Wil toch eigenlijk ook wel mijn ervaring kwijt met de HTC Sensation (denk unbranded).
Ik ben afkomstig van een iPhone 3G en ik moet zeggen dat de HTC Sensation me verrast in snelheid en bedieningsgemak.
Ook ik heb gewikt en gewogen bij de aanschaf van een nieuwe telefoon (incluis bijpassend abonnement), zou het een Samsung Galaxy S2 worden of toch de HTC Sensation??
Heel veel fora, reviews, hands-on, you-tub filmjes en welke vergelijkingen er ook gemaakt zijn getracht te bekijken, en dan krijg je heel veel info naar je toe.
Alhoewel ik in eerste instantie koos voor de Samsung Galaxy S2 (omdat de SGS2 eigenlijk uit alle testen en reviews als beste te voorschijn komt t.o.v. de HTC Sensation).
Toch heb ik gekozen voor de HTC Sensation, je vraagt je natuurlijk nu meteen af....waarom???
Er zijn eigenlijk heel simpel gezegd 2 belangrijke redenen.
1ste reden is dat ik bijzonder slechte ervaringen heb met Samsung, ik vind de service van Samsung allerbelabberdst en met de TouchWizz bediening heb ik ook geen goede ervaringen, in het verleden eens een Samsung Jet (S8000) gehad en vond het 3x niks.
2de reden is het bijzonder fragiele "aanvoelen" van de telefoon, een telefoon van rond de € 500,= die aanvoelt als plastic en speelgoed gaf mij geen goed gevoel, hoe goed de testen ook waren van de SGS2!!
De HTC Sensation voelt goed aan, de interface (Sense 3.0) vind ik bijzonder mooi (kwestie van smaak natuurlijk) degelijk gebouwd, voelt goed als je hem in je hand heb, en daar is de mobiele telefoon toch uiteindelijk voor bedoeld.
Ook kwa bedienig ben ik onder de indruk van de HTC Sensation, makkelijk, overzichtelijk niet echt een gebruiksaanwijzing nodig om de basis (telefoneren, berichten) functies te kunnen gebruiken.
Minpuntjes zijn er ook in mijn ervaring
Ben inmiddels aan de 3de HTC Sensation bezig in 12 dagen tijd.
De eerste HTC Sensation gaf na 5 dagen volledig de geest nadat het apparaatje zo ongeveer 63,5 graden was geworden (geloof me dat is heet), daarvoor al diverse crashes meegemaakt, wat toch ook vreemd is voor een fonkel nagel neues mobieltje van nog geen 5 dagen oud!
De tweede HTC Sensation hield het bekant nog korter uit deze gaf na 3 dagen al pixel loss, en moest herstellen van een "bijzonder ernstige syteem fout", vreemd want het apparaat stond nog geen 24 uur aan!
Ben nu dus inmiddels aan de derde HTC Sensation bezig en voorals nog houdt deze HTC Sensation het goed uit nog geen systeem crash gehad, wel een keer erg heet geworden (55,5 Graden C) maar kwam waarschijnlijk door het gebruik van GPS terwijl er nog maar voor 3% batterij inzat!! (Dat was/is de uitleg van HTC)
Nu ook de nieuwe update erop gezet (2.3.4 --> 1.45.401.1)
Ter informatie:
De beide HTC Sensation telefoons die zijn omgeruild is allemaal op advies van HTC Nederland en BelCompany gebeurd, heb dit dus zelf niet bedacht.
Ook even hulde voor de BelCompany die zonder morren tot 2 maal toe de telefoon omruilde voor een verse!!
Provider:
Hi (nog 3 weken, dan Vodafone Bel+SMS+Web 275)