Het grote Volvo topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 84.502 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
ZR is tót die snelheid, zit wel een lichte marge op maar niet veel. Verder klopt het precies wat je zegt. :)

Trouwens 225 met winterbanden zou ik niet aanraden, beter is smaller, en goedkoper om ook wat kleinere velgen te hebben dan haha. :P

Als ik zelf terug denk zie ik die ZR code tussenin niet direct voor mij. Als ik mij niet vergis staat er altijd een R van radiaal band, en dan achteraan na de grote van de velg in inches, de gewichtsklasse en dan de snelheidsklasse.

[ Voor 99% gewijzigd door Joopieboy op 19-12-2011 23:11 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 16:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba is onverbeterlijk Volvo-fan.

* Mx. Alba is onverbeterlijk hybride-fan.

Vanaf 2012 is mijn natte droom leverbaar: de V60 Plug-In Hybrid.

Voorwielen aangedreven door een D5, achterwielen door een elektromotor. Gecombineerd 285PK, 0-100 in 6,9 seconden, maar slechts 49g/km dus 0% bijtelling.

Alleen is hij voor heel 2012 al uitverkocht en in september 2012 loopt de lease van mijn huidige Prius af... Die kan wel met een jaar verlengd worden, maar dan nog is het de vraag of een auto van ruim €60k überhaupt in mijn leasebudget gaat passen; ik denk van niet.

;(

Wanneer komt er een C30 hybride?

[ Voor 25% gewijzigd door Mx. Alba op 20-12-2011 09:30 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ghehe :P Word nog even geduld hebben dus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:29:
* Mx. Alba is onverbeterlijk Volvo-fan.

* Mx. Alba is onverbeterlijk hybride-fan.

Vanaf 2012 is mijn natte droom leverbaar: de V60 Plug-In Hybrid.

Voorwielen aangedreven door een D5, achterwielen door een elektromotor. Gecombineerd 285PK, 0-100 in 6,9 seconden, maar slechts 49g/km dus 0% bijtelling.

Alleen is hij voor heel 2012 al uitverkocht en in september 2012 loopt de lease van mijn huidige Prius af... Die kan wel met een jaar verlengd worden, maar dan nog is het de vraag of een auto van ruim €60k überhaupt in mijn leasebudget gaat passen; ik denk van niet.

;(

Wanneer komt er een C30 hybride?
Misschien hopen op de C30 electric, maar da's toch net weer anders. Aan de andere kant kan een V40 PIH met een D3 best een succes worden ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ff snel vraagje, wellicht dat iemand hier het zo weet:

Kan iemand me vertellen wat de standaard laadstroom moet zijn voor een Volvo V70 D5 (handbak, 5 versnellingen, modeljaar 2005).

Heb wellicht een probleem met mijn dynamo, dus wil ff zien met een multimeter wat ie aan output geeft, maar je hebt er zo weinig aan als je niet weet wat het zou moeten zijn.... ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Laadspanning moet tussen de 13,7 en 14,1 Volt liggen zo uit mijn hoofd gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ah thx!

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:48
3 weken terug een 2e hands V40 gekocht naar aanleiding van een geluid in de motor even bij een bevriende monteur langs gereden en die zei dat er iets met de nokkenasverstelling is (bij aankoop is er een nieuwe distributieriem opgekomen en volgens die kennis van me moeten ze dit toen opgemerkt hebben). Aangezien er nog garantie opzit contact opgenomen met de handelaar. Die zit echter een flink end hier vandaan dus mocht er een lange reparatie nodig zijn hebben moet er een leen auto zijn maar die is al vergeven zo zeggen ze en het is dus wachten tot die terug komt. De garantie verloopt echter eind deze week.

Nou ben ik door schade en schande wijs geworden en begin ik het idee te krijgen dat het niet helemaal klopt. zei zeggen dat omdat ik het probleem nu gemeld heb het wel goed komt maar ik vertrouw hier toch niet 100% op. Ik heb inmiddels een email gestuurd om deze afspraak te bevestigen met de vraag hier een reply op te sturen dit is niet gebeurd. Net nog een keer gebeld en gevraagd te antwoorden op de email en toen kreeg ik weer wat ontwijkende antwoorden als we hebben het druk en zit niet de hele dag achter de computer.

Nou is er op internet nergens iets negatiefs te vinden over deze toko (ook weinig positiefs trouwens op wat reacties van mensen met 1 post op vage fora na).

Nou wil ik in principe vanuit gaan ze inderdaad op goed vertrouwen handelen en van plan zijn dit op te lossen maar mocht het op iets anders uitdraaien wil ik toch een stok achter de deur hebben. Zijn er nog dingen die ik kan doen?

[ Voor 19% gewijzigd door haakjesluiten op 21-12-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Crazyanz schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:20:
3 weken terug een 2e hands V40 gekocht naar aanleiding van een geluid in de motor even bij een bevriende monteur langs gereden en die zei dat er iets met de nokkenasverstelling is (bij aankoop is er een nieuwe distributieriem opgekomen en volgens die kennis van me moeten ze dit toen opgemerkt hebben). Aangezien er nog garantie opzit contact opgenomen met de handelaar. Die zit echter een flink end hier vandaan dus mocht er een lange reparatie nodig zijn hebben moet er een leen auto zijn maar die is al vergeven zo zeggen ze en het is dus wachten tot die terug komt. De garantie verloopt echter eind deze week.

Nou ben ik door schade en schande wijs geworden en begin ik het idee te krijgen dat het niet helemaal klopt. zei zeggen dat omdat ik het probleem nu gemeld heb het wel goed komt maar ik vertrouw hier toch niet 100% op. Ik heb inmiddels een email gestuurd om deze afspraak te bevestigen met de vraag hier een reply op te sturen dit is niet gebeurd. Net nog een keer gebeld en gevraagd te antwoorden op de email en toen kreeg ik weer wat ontwijkende antwoorden als we hebben het druk en zit niet de hele dag achter de computer.
Stuur ze per fax een bericht en draai vervolgens de faxlog uit. Dat is het bewijs dat de fax succesvol is verzonden. In de fax vat je het verhaal kort samen, je hoeft niet het hele verhaal nog een keer te doen:
Hierbij bevestig ik in het kort het telefoongesprek van x december 2011 tussen uw medewerker de heer X en mijzelf.
• 3 weken geleden heeft autobedrijf X mij een 2e hands V40 verkocht met kenteken X. Onderdeel van de overeenkomst is een volledige garantie op de auto voor de duur van 1 maand.
• In heb onlangs gemerkt dat de auto een probleem heeft met de nokkenasverstelling. Voor het herstel dan dit probleem maak ik aanspraak op kosteloos herstel op basis van de overeengekomen garantie.

De garantietermijn verstrijkt morgen. Uit dit faxbericht blijkt dat ik het probleem binnen de garantietermijn heb gemeld en aanspraak maak op kosteloos herstel. Kunt u op korte termijn een voorstel doen wanneer de auto kan worden gerepareerd? Voor het maken van een planningsafspraak kunt u mij bereiken op telefoonnummer X.

Met vriendelijke groet,
Crazyanz

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:48
Bestaat dat nog faxen :+ maar dat is opzich wel een goeie. Maar is een faxlog dan voldoende of moet er een reactie komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Een faxlog toont aan dat het bericht succesvol is verzonden. Dat wil niet zeggen dat het bericht leesbaar is aangekomen bij de ontvanger (toner is op, faxbericht per ongeluk in het verkeerde postvakje gelegd), maar bij een aangetekende brief is dat niet anders. Bovendien is het wederom een bevestiging - na het telefoongesprek en het e-mailbericht - dat je tijdig garantie claimt. Dergelijk gestapeld bewijs is voor de autohandelaar moeilijk te weerleggen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 13:51

ppFreddy

gewoon Frederik

Gisteren weer een probleem gehad met de V50.

Ik rij de ringweg op, trek op naar 90, en als ik aan +_ 80 kwam ging plots het ABS lampje en remlampje branden, en kwam de melding "Storing remsysteem, stop auto zsm". Omdat het nogal druk was en er geen pechstrook is was ik echter veiligheidshalve genoodzaakt om verder te rijden. Wel even de rem aangetikt om te zien of die het nog deden, en dat ging nog, dus zover weinig reden tot paniek. Kort later viel ook de snelheidsmeter en alles wat er van afhankelijk is weg. Teller viel naar 0, cruisecontrol viel uit en kilometerteller/dagteller vielen ook stil (dagteller kwam zelfs op ---.-)

Even later kon ik toch aan de kant, motor uitgezet, even gewacht, terug gestart en alles was weer normaal... Waarschijnlijk een sensor vuil denk ik dan. Maar ik ik heb het afgelopen jaar best al veel meegemaakt met de wagen waardoor ik steeds minder vertrouwen erin heb...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat zijn idd die je niet te vaak moet hebben, dat schiet echt niet op. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26

_Apache_

For life.

Ik noem maar iets gek, maar zeker weten dat je spanning/accu goed is? Wellicht verstandig om het even door te meten. De oude auto van mijn broer (weliswaar een Volkswagen) kreeg ook rare klachten tot zijn accu op zen einde was.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Auto start perfect (draaien en aanslaan) alternator is ook nogmaar enkele maanden geleden vervangen, dus de stroomtoevoer lijkt me in orde. Verder zijn er geen gekke elektronische problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 13:07
@ppFreddy
Dit heb ik ook eenmaal met m'n v40 gehad op de snelweg een paar jaar terug.
Alles viel terug naar 0 toerenteller km-teller motorstoringslampje en idd abs ging branden.
Bij de eerste mogelijk gestopt auto uit, daarna gestart en nooit weer meegemaakt. :-(
Weet ook niet wat er aan de hand geweest is maar heb het al vaker voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt op problemen die ik ook had met een Fiat Stilo. Allerlei spookmeldingen over van alles en nog wat (koelwater temp., olietemp., dit was op, verlichting was zogenaamd stuk etc.). Bleek toen ook een rotte accu te zijn, ondanks dat de auto wel goed startte.

--

Heb lang met de verlichting gedaan in mijn S40, totdat ze gewoon wat zwak werden. Ik heb ze toen vervangen door nieuwe Halfords H7 lampen. Nu geeft de auto weer aan "storing dimlicht" en is er inderdaad eentje kapot.

Gaan die Philips lampen van 25 Euro het langer volhouden, of wat gebruiken jullie?

[ Voor 37% gewijzigd door Exorcist op 25-12-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tuurlijk het zal kwaliteitsverschil zijn, maar heeft een mooie heldere koplamp niet veel meer invloed op de helderheid?

Heb er nu een goedkoop setje van de halfords inzitten, maar die moeten vervangen worden. Mijn monteur zei dat hij met deze lampen niet door de apk zou komen. Ze zijn te blauw :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mijn ervaring is dat die Philips lampjes het idd vrij snel begeven, ik heb zelf altijd Osram Nightbreakers erin zitten. En, ik start de auto altijd met verlichting uit, dat scheelt ook enorm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Philips lampen gaan idd niet lang mee, bij mijn V50 max 6 maand (heb ze allemaal geprobeerd, van de goedkoopste tot de duurste. Nu Osram Night Breaker erin en die doen het al een bijna een jaar :)

Het probleem van vorige week heb ik voorlopig niet meer gehad (de voorgaande voorbeelden hebben we met onze '00 S40 ook meegemaakt, plots kerstboom en dan niks meer, bleek een rotte boordcomputer te zijn) Ik denk dat het bij mij gewoon een vuile sensor zal geweest zijn, hoewel ik niet weet waar de snelheid gemeten wordt (wiel, as, bak?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Joopieboy schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:27:
Mijn ervaring is dat die Philips lampjes het idd vrij snel begeven, ik heb zelf altijd Osram Nightbreakers erin zitten. En, ik start de auto altijd met verlichting uit, dat scheelt ook enorm. ;)
Gaat mij niet lukken, verlichting kan niet uit. Volgens mij kan dat in de garage softwarematig mogelijk gemaakt worden, maar in de 0 (uit) stand van de verlichting heb ik alsnog licht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Je dimlicht die niet uitgeschakeld kan worden? Dat is wel heel bijzonder. :P

Valt mee dat Philips lampen niet lang meegaan. Sterker nog, ik heb 7 jaar lang Philips Premium lampen in mijn auto gehad zonder problemen. Je merkt natuurlijk wel dat na al die jaren de lichtopbrengst is verminderd.

Ik ben na lang zoeken ook uitgekomen op de Osram Night Breaker Plus (destijds samen met Joopieboy gezocht) en ik moet zeggen dat ik nooit meer een andere halogeenlamp wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SChief schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:02:
Je dimlicht die niet uitgeschakeld kan worden? Dat is wel heel bijzonder. :P

Valt mee dat Philips lampen niet lang meegaan. Sterker nog, ik heb 7 jaar lang Philips Premium lampen in mijn auto gehad zonder problemen. Je merkt natuurlijk wel dat na al die jaren de lichtopbrengst is verminderd.

Ik ben na lang zoeken ook uitgekomen op de Osram Night Breaker Plus (destijds samen met Joopieboy gezocht) en ik moet zeggen dat ik nooit meer een andere halogeenlamp wil. :)
Ja, het dimlicht ;). Is volgens mij op sommige S40's/V50's/C30's fabrieksaf onmogelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Exorcist schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:09:
[...]

Ja, het dimlicht ;). Is volgens mij op sommige S40's/V50's/C30's fabrieksaf onmogelijk gemaakt.
Correct. Mijn C30 (2010 R-Edition) kan ook niet zonder licht rijden. Hetzelfde geldt voor de V50 (2007) van mijn leidinggevende bij de klant. Het enige verschil tussen '0' en 'dimlicht' is dat je in '0' geen groot licht kan voeren (enkel seinen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Je kan nog steeds vlak voor het starten even de knop naar de parkeerstand draaien, dan branden alleen de standlichten bij het starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In de stand 0 klopt het ook gewoon dat je licht hebt...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/C30_MY11_licht.jpg

De middelste stand (mocht je actieve bochten verlichting hebben, heb je 4 standen) beperkt zich tot stadslicht voor. De overige 2 standen hebben beide dimlicht, maar bij de 0-stand kan je enkel grootlicht signalen geven en grootlicht niet aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:09:
[...]

Ja klopt, ook bij oudere type's. Bij mijn Phase 3 kun je dit nog uitschakelen, maar bij veel modellen moet je een aanpassing laten doen in de software. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb dankzij Fredkroket twee Philips H7 lampen voor 15 Euro totaal. Morgen 's vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Gisterenavond de 300.000 km gepasseerd met mn V70 2.4D _/-\o_ .

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:05

Youk

Volvo For Life

Hmm, ik zit nog maar aan 185.000 km met mijn 850. Aan het huidige tempo heb ik nog 28 jaar nodig om aan de 300.000 km te komen. :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Mooi, zo zie je maar wat voor kilometerstanden mogelijk zijn met een Volvo. Ik zit bij mijn V50 aan 210k :)

Vandaag trouwens naar de garage geweest ermee. Storing van het ABS systeem kon niet direct worden opgespoord. Moest het een sensor zijn zou de computer opslaan op welke sensor het was, maar nu gaf het uitlezen aan dat er een communicatiefout geweest is tussen de ABS module en de centrale computer. Behoorlijk vervelend zo'n elektronische problemen :(
Wel hebben ze gevonden dat er speling zit in de ophanging van het rechter voorwiel. Vermoedelijk zorgt dat voor een ratel die ik heb in mijn versnellingsbak.

Ik heb er trouwens mijn oog laten vallen op een mooie XC60 uit 2009 (MY 2010) D3 AWD (2.4D biturbo 163pk) Prachtige wagen die helemaal naar mijn zin is, op 2 puntjes na: geen USB/AUX ingang en geen bluetooth. De garage stelt voor dat ze nog een Parrot inbouwen, maar dat vind ik toch maar behelpen. Iemand die weet of het mogelijk is om originele usb/aux en bluetooth achteraf te laten inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:33
Zou dat serieus een dealbreaker voor je zijn?

Parrot systeem werkt toch ook prima i.m.h.o.?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik rij nu met een V50 waar ook al een parrot in zit, maar die valt soms midden in een gesprek uit. Ik luister altijd naar muziek van usb sticks, waarvoor ik ook een hele hoop het moeten knutselen om achteraf (niet-volvo) in te bouwen. Heb me voorgenomen om vanaf nu enkel nog auto's te kopen waar het standaard op zit.

De auto heeft namelijk nog een aantal andere dingen waar nog aan moet gewerkt worden:
- stoffen zetels (overtrekken met leer is een optie om achteraf nog te doen, maar kost al snel 1500)
- geen parkeersensoren of camera (hiervan weet ik dat het door de dealer kan gefixt worden, maar kost ook serieus)
- geen USB/AUX
- geen bluetooth

Voor de rest is het wel zowat mijn droomwagen, maar dan zoek ik liever nog even verder naar een wagen die het allemaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik zit er heel sterk over te denken om van een collega een 440 over te nemen, voor erbij en voor als ik naar de avondopleiding moet of 1 hele praktijkdag in de week dat ik dan de V40 niet hoef te gebruiken in Eindhoven. :P

En uiteraard als die gespoten gaat worden van het voorjaar dat ik dan een auto heb die ik dan in die periode kan gebruiken. Maar aan de andere kant, kost ook wel weer wat.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Joopieboy schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:51:
Ik zit er heel sterk over te denken om van een collega een 440 over te nemen, voor erbij en voor als ik naar de avondopleiding moet of 1 hele praktijkdag in de week dat ik dan de V40 niet hoef te gebruiken in Eindhoven. :P

En uiteraard als die gespoten gaat worden van het voorjaar dat ik dan een auto heb die ik dan in die periode kan gebruiken. Maar aan de andere kant, kost ook wel weer wat.. :P
Waarom niet kijken of je voor weinig een belastingvrije 340 kan ophalen? Lijkt mij veel goedkoper voor erbij en leuker ook nog met zijn RWD :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Precies. Gewoon een 1.4 met handbak en dan later zelf een Renault 1.7-turboblok in lepelen (want dat kan toch redelijk makkelijk dacht ik?)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dikke 340 zeg!
Touchdomex schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:52:
[...]

Waarom niet kijken of je voor weinig een belastingvrije 340 kan ophalen? Lijkt mij veel goedkoper voor erbij en leuker ook nog met zijn RWD :+
Dat is ook wel erg tof ja. :) Maar ik kan deze 440 in erg goede staat van een bevriende monteur overnemen voor bijna geen geld, daarom dat dit balletje nu een beetje is gaan rollen.
Krentenbol schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:15:
Precies. Gewoon een 1.4 met handbak en dan later zelf een Renault 1.7-turboblok in lepelen (want dat kan toch redelijk makkelijk dacht ik?)
1.7 turbo? :P Wat voor een is dat dan? Ik ken alleen de 1.7 als een omgekeerd blok, en een 1.4 turbo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 12:21
Wat een gedoe. Heb begin november een V40 uit 2001 (240.000 km) gekocht. Begin december is het oliedruklampje gaan branden Hieronder de problemenlijst.
Heb gelukkig nog 3 maanden garantie op de motor, maar gaat natuurlijk een hoop gezeik worden.

Iemand tips of ervaringen?

-6 december: oliewaarschuwingslichtje gaat branden na 4 kilometer gereden te hebben in de stad. Meteen olie laten vervangen bij Kwikfit.
Medewerker zei dat hij een soort van "sludge" in het oliefilter had gevonden en het zo goed als
mogelijk schoon gemaakt had. Volgens medewerker zou de sludge mogelijk veroorzaakt kunnen zijn door “toevoeging van goedje om motor soepeler te laten lopen”.

-7 december: Naar Amsterdam (70km) gereden geen problemen. Op de terugweg na 65 kilometer (op
70km weg) gaat rood lampje branden. Na 2 km gestopt, en laten afkoelen. Olie gecheckt (voldoende)
en toen naar huis (4 km) gereden zonder brandend lampje.

-11 december: oliesensor laten checken bij Volvogarage in Den Haag. Oliesensor functioneert
goed.

-24 december: Na 150 km (op snelweg bij Harderwijk) lampje branden. Anwb gebeld, constateert dat
olie doorloopt en voldoende olie in motor. Geeft aan om motor/oliepomp te laten checken bij garage.
Na uur, doorgereden en overige 50km (op snelweg) geen problemen.

-25 december: Na 180 km begint lampje te branden na een lichte slinger in de weg.
Na 700 meter bij ouders aangekomen.

-29 december: Een techno-keuring laten uitvoeren door ANWB in Utrecht. Zij komen tot het advies de
motor te reviseren.

Dit waren de opmerkingen van de ANWB:

Foutcodes op nummer 65 (klop-/pingelsensor) en 97 (Nokkenas terugstelventiel).

Olielamp branden waargenomen.
Olie druk valt weg.
Motor gaat onregelmatig draaien.
Electrische opslag systemen uitgelezen, foutcodes waargenomen.(storingen in kleppen mechanisme)

Uitlaatgas emissie gecontroleerd.
2500 omw/ min
Co 0.21 0.44
HC 163 91
co2 14.2 14.1
02 0.67 0.56
Lambda 1.02 1.00
Motor vertoond stationair veel carter onderdruk.
Advies: Motor vernieuwen/ repareren. (revideren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Joopieboy schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:41:
[...]

1.7 turbo? :P Wat voor een is dat dan? Ik ken alleen de 1.7 als een omgekeerd blok, en een 1.4 turbo. :P
Dacht dat het een 1.7 turbo was, maar ik bedoelde de 2.0 turbo van de auto hierboven.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Aristos schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:48:
Wat een gedoe. Heb begin november een V40 uit 2001 (240.000 km) gekocht. Begin december is het oliedruklampje gaan branden.
Heb gelukkig nog 3 maanden garantie op de motor, maar gaat natuurlijk een hoop gezeik worden.

Aanspraak maken op je garantie. Niet door 3e partijen aan je auto laten klooien, als je eerst je auto gehoereerd hebt aan andere garages zal je eigen garage ook z'n bedenkingen krijgen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Wat een gedoe. Heb begin november een V40 uit 2001 (240.000 km) gekocht. Begin december is het oliedruklampje gaan branden Hieronder de problemenlijst.

-6 december: oliewaarschuwingslichtje gaat branden na 4 kilometer gereden te hebben in de stad. Meteen olie laten vervangen bij Kwikfit.
Medewerker zei dat hij een soort van "sludge" in het oliefilter had gevonden en het zo goed als
mogelijk schoon gemaakt had. Volgens medewerker zou de sludge mogelijk veroorzaakt kunnen zijn door “toevoeging van goedje om motor soepeler te laten lopen”.

-7 december: Naar Amsterdam (70km) gereden geen problemen. Op de terugweg na 65 kilometer (op
70km weg) gaat rood lampje branden. Na 2 km gestopt, en laten afkoelen. Olie gecheckt (voldoende)
en toen naar huis (4 km) gereden zonder brandend lampje.

-11 december: oliesensor laten checken bij Volvogarage in Den Haag. Oliesensor functioneert
goed.

-24 december: Na 150 km (op snelweg bij Harderwijk) lampje branden. Anwb gebeld, constateert dat
olie doorloopt en voldoende olie in motor. Geeft aan om motor/oliepomp te laten checken bij garage.
Na uur, doorgereden en overige 50km (op snelweg) geen problemen.

-25 december: Na 180 km begint lampje te branden na een lichte slinger in de weg.
Na 700 meter bij ouders aangekomen.

-29 december: Een techno-keuring laten uitvoeren door ANWB in Utrecht. Zij komen tot het advies de
motor te reviseren.

Dit waren de opmerkingen van de ANWB:

Foutcodes op nummer 65 (klop-/pingelsensor) en 97 (Nokkenas terugstelventiel).

Olielamp branden waargenomen.
Olie druk valt weg.
Motor gaat onregelmatig draaien.
Electrische opslag systemen uitgelezen, foutcodes waargenomen.(storingen in kleppen mechanisme)

Uitlaatgas emissie gecontroleerd.
2500 omw/ min
Co 0.21 0.44
HC 163 91
co2 14.2 14.1
02 0.67 0.56
Lambda 1.02 1.00
Het is natuurlijk niet handig dat je zaken bij de KwikFit en een Volvo dealer hebt laten doen, als je elders garantie hebt. Verwijt is nu makkelijk te maken voor de garage dat de schuld elders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gelukkig is er ook iets als consumentenrecht. :P Van een redelijk jonge auto met een bepaalde aanschafwaarde heb je een "verwachting" hoe lang die nog mee zal gaan. Gezien de leeftijd van de auto en de vermoedelijke aanschafwaarde had dat ding niet binnen 3 maanden compleet gaar mogen zijn. ;) Kans is dus groot dat de handelaar/garage wist wat er mee aan de hand was, maar je moet wel aan kunnen tonen dat je je aan de onderzoeksplicht hebt gehouden bij aankoop.

Juridisch gezien zou je 't wel kunnen winnen, maar hoop dat je 't niet zo ver hoeft te laten komen. :P Dit is dus een worst-case-scenario. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 09:57
Bart-Willem schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:32:
Kans is dus groot dat de handelaar/garage wist wat er mee aan de hand was, maar je moet wel aan kunnen tonen dat je je aan de onderzoeksplicht hebt gehouden bij aankoop.
Plus moet je elke reparatie ook bij hen laten uitvoeren. Wil je het tenminste gratis laten gebeuren that is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 12:21
Vandaag langs geweest bij de garage. Zij gaan nu onderzoeken. Maar zij gaven aan twijfels te hebben bij het oordeel van de ANWB....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik moet wel zeggen: het zou niet de eerste keuring van de ANWB zijn waar een onterecht oordeel uit komt. :P Voor hetzelfde geld is het een carterventilatieprobleem. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Of gewoon een lekke koppakking, ik weet het niet hoor met de anwb, soms echt een stel bejaarde prutsers. :P

Even laten nakijken door je garage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:05

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Spoetnik385 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:01:
Gisterenavond de 300.000 km gepasseerd met mn V70 2.4D _/-\o_ .
Pah! Ik heb alweer 432.000 km op de teller staan met m'n V40 1.9D. :+

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan ben ik nog druk met inrijden, met 269.000 op de klok inmiddels. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

Part

Helemaal niets.....

....
Weet je zeker dat het onderdruk is en geen overdruk?
Teveel onderdruk is niet een reden om de gehele motor te reviseren.

Voel eens of de accu polen warm worden. Vooral daar waar de kabel in de accu klem gaat. Een probleem van deze auto's is dat deze klemverbinding soms niet al te best is en dan krijg je diverse foutmeldingen door een instabiele 12 volt voeding.
Als daar geen probleem zit dan duiden de foutcode's en klachten op een probleem met de nokkenas versteller.
Dat kan de klep zijn die de versteller aanstuurt. Deze zit boven op de motor en is eenvoudig te vervangen.
Indien de versteller zelf versleten is dan word het wat ingewikkelder en duurder.

Bij nader inzien:
De nokkenas versteller werkt ook op oliedruk. Dus het wegvallen van de druk kan ook de foutcode veroorzaken.

[ Voor 26% gewijzigd door Part op 01-01-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Joopieboy schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 22:17:
Dan ben ik nog druk met inrijden, met 269.000 op de klok inmiddels. :+
Die van mij is net begonnen met het verzamelen van onderhoudsstempels, 175k km. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik tik de 235.000 aan en mag binnenkort de 240 beurt laten doen. Even kijken of de d-riem ergens iets goedkoper kan bij Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ken je geen monteur of een handig iemand die dat zou willen doen voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

hmmm dan ben ik nog bezig met de testrit :+ Net 39k op de teller, na 363 dagen :) Rustig jaar gehad, normaal zit ik boven de 50k per jaar. Maar rustige jaren zijn ook wel eens lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Even een update over de XC60:
blijkbaar zit er wél een AUX ingang op, maar geen USB. Volgens dit topic op Volvoforum.nl is het dus wel mogelijk om een USB interface in te bouwen. Voor bluetooth zal het dan een parrot oid worden.

Vrijdag testrit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Joopieboy schreef op zondag 01 januari 2012 @ 15:34:
Ken je geen monteur of een handig iemand die dat zou willen doen voor je?
Een vriend werkt bij Volvo, hij gaat het navragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:17:
[...]

Een vriend werkt bij Volvo, hij gaat het navragen :)
Dus die "vriend" moet de hints van het forum afhalen om het na te vragen? Donderdag weet ik meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fredkroket schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:00:
[...]

Dus die "vriend" moet de hints van het forum afhalen om het na te vragen? Donderdag weet ik meer!
Ik zet niet graag offline druk. Dan maar online ;)

Thanks makker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

:D

Maar ik dacht dat die S40 eruit moest wegens een liesert? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Whaha lol, humor... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:34
Hallo,

Heb een S40 1.9 TD met bijna 300k.......vind het bijna een sport om zoveel op de teller te hebben. Maar dat is denk ik Volvo rijders eigen (en bijna 0 liter olieverbruik :) (synthetische olie is echt top en altijd rustig warm rijden)

In elk geval moet er binnenkort een nieuwe distributie riem en een multi riem op. Twijfel om dit te laten doen bij de Volvo garage omdat zij wel de prijzen weten. Zou een normale garage dit ook kunnen? Of is er echt een Volvo monteur voor nodig om dit goed te doen?

Mag ik jullie om advies/ervaring vragen?

[ Voor 5% gewijzigd door Yihaaa op 02-01-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bart-Willem schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:01:
:D

Maar ik dacht dat die S40 eruit moest wegens een liesert? :P
Die VW Golf V had ik welgeteld twee weken. Die functie (en het bedrijf) waren dermate niet naar mijn verwachtingen dat ik terug ben gegaan naar mijn oude werkgever, in een andere (en betere) functie. Alleen wederom geen leasert ;)

Kon zaterdag even in 'kroket zijn C30 rijden..toch wel een fijn ding zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:00

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb even een vraagje, helaas is mijn ouwe auto overleden (of jah klein ongelukje, waardoor de reparatie bijna hetzelfde is als de aanschafprijs)

Nu kan ik voor 750 euro een Volvo 440 uit 1996 op de kop tikken, met 150.000 km op de klok (NAP), morgen ga ik even bellen voor een proefrit. Maar de auto wordt apk gekeurd en krijgt nog een beurt als ik hem gekocht heb. Dus sowieso even kijken of het allemaal voor die 750 euro is.

Doe ik een beetje goed aan om zo een auto te kopen? Heb normaal altijd kleine auto's gehad, peugot 205, renault clio, lekker zuinig en cheap. Deze is toch wel een klasse hoger? Daarbij had ik een andere optie voor 700 euro een peugot 306, maar die was uit '93 en weegt evenveel als de Volvo.

Iemand nog tips of gebruikers ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09
Is het niet veiliger om de auto voor pakweg 1000 euro te kopen incl. apk-keuring en onderhoud? Dat vermijdt in ieder geval onaangename verassingen.

[ Voor 75% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 02-01-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Nikolas schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:39:
Is het niet veiliger om de auto voor pakweg 1000 euro te kopen incl. apk-keuring en onderhoud? Dat vermijdt in ieder geval onaangename verassingen.
Voor 1000 euro zit je nog gewoon in de zelfde categorie hoor, gewoon goed kijken of dat ding niet overal rot is, geen rare geluiden maakt en als je er geen verstand van hebt een aankoopkeuring laten doen/langs een vertrouwde garage gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Automaat of handbak? Wat voor blok? Geef wat meer informatie want er zitten echt rampenvarianten tussen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Oei, dat is nooit mooi om te horen.

1.8i, handbak is het model. Had al het een en andere gegoogled erna, maar kon nou niet echt concrete dingen vinden. Alleen dat de 1.7 turbo nog wel eens kuren had.

Altijd dealer onderhouden staat erbij, maar dat zullen vast meerdere zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:46
Mijn vader heeft er jarenlang een gereden, ook 1.8 met handbak, nadat zijn vorige, een 1.9TD, de motor opblies bij de apk keuring :X. Voor zover ik weet geen noemenswaardige problemen gehad met de 1.8. Na dat er een deuk in gereden is, en mijn vader goedkoop een 850 kon krijgen heeft mijn zwager er nog jaren zonder problemen in gereden. Ik vond het wel een fijne auto. Voelt vlot aan, en de bekende heerlijke volvo stoelen. Bekent zwak punt is roest bij de achterschermen.

Zelf ben ik net achter de nadelen gekomen van op gas rijden zonder gas meter en een niet zo goed werkende kilometer teller. Of te wel ik stond langs de kant van de weg zonder gas 8)7. Meteen er achter gekomen dat de 144 niet op benzine rijdt :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Minneyar op 03-01-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

En ja hoor, ik hoor er nu ook officeel bij ;-). 440 1.6i.

Ik had hiervoor een Clio, 205, Escort en 323F gehad, maar man wat is die Volvo een andere klasse. Rijd en schakelt gewoon heerlijk, stoelen zitten fijn en hopelijk nog veel mooie km!

Ik zal binnenkort even wat foto's schieten.

[ Voor 94% gewijzigd door Aight! op 04-01-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders hebben een V70 classic en het interieur begint nu wel behoorlijk wat gebreken te vertonen.

De bekleding/kap van de achterklep blijft niet meer vastzitten. Ik heb gezien dat bijna alle clipjes(oid) kapot zijn. Daarnaast heeft bij de voetenruimte van de passagiersstoel een kap losgelaten onder het dashboard.

Is er in de omgeving van Amsterdam een interieurspecialist die dit soort klusjes doet? (of toch gewoon naar de dealer...)

Ik ben niet bekend in het Volvo-wereldje maar wel met Tweakers dus daarom de vraag hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:05

Youk

Volvo For Life

Van die klipjes heb ik nog gehoord, als ik mij niet vergis bestaan daar vervangingssetjes voor. Je kan hierover meer info vinden op het 850 forum. Daar heb ik het volgens mij al meermaals zien passeren.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 09:57
Youk schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:29:
Van die klipjes heb ik nog gehoord, als ik mij niet vergis bestaan daar vervangingssetjes voor. Je kan hierover meer info vinden op het 850 forum. Daar heb ik het volgens mij al meermaals zien passeren.
Die houden het helaas ook niet al te lang uit en als je ziet wat je krijgt voor wat je moet betalen... ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Gisteren een testrit gedaan met een XC60 2.4D AWD Geartronic (163pk biturbo, zelfde motor als de 205pk, maar softwarematig afgeknepen)
Wat een heerlijke bak! Auto rijdt super smooth, en ondanks dat het "maar" de lichtste motor is heb je absoluut niet het gevoel dat je met bijna 2 ton metaal op pad bent.
Ik denk dat de V50 heel binnekort verkocht zal worden en er hier een XC60 op de oprit zal staan blinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:37:
[...]

Die houden het helaas ook niet al te lang uit en als je ziet wat je krijgt voor wat je moet betalen... ;)
Heb een vervangingssetje gevonden voor 10,50 bij VOMD.nl daar kan ik me geen buil aan vallen denk ik.

Nu nog uitzoeken wat er mis is met het paneel bij de pasagiersstoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zo, kuch en ahum, Volvo virus kriebelde toch wel heel erg toen een collega monteur zijn 440 aanbood. :+

Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/397184_155567441218780_100002965764063_241360_771779619_n.jpg

1.8 GL Freeway uit 1993, met leer en airco en maar 187.000 gelopen, keurig ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:27

Wok

Dakloos...

Die heb jij nu dus gekocht? :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Jep! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

8)7 Jij hebt echt een gat in je hand :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ow? :+ Deze koste niet zoveel hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Agg, mag de beste man ook een hobby hebben :+

S40 is weer terug (was een dagje weg voor de ABS ring). Destijds schreef ik dat de ABS nog wel leek te werken, dit was niet te geval. De rest van de ABS word uitgeschakeld om de remkracht gelijk te houden tussen de wielen.

Monteur had zich een beetje vergist in het werk. Gelukkig betaal ik hem zwart :9 Velg, schijfrem, hub en wiellager moesten eraf. Maar de ABS werkt weer, en dat is toch wel een fijne om te weten in dit seizoen.

[ Voor 105% gewijzigd door _Apache_ op 08-01-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42
Ik wacht nog steeds vol ongeduld op mijn V50 Limited Edition...

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 08-01-2012 15:11 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha succes met wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Hier een paar foto's van mijn Volvo 440, toen ik hem ging ophalen.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2nm3p4y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/spad1t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/e9yikz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/29nv4sn.jpg

Beetje brakke iPhone pics, maar ik zal van de weer of erna eens leuke maken. Moet hem nog eens helemaal poetsen. Afgelopen vrijdag kleine 450 km ermee gereden en ik dacht dat het verbruik zeer ongunstig zou zijn maar het verbruik lag ongeveer rond de 1:12. Verwarming vol aan en 130 cruisen op de snelweg.

Ik moet zeggen dat na een paar uur in de auto te hebben gezeten, ik toch een stuk relaxter aankom dan als ik uit mijn Clio of Peugot stapte.

Het lampje van de gordel werkt niet (die op de middenconsole) en het LCDtje van de radio. Maar jah, wat wil je van eentje uit '95. De bestuurdersstoel is vervangen door een of andere wazige sportstoel waar de bekleding een beetje kapot is, wel jammer dat die niet origineel is maar ach even een hoesje erop en hij is weer als nieuw (hij zit wel erg relax).

Ik ben er blij mee, alleen nog even nieuwe voorbandjes en hem eens laten na kijken door een beunhaas. Ik heb namelijk 0,0 verstand van auto's :P Owja, en weet iemand wat er normaal gesproken voor een knopje naast het klokje zit? Er zit namelijk een schakelaar, maar ik weet niet wat die doet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Aight! op 08-01-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Welkom hier! Ziet er zo netjes uit aan de buitenkant. :)

Bestuurdersstoel van de sloop afhalen, set matten erin en dan ziet het er al een stuk beter uit van binnen. :)

Lampjes vervangen is redelijk makkelijk te doen, gaan wel vaker stuk. Radio zou ik vervangen door een wat modernere. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik meld mij graag aan bij deze club :). Ik ben sinds afgelopen vrijdag in het bezet van een Vovlvo V50 Limited Edition. Morgen ga ik een leuke foto van de auto maken voor in start post :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vraagje aan de volvo kenners: mijn 2002 S60 D5 lijkt een beetje te lekken bij de radiatoren.
Het lijkt op olie en geen (koelwater) en het lijkt erop alsof er een gaatje in de voorste radiator zit (teminste er ziet een deukje met een rare vlek op die me doet denken dat het daar een beetje lekt.) Nou kan ik nergens vinden wat voor radiator het is..
Ik vreesde eerst dat het een olie koeler radiator is, maar de olie koeler zit volgens de Haynes manual ziet de olie koeler onder het blok (achter de beschermkap aan de onderkant).
Het enige wat ik me kan bedenken is dat het de radiator voor de airco is, maar lijkt airco vloeistof op olie?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Het kan wellicht ook een oliekoeler zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Yihaaa schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:50:
Het kan wellicht ook een oliekoeler zijn ;)
zou kunnen maar je verwacht dat Haynes dat dan ook vermeld..
Oliepeil is trouwens goed..

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 09-01-2012 14:02 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
Heb je een automaat? Die zou zijn oliekoeler nog best eens in de radiator geintregreerd hebben zitten.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Oliekoeler zit bij de D5 tegen het blok denk ik (warmtewisselaar waar koelwater doorloopt)
Ik denk eerder dat het je intercooler is, die zit meestal onderaan. Als je daar een lek in krijgt kan het inderdaad zijn dat er wat olie uitkomt. Heb je geen vermogenverlies ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
ppFreddy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:35:
Oliekoeler zit bij de D5 tegen het blok denk ik (warmtewisselaar waar koelwater doorloopt)
Ik denk eerder dat het je intercooler is, die zit meestal onderaan. Als je daar een lek in krijgt kan het inderdaad zijn dat er wat olie uitkomt. Heb je geen vermogenverlies ook?
Maar bij een intercooler is het (bij een diesel) dat lucht onder druk naar de cilinders wordt gebracht.
Dus daarom kan ik me niet voorstellen dat er olie bij zit? Ja of je turbo moet kapot zijn :X
Koelwater ok, dat kan natuurlijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wok schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:23:
8)7 Jij hebt echt een gat in je hand :P
Beter een gat in je hand..... :+

Leuke 440 Johan, zo netjes vind je ze bijna niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Was weer feest vandaag, dit weekend de v40 naar de garage gebracht om de multi riem en distributie riem en de hele zooi er omheen te laten vervangen. Rij ik net naar huis, 2km voor de eindstreep rare geluiden, ik trap de koppeling in zodat ik uit kan rollen naar een parkeerplaats en eenmaal daar wil de auto niet meer starten en alle lampjes aan als een kerstboom.

Net gekeken: multi riem (zaterdag dus vervangen) beschadigd/van de spanners gelopen, waarschijnlijk stukjes van in de distributie gekomen want de auto wil niet meer starten en maakt een bizar geluid. Ik uiteraard meteen gebeld en gelukkig kwam de monteur even langs om te kijken, hij bevestigde mijn vermoedens: distributie van de timing af. Morgen komen ze de auto ophalen en hopelijk kunnen (en willen) ze het maken, anders dan is het einde verhaal (vrij zuur na zo'n dure reparatie en van zo'n fijne auto).

En het erge: nu moet ik op de fiets naar werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Oef, laat hem dan ook het motorblok nakijken op schade. :X Kan me niet voorstellen dat de 4-pitter daar blij van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

De garage komt 'm vandaag naar nu blijkt niet ophalen, misschien morgen. Ook stellen ze dat het waarschijnlijk een pomp is die vast is gelopen waardoor de riem is geknapt...wel bijzonder dat dat dan gebeurd als er net aan gesleuteld is, kijken ze dan niet of die poelies goed lopen als ze met de riemen bezig zijn?

Ik vrees zelf dat het einde verhaal is.zonde van de "reparatie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Klinkt alsof ze zich aan het indekken zijn. Als ze met een "pomp" de waterpomp bedoelen: die hadden ze dus ook moeten vervangen. Maar als je het mij vraagt hebben ze (totaal) verkeerde aanhaalmomenten gebruikt en is daarom de boel mis gegaan. Ik zou me in ieder geval niet zomaar laten afschepen door dat stelletje prullers. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Dat wordt een "nieuwe", vergelijkbare auto uitzoeken op kosten van de garage :Y)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42
14 Februari wordt ie bij de dealer afgeleverd als het goed is (net even langsgereden bij de dealer op de hoek).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Morgen zouden de papieren van de XC60 bij de verzekering moeten zijn, met wat geluk kan ik vrijdag al cruisen :D
V50 direct laten keuren voor verkoop en die komt te koop te staan bij de dealer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Timmert schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:02:
[...]

Beter een gat in je hand..... :+

Leuke 440 Johan, zo netjes vind je ze bijna niet meer :)
Haha idd, en klopt, mazzeltje gehad hiermee. :)

Zit toch stiekem al te kijken naar een leuk setje honinggraat velgen met wat verlagen.
Kan aan een nieuwe blokjesgrill komen, maar dit latere fase 1 grilletje wat ik nu heb vind ik ook zeker niet lelijk.
Twijfels!

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.