Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
DitisKees schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:38:
Gebruikt net als ZANavi en Navit de kaarten van OSM. Helaas ontbreekt daar nogal eens wat aan, zoals maximumsnelheden die niet zijn ingevuld, etc.Hier een review van nu.nl.
Wat een waardeloos review van nu.nl imo. Het belangrijkste probleem is dat je om een adres op te zoeken en te navigeren alsnog een internetverbinding nodig hebt.

Met Navit, gratis en open source, kun je wel daadwerkelijk compleet offline werken (nadat je de kaart hebt gedownload). Het werkt prima als je met iemand bent die de navigatie kan doen. Speech synthesizer in het Nederlands is een lachertje, interface laat te wensen over, maar het is wel volledig gratis, offline, en rendering on demand. Fiets-, wandel- en autonavigatie kun je allemaal kiezen, en op zich is om te wandelen de openstreetmap-data vaak beter dan andere bronnen.

ZANavi ga ik nog eens bekijken, lijkt me een navit-cloon die meer gericht is op Android. Misschien is de userinterface beter (map switchen in navit? gewoon even bestandsnamen wijzigen! :p Laatste adres opnieuw gebruiken zonder favorite? Opnieuw invoeren! :p).
haling schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:23:
Tilburg staat er maar half op -> verwijderd.
Grappig, ik heb daar zelf weinig problemen mee, ik heb het nu getest in NL en in de UK. Ik zie ook geen verschil als ik google maps en openstreetmap vergelijk. Vreemd genoeg heb ik dat soort problemen altijd met Tomtoms.. Die lijken niet de hoofdweg te willen volgen om vage redenen. Op sommige trajecten kom je met navit dan ook een stuk sneller aan...

En daarnaast kun je natuurlijk zelf de kaart wijzigen, en zo bijdragen aan gratis navigatie.
Blazeguru schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:19:
Ik heb een 2 gb sd kaartje in mijn telefoon. Als ik offline navigatie wil, b.v. van Sygic, heb ik daar dan genoeg aan ? Wat neemt b.v. de kaart van nederland of van de benelux in beslag ?
Bij navit is de hele planeet <8gb, europa <3.4gb, benelux 626 mb. Volgens mij bevat openstreetmap meer voetpaden bijvoorbeeld, dat zal een deel van het verschil verklaren.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
ZANavi is inderdaad een op Navit gebaseerde kloon gericht op Android. Als ik tijd heb zal ik eens de voor- en nadelen van beide op een rijtje zetten.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vandaag kreeg ik bericht dat route66 in de Market staat.
Al iemand de proef op de som genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb vroeger Route66 op mijn HTC TouchPro Windows Mobile 6.1 gehad. Ik kon niet wachten tot ie ook voor Android zou komen.

Precies 26 dagen geleden kwam hei dus op de Market (ik ook gisteren email van hun gekregen, geen verdere update trouwens van 1 mand geleden).

Fascinated? Helemaal niet. Ook al is hij voor rond 50 Euro te koop, zou ik 100 geven als hij net als vroeger was. Dus jammer genoeg voor Route66, moet ik gaan met mij Sygic verder. Betere heb ik nog niet gevonden voor mij Drsire HD. Laten wachten of TomTom iets beters zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01
Wat kost Sygic nu precies? En Route 66? ik kan dat op hun sites niet vinden (sygic is down).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:27
Sygic benelux €12,- de site werkt gewoon hier.

Ik moet zeggen dat ik van Igo, google navigation en navigon ik sygic het beste vindt werken. Helemaal in combinatie met flitsers en standaard veel in te stellen plus veel informatie (snelheid etc).

Helaas is de batterijduur maar 2uur als ik sygic draai (andere navs overigens ook rond de 2-3 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Oke, dat is nog wel het overwegen waard.. Nu rij ik niet zo heel vaak, maar je kan niet hebben dat je ineens geen info meer hebt omdat je geen netwerk hebt natuurlijk.

En dat je er niet zo lang mee kan is niet gek, navigeren + gps + constante berekeningen kosten bakken met stroom. Maar daar heb je genoeg oplossingen voor gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand Android Market: NavDroyd - Apps on Android Market? Het is een erg goedkope offline-navigatieapp die best aardige recensies krijgt, maar er zijn ook kritieken te lezen.

Zit een beetje te twijfelen of ik voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten of liever wat meer besteed aan een app die dan hopelijk consistenter presteert.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sja... Een keer een tientje voor een app die je regelmatig gebruikt valt ook wel weer mee :)

Zelfs ik overweeg dat en ik gebruik de navi misschien vijf keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:38:
Sja... Een keer een tientje voor een app die je regelmatig gebruikt valt ook wel weer mee :)

Zelfs ik overweeg dat en ik gebruik de navi misschien vijf keer per jaar.
Wat bedoel je nu te zeggen? Ik gebruik een dergelijke app eerlijk gezegd nog incidenteler dan jij en als je een goede app voor 5 euro kunt krijgen lijkt me dat interessanter dan één van 25-60 euro. Ik weet echter niet goed wat ik me er van moet voorstellen en daarom vraag ik of er ervaringen mee zijn. Ook maar 5 euro voor iets dat niet echt bruikbaar blijkt is wat mij betreft 5 euro teveel.

Voor ik nu echt als een extreme cheapskate overkom, ik moet als student simpelweg verstandige keuzes maken binnen mijn budget. Als je overal de dure optie pakt heb je heel weinig speelruimte.

Edit: NavDroyd scoort niet veel slechter dan de grotere namen. Niet dat sterren heel erg betrouwbaar zijn, maar dat is op zich niet verkeerd natuurlijk.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 21:10 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Omdat Google Maps Navigation mij vaak via een omweg naar de plaats van bestemming stuude, heb ik toch maar eens Sygic Benelux aangeschaft. Wat ik wel leuk vind aan Google Maps Navigation is de streetview foto die je te zien krijgt als je op de bestemming bent aangekomen. Ik had Sygic al geinstalleerd staan en ben benieuwd of hij beter bevalt dan Google Maps Navigation. Pluspunt van Sygic is de informatie die je tijdens het rijden kan zien en de flitsers. Dat mis ik in Google Maps Nagivations. Ik gebruik de navigatie niet heel vaak, maar als ik hem gebruik moet hij wel goed werken natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-12-2011 13:11 ]

• Blazeguru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-04 16:47
Ik ben de trial van Cygic aan het proberen. Ik las hier iets van het kunnen ingeven van huisnummers. Waar kan ik dat doen ? Ik heb, naar aanleiding van berichten hier, native keyboard uit gevinkt, maar dan krijg ik geen toetsenbord te zien (alleen een heel erg in elkaar gedrukt toetsenbord van een paar millimeter hoog dat niet te gebruiken is.

EDIT: Het ingeven van huisnummers is gelukt. Dat werkt ook met het standaard keyboard, alleen verdwijnt het keyboard soms en kan ik het niet weer terug krijgen. Moet dan de app opnieuw opstarten. Zijn er meer met dat probleem ?

[ Voor 25% gewijzigd door Blazeguru op 22-12-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Laatst online: 11-09 23:02
Werkt Sygic inmiddels (foutloos) onder Ice Cream Sandwich? Ik heb sinds vorig weekend een Nexus S en heb hem meteen naar Android 4.0.3 ge-update. Tot nu toe heb ik altijd Co-Pilot Live 8 gebruikt, maar die werkt niet onder ICS. Op zich beviel Co-Pilot wel goed, maar het feit dat Sygic gratis kaart-updates verstrekt en de enthousiaste reacties over de app zorgen er voor dat ik de overstap wil maken. Maar natuurlijk alleen wanneer Sygic probleemloos onder ICS werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
dddddaaf schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:29:
Werkt Sygic inmiddels (foutloos) onder Ice Cream Sandwich? Ik heb sinds vorig weekend een Nexus S en heb hem meteen naar Android 4.0.3 ge-update. Tot nu toe heb ik altijd Co-Pilot Live 8 gebruikt, maar die werkt niet onder ICS. Op zich beviel Co-Pilot wel goed, maar het feit dat Sygic gratis kaart-updates verstrekt en de enthousiaste reacties over de app zorgen er voor dat ik de overstap wil maken. Maar natuurlijk alleen wanneer Sygic probleemloos onder ICS werkt.
De nieuwste versie ondersteund ics

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Sygic hebt ik al vaak slechte ervaring mee gehad dat hij heel vreemde routes maakt. Of dat ik gewoon niet op mijn bestemming geraakte omdat hij mij rondjes erond liet rijden! 8)7

Vandaag ben ik naar Zwitserland gereden met CoPilot8, maar nadat die mij op 300km tijd, 3x een afrit verkeerd liet nemen of gewoon niet zei dat ik ze moest nemen, betrouw ik dat ook niet al te best meer!

Ben maar terug gegaan naar mijn ouwe vertrouwde iGO (Amigo, v8.4.x is dat). Die heeft me eigenlijk nog nooit in de steek gelaten!
Alleen jammer dat die er officieel niet is voor Android, dus moet je wel de minder legale toer op.
Als iGO in de Market komt, koop ik hem meteen!!! :)

Verwijderd

Lightning89 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:07:
Helaas is de batterijduur maar 2uur als ik sygic draai (andere navs overigens ook rond de 2-3 uur).
Je zou eens moeten kijken in het menu onder Instellingen -> Batterijbeheer. Als je onder 'Op batterij' de stand 'Stroombespaarder' kiest, dan gaat je accu een stuk langer mee. (Op mijn Xperia X10 een uur of 5.) Het nadeel is dat het beeld minder vloeiend loopt (de framerate wordt verlaagd naar iets van 2 fps ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zie overal kaartleverancier staan. Ik neem aan dat dit inhoudt dat de kaarten ook gedownload zijn? De pakketen lijken allemaal zo klein te zijn, terwijl Tomtom op de iPhone en op de TomTom voor Benelux 300MB en voor Europa al 2GB is.

Ik ben namelijk geïnteresseerd naar een oplossing om een Android tablet als Navigatie te gebruiken, Zou ik een Android tablet van €50 als GPS kunnen gebruiken?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Afgelopen dagen vrij intensief gebruik gemaakt van Sygic. Ik ben er erg tevreden over. Kan eigenlijk geen minpunten opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Sinds de laatste update werkt Sygic inderdaad prima op mijn Motorola Defy. Echt een aanrader. Ik moet er alleen goed op letten het programma correct af te sluiten, anders loopt de hele telefoon nogal eens vast en dan is batterij eruit en opnieuw opstarten de enige remedie. Dit gebeurt vooral bij gebruik van de Motorola cardock-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
Iemand al gewerkt met de verkeersinfo ,die heb ik er nu inzitten na de update van sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Volgens alle berichten is route66 gratis en alleen voor premium dingen bijbetalen. Ik zoek nog steeds die adder die onder het gras zit... bij mijn weten wordt route66 helemaal niet zoveel verkocht, dus waar doen ze het van (ze bestaan wel al jaren).

WEBSITE
MARKET

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Volgens mij is de app gratis maar betaal je voor de kaarten en hebben ze een proefperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
jejeh schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:29:
Iemand al gewerkt met de verkeersinfo ,die heb ik er nu inzitten na de update van sygic.
Ja, ik heb het uitgeprobeerd en het slaat helemaal nergens op. Steeds weer files die er helemaal niet zijn, files om twaalf uur 's nachts op een lege weg... Ik zou mijn geld terug moeten vragen voor deze betaalde nonsens (toch nog €19,99). Van andere gebruikers zijn er ook veel klachten op het Sygic-forum, zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Inmiddels lijkt het erop dat de kaarten e.d. gratis zijn en blijven; ook voor download, maar dat turnbyturn na 30 dagen betaald wordt. Andere functies moet je ook los afrekenen. Hun site is hier niet heel duidelijk in.

Maar eindelijk gevonden:
http://www.66.com/route66...p?cid=NL&act=1#navigation

De prijzen staan verstopt bij de support pagina's

De verkrijgbare licenties zijn de volgende, helaas is alles gericht op de VS of op wereldwijd. Beetje overdreven:

Navigatie Wereldwijd
30 dagen Auto-Hernieuwbare Abonnement 7.99 EUR / 9.99 USD
Eeuwigdurende 49.99 EUR / 64.99 USD

Flitspaallocaties
1 jaar Wereldwijd 19.99 EUR / 24.99 USD

Verkeersinformaties
1 jaar Wereldwijd 19.99 EUR / 24.99 USD

Sygic lijkt mij dan nog steeds de beste optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 03-01-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
prijk schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:12:
[...]

Ja, ik heb het uitgeprobeerd en het slaat helemaal nergens op. Steeds weer files die er helemaal niet zijn, files om twaalf uur 's nachts op een lege weg... Ik zou mijn geld terug moeten vragen voor deze betaalde nonsens (toch nog €19,99). Van andere gebruikers zijn er ook veel klachten op het Sygic-forum, zie ik nu.
Ik heb nergens voor betaald,het zat er na de update 2.2.3 ineens in.
licencie van europa verder niks.
Ik was wat aan het pielen en toen zag ik linksboven ineens verkeersinfo en optie om de desbetreffende opstopping te vermijden,cq andere route te laten berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
jejeh schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:45:
[...]

Ik heb nergens voor betaald,het zat er na de update 2.2.3 ineens in.
licencie van europa verder niks.
Ik was wat aan het pielen en toen zag ik linksboven ineens verkeersinfo en optie om de desbetreffende opstopping te vermijden,cq andere route te laten berekenen.
Klopt, ik merkte gisteren opeens hetzelfde. Geen idee of dit zo blijft of dat de files wel/niet goed doorgegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ok dan gaan we eens wat proberen en vergelijken met betrouwbare file meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Files werden in de vorige versie van Navigon ook weergegeven, maar in de nieuwe versie zie ik ze niet meer. Is Traffic Live ook betaald geworden?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Voor mensen met Sygic - zijn jullie maps up-to-date? Ik zit nu op 11.2.3 en hij geeft nog altijd aan dat snelheidslimit op A2 120 km/u is ipv. 100 km/u, die inmiddels 1.5 jaar geldt naar mijn weten.
Hoe downloaden jullie de kaarten, via Sygic Downloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 19:32
timovd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:23:
Files werden in de vorige versie van Navigon ook weergegeven, maar in de nieuwe versie zie ik ze niet meer. Is Traffic Live ook betaald geworden?
Klopt, als je het nog niet had kun je nu het live traffic pakket afsluiten. Verder is de shop functie nu actief en kun je meerdere zaken aanschaffen (Freshmaps, campinggids, Michelin restaurant- en hotelgids, Michelin groene reisgids, All in One POI pakket, Tankstations, Cockpit en de mobiele waarschuwer live)

Het zijn natuurlijk allemaal must have aanvullingen :*) , ik heb zelf alleen het Traffic live pakket maar die had ik standaard al. Van de overige aanvullingen zie ik zelf het nu niet zo in dus schaf ik die ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
businka19 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:10:
Voor mensen met Sygic - zijn jullie maps up-to-date? Ik zit nu op 11.2.3 en hij geeft nog altijd aan dat snelheidslimit op A2 120 km/u is ipv. 100 km/u, die inmiddels 1.5 jaar geldt naar mijn weten.
Hoe downloaden jullie de kaarten, via Sygic Downloader?
Ik heb eergisteren toevallig de trail versie geprobeerd en mij viel precies hetzelfde op. Dat maakt die feature toch wel minder nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Vroem schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:23:
[...]

Klopt, als je het nog niet had kun je nu het live traffic pakket afsluiten. Verder is de shop functie nu actief en kun je meerdere zaken aanschaffen (Freshmaps, campinggids, Michelin restaurant- en hotelgids, Michelin groene reisgids, All in One POI pakket, Tankstations, Cockpit en de mobiele waarschuwer live)

Het zijn natuurlijk allemaal must have aanvullingen :*) , ik heb zelf alleen het Traffic live pakket maar die had ik standaard al. Van de overige aanvullingen zie ik zelf het nu niet zo in dus schaf ik die ook niet aan.
Vreemd dat die er uitgegooid wordt. Dit was de reden dat ik ooit voor Navigon ben gegaan. Zijn updates van Traffic Live wel gratis?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
tweak_dude schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:41:
[...]

Ik heb eergisteren toevallig de trail versie geprobeerd en mij viel precies hetzelfde op. Dat maakt die feature toch wel minder nuttig.
Ach, ik let op de borden en niet op de kaart, vaak zitten er toch een hoop fouten in. Bij mijn oude TomTom zit een bug in de kaart dat ie altijd via Spaanse Polder wil bij Rotterdam ipv de A20 volgen.
Op mijn Rider2 had ik een nieuwe kaartgarantie en op die kaart is de A20 70km/u, terwijl die gewoon 80 is. Zal wel vanwege een week wegwerkzaamheden zijn geweest ofzo, maar die fouten houd je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Senor Sjon schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:46:
Ach, ik let op de borden en niet op de kaart, vaak zitten er toch een hoop fouten in. Bij mijn oude TomTom zit een bug in de kaart dat ie altijd via Spaanse Polder wil bij Rotterdam ipv de A20 volgen.
Op mijn Rider2 had ik een nieuwe kaartgarantie en op die kaart is de A20 70km/u, terwijl die gewoon 80 is. Zal wel vanwege een week wegwerkzaamheden zijn geweest ofzo, maar die fouten houd je altijd.
Ok, de snelheid kan je idd van de boorden aflezen (hoewel je gewoon voor nauwkeurige maps betaalt die ook juiste snelheidslimit moeten aangeven, vooral 1.5 jaar na aanpassing). Waar het mij om gaat is dat als deze info niet klopt dan is er ook kans dat flitsersdatabase en eventuele verbouwingen ook 1.5 jaar oud is en dat is absoluut onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is al sinds het begin der tijden zo met navigatiekaarten. Anderhalf jaar klinkt lang, maar in processen is dat niet zo. Voordat het allemaal bij de kaartenmaker is en vervolgens ook nog eens klaar voor commercieel gebruik + uitgerold naar de klanten... dat is niet in een dag gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Senor Sjon schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:09:
Dat is al sinds het begin der tijden zo met navigatiekaarten. Anderhalf jaar klinkt lang, maar in processen is dat niet zo. Voordat het allemaal bij de kaartenmaker is en vervolgens ook nog eens klaar voor commercieel gebruik + uitgerold naar de klanten... dat is niet in een dag gebeurd.
Ik dacht dat Sygic TomTom kaarten gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 19:32
timovd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:44:
[...]

Vreemd dat die er uitgegooid wordt. Dit was de reden dat ik ooit voor Navigon ben gegaan. Zijn updates van Traffic Live wel gratis?
Geloof het wel, krijg nog steeds de files binnen in Navigon

[ Voor 3% gewijzigd door Vroem op 05-01-2012 14:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Laatst online: 11-09 23:02
Nadat ik de afgelopen paar dagen Sygic geprobeerd heb, besloot ik hem definitief aan te schaffen. Aangezien ik geen creditcard (meer) heb, koos ik er voor om bij pdashop.nl de zgn. "voucher edition" aan te schaffen. Vandaag lag 'ie keurig in de bus. Vervolgens de voorgaande installatie van de app verwijderd (incl. de op mijn Nexus S achtergebleven directory 'Aura') en uit de Android-market de 'voucher edition" van Sygic gedownload. Na het installeren van de kaarten en middels de toegestuurde productcode de software geregistreerd te hebben, begonnen echter de problemen. Draaien van portret naar landschapsmodus werkte maar amper, teruggaan naar een vorig menu werkte niet, de app afsluiten lukte niet en last, but not least, verder als het vol laten lopen van het groene balkje tijdens het calculeren van de route kwam Sygic niet meer. Vervolgens hoorde ik wel de gesproken instructies, maar Sygic weigerde pertinent om de kaart weer te geven. Vervolgens nog het één en ander geprobeerd (kaarten opnieuw downloaden, de software via Sygic's internetpagina te registreren), maar dat haalde allemaal niks uit. Uiteindelijk Sygic weer van mijn Nexus ge-deinstalleerd en de normale editie weer uit de market gedownload, gelukkig werkte de toegestuurde registratiecode ook bij deze versie probleemloos.

Beetje en lang verhaal, samengevat:

- Sygic's normale editie in de Android-market is versie 11.2.3 (welke onder ICS werkt);
- Sygic's voucher-editie in de Android-market is versie 11.2.2 (onbruikbaar i.c.m. ICS);
- de registratiecode voor de voucher-edition werkt (momenteel) óók voor de normale editie van Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Vroem schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:05:
[...]

Geloof het wel, krijg nog steeds de files binnen in Navigon
Erg jammer dat traffic nu een betaald pakket is. Bij Sygic zit dit wel in het standaard pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
timovd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:49:
[...]

Erg jammer dat traffic nu een betaald pakket is. Bij Sygic zit dit wel in het standaard pakket?
Nee, kost 10tje per jaar:

http://www.sygic.com/en/android:extras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Dus Navigon is op lange termijn dus voordeliger. Ik had Navigon al gekocht (toen Live Traffic er nog in zat), dus in mijn geval is dat zeker voordeliger.
Afgelopen jaar weinig gebruik van moeten maken; slechts een keer met wintersport. Tegen die tijd maar kijken of ik deze wil aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb hier niet apart voor betaald, maar krijg wel degelijk file informatie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 14:18
Ikzelf gebruik eigenlijk voornamelijk Google Map. En ook die geeft aan of er files zijn of niet, en als je wilt kun je netjes een alternatieve route laten opzoeken, en zie je verschillen in afstand en tijd. Komt mij qua routes het betrouwbaarst over !

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik had een reactie bij Route66 achtergelaten. Hierbij hun antwoord:
Bij deze deel ik u mede dat voor ROUTE 66 Maps + Navigation alleen de Wereldwijd navigatie licentie verkrijgbaar is.
Er bestaan geen land / regio licenties.

De navigatie licentie is verbonden aan het IMEI nummer van het toestel en heeft niets te maken met Google.

In het geval dat uw huidige toestel defekt is geraakt dan kunnen wij de navigatie licentie overzetten mits uw nieuwe toestel dezelfde besturingssysteem gebruikt en mits het compatibel is met ROUTE 66 Maps + Navigation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik vertrek binnenkort naar Nicaragua (Centraal Amerika) en nu ben ik op zoek naar een Android navigatie oplossing die offline te gebruiken is (GSM/UMTS dekking buiten de grote steden heeft grote gaten dus Google Maps valt al af.)
Sygic heb ik al van gevonden dat deze Centraal Amerika nog niet op de kaart heeft staan. Van de andere oplossingen kan ik het zo 1-2-3 niet vinden.
Iemand enig idee of wat ik zoek bestaat ? (heb tot nog toe alleen een oplossing voor losse Garmin devices gevonden: een kaart van Nicaragua a $50, los van het feit dat ik geen Garmin device heb, heb ik weinig zin om een losse navigatie unit mee te sjouwen)

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 09-01-2012 15:26 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Laatst online: 11-09 23:58
@tomba
Ik heb een garmin nuvi 255 die kan huren ;) voor tweaker prijs
of je koop er 1 op marktplaats http://auto-diversen.mark...Wnhqh4%3D&fta_ind=11&fs=1

[ Voor 90% gewijzigd door saharoen op 09-01-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
Ik heb een probleempje. Mijn GPS op mijn Samsung Galaxy Gio S5660 doet raar.
Het duurt enorm lang, zo niet oneindig lang, om mijzelf via de GPS (zonder internet) te lokaliseren via Osmand.

Ik heb daarom, om software problemen uit te sluiten, geupdate naar Android 2.3.4 en via KIES een firmware update uitgevoerd. Ok, ging allemaal prima.

Nu doet de GPS nog niet zoals het hoort, het duurt gewoon te lang.
Alleen, en nu komt het fraaie: als ik Osmand opstart (of Bikenode) dan kan ik enórm lang wachten (>10 min).
(en ja ik loop gewoon buiten en niet onder tunnels:)

Start ik Oruxmaps en doe ik in Oruxmaps de GPS aan (aparte knop, startgps), dan tjakka!, heb ik zo de GPS verbinding!
Start ik daarna Osmand/Bikenode...dan is het goed.

Blijkbaar is Oruxmaps beter in het aansturen van de GPS functie van mijn mobiel? :?

ps, nog iets anders...die Bikenode app....kan ik daar ook mee offline? En zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Zoek eens naar de app Fasterfix, misschien staat je gps-bestand (zo noem ik 't maar even) op 'n ander werelddeel. Al kan ik dan niet verklaren waarom de andere app daar geen moeite mee heeft.

Even op Nederland zetten in Fasterfix, ik heb meestal binnen no time 'n fix met m'n HD2 (ICS-rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Eric_Cantona schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:55:
Even op Nederland zetten in Fasterfix, ik heb meestal binnen no time 'n fix met m'n HD2 (ICS-rom).
Dank. Heb ik root access voor nodig en ik weet niet wat de beste manier is om dat te bereiken? Daarbij vraag ik me ook af of dat wel veilig is? ik las iets van "void warranty"...

Edit : Las ook: "This app enhances your GPS by using a more accurate time estimation from a NTP server near you. "
Kortom, hij heeft internet erbij nodig en ik gebruik GPS zonder internet. Klopt dit?

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 14-01-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Oh, nou mijn HD2 is sowieso al geroot. Je "verbreekt" daar de garantie mee inderdaad, maar dat schijnt zo weer terug te zetten te zijn. Verder zet 't programma eenmalig 't bestandje om, dus je hebt niet elke keer internet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
vandaag nieuwe update op android market van sygic met nieuwe kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

wil je navigatie van htc location kopen, mail je eerst naar route66 of je ook met bankoverschijving kan betalen, en of je als je een andere mobiel hebt je licentie kan overzetten.

ik vroeg:
i have the option te buy navigaton.
before i do that i have a question about " life time" navigation.
when i switch to a new mobile after a couple of years,
is my licence still valid, and can i transfer the licence to my new android smartphone?
antwoorden ze:
Ik kan u bij deze mededelen dat een navigatie licentie aangeschaft voor de "Locaties" applicatie kan worden gebruikt alleen op HTC Android toestellen met voor-geinstalleerde "Locaties" software.

Dus, deze licentie is overdraagbaar alleen op HTC Android en niet op andere Android toestellen (bijvoorbeeld Samsung).
ik andere mobiel (zelfde model) maar ho maar licencie kunnen invoeren , werkt dus niet.

ik teruggemaild:
ik heb nu een ander toestel, dus ook een ander imei nummer. ik probeer licencie te synchroniseren maar volgens locations moet ik opnieuw navigatie kopen.
kan ik de aanschafcode ergens invoeren?
met als antwoord:
Geachte meneer van Dijk,

Bij deze deel ik u mede dat volgens een onderling overeenkomst tussen ROUTE 66 en HTC de klant ondersteuning zal worden verleend als volgt:

-ROUTE 66 handelt de problemen verbonden aan de bestelling en betaling van navigatie producten
-HTC handelt de problemen verbonden aan het werking van het navigatie product met inbegrip van het overzetten van de navigatie licentie vanaf een HTC Android toestel op de andere.

Benader alstublieft HTC via http://www.htc.com/europe/contact/email-us/
of via het telefoon nummer: +31(0)20-715-7310
nou mooie boel dus, wel zeker kunen zeggen dat ik kan overzetten , maar als puntje bij paaltje komt van het kastje naar de muur worden gewezen in de richting van HTC

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt het aan mij of heeft Sygic zijn prijzen verhoogd?

http://www.sygic.com/en/android:buy-now

West-Europa 40 euro, was volgens mij 30. Heel Europa nu 50 euro. Benelux 20 euro, was volgens mij 15. Route66 is 50 euro voor heel de wereld...

Iemand deze al head to head geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Senor Sjon schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:45:
Ligt het aan mij of heeft Sygic zijn prijzen verhoogd?

http://www.sygic.com/en/android:buy-now

West-Europa 40 euro, was volgens mij 30. Heel Europa nu 50 euro. Benelux 20 euro, was volgens mij 15. Route66 is 50 euro voor heel de wereld...

Iemand deze al head to head geprobeerd?
Sygic GPS Navigation for Android (Eastern Europe)

123451015202550

29.99 €

Wanneer ik hem in de winkelwagen stopt, West Europa is bij mij dus 30 euro, De Benlux was volgens mij ook 20 euro

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Oost Europa is wel 30 euro in je lijstje. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Senor Sjon schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:58:
Oost Europa is wel 30 euro in je lijstje. :?
Je hebt gelijk, ik zie het nu ook... West Europa 40 euro... Ik zat verkeerd te kijken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Heb ik nog mazzel gehad:

Item Quantity Price Total
Sygic GPS Navigation for Android (Europe) 1 29.99 € 29.99 €
Total 29.99 € inc. VAT

Sep 2011, maargoed blijft wel een goed progje, net 800 Mb naar binnen gehengelt aan map updates

[ Voor 25% gewijzigd door jejeh op 19-01-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zie je wel, ik ben niet gek. :P

Wel jammer. Hun prijs is nu vrij gelijk aan de anderen marktpartijen en ten opzichte van Route66 zelfs slechter. Die biedt voor 50 euro de hele wereld ipv heel Europa bij Sygic.

Bovenaan de pagina in dit topic zie ik trouwens 12 euro voor Benelux staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 19-01-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Hallo
heb sygic en zag update kaarten ,hoe doe je dat om deze te updaten?
heb android nexus s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
1475paul schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:32:
Hallo
heb sygic en zag update kaarten ,hoe doe je dat om deze te updaten?
heb android nexus s
De Sygic downloader opstarten en dan download ie automatisch de map updates voor d emappen die jij al gedownload hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meermaals opgemerkt dat ik met navigatie apps op al de Android toestellen die ik al heb gehad,dat ik een véél snellere fix heb dan met met TomTom voor in de wagen.
Dit is binnen onder een Velux raam.
TomTom ca 5 minuten
Android 15 sec.
Nog iemand die dit opmerkt? Is toch de omgekeerde wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:42
Hoe snel een GPS ontvanger een fix heeft hangt af van meerdere zaken zoals de ontvanger die erin zit (de ene ontvanger kan meer satelieten tegelijk volgen dan de andere) en of er "hulp" is. Een smartphone "weet" bijvoorbeeld al ongeveer waar die is omdat ie in contact staat met het GSM / UMTS basisstation. Dan is de GPS alleen nog nodig voor de laatste meters nauwkeurigheid.
Sommige GPS ontvanger kunnen onthouden waar ze de laatste keer waren, dat helpt ook om sneller een
fix te krijgen (cold-fix versus warm-fix).
Misschien heeft de TomTom daarom meer moeite om een fix te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Waarschijnlijk staat a-gps aan zet die maar eens uit dan kost het je android ook meer moeite

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
reyals schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:05:
Waarschijnlijk staat a-gps aan zet die maar eens uit dan kost het je android ook meer moeite
Hoe zet je de a-gps aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
En als je geen wifi of mobiel internet gebruikt dan? Haalt ie dan nog informatie extra op? Via het mobiele telefonie/sms netwerk?

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 29-01-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
als je daar uitzet dat mobiele netwerken gebruikt moeten worden dan haalt hij als het goed is niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb nu via Osmand Creator alle CycleMaps tiles van heel Nederland gedownload . Leuk voor als ik weer ga fietsen. Duurde een paar dagen maar dan heb je ook wat :)
Ok, ik zet dat nog om naar een sql lite database van een 5gb.

Wil ik het op mijn SD kaartje zetten, wil dat niet want SD kaart is FAT32 formaat :S
Kortom die sql lite database krijg ik er nooit in zijn geheel op want FAT32 gaat tot 4 gb....
Is hier een truc voor om toch die database in zijn geheel op het SD kaartje te krijgen en dat Android dan toch via Osmand die kaarten in die database kan gebruiken? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:51
Harribo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:43:
Wil ik het op mijn SD kaartje zetten, wil dat niet want SD kaart is FAT32 formaat :S
Kortom die sql lite database krijg ik er nooit in zijn geheel op want FAT32 gaat tot 4 gb....
Is hier een truc voor om toch die database in zijn geheel op het SD kaartje te krijgen en dat Android dan toch via Osmand die kaarten in die database kan gebruiken? Iemand een idee?
Kan Android wel een DB van > 4 GB aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je kan het bijvoorbeeld als ext2/3/4 formatteren, als windows-toegang geen probleem is. Enkel je hebt nu 5gb aan data, waar navit voor de hele benelux maar zo'n 600-700mb nodig heeft (als vector met offline routing), een vectorversie met die knooppunten zou toch mooier zijn. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
pedorus schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:12:
Je kan het bijvoorbeeld als ext2/3/4 formatteren, als windows-toegang geen probleem is. Enkel je hebt nu 5gb aan data, waar navit voor de hele benelux maar zo'n 600-700mb nodig heeft (als vector met offline routing), een vectorversie met die knooppunten zou toch mooier zijn. :p
Android leest wel ext2/3/4 dus maar niet NTFS? Omzetten kan ik wel met een linux live cd ff doen.

Nou vector heeft inderdaad als voordeel dat het minder ruimte in neemt maar op mijn Galaxy Gio met 800Ghz cpu merk ik dat nieuwe stukken kaart laden dan langzamer gaat. Maar ik vind het wel iets om uit te proberen, zal even kijken hoe ik die tiles/sqllite db kan omzetten naar vector pdbf/obf voor Osmand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Iemand een idee hoe ik die tiles bestandjes om kan laten zetten naar een vector based map?
Ik zoek me suf op het internet maar zie niets waarmee ik vooralsnog verder kom.

Edit: kreeg net een mail van iemand van Osmand: Simply impossible
Jammer dan

Edit2: nog een handige link voor mensen die een navigatie app zoeken voor Android http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Android

[ Voor 41% gewijzigd door Harribo op 25-01-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Weet iemand of tomtom nog met een app voor android komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Gisteren voor 't eerst echt met Sygic gereden, wat 'n verademing! Hiervoor met Navigon gereden, maar 't lijkt alsof Sygic veel meer opties en mogelijkheden heeft. Sowieso vind ik de begeleiding duidelijker. Ik denk dat ik 't voortaan bij Sygic houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
Sygic navigeert inderdaad erg goed. Lees alleen op het Sygic-forum dat de live-verkeersinfo een drama is. Iemand hier die daar ervaring mee heeft? (Ben nu erg ge(ver)wend aan de HD traffic van TT).
Wat zijn de ervaringen hier met Route66 tov Sygic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik lees ook op XDA dat er kortingscodes in omloop zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

timovd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:23:
Inmiddels gefixt door Navigon. Met de wintersport voor de deur weer helemaal happy met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Die app Fasterfix (en soortgelijke gps fix apss) om je gps in je Android sneller te fixen, die werken allemaal zeker met internet omdat ze zoeken naar oa. een NTP server? Zoals ik hem dus op het platteland offline gebruik, heb ik dus niets te winnen van zo'n Fasterfix app? Is dat correct?

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 29-01-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Fasterfix zet eenmalig iets in 'n log-bestand om naar Nederland om sneller 'n fix te krijgen. Dus die hoef je niet elke keer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Eric_Cantona schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:22:
Fasterfix zet eenmalig iets in 'n log-bestand om naar Nederland om sneller 'n fix te krijgen. Dus die hoef je niet elke keer te gebruiken.
Dus Fasterfix werkt dus ook sneller zonder dat ik internet heb? Heb thuis trouwens wel Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Je hebt geen internetverbinding nodig voor Fasterfix, als ik 't goed heb. 't Zet eenmalig iets om, ik denk dat je niet echt door hebt wat 't programma doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Fasterfix (en soortgelijke programma's) zetten de timeservers in je gps.conf bestand naar de lokale timeservers zodat je een snellere en betere connectie maakt naar de timeservers. Je GPS module heeft namelijk de precieze tijd nodig om je positie te bepalen.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:05

sanook

_/-\o_

Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon en wil daar voor de komende zomervakantie in Thailand (volledig offline) navigatie op zetten.

Ik had een HD2 met iGO en was daar best tevreden over, al werd ik in Thailand soms over onverharde wegen gestuurd wat niet erg gewaardeerd werd door de familieleden.

Ik lees dat iGo alleen professionele toepassingen levert voor Android, is dit correct ? En klopt het dat Navigon geen kaarten heeft van Thailand ? En dat ik dus eigenlijk alleen kan kiezen uit Sygic of Route66 ? En kunnen deze omgaan met de 854x480 resolutie van mijn SE Arc S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
sanook schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:08:
En kunnen deze omgaan met de 854x480 resolutie van mijn SE Arc S ?
Arc s geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:30
Ik heb een vraag ik twijfel erg tussen Copilot 9 premium europa of sygic gps navigation europa beide met traffic info... welke is nou het beste voor traffic en kaarten (updates) dat 3D van sygic boeit me niet maar is sygic 70 euro waard (met traffic) of beter copilot 47 (met traffic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

sanook schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:08:
Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon en wil daar voor de komende zomervakantie in Thailand (volledig offline) navigatie op zetten.

Ik had een HD2 met iGO en was daar best tevreden over, al werd ik in Thailand soms over onverharde wegen gestuurd wat niet erg gewaardeerd werd door de familieleden.

Ik lees dat iGo alleen professionele toepassingen levert voor Android, is dit correct ? En klopt het dat Navigon geen kaarten heeft van Thailand ? En dat ik dus eigenlijk alleen kan kiezen uit Sygic of Route66 ? En kunnen deze omgaan met de 854x480 resolutie van mijn SE Arc S ?
NB: op mijn SE Arc S staat een linkje naar een trial versie van Wisepilot, heeft iemand hier ervaring mee ? Never mind, Wisepilot werkt op online basis...

Voor mij is het van belang dat ik de navigatie volledig offline kan gebruiken in ZO Azie (vnl Thailand), voor NL is Google Maps/navigatie al ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb het nu eindelijk voor elkaar dat ik met mijn Smartphone offline alle fietsknooppunten erop heb zitten mbv Osmand. Het enige wat ik nog mis, is Nederlandse voice ondersteuning.
Zag dat ik een route kon maken op http://www.fietsersbond.n...eatieveplanner/index.html

Nog ff deze kopen en dan kan ik gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

[b][message=37609302,noline]
Nog ff deze kopen en dan kan ik gaan!
Ik heb zo'n Haikom houder + zuignap voor in de auto aangeschaft bij PDAShop en voor dat geld (20 euro incl verzenden) ben ik hier zeer tevreden over. Ik moet wel de zuignap van het raam afhalen om de telefoon eruit te halen want hij zit erg dicht tegen het raam aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
sanook schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:27:
[...]

Ik heb zo'n Haikom houder + zuignap voor in de auto aangeschaft bij PDAShop en voor dat geld (20 euro incl verzenden) ben ik hier zeer tevreden over. Ik moet wel de zuignap van het raam afhalen om de telefoon eruit te halen want hij zit erg dicht tegen het raam aan.
Daar zal hij met z'n fiets weinig last van hebben ....

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Fasterfix werkt alleen als je internet hebt. De app verandert wat in een log bestand, namelijk de dichstbijzijnde NTP server. En om die NTP server te gebruiken om sneller te bepalen waar je zit, heb je internet nodig.
Kortom: Fasterfix heb je niets aan als je geen internet hebt.
Dan maar weer gewoon 5 minuten wachten op een GPS fix....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb Viewranger getest. Mooie app waarmee je vrij goed met je mobiele telefoon een gpx route aan kan maken, dat is wel stoer. Die kan je dan ook weer gebruiken in een andere app. Heb je allemaal geen internet voor nodig.

Nadeel is wel dat Viewranger zijn eigen native format voor de kaarten gebruikt , waardoor je, als je wat kaarten wilt hebben, toch wel wat (flink) geld kwijt kan zijn. Jammer. Mooie app verder.

ps. ik mis in de topic start Osmand en Oruxmaps. Na lang testen van verschillende apps vind ik die toch wel de beste navigatie (gratis) apps voor wandelen en fietsen. Met de auto zal een ander verhaal zijn.
Best things in life are free...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:40:
Ik heb Viewranger getest. Mooie app waarmee je vrij goed met je mobiele telefoon een gpx route aan kan maken, dat is wel stoer. Die kan je dan ook weer gebruiken in een andere app. Heb je allemaal geen internet voor nodig.

Nadeel is wel dat Viewranger zijn eigen native format voor de kaarten gebruikt , waardoor je, als je wat kaarten wilt hebben, toch wel wat (flink) geld kwijt kan zijn. Jammer. Mooie app verder.

ps. ik mis in de topic start Osmand en Oruxmaps. Na lang testen van verschillende apps vind ik die toch wel de beste navigatie (gratis) apps voor wandelen en fietsen. Met de auto zal een ander verhaal zijn.
Best things in life are free...
Oruxmaps ziet er geweldig uit moet ik zeggen. Welke kaartbron kun je nu het beste gebruiken voor offline kaarten te maken voor fietsen/lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Exocet schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:54:
[...]
Oruxmaps ziet er geweldig uit moet ik zeggen. Welke kaartbron kun je nu het beste gebruiken voor offline kaarten te maken voor fietsen/lopen?
Oruxmaps is inderdaad heel mooi, veel opties. Osmand gebruik ik ook, is wat overzichtelijker.
Als kaartbron is OpenCycleMaps de fijnste volgens mij en ook volgens wat kenners.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 08-02-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Goed, ik heb anderhalve week diverse apps geprobeerd en ben bij Sygic geëindigd. Deze heb ik dan ook gekocht.

Wat mij opviel is de beperkte instelbaarheid van al die apps en de vaak knullige routes.
Route66:
- Kaarten zien er afschuwelijk saai uit.
- Ik heb volgens mij half Breda gezien voordat ik bij het restaurant was.
- Follow me is zeer afhankelijk van positie telefoon op dash en daardoor eigenlijk onhandig. Daarnaast ben je je statusbalk in de app ook kwijt.
- wel veel skins, maar buiten dat weinig aanpassingen aan interface mogelijk
- Computerstem niet heel vloeiend, soms obscure aanwijzingen (2e baan van rechts... oftewel linker baan :S)
- Max snelheid alleen zichtbaar als je eroverheen gaat. :P
+ Icoon gaat vloeiend over het scherm.
PRIJS: 50 euro

Navfree:
- Zeer summier in de aanwijzingen, als ik de weg niet zou weten, dan zou ik soms verkeerd gereden zijn. Als ie al een keer wat aangeeft, dan is dat vaak verkeerd. Voorbeeld: A27 bij Gorinchem. Hij geeft telkens aan A27 te volgen en op het laatst toch maar de afslag A15. Nu wist ik dit wel, maar als je op je navi vertrouwd... Ook splitsing A15-A16 bleef ie stil. Als gesproken navi dus slecht.
- Icoon gaat schokkend over beeld
- Instellingen summier.
- Internet nodig voor routing/adressendatabase, invoer adressen niet altijd mogelijk
- Stem is van Frau Kampfcommandant... niet zo vriendelijk dus.
- Geen max snelheden in beeld.
+ zeer gedetailleerde kaarten, maar niet geheel foutloos. Zo is iets hier opeens een fietsbrug i.p.v. de doorgaande weg welke het altijd is geweest. Van veel gebouwen staat het footprint getekend en ziet er allemaal zeer verzorgd uit.
+ Huidige èn volgende wegnummer in beeld.
+/- open source maps.

Sygic:
- Trial werkte op mijn toestel niet, op die van mijn vrouw wel.
+ Verzorgd beeld, vloeiende navigatie.
+ Veel instelbaar.
+ TomTom kaarten met lifetime updates.
+ Duidelijk max snelheid in beeld en ook de overgangen worden aangekondigd. Echt makkelijk. Alleen de aankondiging dat je te hard gaat is makkelijk te missen (klein icoontje bij max snelheid bord).
PRIJS: zie site, nu is er een 25% korting actie. Ik heb West-Europa gekocht voor 32 euro.

Google:
- Rudimentaire navi, heeft internet nodig
+ dankzij de dataverbinding ook satellietbeelden etc mogelijk als onderlegger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heeft iemand een idee welke navigatie het beste geschikt is voor de Verenigde Staten? Ga daar in de zomer naar toe, en volgens mij is mijn TomTom daarvoor niet zo geschikt; ik lees althans op diverse sites dat de kaarten en routeberekening van TomTom in de VS te wensen over laat.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sygic en Route66 hebben sowieso wereldwijde kaarten beschikbaar. Sygic is wel weer op basis van TomTomkaarten.

Paar minnetjes nog voor Sygic na wat langer gebruik.
- lange laad- en afsluittijden voor/na gebruik.
- geen specifieke mute button van de aanwijzingen.
- relatief veel handelingen voor navigatie start.
- soms laad de zwarte achtergrond van de statusbalk niet mee, opnieuw opstarten van de app lost dit op.
- huidige weg wordt niet weergegeven als naam (niet heel bezwaarlijk, veel navi apps hebben dit niet), hier komt in de volgende versie een fix voor begreep ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Senor Sjon schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:09:

Navfree:
- Zeer summier in de aanwijzingen, als ik de weg niet zou weten, dan zou ik soms verkeerd gereden zijn. Als ie al een keer wat aangeeft, dan is dat vaak verkeerd. Voorbeeld: A27 bij Gorinchem. Hij geeft telkens aan A27 te volgen en op het laatst toch maar de afslag A15. Nu wist ik dit wel, maar als je op je navi vertrouwd... Ook splitsing A15-A16 bleef ie stil. Als gesproken navi dus slecht.
- Icoon gaat schokkend over beeld
- Instellingen summier.
- Internet nodig voor routing/adressendatabase, invoer adressen niet altijd mogelijk
- Stem is van Frau Kampfcommandant... niet zo vriendelijk dus.
- Geen max snelheden in beeld.
+ zeer gedetailleerde kaarten, maar niet geheel foutloos. Zo is iets hier opeens een fietsbrug i.p.v. de doorgaande weg welke het altijd is geweest. Van veel gebouwen staat het footprint getekend en ziet er allemaal zeer verzorgd uit.
+ Huidige èn volgende wegnummer in beeld.
+/- open source maps.
Heb dit weekend ook navfree getest. Moet zeggen dat ik je mening compleet deel.
Voor een gratis applicatie moet ik wel zeggen dat ik er potentieel in zie. De graphics zijn behoorlijk mooi, maar je gaat terug in de tijd naar tomtom v1, namelijk punt per punt, en geen vloeiende weergave.
De speedcams zitten er ook in, maar helaas ben ik daar net achter gekomen dat ik deze had uitgeschakeld.

Over de routing heb ik mij al bij meerdere software paketten vragen gesteld en zo ook bij deze, Sygic heb ik ook gekocht met een voucher en deze geeft soms ook routes waarbij je denkt dat het niet zo hoort te zijn.

Waarom ze nog steeds niet officieel iGO uitbrengen voor Android blijft mij een raadsel. Op WinMo was dit voor mij de absolute nummer 1 kwa mogelijkheden en kwasie perfecte routering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Ik heb Route66 een maand geprobeerd. Nou ja, een maand... Ik heb die maand maar 3x een navigatiesysteem nodig gehad ;)

Toch beviel het me wel: betere gesproken aanwijzigingen (bear left!!! _/-\o_ ), betere en meer informatie over je trip, offline navigeren met online mogelijkheden, smoothe weergave, etc.

Ik twijfel alleen aan het volgende:
1) Hoe is de USA dekking van de kaarten?
2) Gaan er nog updates/upgrades komen binnen mijn abonnement?
3) Kan ik 'm overzetten naar mijn nieuwe telefoon (deze zomer)?
4) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Momenteel gebruik ik Copilot. Ik ben echter op zoek naar een functie die een gegeven route 'record', en waarvan ik nadien de route file kan kopieren en delen met anderen. Tot dusver heb ik deze functie nog niet gevonden op Copilot.

Kan iemand me meedelen of deze functie aanwezig is op Copilot, of een alternatief aanbieden welke deze functie wel bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik gebruik nu één maandje Sygic en deze bevalt mij erg goed. Wel de volgende minpunten:

- na route berekening is het niet mogelijk om alternatieve routes te laten berekenen (volgens mij zou dit worden toegevoegd aan de volgende release)

- niet kunnen zoeken naar POI op de berekende route; dit vind ik wel een groot gemis
Pagina: 1 ... 5 ... 36 Laatste