Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zit eraan te denken om goedkoop een tablet als deze aan te schaffen en hierop Navigatiesoftware met offline kaart van Nederland te installeren om vervolgens gebruik te maken van de GPS-functie zonder internet.

Hoe zou dit bevallen? Ik heb nu een TomTom 920, maar die gaan nu nog voor hoge bedragen tweedehands de deur uit (€150+), dus ik denk eraan om een tablet te kopen en deze ook gelijk te gaan gebruiken hiervoor.

Het budget is eventueel op te krikken naar €150, al wil ik er geen data-abonnement bij nemen en ook echt graag een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Waar vind jij een 50 euro tablet met GPS?
Het lijkt mij een nogal slechte keus... Je navigatiesysteem wegdoen om een tablet te kopen. Koop dan gewoon een 75 euro Mio als je goedkoper wilt navigeren.

* RemcoDelft houdt alles graag gescheiden:
-navigatiesysteem voor onderweg
-telefoon om te bellen
-MP3-speler voor muziek
-laptop om te internetten onderweg
-desktop voor thuis
-tablet voor films e.d. onderweg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ja, ik hou er het liefste zo weinig mogelijk apparaten aan over :)
- Telefoon om te bellen en als mp3speler (kan deze niet vervangen)
- Laptop voor mobiel gebruik en als desktop met externe monitor en toetsenbord
- Tablet voor films e.d. onderweg, relaxed internetten en dus evt navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Als je er een kunt vinden met GPS, dan kun je hem inderdaad waarschijnlijk wel voor navigatie gebruiken. Waarschijnlijk duurt het echter langer voor hij weet waar je bent en is ie je regelmatig kwijt dan je gewend bent van TomTom. En als je echt goede navigatie op je tablet wilt met offline-kaarten, moet je daar echt nog wel een aardig bedrag voor neertellen. De meeste navigatie-apps vragen alleen wel aardig wat van de cpu en de gpu, dus zo'n goedkope tablet zal waarschijnlijk regelmatig vastlopen en/of crashen... Kortom: als ik jou was, zou ik voor navigatie de tomtom gewoon houden, of een mio ofzo aanschaffen.
Tablet is vooral leuk voor internet, filmpjes en spelletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 13:27
Op dx.com zijn er zat te vinden voor die prijs. Je moet even geduld hebben tot het geleverd word maar dan heb je ook wat. Ik heb er zelf één van 100 euro met bijgeleverde iGo navigatie software. Gratis offline nav. Je kunt het apparaat echter niet als tablet gebruiken want bijna allemaal draaien ze op Windows CE 5/6.
Maar ze werken uitstekend!