Wat een waardeloos review van nu.nl imo. Het belangrijkste probleem is dat je om een adres op te zoeken en te navigeren alsnog een internetverbinding nodig hebt.DitisKees schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:38:
Gebruikt net als ZANavi en Navit de kaarten van OSM. Helaas ontbreekt daar nogal eens wat aan, zoals maximumsnelheden die niet zijn ingevuld, etc.Hier een review van nu.nl.
Met Navit, gratis en open source, kun je wel daadwerkelijk compleet offline werken (nadat je de kaart hebt gedownload). Het werkt prima als je met iemand bent die de navigatie kan doen. Speech synthesizer in het Nederlands is een lachertje, interface laat te wensen over, maar het is wel volledig gratis, offline, en rendering on demand. Fiets-, wandel- en autonavigatie kun je allemaal kiezen, en op zich is om te wandelen de openstreetmap-data vaak beter dan andere bronnen.
ZANavi ga ik nog eens bekijken, lijkt me een navit-cloon die meer gericht is op Android. Misschien is de userinterface beter (map switchen in navit? gewoon even bestandsnamen wijzigen!
Grappig, ik heb daar zelf weinig problemen mee, ik heb het nu getest in NL en in de UK. Ik zie ook geen verschil als ik google maps en openstreetmap vergelijk. Vreemd genoeg heb ik dat soort problemen altijd met Tomtoms.. Die lijken niet de hoofdweg te willen volgen om vage redenen. Op sommige trajecten kom je met navit dan ook een stuk sneller aan...haling schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:23:
Tilburg staat er maar half op -> verwijderd.
En daarnaast kun je natuurlijk zelf de kaart wijzigen, en zo bijdragen aan gratis navigatie.
Bij navit is de hele planeet <8gb, europaBlazeguru schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:19:
Ik heb een 2 gb sd kaartje in mijn telefoon. Als ik offline navigatie wil, b.v. van Sygic, heb ik daar dan genoeg aan ? Wat neemt b.v. de kaart van nederland of van de benelux in beslag ?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten