Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
Een telefoon maakt ook gebruik van coarse gps location via zendmasten en eventueel zelfs wifi netwerken. Je moet dit wel AAN hebben staan, anders zal ook een telefoon hier moeite mee gaan hebben.
En ook voor telefoons die weer aangezet worden na een lange vlucht geld, het duurt dan ook enkele minuten voordat je een fix hebt.

Er zijn ook tablets die wel kunnen bellen (3G / 4G modellen) dus "alleen tablets" is niet geheel correct, sommige tablets dekt de lading beter. Ook voor telefoons die nog geen fix hebben geld dat beweging / slechte ontvangst de tijd die nodig is om een fix te krijgen verlengt wordt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je sneller een GPS fix wilt hebben, vooral als je toestel lang geen GPS signaal ontvangen heeft of je je sindsdien over een wat grotere afstand verplaatst hebt, kan het handiger zijn om even stil te blijven/gaan staan omdat je dan meestal een stuk sneller een fix krijgt dan wanneer je rijdt. Dit komt omdat van elke satelliet er complete zogenaamde ephemeris data ontvangen moet zijn wil de ontvanger die satelliet kunnen gebruiken voor de positiebepaling. Die data wordt elke 30 seconden herhaald maar moet compleet ontvangen worden. Als gedurende het ontvangen van zo'n 'frame' het signaal even verbroken wordt wat tijdens het rijden veel makkelijker gebeurt wordt de reeds ontvangen informatie van die satelliet weggegooid en moet er weer overnieuw begonnen worden als het volgende frame ontvangen wordt.

Stil staand met een goed 'zicht' op de hemel krijg je daarom het snelst een positie lock.

Zie: Wikipedia: GPS signals

Daar lees je ook dat het 12,5 minuten duurt voordat de zogenaamde almanak met nauwkeurige positie-informatie van alle satellieten is gedownload en de beste positiebepaling kan plaatsvinden. Het ophalen van die almanak van het internet is o.a. een van de manieren waarmee Assisted GPS de (nauwkeurige) positiebepaling kan versnellen.

Wikipedia: Assisted GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 23:43
Even een vraagje voor de mensen met Sygic die last hebben van een ronddraaiende kaart als het kompas wordt gebruikt.
Hebben jullie allemaal een S4?
Ik ontdekte namelijk net, na het installeren van een kompas-app, dat mijn kompas compleet niet werkte.
Toen ik google naar 's4 compass calibration' kwam ik op XDA terecht waar bleek dat de S4 af fabriek vaak met een 'vastgelopen' kompas zit.
Je moet dan even een kompas-calibratie-app installeren (ik nam deze ), waarna het inderdaad terug werkte.
Bij een snelle test (te voet) draaide mijn kaart niet meer. Morgen test ik het in de auto eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:17
Fire69 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:50:
Even een vraagje voor de mensen met Sygic die last hebben van een ronddraaiende kaart als het kompas wordt gebruikt.
Hebben jullie allemaal een S4?
Ik ontdekte namelijk net, na het installeren van een kompas-app, dat mijn kompas compleet niet werkte.
Toen ik google naar 's4 compass calibration' kwam ik op XDA terecht waar bleek dat de S4 af fabriek vaak met een 'vastgelopen' kompas zit.
Je moet dan even een kompas-calibratie-app installeren (ik nam deze ), waarna het inderdaad terug werkte.
Bij een snelle test (te voet) draaide mijn kaart niet meer. Morgen test ik het in de auto eens.
Ik heb mijn S3 al eens gecallibreerd, maar in de auto zit nogal redelijk wat metaal en dan ga je terug naar af. (in mijn geval toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
S2, S3 en S4 hebben alledrie bij mij ellende met hardware assistentie. Is echt een Sygic ding. Ik snap alleen niet waarom updates zolang moeten duren. Deel van de frustratie is dat je na elke bug weer maanden kan wachten in de hoop dat ie bij de volgende update weg is.

Maarja, echte alternatieven zijn er ook niet echt. Waze ben ik niet zo kapot van. Veel OSM maps gebaseerde navis slaan bij mij kruisingen over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 16:35
Ik heb nog een probleem met sygic en dat is het vinden van nuttige plaatsen. Op vakantie hier in Nederland zocht ik een pizzeria en sygic komt met voorstellen die kilometers ver weg waren, terwijl er een paar kilometer verderop een dorp was met drie pizzeria's.

Dus of dit aan sygic ligt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Senor Sjon schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:02:
Maarja, echte alternatieven zijn er ook niet echt.
CoPilot Live doet het goed op mijn Galaxy S3, dat is wat we gebruikt hebben eerder deze week. Dus toch een extra alternatief :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Garret1410 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:46:
Ik heb nog een probleem met sygic en dat is het vinden van nuttige plaatsen. Op vakantie hier in Nederland zocht ik een pizzeria en sygic komt met voorstellen die kilometers ver weg waren, terwijl er een paar kilometer verderop een dorp was met drie pizzeria's.

Dus of dit aan sygic ligt weet ik niet.
Die dingen zijn gebaseerd op de meegeleverde POI op de kaarten van Tomtom, sygic zelf voegt geen POI's toe. Wel kan je in app "trip advisor" data van een select aantal steden toevoegen.

Hoe en welke toko's er wel en niet in komen te staan is natuurlijk een klein mysterie, maar ik heb ergens altijd gedacht dat bij "oververtegenwoordiging" (veel restaurants op een kleine oppervlakte) de mensen die mee sponsoren er beter uitkomen. (of die dat niet doen, weg gelaten worden). Dit is geheel gebaseerd op gevoel, en niet op feiten.

Het punt hoe dan ook is dat niet ALLES er in kan staan omdat dat te veel werk is om te onderhouden en soms zijn er ook restaurants "verdwenen". Ik ben in Pamplona tijdens de San Fermin feesten op de recente garmin city navigator (2013) naar een pizzeria gegaan. Daar aangekomen bleek er al drie jaar een gewoon restaurant in te zitten, wel een goede trouwens. Voorheen was het inderdaad een pizzeria.

Ik haal persoonlijk iets betere POI resultaten met google maps en dan kan ik altijd doorschakelen naar sygic bij de optie navigeren.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:06

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

rockhopper schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:07:
[...]

Ik ben in Pamplona tijdens de San Fermin feesten op de recente garmin city navigator (2013) naar een pizzeria gegaan. Daar aangekomen bleek er al drie jaar een gewoon restaurant in te zitten, wel een goede trouwens. Voorheen was het inderdaad een pizzeria.
Off Topic: San Fermin Riau riau ;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Luke-san schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:43:
[...]

Ik heb mijn S3 al eens gecallibreerd, maar in de auto zit nogal redelijk wat metaal en dan ga je terug naar af. (in mijn geval toch)
Ik heb het daarnet getest en hoewel hij toch nog een 10-tal graden links of rechts draait, is het nu stukken beter. Vroeger draaide hij makkelijk 90 tot 180 graden. Mijn kompas bleek dan ook vast te zitten in het zuiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
Fire69 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:48:
[...]

Ik heb het daarnet getest en hoewel hij toch nog een 10-tal graden links of rechts draait, is het nu stukken beter. Vroeger draaide hij makkelijk 90 tot 180 graden. Mijn kompas bleek dan ook vast te zitten in het zuiden...
Dat zou het een en ander verklaren ja.
Normaal gebruikt je navigatie het GPS signaal om je richting te bepalen. Maar dat werkt alleen boven de 5km/u
Onder die snelheid schakelt hij over op je kompas.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-10 18:50
Wil mijn navigaties weer op me telefoon activeren met de code van een jaar oud maar krijg steeds melding dat hij geen verbinding kan maken... Iemand een oplossing? Weet zeker dat ik internet heb namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Wellicht handig om te vertellen wélk navigatiepakket, welke telefoon, etc etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 09-10 18:50
HTC One V Android dus en het gaat om Sygic GPS Navigation for Android (Benelux).
Heb gewoon de normale app gedownload uit de app store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 11-10 09:59
Chris89 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:05:
HTC One V Android dus en het gaat om Sygic GPS Navigation for Android (Benelux).
Heb gewoon de normale app gedownload uit de app store
Heb dit ook gehad en een ticket aangemaakt op de Sygic support pagina. Kreeg toen een direct linkje naar een apk op hun site. Die werkte ook niet. Paar berichten heen en weer gestuurd en nooit werkend meer gekregen. Andere telefoon gekocht en nu is alles weer okay. Nooit begrepen waar het opeens aan lag. Op die bewuste vorige telefoon had het altijd gewoon goed gewerkt.

Misschien dat die apk voor hou wél soelaas biedt. Gewoon even direct aan hen vragen dus :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hier de kompas opnieuw gekalibreerd, maar draai nog steeds om als ik stil sta.
Daarna kompas uitgezet. Maar hij (sygic) blijft het doen ><

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
heb gisteren sygic nog eens geinstaleerd ,maar elke keer als sygic opstart zegt die dat internet niet aanstaat
hoe kan ik dit uitzetten want ik zet data niet altijd aan ?

Wat heb je zelf zoal gedaan om deze vraag op te lossen? Sygic heeft een FAQ op haar website, heb je contact gehad met de support van Sygic?

Op GoT zijn we gewend dat users geen helpdesk achtige vragen stellen.

[ Voor 40% gewijzigd door Bullet NL op 16-08-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
1475paul schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 06:41:
heb gisteren sygic nog eens geinstaleerd ,maar elke keer als sygic opstart zegt die dat internet niet aanstaat
Apart. Ik heb Sygic op mijn tablet, die in de auto nooit internet heeft. En die melding heb ik nog nooit gehad.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
1475paul schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 06:41:

[mbr] Wat heb je zelf zoal gedaan om deze vraag op te lossen? Sygic heeft een FAQ op haar website, heb je contact gehad met de support van Sygic?

Op GoT zijn we gewend dat users geen helpdesk achtige vragen stellen.

[/]
Heb je alle verbindingen ook uitstaan onder "mijn sygic" (facebook, dropbox sync en dergelijke)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
rockhopper schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:45:
[...]

Heb je alle verbindingen ook uitstaan onder "mijn sygic" (facebook, dropbox sync en dergelijke)?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 16:33

Arrogant

S.F.W.

:+
I know 8) :Y

[ Voor 31% gewijzigd door Arrogant op 16-08-2013 21:00 ]

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
als je Sygic Real-Time Traffic (Belgium) aanschaft werkt dit alleen met internet of gaat dit ook met 3g ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
1475paul schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:40:
als je Sygic Real-Time Traffic (Belgium) aanschaft werkt dit alleen met internet of gaat dit ook met 3g ?
Internet = 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
1475paul schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:40:
Je hebt dan dus inderdaad een data verbinding nodig (3g = internet wat senjorsjon al schreef).

Zonder werkt de navigatie wel, maar dan krijg je geen real-time traffic info.

• 1475paul
weet iemand het verschil van trafic bij sygic en trafic tomtom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Krijgen jullie bij navigatie in Google Maps de namen van straten uitgesproken in het Nederlands? Als ik hem op Engels zet krijg ik "turn left onto Hierenkrakt", maar in het Nederlands krijg ik "sla linksaf", niks geen Herengracht in het Nederlands. Soms krijg ik "vertrek in noordelijke richting; vervolgens, sla linksaf", maar nooit zegt ze de naam van de straat.

Ik denk dat ik een andere stem moet downloaden. Heeft iemand ervaring met een gratis stem (text to speech) met een goede Nederlandse uitspraak? Spreekt hij dan wel straatnamen uit? Of anders een betaalde stem?

[ Voor 11% gewijzigd door Cerberus_tm op 25-08-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 15:42
Iemand hier ervaring met navigatie voor op de motor? Offline navigatie en de mogelijk om eventueel routes in te laden?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niet in de vorm van Android. Daar heb ik een TomTom Rider voor (kreeg je bij een 2-jarig MotoPlus abo). De actie is wel aangepast zie ik: http://www.motoplus.nl/Frontend/index.php?page_id=10000193

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Cerberus_tm schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:13:
Krijgen jullie bij navigatie in Google Maps de namen van straten uitgesproken in het Nederlands? Als ik hem op Engels zet krijg ik "turn left onto Hierenkrakt", maar in het Nederlands krijg ik "sla linksaf", niks geen Herengracht in het Nederlands. Soms krijg ik "vertrek in noordelijke richting; vervolgens, sla linksaf", maar nooit zegt ze de naam van de straat.

Ik denk dat ik een andere stem moet downloaden. Heeft iemand ervaring met een gratis stem (text to speech) met een goede Nederlandse uitspraak? Spreekt hij dan wel straatnamen uit? Of anders een betaalde stem?
Welke TTS engine gebruik je nu dan? De standaard google-TTS ondersteunt helemaal geen Nederlands. Waarschijnlijk is de Nederlandse stem een voice-file met een beperkte vocabulaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
mcDavid schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:45:
[...]

Welke TTS engine gebruik je nu dan? De standaard google-TTS ondersteunt helemaal geen Nederlands. Waarschijnlijk is de Nederlandse stem een voice-file met een beperkte vocabulaire.
Hmm onder "language & input" zie ik inderdaad geen Nederlands staan bij de Google TTS. Die Nederlandse stem die ik hoor in navigatie zal dan wel een voice-file zijn. Nu maar hopen dat het lukt om een echte Nederlandse TTS als standaard in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
MikeOO schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 13:59:
Als je korting code: 1458554694429 gebruikt dan ben je nog maar 18,71 euro kwijt ;)
Thanks. Deze code werkt nog steeds, gister gebruikt voor aanschaf Oost-Europa (had West-Europa al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik vind het jammer dat er zo goed als geen enkele app in slaagt om accuraat en spoedig verkeersproblemen te rapporteren.

Vanaf mijn werk heb ik 3 verschillende wegen die ik kan nemen, afhankelijk van het verkeer. Maar geen enkele van de apps die ik al geprobeerd heb weet mij op tijd te verwittigen welke ik moet nemen om niet in een monsterfille terecht te komen.

De enige oplossing blijft het luisteren naar de radio en het checken van google maps / verkeerscentrum voor ik vertrek...

Apps getest:
- Google maps
Nog de beste navigatie app, mist wel flitspalen en andere leukjes zoals automatisch woon/werk routes
Deze start ik op als ik de weg niet weet :)
- Waze
accuraaat bij momenten, maar zeer traag met updates/suggesties
<3 de automatische woon/werk route & flitspalen (daarom mijn standaard op dit moment)
- Tomtom
Deze was wel goed, maar voor de improvement vraagt hij veel te veel geld. Om nog maar te zwijgen van stilstaande flitspalen die je niet ziet zonder een abbonement...
Jammer van de investering (wel grappig dat 6maand flitspalen bugged bij het betalen)
- Sygic
Omslachtige menus en verder niets speciaal aan.

Ik droom van een dag dat we een app hebben met
- de leuke ideeën van waze (alles reporten, automatisch herkennen van je gewoonten)
- de eenvoud van google maps (google op je pc en je kan hem zo op je gsm vinden, zoeken op bedrijfsnaam, etc...)
- de traffic van tomtom (en hopelijk nog wat beter)
- uitbreiding van flitspalen naar trajectcontroles (met biep als je door mag ^^)
...

[ Voor 14% gewijzigd door Greenie op 26-08-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Greenie schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:35:
- Tomtom
Deze was wel goed, maar voor de improvement vraagt hij veel te veel geld. Om nog maar te zwijgen van stilstaande flitspalen die je niet ziet zonder een abbonement...
Jammer van de investering (wel grappig dat 6maand flitspalen bugged bij het betalen)
Is maar net wat je duur vindt. Ik vindt 2,50euro per maand niet veel geld wetende dat ik iedere werkdag fluitend om alle files heen rijdt. En ja, de TT HD traffic is echt zo goed. In de file staan steeds zou me veel meer geld kosten.
Mensen willen altijd alles maar gratis en oh wee als het dan ook nog eens niet goed werkt. Een goed werkende dienst kost geld om te onderhouden en moet dus terugverdiend worden. Aan jou de keuze om te bepalen of je dan voor een paar euro in de maand wel of niet langs de files wilt rijden.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Hier is dat toch alleszinds 5.00 euro per maand
En dan moet je daar nog 1.60 euro bij tellen voor de flitscamera's :(

Nuja, alles is relatief, maar toch zeker dat laatste vind ik er gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tsja, HD traffic is een betere manier om tijd te besparen dan hardrijden ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Greenie schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:53:
Hier is dat toch alleszinds 5.00 euro per maand
En dan moet je daar nog 1.60 euro bij tellen voor de flitscamera's :(

Nuja, alles is relatief, maar toch zeker dat laatste vind ik er gewoon over.
Voor 1 jaar is 30euro / 12 = 2,50 per maand.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
Als beginnend bestuurder heb ik nog heel vaak de TomTom van mijn ouders nodig, maarja, dat gaat natuurlijk niet altijd.
Zou ik met de ervaring van anderen aan de haal kunnen om te weten welke navigatie app vooral heel accuraat reageert en een goede speech heeft. Ik kijk toch nooit op het schermpje, en flitspalen hoef ik niet te weten want ik rijd toch de maximumsnelheid.

Ik ben geneigd dan TomTom ook te nemen omdat ik de nav ken van mijn ouders. Of zijn er alternatieven met een onetime purchase die hetzelfde bereiken? (De topicstart is heul outdated)

[ Voor 19% gewijzigd door Svardskampe op 03-09-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
TomTom op Android lijkt niet op die van je ouders (als ze een los kastje hebben). Daarbij is er heel veel functionaliteit uitgesloopt. Ik ben blij dat ik een 'trial' versie gebruik om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
Senor Sjon schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:09:
TomTom op Android lijkt niet op die van je ouders (als ze een los kastje hebben). Daarbij is er heel veel functionaliteit uitgesloopt. Ik ben blij dat ik een 'trial' versie gebruik om te testen.
Moah, ik heb zowel TomTom voor Android als een oude TomTom GO 720. De Android-app is een stuk moderner, maar bevat dezelfde functionaliteit. Ik zou zo niet weten wat er echt mist (of juist is toegevoegd).

Alle navigatie-apps werken redelijk intuitief, al vind ik Sygic af en toe wel verwarrend. Voorbeeldje: om een adres op de kaart te laten tonen, moet je via "Navigeren" (!) het adres opgeven en vervolgens niet op "navigeer naar" klikken, maar op "tonen op kaart". Het werkt, maar je moet wel even je weg vinden door de menu's.

Overigens kwam ik er op vakantie achter dat de verkeersinfo van Navteq (zoals gepresenteerd door CoPilot) dus totaal waardeloos is. Er stond een ENORME file bij Lyon, (zwart/rood in Google Maps), maar CoPilot toonde niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
kwaazaar schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:30:
[...]
Alle navigatie-apps werken redelijk intuitief, al vind ik Sygic af en toe wel verwarrend. Voorbeeldje: om een adres op de kaart te laten tonen, moet je via "Navigeren" (!) het adres opgeven en vervolgens niet op "navigeer naar" klikken, maar op "tonen op kaart". Het werkt, maar je moet wel even je weg vinden door de menu's.
En wat is hier dan precies verwarrend aan? 8)7

Overigens is er momenteel nog geen perfecte app op android voor navigatie, allemaal hebben ze kleine voordelen en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
Maar er is geen app die preciezer kan localiseren waar je bent en dus 500 meter vantevoren iets zegt, en dan bij 300-200m nog eens bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sedative schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:45:
Maar er is geen app die preciezer kan localiseren waar je bent en dus 500 meter vantevoren iets zegt, en dan bij 300-200m nog eens bijvoorbeeld?
CoPilot Live geeft waarschuwingen bij 1 km, 500m en bij de afslag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

Felyrion

goodgoan!

Greenie schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:35:
Ik vind het jammer dat er zo goed als geen enkele app in slaagt om accuraat en spoedig verkeersproblemen te rapporteren.

Vanaf mijn werk heb ik 3 verschillende wegen die ik kan nemen, afhankelijk van het verkeer. Maar geen enkele van de apps die ik al geprobeerd heb weet mij op tijd te verwittigen welke ik moet nemen om niet in een monsterfille terecht te komen.

De enige oplossing blijft het luisteren naar de radio en het checken van google maps / verkeerscentrum voor ik vertrek...

Apps getest:
- Google maps
Nog de beste navigatie app, mist wel flitspalen en andere leukjes zoals automatisch woon/werk routes
Deze start ik op als ik de weg niet weet :)
- Waze
accuraaat bij momenten, maar zeer traag met updates/suggesties
<3 de automatische woon/werk route & flitspalen (daarom mijn standaard op dit moment)
- Tomtom
- Sygic
Omslachtige menus en verder niets speciaal aan.

Ik droom van een dag dat we een app hebben met
- de leuke ideeën van waze (alles reporten, automatisch herkennen van je gewoonten)
- de eenvoud van google maps (google op je pc en je kan hem zo op je gsm vinden, zoeken op bedrijfsnaam, etc...)
- de traffic van tomtom (en hopelijk nog wat beter)
- uitbreiding van flitspalen naar trajectcontroles (met biep als je door mag ^^)
...
Mij bevalt Copilot Live met Active Traffic vrij goed.
Europa kost 45 euro, Active traffic 10euro per jaar (eerste jaar gratis).
Als je één kaart tegelijk gebruikt (benelux bijvoorbeeld) kost het 25 euro.

Flitspalen en andere POI's zijn gratis toe te voegen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
Klinkt goed :) Dan zal ik copilot eens nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik begrijp alleen niet goed dat de routeberekening bij CoPilot zo enorm veel sneller is dan bij de concullega's. En de routes zijn er niet minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:46
Deze week volgende programma 's getest, maar nog geen enkele gevonden die de TomTom Carminat uit m'n wagen verslaat: Mapfactor, Navfree en Copilot.

Mapfactor:
+ Gratis navigatie bij gebruik van OSM
+ Gratis informatie over flitspalen
- Update de positie nogal traag waardoor het moeilijk navigeren wordt in kleine steden waar je veel moet afslagen
- Neemt andere routes dan TomTom (minder optimaal)
- Kent de toegelaten snelheid niet
- Kent geen huisnummers

Navfree:
+ Gratis navigatie bij gebruik van OSM
+ Kent wel huisnummers en heeft Google Streetview integratie
- Neemt nog vagere routes dan Mapfactor, serieuze omwegen zelfs
- Bevat reclame die een deel van je scherm inneemt
Moet deze nog uitvoeriger testen

Copilot:
+ Gratis toegang tot 1 map
+ Aangename navigatie die redelijk correct werkt (koos dezelfde route als TomTom)
+ Update je locatie snel en vloeiend
- Betalend indien je meerdere landen wil downloaden, gesproken begeleiding wenst, 3D navigatie, verkeersinfo
- Stuurde mij eens van de snelweg om er vervolgens terug op te rijden na een rondje te maken op een rondpunt (heb ik uiteraard niet gedaan, maar hij gaf het wel zo aan)

Sygic heb ik in het verleden reeds getest en die werkte redelijk goed, hoewel hij me ook wel via een andere weg stuurde dan TomTom bij het rijden naar Oostenrijk, maar dat viel al bij al nog mee.

De ingebouwde TomTom in m'n wagen werkt veruit het beste, zeker met de Live Services (heb ik nu 3 maand gratis kunnen testen). Ik vind TomTom echter aan de dure kant, vooral omdat ik het slechts enkele keren per jaar nodig heb. Mijn kaart is nu 2 jaar oud en alle nieuwe wegen ontbreken, wat soms voor verwarring zorgt, vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.

[ Voor 11% gewijzigd door Largamelion op 04-09-2013 13:50 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je kan voor die Carminat ook gewoon map-updates krijgen natuurlijk :) (al dan niet legaal ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Fire69 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:45:
Je kan voor die Carminat ook gewoon map-updates krijgen natuurlijk :) (al dan niet legaal ;) )
Legaal kost je dat vaak meer dan lifetime updates voor de hele wereldkaart op de smartphone versie.
Bij de golf waar ik rijles in had zou een map update €129 per keer kosten. En er kwam elk half jaar een update uit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Largamelion schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:39:

Sygic heb ik in het verleden reeds getest en die werkte redelijk goed, hoewel hij me ook wel via een andere weg stuurde dan TomTom bij het rijden naar Oostenrijk, maar dat viel al bij al nog mee.

De ingebouwde TomTom in m'n wagen werkt veruit het beste, zeker met de Live Services (heb ik nu 3 maand gratis kunnen testen). Ik vind TomTom echter aan de dure kant, vooral omdat ik het slechts enkele keren per jaar nodig heb. Mijn kaart is nu 2 jaar oud en alle nieuwe wegen ontbreken, wat soms voor verwarring zorgt, vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.
Correct me if I'm wrong.
Sygic en TomTom maken toch gebruik van dezelfde kaarten, TeleAtlas als ik mij niet vergis.

Hoe kan het dan dat de een je toch via een andere weg stuurt? Heeft het niet te maken hoe jij je navi hebt ingesteld? Snel, kort of goedkoop etc.
Sygic geeft bij mij altijd meerdere opties, verschillend ook van kilometers. Ik kijk even welke makkelijker(sneller) is en neem die dan.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Sepp14 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:29:
[...]
Correct me if I'm wrong.
Sygic en TomTom maken toch gebruik van dezelfde kaarten, TeleAtlas als ik mij niet vergis.

Hoe kan het dan dat de een je toch via een andere weg stuurt? Heeft het niet te maken hoe jij je navi hebt ingesteld? Snel, kort of goedkoop etc.
Sygic geeft bij mij altijd meerdere opties, verschillend ook van kilometers. Ik kijk even welke makkelijker(sneller) is en neem die dan.
Buiten dat hoeven de kaarten natuurlijk niet identiek te zijn, ook al zijn ze beide afkomstig van TeleAtlas. Immers als je de ene probeert, een maand wacht en de andere app krijgt ondertussen een update en daarna opnieuw vergelijkt zijn de kaarten dus niet langer identiek.
De instellingen van de navi spelen uiteraard een zeer belangrijke rol mee, als jij "vermijd snelweg" aan hebt staan geeft dat uiteraard een heel ander beeld als je dwars door Nederland gaat.
Die opties van meerdere routes in sygic kan je overigens ook uit hebben staan 8)

Tot slot kan Traffic info ook nog een rol spelen, maar deze zouden van TT en Sygic identiek moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 04-09-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Sepp14 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:29:
[...]

Correct me if I'm wrong.

Simpel, identieke kaarten maar andere route-engine.
Bing en Google geven op dezelfde zoektermen ook resultaten in een andere volgorde, hoewel het internet waardoor gezocht wordt hetzelfde is.

Een routeplanner kan bv rekenen met een gemiddelde snelheid, maar ook bv gemiddelde vertraging per kruispunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Duidelijk en helder. Dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Heb wat gegoogeld maar geen juist antwoord gevonden
als de gps aanstaat zonder dat tomtom android draait vebruikt dit energie of is het alleen wanneer tomtom actief is
Of zet ik de gps beter elke avond af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
1475paul schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:53:
als de gps aanstaat zonder dat tomtom android draait vebruikt dit energie of is het alleen wanneer tomtom actief is
GPS aanzetten gebruikt energie of een app het nu gebruikt of niet.
Net als wifi, 3G en Bluetooth.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je GPS aanzet, staat je GPS helemaal niet aan.
Je zet enkel het recht aan om hem te laten gebruiken door apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
1475paul schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:53:
Wat Fire69 zegt. Ik zou je toestemming voor GPS altijd gewoon aan laten staat in Android. Alleen wanneer je het GPS-icoontje ziet linksboven in het scherm is GPS echt actief, alleen dan kost het batterij. Ik zou sowieso Wifi en 3G ook altijd aan laten staan: die verbruiken toch niet zoveel energie, in elk geval niet in verhouding tot het scherm.

Alleen wanneer het er echt op aankomt zou ik 3G uitzetten: vooral wanneer je een slechte verbinding hebt kost dat wel wat energie, waardoor je telefoon misschien in plaats van 3 dagen maar 2 dagen meegaat, als je echt de hele tijd een zwakke verbinding hebt. Maar hoe meer je het scherm gebruikt, hoe minder significant het gebruik van 3G wordt: als je telefoon aan het einde van de dag bijna op is, zou je door 3G de hele dag uit te zetten misschien een uur extra hebben bij slechte verbinding, of laten we zeggen 15 minuten bij sterke verbinding (het precieze effect is onduidelijk en hangt van heel veel factoren af).

De kracht van de verbinding over langere tijd kun je zien door in Instellingen => Batterij op de grafiek te drukken en dan naar de horizontale balk "mobile network signal" te kijken: waar die niet groen is heb je zwak bereik gehad en moest de netwerkmodule zich inspannen om signalen te versturen, wat relatief veel energie kan kosten, zoals gezegd. Als het goed is zie je ook dat de grafiek sneller bergafwaarts gaat bij een slechte 3G-verbinding. Wifi maakt weinig uit. Je kunt ook zien hoe lang en hoe vaan GPS en scherm actief zijn geweest daar: die verbruiken erg veel stroom als ze actief zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Cerberus_tm op 04-09-2013 22:43 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RocketKoen schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:15:
[...]

Legaal kost je dat vaak meer dan lifetime updates voor de hele wereldkaart op de smartphone versie.
Bij de golf waar ik rijles in had zou een map update €129 per keer kosten. En er kwam elk half jaar een update uit.
En dat is waarom ik zo naar OSM kaarten neig. Helaas gaat dat dan vaak ook samen met minder professionele navigatiesoftware.
Zo vond de ontwikkelaar van OSMAnd het opeens verstandig om de spraaksynthese te veranderen zodat je nu effectief vast zit aan de Android spraaksynthesizer die niet in het Nederlands is. Voorheen kon je tomtom stemmen gebruiken. En iedereen blijft maar volhouden dat het een verbetering is. :F

Signatures zijn voor boomers.

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:46
bigfoot1942 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:29:
[...]

Simpel, identieke kaarten maar andere route-engine.
Bing en Google geven op dezelfde zoektermen ook resultaten in een andere volgorde, hoewel het internet waardoor gezocht wordt hetzelfde is.

Een routeplanner kan bv rekenen met een gemiddelde snelheid, maar ook bv gemiddelde vertraging per kruispunt.
Precies, je neemt me de woorden uit de mond. Het is niet omdat ze dezelfde mappen gebruiken dat ze de route berekenen op dezelfde wijze. Mijn GPS staat altijd ingesteld op snelste route.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:11:
[...]

En dat is waarom ik zo naar OSM kaarten neig. Helaas gaat dat dan vaak ook samen met minder professionele navigatiesoftware.
Zo vond de ontwikkelaar van OSMAnd het opeens verstandig om de spraaksynthese te veranderen zodat je nu effectief vast zit aan de Android spraaksynthesizer die niet in het Nederlands is. Voorheen kon je tomtom stemmen gebruiken. En iedereen blijft maar volhouden dat het een verbetering is. :F
Hmm kon je in de vorige versie wel Tomtom-stemmen kiezen, hoe werkte dat dan? Kan de standaard-navigatie van Google Maps ook de Tomtom-stemmen gebruiken, en spreken die dan ook de straatnamen uit? Dat zou wel cool zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er was een tooltje dat de tomtom stemmen kon omzetten naar het formaat dat OSMAnd nodig had. Nu wordt er met tts stemmen gewerkt en werken die omgezette stemmen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ah OK, jammer voor OSMAnd gebruikers. Dus dat tooltje zat ingebouw in OSMAnd, en je kon die Tomtom-stemmen niet voor andere Android-programma's gebruiken, zoals Google Navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TomTom Europa is weer in de sale voor 44.99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2001
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-10 12:57
Mijn ervaring met Sygic en TomTom richting Zuid-Frankrijk:

-Sygic leidde me door het centrum van Antwerpen met talloze stoplichten en flitsers;
-Het kompas van Sygic is niet erg fijn als je stilstaat en de telefoon staat iets gedraaid, zorgt soms voor foutieve aanwijzigen;
-TomTom leidde me over de ring, niet echt sneller, wel fijner;
-Sygic draait veel vloeiender en de maps zijn gewoon veel mooier;
-De routeberekening van TomTom is zeer traag.

Wat ik had draaien om zorgeloos met 125km/u gemiddeld (over 1400km) van en naar het zuiden te rijden:

-Joe Mobile 3G abo;
-TomTom voor de navigatie;
-CamSam Plus als widget over TomTom voor exacte locatie van de vaste flitspalen;
-iCoyote is erg goed voor de mobiele controlers (werkt in Frankrijk met zones, hetgeen voor vaste palen vervelend is, ik rem liever even, dan dat ik 4km lang langzamer moet rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Wanneer komt de nieuwe update van tomtom
Iemand een idee

Geen domme vragen stellen, de glazen bol is stuk op dit moment.

[ Voor 41% gewijzigd door janvanduschoten op 10-09-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Geen domme antwoorden geven.

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 10-09-2013 08:55 ]

• rockhopper
Er staat een interessante test in de nieuwste Android Magazine UK (editie 29) waarin tomtom, google maps, navigon en copilot het tegen elkaar opnemen. Helaas geen sygic.
Eindoordeel is dat de apps dicht bij elkaar liggen, maar allemaal sterke punten hebben met daarbij zwakkere punten. Eigenlijk een goed advies, waar ik me prima in kan vinden. Er is immers geen absolute koning onder de navigatie apps die nergens steekjes laat vallen.

De winnaar is copilot, met als voetnoot om goed te kijken naar argumentatie bij de verschillende onderdelen (zo is tomtom beter in het ontduiken van files, maar copilot weer beter in navigatie op de fiets of te voet en de routering is weer het beste van google maps)
In summary, we were reasonably impressed with all these apps and there’s none we’d describe as poor overall. There has to be a winner, though, and when the scores are added up, CoPilot Live Premium takes the accolade. The scoring was remarkably close, though, with each of the apps scoring well in some areas and less well in others. What this means, of course, is that you shouldn’t make a buying decision on the basis of the total score alone. Instead you should read our detailed comments, bearing in mind your particular requirements and preferences.

[ Voor 29% gewijzigd door rockhopper op 12-09-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
rockhopper schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:55:
Er staat een interessante test in de nieuwste Android Magazine UK (editie 29) waarin tomtom, google maps, navigon en copilot het tegen elkaar opnemen. Helaas geen sygic.
[...]
Heel vreemd dat ze Sygic niet meenemen, terwijl het het populairste nav-systeem met offline-maps is op Android, volgens mij.

Klinkt verder wel als een gedegen test. En ze hebben gelijk dat je naar de details moet kijken. Iedereen prioriteert de verschillende features anders.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Ik heb sygic maar kan geen kaarten voor china vinden. Weet iemand welke software wel kaarten voor china heeft?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• rockhopper
icecreamfarmer schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:12:
Ik heb sygic maar kan geen kaarten voor china vinden. Weet iemand welke software wel kaarten voor china heeft?
Google maps, maar ik vermoed dat je offline bedoelt.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

rockhopper schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:18:
[...]

Google maps, maar ik vermoed dat je offline bedoelt.
Yep, al weet ik niet wat data kost in china.

• RocketKoen
icecreamfarmer schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:40:
[...]

Yep, al weet ik niet wat data kost in china.
Ik zou me eerder druk maken over compatibiliteit van je toestel met de plaatselijke 3G frequenties. En de dekking van 3G in China.

TheS4ndm4n#1919

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dat moet redelijk goed zitten. Ik ga naar Peking, sanya en Shanghai.

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:30
Ik ben opzoek naar de beste Android navigatie-app voor een Samsung Galaxy S3. Het gaat mij enkel om navigeren in de auto, op de fiets etc. is voor mij niet belangrijk. De app mag betaald zijn (aanschaf of abo). Ik rij voornamelijk in Nederland, België en Duitsland, maar het zou mooi zijn als Frankrijk er ook bij zit.

Kunnen jullie een bepaalde app adviseren?

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 08:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Iemand ervaring met: Google Play: GPS Navigation & Maps +offline ?

Werken met OSM-kaarten. De feedback klinkt veelbelovend. Mensen hier met ervaring? Ik heb Sygic al draaien en met Google Maps erbij heb ik 'n prima alternatief, maar 't "gras bij de buren is altijd groener" ;)

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Sygic is fijn alleen in de stad heeft hij een vervelende bug (100 meter bug) Voor de snelweg ben ik er wel heel erg gecharmeerd van

• Fire69
Sepp14 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:49:
Sygic is fijn alleen in de stad heeft hij een vervelende bug (100 meter bug) op sommige apparaten Voor de snelweg ben ik er wel heel erg gecharmeerd van
Even wat vervolledigd.
Heb er gisteren nog mee rond gereden, geen bug hoor :)

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:30
Sepp14 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:49:
Sygic is fijn alleen in de stad heeft hij een vervelende bug (100 meter bug) Voor de snelweg ben ik er wel heel erg gecharmeerd van
Wat voor bug is dat dan?

Ik twijfel tussen Sygic en Tomtom. Ik ga de navigatie vaak nodig hebben, ook op de snelweg, dus het is wel van enig belang dat het een beetje goed werkt ;)

• rockhopper
Leolinedance schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:00:
[...]
Wat voor bug is dat dan?

Ik twijfel tussen Sygic en Tomtom. Ik ga de navigatie vaak nodig hebben, ook op de snelweg, dus het is wel van enig belang dat het een beetje goed werkt ;)
Als je in deze thread even kijkt vanaf mei ofzo dan zie je het een en ander voorbij komen nav die bug. Overigens heb ik met sygic contact gehad en zij hebben een alternatieve versie van sygic vrijgegeven. Zie onder andere hier en
rockhopper in "Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2"

Ik ga er vanuit dat er met de volgende update weer of twee versies komen, of dat ze het misschien eens in één keer goed doen en er helemaal geen problemen zijn. 8)
Overigens heb ik op de snelweg eigenlijk het minste behoefte aan navigatie, het zijn juist de binnen-de-bebouwde-kom wegen waar ik liever op het verkeer let ipv richtingsborden/weg zoeken. Ik denk dat je voor jezelf moet nagaan welke prijs je mooi vind, en waar je belang aan hecht. Misschien vind je de HD-traffic info (files vermijden enzo) ook wel belangrijk maar daar hoor ik je niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

De bug: ahum geen 'originele" versie heb ik ahum Op een S4

[ Voor 9% gewijzigd door Sepp14 op 15-09-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
100m bug heb ik geen last van. Alleen het draaien is irritant. (Ja ik weet hoe dan komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sepp14 schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:58:
De bug: ahum geen 'originele" versie heb ik ahum Op een S4
Ik blijf het vreemd vinden die bug. Ik heb ook een S4, wel met een originele versie sinds kort ;)
Maar zelfs met de 'gratis' versie een paar maand geleden had ik er geen last van.

Ik vraag me dus af waaraan het kan liggen.... toestel, Android-versie, Sygic-versie, combinatie van al het voorgaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Was mij ook nooit opgevallen eerst. Heb het op meerdere versies gehad op de galaxy mini en nu op de s4.
Terwijl ik op de snelweg er geen last van heb. In de bebouwde kom heb ik er meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Leolinedance schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:35:
Kunnen jullie een bepaalde app adviseren?
Grappig, ik kom je net ook tegen op Fok in een posting over DigiD. hoe toevallig! :)

Als geld geen issue is, speel dan op zeker en ga voor TomTom. Als 2e keus kun je voor CoPilot gaan. Snelle routeberekeningen, verkeersinfo is echter ondermaats. Sygic zou ik links laten liggen: berekent te veel onlogische/inefficiente routes. De bug waarover hierboven wordt gesproken is op mijn toestel gefikst met de 'patchversie' die ze me hebben gestuurd.

Verder had je natuurlijk even kunnen inlezen in dit topic! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door kwaazaar op 16-09-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Je bent voor TomTom net te laat, vorige week was Europa in de sale voor 44,99, nu is die weer 69.99. Maar ze komen wel vaker in de sale dus even in de gaten blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik snap alleen de WP8 interface niet zo van TomTom. Maar er schijnt een verbetering aan te komen, dus we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik heb Sygic gekocht omdat ik anders internet nodig zou hebben om een (nieuwe) route te berekenen.
Maar Sygic is toch behoorlijk stug als het om herberekenen gaat.

Zo was dit weekend de westelijke ring van rotterdam (a20) afgesloten (ritje den haag - spijkenisse). Daar aangekomen moest ik dus gedwongen in oostelijke richting over de ring.
Sygic stuurde me er bij de eerstevolgende afrit af. Ik denk mooi: een binnendoor route. Het was meteen file, want blijkbaar had iedereen hetzelfde idee...
Alleen Sygic's plan bleek om mij weer terug naar de A20 oprit te sturen die ik "gemist" had.
Ok, dan maar zelf proberen naar het zuiden te blijven rijden en hopen dat Sygic het snapt en een binnendoor route geeft.
No such luck. Uiteindelijk maar opgegeven en de bordjes naar de ringweg gevolgd en de ring met de klok mee gevolgd. Pas toen ik op de zuidelijke ringweg was had Sygic het door en kreeg ik een nieuwe route naar mn bestemming ipv terug naar de A20.

Op de terugweg denk ik slim te zijn. Ik kies van de 2 alternatieve routes degene die binnendoor, door de maastunnel, gaat.
Dat begon goed. Tot ik Rotterdam door was. Aangezien ik geen zin had om ook de rest van de rit 50 te rijden negeer ik Sygic en draai ik de snelweg naar Den Haag op.
Nu probeert Sygic me bij elke afslag de snelweg af te sturen om de rit binnendoor te doen. Blijkbaar is de "alternatieve route" die ik heb gekozen er een met de optie "avoid highways" aan, terwijl dat in mijn instellingen toch echt uit staat.

Ook irritant trouwens: De voice guidance haalt af en toe links en rechts door elkaar. Zegt hij "turn right" en staat er op de kaart een bocht naar links.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
Zijn hier ook mensen die routes maken op de pc, en dan die routes rijden via het gps?
Zelf rij ik rij voornamelijk routes via het gps. Heb er een flink tijdje ingestoken om verschillende apps uit te testen.

Sygic en Osmand werken wel goed hiervoor.
Dus daarom heb ik 2 tutorials gemaakt over het hoe en wat routes navigeren.

Sygic: http://raspberrypihelp.net/40-motornavi-sygic
Osmand: http://raspberrypihelp.net/41-motornavi-osmand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Interessant. Hoe ziet zo'n GPX route er uit (hoeveel routepunten) en wat doet OSMAnd dan met de navigatie. Berekent hij zelf dan de tussenliggende route tussen twee opeenvolgende routepunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Interessant, ik doe dit zelf veel maar dan via mapsource en een losse garmin gps (oregon). Dat is voor mij met name met de fiets bedoelt.
Zoals het bij mapsource werkt moet je allereerst een routeerbare kaart hebben (dus geen topo/stafkaart) en dan kan je in het programma zelf aangeven vermijd pontjes/onverhard/snelwegen e.d. en mode van transport (auto / fiets / voetganger) dit zijn allemaal kleine stapjes die invloed hebben op de routering. In mijn voorbeeld werk ik meestal met de OSM fiets Benelux en ik kan in principe een route maken met 3 punten (start, halverwege, eind) voor een rondje of slechts twee punten voor een éénwegrit. Je kan zelf de route verslepen en aanpassen of er voor kiezen meerdere tussenpunten te kiezen. Standaard vult het programma de weg in zoals de kaart dat toelaat (in de regel kortste of snelste weg tussen twee punten).

Je gps zelf zal de route op ongeveer dezelfde manier herberekenen, het volgt dus min of meer een spoor wat je zelf hebt uitgezet en kan dit ook (en zal dit ook) herberekenen als je afwijkt (lees brug bestaat niet meer of andere omleiding).

Ik vind het op zich wel eens interessant om te kijken hoe sygic/osmand hier mee omgaat, maar ik doe dit vooral op de fiets waar ik m'n android minder geschikt voor vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
Inderdaad interessant
Was toevallig ook net aan het uitzoeken of ik voor op de motor voice-navigatie van een gpx-route kon krijgen. Was op Osmand uitgekomen, maar nog niet getest. Ben benieuwd om jullie bevindingen te lezen.

Voor de fiets gebruik ik al geruime tijd Locus, met vectorbased OSM kaarten voor de fiets. Deze zijn echt goed en enorm gedetailleerd. Ook te gebruiken voor Osmand geloof ik.
http://www.openandromaps.org/downloads/europa
of
http://vectormaps4locus.eu/Europe-Netherlands
Met de telefoon op het stuur "het lijntje volgen". Ook online de route laten berekenen gaat best goed (via de geintegreerde mapquest-koppeling bijvoorbeeld)

Verder gebruik ik regelmatig vanwege de tweakbaarheid de fietsrouteplanner van de fietsersbond om een mooie gpx-route te generen, die kun je dan weer inlezen in locus/osmand.

Verder ben ik ook aan het spelen geweest met Brouter.apk (staat niet in play store trouwens).
http://brensche.de/brouter/
Deze app koppel je aan locus of Osmand. Hij kan offline, met behulp van OSM-data bestanden, een route berekenen die is locus/osmand zichtbaar wordt.
http://h2096617.stratoserver.net/brouter/segments2/

Voor de fiets werkt dit al erg goed, maar ik ben nog aan het kijken of ik hiervoor een motor-profiel kan vinden. Dit zou dan een aardig alternatief kunnen zijn voor de motorkaart van de garmin zumo...

Ook wel aardig trouwens: in locus kun je ook direct opgeslagen Google maps routes importeren...

[ Voor 5% gewijzigd door djiedjee op 20-09-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Maasluip schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:32:
Interessant. Hoe ziet zo'n GPX route er uit (hoeveel routepunten) en wat doet OSMAnd dan met de navigatie. Berekent hij zelf dan de tussenliggende route tussen twee opeenvolgende routepunten?
Ik maak de routes met het programma "tyre".
Je maakt je route dmv waypoints. En tyre berekend dan de weg tussen de waypoints. In tyre zie je de route als een lichtblauwe lijn op de kaart.

Sygic: Berekend zijn eigen route tussen de waypoints die je in tyre heb gebruikt. Gebruik genoeg waypoints anders zal de route van tyre niet het zelfde zijn in sygic.

Osmand (gpx bestand) kijkt niet naar die waypoints maar pakt exact de weg zoals die in tyre aangegeven staat. Dus is de route in tyre goed? Dan is de route ook direct goed in osmand.

Osmand heeft ook als voordeel dat je heel makkelijk midden op de route kan inspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

RocketKoen schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:52:
Ik heb Sygic gekocht omdat ik anders internet nodig zou hebben om een (nieuwe) route te berekenen.
Maar Sygic is toch behoorlijk stug als het om herberekenen gaat.
Een van de redenen waarom ik geen Sygic meer gebruik. Ik heb nog wat nare ervaringen met Sygic en toen was ik er klaar mee. Nu gebruik ik al een tijd Navigon en ben er dik tevreden over, prima interface, snelle berekeningen en goede kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
The Inquisitor schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:05:
[...]

Een van de redenen waarom ik geen Sygic meer gebruik. Ik heb nog wat nare ervaringen met Sygic en toen was ik er klaar mee. Nu gebruik ik al een tijd Navigon en ben er dik tevreden over, prima interface, snelle berekeningen en goede kaarten.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ipuWJO7.png
Duur en niet compatible. Waarschijnlijk omdat 3G is vereist.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik baal echt van de routeberekening van Sygic. Ik vind de kaart weergave echt heel mooi en soepel. Over het algemeen kom je wel aan op bestemming maar vraag niet hoe.

ik wacht dat tomtom in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
djiedjee schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:53:
Inderdaad interessant
Was toevallig ook net aan het uitzoeken of ik voor op de motor voice-navigatie van een gpx-route kon krijgen. Was op Osmand uitgekomen, maar nog niet getest. Ben benieuwd om jullie bevindingen te lezen.

Voor de fiets gebruik ik al geruime tijd Locus, met vectorbased OSM kaarten voor de fiets. Deze zijn echt goed en enorm gedetailleerd. Ook te gebruiken voor Osmand geloof ik.
http://www.openandromaps.org/downloads/europa
of
http://vectormaps4locus.eu/Europe-Netherlands
Met de telefoon op het stuur "het lijntje volgen". Ook online de route laten berekenen gaat best goed (via de geintegreerde mapquest-koppeling bijvoorbeeld)

Verder gebruik ik regelmatig vanwege de tweakbaarheid de fietsrouteplanner van de fietsersbond om een mooie gpx-route te generen, die kun je dan weer inlezen in locus/osmand.

Verder ben ik ook aan het spelen geweest met Brouter.apk (staat niet in play store trouwens).
http://brensche.de/brouter/
Deze app koppel je aan locus of Osmand. Hij kan offline, met behulp van OSM-data bestanden, een route berekenen die is locus/osmand zichtbaar wordt.
http://h2096617.stratoserver.net/brouter/segments2/

Voor de fiets werkt dit al erg goed, maar ik ben nog aan het kijken of ik hiervoor een motor-profiel kan vinden. Dit zou dan een aardig alternatief kunnen zijn voor de motorkaart van de garmin zumo...

Ook wel aardig trouwens: in locus kun je ook direct opgeslagen Google maps routes importeren...
Wat zijn "met vectorbased OSM kaarten voor de fiets"

Osm staat voor open source street maps toch? Locus gebruikt dat ook toch?

Ik gebruik zelf in OSMand de kaarten die je vanuit de app gewoon kan downloaden. Hoe gebruik je andere kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
OSM: open street maps

Je kan de kaart als plaatje downloaden(zoals bijvoorbeeld google maps). HIermee worden de kaarten heel groot,en zijn ze niet routable.
Vector based: hiermee is de informatie als lijnen opgeslagen: een kaart van heel land is dan maar een paar honderd Mb en van hoog detail nivo. OsmAnd en Locus kunnen hier inderdaad allebei mee overweg, Wat je offline download vanuit Osmand is ook een vectorkaart volgens mij.

Osmand heeft een beperking van 10 kaarten. In Locus heb ik op de SDkaart heel europa staan voor de vakanties (weet vooraf niet waar ik terecht kom). Ik heb ook een speciale fietskaart, hierop staan MTB-routes en fietsroutes duidelijker zichtbaar, ook de knooppuntenroutes, landelijke fietsroutes etc.

Verder heeft Locus ook integratie voor geocaching en zo, maar da's weer een heel ander verhaal.

Osmand heeft nu mijn voorkeur voor gpx-routes met voice-nav voor de motor. Locus voor de rest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
djiedjee:

Dan zijn vrijwel elke gps app vector kaarten toch? (Tomtom/garmin/sygic/etc?)
Osmand gratis versie heeft beperking van 10 downloads inderdaad. de betaalde versie (€5,99) niet.

Osmand in de F-droid omgeving is gratis, maar ik weet niet of dat de 10 kaart limit versie is?

Ik had locus er ook even op staan (gratis versie) maar ik kreeg geen turn by turn navigatie voor elkaar.

Osmand is tot nu toe de enige app waar ik makkelijk een gpx in kan laden, geen gezeik met waypoint en gas op die lollie. Beetje jou ervaring dus ;)

Edit:

Is dit de pagina waar je alle OSMand maps met de hand kan downloaden?

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 20-09-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Voor mijn garmin waren bijvoorbeeld veel topo-kaarten te krijgen, vrijwel allemaal plaatjes, net zoals google maps downloads.
Alles wat routeerbaar is, zou vector kaartmateriaal moeten zijn.

Osmand is voor voicenavigatie de enige die ik heb gevonden waar je gewoon een gpx kan gebruiken. Het schijnt dat sygic ook wel zou moeten werken, maar die is weer niet gratis.

Locus vind ik persoonlijk erg lastig om te leren, maar mogelijkheden zijn enorm, veel uitgebreider dan OsmAnd.
Voice navigatie werkt in locus ook prima, alleen moet je daarvoor een internetverbinding hebben en werkt niet met een gpx.
Als je fietst, wandelt, geocached en de moeite wil doen om locus te leren, is het daarvoor wat mij betreft het beste wat er is op dit moment.

Als de ontwikkelaar voice-nav voor gpx kan inbouwen, kan OsmAnd er weer af!
Pagina: 1 ... 16 ... 36 Laatste