" en al bochten maakt voordat jij het doet. Daar heb ik zelf geen last van ook nooit gehad.
En er is een tweede variant (de andere helft dus) waarbij sygic achterloopt varierend 100-200 meter ten opzichte van je echte plek. In de stad met veel straten kan dat zo 1 of 2 blokken zijn waardoor je dus flink dingen mist. Daar had ik last van en daar is die fix waarover ik gepost heb voor bedoelt. Overigens ga ik dit weekend eens uitvinden of het bij mij het eea oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:01
rockhopper schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:53:
Er zijn twee varianten. De helft klaagt dat sygic "anticipeert" en al bochten maakt voordat jij het doet. Daar heb ik zelf geen last van ook nooit gehad.
En er is een tweede variant (de andere helft dus) waarbij sygic achterloopt varierend 100-200 meter ten opzichte van je echte plek. In de stad met veel straten kan dat zo 1 of 2 blokken zijn waardoor je dus flink dingen mist. Daar had ik last van en daar is die fix waarover ik gepost heb voor bedoelt. Overigens ga ik dit weekend eens uitvinden of het bij mij het eea oploste.
Ik behoor tot de groep dat last heeft van onnauwkeurige GPS met Sygic.
Ene keer ben is mijn indicator een paar honderd meter veder, andere keer weer ver achter de werkelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb ze allebei. Vooral bij stadsverkeer <50km/uur gaat de pijl voorlopen omdat hij denk ik probeert zijn gemiddelde tijd door steden te halen ofzo, de ETA is in de stad ook echt waardeloos. En daarbij heb je dat je bij bijvoorbeeld afwijken van de route, Sygic al fanatiek U-turns aan het maken is.

Beide komen bij mij voor en beiden kunnen ook in één rit voorkomen, afhankelijk van waar je zit. Als dat ding nou gewoon wat meer van de GPS uitging, dan was er weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is dit met de legale versie?
Het anticiperen heb ik soms ook, maar max enkele meters als je bvb plots moet stoppen aan verkeerslichten.
Dan gaat hij even vooruit maar keert heel snel terug naar de correcte positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:04
Sjakie2001 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:13:
[...]

Aangezien ik binnenkort ook die kant op ga, vraag ik me af of je de standaard versie van CamSam hebt gebruikt, of CamSam Plus en of je een dataverbinding had in het buitenland. Ik wil namelijk CamSam offline gebruiken in het buitenland, waarbij ik het liefst een popup over mijn navigatie krijg, dat is zeker alleen met de betaalde versie mogelijk? (die 99 cent maakt me niet uit, maar ik voel er weinig voor om een betaling via Google Play te doen).

Alvast bedankt voor je antwoord :)
Nee, het was CamSam Plus ("gratis", ahum) en ik had weliswaar een internet-buitenland-bundel, maar die heb ik tijdens de reis uitgezet. CamSam Plus kun je op de achtergrond laten draaien, "onder" je navigatie software. Bij flitsers gaat hij dan ruim op tijd piepen (geluid) en wordt het icoontje in de notificatiebalk rood (geloof ik). Ook trajectcontroles (veel in Italie) gaf hij mooi aan; ik denk dat ik wel wat geld heb uitgespaard. :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ja. Ik heb een legale versie en het is echt irritant als je 100 tot 200 meter verder bent dan de navigatie aangeeft. Heb er voornamelijk last van in stedelijk gebied juist omdat je dan veel afslagen/kruisingen heb die kort op elkaar liggen (en dan hoeft er niet eens hoogbouw te zijn). Het is gewoon knap irritant als je veel eenrichtingswegen hebt en je mist net die ene afslag waardoor je weer +2 minuten moet omrijden of alsnog Google Maps cq navigatie er bij moet pakken.

Ik vertrek aankomende zondag richting het zuiden en ik ga maar op de kaart rijden. Heb al gekeken om TomTom aan te schaffen. Als ik dan lees dat als er een kaartupdate is je dan MOET updaten voordat je de navigatie weer kan gebruiken en dat er random een internetverbinding nodig is om de licentie te checken ga ik daar dus ook geen geld voor neerleggen.

Het lijkt een beetje op een overdaad aan amateurisme bij de navigatiebedrijven...

[ Voor 3% gewijzigd door -MD- op 01-08-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
MistaDevine schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:03:
[...]

Ja. Ik heb een legale versie en het is echt irritant als je 100 tot 200 meter verder bent dan de navigatie aangeeft. Heb er voornamelijk last van in stedelijk gebied juist omdat je dan veel afslagen/kruisingen heb die kort op elkaar liggen (en dan hoeft er niet eens hoogbouw te zijn). Het is gewoon knap irritant als je veel eenrichtingswegen hebt en je mist net die ene afslag waardoor je weer +2 minuten moet omrijden of alsnog Google Maps cq navigatie er bij moet pakken.

Ik vertrek aankomende zondag richting het zuiden en ik ga maar op de kaart rijden. Heb al gekeken om TomTom aan te schaffen. Als ik dan lees dat als er een kaartupdate is je dan MOET updaten voordat je de navigatie weer kan gebruiken en dat er random een internetverbinding nodig is om de licentie te checken ga ik daar dus ook geen geld voor neerleggen.

Het lijkt een beetje op een overdaad aan amateurisme bij de navigatiebedrijven...
Dan heb je toch echt niet goed gelezen Al meerdere malen voorbij gekomen dat je GEEN Internet nodig hebt voor TomTom om te gebruiken. (wel bij de eerste keer opstarten!)
En bij een kaartupdate mag je gewoon aanklikken van nu niet.

TT geeft exact aan waar ik ben op de kaart, niet 100meter verderop. Blij dat ik mijn geld niet bij Sygic heb neergelegd. Als ik lees dat mensen Sygic kopen omdat het goedkoper is als TT en vervolgens zie je dit hele topic vol staan met hoe slecht Sygic wel niet werkt. Dan was TT me die paar euro's meer toch echt wel waard.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Toen ik Sygic kocht was TT al 3 jaar bezig een app voor Android te schrijven... Veel keuze was er toen niet en toen was die bug er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 08:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

"Slecht" is ook 'n nogal zware uitdrukking. Ik ervaar weinig problemen met Sygic, en ja m'n pijl is wel eens iets sneller of trager dan mijn daadwerkelijke positie. Beetje op anticiperen en 't valt allemaal wel mee.

Om daar nou meer geld voor 't veel te laat geïntroduceerde TT te moeten betalen, nee. Ik niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
ik gebruik niet zo heel vaak navigatie, maar ik begrijp al niet waarom je uberhaupt zou moeten betalen. OsmAnd is toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kwam er nu achter dat OsmAND v1.5 een ander formaat stem heeft. Alle oude stemmen werken niet meer. Niet dat dat ergens wordt aangegeven of zo.
En het erge is nog: voorheen kon je alle tomtom stemmen converteren. Nu kan dat niet en kun je uit (vooralsnog) een stuk of 10 stemmen (totaal, dus alle talen) kiezen. Wat een verbetering zeg. :(

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Xanion schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:05:
[...]Dan heb je toch echt niet goed gelezen Al meerdere malen voorbij gekomen dat je GEEN Internet nodig hebt voor TomTom om te gebruiken. (wel bij de eerste keer opstarten!)

TT geeft exact aan waar ik ben op de kaart, niet 100meter verderop. Blij dat ik mijn geld niet bij Sygic heb neergelegd. Als ik lees dat mensen Sygic kopen omdat het goedkoper is als TT en vervolgens zie je dit hele topic vol staan met hoe slecht Sygic wel niet werkt. Dan was TT me die paar euro's meer toch echt wel waard.
Ik gebruik Sygic al jaren en tot enkele maanden geleden naar volle tevredenheid. Dat TomTom duurder is was voor mij geen argument want toen ik navigatie op mijn telefoon wilde had TomTom nog de stellige overtuiging dat pnd's de toekomst waren.

Met mijn leesvaardigheid is niets mis. Er is ook al meerdere malen voorbij gekomen dat TomTom gebruikers ineens een internetverbinding nodig hadden om TomTom te gebruiken. Net als dat er veel reacties op Google Play staan dat men verplicht was een kaartupdate te installeren op een ongelukkig moment (roaming). Zolang ik dit soort berichten lees mag ik mij prima afvragen of het e.e.a. zijn geld waard is. Fijn voor je dat TomTom bij jou vlekkeloos werkt, bij anderen dus soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 15:55
MistaDevine schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:56:
[...]

Ik gebruik Sygic al jaren en tot enkele maanden geleden naar volle tevredenheid. Dat TomTom duurder is was voor mij geen argument want toen ik navigatie op mijn telefoon wilde had TomTom nog de stellige overtuiging dat pnd's de toekomst waren.

Met mijn leesvaardigheid is niets mis. Er is ook al meerdere malen voorbij gekomen dat TomTom gebruikers ineens een internetverbinding nodig hadden om TomTom te gebruiken. Net als dat er veel reacties op Google Play staan dat men verplicht was een kaartupdate te installeren op een ongelukkig moment (roaming). Zolang ik dit soort berichten lees mag ik mij prima afvragen of het e.e.a. zijn geld waard is. Fijn voor je dat TomTom bij jou vlekkeloos werkt, bij anderen dus soms niet.
SYgic werkt bij mij eigenlijk prima, bij mijn vriendin (oude telefoon/ goedkoper model) werkt het veel minder. Ligt denk ik ook wel (deels) aan de kwaliteit van je GPS/ Telefoon zelf. (mijn persoonlijke ervaring, het kan ook zijn dat bij verschillende mensen er een duidelijk verschil zit in kwaliteit t.o.v. dezelfde telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Xanion schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:05:
[...]

Dan heb je toch echt niet goed gelezen Al meerdere malen voorbij gekomen dat je GEEN Internet nodig hebt voor TomTom om te gebruiken. (wel bij de eerste keer opstarten!)

...
Eeeuhm, ik heb toch anders meerdere keren een authenticatie-check gekregen van de TT app. Als ik nog thuis ben en via mijn wifi online kan heb ik daar geen problemen mee, maar hij deed het ook vaak genoeg terwijl ik onderweg TT wilde opstarten en dan wordt het allemaal een beetje moeilijker met een wifi-only device. True, ik kan gaan tetheren via mijn telefoon, maar ik heb geen offline navigatie aangeschaft om bij gebruik toch af en toe online te moeten gaan. Het voelt een beetje als legaal een film kopen. Dan wordt je ook doodgegooid met waarschuwingen e.d. die me mateloos irriteren. En dat is bij de TT app met zijn checks. En ik weiger om een illegale versie te pakken.
Zelfs de mensen van TT kwamen er niet uit (ja, een 'tip' om het 10x achter elkaar te proberen 8)7 want bij de 10e keer zou het altijd doorgaan zonder check --> Niet dus!)
jbdeiman schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:12:
[...]

SYgic werkt bij mij eigenlijk prima, bij mijn vriendin (oude telefoon/ goedkoper model) werkt het veel minder. Ligt denk ik ook wel (deels) aan de kwaliteit van je GPS/ Telefoon zelf. (mijn persoonlijke ervaring, het kan ook zijn dat bij verschillende mensen er een duidelijk verschil zit in kwaliteit t.o.v. dezelfde telefoon.
Zowel op mijn Galaxy Note als op mijn HTC Flyer (die ik puur voor navigatie gebruik) doet zich dit probleem (locatie-bug bij gebruik Sygic) voor. En als het aan de GPS/apparaat ligt, waarom hebben andere navigatieprogramma's (TT bv., als ik hem opgestart kreeg :P) op hetzelfde apparaat dan nergens last van?

[ Voor 23% gewijzigd door Yucko op 02-08-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Yucko schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:56:
[...]
Eeeuhm, ik heb toch anders meerdere keren een authenticatie-check gekregen van de TT app. Als ik nog thuis ben en via mijn wifi online kan heb ik daar geen problemen mee, maar hij deed het ook vaak genoeg terwijl ik onderweg TT wilde opstarten en dan wordt het allemaal een beetje moeilijker met een wifi-only device. True, ik kan gaan tetheren via mijn telefoon, maar ik heb geen offline navigatie aangeschaft om bij gebruik toch af en toe online te moeten gaan. Het voelt een beetje als legaal een film kopen. Dan wordt je ook doodgegooid met waarschuwingen e.d. die me mateloos irriteren. En dat is bij de TT app met zijn checks. En ik weiger om een illegale versie te pakken.
Zelfs de mensen van TT kwamen er niet uit (ja, een 'tip' om het 10x achter elkaar te proberen 8)7 want bij de 10e keer zou het altijd doorgaan zonder check --> Niet dus!)
Raar idd. Ik heb mijn TT een week lang in het buitenland gebruikt zonder Internet en hij startte echt iedere dag op zonder problemen. Je hebt naar ik aanneem de laatste versie erop staan?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Xanion schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:52:
[...]

Raar idd. Ik heb mijn TT een week lang in het buitenland gebruikt zonder Internet en hij startte echt iedere dag op zonder problemen. Je hebt naar ik aanneem de laatste versie erop staan?
ik had destijds de nieuwste versie erop staan. Ondertussen heb ik de koop ongedaan kunnen laten maken door de mensen van TT, dwz. geld heb ik terug ontvangen ... app staat nog steeds als gekocht in de play store :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2001
hansie18 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 06:51:
Met TomTom naar Toscane gereden en terug. Ging op zich perfect (CamSam en muziek op achtergrond), maar na een aantal uur gaf mijn phone aan dat de batterij niet meer opgeladen kon worden en dat ik apps moest sluiten. Hij zoog de batterij dus gewoon leeg, ondanks dat hij aan de accu van de auto hing. Iemand een oplossing voor deze toch wel afknapper?
Ik heb een Innergie mMini DC10 10W Dual USB autolader, is voor 13 euro te krijgen. Levert 2 A per aansluiting en laadt twee stuks Sony Xperia Z onder alle omstandigheden bij.

Beschikt ook over overspannings-, overstroom-, en kortsluitbescherming, i.t.t. DealExtreme ladertjes van een paar euro.

Voor de mensen die problemen hebben met de positiebepaling van Sygic; standaard wordt het kompas van de telefoon niet gebruikt, onder menu>settings>hardware kun je enhanced positioning aanzetten, misschien gaat het dan beter, sowieso loopt het soepeler. Ik heb dit probleem overigens nooit ervaren, zowel met, als zonder kompas niet.

Een andere verbetering zou misschien te realiseren zijn door onder menu>settings>battery management de settings op high performance te zetten, met het gebruik van een lader is dat sowieso prima.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjakie2001 op 02-08-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Enhanced positioning geeft weer een ander probleem. :p

Als je stilstaat gaat altijd de kaart draaien, omdat ie het kompas 'gebruikt'. Oftewel onbruikbaar op in ieder geval alle Galaxy toestellen. Ik heb dit getest op een s2, een s3 en nu de s4.

Power management maakt geen flaus aus. De gps geeft namelijk gewoon de correcte positie aan Sygic. Sygic zelf maakt er vervolgens een puinhoop van. In ieder geval zijn mensen op de fora daar het redelik zat aan het worden. Wel met nieuwe features aan de slag, maar breaking bugs niet verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sjakie2001 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:56:
[...]

Ik heb een Innergie mMini DC10 10W Dual USB autolader, is voor 13 euro te krijgen. Levert 2 A per aansluiting en laadt twee stuks Sony Xperia Z onder alle omstandigheden bij.

Beschikt ook over overspannings-, overstroom-, en kortsluitbescherming, i.t.t. DealExtreme ladertjes van een paar euro.

Voor de mensen die problemen hebben met de positiebepaling van Sygic; standaard wordt het kompas van de telefoon niet gebruikt, onder menu>settings>hardware kun je enhanced positioning aanzetten, misschien gaat het dan beter, sowieso loopt het soepeler. Ik heb dit probleem overigens nooit ervaren, zowel met, als zonder kompas niet.

Een andere verbetering zou misschien te realiseren zijn door onder menu>settings>battery management de settings op high performance te zetten, met het gebruik van een lader is dat sowieso prima.
Volgens de specs levert hij maar 1A per USB-aansluiting:
http://www.myinnergie.com...productid=11&languageid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Die andere van hun levert wel 2* 2.1A
http://www.myinnergie.com...roductid=239&languageid=1

[ Voor 14% gewijzigd door Xanion op 02-08-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 04:56
MistaDevine schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:56:
[...]

Net als dat er veel reacties op Google Play staan dat men verplicht was een kaartupdate te installeren op een ongelukkig moment (roaming). Zolang ik dit soort berichten lees mag ik mij prima afvragen of het e.e.a. zijn geld waard is. Fijn voor je dat TomTom bij jou vlekkeloos werkt, bij anderen dus soms niet.
Ik verdedig niks en niemand maar je kan gewoon je update annuleren en verder gaan met navigeren bij tomtom.Wat is daar nu fout aan.
Verder loopt Sygic gewoon te k*tten met hun bling bling opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Senor Sjon schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:09:
Enhanced positioning geeft weer een ander probleem. :p

Als je stilstaat gaat altijd de kaart draaien, omdat ie het kompas 'gebruikt'. Oftewel onbruikbaar op in ieder geval alle Galaxy toestellen. Ik heb dit getest op een s2, een s3 en nu de s4.
Ik zie dat niet als een probleem. Als hij het beter doet terwijl je aan het rijden bent, mag het van mij best wel draaien als ik stil sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2001
Check, dat is de juiste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het draaien is niet regelmatig. En als bv. van oost naar west rijdt en Sygic geeft aan dat je erna naar links moet, dan is een kaart die opeens naar het noorden wijst wel erg onhandig, dan zie je de hele afslag niet, terwijl je die normaal wel zou zien als ie niet aan het draaien was geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Krijg alleen niet echt een webshop gevonden die ze verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:03:
Het draaien is niet regelmatig. En als bv. van oost naar west rijdt en Sygic geeft aan dat je erna naar links moet, dan is een kaart die opeens naar het noorden wijst wel erg onhandig, dan zie je de hele afslag niet, terwijl je die normaal wel zou zien als ie niet aan het draaien was geslagen.
Dat gedraai werkt inderdaad helemaal niet goed. Het is alleen maar verwarrend als de kaart begint te draaien als je stilstaat en ik heb die functie dan ook meteen uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Er is veel kritiek op Sygic, oa ook van mijzelf. Er is echter ook veel goed aan Sygic. Het ziet er gewoon goed uit, scherm ververst vloeiend, prijs is (zwaar) ok, goede maps, 3D is leuk, verkeersinfo zijn ze goed mee op weg.

Als ze de problemen oplossen, dan hebben ze echt een killer-app. De enige problemen waar ik me echt aan stoor:

- Locatie-bug: zijn ze mee bezig, want ze verspreiden een versie waar het mogelijk in opgelost is (ook al is dat misschien nog niet zo)

- Vreemde routes (binnendoor-route, terwijl snelweg sneller is): heeft m.i. te maken met de rijsnelheid die ze aanhouden bij berekeningen. Die binnendoorroutes zijn inderdaad sneller, MITS de stoplichten op groen staan, de rotondes zonder afremmen zijn te nemen en er geen ander verkeer is. Geschatte rijsnelheden zijn bij CoPilot dus gewoon in te stellen. Daarnaast heeft een dev van Sygic in het forum eens laten vallen dat ze met IQ-routes bezig zijn. Daarmee zouden ze dit probleem ook moeten kunnen oplossen.

Ik hou dus nog even hoop, al was het maar omdat ik al gedokt heb... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 16:28
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van .gpx bestanden?

De situatie is namelijk zo: Ik ben aan het inventariseren of het nuttig is om gebruik te gaan maken met MS mappoint. Hiermee kan je mooi een route plannen langs verschillende locaties en deze exporteren naar een .gpx bestand. Het geval wil alleen dat ik vervolgens dat .gpx bestand zou willen gebruiken in in android navigatiesoftware.

Ik heb al verschillende apps geprobeerd om het .gpx bestand in te laden (o.a. mytracks en OsmAnd), maar ik heb niets kunnen vinden wat dan daadwerkelijk een route plant tussen de verschillende punten...

Heeft hier iemand anders toevallig nog ervaring mee?
Of wellicht een andere oplossing.

In het ergste geval wordt het handmatig de route invoeren op de telefoon, maar het zou mooi zijn als dat .gpx bestand gewoon ingeladen wordt en er een route wordt geplant.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voor tomtom heb je tyre. Voor Garmin mapsource. Beiden kunnen routes in allerlei formats opslaan.

Van de week TomTom 'getest'... watskeburt met alle opties? Het is maar een mager aftreksel van hun PND's. Het ziet er niet uit en je kan niets instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:49
Spekkie88 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:39:
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van .gpx bestanden?

De situatie is namelijk zo: Ik ben aan het inventariseren of het nuttig is om gebruik te gaan maken met MS mappoint. Hiermee kan je mooi een route plannen langs verschillende locaties en deze exporteren naar een .gpx bestand. Het geval wil alleen dat ik vervolgens dat .gpx bestand zou willen gebruiken in in android navigatiesoftware.

Ik heb al verschillende apps geprobeerd om het .gpx bestand in te laden (o.a. mytracks en OsmAnd), maar ik heb niets kunnen vinden wat dan daadwerkelijk een route plant tussen de verschillende punten...

Heeft hier iemand anders toevallig nog ervaring mee?
Of wellicht een andere oplossing.

In het ergste geval wordt het handmatig de route invoeren op de telefoon, maar het zou mooi zijn als dat .gpx bestand gewoon ingeladen wordt en er een route wordt geplant.
Je zou ook eens kunnen kijken naar ITN Converter (Link). Hiermee kun je een route maken via, bijvoorbeeld, Google Maps. Deze kan je vervolgens voor verschillende systemen opslaan (Link, lijst lijkt me out of date, daar Sygic navigation hierin ontbreekt, terwijl deze wel beschikbaar is in het programma).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

kwaazaar schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:42:
- Vreemde routes (binnendoor-route, terwijl snelweg sneller is): heeft m.i. te maken met de rijsnelheid die ze aanhouden bij berekeningen. Die binnendoorroutes zijn inderdaad sneller, MITS de stoplichten op groen staan, de rotondes zonder afremmen zijn te nemen en er geen ander verkeer is. Geschatte rijsnelheden zijn bij CoPilot dus gewoon in te stellen. Daarnaast heeft een dev van Sygic in het forum eens laten vallen dat ze met IQ-routes bezig zijn. Daarmee zouden ze dit probleem ook moeten kunnen oplossen.

Ik hou dus nog even hoop, al was het maar omdat ik al gedokt heb... :)
Grappig, want ik vind nu altijd dat Sygic altijd maar de hoofdwegen pakt en niet de snellere binnendoor routes (met name op vakantie dan).

Tomtom doet dat dus wel goed met hun IQ-routes. Gek genoeg berekenen die vaak exact hoe ik het zelf in gedachten heb als ik bezig ga in google maps.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hooglander1 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Grappig, want ik vind nu altijd dat Sygic altijd maar de hoofdwegen pakt en niet de snellere binnendoor routes (met name op vakantie dan).

Tomtom doet dat dus wel goed met hun IQ-routes. Gek genoeg berekenen die vaak exact hoe ik het zelf in gedachten heb als ik bezig ga in google maps.
Ik heb het idee dat ze nogal wat informatie missen in hun maps.

Stel je hebt 3 50km wegen naar je bestemming. Ze zijn alle 3 even lang.
1 is een gewone 50km weg. De 2e is een voorrangsweg en de 3e heeft overal verkeerslichten.
Volgens Sygic zijn ze alle 3 even snel, maar in de praktijk is de 2e weg veel sneller.

Maar ik neem aan dat de meeste mensen geen navigatie meer nodig hebben voor hun woon-werk route.
Navigatie gebruik ik vooral als ik ergens heen moet waar ik nog nooit of zelden ben geweest. En dan vind ik het belangrijker dat ik er kom, dan dat ik 5 minuten sneller ben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik heb dit weekend uitgebreid de "patch" van sygic kunnen testen in een trip naar Oostenrijk toe. Waar ik eerst tot tranen toe afslag na afslag miste in Spanje doordat de app achterliep ten opzichte van mijn werkelijke positie. Dus ik was de afslag al voorbij die ik had moeten nemen als sygic met de melding komt. Na een klachten ticket een linkje gekregen van sygic naar een betere versie en deze werkte als een zonnetje. Fix was prima en ik stond altijd op de goede plek (sygic en de gps info kwamen goed overheen).
Ik ben dus tevreden met hun geboden oplossing.

Ik vind het wel vreemd dat het bekend is dat dit probleem bestaat, en ze al een oplossing hebben, maar deze nog niet verwerkt hebben in een update..... 8)7

Het euvel dat er soms langzamere / aparte routes gekozen worden heb ik nog wel, dus hopelijk komt daar bij een nieuwe IQ algoritme / volgende versie, verbetering in. Deze keer werd ik via de binnenring van München geleid, op zich niet erg traag, maar je hebt dan wel zo'n milieusticker nodig, die ik dus niet had. Logischer is het om de A-99 ring te nemen, geen stoplichten, geen 60 zone's, misschien 5km langer, maar sneller en je hebt geen speciale permits nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Ik heb een hele tijd gelukkig gebruik gemaakt van de standaard Google Maps/Navigation.

... tot de laatste update. Wat een gedrocht, moeilijke menu's en nog veel erger: crasht continue?!? Snap niet dat ze zoiets uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Hier werkt hij prima, geen problemen met de menu's en ook aardig stabiel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
haling schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:36:
Ik heb een hele tijd gelukkig gebruik gemaakt van de standaard Google Maps/Navigation.

... tot de laatste update. Wat een gedrocht, moeilijke menu's en nog veel erger: crasht continue?!? Snap niet dat ze zoiets uitbrengen.
En er zijn ook nog eens veel functie uitgesloopt, zoals "my maps" en een heleboel meer. Maar sowieso, nieuwe menu's moeten leren voor een programma dat je veel gebruikt is een hel, ik begrijp niet waarom ze dat doen. Ik gebruik gewoon de oude versie van Google Maps, kun je vast wel ergens downloaden (anders wil ik hem wel in mijn Dropbox gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
rockhopper schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:59:
Ik heb dit weekend uitgebreid de "patch" van sygic kunnen testen in een trip naar Oostenrijk toe. Waar ik eerst tot tranen toe afslag na afslag miste in Spanje doordat de app achterliep ten opzichte van mijn werkelijke positie. Dus ik was de afslag al voorbij die ik had moeten nemen als sygic met de melding komt. Na een klachten ticket een linkje gekregen van sygic naar een betere versie en deze werkte als een zonnetje. Fix was prima en ik stond altijd op de goede plek (sygic en de gps info kwamen goed overheen).
Ik ben dus tevreden met hun geboden oplossing.

Ik vind het wel vreemd dat het bekend is dat dit probleem bestaat, en ze al een oplossing hebben, maar deze nog niet verwerkt hebben in een update..... 8)7

Het euvel dat er soms langzamere / aparte routes gekozen worden heb ik nog wel, dus hopelijk komt daar bij een nieuwe IQ algoritme / volgende versie, verbetering in. Deze keer werd ik via de binnenring van München geleid, op zich niet erg traag, maar je hebt dan wel zo'n milieusticker nodig, die ik dus niet had. Logischer is het om de A-99 ring te nemen, geen stoplichten, geen 60 zone's, misschien 5km langer, maar sneller en je hebt geen speciale permits nodig.
Zou je die fix willen delen, of kan/mag je dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 10-10 16:35
Misschien ten overvloede maar Sygic had een hele goede navigatie app kunnen zijn.

Grafisch vind ik het de mooiste app, alles loopt ook heel soepel. Maar bij de route berekening gaat het vaak mis. Uiteindelijk kom je wel op bestemming maar het had slimmer/sneller gekund. Uiteindelijk is dat toch het belangrijkste van een navigatie programma.

Probleem met afslagen missen heb ik niet, dus positie is redelijk goed alleen irritant is dat de kaart draait bij stilstaan. Ik weet dat je dit kunt uitschakelen maar dan is de positie bepaling minder goed.

Zal binnenkort Tomtom uitproberen, alleen kloppen de prijzen volgens mij niet. 50,- voor de benelux versie en 38,- voor west-europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Garret1410 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:31:
Misschien ten overvloede maar Sygic had een hele goede navigatie app kunnen zijn.

Grafisch vind ik het de mooiste app, alles loopt ook heel soepel. Maar bij de route berekening gaat het vaak mis. Uiteindelijk kom je wel op bestemming maar het had slimmer/sneller gekund. Uiteindelijk is dat toch het belangrijkste van een navigatie programma.

Probleem met afslagen missen heb ik niet, dus positie is redelijk goed alleen irritant is dat de kaart draait bij stilstaan. Ik weet dat je dit kunt uitschakelen maar dan is de positie bepaling minder goed.

Zal binnenkort Tomtom uitproberen, alleen kloppen de prijzen volgens mij niet. 50,- voor de benelux versie en 38,- voor west-europa.
Hij is geregeld in de aktie, ik heb 'm in het voorjaar voor 35euro gekocht. Gelijk kopen nu als je wilt hebben zou ik zeggen. Tip, neem gelijk HD traffic erbij.

Houd er rekening mee dat er een volledig nieuwe Android app aankomt dit najaar (die gelijk is aan de nieuwe PND's), als je nu koopt heb je later dit jaar de nieuwe updates.
http://www.pocketnavigati.../exklusiv-tomtom-app-ios/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Smultie schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:01:
[...]
Zou je die fix willen delen, of kan/mag je dat niet
Ik weet niet of ik de directe link kan/mag delen, maar via de support kreeg ik dezelfde link als in deze "support thread op het forum aldaar". Je hebt de dropbox link nodig in de post van philipp (11 juli 9:51)
Als ik de dropbox link direct mag delen hoor ik dat graag, gezien deze publiekelijk te vinden is in het forum verwacht ik dat het geen kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Xanion schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:59:
[...]

Hij is geregeld in de aktie, ik heb 'm in het voorjaar voor 35euro gekocht. Gelijk kopen nu als je wilt hebben zou ik zeggen. Tip, neem gelijk HD traffic erbij.

Houd er rekening mee dat er een volledig nieuwe Android app aankomt dit najaar (die gelijk is aan de nieuwe PND's), als je nu koopt heb je later dit jaar de nieuwe updates.
Ik heb TomTom Europa voor 45 euro gekocht in de sale, dus even wachten op de nieuwe sale als je hem wil kopen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 10-10 16:35
Xanion schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:59:
[...]

De prijzen zijn nu weer absurd hoog. Misschien maar even wachten dat er weer een actie is.

De nieuwe tomtom ziet er trouwens goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zou ook tijd worden, ik vind de Android versie maar niks qua look, feel en gebruiksopties. Bij de PND's kan je veel meer instellen qua interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
prijk schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:51:
[...]

Dat gedraai werkt inderdaad helemaal niet goed. Het is alleen maar verwarrend als de kaart begint te draaien als je stilstaat en ik heb die functie dan ook meteen uitgeschakeld.
Misschien kijk ik er overheen, maar hoe kan je het draaien uitzetten?
Ik vind het rete irritant dat bij elk stoplicht Sygic 180 graden draait zodat ik geen zicht naar voren heb.
Verder ben ik uitermate tevreden!

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:10

Quad

Doof

Onder instellingen - Hardware instellingen - positiebepaling verbeteren met kompas uitvinken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Dank u vriendelijk, ik keek er overheen!
Dit helpt mij :-)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Tsurany schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:49:
Hier werkt hij prima, geen problemen met de menu's en ook aardig stabiel.
Check de reviews maar eens, ik ben echt niet de enige die enorm veel problemen met crashes heeft. Navigeren te voet is er iig niet meer bij, zodra ik op 'start' klik is het afgelopen met de pret.

Normaal gesproken starte ik Navigation, gaf een adres in (typen, contact of voice) en was aan het navigeren. Nu moet ik:
* App starten (duurt 2x zo lang)
* Startpunt kiezen (99% vanaf waar ik ben)
* Eindpunt kiezen
* Navigatie starten

Afsluiten was heel simpel op 'back' rammen, bevestigen en je was er uit. Dat is nu:
* Back (naar overzicht)
* Back (naar start/eindpunt kiezen)
* Back (naar maps)
* Back (naar homescreen)

Ik heb ook geen idee hoe ik naar een contact kan navigeren in de nieuwe versie. En dan hebben we het ook niet eens over de slechtere GPS tracking, schokkerige bochten, onduidelijke kleuren, etc, etc. (en crashes) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 15:45
Mijn ervaringen met Sygic in Rhodos zijn redelijk goed te noemen.

Heel af en toe heb ik er last van dat Sygic voorloopt, maar niet hinderlijk voor mij.

Ik krijg in het wilde weg meldingen van "Bestemming bereikt" terwijl ik nog 80KM te gaan had :?

Af en toe is Sygic spontaan de hele route kwijt :?

En de logica van kortste route is niet altijd even logisch.

Maar kort samengevat toch een 8,5, dus erg goed tevreden over deze app.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Sygic komt hier ook wel eens met rare routes.
Ik heb vlak bij een kruispunt waar je vanuit westelijke richting niet linksaf mag slaan. Terwijl ik wel linksaf moet, anders is het 2km omrijden.
Nu is dat op 3 manieren op te lossen
1) Een kruispunt eerder linksaf slaan, en zo de hele probleemkruising ontwijken.
2) Een kruispunt eerder rechtsaf slaan, zodat je het probleem kruispunt vanuit het zuiden nadert en rechtdoor kan.
3) Rechtsaf of Rechtdoor op het probleemkruispunt, en dan omkeren.

Sygic kiest telkens voor optie 3, ondanks de optie "avoid u-turns"... Terwijl die manoeuvre in de spits bijna onmogelijk is.
De reden is waarschijnlijk dat de routes van optie 1 en 2 door een woonwijk (30km zone) gaan, en Sygic die zoveel mogelijk ontwijkt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Grolsch schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:14:
Mijn ervaringen met Sygic in Rhodos zijn redelijk goed te noemen.

Heel af en toe heb ik er last van dat Sygic voorloopt, maar niet hinderlijk voor mij.

Ik krijg in het wilde weg meldingen van "Bestemming bereikt" terwijl ik nog 80KM te gaan had :?

Af en toe is Sygic spontaan de hele route kwijt :?

En de logica van kortste route is niet altijd even logisch.

Maar kort samengevat toch een 8,5, dus erg goed tevreden over deze app.
De primaire basis functies van een navigatie app:
1) Je nauwkeurig op de kaart laten zien waar je bent.
2) Nauwkeurig melden hoe ver het nog is tot je bestemming.
3) Er van op aan kunnen dat ie je altijd nauwkeurig naar je bestemming loodst.
4) Er van op aan kunnen dat ie de beste/kortse route voor je berekend.

Meer hoeft een navigatie app niet te kunnen, Sygic faalt op alle 4 de punten en toch krijg ie nog een 8,5... _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Xanion op 08-08-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Xanion schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:36:
[...]

Meer hoeft een navigatie app niet te kunnen, Sygic faalt op alle 4 de punten en toch krijg ie nog een 8,5... _/-\o_
Helaas zijn er momenteel geen perfecte android apps die dit allemaal offline feilloos kunnen.

Persoonlijk heb ik na de "patch fix" alleen last van vreemde routes soms, dus faalt alleen op punt 4 soms.
Nu is dat wel een punt wat ik graag verbeterd zie, maar electronische kaarten blijven fouten houden. Dat zie je ook op OSM maps en de kaarten van Tomtom zijn hier geen uitzondering op. Je ziet gewoon dat de markt nog aan het volwassen worden is. Google maps is een puinhoop momenteel, sygic zoekt zijn weg tussen features, layout en navigatie berekeningen. Daarbij moet ook nog HD traffic info en IQ routes geïntegreerd gaan worden. Met andere woorden dat gaat ook nog wel een jaar of twee duren voordat daar alles getest en getweaked is. Bij Tomtom hetzelfde, die hele app gaat compleet op de schop binnenkort.

Kortom momenteel is er met elke app wel wat dus het is een beetje afwegen wat/hoeveel je wilt betalen en met welke problemen je wel of niet kan leven. Ik vind het een beetje flauw om zo op de man te spelen en zijn "8,5" af te kraken. Dat is zijn mening en zijn goed recht. Als jij het een "3" vind ga ik daar toch ook niet moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:17
Hier ook weer iets gemerkt met Sygic. Op de Nexus 7 start die op in minder dan 1 sec en op de Galaxy S3 duurt het minstens 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
[...]

Ik zou Sygic ook een 8.5 geven. Sterker nog, ik heb het gekocht na jaren illegale versies te hebben gebruikt.
Het heeft inderdaad nog hier en daar een bug, maar zoals hierboven al gezegd, welke app niet.
Ik gebruik het regelmatig en tot hiertoe ben ik steeds vlot op mijn bestemming geraakt.
Luke-san schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:11:
Hier ook weer iets gemerkt met Sygic. Op de Nexus 7 start die op in minder dan 1 sec en op de Galaxy S3 duurt het minstens 10 seconden.
Vreemd, op mijn S3 start het heel vlotjes op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Luke-san schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:11:
Kan aan een aantal dingen liggen. Ik ben niet bekend met de S3 zelf, maar je microsd zou traag kunnen zijn. Verder heeft Samsung meestal veel bloatware, dus het zou aan de vele apps die in de achtergrond draaien kunnen liggen. Mijn eigen telefoon heeft relatief weinig werkgeheugen, waardoor het opstarten bij mij op de telefoon ook langer duurt. Start hij ook traag op na een verse reboot van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
[...]

Hoge eisen?
Het idee achter een navigatiesysteem is toch in principe niet dat ie supernauwkeurig is (punt 1 tm 3) en dat ie de beste route berekend, maar dat je komt waar je moet wezen zonder een kaartenboek erbij te pakken?
Ik kan me niet voorstellen dat je altijd de snelste route krijgt, maar het lijkt me acceptabel dat je er 10% of minder extra tijd mee kwijt bent... (dus op een rit van een uur 6 minuten langzamer dan de perfecte route).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
bigfoot1942 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:45:
[...]

Hoge eisen?
Het idee achter een navigatiesysteem is toch in principe niet dat ie supernauwkeurig is (punt 1 tm 3) en dat ie de beste route berekend, maar dat je komt waar je moet wezen zonder een kaartenboek erbij te pakken?
Ik kan me niet voorstellen dat je altijd de snelste route krijgt, maar het lijkt me acceptabel dat je er 10% of minder extra tijd mee kwijt bent... (dus op een rit van een uur 6 minuten langzamer dan de perfecte route).
Ach, zolang er nog mensen zijn die zo op hun navigatie vertrouwen dat ze de TomTom de schuld geven als ze een metrostation, gracht of zee in rijden...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gisteren van Norwich naar Chipping Campden gereden, vandaag terug. CoPilot Live deed het perfect, en gaf een betere route bij de Warwick bypass dan Google Maps. Blijvertje :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
rockhopper schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:30:
[...]

Kan aan een aantal dingen liggen. Ik ben niet bekend met de S3 zelf, maar je microsd zou traag kunnen zijn. Verder heeft Samsung meestal veel bloatware, dus het zou aan de vele apps die in de achtergrond draaien kunnen liggen. Mijn eigen telefoon heeft relatief weinig werkgeheugen, waardoor het opstarten bij mij op de telefoon ook langer duurt. Start hij ook traag op na een verse reboot van de telefoon?
Ondertussen gevonden. Corrupte file op de sd-kaart en zoals je zegt heb ik m ff op het intern geheugen gegooid. Opstarten gaat als een speer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 15:45
[...]

De "voorloop" bug heb ik pas last van sinds ik dit topic heb gelezen :)
Met andere woorden, het is bij mij absoluut niet hinderlijk.

En de routes die Sygic kiest zijn misschien niet altijd de kortst mogelijke, maar ik ben er wel altijd gekomen :)

Dus ik blijf bij mijn 8,5 :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:30
Ik ben toe aan een nieuw navigatiesysteem. Ik twijfel tussen een (evt. 2e hands) Tomtom of een Android app voor op mijn smartphone + houder voor in de auto.

Is het zo dat telefoons er doorgaans langer over doen om een fix te krijgen dan een los systeem? En hoe zit het met de snelheid wat betreft herberekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Leolinedance schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:59:
Ik ben toe aan een nieuw navigatiesysteem. Ik twijfel tussen een (evt. 2e hands) Tomtom of een Android app voor op mijn smartphone + houder voor in de auto.

Is het zo dat telefoons er doorgaans langer over doen om een fix te krijgen dan een los systeem? En hoe zit het met de snelheid wat betreft herberekeningen?
Genoeg gratis navigate apps en trails om te proberen op je telefoon.
De GPS chip in een los navigatie apparaat is meestal wel beter.
Oudere telefoons of low-end toestellen hebben nogal eens moeite om een fatsoenlijke refreshrate te halen en doen vaak een eeuw over het opstarten van de navigatie app.
Op je telefoon ben je ook meteen een paar GB kwijt aan offline maps (of een berg dataverkeer)

Maar een telefoon heeft weer internet enzo wat een hele verbetering kan zijn.
En je krijgt gratis map updates, terwijl je bij een vast navigatie systeem vaak enorme bedragen moet betalen voor een nieuwe kaart. (€140 per update bij de golf van een vriendin. elk half jaar).
En je telefoon heb je altijd bij. Ivm inbraak wordt het afgeraden om je navigatie in je auto te laten liggen. Zorg alleen wel voor een auto-lader.

Voor een houder kan ik je dropship sites aanraden (DX, ebay shops enz). Vaak koop je daar voor minder dan een tientje dezelfde houders die hier voor €40 in de winkel liggen.

Zelf gebruik ik mijn tablet (nexus7). Lastig om via internet te navigeren tenzij je telkens gaat tetheren. maar opgelost met Sygic. En mijn telefoon is oud, staat helemaal vol en heeft zeer beperkte MB's.
Het grotere scherm is wel heerlijk. Alleen wel even zoeken hoe je dat ding fatsoenlijk mount zonder dat je een nieuwe dode hoek creëert.

[ Voor 14% gewijzigd door RocketKoen op 09-08-2013 10:21 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Grolsch schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:43:
[...]

De "voorloop" bug heb ik pas last van sinds ik dit topic heb gelezen :)
Met andere woorden, het is bij mij absoluut niet hinderlijk.

En de routes die Sygic kiest zijn misschien niet altijd de kortst mogelijke, maar ik ben er wel altijd gekomen :)

Dus ik blijf bij mijn 8,5 :)
Vooral doen. Mijn reactie moest ook vooral met een glimlach gelezen worden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:30
RocketKoen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:18:
[...]

Genoeg gratis navigate apps en trails om te proberen op je telefoon.
De GPS chip in een los navigatie apparaat is meestal wel beter.
Oudere telefoons of low-end toestellen hebben nogal eens moeite om een fatsoenlijke refreshrate te halen en doen vaak een eeuw over het opstarten van de navigatie app.
Op je telefoon ben je ook meteen een paar GB kwijt aan offline maps (of een berg dataverkeer)

Maar een telefoon heeft weer internet enzo wat een hele verbetering kan zijn.
En je krijgt gratis map updates, terwijl je bij een vast navigatie systeem vaak enorme bedragen moet betalen voor een nieuwe kaart. (€140 per update bij de golf van een vriendin. elk half jaar).
En je telefoon heb je altijd bij. Ivm inbraak wordt het afgeraden om je navigatie in je auto te laten liggen. Zorg alleen wel voor een auto-lader.

Voor een houder kan ik je dropship sites aanraden (DX, ebay shops enz). Vaak koop je daar voor minder dan een tientje dezelfde houders die hier voor €40 in de winkel liggen.

Zelf gebruik ik mijn tablet (nexus7). Lastig om via internet te navigeren tenzij je telkens gaat tetheren. maar opgelost met Sygic. En mijn telefoon is oud, staat helemaal vol en heeft zeer beperkte MB's.
Het grotere scherm is wel heerlijk. Alleen wel even zoeken hoe je dat ding fatsoenlijk mount zonder dat je een nieuwe dode hoek creëert.
Dank voor je reactie. Ik zal eens wat proberen! Een Tom Tom bevalt mij eigenlijk wel prima over het algemeen, ik gebruik ze wel eens van mijn werk.

Zelf krijg ik binnenkort een BMW leaseauto, maar hier zit geen navigatie in (F30, als iemand tips heeft voor navi, graag!).

Dat wordt dus óf een aftermarket navigatiesysteem inbouwen óf een Tom Tom erin leggen óf de smartphone (Galaxy S4) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Leolinedance schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:01:
[...]

Dank voor je reactie. Ik zal eens wat proberen! Een Tom Tom bevalt mij eigenlijk wel prima over het algemeen, ik gebruik ze wel eens van mijn werk.

Zelf krijg ik binnenkort een BMW leaseauto, maar hier zit geen navigatie in (F30, als iemand tips heeft voor navi, graag!).

Dat wordt dus óf een aftermarket navigatiesysteem inbouwen óf een Tom Tom erin leggen óf de smartphone (Galaxy S4) gebruiken.
Galaxy S4 is prima geschikt voor de taak. Alleen even kijken hoe je die het beste kan mounten dan.
Het ideale is als je een ventilatie rooster op je middenconsole hebt waar een paar haakjes in kunnen.
Het is vaak de perfecte locatie:
wel in je blikveld, maar blokkeert je zicht naar buiten niet;
vlakbij de middenconsole voor de oplader en audio (als je geen bt handsfree hebt dan);
geen kringen enzo op je ruit van zo'n zuignap.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Leolinedance schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:01:

De twee populairste navigatie apps voor android op dit moment zijn sygic en tomtom, sygic heeft daarbij een trial dus die zou je kunnen proberen om te kijken of het bevalt om alles via de telefoon te doen. Ik heb met PND's alleen ervaring met de TT Go 910 (ja een hele oude) en de huidige telefoons zijn zowel qua fix sneller en ook met het herberekenen van de routes. Maar ik ga er vanuit dat de recentere PND modellen hier ook vooruitgang in hebben geboekt.
Als je de bmw overneemt na je lease zou ik heel misschien inbouw overwegen, maar BMW prijzen zijn heftig en updates zijn er niet zo vaak (ik meen twee keer per jaar) en om het nog verwarrender te maken zijn er 3 versies (standaard pro en premium) die allemaal hun eigen voor en nadelen hebben. Voor de prijs van één set Europa kaarten kan je waarschijnlijk alle betaalde navigatie apps op android kopen in de "wereld versie" waarbij je dan levenslang gratis updates voor krijgt.
Wat betreft fix hou in het achterhoofd dat alle recente mobiele toestellen die ook in Rusland te koop zijn inmiddels "verplicht" Glonass ondersteuning hebben (heeft met import heffing te maken) en daardoor in staat zijn beter te navigeren, ze hebben hierdoor namelijk meer satellieten ter beschikking om een fix mee te maken.
Ik denk dat je eigenlijk twee keuzes hebt, PND of telefoon, waarbij ik persoonlijk de voorkeur geef aan via de telefoon en ik denk de meeste hier in dit forum. Of dit ook voor jou opgaat zou je kunnen testen met een trail versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
RocketKoen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:27:
[...]
Galaxy S4 is prima geschikt voor de taak. Alleen even kijken hoe je die het beste kan mounten dan.
Het ideale is als je een ventilatie rooster op je middenconsole hebt waar een paar haakjes in kunnen.
Het is vaak de perfecte locatie:
wel in je blikveld, maar blokkeert je zicht naar buiten niet;
vlakbij de middenconsole voor de oplader en audio (als je geen bt handsfree hebt dan);
geen kringen enzo op je ruit van zo'n zuignap.
Gebruik hier een S3 en die heeft een fix in een paar seconden, dus de S4 gaat het evengoed doen.
De S3 hangt bij mij dus idd in een HR houder (dus niet Chinese plastic) aan de roosters boven de middenconsole. Bevalt mij prima en valt niet te hard op.
Voordeel met de S4 is dat bij Sygic je maps om de x aantal maanden wordt geupdate (gratis) en je dus niet aan 1 device/software vasthangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Luke-san schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:13:
[...]

Gebruik hier een S3 en die heeft een fix in een paar seconden, dus de S4 gaat het evengoed doen.
De S3 hangt bij mij dus idd in een HR houder (dus niet Chinese plastic) aan de roosters boven de middenconsole. Bevalt mij prima en valt niet te hard op.
Voordeel met de S4 is dat bij Sygic je maps om de x aantal maanden wordt geupdate (gratis) en je dus niet aan 1 device/software vasthangt.
Dat is wel flink beter ja. Mijn Nexus7 doet er soms enkele minuten over om een 1e GPS fix te krijgen.
Vooral als je de GPS aanzet op een locatie die niet je vorige bestemming was.

Zo dacht ik laatst de GPS pas aan te zetten op de laatste 10% van mijn route. Het eerste deel van de weg was toch simpel. Volgens de kaart reed ik rond bij mijn huis, terwijl ik toch echt aan de andere kant van het land was. Pas toen er na een paar minuten een duidelijke GPS fix was versprong het kaartje.

Een telefoon heeft dan het voordeel dat het via het GSM signaal al weer waar je ongeveer zit.

[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 09-08-2013 14:27 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dat heeft iedere gps. Als je verder dan zus-of-zoveel km vanaf de laatste plek waar hij denkt dat je was zit heeft iedere gps langer tijd nodig om een fix te krijgen. Hij breidt zijn zoekrondje steeds verder uit om het in simpele termen te zeggen. Als je ergens anders in Nederland zit duurt het misschien 30seconden, maar zit je in een ander wereld deel dan kan het wel 5 minuten duren. Als je nog geen fix hebt in zo'n situatie en je bent in beweging duurt het zelfs nog langer. Dingen als folie voor de ruit / rijden in het bos of onder een dik bladerdek / bergen kan de boel nog verder vertragen.

Een toestel met een betere gps module en ondersteuning voor glonass zal het wel sneller kunnen vinden, maar dat is relatief, wat is 1 minuut op 5 minuten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
rockhopper schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:32:
Dat heeft iedere gps. Als je verder dan zus-of-zoveel km vanaf de laatste plek waar hij denkt dat je was zit heeft iedere gps langer tijd nodig om een fix te krijgen. Hij breidt zijn zoekrondje steeds verder uit om het in simpele termen te zeggen. Als je ergens anders in Nederland zit duurt het misschien 30seconden, maar zit je in een ander wereld deel dan kan het wel 5 minuten duren. Als je nog geen fix hebt in zo'n situatie en je bent in beweging duurt het zelfs nog langer. Dingen als folie voor de ruit / rijden in het bos of onder een dik bladerdek / bergen kan de boel nog verder vertragen.

Een toestel met een betere gps module en ondersteuning voor glonass zal het wel sneller kunnen vinden, maar dat is relatief, wat is 1 minuut op 5 minuten zoeken?
GoogleNow op mijn telefoon weet ook zonder GPS telkens waar ik ben. Dus een telefoon zal dit probleem niet hebben. Alleen tablets.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 15 ... 36 Laatste